Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Pazo schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:50:
Blade Runner (1982)[Afbeelding: Blade Runner (1982)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 8.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: R
Oke. Ik hou best van Sci-Fi films, ook oude. En Harrison Ford en Rutger Hauer zijn ook niet de minste acteurs. IMDB score van 8.2. Ik had de film al een tijdje liggen. Kids op bed, vrouw was nog aan het werk. Likeur43 erbij, zakje chips en kijken maar, succes verzekerd.
Dus niet. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kwam er gewoon niet in. Na een uur kijken had ik nog steeds het gevoel dat het verhaal moest beginnen, dat ik nog steeds de introductie van de film zat te kijken. Kwartier later heb ik de film uitgezet. Volgens mij de eerste keer in mijn leven dat ik een film niet heb afgekeken. Ik heb Blade Runner 2049 ook nog liggen, maar of ik daar aan ga beginnen?

Het enige dat ik wel leuk vond was om te zien hoe ze in 1982 dachten dat de wereld er in 2019 uit zou zien. Wel vliegende auto's maar zaken als computers / telefoons / apparatuur is geen jaar vooruit gegaan.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Inderdaad.... belevingen verschillen. Deze film heb ik destijds eerst in de bioscoop gezien. Was compleet overdonderd door de beelden, het verhaal en de muziek. Daarna heb ik em op VHS gehad. En daarna nog zeker 10x gezien. Eigenlijk zie ik die film elk jaar wel een keer. Ook met mijn kinderen nu die wat ouder zijn. Mijn vriendin en ook haar kinderen (volwassen) vonden het een mooie film. En ja. Het verhaal moet je wel liggen / binnen komen.
Uiteindelijk gaat de film over de grote levensvraag: Als een robot niet meer te onderscheiden is van een mens..... moet de robot dan ook mensenrechten krijgen?
Een veel gebruikt thema in films en series. (Westworld).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Pazo schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:50:
Het enige dat ik wel leuk vond was om te zien hoe ze in 1982 dachten dat de wereld er in 2019 uit zou zien. Wel vliegende auto's maar zaken als computers / telefoons / apparatuur is geen jaar vooruit gegaan.
Die zoom and enhance functie is anders nog steeds behoorlijk futuristisch. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Ik heb wel wat teweeg gebracht met mijn mening :o
Nou ja, misschien binnenkort toch nog maar eens een poging wagen om de laatste drie kwartier te kijken.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:01

Flabergasted

Prepare to die !

Vergeet de prachtige filmuziek van Vangelis niet !
Topfilm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Pazo schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:13:
Nou ja, misschien binnenkort toch nog maar eens een poging wagen om de laatste drie kwartier te kijken.
Kijk em gewoon opnieuw.
Als ik BR 20x kan zien.... moet jij dat toch minimaal 1,5x kunnen? ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Persoonlijk vindt ik Bladerunner een prachtige film, maar het is geen film voor iedereen, ik kan in mijn directe omgeving diverse personen aanwijzen die het helemaal niets zouden vinden.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17-09 21:32
AvK schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:18:
[...]

Kijk em gewoon opnieuw.
Als ik BR 20x kan zien.... moet jij dat toch minimaal 1,5x kunnen? ;)
Als jij 'm 20 keer hebt gezien, vond je het blijkbaar een geweldige film, dus slaat deze opmerking eigenlijk nergens op :>

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:00

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik had precies hetzelfde als jij :). Ik wilde em heel graag mooi vinden, maar ik kon er ook niet in komen. Het tempo ligt ook tergend laag - vast verpest door huidige films.

Maar! Ik heb vorig jaar of zo 2049 gekeken en die vond ik dan weer wel fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 22:10
Ik vond beide Blade Runner films wel goede overpeinzingen over menselijkheid. Het tempo is idd erg traag en je ziet de personages bij alledaagse onbenulligheden bezig zoals bvb een minutenlange scène van eten. En de repetitieve droomscènes halen de weinige vaart ook uit het verhaal, ook al zijn ze zijdelings relevant voor het plot. Maar deze "sfeer" films die langzaam voorbij drijven zijn niet voor iedereen weggelegd.

2001: A space odyssey is nog trager waar het 10 minuten duurt om te docken en een stewardess een space meal brengt in een kwartier. Dan zijn er nog trage interacties met HAL en een saaie looproutine. Het geeft allemaal aan dat ruimtereizen slaapverwekkend is, maar ik weet niet of zulke films vandaag nog volk lokken naar de bioscoop. Ook al hebben elementen van deze film hun weg gevonden naar heel veel sci fi films, het wordt enkel mondjesmaat toegepast.

[ Voor 5% gewijzigd door algalid op 02-09-2019 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Blade Runner uit 1982 is mijn all-time favorite. Ken geen enkele film met meer sfeer dan deze film. Zulke heerlijke muziek, prachtige beelden, zeer goede acteurs en regie en ook nog eens een geweldig verhaal.

Kan echter ook goed begrijpen dat dit te traag is voor sommigen. The New World is ook zo'n film die tergend traag is maar zo mooi gemaakt is. Het moet je gewoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is traag. Maar uiteindelijk zeer de moeite waard, ook als scifi je ding niet is maar goede verhalen wel. Al was het vanwege die ene scène aan bijna het eind. /geenspoiler

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

God ik lees ook weer eens dit topic. La la land een blade runner een 3. Ik loop maar weer door.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 08:46
MrVegeta schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:34:
God ik lees ook weer eens dit topic. La la land een blade runner een 3. Ik loop maar weer door.
Tja, smaken verschillen nu eenmaal, en gelukkig maar. De wereld zou zo saai zijn als we allemaal precies hetzelfde mooi en lelijk zouden vinden!

Blade Runner is ook één van mijn favoriete films. Prachtige sfeer, bijzondere muziek, uitstekende acteerprestaties, boeiende existentiële vragen. Het is inderdaad geen film van snelle actie en hoog tempo. Als je dan niet geïnteresseerd bent in het leven van Rick Deckard en waar hij mee bezig is, dan kan dat trage tempo inderdaad slaapverwekkend zijn (kan ik me voorstellen ;) ). En hoewel Blade Runner 2049 een modern gemaakte film is blijft die film in dezelfde sfeer om goed aan te sluiten bij z'n voorganger. Toch heeft die nieuwe Blade Runner minder emotionele impact dan de eerste Blade Runner. Vooral de monoloog van Rutger Hauer aan het eind ... kippenvel!

Andere nog niet genoemde prachtige films met lang uitgesponnen scenes:
- Once Upon a Time in the West (opening scene)
- Lawrence of Arabia (Bedoeine op kameel komt in de verte aanrijden)

Wat La La Land betreft ... Je moet er maar van houden. En dat deden mijn vrouw en ik niet. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
@Haay mag ik daar aan dat lijstje dan ook The Hateful Eight aan toevoegen? Veel modernere film maar heeft net zo'n sfeer als de andere twee.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Godzilla: King of the Monsters (2019)Godzilla: King of the Monsters (2019)
Tweakers: 5.8 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13

Ik wilde een film met overdreven actie en allesvernietigende monsters zonder een echt serieuze verhaallijn en dat kreeg ik. Net als de 2014 variant niet teleurgesteld. Het is natuurlijk heel wat anders dan de eerste Godzilla film die ik ken (1997), maar het verhaal over Godzilla snap ik nu beter. Ik vind het visueel wat meer acceptabel dan de Japanse varianten, dat neigt echt tegen satire aan met die speciale effects van monsters die gebruikt zijn uit de speelgoedwinkel _O-

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.pngundefined / 10

Avengers: Endgame (2019)Avengers: Endgame (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: PG-13

Tja, het meeste is al geschreven over de film, ik kan weinig toevoegen: geweldig audiovisueel spektakel en dat maar liefst 3 uur lang. Het tijdreizen maakt het wel een stuk interessanter.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:54
Ik wacht echt met smart op de film Joker. Sinds de eerste trailers ben ik echt enthousiast geraakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
handige_harrie schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:55:
[...]

Ik had precies hetzelfde als jij :). Ik wilde em heel graag mooi vinden, maar ik kon er ook niet in komen. Het tempo ligt ook tergend laag - vast verpest door huidige films.

Maar! Ik heb vorig jaar of zo 2049 gekeken en die vond ik dan weer wel fantastisch.
Blade Runner 2049 heeft een mysterie dat opgelost moet worden. Dat maakt het al interessanter om naar te kijken. K is ook een veel sympathieker personage dan Deckard, die vooral erg nors is.

Ben zelf ook niet zo kapot van Blade Runner. Omdat de film erg subtiel is staat het open voor interpretaties en daar moet je maar van houden. Ik haal de existentiële vragen zoals andere tweakers die vinden er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:32:
Ik wacht echt met smart op de film Joker. Sinds de eerste trailers ben ik echt enthousiast geraakt :)
Yup! Gisteren de trailer gezien. Ook meteen op mijn "must see" lijstje voor bioscoop bezoek toegevoegd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:27:
Ken geen enkele film met meer sfeer dan deze film.
Predator >:)

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Koning der suspense! Zeker veel sfeer in deze film ja. Binnenkort maar weer eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:35

Honesty

kattenneus!

