Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 86 87 88 Laatste
Acties:

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:17
pven schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:11:
@Houstyn Ik hoorde vandaag toevallig op de radio dat Dombo vanaf 12 jaar is. Is ie zo spannend?
Misschien vanwege alcoholgebruik? In de originele tekenfilm is Dombo in elk geval op een gegeven moment behoorlijk dronken. Waar de term roze olifant ook vandaan komt. Ik kan me herinneren dat toen ik die scene voor het eerst zag (was ergens rond de acht jaar denk ik) best eng vond.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:14

Quad

Selectief doof

Jorgen schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:20:
The Highwaymen (2019)[Afbeelding: The Highwaymen (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: R
Kevin Costner en Woody Harrelson spelen Frank Hamer en Maney Gault; twee voormalige Texas Rangers die teruggehaald worden vanuit hun pensioen om Amerika's grootste boeven van dat moment - Bonnie & Clyde - op te sporen en zo nodig, dood te schieten. In de film wordt uitstekend geacteerd; er wordt een prima tijdsbeeld neergezet; en ondanks dat er helemaal niet veel actie is, is de film van begin tot eind spannend en onderhoudend. Wat mij betreft een heel goede film die gedragen wordt door Costner en Harrelson, die hiermee laten zien nog altijd steengoed te kunnen acteren.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Toffe film idd, subtiele humor her en der, weinig actie maar wel interessant.
Wat ik miste: De 'You haven't packed' stukje uit de trailer, met z'n tandenborstel. Zit niet in de film zelf.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:50
Quad schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:34:
[...]

Toffe film idd, subtiele humor her en der, weinig actie maar wel interessant.
Wat ik miste: De 'You haven't packed' stukje uit de trailer, met z'n tandenborstel. Zit niet in de film zelf.
Was me niet opgevallen, maar ik heb maar met een half oog naar de automatische trailers op Netflix gekeken. Ik was na een paar korte momentjes al geïnteresseerd en heb hem toen aangezet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:05
The Highwaymen (2019)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Ik vond em zelf 'gewoon ok', misschien had ik er net iets teveel van verwacht. Extra punten wel voor de inderdaad goede setting van het tijdsbeeld, en het goede acteerwerk.
7 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-05 14:49
Escape Room (2019)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Ik had deze film bekeken samen met mijn vrouw met de gedachtes ''escape room'' wat je ook zelf kan doen in bepaalde plekken in Nederland. Maar naarmate je langer kijkt merk je meteen op dat het langzamerhand op SAW lijkt te gaan worden. Op zich niks mis met SAW. Alleen is SAW beter qua grafisch content en het verhaal der achter is vaak leuker. Hier heb je ook weer alles wat de deelnemers fout hebben gedaan worden in deze rooms uitgelegd. De film zelf is gewoon wel vermakelijk.

PS. het einde hoor je zelfs de SAW stem. Dus ik denk dat het die kant op gaat. Heb het gevoel dat dit het gewoon is. Want de SAW serie zelf is op het einde.

Leuke film gewoon om af te kijken.
7.5 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:28
Green Book (2018)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Music | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Goede film maar toch geen topper voor mij. Het acteerwerk en de sfeer waren erg goed. Maar er mist mij iets teveel spanning in de film. Er gebeurt genoeg maar voor mij niet dusdanig dat ik op het puntje van mijn stoel zat. Dat is wel jammer.
Toch kan ik deze film wel aanraden, de rest is namelijk het kijken waard.
Zelf kan ik altijd genieten van zo'n maffia achtige Italiaan als de hoofdpersoon :)
7.5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:52
Glass (2019)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Meneer Shyamalan dacht zeker "wat Marvel kan, kan ik ook, maar dan met twee films, ipv een paar meer". Het verschil met Avengers e.d. is echter dat hier naartoe is geschreven, terwijl Glass nogal geforceerd aanvoelt met het samenbrengen van Unbreakable en Split. Het wordt nergens erg spannend en de plot twists die er aan toegevoegd worden zijn niet erg geloofwaardig. Het enige pluspuntje is de Dolby Atmos geluidstrack, die best aardig klinkt met regen van boven e.d.
5 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
The Highwaymen (2019)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Soms heb je van die films waarin de trailer meer gebeurt dan in de film zelf. Helaas is dat voor deze film ten dele waar. De film verteld het verhaal van twee oud Texas Rangers die worden gevraagd om Bonnie en Clyde op te sporen en tot dood te brengen. Met een cast en een uitstraling als de trailer had mag je toch wel verwachten dat het een leuke film is. En begrijp mij niet verkeerd het is best een mooie film. Het gaat mij echter net iets te langzaam en er gebeurt eigenlijk niet heel veel. Heb de film in twee delen moeten kijken en dat is meestal geen goed teken. Een 6 voor de moeite
6 / 10

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: juni 2018
  • Nu online
I Kill Giants (2017)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Fantasy, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: Not Rated
We zochten op Netflix een film om samen te kijken (ik, mijn vrouw en 2 dochters van 10 en 12) en deze leek ons interessant. In eerste instantie door de titel, cover en trailer.
Op het eerste gezicht lijkt het om een fantasy film te gaan, maar al snel krijg je in de gaten dat het een andere kant op gaat.
Waarschijnlijk is dit ook de hoofdreden van de uiteenlopende recenties.

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben en vond het een bijzondere film. De hoofdrol is weggelegd voor een kind (goed geacteerd), maar het is zeker geen kinderachtige film. Sterker nog, best wel een serieuze film met een vrij donker randje. De symboliek is goed en persoonlijk vind ik het fijn dat er niet stap voor stap uitgelegd wordt, wat er bedoeld wordt.
Als gevolg daarvan hebben mijn vrouw en ik de film heel anders ervaren dan onze kinderen. Ook mijn kinderen waren er erg over te spreken. Zij snapten de symboliek niet en voor hen was het gewoon spannend van tijd tot tijd en zij konden zich goed inleven.

De sfeer is erg goed weggezet, het is goed geacteerd en de beelden zijn erg mooi en rijk.
Prettig tempo, vrij rustig, maar nooit saai.
Zeker niet een film die voor iedereen is weggelegd.

Er wordt gezegd dat het veel op 'A monster calls' lijkt, maar die heb ik zelf nog niet gezien en kan daar dus niet over oordelen.
Zelf moest ik denken aan een kruising tussen Scandinavische jeugdfilms en Pan's Labyrinth.
7.5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:20
Vrijdag schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:21:
[...]

Misschien vanwege alcoholgebruik? In de originele tekenfilm is Dombo in elk geval op een gegeven moment behoorlijk dronken. Waar de term roze olifant ook vandaan komt. Ik kan me herinneren dat toen ik die scene voor het eerst zag (was ergens rond de acht jaar denk ik) best eng vond.
Die scene zit er niet in.
roze olifanten wel maar die worden van zeepbellen gemaakt.

Een baby olifant aan de alcohol kan in 2019 niet meer ;)

Er zitten wat enge scenes in

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:48
The Lego Movie 2: The Second Part (2019)
Tweakers: 4.1 | IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Van het weekend met de kids (5 en 8 ) naar de bios geweest, en de film was voor de doelgroep een hit. Ik vond em zelf iets minder sterk dan de eerste/The Lego Batman Movie, maar dat kan er ook mee te maken hebben gehad dat ik deze in het nederlands heb gekeken. Verder zitten er genoeg grapjes door het verhaal heen verwerkt voor de ouders/AFOLs, maar de kritische kijker (ik) heeft toch zo zn vraagtekens bij sommige stukken van de hoofdverhaallijn.

Wat dat betreft een typisch "deel 2", een aardig vervolg op het eerste deel, en voor de kids een leuke film, maar net niet zo goed als het origineel
7 / 10

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• G_Dragon
  • Laatst online: 18-05 15:37
vectormatic schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:49:
The Lego Movie 2: The Second Part (2019)[Afbeelding: The Lego Movie 2: The Second Part (2019)]
Tweakers: 4.1 | IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Van het weekend met de kids (5 en 8 ) naar de bios geweest, en de film was voor de doelgroep een hit. Ik vond em zelf iets minder sterk dan de eerste/The Lego Batman Movie, maar dat kan er ook mee te maken hebben gehad dat ik deze in het nederlands heb gekeken. Verder zitten er genoeg grapjes door het verhaal heen verwerkt voor de ouders/AFOLs, maar de kritische kijker (ik) heeft toch zo zn vraagtekens bij sommige stukken van de hoofdverhaallijn.

Wat dat betreft een typisch "deel 2", een aardig vervolg op het eerste deel, en voor de kids een leuke film, maar net niet zo goed als het origineel
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik vind je review nog erg positief en een hoog cijfer, me vriendin en ik zijn samen naar de Engelse versie geweest. Vonden hem echt verschrikkelijk vergeleken bij deel 1, geen 4 waard in onze ogen.

Gelukkig hebben uw kids er wel van kunnen genieten en een leuke avond gehad :).
cypher21 schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:56:
[...]

Die scene zit er niet in.
roze olifanten wel maar die worden van zeepbellen gemaakt.

Een baby olifant aan de alcohol kan in 2019 niet meer ;)

Er zitten wat enge scenes in
Dat is dan wel weer erg jammer dat ze niet het origineel volgen, tuurlijk kan een baby olifant wel aan de alcohol in de film. Zolang het maar nep is en niet echt zie ik geen reden tot paniek ;)

G_Dragon wijzigde deze reactie 09-04-2019 08:49 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
G_Dragon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:48:
[...]

Ik vind je review nog erg positief en een hoog cijfer, me vriendin en ik zijn samen naar de Engelse versie geweest. Vonden hem echt verschrikkelijk vergeleken bij deel 1, geen 4 waard in onze ogen.

Gelukkig hebben uw kids er wel van kunnen genieten en een leuke avond gehad :).
Tja, uiteindelijk is de film ook gewoon gericht op kids, en die hebben het heerlijk naar hun zin gehad. Maar je hebt vanuit volwassen perspectief wel een punt, ik ben wel in mn eentje naar The Lego Batman Movie geweest, en dat was het kaartje waard, maar in dit geval had ik me in mn eentje toch een beetje bekocht gevoeld (maar truth be told, dat was bij de eerste film ook zou, de gimmick van een lego film was cool, maar voor de rest geen bioscoop-kaartje waardig)

• G_Dragon
vectormatic schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:50:
[...]

Tja, uiteindelijk is de film ook gewoon gericht op kids, en die hebben het heerlijk naar hun zin gehad. Maar je hebt vanuit volwassen perspectief wel een punt, ik ben wel in mn eentje naar The Lego Batman Movie geweest, en dat was het kaartje waard, maar in dit geval had ik me in mn eentje toch een beetje bekocht gevoeld (maar truth be told, dat was bij de eerste film ook zou, de gimmick van een lego film was cool, maar voor de rest geen bioscoop-kaartje waardig)
oh ik heb The Lego Batman nog geen eens gezien, oeps!
Is die zo leuk? ik vond namelijk Lego The Movie 1 al bioscoop waardig, als u dat andersom vind word ik toch wel nieuwschierig :). Volgens mij staat The Lego Batman nog op netflix, zal hem binnenkort is gaan kijken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
G_Dragon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:55:
[...]

oh ik heb The Lego Batman nog geen eens gezien, oeps!
Is die zo leuk? ik vond namelijk Lego The Movie 1 al bioscoop waardig, als u dat andersom vind word ik toch wel nieuwschierig :). Volgens mij staat The Lego Batman nog op netflix, zal hem binnenkort is gaan kijken!
Batman was voor mij als film leuker ja, sowieso is batman in the hele lego movie verhaal wel een van de sterkste karakters (hoewel af en toe een beetje een dimensionaal en cheesy), maar een hele film daar om heen werkt prima.

