Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:21
hardware-lover schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:01:
@Videopac, je bent er niet uitgekomen met wat binnen de Kodi "wiki" te lezen en zien valt, of heb je nog geen poging ondernomen?

Heb je alleen je NAS als bron toegevoegd en daarna niet aangegeven in welke mappen de "films', "series" enz. te vinden zijn? Daarbij ook meteen aangegeven dat de bibliotheek voor die films en series mappen, bij het starten van Kodi, moet worden bijgewerkt?
Ik heb nogmaals naar de wiki gekenen en ben er weer niet uit gekomen. Ik zie een enorme berg tekst, enorm veel opties, er wordt continu gesproken over scrapers :? en het is me compleet onduidelijk wat ik moet doen.

Ik heb een niet al te grote collectie video's die ik wat netter zou willen zien in het menu dan via die kleine mapjes, dat is alles. En geen foutmeldingen over dat indexeren zou ook fijn zijn.

Ik begrijp dat sommige / veel mensen alle mogelijkheden willen gebruiken, het is alleen jammer dat het voor beginners zo lastig gemaakt wordt en er keer op keer terug geduwd wordt naar een voor beginners onwerkbare wiki. Of ik ben te dom natuurlijk, dat kan ook.

[Voor 19% gewijzigd door Videopac op 21-11-2019 06:49]

OPNsense (Odroid H2), OpenWrt (Netgear R7800), DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Pi-Hole (Le Maker Banana Pi Pro)

• MaakmeGek
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:12

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Videopac schreef op donderdag 21 november 2019 @ 06:45:
[...]

Ik heb nogmaals naar de wiki gekenen en ben er weer niet uit gekomen. Ik zie een enorme berg tekst, enorm veel opties, er wordt continu gesproken over scrapers :? en het is me compleet onduidelijk wat ik moet doen.

Ik heb een niet al te grote collectie video's die ik wat netter zou willen zien in het menu dan via die kleine mapjes, dat is alles. En geen foutmeldingen over dat indexeren zou ook fijn zijn.

Ik begrijp dat sommige / veel mensen alle mogelijkheden willen gebruiken, het is alleen jammer dat het voor beginners zo lastig gemaakt wordt en er keer op keer terug geduwd wordt naar een voor beginners onwerkbare wiki. Of ik ben te dom natuurlijk, dat kan ook.
Als je dit gewoon volgt dan moet het geen probleem zijn.

Punt 1 en 2 is achtergrond informatie om beter te begrijpen hoe Kodi werkt met het zoeken naar info voor je mediafiles en vanaf punt 3 leggen ze stap voor stap uit hoe je dit voor elkaar krijgt.

[Voor 9% gewijzigd door MaakmeGek op 21-11-2019 09:20]

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
[...]
Ik heb nogmaals naar de wiki gekeken en ben er weer niet uit gekomen. Ik zie een enorme berg tekst, enorm veel opties, er wordt continu gesproken over scrapers :? en het is me compleet onduidelijk wat ik moet doen.

Ik begrijp dat sommige / veel mensen alle mogelijkheden willen gebruiken, het is alleen jammer dat het voor beginners zo lastig gemaakt wordt en er keer op keer terug geduwd wordt naar een voor beginners onwerkbare wiki.[knip]
Laten we eerst wel even vaststellen dat je erg weinig info gegeven hebt over je huidige Kodi setup (hardware, Kodi versie, wat voor media, enz.). Eigenlijk is dit iets waar je mee begint voordat je vragen gaat stellen over hoe en wat. Als gevolg, een directe verwijzing naar de officiële Kodi Wiki krijgen, lijkt mij dan tamelijk logisch?

Maar buiten de Wiki waar naar wordt verwezen, bestaat er ook nog zoiets als Google?
Een vrij simpele zoekopdracht "kodi bibliotheek toevoegen" resulteert o.a. in volgend resultaat: http://www.solcer.nl/kodi...k-instellen-films-series/ als het nu nog steeds niet gaat lukken dan weet ik het ook niet meer. Dat de Kodi versie mogelijk niet dezelfde is, dat maakt in dit geval niet heel veel uit.

Omdat jij nu al foutmeldingen met het indexeren krijgt zou ik het logisch vinden om eerst maar eens het e.e.a. op te schonen (zonder het media daadwerkelijk te verwijderen). Dus weg met die losse mappen, NAS als mediabron natuurlijk laten staan, want die heb je nog nodig voor het correct koppelen van je media-folders.

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-06 22:56

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NOFI, maar het is echt zo straightforward dat je waarschijnlijk eerder het geheel zal begrijpen door de WiKi gewoon niet te lezen! ;)

- Start gewoon Kodi op.
- Voeg een Source toe.
- Bij die Source geef je aan wat op die plek opgeslagen staat.
- Je kiest één van de scrapers die het geheel gaat scannen.
- Wacht een tijdje...
- BAM! KLAAR! d:)b

Maar...

Je kan ook gewoon de Source toevoegen zonder te scannen en de boel zonder fancy afbeeldingen en omschrijving doorbladeren, zoals ik al jarenlang doe! :)
Must... not... react... to... the... last... sentence... :X O-) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11-06 15:28
Ik ben bezig sickbeard en radarr in te richten zodat deze perfect met Kodi op de Shield TV 2019 gaat werken. Nu heb ik twee vraagjes, op dit moment heb ik Sickbeard zo staan dat hij voor de serie een nfo/poster/fanart aanmaakt, maar daarnaast ook een nfo per aflevering, is dit wel nodig of voegt dit niks toe?

Andere vraag, ik wil straks als ik een aflevering gekeken heb via Kodi deze na het kijken verwijderen uit de library en ook de file zelf verwijderen, kan dit of moet ik hier een externe plugin voor hebben zoals b.v. 'After Watch'' die ik tegenwam?

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:19

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:25

copykat

Good copy isn't bad

ik probeer mijn GeexBox te upgraden naar kodi18 maar het lijkt of de site er uit ligt. Kan geen verbinding krijgen met forum en mn opkg opdracht update is ook een error.

tijdelijk of is de site gestopt?

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• clonedonkey
Kijk perfect, precies wat ik zocht, bedankt! M.b.t. die nfo's per aflevering nog iemand advies?

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11:15
@clonedonkey

Naast banners en plaatjes staat er in de .nfo vooral informatie over de serie; acteurs en ratings e.d.
En bij de aflevering nog wat details van de video, air date en aspect ratio.
Noodzakelijk is het volgens mij niet, je kunt prima zonder. Leuk is het wel.

Voor de schijfruimte hoef je 't niet te laten. Ik ruim op per seizoen, dus dan gaan die nfo's met de hele map de prullenbak in.

• clonedonkey
Thanks! Laatste aanvullende vraagje :) Ik merk dat als in Kodi op de movie information page kijk hij geen actors trailer etc. ophaald. Als ik de movie information refresh via deze pagina zegt hij local information found, ignore? als ik dat doe haalt hij alles op van TMDB en heb ik wel alle juiste informatie. Ik zou dus liever alles via TMDB ophalen. Ik heb de source al verwijderd en opnieuw aangemaat met TMDB als information provider. Alleen blijft hij alsnog lokale informatie ophalen. Is er een manier om dit te fixen of moet ik eerst van alle movies de verschillende files (nfo) van mijn nas gaan verwijderen?

[Voor 63% gewijzigd door clonedonkey op 30-12-2019 22:12]

• nero355

nero355

copykat schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:06:
ik probeer mijn GeexBox te upgraden naar kodi18 maar het lijkt of de site er uit ligt. Kan geen verbinding krijgen met forum en mn opkg opdracht update is ook een error.

tijdelijk of is de site gestopt?
Ik moest effe zoeken wat dat is, maar gelukkig hebben we de Wiki nog : Wikipedia: GeeXboX

Hopelijk is het een gevalletje "Oops! Rekeningen vergeten te betalen aan het einde van het jaar als het domein en/of webhostingpakket afloopt!" en anders moet je maar gewoon aan de LibreELEC of zo :)

Op dit moment ben ik wat leuks in elkaar aan het knutselen op basis van Kubuntu + Kodi + MCE Receiver en de Logitech Harmony Remote 665 en hoop over een tijdje een volledige vervanging van mijn Windows HTPC te hebben, want die draait nog op Windows 7 en dat feestje is binnenkort helaas voorbij :'(

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

nero355 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:33:
[...]

