Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 281 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

MrVegeta schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:46:
TC is dan ook één van de beste (actie) acteurs in Hollywood. Alleen MI:2 is niet goed te noemen. De rest zijn allemaal goed of erg goed.
Wel in een vrij beperkt genre imho (actie en achtervolgingen) , maar misschien heb jij wat films die het tegendeel bewijzen?

edit: oh, zie nu pas je (actie) tussen haakjes :P

[ Voor 6% gewijzigd door Afvalzak op 01-12-2015 16:54 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
baronruud schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:11:
[...]

Gaan we weer...... Je hebt de andere Mad Max films ook gezien?
Ja, eerste viel mee voor debuut, 2e ook 3e was al minder.

En ja de stunts/voertuigen ed waren belangrijk in die films maar er zat tenminste verhaal en logica in, hier leek al dat te ontbreken en gewoon op het einde toegevoegd toen ze besefte dat ze enkel wat stunts na elkaar hadden en geen echt verhaal.

Als jij die goed vond: goed voor jou. Smaken verschillen toch echt hoor.
MrVegeta schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:06:
In wat voor wereld is

Een negatief iets?

;)
Ik hou van iet of wat verhaal en logica in het volgen van hun eigen verhaal/wereld. Hier klopte er gewoonweg niks van.

[ Voor 20% gewijzigd door k995 op 01-12-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door k995 op 01-12-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afvalzak schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:54:
[...]

Wel in een vrij beperkt genre imho (actie en achtervolgingen) , maar misschien heb jij wat films die het tegendeel bewijzen?

Magnolia, Jerry Maguire zijn voorbeelden van anti-actie films waarin hij een sterke rol in speelt.
k995 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:23:
[...]

Ik hou van iet of wat verhaal en logica in het volgen van hun eigen verhaal/wereld. Hier klopte er gewoonweg niks van.
Het enige wat hier niet klopt is jouw grammatica :p.

[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 01-12-2015 20:14 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
MrVegeta schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:12:

Het enige wat hier niet klopt is jouw grammatica :p.
Nogmaals smaken verschillen, geen idee waarom je dat nu erg vind dat ik die film gewoonweg slecht vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
MrVegeta schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:46:
TC is dan ook één van de beste (actie) acteurs in Hollywood. Alleen MI:2 is niet goed te noemen. De rest zijn allemaal goed of erg goed.
Grappig. Ik kan sowieso alle MI-films wel waarderen, maar juist MI:2 is voor mij de allerbeste van de serie. John Woo is heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groundhog Day

Krijg er nooit genoeg van sinds ik m in 1993 in de bioscoop zag. Nu ik m op Bluray heb kijk ik m ieder jaar wel een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

k995 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:46:
[...]

Nogmaals smaken verschillen, geen idee waarom je dat nu erg vind dat ik die film gewoonweg slecht vond.
Ik vind het niet erg dat je de film niet goed vond. Ik maakte alleen een grapje over jouw grammatica. Want het is bijna niet te lezen.
arsimo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:01:
[...]

Grappig. Ik kan sowieso alle MI-films wel waarderen, maar juist MI:2 is voor mij de allerbeste van de serie. John Woo is heilig.
Tja, dat kan. John Woo heeft inderdaad best wel wat goeie actiefilms gemaakt, maar MI:2 is zo anders dan MI dat een boel fans van het eerste deel zoiets hadden van "dit is geen spy film..." In de MI serie is deel 2 voor mij het minst omdat het plot slecht is, de actie te over de top (duelleren met motors, really?) en de productie (slooooowwwww moooossss) nogal irritant is. Wel zijn sommige stuns erg gaaf. Oh ja, en dat plaatje van LB was de bomb.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik vind van alle MI-films ook 2 de slechtste. Gewoon een matig verhaal met niet overtuigende cast.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Die over-de-top actie in MI:2 is juist zo cool. Tuurlijk is het niet realistisch, maar dat is de actie in de andere MI's ook eigenlijk niet als je er goed over nadenkt. Alleen in MI:2 is het recht-in-het-gezicht onrealistisch. Maar op zo'n manier dat het mooi is, een doel heeft. Het is een soort dans, een soort ballet - het heeft daardoor betekenis in de film. Specialiteit van Woo en in MI:2 vaak prachtig uitgevoerd.

Toegegeven, de film kent zwakheden maar de zaken die mooi zijn compenseren dat ruimschoots, met ook naar mijn mening uitstekende cast die het prima uitvoert. Ik vind alle MI's best leuk, maar MI:2 is de enige van de MI-films die ik meer dan 2 keer gezien heb, ik schat een keer of 7 a 8 - bepaalde delen zelfs meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vind MI:2 niet perse een slechte film, maar zeker wel de minste van de MI serie ;). Overigens > http://www.hollywoodrepor...eview-2015-winners-844862 Mad Max beste film 2015 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Oh, dan is het zo, we kunnen ophouden over Mad Max :+

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Best wel weird eigenlijk.

The Martian wint beste regisseur, beste (adapted) screenplay en beste hoofdrolspeler. Maar niet de beste film. Waar had The Martian dan nog meer de beste in moeten zijn om ook de beste film te mogen zijn? ;) . Mad Max was behalve als beste film nergens anders het beste in trouwens.

Ik weet, smaak-gevoel-niet/wel-te-twisten etc etc bla bla, maar men mag toch hopen op een beetje logische consistentie. Ach ja. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

MrVegeta schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:58:
Ik vind MI:2 niet perse een slechte film, maar zeker wel de minste van de MI serie ;). Overigens > http://www.hollywoodrepor...eview-2015-winners-844862 Mad Max beste film 2015 :p
Best Supporting Actress: Jennifer Jason Leigh – The Hateful Eight
Best Original Screenplay: Quentin Tarantino – The Hateful Eight

De film is nog niet eens uit :')

Van het weekend trouwens Self/less my Ryan Reynolds aangezet. Na drie kwartier is mijn vrouw gaan koken en heb ik de film uitgezet. Wat een slechte film, het hoofdpersonage binnen 5 minuten als Mark/Mike/Michael aanspreken (het was Mark) _O-

[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 02-12-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 21:47

Bear

wench

Point Break (1991)Point Break (1991)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Kijkt nog lekker weg vandaag de dag mooi al die jonge koppies van keanu reeves, patrick zweetsok en anthony kiedis 8) , komt in januari een remake van deze film
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Maze Runner: The Scorch Trials (2015)Maze Runner: The Scorch Trials (2015)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13
Met de kinderen gezien, nog slechter dan het boek waarop het gebaseerd was (maar 1/3e gelezen trouwens) . Kinderen vonden het OK maar minder dan de 1e .
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10
MrVegeta schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:42:
[...]

Ik vind het niet erg dat je de film niet goed vond. Ik maakte alleen een grapje over jouw grammatica. Want het is bijna niet te lezen.
Tuurlijk
arsimo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:06:
[...]

Best wel weird eigenlijk.

The Martian wint beste regisseur, beste (adapted) screenplay en beste hoofdrolspeler. Maar niet de beste film. Waar had The Martian dan nog meer de beste in moeten zijn om ook de beste film te mogen zijn? ;) . Mad Max was behalve als beste film nergens anders het beste in trouwens.

Ik weet, smaak-gevoel-niet/wel-te-twisten etc etc bla bla, maar men mag toch hopen op een beetje logische consistentie. Ach ja. 8)
Idd redelijk raar, toont aan hoeveel al die awards shows waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDB_Mathias
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 11:56
Black Mass (2015)Black Mass (2015)
IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: R
Vooraf had ik me reeds ingelezen in het verhaal en het hoofdspersonage, hetgeen me onmiddelijk aansprak. Het genre en vooral het feit dat het gebasseerd is op een waargebeurd verhaal kon me direct bekoren.

Ik heb dan ook van begin tot einde genoten van de film. De setting, de manier van vertellen en de acteerprestatie van Johnny Depp waren top!

Al vind ik wel dat uit de film niet helemaal blijkt wat voor crimineel James Bulger wel was. Ze laten wel delen zien van de misdaden die hij op zijn geweten heeft maar het lijkt allemaal relatief "kleinschalig" en niet als een gangster die Boston in zijn macht had.

Maar dat kan zeker de pret niet bederven. Zodra deze film uit is op Blu-Ray wordt deze zeker bijgevoegd aan mijn collectie.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

MRVegeta is wel een beetje de marketing man voor de laatste Mad Max film ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afvalzak schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:37:
MRVegeta is wel een beetje de marketing man voor de laatste Mad Max film goeie films ;)
FTFY ;), jammer dat ik door het afstuderen en mijn biosbuddy in een ander land zit niet zoveel naar de bio ga atm :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yourmovieguy
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-10-2020
The Good Dinosaur (2015)The Good Dinosaur (2015)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: PG
The Good Dinosaur is een animatie film geregisseerd door Peter Sohn. Met de stemmen van Jeffrey Wright, Frances McDormand en Sam Elliot. In een wereld waar de dinosauriërs niet zijn uitgestorven, gaat een dinosauriër genaamd Arlo op een epische avontuur samen met een onwaarschijnlijke vriend om herenigd te worden met zijn familie.

