Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@hardware-lover Het vreemde is dat ik bij de 18 versie ‘m wel op 5.1 kanalen had staan, maar na de update naar 18.6 werkte dat dus niet meer.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
HereIsTom schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:43:
@hardware-lover Het vreemde is dat ik bij de 18 versie ‘m wel op 5.1 kanalen had staan, maar na de update naar 18.6 werkte dat dus niet meer.
Hij zou op 2.0 moeten staan en dan instellen dat je audio passthrough wilt gebruiken. Er zijn wat issues dat in sommige Android devices, het stereo geluid dan niet meer goed werkt. Ik heb daarom "output stereo to all speakers" aan staan.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op Linux moet je dat ook doen als je PulseAudio gebruikt. 2.0, dan is passthrough in PA beschikbaar en kan je het in Kodi ook gebruiken. Anders gaat het OS/audio systeem zelf aan het geluid zitten en dat is met passthrough dus juist niet de bedoeling.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

HereIsTom schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:43:
Ik denk dat je hier last van hebt. Alleen vreemd dat het eerst wel voor je werkte met een 18 versie.

https://github.com/xbmc/xbmc/issues/15490

Ik draai zelf nog altijd op 17 om deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SaN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:30:
[...]
Ik denk dat je hier last van hebt. Alleen vreemd dat het eerst wel voor je werkte met een 18 versie.

https://github.com/xbmc/xbmc/issues/15490

Ik draai zelf nog altijd op 17 om deze reden.
Dat is specifiek voor de Windows versie, die gebruikt de user niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:44:
[...]

Dat is specifiek voor de Windows versie, die gebruikt de user niet.
Ah dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:01
Ik heb mij hier een Raspberri Pi 4 aangeschaft en heb er LibreElec 9.1.501 op geïnstalleerd.
Nu wil ik graag de Retrospect add-on installeren maar ik krijg 2 dependencies niet geïnstalleerd, namelijk

inputstream.adaptive
script.module.win_inet_pton

hoe kan ik dit oplossen zodat ik Retrospect 5.2.7 kan installeren?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mrbbs schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:51:
Ik heb mij hier een Raspberri Pi 4 aangeschaft en heb er LibreElec 9.1.501 op geïnstalleerd.
Nu wil ik graag de Retrospect add-on installeren maar ik krijg 2 dependencies niet geïnstalleerd, namelijk

inputstream.adaptive

Alvast hartelijk dank!
Informatie uit deze pagina al doorgespit en uitgeprobeerd? https://github.com/retros...ect/blob/master/README.md

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

mrbbs schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:51:

inputstream.adaptive

Alvast hartelijk dank!
Waarom heb je een oude versie geïnstalleerd?

Ik zie 9.2.3 ook voor de RPi4: https://libreelec.tv/raspberry-pi-4/

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:01
Bedankt, ik heb ondertussen gemerkt dat dit via de LibreElec library zelf kon worden geïnstalleerd (had eerst geprobeerd om de zip te downloaden).

Geen idee waarom ik een oude versie heb, dacht de laatste te hebben gedownload, zal nog even verifiëren. Bedankt om mij daarop te attenderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
mrbbs schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:02:
Bedankt, ik heb ondertussen gemerkt dat dit via de LibreElec library zelf kon worden geïnstalleerd (had eerst geprobeerd om de zip te downloaden).

Geen idee waarom ik een oude versie heb, dacht de laatste te hebben gedownload, zal nog even verifiëren. Bedankt om mij daarop te attenderen.
Retrospect hoeft voor Kodi Leia en hoger niet meer vanaf zip geïnstalleerd te worden. Hij staat gewoon in de Kodi Repository. Installeren vanuit daar is de manier die de voorkeur heeft. Alleen dan wordt ie ook automatisch geüpdate.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:28
Ik heb opeens iets vreemds met de Kodi installatie op m'n Shield TV (versie 18.7 uit de Playstore).

Doordat de nfs shares op m'n server een tijdje niet bereikbaar waren heeft Kodi bij een library cleanup een aantal TV-series verwijderd.

De nfs shares zijn hersteld en de meeste series zijn weer netjes herkend door de scraper.

Een aantal series wil echter niet meer goed gescraped worden. Het gaat o.a. om Homeland, Hawaii Five-0 en Magnum P.I. (de nieuwe series).

Als ik handmatig een Refresh Info doe komt de scraper met een lijstje series waar ik dan de juiste uit kies (te zien omdat er een jaartal achter staat). Dit werkte altijd prima, maar nu worden de details van de afleveringen opeens niet meer opgehaald en komen de afleveringen dus niet in m'n library te staan.

Nu heb ik ontdekt dat wanneer ik de afleveringen op disk hernoem met het jaartal erin, de informatie wel weer wordt opgehaald.

Voorheen was dit nooit nodig... Iemand een idee waar dit door komt?

Ik heb zowel de TVDB scraper als de TMDB scraper geprobeerd, maar bij beide gaat het fout.

Heb eigenlijk niet zoveel zin om alles files van die series te gaan hernoemen, omdat ik alles automatisch laat downloaden door Sonarr en AutoSub de juiste ondertitels erbij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt ook (tijdelijk) een tvshow.nfo aanmaken. Doe ikzelf ook voor een andere reden, maar je hoeft dan niets te renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:28
epias schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:36:
Je kunt ook (tijdelijk) een tvshow.nfo aanmaken. Doe ikzelf ook voor een andere reden, maar je hoeft dan niets te renamen.
Heb je daar misschien een voorbeeld van? Ik heb net wat geprobeerd, maar lijkt niks uit te maken. Is het dan voldoende om alleen een tvshow.nfo te hebben voor de serie of moet je ook per episode een .nfo aanmaken (dat staat nl. wel in de wiki).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mr Magic schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Heb je daar misschien een voorbeeld van? Ik heb net wat geprobeerd, maar lijkt niks uit te maken. Is het dan voldoende om alleen een tvshow.nfo te hebben voor de serie of moet je ook per episode een .nfo aanmaken (dat staat nl. wel in de wiki).
Het meest eenvoudige is een tvshow.nfo met daarin enkel de URL naar de thetvdb.org URL van de serie. Kodi gebruikt die dan om te scrapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad, alleen tvshow.nfo met de link naar de scraper, in de directory van de TV-serie.

XML: tvshow.nfo
1
2
3
<tvshow>
<id>https://www.thetvdb.com/series/magnum-pi-2018</id>
</tvshow>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Sinds een week een Nvidia Shield tv met de laatstse Kodi er op

Loop nu tegen iets vreemds aan wat ik niet begrijp in Kodi

Zet een film op zonder NL ondertiteling ingebakken of met srt. Dan download ik de passende ondertitel via de opensubtitels.org add on [Ben daar iuteraard aangemeld en ingelogd] . De film pauzeert, subs worden/zijn gedownload en dan speelt de film verder.

Kan dan een 5 seconden de film zien met nl subs, maar dan stopt de film er mee. Start de film weer, moet ik de subs weer downloaden en begint het weer opnieuw. Film start met subs en na een seconde of 5 stopt die er kompleet mee en gaat weer naar het hoofdscherm

Heb links en rechts al wat af gegoogled, maar ik zie niet zo 1,2,3 of iemand dit ook ervaart en er een oplossing voor heeft. Mis ik een setting.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35
NoahAmber schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:30:

Zet een film op zonder NL ondertiteling ingebakken of met srt. Dan download ik de passende ondertitel via de opensubtitels.org add on [Ben daar iuteraard aangemeld en ingelogd] . De film pauzeert, subs worden/zijn gedownload en dan speelt de film verder.

Kan dan een 5 seconden de film zien met nl subs, maar dan stopt de film er mee. Start de film weer, moet ik de subs weer downloaden en begint het weer opnieuw. Film start met subs en na een seconde of 5 stopt die er kompleet mee en gaat weer naar het hoofdscherm

Heb links en rechts al wat af gegoogled, maar ik zie niet zo 1,2,3 of iemand dit ook ervaart en er een oplossing voor heeft. Mis ik een setting.

