Je moet dit ook via schijfopruiming doen, daar aanklikken dat oude versies ook verwijderd moeten worden.FitzChevalric. schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:57:
Ik heb nog de windows.old op mijn c: schijf staan. Ik krijg ding niet weg want er zijn 10tallen bestanden gekoppeld aan trustedinstaller. Ik probeer eigenaar van deze bestanden te worden maar ook dat pikt hij maar 1 laag diep en via tijdelijke bestanden -> opruimen vorige versies van window doet hij helemaal niet. Hij houdt op deze manier toch 16gb van mijn SSD bezet.
Nou, even terug naar 8.1 nu, updaten naar 10, en dán de clean install van 10 via de ISO doen. Simpeltheduke1989 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:59:
Klopt, de upgrade wou niet lukken, en duurde veel te lang.
Een ISO was zo gepiept.
Nickname does not reflect reality
Vanaf het begin (Windows 7) staat de taal al op EN-UK. Ik heb inderdaad ook de melding gekregen dat de apps niet overgezet kunnen worden omdat de Win10 installatie in het Nederlands wordt gedaan.prutser001 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:48:
[...]
Wat was je originele OS? Win7/8 en was de originele bron schijf NL en heb je toevallig later Engels toegevoegd? Sprak vandaag iemand die al een aantal keer meegemaakt had dat de hele installatie engels was tot een bepaald punt dat hij een melding kreeg dat de taal niet klopte en dat de apps niet overgezet konden worden. Daarna Engelse DVD er in en opnieuw geinstalleerd en geen melding meer en alles bleef engels.
Zelf heb ik dit probleem weer niet gehad ondanks dat mijn originele installatie medium NL was en ik later engels heb toegevoegd.
Ik ga eens kijken of het aanpassen van mijn regio iets uitmaakt. En anders maar een taalpakket ofzo
doe ik ook maar na 2 minuten verdwijnt het wachten symbool en doet hij niets.Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:59:
[...]
Je moet dit ook via schijfopruiming doen, daar aanklikken dat oude versies ook verwijderd moeten worden.
Dat werkt dus niet, om je Windows 10 installatie te kunnen activeren moet de eerste installatie een upgrade zijn vanaf Window 7/8. Pas daarna kun je een schone installatie uitvoeren met een ISO.theduke1989 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:59:
[...]
Een ISO was zo gepiept.
De oplossing is dus teruggaan naar je eerdere Windows versie en van daaruit upgraden.
Dat gaat niet werken, je krijgt hem niet geactiveerd zonder eerst te upgraden.theduke1989 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:59:
Klopt, de upgrade wou niet lukken, en duurde veel te lang.Een ISO was zo gepiept.
[edit] Ik moet sneller typen leren.
[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 01-08-2015 17:01 ]
Zo gepiept, maar alle tijd alsnog verloren, want zo is het fout.theduke1989 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:59:
[...]
Een ISO was zo gepiept.
De update is gratis.
Windows10 zoals jij die hebt niet. Dus moet je een key kopen voor 100 euro of je doet het wel goed door win7 of 8 te updaten naar 10
Ook de niet officiële versies van 7 en 8.1 worden geactiveerd bij een upgrade weet ik uit eigen ervaringVerwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:55:
[...]
Als er een officiële 7 of 8.1 op stond en je hebt de upgrade naar 10 gedaan wordt hij automatisch geactiveerd.
Als je daarna een schone install wil dan kan dat en heb je ook geen key nodig, bij MS is het ID van je PC bekend en de activatie gaat automagisch. Het klopt dus wat Brad zegt.
Verwijderd
Nee, W10 werkt niet met keys, althans niet als je de gratis update hebt gedaan. Als je die upgrade hebt gedaan en hij is geactiveerd, dan kan je via de iso een schone installatie doen en dan moet (!) je de vraag om een key skippen!T.E schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:58:
Als ik de iso download en opnieuw windows 10 installeer dus schone installatie... werkt dan mijn windows 7 key?
@theduke1989: let er wel op dat W10 na de upgrade geactiveerd is voordat je een schone installatie gaat doen! Anders kan je wéér opnieuw beginnen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 17:05 ]
Verwijderd
Bij mij bleef ondanks dat ik koos voor het verwijderen van de vorige instellingen en programma's er toch nog dingen in Windows achter. Zo had ik onderdelen van Adobe CS2 nog in C:\ staan en blijft de verborgen bestanden van de Windows 10 update ook in C:\ staan. Ook een tekstbestandje dat ik in C:\ had gezet bleef gewoon achter.
Ik zie een patroon hier.
Ik zie een patroon hier.
That realy sucks ass, maar ik het eerste bericht van dit topic staat het volgende.

Ik vervang regelmatig mijn hardware, dit is dan ook een flut optie dan???

Dan kóóp je Win10 en ben je klaar?theduke1989 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:06:
Verwijderd
Klopt. Instellingen etc. worden niet overgenomen maar alles wat je er zelf hebt opgezet, blijft gewoon staan. Vandaar dat ik vervolgens een schone installatie heb gedaan. Ik wilde een écht cleane install!Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:05:
Bij mij bleef ondanks dat ik koos voor het verwijderen van de vorige instellingen en programma's er toch nog dingen in Windows achter. Zo had ik onderdelen van Adobe CS2 nog in C:\ staan en blijft de verborgen bestanden van de Windows 10 update ook in C:\ staan. Ook een tekstbestandje dat ik in C:\ had gezet bleef gewoon achter.
Ik zie een patroon hier.
toch best raar dat je weinig mag veranderen aan je hardware..zucht
[ Voor 85% gewijzigd door joey82 op 01-08-2015 17:13 ]
Ik probeer nu Ccleaner Free, die optie kreeg ik via PM en dat werkte monster.
oplossing:theduke1989 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:06:
That realy sucks ass, maar ik het eerste bericht van dit topic staat het volgende.
[afbeelding]
pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM
Als je meer als 3 onderdelen vervangt werkt gratis upgrade naar windows 10 niet meer..
Vervang je dus regelmatig je onderdelen koop dat gewoon windows 10 dan ben je van al het gezeik af
meer info: https://www.reddit.com/r/...rm_an_upgrade_windows_10/
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 01-08-2015 17:10 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Hmmm en bijplaatsen dan?spartacusNLD schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:09:
[...]
oplossing:
pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM
Als je meer als 3 onderdelen vervangt werkt gratis upgrade naar windows 10 niet meer..
meer info: https://www.reddit.com/r/...rm_an_upgrade_windows_10/
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb de upgrade gedaan. Maar wil toch een schone installatie doen dus download nu de iso naar een usb stick. Als ik nu die installatie opnieuw doe vraagt windows dus niet meer om een key omdat mijn pc gebonden is aan mijn hardware?Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:04:
[...]
