Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:39
Remy!!!! schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:25:
Dragon Ball Super: Broly (2018)[Afbeelding: Dragon Ball Super: Broly (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 9.2 | Genre: Animation, Action, Fantasy | Runtime: 100 min | MPAA: N/A
Hij begint een beetje traag om het 'verhaal' neer te zetten, maar zodra de actie begint! Dan gaat het echt wel los. De animatie is erg goed gedaan, en de muziek tijdens de gevechtsscenes is ook erg goed gekozen/gemaakt. Naar mijn idee is dit wel 1 van de betere Dragon Ball films en hopelijk zetten ze dit voort. Mocht fan zijn, en de kans krijgen om hem in de bios te zien (wat nogal lastig is omdat hij sporadisch draait) dan raad ik het echt aan! Wat mij betreft een dikke 8 voor dit genre/setting.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Heb je de engelse versie bekeken of echt de originele? Want zit er aan te denken maar wil het origineel bekijken met subs. Denk dat je dan qua verhaal nog beter uit de voet komt.

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13:59

ricjuh

PSN: ricjuhNL

theduke1989 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Heb je de engelse versie bekeken of echt de originele? Want zit er aan te denken maar wil het origineel bekijken met subs. Denk dat je dan qua verhaal nog beter uit de voet komt.
Gisteren ook deze film in de bios gezien _/-\o_

Originele versie met Engelse subs, ik vond de animatie stijl wel anders dan ik gewend was van de Dragon Ball super serie, maar zeker een hele ervaring om Dragon Ball in de bioscoop te zien.

Battle.net: ricjuh#2827

• Ninjaman
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:18
[...]

Ik heb zelf de japanse versie gekeken omdat de stemmen 1 op 1 overeenkomen met de anime.
Wel merkte ik dat niet alles was vertaald ca subs maar dit doet verder geen afbreuk aan de ervaring.

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:43
cypher21 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:47:
[...]

Ben fan maar heb DB Super nog niet gezien Is het aan te raden ff te wachten deze te kijken?
Ik zou wel eerst Super kijken, anders zit je waarschijnlijk met best veel vragen tijdens de film.
[...]

Ik heb de engelse gekeken, de orginele kon ik niet zien qua planning (andere datum en had al een afspraak). Ik heb Super altijd in het orgineel gezien, maar vroeger heb ik Z wel altijd in het engels gezien dus het was wel weer grappig om de 'oude' stemmen te horen.

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:14
Ik heb hem in het engels gezien omdat ik er met mijn zoon naar ging hij kan het beter volgen als het in het engels is. Ik zou hem gewoon kijken in de taal die je gewend bent. Ik keek dragon ball super altijd in het japans dus dat was voor mij persoonlijk wel mijn eerste voorkeur voornamelijk omdat Goku in het japans toch een andere persoonlijkheid heeft dan de engelse versie. Maar het maakt voor deze film volgens mij niet zoveel uit in welke taal je hem bekijkt.

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
WernerL schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:05:
Bohemian Rhapsody (2018)[Afbeelding: Bohemian Rhapsody (2018)]
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Blijkbaar draait deze film nogsteeds in de bioscoop en wederom in Dolby Cinema en Imax. Deze dus in de dolby cinema gaan kijken voor de beste geluidskwaliteit.

Deze film kijkt erg goed weg. Op zowel imdb als hier krijgt deze film goede cijfers en dat is meer dan verdient. De film begint met het verhaal over hoe de band is ontstaan, en gaat daar vervolgens verder. IK ben het met het internet eens dat het begin nogal snel ging, daarna gaat de film door in een wat beter tempo.

Hoewel ik van iedere seconde en de goede muziek genoten heb had ik toch gehoopt op iets meer diepgang. Het blijft allemaal redelijk oppervlakkig. Desalniettemin toch genoten.
Mijn indruk is 100% gelijk, leuke film maar eigenlijk ook wel oppervlakkig. Ook in VUE Eindhoven in de Dolby Cinema zaal gezien, zag toevallig dat deze daar (Dolby Cinema zaal) weer (?) draaide en had deze film ook nog niet gezien ondanks het voornemen tot. Geluid en beeld is daar echt fantastisch goed, hoog geluidsniveau, maar niet te hard.

En het uitmelken is begonnen, dit jaar een soortgelijke film over Elton John, who's next? Prince, Madonna, Michael Jackson etc...

Quantor wijzigde deze reactie 28-01-2019 16:17 (3%)

\o/

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:25
Green Book (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Music | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
De film gaat over een Italiaanse Amerikaan die een baan aangeboden krijgt als chauffeur van een beroemde zwarte muzikant (pianist). De muzikant tourt door het zuiden van Amerika, waar hij vol lof wordt ontvangen om zijn muziek, maar tegelijk zeer racistisch wordt behandeld.
De film laat goed zien hoe racisme was verweven in de blanke Amerikaanse cultuur in de jaren 60, zonder dat het een zware film wordt. Het is juist vrij luchtig met de nodige humor. Fantastisch geacteerd door beide hoofdrolspelers. Aanrader!
8.5 / 10

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:14
Quantor schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:14:
[...]

En het uitmelken is begonnen, dit jaar een soortgelijke film .... Michael Jackson etc...
Remake van Moonwalker/Ghosts? :9

Of een extra, extra lange Thriller 8)

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18:36
[...]

Mijn indruk is 100% gelijk, leuke film maar eigenlijk ook wel oppervlakkig. Ook in VUE Eindhoven in de Dolby Cinema zaal gezien, zag toevallig dat deze daar (Dolby Cinema zaal) weer (?) draaide en had deze film ook nog niet gezien ondanks het voornemen tot. Geluid en beeld is daar echt fantastisch goed, hoog geluidsniveau, maar niet te hard.

En het uitmelken is begonnen, dit jaar een soortgelijke film over Elton John, who's next? Prince, Madonna, Michael Jackson etc...
David Bowie en George Michael?

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:52
Ik heb de laatste tijd een aantal films gezien die ik voortijdig af heb gezet. Ik kan daarom geen score geven, maar zou toch mijn mening achter willen laten.

Ant-Man and the Wasp (2018)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Een 2-tal maanden geleden heb ik deze film opgezet. Ik heb >50% van deze film gezien, maar heb em uiteindelijk toch afgezet, met het idee em de volgende dag verder te kijken. Daar is het nooit meer van gekomen.

Dit is een typische hedendaagse actiefilm, waarin de actie (naar mijn mening) veel te ingewikkeld/moeilijk in elkaar steekt. Tegenwoordig moet alles maar zo dynamisch mogelijk in elkaar overvloeien met zoveel mogelijk cgi. Dat maakt de actiescenes voor mij vermoeiend om naar te kijken. Ben je daar fan van, dan zal deze film je ook prima bekoren, maar mij boeit het niet.
undefined / 10

The House That Jack Built (2018)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 152 min | MPAA: R
Na het lezen van een review hier in dit topic, moest ik deze film ook zien, dacht ik... Ik heb de film na een kleine 50 minuten afgezet, omdat ik niet het idee had, dat het ergens naar toe ging. Er is geen spanning, er is geen komedie, er is geen echte actie, het is slechts een greep uit het leven van een psychopatische seriemoordenaar. De meeste scenes vond ik wat ongemakkelijk en de dialogen tussendoor vond ik vooral storend. Dit is niet mijn film.
undefined / 10

Under the Silver Lake (2018)
Tweakers: 3.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 139 min | MPAA: R
30 minuten heeft het geduurd voor ik de film afzette. Verder dan een gniffel kwam het komedie-aspect niet bij mij. De film is vooral raar. Ik had nog de intentie om de film een andere keer verder te kijken, maar na het lezen van wat reviews heb ik daar van afgezien. Volgens de reviews blijft het bij een vaag, onsamenhangend geheel.
undefined / 10

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:25

HMC

Pluviophile

Time Trap (2017)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 87 min | MPAA: N/A
In principe een B-film, want low budget. En bovendien begint het allemaal een beetje traag. Maar gaandeweg, zeg na zo'n half uurtje, wordt het voor een Sci-Fi-liefhebber echt wel een leuke film. Meer richting het uur krijg je dingen te zien die je totaal niet verwacht had.