Iemand?
Zou beginnen met de log files napluizen voor foutmeldingen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
er is iemand gelukt om dolby vision af te laten spelen via kodi had ik laatst gezien. iemand expertise op dit gebied? (als ik de zoekfunctie gebruik, niet zo te zien :) )

[ Voor 41% gewijzigd door Farabi op 16-07-2020 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heel simpel: Kodi crasht. En dan krijg je opnieuw het startscherm te zien, want het herstart gewoon. Logs nakijken is inderdaad de boodschap. Desnoods debugging inschakelen en reproduceren.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Heel simpel: Kodi crasht. En dan krijg je opnieuw het startscherm te zien, want het herstart gewoon. Logs nakijken is inderdaad de boodschap. Desnoods debugging inschakelen en reproduceren.
Gedaan, dan ze je boven in het scherm wat dingen lopen.Na het reproduceren afgesloten. Waar staat dat logbestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online

Iemand?
Misschien een corrupte subs file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Iemand?
Welke (exact) versienummer van Kodi gebruik jij nu op je Shield?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Welke (exact) versienummer van Kodi gebruik jij nu op je Shield?
Als ik de goede heb is het: 180610.011

En het probleem zit volgens mij hier in het vetgedrukte.

Creating audio stream (codec id: 86020, channels: 8, sample rate: 48000, pass-through)
2020-07-16 13:24:29.131 T:6417 NOTICE: Trying to open: samplerate: 192000, channelMask: 6396, encoding: 13
2020-07-16 13:24:29.225 T:6302 NOTICE: Instancing CRendererMediaCodecSurface
2020-07-16 13:24:29.225 T:6302 NOTICE: CRendererMediaCodecSurface::Configure
2020-07-16 13:24:29.265 T:6417 NOTICE: CAESinkAUDIOTRACK::Initializing with: m_sampleRate: 192000 format: AE_FMT_S16LE (AE) method: IEC (PT) stream-type: STREAM_TYPE_DTSHD_MA min_buffer_size: 196864 m_frames: 6152 m_frameSize: 16 channels: 8
2020-07-16 13:24:40.763 T:8139 WARNING: SMBFile::OpenForWrite() called with overwriting enabled! - smb://USERNAME:PASSWORD@192.168.1.189/Movies/NVIDIA_SHIELD/MOVIES/Boyhood%20(2014)/BoyHood.nl.srt
2020-07-16 13:24:40.770 T:8139 ERROR: Copy - Failed write to file smb://192.168.1.189/Movies/NVIDIA_SHIELD/MOVIES/Boyhood (2014)/BoyHood.nl.srt
2020-07-16 13:24:40.780 T:8139 WARNING: OnDownloadComplete - Saving of subtitle special://temp/BoyHood.nl.srt to smb://192.168.1.189/Movies/NVIDIA_SHIELD/MOVIES/Boyhood
(2014)/BoyHood.nl.srt failed. Falling back to special://temp
2020-07-16 13:24:40.789 T:8182 NOTICE: Closing stream player 3

Kennelijk kan hij de srt niet wegschrijven naar de movie directory?!
Dat lijkt mij vreemd want ik kan die directory overal vanuit mijn netwerk bereiken en bijvoorbeeld vanaf mijn pc van alles naar die dir overzetten, verandere etc. Als ik naar de eigenschappen van de map kijk dan staat die op Alleen lezen. De optie om er lezen/schrijven van te maken zit er niet bij.

Is er misschien in de setting van Kodi een mogelijkheid om er read/write van te maken? Daar zit m volgens mij het probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NoahAmber schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:32:
Is er misschien in de setting van Kodi een mogelijkheid om er read/write van te maken? Daar zit m volgens mij het probleem
Kijk eens goed wat er staat : Je moet die rechten op je NAS goed instellen en de share met de juiste gebruiker/login details benaderen! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:30:
[...]

Kijk eens goed wat er staat : Je moet die rechten op je NAS goed instellen en de share met de juiste gebruiker/login details benaderen! ;)
Ik heb geen NAS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mja, laat ik het anders zeggen :

Whatever hiermee te maken heeft :
code:
1
smb://USERNAME:PASSWORD@192.168.1.189/Movies/NVIDIA_SHIELD/MOVIES/Boyhood%20(2014)/BoyHood.nl.srt

:P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Mja, laat ik het anders zeggen :

Whatever hiermee te maken heeft :
code:
1
smb://USERNAME:PASSWORD@192.168.1.189/Movies/NVIDIA_SHIELD/MOVIES/Boyhood%20(2014)/BoyHood.nl.srt

:P
Die tong helpt echt niet en vind ik persoonlijk ook niet gepast. Als ik je vertel dat die rechten goed staan. Als ik via bestandsbeheer bezig ben kan me hele hebben en houden verplaatsen, kopierëen, wijzigen oftewel volledig beheer over die directories op de schijven. Op de één of andere manier wil hij de downloads van de subs niet in die Movies dir bij de film hebben. Hij plaatst ze in temp en dan crasht de mediaplayer

En dat het daar mee te maken heeft, was ik ook al achter. Had het ook al geschreven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoahAmber schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:32:
[...]
Als ik de goede heb is het: 180610.011

[knip]
Ik weet niet waar jij dat nummer bent tegengekomen, maar de laatst beschikbare build zou 18.7.200 moeten zijn (voor Android).

Eerst even checken of je met die laatste build ook bezig bent?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

NoahAmber schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:42:
Die tong helpt echt niet en vind ik persoonlijk ook niet gepast.
Daarom ook de smiley! O+
Als ik je vertel dat die rechten goed staan. Als ik via bestandsbeheer bezig ben kan me hele hebben en houden verplaatsen, kopierëen, wijzigen oftewel volledig beheer over die directories op de schijven. Op de één of andere manier wil hij de downloads van de subs niet in die Movies dir bij de film hebben. Hij plaatst ze in temp en dan crasht de mediaplayer
Voor zover ik zie wordt de .srt file vanuit TEMP naar de map van de film verplaatst, maar blijkbaar lukt dat niet vanwege de verkeerde rechten :?
En dat het daar mee te maken heeft, was ik ook al achter. Had het ook al geschreven.....
Ik denk dat je toch ergens de rechten niet goed hebt gezet of Kodi verkeerd hebt ingesteld bijvoorbeeld, want je zal echt niet de eerste zijn die denkt dat alles goed staat, maar het helaas toch niet het geval is... ;)

"Been there, done that, no t-shirt!" O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat je toch ergens de rechten niet goed hebt gezet of Kodi verkeerd hebt ingesteld bijvoorbeeld, want je zal echt niet de eerste zijn die denkt dat alles goed staat, maar het helaas toch niet het geval is... ;)
Je bevestigd wat ik zelf al aangegeven heb in de post boven je. Maar een oplossing lijkt mij handiger omdat ik zelf al het één en ander tig keer ben nagelopen. Dus aan alles wat je schrijft heb ik zelf ook gedacht, maar er is nog geen oplossing.

Vertel mij bijvoorbeeld hoe ik nog extra naar die rechten kan kijken, hoe ik ze kan veranderen en waar. Daar heb ik wat aan. Niet aan een bevestiging van mijn waarneming dat er iets met de rechten of wachtwoorden niet juist is.

Waar kan ik bijvoorbeeld de read/write rechte aanpassen van die dir...
Zoals ik ook al schreef kan in mijn netwerk met alles en nog wat die movies dir beheren. Toevoegen, verwijderen en wat al niet te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
subs van een addon? Kan je misschien beter lokaal op het kodi apparaat opslaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 16-07-2020 18:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Manke schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:40:
subs van een addon? Kan je misschien beter lokaal op het kodi apparaat opslaan.
Meest logische plek is toch werkelijk naast het media zelf (Kodi standaard), dus direct bij de film/serie. Anders wordt het zo'n zooitje 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:48:
[...]

Ik weet niet waar jij dat nummer bent tegengekomen, maar de laatst beschikbare build zou 18.7.200 moeten zijn (voor Android).

Eerst even checken of je met die laatste build ook bezig bent?
Ff naar een ander nummer gekeken is idd 18.7.200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:48:
[...]

Meest logische plek is toch werkelijk naast het media zelf (Kodi standaard), dus direct bij de film/serie. Anders wordt het zo'n zooitje 😏
Heb nu maar een dir 'subtitles' aangemaakt read/write op het interne geheugen en daar de subs naar laten downloaden. Werkt nu prima. Probleem opgelost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoahAmber schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:15:
[...]
Heb nu maar een dir 'subtitles' aangemaakt read/write op het interne geheugen en daar de subs naar laten downloaden. Werkt nu prima. Probleem opgelost
Da ken, en fijn dat dit een alternatief is wat voor je werkt, maar "normaal" gesproken wil je dit eigenlijk niet.

