Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Juzzuts
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 23:11
Hero of Time schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:32:
[...]

Ja, dat kan. Je kan ook 'any' opgeven middels '%' bij host. Maar als je Pi-Hole uitzet, dan doet je DNS het niet. Hij maakt verbinding op IP basis, dus het is dan niet een punt dat de DNS naam van de database server niet gevonden kan worden.

[...]

Zoals ik hierboven aangeef, heeft je Pi-Hole er geen invloed op omdat je via het IP adres verbinding maakt.

Wat je moet uitsluiten is dat je computer zelf verbinding naar je database kan maken. Pak een telnet client en doe daar eens verbinding maken met het IP adres in je config en poort 3306. Iets als dit dus:
telnet 192.168.1.10 3306

Werkt dat?

Daarna ga je kijken wat er in je database gebeurt. Dat is dus op de Synology inloggen en de logs van MariaDB er bij pakken. Waar die staat, geen flauw idee. Ik ken het alleen op echte Linux servers en daar is het /var/log/mariadb/error.log. Want errors worden gelogd.

De foutmelding zelf, als je die ook met Google of DDG opzoekt, kom je uit op resultaten dat de server zelf je client niet kan vinden middels een reverse DNS lookup. Dat is uit te zetten. Het error.log zal meer vertellen.
Krijg verbinding die meteen weer gesloten wordt na de volgende tekst weer te geven
code:
1
&Can't get hostname for your address

Als ik SSH in de Synology vind ik een log in /var/log/packages/. Hier komt alleen geen nieuwe data in vanaf 22 juli. Geen idee waarom. De log heet MariaDB.log. MariaDB10.log staat er ook, maar daar maak ik geen gebruik van. Via Google vind ik de locatie ook niet.

Misschien nog tips/aanwijzingen?

---EDIT---
Na wat Googlen heb ik uiteindelijk in /var/packages/MariaDB/etc file my.cnf aangemaakt met de volgende content:

code:
1
2
[mysqld]
skip-name-resolve

Nu zoekt hij geen hostname meer en maakt hij wel verbinding met de database. Snap alleen nog steeds niet waarom dat gedoe met die hostname is.... maar goed het werkt.

[Voor 8% gewijzigd door Juzzuts op 18-09-2020 13:27]

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Loop tegen het volgende aan:

Heb GoT volledig staan op een drive die aan een Shield hangt. Als ik the video-wall open dat staat die er twee keer in?! Ben bang dat als ik er 1 verwijder ik de hele serie kwijt ben

Hoe krijg ik die dubbele entry verwijderd zonder verlies van de afleveringen?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
NoahAmber schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:19:
Loop tegen het volgende aan:

Heb GoT volledig staan op een drive die aan een Shield hangt. Als ik the video-wall open dat staat die er twee keer in?! Ben bang dat als ik er 1 verwijder ik de hele serie kwijt ben

Hoe krijg ik die dubbele entry verwijderd zonder verlies van de afleveringen?
Clean library?

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• NoahAmber
  • Niet online
Nope dat geeft niet het gewenste resultaat

• hardware-lover
  • Niet online
NoahAmber schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:39:
[...]
Nope dat geeft niet het gewenste resultaat
Dan ziet kodi alle "bronnen" blijkbaar nog staan? Normaal gesproken zou het aanbod van een niet beschikbare bron verwijderd moeten worden.

- Wordt alles ook afgespeeld wat je aanklikt?
- Bepaalde instelling binnen de skin die je gebruikt?

Foto van overzichtje zodat we kunnen zien wat jij nu ziet?

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Dan ziet kodi alle "bronnen" blijkbaar nog staan? Normaal gesproken zou het aanbod van een niet beschikbare bron verwijderd moeten worden.

- Wordt alles ook afgespeeld wat je aanklikt?
- Bepaalde instelling binnen de skin die je gebruikt?

Foto van overzichtje zodat we kunnen zien wat jij nu ziet?
Foto is een beetje onhandig. Wat ik wel zie is dat er verwezen wordt naar 2 shares

smb://192.168.1.234/Disk-sataa2/TVseries-03
/storage/OPENWRT/Disk-sataa2/TVseries-03

//192.168.1.234 is hetzelfde als /OPENWRT

Zal er dus 1 weg moeten halen. Maar welke

• hardware-lover
  • Niet online
@NoahAmber, je ziet iedere aflevering dubbel staan? Doet iedere aflevering het dan ook?

Zo ja, dan zijn er 2 verschillende shares aangemaakt en zijn ze ook beiden geldig op dit moment. Je zou dan toch één van beiden moeten verwijderen en daarna een "clean library" moeten doen. Gooi uit voorzorg je opslag even los voordat je een share verwijderd, dan kan er ook niets "per ongeluk" van je opslag worden weggegooid.
Welke durf ik zo niet te zeggen, ik neig naar OpenWRT.

[Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 14-10-2020 16:02]

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:59:
@NoahAmber, je ziet iedere aflevering dubbel staan? Doet iedere aflevering het dan ook?

Welke durf ik zo niet te zeggen, ik neig naar OpenWRT.
De afleveringen speelden van beide inderdaad af

Heb de drive er even afgehaald. GoT allebei verwijderd. Library's verwijderd en bibliotheek opgeruimd.
Drive er weer aan en opnieuw laten scannen. Nu is het ok..

OPENWRT is het geworden. ... ;)

Dank voor het meedenken..

• Spe115
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 10-06 18:04
Kan iemand mij bevestigen/reproduceren dat de tmdb scraper niet zo best met buitenlandse talen omgaat? Met name Koreaans en Japans levert series en een film titel op in vierkante blokjes.

Bewuste titels:
Re Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu (Engelse titel Re Zero Starting Life in Another World) ( 2016) geen serie info en fan art.

Mirai Nikki (2011) wel fan art en beschrijving van de serie en afleveringen maar 4 blokjes als serie titel.

Parasite 2019 blokjes als film titel, wel fan art en beschrijving van de film.

Ideeën welkom 🙏

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:10

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb nu toch een paar vreemde dingen op m’n odroidN2

- films schrapen gaat goed; er wordt een film gevonden. Maar de poster en andere dan art wordt niet meer gedownload
- ondertitels zijn steeds slechter te vinden, ondanks de naamgeving van de bestanden (welke niet gewijzigd is en voorheen wel werkte)

Weten jullie waaraan dit kan liggen?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 23:02

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@Spe115, voor animé gebruik ik de AniDB scraper. Maar als je vierkantjes krijgt bij de weergave dan dat 1 van 2 redenen zijn: 1) Je hebt het font niet om het teken weer te geven of 2) er is iets mis met de character encoding en hierdoor wordt het teken niet juist weergegeven. Bijvoorbeeld Latin-1 krijgen en UTF-8 weergeven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Spe115
Hero of Time schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:46:
@Spe115, voor animé gebruik ik de AniDB scraper.