Blinded by the Light (2019)Blinded by the Light (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13
Ik vond het een mooie film, komt goed opgang, je krijgt voor zover als het kan een goed gevoel voor de hoofdpersonen. Verder omdat ik uit die tijd kom geeft het ook een mooi tijdsbeeld van een generatie die opgroeit zonder zorgen(de herinneringen aan de oorlog ebt weg, maar er is werkloosheid, extreem rechts, armoede en het ijzeren gordijn)
De film is een mix van drama en musical, maar op een mindere manier dan rocketman of la la land, hier voegt het echt iets toen.
enige nadeel vond ik het einde, dat was iets te abrupt en te snel voor mijn gevoel. maar dan kan ook persoonlijke reden zijn. Voor de rest me goed vermaakt, soms gelachen soms gehuild maar zeker niet verveeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zojuist voor het eerst IT, chapter 1 in IMAX... ho-ly shit wat een waanzinnige serie jump scares... :+

Zometeen chapter 2 er achteraan. :o
AcidBurn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:52:
Ik heb IT deel 1 vandaag nog even thuis gekeken, ga vrijdag avond naar Chapter 2.
Voor marathon moet ik bijbetalen, zonde van het geld ;)
De moeite waard, qua scary. Ik heb speciaal gewacht met deel 1 kijken - dat helpt! ;)

Ik kan me überhaupt niet herinneren ooit eerder zo’n scary shitshow in de bios te hebben gezien...

1 klacht: het geluid staat hier echt op standje ‘einde trommelvliezen’ :(

[ Voor 66% gewijzigd door Ramzzz op 05-09-2019 00:00 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Ik heb IT deel 1 vandaag nog even thuis gekeken, ga vrijdag avond naar Chapter 2.
Voor marathon moet ik bijbetalen, zonde van het geld ;)

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ramzzz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:42:
Zojuist voor het eerst IT, chapter 1 in IMAX... ho-ly shit wat een waanzinnige serie jump scares... :+

Zometeen chapter 2 er achteraan. :o

[...]

De moeite waard, qua scary. Ik heb speciaal gewacht met deel 1 kijken - dat helpt! ;)

Ik kan me überhaupt niet herinneren ooit eerder zo’n scary shitshow in de bios te hebben gezien...

serieus.... kijk je nooit horror??

IT 1 in imax gezien, en heb thuis een aardig audio setje staan met een 65" tv, maar zelfs de kinderen vonden de film totaal niet eng (10 en 13) maar juist leuk

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

cypher21 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:23:
[...]

serieus.... kijk je nooit horror??

IT 1 in imax gezien, en heb thuis een aardig audio setje staan met een 65" tv, maar zelfs de kinderen vonden de film totaal niet eng (10 en 13) maar juist leuk
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9uhDa92.jpg

? :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
nou nou... een enorme... pfoeh... je moest eens weten...

Vond IT absoluut wel vermakelijk hoor en heb de 1e gezien toen ik zelf tien was. Destijds enorm eng en spannend maar vind in de huidige tijd de remake van IT absoluut niet eng en alle "jumpscares' enorm voorspellend

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 05-09-2019 10:46 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 21:51
Vaak zijn het deze mensen die het hardst schrikken van een jumpscare, daarom haten ze deze ook.
Ze weten dat het eraan komt, en dan toch schrikken :+ .
Dat is natuurlijk niet stoer en daarom zijn jumpscares kut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Okja (2017)Okja (2017)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: TV-MA
Nadat ik de film al diverse malen op lijstjes zag staan toen ik had gegoogled op "Beste films op Netflix" heb ik deze op een doordeweekse avond maar eens opgezet. Positief: Mooie beelden, goede CGI, leuk verhaal met een opvoedkundige ondertoon. Negatief: Het verhaal is flinterdun en een stukje ongeloofwaardig af en toe. Ook liet het acteerwerk hier en daar te wensen over. Leuke film om eens te kijken. Al met al valt ie prima uit te zitten.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:09

s0kkie

Cowabunga

Vanavond naar IT 2 in Dolby Cinema, twee jaar op gewacht en nu eindelijk.
Dolby Cinema is sowieso beter voor horror dan IMAX, de zwart tinten komen veel meer tot zijn recht en horrors zijn over het algemeen donkerder :)

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:38

Megatron

Intergalactic Planetary

emil_406 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:38:
Okja (2017)[Afbeelding: Okja (2017)]
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: TV-MA
Nadat ik de film al diverse malen op lijstjes zag staan toen ik had gegoogled op "Beste films op Netflix" heb ik deze op een doordeweekse avond maar eens opgezet. Positief: Mooie beelden, goede CGI, leuk verhaal met een opvoedkundige ondertoon. Negatief: Het verhaal is flinterdun en een stukje ongeloofwaardig af en toe. Ook liet het acteerwerk hier en daar te wensen over. Leuke film om eens te kijken. Al met al valt ie prima uit te zitten.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Deze heb ik laatst ook eens opgezet. Goede film, erg van genoten! Het acteerspel van die groep activisten vond ik wat minder, maar soit. Ik vond dat de film verder ook een mooie boodschap rondom de waanzin van de bio-industrie bevatte. Normaal ben ik daar als echte carnivoor niet zo gevoelig voor, maar na het zien van deze film heb ik mijn vleesconsumptie aanzienlijk teruggeschroefd :*)

Scranton! What? The electric city.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Droefsnoet schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 02:37:
[...]

maar het verhaal moet wel een beetje logisch zijn en dat is het in John Wick 3 niet
Het verhaal in de 3 filmen is altijd flinter dun geweest, raar dus dat mensen er nu dus over vallen? Gevalletje van "been there done that" na 3 films?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Blade Runner 2049 (2017)Blade Runner 2049 (2017)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 164 min | MPAA: R
Een interessante film maar in mijn ogen zonder de allure van de originele Blade Runner. Her en der wat aan de trage kant. Mijn verwachtingen waren vermoedelijk te hoog. Een 7 lijkt mij prima. Kudo's voor de goed passende synth muziek.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 17:09

PinusRigida

I put the p in pool.

Ramzzz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:42:

Da's in elke bioscoop tegenwoordig (of is het al lang?) i.i.g. het is helemaal niet prettig als het zo luid staat dat het fysiek pijn begint te doen en blijkbaar is dat de norm geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:37

Vrijdag

De Zwarte

PinusRigida schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:35:
[...]

Da's in elke bioscoop tegenwoordig (of is het al lang?) i.i.g. het is helemaal niet prettig als het zo luid staat dat het fysiek pijn begint te doen en blijkbaar is dat de norm geworden.
De laatste keer dat ik in de bios zat was Avengers Endgame. Ik heb op een gegeven moment de oordopjes van mijn telefoon ingedaan want ik vond het wel weer mooi. En terwijl de zaal (Pathé Imax Den Haag) niet eens echt zo'n kabaalzaal is :{

Ik heb ook nog motordoppen en concertdoppen, die ga ik maar eens proberen. Ben benieuwd of het niet "teveel" dempt.

@s0kkie Ah crap, je hebt de film al gezien. Nu moet ik uit het topic blijven :P Oh datum verkeerd gelezen 8)7

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:09

s0kkie

Cowabunga

@Vrijdag Nee ik ga vanavond in Amsterdam :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:19
Wat mij laatste tijd vooral zo stoort, thuis en de weinige keren dat ik naar de bios ga, is dat de tekst scènes verdomd zacht zijn opgenomen en de actie momenten juist weer absurd hard.

Is wellicht ook een gevolg dat de bios standaard de boel harder gaat zetten, heb laatste tijd steeds vaker in films dat ik meerdere keren het geluid moet aanpassen tussen scenes door. Naar mijn mening zou het op één niveau prettig moeten zijn de gehele film door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

HMC zit bij de gemiddelde film thuis ook constant met volume te spelen. Zeer irritant.
Bios doe ik al niet meer. Niet alleen is het gecensureerd hier, maar het geluid is gewoon veel te hard.
:w

Eat the bugs, live in a pod

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33
Wat voor geluidssysteem hebben jullie thuis? Staat het wel goed afgesteld allemaal?

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:19
@LA-384 Ik heb het bij ouders thuis op luxe speakers, op mijn eigen tv met/zonder extra speakers.
Wil binnenkort een kamer ombouwen tot thuisbioscoop met een luxere Philips 7.1 set, zullen zien of dat verandering brengt.

Maar hoe dan ook, vind het prima en logisch als de actie scenes wat meer er uit moeten 'spatten', maar het verschil in volume is te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kom maar op met IT2 reviews!
Ben erg benieuwd.

(IT2 en The clown Joker, dat worden (denk ik) de films voor mij dit jaar)

[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 06-09-2019 07:44 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

streamnl schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 07:01:
Ben erg benieuwd.

(IT2 en The clown, dat worden (denk ik) de films voor mij dit jaar)
Je bedoelt de joker:)

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Zo. Niet wakker...
Ik ga het verwijten aan een lage cafeïne peil. Ik zou het anders ook niet weten. :+

Maar idd... Ik bedoelde the Joker.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

streamnl schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 07:01:
Ben erg benieuwd.