Je hebt (volgens mij) niet werkelijk gedeeld van waaraf jij je media deelt met de Shield, of ik heb daar volledig overheen gelezen. Een NAS is het iig niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Da ken, en fijn dat dit een alternatief is wat voor je werkt, maar "normaal" gesproken wil je dit eigenlijk niet.

Je hebt (volgens mij) niet werkelijk gedeeld van waaraf jij je media deelt met de Shield, of ik heb daar volledig overheen gelezen. Een NAS is het iig niet.
Haha...nope geen NAS.. ;)

Het gaat om een ICY box ingesteld als JBOD. Zitten 4 drives in van 3TB die aan de tweede USB poort hangen. Aan de 1ste poort hangt een portable usb 3,1 van 300GB voor uitbreiding interne opslag

Hoe je de setup moest maken met Kodi had ik doorgelezen en dat was ook geen probleem. De Shield maakt op die drives een dir aan 'Nvidia_Shield'. Als je die drives de 1ste keer benaderd of toevoegt aan je libraries met SMB, dan vraagt ie om een wachtwoord. Dat wachtwoord is gmail gebeuren voor het @ staartje. Krijg je er gratis een ww bij.

Die heb ik opgeslagen. En toen ik aan de gang ging en die drives voor het eerst ging toevoegen aan de libraries me inlog en ww opgegeven. Dat laten saven. Werkt dus allemaal OK

Kan zoals ik al schreef de drives vanuit mijn gehele netwerk bereiken zonder een ww weer op te geven
Dan alleen met die subs bij de movies plaatsen was en is nog steeds een nogo. Daarom ook hier mijn vraag of iemand misschien toch nog iets zou kunnen bedenken hoe dat zou komen

En geloof me, ik ben iemand die niet zomaar hier iets neerplemp. Het is leuk om problemen zelf met behulp in 1ste instantie van Google op te lossen. Ben zelfs zo gek dat ik bij mij zelf altijd denk: het is mijn schuld en dan van scratch na een factory reset alles weer opnieuw doe. Met de fouten die ik daarvoor maakte uit te sluiten..:)

Verhaal is iets langer dan geplant, maar was wel even een verklaring verschuldigt dacht ik...

De korte versie: het is niet 100%, maar ik neem genoegen met 99,999%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Okeeeeeee 😳

Ha ha, nee erg duidelijk zo.

Is het NFS protocol niet te gebruiken bij het type opslag wat je gebruikt? Dat werkt eigenlijk het meest prettig (en snelst) met Kodi.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:11:
Okeeeeeee 😳

Ha ha, nee erg duidelijk zo.

Is het NFS protocol niet te gebruiken bij het type opslag wat je gebruikt? Dat werkt eigenlijk het meest prettig (en snelst) met Kodi.
Nu je het zegt. NFS was ook een optie geweest. Die vraagt trouwens ook om inlog en ww als ik het mij herinner. SMB gaat in ieder geval prima. Bestanden overpompen gaat met zo'n 50MB/s. Dat is netjes. USB gaat toch niet sneller dan 480Mbps theoretisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoahAmber schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:33:
[...]
Nu je het zegt. NFS was ook een optie geweest. Die vraagt trouwens ook om inlog en ww als ik het mij herinner. SMB gaat in ieder geval prima. Bestanden overpompen gaat met zo'n 50MB/s. Dat is netjes. USB gaat toch niet sneller dan 480Mbps theoretisch
NFS vraagt niet om inlog gegevens itt SMB, en is merkbaar sneller met scrapen van nieuw media onder Kodi (is mijn ervaring).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:32:
[...]

NFS vraagt niet om inlog gegevens itt SMB, en is merkbaar sneller met scrapen van nieuw media onder Kodi (is mijn ervaring).
Misschien iets voor de volgende keer als ik weer eens een factory reset do.. :)

Kan trouwens nog iets niet vinden. Heb een bibliotheek gemaakt met de 4 smb shares die noem ik Movies. Nu wil ik daar een netwerklocatie aan te voegen. Zie niet waar ik die share kan toevoegen aan de bestaand. Kan uiteraard wel een nieuwe maken. Wil eigenlijk uit de bestaande willen verwijderen en toevoegen naar behoefte.

[ Voor 32% gewijzigd door NoahAmber op 18-07-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
copykat in "Nieuwe Kodi: OpenElec op Cuboxi4pro" afgesplitst naar een eigen topic. In NOS vanwege de focus ervan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NoahAmber schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:13:
Kan trouwens nog iets niet vinden. Heb een bibliotheek gemaakt met de 4 smb shares die noem ik Movies. Nu wil ik daar een netwerklocatie aan te voegen. Zie niet waar ik die share kan toevoegen aan de bestaand. Kan uiteraard wel een nieuwe maken. Wil eigenlijk uit de bestaande willen verwijderen en toevoegen naar behoefte.
Als je 'Videos' opent, staat daar als het goed is je bronnen (anders via Settings > Media). Die kan je bewerken (edit source) en zie je de paden die voor die bron gelden. Hier kan je eentje toevoegen of een bestaande verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Hero of Time schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Als je 'Videos' opent, staat daar als het goed is je bronnen (anders via Settings > Media). Die kan je bewerken (edit source) en zie je de paden die voor die bron gelden. Hier kan je eentje toevoegen of een bestaande verwijderen.
Inmiddels al uitgevogeld ..Thanks anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:51

copykat

Good copy isn't bad

ik heb een vreemd probleem.
ontstaan door een lange pauzestand van een videofile die ik uiteindelijk stopte.
system crash door een freeze die bleef en een hard power uit aan om te herstellen.
Sinds dien elke keer als ik een video start en stop na kijken blijft het beeld zwart. kom niet meer terug naar de overzichts view. (skin issue? ) uit (voeding los)aan is dan de enige mogelijkheid tot herstel.
(ik heb al een back up (sd image) terug gezet die wel werkt maar als ik de kodibackup addon (floppydiskicon) gebruik om de userdata terug te zetten komt de fout mee.)

enig idee om dit op te lossen?
(los van de oudere backup handmatig up to date te werken?)
probeer te achterhalen welke sectie dit veroorzaakt.

Edit: andere skin installeren heeft geen effect.

[ Voor 12% gewijzigd door copykat op 22-08-2020 12:32 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

copykat schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:08:
ik heb een vreemd probleem.
ontstaan door een lange pauzestand van een videofile die ik uiteindelijk stopte.
system crash door een freeze die bleef en een hard power uit aan om te herstellen.
Sinds dien elke keer als ik een video start en stop na kijken blijft het beeld zwart. kom niet meer terug naar de overzichts view. (skin issue? ) uit (voeding los)aan is dan de enige mogelijkheid tot herstel.
(ik heb al een back up (sd image) terug gezet die wel werkt maar als ik de kodibackup addon (floppydiskicon) gebruik om de userdata terug te zetten komt de fout mee.)

enig idee om dit op te lossen?
(los van de oudere backup handmatig up to date te werken?)
probeer te achterhalen welke sectie dit veroorzaakt.

Edit: andere skin installeren heeft geen effect.
En nu mogen wij gaan raden met welke hardware en met welke Kodi build jij nu problemen hebt? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

hardware-lover schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

En nu mogen wij gaan raden met welke hardware en met welke Kodi build jij nu problemen hebt? :+
Als dat uitmaakt:
cuboxi 4pro
LibreElec v8.2.5 kodi17.6

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

copykat schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:01:
[...]
Als dat uitmaakt:
cuboxi 4pro
LibreElec v8.2.5 kodi17.6
Vaak wel...

Ik haak af zo te zien ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

hardware-lover schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:07:
[...]

Vaak wel...

Ik haak af zo te zien ;)
ah, kodi v19 draait niet op cubox dus ik moet wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

copykat schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:36:
[...]
ah, kodi v19 draait niet op cubox dus ik moet wel
Het gaat via v18 naar v19, maar dat is de reden niet.

De hardware icm de build die je gebruikt is de reden dat ik pas. Maar een ander die je mogelijk zou kunnen helpen zou ook graag willen weten waarmee jij nu je problemen hebt, vandaar de vraag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

hardware-lover schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:20:
[...]

Het gaat via v18 naar v19, maar dat is de reden niet.