Maar als je vierkantjes krijgt bij de weergave dan dat 1 van 2 redenen zijn: 1) Je hebt het font niet om het teken weer te geven of 2) er is iets mis met de character encoding en hierdoor wordt het teken niet juist weergegeven. Bijvoorbeeld Latin-1 krijgen en UTF-8 weergeven.
verdere tips zijn welkom _/-\o_
AniDB levert bij mij geen exact resultaat op maar wel de XEM plugin, die haalt z'n info van o.a. AniDB.net. daarbij werkt het font wel, maar krijg ik geen episode info, waar tmdb wel episode info geeft, maar de titel font niet kan weergeven en dus maar blokjes laat zien 🤔

Optie twee weet ik niet te achterhalen, map eigenschappen geeft niet de encoding weer.

Maar ondertussen verder dan ik was, bedankt zover,

[Voor 35% gewijzigd door Spe115 op 22-10-2020 18:54]

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Spe115 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:50:
[...]

AniDB levert bij mij geen exact resultaat op maar wel de XEM plugin, die haalt z'n info van o.a. AniDB.net. daarbij werkt het font wel, maar krijg ik geen episode info, waar tmdb wel episode info geeft, maar de titel font niet kan weergeven en dus maar blokjes laat zien 🤔
Ik heb zelden problemen met de AniDB scraper. Met Re:Zero waar jij blijkbaar problemen mee hebt, heb ik geen enkel vierkantje of wat dan ook aan issues. Ook gewoon plot en afleveringinformatie. Ik heb alleen nog season 1, zal eens kijken wat er met S2 gebeurt.
Optie twee weet ik niet te achterhalen, map eigenschappen geeft niet de encoding weer.
Ik doelde meer op het verkrijgen van de informatie vs het laten zien. Ik weet uit eigen ervaring dat titels niet altijd gelijk zijn aan de naam van de map waar het in staat, net als de titels van de afleveringen. Als je Kodi informatie in UTF-8 weergeeft, maar de scraper het in een andere encoding ontvangt, gaat het stuk. Dat heeft dus niets te maken met hoe het op je harde schijf staat.

• Spe115
Hero of Time schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Ik heb zelden problemen met de AniDB scraper. Met Re:Zero waar jij blijkbaar problemen mee hebt, heb ik geen enkel vierkantje of wat dan ook aan issues. Ook gewoon plot en afleveringinformatie. Ik heb alleen nog season 1, zal eens kijken wat er met S2 gebeurt.

[...]

Ik doelde meer op het verkrijgen van de informatie vs het laten zien. Ik weet uit eigen ervaring dat titels niet altijd gelijk zijn aan de naam van de map waar het in staat, net als de titels van de afleveringen. Als je Kodi informatie in UTF-8 weergeeft, maar de scraper het in een andere encoding ontvangt, gaat het stuk. Dat heeft dus niets te maken met hoe het op je harde schijf staat.
Inmiddels de Engelse titel aangehouden, zowel in map als episode naam, dat gaat nu in het juiste leesbare font, Met XEM gescraped, titel en serie info gaan goed, enkel geen aflevering info nu.

Zal ook wel lastig zijn, elke androidbox heeft min of meer zijn eigen preferentie qua fonts en synchronisatie waarschijnlijk. Kleinigheidje houd je dan toch.

Ik kijk de serie en dan eindigt ie in de digitale prullenbak dus het is geen ramp.

Wat is trouwens de manier om zo punt voor punt te quoten? Dat staat veel overzichtelijker.
Ik ben nog niet helemaal thuis in de mogelijkheden op het forum😅.

[Voor 0% gewijzigd door Hero of Time op 22-10-2020 21:20. Reden: Geef je antwoord nou niet in de quote zelf, dat is onleesbaar en valt door het inklappen gewoon weg]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik heb de Japanse titel, in romaji geschreven, als mapnaam voor al m'n anime. Sommige zijn wel met de Engelse titel, maar in alle gevallen dus met ons eigen alfabet, geen hiragana, katakana en/of kanji. Is dat wat je wel had?

offtopic:
Voor opmaak e.d. kan je Overzicht van UBB-codes beter even lezen en kijken wat er zoal in de knoppenbalk beschikbaar is die in het reactieveld aanwezig is.

• Spe115
Hero of Time schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:24:
Ik heb de Japanse titel, in romaji geschreven, als mapnaam voor al m'n anime. Sommige zijn wel met de Engelse titel, maar in alle gevallen dus met ons eigen alfabet, geen hiragana, katakana en/of kanji. Is dat wat je wel had?

offtopic:
Voor opmaak e.d. kan je Overzicht van UBB-codes beter even lezen en kijken wat er zoal in de knoppenbalk beschikbaar is die in het reactieveld aanwezig is.
Re Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu (Engelse titel Re Zero Starting Life in Another World) ( 2016)
Mirai Nikki (2011)
Geen Japans schrift, gewoon Westerse letters, ik heb geen kennis van de Japanse taal en heb het 1 op 1 overgenomen en onnodige delen uit de bestandsnaam opgeschoond, daarna de Engelse titel gehanteerd.

Dank voor de tip, ik zal zeker even in de UBB codes duiken.

• _Vincent_
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Zo te lezen waren er inderdaad problemen met de scrapers. De nieuwste Kodi versie zou dat moeten oplossen: https://kodi.tv/article/kodi-leia-189-release

• NoahAmber
  • Niet online
Ben een update freak en zag dat er een Kodi 18.9 uit is. Nu wil ik mijn Shield Pro 2019 uiteraard updaten. Die zou dan uit de playstore moeten komen. Staat er echter nog niet op. Is die 18.9 te sidedownloaden en waar?

• Spe115
NoahAmber schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:25:
Ben een update freak en zag dat er een Kodi 18.9 uit is. Nu wil ik mijn Shield Pro 2019 uiteraard updaten. Die zou dan uit de playstore moeten komen. Staat er echter nog niet op. Is die 18.9 te sidedownloaden en waar?
Zoek naar de plugin Kodi Android installer, die heeft de meest recente updates ver voordat de play store ze heeft. Zo ook deze al. Sideloaden niet nodig aangezien het systeem het als een update ziet. Wellicht download van onbekende bronnen aanvinken om daadwerkelijk de update binnen kunnen halen als dat nog niet aangevinkt stond.

[Voor 17% gewijzigd door Spe115 op 26-10-2020 11:45]

• hardware-lover
  • Niet online
NoahAmber schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:25:
Hmm, wat vreemd. De ene Shield heb ik handmatig bijgewerkt naar 18:9 maar de andere gaf gisteren_avond zelf aan dat er een 18.9 update was voor een geïnstalleerde Kodi 18.8. Weet je zeker dat de versie in de Play Store nog niet op 18.9 staat? Volgens de Store info zou het toch 18.9 moeten zijn? https://play.google.com/s...ls?id=org.xbmc.kodi&hl=nl

@Spe115 wat Puck in "Grote Kodi topic - deel XVI" ook al zei dus ;)

@NoahAmber, het tijdstip van beide reacties ligt dusdanig ver uit elkaar dat F5 aardig nvt lijkt 🤡 maar fijn dat je zo *; bent voor je mede-tweakers 👍

[Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 27-10-2020 19:49]

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:14:
[...]

Hmm, wat vreemd. De ene Shield heb ik handmatig bijgewerkt naar 18:9 maar de andere gaf gisteren_avond zelf aan dat er een 18.9 update was voor een geïnstalleerde Kodi 18.8. Weet je zeker dat de versie in de Play Store nog niet op 18.9 staat? Volgens de Store info zou het toch 18.9 moeten zijn?
Geeft bij mij nog niet aan dat er een update om te installeren is. Heb het nu maar met die Kodi Android Installer gedaan..staat er nu op

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:33

Puck

Don't be a Jerry

[...]