Ik moest effe zoeken wat dat is, maar gelukkig hebben we de Wiki nog : Wikipedia: GeeXboX
Eh ja natuurlijk, cuboxi 4pro met GeexBox als OS.
Hopelijk is het een gevalletje "Oops! Rekeningen vergeten te betalen aan het einde van het jaar als het domein en/of webhostingpakket afloopt!" en anders moet je maar gewoon aan de LibreELEC of zo :)
Vrees van niet, vond er eentje in juli die ook misgreep. Misschien dat er iemand het overneemt en een nieuwe versie upload.
Alles werkt nog prima op kodi17 en alles opnieuw opbouwen eh beetje tijdrovend. Vrij uitgebreide library😉
Is kijken wat ik zou moeten gaan installeren als mn kodi17 begint moeilijk te doen.
Op dit moment ben ik wat leuks in elkaar aan het knutselen op basis van Kubuntu + Kodi + MCE Receiver en de Logitech Harmony Remote 665 en hoop over een tijdje een volledige vervanging van mijn Windows HTPC te hebben, want die draait nog op Windows 7 en dat feestje is binnenkort helaas voorbij :'(
Ah een barebone, een linux os zou meteen stuk sneller gaan denk ik.

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• nero355

nero355

copykat schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:30:
Vrees van niet, vond er eentje in juli die ook misgreep. Misschien dat er iemand het overneemt en een nieuwe versie upload.
Alles werkt nog prima op kodi17 en alles opnieuw opbouwen eh beetje tijdrovend. Vrij uitgebreide library😉
Is kijken wat ik zou moeten gaan installeren als mn kodi17 begint moeilijk te doen.
Kan je de boel niet exporteren naar een MySQL database en vervolgens daarmee verder gaan :?

Volgens mij kon dat... Moet je effe op de Kodi Wiki kijken :)

• RudolfR
Kodi kan z'n eigen database prima exporteren. Ook handig als je 'm daarna wil koppelen aan MySQL en vervolgens daarin importeren bijv. Of herimporteren op een andere installatie.

Dit is de overkoepelende pagina, je kunt zo door naar het deel voor Video.
https://kodi.wiki/view/Import-export_library

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12-06 12:27
k wil graag dat Kodi een ondertitel na het downloaden van deze ondertitel hem wegschrijft naar mijn Synology NAS. De ondertitel komt wel in de temp folder op mijn NUC te staan maar niet op de folder op mijn NAS.

Hieronder is de log file van Kodi waar op regels 992, 1015 en 1063 errors te zien zijn.
Ik snap niet goed hoe ik dit op moet lossen.
https://paste.kodi.tv/numijudexi.kodi

NFS staat aan op de NAS en de het IP adres van de NUC heeft schrijfrechten gekregen via NFS in de config van de NAS.

UID van NFS gebruiker stond op admin die recentelijk op disabled is gezet door mij ivm security.
Ik heb UID nu aangepast in exports naar een UID van een nieuwe gebruiker met alleen lees/schrijf rechten op de NFS share. Daarna en reboot van NAS en NUC gedaan. Helaas nog niet het gewenste resultaat.

Iemand nog een tip?

Update:
Ik heb het kunnen oplossen. Ik had in Synology Squash op map all users to admin staan terwijl ik het admin account op disabled had staan. Dat werkte daardoor niet. Mapping op off gezet en door de aanpassing in exports met een andere gebruiker werkt het nu wel.

[Voor 13% gewijzigd door Loewe op 05-01-2020 20:01]

• powermarcel10
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:50
Een vraagje.. Op verschillende websites zie ik staan dat kodi 19 o.a. de volgende vernieuwingen gaat brengen:

Kodi 19 (Matrix) Features

Internal Web Browser support (However, you can install Git Browser on Kodi- Read this guide).
Samsung Smart TV Support.
Improved AirPlay Support.
Improved 3D Video playback.
Official integration of popular video services like- Netflix, Amazon Videos, Hulu, and others.
Smart home integration with Amazon Alexa, and Google Home.

Echter, dit alles vind ik in de laatste nightlies (nog) niet terug terwijl de release van Kodi 19 gepland stond voor afgelopen januari.. Heeft iemand enig idee of deze zaken er überhaupt inkomen? Ik kan er bar weinig over terug vinden..

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik weet niet waar je die info haalt, maar er zijn nog niet eens beta's van Kodi 19. Dus 'uitkomen in januari' is heel voorbarig.

Daarnaast klinken veel van die dingen als wensdromen - Netflix, Amazon, Hulu, ... - die bedrijven gaan zich niet haasten om op een privacygevoelig platform zoals Kodi hun content aan te bieden.

Ik ben benieuwd naar de link waar je die info gevonden hebt.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• epias
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:33:
Daarnaast klinken veel van die dingen als wensdromen - Netflix, Amazon, Hulu, ... - die bedrijven gaan zich niet haasten om op een privacygevoelig platform zoals Kodi hun content aan te bieden.
Dat gaan ze sowieso niet doen.

Met 'Official' bedoelen ze waarschijnlijk dat je deze Add-ons via de Kodi repository kan installeren, niet echt schokkend.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dan nog impliceert 'official' de medewerking van die bedrijven zelf.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-06 01:39
powermarcel10 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:36:
Een vraagje.. Op verschillende websites zie ik staan dat kodi 19 o.a. de volgende vernieuwingen gaat brengen:

Kodi 19 (Matrix) Features

Internal Web Browser support (However, you can install Git Browser on Kodi- Read this guide).
Samsung Smart TV Support.
Improved AirPlay Support.
Improved 3D Video playback.
Official integration of popular video services like- Netflix, Amazon Videos, Hulu, and others.
Smart home integration with Amazon Alexa, and Google Home.

Echter, dit alles vind ik in de laatste nightlies (nog) niet terug terwijl de release van Kodi 19 gepland stond voor afgelopen januari.. Heeft iemand enig idee of deze zaken er überhaupt inkomen? Ik kan er bar weinig over terug vinden..
Niet geloven. Netflix en verwante streaming-diensten gaan echt niet officieel (als add-on) in Kodi komen. Zelfs de kans op bijv een Netflix in de Kodi repository is heel erg klein.

Daarnaast duur het nog wel even voordat er een final van Kodi Matrix uitkomt.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• vandermark
  • Laatst online: 19:06
aarrgghh, ineens worden nieuwe episodes niet meer toegevoegd van nieuwe series. Betreft zerozerozero en see. Heb jaartal toegevoegd aan serienaam maar maakt niet uit... Ook van een bestaande serie wordt nieuwe episode niet toegevoegd. Wat kan dit ineens veroorzaken?

Heb kodi op twee pc's en android telefoon met mariadb op synology. Draait al jaren prima.

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• epias
  • Niet online
Thetvdb.com heeft wel vaker problemen, zou ook nu.

• KLX16
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:15
tweakers podcast kijken via addon in Kodi.

en die loopt nu vast omdat youtube niet werkt.

Wat is er aan de hand?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alesandro_46
KLX16 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:12:
tweakers podcast kijken via addon in Kodi.

en die loopt nu vast omdat youtube niet werkt.

Wat is er aan de hand?
Wijziging vanuit YouTube waardoor de add-on niet meer werkt (bij mij althans). Ik heb onderstaande doorlopen en nu werkt de YouTube add-on weer:

https://github.com/jdf76/...be/wiki/Personal-API-Keys

• KLX16
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:15
alesandro_46 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 07:52:
[...]

Wijziging vanuit YouTube waardoor de add-on niet meer werkt (bij mij althans). Ik heb onderstaande doorlopen en nu werkt de YouTube add-on weer:

https://github.com/jdf76/...be/wiki/Personal-API-Keys
Bedankt, .........