(IT2 en The clown Joker, dat worden (denk ik) de films voor mij dit jaar)
Gisteren naar IT 2 geweest en ik vond het een toffe film. Ga er zo een uitgebreide review van schrijven maar eerst sporten. Daar schijn je rooie chicks mee te kunnen scoren.
spoiler:
Net als Ben :P

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 06-09-2019 08:56 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Tallulah (2016)Tallulah (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 111 min | MPAA: N/A
Weer een film die op een lijstje met "Beste films op Netflix" stond. Ik begreep alleen niet helemaal waarom. Een redelijk 1000 in een dozijn verhaal. Deze film had ook gewoon een aflevering uit een serie kunnen zijn. Wel goed acteerwerk van Jennier Page
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

streamnl schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 07:48:
[...]

Zo. Niet wakker...
Ik ga het verwijten aan een lage cafeïne peil. Ik zou het anders ook niet weten. :+

Maar idd... Ik bedoelde the Joker.
Weet iemand al de leeftijfkeuring van The Joker. De kinderen hebben er ook veel zin in.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Honesty schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:11:
[...]

Weet iemand al de leeftijfkeuring van The Joker. De kinderen hebben er ook veel zin in.
Rated R. Dus grof taalgebruik en geweld: IMDB: Joker (2019)

Weet niet hoe oud jouw kinderen zijn maar het wordt absoluut geen comedy ;)

Ik hoop op een grimmige Joker. Van wat ik van de trailers heb gezien stemt het me hoopvol. In plaats van de standaard psychopaat/sociopaat wordt de Joker veel menselijker neergezet. En dat maakt hem eigenlijk nog veel angstaanjagender en tegelijkertijd heel erg tragisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Vrijdag schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:16:
[...]

Ik hoop op een grimmige Joker. Van wat ik van de trailers heb gezien stemt het me hoopvol. In plaats van de standaard psychopaat/sociopaat wordt de Joker veel menselijker neergezet. En dat maakt hem eigenlijk nog veel angstaanjagender en tegelijkertijd heel erg tragisch.
Klopt hij wordt juist grimmig en drama ipv de zoveelste zoete superheldenfilm, dat is ook de reden dat ik er veel zin in heb. Maar op de Vue app kan ik de leeftijdskeuring nog niet zien.
Mijn zoon is 12 en die zei, "The joker zie je in de reclame van de Vue Pass dus daarom moet die wel 12 zijn", net als Venom destijds daarvan dachten we ook dat die 16 was maar die was 12. Leeftijdscategorie 12 jaar is geen probleem want dan mogen ze mee met een volwassene. 16 is wel een probleem want dan kom je bij onze vue echt niet binnen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Honesty schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:20:
[...]

Klopt hij wordt juist grimmig en drama ipv de zoveelste zoete superheldenfilm, dat is ook de reden dat ik er veel zin in heb. Maar op de Vue app kan ik de leeftijdskeuring nog niet zien.
Mijn zoon is 12 en die zei, "The joker zie je in de reclame van de Vue Pass dus daarom moet die wel 12 zijn", net als Venom destijds daarvan dachten we ook dat die 16 was maar die was 12. Leeftijdscategorie 12 jaar is geen probleem want dan mogen ze mee met een volwassene. 16 is wel een probleem want dan kom je bij onze vue echt niet binnen.
Ah, als ze strikt zijn met leeftijd mag je zoon inderdaad niet naar binnen als hier van "R" 16 jaar wordt aangehouden.

De eerste trailer was inderdaad wat meer behoudend, de laatste is al veel volwassener/grimmiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
Honesty schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:20:
[...]

Klopt hij wordt juist grimmig en drama ipv de zoveelste zoete superheldenfilm
De DC films waren inderdaad allemaal erg zoet. Ben blij dat ze eens wat grimmiger worden dan de massale vernietigingen, nekbrekende supermannen en moordende vleermuismannen. Als de eerste zin die Batman zegt "Tell me, do you bleed?" is, weet je dat je met een makke film te maken hebt. Gelukkig gaat daar verandering in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

Avengers: Endgame (2019)Avengers: Endgame (2019)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: PG-13
Laatste endgame gezien, best een aardige film, leuke verwijzingen naar vorige delen en de bekende (ietwat flauwe) grapjes. In principe worden de verhaallijnen ook netjes afgerond (in ieder geval voor de karakters die zelf geen vervolg krijgen). Ik stoor me wel wat aan de plotholes her en der, en een verdwaald compleet overbodig "kijk ons eens girl power zijn" momentje, maar afijn, van een mainstream marvel film hoef je ook niet veel anders te verwachten.

Op zich vermakelijk, en de moeite waard omdat ik al veel van de vorige films ook gezien heb, dus een stukje closure. Losstaand is het gewoon een doorsnee superhero film, niks speciaals.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Vrijdag schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:16:
[...]

Ik ook. Ik ben benieuwd of het mijn favoriete 'superheldenfilm' van de troon kan stoten.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Honesty schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:11:
https://www.kijkwijzer.nl/joker/page26-0-1505250.html
G16,A12,SAL,TAL,DAL,HAL
Dus vanwege geweld 16 jaar.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
Ik ben een beetje bang dat de trailer al alles laat zien en dat de laatst 20 min pas echt over 'the joker' gaan.
Ja je hebt opbouw nodig, maar in de comics heeft de joker nooit een vaste backstory gehad.
Hij was in iedere geval altijd al een psychopaat,

Hier willen ze hem 'menselijk' maken, en dat vind ik jammer en dat is ook niet de kracht van zijn karakter, hij is gewoon hoog intelligent en zwaar gestoord.

Hier lijken ze hem neer te zetten als clown bassie met wat tegenslagen.

[ Voor 8% gewijzigd door whiner op 06-09-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@Vrijdag
"In plaats van de standaard psychopaat/sociopaat wordt de Joker veel menselijker neergezet. En dat maakt hem eigenlijk nog veel angstaanjagender en tegelijkertijd heel erg tragisch".

Jep, helemaal mee eens.. Ik hoop echt dat ik niet teleurgesteld word.

Mare...ik weet dat je ook op andere forums druk bent met plaatjes posten (ik ga ze zo bekijken, hoort bij de vrijdag...), maar ik vermoed ook dat je onderhand uit gesport bent.
Dus... waar blijft je review ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
whiner schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:31:
Hier willen ze hem 'menselijk' maken, en dat vind ik jammer en dat is ook niet de kracht van zijn karakter, hij is gewoon hoog intelligent en zwaar gestoord.

Hier lijken ze hem neer te zetten als clown bassie met wat tegenslagen.
Hm dat haal ik dan weer helemaal niet uit de trailers. Ik zie iemand die nonstop tegenslagen heeft in zijn leven, hulp zoekt en het niet krijgt en langzaam helemaal doordraait. Naar mijn mening een perfecte opbouw naar de Joker in een duister(der) universum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:45:
[...]

Hm dat haal ik dan weer helemaal niet uit de trailers. Ik zie iemand die nonstop tegenslagen heeft in zijn leven, hulp zoekt en het niet krijgt en langzaam helemaal doordraait. Naar mijn mening een perfecte opbouw naar de Joker in een duister(der) universum.
Menselijker kan toch bijna niet ?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
streamnl schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:48:
[...]
Menselijker kan toch bijna niet ?
Nee, dat is waar. Ik doelde meer op dat ze hem hier weg willen zetten als 'clown bassie met wat tegenslagen'. Volgens mij snap ik het bericht niet helemaal goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

streamnl schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:39:
@Vrijdag
"In plaats van de standaard psychopaat/sociopaat wordt de Joker veel menselijker neergezet. En dat maakt hem eigenlijk nog veel angstaanjagender en tegelijkertijd heel erg tragisch".

Jep, helemaal mee eens.. Ik hoop echt dat ik niet teleurgesteld word.

Mare...ik weet dat je ook op andere forums druk bent met plaatjes posten (ik ga ze zo bekijken, hoort bij de vrijdag...), maar ik vermoed ook dat je onderhand uit gesport bent.
Dus... waar blijft je review ;)
Haha, misschien dat ik vanavond nog wat plaatjes post daar. Op dit moment nog even geen gelegenheid daarvoor ;)

It Chapter Two (2019)It Chapter Two (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Horror | Runtime: 169 min | MPAA: R
Deel twee van de remake/reboot/re-imagining-re-whatever van It! Het boek dat voor velen coulrofobie introduceerde.

De eerste verfilming uit 1990 (miniserie) was erg sterk, totdat de teleurstellende finale kwam. In deze nieuwe versie ziet alles er wat beter uit en is er redelijk veel uit het boek overgenomen. Voor de kenners komt hier en daar nog een schildpad voorbij ook.

De film begint min of meer waar deel 1 eindigde. Als je deel 1 vergeten bent is dat niet heel erg omdat er aardig wat flashbacks in zitten. Deze pasten wat mij betreft prima in de film en namen zeg maar de "narrative/voice-over" over. Ook is het leuk om dingen uit het boek te herkennen.

Ondanks dat de film behoorlijk lang duurt (net geen drie uur), zit er toch aardig wat vaart in. Misschien niet een groot ding, maar de film is 16/R rating. Dus grof taalgebruik en her en der wel gore. Dat vond ik wel passen, karakters praten en zeggen dingen zoals je dat van ze verwacht.

Het lastige is dat er over de film verder weinig te zeggen is zonder in gigantische spoilers terecht te komen. Net als deel twee van het origineel is in dit deel meer de nadruk op actie. Je ziet hoe de karakters worden gemanipuleerd door It en hoe ze terug gaan vechten. Hierdoor wordt het alleen wel meer een actiefilm dan een thriller/horror op sommige momenten.

