Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Theo27 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:53:
Ik kom er niet meer uit.

Gisteren een jbl 9.1 soundbar aangesloten via EARC op mijn Samsung 65Q90T. Nvidia Shield pro met kodi 18.9 geeft alleen PCM geluid. Wat ik ook probeer qua instellingen ik krijg geen Atmos in het display van de soundbar te zien.

Speel ik dezelfde content af met de VLC of Sunplayer staat er gelijk ATMOS in het display.

Wat zie ik over het hoofd met kodi 7(8)7
Wel alles van geluid aangezet in je Kodi instellingen??

https://kodi.wiki/view/File:Settings-System-Audio2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
De url werkt niet maar ik heb alles aangezet wat ik kon vinden op diverse sites.

Op de tv en kodi passthrough aangezet.
Dolby atmos ondersteuning staat ook aan maar ik weet echt niet waarom kodi niks weergeeft en de Sunplayer of VLC wel.

Scrooge NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo27
Gevonden. Blijbaar stopt de audio passthrough als je deze functie aan hebt staan :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES7kGxS1k9XdU9IGPSgks8dabbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1A5wtlx2XH6jkggXLhsRDUH.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theo27 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:53:
Gevonden. Blijbaar stopt de audio passthrough als je deze functie aan hebt staan :?

[Afbeelding]
Klopt, al jaren, het staat er nota bene bij zodra je op die regel gaat staan binnen de instellingen. Maar waarom zou je die instelling überhaupt willen gebruiken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
'Sync playback to display' is vooral handig als je TV/Monitor bepaalde refresh rates niet ondersteunt. Verder kun je 'm misbruiken om 25 fps content op 23.976 te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
hardware-lover schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:09:
[...]

Klopt, al jaren, het staat er nota bene bij zodra je op die regel gaat staan binnen de instellingen. Maar waarom zou je die instelling überhaupt willen gebruiken?
Staat waarschijnlijk standaard aan. Ik wist nieteens van het bestaan van die functie af ;)

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theo27 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:23:
[...]
Staat waarschijnlijk standaard aan. Ik wist nieteens van het bestaan van die functie af ;)
Nee, dat staat standaard (gelukkig) niet aan.

Heb je deze misschien per ongeluk gekozen ipv dat het beeldscherm wordt aangepast aan de refreshrate van het afgespeelde media?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

epias schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:00:
'Sync playback to display' is vooral handig als je TV/Monitor bepaalde refresh rates niet ondersteunt. Verder kun je 'm misbruiken om 25 fps content op 23.976 te bekijken.
Als je monitor/TV 24p ondersteund, dan zal ie ook geen moeite hebben met 25/30Hz of een veelvoud daarvan. "vroeger" was dit misschien nog iets wat nog enigszins logisch was, maar nu eigenlijk al jaren niet meer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met '25 fps content' bedoel ik film/series die oorspronkelijk 23.976 zijn. Je maakt hiermee de 4% (PAL) speedup ongedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Theo27 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:53:
Ik kom er niet meer uit.

Gisteren een jbl 9.1 soundbar aangesloten via EARC op mijn Samsung 65Q90T. Nvidia Shield pro met kodi 18.9 geeft alleen PCM geluid. Wat ik ook probeer qua instellingen ik krijg geen Atmos in het display van de soundbar te zien.

Speel ik dezelfde content af met de VLC of Sunplayer staat er gelijk ATMOS in het display.

Wat zie ik over het hoofd met kodi 7(8)7
Ik had al gereageerd in https://github.com/retros...eo.retrospect/issues/1476, laten we daar even verder gaan.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:53
Echt heel vet dat NLZiet nu ook in kodi te gebruiken is.
ook de tv gids is super. al zie ik geen logo's enz. wellicht komt dit omdat mijn setup als volgt is:

mysql DB
shares voor thumbnails (en dit lijkt niet goed te werken)
iemand hier toevallig ervaring mee?

Nog 2 maanden en dan ga ik van mmijn dure ziggo naar t-mobile met NLziet. een versnelling en besparing. en dan doe ik alles via KODI. en sluit ik kodi voor videoland netflix en prime.
ik heb er nu al zin in :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wat een teleurstelling zeg. Ik heb Kodi 19.0 geïnstalleerd op mijn Shield TV en behalve de standaard addon's, werkt niets meer of is de versie niet compatibel. Ik was Aeon MQ 8 skin gewend, maar nu alleen maar de Estuary skin tot mijn beschikking.
Alles door elkaar, en weinig info. Series niet gegroepeerd.

Zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat heeft er denk ik o.a. mee te maken dat Kodi vanaf versie 19 nu Python 3 nodig heeft. Eerder was het nog Python 2.7 en als skins hier gebruik van maakte, kan het zijn dat die niet meer werken en nogal wat code verandert moet worden.

Sowieso zijn niet alle skins direct beschikbaar na een nieuwe versie. Ik mis mijn skin ook, Transparancy. Die zal er de komende tijd wel weer komen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Ok, maar wat ik dan wel vreemd vind, is dat 19.0 Matrix al vrij lang in beta is. Die skins en andere addon's dan ook wel klaar kunnen zijn? Getest enzo.

Als je bij de standaard skin kijkt, artwork en dan fanartpakket. Dat werkt gewoon niet; Image Resource Select Addon werkt niet. Ik ben toch niet de eerste in maanden die daar op klikt? ;-) Letwel op de Shield TV werkt het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulliee op 20-02-2021 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@Hulliee

Als je hier eens rondkijkt : [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4
Dan zal je zien dat de Python 2.x naar 3.x veranderingen niet bepaald makkelijk zijn geweest voor heel veel softwarepakketten en dus blijkbaar ook niet voor alles wat met Kodi te maken heeft... ;)

Gewoon wachten en daarmee vrede hebben :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:20:
@Hulliee

Als je hier eens rondkijkt : [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4
Dan zal je zien dat de Python 2.x naar 3.x veranderingen niet bepaald makkelijk zijn geweest voor heel veel softwarepakketten en dus blijkbaar ook niet voor alles wat met Kodi te maken heeft... ;)

Gewoon wachten en daarmee vrede hebben :)
Ja is ook zo. Had alleen gisteren onderschat dat de upgrade wat meer impact had.