Een film die al 6 jaar op zich heeft laten wachten en een productie hel is doorgegaan. The Good Dinosaur had verschillende factoren tegen, waardoor hij telkens weer uitgesteld werd maar het wachten waard was. Voor het eerst mogen we twee keer in een jaar genieten van een Pixar film, wat nooit is voorgekomen. En we kunnen er natuurlijk niet genoeg van krijgen. Ook deze keer neemt Pixar je weer mee naar een avontuur van je helemaal van kan genieten.

De animatie in deze film is top! Maar dat is natuurlijk bijna in iedere Disney-Pixar film. De film laat zien hoe erg de industrie voor uit is gegaan. De eerste beelden laten je al met open mond kijken, en twijfelen of je nou naar iets echts zit te kijken of iets dat gecreëerd is met de computer. Het verhaal zit ook strak in elkaar, geen lossen kantjes. Er zit genoeg emotie in om het je even zwaar te maken maar ook genoeg humor om het allemaal even te doen vergeten. En dat is een mix die we van Disney kennen en iedere keer goed toegepast word. De wereld die neergezet word waarin dinosauriërs de meest intelligente wezens zijn op aarde en de mensen juist het onder ras was interessant om te zien en erg leuk gedaan. Gewoon even dat F. you moment dat Disney naar de geschiedenisboeken had omtrent het uitsterven van de dinosauriërs was een leuke insteek. De karakters zijn aangenaam en hebben een leuke persoonlijkheid waardoor ze je in het verhaal zuigen.

De stemmen in Disney-Pixar films zijn meestal gemixt met redelijk onbekende. Jeffrey Wright, Frances McDormand, Sam Elliot, Anna Paquin, Steve Zahn en de terugkerende John Ratzenberger zijn de betere bekende en weten hun karakters perfect leven in te blazen en herken je wellicht meteen. En doordat het verhaal van de film niet erg ‘origineel’ is weten zij je toch erg geboeid te laten kijken. Maar ook de nog onbekende kinderen die hun stem uitlenen aan hun karakters doen, zoals te horen is, met erg veel plezier. Arlo is nog al een bangerik en daar leert hij dan een mee om te gaan, door er achter te komen dat soms bang zijn helemaal niet verkeerd is. En zijn menselijke kameraad genaamd Spot , die trekjes heeft van een hond sinds de rollen zijn omgedraaid, is erg leuk om naar te kijken. Ook de karakters die Arlo en Spot gaande weg tegen komen zijn stuk voor stuk leuk om naar te kijken.

En we hebben natuurlijk onze Pixar-short, ons voorafje dat we altijd krijgen voor de hoofdfilm. Was deze keer ook heel speciaal iets wat ik totaal niet verwachten van een Pixar-short. Ik was positief verwast vooral omdat de toon nu totaal anders lag dan ik gewent was, maar alsnog prima en amuserend om naar te kijken.

Deze film is makkelijk en kort om samen te vatten ‘Adembenemend’. De film is weer een lust voor het oog. En daar is dan ook alles mee gezegd omdat het verhaal je soms doet denken aan andere vergelijkbare films. Maar zal iedere generatie alsnog zich vermaken en ook iedereen weer anders raken. De film heeft lang op zich laten wachten maar was het alsnog zeker waard. Het is een moeilijke taak voor Pixar om telkens weer boven de vorige film uit te steken. En nu Inside Out ook een succes was heeft The Good Dinosaur heel wat te doorstaan. Maar de film is alsnog gemakkelijk weg te kijken. Alle Disney-Pixar films zijn pareltjes maar The Good Dinosuar zal vast ook weer bij iedereen een speciaal plekje in het hart krijgen. En denk ik zeker dat The Good Dinosaur ook kanshebber is op een Oscar samen met Inside Out vooral op visuele gronden.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
yourmovieguy schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:13:
Een film die al 6 jaar op zich heeft laten wachten en een productie hel is doorgegaan. The Good Dinosaur had verschillende factoren tegen, waardoor hij telkens weer uitgesteld werd maar het wachten waard was.
Kan je dit uitleggen voor personen die net zoals mij de productie van deze film niet gevolgd hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
FabiandJ schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:36:
[...]

Kan je dit uitleggen voor personen die net zoals mij de productie van deze film niet gevolgd hebben?
The Good Dinosaur (2015) had a lot of production issues. The film was in production for six years and it suffered from creative differences, story problems, Pixar multitasking between film productions, and a quality slump Pixar suffered from Cars 2 (2011) to Monsters Universiteit (2013). Director Bob Peterson, was removed from the project in the summer of 2013, just under a year before the film's original release date in May 2014. Peterson moved on to another project, while John Lasseter, Lee Unkrich, Mark Andrews, and Peter Sohn stepped in temporarily to work on various sections of the film. In November 2013, due to further delays, Pixar laid off 67 employees of its 1,200-person workforce, following the closure of its satellite studio in Canada a month before, when about 80 employees had been laid off, officially to refocus Pixar's efforts at its main headquarters. "For Pixar it was a dramatic event," said Jim Morris, the studio's general manager and executive vice president of production. "It was tough on the company. Most studios would have said, 'The movie's fine. It's not bad.' And it wasn't bad; it just wasn't great. We wanted to have a great movie." On October 21, 2014, Peter Sohn was officially named the new director. The story was then reworked, and some major changes included lowering the age of the protagonist and adding the concept of nature itself being the main antagonist. While John Lithgow still remained cast as Poppa in the film (he would later be replaced), he acknowledged the fantastic changes in the script and said that "[The film's] gonna be better than I ever imagined."
Bron :9

Ik ben overigens ook geweest gisteravond. Echt een leuke film, ook al ben ik bijna 27 :+ (Moviepass winning!). Schitterend gemaakt, vermakelijk en ontroerend verhaal. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Afvalzak schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:54:
[...]

Tropic thunder iemand? Geniale performance

YouTube: Tropic Thunder - Les Grossman Yelling (HD)

EDIT: Zie ook

YouTube: Tom Cruise Dances to Ludacris for 15 minutes - Tropic Thunder - HD

[ Voor 32% gewijzigd door Lodo op 03-12-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
FabiandJ schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:36:
[...]

Nou denk dat ilhanko al een beetje je vraag heeft beantwoord. Maar kortom veel wisseling van regisseurs/acteurs. Maar er is ook heel veel herscherven,daarom dat sommige acteurs ook gewisseld werden of compleet weg moesten. En het feit dat er gewoon erg veel tijd voor nodig was om de film zo mooi te krijgen. Ze hebben daardoor ook ontzettend moeten stoeien met hun agenda veel films moeten vervroegen (Frozen) en sommige zelfs moeten verlaten bijvoorbeeld Finding Dory die eigenlijk op de datum van The Good Dinosaur had moeten uitkomen. En als alsluiter, gewoon omdat het kan, een Fun-Fact er was oorspronkelijk geen titel voor The Good Dinosaur dus hadden ze het aangekondigd onder de naam A Untitled Pixar Movie About Dinosaurs, daardoor dachten mensen dat wanneer Pixar Frozen aankondigden dat die over dino's zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
yourmovieguy schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:18:
[...]
Nou denk dat ilhanko al een beetje je vraag heeft beantwoord. Maar kortom veel wisseling van regisseurs/acteurs. Maar er is ook heel veel herscherven,daarom dat sommige acteurs ook gewisseld werden of compleet weg moesten. En het feit dat er gewoon erg veel tijd voor nodig was om de film zo mooi te krijgen. Ze hebben daardoor ook ontzettend moeten stoeien met hun agenda veel films moeten vervroegen (Frozen) en sommige zelfs moeten verlaten bijvoorbeeld Finding Dory die eigenlijk op de datum van The Good Dinosaur had moeten uitkomen. En als alsluiter, gewoon omdat het kan, een Fun-Fact er was oorspronkelijk geen titel voor The Good Dinosaur dus hadden ze het aangekondigd onder de naam A Untitled Pixar Movie About Dinosaurs, daardoor dachten mensen dat wanneer Pixar Frozen aankondigden dat die over dino's zou gaan.
Pixar had/heeft niets te maken met Frozen. Die film is van een hele andere studio (ook bekend van o.a. Tangled en straks Moana), al vallen beiden tegenwoordig onder de grote Disney paraplu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
arsimo schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:28:
[...]