Nee, W10 werkt niet met keys, althans niet als je de gratis update hebt gedaan. Als je die upgrade hebt gedaan en hij is geactiveerd, dan kan je via de iso een schone installatie doen en dan moet (!) je de vraag om een key skippen!
@theduke1989: let er wel op dat W10 na de upgrade geactiveerd is voordat je een schone installatie gaat doen! Anders kan je wéér opnieuw beginnen.
Verwijderd
Los van het feit dat dit alsnog afhangt van welke hardware je dan vervangt: het is een GRATIS optie, hè, en dat zou ik toch niet flut noemen. Men moet een gegeven paard niet in de bek kijken.theduke1989 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:06:
Verwijderd
Dat is het vervelende waardoor het bij veel mensen fout gaat: Windows vraagt dus wél om een key maar die vraag moet je dus skippen! (Als ik het me goed herinner moet je dan kiezen voor 'Doe dit later' of iets dergelijks.)T.E schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:10:
[...]
Ik heb de upgrade gedaan. Maar wil toch een schone installatie doen dus download nu de iso naar een usb stick. Als ik nu die installatie opnieuw doe vraagt windows dus niet meer om een key omdat mijn pc gebonden is aan mijn hardware?
En voor de schoonst mogelijke installatie kan je het beste booten via die stick: dan kan je de doelpartitie wisten etc. en ben je 100% van een schone install. Volgens mij heb je die optie niet als je setup start vanuit Windows.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 17:13 ]
Verwijderd
De vraag naar de key moet je dan skippen, hij wordt na de install automatisch geactiveerd.T.E schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:10:
[...]
Ik heb de upgrade gedaan. Maar wil toch een schone installatie doen dus download nu de iso naar een usb stick. Als ik nu die installatie opnieuw doe vraagt windows dus niet meer om een key omdat mijn pc gebonden is aan mijn hardware?
Maar krijg ik dan geen gezeik later dat ie alsnog vraagt om een key?Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:12:
[...]
De vraag naar de key moet je dan skippen, hij wordt na de install automatisch geactiveerd.
Ja natuurlijk gaat dat. Alleen als je je moederbord vervangt krijg je waarschijnlijk een probleem.joey82 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:07:
iemand uit mijn naaste omgeving had de 29e de windows 10 upgrade over een retail windows 8.1 geinstalleerd en vandaag zijn processor vervangen een i5 vervangen door een i7 en dat ging zonder problemen
Dan moet je MS bellen en krijg je een nieuwe key (of niet, maar tot nu toe deden ze daar niet moeilijk over)
Ik snap niet waarom MS niet eens een Windows versie kan maken zonder controverse. Nu lees ik weer dat je een abo van 10 dollar per jaar nodig hebt om solitaire te spelen zonder reclame:
http://www.cnbc.com/2015/...to-pay-for-solitaire.html
Samengenomen met de meest inconsistente UI ooit (erger dan W8 als je het mij vraagt), Wifi Sense, P2P windows updates wat niet uit kan, WU wat niet uit kan,.... Voor een bedrijf wat zegt dat ze een Windows willen maken die mensen weer leuk vinden om te gebruiken doen ze het heel, heel, heel erg slecht.
Samengenomen met de meest inconsistente UI ooit (erger dan W8 als je het mij vraagt), Wifi Sense, P2P windows updates wat niet uit kan, WU wat niet uit kan,.... Voor een bedrijf wat zegt dat ze een Windows willen maken die mensen weer leuk vinden om te gebruiken doen ze het heel, heel, heel erg slecht.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 01-08-2015 17:15 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nee. wat verwacht je dan?T.E schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:13:
[...]
Maar krijg ik dan geen gezeik later dat ie alsnog vraagt om een key?
1. inconsistente UIRamon schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:13:
Samengenomen met de meest inconsistente UI ooit, Wifi Sense, P2P windows updates wat niet uit kan, WU wat niet uit kan,.... Voor een bedrijf wat zegt dat ze een Windows willen maken die mensen weer leuk vinden om te gebruiken doen ze het heel, heel, heel erg slecht.
wordt gefixed in komende updates
2. Wifi Sense
Kan uit! -> zie: http://www.pcworld.com/ar...nse-password-sharing.html
3. P2P WU
kan wel uit.. Zie onderstaande GIFje

[ Voor 72% gewijzigd door spartacusNLD op 01-08-2015 17:18 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Verwijderd
Als je huidige W10 geactiveerd is, niet!T.E schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:13:
[...]
Verwijderd
Als jij de 1e upgrade succesvol uitgevoerd hebt, dus incl activatie is er niets aan de hand.T.E schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:13:
[...]
Laat maar dan,
*knip*.....hoe lastig is het om gewoon legaal en gratis te upgraden.....
*knip*.....hoe lastig is het om gewoon legaal en gratis te upgraden.....
[ Voor 76% gewijzigd door TheVMaster op 01-08-2015 17:24 ]
Verwijderd
Ja, pfffff, als je je al druk gaat maken om zo'n dom spelletje als Solitaire...Ramon schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:13:
Ik snap niet waarom MS niet eens een Windows versie kan maken zonder controverse. Nu lees ik weer dat je een abo van 10 dollar per jaar nodig hebt om solitaire te spelen zonder reclame:
Dat ruikt idd wel héél erg naar zoeken naar iets om over te kunnen zeuren ja.Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:17:
[...]
Ja, pfffff, als je je al druk gaat maken om zo'n dom spelletje als Solitaire...Alsof dat een wezenlijk onderdeel van een OS is...
Plus dat het niet nieuw is voor Win10, in Win8.1 was Solitaire ook al niet standaard meegeleverd.
Virussen? Scan ze hier!
piraterij wordt hier niet besproken. Daarnaast wel geld uit willen geven aan je systeem.. maar de software wat alles aanstuurt niet?
[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 01-08-2015 17:24 ]
Ja de tijd dat we programmeurs kunnen bestelen is voorbijRamon schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:13:

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Die vraag krijg je zelfs 2 keer, 1 keer aan het begin en een keer verderop als je bijna klaar bent, beide kun je skippen. Dit is dus als je de creation tool gebruikt, doe je het via windows update zie je niets.Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:11:
[...]
Dat is het vervelende waardoor het bij veel mensen fout gaat: Windows vraagt dus wél om een key maar die vraag moet je dus skippen!
En dit werkt dus alleen maar als je de update hebt uitgevoerd op een geactiveerd systeem.
Ik heb dit voor de 'lol' getest en het werkt, dus gewoon skipppen die key.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Uit onderzoek is gebleken (bron kwijt, jammer dan) dat win solitaire het meest gespeelde spel is, en tot de grootste boosdoener gerekend mag worden bij het verliezen van arbeidsproduktiviteit op het werk.Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:17:
[...]
Ja, pfffff, als je je al druk gaat maken om zo'n dom spelletje als Solitaire...Alsof dat een wezenlijk onderdeel van een OS is...