Even voor gaan zitten, nieuwe skin en addon's pakken en dan zijn we er weer :) d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Hulliee schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:12:
[...]

Ja is ook zo. Had alleen gisteren onderschat dat de upgrade wat meer impact had.

Even voor gaan zitten, nieuwe skin en addon's pakken en dan zijn we er weer :) d:)b
Matrix was er al een tijd en veel add-ons zijn al omgezet naar Python 3 door hun ontwikkelaars.

Ik zeg specifiek HUN ontwikkelaars omdat de add-ons
(en Skins) meestal niet door ons (Ik ben een Team Kodi lid) gemaakt worden. Enige dat we doen is reviewen en opnemen in onze Repository.

De overstap naar Python 3 is geen makkelijke en heeft zowel binnen Kodi als voor add-on ontwikkelaars veel tijd gekost. Daarbij hebben we bewust ook in deze versie een paar marjor changes in de Kodi Python API doorgevoerd. Als add-ons dan toch opnieuw moesten worden gemaakt dan was dit ook het moment voor deze opruim actie in de API.

Er wordt erg hard gewerkt, door add-on devs en door ons, om add-ons snel weer voor Matrix beschikbaar te krijgen. Maar een deel zal er nooit komen. Dat zijn add-ons die al lang niet meer werden onderhouden en tot nu toe toevallig werkte.

Skins hebben het nog lastiger. Deze moeten bij elke Kodi release bijgewerkt worden.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:53:
[...]

Matrix was er al een tijd en veel add-ons zijn al omgezet naar Python 3 door hun ontwikkelaars.

Ik zeg specifiek HUN ontwikkelaars omdat de add-ons
(en Skins) meestal niet door ons (Ik ben een Team Kodi lid) gemaakt worden. Enige dat we doen is reviewen en opnemen in onze Repository.

De overstap naar Python 3 is geen makkelijke en heeft zowel binnen Kodi als voor add-on ontwikkelaars veel tijd gekost. Daarbij hebben we bewust ook in deze versie een paar marjor changes in de Kodi Python API doorgevoerd. Als add-ons dan toch opnieuw moesten worden gemaakt dan was dit ook het moment voor deze opruim actie in de API.

Er wordt erg hard gewerkt, door add-on devs en door ons, om add-ons snel weer voor Matrix beschikbaar te krijgen. Maar een deel zal er nooit komen. Dat zijn add-ons die al lang niet meer werden onderhouden en tot nu toe toevallig werkte.

Skins hebben het nog lastiger. Deze moeten bij elke Kodi release bijgewerkt worden.
Dank voor je verduidelijking. Het was zeker niet mijn bedoeling om de dev's af te vallen! Ik weet dat de community en Kodi hier veel tijd in stopt.

Mijn eigen schuld om even snel voor de filmavond Kodi te updaten! :D
Inmiddels draait het hier weer stabiel. Frisse wind, nieuwe skin. Puntjes op de i komen later wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hulliee schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:16:
Inmiddels draait het hier weer stabiel. Frisse wind, nieuwe skin. Puntjes op de i komen later wel.
Dat is precies de reden waarom ik geen grote wijzigingen ga doen als ik een film ga kijken. Want er gaat altijd wel iets fout. Het werkt nu, blijf er vanaf en ga de film kijken. Daarna kan je gaan spelen met upgrades e.d.

Ben er zelf al een paar keer door gebeten. Vrienden kwamen langs voor een film. Oh, update dan gelijk maar m'n hele systeem... Oeps, video driver niet lekker, audio werkt daardoor niet meer en zo was ik al snel een half uur verder voordat ik ook maar kon doen wat ik voor de updates kon: namelijk een film kijken.
En dit was dan dus niet met een update van Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Hulliee schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:16:
[...]
Dank voor je verduidelijking. Het was zeker niet mijn bedoeling om de dev's af te vallen! Ik weet dat de community en Kodi hier veel tijd in stopt.

Het was niet aanvallend bedoeld hoor. Ik upgrade zelf altijd door gewoon een nieuwe SD Card te maken voor mij Pi4, en de oude als fallback te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Hulliee schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:12:
[...]

Lees je verhaal nu net. Zelfde ervaring hier op de Shield 2019 pro. Ach moet even met 2 vingers in de neus zijn van 18.9 Leila naar 19 Matrix. Helaas, bleef eeuwig hangen op , diverse meldingen van add-ons die uitgeschakeld zijn omdat ze niet compatibel zijn etc.

Uiteindelijk Matrix maar verwijderd en Leila weer teruggezet. Van Leila had ik eerst een bibliotheek en systeem backup gemaakt met backup van robweber. Deze weer teruggezet en met nog wat instellingen de originele setup van Leila weer werkende zoals het was.

Moet wel zeggen dat ik de Matrix handmatig had geïnstalleerd via Kodi-Installer omdat de update nog niet in de playstore was. Dat brengt mij op de vraag: "Indien de update aangeboden wordt via de playstore. Mag ik er dan vanuit gaan dat Matrix wel werkt met de add-ons etc."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
NoahAmber schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:25:
[...]

Lees je verhaal nu net. Zelfde ervaring hier op de Shield 2019 pro. Ach moet even met 2 vingers in de neus zijn van 18.9 Leila naar 19 Matrix. Helaas, bleef eeuwig hangen op , diverse meldingen van add-ons die uitgeschakeld zijn omdat ze niet compatibel zijn etc.

Uiteindelijk Matrix maar verwijderd en Leila weer teruggezet. Van Leila had ik eerst een bibliotheek en systeem backup gemaakt met backup van robweber. Deze weer teruggezet en met nog wat instellingen de originele setup van Leila weer werkende zoals het was.

Moet wel zeggen dat ik de Matrix handmatig had geïnstalleerd via Kodi-Installer omdat de update nog niet in de playstore was. Dat brengt mij op de vraag: "Indien de update aangeboden wordt via de playstore. Mag ik er dan vanuit gaan dat Matrix wel werkt met de add-ons etc."
Wat mij wel is meegevallen dat je idd de meldingen krijgt dat add-on's zijn uitgeschakeld maar na enige tijd (paar uur), komen er updates binnen voor veel add-on's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:18
Ik heb verhalen op internet gelezen dat de 19.0 versie ook al via de play store is binnengekomen bij mensen. Ik denk dat het misschien per regio wordt geupdatet in de store. Ik heb daarom voor de zekerheid maar even de automatische update uitgezet.