Pixar had/heeft niets te maken met Frozen. Die film is van een hele andere studio (ook bekend van o.a. Tangled en straks Moana), al vallen beiden tegenwoordig onder de grote Disney paraplu.
Nouja Disney/ Pixar dan beide kondigen meestal hun films aan op de D23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 19:35
http://studio-k.nu/film/v...e-tout-nouveau-testament/

IMDB: Le tout nouveau testament (2015)

Die stomme UBB-generator snapt geen Franse titels, zelfs niet als dat de originele titel is. Op tt-code geeft-ie: The Brand New Testament imdb: 7.1 | Genre: Comedy | Released: 2015

In Le tout nouveau testament bestaat God echt; hij woont in Brussel samen met zijn vrouw en zijn tienjarige dochter Ea. Via zijn computer regelt of eerder ontregelt hij alles op aarde. Op een dag komt Ea in opstand tegen de hatelijke houding van haar vader. Ze hackt zijn computer en verspreidt de sterfdata van iedereen op Aarde. Een actie die grote gevolgen heeft voor de mensheid. Voor God is er geen enkele andere optie meer dan zich onder de bevolking te mengen en daar ontdekt hij wat voor een lelijke wereld hij geschapen heeft..

'Leuke film, leuk in de zin van een voortdurende glimlach.
Sommige personage zijn 'nieuwe apostelen' wiens verhaal (getuigens, testament) soms rechtstreeks tot de kijker wordt gericht.
Sterke toepassing van CGI om de capriolen van God's schepsels in de film in te passen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalief op 06-12-2015 08:34 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41
[b]Kalief schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:29

Die stomme UBB-generator doet het alleen bij populaire Hollywood blockbusters. Bij een nieuwe indie geeft ie niet thuis.
offtopic:
Als je op het imdb nummer zoekt doet ie het wel... de UBB generator kan geen frans ;P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Kalief schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:29:

Die stomme UBB-generator doet het alleen bij populaire Hollywood blockbusters. Bij een nieuwe indie geeft ie niet thuis.
<knip>

Daar zijn o.a. TR's voor.

[ Voor 52% gewijzigd door Ramzzz op 19-12-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ant-Man (2015)Ant-Man (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13
Gisteren weer een film op verzoek van zoon. Verrassend leuke Marvel. Erg leuke droge humor met fantastische beeld- en geluidseffecten. Heb echt genoten van deze film. Leuk de oude Douglas weer eens aan het werk te zien. Had ik niet verwacht dat ik hem goed zou vinden en dat is altijd prettig als je vooraf er niet veel van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

After Earth (2013)After Earth (2013)
IMDb: 4.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 100 min | MPAA: PG-13
Best aardige film met Will Smith en zijn zoon, die ook vader en zoon spelen. Veel negatieve reviews gelezen, maar ik vond het nog best meevallen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 19:35
<knip>

Daar zijn o.a. TR's voor.

[ Voor 90% gewijzigd door Ramzzz op 19-12-2015 12:28 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zeg dames/heren laten we het even gezellig houden? als je vragen / opmerkingen hebt kun je dat het liefste naar mij PM'n.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fight Club (1999)Fight Club (1999)
IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 139 min | MPAA: R
Gisteren sinds tijden weer eens deze gekeken. Het blijft in 1 woord een klassefilm. Omdat ik het eind van de film nog wist te herinneren zie je de film ook anders dan als je hem voor het eerst ziet. Zowel Norton als Pitt spelen werkelijk subliem en hij blijft zeker op de NAS om over een jaar of tien nog eens te bekijken. Verplichte kost voor diegene die gaat voor kwaliteits films met dubbele lagen in het verhaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmovieguy
Solace (2015)Solace (2015)
IMDb: 6.5 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Solace is een Thriller geregisseerd door Afonso Poyart. Met onder andere Jeffrey Dean Morgan, Abbie Cornish en Anthony Hopkins. De begaafde John Clancy word weer opgeroepen door de FBI om samen met hun een seriemoordenaar op te speuren.

Na een paar jaar word de begaafde John Clancy gevraagd door de FBI om terug te komen. Na twijfeling besluit John toch te komen helpen. Maar wat hem dan staat te wachten gaat zelfs hem te boven. De film, die eigenlijk een vervolg op se7en zou zijn, komt behoorlijk traag op gang. Dan pakt de film zich wel weer goed op en komt er wat meer vaart in de film, waardoor hij een stuk leuker word. Deze film is geen top film, vermakelijk, maar niet top. Met acteurs als Anthony Hopkins, Jeffrey Dean Morgan, Abbie Cornish en Colin Farrell heb je een redelijke ondergrond alleen heb je dan alsnog een goed verhaal nodig. Het verhaal voelde bij het begin nog behoorlijk wazig als of ze nog niet wisten waar ze naar toe wilden, maar gelukkig als de film vordert gaat het verhaal daar in mee. De karakters zijn niet super bijzonder en de tekst is nogal cliché. De twisten in de film worden later hand voorspelbaar, waar nog best wat aan gedaan kon worden om het iets schokkender te maken. De uitloop van de film is ook niet heel speciaal niks bijzonder.

Anthony Hopkins die de begaafde John speelt houd ons nog redelijk geïnteresseerd alhoewel we Hopkins wel in betere condities hebben gezien. Zijn performance hier deed me soms dan ook wel denken aan zijn rol als Hannibal. Ook zijn counterpart Farrell is in deze film niet zijn best. Voor de tijd dat hij op het scherm is weet hij mij niet erg te verbazen. Morgan en Cornish die de FBI-agentes spelen hebben vooral in het begin moeite met hun karakter te vinden en dat zie je duidelijk. Het acteerwerk had beter gekund. De drama word wel goed overgebracht door de acteurs. Soms voelt het te ingestudeerd en komt het niet natuurlijk over, hiervoor is denk ik ook het schrijfwerk te beschuldigen. Maar van alle acteurs steeg Hopkins er wel boven uit.

Merendeels van de film word goed in beeld gebracht en puzzelstukjes die je gaande weg tegenkomt vallen op het einde goed in elkaar. De ‘plot-twists’ in de film zijn wel erg slecht gedaan, want je ziet ze van mijlen ver al aan komen terwijl ze wel erg slim waren. En door wat simpel schrijfwerk en regie had dat voorkomen kunnen worden waardoor het surprise effect wat beter stand had gehouden. Het script dat is geschreven als een sequel voor Se7en, maar daarvoor is afgewezen en daarna als standalone film is herschreven. Is duidelijk aan te zien dat er veel aan geknutseld is sinds er veel gedaan kon worden om het script te optimaliseren maar daar niet naartoe is gestreven. Hier komt Afonso Poyart gewoon ervaring te kort en te veel vrijheid gekregen, daardoor maakte hij soms verkeerde keuzes te maken.

De film heeft zijn ups en downs, is bij het begin langdradig maar komt daarna iets beter op stand. De karakters zijn niet heel indrukwekkend en zullen je niet lang bij blijven. De film had leuk kunnen zijn en het idee erachter was erg interessant. Denk wel dat het misschien meer aan zijn recht was gekomen als mini-serie daarmee hadden ze de spanning veel beter kunnen opbouwen en karakters beter kunnen onderbouwen. De film is niet vreselijk, ik heb me alsnog wel vermaakt maar zal hem niet aanraden. Ik denk dat we allemaal gewoon blij mogen zijn dat dit geen vervolg is geworden op se7en.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Surprise (2015)The Surprise (2015)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 102 min | MPAA: N/A
Aardige film met Jeroen van Koningsbrugge en Georgina Verbaan over een tragische man die terechtkomt bij een wel heel speciaal reisbureau. De film staat te boek als komedie, maar ik vond het toch wat te tragisch en melancholisch om echt komisch te kunnen zijn. De surprise heeft op zich wel een aardige plotwending en het verhaal is onderhoudend genoeg, maar echt leuk is het ook niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 20:30

SaN

Bone Tomahawk (2015)Bone Tomahawk (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Western | Runtime: 132 min | MPAA: NOT RATED
Ik had nog niks van deze film gehoord of gezien. Ik kwam hem tegen, zag de imbd score en heb hem maar gewoon aangezet.

Een verrassende film. Af en toe ietwat langdradig, maar het acteerwerk is goed. Dat, gecombineerd met een brutaal plot, maakt dat de film heel goed te kijken is op een langzame zondagmiddag.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
In the Heart of the Sea (2015)In the Heart of the Sea (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
Zojuist terug van de bioscoop en deze film mogen zien. Een bekend verhaal, maar lastig om te verfilmen en er een boeiend geheel van te maken. De film is daarin echter toch geslaagd. Het ziet er allemaal realistisch uit en de film wordt vertelt vanuit de ogen van een van de zeelieden. Het is geen grootse film, maar wel spannend en avonturistisch. Een lekkere snack zo vlak voor Star Wars.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 14:50

PoweRoy

funky!

