✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Deel 1 is meer extreem. In deel 1 weet je ook een beetje zijn verhaal.Piet_Piraat7 schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:19:
Genereer je eigen UBB code review
The Equalizer 2 (2018) [Afbeelding: The Equalizer 2 (2018)] Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R Deel 1 nooit gezien, zag deel 2 toevallig voorbij komen op Netflix geloof ik. Leuk filmbest harde actie scenes. Alleen is de hoofdrolspeler wel een beetje onsterfelijk, maargoed dat is wel vaker in actie film.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
In deel 2 is het al eigenlijk verteld hoe en wat. Maar deel 1 is echt een goede film met betere actie vindt ik.
Vindt het jammer dat ze meer mainstream kant op gegaan zijn dan wat deel 1 was.
(persoonlijk) Deel 1 is beter, beter (lopend) verhaal en lekkere actiePiet_Piraat7 schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:19:
The Equalizer 2 (2018) [Afbeelding: The Equalizer 2 (2018)] Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R Deel 1 nooit gezien, zag deel 2 toevallig voorbij komen op Netflix geloof ik. Leuk filmbest harde actie scenes. Alleen is de hoofdrolspeler wel een beetje onsterfelijk, maargoed dat is wel vaker in actie film.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Steam ID = Ackerfiets
Kleine opmerking: De MCU begon bij Iron Man uit 2008; de Hulk film uit 2003 van Ang Lee heeft er niks mee te maken...G_Dragon schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:00:
Avengers: Endgame (2019) [Afbeelding: Avengers: Endgame (2019)] Tweakers: 8.1 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A Wat een geweldige film en afsluiter van een lange Marvel serie, wat begon in 2003 met de eerste Hulk film kwam nu ten eind. Vind het ontzettend knap hoe ze alles tot een groot succes hebben kunnen krijgen, Endgame is dan ook echt de grote finale van het succes. Een mix van veel humor tot emotionele momenten , ik kan er verder weinig over zeggen vanwege de spoilers.
" I Love you 3000" zal de meeste bij blijven na het zien van de film..[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.8 / 10
Endgame was overigens inderdaad fantastisch; toch knap dat ze zoveel characters bijelkaar weten te brengen. Voelde desondanks echt als een ode aan de originele 6 Avengers, wat ze ook verdiend hebben!
[ Voor 5% gewijzigd door Viccers op 29-04-2019 12:57 ]
Verwijderd
Aquaman (2018) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13 Tsjaa. Wat kan ik hier van zeggen? Het had allemaal een stuk beter, leuker, minder cliché en voorspelbaar gekund. Dat zeker. En zoveel kermis CGI, waarom? Had dat geld in het dunne verhaal gestoken. Nicole Kidman past totaal niet in deze rol. Vond haar echt tenenkrommend acteren, maar goed. Aquaman zelf maakt dan wel weer iets goed. Was het dan echt complete bagger, nee ook niet. Gevoel wat ik er aan overhield was; mehh. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Alleen raar dat deel 1 dan weer niet op Netflix staat.Family Guy schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:31:
[...]
(persoonlijk) Deel 1 is beter, beter (lopend) verhaal en lekkere actie
Als ze een serie toevoegen dan laten ze ook niet de eerste paar afleveringen weg
ik zie anders af en toe series waarvan de eerste seizoenen niet op netflix staan. Dr. who bijv.ikbenerniet schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:49:
[...]
Alleen raar dat deel 1 dan weer niet op Netflix staat.
Als ze een serie toevoegen dan laten ze ook niet de eerste paar afleveringen weg
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Triple Frontier (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: R Hiervoor betaal ik met liefde maandelijks voor Netflix. Ik vond deze film echt helemaal geweldig. Er werd stuk voor stuk ook top geacteerd. Ook beeld en geluid waren top! Voor mij kort samen te vatten als: Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands - The Movie. Wel jammer dat ze het gevecht van die broer niet laten zien, terwijl hij zich er wel op voorbereid. | |
Amsterdam Vice (2019) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama | Runtime: 113 min | MPAA: N/A Gezellig avondje uit met de familie naar de bioscoop. Film is niet echt bijzonder, voor Nederlandse begrippen redelijk. Meer iets om thuis op de bank te kijken. Had voor mijn gevoel ook niet veel te maken met de tv-serie op enkele verwijzingen na, gemiste kans. Al kreeg het beeld wel de juiste sfeer dankzij het gekozen filter. | |
Beverly Hills Cop (1984) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 105 min | MPAA: R Nooit gezien, maar de trilogie lag al een tijdje op Blu-ray in de kast. Hoorde laatst het bekende titeldeuntje weer en werd getriggerd om toch maar eens te kijken. Ik vond het niet onaardig, maar ook niet echt super. De humor was wel oké. | |
Beverly Hills Cop II (1987) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R Stukken beter dan het vorige deel, erg leuk om al die bekende acteurs van vroeger te zien in één film. Ik was vergeten dat Brigitte Nielsen vroeger echt knap was. Inhoudelijk vond ik het ook allemaal iets beter in elkaar zitten. Behalve dat stukje met de schoenen, alsof de makers dat bijna zelf vergeten waren. | |
Beverly Hills Cop III (1994) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R Van de drie films, was dit de enige die ik al vaker had gezien. Ik vind deze persoonlijk ook de grappigste. Het plot is simpel, maar de actie in zo'n pretpark geeft voor mij net dat beetje extra. Ook vond ik de remix van het titeldeuntje goed geslaagd, net als de rest van de muziek. | |
Hop (2011) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: PG Met de paasdagen deze eindelijk eens bekeken via Netflix. Grappig filmpje met leuke cameo's. Verhaal is verder cliché en uiteindelijk leuk voor één keer. Typische niet goed, niet slecht film. Jongere kijkers zullen er (denk ik) meer lol aan beleven. | |
Midnight Run (1988) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: R Altijd al eens willen zien en werd toevallig aangeraden door Netflix. Vooral in het begin best grappig ondanks de voorspelbaarheid, die neemt gaandeweg wat af en gek genoeg ook de humor. Misschien aan de iets te lange kant voor mij. Vond het dan wel weer een verrassend einde. | |
Grappig, ik vond de eerste 2 uur véél beter dan het laatste uur. Eindelijk eens doordachte karakter ontwikkeling. Scene op scene zat ik me te verbazen over de sterke reverenties, en hoe bom vol deze film zit met goede scenes, zelfspot, etc. Karakters als scarlett johansen die toch schijnbaar emotie kunnen tonen.AcidBurn schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:43:
Avengers: Endgame (2019) [Afbeelding: Avengers: Endgame (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A Zal ik dan maar wat tegenwicht bieden tegen alle hoge cijfers? Want waar ik Infinity War erg goed vond, vind ik Endgame zwaar tegenvallen. 3 uur speeltijd waar makkelijk een halfuur vanaf had gekund. Vooral de eerste helft kwam enorm langdradig op me over.spoiler:. Als de actie losbarst, barst het ook goed los. Maar dat had veel eerder gemogen wat mij betreft. De tweede helft maakt genoeg goed om de film toch een voldoende te geven, maar ik had er heel wat anders van verwacht. Zowel Civil War als Infinity War had ik geen enkel probleem om ze 2x te zien. Voor Endgame vind ik 1x wel genoeg.De onderbroekenlol met dronken Thor vond ik echt bloed irritant, sloeg nergens op imo. Om te weten hoe Captain Marvel kan doen wat ze doet, is het toch wel handig om haar film te hebben gezien. Want hier gaat ze tot actie over zonder enige introductie. Ik vond haar overigens nogal arrogant overkomen, veel erger dan in haar eigen film[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Maar goed, het is een mening. Maar die Captain Marvell, dat was mijn inziens het enige minpuntje aan de film, net als Captain Marvel (de film) binnen MCU overigens. Of dat aan het script / karakter ligt, of aan Brie Larson, daar twijfel ik over, maar ik vind beiden niet leuk om naar te kijken.
Wat mij betreft een 8.5, naast Thor: Ragnarok de beste film imo binnen MCU.
Dragged Across Concrete (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 159 min | MPAA: R Erg tamme film. Verloop is erg traag en de verhaallijn valt naar mijns inziens tegen. Weinig plezier aan beleeft. | |
Dat gebeurt veel vaker dan je denkt en is best heel vervelend. Wij wilden laatst PotC kijken en toen stond deel 1 er ook niet op.ikbenerniet schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:49:
[...]
Alleen raar dat deel 1 dan weer niet op Netflix staat.
"When you grow up your heart dies"
Hoe verklaar je de laatste scènes van Hulk 2003 dan? Daar komt Tony Stark leuren bij de generaal, omdat hij een team aan het samenstellen is...Viccers schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:56:
[...]
Kleine opmerking: De MCU begon bij Iron Man uit 2008; de Hulk film uit 2003 van Ang Lee heeft er niks mee te maken...
Endgame was overigens inderdaad fantastisch; toch knap dat ze zoveel characters bijelkaar weten te brengen. Voelde desondanks echt als een ode aan de originele 6 Avengers, wat ze ook verdiend hebben!
Hier staat tekst
Dat is niet in Hulk (2003) maar in The Incredible Hulk (2008) die na Iron Man (2008) is uitgekomen.Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:17:
[...]
Hoe verklaar je de laatste scènes van Hulk 2003 dan? Daar komt Tony Stark leuren bij de generaal, omdat hij een team aan het samenstellen is...