ESET heeft in hun laatste releases Windows 10 officieel toegevoegd, zowel in hun zakelijke als ook particuliere versies. http://kb.eset.com/esetkb...channel=NEWS&option=en_ENVerwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:09:
Is er al bekend welke antivirus merken het wél doen op Win 10? Eergisteren Avira geïnstalleerd en het hele systeem werkt half niet meer.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Zal voornamelijk gaan om het mobo.joey82 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:07:
toch best raar dat je weinig mag veranderen aan je hardware..zucht
Verwijderd
Een PackardBell waar Windows 7 zo vreselijk traag is, faalt op 25% van de upgrade en gewoon netjes een fallback doet naar W7.
Perfect again!
Perfect again!
Hoe krijg ik het notification-center uit m'n taskbar? Ding neemt alleen maar nutteloze ruimte in beslag
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Rest van mijn post ook gelezen?Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:17:
[...]
Punt is niet dat solitaire een wezenlijk onderdeel van een OS is, maar dat MS Windows 10 heeft gemaakt (gepoogt heeft te maken) als een OS wat mensen leuk vinden om te gebruiken. Daarbij wil je mijns inziens dat mensen zich niet hoeven op te winden over of ze nog gratis solitaire kunnen spelen, of dat WiFi Sense veilig is of niet veilig (die hele discussie al zou MS moeten zeggen "ok we gaan terug naar de tekentafel en we verzinnen iets anders"), of dat Edge ineens default browser wordt. Het moet gewoon puur soepel gaan zodat mensen ook straks benieuwd zijn wat 10.1 gaat brengen en niet denken van fuck it ik ga wel terug naar 7 of 8.1.
MS had van Windows 10 een OS moeten maken waar alleen maar positief over gepraat kan worden en al die controverse moeten vermijden.
Denk niet dat het de bedoeling was dat men er over geirriteerd zou raken.Ramon schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:24:
MS had van Windows 10 een OS moeten maken waar alleen maar positief over gepraat kan worden en al die controverse moeten vermijden.
Je kan het alleen nooit voor iedereen goed doen, en Windows heeft best wel een aardige user base.
Dat is toch echt onmogelijk lijkt me. Er zijn altijd wel afgestudeerde en gediplomeerde beroepsklagers die iets vinden om negatieve dingen over te kunnen roepen.Ramon schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:24:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Eh....je kunt ook op iedere slag zout leggen heFiresphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:24:
Hoe krijg ik het notification-center uit m'n taskbar? Ding neemt alleen maar nutteloze ruimte in beslag

Geef dan een paar euro meer uit en schaf de Pro versie aan.....:+Ramon schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:13:
[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 01-08-2015 17:28 ]
Errr, dat ding is in mijn geval zinloos, dus is de wens dat'ie verdwijnt van m'n taskbar toch niet zo raar?TheVMaster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:26:
[...]
Eh....je kunt ook op iedere slag zout leggen heOf misschien de volgende keer naar een scherm/machinekijken met een hogere resolutie..? Dan neemt het notification center icoon ook wat minder ruimte in
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Eh.....want jij hebt je hele Windows gecustomized en krijgt een notificaties, gebruikt geen wifi...past je brightness niet aan hebt geen bluetooth..etc..? Ik snap hem ff nietFiresphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:28:
[...]
Errr, dat ding is in mijn geval zinloos, dus is de wens dat'ie verdwijnt van m'n taskbar toch niet zo raar?
Nee, notifications staan uit, ik heb geen wifi, brightness hoef ik niet aan te passen, bluetooth gebruik ik niet.TheVMaster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:29:
[...]
Eh.....want jij hebt je hele Windows gecustomized en krijgt een notificaties, gebruikt geen wifi...past je brightness niet aan hebt geen bluetooth..etc..? Ik snap hem ff niet
Ehm, je linkt naar een RSS feed, is het niet handiger direct naar http://kb.eset.com/esetkb...locale=en_US&option=en_EN te linken?MegaTronics schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:22:
[...]
ESET heeft in hun laatste releases Windows 10 officieel toegevoegd, zowel in hun zakelijke als ook particuliere versies. http://kb.eset.com/esetkb...channel=NEWS&option=en_EN
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
http://www.download3k.com...rom-the-System-Tray-00839Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:30:
Nee, notifications staan uit, ik heb geen wifi, brightness hoef ik niet aan te passen, bluetooth gebruik ik niet.
Gewoon rechterklik op de taskbar 'eigenschappen' -> notification area : customize -> 'turn system icons on or off' en voila onderaan 'action center' even 'off' zetten probleem opgelost.. Dat was wel verrot moeilijk..Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:28:
[...]
Errr, dat ding is in mijn geval zinloos, dus is de wens dat'ie verdwijnt van m'n taskbar toch niet zo raar?
Waarschijnlijk werkt Google ook niet goed op Win10
Eenswildhagen schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:26:
[...]
Dat is toch echt onmogelijk lijkt me. Er zijn altijd wel afgestudeerde en gediplomeerde beroepsklagers die iets vinden om negatieve dingen over te kunnen roepen.
1) Solitaire in Win10 is een App, en die app was ook al voor Win8 en 8.1 beschikbaar. Daar zat ook al reclame in en volgens mij is alleen premium nieuw voor de mensen die het weg willen halen.
2) De reclame zie je alleen helemaal onderin het startscherm (pas na scroll zichtbaar) of na het winnen van een potje in het successcherm. Nou nou wat een hinderlijke reclame. Niks in-your-face. Niks geforceerd. Niks filmpjes of autoplay. Gewoon 2 afbeeldingen en thats it. Tweakers heeft al meer reclames dan het hele Sollitaire
3) Er zitten ondertussen aardig wat features in de game waardoor het niet meer "alleen sollitaire" is. Niet alleen meer opties voor de game zelf en wat meer varianten, maar ook online statistieken en toernooien waar prijzen zijn te winnen. Dat moet ergens betaald van worden.
Enige nadeel wat ik aan Sollitaire kan geven is dat de eerste keer het spel niet echt vlot opstart (eerst xbox live profiel nodig en daarna nog een scherm). Dat had wat simpeler gekund.
Naast Solitaire zijn ook Minesweeper, Mahjong, Jigsaw, Sudoku en nog wat andere games beschikbaar hebben. Alleen hartenjagen zit er niet meer in van MS, maar daar zijn nog andere alternatieven voor. En ja, allemaal gratis.
En daarnaast nog een andere shitload aan gratis apps die ondertussen ook meer dan prima zijn. Nieuws, Maps, Mail, Agenda, etc zijn allemaal onder handen genomen en zijn de laatste updates ook steeds beter.
