Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

[b]Pazo schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 23:35
Het bijzondere was, dat ik de hele film nog geen enkele connectie kon bedenken met de eerste 2 films. Tot de allerlaatste 5 seconden van de film. 1 shot. En ineens leg je de link met de eerste 2 films. En dan weer een berg vragen. Dat vind ik interessant.
Deze film was eigenlijk nooit bedoeld als deel in de Cloverfield-franchise (de tweede film overigens ook niet). Er is dus geen link met de eerste film. Deze film staat volledig los van Cloverfield, maar omdat de film als standalone film blijkbaar dusdanig slecht is hebben ze dat einde eraan geplakt zodat ze het aan Cloverfield kunnen verbinden. Dan gaan mensen tenminste nog kijken.
3 films verder en nog steeds weet je eigenlijk niet wat er gaande is als je naar het overkoepelende verhaal kijkt. De film zelf heeft op zich niet het meest hoogstaande verhaal (er zitten best wat fouten en vreemde dingen in), maar als je de eerste 2 films ook hebt gekeken boeit deze film zeker. Dus met smart wachten op de volgende reeks!
Er is dus geen overkoepelend verhaal :+ De eerste Cloverfield vond ik echt vet (deels door de stijl van filmen overigens), de tweede film was wel oké maar The Cloverfield Paradox slaat echt helemaal nergens op (zoals ook te lezen is in m'n review).

Dat je de film oké vindt heb ik niks tegen in te brengen. Ieder z'n ding. Maar met Cloverfield in het achterhoofd slaat deze film werkelijk elke plank mis. Die zit er puur aan verbonden omdat niemand hem wilde.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bor schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:18:
IO (2019)[Afbeelding: IO (2019)]
Tweakers: 3.0 | IMDb: 4.7 | Genre: Adventure, Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: TV-14
Wat een interessante setting leek te zijn werd een saai traag geheel met trage, weinig toevoegende dialogen, plotwendingen die je van ver aan ziet komen en werkelijk geen enkele verrassing. Geen aanrader en dat laat het cijfer ook zien. Deze kon mij niet bekoren.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Volledig eens. Ik schrok dat ik al 75 minuten had gekeken toen ik de film even pauzeerde. Had zoveel meer in kunnen gebeuren. Setting was prachtig, zoveel potentie, maar toch... :-(

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:05

Pazo

Mroaw?

SomerenV schreef op maandag 25 februari 2019 @ 01:13:
[...]
Deze film was eigenlijk nooit bedoeld als deel in de Cloverfield-franchise (de tweede film overigens ook niet). Er is dus geen link met de eerste film. Deze film staat volledig los van Cloverfield, maar omdat de film als standalone film blijkbaar dusdanig slecht is hebben ze dat einde eraan geplakt zodat ze het aan Cloverfield kunnen verbinden. Dan gaan mensen tenminste nog kijken.
Zo had ik dat nog niet bekeken. Ik zie het nu al drie verhalen die deels parallel lopen. Er gebeurt iets wat vanuit 3 verschillende perspectieven verteld wordt. Daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd of er uiteindelijk nog een film gaat komen die het antwoord gaat geven over wat het gaande is. Misschien kunnen ze er dan nog wat moois van maken. Of gewoon een Cloverfield 2, die echt door gaat op Cloverfield uit 2008 (bijna 11 jaar geleden alweer!).

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:20
Pazo schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:05:
[...]

Zo had ik dat nog niet bekeken. Ik zie het nu al drie verhalen die deels parallel lopen. Er gebeurt iets wat vanuit 3 verschillende perspectieven verteld wordt. Daarom ben ik eigenlijk wel benieuwd of er uiteindelijk nog een film gaat komen die het antwoord gaat geven over wat het gaande is. Misschien kunnen ze er dan nog wat moois van maken. Of gewoon een Cloverfield 2, die echt door gaat op Cloverfield uit 2008 (bijna 11 jaar geleden alweer!).
Misschien een beetje vergelijkbaar met de Hammer House Horror films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:18

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

absrnd schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 23:50:
Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)[Afbeelding: Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.7 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG
Wat moet ik ervan zeggen.. ik ben al zeker 45 jaar Spiderman fan, en dit is toch wel de beste spidrman animatie film die ik ooit gezien heb :)
het verhaal de actie de muziek, gewoon brilliant, geen moment verveeld, en de animatie stijl is perfect, en komt dichterbij een comic dan alle andere animatie films.
moet wel toegeven dat ik de nieuwere iteraties van Spiderman niet zo goed ken, maar vond ze heel leuk als caracters.
ik hoop op een soort vervolg :)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Thanks voor je review! :)
Zelf ben ik wat terughoudend over de film omdat het meer animatie is..
Misschien dat ik hem nog een keer ga kijken na het lezen van je review.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

G_Dragon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:03:
[...]
Thanks voor je review! :)
Zelf ben ik wat terughoudend over de film omdat het meer animatie is..
Misschien dat ik hem nog een keer ga kijken na het lezen van je review.
MrVegeta schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:01:
Daarna door naar Into the Spider-verse. Ik heb de cijfers gezien maar geen trailers dus zonder al te veel verwachting er heen (MrVegeta doet niet aan hypen ;) ). Vrij snel de laatste (en meest hilarische post-credit scene ooit) vroeg ik aan de vriend die mee was:

[...]

Ik heb er nog een avondje over nagedacht en ik kan geen enkel minpunt bedenken aan deze film. De muziek is fantastisch. De grappen nog beter. De karakters nog beter dan de grappen en de stijl waarmee het gepresenteerd word was van een andere wereld. Wat een film. Ondanks dat het "gewoon" een animatiefilm is staat 'ie nu al tussen mijn felbegeerde 9+ rijtje.
Spiderman was fantastisch. Laatst thuis nog een keer gekeken en nog steeds even leuk als in de bios! De Oscar voor beste animatiefilm is meer dan verdiend.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

MrVegeta schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:35:
[...]

[...]

Spiderman was fantastisch. Laatst thuis nog een keer gekeken en nog steeds even leuk als in de bios! De Oscar voor beste animatiefilm is meer dan verdiend.
Ben dan toch benieuwd, zelf was ik grote voorstander van The Amazing Spiderman series.
Vond Homecoming ook waardeloos en zwak gedaan, toen ik deze animatie versie zag was ik er helemaal klaar mee.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

G_Dragon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:45:
[...]

Ben dan toch benieuwd, zelf was ik grote voorstander van The Amazing Spiderman series.
Vond Homecoming ook waardeloos en zwak gedaan, toen ik deze animatie versie zag was ik er helemaal klaar mee.
Oef, dat doet mijn filmliefhebbend hart wel wat pijn :p. The Amazing Spiderman serie was verschrikkelijk :p. Andrew deed Spiderman wel goed, maar de Peter Parker was niet best. Terwijl juist Homecoming dat zo goed deed :D. Grappig dat je het precies andersom ziet.

De animatiefilm staat helemaal los van alle andere Spiderman films, dat is ook wel het leuke!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:07
MrVegeta schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:00:
[...]
De animatiefilm staat helemaal los van alle andere Spiderman films, dat is ook wel het leuke!
Niet helemaal, ze hebben in het begin een dikke knipoog naar de eerdere films.

Ik heb hem gisteren ook gezien, en hij is inderdaad erg tof! Ik had in het begin wel een beetje last van de stotterende karakters, maar dat was blijkbaar een bewuste keuze (quote van IMDB):
To eliminate motion blurs in the film, the majority of the animation was done in "twos", meaning there were only 12 images per second rather than the usual 24.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:59
Pazo schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:05:
[...]

Ik heb alleen de eerste en de laatste gezien, maar ik meen dat de connectie tussen de films is dat op het exacte moment dat de deeltjesversneller succesvol aan gaat dat in de eerste film het monster verschijnt.

Afbeeldingslocatie: https://www.unilad.co.uk/wp-content/uploads/2018/02/BAD-ROBOT.gif

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Remy!!!! schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:18:
[...]

Niet helemaal, ze hebben in het begin een dikke knipoog naar de eerdere films.

Ik heb hem gisteren ook gezien, en hij is inderdaad erg tof! Ik had in het begin wel een beetje last van de stotterende karakters, maar dat was blijkbaar een bewuste keuze (quote van IMDB):

[...]
Ja okay, er zitten natuurlijk wel referenties naar de anders films in maar dat is allemaal oppervlakkig :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15

Vrijdag

De Zwarte

Alita: Battle Angel (2019)Alita: Battle Angel (2019)
Tweakers: 8.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Romance, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Ik heb de originele anime nooit gezien en de manga nooit gelezen dus heb geen idee tot in hoeverre deze film daar van afwijkt of gelijkloopt.

De film zelf vond ik in elk geval prima. Het speelt zich af in een soort post-apocalyptische setting waar er een grote stad in de lucht zweeft. Een beetje een soort vliegende Amsterdam. Iedereen kijkt er naar op en wil er wonen maar niemand weet eigenlijk waarom :P

Alita wordt voor een deel gevonden en een deel in elkaar geknutseld door een soort cybernetics dokter. Vanwege zijn achtergrond wordt ze een soort tienermeisje dat zichzelf en de wereld letterlijk opnieuw ontdekt.

Gaandeweg ontdekt ze meer over zichzelf, de wereld en de personen om zich heen. Tenminste, dat denkt ze. Natuurlijk is niet iedereen wat ze eerst denkt dat hij of zij is en er zitten hier en daar wat twists in. Ook een love interest maar da's niet zo gek, ze is immers een tiener.

Hoe alles er uit ziet vond ik erg mooi gedaan. De stad Iron City is letterlijk een smeltkroes van mensen, androids, en alles daar tussenin. Erg kleurrijk maar tegelijkertijd ook duidelijk te zien dat er een oorlog (ofzo) heeft gewoed. Een soort kruising tussen Ready Player One, Judge Dredd en een snufje Blade Runner?

Waarom mensen vallen over de ogen van Alita snap ik niet. Wat mij betreft passen ze prima in een wereld waar mensen soms voor bijna 90% robots zijn.