[ Voor 11% gewijzigd door TheFes op 04-05-2019 09:21 ]
Verrek, je hebt gelijk.TheFes schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Dat is niet in Hulk (2003) maar in The Incredible Hulk (2008) die na Iron Man (2008) is uitgekomen.
Hier staat tekst
Sink or Swim (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama, Sport | Runtime: 122 min | MPAA: N/A Omdat hij hier nog niet genoemd was. Leuke Franse (edoch wel gewoon main stream qua plot) film in de bios gezien. Bios setting helpt natuurlijk altijd wel qua genieten, maar regelmatig gelachen, net als de rest van de zaal. Verder geen hoogstandje qua diepgaand plot of afwijkend van Hollywood ofzo, gewoon toevallig in een andere taal. | |
Roma (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama | Runtime: 135 min | MPAA: R Mja ik snap niet zo goed waarom deze film prijzen gewonnen heeft. De hoofdrolspeelster is ontzettend emotieloos, niet pro-actief (Misschien dat men daarom zo over Mexicanen denkt | |
Bad Times at the El Royale (2018) | ![]() |
Tweakers: 8.6 | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 141 min | MPAA: R Prima vermaakt met deze film, ik had een lange zit verwacht, maar het was sneller voorbij dan gedacht. Een aantal mensen boeken een kamer in een hotel, en allemaal hebben ze een geheim. Ook het hotel heeft een geheim. Door telkens te switchen naar het perspectief van een andere hoofdrolspeler krijg je steeds meer info. | |
Atomic Blonde (2017) | ![]() |
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Een spion van MI6 wordt naar Berlijn gestuurd ten tijde van de koude oorlog om belangrijke info terug te halen voordat het in de verkeerde handen terecht komt. Daar wordt ze natuurlijk direct herkend door de Russen. De vechtpartijen zijn best goed, al is het maar de vraag of vrouwen zo sterk kunnen zijn in het echt, maar goed, het is een film. | |
[ Voor 40% gewijzigd door Incolumis op 06-05-2019 09:03 ]
I hide at work because good employees are hard to find.
We Die Young (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R Best een vermakelijke film moet ik je zeggen. Had deze gezien en dacht waarom niet. Ik heb niet de ''short description'' gelezen of cover gezien. Dus wist niet wat me te wachten stond. Het verhaal kwam goed tot zijn recht op het einde. Prima film om een keer te bekijken. Het MS-13 gehalte is ook goed gedaan. | |
The Curse of La Llorona (2019) | ![]() |
Tweakers: 3.5 | IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R Ze konden het beter 'The Curse of Closing Doors' noemen. Man, wat gaan er een hoop deuren dicht in deze film. Zelfs Hodor zal nog jaloers worden Goedkope jumpscares, slap verhaal en de 'La Llorona' ziet er niet geloofwaardig uit. Het was bijna een kinderfilm en niet alleen omdat het voornamelijk over kinderen gaat. Nog even snel Annabelle een seconde laten langs komen omdat het in de universum van The Conjuring valt. Maar deze film komt nog niet eens in de buurt van deze films. Leuk om op een saaie zondag te kijken maar verder niks bijzonders. | |
Nine Lives (2016) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Comedy, Drama, Family, Fantasy | Runtime: 87 min | MPAA: PG Een familiefilm over een grumpy narcistische man die in het lichaam van een kat terecht komt . Een beetje Garfield maar minder uitgewerkt en grappig. Het verhaal is super rechtlijnig en voorspelbaar (wat op zich niet zo gek is gezien de rating 6). Al met al is het allemaal net niet echt leuk en grappig. Een 5 lijkt mij de max. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Heb em ook gezien, en vond er zelf ook niet veel aan, de achtergrond van mexico in die tijd is nog enigszins boeiend (sociale onrust etc..), maar het ontbreekt compleet aan spanningsboog of ontwikkeling in het verhaal, kan me niet herinneren dat het me op enig moment heeft uitgemaakt wat er met de karakters gebeurde.Incolumis schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:53:
Roma (2018) [Afbeelding: Roma (2018)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama | Runtime: 135 min | MPAA: R Mja ik snap niet zo goed waarom deze film prijzen gewonnen heeft. De hoofdrolspeelster is ontzettend emotieloos, niet pro-actief (Misschien dat men daarom zo over Mexicanen denkt), en het verhaal is flinterdun. Niet echt mijn soort film.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Ik gooi de awards etc.. zelf maar op de hoop "ik snap arthouse niet", ondanks dat ik de laatste jaren toch echt wel waardering heb voor wat diepere/langzamere films.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Bone Tomahawk (2015) | ![]() |
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Horror, Western | Runtime: 132 min | MPAA: Not Rated Deze staat gewoon op Netflix. Heb em aan gezet omdat Kurt Russel mee speelt en dacht een degelijke Western te gaan kijken. De film loopt net even anders dan je op het eerste gezicht zou verwachten. Het is een beetje Wolfenstein in het Wilde Westen. Dat was een complete verrassing voor me. Goed acteerwerk van de hoofdrol spelers. Redelijk onverwachte gebeurtenissen zodra het 'horror' gedeelte begint. Voor een enge Western zat er best nog wat gore tussen. Mocht je wel van dergelijke films houden dan deze zeker kijken. | |
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Escape Room (2017) | ![]() |
Tweakers: 4.0 | IMDb: 4.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 81 min | MPAA: R Onnatuurlijk slechte film. Gisteravond was deze film op de tv en heb ik deze bekeken vanaf een minuut of 25. Ik geloof niet dat ik van het begin iets heb gemist. Eerste was opviel was de manier waarop de acteurs opgesteld stonden. Alle shots waren zo gefilmd alsof ze op een toneel richting het publiek stonden. Dit gaf voor mij een wat onnatuurlijk beeld weer. Daarnaast zijn de acteerprestaties ook ondermaats. Uiteindelijk de film aan laten staan omdat ik benieuwd was naar het einde. Had ik niet hoeven doen. Viel mij ook tegen. | |
The Wandering Earth (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Sci-Fi | Runtime: 125 min | MPAA: N/A Kan een SF-film over het algemeen best wel waarderen, maar deze Netflix film was gewoon te slecht. Belangrijk voor SF is namelijk dat je een geloofwaardige realiteit neerzet. Daarbij kan een regisseur onbekende technologie introduceren als warp travel en dat is prima. Anders wordt het wanneer de gewone natuurwetten (zouden moeten) gelden, maar het verhaal speelt zich alleen af in de verre toekomst. Hier valt de film door de mand met plot devices als "gravity spikes" en earth engines die de aarde voortstuwen, maar waarbij de rotatie v/d aarde ineens verdwenen is. Daarnaast matige Chinese acteurs en cliché karakters als een comic sidekick met raar kapsel. Geen aanrader. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Extremely Wicked, Shockingly Evil, and Vile (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R Het verhaal over deze Amerikaanse serie- moordenaar in de jaren 70 is zo bizar, dat moet goede televisie opleveren. Had hier ook e.e.a. over gelezen en deze film leek me dus wel interessant. Helaas is de film een soort gehaaste samenvatting geworden van het gehele proces rondom Ted Bundy. De film is niet slecht en het acteerwerk is prima, maar waarom heeft Netflix hier in vredesnaam geen (mini) serie van gemaakt? Het voelde aan als afgeraffeld. Weinig actie, geen achterliggende informatie, personages die uit de lucht komen vallen. Zonde, en dus maar net een voldoende. Hier had echt veel meer ingezeten ! | |
Die hebben ze al: https://www.netflix.com/nl/title/80226612Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:27:
Helaas is de film een soort gehaaste samenvatting geworden van het gehele proces rondom Ted Bundy. De film is niet slecht en het acteerwerk is prima, maar waarom heeft Netflix hier in vredesnaam geen (mini) serie van gemaakt?
Best goed in beeld gebracht.
Wel bizar om te zien hoeveel er in een aantal decennia veranderd is.
In deze tijd zou Ted Bundy binnen no-time opgepakt zijn.
ligt het aan mij, of ligt de focus tegenwoordig op series? of op actionhero's? een goeie thriller/horror/actie film al maanden niet meer gezien
Ben ik wel een beetje met je eens. Het lijkt erop dat met de komst van de streaming diensten Hollywood echt alleen nog maar voor het geld gaat. Het wordt allemaal wel erg vluchtig, zonder substantie. Alsof het alleen maar om de aantallen in je catalogus gaat.himlims_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:55:
we (thuis) hebben beetje film crisis, afgelopen 6 films was allemaal 10x niets, en als hier door topic blader ... lijkt het niet veel beter.
ligt het aan mij, of ligt de focus tegenwoordig op series? of op actionhero's? een goeie thriller/horror/actie film al maanden niet meer gezienbeetje triest
Waar blijft de Silence of the Lambs van deze tijd?!?!?!?!
Nou moet ik wel zeggen dat ik de documentaires en de buitencategorie series zoals Mindhunter wel heel erg goed vind.