Hmm, wat vreemd. De ene Shield heb ik handmatig bijgewerkt naar 18:9 maar de andere gaf gisteren_avond zelf aan dat er een 18.9 update was voor een geïnstalleerde Kodi 18.8. Weet je zeker dat de versie in de Play Store nog niet op 18.9 staat? Volgens de Store info zou het toch 18.9 moeten zijn? https://play.google.com/s...ls?id=org.xbmc.kodi&hl=nl
Kan prima zijn dat ze deze over de komende dagen gefaseerd uitrollen, dus voor sommige gebruikers wel in Play Store te vinden en andere nog niet. Hier is hij ook nog niet te vinden, komt vanzelf.
Spe115 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Zoek naar de plugin Kodi Android installer, die heeft de meest recente updates ver voordat de play store ze heeft. Zo ook deze al. Sideloaden niet nodig aangezien het systeem het als een update ziet. Wellicht download van onbekende bronnen aanvinken om daadwerkelijk de update binnen kunnen halen als dat nog niet aangevinkt stond.
Cool, dat werkt inderdaad prima!

[Voor 26% gewijzigd door Puck op 26-10-2020 14:48]

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• Spe115
[...]

Hmm, wat vreemd. De ene Shield heb ik handmatig bijgewerkt naar 18:9 maar de andere gaf gisteren_avond zelf aan dat er een 18.9 update was voor een geïnstalleerde Kodi 18.8. Weet je zeker dat de versie in de Play Store nog niet op 18.9 staat? Volgens de Store info zou het toch 18.9 moeten zijn?

https://play.google.com/s...ls?id=org.xbmc.kodi&hl=nl
Volgens gebruikers in dit draadje op Reddit kan het soms wel twee tot drie weken duren voordat de playstore de updates pusht. Maar dat zal ook wel met verschillende locaties te maken hebben die hun eigen timing hanteren.

https://www.reddit.com/r/...nt_already_know/?sort=new

• Spe115
[...]

@Spe115 wat Puck in "Grote Kodi topic - deel XVI" ook al zei dus ;)
Klopt wel ongeveer, sorry voor de eventuele dubbelpost. Mijn punt was dat het weleens langer kon duren dan dat. Opzich niet echt een opmerking met toegevoegde waarde, ik zal er op letten . d:)b

• NoahAmber
  • Niet online
Spe115 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Klopt wel ongeveer, sorry voor de eventuele dubbelpost. Mijn punt was dat het weleens langer kon duren dan dat. Opzich niet echt een opmerking met toegevoegde waarde, ik zal er op letten . d:)b
Ach, ik vergeet ook wel eens te F5-en.. ;)

• DFKT
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 07-06 22:20
Een tijdje terug begon Kodi bij mij de verbindingen met MySQL te weigeren, daar bleef ie op hangen. Ik kreeg het toen niet opgelost, dus terug naar lokale databases. Dat bleef me echter irriteren...

Inmiddels Jellyfin ontdekt. Dat werkt vooralsnog echt super! Weet niet van de hoed en de rand, maar lijkt een fork van Emby? Dus (gratis) mediaserver, op basis van SQLLite, die je films en series organiseert, maar blijkbaar dus ook heel goed integreert met Kodi (via een sync plugin).

Mensen die toevallig negatieve ervaringen hiermee hebben?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:54

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DFKT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:02:
Inmiddels Jellyfin ontdekt. Dat werkt vooralsnog echt super! Weet niet van de hoed en de rand, maar lijkt een fork van Emby? Dus (gratis) mediaserver, op basis van SQLLite, die je films en series organiseert, maar blijkbaar dus ook heel goed integreert met Kodi (via een sync plugin).
Dus nu hebben we :

- Plex Team dat ooit FUUUU richting het XBMC/Kodi Team heeft gezegd en zelf verder zijn gegaan.
- Emby dat weer een reactie daarop was en het anders wilden gaan doen.
- Jellyfin dat weer een reactie daarop is en het ook weer anders willen gaan doen...

Wat een puinhoop! 8)7 _O- :D

Ik blijf wel gewoon Kodi + MariaDB gebruiken! :Y) 8) :P

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DFKT
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 07-06 22:20
nero355 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:57:
[...]
Ik blijf wel gewoon Kodi + MariaDB gebruiken! :Y) 8) :P
Had ik ook gedaan, ware het niet dat Kodi bij mij niet meer goed kon communiceren met MariaDB/MySQL. Niet kunnen achterhalen waar dit aan lag...

Voordeel is dat ik nu via de browser of mijn FireTV stick ook buiten de deur kan kijken 8)

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13:05
DFKT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Had ik ook gedaan, ware het niet dat Kodi bij mij niet meer goed kon communiceren met MariaDB/MySQL. Niet kunnen achterhalen waar dit aan lag...

Voordeel is dat ik nu via de browser of mijn FireTV stick ook buiten de deur kan kijken 8)
Dat kan ook als je HTML autoindex aanzet op een site (met password), kun je 'm ook gewoon inscannen/afspelen in Kodi.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:32
Sinds enige tijd een Sony AG9 Android TV met Kodi 18.9 erop.
Dat werkt erg goed op één ding na, soms valt het geluid om de paar seconden weg.
Als ik dan Kodi afsluit dan werkt het vaak weer goed?
De Sony AG9 speelt zelf het geluid via de speakers in het scherm met Acoustic Surface Audio+™.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• hardware-lover
  • Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:18:
Sinds enige tijd een Sony AG9 Android TV met Kodi 18.9 erop.
Dat werkt erg goed op één ding na, soms valt het geluid om de paar seconden weg.
Als ik dan Kodi afsluit dan werkt het vaak weer goed?
De Sony AG9 speelt zelf het geluid via de speakers in het scherm met Acoustic Surface Audio+™.
- Misschien even delen hoe jij je geluidsinstellingen hebt staan?
- Maakt het ook nog iets uit wat voor audio stream (codec) in het media zit?

• HereIsTom
@hardware-lover Geluidsinstellingen van de TV of Kodi?
Van Kodi staan ze gewoon op 2.0 en Passthrough.
De audio-stream maakt niet uit, gebeurd bij verschillende streams.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• hardware-lover
  • Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:02:
@hardware-lover Geluidsinstellingen van de TV of Kodi?
Van Kodi staan ze gewoon op 2.0 en Passthrough.
De audio-stream maakt niet uit, gebeurd bij verschillende streams.
Kodi op passthrough? Gaat het audio-signaal ook nog via ARC de TV uit? Zo niet, al geprobeerd zonder passthrough actief? Of denk je dan wat te missen in het geluid?

Geluidsinstellingen binnen Kodi heb ik het in eerste instantie over.

• HereIsTom
hardware-lover schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:09:
[...]

Kodi op passthrough? Gaat het audio-signaal ook nog via ARC de TV uit? Zo niet, al geprobeerd zonder passthrough actief? Of denk je dan wat te missen in het geluid?

