Krijg verbinding die meteen weer gesloten wordt na de volgende tekst weer te gevenHero of Time schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:32:
[...]
Ja, dat kan. Je kan ook 'any' opgeven middels '%' bij host. Maar als je Pi-Hole uitzet, dan doet je DNS het niet. Hij maakt verbinding op IP basis, dus het is dan niet een punt dat de DNS naam van de database server niet gevonden kan worden.
[...]
Zoals ik hierboven aangeef, heeft je Pi-Hole er geen invloed op omdat je via het IP adres verbinding maakt.
Wat je moet uitsluiten is dat je computer zelf verbinding naar je database kan maken. Pak een telnet client en doe daar eens verbinding maken met het IP adres in je config en poort 3306. Iets als dit dus:
telnet 192.168.1.10 3306
Werkt dat?
Daarna ga je kijken wat er in je database gebeurt. Dat is dus op de Synology inloggen en de logs van MariaDB er bij pakken. Waar die staat, geen flauw idee. Ik ken het alleen op echte Linux servers en daar is het /var/log/mariadb/error.log. Want errors worden gelogd.
De foutmelding zelf, als je die ook met Google of DDG opzoekt, kom je uit op resultaten dat de server zelf je client niet kan vinden middels een reverse DNS lookup. Dat is uit te zetten. Het error.log zal meer vertellen.
code:
1
| &Can't get hostname for your address |
Als ik SSH in de Synology vind ik een log in /var/log/packages/. Hier komt alleen geen nieuwe data in vanaf 22 juli. Geen idee waarom. De log heet MariaDB.log. MariaDB10.log staat er ook, maar daar maak ik geen gebruik van. Via Google vind ik de locatie ook niet.
Misschien nog tips/aanwijzingen?
---EDIT---
Na wat Googlen heb ik uiteindelijk in /var/packages/MariaDB/etc file my.cnf aangemaakt met de volgende content:
code:
1
2
| [mysqld] skip-name-resolve |
Nu zoekt hij geen hostname meer en maakt hij wel verbinding met de database. Snap alleen nog steeds niet waarom dat gedoe met die hostname is.... maar goed het werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Juzzuts op 18-09-2020 13:27 ]