De rotatie was niet ineens verdwenen, daarvoor hadden ze de meest krachtige "equator-engines" gemaakt die enorme tsunami's heeft veroorzaakt en meer dan de helft van de mensen op aarde het leven heeft gekost, is meerdere keren genoemdAtomsk schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:20:
The Wandering Earth (2019) [Afbeelding: The Wandering Earth (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Sci-Fi | Runtime: 125 min | MPAA: N/A Kan een SF-film over het algemeen best wel waarderen, maar deze Netflix film was gewoon te slecht. Belangrijk voor SF is namelijk dat je een geloofwaardige realiteit neerzet. Daarbij kan een regisseur onbekende technologie introduceren als warp travel en dat is prima. Anders wordt het wanneer de gewone natuurwetten (zouden moeten) gelden, maar het verhaal speelt zich alleen af in de verre toekomst. Hier valt de film door de mand met plot devices als "gravity spikes" en earth engines die de aarde voortstuwen, maar waarbij de rotatie v/d aarde ineens verdwenen is. Daarnaast matige Chinese acteurs en cliché karakters als een comic sidekick met raar kapsel. Geen aanrader.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
Nou ga ik niet beweren dat het geloofwaardig was, maar het idee van motoren om de aarde uit zijn baan te krijgen is natuurlijk niet minder geloofwaardig dan je genoemde warp-drive. Ga ook niet beweren dat het een geweldige film was maar ze hebben aardig hun best gedaan om alles te verklaren, dit ook door het te linken aan onze huidige tijd aangezien het juist niet in een verre toekomst afspeelt, maar volgens mij nog deze eeuw (weet niet zeker of het genoemd wordt).
Voel wel met je mee.himlims_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:55:
we (thuis) hebben beetje film crisis, afgelopen 6 films was allemaal 10x niets, en als hier door topic blader ... lijkt het niet veel beter.
ligt het aan mij, of ligt de focus tegenwoordig op series? of op actionhero's? een goeie thriller/horror/actie film al maanden niet meer gezienbeetje triest
Action Hero's heb ik ook niks mee. Al zit er soms wel een aardige tussen (Wonder Woman - Guardians of the Galaxy - Dead Pool). Na Breaking Bad kijk ik ook geen series meer. Bewust. Gaat echt veel te veel tijd mee verloren.
Maar ja. Niet iedereen vindt actie het leukste genre. Laat staan Horror. Ieder kiest wat hij / zij leuk vind.
Aan jou en mij (en anderen) de taak om onze voorkeur en films die wij goed vinden hier te plaatsen.
Al die andere posts lees ik meestal wel, maar vluchtig. Blijf je toch een beetje op de hoogte.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
'we' kijken 'alles' zolang het maar interresant is (action hero bs /cg films daargelaten), of het nu een thriller, horror, drama, action, teardropper etc. is, maakt niet veel uit; zolang het maar een 'goede film betreft'.AvK schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:08:
[...]
Voel wel met je mee.
Action Hero's heb ik ook niks mee. Al zit er soms wel een aardige tussen (Wonder Woman - Guardians of the Galaxy - Dead Pool). Na Breaking Bad kijk ik ook geen series meer. Bewust. Gaat echt veel te veel tijd mee verloren.
Maar ja. Niet iedereen vindt actie het leukste genre. Laat staan Horror. Ieder kiest wat hij / zij leuk vind.
Aan jou en mij (en anderen) de taak om onze voorkeur en films die wij goed vinden hier te plaatsen.
Al die andere posts lees ik meestal wel, maar vluchtig. Blijf je toch een beetje op de hoogte.
Hier in topic zie ik incidenteel nog een 8 gegeven worden - vaak persoonlijk of iemand heeft 'iets' met de film, maar films die structureel goed scorende films lees ik hier amper. (niets ten nadele van topic) maar het aanbod is er gewoon niet na.
Dit jaar paar keer naar de bioscoop geweest, dat doe nwe dus ook niet meer, want het valt zo ongelofelijk tegen. Misschien zijn wij te kritisch, echter heb ik sterk het idee/gevoel dat hollywood niet wil scoren.
Wat is nu een goeie 'blockbuster' die je -moet- zien in de bioscoop (los van actionhero)? Kan werkelijk geen 5 films opnoemen van afgelopen jaar die bekijken waard zijn.
Is dit gevolg van het downloaden? Is dit gevolg van de hero films (die toch wel publiek harken)? Richt men zich meer op series?
De laatste film die mij emotioneel wist te raken is ruim 5jr oud!! (i origin), de laatste toffe actie film was John Wick en Dunkirk vond ik wel sterk, laatste 'horror' was annabelle (meeste films van jaren geleden). Voor mij is een film of entertainment/vermaak - of zet je aan het nadenken. Misschien verwacht ik te veel tegenwoordig.
De gemiddelde oscar films https://www.superguide.nl...s-van-de-oscars-2018-news van afgelopen jaar waren ook niet om over naar huis te schrijven. (3 billboards wel goed - maar dat kwam door acteerwerk)
Volgens mij begint het idd steeds meer te worden. Ga voor Flitsende actie naar de bios, en voor een goed verhaal naar netflix.huibert_d schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:03:
[...]
Ben ik wel een beetje met je eens. Het lijkt erop dat met de komst van de streaming diensten Hollywood echt alleen nog maar voor het geld gaat. Het wordt allemaal wel erg vluchtig, zonder substantie. Alsof het alleen maar om de aantallen in je catalogus gaat.
Nou moet ik wel zeggen dat ik de documentaires en de buitencategorie series zoals Mindhunter wel heel erg goed vind.
Ik ben meer van de "detective/thriller" films. of de mindfuck films (memento, eternal sunshine, vanilla sky) Maar kan op dat vlak eigenlijk ook geen goede films meer herinderen uit de laatste 5 jaar ofzo
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Op thriller gebied is het iets beter gesteld. IT, Get Out en Us waren goed en Pet Sematary vond ik wel aardig.
NL talig, Comedy en romkom's heb ik helemaal niks mee. Maar ook lang niet alle actiehelden interesseren me. Mijn voorkeur ligt bij horror, thriller en mindfucks, maar een goede actiefilm kan ik ook waarderen. Arthouse is doorgaans niet aan mij besteed
Briljant gemaakte film. Niet voor niks een prijs in Cannes gekregen. Volgens mij was ik destijds de enige Tweaker die er een stukkie over geschreven had. Dat verbaasde mij enorm toen....... Dus tja. Herkenbaar.
Nou, dan heb ik dat gemist. Vond het lastig m'n aandacht erbij te houden. De zon zal bijv. ooit gaan uitdijen en de aarde vernietigen. Dat is echter geen proces van een paar honderd jaar, maar gaat toch wat langzamer (gelukkig).Malt007 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:08:
[...]
De rotatie was niet ineens verdwenen, daarvoor hadden ze de meest krachtige "equator-engines" gemaakt die enorme tsunami's heeft veroorzaakt en meer dan de helft van de mensen op aarde het leven heeft gekost, is meerdere keren genoemd![]()
Nou ga ik niet beweren dat het geloofwaardig was, maar het idee van motoren om de aarde uit zijn baan te krijgen is natuurlijk niet minder geloofwaardig dan je genoemde warp-drive. Ga ook niet beweren dat het een geweldige film was maar ze hebben aardig hun best gedaan om alles te verklaren, dit ook door het te linken aan onze huidige tijd aangezien het juist niet in een verre toekomst afspeelt, maar volgens mij nog deze eeuw (weet niet zeker of het genoemd wordt).
_██_
(ಠ_ృ)
Helemaal mee eens, ik dacht dat het aan mij lag.AcidBurn schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:46:
De hele Conjuring/Annabelle franchise kan ik geen horror noemen. Te voorspelbaar voor woorden, het is geen moment spannend of eng en gory is het ook niet. Echt goede horror (in de zin van gore, zoals Hellraiser vroeger) heb ik al jaren niet meer gezien. Eigenlijk niet meer sinds Ichi the Killer en Tokyo Gore Police.
Op thriller gebied is het iets beter gesteld. IT, Get Out en Us waren goed en Pet Sematary vond ik wel aardig.
The Conjuring heb ik me indertijd nog laten op me inpraten om hem in de bios te gaan kijken... Big mistake: tienermeisjes begonnen al te gillen vóórdat er iets gebeurt, maar zelfs zonder dat was het gewoon extreem voorspelbaar en idd. totaal niet horror of griezelig.
Ik herinner me nog dat wanneer ik jonger was, ik op het puntje van m'n zetel zat bij films als The Relic of Split Second, dat gevoel heb ik sindsdien niet meer gekend, het kan ook liggen aan het feit dat je er misschien gevoeliger aan bent wanneer je jong bent. I.i.g. is het vele jaren geleden dat ik nog horror zag die ik ook effectief een beetje griezelig vond.
The Blair Witch project, iedereen riep hoe griezelig die films waren... ik werd gewoon misselijk van het schokkend beeld, vond er verder echt niks aan, je zag dan ook gedurende heel de film letterlijk *niks*... alleen maar suggestie, en verschrikkelijk slecht beeld.
En ik heb de indruk dat het "tegenwoordig" (man ik klink oud) meer het geval is: suggestie alom maar op het moment dat de suspense, geholpen door indringende muziek naar een hoogtepunt gaat, is het... *poef* zwart beeld, of op naar een andere scene over een ander personage... telkens opnieuw...