In het eigen topic zal ik er wat meer over zeggen in spoilers :)

Hoe dan ook vond ik de film zeer de moeite waard.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
Once Upon a Time... in Hollywood (2019)Once Upon a Time... in Hollywood (2019)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: R
Ode aan klassiek Hollywood. Zo zou ik deze film in vier woorden omschrijven. Gisteravond in de bioscoop (Almere) gezien en van begin tot eind me geen seconde verveeld. Heb genoten van het tijdsbeeld dat met zo veel aandacht voor detail is neergezet. De acteerprestaties van vooral Leonardo DiCaprio en Brad Pitt vond ik geweldig. Ze groeien allebei tot personages waar je in de loop van de film echt om gaat geven. Het bezoek van Cliff Booth aan de Ranch waar de Manson hippies verblijven... Heerlijke spanning voelbaar! Ook vond ik de analogieën tussen de carrière van Rick Dalton en Clint Eastwood treffend. En dan het einde! Voor wie de film nog niet gezien hebben zal ik niks verklappen, maar dit einde voelde als een heerlijke ontlading. Kijk er nu al naar uit om deze film volgend jaar thuis in m'n eigen woonkamer weer opnieuw te kijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
Haay schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:58:
Ook vond ik de analogieën tussen de carrière van Rick Dalton en Clint Eastwood treffend.
Welke analogie was dat dan? Clint Eastwoord is doorgebroken dankzij spagnettiwesterns, terwijl Rick Dalton het juist als het einde ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Droefsnoet schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:04:
Welke analogie was dat dan? Clint Eastwoord is doorgebroken dankzij spagnettiwesterns, terwijl Rick Dalton het juist als het einde ziet.
Voordat Clint Eastwood naar Italië ging voor spaghettiwesterns heeft hij in de (zwart/wit ! ) western TV-serie Rawhide (1959-1966) gespeeld. Dat was zijn doorbraakrol.

In 1964 speelde hij in de spaghetti western A Fistful of Dollars van de toen nog onbekende Sergio Leone waarmee hij samen een ommekeer in het beeld van de spaghetti western maakte.

Dankzij The Good, the Bad and the Ugly welke in 1967 in de Amerikaanse bioscopen draaide werd Clint Eastwood een filmster.

[ Voor 9% gewijzigd door Haay op 06-09-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17-09 21:32
Haay schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:47:
[...]

Voordat Clint Eastwood naar Italië ging voor spaghettiwesterns heeft hij in de (zwart/wit ! ) western TV-serie Rawhide (1959-1966) gespeeld. Dat was zijn doorbraakrol.

In 1964 speelde hij in de spaghetti western A Fistful of Dollars van de toen nog onbekende Sergio Leone waarmee hij samen een ommekeer in het beeld van de spaghetti western maakte.

Dankzij The Good, the Bad and the Ugly welke in 1967 in de Amerikaanse bioscopen draaide werd Clint Eastwood een filmster.
@Droefsnoet z'n punt blijft staan: Rick Dalton is eerder het omgekeerde van Clint Eastwood.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:16:
[...]

Haha, misschien dat ik vanavond nog wat plaatjes post daar. Op dit moment nog even geen gelegenheid daarvoor ;)

It Chapter Two (2019)[Afbeelding: It Chapter Two (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Horror | Runtime: 169 min | MPAA: R
Deel twee van de remake/reboot/re-imagining-re-whatever van It! Het boek dat voor velen coulrofobie introduceerde.

De eerste verfilming uit 1990 (miniserie) was erg sterk, totdat de teleurstellende finale kwam. In deze nieuwe versie ziet alles er wat beter uit en is er redelijk veel uit het boek overgenomen. Voor de kenners komt hier en daar nog een schildpad voorbij ook.

De film begint min of meer waar deel 1 eindigde. Als je deel 1 vergeten bent is dat niet heel erg omdat er aardig wat flashbacks in zitten. Deze pasten wat mij betreft prima in de film en namen zeg maar de "narrative/voice-over" over. Ook is het leuk om dingen uit het boek te herkennen.

Ondanks dat de film behoorlijk lang duurt (net geen drie uur), zit er toch aardig wat vaart in. Misschien niet een groot ding, maar de film is 16/R rating. Dus grof taalgebruik en her en der wel gore. Dat vond ik wel passen, karakters praten en zeggen dingen zoals je dat van ze verwacht.

Het lastige is dat er over de film verder weinig te zeggen is zonder in gigantische spoilers terecht te komen. Net als deel twee van het origineel is in dit deel meer de nadruk op actie. Je ziet hoe de karakters worden gemanipuleerd door It en hoe ze terug gaan vechten. Hierdoor wordt het alleen wel meer een actiefilm dan een thriller/horror op sommige momenten.

In het eigen topic zal ik er wat meer over zeggen in spoilers :)

Hoe dan ook vond ik de film zeer de moeite waard.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Eigen topic??? Hebben we hier een Stephan king topic?? :9~

Straks even zoeken. Thanks voor de tip

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:34
Dark Phoenix (2019)Dark Phoenix (2019)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13
Groot fan van Marvel en groot fan van X-men, maar dit was toch echt wel de slechtste X-men uit de hele serie.
Simon Kinberg heeft er echt een potje van gemaakt met erg zwakke en voorspelbare dialogen en een zwak verhaal. Sophie Turner past mijn inziens ook gewoon echt niet als Jean, evenaal de acteurs die Storm, Cyclops en Nightcrawler spelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
The Dark Crystal (1982)The Dark Crystal (1982)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 93 min | MPAA: PG
Van de bedenkers van Sesamstraat komt de film ' The Dark Crystal'. Ik werd getriggerd omdat er een serie op Netflix staat met dezelfde naam. Ik wist zeker dat er ook een film van zou moeten zijn en jawel hoor. Deze is er en staat ook op Netflix. Het is zowaar de 4k release. Maar om heel eerlijk te zijn dat moet je met een film uit 1982 gewoon niet doen. Het is niet slecht en maar het voegt gewoon simpelweg helemaal niks toe aan de film.

De film zelf. Het was wel een erg leuke film om naar te kijken. Zeker op het moment dat Aughra ten tonele komt dan is het echt grappig gemaakt. Het is een leuke afwisseling tussen al het grafische geknal en geknetter van de huidige tijd. De film gaat ook niet heel erg diep op zaken in maar neemt aan dat de kijker gewoon aanneemt dat bepaalde zaken zo zijn. De stijl, het verhaal en het feit dat het al een iets oudere film is dragen bij aan het kijk plezier maar kunnen niet verhullen dat het gewoon niet een heel erg goede film is. Als volwassene heb je al vrij snel in de gaten hoe het tussen de Skesis en de Mystics zit en is het verder kijken hoe het sprookje, want zo voelt het een beetje, zich ontvouwd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
It Chapter Two (2019)It Chapter Two (2019)
Tweakers: 8.0 | IMDb: N/A | Genre: Horror | Runtime: 169 min | MPAA: R
Gisteravond gekeken. En ja, hij duurt lang met zijn bijna 3 uur. Maar het is eigenlijk helemaal niet zo'n lange zit. De eerste helft wordt logischerwijs voornamelijk gebruikt voor karakter opbouw (waarom ze terugkomen, waar het om gaat) maar dat is goed gedaan. De pauze kwam voor mij in ieder geval redelijk onverwacht, en dat is altijd een goed teken. De tweede helft staat in het teken van daadwerkelijk doen waar ze voor terugkomen, en bevat daarom inderdaad meer actie.

Er zitten een of twee jumpscares in en er is wat gore. Maar ik zie het als een prima thriller met best veel luchtige momenten. Van sommigen kon ik bijna hardop lachen :)
Er waren wel wat zaken die ik miste, die volgens mij wel zijn gefilmd. Maar die zullen verwijderd zijn om tijd te besparen. Ik heb ergens gelezen dat de oorspronkelijke uncut runtime over de 4 uur zou zijn geweest. We zien de bluray met deleted scenes graag tegemoet ;)

Het acteerwerk is over het algemeen uitstekend.
Een goed voorbeeld is het langzaam terugkerende gestotter van Bill, knap gedaan door James McAvoy. Jessica Chastain deed het beter dan verwacht, al had ik persoonlijk liever Amy Adams gezien als Beverly ;)
De film wist me -net als deels 1 - wel weer echt in verhaal te trekken, en dat gebeurt me niet vaak. Een goed teken wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
Webgnome schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 07:39:
De stijl, het verhaal en het feit dat het al een iets oudere film is dragen bij aan het kijk plezier maar kunnen niet verhullen dat het gewoon niet een heel erg goede film is.
_/-\o_

Eindelijk iemand die het durft te zeggen. Ik heb hem een tijd geleden nog eens proberen te kijken, maar na 45 minuten afgezet. De Jim Henson films hebben de tand des tijds niet goed doorstaan. Waar Labyrinth en The Dark Crystal als summum van fantasyfilms uit de jaren 80 worden gezien, zijn het eigenlijk helemaal geen goede films. Nou kijkt Labyrinth, ondanks het onsympathieke hoofdpersonage en niet aanwezige plot, toch best goed weg, Dark Crystal was een grote teleurstelling toen ik die weer keek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:04

SomerenV

It's something!