Geluidsinstellingen binnen Kodi heb ik het in eerste instantie over.
Nee er zit niks aangesloten, maar had het idee dat Kodi het aan de TV moet doorgeven?
De TV speelt alle Dolby formaten af.
Met bijv. YouTube heb ik geen last van de hik ups.

• hardware-lover
  • Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:41:
[...]
Nee er zit niks aangesloten, maar had het idee dat Kodi het aan de TV moet doorgeven?
De TV speelt alle Dolby formaten af.
Met bijv. YouTube heb ik geen last van de hik ups.
Tja? Kodi draait via je TV, dus intern. Dan zou het geluid zonder passthrough ook hoorbaar kunnen zijn? Het is misschien het proberen waard?

Via een externe Android TV box (Mi box & Shield Pro) ervaar ik de hik ups iig niet, maar dat is dan via een extern apparaat.

• HereIsTom
@hardware-lover Ik heb de passthrough uitgezet en nu lijkt het over.

• hardware-lover
  • Niet online
HereIsTom schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:53:
@hardware-lover Ik heb de passthrough uitgezet en nu lijkt het over.
Dat zou mooi zijn. Even wat langer afwachten of het nu definitief is opgelost?
PegOpDeWeg schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:58:
Vanaf de PC via network share, er is niets veranderd ten opzichte van voor de 8.1 firmware update van shield. Het is pas gekomen na de 8.1 update, de 8.2 heeft het probleem niet verholpen. Het heeft altijd goed gewerkt zonder problemen voorheen. Het lastig want kodi heeft ook een aantal updates gehad. dus combinatie van denk ik... Ik zal kijken of ik de op de 8.2 shield een oudere kodi versie kan installeren en zien of het probleem zich nog voordoet.
(Ik trek PegOpDeWeg even deze kant op, want het zal misschien meer Kodi dan Shield gerelateerd zijn)

Hier zijn iig oudere builds te vinden waarmee je zou kunnen spelen; http://mirrors.kodi.tv/releases/android/

Normaal gesproken wordt de ondertitel standaard naast het media opgeslagen, is ie daar ook terug te vinden? Dus op die netwerkshare naast het media? Zo niet, heb je daarop ook schijfrechten?

[Voor 65% gewijzigd door hardware-lover op 23-11-2020 13:10]

• PegOpDeWeg
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 09:39

PegOpDeWeg

eej wasup?

hardware-lover schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:59:

(Ik trek PegOpDeWeg even deze kant op, want het zal misschien meer Kodi dan Shield gerelateerd zijn)

Hier zijn iig oudere builds te vinden waarmee je zou kunnen spelen; http://mirrors.kodi.tv/releases/android/

Normaal gesproken wordt de ondertitel standaard naast het media opgeslagen, is ie daar ook terug te vinden? Dus op die netwerkshare naast het media? Zo niet, heb je daarop ook schijfrechten?
ik ben gelokt hoor. ;)

kodi slaat subs in dir op die geshared is met een 'shield user'. Daar heb ik sinds de shares aangemaakt zijn niet veranderd. ik zal aankomend weekend diverse video formaten testen in combi met subs. Het vervelende is dat je het zo random is dat het soms 1x soms niet, soms 3x op verschillende tijden in een film of aflevering de shield laat crashen en rebooten. dat kan 10 minuten na opstarten item zijn maar ook 40 minuten of een uur later.

afgelopen zondag hebben we een hele serie afgekeken met eigen subs of externe subs zonder enkel probleem, ongeveer 10 uur lang (ja ja toch niks te doen hè) Deze bestond uit files van:
H.264 AVC/EAC3 720p
H.264 AVC/EAC3 1080p
H.264 AVC/AC3 720p
H.264 AVC/AAC-LC 1080p
X265 HEVC/AAC-LC 1080p
X264 AVC/E-AC-3 1080p

file type waar het tot dusver mis gaat en random hard crash veroorzaakt:
H264 AVC E-AC-3 JOC 720p

Bit rate : 768 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Channel layout : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate : 48.0 kHz
Frame rate : 31.250 FPS (1536 SPF)
Compression mode : Lossy
Stream size : 266 MiB (15%)
Language : English
Service kind : Complete Main
Default : Yes
Forced : No
Complexity index : 16
Number of dynamic objects : 15
Bed channel count : 1 channel
Bed channel configuration : LFE

ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : Main@L3.1
Format settings : CABAC / 3 Ref Frames
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, Reference frames : 3 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 48 min 25 s
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 4 420 kb/s
Maximum bit rate : 6 630 kb/s
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.200
Stream size : 1.47 GiB (85%)
Writing library : x264 core 148 r2722 1b0121b
Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=umh / subme=10 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / lookahead_threads=1 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / stitchable=1 / constrained_intra=0 / bframes=2 / b_pyramid=0 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=23 / scenecut=0 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=48 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=4420 / ratetol=1.0 / qcomp=0.50 / qpmin=6 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=6630 / vbv_bufsize=8840 / nal_hrd=vbr / filler=0 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Default : Yes
Forced : No

Ik heb de Kodi log al doorgeworsteld met de kodi log viewer add on.

"It's better to burn out, then fade away"

• hardware-lover
  • Niet online
@PegOpDeWeg, ga je nu eerst met de oudere builds aan de slag om te kijken of daarmee wat te halen valt?

• PegOpDeWeg
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 09:39

PegOpDeWeg

eej wasup?

hardware-lover schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:38:
@PegOpDeWeg, ga je nu eerst met de oudere builds aan de slag om te kijken of daarmee wat te halen valt?
Ja gaan we doen. Als ik iets ontdek zal ik het wel melden.

"It's better to burn out, then fade away"

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:47
Ik heb al een poos een Sony TV, daar staat Android TV op. Hierop gebruik ik naar tevredenheid natuurlijk Kodi.

Nu ben ik n de run voro een andere TV. Heb wel een mooie Samsung gezien, dus ik googlen of daar ook KODI op kan. Krijg ik dus heel eenduidige antwoorde ja/nee. Dus nogal lekker tegenstrijdig

Mijn vraag dus ; draait KODI beetje eenvoudig op SAMSUNG smart TV's.

• technorabilia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13:26

technorabilia

(fka kraades)

@maartend
Samsung draait Tizen en geen Android en dus kan Kodi niet direct worden geïnstalleerd. Je moet dan met een Chromecast of andere oplossing aan de gang.

👉🏻 Blog 👈🏻

• maartend
kraades schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:26:
@maartend
Samsung draait Tizen en geen Android en dus kan Kodi niet direct worden geïnstalleerd. Je moet dan met een Chromecast of andere oplossing aan de gang.
Toch dus nog steeds. Dat was het ene antwoord, andere site gaf aan dat KODI op LG, Samsung, enz kon worden geinstalleerd. Ging dus allemaal over SmartTV's. Stond geen uitleg bij verder. Dan wordt nieuwe TV dus wederom een Sony, ik geloof niet dat er zo heul veul Android TV's zijn, behalve dan bijv Xiaomi. ed.

Thnx dus

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

@maartend
De wat duurdere Philips TV's draaien Android. En sommige Sharps dacht ik...