Avengers: Endgame (2019) | ![]() |
Tweakers: 8.4 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A Deze review bevat spoilers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.Het is ook mijn eerste review be gentle!(A) spoiler: En zeg er gelijk bij het is jammer dat de acteurs zelf al gezegd hebben ver voor de film uitkomt dat ze stoppen met het personage. Dit maakt de film ook wel gelijk stuk minder. Maar over de film zelf: gisteren gezien in de dolby zaal(mooie graphics, goed geluid), en ik val gelijk met de deur in huis. Niet echt een avengers waardige film naar mijn mening. De film heeft heel erg veel tijd nodig om gang te kopen. Dus denk je het is weer lekker veel actie als deel 1, nou dat is het dus totaal niet. Iedereen is in rouw, logisch want he de helft van de wereld is weg. Vervolgens is het voor iedereen vooral wennen, hoe moeten we nu verder? En vooral waar is Thanos? Fastforward ze killen Thanos voor de eerste keer. Einde? Nee dan begint de film pas want we skippen 5 jaar en bijna iedereen heeft inmiddels zijn eigen draai gevonden. En daar is Antman to the rescue! Dankzij een verdwaalde rat in een verlaten busje, de rat is de redder van van iedereen. is Ant man teruggekomen en komt de Avengers voorzien van Vitale informatie. Het komt er op neer, ze leren met hulp van Iron man / hulkman ,hoe je moet tijdreizen. En dat is eigenlijk een beetje de kern van het verhaal. Ieder groepje , personage krijgt zijn eigen verhaal/missie om de "stones" terug te krijgen. Dit geeft nieuwe inzichten en een nieuwe blik op dingen. Vooral de timestone was een eyeopener! Ik wil niet al te veel verklappen van de film om alles in detail te bespreken maar er komt een moment dat er een clash komt tussen Good and Evil. Toegegeven die paar minuten dat er echt een battle plaatst vindt is er op CGI niet beknibbeld. Man man man super mooie 3d beelden/effecten. En net als ik aan het genieten ben van al het grafische geweld erger ik mij kapot aan de story. Thanos vecht met iedereen, maar weet iedereen opnieuw 1 op 1 te verslaan. Waar thor in Inifity war Thanos had toegetakeld met alleen zijn nieuwe Axe( het wapen dat Thanos kan verslaan volgens thor) is zelf zijn hammer en the Axe niet genoeg. Captain marvel dacht ook die pak ik wel even, maar ook dat lukte niet. Waarom irriteert mij dit? De eerste 2 uur kijk je naar een halve soap serie en alles leid naar dit gevecht de Endgame het is do or die. 1 kans. Terwijl tijdens Infity war leek iedereen veel en veel sterker en gemotiveerder om te vechten. Maar al gauw kom je er achter waarom dat is ... Iemand offert zich op om alles te fixen. Hoera de wereld is gered!!! De wereld misschien, maar de film niet. Hierna volgt denk ik een dikke 45 minuten van een drama/soap serie. GTST kan hier het nodige leren. Er word ruim de tijd genomen om degene die zich op offerde te eren. terwijl de andere main characters slechts een fractie van de tijd krijgen. Ik snap dat dit moet want hey het is game over voor bepaalde characters en een nieuw begin voor andere. Maar het was letterlijk voor mij 1 character krijg alle tijd en bij andere was het 4-5 minuten. En dat was het dan. Is het dan een hele slechte film? Nee op bepaalde punten scored de film goed, en het is net met wat voor insteek je de film ingaat. Ik ging er in met de gedachte, dat er net zoveel "actie" zou zijn als Infinity war. Maar de nadruk ligt hier echt op de story en op the End.En het is naar mijn idee meer gevoel om closure te geven en te entertainen dan er echt een spectacle van te maken. | |
[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 07-05-2019 08:59 . Reden: De gehele verhaallijn ongeveer prijsgeven, gebruik spoilertags... ]
How are you doing?
Er bestaan [ spoiler ] tagsstftweaker schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:16:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Avengers: Endgame (2019)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Avengers: Endgame (2019)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: 8.4 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A
[justify]Deze review bevat spoilers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.Het is ook mijn eerste review be gentle!(A)
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
die is erhuibert_d schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:03:
[...]
Hannibal, super goede serie. Ook gecanceld omdat het iets te complex is voor mainstream publiek.
Maar er is hoop, waarschijnlijk krijgt het een reboot met het verhaal van 'silence of the lambs'.
Ik merk ook dat ik veeeeel meer series kijk dan films tegenwoordig. 15 minuten zoeken naar een leuke film en dan uiteindelijk maar verder gaan met een serie.
[ Voor 8% gewijzigd door whiner op 06-05-2019 16:26 ]
Het is wel echt zoeken geblazen naar pareltjes inderdaad... vooral veel middelmaat (of slechter) m.i.himlims_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:55:
Er zijn er wel een paar geweest die (vind ik) boven het gemiddelde uitstegen (Arrival, Brimstone, Hacksaw Ridge, Three Billboards, Green Book), maar echt episch was er geen. Zoals een Interstellar, of Inception daarvoor nog.
De Marvel/comics tel ik niet mee. Vindt ze niet per se vervelend, soms best leuk, maar is niet mijn genre. Idem voor die "horror" flicks, die veredelde thrillers zeg maar.
Series ben ik kieskeurig mee, vooral omdat ze zo verdomde veel tijd opslokken als je eenmaal hooked bent. Dan kijk ik niet uit naar 6 seizoenen, maar kijk ik er vooral tegenop. Narcos en True Detective waren de uitzonderingen de laatste tijd.
Ik kijk zo nu en dan wat oudere films terug. Zo heb ik dit weekend dogville weer een keer gekeken. Echt een topfilm.Gast1981 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:42:
[...]
Het is wel echt zoeken geblazen naar pareltjes inderdaad... vooral veel middelmaat (of slechter) m.i.
Er zijn er wel een paar geweest die (vind ik) boven het gemiddelde uitstegen (Arrival, Brimstone, Hacksaw Ridge, Three Billboards, Green Book), maar echt episch was er geen. Zoals een Interstellar, of Inception daarvoor nog.
De Marvel/comics tel ik niet mee. Vindt ze niet per se vervelend, soms best leuk, maar is niet mijn genre. Idem voor die "horror" flicks, die veredelde thrillers zeg maar.
Series ben ik kieskeurig mee, vooral omdat ze zo verdomde veel tijd opslokken als je eenmaal hooked bent. Dan kijk ik niet uit naar 6 seizoenen, maar kijk ik er vooral tegenop. Narcos en True Detective waren de uitzonderingen de laatste tijd.
Ik heb van het weekend weer eens een oudje van stal gehaald, was jaren geleden dat ik deze had gezien.
Kill Bill vol 1 & 2. Deze twee blijven naar mijn mening de tand des tijds goed doorstaan.
Wel een type film voor de liefhebber van over de top actie e.d.
apollo13
Ja ik query ook steeds vaker in de pre-2010 jaren op MovieMeter en iMDB, steeds verder terug, om te zien of ik bepaalde toppers gemist heb.. kom je soms nog een 'vergeten' classic tegen.deBennie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:54:
[...]
Ik kijk zo nu en dan wat oudere films terug. Zo heb ik dit weekend dogville weer een keer gekeken. Echt een topfilm.
Echt films opnieuw kijken doe ik weinig, ik hou wel van de verrassing. Maar soms wel lekker om eentje terug te kijken die je 10 jaar geleden voor het laatst hebt gezien en alleen in hoofdlijnen nog herinnert. Of eentje waarbij je eerder in slaap gevallen bent, maar niet per se omdat de film slecht/saai was
Die moet ik nog steeds kijken. Bedankt dat je me er aan herinnert.AvK schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:01:
Een van de betere films die ik heb gezien was nota bene van onze eigen Paul Verhoeven. Elle.
Briljant gemaakte film. Niet voor niks een prijs in Cannes gekregen. Volgens mij was ik destijds de enige Tweaker die er een stukkie over geschreven had. Dat verbaasde mij enorm toen....... Dus tja. Herkenbaar.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ik bedoelde dat niet letterlijk natuurlijk. Een vervolg, reboot etc van silence of the lambs of verdere uitdieping van het hannibal realm hoeft wat mij betreft niet.whiner schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:24:
[...]
die is erals een serie.
Hannibal, super goede serie. Ook gecanceld omdat het iets te complex is voor mainstream publiek.
Maar er is hoop, waarschijnlijk krijgt het een reboot met het verhaal van 'silence of the lambs'.
Ik merk ook dat ik veeeeel meer series kijk dan films tegenwoordig. 15 minuten zoeken naar een leuke film en dan uiteindelijk maar verder gaan met een serie.
En als een film dat dan eens niet is (John Wick, Deadpool), dat dit eigenlijk Groot Nieuws is. Veel bloedeloze actie of off-screen kills. danwel goedkope jumpscares is wat de klok slaat. Wat dat betreft zijn al die superheldenfilms een uitkomst. Want aliens/zombies/robots hebben natuurlijk groen bloed of vonkjes en pew-pew-laz0rs zijn minder eng dan een .50 (Ja Rambo 4, ik kijk naar jou
Nu hoeft er ook geen liters bloed enzo in een film te zitten om het goed te maken, maar alles wordt zo... tam.
Zelfs de laatste afleveringen van Game of Thrones zijn wat mij betreft bijna voor alle leeftijden. Tenzij je het woordje "fuck" vreselijk schadelijk vind.