Reken er dus maar niet op dat straks alles werkt met de update via de play store. Dat komt oa omdat ze bij Kodi zijn overgestapt van Python 2 naar 3. En dat betekent dat alle ontwikkelaars die add-ons hebben geschreven in Python 2 ook hun software moeten omzetten naar Python 3. Aangezien er add-ons zijn die niet meer doorontwikkeld worden denk ik dat er altijd add-ons zullen blijven die gewoon niet compatible zijn met versie 19.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@avec_style Hier ook de auto update op de Sony TV uitgezet.
Wacht wel even op 19.1 en lees hier graag welke add-ons wel of niet werken in 19.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hulliee schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:34:
Wat een teleurstelling zeg. Ik heb Kodi 19.0 geïnstalleerd op mijn Shield TV en behalve de standaard addon's, werkt niets meer of is de versie niet compatibel. Ik was Aeon MQ 8 skin gewend, maar nu alleen maar de Estuary skin tot mijn beschikking.
Alles door elkaar, en weinig info. Series niet gegroepeerd.

Zie ik iets over het hoofd??
Ja. Als je meer keuze wil qua skins/add-ons dan wacht je op de point releases. Ondanks de beta en RC (die ik zelf ook compleet gemist heb) ben je met .0 nog altijd een beetje een betatester. Want mensen wachten vaak net op de 'eerste stabiele versie' om over te schakelen...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Ja. Als je meer keuze wil qua skins/add-ons dan wacht je op de point releases.
Hoe herken ik die? Zo'n point release

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aan het feit dat het niet .0 is. De eerste release van Kodi Matrix is 19(.0). Alles daarna zijn point releases (19.1, 19.2, ...).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
Overigens werkt Kodi 19.0 op mijn Fire TV sticks prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:51:
@avec_style Hier ook de auto update op de Sony TV uitgezet.
Wacht wel even op 19.1 en lees hier graag welke add-ons wel of niet werken in 19.
Ben je hiermee geholpen? https://kodi.wiki/view/Category:Matrix_add-on_repository

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rallye schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:00:
Overigens werkt Kodi 19.0 op mijn Fire TV sticks prima.
Idem voor Android TV, eigenlijk vanaf de bèta 2 al. Ik moet voor updaten wel even terug naar de standaard Skin en mag daarna weer terug naar mijn "standaard" skin (Aeon Nox Silvo). Laat ik deze actief (bij updaten) dan kan ik na de update Kodi niet meer opstarten. Dus de 18.9 versie van die skin draait niet vanzelf op de 19 versie.

Dat is trouwens ook het advies wat ik aan iedereen wil geven, eerst terug naar de standaard skin van Kodi, daarna pas updaten (indien je dit ook zo hebt ingesteld en zelf in de hand hebt).

Menig foutmelding over oude addons die niet meer werken om vervolgens weer een stapel update meldingen te krijgen. Ik heb niet heel veel spannende addons, wat moet werken werkt ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

hardware-lover schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Idem voor Android TV, eigenlijk vanaf de bèta 2 al. Ik moet voor updaten wel even terug naar de standaard Skin en mag daarna weer terug naar mijn "standaard" skin (Aeon Nox Silvo). Laat ik deze actief dan kan ik na de update Kodi niet meer opstarten. Dus de 18.9 versie van die skin draait niet vanzelf op de 19 versie.

Dat is trouwens ook het advies wat ik aan iedereen wil geven, eerst terug naar de standaard skin van Kodi, daarna pas updaten (indien je dit ook zo hebt ingesteld en zelf in de hand hebt).
Bijzonder. De skin die ik gebruik(te) is (nog) niet beschikbaar en ik kreeg daardoor na upgrade naar 19 de standaard skin voor die versie. Niks geen probleem met niet kunnen opstarten omdat de skin er niet zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hero of Time schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:54:
[...]
Bijzonder. De skin die ik gebruik(te) is (nog) niet beschikbaar en ik kreeg daardoor na upgrade naar 19 de standaard skin voor die versie. Niks geen probleem met niet kunnen opstarten omdat de skin er niet zou zijn.
Dat is dan ook anders dan ik heb heb meegemaakt, waarschijnlijk omdat er voor mijn Skin wel een 19 versie is en het daardoor niet helemaal lekker is gegaan.

Ik heb dit op meerdere Android TV apparaten geprobeerd. Eerst zonder terug te gaan naar de standaard skin, daarna wilde Kodi niet meer volledig starten. Daarna op andere apparaten, waarbij ik wel eerst was teruggegaan naar standaard, toen ging het meteen zonder problemen. Ik heb dit getest met bèta 2, met de RC of de Final echter niet meer. Dus of dit nu nog steeds het geval is durf ik ook niet te beweren. Daar staat tegenover, kleine moeite om eerst de standaardskin even te selecteren, mits handmatig updaten nog beschikbaar is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wellicht dat het een verschil is tussen Android en Linux builds. Ik ging van 18.9 naar 19rc2. En nu naar final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik heb nu Matrix op mijn nu staan windows 10.
Alles draait soepel allen de addon van anon iptv ziggo (legaal) krijg ik niet aan het lopen prime videoland netflix en discovery+ doen het wel prima.
Krijg de melding dat hij het bestand niet kan afspelen als ik een ziggo zender start.en kijk het log voor meer informatie.
In kodi 18.9 werkte dit prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je meer dan wat ik heb. Bij mij crasht 'ie zonder fatsoenlijke melding zodra ik een zender start. Heb zo 't vermoeden dat het iets met DRM te maken heeft, maar dat is een wilde, ongefundeerde gok. Heb geen andere abbo op diensten om dit mee te verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Theodor @Hero of Time, ter algemene info, heb als test even de IPTV Repo geïnstalleerd en Ziggo getest op een Android TV boxje (Mi). Hoewel de addon na inloggen onterecht meldt dat ik geen abo heb op Movies en Series, werkt Live en Replay TV wel zonder foutmelding of crash. Werkt bij de "open" en beveiligde kanalen.

Addon is schoon geïnstalleerd, dus zonder dat er resten aanwezig konden zijn van een installatie onder 18.9.