De hardware icm de build die je gebruikt is de reden dat ik pas. Maar een ander die je mogelijk zou kunnen helpen zou ook graag willen weten waarmee jij nu je problemen hebt, vandaar de vraag.
ik heb de v17.6 rebuild tot een niveau dat de database/library is up to date en die heb ik gebackupped.
nu zal ik addon voor addon toevoegen totdat ik ontdek of t een addon failure is of een rare random error.

mn hardware ga ik voorlopig niet vernieuwen en kodi v18 naar v19 is vermoedlijk lastig met deze niet gesupported hardware door LibreElec. De nightlybuilds hebben een video encoder issue en een audio spdiff issue.

wat ik wilde onderzoeken/weten is: hoe kan ik voorkomen dat de return to skinview actie word beschadigd.
en als dit lastig is hoe kan ik een library database kopieren zonder mogelijk corrupte kodi files.
Als dit draait draait het en zie ik later wel weer verder. uiteindelijk moet ik kiezen tussen plex achtig op een nass of een Raspberry PI met optical audio output.

voorlopig draait t weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

copykat schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:00:
Hoe kan ik een library database kopieren zonder mogelijk corrupte kodi files ?
Door het geheel in een MariaDB database te proppen en regelmatig backups te maken :)

Kan je gelijk op meerdere clients verder kijken waar je gebleven was! ;)
Uiteindelijk moet ik kiezen tussen plex achtig op een nass of een Raspberry PI met optical audio output.
Koop toch gewoon één van de apparaten die ik eerder noemde en geniet van je media zonder allerlei vage problemen :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dacht ff dat "god zegen de greep" bedoeld werd.. :+
https://mariadb.org/
Weer iets waar ik me dan in moet inlezen.

Ik heb je post gepinned. Mocht het me zo irriteren dat ik de Cubox vliegles ga geven kan ik daar op terugkomen......🤗😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
catchingfire schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:45:
[...]

Dank! interessante links.

Deze settings lijken mijn DTS probleem opgelost te hebben:
Steps for enabling DD5.1 transcoding:
Set "number of channels" to 2.0.
"Output configuration" to optimised.
"Enable Passthrough" on
"AC3 capable receiver" on
" - Enable Dolby Digital transcoding" on
"DTS capable receiver" off

(courtesy: https://en.community.sono...rk-with-shield-tv-6769550)
Is al een erg oud bericht, maar ik heb het zojuist geprobeerd en het werkt ook voor mijn Sonos Beam. Dan komt wel de vraag op waarom de eerste instelling is dat de “number of channels” op 2.0 te zetten, terwijl ik nu DTS 5.1 omgezet krijg naar DD 5.1. Iemand die dit begrijpt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rallye schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:35:
[...]

Is al een erg oud bericht, maar ik heb het zojuist geprobeerd en het werkt ook voor mijn Sonos Beam. Dan komt wel de vraag op waarom de eerste instelling is dat de “number of channels” op 2.0 te zetten, terwijl ik nu DTS 5.1 omgezet krijg naar DD 5.1. Iemand die dit begrijpt?
Als je het aantal kanalen aanpast naar wat je echt hebt, zal het systeem (dat kan het OS of applicatie zijn) het signaal al omzetten naar PCM. Laat je 't op stereo staan, dan zeg je eigenlijk 'doe hier niets mee' als je ook de optie 'passthrough' aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik begrijp het nog niet helemaal - uit de omschrijving op het scherm had ik het in ieder geval nooit gehaald: je zet iets op 2.0 en passthrough (dus doe er niets mee) en Kodi maakt van DTS5.1 DD5.1. Schiet mij maar lek..... maar het werkt wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rallye schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:43:
Ik begrijp het nog niet helemaal - uit de omschrijving op het scherm had ik het in ieder geval nooit gehaald: je zet iets op 2.0 en passthrough (dus doe er niets mee) en Kodi maakt van DTS5.1 DD5.1. Schiet mij maar lek..... maar het werkt wel.
Wordt het hier wel wat duidelijker voor je? https://kodi.wiki/view/Talk:Audio_settings

Optical/Coax: This enables the selection of the Dolby Digital and DTS capable receiver options and limits the output of LPCM to 2 channels. :

Note: If you want to transcode one format to another, for example DTS is not supported on your receiver but AC3 is, then select just AC3 however as the DTS is decoded to LPCM before being encoded again to AC3 then the resulting audio will be AC3 2.0 only due to the LPCM 2.0 limit imposed by selecting Optical/Coax, if you want a full 5.1 channel transcode you'll have to select the HDMI option even if you're not using a HDMI output.

HDMI: This enables all the capable receiver options, so in addition to what's available for Optical/Coax, TrueHD, DTS-HD and Multichannel LPCM capable receiver options are now selectable, in addition there is no limit on how LPCM is passed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nee, sorry. Wordt niet duidelijker. Ik begrijp nogsteeds niet waarom het logisch is om bij “aantal kanalen” 2.0 in te vullen om van DTS 5.1 DD 5.1 te kunnen krijgen. Maar zo werkt het wel: als ik hier 5.1 invul zegt Sonos “Stereo 2.0” bij een DTS spoor. Zet ik hem op 2.0, dan krijg ik Dolby Digital 5.1. Dus: al begrijp ik het niet, het werkt.

Ik zou dankbaar zijn voor nog een uitlegpoging, maar leg me erbij neer dat het zo werkt. Ben er blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat klinkt meer als een fout bij Sonos die het verkeerd weergeeft, dan dat er echt een Dolby Digital signaal gemaakt wordt van een DTS signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rallye schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:03:
Nee, sorry. Wordt niet duidelijker. Ik begrijp nog steeds niet waarom het logisch is om bij “aantal kanalen” 2.0 in te vullen om van DTS 5.1 DD 5.1 te kunnen krijgen. Maar zo werkt het wel: als ik hier 5.1 invul zegt Sonos “Stereo 2.0” bij een DTS spoor. Zet ik hem op 2.0, dan krijg ik Dolby Digital 5.1. Dus: al begrijp ik het niet, het werkt.

Ik zou dankbaar zijn voor nog een uitlegpoging, maar leg me erbij neer dat het zo werkt. Ben er blij mee!
Je afspeler (receiver, etc.), krijgt een audiosignaal aangeboden voorzien van een bepaalde handtekening, als je afspeler die handtekening ook herkent speelt ie het af zoals het is bedoelt. Dus media voorzien van een 5.1 signaal wordt niet door Kodi als zodanig afgehandeld maar dat doet je afspeler omdat deze het onbewerkt door Kodi krijgt aangeboden. Daarom dient het aantal audiokanalen 2.0 (ongewijzigd) te blijven. Maak je daar 5.1 van dan betrek je Kodi bij de hendeling van dat signaal en gaat het niet meer onbewerkt naar je afspeler toe en wordt deze daardoor op het verkeerde been gezet.

Wat Kodi wel voor je kan doen is DTS doorzetten naar een AC3 signaal als je aangeeft dat DTS niet wordt ondersteund door je afspeler. De rest blijft ongemoeid, zoals het aantal audiokanalen.

Het eea geldt voor digitale signalen, niet voor een analoog signaal vanuit Kodi.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bedankt voor je uitleg. Op dit punt is Kodi net wellicht net te technisch voor mij. Het werkt inderdaad: ik hoor ook dat ik surround krijg, waar de standaard output voor DTS naar de Beam eerst gewoon stereo was (decoded door de TV) krijg ik met de gegeven instellingen echt (hoorbaar en zichtbaar in de app) DD 5.1. Echt een bonus voor Sonos-eigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-09 20:08
Gisteravond de nieuwe versie van Hanewin NFS Server geïnstalleerd op Windows 10, maar nu heb ik twee problemen: ik zie m'n shares, maar met oude series en film bestanden die ik reeds verwijderd heb in kodi 18.8 en tevens kan ik ze niet benaderen, ik krijg de melding dat het bestand niet meer beschikbaar is.

Ik gebruik de Nvidia Shield tv Pro 2019 om via NFS m'n shares te benaderen op m'n pc.

M'n shares als volgt ingesteld:
D:\Downloads -public -name: D
F:\Downloads -public -name: F
En bookmarks naar de specifieke mappen met films, series muziek dvd's, cd's.

Als ik m'n bookmarks benader kom ik niet meer rechtstreeks naar de films of series maar krijg ik de opties "onlangs toegevoegd,, bezig, genres enz.
Dit was eerder niet zo.

Mappen hebben alle deel opties open staan op m'n pc, daar geen problemen.
Cache verwijderd van kodi.

Nu vraag ik me nog wel af, als ik
Kodi verwijder en weer installeer ben ik dan alle plugins kwijt of moet ik die alleen opnieuw instellen?