👉🏻 Blog 👈🏻

• maartend
kraades schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:42:
@maartend
De wat duurdere Philips TV's draaien Android. En sommige Sharps dacht ik...
Philips wist ik ook. Sharp ben ik niet geheel een fan van om een of andere onzinnige reden.

Maar, ben blij met mijn Sony, maar zag dat Samsung een TV heeft met een soort hub waarvan maar 1 kabel naar de TV gaat, naast de voedingskabel. Dit leek me wel wat.

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

@maartend
Je kunt Kodi ook op een extern iets zetten. Ook best een okay oplossing. Hoeft niet heel duur te zijn. Veel suggesties in dit topic.

👉🏻 Blog 👈🏻

• HereIsTom
maartend schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:46:
[...]

Philips wist ik ook. Sharp ben ik niet geheel een fan van om een of andere onzinnige reden.

Maar, ben blij met mijn Sony, maar zag dat Samsung een TV heeft met een soort hub waarvan maar 1 kabel naar de TV gaat, naast de voedingskabel. Dit leek me wel wat.
Kodi draait perfect op de Sony AG9 Android TV.

• maartend
kraades schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:52:
@maartend
Je kunt Kodi ook op een extern iets zetten. Ook best een okay oplossing. Hoeft niet heel duur te zijn. Veel suggesties in dit topic.
Weet ik. Wil ik niet

• maartend
HereIsTom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:59:
[...]

Kodi draait perfect op de Sony AG9 Android TV.
Ja. Ik heb nu ook een Sony.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

maartend schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:46:
Zo'n soort hub heb ik ook aan m'n LG TV hangen. Dat heet een receiver. :+

• maartend
Hero of Time schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:20:
[...]

Nou nee. Dat heet bij Samsung One Invisible Connection & No Gap Wall-Mount
En is toch, ik denk, iets volslagen anders. Een receiver heb ik hier gewoon staan. Zelfs met een zooi hdmi er op in en uit.

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:20:
Hij bedoelt meer een LG OLED W7/8/9/X achtig iets, maar dan op de Samsung manier ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• maartend
nero355 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:06:
[...]

Hij bedoelt meer een LG OLED W7/8/9/X achtig iets, maar dan op de Samsung manier ;)
Niet helemaal. Want hier heeft de soundbar allerlei aansluitingen. Ik bedoel echt een losse hub waar alle sop zit aangesloten. Maar ok, dat gaat het topic hier helemaal te buiten

• nero355

nero355

maartend schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:28:
Niet helemaal. Want hier heeft de soundbar allerlei aansluitingen. Ik bedoel echt een losse hub waar alle sop zit aangesloten. Maar ok, dat gaat het topic hier helemaal te buiten
Ja, dat weet ik, maar het ging me meer om die "single cable" die naar de TV gaat en de platte Wallpaper TV :)

[Voor 3% gewijzigd door nero355 op 24-11-2020 23:34]

• Buzzie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11-06 21:50
Meer mensen hier Kodi 19 Beta 1 geinstalleerd (op een Nvidia Shield 2019 Pro) waarbij het afspelen van DV in MKV bestanden gewoon HDR toont ??

Dacht dat dit inmiddels was geïmplementeerd in deze versie en ook zoiets gelezen te hebben

• hardware-lover
  • Niet online
Buzzie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:13:
Meer mensen hier Kodi 19 Beta 1 geinstalleerd (op een Nvidia Shield 2019 Pro) waarbij het afspelen van DV in MKV bestanden gewoon HDR toont ??

Dacht dat dit inmiddels was geïmplementeerd in deze versie en ook zoiets gelezen te hebben
Met MP4 yes, met MKV op dit moment (nog) niet: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=349140

• eblackadder1967
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 07-06 11:01
Dank je wel voor de link naar het Kodi forum!

• Buzzie
Thanks !!
Gaat nog wel even duren dan ben ik bang als ik het zo lees

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 12:30

Wokschotel

Op 6 wielen

Mag ik even een wellicht wat domme vraag stellen over de officiële Kodi Remote app (iOS)? Als ik een film afspeel en ik wil een ondertitel selecteren, hoe kom ik dan ‘rechtsonder’ bij het menu waar je de ondertitels kunt instellen? Met een keyboard doe je dat met ‘m’ maar ik krijg het in de remote app niet voor elkaar :$

• hardware-lover
  • Niet online
Wokschotel schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:01:
Mag ik even een wellicht wat domme vraag stellen over de officiële Kodi Remote app (iOS)? Als ik een film afspeel en ik wil een ondertitel selecteren, hoe kom ik dan ‘rechtsonder’ bij het menu waar je de ondertitels kunt instellen? Met een keyboard doe je dat met ‘m’ maar ik krijg het in de remote app niet voor elkaar :$
Ik gebruik geen remote app, maar komt er niets naar boven indien je op de middelste (centrale) knop van de cursor bediening drukt?

• nero355

nero355

@Sebazzz
Nog meer reden om YouTube te negeren sinds ze de boel hebben overloaded met ads en onlangs zelfs de policy hebben veranderd zodat ze aan jouw video's ads kunnen toevoegen ook al zijn ze niet monetized! :/

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:43
nero355 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:22:
@Sebazzz
Nog meer reden om YouTube te negeren sinds ze de boel hebben overloaded met ads en onlangs zelfs de policy hebben veranderd zodat ze aan jouw video's ads kunnen toevoegen ook al zijn ze niet monetized! :/
Ja, helaas zitten alle kanalen die ik interessant vind op YouTube. Omdat YouTube groot is - of moet ik zeggen: een monopolie?

[Website en online portfolio] [Return: realtime retrospective tool] [PokerTime planning poker]

• nero355

nero355

Sebazzz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:34:
Ja, helaas zitten alle kanalen die ik interessant vind op YouTube. Omdat YouTube groot is - of moet ik zeggen: een monopolie?
Ik zou eens lekker je browser erbij pakken en dan alles daarmee doen :)

Het liefst op de website van de kanalen die je leuk vindt.
Wie weet is er een geschreven artikel over hetzelfde onderwerp dat je in de helft van de tijd doorleest! :Y)

• Chiel
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 20:59
Sebazzz schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:44:
ARRRGH :( Google maakt weer eens een API deprecated en nu is de YouTube add-on van Kodi stuk :(
In 6.8.9.beta1 zit een fix. Het gaat iets trager maar in ieder geval werkt "My Subscriptions" weer.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:38
nero355 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:36:
[...]

Ik zou eens lekker je browser erbij pakken en dan alles daarmee doen :)

Het liefst op de website van de kanalen die je leuk vindt.
Wie weet is er een geschreven artikel over hetzelfde onderwerp dat je in de helft van de tijd doorleest! :Y)
Ja viel mij ook al op dat YT veel reclame doet via mijn tv, niet zozeer via pc-browser, komt dat door uBlock Origin in Firefox dat het daar oke is?
Nouja wie raad jij aan voor je filmpjes? Ze zeggen wel dat Google en YT concurrenten krijgen, maar ik zie ze niet. DuckduckGo heb ik al wel 4x de kans gegeven, maar ik snijd in mijn eigen vlees met hun resultaten.

• nero355

nero355

Sjah schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:05:
komt dat door uBlock Origin in Firefox dat het daar oke is?