Een grot, een zooi (mooie) tieners, een tijdverloopsdiscrepantiemysterie. :D
Ok, sommige dingen worden totaal buiten beschouwing gelaten, waar je je aan zou kunnen ergeren, maar meer zeg ik niet. :P

Ik was zeer aangenaam verrast.
7 / 10

@LA-384 Van die drie films die je aanhaalt ken ik alleen The house that Jack built.
Ik moet toch zeggen dat ik die met veel plezier heb gekeken. :D
Misschien moet ik die andere twee dan ook mar checken. :+

HMC wijzigde deze reactie 29-01-2019 20:19 (7%)

Betaalde Kremlin-troll

• Rinaldo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:19
[...]
Nou, nou, biopics over muziekmakers bestaan al miljoenmiljard jaar.

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:00
The Hate U Give (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Drama story by the book, maar wel goed in elkaar gezet. Pacing is goed, de film neemt de tijd om de karakters neer te zetten maar gaat niet vervelen. Het belang van de boodschap lijkt me duidelijk en onnodig om uit te leggen. Wat ik wel grappig vond is de uiteindelijke verklaring van de namen Starr, Seven en Sekani. Acteerwerk is over het algemeen voldoende tot goed. Geen film voor een date of voor licht vermaak, maar verder niks mis mee.
7.5 / 10

• Houstyn
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 07:40
The Silent Revolution (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, History | Runtime: 111 min | MPAA: N/A
Zonder enige verwachtingen of het zien van enig beeldmateriaal in deze film gegaan in een kleine locale bioscoop. Het begin van de film was naar mijn mening best saai - en duidde niet veel kwaliteit na verloop van tijd aan.

Gelukkig veranderde dit redelijk snel. Het acteerwerk van de jonge acteurs was prima en het verhaal werd na verloop van tijd steeds interessanter. Wat ik ook leuk vond was dat dit een gedeelte van de koud oorlog periode was die ik zelf nooit heb meegekregen. Hierdoor was het verhaal interessant en vernieuwend, wat mijn ervaring met deze film erg positief maakte.

Zin in een film die goed in elkaar zit, waarbij je geen actie verwacht? Dan is dit een prima keuze naar mijn mening. Geef het een kans als opbouwende en 'artsy' films dichtbij je staan.
8 / 10
Mary Queen of Scots (2018)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.5 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 124 min | MPAA: N/A
Een gigantisch compliment naar de makers van de trailers van deze film. Dit was letterlijk hetgeen dat me geïnteresseerd maakte in deze film. (en de actrices natuurlijk, die in Ladybird, I Tonya en andere films geweldig waren). De actrices waren hierin ook prima. Net als de kostuums en make-up van deze actrices.

Dat was waar het voor mij ook stopte qua positieve punten aan deze film. Alle scenes waren traag (vooral tegen het einde aan) en al deze scenes leken niets te doen voor het plot dat ook al aardig saai was. Na een uur leek er een veldslag aan te komen, waardoor ik toch enthousiast werd. Deze veldslag was serieus het meest beschamende gevecht dat ik ooit heb gezien in de bioscoop. Hierin liepen ongeveer 30 acteurs richting een klein beekje, waar ze hakbewegingen maakten naar ongeveer 10 andere acteurs. Het sloeg letterlijk nergens op, wat ook niet enigszins beter werd na verloop van tijd door de andere aspecten van de film.

Nogmaals; de makers van de trailer deden geweldig werk. Ik had zoveel zin in deze film door deze geweldige actrices, wat achteraf een grote fout was. Als je een goede film wild zien over koninginnen, ga dan alsjeblieft naar The Favourite, en laat deze voor wat het is.
3 / 10
Stan & Ollie (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 97 min | MPAA: N/A
Nooit veel meegekregen van dit komische duo, omdat het natuurlijk ver afspeelde voordat ik was geboren. Wel had ik altijd al de herinnering als kind van de vele videobanden die in de kast lagen van mijn opa & oma. Hierdoor was ik wel bekend met het duo, en benieuwd naar hun verhaal toen ik de trailer zag.

Deze film is een simpele, maar zeker een feel-good film die voor bijna iedereen wel te behappen moet zijn. Scenes waarin de klassieke scenes van het duo worden nagespeeld waren naar mijn mening oprecht erg leuk en grappig. Ook vond ik de acteurs het komische duo goed nadoen, naar wat ik kan vergelijken met historische beelden.

Niet teveel van verwachten, en je kan hiermee een erg leuke film bekijken. Deze film zien in de bioscoop heeft niet echt veel meerwaarde, maar ik zou het degene die Laurel & Hardy kennen alsnog wel aanraden om het alsnog op het grote scherm te zien. Aanrader naar mijn mening!
7 / 10
Your Name. (2016)
Tweakers: 8.8 | IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 106 min | MPAA: PG
Ik ben erg kritisch met mijn review scores. Alleen the Godfather Part I & II krijgen van mij de 10. Dit is voor de derde keer dat ik de perfecte score geef na ongeveer 660 IMDb scores, wat misschien te maken heeft met mijn voorliefde voor Japan en haar cultuur.

De film is grappig, ontroerend, slim, verassend, vernieuwend maar vooral ongelofelijk mooi. Manga is niet een genre dat ik vaak bekijk, maar wel iets waar ik met Pokemon en andere jeugdseries redelijk mee ben opgegroeid. Deze film doet daar echter nog een stap of drie bovenop, zonder af te doen aan de interessante manga feeling waarmee ik ben opgegroeid. De animaties waarin naar mijn mening absoluut adembenemend. Hierbij zou ik het kunnen vergelijken met het oog van detail wat Isle of Dogs had, en het geduld wat daarbij nodig was geweest om dit te laten zien. Daarbij was het verhaal erg leuk en grappig om te volgen, wat na verloop van tijd veranderde in een obsessie om te weten (-en hopen) of het goed afloopt.