Kortom, via Android TV werkt het hier nog wel met Matrix.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Tja op 3 windows pc getest helaas krijg hem niet aan het werken...
Terwijl videoland in die zelfde addon zit wel werkt...vreemd 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Theodor op 23-02-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die repo heeft nog wat Python benodigdheden. Daar voldoe ik aan, maar toch wil 't niet. Die vereiste was ook de reden dat ik naar 19rc was gegaan ipv wachten op de final, want ik heb geen python 2 packages meer in m'n repo, alles is python 3 (voor logische redenen).

Als het in een VM wil draaien, kan ik 't daar eens mee testen, zien of het ook crasht of niet. Iets voor het weekend om uit te zoeken.

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 23:07
Kodi is ineens geupdate naar 19 matrix op tv shield. Gaat eerst een kwartiertje libraries updaten, toch maar afgebroken. Wil niet meer starten. Verwijderd. Opneuw installeren. Verbinden met synology nas niet meer mogelijk. Software caused connection abort en allerlei mogelijke wil niet snap niet kan niet meldingen als ik mijn nas wil benaderen. Oude xbmc kloon spmc werkt nog prima dus netwerk en nas geen probleem. Terug naar corige versie zeker niet mogelijk?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Theodor schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:23:
Tja op 3 windows pc getest helaas krijg hem niet aan het werken...
Terwijl videoland in die zelfde addon zit wel werkt...vreemd 8)7
Probeer eens de ziggo toevoeging als video-addon te updaten (naar oudere versie vermoed ik).
Gebruik je de beta of normale reposetory?

(dit verhielp een soortgelijk geval op mijn android philips tv).

Daarnaast werkend op een 2017 shield.
(de gepatchte ziggo wil sinds een week alleen maar updaten. Blijf het suf vinden met wat eer betaaald wordt voor de vele huidige opties, waaronder dus ziggo. Snap niet dat een partij als rtl...).

[ Voor 23% gewijzigd door Agent-X op 26-02-2021 22:57 . Reden: voorheen zag niemand aanpassingen binnen een bepaalde tijd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
iemand nog iets opgepikt over de ondersteuning van de xbox series x?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Farabi schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:57:
iemand nog iets opgepikt over de ondersteuning van de xbox series x?
ja, er zijn nog een aantal issues met de UWP builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:51:
[...]

ja, er zijn nog een aantal issues met de UWP builds.
Sorry, wat is dat precies? Dus er is een kans voor een update binnenkort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Farabi schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:53:
[...]

Sorry, wat is dat precies? Dus er is een kans voor een update binnenkort?
UWP kan je googlen als term. ;) Het is het formaat dat gebruik wordt voor de Windows Store apps, en dus ook voor Xbox apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Kodi op mijn Shield geupdated van Leila naar Matrix. Het is mij bekend dat er wat addons zijn die nog niet werken. Is ook niet zo'n probleem..Komt wel goed

Zit alleen nu met het downloaden van subtitles. Gebruik Opensubtitels.org, Addic7 en Subscene.
Deze addons zijn keurig geïnstalleerd en werken. Vinden ook de subtitles. Probleem ontstaat bij het downloaden van de gewenste ondertiteling. Deze wil niet meer opslaan/downloaden. Krijg de melding : niet gelukt ondertiteling te downloaden.

Als ik naar de sites ga dan lukt het mij wel om de subtitles op mijn laptop te downloden.
Als ik naar lees -en schrijfrechten kijk op de drives die aan de shield hangen, dan staan die goed. Zou dus geen probleem moeten zijn.

Zijn er meerderen met dit probleem of zie ik iets in mijn config over het hoofd waarom het downloaden niet meer lukt en lukt het bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik kreeg net een melding dat mijn kodi niet meer up to date was (18.9) en dat er een nieuwe stable uit was (19.0). Ik heb hem toen geupdate via apt-get en nu start hij helemaal niet meer. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nee, zowel op de Shield als op de Fire Sticks start Kodi 19 prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Rallye schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:45:
Nee, zowel op de Shield als op de Fire Sticks start Kodi 19 prima.
Bdankt voor je snelle reactie ik wilde net die van mij verwijderen, want ik heb het al opgelost. Was iets heel simpels, blijkbaar had apt-get een aantal packages niet meegeinstalleerd. Die heb ik nu geforced en nu werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a-lagalante
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-08 22:48
Hallo,
Hier precies hetzelfde aan de hand.....
Na update Kodi Matrix op Shield, melding dat diverse add ons niet meer werken en mijn Nas is niet meer bereikbaar met de volgende melding: "software caused connection abort"
Iemand een tip of hoe terug naar Kodi Leia...??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 10:00
a-lagalante schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:03:
Hallo,
Na update Kodi Matrix op Shield, melding dat diverse add ons niet meer werken en mijn Nas is niet meer bereikbaar met de volgende melding: "software caused connection abort"
Ik ben ook terug gegaan naar 18.9

https://xbmc.en.uptodown.com/windows/versions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a-lagalante
Ben ook maar teruggegaan naar 18.9.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Hallo,
Ik had dat ook. Zie verder terug in dit topic. Het werkte niet gelijk en ik heb het een tijdje gelaten, na een 30 minuten begonnen de updates zelf binnen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a-lagalante
Oh nee he.....
Ik had ergens al zoiets verwacht......maar geen geduld gehad om te wachten......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoahAmber schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:07:
Kodi op mijn Shield geupdated van Leila naar Matrix. Het is mij bekend dat er wat addons zijn die nog niet werken. Is ook niet zo'n probleem..Komt wel goed

Zit alleen nu met het downloaden van subtitles. Gebruik Opensubtitels.org, Addic7 en Subscene.
Deze addons zijn keurig geïnstalleerd en werken. Vinden ook de subtitles. Probleem ontstaat bij het downloaden van de gewenste ondertiteling. Deze wil niet meer opslaan/downloaden. Krijg de melding : niet gelukt ondertiteling te downloaden.

Als ik naar de sites ga dan lukt het mij wel om de subtitles op mijn laptop te downloden.
Als ik naar lees -en schrijfrechten kijk op de drives die aan de shield hangen, dan staan die goed. Zou dus geen probleem moeten zijn.