Ach, zo, helaas dan maar geen youtube bekijken, ga echt niet een persoonlijke key aanvragen.

• alesandro_46
KLX16 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:32:
[...]

Bedankt, .........

Ach, zo, helaas dan maar geen youtube bekijken, ga echt niet een persoonlijke key aanvragen.
Misschien kan je de add-on downgraden en de 'automatische updates' uitzetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 22:53

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

alesandro_46 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:00:
[...]

Misschien kan je de add-on downgraden en de 'automatische updates' uitzetten?
Ik denk niet dat dat zal gaan werken, als Google de API van YT heeft aangepast waar de add-on gebruik van maakt. Dan zie je met twee mogelijke scenario's, beide die niet werken:
- Je downgrade en gebruikt een verouderde endpoint die niet meer beschikbaar is;
- Je downgrade maar blijft gebruik maken van dezelfde API die nu een eigen key vereist.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:32
Zo'n eigen key aanvragen is doodsimpel en staat uitgelegd in het YouTube addon topic op het kodi forum. Ik gebruik het al jaren en eigenlijk is het een wonder dat het zo lang is blijven werken bij je.
Downgraden naar een oudere versie gaat volgens mij niet werken. Zonder persoonlijke key maakt de addon gebruik van een algemene en die is dagelijks vrij snel door z'n maximum heen.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Even een kort vraagje, kody 17.6 (compiled GeexBox, geen nieuwe versie beschikbaar)
Werkt last.FM slideshow niet meer?
Er is geen update beschikbaar.

Dacht zet is wat muziek op en normaal krijg ik wat beeld op mn scherm ter afleiding
Nu niet.(al een tijdje terug dat ik thuis muziek op gezet heb, smaak issues tussen mij en de pubers,,,😂)
Opties by kodisettings is op (geen) kan ik niet wijzigen, komt dit omdat de playlist draait?
Kon vroeger ook de equalizer aanzetten.
Vreemd. Dacht dat ik kon kiezen tussen
Equalizer, huidig nummer met folder info. En last.FM.

Is er nog een andere slideshow speler?

[Voor 8% gewijzigd door copykat op 29-03-2020 12:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Videokeizer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 13:37
Hallo,
ik heb een oude versi van Kodi op mn Pi3 draaien. Nu wil ik graag mijn SD kaartje updaten met de laatste versie van Kodi. k wil dit via mijn laptop doen. Ik draai Ubuntu op mijn laptop. Heeft iemand een simpele How-to hoe ik dit kan doen? Ik heb niet veel Linux kennis. (waarom dan Ubuntu? ja goeie)
En 2. Hoe schakel in vervolgens Bluetooth in zodat ik van mijn smartphone, muziek kan streamen naar mijn av receiver die is aangesloten op de de Pi3? Iemand die dit weet?

• RudolfR
@Videokeizer

Hoe heb je nu Kodi op je Pi3 dan? Welk OS? Ook Ubuntu? Of LibreELEC (of OpenELEC)?

• Videokeizer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 13:37
ik heb nu OpenELEC, maar dat had ik geïnstalleerd "toen ik nog" met Windows 10 werkte. Ik heb het mezelf moeilijk gemaakt door over te stappen naar Ubuntu, maar ik was Windows zat met alle privacy violations...

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:21
OpenELEC ligt al een tijdje stil, men zit nog op Kodi 17. Een veel gebruikt alternatief is LibreELEC, je kunt hier de installer downloaden: https://libreelec.tv/downloads_new/. Er is een Linux installer, en er staat ook een link naar een simpele installatie gids, maar het is behoorlijk eenvoudig.

Let wel, je wist alle data van je SD kaart, dus alle instellingen zijn dan kwijt.

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:12
Ik draai nu nog OpenELEC op een Brazos E-350 APU. Upgraden naar nieuwere versies van LibreELEC gaat niet omdat de support van Kodi voor dit platform zo'n beetje vervallen is.
Ik twijfel over het toevoegen van een losse GPU aan het bestaande systeem, of om een Ryzen 2400G systeem in te zetten. Aangezien die nu voor huiswerk ingezet wordt, zijn er ook mensen die een Ryzen 2400G met een recent LibreELEC draaien?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

biomass schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:50:
Ik draai nu nog OpenELEC op een Brazos E-350 APU. Upgraden naar nieuwere versies van LibreELEC gaat niet omdat de support van Kodi voor dit platform zo'n beetje vervallen is.
Hoezo vervallen? Het is toch gewoon x86/64?

Ik heb destijds m'n E-350-systeem weggedaan voor een Gigabyte Brix (A8-5545) omdat de E-350 toch duidelijk te zwak was met zwaardere skins e.d. Nog geen spijt van gehad.

• biomass
De keren dat ik een nieuwere LibreELEC build probeerde, had ik last van corrupte video weergave. Zoiets als hier beschreven:

https://forum.libreelec.t...e350-with-libreelec-v8-x/

Als ik https://kodi.wiki/view/Supported_hardware bekijk, valt het Brazos platform er in principe niet buiten, maar de praktijk is toch net even anders....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Borromini schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:07:
Hoezo vervallen? Het is toch gewoon x86/64?
Er is een hoop veranderd in GPU land onder Linux de afgelopen maanden en vooral bij het LibreELEC project onder andere!

- nVidia support zou binnenkort weleens kunnen eindigen, omdat die niet meegaan met nieuwe standaarden qua drivers.
- AMD support wordt steeds beter, maar het kan inderdaad zo zijn dat daardoor weer hele oude chipsets worden verwijderd.
- ARM gebaseerde oplossingen worden ook steeds beter.
- Intel schijnt zo'n beetje HET platform te zijn, vooral de NUC serie achtige creaties.

Voor meer info zou je eens op hun forum kunnen kijken ;)
Ik heb destijds m'n E-350-systeem weggedaan voor een Gigabyte Brix (A8-5545) omdat de E-350 toch duidelijk te zwak was met zwaardere skins e.d. Nog geen spijt van gehad.
Als de GPU gewoon HEVC kan decoderen dan is het een mooie upgrade :)
Videokeizer schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:30:
ik heb nu OpenELEC, maar dat had ik geïnstalleerd "toen ik nog" met Windows 10 werkte. Ik heb het mezelf moeilijk gemaakt door over te stappen naar Ubuntu, maar ik was Windows zat met alle privacy violations...
Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent, maar ik kan met Kubuntu op de laptop zelfs voor Kodi als DE kiezen tijdens het inloggen, zodat ik direct daarin zit na het inloggen i.p.v. dat ik die apart moet opstarten! d:)b
MacPoedel schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:37:
OpenELEC ligt al een tijdje stil, men zit nog op Kodi 17. Een veel gebruikt alternatief is LibreELEC, je kunt hier de installer downloaden: https://libreelec.tv/downloads_new/. Er is een Linux installer, en er staat ook een link naar een simpele installatie gids, maar het is behoorlijk eenvoudig.

Let wel, je wist alle data van je SD kaart, dus alle instellingen zijn dan kwijt.
Volgens mij kan je dan dit doen : https://wiki.libreelec.tv...rom_openelec_to_libreelec d:)b
biomass schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:50:
Ik twijfel over het toevoegen van een losse GPU aan het bestaande systeem, of om een Ryzen 2400G systeem in te zetten. Aangezien die nu voor huiswerk ingezet wordt, zijn er ook mensen die een Ryzen 2400G met een recent LibreELEC draaien?
LibreELEC is puur een Kodi omgeving dus ik zou dat niet als standaard "allround" omgeving willen hebben eerlijk gezegd ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• biomass
@nero355 De E-350 zou e-waste of een PI-hole kunnen worden, een van de kinders raakt zijn 2400G kwijt en krijgt er een 3600 (+ RX570) voor terug en de ander houd haar 2400G maar kan weer Kodi gebruiken in de huiskamer. Wat me tegenhoudt is de tijd die een van de 2400G machines op de testbench moet want al het huiswerk wordt er op gedaan. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@nero355 Ik ben niet degene die behoefte heeft aan een upgrade hoor. Tot h.265 of 10 bit (en dat lijkt niche boot anime) de standaard wordt zit ik goed.