Viccers schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:13:
De Mission Impossible films zijn stiekem over de jaren een hele goede vervanger geworden voor de Bond films, naar mijn mening. Leuke combinatie van goede actie, gadgets, vrouwen en humor; heeft Cruise toch goed gedaan.
Amen. Op een of andere manier wordt Mission Impossible echt gewoon vetter. Rogue Nation had inderdaad gewoon een bond film kunnen zijn.

James Bond is inderdaad steeds slechter aan t worden. Casino Royal vond ik nog leuk, maar alles wat erna komt :| Quantum, Skyfall en nu spectre 8)7

James Bond was altijd: Actie, humor, vrouwen, gadgets en auto (met gadgets). Ik heb bij spectre alleen actie gezien, de rest was nutteloze opvulling.
spoiler:
Humor: daniel craig doet geen humor
Vrouwen: vermoord een man, vlieg even naar italie en kan gelijk met de weduwe naar bed :D
Gadgets: alleen horloge, niet boeiend.
Auto: Futuristische Aston Martin, komaan 8)7

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
PoweRoy schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:14:
[...]

James Bond is inderdaad steeds slechter aan t worden. Casino Royal vond ik nog leuk, maar alles wat erna komt :| Quantum, Skyfall en nu spectre 8)7

James Bond was altijd: Actie, humor, vrouwen, gadgets en auto (met gadgets). Ik heb bij spectre alleen actie gezien, de rest was nutteloze opvulling.
De charme van vroeger is inderdaad weg, en in quantum was zelfs het hele bond idee weg, daar vond ik niet eens een verhaallijn in zitten.

Maar met skyfall werd veel goedgemaakt en persoonlijk vond ik spectre zo goed dat ik wss nog een 2e keer ga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er Ist Wieder Da (2015)Look Who's Back (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 116 min | MPAA: N/A

Wat zou er gebeuren als Adolf Hitler in het moderne Berlijn wakker wordt met totaal geen kennis over wat er sinds 1945 is gebeurd? Die vraag probeert deze verfilming van het gelijknamige boek op een enorm komische wijze te beantwoorden. Hij is oprecht enorm komisch, en doet qua format een beetje aan Borat denken: ze laten zien hoe "gewone" mensen reageren als zij Hitler ineens zien lopen, en hij haalt hele rare streken uit.

Het is lang geleden dat ik hardop moest lachen in de bioscoop, en dat is me deze film meerdere keren gebeurd.

Als ik dan toch een punt van kritiek moet geven, is dat het "verhaal" een beetje slap is, maar eigenlijk gaat het daar ook niet echt om. Het kwam daarnaast ook een beetje geforceerd over hoe er op het eind nog een kijkje kwam naar de demonstraties van nu mbt de asielzoekers kwestie, en hoe het maar zo allemaal weer opnieuw kan gebeuren als er weer een Hitler zou opstaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Along Came a Spider (2001)Along Came a Spider (2001)
IMDb: 6.3 | Genre: Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R
Een agent probeert met de FBI een kidnapper te vangen. Goed acteerwerk, goed verhaal, en genoeg plotvooruitgang om het interessant te houden, zonder dat het (te) ongeloofwaardig word. Niet heel bijzondere, maar verder prima thriller. Zou een 7 krijgen, maar half puntje voor het kind waar ik me eens niet aan ergerde, en 1/2 puntje extra omdat Morgan Freeman

The Factory (2012)The Factory (2012)
IMDb: 5.7 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R
Aangezien de vorige ontvoerings thriller zo goed beviel, dacht ik doen we nog een.

Dus deze opgezet, Slecht plan :(

Een Depressieve film met stompzinnige toevalligheden, ongeloofwaardige karakters, slecht acteerwerk en een horten en stoten tijdsframe met een stompzinnige twist op het einde.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 07-12-2015 16:00 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Meru (2015)Meru (2015)
IMDb: 8.0 | Genre: Documentary, Action, Adventure | Runtime: 87 min | MPAA: R
Mooie documantaire over drie beklimmers van een zeer moeilijke route in de himalaya. Ik ben gek op bergen en op van dit soort klimfilms. Ik vond Hemelbestormers ook al vet, al is de klim naar de Himalaya een (zware!) wandeling vergeleken met dit krankzinnige stijle wand klimmen op 6km hoogte. Tomtesteron beklimt El Capitain net zoiets (hoewel vooral vanwege onervarenheid en dan toch proberen heel vet).

Dit was toch wat meer afzien (zo mogelijk) en is echt heel cool in beeld gebracht! Een van de drie klimmers is zelf cameraman en producent en alles is tot helemaal bovenin de klim mooi vastgelegd.

Halverwege de film zit een iets minder interessant intermezzo, waarin ook heel veel gebeurd, maar ik vond het iets minder relevanlt. Maar door de klimpogingen, de mooie beelden, het afzien maar ook de mooie gesprekken van de dire mannen onder elkaar echt een aanrader

En omdat dat waanzinnig kleine plaatje geen recht doet aan deze film:

Afbeeldingslocatie: http://static1.squarespace.com/static/547f2244e4b09257c91d7bbf/t/54bf4459e4b00cf9dcf417c8/1421821019741/20080905_Meru_2003.jpg?format=1500w

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 07-12-2015 19:23 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Voor de liefhebbers van dikke klassiekers: Het Fantastic Film Fest.

Je kijkt dus Blade Runner, Apocalypse Now én Alien in de bioscoop Quatro 4 in Heerlen voor maar € 15,-. De opbrengst gaat in zijn geheel naar Serious Request 2015.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

backupdevice

No Risk , Full Push

JvS schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:20:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Meru (2015)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 8.0 | Genre: Documentary, Action, Adventure | Runtime: 87 min | MPAA: R
[justify]Mooie documantaire over drie beklimmers van een zeer moeilijke route in de himalaya. Ik ben gek op bergen en op van dit soort klimfilms. Ik vond Hemelbestormers ook al vet, al is de klim naar de Himalaya een (zware!) wandeling vergeleken met dit krankzinnige stijle wand klimmen op 6km hoogte. Tomtesteron beklimt El Capitain net zoiets (hoewel vooral vanwege onervarenheid en dan toch proberen heel vet).

[afbeelding]
Thx voor de tip!

[ Voor 24% gewijzigd door backupdevice op 10-12-2015 10:48 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:52

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015)The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Het laatste deel van The Hunger Games is de laatste bioscoop film die ik heb gezien en hij was naar mijn mening beter dan ik verwacht had. Misschien komt dit door de lage verwachting na dat ik part 1 een stuk minder vond. Dit deel had aardig wat actie en dat af en toe nog best hard was. Persoonlijk wel een aantal voorspelbare gebeurtenissen maar desondanks erg vermakelijk om naar te kijken.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Techno Overlord schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:22:
Voor de liefhebbers van dikke klassiekers: Het Fantastic Film Fest.

Je kijkt dus Blade Runner, Apocalypse Now én Alien in de bioscoop Quatro 4 in Heerlen voor maar € 15,-. De opbrengst gaat in zijn geheel naar Serious Request 2015.
Het is dat Heerlen zo'n pokke-end weg is... niet echt goed te doen voor me. Zijn wel stuk voor stuk films die ik heel graag in de bios zou willen zien!

Betwijfel wel of het echt goede films zijn om meteen een marathon mee te doen in de bios. Onlangs heb ik de Back to the Future marathon gedaan, en die was al best wel pittig, en dat zijn dan nog 3 luchtige, fast-paced films.

Qua vertelling zijn met name Blade Runner en Apocalypse Now wel echt een heel stuk trager (en in zijn totalilteit ook nog iets langer), en dan wordt zo'n bioscoopstoeltje toch al vrij snel irritant ;) . Ik kan best lange marathons aan, maar daarbij kan ik een marathon zoals een seizoen van 24 makkelijker aan dan de gehele Godfather triologie om maar wat te noemen :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Collaborator
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

LuNaTiC schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:52:
[...]

Het is dat Heerlen zo'n pokke-end weg is... niet echt goed te doen voor me. Zijn wel stuk voor stuk films die ik heel graag in de bios zou willen zien!

Betwijfel wel of het echt goede films zijn om meteen een marathon mee te doen in de bios. Onlangs heb ik de Back to the Future marathon gedaan, en die was al best wel pittig, en dat zijn dan nog 3 luchtige, fast-paced films.