Er zit ook genoeg spektakel in de film en de vechtscenes hebben een aardige "anime" vibe.
Gelukkig is er geen "Michael Bay" syndroom en worden deze scenes overzichtelijk gefilmd zodat je het goed kan zien.

Het einde, samen met wat andere verhaallijntjes, nodigen uit tot een vervolg. Moet zeggen dat een serie ook nog best zou kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Ohja, en Jennifer Conelly is nog steeds een mooie vrouw O+ (vind haar beter oud geworden dan Sandra Bullock :X )

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:20
Vrijdag schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:44:
Alita: Battle Angel (2019)[Afbeelding: Alita: Battle Angel (2019)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Romance, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Ik heb de originele anime nooit gezien en de manga nooit gelezen dus heb geen idee tot in hoeverre deze film daar van afwijkt of gelijkloopt.

De film zelf vond ik in elk geval prima. Het speelt zich af in een soort post-apocalyptische setting waar er een grote stad in de lucht zweeft. Een beetje een soort vliegende Amsterdam. Iedereen kijkt er naar op en wil er wonen maar niemand weet eigenlijk waarom :P

Alita wordt voor een deel gevonden en een deel in elkaar geknutseld door een soort cybernetics dokter. Vanwege zijn achtergrond wordt ze een soort tienermeisje dat zichzelf en de wereld letterlijk opnieuw ontdekt.

Gaandeweg ontdekt ze meer over zichzelf, de wereld en de personen om zich heen. Tenminste, dat denkt ze. Natuurlijk is niet iedereen wat ze eerst denkt dat hij of zij is en er zitten hier en daar wat twists in. Ook een love interest maar da's niet zo gek, ze is immers een tiener.

Hoe alles er uit ziet vond ik erg mooi gedaan. De stad Iron City is letterlijk een smeltkroes van mensen, androids, en alles daar tussenin. Erg kleurrijk maar tegelijkertijd ook duidelijk te zien dat er een oorlog (ofzo) heeft gewoed. Een soort kruising tussen Ready Player One, Judge Dredd en een snufje Blade Runner?

Waarom mensen vallen over de ogen van Alita snap ik niet. Wat mij betreft passen ze prima in een wereld waar mensen soms voor bijna 90% robots zijn.

Er zit ook genoeg spektakel in de film en de vechtscenes hebben een aardige "anime" vibe.
Gelukkig is er geen "Michael Bay" syndroom en worden deze scenes overzichtelijk gefilmd zodat je het goed kan zien.

Het einde, samen met wat andere verhaallijntjes, nodigen uit tot een vervolg. Moet zeggen dat een serie ook nog best zou kunnen.

Ohja, en Jennifer Conelly is nog steeds een mooie vrouw O+ (vind haar beter oud geworden dan Sandra Bullock :X )
Het hele ogen probleem was dat ze bij de eerste trailer niet goed werkte, en na aanpassing veel beter was,
gek genoeg zijn de ogen gelijk qua grootte gebleven maar de pupillen zijn 30% groter gemaakt, om beter te laten passen met de ogen :)

Afbeeldingslocatie: https://d13ezvd6yrslxm.cloudfront.net/wp/wp-content/images/alitabattleangel-sidebyside-eyesfixed-700x300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Vrijdag schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:44:

Voor mij was het (gebasseerd op de trailer, de film nog niet gezien) dat het een anime stijl (ogen) Alita is in een normale wereld (de rest heeft realistische ogen, allemaal?) In een anime film is alles een bepaalde stijl en in de trailers botst het en steekt het erg af in mijn ogen (pun not intended :+ ) Ook vind ik haar erg CGI/nep overkomen. Ik ben erg benieuwd of dat minder word als ik de hele film zie.
Ik was vroeger best fan van Sandra maar in The Bird Box leek ze echt zo'n amerikaanse lelijke verbouwde neus te hebben, ik kreeg er Micheal Jackson vibes van. Ook vast een facelift oid. Misschien beledig ik haar nu en heeft ze niks laten doen maar lijkt me sterk :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@absrnd Ah dat wist ik niet van de pupillen. Nu ik het filmpje kijk zie ik het inderdaad :)

@Mutatie Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar in de film vind ik haar niet uit te toon vallen. Qua belichting, verhouding en beweging (is natuurlijk met mocap gedaan) past ze goed in het geheel. Lastig met het vinden van een vergelijking maar ik kan het het beste omschrijven dat ze niet "vloeiender" beweegt dan een gewoon mens. Geen idee hoe ik dat beter kan uitleggen. Alleen het haar is misschien een tikkeltje "Final Fantasy achtig" maar dat went snel.

Ik heb de film in een IMAX laser zaal gezien, Pathe Spuimarkt in Den Haag. Misschien dat het verschilt als je het in een gewone 2d zaal ziet?

Ja, Sandra heeft inderdaad een nogal standaard Hollywood neus, terwijl Jennifer gewoon ouder is geworden. De rimpels staan haar goed vind ik. En ze heeft nog steeds dezelfde wenkbrauwen als in Labyrinth O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03:41
Gisteren Alita gekeken. Ik ging de film in met weinig verwachting omdat ik online al de reviews al snel heb gescand. Op zich wel een okay popcorn film. Denk de film had veel meer potentie als je kijkt naar de diepgang wat het genre kan brengen zoals Ghost in the Shell. Hier in dit film blijft alles beetje oppervlakkig en vooral het einde vond ik niets. Wel vette vecht scene's, maar dat is ook het enige, de rest van het verhaal en film is te voorspelbaar en biedt verder weinig. Nu maar de manga eens lezen :o :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Ralph Breaks the Internet (2018)Ralph Breaks the Internet (2018)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 111 min | MPAA: PG
Korte omschrijving van de film:
Het verhaal speelt zich af zes jaar na de gebeurtenissen van de vorige film. Vanellope is weer een speelbaar karakter in de game Suger Rush nadat Turbo in de vorige film de game heeft gesaboteerd. Vanellope vindt intussen de races in Sugar Rush wat te voorspelbaar. Dan breekt een meisje per ongeluk de speelkast van het spel Sugar rush. De fabrikant die de onderdelen maakte, is al jaren gesloten. Het kapotte onderdeel is wel online te vinden op eBay, maar het is te duur waardoor het spel buitengebruik gezet wordt. Hierdoor zijn alle inwoners van Sugar Rush opeens dakloos. Vanellope trekt dan zolang in bij Ralph in het arcadespel Fix-it Felix Jr.. De eigenaar van de speelhal komt dan met een nieuw apparaat met de naam Wi-Fi, zodat er in de speelhal gebruik kan worden gemaakt van internet. Hierdoor ontstaat er een nieuwe doorgang in het centraal station. Ralph en Vanellope reizen door het internet om zo Vanellope's arcadegame te kunnen herstellen. (Bron: Wikipedia)

Gisteren deze film gekeken. Ik zit me alleen af te vragen of het wel een kinderfilm is. Het verhaal zelf ik redelijk eenvoudig, het doel dat ze willen halen is duidelijk en goed te volgen, ook voor kinderen. Maar de kracht van deze film zit hem in de dikke knipoog naar het internet, en dat begrijp je denk ik alleen als volwassene. De grappen m.b.t. vormen van sociale media, de werking ervan, storingen, bezoek aan het dark-net, advertenties en pop-up blokkers zijn heel herkenbaar en leuk neergezet. Ik heb smakelijk zitten lachen om de film, dus prima avondje vermaak.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door Pazo op 27-02-2019 11:34 ]

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:40
Mutatie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:57:
[...]

Voor mij was het (gebasseerd op de trailer, de film nog niet gezien) dat het een anime stijl (ogen) Alita is in een normale wereld (de rest heeft realistische ogen, allemaal?) In een anime film is alles een bepaalde stijl en in de trailers botst het en steekt het erg af in mijn ogen (pun not intended :+ ) Ook vind ik haar erg CGI/nep overkomen. Ik ben erg benieuwd of dat minder word als ik de hele film zie.

[...]

Ik was vroeger best fan van Sandra maar in The Bird Box leek ze echt zo'n amerikaanse lelijke verbouwde neus te hebben, ik kreeg er Micheal Jackson vibes van. Ook vast een facelift oid. Misschien beledig ik haar nu en heeft ze niks laten doen maar lijkt me sterk :X
Sandra heeft nu helaas een Hollywood gezicht. Al die vrouwen lijken bijna op elkaar .
Ze kunnen geen emoties meer uitdrukken. Die mond /lippen van haar. Afschuwelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:16
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Romance, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Orginele anime nooit gezien. Maar als film vond ik hem niet super bijzonder. De visuals zijn mooi maar het verhaal zelf is flinterdun en de actie nogal over de top. Prima popcorn-film verder.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
Escape Room (2019)Escape Room (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Deze film speelt zich af in escaperooms. Met als groot verschil dat deze escaperooms dodelijk kunnen zijn. Het idee deed me een beetje denken aan Saw. Escape Room komt niet in de buurt van de kwaliteit van Saw. En het einde slaat echt helemaal nergens op.

Mezelf wel vermaakt, maar ook deze film is ver van memorabel.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

First Man (2018)First Man (2018)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Behoor je tot de "space n00bs" en weet je weinig van "the space race", dan het zeer strenge advies om eerst de TV-serie "The Astronaut Wives Club" te gaan kijken. En stop met lezen van de review.

Behoor je niet tot de "n00bs" en weet je van de hoed & de rand vanaf het moment dat Laika in '57 een baan om de aarde kreeg, dan is dit zeker een film voor jou.

De film belicht het leven van Neil Armstrong sinds de laatste stappen gemaakt buiten de atmosfeer gemaakt zijn met de X-Planes. Samen met een zeer vervelende gebeurtenis in het leven van het gezin Armstrong, verplaatst de film zich zeer snel naar de oostkust van Amerika om getuige te zijn van de ontwikkeling van Gemini en Apollo.

Ryan Gosling vertolkt de rol zeer goed maar persoonlijk hadden ze een andere acteur mogen casten. Something's off, zeg maar maar dat doet niet af aan het verhaal en de (wat mij betreft) hoogstaande manier van regisseren en monteren van deze film. Het is zeker geen epos (met slechts 2 uur en een handjevol minuten) maar precies lang genoeg om misschien wel de grootste prestatie van de mensheid in de 20e eeuw te portretteren.