Nee dit gedoe om Solitaire is gewoon zeuren om het zeuren. Niet omdat het hout snijdt. De game is gewoon gratis te gebruiken en bevat toevallig een feature waarmee je kunt tonen dat je het een leuk spel vindt en je moet het dan ook meer als donatie zien dan "omghaaldiereclamesweg!!!111" feature
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 01-08-2015 17:36 ]
Dat toont nog steeds het icon he?prutser001 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:32:
[...]
Gewoon rechterklik op de taskbar 'eigenschappen' -> notification area : customize -> 'turn system icons on or off' en voila onderaan 'action center' even 'off' zetten probleem opgelost.. Dat was wel verrot moeilijk..
Ik gebruik altijd Pro versies van Windows voor al mijn devices, maar het gaat niet om mij. Ik kan best leven met de beslissingen van Microsoft voor Windows 10, maar ik kan me ook prima voorstellen dat anderen dat niet kunnen. En aangezien ik, net zoals MS, graag wil dat iedereen op 10 overstapt (want dan heb ik hopelijk meer apps en meer vooruitgang), had ik graag gezien dat ze dingen als auto WU, P2P WU, WiFi Sense en al die andere dingen gewoon nóg even niet gedaan hadden.TheVMaster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:26:
[...]
Eh....je kunt ook op iedere slag zout leggen heOf misschien de volgende keer naar een scherm/machinekijken met een hogere resolutie..? Dan neemt het notification center icoon ook wat minder ruimte in
[...]
Geef dan een paar euro meer uit en schaf de Pro versie aan.....:+
Artikelen van de media die dan FUD verspreiden (want dat is het) helpen dan niet in de adoptie van Windows 10, dus dat moeten ze bij MS zien te vermijden, zeker bij zo'n belangrijke release.
[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 01-08-2015 17:45 ]
Valt niet mee om het te vinden op google omdat je dan vaak uitkomt bij het 'upgrade notification' logoBrad Pitt schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:34:
[...]
Waarschijnlijk werkt Google ook niet goed op Win10
Ik heb het gewoon even zelf geprobeerd en het was zooooo lastig... Een beetje moeite he...
Er zijn een hoop dingen in te stellen helaas moet MS voor 6 dingetjes 1 heel scherm gebruiken, ik merk steeds meer dat als ik iets wil veranderen ik gewoon 'windows key' en dan control in tik en dus het mooie ouderwetse control panel gebruik.
En zoals al eerder gezegd is 'iets met slakken en zout'.
Kun je met de iso gelijk een clean install doen? Op de een of andere manier krijg ik elke keer de melding: "de installatie van Windows 8.1 kan niet worden voltooid" als ik in de store 8.1 probeer te installeren. Dus zou mooi zijn als dat gewoon mogelijk is om in 1 keer vanaf 8 te upgraden.4tune schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:00:
[...]
Niks aantrekken van al die mensen die beweren dat 8.1 verplicht is. Ik heb gisteren zonder problemen vanaf 8 geüpdatet. Met ISO weliswaar.
Nee, want misschien heeft die wel een zakelijke versie draaienRaven schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:31:
[...]
Ehm, je linkt naar een RSS feed, is het niet handiger direct naar http://kb.eset.com/esetkb...locale=en_US&option=en_EN te linken?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Er is dus geen "system icons". Waarom denk je dat ik't vraag? Je kan wel doen alsof ik een complete retard ben, maar daar maak je met mij in ieder geval geen vrienden mee.
Ik heb blijkbaar geen advanced options ofzo, en kan het dus niet uitschakelen. Ik vraag hier hoe wel en krijg van jou bijdehandte opmerkingen. Heb ik weinig behoefte aan.
Ik zal maar even niet zeggen wat ik denk. Maar als je nul komma nul respect voor anderen kan opbrengen, heb je op een forum niet zoveel te zoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 01-08-2015 17:46 ]
Wat een ingewikkeld gedoe allemaal:
Voor de App store heb je een Microsoft account nodig om (gratis) apps te downloaden. Dus log ik in wordt mijn lokale Windows account ingeruild voor mijn @outlook account en gekoppeld aan Windows. Dus als ik Windows opnieuw opstart moet ik opeens dat @Outlook wachtwoord invullen. Ik wil helemaal geen wachtwoord invullen. Windows moet gewoon automatisch opstarten.
Ik heb mijn identiteit bevestigd en bij de Aanmeldopties aangegeven dat een wachtwoord niet vereist is om aan te melden. Maar nog steeds gezeur om wachtwoorden, ongeacht de opties.
Als ik nu terugschakel naar mijn lokale account, blijf ik wel ingelogd in de Windows App store onder mijn @Outlook account, wat uiteindelijk ook de bedoeling was. Maar Microsoft koppelt gelijk alles vast ook de Mail app, wordt gelijk veranderd. Die Mail app werkt maar half. Kan wel e-mail versturen maar niks komt binnen.
Wat een gedoe om wat te wat gratis app te downloaden.
Voor de App store heb je een Microsoft account nodig om (gratis) apps te downloaden. Dus log ik in wordt mijn lokale Windows account ingeruild voor mijn @outlook account en gekoppeld aan Windows. Dus als ik Windows opnieuw opstart moet ik opeens dat @Outlook wachtwoord invullen. Ik wil helemaal geen wachtwoord invullen. Windows moet gewoon automatisch opstarten.
Ik heb mijn identiteit bevestigd en bij de Aanmeldopties aangegeven dat een wachtwoord niet vereist is om aan te melden. Maar nog steeds gezeur om wachtwoorden, ongeacht de opties.
Als ik nu terugschakel naar mijn lokale account, blijf ik wel ingelogd in de Windows App store onder mijn @Outlook account, wat uiteindelijk ook de bedoeling was. Maar Microsoft koppelt gelijk alles vast ook de Mail app, wordt gelijk veranderd. Die Mail app werkt maar half. Kan wel e-mail versturen maar niks komt binnen.

Je mag altijd een TR indienen hoor! Als je dat wél je kan vinden natuurlijk.Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:44:
Ik zal maar even niet zeggen wat ik denk. Om je tegen jezelf in bescherming te nemen.
Settings. Niet bij (advanced) options.Ik heb blijkbaar geen advanced options ofzo, en kan het dus niet uitschakelen.
[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 01-08-2015 17:48 ]
Netplwiz gebruiken.Splinter Cell schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:45:
Wat een ingewikkeld gedoe allemaal:
Als ik nu terugschakel naar mijn lokale account, blijf ik wel ingelogd in de Windows App store onder mijn @Outlook account, wat uiteindelijk ook de bedoeling was. Maar Microsoft koppelt gelijk alles vast ook de Mail app, wordt gelijk veranderd. Die Mail app werkt maar half. Kan wel e-mail versturen maar niks komt binnen.![]()
Heb Windows 10 Pro op mijn zakelijke laptop (HP Elitebook 820) en op mijn privé laptop (MacBook Pro 15'' 2015) geïnstalleerd en het werkt heerlijk.