[ Voor 19% gewijzigd door Vrijdag op 07-05-2019 15:27 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
The Avengers (2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13 Voor het eerst de hele groep superhelden bij elkaar, het levert een leuk film op. Simpel, maar vermakelijk. Vond alleen de 4K-versie niets toevoegen. | |
Captain America: The Winter Soldier (2014) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13 Stuk serieuzer en daardoor voor mij ook interessanter. Er is wat meer dreiging en daardoor ook minder luchtig. Heeft mijn voorkeur, net als het zien in 3D. | |
Avengers: Age of Ultron (2015) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13 Ultron is voor mij één van de leukste vijanden uit films in zijn algemeenheid. Sterk en daardoor zit deze film voor mij op een hoger niveau. Alleen richting het einde zag ik de meerwaarde van 4K/HDR. | |
Captain America: Civil War (2016) | ![]() |
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13 Het mag dan qua titel de derde film van Captain America zijn, qua inhoud vind ik het meer een Avengers-film. Was vergeten dat hier de introductie was van Black Panther en Spider-Man inzat, dus daarmee zijn meteen twee films overbodig geworden, scheelt weer tijd. 3D was top! | |
Avengers: Infinity War (2018) | ![]() |
Tweakers: 7.9 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13 In de bioscoop nogmaals gezien in 3D. Leuk hoe alles bij elkaar komt en hier en daar is het ook nog eens spectaculair. Alleen dat subplot met Thor vond ik net even te lang duren. | |
Tweakers: 7.7 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A Dus hier leidde het allemaal naartoe? Beetje een teleurstelling. Het eindgevecht vond ik in het vorige deel beter in beeld gebracht. Ook de strikte regels die de film zichzelf oplegt worden vervolgens niet helemaal gehandhaafd. 3D was wel aardig. | |
Doctor Strange (2016) | ![]() |
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Na afloop deze nog even thuis bekeken. Blijft een erg leuke film, lijkt ook gemaakt voor 3D. Dit element vond ik dan ook erg goed gedaan. De humor in deze film is door mij ook veel beter te waarderen. | |
De meeste genres zijn altijd maar een tijdje populair.AcidBurn schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:46:
De hele Conjuring/Annabelle franchise kan ik geen horror noemen. Te voorspelbaar voor woorden, het is geen moment spannend of eng en gory is het ook niet. Echt goede horror (in de zin van gore, zoals Hellraiser vroeger) heb ik al jaren niet meer gezien. Eigenlijk niet meer sinds Ichi the Killer en Tokyo Gore Police.
NL talig, Comedy en romkom's heb ik helemaal niks mee. Maar ook lang niet alle actiehelden interesseren me. Mijn voorkeur ligt bij horror, thriller en mindfucks, maar een goede actiefilm kan ik ook waarderen. Arthouse is doorgaans niet aan mij besteed
Wanneer er een film komt die ontzettend succesvol is, verschijnen er gelijk tientallen films in dat genre.
Filmmakers willen toch graag een film maken die goed bekeken wordt en de studios die het financieren willen natuurlijk ook hun geld terugzien. Dat is nooit anders geweest.
Zelf mis ik ook de 'goede oude' horror zoals Hellraiser en Nightmare on Elm street. Wie weet komt het nog een keer terug. Na Saw (en Hostel) was er even een opleving te zien in het genre, maar dan zonder de 'monsters/demonen'. En zo'n 10 Jaar verschenen diverse zeer vermakelijk wtf gore films in Japan.
In het straatje.
Een recente horror/thriller die ik wel erg goed vond, was The Neon Demon. Weinig gore, maar wel met de juiste vibe. Audiovisueel ook erg spectaculair, maar daar is weer niet iedereen over te spreken. Voor mij de beste horror die ik in jaren heb gezien.
Qua (mindfuck) thrillers was ik wel weer te spreken over Ex Machina en Moon. Zeker geen klassiekers zoals Memento en Fight Club, maar wel goede subtoppers.
Alpha (2018) | ![]() |
Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 Het verhaal is niet heel vernieuwend of spannend aangezien je het einde eigenlijk wel al weet. Hierdoor kijkt de film zich makkelijk weg. De beelden uit de film van de natuur zijn opzicht wel mooi. | |
200 fish found!
The Amazing Spider-Man (2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13 Na een Platinum trophy op de PS4 mezelf toch eigenlijk de verplicht maar eens opgelegd de spiderman films te gaan bekijken. Gisteravond de eerste uit de Amazing reeks bekeken. Leuk dat veel verwijzingen uit de game nu op z'n plek vallen. Heb me goed vermaakt met het kijken van de film. Leuk in beeld gebracht, en vond de special effects voor een toch al 7 jaar oude film er zeer goed uit zien. Het verhaal over het ontstaan van spider-man kende ik zelf deels. Het nu eindelijk eens gezien te hebben nodigt mij zeker uit de rest te gaan bekijken. | |
Vind The amazing Spiderman films nog steeds de beste spiderman films ooit, vind het jammer dat de acteur toen niet meer verder wou met deel 3..Tricto schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:04:
The Amazing Spider-Man (2012) [Afbeelding: The Amazing Spider-Man (2012)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13 Na een Platinum trophy op de PS4 mezelf toch eigenlijk de verplicht maar eens opgelegd de spiderman films te gaan bekijken. Gisteravond de eerste uit de Amazing reeks bekeken.
Leuk dat veel verwijzingen uit de game nu op z'n plek vallen. Heb me goed vermaakt met het kijken van de film. Leuk in beeld gebracht, en vond de special effects voor een toch al 7 jaar oude film er zeer goed uit zien.
Het verhaal over het ontstaan van spider-man kende ik zelf deels. Het nu eindelijk eens gezien te hebben nodigt mij zeker uit de rest te gaan bekijken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.8 / 10
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ah, dat wist ik niet, inderdaad best suf een trilogie waarin de acteur niet dezelfde blijft. Ga ze toch maar gewoon kijken
Helaas is deel 3 nooit gemaakt nadat hij gestopt is, ze zijn weer overnieuw begonnen met het verhaal..Tricto schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:50:
@G_Dragon
Ah, dat wist ik niet, inderdaad best suf een trilogie waarin de acteur niet dezelfde blijft. Ga ze toch maar gewoon kijken
Ah meen jeG_Dragon schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:55:
[...]
Helaas is deel 3 nooit gemaakt nadat hij gestopt is, ze zijn weer overnieuw begonnen met het verhaal..

Opzich geen gekke gedachte hoorTricto schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:58:
[...]
Ah meen jeWeet niet waarom ik dan dacht dat het er 3 zouden zijn. Dan binnenkort maar eens deeltje 2 gaan kijken.
Je hebt :
Spider-man 1,2,3 ( andere acteur)
The Amazing Spider-man 1,2 ( andere acteur )
Spider-man home coming & een andere nieuwe & er komt not een aan ( andere acteur )
En Spiderman Into The SpiderverseG_Dragon schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:18:
[...]
Opzich geen gekke gedachte hoor![]()
Je hebt :
Spider-man 1,2,3 ( andere acteur)
The Amazing Spider-man 1,2 ( andere acteur )
Spider-man home coming & een andere nieuwe & er komt not een aan ( andere acteur )
Christopher Robin (2018) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Drama, Family, Fantasy | Runtime: 104 min | MPAA: PG Een van de weinige Disney remakes die ik nog moest kijken en wat een leuke film! Ontzettend leuk gemaakt met de vrienden uit het Honderd Bunderbos zoals Ioor, Roe, Tijgertje, Poo enzovoorts. Het verhaal is uiteraard erg dun met het oog op de jonge kijkbuiskindertjes, maar ontzettend charmant en lief neergezet. De stemmen van de poppen komen ook akelig dicht in de buurt van de oorspronkelijke stemacteurs (al zal er hier en daar ook een originele stem te horen zijn). Een van de beste Disney remakes tot aan vandaag! | |
Trouwens een erg leuke animatiefilm
Pokémon Detective Pikachu (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Comedy, Family, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 104 min | MPAA: PG Zeer goede film. Voor Pokémon fans levert deze film gok ik zeker plezier op, maar ook voor wie minder de animatie vroeger heeft gekeken of de spellen heeft gespeeld zal deze film waarschijnlijk leuk zijn. Er zitten ruim voldoende verschillende Pokémon 's in de film verwerkt. De Pokémon zien er (op een paar na wellicht) ook goed uit. Daarbij is er naar mijn gevoel goed nagedacht hoe de unieke eigenschappen van verschillende Pokémon in de film kunnen worden verwerkt. Het lijkt er dus absoluut niet op alsof ze maar random wat Pokémon hebben uitgekozen en die maar in de film hebben gegooid. Het verhaal is opzicht ook prima met een leuke verassing naar mijn mening. | |
200 fish found!
Ik heb de trailer gezien en ik kreeg het gevoel dat ze te veel Ted willen kopiëren.Zeehond schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:27:
Pokémon Detective Pikachu (2019) [Afbeelding: Pokémon Detective Pikachu (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Comedy, Family, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 104 min | MPAA: PG Zeer goede film. Voor Pokémon fans levert deze film gok ik zeker plezier op, maar ook voor wie minder de animatie vroeger heeft gekeken of de spellen heeft gespeeld zal deze film waarschijnlijk leuk zijn. Er zitten ruim voldoende verschillende Pokémon 's in de film verwerkt. De Pokémon zien er (op een paar na wellicht) ook goed uit. Daarbij is er naar mijn gevoel goed nagedacht hoe de unieke eigenschappen van verschillende Pokémon in de film kunnen worden verwerkt. Het lijkt er dus absoluut niet op alsof ze maar random wat Pokémon hebben uitgekozen en die maar in de film hebben gegooid. Het verhaal is opzicht ook prima met een leuke verassing naar mijn mening.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Alleen dan met slechtere computeranimatie.