Het enige nadeel (vind ik) is het onderbelichte psychologische gedeelte van alle betrokkenen (trainingsmaatjes, astronauten en ook zeker sommig andere NASA-stafpersoneel). De impact van de film is wat te licht; het had zwaarder / melancholischer gekund.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.7.png8.7 / 10

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Romance, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Zeer voorspelbare film die toch prima vermaak biedt. Het acteerwerk is over het algemeen goed genoeg om geloofwaardig te blijven. Alleen Christoph Waltz's bijbaantje was absoluut niet geloofwaardig voor iemand op zijn leeftijd. Sommige zaken vond ik wel heel makkelijk gaan, maar uiteindelijk is het toch een verstand op nul popcorn film en als je dat beseft is er weinig mis mee. Er zaten in ieder geval genoeg interessante actiescenes in.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:09
Isn't It Romantic (2019)Isn't It Romantic (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Gistermiddag gekeken op een druilerige zondag met de vriendin, staat op Netflix. Daar is het eigenlijk wel een perfecte film voor. Beetje flauwe humor, maar romantische komedies worden aardig op de hak genomen en dat levert grappige momenten op. Het verhaal; vrouw heeft hekel aan romkom's, raakt in coma en belandt zelf in een romkom wereld waar alles te perfect is. Ik vond het prima wegkijken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:59
Bohemian Rhapsody (2018)Bohemian Rhapsody (2018)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Ik denk dat alles al wel gezegd is in de reviews van andere Tweakers. Sommige nummers vallen opeens op hun plek (Love of my life, We will rock you).
Het meest geniale vond ik wel dat ze Mike Myers de tekst gegeven hebben "this is not the song young kids will play in their car and bang their heads to" :+
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/axz6Oob_460swp.webp

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:13
Free Solo (2018)Free Solo (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Documentary | Runtime: 100 min | MPAA: PG-13
Twee jaar geleden zelf in Yosemite NP geweest en voor de El Capitan gestaan. De berg is zó indrukwekkend, dat het echt gekkenwerk is om hier tegenop te klimmen. Des te indrukwekkender is deze film waarin de klimmer dus zonder touw naar boven klimt. Mooi in beeld gebracht en bleef boeien tot het eind.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:48
The Lego Movie 2: The Second Part (2019)The Lego Movie 2: The Second Part (2019)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Om het heel kort te houden: overslaan!! Deel 1 was zeker de moeite waard maar deel 2 weet zich op geen enkele manier te meten met de voorganger. Enige pluspunt is dat onze zoon van 6jr het leuk vond maar dat is denk ik meer om de bak popcorn die hij kreeg. Onlogisch verhaal, geen lach momenten, geen muziek dat blijft hangen. Jammer
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Chief schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:53:
The Lego Movie 2: The Second Part (2019)[Afbeelding: The Lego Movie 2: The Second Part (2019)]
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Om het heel kort te houden: overslaan!! Deel 1 was zeker de moeite waard maar deel 2 weet zich op geen enkele manier te meten met de voorganger. Enige pluspunt is dat onze zoon van 6jr het leuk vond maar dat is denk ik meer om de bak popcorn die hij kreeg. Onlogisch verhaal, geen lach momenten, geen muziek dat blijft hangen. Jammer
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
Amen _/-\o_
Wij zijn het helemaal met je eens, wat een slecht vervolg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Polar (2019)Polar (2019)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime | Runtime: 118 min | MPAA: TV-MA
Lastig. Aan de ene kant vermakelijk met leuk actiescene's maar het flinterdunne verhaal en de rol van Matt Lucas doen de film geen goed. De rol van Matt wordt zo ongeloofwaardig neergezet dat ik het een beetje irritant vond. Het eerste deel van de film kenmerkt zich door een soms wat misplaatst gevoel voor humor. Ik het tweede stuk van de film krijg je af en toe wat gore wat niet echt een functie lijkt te hebben. Wanneer je een soort John Wick verwacht (waar deze film soms mee wordt vergeleken op Internet) kom je bedrogen uit. Deze heeft lang niet dezelfde allure of klasse.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Upgrade (2018)Upgrade (2018)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
Had een keer ergens de trailer voorbij zien komen van 1 scene en dat zag er best tof uit. Vervolgens de gehele film vergeten dus afgelopen weekend kwam ik hem tegen en eens aangezet om te kijken.
Was een leuke film met een paar goede scenes erin. zowel de actie als camerawerk was tof gedaan.
Ook de humor in sommige scenes zat er lekker in.
Prima film om de avond mee af te sluiten en heb me er uitstekend mee vermaakt. Toch wel een aanrader dit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Instant Family (2018)Instant Family (2018)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Een zeer vermakelijke film met een mooie boodschap over adoptie en familie, wij hebben er met veel plezier naar gekeken. Kan er verder geen lang verhaal van maken, verbaast me alleen dat de film zo laat is uitgekomen in NL..
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

The Lego Movie 2: The Second Part (2019)The Lego Movie 2: The Second Part (2019)
Tweakers: 3.0 | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Een logisch vervolg op de succesvolle Lego Movie. Iets minder leuk dan deel 1 maar toch weer prima vermaak, vooral voor kinderen. Ik moet wel zeggen dat de charme van Lego films wel wat achteruit gaat nu de films elkaar in vrij hoog tempo opvolgen (Lego Movie, Batman, Ninjago). Het blijft natuurlijk min of meer hetzelfde waar je naar kijkt in steeds een andere setting. The Lego Movie deel 1 was verfrissend en orgineel en dat is The Lego Movie 2: The Second Part toch duidelijk minder. Ik vind de 3.0 welke de film nu krijgt op Tweakers echt behoorlijk te laag. Een 6.5 lijkt mij een beter passende score.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

The Meg (2018)The Meg (2018)
Tweakers: 6.2 | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13
Korte omschrijving van de film:
Een onderzoeksduikboot - onderdeel van een internationaal diepzee-observatieprogramma - wordt aangevallen door een enorm wezen waarvan werd gedacht dat deze was uitgestorven. De duikboot met de bemanning ligt nu op de bodem van de oceaan, met de bemanning gevangen. Onder flinke tijdsdruk wordt de ervaren diepzeereddingsduiker Jonas Taylor ingeschakeld om de bemanning te redden van de enorme prehistorische 25 meter lange haai, bekend onder de naam megalodon. (Bron: MovieMeter)

Een uit de kluiten gewassen haai die dood en verderf zaait. Denkend aan Jaws. Met die gedachte begon ik deze film te kijken. Maar Jaws was zeker een stuk beter. Het begin van de film is veelbelovend, maar naarmate de tijd verstrijkt wordt het verhaal steeds dunner en vooral enorm voorspelbaar. Het einde vond ik ook wat zwakjes. Het acteerwerk is opzich prima. Prima avondje vermaak, maar 1 keer kijken is genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:46
Rivanov schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:49:
Free Solo (2018)[Afbeelding: Free Solo (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Documentary | Runtime: 100 min | MPAA: PG-13
Twee jaar geleden zelf in Yosemite NP geweest en voor de El Capitan gestaan. De berg is zó indrukwekkend, dat het echt gekkenwerk is om hier tegenop te klimmen. Des te indrukwekkender is deze film waarin de klimmer dus zonder touw naar boven klimt. Mooi in beeld gebracht en bleef boeien tot het eind.
Kijk in dat geval https://www.youtube.com/watch?v=ll5C3uBVHR8 ook maar even. Belgische presentator die na een paar keer 'oefenen' in de ardennen met een team ervaren klimmers El Capitan gaat beklimmen. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 13:50

Niellie41

[object Object]

Chief schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:53:
The Lego Movie 2: The Second Part (2019)[Afbeelding: The Lego Movie 2: The Second Part (2019)]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
In welke taal heb je de film gekeken?

Ik heb de originele versie gezien en ik vond het zelf wel leuk. Er zijn veel verwijzingen naar pop culture en andere films. Veel grappen gaan verloren in de vertaling. Dit geldt voor veel animatie films en cartoons.

Spoiler alert:
YouTube: LEGO MOVIE 2 Breakdown! Easter Eggs & Hidden Jokes Revealed!

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 04-03-2019 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:15
WernerL schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:09:
Escape Room (2019)[Afbeelding: Escape Room (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Deze film speelt zich af in escaperooms. Met als groot verschil dat deze escaperooms dodelijk kunnen zijn. Het idee deed me een beetje denken aan Saw. Escape Room komt niet in de buurt van de kwaliteit van Saw. En het einde slaat echt helemaal nergens op.

Mezelf wel vermaakt, maar ook deze film is ver van memorabel.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Cube eigenlijk? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Cold Pursuit (2019)Cold Pursuit (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R
Het begin van de film is sterk, maar helaas zakt de film daarna behoorlijk in zodanig dat mijn "single-serving" buurman een redelijk deel slapend heeft doorgebracht en in mijn opinie heeft hij ook weinig gemist. Vooropgesteld ik hoef niet perse van eerste tot de laatste minuut actie te zien om het een goede film te laten zijn, maar een verhaal dat prima in 90 minuten verteld kon worden is uitgesmeerd over een kleine twee uur en dat komt deze film niet ten goede. De meeste plot twists zag ik aankomen en door de ontwikkelingen in de film kon ik al een aardig beeld vormen over de finale kreeg ik een kleine irritatie over dat ik gevoelsmatig continue zat te wachten op progressie. Daarnaast zaten er een hoop inconsistenties in diverse karakters en de film. Ook de finale was afgezien van de voorspelbaarheid niet bevredigend en bijvoorbeeld in de finale zag ik dat sommige pistolen niet daadwerkelijk worden afgevuurd, je ziet wel digitaal toegevoegde mondingsvuur, maar geen huls uitwerp actie.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 07:48
Niellie41 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:42:
[...]

In welke taal heb je de film gekeken?

Ik heb de originele versie gezien en ik vond het zelf wel leuk. Er zijn veel verwijzingen naar pop culture en andere films. Veel grappen gaan verloren in de vertaling. Dit geldt voor veel animatie films en cartoons.