Hereditary (2018)Hereditary (2018)
Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Vanavond samen met de vriendin besloten een horroravondje te doen. Wel wat goede verhalen over deze film gehoord en hij staat op Netflix dus aangezet. Het begint allemaal vrij vaag en enorm traag waarbij we ons meermaals af vroegen wanneer het wat enger zou gaan worden. Ja, Charlie (het meisje) oogt freaky, maar echt eng is de film na zeker een uur nog altijd niet. Na het trage eerste uur begint er wat meer vaart in de komen maar komen er ook zaken aan bod die eerder lachwekkend zijn dan eng. En een hoop zaken waarbij je je afvraagt waar het opeens vandaan komt, of waarom het opeens zo over the top wordt. Als klap op de vuurpijl heb je nog het totaal idiote einde.

Je merkt aan alles dat deze film gemaakt is met een prequel en sequel in het achterhoofd. Een hoop zaken die nu nog enorm vaag omdat er geen achtergrond bekend is. Daarnaast een hoop zaken die even kort aan bod komen in de film maar uiteindelijk geen doel dienen. Personages zonder diepgang, een verhaal dat nergens op slaat, vol met cliches en acties die totaal onlogisch zijn. Op zoek naar een goede horror? Dan kun je deze overslaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
Mindhorn (2016)Mindhorn (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 89 min | MPAA: TV-MA
Soms heb je van die films die voorspelbaar zijn, doordrenkt zijn van flauwe humor en die een hoop ondermaat acteerwerk bevatten. Maar die dan al met al een leuk geheel vormen. Af en toe een briljant geintje tussendoor maakt dat deze op een zaterdagavond met een biertje prima te pruimen is.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.8.png6.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:20
The Prestige (2006)The Prestige (2006)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Goede film, wel misschien wat moeilijk te volgen. De film moet ook wat op gang komen. Naar het einde toe wordt hij steeds beter met zeer verrassende wendingen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bohemian Rhapsody (2018)Bohemian Rhapsody (2018)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Vooropgesteld; not a big fan van Queen ondanks dat het absoluut legendarische muziek is. Om het kort te houden; prima film maar het voelde voor mij wel een beetje als een musical; een verhaal om de bekende nummers aan elkaar te praten. Ik had meer willen zien van het leven buiten de spotlights. Het acteerwerk is prima maar ik kon mij niet onttrekken aan het gevoel dat Freddy een beetje als een soort parodie wordt neergezet soms. De 8.5 die de film hier op Tweakers krijgt vind ik te hoog: een 7.5 lijkt mij voldoende.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
SomerenV schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:46:
Hereditary (2018)[Afbeelding: Hereditary (2018)]
Tweakers: 5.7 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: R
Vanavond samen met de vriendin besloten een horroravondje te doen. Wel wat goede verhalen over deze film gehoord en hij staat op Netflix dus aangezet. Het begint allemaal vrij vaag en enorm traag waarbij we ons meermaals af vroegen wanneer het wat enger zou gaan worden. Ja, Charlie (het meisje) oogt freaky, maar echt eng is de film na zeker een uur nog altijd niet. Na het trage eerste uur begint er wat meer vaart in de komen maar komen er ook zaken aan bod die eerder lachwekkend zijn dan eng. En een hoop zaken waarbij je je afvraagt waar het opeens vandaan komt, of waarom het opeens zo over the top wordt. Als klap op de vuurpijl heb je nog het totaal idiote einde.

Je merkt aan alles dat deze film gemaakt is met een prequel en sequel in het achterhoofd. Een hoop zaken die nu nog enorm vaag omdat er geen achtergrond bekend is. Daarnaast een hoop zaken die even kort aan bod komen in de film maar uiteindelijk geen doel dienen. Personages zonder diepgang, een verhaal dat nergens op slaat, vol met cliches en acties die totaal onlogisch zijn. Op zoek naar een goede horror? Dan kun je deze overslaan.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
Ik denk dat jij de eerste bent die er net zo over denkt als ik _/-\o_ . Ik snap ook echt niet waarom deze film zon hoge waardering krijgt en bestempeld wordt als engste horror film.

(edit) net gezocht naar andere reviews, je bent gelukkig niet de enige die er zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 19:01

Tijntje

Hello?!

John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: R
Het begint lekker, harde actie die zelfs spannend is zonder dat er opzwepende muziek wordt gebruikt.
Daarna sloeg bij mij ergens halverwege de actie vermoeidheid in. Waar de vorige nog films nog een soort van plot hadden. We willen Z maar om dat te bereiken moeten A, B, C, etc langs.
Deze film wordt John Wick geleefd en maakt niet zijn eigen keuzes, hij regeert enkel op wat hem overkomt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:04

SomerenV

It's something!

whiner schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:50:
[...]

Ik denk dat jij de eerste bent die er net zo over denkt als ik _/-\o_ . Ik snap ook echt niet waarom deze film zon hoge waardering krijgt en bestempeld wordt als engste horror film.

(edit) net gezocht naar andere reviews, je bent gelukkig niet de enige die er zo over denkt.
Dit is typisch zo'n film die je óf geweldig vindt óf helemaal niks. Het idee achter de film is trouwens echt tof, maar de uitwerking is wat mij betreft te gaar voor woorden. Ook genoeg stukjes die nergens naar toe gaan. Zo zit er in het begin een focus op de zoon en een meisje uit zijn klas. Hij vindt haar duidelijk leuk. Later komt dit nog een keer naar voren, maar that's it. Hetzelfde met het feest waar hij naar toe wil. Waarom erover liegen (dat het een schoolfeest is) en zonder problemen Charlie meenemen? En waarom gelooft de moeder klakkeloos dat de school een feest geeft? Neem aan dat je zoiets wel mee krijgt als ouder zijnde :+

Blijkbaar moet alles op het einde ook op z'n plaats vallen, maar de uitleg en hints zijn zó vaag dat het einde dat ook nog steeds is. Typisch een film die een hoop open laat, hopende dat het een succes wordt zodat er in een prequel wat meer uitleg gegeven kan worden. Prima dat je je film wat 'moeilijker' of mysterieuzer wilt maken, maar je kunt er ook in door schieten en dat is net wat Hereditary doet.

spoiler:
Dat stuk trouwens dat Peter op zolder is voor het eerst en opeens drie naakte mensen ziet waarna hij door het raam naar buiten springt. We lagen echt dubbel :D Dat zag er zó debiel uit. Sowieso, waarom zijn er opeens naakte mensen op zolder en in de boomhut? Waar komen die vandaan? Hoezo kan moeders opeens in de hoek van het plafond chillen alsof zwaartekracht niet meer bestaat? En hoe moet je in godsnaam weten dat die demonenkoning eerst in Charlie zit? Ja, het wordt even vluchtig benoemd maar that's it. Hetzelfde met die moeder die ook tijdelijk bezeten zou zijn. Er wordt een klein beetje naar gehint maar meer niet. Nee, chaotisch en nergens duidelijk genoeg om tot een ' :o ' momentje te komen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

yorroy schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:53:
Dark Phoenix (2019)[Afbeelding: Dark Phoenix (2019)]
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13
Groot fan van Marvel en groot fan van X-men, maar dit was toch echt wel de slechtste X-men uit de hele serie.
Simon Kinberg heeft er echt een potje van gemaakt met erg zwakke en voorspelbare dialogen en een zwak verhaal. Sophie Turner past mijn inziens ook gewoon echt niet als Jean, evenaal de acteurs die Storm, Cyclops en Nightcrawler spelen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Eens, gisteren ook gekeken en het is huilen met de pet op. Gelukkig is die Kinberg nu klaar en gaat Disney de boel (weer) rebooten naar het schijnt. Als ze de Marvel formule een beetje aanhouden moet dat goed komen :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
SomerenV schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:15:
[...]

Dit is typisch zo'n film die je óf geweldig vindt óf helemaal niks. Het idee achter de film is trouwens echt tof, maar de uitwerking is wat mij betreft te gaar voor woorden. Ook genoeg stukjes die nergens naar toe gaan. Zo zit er in het begin een focus op de zoon en een meisje uit zijn klas. Hij vindt haar duidelijk leuk. Later komt dit nog een keer naar voren, maar that's it. Hetzelfde met het feest waar hij naar toe wil. Waarom erover liegen (dat het een schoolfeest is) en zonder problemen Charlie meenemen? En waarom gelooft de moeder klakkeloos dat de school een feest geeft? Neem aan dat je zoiets wel mee krijgt als ouder zijnde :+

Blijkbaar moet alles op het einde ook op z'n plaats vallen, maar de uitleg en hints zijn zó vaag dat het einde dat ook nog steeds is. Typisch een film die een hoop open laat, hopende dat het een succes wordt zodat er in een prequel wat meer uitleg gegeven kan worden. Prima dat je je film wat 'moeilijker' of mysterieuzer wilt maken, maar je kunt er ook in door schieten en dat is net wat Hereditary doet.

spoiler:
Dat stuk trouwens dat Peter op zolder is voor het eerst en opeens drie naakte mensen ziet waarna hij door het raam naar buiten springt. We lagen echt dubbel :D Dat zag er zó debiel uit. Sowieso, waarom zijn er opeens naakte mensen op zolder en in de boomhut? Waar komen die vandaan? Hoezo kan moeders opeens in de hoek van het plafond chillen alsof zwaartekracht niet meer bestaat? En hoe moet je in godsnaam weten dat die demonenkoning eerst in Charlie zit? Ja, het wordt even vluchtig benoemd maar that's it. Hetzelfde met die moeder die ook tijdelijk bezeten zou zijn. Er wordt een klein beetje naar gehint maar meer niet. Nee, chaotisch en nergens duidelijk genoeg om tot een ' :o ' momentje te komen.
Het is ook niet een hele slechte film, als je puur naar het verhaal kijkt en de subtiliteiten oppikt en het acteerwerk mee neemt, dan is de film best een 6 waard.
Maar het is TE subtiel waardoor de film gewoon slaapverwekkend wordt, helemaal wanneer je het gaat kijken zonder iets te weten over de film en er vanuit gaat dat het een enge horror film is (dankzij de marketing) .