Wat kan ik nog proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door Spe115 op 26-08-2020 11:56 ]

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Spe115, benader je die shares nu enkel vanuit Kodi of heb je binnen de instellingen van de Shield ook NFS verbindingen opgezet? Dat is me nog niet duidelijk nu.

Wat ik mij ook afvraag, gezien je bookmark opmerking, heb jij binnen Kodi wel gebruik gemaakt van de bibliotheek mogelijkheid om een inhoud toe te wijzen als "films" of "series", of benader(de) jij je media via de video > bestanden optie en blader jij zo door je shares?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
hardware-lover schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:15:
@Spe115, benader je die shares nu enkel vanuit Kodi of heb je binnen de instellingen van de Shield ook NFS verbindingen opgezet? Dat is me nog niet duidelijk nu.

Wat ik mij ook afvraag, gezien je bookmark opmerking, heb jij binnen Kodi wel gebruik gemaakt van de bibliotheek mogelijkheid om een inhoud toe te wijzen als "films" of "series", of benader(de) jij je media via de video > bestanden optie en blader jij zo door je shares?
Ik benaderde m'n shares vanuit kodi. Even geen idee hoe ik de shares via de instellingen buiten kodi zou moeten aanmaken, maar ik ben nu niet thuis dus kan het niet nazoeken.

via de bibliotheek had ik toen aangegeven dat er films en series in de desbetreffende mappen aanwezig waren, automatisch werd gezocht naar nieuwe inhoud, maar die methode werkt helaas niet meer.
Nu moet ik me eerst worstelen door die extra opties.

Ik ga er vanavond even voor zitten en zal wat screenshots posten van de huidige situatie dan.

[ Voor 22% gewijzigd door Spe115 op 26-08-2020 12:57 ]

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spe115 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Ik benaderde m'n shares vanuit kodi. Even geen idee hoe ik de shares via de instellingen buiten kodi zou moeten aanmaken, maar ik ben nu niet thuis dus kan het niet nazoeken.
Dat hoef je niet verder uit te zoeken, ik wilde enkel weten of je deze op meerdere plekken had aangemaakt en waar je tegen de problemen opliep. Alleen binnen Kodi dus, dat is nu duidelijk.
via de bibliotheek had ik toen aangegeven dat er films en series in de desbetreffende mappen aanwezig waren, automatisch werd gezocht naar nieuwe inhoud, maar die methode werkt helaas niet meer.
Nu moet ik me eerst worstelen door die extra opties.

Ik ga er vanavond even voor zitten en zal wat screenshots posten van de huidige situatie dan.
Even duidelijk zijn van mijn kant. De volgorde binnen Kodi is normaal gesproken;

- share aanmaken (voor NFS hoeft er normaliter geen login opgegeven te worden).
- media bron binnen die share selecteren en dan aangeven wat er binnen die bron zit;
-> series (scrapen wordt gestart)
of
-> films (scrapen wordt gestart)

Tijdens de eerste keer scrapen van films of series wordt je media bibliotheek pas aangemaakt, eerder niet.

of
-> iets anders (normaal gesproken laat je de inhoud daarvan niet scrapen)
of
-> je wilt geen films/series mediabibliotheek aanmaken en zelf door je gedeelde mappen browsen zonder gebruik te maken enige opmaak (hoesjes, film/serie info, etc.)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
hardware-lover schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:31:
[...]

Dat hoef je niet verder uit te zoeken, ik wilde enkel weten of je deze op meerdere plekken had aangemaakt en waar je tegen de problemen opliep. Alleen binnen Kodi dus, dat is nu duidelijk.

[...]

Even duidelijk zijn van mijn kant. De volgorde binnen Kodi is normaal gesproken;

- share aanmaken (voor NFS hoeft er normaliter geen login opgegeven te worden).
- media bron binnen die share selecteren en dan aangeven wat er binnen die bron zit;
-> series (scrapen wordt gestart)
of
-> films (scrapen wordt gestart)

Tijdens de eerste keer scrapen van films of series wordt je media bibliotheek pas aangemaakt, eerder niet.

of
-> iets anders (normaal gesproken laat je de inhoud daarvan niet scrapen)
of
-> je wilt geen mediabibliotheek aanmaken en zelf door je gedeelde mappen browsen zonder gebruik te maken enige opmaak (hoesjes, film/serie info, etc.)
Optie 1 heb ik doorlopen, ik krijg normaliter info en achtergronden/film posters en kon ook die informatie verversen bij nieuwe films series. Daarbij heb ik de (algemene hoofdmappen) Downloads aangegeven als bronnen in kodi en vervolgens de gewenste submappen met het bronmateriaal als films series enz. in bookmarks opgeslagen en sindsdien van daaruit benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20
hardware-lover schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:39:
[...]
Daarom dient het aantal audiokanalen 2.0 (ongewijzigd) te blijven. Maak je daar 5.1 van dan betrek je Kodi bij de hendeling van dat signaal en gaat het niet meer onbewerkt naar je afspeler toe en wordt deze daardoor op het verkeerde been gezet.
Is het dan niet zo dat ik die 2.0 ook als zodanig in de Android Settings zelf zo moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vads schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:11:
[...]
Is het dan niet zo dat ik die 2.0 ook als zodanig in de Android Settings zelf zo moet instellen?
Als ik op een Shield onder de audio instellingen stereo upmixen naar 5.1 activeer, dan reageert Kodi daar niet op. Deze zet dan nog steeds de verschillende audio formaten door zoals ze ook horen te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:38:
Als je het aantal kanalen aanpast naar wat je echt hebt, zal het systeem (dat kan het OS of applicatie zijn) het signaal al omzetten naar PCM. Laat je 't op stereo staan, dan zeg je eigenlijk 'doe hier niets mee' als je ook de optie 'passthrough' aan hebt staan.
Hero of Time schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:35:
Dat klinkt meer als een fout bij Sonos die het verkeerd weergeeft, dan dat er echt een Dolby Digital signaal gemaakt wordt van een DTS signaal.
Rallye schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:46:
Bedankt voor je uitleg. Op dit punt is Kodi net wellicht net te technisch voor mij. Het werkt inderdaad: ik hoor ook dat ik surround krijg, waar de standaard output voor DTS naar de Beam eerst gewoon stereo was (decoded door de TV) krijg ik met de gegeven instellingen echt (hoorbaar en zichtbaar in de app) DD 5.1. Echt een bonus voor Sonos-eigenaren.
Sonos meuk doet geen DTS vanwege licenties en zo : https://nl.hardware.info/...t-dolby-atmos-installatie
Geen DTS
We hebben het steeds over Dolby audio en Dolby Atmos, maar over tegenhanger DTS en DTS:X hebben we het nog niet gehad. En helaas kunnen we daar ook kort over zijn, de Arc kan niet overweg met DTS-signalen. Wil je dvd's of Blu-ray's met DTS geluid afspelen via de ARC, dan zal je het geluid door de speler dus moeten laten omzetten in (multi channel) PCM geluid, waar de ARC wél mee overweg kan. Is het gemis van DTS écht een aderlating? Dat hangt van van jouw mediaconsumptie. Dolby heeft de streamingmarkt stevig in de tang en als je alleen Netflix, Disney+, Amazon Prime, Videoland, Pathé Thuis of Rakuten kijkt mis je niets. Ook op Blu-ray en Ultra HD Blu-ray is Dolby zeer dominant, maar zijn er nog altijd wel discs die DTS geluid gebruiken. Wil je deze op de Arc weergeven, dan zal je het geluid door de speler dus moeten laten omzetten naar PCM.
Kortom : Schattig spul, maar wil je het echt goed doen dan moet je gewoon lekker een Versterker i.c.m. een fijn setje speakers kopen! 8) :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:29:
[...]

Sonos meuk doet geen DTS vanwege licenties en zo : https://nl.hardware.info/...t-dolby-atmos-installatie

[...]