Spoiler alert:
YouTube: LEGO MOVIE 2 Breakdown! Easter Eggs & Hidden Jokes Revealed!
Origineel. Dat is het voordeel van kinderen hebben die ook vloeiend Engels spreken. Helaas worden de grappen er nog steeds niet beter op.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houstyn
  • Laatst online: 14-09 20:19
Free Solo (2018)Free Solo (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.4 | Genre: Documentary | Runtime: 100 min | MPAA: PG-13
Wauw. Wat een beelden, en wat een mooie manier waarop dit getoond - en verteld wordt. Ik was al erg benieuwd omdat ik Alex Honnold al vaker heb gezien in kortere YouTube video's en marketing filmpjes. Ook had ik al vaker goede verhalen gehoord over deze film. De zaal zat compleet vol.

En deze zaal bleef compleet stil. De eerste beelden van de gigantische El Capitan muur waren ongelofelijk imponerend, en het verhaal van deze klimmer boeide iedere seconde. Daarbij was het leuk dat ook de persoonlijkheid van Alex meer naar voren kwam, waarbij iedere relatie die hij heeft moet wijken voor zijn 'gevaarlijke' passie voor klimmen zonder touw. Door zijn persoonlijkheid en zijn prioriteiten in zijn leven kwamen soms grappige stukken goed naar voren. Ook vond ik het leuk dat de camera crew naar voren werden gehaald, en hoe zij ook invloed hadden op de beelden van de film maar ook de prestaties van Alex. Een dikke aanrader, ook als je - zoals ik niet heel veel interesse hebt in de sport maar gewoon een goede film/documentaire wil zien met prachtige beelden.

Het enige wat ik minder vond aan de film was de volgorde van bepaalde aspecten in de documentaire. Deze voelden soms niet helemaal op zijn plaats, waardoor ik op sommige momenten net in een verhaal begon te komen die dan opeens werd afgekapt naar iets anders. Maar nogmaals doet dit niets af van deze prachtige film die naar mijn mening de Oscar van beste documentaire zeker heeft verdiend.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Blue Ruin (2013)Blue Ruin (2013)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R
Ik zag deze film afgelopen zaterdag op Canvas. Took me by surprise. Vond het een erg sterke, en ook erg zieke film. Zat met een open mond te kijken. Totaal onbekend voor mij, acteurs herkende ik totaal niet. Toch altijd wel leuk die films die op Canvas komen, raad ik zeer zeker aan, erg vermakelijke film. Je moet wel een sterke maag hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
He's Out There (2018)He's Out There (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R
Waardeloos verhaal, en de acteurs (op Yvonne Strahovski na) hebben blijkbaar iets te weinig les gehad op de toneelschool.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10
Against the Night (2017)Against the Night (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 85 min | MPAA: Not Rated
Zelfde als de vorige: waardeloos verhaal, en slecht acteerwerk.
Redcon-1 (2018)Redcon-1 (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: Not Rated
Het verhaal leek me interessant (jaja, 13 in een dozijn). Maar mijn god: wat is het slecht uitgewerkt zeg. Op een bepaald moment had ik niet meer door waarom sommige soldaten aan het moorden sloegen, terwijl de rest maar gewoon toekeek.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

( Vanavond maar eens wat beter vooronderzoek doen voordat ik een film start. 8)7 )

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Cold Pursuit (2019)Cold Pursuit (2019)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R
De sneeuwruimer zoekt maffialeden op maar vindt ze zonder moeite. Dit is gewoon niet realistisch. Dit had beter gemoeten. Ze hadden de zoektocht naar de bendeleden uitgebreider moeten laten zien. Ook laat Liam Neeson te weinig emotie zien tijdens dramatische gebeurtenissen. De film wordt beter naarmate hij vordert, maar dit is duidelijk niet de hoogvlieger waar ik op zat te wachten. Een film waar je je bed niet voor uit hoeft te komen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

edit:
o ja, ik was vergeten om nog even te melden dat die domme kaartjes in de film meestal nergens op slaan. Steeds als er iemand het loodje legt komt er een domme kaart in beeld met de naam van de ongelukkige. Afgekeken van andere films waarschijnlijk, maar behoorlijk misplaatst in deze onzinnige film.

[ Voor 7% gewijzigd door Salvatron op 05-03-2019 17:29 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:15
Hm, sneeuwruimer? Is dat dan een Engelse versie van Kraftidioten / In Order Of Disappearance?

Dat is wel echt een goeie film overigens.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
@josh-hill Cold Pursuit is inderdaad de engelse verfilming.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pazo schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:17:
Het begin van de film is veelbelovend, maar naarmate de tijd verstrijkt wordt het verhaal steeds dunner en vooral enorm voorspelbaar. Het einde vond ik ook wat zwakjes.
De boekenreeks is erg erg goed en een stuk beter, het is jammer dat ze dit ervan gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
@Salvatron e.a.:

Voor wie het niet weet: Cold Pursuit is niet een recht-toe-recht-aan serieus bedoelde actiefilm ala Taken e.d. Het is juist meer een soort persiflage/(black-)comedy-ish variant op dat soort films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
Escape Room (2019)Escape Room (2019)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Best aardige film, zolang je de laatste 15 minuten overslaat. Want dat slaat inderdaad helemaal nergens meer op. Horror kun je dit niet noemen, bij totaal gebrek aan bloed of gore. Als psychologische thriller komt de film ook niet heel denderend uit de verf. Cube werd al aangehaald als referentie, en ik zie de gelijkenissen/overeenkomsten absoluut. Maar waar die film een ijzersterke thriller was, is dit een slap aftreksel. Op zich is de film nog wel te kijken, maar het waardeloze einde draait hem de nek om.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Is er een duidelijke definitie van horror? Of is horror nu meer een verzamelnaam met als rock muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:09
MrVegeta schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:57:
Is er een duidelijke definitie van horror? Of is horror nu meer een verzamelnaam met als rock muziek?
Interessante vraag. Het kan zowel ontzettend veel bloed en marteling zijn als rustige films die dood eng zijn. Vind zelf vooral de 2e soort interessant maar die zijn er niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Captain Marvel (2019)Captain Marvel (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Gister als Marvel fan uiteraard direct naar Captain Marvel geweest. Vol verwachting kijkend naar de film. Klappende mensen vanwege het Stan Lee tribute aan het begin (geen spoiler is niets echt boeiend), zwaar irritant. Daarna begon de film. Aangezien dit een "Origins"-film is start hij vrij traag, achtergrond verhaal is aardig, maar niet bijzonder. Later als ze haar krachten ontdekt komt er een leuke partij aktie in. De humor is uiteraard weer volop aanwezig en ik heb genoten van de jongere Nick Fury. Al met al een aanrader voor de Marvel fan, maar het is zeker geen topper in de franchise.

spoiler:
Wel enorm genoten van hoe Nick Fury zn oog kwijt raakt

Wat mij wel enorm irriteerde waren de mede bioscoop bezoekers. de meiden die naast mij zaten waren onuitstaanbaar, ik heb niet kunnen tellen hoe vaak de term "Oh my gawd", "really" en "how funny" voorbij zijn gekomen. (Het waren gewoon Nederlandse meiden, maar blijkbaar is Engels een interessantere taal)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
offtopic:
[quote](Het waren gewoon Nederlandse meiden, maar blijkbaar is Engels een interessantere taal)[/]

De jeugd van tegenwoordig ;). niet om het een of ander maar heb vaak zat dat in de stad er Nederlandse mensen een heel gesprek in het Engels tegen elkaar hebben om het vervolgens weer in het Nederlands met elkaar dunnetjes over te doen. Ach ja.. zolang ze dat in de normale omgang niet doen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mad-Matt schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:30:
Captain Marvel (2019)[Afbeelding: Captain Marvel (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Gister als Marvel fan uiteraard direct naar Captain Marvel geweest. Vol verwachting kijkend naar de film. Klappende mensen vanwege het Stan Lee tribute aan het begin (geen spoiler is niets echt boeiend), zwaar irritant. Daarna begon de film. Aangezien dit een "Origins"-film is start hij vrij traag, achtergrond verhaal is aardig, maar niet bijzonder. Later als ze haar krachten ontdekt komt er een leuke partij aktie in. De humor is uiteraard weer volop aanwezig en ik heb genoten van de jongere Nick Fury. Al met al een aanrader voor de Marvel fan, maar het is zeker geen topper in de franchise.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Hoe zit dat nou met Captain Marvel en haar krachten? Her en der las ik dat ze ongeveer net zo sterk/vermogend is als Thanos en bijkans de sterkste superheld in het hele Marvel universum. Volgende maand komt Endgame uit. Is het introduceren van een enorm krachtig personage (zeg maar niveau Dr Manhattan) zo vlak voor die release van Endgame niet een soort Deus Ex Machina?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vrijdag schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Hoe zit dat nou met Captain Marvel en haar krachten? Her en der las ik dat ze ongeveer net zo sterk/vermogend is als Thanos en bijkans de sterkste superheld in het hele Marvel universum. Volgende maand komt Endgame uit. Is het introduceren van een enorm krachtig personage (zeg maar niveau Dr Manhattan) zo vlak voor die release van Endgame niet een soort Deus Ex Machina?
Hier zit een gigantische spoiler in voor mensen die de strips niet lezen maar alleen de films kijken.
spoiler:
Ze krijgt haar krachten door de Tesseract, ze wordt door een ongeluk vol geraakt door een explosie met straling, de straling wordt door haar lichaam geabsorbeerd en daardoor krijgt ze haar krachten. Aan het eind van de film heeft ze deze onder controle en is ze ongelooflijk sterk. Ze vliegt dwars door ruimteschepen heen zonder ook maar iets te voelen, Ze vliegt door de explosie heen van minstens 12 Kree planet-bomb warheads en heeft nergens last voor en aan het eind vliegt ze zonder helm door een warp-jumppoint naast een ruimte schip. Dus ja, ze is ongelooflijk sterk en als ik het zo zie zou de film in 5 minuten klaar kunnen zijn. Maar aangezien deze ruim 2.5 uur duurt zal het wel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Oof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-04 15:16
Na het kijken van beide series van Fullmetal Alchemist, heb ik de film gekeken genaamd "conqueror of Shamballa" (geen idee of ik dat zo goed spel..)
Ik vond de film leuk.... Maar ook tegenvallen. Ipv een nieuwe serie te maken als vervolg op het uiterst boeiende verhaal hebben ze een "korte" film gemaakt die het maar heel snel afmaakt. Jammer.