Als ze mij van te voren hadden verteld dat het een drama / thriller is met een opbouwend verhaal, dan was ik waarschijnlijk verrast en was ik niet zo negatief geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Anna (2019)Anna (2019)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R
Best aardige spionnen actiefilm, maar alles voelt als "been there, done that, seen it before." Vanaf 1/3 van de film had ik serieus het gevoel deze film al eens eerder te hebben gezien, incl de hoofdpersonen. Het wordt ook nergens echt spannend, want het enige wat je je afvraagt is wie er in welk complot zitten, en dat wordt helaas net wat te snel uit de doeken gedaan. (Atomic Blonde deed dat bijvoorbeeld beter, met de reveal pas op het einde). Wel een pluspunt voor het feit dat er veel daadwerkelijk de plaatselijke taal gesproken wordt. Des te vreemder dat Helen Mirren dan weer geen woord Russisch spreekt in de film, terwijl ze het waarschijnlijk wel kan (haar vader was Russisch). Het kijkt lekker weg, en zit vol met actie, maar zeker geen hoogvlieger.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)
Tweakers: 8.3 | IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Action, Adventure, Family, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG
Gelijk gekeken toen deze op Netflix verscheen, wat een prachtige film met een verrassend verhaal. Vond het vooral mooi hoe de muziek was verwerkt in de film, ik moet wel toegeven dat toen ik de trailer zag van deze film ik zeer negatief was over de cartoon stijl waarvoor ze hadden gekozen en veel tweakers hier op het forum bleven mij de film maar aanraden. Bedankt daarvoor, want hierdoor heb ik hem een kans gegeven.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10
Bad Boys (1995)Bad Boys (1995)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R
Afgelopen zondag deze oude klassieker gekeken in 4K , tja wat moet ik erover zeggen? Blijft gewoon onwijs goed
Blade Runner 2049 (2017)Blade Runner 2049 (2017)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 164 min | MPAA: R
Had deze film al een tijd in mijn lijst staan en moest hem altijd nog een keer kijken en vorige week toch maar even tijd voor gemaakt, de film komt langzaam op gang en brengt je rustig in een prachtig verhaal. Deze film is zeker het kijken waard, als je er tegenop ziet omdat de film lang is zou ik doorbijten en gaan kijken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Piet_Piraat7
Yesterday (2019)Yesterday (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Fantasy, Music, Musical, Romance | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Leuke feelgood film met veel muziek van The Beatles. De hoofdrolspeler (muzikant) ontwaakt na een ongeluk in een andere tijdlijn, waar niemand ooit van The Beatles, Coca-Cola of Oasis heeft gehoord. Het levert leuke momenten op en een film vol muziek die erg prettig wegkijkt. Sommige personages / scenes zijn irritant wat helaas soms wat afbreuk doet aan de film. Al met al prima kijkvoer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:26

Punkrocker

Mostly harmless

Haay schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:58:
Once Upon a Time... in Hollywood (2019)[Afbeelding: Once Upon a Time... in Hollywood (2019)]
Ode aan klassiek Hollywood. Zo zou ik deze film in vier woorden omschrijven. Gisteravond in de bioscoop (Almere) gezien en van begin tot eind me geen seconde verveeld. Heb genoten van het tijdsbeeld dat met zo veel aandacht voor detail is neergezet. De acteerprestaties van vooral Leonardo DiCaprio en Brad Pitt vond ik geweldig. Ze groeien allebei tot personages waar je in de loop van de film echt om gaat geven. Het bezoek van Cliff Booth aan de Ranch waar de Manson hippies verblijven... Heerlijke spanning voelbaar! Ook vond ik de analogieën tussen de carrière van Rick Dalton en Clint Eastwood treffend. En dan het einde! Voor wie de film nog niet gezien hebben zal ik niks verklappen, maar dit einde voelde als een heerlijke ontlading. Kijk er nu al naar uit om deze film volgend jaar thuis in m'n eigen woonkamer weer opnieuw te kijken.
Gisterenavond gezien in de bios en ik kan me hier volledig bij aansluiten.
In tegenstelling tot sommige hier vond ik de dialogen wel weer goed (DiCaprio met dat meisje bijvoorbeeld).
Leuke cameo's en verwijzingen.
Mijn maat is een stuk jonger, die kende de Manson "legende" niet echt, dus die heb ik nog wat bij moeten praten.
Een 8 is een mooi cijfer hiervoor. _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
The Matrix (1999)The Matrix (1999)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 8.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: R
Twintig jaar geleden alweer. Nu was ik toen net 12 dus echt een kans krijgen om hem live in de bios te zien had ik niet. Maar ik heb natuurlijk de trilogie wel met klasgenoten gezien bij iemand thuis. En deze week dus in de bios.

Ik moet zeggen dat veel dingen mij ontgingen toen ik de film als tiener bekeek. Natuurlijk hebben veel films geput uit de actiescènes / slowmotion maar ook qua idee van The Matrix zelf (toen nog best een origineel idee) Twintig jaar merk je wel qua leeftijd van de film door de staat van de gebruikte technologie.

Ik ben benieuwd of het idee van een vierde film nog wat gaat toevoegen. De Matrix heeft wel een plekje kunnen claimen qua klassiekers in de moderne filmgeschiedenis wat mij betreft.
Once Upon a Time... in Hollywood (2019)Once Upon a Time... in Hollywood (2019)
Vooropgesteld ik wist niks over het achtergrondverhaal qua de Manson hippies en Sharon Tate. Dus ik ging vooral naar de film want een nieuwe Tarantino film (na Pulp fiction en Hateful Eight was ik wel toe aan een nieuwe) blijft toch het overwegen waard. Wat je krijgt is voor 9/10e deel een mooie livedocu over Hollywood in de jaren 60 vanuit het perspectief van een acteur op zijn retour.

Al die tijd zat ik de film te kijken en te denken: mooie jaren 60 vibe, prachtige graphics en geluid. Prima casting. Maar waar is het Tarantino deel? En ja je merkt wel aan de cameravoering dat je ermee te maken hebt. Maar ik bedoel meer de brute actieshots. Welnu dat zat er wel degelijk mooi in verwerkt. Maar de aanloop er naar toe vond ik nogal abrupt gaan.

spoiler:
Een stelletje zo high als een garnaal tieners besluiten om de Hollywood acteurwijk in te sluipen en ze uit te moorden want ze hebben ons leren moorden via de films? Ehh wat? Als je nu had gezegd: die klojo van een stuntman heeft me vernederd tegenover mijn hippie vrienden en dus ik wil wraak nemen had ik dat logischer gevonden.

Niet dat de brute actieshots niet des Tarantino zijn opgenomen. Dat zijn ze zeker wel. Maar het is te laat ingezet en hoewel intens zeer van korte duur. Verder werkte die gehele scene vooral op mijn lachspieren. Beetje zoals die ene scene in Atomic Blonde waarin het ook maar doorging qua bruut geweld.

[ Voor 17% gewijzigd door Joosie200 op 13-09-2019 09:09 . Reden: spoilertags toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Joosie200 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:00:
Once Upon a Time... in Hollywood (2019)[Afbeelding: Once Upon a Time... in Hollywood (2019)]
Vooropgesteld ik wist niks over het achtergrondverhaal qua de Manson hippies en Sharon Tate. Dus ik ging vooral naar de film want een nieuwe Tarantino film (na Pulp fiction en Hateful Eight was ik wel toe aan een nieuwe) blijft toch het overwegen waard. Wat je krijgt is voor 9/10e deel een mooie livedocu over Hollywood in de jaren 60 vanuit het perspectief van een acteur op zijn retour.

Al die tijd zat ik de film te kijken en te denken: mooie jaren 60 vibe, prachtige graphics en geluid. Prima casting. Maar waar is het Tarantino deel? En ja je merkt wel aan de cameravoering dat je ermee te maken hebt. Maar ik bedoel meer de brute actieshots. Welnu dat zat er wel degelijk mooi in verwerkt. Maar de aanloop er naar toe vond ik nogal abrupt gaan.

spoiler:
Een stelletje zo high als een garnaal tieners besluiten om de Hollywood acteurwijk in te sluipen en ze uit te moorden want ze hebben ons leren moorden via de films? Ehh wat? Als je nu had gezegd: die klojo van een stuntman heeft me vernederd tegenover mijn hippie vrienden en dus ik wil wraak nemen had ik dat logischer gevonden.