Verwijderd
Deze film gisteren gekeken, maar een 8 wil ik hem toch niet geven.AvK schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:29:
Bone Tomahawk (2015) [Afbeelding: Bone Tomahawk (2015)] Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Horror, Western | Runtime: 132 min | MPAA: Not Rated Deze staat gewoon op Netflix. Heb em aan gezet omdat Kurt Russel mee speelt en dacht een degelijke Western te gaan kijken. De film loopt net even anders dan je op het eerste gezicht zou verwachten. Het is een beetje Wolfenstein in het Wilde Westen. Dat was een complete verrassing voor me. Goed acteerwerk van de hoofdrol spelers. Redelijk onverwachte gebeurtenissen zodra het 'horror' gedeelte begint. Voor een enge Western zat er best nog wat gore tussen. Mocht je wel van dergelijke films houden dan deze zeker kijken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Oke, de acteurs zitten er best goed in. Het verhaal begint goed, maar daarna.. mwoah. Op de helft kun je alles eigenlijk verder wel voorspellen.
Met z'n 3en lukt het vervolgens om er 3 om te leggen, maar 1 kruipende man legt er zo 5 neer. En dan de gore op het einde, tsja.. weet niet waar dit vandaan kwam. Alsof het plot zo dun was, dan doen we dat er maar bij.
Nee sorry, een 6 maximaal.
[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 09-05-2019 18:05 . Reden: Spoilers... ]
Dat gevoel had ik na de film dan weer niet. Maar opzicht is het verhaal en de wereld ook gewoon compleet anders.streamnl schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:21:
[...]
Ik heb de trailer gezien en ik kreeg het gevoel dat ze te veel Ted willen kopiëren.
Alleen dan met slechtere computeranimatie.
200 fish found!
Dank @streamnl
Eat the bugs, live in a pod
Apollo 11 (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Documentary, History | Runtime: 93 min | MPAA: G Fantastische beelden, goede muziek; en kleine details die het hem doen zoals de typografie en notatie van tijd, die geïnspireerd is op de daadwerkelijk gebruikte notatie (later in de film ergens te zien). | |
Kijk al jaren uit naar deze docu.
Maar goed... in november op blu-ray in GB, dus dan ga ik hem zeker kopen.
edit:
Ik zie nu op IMDB dat hij in juni in NL in de bioscoop komt!
Eergister stond dat er nog niet.
[ Voor 21% gewijzigd door josh-hill op 09-05-2019 21:29 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) | ![]() |
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Action, Adventure, Family, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG Wow! Wat een fantastisch goede (animatie)film. Het is met ruime afstand de beste Spider-Man film die ik heb gezien. Vanaf de eerste tot de laatste minuut klopt de film. De personages, het verhaal, de actie, echt alles klopt gewoon! Een volkomen terechte Oscar winnaar! Qua technisch vlak is de film eveneens genieten. Het is simpelweg demo-materiaal van de hoogste orde. Ik heb mogen genieten van de 4K HDR versie en genieten het was! Ik heb de film gekeken in een volledig verduisterde ruimte op een (65 inch) OLED en m'n mond viel op bepaalde momenten open. Wat een kleurenpallet en wat is alles fantastisch in beeld gebracht. De manier waarop ze een strip tot leven hebben gewekt is uniek en absurd goed uitgevoerd. Deze animatiefilm is een zeer groot voorbeeld voor hoe een strip in een animatievorm gegoten hoort te worden. Ook qua geluid was het smullen. De manier waarop deze film LFE (subwoofer) gebruikt is super en zorgde ervoor dat alles een bepaalde punch kreeg. Een punch die volledig natuurlijk was en op geen moment kunstmatig of er te dik bovenop lag. Zeker de momenten met Prowler (de mensen die de film gezien hebben weten precies waar ik het over heb) zijn een waar genot voor de speakers en subwoofer. Een fantastische film die ik iedereen kan aanraden. Ook de mensen die nog nooit een Spider-Man hebben gekeken of überhaupt dit genre. De manier waarop dit is uitgevoerd zou iedereen moeten waarderen... Daarnaast komt deze film meteen in een de top 3 binnen qua demo-materiaal. Zowel qua beeld als geluid hoort deze film tot de absolute top! | |
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Mooie review!MazeWing schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:40:
Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) [Afbeelding: Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)] Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Action, Adventure, Family, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG Wow! Wat een fantastisch goede (animatie)film. Het is met ruime afstand de beste Spider-Man film die ik heb gezien. Vanaf de eerste tot de laatste minuut klopt de film. De personages, het verhaal, de actie, echt alles klopt gewoon! Een volkomen terechte Oscar winnaar!
Qua technisch vlak is de film eveneens genieten. Het is simpelweg demo-materiaal van de hoogste orde. Ik heb mogen genieten van de 4K HDR versie en genieten het was!
Ik heb de film gekeken in een volledig verduisterde ruimte op een (65 inch) OLED en m'n mond viel op bepaalde momenten open. Wat een kleurenpallet en wat is alles fantastisch in beeld gebracht. De manier waarop ze een strip tot leven hebben gewekt is uniek en absurd goed uitgevoerd. Deze animatiefilm is een zeer groot voorbeeld voor hoe een strip in een animatievorm gegoten hoort te worden.
Ook qua geluid was het smullen. De manier waarop deze film LFE (subwoofer) gebruikt is super en zorgde ervoor dat alles een bepaalde punch kreeg. Een punch die volledig natuurlijk was en op geen moment kunstmatig of er te dik bovenop lag. Zeker de momenten met Prowler (de mensen die de film gezien hebben weten precies waar ik het over heb) zijn een waar genot voor de speakers en subwoofer.
Een fantastische film die ik iedereen kan aanraden. Ook de mensen die nog nooit een Spider-Man hebben gekeken of überhaupt dit genre. De manier waarop dit is uitgevoerd zou iedereen moeten waarderen...
Daarnaast komt deze film meteen in een de top 3 binnen qua demo-materiaal. Zowel qua beeld als geluid hoort deze film tot de absolute top![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik moet hem nog steeds een keer zien, ik ben sinds het zien van de eerste trailer erg terughoudend.
Hield van The Amazing Spider-man films, toen kwam die nieuwe matige marvel spider-man film en toen deze als animatie. Zal me er binnenkort is aan wagen na alle tips hier
Ik heb het helemaal anders ervaren. Ik heb nog nooit zo gespannen in een bios gezeten als nu. Ik vond het een heerlijk stuk film! Het deel waar Thor en Cap tegen Thanos vochten, het deel waar Cap op de grond ligt en verslagen lijkt, opstaat en versterking krijgt, ik heb zelden zoveel adrenaline in me mik gehad als dat moment. En dat door een film (geen skydive, circuit-dagje of wedstrijdje, maar een film:O).stftweaker schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:16:
Avengers: Endgame (2019) [Afbeelding: Avengers: Endgame (2019)] Tweakers: 8.4 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A Deze review bevat spoilers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.Het is ook mijn eerste review be gentle!(A)
spoiler:Bla
Is het dan een hele slechte film?
Nee op bepaalde punten scored de film goed, en het is net met wat voor insteek je de film ingaat. Ik ging er in met de gedachte, dat er net zoveel "actie" zou zijn als Infinity war. Maar de nadruk ligt hier echt op de story en op the End.En het is naar mijn idee meer gevoel om closure te geven en te entertainen dan er echt een spectacle van te maken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Meningen mogen natuurlijk verschillen maar in mijn geval vond ik dit absoluut de perfecte verhouding van opbouw, drama en actie. Het enige minpunt is wat mij betreft Captain Marvel. MIJN GOD wat is dat een waardeloze toevoeging aan het MCU. Brie Larson zet dit personage zo belachelijk slecht neer! De comics hebben zo veel meer diepgang dan dit.
Moet dit nog in spoiler tags?
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Charizard-grapje?Zeehond schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:27:
Het verhaal is opzicht ook prima met een leuke verassing naar mijn mening.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Serieus onderstaande niet lezen indien je de film nog niet hebt gezien.
200 fish found!
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Tweakers: 7.5 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A Nou, afgelopen week ook maar Endgame in de bios gezien. Mooi op tijd voordat de film uit de Imax zaal verdwijnt. Was de film vermakelijk? Ja. Was het een typische Marvel actiehelden film? Ook dat. Alle andere films (voor zover ik ze me kan herinneren) worden in deze film samengebracht. Tussen het begin en uiteraard het eindgevecht wordt je nog in sneltreinvaart langs sommige eerdere films meegenomen. Er zit naast actie, ook weer wat karakter(eind)ontwikkeling in. En Marvel zou Marvel niet zijn als er niet de nodige snedige opmerkingen gemaakt worden. Ondanks dat de film best lang duurt heb ik me in elk geval geen moment verveeld, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat het misschien in dit geval geen slecht idee zou zijn geweest om de film in twee delen te knippen. Ik lees de comics niet (ben meer een Image/Slave Labour Graphics/Kitchen Sink lezer) maar eigenlijk had ik meer sympathie voor Thanos dan voor het gros superhelden. Objectief gezien is wat hij heeft gedaan eigenlijk best goed. En eigenlijk hoor je "op het internet" wel vaker "dat er veel te veel mensen zijn". Altijd makkelijk oordelen als een beslissing jou niet direct raakt, denk ik dan. Daarbij, hij haalt geen voldoening uit wat hij doet. Dat is aan hem te zien en hij zegt dat ook zelf. Thanos is geen machtbeluste megalomane superschurk, die uit is op heerschappij van het universum. Hij ziet zichzelf eerder als een soort tuinman, die soms moet snoeien om de tuin beter tot wasdom te laten komen. In elk geval komen de meest populaire karakters weer voor/terug en alles is visueel weer overdonderend. Snap dat de focus maar op een paar personen kan liggen maar ik had, zeker tegen het einde, wel het gevoel dat de meesten letterlijk aan de haren er bij waren gesleept. Maar goed, het was weer prettig om Olson's twins weer te zien. Over Captain Marvel, tja. Brie Larson heeft ongeveer net zoveel charisma als Kirsten Stewart op de bodem van een gletsjer. En net zo'n breed palet aan gezichtsuitdrukkingen. Gelukkig is haar rol vrij klein. Ik moest trouwens wel lachen om het Spice Girl pose momentje. Je kan het zien als (recentelijk) obligate RESPECT TAH WAHMEN! maar ik zag het eerder als een hele grote pun, zo over de top dat het eerder de draak er mee stak. Extragratisbonus: Positief dat ik nu eindelijk er net zo uit kan zien als Thor/Chris Hemsworth | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Uit de Sony hacks op Wikileaks lijkt het erop dat hij ontslagen is na mot met Sony baas Kaz Hirai. Anders was het gewoon een trilogie geweest met dezelfde acteur.G_Dragon schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:56:
[...]