Overigens is Fullmetal Alchemist zeer zeker een aanrader om te kijken. Beide series.

~ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mad-Matt schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Hier zit een gigantische spoiler in voor mensen die de strips niet lezen maar alleen de films kijken.
spoiler:
Ze krijgt haar krachten door de Tesseract, ze wordt door een ongeluk vol geraakt door een explosie met straling, de straling wordt door haar lichaam geabsorbeerd en daardoor krijgt ze haar krachten. Aan het eind van de film heeft ze deze onder controle en is ze ongelooflijk sterk. Ze vliegt dwars door ruimteschepen heen zonder ook maar iets te voelen, Ze vliegt door de explosie heen van minstens 12 Kree planet-bomb warheads en heeft nergens last voor en aan het eind vliegt ze zonder helm door een warp-jumppoint naast een ruimte schip. Dus ja, ze is ongelooflijk sterk en als ik het zo zie zou de film in 5 minuten klaar kunnen zijn. Maar aangezien deze ruim 2.5 uur duurt zal het wel anders zijn.
Ha dankjewel! Dan hoop ik dat ze voor Endgame wel iets bedenken om het interessant te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vrijdag schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:12:
[...]
Ha dankjewel! Dan hoop ik dat ze voor Endgame wel iets bedenken om het interessant te houden :)
Ik denk het wel. Laatst was er een stukje over de test-screening en een man schreef.
"zelf woon ik geen test-screenings bij maar ik ben er wel altijd bij. Niemand gaf wat vrij over hoe de film was, maar dit was de eerste screening waar ik tijdens de film niemand naar de wc zag gaan wat voor zo'n lange film wel wat zegt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben het wel helemaal zat dat er een statement moet worden gemaakt in elke film nu. Mensen overschatten dat Twitter behoorlijk. Maak gewoon een leuke film, je hoeft er niet een politiek agenda bij te slepen. Voor elke trol op Twitter die afgeeft op vrouwen zijn er 100 die het geen fuck uitmaakt als het je een leuke film is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Vrijdag schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Mijn grote vraag is niet of aan het eind van endgame Thanos verslagen is, maar wat er aan de hand is met iedereen die tot stof is gegaan. Er gaan theorieën dat dr strange iets heeft gedaan met de timestone, dat hij een spreuk heeft gedaan zodat het enkel lijkt alsof iedereen weg is, er gaan theorieën die praten over de soulstone (en dat iedereen die weg is daar nu in opgesloten zit), er gaan theorieën dat alle weggewaaide stofjes weer terugkomen etc. Ik ben erg benieuwd hoe zich dat gaat uitpakken.

Daarnaast hoop ik meer van Thanos te zien. Ik vind het (net als Cable in Deadpool 2) een pittige verhaallijn. Iets wat mooi weergegeven is en wat van mij gerust nog verder uitgediept mag worden.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
MrVegeta schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:30:
Ik ben het wel helemaal zat dat er een statement moet worden gemaakt in elke film nu. Mensen overschatten dat Twitter behoorlijk. Maak gewoon een leuke film, je hoeft er niet een politiek agenda bij te slepen. Voor elke trol op Twitter die afgeeft op vrouwen zijn er 100 die het geen fuck uitmaakt als het je een leuke film is.
Dat speelfilms verkapt of minder verkapt maatschappijkritiek of andere (politieke) statements bevatten is al zo oud als het medium zelf en is echt niet begonnen sinds Twitter e.d. De wereld van filmmakers e.d. is relatief progressief (er zijn uitzonderingen uiteraard) dus springen graag in op actuele maatschappelijke kwesties. Dat is dus al sinds voor WO-1 met films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MrVegeta schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:30:
Mee eens, maar dit is niets nieuws. Dit gebeurd al jaren zoals al gezegd is.

Persoonlijk heb ik hier niet veel van gemerkt in Captain Marvel (was ik wel bang voor).
Tuurlijk komt er wat vrouwen-onderdrukking in voor, maar dat gaat over de luchtmacht in de jaren 90 en dat is gewoon waarheid. Verder wordt er niet echt een vrouw-emancipatie agenda gevoerd in de film
boomr schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:07:
[...]

Mijn grote vraag is niet of aan het eind van endgame Thanos verslagen is, maar wat er aan de hand is met iedereen die tot stof is gegaan. Er gaan theorieën dat dr strange iets heeft gedaan met de timestone, dat hij een spreuk heeft gedaan zodat het enkel lijkt alsof iedereen weg is, er gaan theorieën die praten over de soulstone (en dat iedereen die weg is daar nu in opgesloten zit), er gaan theorieën dat alle weggewaaide stofjes weer terugkomen etc. Ik ben erg benieuwd hoe zich dat gaat uitpakken.

Daarnaast hoop ik meer van Thanos te zien. Ik vind het (net als Cable in Deadpool 2) een pittige verhaallijn. Iets wat mooi weergegeven is en wat van mij gerust nog verder uitgediept mag worden.
1 ding is zeker, ze komen terug :)

[ Voor 34% gewijzigd door Mad-Matt op 07-03-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

arsimo schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:03:
@Salvatron e.a.:

Voor wie het niet weet: Cold Pursuit is niet een recht-toe-recht-aan serieus bedoelde actiefilm ala Taken e.d. Het is juist meer een soort persiflage/(black-)comedy-ish variant op dat soort films.
dat komt niet erg tot uiting

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het klopt dat films al vanaf het begin een politieke statement brengen. Maar tegenwoordig is het zo doorgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bohemian Rhapsody (2018)Bohemian Rhapsody (2018)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Ik heb altijd al wel wat met de muziek van Queen gehad. Concert van Wembley '86 grijsgedraaid.
Ik moest even wennen aan de acteur. Die echt wel goed is, maar m.i. nog beter kon. Ik miste de energie van Freddy op het podium

Maar dat ik al dagenlang Queen en delen van Live Aid aan het luisteren ben, zegt genoeg. En ik vergeef het Rami Malek. Freddie Mercury is niet te evenaren.
Dat ze juist naar Live Aid toewerken daar stoppen is perfect!

Fantastische film
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.pngundefined / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Grafisch ziet het er heel goed uit, ook op 3D gebied komt het uitstekend uit de verf. Al vraag ik me af in hoeverre je het echt mist als je deze film in 2D kijkt. Brie Larson zet een prima Captain Marvel neer, en ze hebben een goede balans tussen grappig en serieus gevonden wat mij betreft. Ik denk dat ze Samuel Jackon met cgi een jongere versie van zichzelf gegeven hebben, lijkt me sterk dat dit met makeup gedaan is. De kat gaf mij wel een beetje heel erg een MiB gevoel, maar echt storen deed het niet. Visueel is de film zeer sterk, maar ik mis iets. Iets dat Avengers Infinity War beter deed maar ik kan niet bedenken wat het is. Leuke film die lekker weg kijkt, maar ik hoef em niet nog 2x te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
Gods of Egypt (2016)Gods of Egypt (2016)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
Gewoon nee. Als je tijd kostbaar is en je ziet deze op Netflix staan? Gewoon laten staan en heel erg hard negeren. Samen met een vriend gekeken en als je met z'n tweeën tijdens de film gaat afkraken en daar hard om moet lachen dan weet je dat het een erg slechte film is. Bekende acteurs die gewoon maar hun ding doen. En dan hopen dat rondborstige tegenspeelsters het script redden? Als je er dan de allerslechtste CGI tegen gaan gooit sinds the mummy returns..
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Black Mirror: Bandersnatch (2018)Black Mirror: Bandersnatch (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: TV-MA
Een hoog cijfer op Tweakers zorgde voor aardig hooggespannen verwachting welke niet helemaal waar gemaakt konden worden. De film past redelijk in de Black Mirror lijn en heeft een duistere donkere vibe. Waar de film wat mij betreft steken laat vallen is direct hetgene wat de film ook redelijk uniek maakt; als kijker krijg je op gezette tijden keuzes die je kunt maken welke invloed hebben op het verloop van de film. In de praktijk blijken de keuzes er eigenlijk weinig toe te doen. Waar je een "foute" keuze maakt kom je weer terug bij het betreffende keuzemoment en veel keuzes zorgen voor maar een marginale verandering in het verloop. Ook de manier waarop de keuzes zijn verwerkt vond ik niet helemaal optimaal. Er valt namelijk een soort korte pauze in de film wat ik af en toe hinderlijk vond. Het verhaal begint goed maar wist mij uiteindelijk niet te overtuigen. Een 6.5 lijkt mij voldoende.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58

PinusRigida

I put the p in pool.

Cargo (2017)Cargo (2017)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: N/A
Een zombiefilm maar eentje 'anders dan anders'...

Met tijden best spannend maar vond vooral de invalshoek interessant en de manier waarop het hoofdpersonage zijn doel
spoiler:
(het vinden van iemand die de zorg voor zijn dochtertje overneemt omdat hij weet dat hij er niet lang meer zal voor kunnen zorgen)
ondanks alles toch bereikt.
Dit doel komt tot een verrassende conclusie op het eind van de film, waarbij je beseft dat, of op z'n minst het je afvraagt of hij die specifieke situatie al van bij het begin van z'n 'avontuur' had voorzien, en zich erop had voorbereid.