Intel heeft al genoeg van mijn centen gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Borromini schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:41:
@nero355 Ik ben niet degene die behoefte heeft aan een upgrade hoor. Tot h.265 of 10 bit (en dat lijkt niche boot anime) de standaard wordt zit ik goed.
Je schrijft toch dat je de upgrade al hebt gedaan :?

Daarnaast is er steeds meer HDR materiaal in H.265 beschikbaar dus vandaar mijn opmerking :)

• Buzzie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:13
Weten jullie misschien een goede applicatie waarmee ik snel bestandsnamen kan aanpassen die in folders zitten??
En als het kan dat hij deze uit mediainfo haalt?

Ik wil graag de bestandsnamen van mijn film collectie gaan aanpassen met toevoeging van HDR of DV en beste Audio track zodat dit mooi en goed wordt weergegeven in mijn skin.

Gisteravond al de nodige programma's bekeken maar dat is het allemaal niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:06
Buzzie schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:04:
Weten jullie misschien een goede applicatie waarmee ik snel bestandsnamen kan aanpassen die in folders zitten??

Ik wil graag de bestandsnamen van mijn film collectie gaan aanpassen met toevoeging van HDR of DV en beste Audio track zodat dit mooi en goed wordt weergegeven in mijn skin.

Gisteravond al de nodige programma's bekeken, maar dat is het allemaal niet.
Noem die programma's dan. Dan kunnen wij die alvast uitsluiten in onze antwoorden.

Sowieso, een 'beste audiotrack'? Wat bedoel je daarmee en hoe moet een programma weten wat je daarmee bedoelt?

[Voor 8% gewijzigd door mark_vs op 06-04-2020 11:22]

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:21
nero355 schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:46:
[...]

Er is een hoop veranderd in GPU land onder Linux de afgelopen maanden en vooral bij het LibreELEC project onder andere!

- nVidia support zou binnenkort weleens kunnen eindigen, omdat die niet meegaan met nieuwe standaarden qua drivers.
- AMD support wordt steeds beter, maar het kan inderdaad zo zijn dat daardoor weer hele oude chipsets worden verwijderd.
- ARM gebaseerde oplossingen worden ook steeds beter.
- Intel schijnt zo'n beetje HET platform te zijn, vooral de NUC serie achtige creaties.

Voor meer info zou je eens op hun forum kunnen kijken ;)

[...]

Als de GPU gewoon HEVC kan decoderen dan is het een mooie upgrade :)

[...]

Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent, maar ik kan met Kubuntu op de laptop zelfs voor Kodi als DE kiezen tijdens het inloggen, zodat ik direct daarin zit na het inloggen i.p.v. dat ik die apart moet opstarten! d:)b

[...]

Volgens mij kan je dan dit doen : https://wiki.libreelec.tv...rom_openelec_to_libreelec d:)b

[...]

LibreELEC is puur een Kodi omgeving dus ik zou dat niet als standaard "allround" omgeving willen hebben eerlijk gezegd ;)
Iemand ervaring met een Odroid H2 of N2?

OPNsense (Odroid H2), OpenWrt (Netgear R7800), DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Pi-Hole (Le Maker Banana Pi Pro)

• Buzzie
mark_vs schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:08:
[...]

Noem die programma's dan. Dan kunnen wij die alvast uitsluiten in onze antwoorden.
Even uit mijn hoofd gezegd, zit nu op me werk, Emby Media Manager, Tiny Media Manager, Filebot (gratis versie), Media Center Master

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Die vraag heeft bar weinig met Kodi zelf te maken, dus open je een nieuw topic daarvoor? Enige raakvlak dat het met Kodi heeft, is dat het schijnbaar nodig is voor je skin (welke dan en waarom bestandsnaam?).

• Buzzie
Hero of Time schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:16:
Die vraag heeft bar weinig met Kodi zelf te maken, dus open je een nieuw topic daarvoor? Enige raakvlak dat het met Kodi heeft, is dat het schijnbaar nodig is voor je skin (welke dan en waarom bestandsnaam?).
Omdat o.a. de skins Ace 2 en een mod van Aeon MQ 8 gebruik maken van de benaming van het bestand.
Alle 4K films worden anders weergegeven als SDR bij de media flags terwijl het HDR10(+) of DV is....als dat niet in de bestandsnaam staat dan wordt slechts SDR weergegeven.
En mocht een film meerdere audiotracks bevatten dan kan je dat met die 2 skins nog zodanig de beste audiotrack weergeven als het in de bestandsnaam staat.
Dus ja....het is wel degelijk een vraag voor Kodi.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Buzzie schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:31:
[...]

[uitleg]
Dus ja....het is wel degelijk een vraag voor Kodi.
Die raakvlakken maken het niet zodanig dat het functioneel mbt afspelen te maken heeft met Kodi. Je wilt namelijk weten hoe je bestanden makkelijk kan hernoemen. Dat kan je net zo goed vragen voor andere software zoals Plex. Het is dus niet Kodi specifiek, op die skin functie na wat het niet rechtvaardigt om in dit topic uitgebreid te bespreken.

Wel gek dat de skin niet gebruik maakt van de media informatie die Kodi zelf al uit de bestanden kan halen, maar specifieke benaming vereist.

[Voor 22% gewijzigd door Hero of Time op 06-04-2020 20:49]

• Buzzie
Hero of Time schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:48:
[...]

Wel gek dat de skin niet gebruik maakt van de media informatie die Kodi zelf al uit de bestanden kan halen, maar specifieke benaming vereist.
Tja vindt ik ook.....maar ja ik ben geen scripter.
Maar als jij een skin kent die het wel allemaal normaal laat zien dan wil ik er graag naar kijken.

• hardware-lover
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:48:
[...]
Die raakvlakken maken het niet zodanig dat het functioneel mbt afspelen te maken heeft met Kodi. Je wilt namelijk weten hoe je bestanden makkelijk kan hernoemen. Dat kan je net zo goed vragen voor andere software zoals Plex. Het is dus niet Kodi specifiek, op die skin functie na wat het niet rechtvaardigt om in dit topic uitgebreid te bespreken.

Dat laatste dus, ik zie die info hier namelijk wel allemaal staan, zonder dat ik met de bestandsnaam aan de slag ben geweest (buiten dat deze de IMDB naam krijgt van mij). Wordt keurig uitgelezen en getoond, inclusief de hoogste kwaliteit audiostream die in het media zit (ook indien meerdere sporen aanwezig).

Instelling binnen Kodi over het hoofd gezien wellicht?

• Buzzie
hardware-lover schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:59:
[...]

Dat laatste dus, ik zie die info hier namelijk wel allemaal staan, zonder dat ik met de bestandsnaam aan de slag ben geweest (buiten dat deze de IMDB naam krijgt van mij). Wordt keurig uitgelezen en getoond, inclusief de hoogste kwaliteit audiostream die in het media zit (ook indien meerdere sporen aanwezig).

Instelling binnen Kodi over het hoofd gezien wellicht?
En welke Skin is dat dan die jij gebruikt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Buzzie schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:03:
[...]
En welke Skin is dat dan die jij gebruikt?
Op dit moment (al een hele poos) Aeon Nox (SiLVO), maar andere skin's die dat ook prima doen (is mijn ervaring).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:16

technorabilia

(fka kraades)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Buzzie schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:51:
[...]

Tja vindt ik ook.....maar ja ik ben geen scripter.
Maar als jij een skin kent die het wel allemaal normaal laat zien dan wil ik er graag naar kijken.
Dat doet Kodi zelf, het enige wat de skin 'kiest' is welke info er wordt weergegeven. Dus ik vermoed dat bij het inscannen naar je database er iets misgaat, als je geen (of beperkte) info te zien krijgt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Buzzie
hardware-lover schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:16:
[...]