• Sunfalls
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 16:25
Unicorn Store (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: N/A
Nietszeggende film over een meisje (Die nu Captain Marvel speelt) die in haar kindertijd is blijven hangen en dan via een uitnodiging die speciaal aan haar gericht is bij "The Store" uit komt om van Samuel L. Jackson te horen te krijgen dat ze een eenhoorn kan krijgen als ze een paar stappen doet zoals een stal bouwen en liefde in de familie. Dit blijkt niet zo gemakkelijk te zijn...

De trailer zag er vrolijk en blij uit. De film was eigenlijk gewoon slecht. De ouders zijn veeel te overdreven. Samuel was totaal niet op zijn plek en het verhaal sloeg helemaal nergens op.
4 / 10

• Vrijdag
Sunfalls schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:01:
Unicorn Store (2017)[Afbeelding: Unicorn Store (2017)]
Tweakers: N/A | IMDb: 4.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: N/A
Nietszeggende film over een meisje (Die nu Captain Marvel speelt) die in haar kindertijd is blijven hangen en dan via een uitnodiging die speciaal aan haar gericht is bij "The Store" uit komt om van Samuel L. Jackson te horen te krijgen dat ze een eenhoorn kan krijgen als ze een paar stappen doet zoals een stal bouwen en liefde in de familie. Dit blijkt niet zo gemakkelijk te zijn...

De trailer zag er vrolijk en blij uit. De film was eigenlijk gewoon slecht. De ouders zijn veeel te overdreven. Samuel was totaal niet op zijn plek en het verhaal sloeg helemaal nergens op.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Laat me raden, je bent een blanke, heterosexuele man? :P

• _NooT_
  • Nu online
vectormatic schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:58:
[...]

Batman was voor mij als film leuker ja, sowieso is batman in the hele lego movie verhaal wel een van de sterkste karakters (hoewel af en toe een beetje een dimensionaal en cheesy), maar een hele film daar om heen werkt prima.
Second that.
De humor in deze film is erg goed.
Ik heb hier erg van genoten.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vrijdag schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:09:
[...]

Verklaar je nader.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Vrijdag
Tijdens een persco van Captain Marvel heeft ze gezegd dat ze niet wil dat alleen/vooral blanke, heterosexuele mannen de film reviewden. Omdat die film namelijk een empowerment film moest zijn voor de vrouwelijke kijkers. Die uitspraak is nogal "aan haar blijven plakken" zeg maar ;) Ook omdat Rottentomatoes hun site aanpaste. Er is een hele hoop ophef over geweest tussen SJW'ers aan de ene kant en filmcritici die geen politieke agenda in de film willen aan de andere kant. Ik heb Captain Marvel nog niet gezien trouwens, maar dat is ook omdat ik redelijk superhelden moe ben.

Zoek maar eens op youtube op Brie Larson+Captain Marvel. En pak er een bak popcorn bij :P

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

Vrijdag schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:50:
[...] filmcritici die geen politieke agenda in de film willen [...]
Volgens mij is dit onmogelijk.
Expliciet of implicitiet, bedoeld of onbedoeld, is er altijd een politieke agenda aan kunst/creatieve uitingen.

Al is het alleen maar omdat het een afspiegeling van de tijd en cultuur is waarin een film is gemaakt en ook omdat de interpretatie van de kijker afhankelijk is van de tijd en cultuur waarin de kijker leeft.

God, vrouwen, doodstraf, wapens, liefde, wraak, ras, sociale klasse, gerechtigheid, burgerslachtoffers, etc, etc zijn allemaal cultureel relatieve concepten die afhankelijk van plaats en tijd anders ingevuld worden.
Je ziet zelfs verschillen tussen hoe in de VS gedacht wordt en in Europa (bijv God, wapens, doodstraf, etc).

Een film (of boek of whatever) kan nooit neutraal zijn.

En een goede filmcriticus is hier bewust van en weet de film (en zichzelf!) ook in de juiste context te plaatsen.

'); DROP TABLE users;--

• Vrijdag
anandus schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:11:
[...]
Volgens mij is dit onmogelijk.
Expliciet of implicitiet, bedoeld of onbedoeld, is er altijd een politieke agenda aan kunst/creatieve uitingen.

Al is het alleen maar omdat het een afspiegeling van de tijd en cultuur is waarin een film is gemaakt en ook omdat de interpretatie van de kijker afhankelijk is van de tijd en cultuur waarin de kijker leeft.

God, vrouwen, doodstraf, wapens, liefde, wraak, ras, sociale klasse, gerechtigheid, burgerslachtoffers, etc, etc zijn allemaal cultureel relatieve concepten die afhankelijk van plaats en tijd anders ingevuld worden.
Je ziet zelfs verschillen tussen hoe in de VS gedacht wordt en in Europa (bijv God, wapens, doodstraf, etc).

Een film (of boek of whatever) kan nooit neutraal zijn.

En een goede filmcriticus is hier bewust van en weet de film (en zichzelf!) ook in de juiste context te plaatsen.
Ja, het zijn ook meer het kamp SJW en het kamp anti-SJW. In het anti kamp gaat het er vooral om dat er een politiek correcte agenda wordt gepusht. Met vooral veel diversiteit en "inclusiveness", alleen maar vanwege diversiteit en "inclusiveness". Dit terwijl het het verhaal of de film niet of nauwelijks ten goede komt.

Het "get woke, go broke" gedoe enzo. Zo rondklikkend op youtube kom je nog eens op allerlei verschillende filmpjes en "talking head". Deze vond ik best grappig trouwens, the sarcasm is strong in this one ;)

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Not sure, maar zeg jij nou dat @Sunfalls seksistisch is omdat hij de film een lage waardering geeft? Dit staat toch helemaal los van het hele Captain Marvel gebeuren.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Vrijdag
MrVegeta schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:39:
[...]

Not sure, maar zeg jij nou dat @Sunfalls seksistisch is omdat hij de film een lage waardering geeft? Dit staat toch helemaal los van het hele Captain Marvel gebeuren.
Nee, dat was meer een tongue-in-cheek vanwege die hele Brie Larson rel. Omdat kritiek op Captain Marvel zo snel werd weggezet als "dan ben je vast een blanke, heterosexuele mysogene westerse man". Een beetje net als dat het vrijwel onmogelijk was om Black Panther géén enorm hoog cijfer/waardering te geven, "want dan was je een racist".

Dus ik beschuldig @Sunfalls nergens van hoor ;) Als iemand een film niks vindt, dan moet dat gewoon gezegd kunnen worden :)

Vrijdag wijzigde deze reactie 10-04-2019 15:45 (5%)

• Alvanosa
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:22
[...]

Ging dat niet over A Wrinkle in Time?

PSN: Alvanosa

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Alvanosa schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:46:
[...]

Ging dat niet over A Wrinkle in Time?
Ook. Het wordt steeds moeilijker om films te beoordelen op inhoud zonder dat er allemaal gedoe achterwege komt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Sparkiee
  • Registratie: november 2006
What Men Want (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.6 | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 117 min | MPAA: R
Ik heb deze gezien met mijn vriendin en een bevriend koppel. Wat een leuke film. Korte versie, Ali moet op haar werken elke dag opboksen tegen mannen. Om de kost te verdienen moet ze contracten met sporters sluiten en zorgen dat het geld binnen komt stromen. Na een wild feest kan ze opeens horen wat mannen denken. Niet alleen heel erg grappig maar ook handig. Ze gaat het dan gebruiken om een voor haar belangrijke deal binnen te halen. Uiteraard heeft ze er nog meer voordeeltjes van.
We zaten met z'n vieren regelmatig te lachen. Leuke humor, soms lekker dubbelzinnig. Eerlijk is eerlijk, sommige stukjes in de film vond ik niet grappig, en het was ook niet de beste die ik ooit gezien heb. Het was weer eens een comedy die ik echt grappig vond. Daarom van mij een 7,5.
7.5 / 10

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• Houstyn
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:26
Shazam! (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13
De trailer gaf me een erg slechte indruk over deze film met saaie humor, een slap verhaal en geen leuke actie wat op mij overkwam. Gelukkig heeft de film me erg positief verrast, vooral in het feit waarin het zichzelf omarmt voor wat het is. Een 'slechte' superhelden film, waar de clichés van het genre gebruikt worden om grappig te zijn.

Verhaal begon te traag, maar wanneer deze op gang kwam ging het constant door in zowel humor als actie. Het sterkste punt was voor mij hoe het hoofdpersonage zijn krachten krijgt en hier mee experimenteert. Hier kwamen erg grappige momenten naar voren die ook goed afgestemd waren met de jonge acteur die ook in IT een vergelijkbaar en grappig personage speelde.

Kon iets korter, maar was zeker niet saai te noemen. Nogmaals erg cliché in alles, dus als je daar niet van houd is het niets voor jou. Ik vond het echter een erg vermakelijke film waar ik meerdere keren hard om heb kunnen lachen.
8 / 10
The Aftermath (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Romance, War | Runtime: 108 min | MPAA: R
Saaie trailers maar door de acteurs in de film toch wel benieuwd. Ook het tijdbeeld sprak me wel aan, waarbij ik nooit echt een perspectief heb gezien van Duitsland vlak na de oorlog.

De film is erg traag, en bleef dit door de hele film (afgezien een korte scene in het einde waar ik positief door werd verrast). Acteerwerk was best prima, al waren de personages ook weer niet dermate interessant dat er wat speciaals mee gedaan kon worden. Het verhaal sprak me echter niet zoveel aan, waarbij vooral het personage van Keira Knightley na een tijdje niet echt te begrijpen was. Dit was vooral in het einde simpelweg ongeloofwaardig.

Overall best een prima film, die wel wat saai was als geheel. Niet echt aan te raden, tenzij je heel erg fan bent van het genre van oorlogsfilms.
6 / 10
Hellboy (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: R
Nog voor de eerste critics reviews deze film kunnen kijken op de openingsavond. Best leuk om daarna te zien hoe door andere mensen de film wordt beoordeeld, en zonder vooroordelen deze film te bekijken.

De film had overall een best rare sfeer om zich heen, met een normale wereld waarin ook demonen leven. Aparte combinaties van personages en omgevingen, waarbij in de karakter ontwerpen vaak werd gezocht naar extremen. Dit was ook het geval in het geweld, wat voor mij een positief punt was. Hier was aan te zien dat de makers simpelweg lol hadden met het bedenken - en in beeld brengen hiervan. Op het einde ging dit wel héél ver, wat ik meer kon waarderen dan de critici, die dit als slecht ding zagen. De hersenen stonden onderhand al op nul, waardoor dit erg vermakelijk was tot het einde.