Er komen een paar mooie momenten in voor (o.a. de eind-scene met het parfum van z'n vrouw vond ik pakkend)...
Een zombiefilm met de nadruk, niet op de epidemie, de pandemie, de chaos en de horror, maar veel kleinschaliger, de nadruk op hoe één persoon er alles aan doet om zijn enige doel te bereiken: een toekomst voor zijn kind.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

[ Voor 22% gewijzigd door PinusRigida op 11-03-2019 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
[/table]Genereer je eigen UBB code review
On the Basis of Sex (2018)On the Basis of Sex (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: PG-13
Niet het soort film waar ik normaal heen ga, maar besloot het een kans te geven.
Blij dat ik dat gedaan heb, want ik vind hem echt goed. Armie Hammer speelt zeer sterk als de echtgenoot die zijn vrouw onvoorwaardelijk steunt. Felicity Jones zet geloofwaardig een karakter neer met veel kennis en gedrevenheid, maar dat ook onzeker en zeer onervaren is.
Vice (2018)Vice (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 132 min | MPAA: R
En dan hebben we dit verhaal, dat voor mij een beetje tussen de wal en het schip belandt. De makers konden volgens mij niet kiezen wat ze wilden maken: Een documentaire of een satire/parodie. Daardoor zitten er teveel kwinkslagen in zodat ik het niet serieus kan nemen als documentaire, maar als satire slaat het de plank ook mis. Op zich prima werk van Christian Bale en Amy Adams, al is het echt te duidelijk zichtbaar dat ze makeup gebruikt hebben om de acteurs te verouderen.
Wat helemaal te beroerd voor woorden is, is dat Cheney tot 2 maal toe rustig kan vertellen dat hij naar het ziekenhuis moet ivm hartfalen. Als je echt een hartaanval krijgt, dan blijf je niet rustig rondlopen om het uit te leggen. Afhankelijk van de zwaarte van de aanval varieert het van zeer zware kramp in je borst, tot ter plekke neervallen.

[ Voor 17% gewijzigd door AcidBurn op 10-03-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PinusRigida schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:47:
Cargo (2017)[Afbeelding: Cargo (2017)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: N/A
undefined
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Goed verhaal, lekker kort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:59
AcidBurn schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:28:
Captain Marvel (2019)[Afbeelding: Captain Marvel (2019)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Grafisch ziet het er heel goed uit, ook op 3D gebied komt het uitstekend uit de verf. Al vraag ik me af in hoeverre je het echt mist als je deze film in 2D kijkt. Brie Larson zet een prima Captain Marvel neer, en ze hebben een goede balans tussen grappig en serieus gevonden wat mij betreft. Ik denk dat ze Samuel Jackon met cgi een jongere versie van zichzelf gegeven hebben, lijkt me sterk dat dit met makeup gedaan is. De kat gaf mij wel een beetje heel erg een MiB gevoel, maar echt storen deed het niet. Visueel is de film zeer sterk, maar ik mis iets. Iets dat Avengers Infinity War beter deed maar ik kan niet bedenken wat het is. Leuke film die lekker weg kijkt, maar ik hoef em niet nog 2x te zien.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Wat ik me afvraag: hoe kijkt deze Marvel film weg voor iemand die niet alle films over het Marvel universum gezien heeft?

Ik vind films over superhelden vaak heel vermakelijk maar de laatste tijd zijn alle Marvel films allemaal zo met elkaar verweven dat je als niet hardcore fan soms de draad kwijt raakt. Dan moet je films over Captain America, Thor en Antman gezien hebben om de nieuwe Avengers te kunnen volgen. En dan denk ik: laat maar.... Zelfs bij Black Panther, die ook op zichzelf staand heel cool was, zat er op het einde toch nog een verwijzing in.

Ten tijde van de X-man trilogie was het tenminste nog overzichtelijk. :)

Ps.
Het plan is deze in Londen te gaan zien maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@D-e-n Captain Marvel heeft wel enkele referenties naar andere superhelden, maar is niet zo verweven als sommige Marvel films en dus prima te kijken voor personen die niet zo bekend is met de Marvel Universum.

[ Voor 13% gewijzigd door squaddie op 10-03-2019 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Sterker nog: je kan Captain Marvel volledig los kijken van de rest van de Marvel films, niks aan de hand.
De enige directe verwijzingen zijn Nick Fury en Agent Coulson, en de end-credit scene.

Ik heb ook niet alle Marvel films gezien. Captain America: The First Avenger vond ik niks aan, de Thor films heb ik nooit compleet afgekeken, Guardians of the Galaxy beide delen doorheen geskipped.
Antman 1 en 2 niet gezien. De tv series zijn ook allemaal niet aan mij besteed, op Jessica Jones na.
En toch heb ik geen moeite om de verhaallijnen te volgen, deels door even snel wikipedia na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@AcidBurn
Ik heb al een YouTube filmpje gekeken :)

Jessica Jones hebben we overigens ook gezien. Luke Cage was ook nog wel te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:25

Baseman77

We move

Wat helemaal te beroerd voor woorden is, is dat Cheney tot 2 maal toe rustig kan vertellen dat hij naar het ziekenhuis moet ivm hartfalen. Als je echt een hartaanval krijgt, dan blijf je niet rustig rondlopen om het uit te leggen. Afhankelijk van de zwaarte van de aanval varieert het van zeer zware kramp in je borst, tot ter plekke neervallen.
Cheney is juist berucht vanwege zijn vele hartaanvallen en de luchtige manier waarop hij daarmee omging.
Dat gedeelte zou daarom 'gewoon' correct kunnen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houstyn
Vice (2018)Vice (2018)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 132 min | MPAA: R
Vanaf de eerste persberichten al nieuwsgierig naar deze film, mede door Christian Bale. De andere cast sprak me ook erg aan, en de interesse werd er niet minder door na de trailer ongeveer 10 keer in de bioscoop te hebben gezien. Ik had hoge verwachtingen, vooral na de Golden Globes, en de Oscars.

De film ging meer in het verleden van Dick Cheney dan ik had verwacht. Dit vond ik wel een leuke manier om beter te begrijpen hoe hij als persoon in elkaar zat. Waar ik dit minder gedaan vond was zijn klim naar de hoge posities in het witte huis. De stap tussen stagiair en vice-president kwam naar mijn mening niet veel terug. Wat wel veel terug kwam was het goede acteerwerk, en de goede snelheid van de scenes en de film die (ondanks de speelduur) niet te lang duurde.

Aanrader als je dergelijke biografische films kan waarderen. Waar dit voor mij nog leuker werd was dat ik dit persoon nooit gekend heb. Voeg daarbij het superhoede acteerwerk toe, en je hebt een prima film als resultaat.
High Life (2018)High Life (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 110 min | MPAA: R
Tja, en dan kom je bij High Life. Vooral benieuwd naar de film door de Robbert Pattinson, waar ik na Good Time wel meer benieuwd naar was geworden. Ook leuk om een film zonder trailers in te gaan - en verrast te worden.

De film begon naar mijn mening erg goed. Het wekte interesse door de manier waarop dingen nog niet werden uitgelegd - maar er wel naar werd gesuggereerd. De kwaliteit ging echter snel naar beneden, wat vooral te maken had met de vreselijke omgevingen en special effects. Het ruimteschip leek meer op een schipcontainer die op een donkere parkeerplaats was neergezet, en de gangen in het ruimteschip deden me denken aan een verlaten schoolgebouw die beplakt was met zilverfolie. Ik las later dat er bewust was gekozen voor weinig special effects, maar dit komt een film in de ruimte niet echt ten goede als het zó amateuristisch lijkt. Het deed mij erg denken aan iemand zijn school project.

Het acteerwerk was prima, maar daarbij waren de karakters naar mijn mening allemaal un-likeable. Ik vond het jammer dat ik de film zo vond tegenvallen, vooral omdat ik het concept en verhaal wel héél erg interessant had gevonden. Hier had veel meer ingezeten en het viel mij erg tegen. (Net als 6 andere mensen die wegliepen uit de bioscoop)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10
Peterloo (2018)Peterloo (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Drama, History | Runtime: 154 min | MPAA: PG-13
Zonder verwachtingen naar deze film gegaan. Alleen de hoofdpersonage kwam me bekend voor uit bijrollen in James Bond films. Acteurs zijn voor mij niet altijd een reden om naar een film te gaan, en de trailer en poster maakten me nieuwsgierig genoeg.

De film is naar mijn mening véél te lang. Met 2,5 uur aan dialogen van zoveel karakters was de film voor mij geen moment interessant te noemen. Het acteerwerk was prima, en de omgevingen mooi nagemaakt. Maar het kon me echt geen moment boeien, tot het moment dat de strijd daadwerkelijk losbarstte in het einde. Dit was echter niet voldoende om de film goed te noemen.

Geen aanrader voor mensen die wel een beetje actie/spanning in een film verwachten. Wel vond ik het leuk om meer te weten te komen over een gebeurtenis waarvan ik nooit eerder heb gehoord.
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Niet de grootste Marvel fan, maar kan soms een leuke actie wegkijker wel erg waarderen. Daarom toch besloten om naar deze film te gaan.

De actie was prima, acteerwerk ok, en het verhaal boeiend genoeg om door te komen. Op 3/4 van de film ging het wat te traag, wat in het einde wel werd goedgemaakt met goede actie. Als Marvelfilm een stuk minder dan het andere werk dat uitgekomen is, maar is ook zeker niet saai te noemen. Heb er een leuke ervaring aan overgehouden. (Afgezien van een huilende baby in de bioscoop. De films is toch 12+ ?!)

Marvel fans zullen het wat meer waarderen dan ik. Maar slecht is deze film zeker niet. Ook mooi hoe de special effects bij Samuel L. Jackson hem erg realistisch jong uit konden laten zien. Geef het een kans als je wat domme popcorn actie wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 17:10
Houstyn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:58:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14][...]Afgezien van een huilende baby in de bioscoop.
Een huilende baby? Serieus? Dat is toch helemaal niet toegestaan in de bios? Het harde geluid lijkt me ook niet geschikt voor een baby. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door -Moondust- op 11-03-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
-Moondust- schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:18:
[...]

Een huilende baby? Serieus? Dat is toch helemaal niet toegestaan in de bios? Het harde geluid lijkt me ook niet geschikt voor een baby. |:(
Mee eens! Het viel nog mee van de baby die ongeveer 2x huilde, maar datzelfde gezin had ook een dochter die ik niet ouder zou schatten dan 10 jaar oud die ook 5x de zaal in - en uit is gegaan. Daarnaast nog gillende meisjes, stoel trappende kinderen voor me en het welbekende popcorn gesmak. Ik ben wat gewend maar het publiek bij deze film viel me erg tegen.

