Inderdaad.... belevingen verschillen. Deze film heb ik destijds eerst in de bioscoop gezien. Was compleet overdonderd door de beelden, het verhaal en de muziek. Daarna heb ik em op VHS gehad. En daarna nog zeker 10x gezien. Eigenlijk zie ik die film elk jaar wel een keer. Ook met mijn kinderen nu die wat ouder zijn. Mijn vriendin en ook haar kinderen (volwassen) vonden het een mooie film. En ja. Het verhaal moet je wel liggen / binnen komen.Pazo schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:50:
Genereer je eigen UBB code review
Blade Runner (1982) [Afbeelding: Blade Runner (1982)] Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: R Oke. Ik hou best van Sci-Fi films, ook oude. En Harrison Ford en Rutger Hauer zijn ook niet de minste acteurs. IMDB score van 8.2. Ik had de film al een tijdje liggen. Kids op bed, vrouw was nog aan het werk. Likeur43 erbij, zakje chips en kijken maar, succes verzekerd.
Dus niet. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kwam er gewoon niet in. Na een uur kijken had ik nog steeds het gevoel dat het verhaal moest beginnen, dat ik nog steeds de introductie van de film zat te kijken. Kwartier later heb ik de film uitgezet. Volgens mij de eerste keer in mijn leven dat ik een film niet heb afgekeken. Ik heb Blade Runner 2049 ook nog liggen, maar of ik daar aan ga beginnen?
Het enige dat ik wel leuk vond was om te zien hoe ze in 1982 dachten dat de wereld er in 2019 uit zou zien. Wel vliegende auto's maar zaken als computers / telefoons / apparatuur is geen jaar vooruit gegaan.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Uiteindelijk gaat de film over de grote levensvraag: Als een robot niet meer te onderscheiden is van een mens..... moet de robot dan ook mensenrechten krijgen?
Een veel gebruikt thema in films en series. (Westworld).
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome