Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste
Acties:

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:00
Creed II (2018)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 130 min | MPAA: N/A
Moviemaking by the numbers zou ik deze film bijna willen noemen. Je kan het lijstje clichés afvinken tijdens het kijken. Mocht dat voorspelbaar klinken, dat is Creed 2 ook van begin tot eind. De gevechten zijn mooi in beeld gebracht, maar spannend of verrassend is het werkelijk nergens. Het kijkt prima weg, maar je mist er ook niks aan als je deze film overslaat. Ik mag hopen dat het hierbij blijft, en we niet ook nog tot Creed 5 doorgaan.
6 / 10
Genereer je eigen UBB code review

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:49

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister eindelijk eens The Road gekeken. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog maar ik had er iets meer van verwacht. Ik heb mij nooit verveeld tijdens de film maar werd ook niet verrast tijdens het kijken. Vigo deed het erg knap en de jongen vond ik nogal wisselvallig.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-02 11:43
Bird Box (2018)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: N/A
Opzich een spannende film met goede scenes. De characters zijn voor mij iets te duidelijk 'typetjes' die erg hard acteren ipv natuurlijk gedrag vertonen (behalve Bullock en de kinderen), maar overall is de film best leuk om te zien. Helaas wordt het afgedaan met een natte scheet als einde wat voor mij de ervaring verpestte. Je blijft als kijker met zoveel vragen over dat het lijkt alsof de script schrijvers een spannend idee hadden maar geen idee hoe ze het moesten afwikkelen.
6 / 10

• Shadow_J
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 13-02 15:48
Dit weekend was het ideaal film weer dus kon ik weer enkele films bekijken :

Summer Camp (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Horror | Runtime: 81 min | MPAA: R
Vrijdag was een lekker donkere avond dus had ik zin om wat Horror te zien. De film krijgt maar een 5.1 op IMDB maar ik ben gewoon dat ze vrij lage scores geven als er geen 'cult' gehalte in zit. Eigenlijk was deze film best leuk. Vanaf de start zat de actie er goed in en het tempo bleef er ook in zitten. We hadden de lamp vrij donker gezet en na een half uurtje vroeg mijn vriendin of ze terug iets harder mocht. Dus de film verdient zeker 2 punten meer dan op IMDB het geval is :-p
7 / 10

Blockers (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Comedy | Runtime: 102 min | MPAA: R
Een luchtige film op zaterdag over ouders die te weten komen over een sex pact van hun kinderen. Er zitten enkele leuke scenes in deze film en de score op IDMB lijkt me vrij correct. Vooral John Cena blinkt voor mij mooi uit in zijn rol. Een ideale film waar je niet ver moet bij denken en gewoon kan van genieten.
6.5 / 10

Maze Runner: The Death Cure (2018)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 143 min | MPAA: PG-13
Gisteren na lange tijd eindelijk de afsluiter van deze reeks gezien. Eigenlijk bracht de film perfect wat ik er van verwachte. De ontsnapten gingen aan zoek naar de Wicked organisatie om ze ten gronde te richten. Ik had gehoopt dat er hier en daar iets speciaal zou inzitten of een plottwist of ... , maar spijtig genoeg zat dit er niet in. Het was een leuk einde maar niet meer. Ik had toch nog iets meer verwacht :-)
6 / 10

• HBx2000
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:48
Goodfellas (1990)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 146 min | MPAA: R
Eindelijk deze klassieker gezien. En ik snap wel waarom dit zo is. Erg goed geacteerd en vlotte montage, ondanks de lange speelduur. Genoten van elk moment en de 4K versie zag er beter uit dan verwacht.
9.5 / 10
Speed 2: Cruise Control (1997)
Tweakers: N/A | IMDb: 3.8 | Genre: Action, Adventure, Crime, Romance, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
Al vaker gezien en ook nu was het voor mij weer genieten. Blijft voor mij een raadsel waarom mensen dit deel veel minder vinden. Voor mij gevoel net zo'n achtbaanrit als z'n voorganger.
8 / 10
Empire of the Sun (1987)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 153 min | MPAA: PG
Deze film lag al jaren in m'n kast en kwam hem tegen tijdens het opruimen, nog nieuw in plastic. Wat vond ik dit een saaie film. Tempo lag laag en het interesseerde me helemaal niet wat er gebeurde met de hoofdpersoon. Gaf me meer zo'n "gemaakt voor tv" gevoel. Voor mij één van Steven Spielberg's slechtere films.
4 / 10
Highlander (1986)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 116 min | MPAA: R
Film al vaker gezien, maar nu in de remaster beviel het me gek genoeg toch nog beter dan voorheen. Muziek van Michael Kamen en de nummers van Queen zijn super. Ook de overgangen zijn creatief en fantastisch gedaan. Sean Connery acteert top in z'n bijrol.
8 / 10
Highlander II: The Quickening (1991)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R
Eindelijk dit "slechte" vervolg eens gezien. Ik vond het allemaal wel meevallen. Top was het niet, maar leuk om eens gezien te hebben. Sean Connery stal voor mij weer de show in z'n bijrol.
6 / 10
Bumblebee (2018)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: N/A
Gisterenavond in de bioscoop gezien. Begon goed met wat actie. Ik vond het daarna meer een kinderfilm. Men nam iets te veel tijd voor de relatie van de hoofdrolspeelster en "haar" auto. Wel leuke verwijzingen naar de jaren 80 en andere Transformers films. De 3D was redelijk.
6.5 / 10