Op dit moment (al een hele poos) Aeon Nox (SiLVO), maar andere skin's die dat ook prima doen (is mijn ervaring).
Dan moet ik je helaas teleurstellen dat ik met Aeon Nox (SiLVO) niet hetgene zie wat ik bijvoorbeeld bij de mod van Aeon MQ 8 wel zie.

Voorbeeld:

Angel has Fallen

Ik zie met Aeon Nox (SiLVO) : Logo van Rated R logo, 4K logo, HEVC, Aspectratio, Dolby Digital Plus, 5.1 Engels

Met de mod van Aeon MQ 8 : Rated R, Aspectratio, 4K Logo, UltraHD logo, DolbyVision Logo, 10Bit logo, Dolby Digital Plus logo en 5.1 Engels

Bij Iron Man zie ik bijvoorbeeld ook het Dolby Atmos logo bij de mod van Aeon MQ 8 en bij Aeon Nox (SiLVO) zie ik een ander logo van Dolby Atmos.......hij laat dat wel zien, mits het in de benaming staat

Tuurlijk gebruik je Kodi om een film of serie te kijken maar het oog wil ook wat......en dan wil ik wel graag info zien die klopt....

Kijk hier bijvoorbeeld eens :

https://forum.kodi.tv/sho...99&pid=2897192#pid2897192
Dat staat aan

[Voor 8% gewijzigd door Buzzie op 06-04-2020 21:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Maar hoe weet je zeker dat het werkelijk die formaten allemaal heeft? Ik kan op die manier een oud 576i bestand met 4K, UHD, Atmos, THX, 12.3 kanaals en whatnot laten weergeven, puur en alleen door het bestand zo te laten heten. Het oog wil ook wat, maar de hersenen worden op deze manier voor de gek gehouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Buzzie, ik neem aan dat jij weet wat jij binnenhengelt, waarom wil je dat in de overtreffende trap ook nog eens bevestigd krijgen?

Hoe ziet die bestandsbenaming er bij jou dan uit? (niet dat ik van zins ben om deze anders te laten zijn dan IMDB ze laat zien)

• Buzzie
Hero of Time schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:05:
Maar hoe weet je zeker dat het werkelijk die formaten allemaal heeft? Ik kan op die manier een oud 576i bestand met 4K, UHD, Atmos, THX, 12.3 kanaals en whatnot laten weergeven, puur en alleen door het bestand zo te laten heten. Het oog wil ook wat, maar de hersenen worden op deze manier voor de gek gehouden.
Vandaar dus de vraag of hij de gegevens dan vanuit mediainfo kan halen.
Voor mijn part met een programma die NFO bestanden maakt die Kodi dan weer uitleest.
hardware-lover schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:07:
@Buzzie, ik neem aan dat jij weet wat jij binnenhengelt, waarom wil je dat in de overtreffende trap ook nog eens bevestigd krijgen?

Hoe ziet die bestandsbenaming er bij jou dan uit? (niet dat ik van zins ben om deze anders te laten zijn dan IMDB ze laat zien)
Ja ik weet wat ik binnen hengel.....heb mijn mappen zodanig staan dat ik kan zien of de film HDR(10) is of DV.
Maar ik weet dat niet allemaal met de audio.....daarvoor is mijn film collectie een beetje te groot zeg maar :)

En de bestandsbenaming laat ik standaard van wat is....dat pas ik niet aan......dus sommige zien er zo uit :

Filmnaam.2008.UHD.BluRay.2160p.TrueHD.Atmos.7.1.HEVC.REMUX-Groep.mkv
Hierbij laat hij dus netjes de logo zien van Dolby Atmos

ander is weer filmnaam.2018.multi.2160p.uhd.bluray.x265-Groep.mkv
En die laat dus alleen de audio zien wat er ingebakken zit.....en standaard bij de Skins die het weergeven SDR ipv HDR want dat wordt alleen gezien door de bestandsnaam......net als er bijv. DV in staat

Dat heeft te maken met de ffmpeg die in Kodi zit.

[Voor 50% gewijzigd door Buzzie op 06-04-2020 22:15]

• hardware-lover
  • Niet online
@Buzzie, dat is een aardig verschil met wat er bij mij te zien valt, dit is enkel; IMDBnaam.[extensie] 😏

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
@Buzzie
Ik zie al die informatie in de standaard skin (ook in andere waar ik wel eens mee gespeeld heb) maar mijn benaming is alleen naar "<filmnaam> <jaartal>.<extensie>"
Naast KODI gebruik ik de alpha versie van Ember Media Manager om de nfo files te genereren.
KODI kan het volgens mij zelf ook, kan het nu even niet controleren maar kom wel deze settings tegen:
https://kodi.wiki/view/Settings/Media/Videos#All

• Buzzie
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:54:
@Buzzie
Ik zie al die informatie in de standaard skin (ook in andere waar ik wel eens mee gespeeld heb) maar mijn benaming is alleen naar "<filmnaam> <jaartal>.<extensie>"
Naast KODI gebruik ik de alpha versie van Ember Media Manager om de nfo files te genereren.
KODI kan het volgens mij zelf ook, kan het nu even niet controleren maar kom wel deze settings tegen:
https://kodi.wiki/view/Settings/Media/Videos#All
[Afbeelding]
Die optie had ik al bekeken en staat bij mij standaard aan.

Ik weet dat een skin ook geprogrammeerd moet zijn om datgene te laten zien wat ik wil zien.....
De skin die ik het fijnst vindt (Ace 2) doet het tot op zekere hoogte....laat bijvoorbeeld niet Dolby Vision logo zien terwijl de mod van Aeon MQ 8 dit wel laat zien.....mits de bestandsnaam ook DV bevat....anders niet.

Ik ben reuze benieuwd of anderen hier media hebben met DV erin en of dan ook het logo wordt weergegeven ZONDER dat bestandsnaam is aangepast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Buzzie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:43:
[...]

Die optie had ik al bekeken en staat bij mij standaard aan.

Ik weet dat een skin ook geprogrammeerd moet zijn om datgene te laten zien wat ik wil zien.....
De skin die ik het fijnst vindt (Ace 2) doet het tot op zekere hoogte....laat bijvoorbeeld niet Dolby Vision logo zien terwijl de mod van Aeon MQ 8 dit wel laat zien.....mits de bestandsnaam ook DV bevat....anders niet.

Ik ben reuze benieuwd of anderen hier media hebben met DV erin en of dan ook het logo wordt weergegeven ZONDER dat bestandsnaam is aangepast.
Zoals hierboven al vaker is genoemd, haalt Kodi in principe de informatie uit het bestand zelf en niet uit de bestandsnaam. Dat is handig, scheelt jou veel werk!

Dat dit niet werkt voor Dolby Vision is niet zo gek. Dolby Vision wordt namelijk nog niet ondersteund door Kodi. Kodi kan (nog) geen Dolby Vision afspelen. De meeste skins zullen het logo van Dolby Vision daarom ook nog niet in hun skin hebben geïntegreerd en bij een film met Dolby Vision weergeven, want dan lijkt het alsof je dat formaat wel kan afspelen en dat kan dus niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Buzzie
_Vincent_ schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:01:
[...]

Zoals hierboven al vaker is genoemd, haalt Kodi in principe de informatie uit het bestand zelf en niet uit de bestandsnaam. Dat is handig, scheelt jou veel werk!

Dat dit niet werkt voor Dolby Vision is niet zo gek. Dolby Vision wordt namelijk nog niet ondersteund door Kodi. Kodi kan (nog) geen Dolby Vision afspelen. De meeste skins zullen het logo van Dolby Vision daarom ook nog niet in hun skin hebben geïntegreerd en bij een film met Dolby Vision weergeven, want dan lijkt het alsof je dat formaat wel kan afspelen en dat kan dus niet.
Dank voor de info Vincent.
Dat Kodi uberhaupt geen DV ondersteund had ik nog niet bij stil gestaan. Dat is dan logisch dat er genoeg skins zijn waar het nog niet in zit. Heeft immers nog geen meerwaarde.
Blijft dan wel apart dat hier door een aantal wordt gezegd dat hun het ook gewoon goed zien staan in hun gebruikte skin zonder eventuele aanpassing van de bestandsnaam. Maar dat even terzijde :)

Overigens ben ik gisteren nog verder gaan stoeien met Tiny Media Manager en die kan de bestandsnamen allemaal en automatisch aanpassen......dan ben ik vast future proof voor als Kodi het gaat ondersteunen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Buzzie, dan is de mediainfo die ik nu te zien krijg toch aardig kloppend in de praktijk? 🤡

• Buzzie
hardware-lover schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:13:
@Buzzie, dan is de mediainfo die ik nu te zien krijg toch aardig kloppend in de praktijk? 🤡
Voor jou misschien wel ja.