Qua vertelling zijn met name Blade Runner en Apocalypse Now wel echt een heel stuk trager (en in zijn totalilteit ook nog iets langer), en dan wordt zo'n bioscoopstoeltje toch al vrij snel irritant ;) . Ik kan best lange marathons aan, maar daarbij kan ik een marathon zoals een seizoen van 24 makkelijker aan dan de gehele Godfather triologie om maar wat te noemen :P
Fuck ik woon echt om de hoek (in de regio iig :P ) en kom er nu pas achter dat het morgen is. Nog even bedenken hoe ik om 3 uur thuis kom.. :X

This space is occupied

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:52

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vacation (2015)Vacation (2015)
IMDb: 6.2 | Genre: Adventure, Comedy | Runtime: 99 min | MPAA: R
Een hele grappige film met droge americaanse humor. ik heb echt erg veel gelachen tijdens de film en dan doet een comedy het goed bij mij, voor het verhaal hoef je het zeker niet te doen maar ik denk ook niet dat dat de insteek is als je een comedy gaat kijken. Het ligt ook denk ik aan je persoonlijke humor want waar ik af en toe hard moest lachen liet me vriendin alleen grijns zien :P
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Nu pas deze film gezien tijdens een door vrienden georganiseerde marathon. Super goeie film. Ben blij dat ik nu eindelijk bij ben en helemaal klaar ben voor 16 december.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yourmovieguy
In the Heart of the Sea (2015)In the Heart of the Sea (2015)
In The Heart Of The Sea is een actie/avonturen film geregisseerd door Ron Howard. Met onder andere Chris Hemsworth, Benjamin Walker en Cillian Murphy. Wanneer Owen Chase weer de zee op moet voor walvisolie. Komt ie op zee oog in oog te staan met een levensgevaarlijke walvis, die de inspiratie was voor het verhaal Moby Dick.

Het is de winter van 1820 en het schip Essex staat klaar om weg te varen opzoek naar walvisolie. Na dagen rond te hebben gevaren en niet genoeg te hebben om terug te keren, krijgt de bemanning te horen over een plek voorbij de evenaar die vol blijkt te zitten met walvissen. Eenmaal daar aangekomen zijn ze niet de enige jagers op zee. Iedereen kent het legendarische verhaal wel je hoeft het niet eens gelezen te hebben om het plot van ‘Moby Dick’ te weten. Maar ik denk dat iedereen wel zou gaan genieten van wat ze hier voorgeschoteld krijgen.

De cast is ijzersterk Hemsworth, Murphy, Walker, Gleeson, Whishaw stuk voor stuk zetten ze hun rol goed neer. Maar hier rolt Tom Holland een beetje onderdoor ik had eerlijk gezegd graag wat meer van hem gezien, maar dat neemt niet weg dat hij alsnog erg vermakelijk was op het scherm. Chris Hemsworth die Owen Chase speelt, die niks liever wil dan kapitein worden over zijn eigen schip kijkt weer vermakelijk weg. Hij is leuk om naar te kijken en zet zichzelf goed neer. Waar deze acteur natuurlijk de meeste problemen mee zal hebben is dat mensen hem natuurlijk niet anders kennen als Thor in de MCU, maar dat wist hij me snel te doen vergeten. Ik was ook wel weer blij verast om Benjamin Walker te zien, die ik ken als Abraham Lincoln in Abraham Lincoln: Vampire Hunter. Ook hij was weer leuk om naar te kijken. En zijn relatie tegenover Hemsworth was dan al snel door deze twee neergezet en is door de film heen prima behouden. Voor de rest is er op de cast niks aan te merken word iedere tekst met gevoel overgebracht en zal ieder je vast houden.

Maar onze ‘Man of the Hour’ is natuurlijk de beste meneer Howard. Die we onder andere kennen als regisseur van A Beautiful Mind en Apollo 13. Hij zet weer samen met zijn team een pracht plaatje neer. De kapitein van het schip weet de perfecte combinatie tussen drama en actie te vinden en laat het verhaal de rest doen. Charles Leavitt die de schrijver van het verhaal is, heeft het perfecte onderlaagje gemaakt waar Howard en de acteurs makkelijk op hebben kunnen bouwen. En met de fantastische muziek van Roque Baños die ook Evil Dead uit 2013 van muziek voorzag verdient ook zijn felbegeerde plaats op het podium.

Er zijn natuurlijk genoeg gaatjes te vinden als je er naar opzoek gaat, en zal dan ook zelf vinden dat ik meer aan het zeuren ben als ik dat doe. De film is gewoon mooi in beeld gebracht en houd je lekker vast. De karakters zijn goed neergezet en vanaf seconde 1 weet je al hoe ze denken en doen. Het 3D effect is een leuke toevoeging maar ook bij deze film geen must. Ron weet in wat voor dimensies dan ook een vermakelijke film neer te zetten. Die gewoon heerlijk weg kijkt. Deze film zal vast in mijn collectie komen en blaast een oud verhaal prima nieuw leven in. En zal hierbij weer vele mensen en generaties opnieuw introduceren aan de legende van Moby Dick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B00st3r schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:27:
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Nu pas deze film gezien tijdens een door vrienden georganiseerde marathon. Super goeie film. Ben blij dat ik nu eindelijk bij ben en helemaal klaar ben voor 16 december.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Als je dit deel een negen geeft, wat geef je de andere delen dan? Dit is in mijn ogen het slechtste deel van allemaal. >:)

Zoon en ik kunnen niet wachten op deel 7. Ik zag het eerste deel toen ik nog een heeeeeeeeeel klein ventje was en heb mijn zoon met het virus besmet.

The force will be with you all! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 11:17

Baseman77

We move

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:46:
Dit is in mijn ogen het slechtste deel van allemaal.
Jij vindt Episode 3 slechter dan deel 1? :? :D
Ik vind Episode 1 t/m 3 in volgorde van slecht naar minder slecht gaan...

[ Voor 14% gewijzigd door Baseman77 op 11-12-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Star Wars VII kan nooit de hoge verwachtingen waar maken. Het is bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
MrVegeta schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:53:
En again.... dat is jou mening. Het is lastig maar niet onmogelijk. Om maar meteen mijn mening te geven. Als je echt goed kijkt naar de Star Wars serie dan ben ik van mening dat het stuk voor stuk heel slecht geacteerde films zijn. De films zijn alleen zo ontzettend 'goed' omdat het verhalen heeft die tot de verbeelding spreken. Daarnaast zijn de effecten van alle films goed te noemen als je de tijd waarin de films gemaakt zijn in acht neemt.

Ik heb nooit echt begrepen waarom iedereen zo'n grote hekel heeft aan Jar Jar Bings. Die heeft de rol overgenomen van C3PO en R2D2. Dat waren in deel 4, 5 en 6 de funny guys en ook heel irritant op hun eigen manier.

[ Voor 53% gewijzigd door Webgnome op 11-12-2015 14:10 . Reden: Eigen mening toegevoegd ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gast. Natuurlijk is het mijn mening. Wat is je punt?

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 11-12-2015 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Het voordeel van de laatste 3 Star Wars films is juist dat het alleen maar kan meevallen. Zo goed waren die niet. Uiteraard is er nu een gigantische hype en snap ik MrVegeta ook wel. Als ik de trailers bekijk, dan denk ik dat het acteerwerk er zeker wel op vooruit is gegaan. Net als de setting, deze oogt veel realistischer (uiteraard door de nieuwe technieken). Tevens denk ik niet dat er een een rol is weggelegd zoals Jar Jar Bings in de eerdere films. Deze is te kinderachtig en verwacht niet dat de nieuwe regisseur met zo'n karakter aan komt zetten.

Volgende week zullen we het wel zien.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Howl's Moving Castle (2004)Howl's Moving Castle (2004)
IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 119 min | MPAA: PG
Wat een raar spektakel was dit om in te komen, vele anime series gezien maar toch kijk ik amper films. Misschien het idee dat het te lang kan duren als het tegenvalt of te kort als het geweldig is. Nou heb ik helaas dat laatste bij deze film en misschien dat er meer is onder een andere naam, dat weet ik dan weer niet. En toch tegelijkertijd voelt dit als een 'af' verhaal en is er niks meer nodig. Mooi gemaakt, emotioneel en voor mij wekte het wel emoties op die de meeste films van nu eigenlijk onaangeraakt laten. Kan het ook niet beter omschrijven als een prachtige ervaring!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Howl's moving castle is puur en alleen de film ;) Maar als je deze kan waarderen dan wil ik je absoluut de andere films van Studio Ghibli aanraden. Spirited away, Arrietty, Grave of the Fireflies en vele anderen.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:22
Webgnome schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:05:
[...]

Ik heb nooit echt begrepen waarom iedereen zo'n grote hekel heeft aan Jar Jar Bings. Die heeft de rol overgenomen van C3PO en R2D2. Dat waren in deel 4, 5 en 6 de funny guys en ook heel irritant op hun eigen manier.
Ik heb C3PO en R2D2 nooit in de poep zien trappen, horen boeren of scheten horen laten.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voor die laatste 2, het zijn dan ook robots... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

Omdat het bij de fans hoort om Jar Jar te haten, ben je een star wars fan, dan moet je bijna Jar Jar haten.