Vind The amazing Spiderman films nog steeds de beste spiderman films ooit, vind het jammer dat de acteur toen niet meer verder wou met deel 3..
https://www.showbiz411.co...s-by-insulting-sony-chief
[ Voor 6% gewijzigd door Fireshade op 10-05-2019 14:07 ]
Volgens mij hadden de teleurstellende resultaten van voornamelijk The Amazing Spider-Man 2 hier meer mee te maken. Daarnaast zullen er echt al veel eerder gesprekken met Marvel Studios en Sony geweest zijn om Spider-Man binnen het MCU te betrekken.Fireshade schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:06:
[...]
Uit de Sony hacks op Wikileaks lijkt het erop dat hij ontslagen is na mot met Sony baas Kaz Hirai. Anders was het gewoon een trilogie geweest met dezelfde acteur.
https://www.showbiz411.co...s-by-insulting-sony-chief
Los daarvan vond ik The Amazing Spider-Man een leuke film. Deeltje 2 heb ik, mede vanwege de negatieve kritieken, nog steeds niet gezien...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Oh thanks dat wist ik niet, dat is wel heel jammer dat door zoiets het niet afgemaakt is.
Vond deze films de meest volwassen Spider-man films van alle films die uitgebracht zijn tot nu.
@MazeWing
Dan mis je echt wat, beide films zijn het zeker waard om te kijken.
Zou hem gewoon een keer gaan kijken, je hebt niks te verliezen
Pokémon Detective Pikachu (2019) | ![]() |
Tweakers: 9.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Comedy, Family, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 104 min | MPAA: PG Gisteren deze film gekeken in 3D en juist dat laatste viel mij erg tegen. Eerst het verhaal: Dat was wel oké. De wereld van Pokémon is mij niet onbekend. Redelijk mee opgegroeid en met een zoontje van 6 die fan is van Pikachu moet je wel Dan de film: Het 3D effect zorgde ervoor dat alles heel snel ging. Misschien lag het aan de film of aan de plek waar ik zat maar veel beelden vlogen echt langs je heen en je zag dan een glimp van een Pokémon. Ook voor mijn idee veel onbekende Pokémon. Eigenlijk was Pikachu de enige die fatsoenlijk in beeld is gekomen. Ook Pokémon die naar mijn idee niet klopten. Growlithe was naar mijn idee te klein (kleiner dan Bulbasaur) en ook Charizard en Mewtwo zagen er niet altijd even best uit. Afijn. Het 3D effect is dus meer een teleurstelling dan een toegevoegde waarde. Het verhaal was redelijk en ik zal hem vast nog wel een keer gaan kijken met mijn zoontje, maar dan gewoon lekker thuis op de bank. | |
Ik vond the Amazing films zelf de slechtste tot nu toe.G_Dragon schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:18:
@Fireshade
Oh thanks dat wist ik niet, dat is wel heel jammer dat door zoiets het niet afgemaakt is.
Vond deze films de meest volwassen Spider-man films van alle films die uitgebracht zijn tot nu.
@MazeWing
Dan mis je echt wat, beide films zijn het zeker waard om te kijken.
Zou hem gewoon een keer gaan kijken, je hebt niks te verliezen
De 3 met Tobey McGuire waren prima vermakelijk.
In Amazing vond ik Garfield verschrikkelijk.
Tom Holland is de leukste tot nu toe
Mooi documentaire inderdaad. Alleen jammer dat de getallen op het scherm zo klein zijn op een TV.handige_harrie schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:22:
Apollo 11 (2019) [Afbeelding: Apollo 11 (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Documentary, History | Runtime: 93 min | MPAA: G Fantastische beelden, goede muziek; en kleine details die het hem doen zoals de typografie en notatie van tijd, die geïnspireerd is op de daadwerkelijk gebruikte notatie (later in de film ergens te zien).[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: PG-13 Zojuist terug van Avengers Endgame. Om heel eerlijk te zijn had ik veel en veel meer van deze film verwacht. Allereerst is 3 uur echt te lang voor deze film. Vooral de eerste 1,5 uur is behoorlijk langdradig wat ook wel begrijpelijk is, maar dit kwam toch redelijk onverwacht. Deze film had naar mijn inziens 2,5 mogen duren. De rol van Thor is in deze film hilarisch, evenals Rocket Raccoon en grappig dat Groot slechts 1 zin tekst heeft in de film Als afsluiter van deze laatste Marvel ''Phase'' is de film wel een must watch, maar ik heb betere superheldenfilms gezien, zeker met dit enorme budget. | |
Gister gekeken in Vue Eindhoven, 3D XD Atmos. Ik heb er gemengde gevoelens over. Maar ik zal niet spoileren.CryptoNL schreef op zondag 12 mei 2019 @ 00:10:
Avengers: Endgame (2019) [Afbeelding: Avengers: Endgame (2019)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: PG-13 Zojuist terug van Avengers Endgame. Om heel eerlijk te zijn had ik veel en veel meer van deze film verwacht. Allereerst is 3 uur echt te lang voor deze film. Vooral de eerste 1,5 uur is behoorlijk langdradig wat ook wel begrijpelijk is, maar dit kwam toch redelijk onverwacht. Deze film had naar mijn inziens 2,5 mogen duren. De rol van Thor is in deze film hilarisch, evenals Rocket Raccoon en grappig dat Groot slechts 1 zin tekst heeft in de film
Als afsluiter van deze laatste Marvel ''Phase'' is de film wel een must watch, maar ik heb betere superheldenfilms gezien, zeker met dit enorme budget.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Isn't It Romantic (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.9 | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 89 min | MPAA: PG-13 Een vrouw die een hekel heeft aan romantiek (of toch niet | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Film was een prima 7 voor mij, maar ik snap niet zo goed hoe jij aan een 9 komt. Naar mijn idee was er teveel van het plot niet goed uitgewerkt om niet te voelen als een goedkope uitkomst. De film bezat goede animatie, over het algemeen prima acteerwerk en Pokémon, toch dacht ik bij deze film vooral aan wat er nog meer mogelijk zou zijn dan enkel deze film en hoeveel beter dat zou zijn.Zeehond schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:27:
Pokémon Detective Pikachu (2019) [Afbeelding: Pokémon Detective Pikachu (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Comedy, Family, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 104 min | MPAA: PG Zeer goede film. Voor Pokémon fans levert deze film gok ik zeker plezier op, maar ook voor wie minder de animatie vroeger heeft gekeken of de spellen heeft gespeeld zal deze film waarschijnlijk leuk zijn. Er zitten ruim voldoende verschillende Pokémon 's in de film verwerkt. De Pokémon zien er (op een paar na wellicht) ook goed uit. Daarbij is er naar mijn gevoel goed nagedacht hoe de unieke eigenschappen van verschillende Pokémon in de film kunnen worden verwerkt. Het lijkt er dus absoluut niet op alsof ze maar random wat Pokémon hebben uitgekozen en die maar in de film hebben gegooid. Het verhaal is opzicht ook prima met een leuke verassing naar mijn mening.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Meningen kunnen altijd verschillen. Ik ben voornamelijk enthousiast over hoe goed de Pokémon erin zijn verwerkt en hoe het eruit ziet.StrongArmLance schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:28:
[...]
Film was een prima 7 voor mij, maar ik snap niet zo goed hoe jij aan een 9 komt. Naar mijn idee was er teveel van het plot niet goed uitgewerkt om niet te voelen als een goedkope uitkomst. De film bezat goede animatie, over het algemeen prima acteerwerk en Pokémon, toch dacht ik bij deze film vooral aan wat er nog meer mogelijk zou zijn dan enkel deze film en hoeveel beter dat zou zijn.
200 fish found!
Nja im denk dat er weinig films zijn met allemaal top acteurs in 1 film. Dat ga je heel weinig zien. Maar vond ook het eindgevecht met de wissel niet tof. Maar goed ik denk dat er nieuwe delen gaan komen. Bij de credits hoor je Thor zijn hammer gesmeden wordenCryptoNL schreef op zondag 12 mei 2019 @ 00:10:
Avengers: Endgame (2019) [Afbeelding: Avengers: Endgame (2019)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: PG-13 Zojuist terug van Avengers Endgame. Om heel eerlijk te zijn had ik veel en veel meer van deze film verwacht. Allereerst is 3 uur echt te lang voor deze film. Vooral de eerste 1,5 uur is behoorlijk langdradig wat ook wel begrijpelijk is, maar dit kwam toch redelijk onverwacht. Deze film had naar mijn inziens 2,5 mogen duren. De rol van Thor is in deze film hilarisch, evenals Rocket Raccoon en grappig dat Groot slechts 1 zin tekst heeft in de film
Als afsluiter van deze laatste Marvel ''Phase'' is de film wel een must watch, maar ik heb betere superheldenfilms gezien, zeker met dit enorme budget.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Het is Tony Stark, uit de eerste Iron Man film, toen hij de mark1 suit aan het maken was.theduke1989 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:50:
[...]