• hp-got
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 17-01 17:09
Mijn TV heeft Miracast waarmee je bijvoorbeeld vanaf een PC het scherm kan kopiëren naar de TV.
Jammer genoeg zit er een bug in de software van de TV waardoor dit niet werkt.
De fabrikant heeft beloofd de bug op te lossen met een software update, maar die update laat al bijna twee jaar op zich wachten.

Op die TV heb ik een Raspberry Pi 3B+ aangesloten die LibreElec draait.
Met dat Kodi-doosje kan ik vrijwel alles dat ik met het smart gedeelte van de TV zou willen doen, behalve Miracast.

Als ik zoek naar Miracast Kodi word ik niet echt vrolijk, ik zie wel wat discussies maar het lijkt niet te kunnen.

Vraag: is er hier misschien iemand die dit werkend heeft gekregen? Ik zit niet vast aan LibreElec, als er een andere Kodi-implementatie is die op een Raspberry draait en waarmee het wel kan ben ik al dik tevreden.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355

nero355

hp-got schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:48:
Mijn TV heeft Miracast waarmee je bijvoorbeeld vanaf een PC het scherm kan kopiëren naar de TV.
Jammer genoeg zit er een bug in de software van de TV waardoor dit niet werkt.
De fabrikant heeft beloofd de bug op te lossen met een software update, maar die update laat al bijna twee jaar op zich wachten.

Op die TV heb ik een Raspberry Pi 3B+ aangesloten die LibreElec draait.
Met dat Kodi-doosje kan ik vrijwel alles dat ik met het smart gedeelte van de TV zou willen doen, behalve Miracast.

Als ik zoek naar Miracast Kodi word ik niet echt vrolijk, ik zie wel wat discussies maar het lijkt niet te kunnen.

Vraag: is er hier misschien iemand die dit werkend heeft gekregen? Ik zit niet vast aan LibreElec, als er een andere Kodi-implementatie is die op een Raspberry draait en waarmee het wel kan ben ik al dik tevreden.
Mijn TIP : Vergeet MiraCast/WiDi en ga gewoon aan de slag met een volwaardige Linux distro of iets van Chromecast/AirPlay achtige oplossingen!

Onlangs kwam ik ook nog dit tegen : nieuws: KDE kondigt open Plasma Bigscreen-interface aan voor smart-tv's
Maar helaas nog niet zelf getest :)
Buzzie schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:04:
Ik zou Total Commander willen roepen, maar dat is echt puur bestandsnamen in batchvorm aanpassen of dingen synchroniseren tussen meerdere mappen en zo...
Buzzie schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:08:
Vandaar dus de vraag of hij de gegevens dan vanuit mediainfo kan halen.
Voor mijn part met een programma die NFO bestanden maakt die Kodi dan weer uitleest.
Kan je dan niet beter aan de slag gaan met iets als Universal Scraper zoals men vroeger deed :?

Ik hou me daar niet mee bezig dus misschien is die hele tool tegenwoordig outdated of deprecated voor dergelijke dingen, maar je zou er eens naar kunnen kijken ?! :)
Videopac schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:17:
Iemand ervaring met een Odroid H2 of N2?
Daar is een leuk Topic voor op het Kodi Forum dat regelmatig wordt geupdate : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916 d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 11:22
Ik heb regelmatig dat het geluid niet synchroon loopt op willekeurige momenten van een film. Dus niet overall.
Bijvoorbeeld in de laatste 20 minuten van een film bijvoorbeeld. Is dit een herkenbaar probleem en überhaupt te verhelpen?

Ik heb het dus niet over het handmatig rechttrekken van het geluid zoals bij ondertitels ook kan.

Sony 43xg8096
Android TV met Kodi v18.6 "Leia"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

deTuinman schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:53:
Ik heb regelmatig dat het geluid niet synchroon loopt op willekeurige momenten van een film. Dus niet overall.
Bijvoorbeeld in de laatste 20 minuten van een film bijvoorbeeld. Is dit een herkenbaar probleem en überhaupt te verhelpen?

Ik heb het dus niet over het handmatig rechttrekken van het geluid zoals bij ondertitels ook kan.

Sony 43xg8096
Dat kan zoveel zijn :

- Brakke film/serie.
- Content aan de Refresh Rate laten syncen i.p.v. de Refresh Rate aan de Content.
- Brakke Smart TV SoC die de boel niet trekt, te warm wordt en vervolgens krijg je dit soort problemen...

Heb je nog andere apparaten met Kodi erop ?
Test daar eens mee :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 11:22
nero355 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:17:
[...]

Dat kan zoveel zijn :

- Brakke film/serie.
- Content aan de Refresh Rate laten syncen i.p.v. de Refresh Rate aan de Content.
- Brakke Smart TV SoC die de boel niet trekt, te warm wordt en vervolgens krijg je dit soort problemen...

Heb je nog andere apparaten met Kodi erop ?
Test daar eens mee :)
In het verleden wel eens getest met een MXQ Pro's met soortgelijke problemen, maar het issue heb ik idd niet op desktop pc. Dus je hebt vast gelijk als het gaat om de kracht.

Ik zal eens kijken naar de refresh rate opties, dankjewel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:14
deTuinman schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:53:

Sony 43xg8096
Ik moet zeggen dat ik het afgelopen week ook twee keer heb gehad en daarvoor nooit. Ik gebruik ook een Sony TV. De Sony KD-55XE8599 en Kodi V18.6 Leia. Het zou dan gekomen moeten zijn met de laatste versie van Kodi. Ik ga het eens in de gaten houden.

Als ik het weer tegenkom, dan zal ik dezelfde content eens op mijn Intel NUC8i3BEK met KODI 18.6 Leia testen.

[Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 06-05-2020 14:31]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theo27
  • Laatst online: 21:02
Ik heb nu een probleem met kodi 18.6 maar een vroegere versie installeren geeft hetzelfde resultaat.

Ik heb een sony android tv uit 2015 met android 7 draaien. Als ik een film afspeel in kodi is deze erg donker. Mijn helderheid instellingen van de tv zijn greyed out en kan ik niet bereiken. Als ik in het kodi menu terugkom zijn deze instellingen wel weer toegankelijk. Ik heb echt alles geprobeerd van de hardware acceleratie uitzetten tot een volledig nieuwe installatie van mijn tv en met nul resultaat :/

Psn - Scrooge-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Theo27 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:17:
Ik heb nu een probleem met kodi 18.6 maar een vroegere versie installeren geeft hetzelfde resultaat.

Ik heb een sony android tv uit 2015 met android 7 draaien. Als ik een film afspeel in kodi is deze erg donker. Mijn helderheid instellingen van de tv zijn greyed out en kan ik niet bereiken. Als ik in het kodi menu terugkom zijn deze instellingen wel weer toegankelijk. Ik heb echt alles geprobeerd van de hardware acceleratie uitzetten tot een volledig nieuwe installatie van mijn tv en met nul resultaat :/
Limited/Full RGB Settings waarschijnlijk : https://kodi.wiki/view/Video_levels_and_color_space :)

Kan je ook in Kodi forceren d.m.v. https://kodi.wiki/view/Se...colour_range_.2816-235.29

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theo27
Helaas deze functie zit niet meer in Kodi om de kleur levels aan te passen.