Nogmaals - dit kan ongelofelijk persoonlijk zijn. Mijn liefde voor Japan is na mijn bezoek daarnaar alleen maar versterkt, en dit is waarschijnlijk één van de redenen dat deze film letterlijk perfect voor mij was. Ik heb niets gezien in deze film wat ik minder vond, waardoor ik het de perfecte score moet geven. (voor mij persoonlijk ;-))
10 / 10

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:14
@Houstyn Dan is 5cm per Second, Voices from a distant star, Marnie was here en The place promised in our early days ook wel wat voor je denk ik. Als je ze niet al gezien hebt :)

• Houstyn
Vrijdag schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:27:
@Houstyn Dan is 5cm per Second, Voices from a distant star, Marnie was here en The place promised in our early days ook wel wat voor je denk ik. Als je ze niet al gezien hebt :)
Dankjewel voor deze tips! Ik ben eigenlijk de ratinglijst van IMDb afgegaan qua scores, en was na Sen to Chihiro no kamikakushi en Hotaru no haka bij deze film uitgekomen. Die twee vond ik "goed" maar niet zo spectaculair als deze. Als ze vergelijkbaar zijn ga ik ze zeker bekijken! _/-\o_

• Deurges
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:21
Green Book (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Music | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
De film in een kleinere VUE zaal gezien. Verhaal is bekend en je neigt snel om aan Intouchables te denken. Echter neemt de film je op een andere weg naar het racistische zuiden van de USA. De flauwe maar toch leuke amerikaanse cq italiaanse grappen doen hun werk goed. De muziek in de film is een fijne afwisseling en de acteurs zorgen met hun unieke gezichtsuitdrukkingen er voor dat de film goed de balans vind tussen humor en drama.
8.5 / 10

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

That's quite an opportunity

Glass (2019)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
De eerste helft van de film is behoorlijk langzaam maar verveelt gelukkig niet. Bruce Willis echter stelde een beetje teleur, die man bewoog bijna als een bejaarde! Wellicht is hij gewoon te oud geworden voor actiefilms en heb ik nog teveel Die Hard in het achterhoofd zitten. James McAvoy daarentegen was simpelweg geniaal in het uitvoeren van zijn verschillende karakters. Helaas is hij zo goed dat het soms voelde alsof de hele film om hem draait, terwijl meermaals verteld werd dat alle drie superhelden even belangrijk zijn in dit verhaal. Samuel Jackson als mastermind is een echte baas, maar zijn rol was een beetje beperkt. Jammer.

Een plot twist aan het einde was te verwachten en die kregen we ook. Overall een aardige film maar ik ging toch met een hongerig gevoel de zaal uit. Ergens had ik een vette battle in de tower verwacht, maar die kwam maar niet.
6 / 10

It takes two fools to argue.

• AcidBurn
Serenity (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R
Had Anne Hathaway een pruik op, of staat blond haar d'r gewoon voor geen meter?
Dat zag er zodanig niet uit dat het me echt irriteerde. McConaughey en Clarke spelen het prima. Clarke gaat vooral lekker los in het overacten. Heel veel kun je niet over deze film vertellen zonder te spoilen. Het is in ieder geval niet wat je dacht dat het is. Op het derde kwart van de film na, loopt het geheel lekker door. Alleen daar zakt het een beetje weg in stuurloosheid en vaagheid, maar dat wordt weer beter.
Ik vraag me af wat Hathaway hiervoor kreeg, want zij is de vreemde eend in de bijt, ze komt zo geforceerd en nep over.
6 / 10

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:29
Mortal Engines (2018)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Dit is gewoon Waterworld op het land :)
Gepoogd om een episch verhaal neer te zetten, die net zo hard op zijn gat valt als Waterworld, Te voorspelbaar en flinterdunne personages, meer kan ik er niet van maken.
Het beste te bekijken met verstand minder dan nul, en en een mega grote bak popcorn, dan gaat het....nog net, en dan een wedstrijd van maken om de aankomende clichés te raden :)

Ik vraag me ook af of al die Star Wars referenties toeval zijn of schaamteloos gejat
4.5 / 10

spoiler:
Hij zegt nog net niet " No...I am your Father !" 8)7

absrnd wijzigde deze reactie 31-01-2019 13:22 (3%)

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:16
Remy!!!! schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:25:
Dragon Ball Super: Broly (2018)[Afbeelding: Dragon Ball Super: Broly (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 9.2 | Genre: Animation, Action, Fantasy | Runtime: 100 min | MPAA: N/A
Hij begint een beetje traag om het 'verhaal' neer te zetten, maar zodra de actie begint! Dan gaat het echt wel los. De animatie is erg goed gedaan, en de muziek tijdens de gevechtsscenes is ook erg goed gekozen/gemaakt. Naar mijn idee is dit wel 1 van de betere Dragon Ball films en hopelijk zetten ze dit voort. Mocht fan zijn, en de kans krijgen om hem in de bios te zien (wat nogal lastig is omdat hij sporadisch draait) dan raad ik het echt aan! Wat mij betreft een dikke 8 voor dit genre/setting.
Kan niet wachten om er de aankomende weken naar toe te gaan :)

• Houstyn
Never Look Away (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 188 min | MPAA: R
Eigenlijk wilde ik deze film door de speeltijd niet eens de kans geven. 3 uur voor een film is voor mij persoonlijk veel te lang, en had beter een mini-serie van 3 afleveringen kunnen zijn.

De film begon niet echt geweldig, maar werd beter en beter na verloop van tijd. Het acteerwerk was dik in orde en het verhaal na ongeveer 30 minuten ook. Daarbij moet ik toevoegen dat de schilder scenes zo ongelofelijk mooi waren om te bekijken, wat mijn score ook wat doet verhogen. Maar de afspeeltijd was ondanks dat het een goede film was simpelweg een nadeel voor me. Hierdoor ben je na 2 uur wat minder geinteresseerd, wat jammer is voor de filmervaring.

Een goed portret van iemands leven tijdens de tweede wereldoorlog en de tijd daarna in de DDR. Als je hierin interesse hebt kan ik de film wel aanraden, maar dan moet je best goede bilspieren hebben om het de hele tijd vol te kunnen houden.
8 / 10
Capernaum (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R
Niets van verwacht, en aangenaam verrast. Wat blijft het heerlijk om een film te zien zonder ook maar 1 trailer mee te hebben gekregen. Hierdoor wacht je niet op bepaalde scenes die je in een trailer terug hebt gezien, en blijf je constant verrast van de gebeurtenissen.

De film is geweldig gefilmd en gespeeld door vooral het kind dat de hoofdrol heeft. Ook de baby was ongelofelijk goed in deze film, wat me benieuwd maakt naar hoe dit nou kan. Het is een erg ellendige film wat betreft verhaal, dat erger en erger wordt na verloop van tijd. Maar in sommige scenes is het best ontroerend en - verassend genoeg, ook grappig.

Dikke aanrader als je het niet vervelend vind om de ondertiteling te lezen. Bij Engelse film heb ik dat nooit echt nodig, maar in deze Arabische film zal het wel moeten. Mooi verhaal die geen minuut te lang was. En nogmaals: Geweldige performance van de jonge hoofdacteur.
8 / 10
Climax (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Horror, Music, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: N/A
En dan kom je aan bij een film waar je zoveel zin in hebt door interesse naar de regisseur (waarvan ik geen andere films heb gezien) en de ongelofelijk hoge scores van zowel recensenten en gebruikers op IMDb. Deze film was kort - en ik heb een film nog nooit zo snel saai gevonden, hoewel deze controversieel zou zijn.

Dit kan ik opzich begrijpen door het drugsgebruik, die de hallucinaties van de dansers veroorzaakt. Waar dit echter voor mij slecht werd, was om dit als kijker te zien, zonder te begrijpen of zien wat en waarom de dansers voelden. Hierdoor was de film na verloop van tijd erg frustrerend, en waren de mooie shots niet meer iets die boeiden. De dansers zullen het erg goed kunnen doen, en de shots hiervan waren soms goed. Ik heb er echter geen verstand van en vond hun gedrag ook voor ze LSD op hadden totaal onlogisch.