Ik was niet weg van 8 en 8.1 wegens het feit dat helemaal niks voor de hand lag. Ook dat voor alles twee interfaces waren (control panel opties, IE, etc) vond ik helemaal niks. Dat hebben ze bij 10 een stuk beter gedaan. Alles is wat meer intuïtief geworden lijkt het.
De upgrade op mijn MacBook Pro was wel een lastige, maar is uiteindelijk gelukt. Nu wacht ik eigenlijk alleen nog op de activatie (schijnt 1 tot 2 dagen te duren) omdat ik na een succesvolle upgrade gelijk een clean install heb uitgevoerd. Alles wat ik op 8.1 gebruikte (Office en Steam) draait ook uitstekend op 10, dus ik kan zo verder.
Ik was niet weg van 8 en 8.1 wegens het feit dat helemaal niks voor de hand lag. Ook dat voor alles twee interfaces waren (control panel opties, IE, etc) vond ik helemaal niks. Dat hebben ze bij 10 een stuk beter gedaan. Alles is wat meer intuïtief geworden lijkt het.
De upgrade op mijn MacBook Pro was wel een lastige, maar is uiteindelijk gelukt. Nu wacht ik eigenlijk alleen nog op de activatie (schijnt 1 tot 2 dagen te duren) omdat ik na een succesvolle upgrade gelijk een clean install heb uitgevoerd. Alles wat ik op 8.1 gebruikte (Office en Steam) draait ook uitstekend op 10, dus ik kan zo verder.
Dit werkt om de een of andere reden toch niet altijd. Vinkje uitgezet, wachtwoord opgegeven, toch als hij uit hibernate komt moet ik een wachtwoord invoeren.
Then again, net geboot (updates), dus wie weet...
Gelukkig rolt Windows 10 lekker uit.....daarnaast zijn Auto WU op andere platformen heel gewoon, ben blij dat ze het ook op Windows doen.....scheelt een boel geouwehoer bij familie en vrienden die 'vergeten' updates te draaien. P2P kun je ook gewoon uitzetten al ben ik het met je eens dat het irritant is dat je het blijkbaar by default ook deelt met andere (niet in hetzelfde netwerk zittende) computer, daarnaast is het natuurlijk een enorm slim gevonden update (een waarvan je niet merkt dat hij het doet).Ramon schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:38:
[...]
Ik gebruik altijd Pro versies van Windows voor al mijn devices, maar het gaat niet om mij. Ik kan best leven met de beslissingen van Microsoft voor Windows 10, maar ik kan me ook prima voorstellen dat anderen dat niet kunnen. En aangezien ik, net zoals MS, graag wil dat iedereen op 10 overstapt (want dan heb ik hopelijk meer apps en meer vooruitgang), had ik graag gezien dat ze dingen als auto WU, P2P WU, WiFi Sense en al die andere dingen gewoon nóg even niet gedaan hadden.
Artikelen van de media die dan FUD verspreiden (want dat is het) helpen dan niet in de adoptie van Windows 10, dus dat moeten ze bij MS zien te vermijden, zeker bij zo'n belangrijke release.
Wifi Sense...serious? Daar is volgens mij al meer dan genoeg over gezegd, ik zie daarvan vooral de voordelen (en je moet het per netwerk echt actief aanzetten...dussss).....
Erg gebruiksvriendelijk allemaal.

Ik heb hem gevonden...en dan is je Notifcation Center icon weg...maar eh...zit dat wel in de Home versie? Ik draai de Pro versie nl.Brad Pitt schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:46:
[...]
Je mag altijd een TR indienen hoor! Als je dat wél je kan vinden natuurlijk.
[...]
Settings. Niet bij (advanced) options.
Er is nergens over "Home" gesproken. Waarom zou je daar dan ook automatisch van uit moeten gaan?TheVMaster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:57:
Ik heb hem gevonden...en dan is je Notifcation Center icon weg...maar eh...zit dat wel in de Home versie? Ik draai de Pro versie nl.
Ja hibernate is anders, volgens mij kun je dat ook uitzetten hoor? 'ask for password on resume' ?autje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:54:
[...]
Dit werkt om de een of andere reden toch niet altijd. Vinkje uitgezet, wachtwoord opgegeven, toch als hij uit hibernate komt moet ik een wachtwoord invoeren.
Then again, net geboot (updates), dus wie weet...
Power options->system settings 'don't require a password' even aanvinken en klaar.
Tja.....het is ook niet raar dat je een wachtwoord moet gebruiken om je pc/laptop/tablet te unlocken. Dat jij niets geeft om privacy of je persoonlijke gegevens, tja....waarom zouden ze dat makkelijk moeten maken?
Gewoon even een PIN instellen en klaar is klara......of ben je de enige gebruiker in huis van die pc..? Dan kan ik het een klein beetje begrijpen, maar dan nog.....met al dat gelul met prive gegevens die op straat liggen, tja.....het mag best lastig gemaakt worden om je pc automatisch te laten inloggen...
Ik ga nergens vanuit.....goed lezen is het halve werkBrad Pitt schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:59:
[...]
Er is nergens over "Home" gesproken. Waarom zou je daar dan ook automatisch van uit moeten gaan?
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 01-08-2015 18:03 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door TheVMaster op 01-08-2015 18:03 ]
Nee, niet gelijk een clean install. Eerst upgraden (als dat lukt) en na succesvolle activatie pas clean install. Ik kon wel rechtstreeks vanaf 8 upgraden, 8.1 niet nodig.justin1992 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:42:
[...]
Kun je met de iso gelijk een clean install doen? Op de een of andere manier krijg ik elke keer de melding: "de installatie van Windows 8.1 kan niet worden voltooid" als ik in de store 8.1 probeer te installeren. Dus zou mooi zijn als dat gewoon mogelijk is om in 1 keer vanaf 8 te upgraden.
Verwijderd
Haha, ja, nou, dan zou ik er ook 10 dollar per jaar voor vragen!Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:20:
[...]
Uit onderzoek is gebleken (bron kwijt, jammer dan) dat win solitaire het meest gespeelde spel is, en tot de grootste boosdoener gerekend mag worden bij het verliezen van arbeidsproduktiviteit op het werk.
Maar zonder gekheid nu: Solitaire werkt bij mij niet. Netjes uit de store gehaald, downloaden, instaleren gelukt. Dan klik ik erop, flitst het schermpje open en is gelijk weer weg? Krijg ook geen verzoek om geld over te maken...Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:03:
[...]
Haha, ja, nou, dan zou ik er ook 10 dollar per jaar voor vragen!
Wat is hier fout?
Het is mijn eigen PC ja. Een pin is een goed alternatief ja, mocht het er ooit nodig hebben.TheVMaster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:02:
[...]
Tja.....het is ook niet raar dat je een wachtwoord moet gebruiken om je pc/laptop/tablet te unlocken. Dat jij niets geeft om privacy of je persoonlijke gegevens, tja....waarom zouden ze dat makkelijk moeten maken?