Ik vind Jar jar wel passen in de universe, en fucking hell. Boss Nass is wel een baas tijdens de Naboo assault en erna.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen hoge verwachtingen.....Gewoon lekker Star Wars kijken en een reden de oudjes weer eens te kijken. Het zijn allemaal geen hoogvliegers. Het sfeertje is gewoon lekker en destijds toen ik een piepeltje was waren de effecten helemaal " je van het". Moet je voorstellen in de jaren 70 toen graphics meestal nog helemaal niks waren.

Zo vind ik Star Trek helemaal niets. Gewoon onderbuik gevoel, verder nergens op gebaseerd. Scotty beam me up to Darth Vader! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Xyphoid schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:12:
[...]

Ik heb C3PO en R2D2 nooit in de poep zien trappen, horen boeren of scheten horen laten.
Nee maar je hebt ze wel rare tonen horen biepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:53:
[...]

Nee maar je hebt ze wel rare tonen horen biepen.
Heb al maanden 3PO als messagemelder op telefoon. oOo En tune van Star Wars als ringtone. :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

En again.... dat is jou mening. Het is lastig maar niet onmogelijk. Om maar meteen mijn mening te geven. Als je echt goed kijkt naar de Star Wars serie dan ben ik van mening dat het stuk voor stuk heel slecht geacteerde films zijn. De films zijn alleen zo ontzettend 'goed' omdat het verhalen heeft die tot de verbeelding spreken. Daarnaast zijn de effecten van alle films goed te noemen als je de tijd waarin de films gemaakt zijn in acht neemt.

Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:40
weszz schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:40:
Howl's Moving Castle (2004)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 119 min | MPAA: PG
Wat een raar spektakel was dit om in te komen, vele anime series gezien maar toch kijk ik amper films. Misschien het idee dat het te lang kan duren als het tegenvalt of te kort als het geweldig is. Nou heb ik helaas dat laatste bij deze film en misschien dat er meer is onder een andere naam, dat weet ik dan weer niet. En toch tegelijkertijd voelt dit als een 'af' verhaal en is er niks meer nodig. Mooi gemaakt, emotioneel en voor mij wekte het wel emoties op die de meeste films van nu eigenlijk onaangeraakt laten. Kan het ook niet beter omschrijven als een prachtige ervaring!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Prachtige film inderdaad, hij staat hier al jaren in de kast, naast Spirited Away, een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-09 16:10
Carrie (2013)Carrie (2013)
IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 100 min | MPAA: R
Gekeken via Netflix. Dit is een "horror" zonder enge stukken. Jammer. Ik had geen super hoge verwachtingen. Chloë Grace Moretz is een prima actrice, en ook in deze film deed ze het prima. Alleen denk ik dat het script gewoon zo slecht was dat het er allemaal niet erg overtuigend eruit kwam. Niet de moeite waard.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grecio schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:22:
Carrie (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 100 min | MPAA: R
Gekeken via Netflix. Dit is een "horror" zonder enge stukken. Jammer. Ik had geen super hoge verwachtingen. Chloë Grace Moretz is een prima actrice, en ook in deze film deed ze het prima. Alleen denk ik dat het script gewoon zo slecht was dat het er allemaal niet erg overtuigend eruit kwam. Niet de moeite waard.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4.5 / 10
De originele kijken: IMDB: Carrie (1976) Vroeger was alles beter! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Spectre (2015)Spectre (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13

Ik heb de laatste jaren de Bond films niet echt gevolgd, af en toe een deel gezien. Ik was wel nu weer eens benieuwd. Het begint met veel actie en die is er ook genoeg te vinden in de film, maar het verhaal daarentegen stelt op stukken teleur. De eerste meeting met Blofield maakte het interessant, maar daar bleef het ook bij. Er was tussen beiden te weinig ontwikkeling.

spoiler:
Het einde stelde wel teleur, JB schiet een paar kogels op de helicopter en daarmee is de kous af, Q heeft buiten beeld blijkbaar de boel gered

De actie maakt het wel interessant, maar het is zeker niet mijn favoriete bond film.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
The Family Man (2000)The Family Man (2000)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Gekeken via netflix. Sja een lekkere zoetsappige film. Een beetje voorspelbaar wel. Volgens mij is de IMDB rating een beetje aangetast door Nicolas Cage-haters. Ik vind zijn acteerwerk ook niet altijd geweldig maar in deze film speelt hij de rol prima. Geen hoogstandje maar kijkt lekker weg, leuk voor samen met je vriendin rond de kerst ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:21:
[...]

De originele kijken: IMDB: Carrie (1976) Vroeger was alles beter! :+
Ja ik wist dat het een remake was hoor, maar thanks! Over het algemeen ben ik alleen niet zo fan van oude horror films. Het werkt gewoon niet voor mij, Psycho bijvoorbeeld vond ik echt helemaal niks. Geef mij maar Insidious of Rec 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Starship Troopers (1997)Starship Troopers (1997)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Sci-Fi, War | Runtime: 129 min | MPAA: R
Herbekeken (kinderen wilde actie film zien met monsters) . Buiten het stripverhaal uiterlijk blijft de film toch relevant als satire op oorlog en de manier waarop oorlog tegenwoordig geportretteerd word in media/maatschappij. Zeker als je ziet dat ze nu weer bezig zijn om een vijand aan te vallen met troepen op de grond.
Afvalzak schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:37:
MRVegeta is wel een beetje de marketing man voor de laatste Mad Max film ;)
Duidelijk hopelijk verdient goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Waarom niet? Alsof de andere filmen zo hoogstaande cinema waren? Delen 4 & 5 gingen nog(5 de beste) maar 6 was toch echt niet goed en 1-3 een ramp . Als ze terug op het niveau van 4-5 zitten zijn ze goed bezig. Ik verwacht dat ze in lijn van wat de laatste tijd uitkomt (en wat de eerste filmen ook waren) veel visueel spektakel waar ze hopelijk wat verhaal inkrijgen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zoveel hebben de oude films niet te maken met de verwachtingen die nu worden geschapen voor de huidige film. De hype is gewoon ongelofelijk hoog. Het is overal in het nieuws, nu wordt al verwacht dat het de grootste opbrengst ooit gaat scoren, etc. Natuurlijk hoop ik dat het de tweede komst van Jezus is en dat heel ISIS stilvalt bij de pracht en praal van Star Wars 7, althans zo hoog zijn de verwachtingen van een hele boel fans bijna. Ik heb nergens geclaimed dat de andere films van hoog niveau waren. In tegenstelling zelfs. Maar je kan er niet omheen dat Star Wars een fenomeen is van bizar hoge proporties. Er zijn denk ik vrij weinig fans/filmgangers die denken "ach, zo lang het maar beter is dan het eerste deel ben ik tevreden".

Trouwens,
Duidelijk hopelijk verdient goed .
Soms verandert jouw zinsopbouw en grammatica in de hoe de Hulk praat. Wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

DarkSide

theres no place like ::1

Starwars 4 was goed en vernieuwend.
Starwars 5 was erg goed. Goed opgezet, verhaal etc.
Starwars 6 was redelijk goed. In totaal is deze trilogie gewoon best goed.

Starwars 1 is slecht. En hoewel c3po ook komisch was heb ik echt niets met jar jar.
Starwars 2 is redelijk. Het verhaal, de clones en de SFX zijn best ok. En ik kan me vermaken met deze film
Starwars 3 is goed. Lekker donker.

Het acteerwerk is soms tenenkrommend. en de de SFX zijn veeeeel te clean.
Maar er zit wel een lijn in en die kan ik als geheel dan wel weer waarderen.

Starwars 7 had ik eerst van NEE HE. En zeker disney. Maar de beelden zien er "authentiek" a la deel 4,5 en 6 uit. En dat is hoopvol.

*dit is natuurlijk mijn mening.
Al met al kan ik nog steeds genieten van alle delen.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSide op 13-12-2015 18:59 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je hoeft geen disclaimer te maken dat dit je mening is. We zitten hier niet in Noord Korea :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Star Wars als geheel heeft enorme charme. Net als Star Trek. Ook in die franchise is lang niet alles top, maar als geheel stijgt het over zichzelf en de concurrentie uit. SW is eigenlijk gewoon één grote opera vol met space freaks, gave ruimteschepen, mystieke krachten, legendes, oorlogen, liefdes en alles wat je nog meer nodig hebt om het woord saga te mogen verdienen.

Ik zou de films los misschien ook niet allemaal een 8 of 9 waard vinden, maar aangezien het voor Star Wars absoluut geldt dat het geheel groter is dan de som der delen, zou ik de hele serie in zijn totaliteit minstens een 8,5 geven.