Niet aan te raden naar mijn mening. Misschien is deze film begrijpelijker en dus beter als je een moderne danser bent, of als je wat LSD neemt voor de film begint. Maar geen leuke filmervaring voor mij. Alleen wat puntjes voor de enkele mooie shots (van bovenaf) van de dansscenes.
3 / 10

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:39
Mayhem (2017)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 86 min | MPAA: UNRATED
Een leuke film met hier en daar wat vage stukjes. Maar vermakelijk en een beetje gore om te kijken. Prima voor in het weekend 1 malig te bekijken.
7 / 10

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:45

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Kong: Skull Island (2017)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Verwacht: een matig verhaal, over de top actie, een Samuel L. Jackson die zijn standaard "bad ass" karakter speelt en her en der een mooie vrouw om het op te leuken. Gekregen: Verwacht: een matig verhaal, over de top actie, een Samuel L. Jackson die zijn standaard "bad ass" karakter speelt en her en der een mooie vrouw om het op te leuken. Voorspelbaar van begin tot eind met ongeloofwaardige actie. Toch ziet het geheel er prima uit en doordaat je precies krijgt wat je verwacht kijkt de film met een bak popcorn prima weg. Geen topper maar een 6.5 is welverdiend.
6.5 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• AcidBurn
Scarface (1983)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 170 min | MPAA: R
Nog nooit gezien, terwijl vrijwel iedereen wel een paar quotes uit deze film zal kennen. Zag hem op Netflix staan en besloot hem nu maar eens te kijken. Had me alleen wel totaal verkeken op de speelduur, hij duurt bijna 3 uur :o

Al Pacino speelt fenomenaal over de top, knap hoe hij dat accent (bijna) continue weet vol te houden. Michelle Pfeiffer vond ik minder sterk, maar ze had ook niet veel materiaal om mee te werken. Hier en daar had ik het idee dat er wat frames over werden geslagen (mensen die hakkerig/houterig lijken te lopen) maar het kan ook wezen dat ik de pacing van de jaren 80 gewoon niet gewend ben. Het is wel verbazend hoe relatief weinig actie en geweld er in deze film zit, voor een film over drugs. Er wordt genoeg in gescholden, maar daar gaat Reservoir Dogs 9 jaar later finaal overheen. Volgens mij heeft RD nog steeds het record voor meeste F-bombs in een film ;) Prima film om een avondje zoet te zijn, en leuk om de bron van zoveel quotes eindelijk gezien te hebben. Maar niet dat ik zeg "een meesterwerk".
7.5 / 10

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:47
Er wordt genoeg in gescholden, maar daar gaat Reservoir Dogs 9 jaar later finaal overheen. Volgens mij heeft RD nog steeds het record voor meeste F-bombs in een film ;)
Wolf of Wall street nog niet gezien zeker..

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 22:05
Reservoir Dogs staat op plek #27 als het gaat om het woord 'fuck'. The Wolf of Wall Street op #3 :P Maar #1 en #2 gaan over schelden, dus echt tellen vind ik dat niet...

Hahn wijzigde deze reactie 02-02-2019 14:30 (15%)

The devil is in the details.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16:55
AcidBurn schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:15:
Scarface (1983)[Afbeelding: Scarface (1983)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 170 min | MPAA: R
Het is wel verbazend hoe relatief weinig actie en geweld er in deze film zit, voor een film over drugs. .
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Vergis je niet, die scene met de heli, en de scene met dat ijzerzaagje, was toen HEELwat. Sterker uitgedrukt, ik vind die film nog steeds keihard.

Specs

• AcidBurn
Sjah schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:36:
[...]

Vergis je niet, die scene met de heli, en de scene met dat ijzerzaagje, was toen HEELwat. Sterker uitgedrukt, ik vind die film nog steeds keihard.
Dat het destijds heel wat was, geloof ik zo. Maar ik wordt er als fanatieke horror liefhebber niet warm of koud van. Vroeg me bij de kettingzaag alleen af hoeveel ze zouden laten zien ;) De scene met de heli was heel leuk gedaan, had niet verwacht dat ze dat zo compleet overdreven zouden doen :D

Ik wist overigens niet dat er zoveel films zijn waarin zoveel gescholden wordt (was Wolf of Wallstreet vergeten, heb hem wel gezien). Dat RD slechts de 27ste plek heeft tegenwoordig verbaast me echt :o

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:02

SomerenV

It's something!

The Boy (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13
Een collega van m'n vriend had deze aangeraden. Het zou een super enge film zijn! We zijn beiden wel fan van horror, dus even de trailer gecheckt en die beloofde al niet veel goeds. Vanavond de film gekeken en die was niet veel beter.

Enge pop: check
Grote oude villa: check
Villa in de middle of nowhere: check
Geen mobiel bereik: check
Expres vaag doen over bepaalde 'belangrijke' zaken: check
Een beetje romantiek: check
Naïef hoofdpersonage: check
Gekke keuzes van het hoofdpersonage: check

Deze film had net zo goed 'Cliché the Movie' kunnen heten. Het ergste is nog wel dat je bijna alle 'enge' momenten van tevoren al aan ziet komen. Sterker nog, de plottwist kun je na zo'n 5 á 10 minuten al raden. En dan zitten er nog wat momenten in die ze net zo goed weg hadden kunnen laten. Conclusie: overslaan. Cijfer is een 3 omdat het idee wel cool is. De uitwerking is alleen om te janken.
3 / 10

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:19
Shutdown schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:41:
[...]

Het verhaal deed me weinig. Het draait allemaal om de hulp en ja, die heeft het niet makkelijk. Het is een typische drama film, alleen dan gigantisch mooi gefilmd. De beelden zijn dus adembenemend en dat had een uitdagender plot verdient.
Mee eens. Dat deze film een Oscar nominatie heeft voor het camerawerk, kon ik me goed voorstellen, maar deze film heeft dus 10! nominaties, waaronder ook die voor beste film en beste actrice in een hoofdrol. Sorry, maar het plot is flinterdun en de hulp acteert best aardig, maar.. ‘Oscar waardig’??

• AcidBurn
Green Book (2018)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Music | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Prima film over een zwaar onderwerp zonder dat het een zware zit wordt. Goed acteerwerk van zowel Mortensen als Ali. Op waarheid gebaseerde film die over racisme/discriminatie gaat. Dat is iets wat allang uitgestorven had moeten zijn, maar helaas nooit zal gebeuren. De wisselwerking tussen de beide heren is goed uit de verf gekomen en de tijdsfeer hebben ze ook best goed over weten te brengen. Dat is heel effectief te merken bij de laatste keer dat ze staande gehouden worden. De film is zeker de moeite waard, maar ik vind alle lofzang en nominaties een beetje overdreven, een 8 vind ik echt te hoog.
7.5 / 10

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:45

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Next Gen (2018)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi | Runtime: 106 min | MPAA: N/A
Visueel gezien prima, wat betreft verhaallijn is er ook niet veel aan te merken op deze familiefilm (volgens Netflix geschikt vanaf 9 jaar). Her en der doet het geheel aan Big Hero 6 denken wat ik op zich positief vond. Nadeel is het hoofdkarakter waar ik mij op een gegeven moment meer aan irriteerde dan dat ik medelijden kreeg / empathie voelde. Voor kleinere jongens en stoere meiden leuk met veel leuke humor. Een 7 lijkt mij prima in dit geval.
7 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
PatrickC schreef op zondag 3 februari 2019 @ 07:52:
[...]