Zijn er meerderen met dit probleem of zie ik iets in mijn config over het hoofd waarom het downloaden niet meer lukt en lukt het bij jullie wel?
Heb je bij je instellingen gecontroleerd of de opslaglocatie nog hetzelfde is dan voorheen?

https://kodi.wiki/view/Se...anguage#Download_Services

Afbeeldingslocatie: https://kodi.wiki/images/0/09/Player_language_download-services.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Heb je bij je instellingen gecontroleerd of de opslaglocatie nog hetzelfde is dan voorheen?

https://kodi.wiki/view/Se...anguage#Download_Services

xxx
Staat exact hetzelfde. De scrapers vinden de subs wel, maar kunnen niet downloaden. Zie ze ook keurig staan en bij downloaden komt dus die melding. En dat bevreemd mij dat ze dus niet te downloaden zijn. Iets met een api o.i.d wat nog aangepast moet worden. Zoek eigenlijk iemand die eens wil kijken of daar hetzelfde probleem is... :)

Even een edit. Aangezien het een upgrade naar Matrix was meende ik niet meer aan het instellen van de subs te doen. Alles dus gelaten zoals het was. Heb net, [een ingeving] Taal weer even naar standaard gezet zonder aanpassingen. En de settings opnieuw gedaan. Downloaden is nu weer ok.

[ Voor 18% gewijzigd door NoahAmber op 28-02-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoahAmber schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:11:
[...]
Staat exact hetzelfde. De scrapers vinden de subs wel, maar kunnen niet downloaden. Zie ze ook keurig staan en bij downloaden komt dus die melding. En dat bevreemd mij dat ze dus niet te downloaden zijn. Iets met een api o.i.d wat nog aangepast moet worden. Zoek eigenlijk iemand die eens wil kijken of daar hetzelfde probleem is... :)

Even een edit. Aangezien het een upgrade naar Matrix was meende ik niet meer aan het instellen van de subs te doen. Alles dus gelaten zoals het was. Heb net, [een ingeving] Taal weer even naar standaard gezet zonder aanpassingen. En de settings opnieuw gedaan. Downloaden is nu weer ok.
Ik heb ook wat zaken opnieuw in moeten stellen na de update, die voorheen ook al goed stonden, dus het kan zeker geen kwaad om je instellingen toch nog even na te lopen na die update.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:58:
[...]

Ik heb ook wat zaken opnieuw in moeten stellen na de update, die voorheen ook al goed stonden, dus het kan zeker geen kwaad om je instellingen toch nog even na te lopen na die update.
Zeker een goede tip om de addons en settings weer even helemaal na te lopen en indien nodig terug naar standaard en dan opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Weer lekker aan het knutselen geweest na een automatische upgrade naar Matrix v19.
Dat een aantal apps het niet gingen doen was wel mee te leven, alternatieven genoeg, maar Passthrough werkt gewoon niet onder Matrx.... dus maar weer terug naar 18.9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
kosz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:11:
Weer lekker aan het knutselen geweest na een automatische upgrade naar Matrix v19.
Dat een aantal apps het niet gingen doen was wel mee te leven, alternatieven genoeg, maar Passthrough werkt gewoon niet onder Matrx....
Schreef hierboven al zoiets als even naar standaard settings en dan weer configgen. Misschien dat je het daarmee kan oplossen. Zie mijn verhaal over de subs

Passthroug doet het hier namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op m'n eigen PC met Linux even passthrough getest. Eerst gezorgd dat er geen ander programma geluid produceert. Zelfs nog even de instelling uit en weer aangezet voor passthrough, maar helaas, geen geluid. Het staat is een tijd op 'working' als ik een video wil afspelen, dat stop ik, om daarna dan toch na een paar pogingen de film te krijgen. Zonder geluid.

In mijn geval weet ik in zo'n situatie dat Kodi geen lock kan krijgen op het audio systeem, dus er zal onder water alsnog iets zijn geweest dat een audio kanaal open had die ik niet zag. Om het echt zeker te weten, zal ik m'n browsers moeten afsluiten en daar heb ik nu even geen zin in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Hero of Time

HTPC die via HDMI geluid uitspuugt en jij daarmee zit te browsen of zo :?

Zou denken dat je gewoon het geluid richting de Onboard geluidskaart kan schoppen en Kodi alleen HDMI toegang kan geven of zeg ik nou wat raars ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:50:
@Hero of Time

HTPC die via HDMI geluid uitspuugt en jij daarmee zit te browsen of zo :?
Jep, heb een full blown computer aan m'n tv hangen (receiver eigenlijk, tv komt daarna pas) en lig nu ook lekker languit op de bank te posten. Daarnaast veel Twitch content tegenwoordig. En als 'bijzaak' staat hier ook Kodi op. Met al m'n content lokaal, heb geen NAS.
Zou denken dat je gewoon het geluid richting de Onboard geluidskaart kan schoppen en Kodi alleen HDMI toegang kan geven of zeg ik nou wat raars ?!
Nu ben je aan het vloeken in de kerk. Waar zou ik dat analoog geluid heen moeten sturen? M'n receiver heb ik al voor beeld en geluid via HDMI. Onboard audio heb ik in het BIOS zelfs uitgeschakeld om gezeik hiermee te voorkomen, dat het systeem spontaan beslist om maar HDMI output te weigeren en alleen nog maar de onboard wil gebruiken. Waar niets aan hangt! En ook nooit zal krijgen.

Zie jij het al voor je? Dikke surround opstelling en dan maar 90% van de audio die je afspeelt uit een crappy analoog 2.0 setje komen. Hoe denk je dat dat eruit zou zien in je huiskamer? Als een complete amateur natuurlijk.

Dus, ga je mond eens heel gauw spoelen!

* Hero of Time laat een busje zout achter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
NoahAmber schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:34:
[...]
Schreef hierboven al zoiets als even naar standaard settings en dan weer configgen. Misschien dat je het daarmee kan oplossen. Zie mijn verhaal over de subs

ShieldTV Pro 2019 passthrough naar Sony STRDN1080 -> Nope, alles is 2.0 alleen als ik transcoding naar ac3 aanzet.... maar dat willen we niet he.
Audio settings naar standaard reset en weer instellen, nog steeds niets.

ShieldTV Pro 2019 passthrough naar Denon-X3400H precies het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zat ook net te zoeken naar m'n favo skin en of er iets bekend is voor Matrix. Direct bovenaan de topiclisting over de skin staat dit topic: Kodi 19.0 "Matrix" support. Direct antwoord van de ontwikkelaar van de skin: Nope.