Prima vermaakt in het stijltje, en bij de gewelddadige scenes vooral genoten van de absurditeit ervan. Verhaal stelde niet veel voor, maar dat is ook zeker niet de reden om een film als deze te kijken.
7 / 10

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:31

superwashandje

grofheid alom

Houstyn schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:37:
...wat ik meer kon waarderen ... omdat ik dit juist wel kon waarderen...
goed verhaal :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18:01
Geen idee waarom ik Hellboy niet kan vinden in de UBB generator maar hier komt ie.

Ik verwachtte een slechte film. In eerste instantie was de absurditeit van de film wel vermakelijk en ergens ook wel intrigerend. Maar wat volgde was een aaneenschakeling van random irrelevante scenes en verhaallijnen die totaal niets toevoegden en dit resulteerde in een tenenkrommend slechte film. Vroeger gingen dit soort films linea recta naar video. Ik stel voor dat dat we dat gewoon weer instellen dan is er bijna niemand die deze film hoeft aan te gluren.

Kortom, uiteindelijk voldeed de film prima aan mijn verwachtigingen. Een 4.

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods

• Sunfalls
[...]

Dat klopt wel ja :9 Ik heb Captain Marvel nog niet gezien, maar vond haar in deze film niet echt passen.

• Houstyn
Haha, na fanatiek 3 verhalen typen werden de oogjes en hersenen wat moe blijkbaar. 8)7
(Ik bedoelde dat de critici de overdreven actie te ver vonden gaan en dit als iets kritisch ding zagen. Ik vond dit het sterke aan de film)

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Arg dammit. had wel gezien dat vanavond hellboy in de bios kwam, maar ik dacht dat dat Hellboy(2004) was die eenmalig terug in de bios kwam. :( Die film wou ik absoluut nog wel een keer op het grote scherm zien.

Wat is dat toch tegenwoordig dat ze niet alleen nog maar remakes uitgeven, maar ook nog te een nr'tje er achter zetten al teveel gevraagd is.

Misschien toch maar kijken, maar deel 2 was al best een aanfluiting :(

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05:30
Black Panther (2018)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Wat moet ik hier nu van zeggen. Wat een bagger film was dit zeg. Het hele cringey straat accentje van de villain, tot het "we moeten evil lijken dus ik ga blaffen naar een blanke man als hij praat" scene. Het sloeg allemaal nergens op. Nergens, maar dan ook nergens kon ik de film iets van serieus nemen.
4 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vrijdag schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:50:
[...]

Tijdens een persco van Captain Marvel heeft ze gezegd dat ze niet wil dat alleen/vooral blanke, heterosexuele mannen de film reviewden. Omdat die film namelijk een empowerment film moest zijn voor de vrouwelijke kijkers. Die uitspraak is nogal "aan haar blijven plakken" zeg maar ;) Ook omdat Rottentomatoes hun site aanpaste. Er is een hele hoop ophef over geweest tussen SJW'ers aan de ene kant en filmcritici die geen politieke agenda in de film willen aan de andere kant. Ik heb Captain Marvel nog niet gezien trouwens, maar dat is ook omdat ik redelijk superhelden moe ben.

Zoek maar eens op youtube op Brie Larson+Captain Marvel. En pak er een bak popcorn bij :P
Ah, zal ik eens doen.
Ik was heel erg bang dat er een heel erg SJW-sausje over Captain Marvel zat, maar dat viel eigenlijk reuze mee.

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sunfalls
The Silence (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Horror | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13
Prima filmpje voor op een doordeweekse avond. Horror is het niet echt te noemen, ja, je ziet wat gore maar echt smerig word het niet.
Het gaat over een grot die wetenschappers vinden waar pre-historische beesten uitkomen die af komen op geluid, vandaar de titel "The Silence"
Het verhaal is niet echt origineel, maar wel prima om te kijken.
7.5 / 10

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:02

HMC

Pluviophile

Mongol: The Rise of Genghis Khan (2007)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Biography, Drama, History, War | Runtime: 126 min | MPAA: R
Holy moly! :o
Deze heb ik totaal gemist. Hoe is dat mogelijk? Ben een groot liefhebber van het "swords 'n' sandals"-genre, en ook van games als Total War. Had hier echter totaal geen weet van. :F

Het verhaal over Genghis, van klein tot groot, van slaaf tot aan de onderwerping van alle Mongol clans als ultieme Khan, eigenlijk.
Zo natuurgetrouw als mogelijk, met uiteraard de folklore ook in acht nemend.
Zeer mooi epos met mooie beelden, mooie mensen, mooie "epic battles", etc.

Dit had een trilogie moeten worden, maar in 2013 (zes jaar na deze film dus) werd er slechts aangegeven dat ze bezig waren het tweede deel te maken. Nu ja, dat is dus ook al weer zes jaar geleden. :P

Houd je van ancient verhaaltjes, drama, epic battles, zoals zeg maar een Gladiator dat deed? Dan is dit zeker de moeite waard.
Prima film.
8 / 10

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Baby Driver (2017)
Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Music, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R
Toen deze film in 2017 in de bios uit kwam had ik al het idee dat ik deze wilde gaan zien. Helaas nooit aan toegekomen en in de loop der tijd is er bij mij een gevoel van ' slechte film ' gaan plakken aan deze titel. Niks is minder waar. Om eerlijk te zijn. Het verhaal is niet speciaal maar de uitwerking van dit verhaal. WOW. De film word echt gedragen door de zeer , zeer goede soundtrack. Geen standaard hollywood epische soundtrack maar heel veel bekende nummers van verschillende artiesten. En allemaal op momenten dat je denkt. Dit klopt. Dit hoort zo. De enige acteur die mij in deze film echt tegenviel was Spacey. Hij deed wat ie altijd deed maar dan iets minder gemotiveerd had ik het idee.

Is er dan helemaal niks verkeerd aan deze film? Jawel hoor maar dat mogen jullie zelf ontdekken
8.5 / 10

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Webgnome schreef op zondag 14 april 2019 @ 07:02:
Helaas nooit aan toegekomen en in de loop der tijd is er bij mij een gevoel van ' slechte film ' gaan plakken aan deze titel.
Ondanks dat het uiteindelijk niet waar blijkt te zijn voor je, ben ik wel benieuwd hoe het is gebeurd dat het voor jouw gevoel een 'slechte film' zou zijn? Want ik heb letterlijk nul negatieve reviews over Baby Driver gezien :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Weet ik eigenlijk niet. De trailer kon mij toendertijd niet heel erg bekoren en ik denk dat uiteindelijk dat geresulteert heeft in een dergelijke gedachtenspinsel ;)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 19:29

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Green Book (2018)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Music | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Een mooie, indringende en soms aangrijpende film "based on a true story" met een goede en geloofwaardige sfeer in het racistische oudere Amerika. Het acteerwerk vond ik spot-on. De casting is erg goed gedaan. Beide acteurs zijn hun karakter in de film in tegenstelling totdat ze een duidelijke rol spelen. Deze kan ik van harte aanbevelen! Een welverdiende 9.
9 / 10

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sparkiee
Serial (Bad) Weddings 2 (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 99 min | MPAA: N/A
Originele titel is Qu'est-ce qu'on a encore fait au bon Dieu? Ook bekend als Bon Dieu 2. Het vervolg van, hoe kan het ook anders, Bon Dieu.
Claude en Marie hebben de eerste crisis overleefd als hun dochters allemaal trouwen met een man die niet Frans is. In Deel 2 willen hun schoonzonen, David, Rachid, Chao en Charles ieder om hun eigen reden Frankrijk verlaten. Terwijl Claude gepensioneerd thuis zit te schrijven aan zijn boek krijgt Marie een crisis omdat ze bang is haar familie uit elkaar valt. Ze gaat van alles doen om de tijd om te krijgen en besluit dat ze samen met Claude haar schoonzonen gaat leren om weer van Frankrijk te houden en te blijven.
Deel 1 vond ik al helemaal geweldig, deel 2 is net zo goed. Genoeg humor en leuke grappen. Een leuke comedy. Het is niet direct nodig om deel 1 ook gezien te hebben, maar dan weet je wel wie wie is en hoe het zover gekomen is. Krijgt van mij een 7,5
7.5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sparkiee
A Star Is Born (2018)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: R
Jackson Maine is een countryzanger die genoeg problemen heeft met drank en drugs en daardoor op de rand van de afgrond staat. Dan ontdekt hij de getalenteerde maar onbekende zangeres Ally. Een hartstochtelijke liefdesrelatie volgt en dan zet Jackson Ally in de spotlights en werpt haar in de wereld van de roem en sterren. Zijn eigen carrière raakt in verval en hij komt in de schaduw te staan van Ally. Zijn problemen worden alleen groter, en hij kan steeds moeilijker omgaan met het succes van Ally.
Door meerdere personen werd me deze film aangeraden. Maar mij kon deze niet bekoren. Het kan liggen aan het feit dat ik niet zo van dat soort muziek van Jackson hou. Echt geweldig vond ik de film niet. In bijna elke scene, elk dialoog, elke zin wat Jackson zegt zit wel het woord fuck of een variant daarvan. En als er niks gezegd wordt ligt hij wel bezopen of out ergens op de vloer. Die 2 dingetjes gingen mij na een tijdje irriteren.
Voor liefhebbers van Country muziek kan dit wel een leuke film zijn. Van mij een 6.
6 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000

Spooksel

Spooksel!

The Silence (2019)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 5.4 | Genre: Horror | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13
Op zich een prima vermakelijke film voor een sloom avondje, maar om er nou specifiek voor te gaan zitten... nee. De monsters zijn wel geinig, maar eigenlijk zouden ze niet zo 'succesvol' moeten kunnen zijn zoals in de film weergegeven.

spoiler:
Zodra iemand ontdekt dat ze blind zijn en enkel op geluid reageren zou je denken dat het niet moelijk moet zijn om gewoon ergens een vat met explosieven neer te zetten, radio erbij op max volume en zodra er voldoende op af gekomen zijn... boem.

Anyway, het einde was voor mij ook vrij zwak en had meer mee gedaan kunnen worden.
5.5 / 10

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
Tully (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama, Mystery | Runtime: 95 min | MPAA: R
Tja wat moet je er van verwachten. We hadden de film onverwachts via spot-net binnegehaald. Begonnen te kijken. En achteraf pas bijna op het einde begreep je waar de film over ging.
We hebben voordat we gingen kijken niet trailers / cijfers bekeken gewoon spontaan. Het is een film waarvan je moet houden. Persoonlijk vondt ik het niks.
Gaat over een moeder wat in haar 30ige jaren is en ''veel heeft gemist'' en dus nu door kinderen niet een leuk leven lijdt. Die keuzes hebben ze zelf wel gemaakt, alleen bij het 3de kind was het geen keuze maar een ''ongeluk'' Oke kan je mee leven toen habben ze een nacht-nanny in het leven geroepen en sindsdien is het een ''leukere film'' om naar te kijken.
6 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElwinP
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:28
Pet Sematary (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Zeer vermakelijk film met een paar goede jump scares. Op het einde wordt het wel iets 'to much', maar dat past dan ook wel weer goed bij Stephen King.
7.5 / 10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:29

Angeloonie

The Division 2 Addict

Spooksel schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:56:
The Silence (2019)[Afbeelding: The Silence (2019)]
Op zich een prima vermakelijke film voor een sloom avondje, maar om er nou specifiek voor te gaan zitten... nee. De monsters zijn wel geinig, maar eigenlijk zouden ze niet zo 'succesvol' moeten kunnen zijn zoals in de film weergegeven.

spoiler:
Zodra iemand ontdekt dat ze blind zijn en enkel op geluid reageren zou je denken dat het niet moelijk moet zijn om gewoon ergens een vat met explosieven neer te zetten, radio erbij op max volume en zodra er voldoende op af gekomen zijn... boem.

Anyway, het einde was voor mij ook vrij zwak en had meer mee gedaan kunnen worden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Hoe verhoudt deze film zich t.o.v. A Quiet Place? Krijg namelijk een enorme Armageddon <> Deep Impact gevoel hierbij, zelfde concept maar ander jasje?

Wonder Woman (2017)
Tweakers: 5.8 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, War | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Stond op Netflix, dus eindelijk kunnen kijken. Niet enorm fan van de DC universe, maar deze zou ik toch wel op #4 willen plaatsen (na Dark Knight 1-2-3). Verhaal is best acceptabel, acteerwerk is ook goed. Special Effects af en toe echt enorm lachwekkend slecht. Maar wel leuk om te kijken en prima entertainment. Heb mij in ieder geval niet zitten ergeren (zoals bij Aquaman en Suicide Squad).
6.5 / 10

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000

Spooksel

Spooksel!

Daar kan ik niet over oordelen helaas, ik heb 'A Quiet Place' niet gezien. Maar als ik de plot omschrijving op wiki zo lees dan klinkt het alsof de twee verhalen wel redelijk overeenkomen ja.

- Ultra gehoorgevoelige en kwaadaardige beesten komen uit een grot/de ruimte.
- Een gezin probeert zich aan te passen aan/overleven in de nieuwe situatie.
- Uiteindelijk gebeurt er iets waarbij (vrij voorspelbaar) een familielid zich opoffert om een ander te redden.
- Men komt nog wat weirdo's tegen.
- UIteindelijk ontdekken ze hoe te vechten tegen de dreiging.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:48

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Shazam! (2019)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13
De zoveelste superhelden film in korte tijd. Waar Marvel inmiddels wel garant staat voor een prima film, is DC nog een stuk wisselvalliger qua prestaties.

Suicide Squad en Aquaman waren imho prima te pruimen, BvS was een flinke teleurstelling.

Shazam leek qua trailers een beetje "kiddy", maar kreeg toch goede kritieken op Rotten Tomatoes. Het verhaal is redelijk voorspelbaar, maar hetgeen ik de grootste moeite mee had, was de enorme zoetsappigheid.

- Foster kid: check
- Happy ending: check
- Weinig "echt" geweld: check
- Vijand met zielige backstory die supervillain wordt: check

Het voelt zo inspiratieloos aan.

spoiler: einde
En het einde is helemaal cheesy: ieder fosterkind wordt zijn eigen superheld, en samen verslaan we de bad guy. Right.

De score zal meer aan mijn eigen verwachtingen hebben gelegen. De kinderen in de zaal hadden volgens mij best een prima avondje.
6 / 10

*edit* stukje tussen spoiler tags gezet.

Albantar wijzigde deze reactie 16-04-2019 11:20 (1%)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• s0kkie
  • Laatst online: 17:18
Spooksel schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:12:
Daar kan ik niet over oordelen helaas, ik heb 'A Quiet Place' niet gezien. Maar als ik de plot omschrijving op wiki zo lees dan klinkt het alsof de twee verhalen wel redelijk overeenkomen ja.

- Ultra gehoorgevoelige en kwaadaardige beesten komen uit een grot/de ruimte.
- Een gezin probeert zich aan te passen aan/overleven in de nieuwe situatie.
- Uiteindelijk gebeurt er iets waarbij (vrij voorspelbaar) een familielid zich opoffert om een ander te redden.
- Men komt nog wat weirdo's tegen.
- UIteindelijk ontdekken ze hoe te vechten tegen de dreiging.
Afgelopen zaterdag ook de film gekeken en het is inderdaad een A Quiet Place kopie maar dan low budget en een slapper verhaal.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Jellabie
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18:28

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Spooksel schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:56:
The Silence (2019)[Afbeelding: The Silence (2019)]

spoiler:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
spoiler:
of gewoon een tractor met een hakselaar 24/7 laten draaien helpt ook wel :+
Angeloonie schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:23:
[...]

Hoe verhoudt deze film zich t.o.v. A Quiet Place? Krijg namelijk een enorme Armageddon <> Deep Impact gevoel hierbij, zelfde concept maar ander jasje?

Wonder Woman (2017)[Afbeelding: Wonder Woman (2017)]
Tweakers: 5.8 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, War | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Stond op Netflix, dus eindelijk kunnen kijken. Niet enorm fan van de DC universe, maar deze zou ik toch wel op #4 willen plaatsen (na Dark Knight 1-2-3). Verhaal is best acceptabel, acteerwerk is ook goed. Special Effects af en toe echt enorm lachwekkend slecht. Maar wel leuk om te kijken en prima entertainment. Heb mij in ieder geval niet zitten ergeren (zoals bij Aquaman en Suicide Squad).
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Ik zou het eerder vergelijken met IMDB: Bird Box (2018)

Jellabie wijzigde deze reactie 15-04-2019 16:40 (34%)

De Nederbelg !

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:29

Angeloonie

The Division 2 Addict

Dat was ik initieel ook aan het typen, maar daar was het kijken wat niet kon ipv geen geluid maken :P Maar lijkt een soort mix tussen A Quiet Place en Bird Box zeg maar :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sparkiee
Stratton (2017)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 4.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Een standaard actie film met een redelijk doorsnee verhaal. Een terreurcel krijgt een fijn goedje in handen. Het is dan aan John Stratton (Cooper) en zijn team om een aanslag te voorkomen. Hij is lid van de Britse Special Forces en word geholpen door Hank (Stowell), een US Navy SEAL.
Veel actie. De actiescènes zijn wel ok. Niet over the top maar ook niet speciaal. Verhaal kan er wel mee door. Gewoon een standaard actie film die de vaart er goed in heeft zitten en wel lekker weg kijkt. Als je een diepgaand verhaal wil moet je deze niet kijken. Maar om lekker wat te bank hangen met en vermakelijke film is deze goed te doen.
7 / 10

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:00
Webgnome schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:19:
Weet ik eigenlijk niet. De trailer kon mij toendertijd niet heel erg bekoren en ik denk dat uiteindelijk dat geresulteert heeft in een dergelijke gedachtenspinsel ;)
De trailer trok mij ook compleet niet, en dus niet in de bioscoop gezien, maar nu hij op Netflix staat, toch maar opgezet. De musical achtige uitwerking is wel aardig gedaan, maar verder vond ik het toch nogal een throw away verhaal. Ben het nu dus ook alweer vergeten.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
Hellboy (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: R
Nee. Gewoon nee.
De geforceerde pogingen tot humor *cringe*
De 'extra' personages voegen echt heel weinig toe.
Qua montage had ik af en toe ook zoiets van "what the fuck"; voor je gevoel zit je midden in een scene en plots zit je naar een compleet andere scene te kijken en 5 minuten later gaat de eerdere scene weer verder.

Achteraf snap ik dat we met 14 man in de grootste Pathé zaal zaten...
Op het eind, en tijdens de credits, hinten ze héél erg naar deel 2, maar als ik zou moeten gokken gaat die er echt niet komen.

Doe jezelf een plezier en ga lekker thuis de vorige twee kijken en vergeet dat dit gedrocht er is.
2 / 10

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Webgnome
  • Nu online
Nnoitra schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:28:
Hellboy (2019)[Afbeelding: Hellboy (2019)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: R
Nee. Gewoon nee.
De geforceerde pogingen tot humor *cringe*
De 'extra' personages voegen echt heel weinig toe.
Qua montage had ik af en toe ook zoiets van "what the fuck"; voor je gevoel zit je midden in een scene en plots zit je naar een compleet andere scene te kijken en 5 minuten later gaat de eerdere scene weer verder.

Achteraf snap ik dat we met 14 man in de grootste Pathé zaal zaten...
Op het eind, en tijdens de credits, hinten ze héél erg naar deel 2, maar als ik zou moeten gokken gaat die er echt niet komen.

Doe jezelf een plezier en ga lekker thuis de vorige twee kijken en vergeet dat dit gedrocht er is.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
bedankt voor je review. Ik ga wachten tot deze op netflix komt. De enige echte hellboy blijft toch Ron Perlman

• Houstyn
The White Crow (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 127 min | MPAA: R
Groot fan van Ralph Fienness als acteur, dus benieuwd wat hij als regisseur kan doen. Verder sprak het verhaal me niet heel erg aan en waren de acteurs onbekend bij me. Trailer zag er verder prima uit, maar mijn verwachtingen waren best laag.

Een beetje een cliché verhaal, die nergens speciaal werd. Het acteerwerk was best raar, wat voor mij vooral kwam door het accent van de Russische dansers. Hierdoor kwam het acteerwerk nooit echt uit de verf. Het rare egocentrische gedrag van de hoofdpersonage maakte dit voor mij nog erger.

Saai verhaal en nergens echt speciaal in beeld gebracht. De dansscenes waren prachtig, maar met maximaal 5-10 minuten die deze duurden wist dit de film niet echt beter te maken naar mijn mening.
5 / 10
By the Grace of God (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: N/A | Runtime: 137 min | MPAA: N/A
Benieuwd naar het verhaal door het gevoelige onderwerp dat in beeld word gebracht. Als Franse film niet veel acteurs die ik kende, maar benieuwd genoeg om het een kans te geven.

Acteerwerk was erg goed, en het verhaal liet het via meerdere personages en perspectieven zien. De film was voor mij echter wel erg lang. Vooral rond het einde begon het te traag te worden. Afgezien daarvan prima in beeld gebracht en het waard om een kans te geven als je benieuwd bent naar het onderwerp.
7 / 10
Escape Room (2019)
Tweakers: 6.1 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Toch wel benieuwd genoeg naar de film om het een kans te geven. Ik had wel zin in een film die je zonder denken lekker kon wegkijken, en dat gaf deze film exact.

Zat grappig in elkaar met een soort combinatie tussen Saw en het oplossen van puzzels. Deze puzzels waren soms best onlogisch en random, maar dit maakte er het kijkplezier niet minder op. Keek snel weg, duurde niet te lang en was nergens saai. Prima wegkijkertje maar de cliché's, het voorspelbare verhaal en soms rammelige acteerwerk maakten dit nergens echt goed.
6 / 10
Pet Sematary (2019)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Best geïnteresseerd in Stephen King verhalen. De trailer zag er prima uit, en de acteurs waren ook iets waardoor mijn interesse werd gewekt. Ik ging er bij de titel vanuit dat er een soort zombieleger van dieren moest worden bestreden, maar dat bleek dus totaal niet zo te zijn.

Film was erg cliché en bevatte alle "voorspelbare" jumpscares. Ik ben daar nooit een fan van, en vond ze ook in dit geval erg vervelend. De sfeer was soms creepy, wat ik een veel betere manier vind om een film eng te maken. Opbouw van het verhaal was ook niets nieuws, al kon het einde me nog wel redelijk verassen.

Als fan van het genre of Stephen King wel het kijken waard, maar voor mij een beetje een 'meh' film waar ik me nog wel redelijk mee heb kunnen vermaken.
6 / 10

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
@Houstyn Is Pet Sematary uit 2019 te vergelijken met het origineel, of hebben ze er wat anders van gemaakt? Deze leek me interessant, maar na jouw review begin ik te twijfelen.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• s0kkie
pven schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:42:
@Houstyn Is Pet Sematary uit 2019 te vergelijken met het origineel, of hebben ze er wat anders van gemaakt? Deze leek me interessant, maar na jouw review begin ik te twijfelen.
Het is een andere versie van het boek, maar deze houdt zich niet vast aan het boek en er gebeurd 180 graden totaal iets anders dan het boek. De eerste versie van de film houdt zich hier wel aan vast :)

• Haay
  • Laatst online: 13:43
Inception (2010)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13
Jaren geleden deze film in de bioscoop gezien en er destijds erg van genoten. Na al die jaren afgelopen weekend weer eens opgezet (blu-ray) om met mijn inmiddels 13 jarige zoon opnieuw van te genieten. Dit is een film met (letterlijk en figuurlijk) diverse lagen, met een mooie opbouw en complexiteit die van opnieuw kijken absoluut geen straf maakt. Uitstekend geregisseerd door een van mijn favoriete regisseurs (Christopher Nolan) en met een sterk spelende cast. En wat is Ellen Page bloedje mooi in deze film!
9 / 10

• Houstyn
pven schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:42:
Om eerlijk te zijn heb ik het origineel nooit gezien. Dit kwam bij mij over als een beetje de standaard horror film. Maar ik had dus niet dat nostalgische gevoel bij het kijken ervan.

• Hahn
  • Nu online
Waarom vind je The Silence meer met Bird Box overeenkomen dan met A Quiet Place?
spoiler:
The Silence en A Quiet Place hebben allebei monsters/beesten die niet kunnen zien en dus alles op gehoor doen. Terwijl Bird Box een 'entiteit' heeft waarvan je gek wordt als je er naar kijkt, en waar sommige mensen een 'disciple' voor worden.

Qua concept komen alle drie de films wel in elkaars buurt, sure, maar The Silence lijkt voor mij echt veel meer op een (wat mindere) A Quiet Place dan op Bird Box.

The devil is in the details.

• Jellabie
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18:28

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Hahn schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:56:
[...]

Waarom vind je The Silence meer met Bird Box overeenkomen dan met A Quiet Place?
spoiler:
The Silence en A Quiet Place hebben allebei monsters/beesten die niet kunnen zien en dus alles op gehoor doen. Terwijl Bird Box een 'entiteit' heeft waarvan je gek wordt als je er naar kijkt, en waar sommige mensen een 'disciple' voor worden.

Qua concept komen alle drie de films wel in elkaars buurt, sure, maar The Silence lijkt voor mij echt veel meer op een (wat mindere) A Quiet Place dan op Bird Box.
spoiler:
rare beesten -> safe place.

En omdat ik mij niet meer echt herinner hoe a quit place nu weer verliep :+

De Nederbelg !

• HBx2000
  • Laatst online: 17-05 23:03
Rampage (2018)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Geen vervelende film, kijkt lekker weg. Vooral het einde is spectaculair in 3D. Alleen slaan de grapjes bij mij de plank mis.
7 / 10
The Little Mermaid (1989)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Family, Fantasy, Musical, Romance | Runtime: 83 min | MPAA: G
Opnieuw gezien in 3D. Blijft voor mij een leuke film, mede door de nostalgische factor.
8.5 / 10
Captain America: The First Avenger (2011)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Voor mij nog steeds één van de betere Marvel-films vanwege z'n serieuze toon. Helaas was de 3D matig.
8 / 10
Metalstorm: The Destruction of Jared-Syn (1983)
Tweakers: N/A | IMDb: 3.7 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Action, Romance | Runtime: 84 min | MPAA: PG
Ik ben gek op sterke 3D, maar hier was het soms iets te sterk. Inhoudelijk vond ik de film saai en onsamenhangend.
3 / 10
The Nut Job 2: Nutty by Nature (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 91 min | MPAA: PG
De eerste film verdiende nu niet echt een vervolg, maar stiekem kon ik dit tweede deel wel beter waarderen. Het 3D-effect vond ik wat terughoudend.
6.5 / 10
The Wild Life (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 91 min | MPAA: PG
Niet geweldig, maar het sterke 3D-effect zorgde er wel voor dat ik net genoeg geïnteresseerd was om de film uit te kijken.
5 / 10

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:13
Hotel Mumbai (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: R
Sterke, indrukwekkende film. Over het algemeen prima tot goede acteer prestaties van de main cast. Helaas waargebeurd, dit laat weer eens pijnlijk zien waar extreme fanatiekelingen toe in staat zijn. Hoe (opzettelijke) misinterpretatie van een geloof mensen tot zulke daden aanzet. De manier waarop ze te werk gaan is weerzinwekkend. Of het nou de Protestanten tegen de Katholieken in Ierland is, of in dit geval de Moslims tegen de "Heidenen" in India, je gaat mij niet vertellen dat er een religie/geestelijk leider is die echt wil dat volgelingen andere mensen doden.
8 / 10

After (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Drama, Romance | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Wist niet dat deze film een YA verfilming is. Had ik dat geweten, en waar het bron materiaal over gaat, dan was ik er niet heen gegaan. Wat een ontzettend standaard bagger romkomdrama, met extreem onschuldig/naief hoofdpersoon. Fatsoenlijke karakter ontwikkeling heeft de film niet. Meisje met principes gooit al die principes overboord als ze op de campus een mysterieuze knappe jongen ontmoet. Insert hoop drama en filosofie gelul en Klaar.
5 / 10

AcidBurn wijzigde deze reactie 19-04-2019 16:15 (31%)

• BJBoes
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:18
jaja een nieuw hoofdstuk voor de cock met cee ooh cee kaa

Ik ben gisteren er is lekker voor gaan zitten in de bios, t was toch stil met de passion op de tv en de late voorstelling zaten er wel geteld misschien 30 mensen in de bios! Voor een premiere avond verdiend de film toch wel wat meer publiek dan dit vind ik!

Waar moeten we is beginnen... laat ik alle eerst zeggen dat de film weinig te maken heeft met de TV series of de boeken geschreven door A C. Het volgt ook niet hel al oude bekende plot van de cock met een lijk in t begin, het vast zitten in t onderzoek, de pijntjes van de cock, nog de aha oplossing aan t einde van t verhaal. Nee eigenlijk kan je zeggen dat de film meer een lekker ruige ouderwetse politie film is zo als we die in de jaren 80 en 90 wel vaker zagen vanuit Hollywood!

Toch is er enige nuance dat je te maken hebt met Baantjer en niet met een doorsnee actie politie film. Zo komt de Cock toch al vrij vroeg bij de smalle in zijn nederig etablissement! zie je geregeld scenes vanaf de wallen! En daarnaast word zijn naam toch een aantal keer gebruikt op de al om bekende manier!

Maar je moet bij deze film toch voor al inzien dat dit om een jonge onervaren de Cock gaat. Een de Cock die aangenomen is na een solicitatie, binnen komt, en direct aan een collega word verbonden die ... op zijn zachtst gezegd, direct vanaf het begin niet helemaal "zuiver" lijkt te zijn. Al gauw lijkt het hele bureau het niet zo nauw te nemen met de regels ( en het afvoer putje te zijn van de amsterdamse politie ), wat dan ook de acties van zijn partner Tonnie weer verklaard. de Cock die uit het veel vredige Urk komt heeft toch wat moeite met de manier van werken en omgang, is vaak te netjes, en een veelste brave borst ( niet hard genoeg voor de amsterdamse politie ). En zal zich dus snel moeten aanpassen aan het klappen van de zweep.

Er is echter ook ruimte voor humor in de film. wat dat betreft ontbreekt het er echt niet aan. de toon word direct gezet in de eerste 10 minuten, wanneer de Cock een bak afwaswater over zijn schoenen en broekspijpen krijgt gegooid ( over een nette broek en heren schoenen wel te verstaan ) de korte scenes die er op volgen zijn leuk, zonder dat deze geforceerd overkomen! Iets wat door de rest van de film blijft voortgezet, met hier en daar een gevatte opmerking!

Het einde is verrassend tot zeker 3 kwart van de film bedenk je niet dat dit de plot wending zou zijn. Dat wat gebeurt sluit dan wel weer precies aan bij hoe de Cock handelt in bepaalde situaties als hij ouder is. en vooral waarom hij een hekel aan vuurwapens heeft. de laatste scene is typisch en een knipoog naar de toekomst. Iets wat dat mij betreft de film afmaakt!

De film krijgt van mij dan ook een 8 van 10 score! Ik vond het een leuke actie film en het houd genoeg over om er een leuke serie op voort te borduren! Het idee van een Jonge de Cock ( die in veel gevallen overeenkomsten heeft met het gestuntel van vledder in het begin ) is heerlijk om naar te kijken. ik kijk er dan ook naar uit om de series te gaan volgen!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• Webgnome
  • Nu online
Unicorn Store (2017)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 4.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: N/A
Deze film deed mij op een of andere manier denken aan dit
fragment van Jochem Meyer. Dat is exact hetzelfde gevoel dat ik aan deze film heb overgehouden. Een hele grote ' en wat is hier nou het practisch nut van'.
2 / 10

• WernerL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:05
The Curse of La Llorona (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R
Een film van de makers van conjuring. Niet dat dat iets zegt want damn wat is deze film slecht. :') Nu ga ik sowieso al niet met al te hoge verwachtingen naar een horrorfilm, maar dit sloeg helemaal nergens op. Enorm voorspelbaar verhaal, hoofdrolspelers die domme dingen doen en gedurende de hele film hangt er eigenlijk helemaal geen horror-sfeer. (behalve dat het afentoe nacht wordt en het heel cliché ontweert en regent).

Verder is het een groot jumpscare-fest, dus als dat je ding is moet je hem vooral gaan kijken.

Zelfs voor een gemiddelde hedendaagse horrorfilm is dit nog slecht. The nun (ook van de makers van conjuring) had in ieder geval nog een horror-setting en een horror-sfeer maar zelfs dat ontbreekt helaas bij deze film. Ik kan hem dus ook geen hoog cijfer geven.
3 / 10

//edit
De IMDB score van deze film is op dit moment 6/10, waarom maakt de ubb-generator er 8.2 van?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 19:21
Avengers: Infinity War (2018)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13
Met de komst van Endgame wou ik eens Infinity War bekijken. Ik ben geen Marvel fanaat, dus ik was niet 10 jaar aan het aftellen. En ik was ook niet aan het opsommen wie wel en niet erbij was. Ik zag reviews die zeiden dat dit "the greatest movie ever was period". Als standalone film vond ik dat niet kloppen maar binnen MCU is het zeker een mijlpaal.

Deze film heeft een gigantisch budget en de CGI is dan ook top notch. De acteurs krijgen op natuurlijke wijze de CGI aangemeten en je ziet het quasi niet. Thanos is een van de meer intrigerende bad guys met een afgemeten visie. Alle helden tonen geeft een hele rist verschillende actiescènes wat heel leuk was. Er zijn gevechten op aarde, in de ruimte en op andere planeten.

Helaas vond ik het wat repetitief. Ik wou eigenlijk de film al beëindigen na 40 minuten omdat er telkens maar introducties kwamen met "en u bent?". De enige goede vond ik van de Guardians of the Galaxy. En al die helden kunnen niet genoeg screentime krijgen waardoor ze vast zitten op een soort van "best of performance" en een aantal personages worden ook snel uit de film gezet want de rest moet nog komen. Je ziet ook de helden op 1 poster maar eigenlijk staat er niet 1 ploeg op het veld eerder meerdere squadrons.

Er was een rode draad in het verhaal maar met zoveel acteurs was het moeilijk voor mij om in de film te raken. Het bleef voor mij een tussenfilm die te lang duurde, daarom vind ik hem minder. Het is overigens zinloos om deze film te bekijken als je niet minstens 5-6 voorgangers hebt gezien maar op Youtube zijn er wel samenvattingen te vinden.
6 / 10

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 15:33
The 15:17 to Paris (2018)
Tweakers: 5.7 | IMDb: 5.2 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13
Vrienden komen met een terrorist in aanraking terwijl ze een soort van rondreis door Europa aan het maken zijn. De acteurs zijn ook daadwerkelijk de mensen die het hebben meegemaakt en dat is wel een pluspunt voor deze film. Waarom dan zo'n laag cijfer? Het verhaal is slecht uitgewerkt, waarbij het merendeel van de film gaat over hun jeugd en dergelijke en we eigenlijk veel te weinig zien van de daadwerkelijke gebeurtenis.
4 / 10
Laura (1944)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Film-Noir, Mystery | Runtime: 88 min | MPAA: Passed
Een zeer goede film-noir uit de jaren 40 met de prachtige Andrews in de hoofdrol. Het is wel je standaard noir verhaal, maar het acteerwerk is van zeer hoog niveau en ontzettend geloofwaardig. Ben je gek op oude noir films? Dan is Laura zeker aan te raden.
7.5 / 10
The Founder (2016)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Een film over het ''ontstaan'' van het gigantische merk McDonalds. Een erg leuke film met Keaton in de hoofdrol die zijn rol zeer goed invult. Tijdens de film krijg je aan de ene kant behoorlijk medelijden met de nogal naieve en domme broers McDonald en aan de andere kant een enorme afkeer tegen Kroc. Nu nog een film over het ontstaan van de Burger King ;)
7 / 10
Wonder Woman (1974)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.8 | Genre: Fantasy | Runtime: 73 min | MPAA: NOT RATED
Deze film is zo ontzettend slecht dat hij eigenlijk heel goed is. Dit is een van de allereerste echte superheldenfilms uit de koker van DC Comics. Het grappige is dat Wonder Woman helemaal NIET neergezet is als de vrouw met de lasso en de enorme vechtskills, maar juist als een soort vrouwelijke James Bond die alles wel even komt oplossen. Gek op superheldenfilms? Zeker kijken!
3 / 10
Midnight Express (1978)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Een klassieker die ik nog niet had gezien en wow wat een film! Een Amerikaanse student probeert drugs te smokkelen in het corrupte land dat Turkije heet. Geen slimme zet en daar komt hij ook snel achter. Ik kan helaas niet te diep in gaan op het verhaal om spoilers te voorkomen, maar deze film moet je zeker een keer gezien hebben.
8 / 10
Easy Rider (1969)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 95 min | MPAA: R
Nog een klassieker die ik op de plank had liggen en nog moest kijken. Ondanks de vele hoge cijfers en positieve reviews vond ik de film enorm langdradig en vlak. Wel snap ik WAAROM deze film zo ontzettend goed wordt bevonden. Het is een film die een bepaalde indruk heeft achtergelaten in een nogal belangrijk tijdperk van de mensheid. Sex, drugs, rock en roll en hippies.
5 / 10
Taxi Driver (1976)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R
Robert de Niro in een van zijn meesterwerken, namelijk Taxi Driver. In deze film bewijst de Niro waarom hij een van de allerbeste acteurs is die we ooit hebben mogen aanschouwen. Langzaamaan verandert de gemiddelde taxi chauffeur in een soort autistische gek die toch wel ergens het hart op de goede plaats heeft.
8 / 10
Mall (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Drama | Runtime: 88 min | MPAA: R
Deze film gekeken vanwege Cameron Monaghan (Acteur uit Gotham > The Joker). Slap acteerwerk en een heel slecht script. Meer kan ik er niet over zeggen, overslaan!
3 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AcidBurn
The Curse of La Llorona (2019)
Tweakers: 3.0 | IMDb: 8.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R
Ik ben het volledig met Werner eens. The Curse of La Llorona is echt volslagen bagger. Nou is The Conjuring al niet mijn ding (moet het hebben van de extreem voorspelbare jumpscares) maar deze film maakt een nog grotere fout door het ontbreken van de sfeer en spanning. Het figuur komt te vroeg en te vaak in beeld om beangstigend te zijn, en het einde slaat nergens op. Had Linda Cardellini geld nodig? Een andere reden kan ik niet bedenken waarom ze hier in speelde. Als een film van anderhalf uur te lang aanvoelt, doe je echt iets fout. Een 4, meer is het niet waard.

Ik ben hierna ook nog naar de sneak preview geweest, maar dat vond ik ook niks. Greta, een Single White Female rip-off als je het mij vraagt. In de pauze vertrokken, dus die ga ik geen cijfer geven.
4 / 10

AcidBurn wijzigde deze reactie 21-04-2019 21:48 (60%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Wonder Woman (2017)
Alsof ik naar een tienerfilm zit te kijken. Is het ook. Nou ja. Een onschuldige naïeve jongedame verkent voor het eerst de wereld buiten haar beschermde omgeving. Verkent haar seksualiteit. Goed en kwaad. De boze buitenwereld. Op het einde komt alles toch goed en begint ze vorm te geven aan de nieuwe situatie. Klinkt bekend. Een doodnormale romcom in een striphelden-jasje
2 / 10

Hardcore Henry (2015)
Tweakers: 1.0 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R
Een één of andere 'FPS' film. Begint prima. 1/3 of de film is slaapverwekkend. Op het einde krijg een soort F.E.A.R-dingetje en een plotwist. Het is goed geweest.
2 / 10

Ivysaur wijzigde deze reactie 23-04-2019 01:22 (30%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• s0kkie
We Need to Talk About Kevin (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R
Een sterk moeder-zoon verhouding in een overtuigende goed opbouwende film. De film begint wat gek zonder al te veel uitleg, maar al snel is het duidelijk welke kant de film op wil gaan en wordt dit verder goed opgebouwd. Vooral het jongere acteurtje speelt naar mijn mening heel goed en Tilda Swinton speelt ook heel goed.
De film gaat over de relatie tussen een moeder en zoon die niet al te goed is, terwijl over het algemeen moeders goed met hun zoon kunnen opschieten. Omdat de zoon naar zijn vader weer heel anders doet, ziet de vader niet dat zijn vrouw ondertussen kapot gaat door het gedrag van haar zoon.
Zeker een aanrader als je deze nog niet gezien hebt en van psychologische thrillers houdt :)
8 / 10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Jungle (2017)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Biography, Drama, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
' Yossi Ghinsberg is een enthousiaste jonge avonturier die zijn dromen navolgt. Samen met twee vrienden en een gids, die een mysterieus verleden met zich meedraagt, reist hij naar het Amazoneregenwoud. Daar wordt hun uithoudingsvermogen op de proef gesteld wanneer de donkere kant van de menselijke natuur naar boven komt en de dodelijke bedreigingen van de wildernis zich manifesteren. Hun reis verandert in een angstaanjagende psychologische beproeving waarbij de vrienden moeten vechten voor hun leven. '

Interessant verhaal, met her-en-der de nodige spanning. Het is blijkbaar een waargebeurd verhaal, waardoor de gebeurtenissen ook redelijk voorspelbaar zijn. Maar desondanks heb ik mij niet echt verveeld.
7 / 10
Arctic (2018)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 98 min | MPAA: PG-13
' Een man strandt op de Noordpool en wacht totdat hij eindelijk gered wordt. Wanneer het ernaar uitziet dat hulp onderweg is, gebeurt er een ernstig ongeluk en is zijn kans op redding verkeken. Nu moet hij een belangrijke beslissing nemen: in het kamp blijven waar het relatief veilig is, of eropuit trekken en het onbekende tegemoet gaan, in de hoop redding te vinden. '

Interessant verhaal, waarbij de te maken keuzes goed worden belicht. Mijn enige klacht is dat het soms iets te dramatisch is gemaakt, maar aan de andere kant hoort dat erbij bij dit soort films.
7.5 / 10
Absentia (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 87 min | MPAA: R
' Tricia’s echtgenoot, Daniel, is al meer dan 7 jaar spoorloos verdwenen. Ook al is ze op dit ogenblik hoogzwanger, toch is haar leven meer dan ooit een puinhoop. Een man of actieve relatie is er niet meteen in haar leven. Rekeningen en andere paperassen stapelen zich op en bezorgen haar de nodige kopzorgen. Haar jongere zus Callie probeert Tricia de helpende hand te reiken en ervoor te zorgen dat haar zus enige stabiliteit in haar leven krijgt. Iets wat ze zeker en vast goed kan gebruiken want helaas heeft ze een verleden als junkie. De hulp van Callie komt net op het juiste ogenblik. Tricia raakt van tijd tot tijd overmand door paniekaanvallen en hallucinaties. '

Mwa, het verhaal vond ik interessant klinken, maar de uitwerking was mij iets te vaag. In de film word je iets te vaak overvallen door onverklaarde zaken die onverklaard blijven. Zelfs met het nodige denkwerk kan je bepaalde dingen niet verklaren.
5 / 10

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon
Goosebumps (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Horror | Runtime: 103 min | MPAA: PG
Deze film was gisteren op tv, als kind alle boeken gelezen en de serie op tv altijd gekeken. Vond de film vermakelijk en verassend goed gedaan, tuurlijk zie je wel duidelijk dat de film voor kinderen gemaakt is. Ik vond het alleen erg slecht hoe ze die agenten hebben neergezet, die waren wel erg amateuristisch neergezet in de film.
6.5 / 10

After (2019): ( kon hem niet vinden in de Movie UBB Generator)

Afgelopen zondag zijn wij naar de bios geweest, mijn vriendin is een grote fan van de boeken.
Toen ze hoorde dat er een verfilming kwam, wou ze natuurlijk direct heen.
Vond het zelf een erg mooie film met een goed verhaal die laat zien hoe erg sommige mensen kunnen zijn, net zoals in het boek een open eind voor een vervolg. De personages zijn erg goed neergezet volgens mijn vriendin, de meeste klopten kwa uiterlijk zoals ze in het boek werden beschreven.