Mee eens. Dat deze film een Oscar nominatie heeft voor het camerawerk, kon ik me goed voorstellen, maar deze film heeft dus 10! nominaties, waaronder ook die voor beste film en beste actrice in een hoofdrol. Sorry, maar het plot is flinterdun en de hulp acteert best aardig, maar.. ‘Oscar waardig’??
Ik heb Roma niet gezien maar ik heb sowieso mijn bedenkingen over meerdere Oscar nominaties dit jaar. Bohemian Rhapsody was vermakelijk maar bijzonder genoeg voor een Oscar? En Vice was interessant als documentaire maar van een Oscar film verwacht je ook een verhaal waarin je wordt meegezogen en dat ontbrak daar volledig.

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 14-02 17:52
Velvet Buzzsaw (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: N/A
Vrij teleurstellend deze. Alle personages zijn verschrikkelijke personen. Kunstwereld wordt op de hak genomen maar het het wordt nooit echt boeiend. Hele verhaal is absurd. Als je echt een goede film wilt zien waarin de kunstwereld te kakken wordt gezet moet je The Square kijken. Geniale film en veel leuker.
6 / 10

• XWB
  • Niet online

XWB

Spy (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 119 min | MPAA: R
Tja, wat kan ik zeggen. Zo'n vreselijk irritant karakter dat denkt één of andere grappige 007 te zijn. Ik zag werkelijk nul humor in deze film en irriteerde me mateloos aan het hoofdpersonage.
3 / 10

• Deurges
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:21
Dragon Ball Super: Broly (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 9.2 | Genre: Animation, Action, Fantasy | Runtime: 100 min | MPAA: N/A
Gisteren de 2de keer naar de film geweest en toch eea kritischer bekeken. Eigenlijk zou ik een 7 moeten geven maar omdat ik een fanboy ben, krijgt die toch een 8.

DBZ is en blijft een serie waarbij je alles met een flinke lading zout moet nemen. In deze film is Broly kwaad op Vegeta ipv Goku en draait de film voornamelijk om de rage van Broly. Nu is daar ansich niks mis mee, maar qua powerlevels van de vechters, schiet het alle kanten op. Daar waar ze in de serie een duidelijkere opbouw hebben.

De graphics zijn met vlagen brilliant maar soms heb je het idee alsof ze een 2019 film met een 2009 serie mengen en ook qua gevechten, vallen ze iets te makkelijk in oude patronen. Echter zorgen die oude referenties en graphics ook voor nostalgie en als fanboy, moet je er 2x om lachen. Geluid en muziek past goed bij de scenes.

Voor de fan zeker een leuke toevoeging waarbij de film met vlagen de potentie laat zien om een heftige 3D film te maken.
8 / 10

Gods of Egypt (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
300 in het zuur?

Dat was mijn eerste gedacht toen ik Gerard Butler zag. De settings is helder. Egypte, goden, CGI en we hebben een verhaal.

Ik kan het beste Stargate gebruiken als grote broertje. Oom en neef vechten voor de troon en Opa is de grote baas van het geheel en die hangt ergens boven de aarde, de boel in de gaten te houden. De vechtscenes zijn niet slecht, maar vaak onlogisch. Goden zijn extreem sterk, maar op sommige momenten te zwak voor woorden.
De 6 komt voornamelijk voor de originele manier waarop ze goden neerzetten en letterlijk groter maken tov de normale mensen en de wezens die ze gebruiken. CGI laat soms slechte graphics zien maar overal een leuke zondag middag film.
6 / 10

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:25

HMC

Pluviophile

Dark City (1998)
Tweakers: 5.4 | IMDb: 7.7 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
Duidelijk de inspiratie voor films als Inception en zelfs The Matrix. Liep z'n tijd vooruit. Wel een B-film en ik kan Kiefer Sutherland (of hoe heet hij precies?) niet echt hebben. Alleen in Flatliners vond ik 'em goed. Hij speelt ook in 24-serie of zo. Nooit gekeken.

Verder een prima film, die ik weer eens gekeken heb. Als je een film nog eens kan kijken, dan is 'ie goed, in mijn opinie.
7 / 10

Betaalde Kremlin-troll

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:40
Polar (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Tsja, wat een rare film....

Trailer zag er best veelbelovend uit en deed me een beetje aan Suckerpunch denken. Mads Mikkelsen vind ik een goede acteur (In Hannibal is hij erg sterk!)
Maar goed, er gaat een huurmoordenaar bijna met pensioen. Er blijkt een addertje onder het gras in zijn pensioen voorwaarden dus zijn oude werkgever wilt hem opruimen.
Film begint best grappig en met een goede actie scene van een andere huurmoordenaar die met pensioen gaat maar daarna gaat het bergafwaarts en wordt het steeds vreemder en ongeloofwaardiger.
Matt Lucas komt erin voor en die heeft weer zo'n domme rare rol... had ik dat van te voren geweten had ik de film geskipped...
Wel leuke aktie, paar mooie vrouwen en een dun verhaal. Zonder Mads had ik de film een 3 of 4 gegeven
6 / 10

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:07
Dark City is geen B-film. Een toen ook al behoorlijk bekende regisseur, acteurs die toen zeker al naam hadden en een budget van bijna 30 miljoen dollar - dat was verre van laag voor 1998 - die zorgde voor hoge production value. Een kleinere film dan een jaar later The Matrix - waar Dark City idd wel eens vergeleken mee wordt - maar het was geen onafhankelijke film met/van onbekenden.

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 05:18
XWB schreef op maandag 4 februari 2019 @ 01:02:
Spy (2015)[Afbeelding: Spy (2015)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 119 min | MPAA: R
Tja, wat kan ik zeggen. Zo'n vreselijk irritant karakter dat denkt één of andere grappige 007 te zijn. Ik zag werkelijk nul humor in deze film en irriteerde me mateloos aan het hoofdpersonage.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Je hebt niet zoiets van: ik zet hem uit na 15 min?

• XWB
  • Niet online

XWB

Trichoglossus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:32:
[...]

Je hebt niet zoiets van: ik zet hem uit na 15 min?
Ik zat in het vliegtuig en de leuke films had ik al gezien :p

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:49

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ahh kom op. Dit was best grappig :D Vond de film sowieso wel leuk.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Melissa McCarthy is ook gewoon niet grappig. Meer een gevalletje 'it's funny cause she's fat'. Lekker naïef spelen en onhandig zijn. Past een beetje in het straatje van Rebel Wilson, die vaak hetzelfde soort typetje speelt. Zodra ik die namen voorbij zie komen is het voor een hard skip. Ze acteren véél te overdreven en daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan. Je kunt grappig zijn niet forceren. Dat heb je in je of niet en McCarthy en Wilson hebben dat gewoon niet.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
SomerenV schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 03:45:
[...]

Melissa McCarthy is ook gewoon niet grappig. Meer een gevalletje 'it's funny cause she's fat'. Lekker naïef spelen en onhandig zijn. Past een beetje in het straatje van Rebel Wilson, die vaak hetzelfde soort typetje speelt. Zodra ik die namen voorbij zie komen is het voor een hard skip. Ze acteren véél te overdreven en daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan. Je kunt grappig zijn niet forceren. Dat heb je in je of niet en McCarthy en Wilson hebben dat gewoon niet.
"Ik vind" ....
Ik word er ook niet vrolijk van, hoor, maar je kunt moeilijk claimen dat ze niet grappig is.