Psn - Scrooge-NL

• nero355

nero355

Theo27 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:47:
Helaas deze functie zit niet meer in Kodi om de kleur levels aan te passen.
Zeker weten :?

Kodi 18.6 onder Kubuntu heeft die optie in ieder geval wel :)

• hp-got
Ik gebruik Libreelec op een Raspberry Pi 3B+.
Daarop draait Retrospect, voornamelijk voor NPO Start.
Alles is up-to-date.

Gisteren wilde ik naar de persconferentie van de MP kijken op het NPO Politiek kanaal.
Dat heb ik vaker gedaan, ging altijd prima.
Gisteren had ik een paar seconden normaal beeld en geluid, toen stopte het beeld en bleef alleen het geluid doorgaan.

Ik heb toen maar mijn laptop gebruikt waarop ik met FireFox (dus niet de NPO app, gewoon via het web) wel de persconferentie via de livestream kon volgen.

Vanmorgen is het nog steeds hetzelfde: via Retrospect stilstaand beeld, wel geluid, op de laptop met FireFox werkt alles gewoon.

Dat wijst in de richting van de Kodi.
Maar: alle andere live uitzendingen op Kodi / Retrospect / NPO Start hebben wel beeld en geluid.
Dat wijst misschien in de richting van de stream die Retrospect kiest?

Ben ik de enige die dit heeft?

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• _Vincent_
  • Niet online
hp-got schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:25:
Ik gebruik Libreelec op een Raspberry Pi 3B+.
Daarop draait Retrospect, voornamelijk voor NPO Start.
Alles is up-to-date.

Gisteren wilde ik naar de persconferentie van de MP kijken op het NPO Politiek kanaal.
Dat heb ik vaker gedaan, ging altijd prima.
Gisteren had ik een paar seconden normaal beeld en geluid, toen stopte het beeld en bleef alleen het geluid doorgaan.

Ik heb toen maar mijn laptop gebruikt waarop ik met FireFox (dus niet de NPO app, gewoon via het web) wel de persconferentie via de livestream kon volgen.

Vanmorgen is het nog steeds hetzelfde: via Retrospect stilstaand beeld, wel geluid, op de laptop met FireFox werkt alles gewoon.

Dat wijst in de richting van de Kodi.
Maar: alle andere live uitzendingen op Kodi / Retrospect / NPO Start hebben wel beeld en geluid.
Dat wijst misschien in de richting van de stream die Retrospect kiest?

Ben ik de enige die dit heeft?
Zo te zien zijn er wat problemen met Retrospect en NPO Start:
"Some features not working / Some users may experience issues"
https://github.com/retros...spect/wiki/Channel-Status

Je kan bij de issues kijken of jouw specifieke probleem al is gerapporteerd en anders het zelf melden als nieuwe issue.
@GroteBozewolf pakt dat dan vast op ;)

• hp-got
_Vincent_ schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:11:
[...]
Je kan bij de issues kijken of jouw specifieke probleem al is gerapporteerd en anders het zelf melden als nieuwe issue.
@GroteBozewolf pakt dat dan vast op ;)
Thanks, ik had Github al bekeken ;)

Voordat ik het meld als een issue zou ik graag willen weten of het echt een issue is of dat het aan mijn kant / in mijn installatie of netwerk zit. Als dat zo is hoef ik @GroteBozewolf er niet mee lastig te vallen.

Vandaar de vraag of ik de enige ben die dit ziet....

[edit]
Overigens lijkt het NPO politiek live kanaal via Retrospect nu weer normaal te werken.
Het enige dat ik gedaan heb is een NPO Plus account nemen en de gegevens daarvan invoeren in Retrospect.
Ik kan me niet goed voorstellend dat dit er iets mee te maken heeft, maar voor de volledigheid meld ik het toch maar.

[Voor 19% gewijzigd door hp-got op 20-05-2020 16:17. Reden: Update]

• epias
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 00:12:
[...]
Kodi 18.6 onder Kubuntu heeft die optie in ieder geval wel :)
Dat is alleen bij RGB (PC). Consumentenelektronica werkt voornamelijk met component (YPbPr ) daar heeft een dergelijke instelling geen zin en daarom zie je hem dus ook niet in Kodi. Als het goed is de 0-255/16-235 (Full/Limited/Auto) optie in de TV ook niet beschikbaar (grayed out) bij een component signaal, of heeft geen effect.

Bijna iedereen zet deze instellingen overigens verkeerd. Zelfs in de Milhouse Builds van Leia ging het fout...

• nero355

nero355

epias schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:57:
Dat is alleen bij RGB (PC). Consumentenelektronica werkt voornamelijk met component (YPbPr ) daar heeft een dergelijke instelling geen zin en daarom zie je hem dus ook niet in Kodi. Als het goed is de 0-255/16-235 (Full/Limited/Auto) optie in de TV ook niet beschikbaar (grayed out) bij een component signaal, of heeft geen effect.
Ik heb zo'n beetje bij elk met HDMI verbonden apparaat een dergelijke instelling weleens gewijzigd of aan één van de twee kanten kunnen wijzigen dus hij moet gewoon die optie hebben! :)
Bijna iedereen zet deze instellingen overigens verkeerd. Zelfs in de Milhouse Builds van Leia ging het fout...
Je bedoelt dat het standaard aan lijkt te staan, terwijl de optie niet is ingeschakeld ?
Dat heb ik ook best wel vaak meegemaakt :)

• epias
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:04:
[...]
Ik heb zo'n beetje bij elk met HDMI verbonden apparaat een dergelijke instelling weleens gewijzigd of aan één van de twee kanten kunnen wijzigen dus hij moet gewoon die optie hebben! :)
De instelling heeft geen zin, dus is er niet. Als Kodi op een TV is geïnstalleerd heb je sowieso niets met HDMI te maken. Heb je bijvoorbeeld een S905X of iets dergelijks dan heeft het ook weinig zin, die doet gewoon YPbPr. Dit speelt echt alleen bij PC hardware.

Het gaat vaak fout door dubbelzinnige benamingen als: Low/Full/Limited/Normal/Auto.

• nero355

nero355

epias schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:32:
De instelling heeft geen zin, dus is er niet. Als Kodi op een TV is geïnstalleerd heb je sowieso niets met HDMI te maken. Heb je bijvoorbeeld een S905X of iets dergelijks dan heeft het ook weinig zin, die doet gewoon YPbPr. Dit speelt echt alleen bij PC hardware.

Het gaat vaak fout door dubbelzinnige benamingen als: Low/Full/Limited/Normal/Auto.
Hoe verklaar je dan dat het bij een nVidia Shield TV wel effect heeft :?

• epias
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 00:52:
[...]
Hoe verklaar je dan dat het bij een nVidia Shield TV wel effect heeft :?
Alleen op 'RGB 8-bit', toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GroteBozewolf
hp-got schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:05:
[...]

Thanks, ik had Github al bekeken ;)

Voordat ik het meld als een issue zou ik graag willen weten of het echt een issue is of dat het aan mijn kant / in mijn installatie of netwerk zit. Als dat zo is hoef ik @GroteBozewolf er niet mee lastig te vallen.

Vandaar de vraag of ik de enige ben die dit ziet....

[edit]
Overigens lijkt het NPO politiek live kanaal via Retrospect nu weer normaal te werken.
Het enige dat ik gedaan heb is een NPO Plus account nemen en de gegevens daarvan invoeren in Retrospect.
Ik kan me niet goed voorstellend dat dit er iets mee te maken heeft, maar voor de volledigheid meld ik het toch maar.
Het klinkt me meer als een issue met de stream. De NPO Plus streams zijn andere streams en hoger van kwaliteit.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Theo27
nero355 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:04:
[...]

Nope heb kodi als app op de android tv staan en kan nergens kleur of helderheid aanpassen. Dit is wel vaag hoor. Zodra kodi een film afspeelt zijn de tv brightness instellingen greyed out. Ga ik terug naar het kodi menu spatten de kleuren me weer tegemoet |:( :?

