• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48
Nederland is een groot spender aan Ukraine maar leert ook veel terug vanuit Ukraine. Veel strategieën worden nu ook uitgetest in Nederland. Ze hebben ook contracten getekend om Nederlandse Tech in Ukraine te testen enz. Dus verwacht dat Nederland veel kan leren van Ukraine.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-08 16:07
In het "AI nieuwsoverzicht" van MSN krijg ik zo en af en toe Storm Shadow/SCALP te zien.
Het laatste (niet-gecheckte) bericht is dat UA een licentie krijgt om de boel zelf te bouwen na een TACO'tje

Dat doet mij afvragen:
Kan het worden ingezet in een rol van de Patriot PAC-2? Zo nee, waar is het dan wel nuttig voor?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:29

_Eend_

🌻🇺🇦

D_Jeff schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 18:46:
In het "AI nieuwsoverzicht" van MSN krijg ik zo en af en toe Storm Shadow/SCALP te zien.
Het laatste (niet-gecheckte) bericht is dat UA een licentie krijgt om de boel zelf te bouwen na een TACO'tje

Dat doet mij afvragen:
Kan het worden ingezet in een rol van de Patriot PAC-2? Zo nee, waar is het dan wel nuttig voor?
Storm Shadow is daar te langzaam voor. Het heeft een kleine turbojet aan boord, geen raket. Dat is nog los van de rest wat je zou moeten ombouwen. Het is een kruisvluchtwapen tegen gronddoelen. En die gronddoelen vliegen doorgaans niet met Mach zoveel door de lucht, dat vliegen doen ze (deels) pas als ze geraakt worden door dit ding :P

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Spanje en Polen kopen samen 7 Airbus A330 Multi Role Tanker Transport (MRTT) vliegtuigen. Vier vliegtuigen zijn voor Polen bedoeld, en 3 voor Spanje.

Bron: Army Recognition

Deze vlliegtuigen hebben een groot belang, omdat een slagvaardige transport- een tankerluchtvloot een van de capabilities is die we in de EU onvoldoende hebben en ons steeds afhankelijk maakt van de bijvoorbeeld de Amerikanen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzh5t8hStfIGHrAenXVgHtxaT0g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HDz0wSPRko20WXyIYgKk5b5l.jpg?f=user_large
Een ander ding dat ik van belang vind is dat deze toestellen zijn gekocht onder de EU SAFE (Security Action for Europe) regeling. Om meer harmonisatie van wapensystemen in de EU te bewerkstelligen komen landen pas in aanmerking voor de regeling wanneer ze gezamenlijk tot een aankoop van wapensystemen komen.

Edit: In EU is al een aardige coalitie aan het ontstaan die gezamenlijk een A330-MRTT vloot beheren. Hierover meer in armyrecognition.

[ Voor 10% gewijzigd door teacup op 28-08-2026 22:34 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste

Let op:
Besprekingen over Russische-Westerse verhoudingen mogen hier: [ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Het bespreken van de inzet van wapensystemen in Oekraine alsmede tactieken, strategieën en operationele omstandigheden mogen hier: Militaire achtergronden omtrent de oorlog in Oekraïne
De Nederlandse strijdkrachten mogen hier: De herbouw van de Nederlandse strijdkrachten, alweer...