Moet ik dus op zoek naar een nieuwe skin om te gebruiken die tijdens het pauzeren niet een 400 pixels hoge progress bar laat zien bovenin het scherm. Want veel translation notes bij animé staan daar en dat wil je wel kunnen lezen. Daarvoor was Transparency! juist zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:03:
Jep, heb een full blown computer aan m'n tv hangen (receiver eigenlijk, tv komt daarna pas) en lig nu ook lekker languit op de bank te posten. Daarnaast veel Twitch content tegenwoordig. En als 'bijzaak' staat hier ook Kodi op. Met al m'n content lokaal, heb geen NAS.
Op die fiets! :)

Dan was de rest van mijn reactie N.V.T. :P
Nu ben je aan het vloeken in de kerk. Waar zou ik dat analoog geluid heen moeten sturen? M'n receiver heb ik al voor beeld en geluid via HDMI. Onboard audio heb ik in het BIOS zelfs uitgeschakeld om gezeik hiermee te voorkomen, dat het systeem spontaan beslist om maar HDMI output te weigeren en alleen nog maar de onboard wil gebruiken. Waar niets aan hangt! En ook nooit zal krijgen.

Zie jij het al voor je? Dikke surround opstelling en dan maar 90% van de audio die je afspeelt uit een crappy analoog 2.0 setje komen. Hoe denk je dat dat eruit zou zien in je huiskamer? Als een complete amateur natuurlijk.

Dus, ga je mond eens heel gauw spoelen!

* Hero of Time laat een busje zout achter. :P
Ik dacht dus dat je gewoon effe zat te testen achter een PCtje of Laptop of zo! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:08:
[...]

Op die fiets! :)

Dan was de rest van mijn reactie N.V.T. :P

[...]

Ik dacht dus dat je gewoon effe zat te testen achter een PCtje of Laptop of zo! :P
LOL! Ik houd mijn systemen graag zo clean mogelijk. Ik heb geen andere systemen waar ik passthrough mee zou kunnen doen. M'n PC boven, maar dan moet ik die helemaal loskoppelen en naar beneden slepen. De groeten! En de laptop die ik heb, heeft nog VGA uit. Wat nou HDMI? Veel te nieuwerwets man!

Alles wat ik over Kodi hier meld, komt van dit systeem af. Ik heb in m'n huis maar 1 installatie ervan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
Na een vraag op github aan de ontwikkelaar van de iptv- ziggo enz,voor de addon voor kodi matrix , schrijft hij dat het bij hem wel werkt in windows 10.
Nou dan ben ik gek heb 2 nuc's en een laptop en pc met windows 10 maar die addon krijg ik niet aan het werken.
In de kodi 18.9 Leia werkt hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Theodor, heb je ook Python 3.9 geïnstalleerd met de bijbehorende module? Want als je nog Python 2.7 erop hebt staan en geen 3.9, dan is dát de reden dat het niet werkt. Kodi 19 gebruikt geen 2.7 meer, maar 3.x.

Ik zou die ontwikkelaar eigenlijk eens moeten porren hoe dat zit op Debian (Unstable/Sid), want Kodi crasht gewoon bij het proberen af te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Hero of Time schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:46:
@Theodor, heb je ook Python 3.9 geïnstalleerd met de bijbehorende module? Want als je nog Python 2.7 erop hebt staan en geen 3.9, dan is dát de reden dat het niet werkt. Kodi 19 gebruikt geen 2.7 meer, maar 3.x.

Ik zou die ontwikkelaar eigenlijk eens moeten porren hoe dat zit op Debian (Unstable/Sid), want Kodi crasht gewoon bij het proberen af te spelen.
Voor Windows is Python included in Kodi. Dus er is geen extra install van Python nodig.
Na een vraag op github aan de ontwikkelaar van de iptv- ziggo enz,voor de addon voor kodi matrix , schrijft hij dat het bij hem wel werkt in windows 10.
Nou dan ben ik gek heb 2 nuc's en een laptop en pc met windows 10 maar die addon krijg ik niet aan het werken.
Wat zegt je Kodi logfile (kodi.log) bij het proberen te gebruiken van de Ziggo add-on?

[ Voor 19% gewijzigd door GroteBozewolf op 02-03-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theodor schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:55:
Ik ga mee met de ontwikkelaar. Ik had Kodi niet meer op mijn W10 64b desktop geïnstalleerd staan dus net maar even Matrix (niet via de Windows Store) op het systeem gezet.

Clean install, daarna de Expert stand geactiveerd, IPTV repo erop, gevolgd door bewuste addon.

En idd, de streams werken. Wel kreeg ik direct een melding dat Widevine geïnstalleerd werd voordat er media werd afgespeeld, maar ook dat ging blijkbaar probleemloos want de streams die ik getest heb werken allemaal.

Wel weer de onterechte melding voor "geen Movies en Series abonnement", maar dat laat ik verder voor wat het is, dit is tenslotte enkel ter stream test gedaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GroteBozewolf schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:12:
[...]

Voor Windows is Python included in Kodi. Dus er is geen extra install van Python nodig.
Ook de vereiste pycryptodomex module?
[...]

Wat zegt je Kodi logfile (kodi.log) bij het proberen te gebruiken van de Ziggo add-on?
Bijzonder weinig. Dit is het laatste stukje van het crashlog/kodi.log. Ik kom tot aan de keuze van de zender en dan bij het proberen af te spelen, is het :w.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2021-03-02 20:22:35.181 T:206120   ERROR <general>: JSONRPC: Failed to parse '{{"jsonrpc":"2.0","id":1,"method":"Addons.SetAddonEnabled","params":{{"addonid":"inputstream.adaptive","enabled":true}}}}'
2021-03-02 20:22:35.338 T:206144   ERROR <general>: GetDirectory - Error getting plugin://plugin.video.ziggo/?_=play_video&channel=<NPO1 kanaal gekozen>&type=channel
2021-03-02 20:22:35.346 T:206076   ERROR <general>: CGUIMediaWindow::GetDirectory(plugin://plugin.video.ziggo/?_=play_video&channel=<NPO1 kanaal>&type=channel) failed
2021-03-02 20:22:35.361 T:206154    INFO <general>: initializing python engine.
2021-03-02 20:22:35.454 T:206076    INFO <general>: VideoPlayer::OpenFile: http://127.0.0.1:11189/ziggo/<rest van URL>
2021-03-02 20:22:35.454 T:206155    INFO <general>: Creating InputStream
2021-03-02 20:22:35.511 T:206155    INFO <general>: AddOnLog: inputstream.adaptive: SetVideoResolution (1920 x 1080)

############### END LOG FILE ################

############ END Kodi CRASH LOG #############

En in de terminal is het domweg 'Aborted'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Hero of Time schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:30:
[...]