Gewoon even een PIN instellen en klaar is klara......of ben je de enige gebruiker in huis van die pc..? Dan kan ik het een klein beetje begrijpen, maar dan nog.....met al dat gelul met prive gegevens die op straat liggen, tja.....het mag best lastig gemaakt worden om je pc automatisch te laten inloggen...
[...]
Ik ga nergens vanuit.....goed lezen is het halve werk
[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 01-08-2015 18:08 ]
Het interesseert me niet _waar_ het staat, maar dat het practisch onvindbaar is. Helemaal als je een enterprise editie hebt blijkbaar.Brad Pitt schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:46:
[...]
Settings. Niet bij (advanced) options.
Ik baal nl. ook dat ik iedere keer het password van m'n MS Account moet invullen, die is namelijk nogal lang en omslachtig (security boven allesSplinter Cell schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:07:
[...]
Het is mijn eigen PC ja. Een pin is een goed alternatief ja, mocht het er ooit nodig hebben.

Maar goed...PIN op een touch screen is gewoon fijn...of een Picture Password.....dat is helemaal uniek...
Eh....Start ---type in--> Notifications ---klik--> turn system icons off. Zo ingewikkeld is het niet...Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:07:
[...]
Het interesseert me niet _waar_ het staat, maar dat het practisch onvindbaar is. Helemaal als je een enterprise editie hebt blijkbaar.
[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 01-08-2015 18:11 ]
Ik zou wel eens willen weten wat er verschilt tussen Pro/Enterprise? (home is voor plebsFiresphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:07:
[...]
Het interesseert me niet _waar_ het staat, maar dat het practisch onvindbaar is. Helemaal als je een enterprise editie hebt blijkbaar.
En ik ben ook niet weg van de nieuwe 'settings interface' van Win10, 90% heb ik nog gewoon gedaan via het ouderwetse control panel, en af en toe mis ik wel de consistentie de ene keer krijg je weer 'windows 7 vensters' en dan ineens weer die windows 10 sliders/grijze vlakken.
Zelf heb ik alleen maar pro draaien hier.
Wat doe je dan nog via het oude control panel? 90% vind ik namelijk wel veel. Denk dat ik het alleen gebruik om applicaties te deinstalleren, terwijl dat ook via het nieuwe Settings appje kan....prutser001 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:10:
[...]
Ik zou wel eens willen weten wat er verschilt tussen Pro/Enterprise? (home is voor plebs- pakt popcorn)
En ik ben ook niet weg van de nieuwe 'settings interface' van Win10, 90% heb ik nog gewoon gedaan via het ouderwetse control panel, en af en toe mis ik wel de consistentie de ene keer krijg je weer 'windows 7 vensters' en dan ineens weer die windows 10 sliders/grijze vlakken.
Aan de andere kant is het natuurlijk retarded dat je niet je originele wachtwoord kon gebruiken of uberhaupt geen wachtwoord. Desnoods met een dikke vette melding met "hiermee geef je een deel van je veiligheid op oid", maar maak die feature in ieder geval beschikbaar. Een linkje naar netplwiz in het login-settings scherm zou al helpen imo.TheVMaster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:02:
[...]
Ik snap waarom ze het wegstoppen, maar het is gewoon niet gebruiksvriendelijk. En natuurlijk kan zo'n pincode wel, maar ik snap niet waarom je niet een locale account kunt gebruiken met ingelogde Microsoft account zonder dat die meteen alles overheerst. En zeker bij tablets vind ik het irritant dat je daar dan ook ineens een login moet gebruiken. Ik wil gewoon swipen en dat ding actief hebben.
Het is net zo irritant als dat je een corporate outlook account toevoegt waardoor je een wachtwoord MOET hebben. Flikker op, gooi dat maar op het openen van de mailaccount maar stoor me er verder niet mee.
Verwijderd
Home is voor plebs? Pakt boksbeugel.prutser001 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:10:
[...]
Ik zou wel eens willen weten wat er verschilt tussen Pro/Enterprise? (home is voor plebs- pakt popcorn)
Ik zelf heb het control panel nog helemaal niet gezien en mijn systeem is nu helemaal zoals ik het wil hebben. Maar goed... ik ben dan ook een simpele Home-gebruiker.
EDIT
O, wacht, misschien heb ik het oude control panel nog niet gezien doordat ik veel instellingen etc. oproep door de naam in Start te typen... Ik sla het dus wellicht gewoon over.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 18:17 ]
Verwijderd
Dank je wel. Ga ik daar even naar kijken. Avira schijnt (nu) ook W10 approved te zijn volgens AviraMegaTronics schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:22:
[...]
ESET heeft in hun laatste releases Windows 10 officieel toegevoegd, zowel in hun zakelijke als ook particuliere versies. http://kb.eset.com/esetkb...channel=NEWS&option=en_EN
Op zich zouden ze er voor kunnen kiezen om het ontgrendelen/inloggen niet te koppelen aanje Microsoft Account....en de Store, OneDrive, Apps etc wel....maar ja...waarom dan niet gelijk aan je inlog. Dan ben ik ingelogd, kan overal bij.....mooi SSO....geweldigMartinspire schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:15:
[...]
Aan de andere kant is het natuurlijk retarded dat je niet je originele wachtwoord kon gebruiken of uberhaupt geen wachtwoord. Desnoods met een dikke vette melding met "hiermee geef je een deel van je veiligheid op oid", maar maak die feature in ieder geval beschikbaar. Een linkje naar netplwiz in het login-settings scherm zou al helpen imo.
Ik snap waarom ze het wegstoppen, maar het is gewoon niet gebruiksvriendelijk. En natuurlijk kan zo'n pincode wel, maar ik snap niet waarom je niet een locale account kunt gebruiken met ingelogde Microsoft account zonder dat die meteen alles overheerst. En zeker bij tablets vind ik het irritant dat je daar dan ook ineens een login moet gebruiken. Ik wil gewoon swipen en dat ding actief hebben.
Het is net zo irritant als dat je een corporate outlook account toevoegt waardoor je een wachtwoord MOET hebben. Flikker op, gooi dat maar op het openen van de mailaccount maar stoor me er verder niet mee.
Swipen....PIN erin en gaan.....als ik alleen hoef te swipen, tja....collega/huisgenoot pakt mijn tablet en kan dat ook....moet er niet aan denken.....
Maar dat is het punt dus ook: ik hoef niet te mutsen met collega's of huisgenoten omdat ik ze niet vertrouw. En verder: zorg er dan voor dat je hem wel kunt locken als je dat wilt. Zo'n ding moet gewoon oppakken en gebruiken zijn. Niet storen met pincodes e.d.TheVMaster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:18:
[...]