Kortom : Schattig spul, maar wil je het echt goed doen dan moet je gewoon lekker een Versterker i.c.m. een fijn setje speakers kopen! 8) :Y)
Sowieso, Sonos is schattig spul maar neem ik niet serieus voor een HT systeem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Jullie hebben groot gelijk. Zoals ik ook elders al eens heb uitgelegd ben ik er qua geluidskwaliteit op achteruit gegaan toen ik mijn Marantz/Tannoy 5.1 set heb weggedaan. Qua connectiviteit (Spotify-integratie, multiroom, Googel Assistent) ben ik er echter fors op vooruit gegaan en dat compenseert het voor mij weer. Qua WAF ook. Geen DTS was ook een nadeel, nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn Onkyo kan ook gewoon Spotify doen. Althans, het staat er bij, maar of het nu nog steeds werkt weet ik niet, ik heb geen Spotify. :P Multiroom kan m'n Onkyo ook (heeft een tweede HDMI aansluiting hiervoor, geen idee of dat ook echt hetzelfde is). Google Assistent, leuk, een afluisterapparaat waar je zelfs nog voor betaald. :+ Met mijn gestotter heeft het een negatief toegevoegde waarde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
Spe115 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:44:
Gisteravond de nieuwe versie van Hanewin NFS Server geïnstalleerd op Windows 10, maar nu heb ik twee problemen: ik zie m'n shares, maar met oude series en film bestanden die ik reeds verwijderd heb in kodi 18.8 en tevens kan ik ze niet benaderen, ik krijg de melding dat het bestand niet meer beschikbaar is.

Ik gebruik de Nvidia Shield tv Pro 2019 om via NFS m'n shares te benaderen op m'n pc.

M'n shares als volgt ingesteld:
D:\Downloads -public -name: D
F:\Downloads -public -name: F
En bookmarks naar de specifieke mappen met films, series muziek dvd's, cd's.

Als ik m'n bookmarks benader kom ik niet meer rechtstreeks naar de films of series maar krijg ik de opties "onlangs toegevoegd,, bezig, genres enz.
Dit was eerder niet zo.

Mappen hebben alle deel opties open staan op m'n pc, daar geen problemen.
Cache verwijderd van kodi.

Nu vraag ik me nog wel af, als ik
Kodi verwijder en weer installeer ben ik dan alle plugins kwijt of moet ik die alleen opnieuw instellen?

Wat kan ik nog proberen?
Update:
1 Ik heb weer toegang tot mijn shares
2 F locatie was niet meer gedeeld, wellicht heeft er een verandering in Windows plaatsgevonden waardoor dezelfde mapnamen in shares hoewel op verschillende locaties niet gewaardeerd word.
3 Share F leidde naar D, dit heb ik opgelost door share F in Kodi Downloads2 te noemen.
4 Shield update uitgevoerd waardoor ik weer share toegang kreeg.

Blijven de volgende rariteiten over:
Bladwijzer mappen Films Series Muziek Muziek DVDs openen automatisch vanuit bestandsbeheer waardoor het scrapen niet werkt.

Ik ga ze nu apart toevoegen als bronnen in plaats van de algemene downloads mappen, wellicht dat het scrapen dan wel werkt.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:09

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Rallye schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:17:
Jullie hebben groot gelijk. Zoals ik ook elders al eens heb uitgelegd ben ik er qua geluidskwaliteit op achteruit gegaan toen ik mijn Marantz/Tannoy 5.1 set heb weggedaan. Qua connectiviteit (Spotify-integratie, multiroom, Googel Assistent) ben ik er echter fors op vooruit gegaan en dat compenseert het voor mij weer. Qua WAF ook. Geen DTS was ook een nadeel, nu niet meer.
Qua audio én connectiviteit ben ik zelf zeer tevreden over Yamaha.

Ze hebben ook de betere/duurdere 'aventage' lijn, maar ik moet toegeven dat ik niet heel bewust het verschil zou horen (maar ik denk ook niet tegenover een echt high end apparaat).

Maar de modellen met MusicCast en Airplay 2 zijn top apparaten. Een model met 7.2 of 5.1+2.0 is heel chill. En t.o.v. Denon/Marantz/Onkyo hebben ze wel een bruikbare app, webinterface, integratie en streaming opties.

Bij een soundbar heb je nog vaak het gevoel dat het geluid van een kant komt, mis je een wat extra inputs en vaak is het toch form over function (naast dat er helemaal geen reparatieprocedure is).

Maar top voor surround geluid, 'de echte audiofielen' zullen er wel over vallen en liever twee veel te dure torens nemen en een 'pure stereo' versterker nemen zonder HDMI, maar mij niet gezien. Liever wat immersie.

[ Voor 15% gewijzigd door Accretion op 26-08-2020 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Spe115 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:35:
[...]

Update:
1 Ik heb weer toegang tot mijn shares
2 F locatie was niet meer gedeeld, wellicht heeft er een verandering in Windows plaatsgevonden waardoor dezelfde mapnamen in shares hoewel op verschillende locaties niet gewaardeerd word.
3 Share F leidde naar D, dit heb ik opgelost door share F in Kodi Downloads2 te noemen.
4 Shield update uitgevoerd waardoor ik weer share toegang kreeg.

Blijven de volgende rariteiten over:
Bladwijzer mappen Films Series Muziek Muziek DVDs openen automatisch vanuit bestandsbeheer waardoor het scrapen niet werkt.

Ik ga ze nu apart toevoegen als bronnen in plaats van de algemene downloads mappen, wellicht dat het scrapen dan wel werkt.

Wordt vervolgd...
Ik gebruik gelukkig geen Windows, dat klinkt als ellende.

Je kan in kodi-root/sources.xml gewoon NFS shares instellen voor je content. Dan moet je in Kodi zelf nog wel aangeven waar je de metadata e.d. vandaan haalt, maar daarna kun je het prima inscannen.

D'r zijn ook add-ons die bij veranderingen automatisch opnieuw scannen, dat voorkomt dat je steeds een 'clean' en 'update' library uit moet voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hero of Time schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:26:
Mijn Onkyo kan ook gewoon Spotify doen. Althans, het staat er bij, maar of het nu nog steeds werkt weet ik niet, ik heb geen Spotify. :P Multiroom kan m'n Onkyo ook (heeft een tweede HDMI aansluiting hiervoor, geen idee of dat ook echt hetzelfde is). Google Assistent, leuk, een afluisterapparaat waar je zelfs nog voor betaald. :+ Met mijn gestotter heeft het een negatief toegevoegde waarde. :P
Het staat of valt met ondersteuning, je kunt airplay hebben, maar geen airplay 2. En Spotify heeft er een handje van om de API te veranderen, wanneer je geen update hebt voor de software van je receiver, wekt het simpelweg niet meer.

Bij Yamaha heb je musiccast en kun je via het netwerk zones aan elkaar koppelen, welke via het netwerk de timing op elkaar afstemmen. Waarvan ik eerlijk moet zeggen dat het bijzonder goed werkt. (Wel een stukje delay, dus niet om live muziek/piano te musiccasten. En ook niet om het geluid van een film te verdelen, omdat audio/video dan uit sync is.)

Wat je bedoelt met multiroom audio is dat je twee HDMI uitgangen hebt en een "zone 2” op je versterker? Zo kun je inderdaad een beeldscherm in je kamer én in keuken/buiten; en kun je kiezen om dezelfde input af te spelen/weergeven of juist een andere (ook beide andere volumes)?

Dat is inderdaad heel tof, maar ik denk dat ze met "multi room" in Sonos bedoelen dat je elke ruimte/versterker kan koppelen aan een andere en/of allemaal tegelijkertijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Rallye schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:17:
Connectiviteit heeft mijn Pioneer van nog geen 400 euro ook, speelt alle formaten af en met Kodi is het net alsof we in de bioscoop zitten met maar 5.1 boxen.
Sonos leek mij ook mooi, maar de prijs en de mogelijkheden vielen me juist tegen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spe115
Accretion schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:52:
[...]

Je kan in kodi-root/sources.xml gewoon NFS shares instellen voor je content. Dan moet je in Kodi zelf nog wel aangeven waar je de metadata e.d. vandaan haalt, maar daarna kun je het prima inscannen.

D'r zijn ook add-ons die bij veranderingen automatisch opnieuw scannen, dat voorkomt dat je steeds een 'clean' en 'update' library uit moet voeren.
Alles werkt weer,
NFS shares los in Hanewin gezet
mappen los aan NFS Bronnen toegevoegd in Kodi
Kodi nogmaals verteld wat er in de mappen zit
opnieuw gescand
bookmarks gemaakt en die zijn ook weer te benaderen.

Moest wel een film handmatig laten scannen voor de juiste beschijving en Kodi/ themoviedb.org weigert Parasite als titel weer te geven.vooralsnog. voorheen de Koreaanse naam, nu 3 blokjes :? Wel de correcte fan art en beschrijving in het nederlands.

Bedankt voor het meedenken d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door Spe115 op 27-08-2020 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Accretion schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:02:
[...]