Ook de vereiste pycryptodomex module?

[...]

Bijzonder weinig. Dit is het laatste stukje van het crashlog/kodi.log. Ik kom tot aan de keuze van de zender en dan bij het proberen af te spelen, is het :w.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2021-03-02 20:22:35.181 T:206120   ERROR <general>: JSONRPC: Failed to parse '{{"jsonrpc":"2.0","id":1,"method":"Addons.SetAddonEnabled","params":{{"addonid":"inputstream.adaptive","enabled":true}}}}'
2021-03-02 20:22:35.338 T:206144   ERROR <general>: GetDirectory - Error getting plugin://plugin.video.ziggo/?_=play_video&channel=<NPO1 kanaal gekozen>&type=channel
2021-03-02 20:22:35.346 T:206076   ERROR <general>: CGUIMediaWindow::GetDirectory(plugin://plugin.video.ziggo/?_=play_video&channel=<NPO1 kanaal>&type=channel) failed
2021-03-02 20:22:35.361 T:206154    INFO <general>: initializing python engine.
2021-03-02 20:22:35.454 T:206076    INFO <general>: VideoPlayer::OpenFile: http://127.0.0.1:11189/ziggo/<rest van URL>
2021-03-02 20:22:35.454 T:206155    INFO <general>: Creating InputStream
2021-03-02 20:22:35.511 T:206155    INFO <general>: AddOnLog: inputstream.adaptive: SetVideoResolution (1920 x 1080)

############### END LOG FILE ################

############ END Kodi CRASH LOG #############

En in de terminal is het domweg 'Aborted'.
Even debug logging aanzetten en nog een log maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GroteBozewolf schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:36:
[...]

Even debug logging aanzetten en nog een log maken.
Staat ook niet echt in, naar mijn kunnen, wat de oorzaak is van de crash. Morgen post ik het log wel vanaf het moment dat ik de stream/zender open, want er is nogal wat persoonlijke data om weg te poetsen en nu geen zin in om er tijd voor te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Hero of Time schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Staat ook niet echt in, naar mijn kunnen, wat de oorzaak is van de crash. Morgen post ik het log wel vanaf het moment dat ik de stream/zender open, want er is nogal wat persoonlijke data om weg te poetsen en nu geen zin in om er tijd voor te maken.
Ik zie in iedergeval een foute JSON richting de Kodi API gaan:

code:
1
{{"jsonrpc":"2.0","id":1,"method":"Addons.SetAddonEnabled","params":{{"addonid":"inputstream.adaptive","enabled":true}}}}

Dat gaat in iedergeval fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Na een schone backup van windows te hebben gedaan,en matrix erop weer hetzelfde probleem.
Het vreemde is dat het wel in Leia werkt...

https://github.com/dut-ip...21#issuecomment-788861314

[ Voor 21% gewijzigd door Theodor op 02-03-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
NoahAmber schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:34:
[...]

Ik dacht al dat ik gek geworden was, sinds Kodi19 dus alleen nog stereo sound.... Sr7007 en shieldTV 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Theodor schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:04:
Na een schone backup van windows te hebben gedaan,en matrix erop weer hetzelfde probleem.
Het vreemde is dat het wel in Leia werkt...

https://github.com/dut-ip...21#issuecomment-788861314
Het zijn twee verschillende files van de add-on voor Matrix en Leia. In de Matrix versie zit gewoon een bug. Er is iets fout gegaan bij de conversie van string samenstelling in
code:
1
\plugin.video.ziggo\resources\lib\base\l7\plugin.py

en

code:
1
\plugin.video.ziggo\resources\lib\base\l6\inputstream.py

Dat zou iemand even kunnen reporten bij hun via hun Github issue tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Net gedaan bedankt...
Wat ik me dan afvraag dat er tweakers zijn die schrijven bij mij werkt het wel..... _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door Theodor op 03-03-2021 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theodor schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:09:
Net gedaan bedankt...
Wat ik me dan afvraag dat er tweakers zijn die schrijven bij mij werkt het wel..... _/-\o_
Als dat ook het geval is, waarom zou je dan wat anders schrijven? Ik zou het eea wel kunnen onderbouwen met foto's en filmpjes maar we zijn toch geen kleuters hier, wel?

Je moet je dan eerder afvragen, waarom het bij de ene wel, en bij een ander niet fout gaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Tja kom net van een kennis af die een heel andere pc dan ik heb (hardware) en ja hoor daar hetzelfde probleem.
Dus ik wacht maar geduldig af hoe het gaat aflopen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Theodor schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:09:
Net gedaan bedankt...
De bug die ik aangaf, treedt enkel op als de InputStream Adaptive add-on er niet is of disabled is. Dus als die aan staat zou je zo maar verder kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GroteBozewolf schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:29:
[...]
Het zijn twee verschillende files van de add-on voor Matrix en Leia. In de Matrix versie zit gewoon een bug. Er is iets fout gegaan bij de conversie van string samenstelling in
code:
1
\plugin.video.ziggo\resources\lib\base\l7\plugin.py

en

code:
1
\plugin.video.ziggo\resources\lib\base\l6\inputstream.py

Dat zou iemand even kunnen reporten bij hun via hun Github issue tracker.
Er staat nu een update klaar in Kodi voor de Anon repo, brengt deze naar 1.4.0. Ik heb gisteren de handel geïnstalleerd vanuit versie 1.1.0 van die repo, geen idee wat de verschillen daartussen of de gevolgen daarvan zijn.

@Theodor Misschien brengt de laatste update een oplossing (voor iedereen)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Schone kraakverse windows en nog niks,en ja alles staat aan.
https://ibb.co/9H4CCqW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Theodor, zomaar een mindfart, aangezien er gesproken wordt over de Ziggo Go addon.