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Xiaomi Mi A2 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• G_Dragon
The Lego Movie 2: The Second Part (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical | Runtime: N/A | MPAA: PG
Na het succes van deel 1 leek ons het een leuk idee om naar het vervolg in de bioscoop te gaan kijken, het was eerst een hele uitdaging om een bioscoop te vinden waar de Engelse versie draaide (zucht). Uiteindelijk zijn we wederom weer bij Vue in Hoogeveen beland , de film zelf vonden wij zwaar tegenvallen en geen waardig vervolg op het succes van deel 1. Het verhaal is totaal niet logisch en sterk, dit was in deel 1 wel erg leuk uitgewerkt met veel humor. Ook de sterke humor zag ik in dit nieuwe deel niet terug, maar het ergste was dat er om de haverklap zang in de film voorkwam.
4 / 10

Helaas niet naar Dragon Ball Super Broly in de bios, had me er ontzettend op verheugd op deze kans als groot fan. Wouden volgende week heen, maar de bioscopen halen de film na 2 weken alweer uit hun film programma :(

G_Dragon wijzigde deze reactie 08-02-2019 08:27 (4%)

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:43
G_Dragon schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:21:
The Lego Movie 2: The Second Part (2019)[Afbeelding: The Lego Movie 2: The Second Part (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical | Runtime: N/A | MPAA: PG
Na het succes van deel 1 leek ons het een leuk idee om naar het vervolg in de bioscoop te gaan kijken, het was eerst een hele uitdaging om een bioscoop te vinden waar de Engelse versie draaide (zucht). Uiteindelijk zijn we wederom weer bij Vue in Hoogeveen beland , de film zelf vonden wij zwaar tegenvallen en geen waardig vervolg op het succes van deel 1. Het verhaal is totaal niet logisch en sterk, dit was in deel 1 wel erg leuk uitgewerkt met veel humor. Ook de sterke humor zag ik in dit nieuwe deel niet terug, maar het ergste was dat er om de haverklap zang in de film voorkwam.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10

Helaas niet naar Dragon Ball Super Broly in de bios, had me er ontzettend op verheugd op deze kans als groot fan. Wouden volgende week heen, maar de bioscopen halen de film na 2 weken alweer uit hun film programma :(
Geen idee of je enigzins in de buurt woont bij een Vue bios? Maar hij draait nog wel hier en daar.

• G_Dragon
Remy!!!! schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:00:
[...]

Geen idee of je enigzins in de buurt woont bij een Vue bios? Maar hij draait nog wel hier en daar.
Helaas niet, ik woon in Emmen.
Hoogeveen draait hem niet meer :(

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:14
Sorry dat ik dit moet zeggen, maar je hebt echt wat gemist.

Je kan de film gelukkig in perfecte kwaliteit bekijken gezien de film online staat/stond, maar ik ga/kan/mag niet zeggen waar dit staat.

• G_Dragon
mugen4u1987 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:30:
[...]

Sorry dat ik dit moet zeggen, maar je hebt echt wat gemist.

Je kan de film gelukkig in perfecte kwaliteit bekijken gezien de film online staat/stond, maar ik ga/kan/mag niet zeggen waar dit staat.
Ik baal ook enorm, normaal draaien films minimaal 4 weken.
Daarom ging ik er met mijn eigen agenda ook vanuit, vind het jammer dat hij zo kort draait.

Dan mijn Bose soundbar maar vollop aanzetten :o

• Sunfalls
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 10:07
Overlord (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Horror, Mystery, Sci-Fi, War | Runtime: 110 min | MPAA: R
Dode nazi's terug tot leven wekken om Hitlers 1000 jarige rijk ook 1000 jaar van mensen te kunnen verzien terwijl de opdracht eigenlijk is om een radio toren neer te halen. Dat is een beetje de samenvatting van het verhaal. Het begint erg sterk in het vliegtuig maar als de film halverwege is maakt hij ineens een enorme draai naar het "horror" gedeelte. Ik kon het wel waarderen, maar als je een film wil kijken over D-day of houdt van oorlogfilms zou ik deze eerder af dan aanraden.
6.5 / 10

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 20:17

Sharky

Skamn Dippy!

Dit. Wat een jeukfilm met jeukacteurs zeg. Na iets van 20 minuten afgezet, kon er echt niet tegen.

Portfolio // Bruiloftsfotografie

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:24:
[...]

Helaas niet, ik woon in Emmen.
Hoogeveen draait hem niet meer :(
In pathé in groningen wel sporadisch. Zaterdag om 23.45 en dinsdag om 18.45. (in het engels)

• G_Dragon
Dwarlorf schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:07:
[...]

In pathé in groningen wel sporadisch. Zaterdag om 23.45 en dinsdag om 18.45. (in het engels)
Ik zal even kijken, wil zelf graag naar de Japanse versie.
Maar als het echt niet anders is kan engels ook :)

Thanks!

• AcidBurn
Time Freak (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 104 min | MPAA: N/A
Best aardige romkom met een twist. Niet dat deze twist niet eerder gedaan is (er zullen vast meer en betere time travel romkoms zijn), maar de manier waarop het idee ontstaat is grappig gedaan. Asa Butterfield is voor mijn gevoel nogal getypecast als de typische stoffige nerd. Sophie Turner vind ik in deze film stukken beter op haar plaats dan bij X-Men. De laatste 5 minuten had ik niet aan zien komen, terwijl dat eigenlijk wel voorspelbaar was. Het is absoluut geen hoogvlieger, je bent de film waarschijnlijk al bijna vergeten als je de bios uitloopt. Maar ik heb me er ruim anderhalf uur prima mee vermaakt, dus wel een voldoende waard.
6 / 10

• D-Three
  • Laatst online: 11:54
AcidBurn schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:19:
Niet dat deze twist niet eerder gedaan is (er zullen vast meer en betere time travel romkoms zijn)
Ik ken er maar één en die vind ik best goed: About Time

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:49

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister naar Alita geweest. Vond um niet zoveel aan. Het begin was wat saai en het einde wat afgeraffeld.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:09
A Star Is Born (2018)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: R
Prachtige zwijmelfilm al zag ik de 'twist' tegen het einde wel aankomen. En twists aan zien komen is doorgaans niet mijn sterkste eigenschap. Ik heb de bluray gekeken en ik moet zeggen dat de geluidstrack van erg hoge kwaliteit was. De muziek knalde de woonkamer in, alsof ik erbij was. Heerlijk! Draagt enorm bij aan de immersion. Wat mij betreft sterke geloofwaardige optredens van zowel Bradley Cooper als Lady Gaga. Mooie chemistry tussen die 2 vooral in de eerste helft. Daarna kakt het een beetje in maar tergend traag of irritant wordt het nergens. Ik moet wel zeggen dat Ally's rise to fame een beetje gek en plots aanvoelde. Als kijker krijg je een paar fragmenten te zien tijdens tijdens dat proces maar gevoelsmatig miste ik daartussen teveel. Er zaten ook een paar nummers tussen die typisch van Gaga zijn maar die mijns inziens niet erg goed bij haar filmpersonage pastten. Het ging van ballads/singersongwriter naar R&B-hiphop-achtige muziek. Kortom, door de wijze waarop haar carrière in beeld werd gebracht werd ik er een beetje uitgehaald. Ook de achtergrond van de alcohol- en drigsverslaving van Jackson blijft buiten beeld waardoor zijn karakter niet echt diepte krijgt. Al met al een prima film maar geen Oscar materiaal wat mij betreft.
8 / 10

• verkerk20
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11:16
Close (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: N/A
Deze film verdient zijn punten vanwege het acteerwerk en de actie scenes. Het verhaal is echter dramatisch, het moment dat je verwacht dat de plot duidelijk wordt begint de aftiteling. Het lijkt wel alsof ze het einde van de film zijn vergeten toe te voegen.
4 / 10

• arsimo
D-Three schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:06:
[...]