Niet dat de brute actieshots niet des Tarantino zijn opgenomen. Dat zijn ze zeker wel. Maar het is te laat ingezet en hoewel intens zeer van korte duur. Verder werkte die gehele scene vooral op mijn lachspieren. Beetje zoals die ene scene in Atomic Blonde waarin het ook maar doorging qua bruut geweld.
Bedankt voor de fijne spoilervrije recensie van Once Upon a Time in Hollywood.. :|

[ Voor 24% gewijzigd door TheFes op 13-09-2019 09:07 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
TheFes schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:05:
[...]

Bedankt voor de fijne spoilervrije recensie van Once Upon a Time in Hollywood.. :|
In serietopics mag je alles spoileren zodra het in Amerika aired zonder spoilertags maar in het filmtopic mag je niks spoileren? Welnu spoilertags toegevoegd dan maar.
Spider-Man: Far from Home (2019)Spider-Man: Far from Home (2019)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Omdat ik nu vier maanden Pathé unlimited heb is dit een film waar ik heen ga omdat het kan. Niet omdat het moet. Want ja het geeft een mooi vervolg op wat er in end game gebeurt is voor Spiderman zelf dan. En ja, het geeft door dezelfde acteurs/actrices eenzelfde comic relief. Maar voor mij is het meer van hetzelfde en daardoor gewoon minder interessant en boeiend. Zelfs het stereotype Lutjebroek, Oranjefan en tulpenveld deel kan de film van mij geen hoger cijfer geven dan een 6.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Joosie200 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:10:
[...]

In serietopics mag je alles spoileren zodra het in Amerika aired zonder spoilertags maar in het filmtopic mag je niks spoileren? Welnu spoilertags toegevoegd dan maar.
Als ik naar het Game of Thrones topic ga, dan weet ik dat het daar over die serie gaat. Je kunt van iemand toch niet verwachten dat hij alle films gezien heeft die in dit topic besproken worden?

Bovendien is dit topic niet bedoeld voor discussie over een film, maar voor recensies, zodat anderen ook kunnen lezen of de film de moeite waard is. Daarbij is het niet fijn om van te voren vast de plottwists te lezen.

Edit:
Het staat overigens ook vrij duidelijk in de topic warning:
Let op:
[...]
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Joosie200 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:17:
@TheFes Ook in serietopics heb je mensen die nog niet alles gezien hebben en pas net begonnen zijn. Dan krijg je zoals ik nu laat zien best wel niet interessante reviews te lezen. Film X was geweldig en/of geweldig slecht. Vind ik dan weer weinig toevoegen maar goed dan volg ik die lijn maar.
Het klopt dat er ook mensen zijn die net aan een serie beginnen, maar als die geen spoilers willen kunnen ze het beste dus niet een serie-topic gaan lezen. Die topics zijn bedoeld voor discussie over de plotlijnen, gebeurtenissen, keuzes van de hoofdpersonen, etc. Dan ontkom je er niet aan om meer de diepte in te gaan. Als je dat allemaal tussen spoiler tags moet zeggen, dan krijg je één groot zwart topic.

In de andere reviews in dit topic kun je prima zien dat het goed mogelijk is een review te schrijven die verder gaat dan "Film X was geweldig en/of geweldig slecht" zonder spoilers weg te geven.

Verder houdt ik er nu over op, die gaat al te veel offtopic : ;) Ik heb dus ook bewust jouw reactie onder deze post in deze post er bij gezet. :) Ik wilde het toch even kwijt omdat ik de film nog niet gezien had, en hem wel wil gaan zien, en nu dus al te veel weet..

[ Voor 61% gewijzigd door TheFes op 13-09-2019 09:25 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
@TheFes Ook in serietopics heb je mensen die nog niet alles gezien hebben en pas net begonnen zijn. Dan krijg je zoals ik nu laat zien best wel niet interessante reviews te lezen. Film X was geweldig en/of geweldig slecht. Vind ik dan weer weinig toevoegen maar goed dan volg ik die lijn maar.

Angel Has Fallen (2019)Angel Has Fallen (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Ik heb Londen has fallen gezien op Veronica. Categorie verstand op 0, pak popcorn en geniet van het spektakel. Met Angel has fallen pakt men de draad op. En ja, op het geluid en special effects heb ik weinig aan te merken. Maar het verhaal is wel zo flinterdun wat kennelijk een basisding is bij actiefilms dat ik het een 6 geef. Leuk vermaak maar niks bijzonders.
Hustlers (2019)Hustlers (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R
Op zich is het plot mooi uitgedacht en uit de doeken gedaan. Een 5 want Jlo zit erin als stripper. Leuk om met je vriendin te kijken maar meer ook niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Anna (2019)Anna (2019)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R
Ik zou eens moeten kijken welk cijfer ik Atomic Blonde gaf. Want dit is in zoveel opzichten gewoon een regelrechte kopie. Niet dat Sasha Luss niet haar best doet, maar het heeft wel dezelfde actie, maar niet dezelfde vibe als Atomic Blonde voor mij. Dus ik kreeg een hoog 'been there, seen that' gehalte. Als nog als je Atomic Blonde niet gezien hebt of je wil gewoon een spionnenfilm met een appetijtelijke vrouw in de hoofdrol zien: het is wel de moeite waard wat dat betreft.

[ Voor 47% gewijzigd door Joosie200 op 13-09-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Spider-Man: Far from Home (2019)Spider-Man: Far from Home (2019)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Aardige Spider-Man film die overeind blijft door de goede invulling van Spider-Man door Tom Holland, en met een aanstekelijke bijrol van Happy Hogan door Jon Favreau. Het verhaal zelf is dan wel weer erg dun en er wordt wel heel luchtigjes over de gevolgen van de 'Snap' heengesprongen. Vijf jaar lang is de halve wereldbevolking verdwenen wat toch gigantische gevolgen voor de hele wereld moet hebben. Dan komen ze plotseling allemaal terug en gaat de wereld verder alsof er nauwelijks iets veranderd is. Maar goed, als je die gigantische plot-hole even negeert dan is de film best vermakelijk. Leuk om Spider-Man met een paar klasgenoten (waarom eigenlijk zo weinig klasgenoten?) door Europa te zien gaan. Mooie beelden van Venetië, de Alpen, Berlijn, Nederland... :) ... Ook prima rol van Jake Gyllenhaal die zijn personage duidelijk met veel plezier speelt. Al met al een vermakelijke pop-corn film die ik met een hele redelijke 7 waardeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:20
The World's End (2013)The World's End (2013)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: R
Een komedie met een redelijk goede rating. Ik dacht die moet ik zien.
Maar de film viel mij erg tegen. Vooral de hoofdpersoon. Het zal vast de bedoeling zijn dat zijn gedrag grappig is maar ik stoorde mij er eerder aan, vond hem eigenlijk een vervelende, te drukke, gek. Ik heb ook geen moment moeten lachen.
Dat ik de film toch een 5 geef, heeft te maken dat ik op zich wel houdt van dit soort Britse (?) films. Acteerwerk was ook prima, vond er alleen weinig aan.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Prisoners (2013)Prisoners (2013)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 153 min | MPAA: R
Wat een goede film is dit zeg! Alles klopte voor mijn gevoel aan de film. Zelfs het einde.
Ik kwam door deze film te laat op bed want moest en zou hem uitzien, zo enorm spannend!
Een 9 geef ik zelden, twijfelde nog over 8,5,maar vooruit, heb zelden zo genoten.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 13-09-2019 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Equalizer 2 (2018)The Equalizer 2 (2018)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Deel 1 vond ik beter en een sterker verhaal hebben. Toch blijft Denzel een gave rol neerzetten als Robert McCall.

Journey to the Center of the Earth (2008)Journey to the Center of the Earth (2008)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Family, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 93 min | MPAA: PG
Vrolijke avonturenfilm met een leuk verhaal op basis van de boeken van Jules Verne. Jaren terug al eens gezien met zo'n rood/blauw brilletje en nu gewoon op tv. Hij krijgt geen hoog cijfer op IMDB, maar ik vind hem erg vermakelijk.

Tweakers: 0.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 162 min | MPAA: PG-13
Jaren terug al eens gezien en nu weer opgezet. Blijft een leuke film die enerzijds probeert een diepere laag toe te voegen door imperialisme, kapitalisme, ecologie en racisme te verweven in het plot en anderzijds het vooral moet hebben van de fantasie, CGI en het avontuur. Eén van de allerlucratiefste films uit de filmgeschiedenis en dat is niet voor niks. Gewoon een heel goede film.

Solo: A Star Wars Story (2018)Solo: A Star Wars Story (2018)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13
Backstory over de grootste leuke schelm in "the galaxy". We zien hoe Han Solo, Chewie ontmoet en hoe hij de legendarische schavuit wordt die we allemaal kennen. Harrison Ford is inmiddels te oud om een jonge versie van zichzelf te spelen, maar de acteur die dat nu mag doen, doet dat gewoon prima. Ook de jonge Lando wordt goed neergezet. Af en toe had ik de gedachte: "is dit Star Wars", maar meestal klopten de sfeer en stijl wel. Al met al zeer leuk en vermakelijk en deze ga ik zeker nog eens bekijken.