V.w.b. Disney; kijk eens wat Disney met Marvel doet. Alles wat er de laatste tijd wordt aangeraakt, verandert in goud. Dat is ook een kwaliteit. En wees eerlijk, Yoda, C-3PO, R2-D2, BB-8, Ewoks, Chewie, Jar Jar, die zijn stuk voor stuk allemaal al erg Disney van zichzelf. Ik ben juist blij met het grote geld van Disney. Dan weet je tenminste zeker dat er ook echt in de films geïnvesteerd kan worden, qua financiën, maar ook qua tijd, sets en acteurs.

Het enige wat ik jammer vind is dat Disney de Expanded Universe (EU) van Star Wars links laat liggen, terwijl ik hier van de fans op Tweakers begrijp dat juist de EU zo van grote toevoeging voor SW is geweest. Ik hoop dan ook dat er nog veel uitgehaald zal worden voor de komende films.

Maar goed, misschien een idee om deze discussie in het betreffende topic te voeren, ipv in het algemene filmtopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Star Wars 7 wordt geregisseerd door JJ Abrams. Dus je hoeft alleen maar te kijken naar wat Abrams heeft gedaan om te weten of deel 7 leuk gaat worden. Als je de laatste 2 Star Treks (ook geregisseerd door Abrams) leuk vind, dan vind je dit misschien ook wel leuk. Zelf vind ik die verschrikkelijk dus ik denk dat deze Star Wars ook niets voor mij zal zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ach, met o.a. Armageddon, Lost, Fringe, Almost Human en Mission Impossible 3, 4 en 5 op je palmares, zou ik me niet zoveel zorgen maken. Zeker niet na het zien van al die trailers van SW7. Die zien er fantatisch uit en ademen de Star Wars sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
MrVegeta schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:54:
Zoveel hebben de oude films niet te maken met de verwachtingen die nu worden geschapen voor de huidige film. De hype is gewoon ongelofelijk hoog. Het is overal in het nieuws, nu wordt al verwacht dat het de grootste opbrengst ooit gaat scoren, etc.
Daar zullen reviews ed ze op afrekenen.

De hype zal wel ingelost worden, Abrams heeft met al zijn laatste films box office successen geboekt . Al zijn laatste films krijgen deftige/goede scores van het publiek. Zet daarbij de marketing motor van Disney .
Natuurlijk hoop ik dat het de tweede komst van Jezus is en dat heel ISIS stilvalt bij de pracht en praal van Star Wars 7, althans zo hoog zijn de verwachtingen van een hele boel fans bijna. Ik heb nergens geclaimed dat de andere films van hoog niveau waren. In tegenstelling zelfs. Maar je kan er niet omheen dat Star Wars een fenomeen is van bizar hoge proporties. Er zijn denk ik vrij weinig fans/filmgangers die denken "ach, zo lang het maar beter is dan het eerste deel ben ik tevreden".
Ik denk dat veel mensen gewoon een goede film willen zien jij baseert je mening op de heel luide stemmen van enkelingen terwijl tientallen miljoenen de film zullen zien.
Trouwens,
Soms verandert jouw zinsopbouw en grammatica in de hoe de Hulk praat. Wel grappig.
Nog steeds pissed dat ik Mad max niet goed vond? Mai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

RonaldDesigns schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:21:
Spectre (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13

Ik heb de laatste jaren de Bond films niet echt gevolgd, af en toe een deel gezien. Ik was wel nu weer eens benieuwd. Het begint met veel actie en die is er ook genoeg te vinden in de film, maar het verhaal daarentegen stelt op stukken teleur. De eerste meeting met Blofield maakte het interessant, maar daar bleef het ook bij. Er was tussen beiden te weinig ontwikkeling.

spoiler:
Het einde stelde wel teleur, JB schiet een paar kogels op de helicopter en daarmee is de kous af, Q heeft buiten beeld blijkbaar de boel gered

De actie maakt het wel interessant, maar het is zeker niet mijn favoriete bond film.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Helemaal mee eens, grappige film maar teveel misser om echt goed te zijn imho.
Het is het allemaal net niet.
eerste Bond film die ik in de bioscoop heb bekeken sinds A view to a kill, uit 1985, en ook die stelde terleur helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Exorcist deel vier. Er is Dominion en Beginning.
Men kent hier vast wel het verhaal over hoe ze beiden de wereld in gekomen zijn. Ik moet zeggen dat ik zelf Beginning meer de sfeer van de Exorcist reeks vind hebben. De duistere woestijnsfeer zit ook in Dominion, maar daar heb je weer die rare kale gast die zweeft en zo.. Beide niet echt fantastische films, maar ik stem voor Beginning.

Poll: Exorcist 4: The Beginning of Dominion?
The Beginning
Dominion
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395960&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
yourmovieguy schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:21:
In the Heart of the Sea (2015)[afbeelding]
In The Heart Of The Sea is een actie/avonturen film geregisseerd door Ron Howard. Met onder andere Chris Hemsworth, Benjamin Walker en Cillian Murphy. Wanneer Owen Chase weer de zee op moet voor walvisolie. Komt ie op zee oog in oog te staan met een levensgevaarlijke walvis, die de inspiratie was voor het verhaal Moby Dick.

Het is de winter van 1820 en het schip Essex staat klaar om weg te varen opzoek naar walvisolie. Na dagen rond te hebben gevaren en niet genoeg te hebben om terug te keren, krijgt de bemanning te horen over een plek voorbij de evenaar die vol blijkt te zitten met walvissen. Eenmaal daar aangekomen zijn ze niet de enige jagers op zee. Iedereen kent het legendarische verhaal wel je hoeft het niet eens gelezen te hebben om het plot van ‘Moby Dick’ te weten. Maar ik denk dat iedereen wel zou gaan genieten van wat ze hier voorgeschoteld krijgen.

De cast is ijzersterk Hemsworth, Murphy, Walker, Gleeson, Whishaw stuk voor stuk zetten ze hun rol goed neer. Maar hier rolt Tom Holland een beetje onderdoor ik had eerlijk gezegd graag wat meer van hem gezien, maar dat neemt niet weg dat hij alsnog erg vermakelijk was op het scherm. Chris Hemsworth die Owen Chase speelt, die niks liever wil dan kapitein worden over zijn eigen schip kijkt weer vermakelijk weg. Hij is leuk om naar te kijken en zet zichzelf goed neer. Waar deze acteur natuurlijk de meeste problemen mee zal hebben is dat mensen hem natuurlijk niet anders kennen als Thor in de MCU, maar dat wist hij me snel te doen vergeten. Ik was ook wel weer blij verast om Benjamin Walker te zien, die ik ken als Abraham Lincoln in Abraham Lincoln: Vampire Hunter. Ook hij was weer leuk om naar te kijken. En zijn relatie tegenover Hemsworth was dan al snel door deze twee neergezet en is door de film heen prima behouden. Voor de rest is er op de cast niks aan te merken word iedere tekst met gevoel overgebracht en zal ieder je vast houden.

Maar onze ‘Man of the Hour’ is natuurlijk de beste meneer Howard. Die we onder andere kennen als regisseur van A Beautiful Mind en Apollo 13. Hij zet weer samen met zijn team een pracht plaatje neer. De kapitein van het schip weet de perfecte combinatie tussen drama en actie te vinden en laat het verhaal de rest doen. Charles Leavitt die de schrijver van het verhaal is, heeft het perfecte onderlaagje gemaakt waar Howard en de acteurs makkelijk op hebben kunnen bouwen. En met de fantastische muziek van Roque Baños die ook Evil Dead uit 2013 van muziek voorzag verdient ook zijn felbegeerde plaats op het podium.

Er zijn natuurlijk genoeg gaatjes te vinden als je er naar opzoek gaat, en zal dan ook zelf vinden dat ik meer aan het zeuren ben als ik dat doe. De film is gewoon mooi in beeld gebracht en houd je lekker vast. De karakters zijn goed neergezet en vanaf seconde 1 weet je al hoe ze denken en doen. Het 3D effect is een leuke toevoeging maar ook bij deze film geen must. Ron weet in wat voor dimensies dan ook een vermakelijke film neer te zetten. Die gewoon heerlijk weg kijkt. Deze film zal vast in mijn collectie komen en blaast een oud verhaal prima nieuw leven in. En zal hierbij weer vele mensen en generaties opnieuw introduceren aan de legende van Moby Dick.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Zaterdag ook gezien, wat een top film. In het begin oogde het wat saai, maar ik was ook erg moe. Maar wat een mooi avontuur uiteindelijk.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Beasts of No Nation (2015)Beasts of No Nation (2015)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, War | Runtime: 137 min | MPAA: NOT RATED
Niet je average rom kom dit :o . Idris Elba (o.a. bekend van Luther) als Afrikaanse warlord die een zooi kindsoldaten aanvoert. Verdomde grafisch zo af en toe, maar ijzersterk imo. Ga er niet teveel over zeggen, je moet m gewoon kijken :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
afgelopen week zowel John Wick als Ted 2 gezien. John Wick is me uitermate goed bevallen! Heerlijke film. en keanu reeves brengt het allemaal erg geloofwaardig als je het mij vraagt. Lekkere sfeer, goed (beetje mager misschien maar toch) verhaal en geweldige actie!