Nouja wie raad jij aan voor je filmpjes?
Je beantwoordt eigenlijk al je eigen vraag zolang we het over een HTPC hebben :)

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:43
Chiel schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:01:
[...]
In 6.8.9.beta1 zit een fix. Het gaat iets trager maar in ieder geval werkt "My Subscriptions" weer.
Ik volgde het Github issue en ik heb gelijk geïnstalleerd. Gelukkig maar, het brak mijn ochtendritueel :P

[Website en online portfolio] [Return: realtime retrospective tool] [PokerTime planning poker]

• Sjah
nero355 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:29:
[...]

Je beantwoordt eigenlijk al je eigen vraag zolang we het over een HTPC hebben :)
Nee, we hebben het niet over HTPC, brrr totaal geen zin die weg in te slaan. Heb het over AndroidTv met Kodi en ook een Firefox browser mogelijkheid, maar die weg sla ik ook niet in, browser met AB, doeiiii, only mouse voor mij als het erop aankomt browser te doen. En nu gaan we cirkelredenering doen, jij zal zeggen doe HTPC met mouse, nou dat wil ik niet.
Zit erover te denken om een Popcorn Hour A110 uit 2009 voor 20 lousy euro (is dat teveel?) te kopen, voor een domme Tv die ik ook nog heb hier, jij zal zeggen doe HTPC...nou nee.

• nero355

nero355

Sjah schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 01:01:
Nee, we hebben het niet over HTPC, brrr totaal geen zin die weg in te slaan. Heb het over AndroidTv met Kodi en ook een Firefox browser mogelijkheid, maar die weg sla ik ook niet in, browser met AB, doeiiii, only mouse voor mij als het erop aankomt browser te doen.
Dat was echt totaal niet duidelijk in je vorige reactie dus dat had je wel effe erbij mogen vermelden :P
En nu gaan we cirkelredenering doen, jij zal zeggen doe HTPC met mouse, nou dat wil ik niet.
"When you assume you make a ASS out of U and ME" ;)
Zit erover te denken om een Popcorn Hour A110 uit 2009 voor 20 lousy euro (is dat teveel?) te kopen, voor een domme Tv die ik ook nog heb hier, jij zal zeggen doe HTPC...nou nee.
Waarom dan geen Xiaomi Android TV Mi Box variant :?

Die zijn redelijk goedkoop en hoef je niet gelijk een dure Nvidia Shield TV te kopen vanwege een experiment in feite :)

Die Popcorn apparaten waren ooit leuk, maar vandaag de dag heb je er weinig aan denk ik, want geen H.265 en dergelijken...

• Sjah
nero355 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:44:
[...]

[...]

Waarom dan geen Xiaomi Android TV Mi Box variant :?

Die zijn redelijk goedkoop en hoef je niet gelijk een dure Nvidia Shield TV te kopen vanwege een experiment in feite :)

Die Popcorn apparaten waren ooit leuk, maar vandaag de dag heb je er weinig aan denk ik, want geen H.265 en dergelijken...
Die heeft geen NIC ingang, ja wifi heeft die. Is dat puur psychologisch, ja zal wel, haha. Daarnaast vind jij em met die 54 pleuro goedkoop (?), nou ik echt niet...

[Voor 20% gewijzigd door Sjah op 02-12-2020 01:43]

• nero355

nero355

Sjah schreef op woensdag 2 december 2020 @ 01:38:
Die heeft geen NIC ingang, ja wifi heeft die. Is dat puur psychologisch, ja zal wel, haha.
Ik heb ook liever alles bedraad dus zo gek vind ik dat niet, maar...
Daarnaast vind jij em met die 54 pleuro goedkoop (?), nou ik echt niet...
Het is wel de goedkoopste Android TV en Chromecast Ultra vervanger in één die ook Kodi kan draaien dus... JA, ik vind dat echt geen geld voor zoiets! :)

Kijk anders hier eens rond : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Beter en duidelijker dan dat wordt het niet B)

/EDIT :
F_J_K schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:49:
Gaat wel een beetje erg offtopic. Laten we het hier bij de Kodi software houden.
Vond ik ook en daarom begin ik er niet meer over :)

[Voor 17% gewijzigd door nero355 op 02-12-2020 19:52]

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gaat wel een beetje erg offtopic. Laten we het hier bij de Kodi software houden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-06 13:20
Wokschotel schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:01:
Als je de remote erbij pakt, staat er rechts onderaan drie streepjes. Als je die wat langer vasthouden komt het menu onder in je scherm op de TV naar boven en dan kan je naar de subtitles gaan. Daarnaast heb ik nog 2 shortcuts gemaakt om subtitles naar voren en naar achteren te schuiven (offset).

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
Buzzie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:00:
[...]

Thanks !!
Gaat nog wel even duren dan ben ik bang als ik het zo lees
Als je het niet erg vindt om met beta's te spelen, er zijn wat ontwikkelingen m.b.t. het afspelen van MKV-bestanden met Dolby Vision:

https://forum.kodi.tv/sho...40&pid=2997625#pid2997625

Op m'n Shield 2019 Pro werkt het behoorlijk goed. Soms moet je een film een paar keer opnieuw starten, maar als hij eenmaal is gestart blijft 'ie wel lopen.

• Buzzie
Mr Magic schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:10:
[...]

Als je het niet erg vindt om met beta's te spelen, er zijn wat ontwikkelingen m.b.t. het afspelen van MKV-bestanden met Dolby Vision:

https://forum.kodi.tv/sho...40&pid=2997625#pid2997625

Op m'n Shield 2019 Pro werkt het behoorlijk goed. Soms moet je een film een paar keer opnieuw starten, maar als hij eenmaal is gestart blijft 'ie wel lopen.
Thanks voor de info.
Voor nu maak ik gebruik van Plex en dan werkt het ook prima.
Overigens had ik het al eerder aan de praat gekregen met een aangepaste versie van de Exoplayer maar dat was het toch net niet allemaal.
Ik wacht geduldig af.

• Mr Magic
Buzzie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:54:
[...]

Voor nu maak ik gebruik van Plex en dan werkt het ook prima.
Overigens had ik het al eerder aan de praat gekregen met een aangepaste versie van de Exoplayer maar dat was het toch net niet allemaal.
Ik had bij Plex het idee dat audio en video niet helemaal in sync lopen.

Verder heeft Plex te weinig opties voor SRT ondertitels, qua kleur, positie, font e.d. Kodi Matrix heeft een optie om voor ondertitels de kleur "Dark Grey" in te stellen en dat is erg prettig op een OLED met HDR-materiaal. Anders doen de ondertitels soms pijn aan je ogen :)

• Buzzie
Mr Magic schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:03:
[...]

Ik had bij Plex het idee dat audio en video niet helemaal in sync lopen.

Verder heeft Plex te weinig opties voor SRT ondertitels, qua kleur, positie, font e.d. Kodi Matrix heeft een optie om voor ondertitels de kleur "Dark Grey" in te stellen en dat is erg prettig op een OLED met HDR-materiaal. Anders doen de ondertitels soms pijn aan je ogen :)
Dat is wel weer interessant idd.
Maakt de container nog uit voor Kodi ?

• Mr Magic
Buzzie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:04:
[...]