De volgende keer wacht ik de blockbusters wel een paar weken af... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Houstyn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:58:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Vice (2018)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Vice (2018)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 132 min | MPAA: R
[justify]Vanaf de eerste persberichten al nieuwsgierig naar deze film, mede door Christian Bale. De andere cast sprak me ook erg aan, en de interesse werd er niet minder door na de trailer ongeveer 10 keer in de bioscoop te hebben gezien. Ik had hoge verwachtingen, vooral na de Golden Globes, en de Oscars.
Ik weet niet wat ik van Vice moet vinden. Het is geen documentaire maar drama is het ook niet. Daarvoor ontbreekt een verhaallijn van bijvoorbeeld een journalist die één en ander probeert te onderzoeken, of een politieke tegenstander. Dan leef je mee, word je een verhaal ingetrokken, net als bij House of Cards. Nu gaf de film me alleen een ongemakkelijk gevoel van walging. Bij elke hartaanval had ik iets van "Die you motherfucker". :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Vrijdag schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:57:
[...]

Goed verhaal, lekker kort :P
Haha, ja idd. was wat kort van stof...

bij deze heb ik mijn post wat aangepast. :)

[ Voor 82% gewijzigd door PinusRigida op 11-03-2019 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The Mule (2018)The Mule (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R
Van t weekend in de bios gezien. Erg langzame en saaie film. Voor mij een gebrek aan beter wat er op dat moment draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:15

Punkrocker

Mostly harmless

Houstyn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Mee eens! Het viel nog mee van de baby die ongeveer 2x huilde, maar datzelfde gezin had ook een dochter die ik niet ouder zou schatten dan 10 jaar oud die ook 5x de zaal in - en uit is gegaan. Daarnaast nog gillende meisjes, stoel trappende kinderen voor me en het welbekende popcorn gesmak. Ik ben wat gewend maar het publiek bij deze film viel me erg tegen.

Wij gaan meestal door de week en dan de late voorstelling. Dan is het aantal kleine kinderen meestal nul. :+

Maar dat moet je natuurlijk wel kunnen. Niet te vroeg uit bed moeten en zo....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Houstyn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Als het kan ga ik altijd het liefste naar de ochtendvoorstelling. Meest ideale is op een doordeweekse dag maar dat moet maar net kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Vrijdag schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Als het kan ga ik altijd het liefste naar de ochtendvoorstelling. Meest ideale is op een doordeweekse dag maar dat moet maar net kunnen.
Ochtenden in Pathé City zijn voor mij tot nu het beste. Captain Marvel ging ik naartoe op zondagmiddag toen het zoveel regende. Misschien daardoor erg druk. Maar meestal ga ik net na het werk, rond etenstijd voor veel mensen. Dus tussen 18:00 en 19:00 meestal. Die tactiek werkt vaak wel OK, al merk ik dat het volk naar Tuschinki en City wel vele malen beter is dan de Munt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:49:
The Mule (2018)[Afbeelding: The Mule (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R
Van t weekend in de bios gezien. Erg langzame en saaie film. Voor mij een gebrek aan beter wat er op dat moment draaide.
Hier kan ik me totaal niet in vinden. Het is inderdaad niet de snelste film maar té langzaam of saai zeker niet. Paste goed bij het feit dat het om een man van 90 gaat. Ik zou niet weten hoe je er een 'hard paced actiefilm' of andersoortige film van zou kunnen maken als het om een man van die leeftijd gaat. Daarnaast had het had de nodige humor zonder dat het er te dik bovenop lag. Ik vond het een subtiele film. Ik heb ook het vermoeden dat er wel wat paralellen te trekken zijn met Clint Eastwoods eigen leven. En natuurlijk zijn voorliefde voor (jazz) muziek kwam mooi naar voren in deze film. Naja smaken verschillen zullen we maar zeggen. :)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:49:
The Mule (2018)[Afbeelding: The Mule (2018)]
Ai, hier ga ik vanavond naartoe. Dat beloofd een negatieve ervaring. En ik had er nog zo'n zin in! Benieuwd wat ik ervan ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwarlorf schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Hier kan ik me totaal niet in vinden. Het is inderdaad niet de snelste film maar té langzaam of saai zeker niet. Paste goed bij het feit dat het om een man van 90 gaat. Ik zou niet weten hoe je er een 'hard paced actiefilm' of andersoortige film van zou kunnen maken als het om een man van die leeftijd gaat. Daarnaast had het had de nodige humor zonder dat het er te dik bovenop lag. Ik vond het een subtiele film. Ik heb ook het vermoeden dat er wel wat paralellen te trekken zijn met Clint Eastwoods eigen leven. En natuurlijk zijn voorliefde voor (jazz) muziek kwam mooi naar voren in deze film. Naja smaken verschillen zullen we maar zeggen. :)
Komt ook door het feit dat ik 'blind' naar deze film ging uiteraard. Normaal gesproken is het trailertje kijken voor max 30 seconden en dan bepalen of het wat is. Bij deze film was dat een no go geweest.
Daarbij wel een goede speler en leuk neergezet, maar je moet wel van de benodigde drama/tempo houden. Ik miste op een gegeven moment de knop om te skippen.
Houstyn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Ai, hier ga ik vanavond naartoe. Dat beloofd een negatieve ervaring. En ik had er nog zo'n zin in! Benieuwd wat ik ervan ga vinden.
Denk dat het wel mee gaat vallen. Ik heb gewoon liever een spannende actie film ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afgelopen vrijdag ook Captain Marvel gezien en vooraf zei ik: "Marvel kan eigenlijk geen slechte films meer maken, ze hebben al zoveel ervaring." Maar ze hebben mij toch weer weten te verassen. Ik kan maar weinig positieve dingen aan de film opnoemen, Sam Jackson deed het goed en zijn CGI zag er erg goed uit. De rol van Ben Mendelsohn vond ik ook best leuk maar dat was het dan ook wel. Ik vond dat de powers van Marvel vrijwel geen impact hadden. De editing van de film was ook onnavolgbaar, van serieus naar humor naar heroïsch naar drama en dat vaak in een paar minuten. Nu is Marvel sowieso hier niet zo goed in, maar bij deze film viel het wel constant op. Ik vond Brie Larson ook niet echt enthousiast in de rol en haar loopje was ook niet echt indrukwekkend. Klein detail, maar toch. Ik vond dit toch wel een van de mindere Marvel films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:05:
Afgelopen vrijdag ook Captain Marvel gezien en vooraf zei ik: "Marvel kan eigenlijk geen slechte films meer maken, ze hebben al zoveel ervaring." Maar ze hebben mij toch weer weten te verassen. Ik kan maar weinig positieve dingen aan de film opnoemen, Sam Jackson deed het goed en zijn CGI zag er erg goed uit. De rol van Ben Mendelsohn vond ik ook best leuk maar dat was het dan ook wel. Ik vond dat de powers van Marvel vrijwel geen impact hadden. De editing van de film was ook onnavolgbaar, van serieus naar humor naar heroïsch naar drama en dat vaak in een paar minuten. Nu is Marvel sowieso hier niet zo goed in, maar bij deze film viel het wel constant op. Ik vond Brie Larson ook niet echt enthousiast in de rol en haar loopje was ook niet echt indrukwekkend. Klein detail, maar toch. Ik vond dit toch wel een van de mindere Marvel films.
Is deze film nou uitgebracht om een 'statement' te maken of zeg ik nou iets totaal verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Laatst online: 18-09 21:43

-36-

Trust me. I'm an amateur

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:08:
[...]

Is deze film nou uitgebracht om een 'statement' te maken of zeg ik nou iets totaal verkeerds?
Ja en nee, Ze hebben bij Marvel onderhand heel goed door dat identiteitspolitiek goed verkoopt. Het is dan ook vooral marketing met een politiek sausje erover. Als je ervoor zorgt dat selectieve demografische groepen met een activistische en vocale vertegenwoordiging de film helemaal geweldig vinden word de promotie gratis voor je gedaan en iedereen die de film niet goed vind kan tegelijk worden weggezet als een racistische hater. Waarmee je dan in veel gevallen het grote publiek ook wel mee krijgt. Want enkel lyrische reviews en hoge scores (de negatieve reviews tellen immers niet mee) en als bonus ook nog een verantwoorde moraal. ;) Uiteindelijk gaat het er natuurlijk gewoon om om winst te maken. Politieke statements die wat minder populair zijn of wat genuanceerder zijn verkopen niet en zal je bij Marvel dus ook niet snel tegenkomen.

[ Voor 68% gewijzigd door -36- op 11-03-2019 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:08:
[...]

Och helemaal verkeerd zit je niet. Het is een beetje hetzelfde als Black Panther. Die film is ook gemaakt voor een specifieke doelgroep. Het verschil is dat Black Panther vrij weinig "haat" naar de blanke man is. Iedereen respecteert elkaar en er wordt wel aangegeven dat er ellende is maar die ellende is net zo goed tussen de zwarten. Die film vond ik in ieder geval een stuk genuanceerder dan Captain Marvel waar alle ellende bij de blanke man vandaan komt. Haar vader, haar broer, haar commandant
spoiler:
later zelfs nog haar alien sergeant.
Maar goed, je moet er ook niet teveel achter zoeken en de problemen bagatelliseren want die zijn er natuurlijk wel. Je nichtje/zusje zal dit vast heel tof vinden :). Mijn grootste kritieken zijn dan ook aan de technische kant van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Hoe goed bedoeld ook, ik kan me ook bij Black Panter niet voorstellen dat die film over een generatie of wat niet als tenenkrommend word ervaren hoe krampachtig er aan stereotype raciale hokjes word vastgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Zoeken jullie er niet gewoon teveel achter? Ik vond Black Panther gewoon lekker wegkijken als een goede superhelden film.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vergeet ook niet het succes van Wonder Woman. Dat is Marvel ook niet ontgaan.
Zowel financieel als cultureel.