Op zich zouden ze er voor kunnen kiezen om het ontgrendelen/inloggen niet te koppelen aanje Microsoft Account....en de Store, OneDrive, Apps etc wel....maar ja...waarom dan niet gelijk aan je inlog. Dan ben ik ingelogd, kan overal bij.....mooi SSO....geweldig![]()
Swipen....PIN erin en gaan.....als ik alleen hoef te swipen, tja....collega/huisgenoot pakt mijn tablet en kan dat ook....moet er niet aan denken.....
Nou helpt Microsoft Hello natuurlijk wel, maar daar heb je weer nieuwe hardware voor nodig.
Ik vind het hebben van een wachtwoord wel fijn, zeker als je met netwerk shares werkt. Om nou 'sharing' aan te zetten zonder wachtwoord is ook zo wat (turn off password protected sharing). En dat is lastiger dan een wachtwoord invoeren/kiezen even 'netplwiz' draaien en je hoeft in ieder geval niet meer lokaal in te loggen.
Op een laptop zou ik dit uiteraard niet doen daar gebruik ik de fingerprint optie.
Op een laptop zou ik dit uiteraard niet doen daar gebruik ik de fingerprint optie.
Nou ja, precies, het is gewoon marketing. Hier wordt een spelletje aangeboden dat je net zo goed met een paar 'analoge' speelkaarten kan doen maar kennelijk is het voor sommigen belangrijk dat te spelen op een (voorbeeld) '220 Watt slurpende computer' terwijl men er $10 per jaar voor betaald. Misschien eens kijjken wat een spel kaarten kost?Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:03:
[...]
Haha, ja, nou, dan zou ik er ook 10 dollar per jaar voor vragen!
Ik speel nooit spelletjes maar ik zag 'solitaire' en heb het geopend en was ook wel enigszins verbaasd alhoewel ik al gelezen had dat MS er reclame in had gezet. Er zijn toch mensen die zich hierdoor geschoffeerd voelen en daar behoor ik ook toe. Waarom nou geld lopen peuren uit een spelletje dat al sinds W95 bestaat en toen gratis werd meegeleverd? Hoeveel centimeter gaat dit toevoegen aan de bijboot van je: 'jacht'?
Ja hoor, via Systeem, Apps en Onderdelen ofTheVMaster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:12:
[...]
Wat doe je dan nog via het oude control panel? 90% vind ik namelijk wel veel. Denk dat ik het alleen gebruik om applicaties te deinstalleren, terwijl dat ook via het nieuwe Settings appje kan....
via Startmenu, Alle Apps, rechtsklik op App en installatie verwidjeren
Gewoon even sol.exe kopieren van je oude pc
Tja....iets met slakken en zout. PIN is een zeer kleine moeite....dan neem jij security ook niet echt serieus. Met Hello gaan ze inderdaad wel vriendjes maken, want dan kan iemand niet eens meekijken...hij herkent gewoon de persoon voor de camera en ik kan je vertellen dat het supersnel werkt...Martinspire schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:19:
[...]
Maar dat is het punt dus ook: ik hoef niet te mutsen met collega's of huisgenoten omdat ik ze niet vertrouw. En verder: zorg er dan voor dat je hem wel kunt locken als je dat wilt. Zo'n ding moet gewoon oppakken en gebruiken zijn. Niet storen met pincodes e.d.
Nou helpt Microsoft Hello natuurlijk wel, maar daar heb je weer nieuwe hardware voor nodig.
Wat betreft het settings/configuratiescherm, mensen moeten niet meer zoveel denken in de stappen die je moet uitvoeren om een bepaalde handeling uit te voeren. Printer toevoegen? Tik dan gewoon printer in het startmenu. Programma verwijderen? Tik dan het woord remove in het startmenu. Al dat geneuzel altijd over die aantal muisklikken. Gewoon zoektermen in het startmenu gebruiken, veel sneller én efficiënter.
De enterprise ISO's staan sinds vandaag op licensing.microsoft.com trouwens. Reden dat ik mijn Enterprise vast niet kon activeren is omdat ik denk de 10240 ISO draaide. Ik ga maandag mijn Surface Pro 3 upgraden met de ISO van licensing. Ik denk dat ik hem dan wel kan activeren met behulp van onze KMS serverTheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:43:
[...]
Eh....maar volgens mij zijn de KMS keys toch nog neit beschikbaar? Ik begreep dat die er pas op 1 augustus zijn... Jij hebt dus de VLK wel kunnen opvoeren al? Maar eh...waar heb je VAMT voor nodig trouwens als je KMS ingericht hebt?
[ Voor 64% gewijzigd door FREAKJAM op 01-08-2015 18:33 ]
is everything cool?
Ik neem het ook niet serieus want ik ben van bv de pc de enige gebruiker (mn ouders raken dat ding ook niet aan) en de tablet slingert hier wel in huis, maar daar heb ik ook niets op staan wat ik moet verbergen. En als iemand mn mail kan bekijken, nou veel plezier danTheVMaster schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:24:
[...]
Tja....iets met slakken en zout. PIN is een zeer kleine moeite....dan neem jij security ook niet echt serieus. Met Hello gaan ze inderdaad wel vriendjes maken, want dan kan iemand niet eens meekijken...hij herkent gewoon de persoon voor de camera en ik kan je vertellen dat het supersnel werkt...

Kijk, voor mn bedrijfslaptop kan ik het begrijpen, maar voor mijn persoonlijke dingen zal het me een zorg zijn. Dan liever snelheid > veiligheid
Ben echt blij met win 10.
Vooral het streamen van mijn XB1 na mijn laptop is een geweldige toevoeging!!
Via de WIFI werkt het zonder vertraging en met best nog prima beeldkwaliteit.
Vooral het streamen van mijn XB1 na mijn laptop is een geweldige toevoeging!!
Via de WIFI werkt het zonder vertraging en met best nog prima beeldkwaliteit.
Zojuist een upgrade uitgevoerd van 8.1 naar Windows 10. Interessant om te zien dat je van een niet legale Windows kopie een legale Windows kopie kan maken. Updaten is goed gegaan. Eerste indruk: de opstartervaring vind ik slecht. In totaal word ik met drie verschillende achtergronden geconfronteerd. Van een initiële mooie heldere zeezicht achtergrond, naar een donkere blauwe onscherp lijkende Windows logo achtergrond om vervolgens uit te komen bij mijn eigen achtergrond. De horizontale strepen voor actieve applicaties in de taakbalk vind ik handig. De standaard mijn documenten/foto/film mappen zijn lastig te benaderen. Via het startmenu eerst Windows Verkenner opstarten om vervolgens minimaal 3 verschillende manieren te hebben om deze te benaderen: 1) Snelle Toegang 2) Deze PC > vervolgens verder klikken 3) Bibliotheken. Dit maakt het niet overzichtelijker.