Ik heb alleen nog maar mkv getest eigenlijk. mp4 zou ook moeten werken, maar dat werkte ook al in de reguliere beta's van Kodi Matrix. Nadeel van mp4 is dat deze de HD audio formaten niet aankan en mkv kan dat wel.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Buzzie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:04:
[...]

De meeste gangbare zouden moeten lukken, maar mocht je er één hebben die wat obscuurder is is dat snel omgezet naar MKV bv. vermoed ik?

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Buzzie
Mr Magic schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:04:
[...]

Ik heb alleen nog maar mkv getest eigenlijk. mp4 zou ook moeten werken, maar dat werkte ook al in de reguliere beta's van Kodi Matrix. Nadeel van mp4 is dat deze de HD audio formaten niet aankan en mkv kan dat wel.
Ik heb sowieso nagenoeg alleen maar MKV bestanden dus dat gaat dan wel goed komen.

Dank voor de tip.
Zal daar binnenkort eens naar kijken.
Borromini schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:18:
[...]

De meeste gangbare zouden moeten lukken, maar mocht je er één hebben die wat obscuurder is is dat snel omgezet naar MKV bv. vermoed ik?
Zeker.....maar als het TS is bijvoorbeeld dan kan je het wel omzetten naar MKV maar dan raak je de HD audio kwijt.
Maar goed dan pak ik hem wel opnieuw :)

• Klein_Kipje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:32
Goedemorgen, merry christmas blabla,

Ik heb Kodi - laatste versie - draaien op een Raspberry Pi 4 Model B / 2GB. Films etc staan op een server (win10) in de meterkast.
Ik krijg het niet voor elkaar om mkv's (2,1 gb voor 50 min) af te spelen, hij buffert, speelt 10 sec moet weer bufferen.
Avi gaat goed, muziek ook.
Als ik plex op de win10 server installeer en de plex app p mijn samsung tv speelt alles vloeiend af.

Ik heb in de advancedsettings.xml zaken aangepast, add-ons aangepast etc. Niets helpt.

Alles is bedraad aangesloten. Het zou toch normaal geen probleem moeten zijn om mkv's af te spelen ?

www.weitjerock.com

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ga eerst kijken naar de systeembelasting van beide systemen, zowel de PC als de Pi. Kijk hoeveel bandbreedte het aan kan, wat de CPU belasting is, etc. Voornamelijk de Pi is het bekijken waard.

• Klein_Kipje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:32
Hero of Time schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:54:
Ga eerst kijken naar de systeembelasting van beide systemen, zowel de PC als de Pi. Kijk hoeveel bandbreedte het aan kan, wat de CPU belasting is, etc. Voornamelijk de Pi is het bekijken waard.
Pc doet niets, CPU <10% - netwerk <20 mbs
PI moet iets harder werken maar ook niet extreem, bij het afspelen CPU < 30% - 1,5 gB geheugen vrij , netwerk <30 mbs, tijdens het bufferen kan ik het niet zien

www.weitjerock.com

• nero355

nero355

Klein_Kipje schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:01:
Ik heb Kodi - laatste versie - draaien op een Raspberry Pi 4 Model B / 2GB. Films etc staan op een server (win10) in de meterkast.
Ik krijg het niet voor elkaar om mkv's (2,1 gb voor 50 min) af te spelen, hij buffert, speelt 10 sec moet weer bufferen.

Het zou toch normaal geen probleem moeten zijn om mkv's af te spelen ?
Dat ligt eraan : Wat probeer je af te spelen :?

Hoe goed gaat een Pi 4B tegenwoordig bijvoorbeeld om met H.265 content ?!
Heeft een 2 GB versie daar wel genoeg VRAM voor ?

Wat je omschrijft klinkt namelijk als het resultaat van mijn Intel NUC 2820FYKH content laten afspelen die hij niet aan kan ;)

• Juzzuts
Ok, ik loop vast en heb jullie hulp nodig. Ik heb een Kodi 18.9 setup met een gecentraliseerde SQL (MariaDB10 in Docker) database op de NAS (inmiddels op een DS918+, eerder op de DS415play niet in docker). Media wordt geshared via SMB.

Dit had ik jaren goed werken, maar sinds een tijdje (weet niet precies meer vanaf welke Kodi versie, maar zeker 18.x) crasht Kodi bij het indexeren. In de Kodi log kan ik geen indicatie vinden waarom. Dit tradt al op bij de DS415play waar ik de database in MariaDB5 had draaien. De database is volledig opnieuw opgebouwd in MariaDB10 en dus verdenk ik ook niet de database server. Bij speedtests met random files wordt het netwerk dichtgetrokken (110+MB/s) en dus heb ik het netwerk uitgesloten.

Wat wel continu optreedt is dat Kodi crasht tegelijk met een melding in MariaDB:
code:
1
2
2021-01-07 14:31:45 3364 [Warning] Aborted connection 3364 to db: 'MyVideos116' user: 'kodi' host: '172.17.0.1' (Got an error reading communication packets)
2021-01-07 14:31:45 3370 [Warning] Aborted connection 3370 to db: 'MyVideos116' user: 'kodi' host: '172.17.0.1' (Got an error reading communication packets)

Soms met daaraan voorafgaand een +- halve minuut aan 800Mbit/s dataverkeer. Dit gedrag zie ik ook wanneer er een Bad Archive is volgens de rar fs addon. Ik denk echter niet dat er een direct verband is aangezien Kodi ook wel eens crasht wanneer ik de scan annuleer of een andere bewerking uitvoer als een film als 'watched' markeer.

Hoe zou ik dit verder kunnen analyseren? Moet ik met wireshark aan de gang om uit te zoeken welk commando precies de fout genereert in MariaDB? Of hebben jullie andere suggesties?

• nero355

nero355

Juzzuts schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:43:
Hoe zou ik dit verder kunnen analyseren?
Moet ik met wireshark aan de gang om uit te zoeken welk commando precies de fout genereert in MariaDB?

Of hebben jullie andere suggesties?
Je hebt het over 800 Mbps aan verkeer voorafgaand aan de crash en nou ben ik geen expert qua databases, maar ik kan me voorstellen dat zo'n NAS dat niet goed kan verwerken zonder het een ander aan de MariaDB config aan te passen qua buffers en dergelijken dus kijk daar eens naar :)

• Juzzuts
Ik ben eruit... blijkbaar gaat er iets mis in de vfs rar addon die vastliep op een film... Het openen met WinRar ging echter zonder problemen. Eerder/voor v18 was rar support natuurlijk anders/native ingeregeld. Het hoge database verkeer komt waarschijnlijk van het downloaden van de volledige rar. Daarnaast moest ik nog wat aanpassen in de scrapers, maar toen werkte hetweer perfect! Eindelijk...

• nero355

nero355

Juzzuts schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:45:
Ik ben eruit... blijkbaar gaat er iets mis in de vfs rar addon die vastliep op een film...
Het openen met WinRar ging echter zonder problemen.

Eerder/voor v18 was rar support natuurlijk anders/native ingeregeld. Het hoge database verkeer komt waarschijnlijk van het downloaden van de volledige rar. Daarnaast moest ik nog wat aanpassen in de scrapers, maar toen werkte hetweer perfect! Eindelijk...
Dat kan inderdaad kloppen, maar... ehh... waarom zit je nog steeds met RAR files te kloten anno 2021 :?