Voor de ZiggoGo TV (niet mobile) app vind er een check plaats of de internetverbinding ook via Ziggo gaat. Ik weet niet of dit hier ook van toepassing is, en of jij op een Ziggo internetverbinding zit? Ik ga er in eerste instantie vanuit dat dit het probleem niet is aangezien de addon wel werkt met kodi 18.9 schrijf je.

Ik maak er een opmerking over omdat de HD resolutie van de Addon niet hoger komt dan 720p (bij mij), en dat is ook de max van de ZiggoGo TV addon.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Hallo,
De "Software caused connection abort" is dat je SMB minimum op None staat. Zodra je dat op SMBv1 of hoger zet werkt SMB weer.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
hardware-lover schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:56:
@Theodor, zomaar een mindfart, aangezien er gesproken wordt over de Ziggo Go addon.

Voor de ZiggoGo TV (niet mobile) app vind er een check plaats of de internetverbinding ook via Ziggo gaat. Ik weet niet of dit hier ook van toepassing is, en of jij op een Ziggo internetverbinding zit? Ik ga er in eerste instantie vanuit dat dit het probleem niet is aangezien de addon wel werkt met kodi 18.9 schrijf je.

Ik maak er een opmerking over omdat de HD resolutie van de Addon niet hoger komt dan 720p (bij mij), en dat is ook de max van de ZiggoGo TV addon.
Het inloggen werkt gewoon niet en het vreemde is de videoland addon die erbij zit werkt wel... 8)7
Haha nu wil ik opnieuw inloggen in kodi 18.p leia krijg ik ook die foutmelding of ziggo hier iets mee aan het doen is?

[ Voor 7% gewijzigd door Theodor op 03-03-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theodor schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:25:
[...]
Het inloggen werkt gewoon niet en het vreemde is de videoland addon die erbij zit werkt wel... 8)7
Dit is de eerste keer dat ik van je lees dat het inloggen niet voor je lukt? Ik dacht dat je problemen met het afspelen van streams zelf had, de stap daarna dus eigenlijk, maar nu dat het inloggen zelf het probleem is?

@Theodor, ah, 2 problemen inmiddels begrijp ik, nu inloggen maar eerder het afspelen zelf?

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 03-03-2021 17:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
hardware-lover schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:41:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik van je lees dat het inloggen niet voor je lukt? Ik dacht dat je problemen met het afspelen van streams zelf had, de stap daarna dus eigenlijk, maar nu dat het inloggen zelf het probleem is?
Idd klopt dat was een paar dagen geleden toen ik die melding kreeg,maar nu (waarschijnlijk een update van de addon) krijg ik deze melding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Gelukkig ben ik niet de enigste lees ik op github.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb al best wel op veel plaatsen gezocht maar kan het echt niet vinden.
Kodi vindt geen vob's en ifo's wel de map maar niet de inhoud.
Dit zijn losse serie afleveringen dus geen iso's van dvd's.
Ik vindt wel topics dat ze niet afspelen etc. maar dan zijn ze dus wel gevonden ;-)
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
MatMich schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:02:
Ik heb al best wel op veel plaatsen gezocht maar kan het echt niet vinden.
Kodi vindt geen vob's en ifo's wel de map maar niet de inhoud.
Dit zijn losse serie afleveringen dus geen iso's van dvd's.
Ik vindt wel topics dat ze niet afspelen etc. maar dan zijn ze dus wel gevonden ;-)
Wie kan mij helpen?
Zoek je wel bij video's en niet bijvoorbeeld bij muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik heb een map tv-series gemaakt en op die locatie laat ik scannen.
Vervolgens zie ik wel de mappen (geen submappen overigens) en kan alles afspelen zoals bv.mp4, avi etc. Alleen geen VOB (ifo) sterker nog Kodi ziet ze blijkbaar niet bij het scannen.
Ik weet dat de files niet corrupt zijn want op mijn ACRyan maar ook op VLC en Plex spelen ze gewoon af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
MatMich schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:27:
Vervolgens zie ik wel de mappen (geen submappen overigens) en kan alles afspelen zoals bv.mp4, avi etc. Alleen geen VOB (ifo) sterker nog Kodi ziet ze blijkbaar niet bij het scannen.
Ik weet dat de files niet corrupt zijn want op mijn ACRyan maar ook op VLC en Plex spelen ze gewoon af
Dat is inderdaad wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MatMich schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:27:
Zijn dus dvd's? Dan is het vereist om de .vob, .ifo en .bup in de map VIDEO_TS te hebben. Heb je dat niet, dan kan het mogelijk fout gaan.
hardware-lover schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:41:
[...]

@Theodor, ah, 2 problemen inmiddels begrijp ik, nu inloggen maar eerder het afspelen zelf?
Hier ook verandering in gedrag. Van crashen naar de melding die ook in het GH ticket staat. Had add-on versie 1.0.8, vandaag bijgewerkt naar 1.0.9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a-lagalante
Hakker schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:05:
[...]

De "Software caused connection abort" is dat je SMB minimum op None staat. Zodra je dat op SMBv1 of hoger zet werkt SMB weer.
Kun jij mij uitleggen waar ik die instelling aanpas naar SMBv1 ?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
[quote]Hero of Time schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:51:
[...]

Zijn dus dvd's? Dan is het vereist om de .vob, .ifo en .bup in de map VIDEO_TS te hebben. Heb je dat niet, dan kan het mogelijk fout gaan.

[...]

Ah ok, dan ga ik die aanmaken.
De files staan nu nl direct in de hoofdmap.
Moet ik ook nog een (lege) map audio ts aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, dat is alleen voor een audio DVD en dat heb je niet. Zelf niet in het wild gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hero of Time schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:51:
[knip]

Hier ook verandering in gedrag. Van crashen naar de melding die ook in het GH ticket staat. Had add-on versie 1.0.8, vandaag bijgewerkt naar 1.0.9.
Zit nu ook op 1.0.9 (Matrix) zie ik. Daarmee zijn mijn "Movies en Series" nu ook gefixed, die waren eerder niet meteen na aanmelden via addon beschikbaar voor mij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Tja ik krijg nog elke keer een key error......
Pagina: 1 ... 42 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.