Ik ken er maar één en die vind ik best goed: About Time
About Time is zeker een leuke film. Maar rom-coms, of films met sterk romantisch thema in combinatie met tijdreizen zijn er wel meer natuurlijk. Om twee goede te noemen:

The Time Traveler's Wife (2009) - ook met Rachel McAdams, net als About Time. Iets meer drama dan comedy in vergelijking met About Time.

Outlander (TV Series 2014– ) - okay, een serie en geen film. Vierde seizoen net afgelopen, en vijfde start later dit jaar. Er wordt niet constant getijdreist in de serie maar speelt wel essentiele rol in het hele verhaal.

• JanW
  • Laatst online: 17:57
A Star Is Born (2018)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: R
Leuke muziek en een goed verhaal en inderdaad een twist, die ik niet aan zag komen i.t.t. @-Moondust-. Het begin is lekker vlot en het verhaal wordt goed verteld. In de tweede helft is het me niet echt duidelijk waar de film heen wil, het lijkt wat te hinken op twee gedachten, het verhaal van Lady Gaga of het verhaal van Bradley Cooper, waardoor ik het gevoel had dat beide kanten van het verhaal wat tekort werd gedaan. Ik ben het eigenlijk grotendeels eens met de review van @-Moondust-, al zou ik de film geen 8, maar een 7 geven.
7 / 10

Green Book (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Music | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Echt een heerlijke feel-good film voor de zondagavond, met een geweldige Viggo Mortensen. 10 kilo aangekomen voor deze film, door het drinken van Guiness, en tijdens de film nog eens de nodige kilo's aangekomen. Hij speelt de rol van een nonchalante, ietwat racistische Italiaan geweldig. En Mahershala Ali speelt zijn rol zonodig nog beter. Vanaf het begin zit je in de film en gaat 't in één lekker vlot tempo door. De twee uur zijn echt zo voorbij en in die tijd heb je gelachen, ben je boos geweest, heb je je verbaasd en nog meer gelachen. Dikke aanrader.
9 / 10

JanW wijzigde deze reactie 11-02-2019 13:08 (19%)

• HBx2000
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:48
Highlander: The Final Dimension (1994)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.4 | Genre: Action, Fantasy, Romance, Sci-Fi | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Ik vond dit derde deel wat overbodig, dat hele hocus pocus gedoe vond ik niet zo passen in de franchise. Maar het hoogtepunt was toch wel die actrice, knappe dame. Daarom toch uitgekeken.
5 / 10
Highlander: Endgame (2000)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 87 min | MPAA: R
Net als deel 1 en 2 kon ik dit vierde deel zo uit de kast trekken. Goede samenwerking tussen beide acteurs, vooral in de flashbacks. Qua verhaal was dit voor mij ook meer een echt vervolg.
6.5 / 10
Highlander: The Source (2007)
Tweakers: N/A | IMDb: 3.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 86 min | MPAA: R
Wat was dit een enorme troep. Leek helemaal nergens op. Slechter dan slecht, op een gegeven moment ook in slaap gevallen. Ik heb niet eens de moeite genomen de film terug te spoelen en uit te kijken. Toch nog één punt voor Thekla Reuten.
1 / 10
The Bourne Ultimatum (2007)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Alweer enige tijd geleden The Bourne Identity en The Bourne Supremacy gezien, dus het werd de hoogste tijd om ook Ultimatum te kijken. Prima vervolg, alleen op de één of andere manier iets minder spannend.
8 / 10
Mission: Impossible - Fallout (2018)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13
Om meteen met de deur in huis te vallen: GEWELDIG! Enorm genoten, vond het wat simpele uitgangspunt juist fijn, op de plottwist na. Het was ook een echt vervolg. De late intro was ook erg leuk gedaan met shots van wat nog gaat komen in de film. Gemist in de bioscoop, had al de UHD gekocht, maar 3D-versie stond op internet. Die dus gezien en wat is uitgever Paramount toch dom om dit niet op schijf uit te brengen, want ik vond de 3D top!
9.5 / 10

• handige_harrie
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:07

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Den Skyldige (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 85 min | MPAA: R
Deense inzending voor de Oscars dit jaar. Ondanks (of wellicht juist doordat) dat je de hele film vanuit een 112 alarmcentrale ziet is het erg pakkend. Acteerprestaties en ook cinematografie zijn dik in orde! Aanrader.
8 / 10

• D-Three
  • Laatst online: 11:54
@MrVegeta Ik was aan het twijfelen omdat de trailer voor mij niet zo goed aanvoelde. Die sla ik dus over in de bioscoop.

@arsimo The Time Traveler's Wife had ik ook aan gedacht maar dat is inderdaad niet echt een romcom ;) :P Al kan je About Time ook niet echt een comedy noemen ;)

@HBx2000 Die Highlander films hebben voor mij niet echt de tand des tijds doorstaan. De eerste blijft uiteraard een klassieker met de muziek van Queen.

Maar van de rest hebben ze echt wel een zootje gemaakt, in de tweede film waren de Immortals plots buitenaardse wezens. En dan kwam daar inderdaad nog magie bij in het derde deel... :/ De serie daarentegen heeft wel goede herinneringen nagelaten al meen ik mij te herinneren dat het naar het eind ook minder werd. De spin-off serie was ook niet veel soeps.

Er schijnt trouwens een reboot aan te komen. Ik hoop dat ze er iets van maken en dat het geen opgepoetste Hollywood-versie is (waar ik wel voor vrees). Het zal uiteraard niet hetzelfde zijn zonder Christopher Lambert en Queen. :D

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Sunfalls schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:52:
Overlord (2018)[Afbeelding: Overlord (2018)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Horror, Mystery, Sci-Fi, War | Runtime: 110 min | MPAA: R
Dode nazi's terug tot leven wekken om Hitlers 1000 jarige rijk ook 1000 jaar van mensen te kunnen verzien terwijl de opdracht eigenlijk is om een radio toren neer te halen. Dat is een beetje de samenvatting van het verhaal. Het begint erg sterk in het vliegtuig maar als de film halverwege is maakt hij ineens een enorme draai naar het "horror" gedeelte. Ik kon het wel waarderen, maar als je een film wil kijken over D-day of houdt van oorlogfilms zou ik deze eerder af dan aanraden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Ik heb deze inmiddels ook gezien. Het is precies zoals je schrijft, met je cijfer ben ik het ook eens.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale

• arsimo
@HBx2000

Highlander: The Final Dimension
Ik vond dit derde deel wat overbodig, dat hele hocus pocus gedoe vond ik niet zo passen in de franchise. Maar het hoogtepunt was toch wel die actrice, knappe dame. Daarom toch uitgekeken.
Deborah Kara Unger - ja, niet verkeerd. Nu nog, maar zeker toen. Als je m nog niet gezien mocht hebben - nauwelijks voor te stellen, maar just in case - dan moet je zeker het onvolprezen The Game (1997) kijken. En ook het controversiële Crash (1996) - was een hoop om te doen toen - moet je dan proberen (als je m uiteraard nog niet gezien mocht hebben).