Het heeft amper nut bij zulke bestanden en wordt alleen op Usenet gebruikt i.c.m. PAR files om de boel te uploaden, terwijl je lokale opslag ondertussen geen reet kost! :P

Dit soort HDD's die je kan "shucken" kosten vaak rond de € 125 a € 135 tijdens aanbiedingen op Amazon.nl/.de/.es/.fr/enz. in 8 TB formaat :
- pricewatch: WD Elements Desktop Storage 8TB Zwart
- pricewatch: WD MyBook 8TB Zwart

d:)b

• Juzzuts
Nou, zo worden ze aangeleverd waar ik ze vandaan trek :). Ook tijdje geleden met sickbeard enzo via Usenet zitten spelen, maar vooral voor films vond ik dat toen niet goed werken. Ik heb verder voldoende storage in m'n nas, dus compressie is niet de reden ;)

• Juzzuts
nero355 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:54:
[...]

Dat kan inderdaad kloppen, maar... ehh... waarom zit je nog steeds met RAR files te kloten anno 2021 :?

Het heeft amper nut bij zulke bestanden en wordt alleen op Usenet gebruikt i.c.m. PAR files om de boel te uploaden, terwijl je lokale opslag ondertussen geen reet kost! :P

Dit soort HDD's die je kan "shucken" kosten vaak rond de € 125 a € 135 tijdens aanbiedingen op Amazon.nl/.de/.es/.fr/enz. in 8 TB formaat :
- pricewatch: WD Elements Desktop Storage 8TB Zwart
- pricewatch: WD MyBook 8TB Zwart

d:)b
wel een goede tip trouwens! Nog nooit van dat `Shucken` gehoord.. Iets voor de volgende upgrade :)

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-05 19:47
Klein_Kipje schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:12:
[...]

Pc doet niets, CPU <10% - netwerk <20 mbs
PI moet iets harder werken maar ook niet extreem, bij het afspelen CPU < 30% - 1,5 gB geheugen vrij , netwerk <30 mbs, tijdens het bufferen kan ik het niet zien
Ik heb hetzelfde bij afspelen van content op mn NAS. Afspelen met Kodi op Raspberry PI 4B hapert. Afspelen met mediaplayer in de TV gaat probleemloos. Sommige films gaan wel goed, maar zo gauw ik door het Kodi menu navigeer en de film dus op de achtergrond doorspeelt, begint ook die te haperen.

Dit is mijn eerste poging om met Kodi aan de gang te gaan, maar de Raspberry PI lijkt hier niet geschikt voor. Wel heb ik de PI aangesloten op een USB-poort van de NAS, omdat ik geen stopcontact meer over had voor de adapter van de PI (3A). Kan dus ook goed een power issue zijn. Ik zie ook continue een heel klein geel bliksempje rechtsboven in beeld. :-)

• Kefding
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 15:34
Ik gebruik Kodi nu al een tijdje om al mijn media bij elkaar te zetten. Zo heb ik deze gekoppeld aan mijn Netflix, Disney+ en Spotify.

Het enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat de Global Search alleen zoekt in de lokale library. Is het mogelijk dat deze ook zoekt in hierboven genoemde add-ons? Alle add-ons hebben een eigen zoek functionaliteit, maar een gecombineerde zoekfunctie heeft mijn voorkeur. Ik heb zelf tot nu toe nog geen add-ons gevonden die dit mogelijk maken. Zijn er hier misschien mensen die weten of dit mogelijk is?

Last.FM | Trakt.TV

• Manke
  • Niet online
Watch CanalDigitaal/KPN/NLZiet/Telfort/T-Mobile/XS4ALL/Ziggo Live TV and content from anywhere in the EU
https://dut-iptv.github.io/

[Voor 166% gewijzigd door Manke op 13-01-2021 20:51]

• Manke
  • Niet online
Het is geen omzeiling van regio-beveiliging, maar een kodi add-on om die diensten legaal te bekijken met kodi (KPN, T-M, C-D, Ziggo) :)
repository.anon.iptv

[Voor 11% gewijzigd door Manke op 13-01-2021 20:37]

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Manke schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:36:
Het is geen omzeiling van regio-beveiliging, maar een kodi add-on om die diensten legaal te bekijken met kodi (KPN, T-M, C-D, Ziggo) :)
repository.anon.iptv
offtopic:
Ik zie het nu ja... Zoals ik het nu zie moet je netjes inloggen etc., lijkt OK. Plaats alsnog maar, ik unlock je post. Sorry voor de overreactie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• hardware-lover
  • Niet online
Dus dit betrof iets anders destijds? https://community.ziggo.n...?postid=199575#post199575

Manke in "Grote Kodi topic - deel XVI"

Edit: Ziggo geeft nu in persoonlijke reactie o.a. aan; dat de addon gebruikt mag worden maar dat er vanuit hun geen ondersteuning plaats zal vinden (duh). Het gebruik wordt niet goedgekeurd maar wat er via andere platformen wordt gedeeld (lees via een niet Ziggo forum), niet tegen te kunnen houden.

Waarom ik het wel zou mogen gebruiken (ze schrijven dat expliciet), maar het gebruik niet wordt goedgekeurd is volgens mij tamelijk tegenstrijdig?

Waarom ze er destijds wel voor gingen liggen was blijkbaar meer spierballen tonen (er is zelfs gedreigd met een rechtszaak), dan daadwerkelijk er wat aan doen. Had bewuste Ziggo gebruiker het destijds niet op het Ziggo forum gecommuniceerd maar het doodleuk openbaar had gemaakt buiten dat forum dan zou er door Ziggo alleen afkeurend naar gekeken zijn en het daarbij dan hebben gelaten?

Afijn, Ziggo juicht niet, maar gaat het ook niet actief aanpakken (zeggen ze op dit moment van schrijven) d:)b

[Voor 74% gewijzigd door hardware-lover op 19-01-2021 21:11]

• chabie
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09-06 15:15
Raspberry Pi3 met OSMC
Ik heb 2 raspberry's, NPO-plus account werkt uitstekend middels Retrospect. Het is echter niet mogelijk om 2 NPO streams tegelijkertijd af te spelen via eenzelfde IP-adres. Dit lukt wel met streams van de commerciëlen. Ik heb uitgebreid contact gehad met NPO hierover, het verwachte antwoord: geen ondersteuning raspberry... Bij gebruik NPO Android-app of middels Firefox kan ik wél 2 streams simultaan afspelen.... Weet iemand hier misschien een oplossing voor??

• Theo27
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 06-06 12:29
Ik kom er niet meer uit.

Gisteren een jbl 9.1 soundbar aangesloten via EARC op mijn Samsung 65Q90T. Nvidia Shield pro met kodi 18.9 geeft alleen PCM geluid. Wat ik ook probeer qua instellingen ik krijg geen Atmos in het display van de soundbar te zien.

Speel ik dezelfde content af met de VLC of Sunplayer staat er gelijk ATMOS in het display.

Wat zie ik over het hoofd met kodi 7(8)7

Psn - Scrooge-NL

Pagina: 1 ... 41 ... 44 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True