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
A Star Is Born (2018)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: R
Gisteren deze film gezien. Moet zeggen, van het begin tot het eind, wat een mooie film. Tearjerker. Heb iig aardige tranen gehad van de film. Lady Gaga kan iig goed acteren ben ik achter gekomen. Het was erg geloofwaardig. Bradley Cooper kan wat mij betreft goed zingen. Dat was ook erg geloofwaardig. Vind het de score voor mij iig waard. Lekkere muziek zat er in. In de bioscoop ook het gevoel met de bepaalde dreunen alsof je bij het concert aanwezig was. Ben blij dat ik ben geweest.
9 / 10

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:01

Pierre

Zucht

Arunia schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:46:
A Star Is Born (2018)[Afbeelding: A Star Is Born (2018)]
Tweakers: 6.9 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: R
Gisteren deze film gezien. Moet zeggen, van het begin tot het eind, wat een mooie film. Tearjerker. Heb iig aardige tranen gehad van de film. Lady Gaga kan iig goed acteren ben ik achter gekomen. Het was erg geloofwaardig. Bradley Cooper kan wat mij betreft goed zingen. Dat was ook erg geloofwaardig. Vind het de score voor mij iig waard. Lekkere muziek zat er in. In de bioscoop ook het gevoel met de bepaalde dreunen alsof je bij het concert aanwezig was. Ben blij dat ik ben geweest.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Waarschijnlijk heeft de Autotune zijn werk goed gedaan.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Pierre schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:12:
[...]

Ik heb de film niet gezien maar https://www.billboard.com...is-born-songs-hit-hot-100

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Arunia
  • Nu online
@Pierre Uiteraard zal het iets doen, maar het is echt geen wonder middel. :P

@MrVegeta Er zaten voor mij iig 2 nummer bij die ik zeker wel in de auto op zou zetten. Erg lekkere nummers.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:14
Arunia schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:46:
A Star Is Born (2018)[Afbeelding: A Star Is Born (2018)]
Ik weet niet of het jouw muzieksmaak is, maar Walk the Line en In Control vond ik erg goed. Walk the line heeft Joaquin Phoenix ook zelf de nummers in gezongen.

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:25

HMC

Pluviophile

HBx2000 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:19:
Goodfellas (1990)[Afbeelding: Goodfellas (1990)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 146 min | MPAA: R
Eindelijk deze klassieker gezien. En ik snap wel waarom dit zo is. Erg goed geacteerd en vlotte montage, ondanks de lange speelduur. Genoten van elk moment en de 4K versie zag er beter uit dan verwacht.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Speed 2: Cruise Control (1997)[Afbeelding: Speed 2: Cruise Control (1997)]
Tweakers: N/A | IMDb: 3.8 | Genre: Action, Adventure, Crime, Romance, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
Al vaker gezien en ook nu was het voor mij weer genieten. Blijft voor mij een raadsel waarom mensen dit deel veel minder vinden. Voor mij gevoel net zo'n achtbaanrit als z'n voorganger.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Empire of the Sun (1987)[Afbeelding: Empire of the Sun (1987)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 153 min | MPAA: PG
Deze film lag al jaren in m'n kast en kwam hem tegen tijdens het opruimen, nog nieuw in plastic. Wat vond ik dit een saaie film. Tempo lag laag en het interesseerde me helemaal niet wat er gebeurde met de hoofdpersoon. Gaf me meer zo'n "gemaakt voor tv" gevoel. Voor mij één van Steven Spielberg's slechtere films.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Highlander (1986)[Afbeelding: Highlander (1986)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 116 min | MPAA: R
Film al vaker gezien, maar nu in de remaster beviel het me gek genoeg toch nog beter dan voorheen. Muziek van Michael Kamen en de nummers van Queen zijn super. Ook de overgangen zijn creatief en fantastisch gedaan. Sean Connery acteert top in z'n bijrol.
Highlander II: The Quickening (1991)[Afbeelding: Highlander II: The Quickening (1991)]
Tweakers: N/A | IMDb: 4.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R
Eindelijk dit "slechte" vervolg eens gezien. Ik vond het allemaal wel meevallen. Top was het niet, maar leuk om eens gezien te hebben. Sean Connery stal voor mij weer de show in z'n bijrol.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Bumblebee (2018)[Afbeelding: Bumblebee (2018)]
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: N/A
Gisterenavond in de bioscoop gezien. Begon goed met wat actie. Ik vond het daarna meer een kinderfilm. Men nam iets te veel tijd voor de relatie van de hoofdrolspeelster en "haar" auto. Wel leuke verwijzingen naar de jaren 80 en andere Transformers films. De 3D was redelijk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Goodfellas kijk ik eens in de zoveel tijd weer eens. Prachtig.
Highlander is een epos. Deel 2 heb ik ook nooit echt slecht gevonden. Deel 3 wel eens gezien? :P
Moderne films als Bumblebee doe ik niet aan. :+

