[Windows 10] Sommige instellingen niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 5.127 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb gisteren Windows 10 Pro geïnstalleerd en alles ging eigenlijk prima. Tot ik vanochtend nog even in de geavanceerde instellingen voor Windows Update wilde kijken.

Daar stond nu opeens de melding "Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd"

Waar komt dat vandaan? Dit is gewoon een particuliere computer en geen onderdeel van een bedrijf. Ik heb ook geen rare group policy dingen gewijzigd waardoor dit zou kunnen komen.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Hier hetzelfde op een Win 10 Home. Ik zie het ook bij 'Privacy' menu. Geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik weet ook zeker dat deze melding er gisteren (of beter gezegd, begin van afgelopen nacht :P) niet stond. Is Microsoft soms op afstand wat dingen aan het aanpassen? Dat moeten ze niet doen, als je als particulier gebruiker opeens deze meldingen krijgt zal de gemiddelde user het niet meer snappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ben je toevallig met gpedit bezig geweest om de update-instellingen te veranderen? Sinds ik via gpedit heb ingesteld dat ik geen automatische download+install van updates wil (alleen notificatie) staat die melding bij mij ook. Helaas bleek gpedit de enige manier om dat aan te passen.

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 01-08-2015 12:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ik heb de melding ook, o.a. in "privacy". De enige instelling die daar grijs is en niet aangepast kan worden is het informatie over typen doorgeven aan Microsoft. Ik denk dat het komt omdat ik onder "spraak handschrift en typen" dit geheel heb uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zoals ik al zei, ik ben niet in de policies bezig geweest. Alleen nadat ik deze melding zag ben ik daar gaan neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, dat stukje had ik gemist :$ , volgende keer iets verder lezen :P

Maar hier net ook nog eens gekeken, zelfs met de gpedit-aanpassing ongedaan gemaakt blijft die melding staan. Overigens heeft die gpedit-instelling voor Windows Update niet veel nut, optie 5 doet het helemaal niet :/

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 01-08-2015 13:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat komt omdat je ergens anders een andere (privacy) instelling hebt aangepast. Ik zag hetzelfde toen ik een verse W10 installatie in een VM had gedaan. Overal doorheen geklikt, nergens die melding de eerste keer gezien. Daarna het een en ander uitgeschakeld en *floep* daar was die melding.

Verder past deze vraag (vanwege de drukte) veel beter in [Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2, zodat het centraal blijft. Graag daar verder. Dit topic gaat op slot.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.