Nja im denk dat er weinig films zijn met allemaal top acteurs in 1 film. Dat ga je heel weinig zien. Maar vond ook het eindgevecht met de wissel niet tof. Maar goed ik denk dat er nieuwe delen gaan komen. Bij de credits hoor je Thor zijn hammer gesmeden worden
Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: PG-13 Er is al veel geschreven over deze film, maar ik kan het niet nalaten om dit ook te doen. | |
Denk dat je je daarin vergist:theduke1989 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:50:
[...]
Nja im denk dat er weinig films zijn met allemaal top acteurs in 1 film. Dat ga je heel weinig zien. Maar vond ook het eindgevecht met de wissel niet tof. Maar goed ik denk dat er nieuwe delen gaan komen. Bij de credits hoor je Thor zijn hammer gesmeden worden
The Royal Tenenbaums; The Expendables; The Longest Day; Pulp Fiction; A Bridge Too Far; Lord of the Rings; Heat; Ocean's 11 enz. Zie bijv.
https://www.msn.com/en-us...-casts/ss-BBl8lUU#image=1 en
https://www.imdb.com/list/ls058325506/
En wat @absrnd al zegt: het is niet Thors hamer, maar Tony Stark die in gevangenschap zijn eerste Iron Man pak maakt. Dat geluid maakt daarmee de cirkel weer rond.
[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 13-05-2019 00:13 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Als superheldenfan en dat ben ik (ik verzamel er ook alles van) is een 10 erg overdreven. Een 10 is namelijk perfectie en geen enkele film is perfect, alhoewel Schindler's List erg dichtbij komtJorgen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:02:
Avengers: Endgame (2019) [Afbeelding: Avengers: Endgame (2019)] Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: PG-13 Er is al veel geschreven over deze film, maar ik kan het niet nalaten om dit ook te doen.Avengers: Endgame is de apotheose van 11 jaar aan Marvels superheldenfilms, waarin 22 verhalen uiteindelijk 1 geheel vormen. Wat in 2008 begon met The Incredible Hulk en Iron Man, komt in Endgame tot een zeer goed uitgewerkt einde. Alle grotere en kleinere rode draden komen onvermijdelijke bij elkaar in een grote bol wol, waarbij elke superheld ofwel een passend einde, ofwel een nieuw begin krijgt. Wat ik dan ook erg knap vind, is dat er wat mij betreft geen grote opvallendheden zijn en dat je ook echt het gevoel hebt dat elk onderdeel van het grote geheel hiernaartoe heeft geleid. Het heeft mij in elk geval een gevoel van een band met de hoofdpersonen opgeleverd en de wens om steeds meer van het verhaal te ontrafelen. Al na korte tijd had ik het gevoel dat Endgame episch was en dat werd met elke wending in het verhaal alleen maar meer bevestigd. Wat dat aangaat is dit ook echt een eerbetoon aan het werk van Stan Lee en co. en is dit pure porno voor de superheldenliefhebber. Wat mij betreft een instant klassieker en een must-see voor elke Marvelfan.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
[...]
Denk dat je je daarin vergist:
The Royal Tenenbaums; The Expendables; The Longest Day; Pulp Fiction; A Bridge Too Far; Lord of the Rings; Heat; Ocean's 11 enz. Zie bijv.
https://www.msn.com/en-us...-casts/ss-BBl8lUU#image=1 en
https://www.imdb.com/list/ls058325506/
En wat @absrnd al zegt: het is niet Thors hamer, maar Tony Stark die in gevangenschap zijn eerste Iron Man pak maakt. Dat geluid maakt daarmee de cirkel weer rond.
Nee geef mij maar (nog steeds) The Dark Knight en Rises hoor.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Plot twist!CryptoNL schreef op zondag 12 mei 2019 @ 00:10:
Als afsluiter van deze laatste Marvel ''Phase'' is de film wel een must watch, maar ik heb betere superheldenfilms gezien, zeker met dit enorme budget
Dit was niet de laatste film van Phase 3, dat is Spider-Man: Far From Home
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Gisteravond de Russisch-Duitse oorlog-tankfilm T-34 gezien in de Sneak in de Vue in Alkmaar.
Verrassend goede film! Redelijk verrassend verhaalverloop, spannende actie en hele mooie filmshots!
Doet wat mij betreft het cijfer geen eer aan wat hij op IMDB krijgt, misschien gedownvote door de Amerikanen? Ik kijk zelden tankfilms dus misschien dat ik hem ook hoger waardeer omdat dit voor mij een originele film is.
Cijfer: 7.5
Vond ze serieus beide prima. Vond het wel een keer heerlijk om een ander type Bane te zien.Cobb schreef op maandag 13 mei 2019 @ 07:50:
@CryptoNL Je bedoelt denk ik TDK en niet TDKR. Die laatste was niet om doorheen te komen en zowel Bane als Batman waren maar schimmen van hun comic counterpart. (En dat zeg ik als enorme Batman fan sinds 1990).
Booeehooe verhaal en karaktervorming in mijn superheldenfilmCryptoNL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 02:53:
[...]
Als superheldenfan en dat ben ik (ik verzamel er ook alles van) is een 10 erg overdreven. Een 10 is namelijk perfectie en geen enkele film is perfect, alhoewel Schindler's List erg dichtbij komtNee ik vond hem ENORM tegenvallen voor 600 miljoen budget, zeker de eerste anderhalf uur erg gezapig.
Nee geef mij maar (nog steeds) The Dark Knight en Rises hoor.
Voor mij krijgt end-game geen 10 simpelweg omdat ze de Hulk helemaal zijn vergeten. Wat was dat een domper zeg. De Hulk had nog een appeltje te schillen met Thanos. Was fantastisch geweest... helaas.
[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 13-05-2019 10:55 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Wou hem eigenlijk overslaan en een keer thuis kijken, maar ik had geen zin om 6 maanden spoilers te ontduiken, Dus zaterdag alsnog in de bios gezien.
Ben nu ook wel een beetje klaar met superhelden films voor de komende paar jaar. (M.U.V. deadpool
Maar moet zeggen dat ik me toch goed vermaakt heb, af en toe wat gelachen, af en toe ook echt even emotioneel gevoel. En de 3 uur waren om voordat ik er erg in had. Dus wat mij betreft dikke 8 ofzo.
Wel een vraag:
En wat algemene klachten.
je waarschijnlijk een onontkeerbaar catastrofe opstart. toch vreemd dat daar geen enkele discussie over was.
-Captan marvel is onstopbaar, kan door complete ruimeschepen heen vliegen, maar kan tegen gehouden worden door een man met een zwaard ?
-Er is zijn , 10.000 aliens, paar duized wakandiers, 100 valkyrs en een handje vol superhelden.
Er is een "episch" gevecht, waarin blijkbaar zeggen en schrijven 1 persoon daadwerkelijk doodgaat.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
heuveltje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:59:
Avengers Endgame
Wou hem eigenlijk overslaan en een keer thuis kijken, maar ik had geen zin om 6 maanden spoilers te ontduiken, Dus zaterdag alsnog in de bios gezien.
Ben nu ook wel een beetje klaar met superhelden films voor de komende paar jaar. (M.U.V. deadpool)
Maar moet zeggen dat ik me toch goed vermaakt heb, af en toe wat gelachen, af en toe ook echt even emotioneel gevoel. En de 3 uur waren om voordat ik er erg in had. Dus wat mij betreft dikke 8 ofzo.
Wel een vraag:
spoiler:Wat was het verhaal van hawkeye in het begin, wie was die chinees en waarom werd iedereen afgeslacht ?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Thanks.MrVegeta schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:30:
[...]
spoiler:Die chinees is vast een Marvel karakter maar binnen de MCU is het niet iemand. De reden dat Hawkeye of (Ronin) op de Punisher tour gaat is omdat hij het verlies van zijn familie niet helemaal goed kon verwerken, en dan ziet hij dus mensen die de snap wel hebben overleefd maar toch nog slecht zijn. That's a paddlin.
Verwijderd
heuveltje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:31:
[...]
Thanks.
spoiler:Was me niet helemaal duidelijk of die afgemaakte mensen jakuza's moesten voorstellen, dit maakt het iets logischer
The Nice Guys (2016) | ![]() |
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Comedy, Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R Gisterenavond deze film gezien en tot de conclusie gekomen dat praktisch niets in deze film bij mij "werkt". De humor vond ik flauw en simpelweg niet grappig, waardoor de helft van de film al in duigen valt. Als naar mijn mening dan ook het duo van Crowe en Gosling niet werkt, dan blijf je maar met een lege huls van een film zitten. Aan hun acteerprestaties lag het niet (beide heren acteerden voldoende, maar meer ook niet), maar er miste een bepaalde chemie. Chemie die ik wel terug kan vinden in soortgelijke films zoals Lethal Weapon of een film zoals Die Hard 3. Chemie is in dit soort films behoorlijk belangrijk en daar sloeg de film voor mij de plank dus flink mis. Zonder deze 2 belangrijke ingrediënten blijft een film over met een zeer matig verhaal en vol toevalligheden. De jaren 70 stijl die de film had was leuk, maar is bij lange na niet voldoende om voor mij de film toch nog de moeite waard te vinden. Een 6je voor de moeite, maar meer ook absoluut niet! | |
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.