Psn - Scrooge-NL

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:22

Damic

Afwezig soms

Systeem:
H96Pro+
S912 cpu
CoreElec op flashkaart en direct booten van deze kaart

Probleem:
Ik heb recentelijk besloten om de films/series/muziek in de plaats van op de db van kodi te laten indexeren deze te laten indexeren op de QNAP db zodoende als er iets mis gaat met deze box dat ik dan niet alles "kwijt" ben (=welke films/series gezien).

Nu de indexering werkt en ik zien alles verschijnen in de db (via phpmyadmin) maar er verschijnen geen films/series in het snel menu, ofwel staat er dat ik nog een map/drive moet selecteren ofwel blijft ie blank.

Ook als ik gewoon naar de map ga dan zien ik de films staan maar er komt geen film info, ik kan de film of serie gewoon zien maar zoals ik al typte geen info (en ook of dat ik al gezien heb of niet word niet bijgehouden volgens mij).

Heeft iemand dit al eerder gehad en wat was de oplossing, als ik zoek op "kodi no video's shown" dan krijg ik niet het resultaat dat ik nodig heb.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• nero355

nero355

Damic schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:24:
Probleem:
Ik heb recentelijk besloten om de films/series/muziek in de plaats van op de db van kodi te laten indexeren deze te laten indexeren op de QNAP db zodoende als er iets mis gaat met deze box dat ik dan niet alles "kwijt" ben (=welke films/series gezien).

Nu de indexering werkt en ik zien alles verschijnen in de db (via phpmyadmin) maar er verschijnen geen films/series in het snel menu, ofwel staat er dat ik nog een map/drive moet selecteren ofwel blijft ie blank.

Ook als ik gewoon naar de map ga dan zien ik de films staan maar er komt geen film info, ik kan de film of serie gewoon zien maar zoals ik al typte geen info (en ook of dat ik al gezien heb of niet word niet bijgehouden volgens mij).

Heeft iemand dit al eerder gehad en wat was de oplossing, als ik zoek op "kodi no video's shown" dan krijg ik niet het resultaat dat ik nodig heb.
Volgens mij heb je gewoon je advancedsettings.xml niet goed ingesteld of is er iets mis met het pad naar je films toe :?
Theo27 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:13:
Nope heb kodi als app op de android tv staan en kan nergens kleur of helderheid aanpassen. Dit is wel vaag hoor. Zodra kodi een film afspeelt zijn de tv brightness instellingen greyed out. Ga ik terug naar het kodi menu spatten de kleuren me weer tegemoet |:( :?
Dat zou weer wel iets te maken kunnen hebben met wat @epias eerder schreef :
epias schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:32:

epias schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:57:

Of het is gewoon een bug i.c.m. jouw TV... dat kan natuurlijk ook!

• epias
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:46:
[...]
Of het is gewoon een bug i.c.m. jouw TV... dat kan natuurlijk ook!
Dat zal het zijn, was ik nog niet opgekomen... :z

• nero355

nero355

epias schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:18:
Dat zal het zijn, was ik nog niet opgekomen... :z
Ik bedoel zijn TV hé ;)

Niet die van jou...

• hp-got
GroteBozewolf schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:16:
[...]

Het klinkt me meer als een issue met de stream. De NPO Plus streams zijn andere streams en hoger van kwaliteit.
Tuuk! 8)7
Zo simpel kan het zijn........

• Theo27
Zojuist al mijn content van de mede8er mediaspeler naar een Nvidia shield met kodi verplaatst.
Nou had ik op de mede8er een aparte map met films voor mijn dochter. Nu heb ik een extra start menu item aangemaakt maar daar kan ik niet alleen haar films in zetten. Mijn films komen daar ook in te staan en als ik een film verwijder uit haar bibliotheek is deze bij mijn bibliotheek ook verwijderd.

Mijn vraag is dan ook. Kun je 2 aparte film bibliotheken aanmaken zonder dat de content er dubbel in staat?

Psn - Scrooge-NL

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GroteBozewolf
Theo27 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 01:09:
Zojuist al mijn content van de mede8er mediaspeler naar een Nvidia shield met kodi verplaatst.
Nou had ik op de mede8er een aparte map met films voor mijn dochter. Nu heb ik een extra start menu item aangemaakt maar daar kan ik niet alleen haar films in zetten. Mijn films komen daar ook in te staan en als ik een film verwijder uit haar bibliotheek is deze bij mijn bibliotheek ook verwijderd.

Mijn vraag is dan ook. Kun je 2 aparte film bibliotheken aanmaken zonder dat de content er dubbel in staat?
Je kunt met twee profielen werken maar dat werkt niet meer goed in Leia. Ik gebruik zelf de "master" modus: ik heb een folder voor kids en volwassenen.

Die laatste is gelocked via Kodi en wordt alleen beschikbaar in master mode. Als de kinderen Kodi starten, zitten ze in normale modus en zien ze de content niet uit de folders die gelocked zijn. Als ik wil kijken unlock ik de master modus en zie ik alles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Theo27 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 01:09:

Je kan gebruik maken van Smart Playlists, zie de Kodi wiki of doorzoek dit topic even; er is al vaker over gesproken.

[Voor 12% gewijzigd door _Vincent_ op 10-06-2020 14:56]

• Theo27
Thx. Hele dag aan het klooien geweest met de custom afspeel lijsten. Ik heb nu een kinder map en een volwassen films map aangemaakt maar kan deze niet in het hoofdmenu van de Aeon TAJO skin toevoegen. Ze staan nu beide in de bladwijzer en opzich werkt het prima zo. Heb de kinder map gekoppeld aan de kinder map op de HDD en dat werkt. Je kunt in deze skin custom hoofdmenu items aanmaken maar geen aparte kindermap. Hier blijven dan de volwassen films nog steeds te zien.

Psn - Scrooge-NL

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:39
Ik heb nu Kodi 18.6 Android, had eerst 18.
Maar nu krijg ik het geluid niet meer goed.
Heb ‘m aangesloten met HDMI op een Pioneer VSX-934 die alle geluidsformaten aankan, dus passtrhough aan in Kodi.
Met 18 had ik dus wel 5.1 geluid, maar nu niet meer.
Heb al allerlei instelingen geprobeerd, maar helaas, wat zijn nu precies de juiste instellingen?

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• hardware-lover
  • Niet online
HereIsTom schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:44:
Heb ‘m aangesloten met HDMI op een Pioneer VSX-934 die alle geluidsformaten aankan, dus passtrhough aan in Kodi.
Heb al allerlei instelingen geprobeerd, maar helaas, wat zijn nu precies de juiste instellingen?
Ik zou eerst eens de laatste Android versie installeren, daarna kijken of de problemen er nog steeds zijn.

https://kodi.tv/article/kodi-leia-187-android

Met welk apparaat ben je bezig waar Kodi nu op draait?

• HereIsTom
@hardware-lover Bedankt, zal de laatste versie eerst installeren.
Ik gebruik een HiMedia Q10 Pro.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• alesandro_46
HereIsTom schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:44:
Had laatst ook allerlei problemen i.c.m. een Pioneer VSX-827. Uiteindelijk de receiver even van de spanning gehaald en daarna was het opgelost.

• HereIsTom
@alesandro_46 Bedankt voor de tip, ga ik straks ook proberen.

• HereIsTom
Ook de laatste versie van Kodi hielp helaas niet, maar nog wat spelen met de instellingen deed het geluid ineens wel, wat bleek, aantal kanalen moet niet op 5.1 staan maar op 2.0!?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:42:
Ook de laatste versie van Kodi hielp helaas niet, maar nog wat spelen met de instellingen deed het geluid ineens wel, wat bleek, aantal kanalen moet niet op 5.1 staan maar op 2.0!?
Dat is juist ja. Je receiver weet wat ie ervan moet maken als ie audio krijgt aangeleverd via HDMI en de stream as is moeten worden afgespeeld.

Heb je al eens gezien wat er onderin aan tekst tevoorschijn komt als je op de regel staat waarin de instelling gewijzigd kan worden? ;)

Pagina: 1 ... 39 ... 44 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True