< dit stukje webruimte is te huur >
Quick Access en libraries kun je beiden uitschakelen. Quick Access schakel je niet zozeer uit, maar door bovenstaande setting aan te passen ga je direct naar "This PC" in plaats van Quick Access, iets wat ook mijn voorkeur geniet.aex351 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:36:
Zojuist een upgrade uitgevoerd van 8.1 naar Windows 10. Interessant om te zien dat je van een niet legale Windows kopie een legale Windows kopie kan maken. Updaten is goed gegaan. Eerste indruk: de opstartervaring vind ik slecht. In totaal word ik met drie verschillende achtergronden geconfronteerd. Van een initiële mooie heldere zeezicht achtergrond, naar een donkere blauwe onscherp lijkende Windows logo achtergrond om vervolgens uit te komen bij mijn eigen achtergrond. De horizontale strepen voor actieve applicaties in de taakbalk vind ik handig. De standaard mijn documenten/foto/film mappen zijn lastig te benaderen. Via het startmenu eerst Windows Verkenner opstarten om vervolgens minimaal 3 verschillende manieren te hebben om deze te benaderen: 1) Snelle Toegang 2) Deze PC > vervolgens verder klikken 3) Bibliotheken. Dit maakt het niet overzichtelijker.
Je kunt Quick Access verwijderen met de volgend registry aanpassing:
To remove the feature entirely, you’ll need to edit the registry. Firstly, hide Quick Access using the step above. Once that’s done, open Regedit as an administrator (press Windows key + R, type 'regedit' into the Run box and hit Enter).
Navigate to: HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID{679f85cb-0220-4080-b29b-5540cc05aab6}
Expand it, and right-click ShellFolder. Select Permissions, and click the Advanced button. In the 'Advanced Security Settings for ShellFolder' box, click the 'Change' link, then click 'Advanced', click the 'Find Now' button, and in the 'Search results' box select 'Administrators'. Click OK twice, then Apply, and hit OK until the box closes.
Inside 'ShellFolder', double-click 'Attributes', and change data value to 'a0600000', then click OK.
[ Voor 29% gewijzigd door FREAKJAM op 01-08-2015 18:44 ]
is everything cool?
vraag al 100 keer gesteld, al 100 keer beantwoord en je zit bovendien in het verkeerde forum, je moet bij windows instalatie zijn.T.E schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:58:
Als ik de iso download en opnieuw windows 10 installeer dus schone installatie... werkt dan mijn windows 7 key?
Weet iemand toevallig hoe je de "activiteitsbalk" onder je programma's in de taakbalk kan weghalen? Dat vervelende streepje met een kleur dus.
Eigenlijk de enige ergenis die ik heb in Windows 10, maar heb het helaas nog nergens kunnen vinden.
Eigenlijk de enige ergenis die ik heb in Windows 10, maar heb het helaas nog nergens kunnen vinden.
Gisteravond, als eerste test, een upgrade van een oude Athlon X2 4000 PC met een AMD HD5450 gedaan via Windows Update process van W7 Pro naar W10 Pro (x64). Upgrade duurde ruim 1,5 uur en is goed gegaan met één glitch :
Bij het 'Hallo welkom terug' scherm bleef het systeem hangen na het klikken op 'Volgende'.
Probleem werd veroorzaakt door een USB Netwerk Adapter met Mediatek/Ralink chip (Google is your friend).
Deze verwijderd, systeem ge-reboot en toen ging Windows wel door naar de basis instellingen.
Naderhand de driver van de USB-stick ge-update en geen problemen meer ondervonden.
Norton Security werkt als vanouds. Alle andere programma's zijn of opnieuw geïnstalleerd of de installatie is gewoon blijven bestaan.
Systeem lijkt iets sneller te zijn dan onder W7 Pro.
Ik had er lang niet op gewerkt, maar het is best nog een leuke Internet/Office machine.
Bij het 'Hallo welkom terug' scherm bleef het systeem hangen na het klikken op 'Volgende'.
Probleem werd veroorzaakt door een USB Netwerk Adapter met Mediatek/Ralink chip (Google is your friend).
Deze verwijderd, systeem ge-reboot en toen ging Windows wel door naar de basis instellingen.
Naderhand de driver van de USB-stick ge-update en geen problemen meer ondervonden.
Norton Security werkt als vanouds. Alle andere programma's zijn of opnieuw geïnstalleerd of de installatie is gewoon blijven bestaan.
Systeem lijkt iets sneller te zijn dan onder W7 Pro.
Ik had er lang niet op gewerkt, maar het is best nog een leuke Internet/Office machine.
Gewoon op de download pagina op updates controleren klikken, even wachten en dan hopen op updatesThe_Worst schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:17:
[...]
Hoe moet ik dat kunnen zien? Mijn downloadslijst is leeg en bij Calendar & Mail zie alleen staan dat deze App geïnstalleerd Is.
Ik zag overigens bij feedback staan dat ik niet de enige ben met dit probleem. Meer mensen kunnen niet synchroniseren met Gmail.
Ik ga het zometeen is proberen met de laptop. Kijken of het hier ook problemen geeft.
En gmail account is een beetje raar af en toe ja. Heb al vaker gehad dat ik mijn gmail account even moest verwijderen en opnieuw toe moest voegen.
[ Voor 13% gewijzigd door blmp op 01-08-2015 19:16 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Eens. En als de zoek funtie niet werkt (veel mensen die dit ervaren) open dan instellingen of het oude configuratiescherm en gebruik de zoekbalk rechts bovenin met de zoektermen zoals FREAKJAM aangeeft.FREAKJAM schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:28:
Wat betreft het settings/configuratiescherm, mensen moeten niet meer zoveel denken in de stappen die je moet uitvoeren om een bepaalde handeling uit te voeren. Printer toevoegen? Tik dan gewoon printer in het startmenu. Programma verwijderen? Tik dan het woord remove in het startmenu. Al dat geneuzel altijd over die aantal muisklikken. Gewoon zoektermen in het startmenu gebruiken, veel sneller én efficiënter.
Configuratiescherm is ook snel benaderbaar in verkenner, adresbalk, eerste pijltje naast icoon snelle toegang of deze pc klikken. Nog sneller, rechtsklik de startknop
NRG
Picture password? Ik gebruik dit nu op mijn BlackBerry en het is ook een soort swipe. Bij de BB kies je een cijfer die je ergens loslaat op een eerder gekozen plek in een afbeelding. Die cijfers komen steeds op een andere plek en veranderen ook at random qua grootte, dus je swiped niet constant op dezelfde plek op je schermMartinspire schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:15:
[...]
Aan de andere kant is het natuurlijk retarded dat je niet je originele wachtwoord kon gebruiken of uberhaupt geen wachtwoord. Desnoods met een dikke vette melding met "hiermee geef je een deel van je veiligheid op oid", maar maak die feature in ieder geval beschikbaar. Een linkje naar netplwiz in het login-settings scherm zou al helpen imo.
NRG
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.