Cijfer 7.5

G_Dragon wijzigde deze reactie 23-04-2019 11:21 (3%)

• _NooT_
  • Nu online
CryptoNL schreef op zondag 21 april 2019 @ 03:14:
Midnight Express (1978)[Afbeelding: Midnight Express (1978)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Een klassieker die ik nog niet had gezien en wow wat een film! Een Amerikaanse student probeert drugs te smokkelen in het corrupte land dat Turkije heet. Geen slimme zet en daar komt hij ook snel achter. Ik kan helaas niet te diep in gaan op het verhaal om spoilers te voorkomen, maar deze film moet je zeker een keer gezien hebben.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Goed om te horen dat deze film nog steeds werkt in deze tijd.
Volgens mij heb ik de film eind jaren 80 of begin jaren 90 gezien.
Destijds liet het een behoorlijke indruk op me achter.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• _NooT_
  • Nu online
How to Train Your Dragon: The Hidden World (2019)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104 min | MPAA: PG
Redelijk derde deel uit de serie, al vond ik zelf dat de rek er wel uit was. Ik vond het qua verhaal lang niet zo goed als de vorige 2 delen. Het ziet er allemaal wel weer leuk uit, maar het was allemaal wel heel erg voorspelbaar. Geen originele wending of verrassing. Een beetje ongeïnspireerde afsluiting als je het mij vraagt.
Wat ik wel leuk vond om te zien, is hoe de personages ouder zijn geworden (qua uiterlijk).
6.5 / 10

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: december 2012
Murder on the Orient Express (2017)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Grafisch goed, de rest aanzienlijk minder

Afgelopen weekend deze films eens opgezet, ziet er absoluut erg leuk uit. Er is naar mijn mening een leuk stijltje neergezet. Ondanks de goede cast vond ik het verhaal daarentegen erg tegenvallen. De film is voorspelbaar en nergens echt boeiend. De typetjes zijn allemaal erg overdreven en is nergens geloofwaardig. Erg jammer er had zeker meer ingezeten.
5 / 10

• G_Dragon
Is er al iemand die Avengers end game heeft gezien? Vraag me af of je veel mist als je captain marvel niet hebt gezien, wij krijgen helaas niet op tijd de kans om Captain Marvel te kunnen zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:49
@G_Dragon captain marvel is meer een origin story van haar. Als je een beetje weet wat jaar krachten zijn etc, denk ik dat je weinig mist. Buiten hoe ze bekend is met Shield e.d.

Eerlijk, ik heb Endgame verder nog niet kunnen zien.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15:49
Avengers: Endgame

Wat een film, van begin tot eind echt fantastisch. Geweldig hoe een groot deel van de 21 films samen komen in dit slot.

Ik kan er weinig meer over zeggen zonder te spoilen.

9.5

 iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-6100

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-05 19:19
yorroy schreef op woensdag 24 april 2019 @ 03:27:
Avengers: Endgame

Wat een film, van begin tot eind echt fantastisch. Geweldig hoe een groot deel van de 21 films samen komen in dit slot.

Ik kan er weinig meer over zeggen zonder te spoilen.

9.5
Morgen 11:00 ;-)

Op reddit was al een mega spoiler van het verhaal te vinden, maar neem het nog even met een korreltje zout.

5k iMac Late 2014 | W10 HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Sony KD-55XE9305 | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Fire TV Stick | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
Tricto schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:17:
De typetjes zijn allemaal erg overdreven en is nergens geloofwaardig. Erg jammer er had zeker meer ingezeten.
Ken je de boeken van Agatha Christie? Want daar is de film op gebaseerd. Als je die nooit gelezen hebt dan snap ik dat je er zo tegenaan kijkt :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Tricto
LordSinclair schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:44:
[...]

Ken je de boeken van Agatha Christie? Want daar is de film op gebaseerd. Als je die nooit gelezen hebt dan snap ik dat je er zo tegenaan kijkt :)
Nee, die heb ik inderdaad niet gelezen. 2 jaar geleden eens de trailer gezien en de film nu gekeken zonder verder ook maar iets te weten over de film. Dat kan wellicht wat schelen :)

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:19

Pazo

Miauw?

Mortal Engines (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Korte omschrijving van de film:
Enkele duizenden jaren in de toekomst. Na de zestigminutenoorlog (een nucleaire oorlog) is het landschap dor en droog geworden en de mensheid heeft zichzelf bijna volledig uitgeroeid. Er staan alleen hier en daar nog wat verdorde bomen en struiken en ook dieren zijn zeldzaam geworden. De overlevenden van die zestigminutenoorlog gingen samenhokken in grote steden die zelfstandige stadstaten zijn geworden. Deze steden werden op wielen gezet maar er is altijd een tekort aan brandstof. De rijdende steden voeren oorlog met elkaar om de laatste overgebleven bestaansmiddelen. De jonge Tom Natsworthu kruist het pad van de mysterieuze Hester Shaw en dat heeft grote gevolgen voor de toekomst. (bron: Wikipedia)

Bijzonder concept, het is weer eens wat anders maar ik had wel iets meer van verwacht. Steden die op wielen rijden. Heb alleen een keer een trailer op TV gezien en het boek ook niet gelezen, dus ik ging er vrij 'blanco' in. Ik had verwacht dat verschillende rijdende steden op wielen zouden zijn, die iets van een oorlog met elkaar aan het voeren zijn. Echter komt er in feite maar 1 stad in de film voor (London), en nog wat kleine rijdende dorpjes. Visueel wel erg sterk. Dacht ook regelmatig 'hoe verzin je zo iets', in de zin van hoe alles eruit ziet. Het verhaal zelf was niet heel spannend, redelijk standaard opbouw met een good en a bad guy die het met elkaar aan de stok hebben. Leuk om Hugo Weaving weer eens te zien, alleen zodra hij zijn mond open trekt moet ik toch altijd weer denken aan Agent Smith uit de Matrix :) Prima avond vermaak.
6.5 / 10

To the windooooow!

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

G_Dragon schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:31:
Is er al iemand die Avengers end game heeft gezien? Vraag me af of je veel mist als je captain marvel niet hebt gezien, wij krijgen helaas niet op tijd de kans om Captain Marvel te kunnen zien.
Net terug. Waaaauw... O+ Wat. Een. Heerlijke. Film!
Ik geef 'm een 9,5. Veel gelachen, heerlijk verhaal, bakken actie, traantje weggepinkt. Als je van het genre houdt, echt gaan zien, hij is fantastisch!

Spoiler mbt Captain Marvel:
spoiler:
Nee je mist eigenlijk niks als je de volledige Captain Marvel film niet gezien hebt. Haar rol is vrij belangrijk voor het verhaal, maar wel vrij klein.

Bra-Jo wijzigde deze reactie 24-04-2019 21:54 (12%)

Nomen nescio

• AcidBurn
Avengers: Endgame (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A
Zal ik dan maar wat tegenwicht bieden tegen alle hoge cijfers? Want waar ik Infinity War erg goed vond, vind ik Endgame zwaar tegenvallen. 3 uur speeltijd waar makkelijk een halfuur vanaf had gekund. Vooral de eerste helft kwam enorm langdradig op me over.
spoiler:
De onderbroekenlol met dronken Thor vond ik echt bloed irritant, sloeg nergens op imo. Om te weten hoe Captain Marvel kan doen wat ze doet, is het toch wel handig om haar film te hebben gezien. Want hier gaat ze tot actie over zonder enige introductie. Ik vond haar overigens nogal arrogant overkomen, veel erger dan in haar eigen film
. Als de actie losbarst, barst het ook goed los. Maar dat had veel eerder gemogen wat mij betreft. De tweede helft maakt genoeg goed om de film toch een voldoende te geven, maar ik had er heel wat anders van verwacht. Zowel Civil War als Infinity War had ik geen enkel probleem om ze 2x te zien. Voor Endgame vind ik 1x wel genoeg.
7 / 10

• streamnl
  • Laatst online: 17:01
AcidBurn schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:43:
Avengers: Endgame (2019)[Afbeelding: Avengers: Endgame (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A
Zal ik dan maar wat tegenwicht bieden tegen alle hoge cijfers? Want waar ik Infinity War erg goed vond, vind ik Endgame zwaar tegenvallen. 3 uur speeltijd waar makkelijk een halfuur vanaf had gekund. Vooral de eerste helft kwam enorm langdradig op me over.
spoiler:
De onderbroekenlol met dronken Thor vond ik echt bloed irritant, sloeg nergens op imo. Om te weten hoe Captain Marvel kan doen wat ze doet, is het toch wel handig om haar film te hebben gezien. Want hier gaat ze tot actie over zonder enige introductie. Ik vond haar overigens nogal arrogant overkomen, veel erger dan in haar eigen film
. Als de actie losbarst, barst het ook goed los. Maar dat had veel eerder gemogen wat mij betreft. De tweede helft maakt genoeg goed om de film toch een voldoende te geven, maar ik had er heel wat anders van verwacht. Zowel Civil War als Infinity War had ik geen enkel probleem om ze 2x te zien. Voor Endgame vind ik 1x wel genoeg.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Amen.

En.. ze hadden wat minder clichés mogen gebruiken (de clichés waar sommige films gezeik mee krijgen als ze "iets" niet doen)

Een liefhebber van dit genre maar ik wil het een 6,5 geven.

• Houstyn
Vox Lux (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Music | Runtime: 114 min | MPAA: R
Natalie Portman was voor mij de reden om naar deze film te gaan. Het thema sprak me niet heel veel aan, maar ik was vooral benieuwd met haar in de hoofdrol, wat ik ook een goede keuze vond bij films als Annihilation en Black Swan. Zonder trailers de film ingegaan, wat vooral in het begin een positief iets was.

Namelijk in de eerste scene best geschrokken, en een goede en harde start voor het verhaal. Deze vond ik aan het begin goed, al had ik een interessanter punt gevonden dat dit meisje eigenlijk deze tragedie gebruikte om een ster te worden. Hier had voor mij een groot deel van het verhaal in gezeten, en had ook beter kunnen uitleggen waarom de rest van de film zo slecht was. Wanneer Natalie Portman de volwassen popster speelt, is deze totaal niet meer ‘likable’. Haar keuzes zijn raar, haar gedrag was soms best cringy en het leek nergens naartoe te leiden.