Voor vrouwen (nouja, meisjes) is Wonder Woman nu vaak een keuze als ze "superheldje" gaan spelen, waar jongens uit een hele rits kunnen kiezen.
Ach, ik ben allang blij dat het monopoly van Elsa in huize anandus een beetje doorbroken is ;)

En ik vind het niet erg dat er wat meer variatie is dan alleen maar blanke mannen als superheld.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 11-03-2019 17:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Idd het is niet het einde van de wereld en een wat mij betreft een verbetering tov de jaren 80 en 90 waarbij je bijna alleen maar actiefilms met macho blanke mannen in de hoofdrol had. Maar ik zou zeggen maak een lijstje van dingen die binnen het stereotype beeld van een African-American passen en kijk vervolgens hoeveel je er alleen al in de eerste 10 minuten van die film kan afstrepen. En ik vermoed dat het bij kapitein Marvel niet anders is.Ook al word het als progressief gezien; mensen vanwege hun geslacht, etniciteit of religie reduceren tot een afgebakend hokje staat gelijk aan discriminatie. Meer ga ik er ook niet meer over zeggen anders word het weer zo'n offtopic discussie/rant.

[ Voor 32% gewijzigd door -36- op 18-03-2019 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houstyn
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:03:
Denk dat het wel mee gaat vallen. Ik heb gewoon liever een spannende actie film ;)
The Mule (2018)The Mule (2018)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R
Ja, dan merk je inderdaad dat meningen kunnen verschillen. ;-) Ik was vooral benieuwd naar de film door Gran Torino, wat één van mijn favoriete films is. De trailer deed me hieraan denken, waardoor ik al erg veel zin had in deze film. En deze heeft me geen moment verveeld.

Naar mijn mening bevatte deze film alle aspecten die ik zou willen in een dergelijk genre. Zo bevatte het drama, spannende scenes en subtiele humor waar (in de zaal en door mijzelf) vaak om werd gelachen. Clint is écht in zijn element in deze rol. De contrasten van zijn oude leven met vele ervaringen met de rest van de cast was erg leuk om te zien. Het duurde mij geen moment te lang en ik heb oprecht erg genoten van deze film die ik bijna iedereen kan aanraden.

Voor mij was één van de weinige mispunten het acteerwerk van zijn vrouw, wat me echt tegenviel. Afgezien daarvan deed het me veel denken aan Gran Torino, waarin Clint een (iets positievere) rol speelde die leek op elkaar. Erg leuke film (naar mijn mening)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

anandus schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:36:
En ik vind het niet erg dat er wat meer variatie is dan alleen maar blanke mannen als superheld.
Is er iemand hier die zegt dat ´ie het wel erg vindt?
D-e-n schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:26:
Zoeken jullie er niet gewoon teveel achter? Ik vond Black Panther gewoon lekker wegkijken als een goede superhelden film.
Als je "het wereldje" een beetje volgt dan zie je vrij snel dat dit niet overdreven is.

[ Voor 38% gewijzigd door MrVegeta op 12-03-2019 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:48:
[...]

Is er iemand hier die zegt dat ´ie het wel erg vindt?

[...]

Als je "het wereldje" een beetje volgt dan zie je vrij snel dat dit niet overdreven is.
Hoe ze eruit zien interesseert me geen reet, al zijn ze paars.
Echter het feit dat dit gepusht wordt in dit soort content werkt voor mij averechts.
Jammer dat dit op zo'n manier moet, afgezien van het feit dat ik bijv. black panther een goede film vond.
Maargoed dit is de standaard zwart/wit discussie wat een oneindige circel is.

Erg benieuwd naar de Captain Marvel film tho na het lezen van de reviews hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

The Legend of Tarzan (2016)The Legend of Tarzan (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
2/10 voor de moeite.

Echt, ik doe m'n best om positieve punten te geven voor het 'tafereel' dat zich onlangs op mijn televisie afspeelde waarvan ik dacht dat het iets vermakends ging worden.

Het was allesbehalve vermakend, ik vond het tenenkrommend voorspelbaar, slecht acteerwerk, flauwe plot, geen plotwendingen die ietwat variatie zouden brengen in een amalgaam van saaie backflashes naar Tarzan's verleden en het gekostumeerd bal van het heden.

Neen, als je tijd je lief is, spendeer het aan iets nuttigs, iets leuks, kijk desnoods anderhalf uur naar een goudvis in een bokaal, maar laat dit aan je voorbij gaan.

Film gebaseerd op, tja, op Tarzan natuurlijk, maar ook deels op de gebeurtenissen in de periode van de Belgische kolonisatie van de Congo... Waarin alle Belgen Amerikaans spreken, tot daar nog aan toe, in sommige oorlogsfilms spreken de Duitsers ook Amerikaans, daar kan ik mee leven als de rest van de film wat meezit.

Ik ben een SciFi-fan maar ik sta open voor vrijwel alles (behalve romantische films en romantische komedies) In dat opzicht heb ik ook de laatste Jungle-Book film een kans gegeven: ik vond die film ook niet goed maar in retrospect kan ik zeggen dat Jungle Book een kunstwerk is vergeleken met The Legend of Tarzan.

Niet alles moet realistisch zijn, zeker in een film als dit kan je dat ook niet verwachten maar sommige dingen die je hierin ziet gebeuren zijn gewoon belachelijk, we spreken hier niet meer over een 'contrail' tijdens de opnames van een film over de oudheid maar over de aanname dat het doelpubliek -ofwel- achterlijk is, -ofwel- uit kinderen jonger dan 10 bestaat. (en neen, ik bedoel niet dat kinderen achterlijk zijn)

Bvb:
spoiler:
Machtige boze gorilla komt tevoorschijn als een reus tussen de al grote gorillas... gi-gan-tisch, tijdens gevecht met Tarzan -however- lijkt het alsof de producers dachten: okay, als we deze Godzilla-afmetingen behouden ziet iedereen van mijlenver dat Tarzan geen schijn van kans maakt, dus diezelfde gorilla is plots nauwelijks groter dan Tarzan tijdens gevechten met Tarzan, buiten gevechten met Tarzan krijgt de mensaap steeds een plotse groeispurt of een enorme steroïdenkuur zodat hij massief lijkt... maar het zou natuurlijk teveel afdoen aan het imago van Tarzan als onze held meer op klein duimpje zou lijken naast het beest. (Ook houdt de gorilla zich ongelooflijk in tijdens het gevecht vond ik) "Okay" hoor ik je denken "Tarzan is gewoon groot" nja, klein is ie niet maar tussen de andere mensen is hij nu ook weer niet zo'n reus.

Diezelfde gorilla staat wat later in de film als een ware verkeersagent het verkeer te regelen wanneer een kudde gnoes, samen met leeuwen een charge uitvoeren... De primaat staat letterlijk met z'n arm te zwaaien van "This way, hierheen, jongens voor het omleggen van de stouterikken"...

En dan heb je ook nog de lianen waaraan Tarzan en zijn vrienden, geheel in lijn met de traditie, slingeren... En okay, ik weet dat ik het met een korreltje zout moet nemen maar mijn zoutvat raakt ook ooit op. Een béétje zin voor gematigdheid mocht ook wel, dat ze tientallen meters aan lianen zouden slingeren, no problem, maar dat ze tegen 64km/u (40mph), in een poging om een trein die deze snelheid rijdt te kapen -en blijkbaar los door de jungle rijdt, raar, zo zonder één omgevallen boom op de sporen- minutenlang aan dezelfde liaan, die lijkt alsof ze 2 kilometer verder verankerd is, blijven slingeren is er voor mij toch wat over...

En dan heb ik het eigenlijk nog niet gehad over onze held Tarzan die zichzelf gedurende de hele film een onnatuurlijk stoere houding aanmeet, boos kijken, stoere antwoorden, stoere lichaamstaal die gewoon niet natuurlijk overkomt... Nergens een grappige kwinkslag of zelfs een poging tot grappige kwinkslag, nergens een grapje of grappige verwijzing naar iets, kortom, een held en een film die zichzelf vééééél te serieus nemen.

Helaas kon Samuel L. Jackson als sidekick de film niet redden, zijn rol, heel de film is serieus onder zijn stand als de acteur die ik ken en nog steeds bewonder voor zijn onnavolgbare rol in Pulp Fiction...
Times change... jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door PinusRigida op 12-03-2019 14:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.6 | Genre: Animation, Action, Adventure, Family, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG
Wat een gave film zeg! Ben niet een enorm grote Spidey-fan, maar heb wel alle films gezien. Naar mijn mening: dit is de vetste Spidey-film die er bestaat én het is ook nog een een toffe animatiestijl.

Alles werkt gewoon in deze film. Chapeau!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teaser
  • Laatst online: 18-09 13:08
The Edge of Seventeen (2016)The Edge of Seventeen (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 104 min | MPAA: R
Lekker weghappend luchtig drama over een tienermeisje die als buitenbeentje haar enige vriendin ziet 'verliezen' aan haar irritante oudere broer. Weinig verhaal, maar daar draait het niet echt om. De hoofdrolspeelster zet zeer geloofwaardig een eigenwijs tienermeisje neer en de sporadische interactie met haar schijnbaar cynische, burned out geschiedenisleraar (Woody Harrelson) heft het geheel regelmatig nog wat hoger.
Geen topcinema, geen grote actie, hartverscheurend drama of duistere psychologische zielenroerselen, maar gewoon een simpel goed filmpje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik ben geloof ik de enige die Spiderman: into the multiverse niet zo geweldig vond. Het zag er wel goed uit maar ik vind het op alle vlakken een gemaakte kinderachtige niet grappige film.
spoiler:
dat anime figuurtje en dat varkentje ging echt helemaal nergens over

Het zal de leeftijd wel zijn (zei de oude man mopperend ;) )

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Dwarlorf schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:10:
Ik ben geloof ik de enige die Spiderman: into the multiverse niet zo geweldig vond. Het zag er wel goed uit maar ik vind het op alle vlakken een gemaakte kinderachtige niet grappige film.
spoiler:
dat anime figuurtje en dat varkentje ging echt helemaal nergens over

Het zal de leeftijd wel zijn (zei de oude man mopperend ;) )
Mwoah. Begin zelf ook al een oude man te worden (31).

spoiler:
Dat varkentje is voor mij een van de redenen dat ik de film geen 10 heb gegeven, was ook geen fan van hem. Hij zit er gelukkig niet heel veel in.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Pagina: 1 ... 84 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.