dan Ted 2. Ik lees daar verschillende reviews en vrij slechte berichten over. Ik snap het volkomen. Ik kan me goed inbeelden dat deze bij grote groepen mensen slecht ontvangen wordt, maar ik heb over de grond liggen rollen van het lachen! Family guy is helemaal mijn humor! Ik vond ted 1 en a milion ways to die in the west ook geweldig, en zo ook Ted 2! Ik vond m geweldig!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:04:
Star Wars 7 wordt geregisseerd door JJ Abrams. Dus je hoeft alleen maar te kijken naar wat Abrams heeft gedaan om te weten of deel 7 leuk gaat worden. Als je de laatste 2 Star Treks (ook geregisseerd door Abrams) leuk vind, dan vind je dit misschien ook wel leuk. Zelf vind ik die verschrikkelijk dus ik denk dat deze Star Wars ook niets voor mij zal zijn.
Jij wordt verbannen naar the Death Star. Star Wars vergelijken met Star Trek. Dood zonde nummer 1! :+

Kan verdomme morgen niet met zoon naar Star Wars want hij heeft kerstgala. Ik haat kerst! o<:) Dat laatste is niet waar maar baal wel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Tomorrowland (2015)Tomorrowland (2015)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 130 min | MPAA: PG
Had er weinig van gehoord of verwacht, maar ik moet zeggen dat ik me uitermate goed heb vermaakt. leuk verhaal en leuk uitgewerkt, zij het met een behoorlijke (terechte) belerende moraal
Capricorn One (1977)Capricorn One (1977)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG
verhaal klonk leuk, maar de uitwerking is nogal teleurstellend. Het verhaal zit vol gaten, maar het word vooral TRAAG verteld.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

The Long Goodbye (1973)The Long Goodbye (1973)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R
Is een beetje miss or hit met jaren 70 films. Dit is een van de klassiekers op IMDB. En ik houd van goede detective films (en jaren 70 columbo is mijn favoriet) dus "what could go wrong"

Wel alles dus. Het verhaal is meer van de "verbind de plaatjes, en verzin je eigen erhaal" methode. Serieus, zelfs op de forums zijn er 2 of 3 theorieen over wat het verhaal nu eigenlijk was, maar niemand die het zeker weet. Alles is traag, maar ook nog eens onbelangrijk, de kat alleen heeft denk ik al 10 minuten van de screentime ingenomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

[ Voor 92% gewijzigd door heuveltje op 15-12-2015 21:04 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:41:
[...]

Jij wordt verbannen naar the Death Star. Star Wars vergelijken met Star Trek. Dood zonde nummer 1! :+
Ik wil verder gaan. Ik vind het belachelijk dat je één regisseur beide franchises laat regisseren. Dat kan gewoon niet goed gaan.

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 93 min | MPAA: R
Scouts Guide to the Zombie Apocalypse is een briljante mix tussen zombie, coming-of-age, vriendschap en héél erg puberale humor. De zombies worden weer net iets "intelligenter" dan vroeger, wat in dit geval goed uitpakt. Ik heb in tijden niet meer zo hard gelachen. Het verhaal is spannend (ik zat met regelmaat op het puntje van m'n bank), de vrouwen zijn mooi en het acteerwerk is prima.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ramon schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:04:
[...]

Ik wil verder gaan. Ik vind het belachelijk dat je één regisseur beide franchises laat regisseren. Dat kan gewoon niet goed gaan.
En dat is het ook niet. De laatste films van de Star Trek franchise zijn in feite niets minder dan een reboot verpakt in 'modernisering' van de franchise. Het heeft niets met de originele franchise te maken. Helaas zijn daar de meningen nogal over verdeeld.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 20:32
tJonge, is er nou geen ene journalist die hier een mini-review kan doen? Volgens mij, althans dat lijkt mij, zijn vandaag de kleine geheime previews geweest voor de pers. Waar ik het over heb? Duh, Star Wars 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Sjah schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:40:
tJonge, is er nou geen ene journalist die hier een mini-review kan doen? Volgens mij, althans dat lijkt mij, zijn vandaag de kleine geheime previews geweest voor de pers. Waar ik het over heb? Duh, Star Wars 7.
Haha, ik snap je punt. Maar ik denk dat ik tot volgende week woensdag maar even dit topic ga negeren. Ik wil er blanco ingaan ;) De dag erna zal ik een review posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 20:32
Ga je me nou vertellen,dat je niet eerder dan dat een kaartje kon krijgen?

Nouja, ik heb zelf geen haast hem te zien, merk het wel. Wat nu al is doorgesijpeld, is dat die erg aardig is, minimaal. Goh, had ik niet verwacht van Abrams en Disney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grecio
Sjah schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:56:
Ga je me nou vertellen,dat je niet eerder dan dat een kaartje kon krijgen?

Nouja, ik heb zelf geen haast hem te zien, merk het wel. Wat nu al is doorgesijpeld, is dat die erg aardig is, minimaal. Goh, had ik niet verwacht van Abrams en Disney.
Kudt toch nog even dit topic gechecked. Haha. Nou meer iets van met vrienden alleen op die bepaalde datum kunnen met zijn allen. Volwassen mannen en verplichtingen en shit, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:41:
[...]

Kan verdomme morgen niet met zoon naar Star Wars want hij heeft kerstgala. Ik haat kerst! o<:) Dat laatste is niet waar maar baal wel. :Y
Ach ja, prioriteiten stellen he, Je zoon snapt het wel dat je nu zonder hem gaaat :+

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voor iedereen die Star Wars VII wil gaan zien, misschien is het nog leuk om dit te kijken,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:19
Ook ik maar eens een duit in het zakje doen hier. Vaak meegelezen en ook wat films eruit gepikt om later te gaan kijken. Nu zelf op een film gestuit die voor mij onbekend was maar ik heel positief verbaasd over ben.

Unthinkable (2010)Unthinkable (2010)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
Gekeken op aanraden van iemand toen we het hadden over terrorisme en wat er allemaal wel en niet zou mogen om een land/inwoners te beschermen. Deze film neemt je na de korte intro van de acteurs mee in de wereld van ondervraging van een terrorist die drie bommen heeft verstopt in Amerika. De film heeft mij constant gegrepen en geen moment verveeld. Het mooie aan de film vind ik om de paradigma (een denkkader waaraan je ophangt wat wel of niet goed is; heel kort gezegd) verschuivingen te zien bij de verschillende mensen en ook zelf ervoer ik deze verschuivingen naarmate het verhaal verder ging.

Hoe ver vind jij dat je mag gaan met een terrorist te ondervragen? Waar ligt de grens volgens jou?
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
stijn1309 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:26:
Ook ik maar eens een duit in het zakje doen hier. Vaak meegelezen en ook wat films eruit gepikt om later te gaan kijken. Nu zelf op een film gestuit die voor mij onbekend was maar ik heel positief verbaasd over ben.

Unthinkable (2010)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
Gekeken op aanraden van iemand toen we het hadden over terrorisme en wat er allemaal wel en niet zou mogen om een land/inwoners te beschermen. Deze film neemt je na de korte intro van de acteurs mee in de wereld van ondervraging van een terrorist die drie bommen heeft verstopt in Amerika. De film heeft mij constant gegrepen en geen moment verveeld. Het mooie aan de film vind ik om de paradigma (een denkkader waaraan je ophangt wat wel of niet goed is; heel kort gezegd) verschuivingen te zien bij de verschillende mensen en ook zelf ervoer ik deze verschuivingen naarmate het verhaal verder ging.

Hoe ver vind jij dat je mag gaan met een terrorist te ondervragen? Waar ligt de grens volgens jou?
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Dit vond ik zelf ook een ijzersterke film en geeft goed aan dat er zelfs in een land stukken niemandsland kunnen zijn. Heel bizar.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ramon schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:04:
[...]

Agreed. Je zal maar een voorkeur hebben voor 1 van de 2.
Wat Abrams met die Starttrek fims doet is bedroevend, Ook weer een nieuwe op komst trouwens: Beyond.
Meer van dezelfde formule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bedroevend. Really? Het zijn goeie films, vooral de eerste, die filmtechnisch gewoon goed in elkaar zitten, Maar ze zijn gegroeid met de huidige samenleving. Je gaat geen volle zalen krijgen met een film die lijkt op TNG.

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 16-12-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Als het een goeie "moderne" verfilming is van een paar klassieke afleveringen misschien wel.
Ok, dan zijn de films tof voor sommigen, ik blijf de series over and over kijken.
Veel leuker.

Pagina: 1 ... 10 ... 281 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.