Het staat of valt met ondersteuning, je kunt airplay hebben, maar geen airplay 2. En Spotify heeft er een handje van om de API te veranderen, wanneer je geen update hebt voor de software van je receiver, wekt het simpelweg niet meer.
Daarom zei ik ook dat het in het lijstje staat, maar niet weet of het überhaupt werkt. ;) De laatste firmware update is ook alweer een tijd geleden, dus grote kans dat Spotify al niet meer werkt.

Maar dat heb je met meer apparaten. Denk aan een smart TV. Die je nu nieuw koopt zal vast prima met Netflix, Hulu of Videoland kunnen werken. Maar bekijk dat eens over 2-3 jaar.
Wat je bedoelt met multiroom audio is dat je twee HDMI uitgangen hebt en een "zone 2” op je versterker? Zo kun je inderdaad een beeldscherm in je kamer én in keuken/buiten; en kun je kiezen om dezelfde input af te spelen/weergeven of juist een andere (ook beide andere volumes)?
Ik bedoel idd een 2e zone. Geen idee hoe dat precies werkt, want ik gebruik 't niet.
Dat is inderdaad heel tof, maar ik denk dat ze met "multi room" in Sonos bedoelen dat je elke ruimte/versterker kan koppelen aan een andere en/of allemaal tegelijkertijd.
Dat denkt ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
Accretion schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:52:
[...]

Ik heb nu een tijdje gespeeld met de herstelde situatie en dat werkt, maar ik loop tegen een feature/bug aan waarin kodi alleen scant op nieuwe content als ik het programma afsluit en weer open op de Shield.

Daar de Shield praktisch altijd in slaapmodus gaat en dus kodi meestal niet afgesloten wordt gaat kodi vervolgens niet automatisch scannen naar nieuw toegevoegde content terwijl dat er vaak wel is.

Ik ben benieuwd of dit een feature of bug is, en in de tussentijd bij nader inzien toch wel geïnteresseerd in de add-ons die je aanhaalt in je reactie om het scrapen te automatiseren. Welke add-ons werken hiervoor het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35
Spe115 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 01:20:
[...]

Ik heb nu een tijdje gespeeld met de herstelde situatie en dat werkt, maar ik loop tegen een feature/bug aan waarin kodi alleen scant op nieuwe content als ik het programma afsluit en weer open op de Shield.

Daar de Shield praktisch altijd in slaapmodus gaat en dus kodi meestal niet afgesloten wordt gaat kodi vervolgens niet automatisch scannen naar nieuw toegevoegde content terwijl dat er vaak wel is.

Ik ben benieuwd of dit een feature of bug is, en in de tussentijd bij nader inzien toch wel geïnteresseerd in de add-ons die je aanhaalt in je reactie om het scrapen te automatiseren. Welke add-ons werken hiervoor het beste?
Zelf gebruik ik daar Watchdog voor.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spe115
alesandro_46 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:59:
[...]

Zelf gebruik ik daar Watchdog voor.
Heb watchdog geïnstalleerd, zal eens kijken of het beter werkt, bedankt voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Hoe voeg je makkelijk en snel radio-streams toe aan kodi zonder gebruik te maken van addons zoals tunein?
Ik doe het nu met playlistloader en een m3u.

[ Voor 17% gewijzigd door Manke op 11-09-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Manke schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:49:
Hoe voeg je makkelijk en snel radio-streams toe aan kodi zonder gebruik te maken van addons zoals tunein?
Ik doe het nu met playlistloader en een m3u.
Je hebt de "simple IPTV plugin" welke je kan gebruiken om TV/radio kanalen toe te voegen.

Je moet dan wel voor de radiokanalen aangeven dat het een radiokanaal is.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=303734

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:51
Weet er iemand een manier of app om podcasts via Kodi af te spelen?
Heb al wel de "apple Itunes Podcasts" gevonden, maar hier staat de podcast welke ik wil luisteren (De beste 10) niet in en toevoegen lijkt niet mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Olghur schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:36:
Weet er iemand een manier of app om podcasts via Kodi af te spelen?
Heb al wel de "apple Itunes Podcasts" gevonden, maar hier staat de podcast welke ik wil luisteren (De beste 10) niet in en toevoegen lijkt niet mogelijk.
Misschien wat gecompliceerd maar zo kan het:
Installeer playlistloader of simple iptv.
Achterhaal de streaming URL van elke stream met web developer tools van de browser > netwerk (ctrl-shift-e in ff).
Maak een m3u in dit formaat:
code:
1
2
#EXTINF:-1, group-title="radio" radio="true",De beste 10-1
https://21763.mc.tritondigital.com/OMNY_STENDERSBLOKHUIS_PODCAST_P/media-session/31d9a741-73e1-4566-aebe-ee7869d2694e/d/clips/56ccbbb7-0ff7-4482-9d99-a88800f49f6c/54066678-d665-4fd0-b212-ab8a00c6446d/cd97bce4-d9ad-4ac2-9227-ac32015b7688/audio/direct/t1599772019/De_Beste_10_-_The_Band.mp3

Laad in de addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 16:51
Manke schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:39:
[...]

Misschien wat gecompliceerd maar zo kan het:
Installeer playlistloader of simple iptv.
Achterhaal de streaming URL van elke stream met web developer tools van de browser > netwerk (ctrl-shift-e in ff).
Maak een m3u in dit formaat:
code:
1
2
#EXTINF:-1, group-title="radio" radio="true",De beste 10-1
https://21763.mc.tritondigital.com/OMNY_STENDERSBLOKHUIS_PODCAST_P/media-session/31d9a741-73e1-4566-aebe-ee7869d2694e/d/clips/56ccbbb7-0ff7-4482-9d99-a88800f49f6c/54066678-d665-4fd0-b212-ab8a00c6446d/cd97bce4-d9ad-4ac2-9227-ac32015b7688/audio/direct/t1599772019/De_Beste_10_-_The_Band.mp3

Laad in de addon.
Bedankt voor je erg uitgebreide antwoord, maar het gaat me iets boven de pet.
Wist niet eens dat je de url kon achterhalen, maar heb nu heb je nu niet alleen de url van de laatste stream?
Mijn idee was 1 x de podcast configureren en dat de lijst automatisch wordt bijgewerkt wanneer er een nieuwe editie wordt toegevoegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Olghur op 13-09-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:05
Al enige tijd heb ik een kodi sql setup draaien op een synology met MariaDB. Ik maak gebruik van Pi-Hole en blokkeer andere DNS requests in het netwerk. Dit werkte altijd goed en doet het nog steeds goed op de Shield. Echter op alle andere devices (win10 en android) krijg ik de volgende soort foutmeldingen in de kodi.log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2020-09-14 22:47:24.507 T:4424   ERROR: Unable to open database: MyMusic72 [1042](Can't get hostname for your address)
2020-09-14 22:47:24.535 T:4424   ERROR: Unable to open database: MyMusic71 [1042](Can't get hostname for your address)
2020-09-14 22:47:24.564 T:4424   ERROR: Unable to open database: MyMusic70 [1042](Can't get hostname for your address)
2020-09-14 22:47:24.592 T:4424   ERROR: Unable to open database: MyMusic69 [1042](Can't get hostname for your address)
2020-09-14 22:47:24.621 T:4424   ERROR: Unable to open database: MyMusic68 [1042](Can't get hostname for your address)
2020-09-14 22:47:24.648 T:4424   ERROR: Unable to open database: MyMusic67 [1042](Can't get hostname for your address)
...
2020-09-14 22:47:25.827 T:4424   ERROR: Unable to open database: MyMusic72 [1042](Can't get hostname for your address)
2020-09-14 22:47:25.827 T:4424   ERROR: Unable to create new database

Waar er in de logging van de Shield staat:
code:
1
2
3
4
5
020-08-28 20:28:19.872 T:13274  NOTICE: MYSQL: Connected to version 5.5.62-MariaDB
2020-08-28 20:28:21.244 T:13274  NOTICE: Running database version MyMusic72
2020-08-28 20:28:21.474 T:13274  NOTICE: Running database version MyVideos116
2020-08-28 20:28:21.478 T:13274  NOTICE: Running database version TV32
2020-08-28 20:28:21.489 T:13274  NOTICE: Running database version Epg12

De devices kunnen allemaal pingen naar de synology en gebruiken allemaal dezelfde advancedsettings.xml en sources.xml. ook staat op allemaal dezelfde versie van Kodi (v18.8). Ook wanneer ik PiHole disable, lost dit het probleem niet op.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.10</host>
        <port>3306</port>
        <user>kodi</user>
        <pass>*****</pass>
    </videodatabase>
    <musicdatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>192.168.1.10</host>
        <port>3306</port>
        <user>kodi</user>
        <pass>*****</pass>
    </musicdatabase>
    <videolibrary>
        <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
        <importresumepoint>true</importresumepoint>
    </videolibrary>
</advancedsettings>

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het heeft iig niets met je Pi-Hole te maken, want je maakt verbinding op IP basis. Kijk dus eens of je MariaDB nog steeds op dat adres bereikbaar is met die gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Hero of Time schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:00:
Het heeft iig niets met je Pi-Hole te maken, want je maakt verbinding op IP basis. Kijk dus eens of je MariaDB nog steeds op dat adres bereikbaar is met die gebruiker.
Is het niet zo dat users in MariaDB per IP toegang kan geven?