Frozen (2013)Frozen (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 102 min | MPAA: PG
Met mijn dochtertje (5jr) gekeken. Mijn meisje is gek op Elsa en Anna en dagelijks wordt er wel een keer Let it go gezongen. Alleen daarom is Disney+ hier nu al een succes ;) Vermoedelijk zal deze nog wel een paar keer opstaan. :) Het verhaal mag inmiddels bekend zijn en ook na 6 jaar zijn de liedjes en het verhaal nog steeds een feest om naar te kijken. Wij hebben gepland om deel 2 eind van het jaar in de bios te gaan bekijken. Als die net zo goed is als deze, dan wordt dat erg leuk. Tot die tijd gok ik op nog honderd keer Laat het los en co. te horen op Spotify. Met zoveel plezier waarmee het haar hart vult, is dat geen straf.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

San Andreas (2015)San Andreas (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Ook San Andreas nog een keertje gezien. Rampenfilms blijven toch een guilty pleasure. Sommige zijn natuurlijk barslecht en toch blijft het gaaf om brandende flatgebouwen, scheurende wegen en megaturboaardbevingen te zien. San Andreas is in dat genre geen uitzondering. Hij is wat mij betreft wel een stuk beter dan een boel andere rampenfilms. Waar 2012 mogelijk mijn favorieten rampenfilm is, zie ik deze toch ook wel graag. Veel plezier gehad met het kijken.

Blitz (2011)Blitz (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
Jason Statham doet hetzelfde als altijd. Stoer en ongeïnteresseerd kijken en mensen voor hun kloten schoppen. Letterlijk en figuurlijk. De film valt eigenlijk wat tegen, maar is toch leuk genoeg om af te kijken. Niet hoogstaand, maar als je van Statham houdt, goed te pruimen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
@Joosie200 Je hebt Atomic Blonde een 8,5 gegeven.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Honesty

Honesty

kattenneus!

AcidBurn schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:39:
Night Hunter (2018)[Afbeelding: Night Hunter (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R
Een blik uitstekende acteurs opengetrokken en een prima concept. Wat ging er mis?
Ten eerste het feit dat Alexandra Daddario geen seconde geloofwaardig is als agente/profiler. Ten tweede gaat het verhaal continue van de hak op de tak. En daarnaast nog een "plot twist" die alleen mogelijk is door een enorm plothole, of luie schrijvers. Elke fatsoenlijke politie agent had die optie als mogelijkheid gezien, zodra ze weten met wie ze te maken hebben en zelfs zijn moeder's gegevens hebben.
Ondanks meerdere pogingen kregen ze de spanning er wat mij betreft ook niet in. Deels omdat de karakters me gewoon niet boeiden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Helemaal mee eens, deze film is goed gemaakt, veel details en goede acteurs en toch lijkt het dat het geschreven is door veel schrijvers die steeds het verhaal moesten overnemen van de vorige schrijver en er hun eigen draai aangaven. Ik zal hem voor de moeite wel een 6je geven, ook omdat de spanning er ondanks het ongeloofwaardige verhaal er tot het laatste half uur(als een thriller vaak echt spannend wordt) wel in blijft.
De eerste scene vond ik juist wel erg sterk.

Festina lente

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: R
Vermakelijke film, beter dan deel 2, bij lange na niet zo goed als deel 1.

De film is non-stop actie, goed uitgevoerde actie, maar wel vaak in-herhaling-vallende actie. De scenes met de honden en de glazen wanden gingen mij toch aardig vervelen op een gegeven moment, telkens hetzelfde.

De film heeft nog veel open verhaallijnen, dus deel 4 gaat er ook wel komen. Eerlijk gezegd zit ik daar niet op te wachten.

Deel 1 was juist zo mooi vanwege het mysterie rond John Wick en de wereld waar hij weer in verzeild raakte. Het verhaal was simpel, maar "geloofwaardig" (in die zin dat het doden van een weerloze puppy, het laatste tastbare deel van je overleden vrouw, bepaalde emoties zal losweken).

Deel 2 en deel 3 missen die emotionele lading.

John Wick Chapter 3 - 7,5/10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
Anna (2019)Anna (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R
De trailer doet vermoeden dat het weer de zoveelste vrouw is opgeleid als elite huurmoordenaar film is; met zoals Luc Besson betaamt een mooi mager model als hoofdrolspeelster. Ik wilde met eigen ogen zien hoe een scharminkel van amper 50 kilo zich staande houdt tegen grote bodyguards die twee keer zo zwaar zijn. Sacha Luss heeft een mooi gezicht en dat is zeker geen straf om ruim twee uur naar te kijken, maar ik mis dan toch een beetje het fysiek van Gina Carano die ik wat geloofwaardiger vindt als vrouw die zegeviert in gevechten met stevige kerels.
Het verhaal begint wat traag met op het eerste gezicht onnodige backstory, maar uiteindelijk klopt het geheel wel. De film probeert wat meer te zijn dan een doorsnee actie/spionage verhaal, maar is net wat te licht met het drama. Het verhaal wat ontvouwt zat wat mij betreft toch wel leuk in elkaar, waardoor de film me, in tegenstelling tot de trailer, aangenaam verraste.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Incredibles 2 (2018)Incredibles 2 (2018)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: PG
Toen deze film in de bios kwam eigenlijk niet aan toegekomen om hem daadwerkelijk te gaan kijken. Hij stond nog wel steeds op mijn verlanglijstje. Omdat Disney+ deze week in Nederland beschikbaar is gekomen vond ik dit wel een goede reden om een proef abonnement te nemen hierop. Deze film voelt helemaal Incredibles zoals ik het alweer 15 jaar gelden heb moeten achterlaten in de bios. De sfeer, de typetjes alles alles klopte in deze film. Zelfs mijn irritatie rondom de stemactrice van Elastigirl is hetzelfde gebleven.

Het verhaal is, naar mijn bescheiden mening, een stuk beter dan deel 1 zelfs. Het was gelukkig niet zo voorspelbaar als ik dacht. Dit is een waardige opvolger

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (2019)Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (2019)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Ik wist niet wat ik van deze film moest verwachten. En ging het kijken. Naar mate je langer kijkt begrijp je de verhaallijn.
Het hele verhaal past eigenlijk niet bij de naam Fast & Furious. De actie op zich is prima, maar ik heb zitten kijiken met wanneer is deze overdreven fanatierijke film afgelopen. Ben merendeels aan het afhaken van de series Fast & Furious. Ze maken de naam echt kapot. Daar is Paul Walker nu 3x in zijn graf aan het draaien.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Solo: A Star Wars Story (2018)Solo: A Star Wars Story (2018)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13

Een mooi verhaal hoe de jonge Han Solo de weg zoekt naar de snelste en beste piloot. Leuke film, ik vond het zelfs snel voorbij gaan. Eindelijk weer eens wat beters in de categorie Star Wars, ik keek hier liever naar dan de 'hoofdlijn' van 7, 8 en opkomende 9. Geweldig hoe de ontmoeting tussen Han en Chewy gaat, Chewy lijkt ook echt op de oude vertrouwde.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verliefd op Cuba (2019)Verliefd op Cuba (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 105 min | MPAA: N/A
Van een romcom hoef je niet altijd even hoge verwachtingen te hebben maar toch... Deze is wel erg matig. Pak alle stereotypen die je over Cuba kunt bedenken, mix deze met mislukte grappen en gooi hier af en toe tenenkrommend slecht acteerwerk bij. Mix dit alles met de bekende latijns amerikaanse grijsgedraaide muziek. Garneer af met een flinterdun verhaal zonder enige verrassing en serveer met een te lange tijdsduur. Een 4 lijkt mij de max.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Nederlandstalige films sla ik in principe over. Komt altijd zo nep en nagesynchroniseerd op me over. Op een enkele uitzondering na (Rutger Hauer, Carice van Houten, Michiel Huisman, Jeroen van Koningsbrugge) kunnen Nederlanders gewoon niet acteren imo.

Ben gisteravond voor de tweede keer naar IT: Chapter 2 geweest.
2x was duidelijk ook de max, want deze keer gingen sommige scenes wel vervelen, en ging ik me wel wat irriteren aan hoelang de film duurt. Iets waar ik de eerste keer totaal geen last van had.
Voordeel is dat je meer op details kunt letten, er zitten behoorlijk wat easter eggs en verwijzingen in.

Waar we het over eens waren: Het tweede deel is prima, maar het eerste deel is beter.
Om een of andere reden weten de kinderen je meer in de film te trekken.
Nou moet ik zeggen dat Jaeden Martell, Finn Wolfhard en Sophia Lillis ook verdomd goed speelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Incredibles 2 (2018)Incredibles 2 (2018)
Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: PG
Ontzettend leuke en soms hilarische Disneyfilm. Dit is wat je krijgt als Disney en Pixar zelf een superheldenfilm uitbrengen. Leuke personages; een over-the-top plot en een boel humor. Nu eens zonder alle liedjes en weliswaar met een gezonde dosis feelgood, maar dan met een dikke knipoog en een portie actie. Ik heb me kostelijk vermaakt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanne1
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09 20:52
Angel Has Fallen (2019)Angel Has Fallen (2019)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Deze film in de bios gezien zonder de eerdere 2 delen te zien, desondanks goed te volgen en spannend verhaal. Plot is wel wat voorspelbaar, voor de pauze wist ik al wie "the bad guy" is.

Binnenkort de eerdere 2 delen maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Zie ik nou goed uit de post van @Jorgen dat Avatar op Tweakers gemiddeld op een 0,5 stond? Bijzondere score voor zo'n bioscoop hit.
Pagina: 1 ... 94 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.