Verleden werd gelijk van de tafel geveegd, wat het beste aan de film was naar mijn mening. Daarbij was het einde simpelweg nutteloos. Hierbij playbackte Natalie Portman 4-5 volle pop nummers, die bij niemand bekend zijn en dus ook nergens emoties opwekken. Alsof de regisseur liever concerten had geregisseerd, en met een film hier een platform voor zag dit alsnog te doen. Saai, langdradig en op het einde irritant, waardoor ik dit dus niet zou aanraden.
3 / 10
Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A
Nooit een grote Marvel fan geweest, maar ik vond de Avengers film van vorig jaar erg goed. Vooral Thanos was voor mij een hoogtepunt aan de film, die voor mij een schurk was die ook onderbouwing had. Erg veel zin in de film, al was de 3 uur veel te lang. Vooral omdat het in het begin ongelofelijk langdradig was en de film dus zeker korter had gemogen.

Net als de reviewer voor mij vond ik enkele clichés best vervelend, waarbij de humor vaker niet dan wel uit de verf kwam. Ook de spoiler van de vorige reviewer vond ik een slecht punt aan de film. De actie is echt heel erg goed op het einde, wat het soms ook wat verwarrend maakte om te volgen bij de individuele karakters. Geweldige special effects en ik vond het concept om Thanos tegen te gaan leuk in elkaar gezet. Hierbij werden alle krachten van individuele karakters goed in beeld gebracht. (Al vond ik dit bij Captain Marvel veel te ver gaan, die inderdaad erg arrogant overkwam en niet veel waarde hechte aan de gebeurtenissen).

De speeltijd was dus te lang, maar nergens echt heel saai. 3 uur is voor mij simpelweg te lang voor welke film dan ook. Geweldige actie en verder verassend goed vermaakt. Ik vond echter de vorige Avenger film nog een stuk beter, omdat hier naar mijn mening het verhaal beter in elkaar zat en meer focus had naar een gezamenlijk doel en hoe dit bereikt kan worden. Deze focus miste ik wat in deze film, maar desondanks een prima actiefilm die door iedere Marvelfan wel gewaardeerd zal worden.
8 / 10

• MazeWing
  • Laatst online: 18:50

MazeWing

passionate & cynical

@AcidBurn Ik kan eigenlijk niet anders concluderen. Voor mij viel de film ook tegen. Ongetwijfeld komt dit door de torenhoge verwachtingen na Infinity War. Bij Endgame stoorde ik me toch behoorlijk aan wat zaken. Ook qua verhaal en pacing was het rommelig.

Ongetwijfeld de minste Avengers film. Waar Infinity War van mij een 9,5 krijgt mag Endgame genoegen nemen met een 7,5
Erg jammer! Had er echt meer van verwacht...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• RobPete89
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 11:51
Tweakers: 7.5 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A
Waar ik Infinity War een 9/9,5 vond, moet ik deze toch een stuk lager beoordelen. Dit komt door bovengenoemde zaken.
Het eerste uur krijgt een magere 7, het tweede uur een 8 en het laatste uur een 9. Overal een prima film, maar na vorig jaar kan deze film de verwachtingen helaas niet volledig waarmaken.
8 / 10

• Webgnome
  • Nu online
Baantjer: het begin (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama | Runtime: 113 min | MPAA: N/A
Baantjer. Een van de betere Nederlandse politieseries ( en ja dat is zo anders krijg je nooit 12 seizoenen vol) krijgt een reboot. En dat begint bij deze film. Aan het begin van zijn carrière word Baantjer geplaatst bij de Warmoestraat. En dat tijdens/voor de kroning van Koningin Beatrix. Dat was mij toch een feestje. Daar hebben ze dus een verhaal omheen verzonnen.

Alles zit er in. Drugs, drank, sex en rock&rol. En... Tygo Gernandt. Ik als niet Baantjer fan vond het eigenlijk geen heel bijzondere film maar gewoon leuk vermaak. Mijn vrouw en een goede vriend van ons, wel Baantjer fan, vonden het een erg goede film. De reden dat ik het een average film vond was dat het eigenlijk niets om het lijf heeft en daarbij is het net allemaal iets te flitsend voor Baantjer.
6 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sunfalls
A Quiet Place (2018)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13
Ik ben eigenlijk niet zo van de horror, maar dat viel bij deze heel erg mee. Na het zien van Bird Box en The Silence las ik op internet overal reacties dat deze film daar ook erg op leek. Aangezien ik Post-apocalyptische films wel kan waarderen deze dus gisteravond aangezet. Ik moet zeggen hij was best goed. Aardig wat spannende momenten en qua verhaal ook wel beter dan beide bovenstaande films. Een 7,5 waar de andere 2 een 6 krijgen.
7.5 / 10

• Bor

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Child 44 (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, History, Thriller | Runtime: 137 min | MPAA: R
Child 44 is gebaseerd op "kind 44" van Tom Rob Smith. Waar ik het boek absoluut een aanrader vind gaat dat voor de film niet helemaal op. Het verhaal wijkt af en er lijken soms scenes in de film gedrukt te worden die in het boek voorkomen zonder dat ze echt van toepassing zijn voor de film. Slecht wordt het eigenlijk nergens maar de momenten waar de film weet te overtuigen zijn ook dun gezaaid. Al met al had hier veel meer in kunnen zitten. Op geen enkel moment leef ik echt met de hoofdrolspelers mee terwijl ik dat bij het boek wel had. Een 6.5 lijkt mij genoeg
6.5 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:32
Tweakers: 7.6 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 181 min | MPAA: N/A
Op een regenachtige dag als vandaag besloten deze film te kijken. Wat een prachtige film was dit zeg. Echt geen moment verveeld. De opbouw duurt even maar is niet saai, het einde blaast je echt weg. Humor, drama en een flinke lading actie.
9.5 / 10

• Webgnome
  • Nu online
John Wick (2014)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Omdat John Wick 3 binnenkort in de bioscoop draait deze (en de opvolger) maar eens gekeken. Dit is blijkbaar een film die naarmate de tijd verstrijkt en je het vaker gekeken hebt een betere film word. In 2016 schreef ik nog dat het wel een leuke film was maar niet eentje die zou blijven hangen. En nu 3 jaar later moet ik hier toch een klein beetje van terug komen. Het is een leuke revenge film die eigenlijk best veel goed doet.
7.5 / 10
John Wick: Chapter 2 (2017)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
John Wick 2 gaat verder waar John Wick 1 stopt. Echter gaat het dit keer over een iets andere boeg. In 1 dacht je nog dat ie weer met pensioen zou zijn maar daar heeft een eed uit het verleden roet in het eten gegooid. Deze film is , als zo vaak met een vervolg, een stuk minder dan zijn voorganger.

De actie is weer goed in elkaar gezet maar het verhaal is van een stuk slechter niveau. Het lijkt nu echt alleen maar om ruwe actie te gaan en de finesse die er in de vorige film nog een beetje in zat is hier ver te zoeken. Zo viel het mij op dat wanneer men in de menigte een vuurgevecht houd dat niemand maar dan ook niemand van de omstanders gedood word terwijl dat logischerwijs toch wel zou moeten. Niet dat ik er veel verstand van heb maar het lijkt mij niet zo dat een kogel van dicht bij in het hoofd geschoten er in blijft maar dat die er aan de andere kant weer net zo hard uit vliegt.

Verder had ik gedurende de hele film het gevoel dat John eens naar een Anger Managent cursusje moet gaan.
6.5 / 10
Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (2018)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
De tweede uit de serie Fantastic Beasts. Deel een was een pareltje. Mede natuurlijk omdat je weer even in de wereld van Harry Potter gezogen word met een best vermakelijk verhaal. Echter bij deze film is dat laatste een klein beetje op de achtergrond. Je merkt aan alles dat dit er alleen maar is om voorwerk te doen voor het volgende deel. En dat is erg jammer aangezien je daardoor met een hele grote cast zit die maar iets aan het doen is (zo voelt het). Het script is ook een beetje rommelig waardoor het niet altijd duidelijk is wie wat wanneer nou doet.

Hopelijk is het volgende deel net zo goed als deel 1.
6.5 / 10

• theduke1989
Moonlight (2016)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 111 min | MPAA: R
Ik wist niet wat ik van de film moest verwachten. We hadden de film gekozen door de Oscar nominaties en ''de beste film'' aller tijden. Goed soms is het waar en soms ook niet. Je moet echt van dit soort films houden wil je het de beste film noemen in mijn geval. Het verhaal hoe het verteld wordt, hoe het getoond wordt is prima. Echter is er helemaal geen spanning helaas. Maar goed op het einde hadden we het inderdaad ook niet hoeven verwachten. Kan het waarderen om het 1x te kijken maar zelf niet meer.
6.5 / 10

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

Bra-Jo schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:52:
[...]

Net terug. Waaaauw... O+ Wat. Een. Heerlijke. Film!
Ik geef 'm een 9,5. Veel gelachen, heerlijk verhaal, bakken actie, traantje weggepinkt. Als je van het genre houdt, echt gaan zien, hij is fantastisch!

Spoiler mbt Captain Marvel:
spoiler:
Nee je mist eigenlijk niks als je de volledige Captain Marvel film niet gezien hebt. Haar rol is vrij belangrijk voor het verhaal, maar wel vrij klein.
Ik vond haar verreweg het meest storende element in de film, evenals de idioterie van 'in een flits teleporteren naar een planeet, en dan vervolgens urenlang een teringeind een berg op gaan klauteren...' :F

De film was wel heel vermakelijk, dat zeker, veel humor, easter eggs en leuke verwijzingen.

Een soort bitterzoet einde, dat zeker, en superhelden films krijgen bij mij eigenlijk vanwege het genre nooit meer dan een 7,5 / 8.

Maar prachtig gemaakt. Wat een visueel geweld.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:32
The Equalizer 2 (2018)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Deel 1 nooit gezien, zag deel 2 toevallig voorbij komen op Netflix geloof ik. Leuk film :) best harde actie scenes. Alleen is de hoofdrolspeler wel een beetje onsterfelijk, maargoed dat is wel vaker in actie film.
7 / 10

• Tricto
Blade Runner 2049 (2017)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 164 min | MPAA: R
Mooie kunstzinnige beelden met een hele dikke soundtrack.

Afgelopen weekend deze film gekeken, stond al lang op m'n lijstje om echt eens gaan te bekijken. Achteraf gezien jammer dat ik deze niet in de bios heb gezien. Daar is deze film naar mijn mening echt voor gemaakt. De film is traag en de shots zijn lang. Dit zorgt (bij ons) thuis op de bank voor afleiding van randzaken. Dit zou bij mij niet in de bios niet zijn gebeurd waardoor ik wellicht wel helemaal in de film werd gezogen.

Nu had ik zoiets dat de film ook wel een uurtje korter had kunnen duren. Dit is jammer, het is erg duidelijk dat de regisseur iets "kunstzinnigs" neer heeft willen zetten. Dit is als je je focus op de film kunt blijven houden goed gelukt. Helaas was dit bij mij niet het geval. Ik denk dat ik deze film, als ik deze in de bios had gezien een volle ster meer zou geven.
7.5 / 10
Pagina: 1 ... 86 87 88 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True