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Overlord (2018)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Horror, Mystery, Sci-Fi, War | Runtime: 110 min | MPAA: R
De trailer een tijdje terug gezien en was meteen enthousiast. Het deed me qua sfeertje een beetje denken aan Wolfenstein en de film had die vibe ook wel een beetje. Ook wel gaaf om een keer een WO2-film te zien met een aparte twist. Gave film met voldoende actie. Helaas weinig diepgang, maar dat mag je van zo'n film ook niet verwachten denk ik. Prima avondvullende film!
7.5 / 10

• AcidBurn
The Prodigy (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Horror, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Slimme keuze om voor relatief onbekende acteurs te gaan. De vader heeft slechts een bijrol, maar moeder en zoon spelen prima. De film is in geen velden of wegen eng of horror te noemen, maar er zit wel een ongemakkelijk sfeertje in die wat beter wordt naarmate het verhaal vordert. Verder erg voorspelbaar, het lijkt een beetje een remake van The Omen.
6.5 / 10

• Houstyn
They Shall Not Grow Old (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Documentary, History, War | Runtime: 99 min | MPAA: R
Door de hoge reviews en de enkele keren dat ik het in de media heb gezien was ik erg benieuwd naar de film. Hopend dat deze in de bioscoop gedraaid zou worden, stond deze warempel opeens in de televisiegids op BBC.

Een erg interessante documentaire die (door "simpelweg" kleur toe te voegen) me veel meer lieten meeleven met de mensen tijdens de Eerste Wereldoorlog. Vooral het moment dat het overgaat van zwart-wit naar kleur, en fullscreen in kleur was best indrukwekkend te noemen. Dit had ik graag in de bioscoop gezien, maar was zelfs op de televisie nog adembenemend.

Aanrader als je meer info wilt hebben over de oorlog die wat minder bekend is dan de Tweede Wereldoorlog. Ik had alleen wat "info" meegekregen via Battlefield 1, maar dan is dit realisme toch best schokkend en - ja, ik noem het heel cliché bij een documentaire - interessant.
9 / 10
Green Book (2018)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Music | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Erg benieuwd door de Oscar nominaties, en uiteraard zijn de acteurs ook een grote reden om deze film te bekijken. En wat heb ik genoten!

Zoals eerder beschreven in dit forum, waar ik me compleet bij aansluit was deze film lang zonder zo aan te voelen. Alle emoties kwamen voorbij, en de film was vaak verassend grappig. Ik was onder de indruk van deze scenes die ook soms werden afgewisseld met serieuze momenten. Vooral een scene in de regen vond ik erg indrukwekkend qua onderwerp en het geweldige acteerwerk van beide hoofdacteurs.

Het zou leuk zijn om te zien dat Viggo een Oscar ontvangt hiervoor, wat moeilijk zal zijn door de competitie. Daarnaast kan ik deze film simpelweg aanraden aan iedereen. Jong tot oud zal simpelweg genieten van deze heerlijke feel-good film.
9 / 10
At Eternity's Gate (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 111 min | MPAA: N/A
Net als Green Book was ik erg geïnteresseerd door de Oscar nominaties. Dafoe vind ik altijd een geweldige acteur en als Nederlander die benieuwd is naar het leven van Van Gogh was dit een no-brainer.

Hoewel de film prachtig gefilmd was en het acteerwerk van Dafoe erg goed was, vond ik het verhaal achteraf toch best vlak te noemen. De manier van denken van Vincent kwam naar mijn mening niet geweldig over, en de loop van het verhaal vond ik niet geweldig lopen. Hij keek simpelweg niet erg lekker weg, en was nooit echt schokkend, verassend of vernieuwend te noemen.

Als je benieuwd bent naar het leven van Vincent van Gogh kan ik dit alsnog wel aanraden, maar ik vond de film eigenlijk niet zoveel "body" hebben. Ik had het een stuk beter verwacht om eerlijk te zijn.
6 / 10
The Prodigy (2019)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R
Je ziet de titel, poster, en de trailer. Dat ziet er allemaal een beetje cliché uit. Verassend genoeg vond ik deze film nog best goed voor een horror film. Cliché was het vaak wel (helaas is dit vaak een probleem bij horror films) maar het heeft mij nog enkele keren positief verrast.

Het acteerwerk vond ik van iedereen zeer stabiel. Het kind (ook Georgie van IT) paste perfect in de rol en deed het prima. Ook zijn moeder was erg goed te noemen. Normaal zijn paranormale films niet echt mijn ding, en vind ik monsters en dergelijke horrorfilms nog leuk maken. Hier zat er een soort combinatie in, waarbij het verhaal leuke wendingen had naar het einde toe.

Verwacht niet teveel, zoals ik ook niet deed en je zal hier een prima film aan hebben. Het einde vond ik cliché's dan weer doorbreken, en soms waren er grappige momenten. Dat maakt mijn cijfer dan ook wel een dikke voldoende.
7 / 10
Bumblebee (2018)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
De laatste Transformers film heeft één van mijn laagste beroordelingen op IMDb. De verhalen van dergelijke films lijken zoveel te moeten afdoen ten opzichte van de specials effects dat de films simpelweg slecht worden. Daarom had ik geen hoge verwachtingen toen ik hier naartoe ging.

Toch vond ik Bumblebee nog een zeer aardige film. Het verhaal was standaard en bevatte weinig verassingen, maar wist mij toch te boeien. Bumblebee was hierin ook een veel vriendelijker karakter waar je mee ging leven. Ook de actie was dik in orde. Daarom ben ik toch wel positief over de film.

Ook hierbij; verwacht niet teveel. Dan zal je gewoon een heerlijke wegkijker voor je krijgen die weinig verveelt. Maar vernieuwend is het zeker niet.
7 / 10

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:21

AvK

Ready Set Go

Overlord (2018)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Horror, Mystery, Sci-Fi, War | Runtime: 110 min | MPAA: R
undefined
undefined / 10

Gisteravond deze samen met mijn dochter gekeken. Iedereen die wel eens een Wolfenstein spel heeft gespeeld weet nu al hoe de film in elkaar zit. Mocht je Frankensteins Army gezien hebben..... ook veel elementen daarvan zijn aanwezig. Het moet gezegd: de film pakt erg goed uit als je dit genre kan waarderen. Het is erg goed gedaan. De film begint zeer serieus en eigenlijk is dat ook tijdens de horror scenes zo. Iedereen speelt erg goed en zit goed gecast in hun rol. De beelden zijn prachtig. Het heeft wat mogen kosten deze film. Een low-budget verhaal omgezet in een high-budget uitvoering. Het schieten, de ontploffingen, de decors lijken rechtstreeks uit de Wolfenstein game te komen (is heel veel aandacht aan besteed), de gore enz ziet er zeer overtuigend uit. Het geluid maakt het helemaal af. Complimenten aan de makers. Vrees wel dat dit een film is die niet in de prijzen zal vallen. Best jammer.

Geef em een dikke 8!
NB: Mijn dochter vond em ook geweldig! >:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True