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:05
Hero of Time schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:00:
Op de shield werkt het met precies dezelfde setup inclusief zelfde user/password. Lijkt me dus wel. Verder heb ik geen ip filters ingesteld.

Ik heb geen idee waar of hoe ik nu moet beginnen met troubleshooten.

Ik dacht misschien pihole omdat hij blijkbaar een hostname voor m'n adres wil hebben? Maar dat bracht geen succes...

[ Voor 10% gewijzigd door Juzzuts op 16-09-2020 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GroteBozewolf schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:08:
[...]

Is het niet zo dat users in MariaDB per IP toegang kan geven?
Ja, dat kan. Je kan ook 'any' opgeven middels '%' bij host. Maar als je Pi-Hole uitzet, dan doet je DNS het niet. Hij maakt verbinding op IP basis, dus het is dan niet een punt dat de DNS naam van de database server niet gevonden kan worden.
Juzzuts schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:32:
[...]

Op de shield werkt het met precies dezelfde setup inclusief zelfde user/password. Lijkt me dus wel. Verder heb ik geen ip filters ingesteld.

Ik heb geen idee waar of hoe ik nu moet beginnen met troubleshooten.

Ik dacht misschien pihole omdat hij blijkbaar een hostname voor m'n adres wil hebben? Maar dat bracht geen succes...
Zoals ik hierboven aangeef, heeft je Pi-Hole er geen invloed op omdat je via het IP adres verbinding maakt.

Wat je moet uitsluiten is dat je computer zelf verbinding naar je database kan maken. Pak een telnet client en doe daar eens verbinding maken met het IP adres in je config en poort 3306. Iets als dit dus:
telnet 192.168.1.10 3306

Werkt dat?

Daarna ga je kijken wat er in je database gebeurt. Dat is dus op de Synology inloggen en de logs van MariaDB er bij pakken. Waar die staat, geen flauw idee. Ik ken het alleen op echte Linux servers en daar is het /var/log/mariadb/error.log. Want errors worden gelogd.

De foutmelding zelf, als je die ook met Google of DDG opzoekt, kom je uit op resultaten dat de server zelf je client niet kan vinden middels een reverse DNS lookup. Dat is uit te zetten. Het error.log zal meer vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:32:
De foutmelding zelf, als je die ook met Google of DDG opzoekt, kom je uit op resultaten dat de server zelf je client niet kan vinden middels een reverse DNS lookup. Dat is uit te zetten. Het error.log zal meer vertellen.
Daar zat ik dus ook meteen aan te denken, want die lookups kan je gewoon zien in de Pi-Hole WebGUI :)

Maar dan vraag ik me weer af waar MariaDB naar op zoek is op zo'n moment als er toch al geen hostname wordt gebruikt maar gewoon een IP waarop hij verbindt : Puur voor de logging zoals SSH :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:43:
[...]

Daar zat ik dus ook meteen aan te denken, want die lookups kan je gewoon zien in de Pi-Hole WebGUI :)

Maar dan vraag ik me weer af waar MariaDB naar op zoek is op zo'n moment als er toch al geen hostname wordt gebruikt maar gewoon een IP waarop hij verbindt : Puur voor de logging zoals SSH :?
Pi-Hole zelf is een blacklist voor DNS verzoeken. De DNS service zelf, dnsmasq, blijft gewoon werken. Als ik m'n Pi-Hole, in de webinterface, uitschakel voor een uur zal ik nog gewoon alle DNS verzoeken kunnen doen die ik wil.

Het kan daarom niet aan de applicatie Pi-Hole liggen. Bovendien wordt het zelfs bevestigd, want initeel draaide het en kon er ook geen verbinding maken.

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:47:
Pi-Hole zelf is een blacklist voor DNS verzoeken. De DNS service zelf, dnsmasq, blijft gewoon werken. Als ik m'n Pi-Hole, in de webinterface, uitschakel voor een uur zal ik nog gewoon alle DNS verzoeken kunnen doen die ik wil.
I know! :P
Het kan daarom niet aan de applicatie Pi-Hole liggen. Bovendien wordt het zelfs bevestigd, want initeel draaide het en kon er ook geen verbinding maken.
Dat is mijn vraag ook niet ;)

Wat ik me afvraag : Waarom wil MariaDB een reverse lookup van de Client doen volgens zijn log file :?
Dat lijkt me namelijk iets dat je pas doet op het moment dat je met wederzijdse authenticatie aan de bak gaat of zo...?!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:52:
[...]

Dat is mijn vraag ook niet ;)

Wat ik me afvraag : Waarom wil MariaDB een reverse lookup van de Client doen volgens zijn log file :?
Dat lijkt me namelijk iets dat je pas doet op het moment dat je met wederzijdse authenticatie aan de bak gaat of zo...?!
Standaard doet het een reverse lookup voor elke verbinding, omdat je gebruikers kan hebben die voor een specifieke host af komen. Dat kan dus 1.2.3.4 zijn of example.org. En hoe weet je dat jouw IP adres van 5.6.7.8 bij example.org hoort?

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:56:
Standaard doet het een reverse lookup voor elke verbinding, omdat je gebruikers kan hebben die voor een specifieke host af komen. Dat kan dus 1.2.3.4 zijn of example.org. En hoe weet je dat jouw IP adres van 5.6.7.8 bij example.org hoort?
Dat bedoelde ik dus :)

Maar het blijft raar dat het ook bij een setup gebeurt die daar niks mee doet...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:58:
[...]

Dat bedoelde ik dus :)

Maar het blijft raar dat het ook bij een setup gebeurt die daar niks mee doet...
Dat denk je. Maar zoals ik zei, het is een standaard ding en je moet het expliciet uitschakelen.

Dit is ook zo enorm hufterig als je met DHCP werkt. Want de reverse lookup zou zomaar naar je telefoon kunnen wijzen als IP adres, ipv je computer. Puur en alleen omdat je opeens een ander adres hebt gekregen van de DHCP server en de DNS daar niet over ingelicht is.

• nero355

nero355

Hero of Time schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:00:
Dat denk je. Maar zoals ik zei, het is een standaard ding en je moet het expliciet uitschakelen.
Hmm... OK, duidelijk :)
Dit is ook zo enorm hufterig als je met DHCP werkt. Want de reverse lookup zou zomaar naar je telefoon kunnen wijzen als IP adres, ipv je computer. Puur en alleen omdat je opeens een ander adres hebt gekregen van de DHCP server en de DNS daar niet over ingelicht is.
Ik heb gelukkig altijd static DHCP mappings op basis van MAC adres op mijn netwerk gehad en tegenwoordig zelfs i.c.m. Local DNS Records dat sinds een paar maanden via de Pi-Hole WebGUI te beheren is i.p.v. alleen losse DNSmasq config files :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nero355 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:03:
[...]

Ik heb gelukkig altijd static DHCP mappings op basis van MAC adres op mijn netwerk gehad en tegenwoordig zelfs i.c.m. Local DNS Records dat sinds een paar maanden via de Pi-Hole WebGUI te beheren is i.p.v. alleen losse DNSmasq config files :)
offtopic:
Pff, extra dependencies... Ik trap er gewoon een vast IP adres in. Waar zou m'n PC nog heen gaan? Hoef ik de dhcp client ook niet telkens te updaten. Minder packages geïnstalleerd = minder hoeven te updaten = minder hoeven te downloaden. :P

Pagina: 1 ... 40 ... 50 Laatste

Let op:
Let op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid. Add-ons die door Kodi geband zijn, worden ook hier niet op prijs gesteld. Er is een reden voor...

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.