Betaalde Kremlin-troll

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:57
Wet Hot American Summer (2001)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 97 min | MPAA: R
Wat een bagger. Typisch van die Amerikaanse humor die bij mij niet echt overkomt. Samen met m'n vriendin de hele film toch uitgezeten, in de hoop dat 't nog iets werd. Het werd niks.
0 / 10

• Arunia
  • Nu online
[@Vrijdag walk the line hebben we gezien. Erg mooie film ook.
Die andere ken ik niet. Daar eens naar kijken.
Misschien de 76 versie eens bekijken.

• Piet_Piraat7
Baby Driver (2017)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Music, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R
Leuke snelle film die prima wegkijkt, maar verder geen heel diep verhaal kent. Het acteerwerk is prima, de auto scenes zijn leuk en de muziek past er goed bij. Op een gegeven moment was ik wel een beetje klaar met het zoveelste liedje. Ik vond de eerste helft van de film ook beter dan de tweede helft. Van leuk en actievol gaat het een beetje naar het ongeloofwaardige. Vrouwelijke tegenhanger van de hoofdrolspeler is wel een scheetje.
7 / 10

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Pierre schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:12:
[...]

Ze kan echt wel zingen helaas doet haar oeuvre dat voor een groot deel teniet.

"When you grow up your heart dies"

• Pierre

Pierre

Zucht

sjaool schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:29:
[...]

Ze kan echt wel zingen helaas doet haar oeuvre dat voor een groot deel teniet.
Lady Gaga kan wel zingen , ik bedoel meer Bradley Cooper die gooien ze wel door de Autotune.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:10

sjaool

Every life should have 9 cats

@Pierre Ah so. :+ Autotune het vergif van de muziekindustrie.

"When you grow up your heart dies"

• AcidBurn
Welcome to Marwen (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 116 min | MPAA: N/A
Ik snap wel waarom deze film compleet geflopt is, ondanks dat het geen slechte film is. De meeste mensen gaan naar de bios om vermaakt te worden en even te onstnappen aan de hectiek van het alledaagse leven. Deze film is - ondanks het grappige idee van de poppen - allesbehalve licht vermaak. Ja, er komen grappen in voor. Maar de film gaat eigenlijk over een slachtoffer van zinloos geweld, en hoe hij met de situatie omgaat. Zeer duidelijk geval van PTSS.

De eerste helft kon ik er moeilijk inkomen, het poppen gedoe irriteerde me een beetje. De tweede helft beviel me een stuk beter. De manier waarop poppen en werkelijkheid door elkaar heen lopen is goed gedaan. Vaak met voorspelbare gevolgen, maar dat viel te verwachten. Sommige karakters zijn echt zwaar over the top (waarschijnlijk intentioneel), maar het acteerwerk is nergens slecht te noemen.
Is dit een leuke entertainende film? Nee, zeker niet. Maar hij is wel goed in elkaar gezet, en laat zien wat voor gevolgen een aanval van zinloos geweld kan hebben.
6 / 10

• Imperial_Master
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:25
Heb je misschien een linkje naar IMDb (ligt warrschijnlijk aan mij, maar kan hem niet vinden)

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Imperial_Master schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:42:
[...]

Heb je misschien een linkje naar IMDb (ligt warrschijnlijk aan mij, maar kan hem niet vinden)
IMDB: Control (2007) :Y)

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:14
Imperial_Master schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:42:
[...]

@pven was me al voor, de film heet inderdaad Control en niet In control :$ Ik vond het best een goede film. Ook omdat ik wel van hun muziek hou :)

• Pierre

Pierre

Zucht

• Houstyn
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 07:40
The House That Jack Built (2018)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Horror, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: N/A
Wauw. Nooit verwacht dat ik deze zo geweldig zou vinden als ik deed. Ik keek erg op tegen de speeltijd van 2,5 uur, wat ik meestal een negatief punt vind van films. Ik vind deze snel te lang worden, waardoor ik me ga vervelen na verloop van tijd.

Deze film heeft me echter elke minuut kunnen boeien. Het karakter was naar mijn mening erg geloofwaardig, ondanks de absurde gebeurtenissen in de film (die voor geweldig momenten van zwarte humor zorgden). Sommige scenes waren lastiger om te zien dan anderen, maar de reacties van Cannes (waardoor ook ik niet kon wachten de film te zien) zijn zwaar overdreven. Dit komt mede omdat deze scenes altijd vrij kort waren.

Het einde van de film waar Lars van Trier teveel ego kreeg naar mijn mening, waren voor mij het enige minpunt. Wel kan ik me voorstellen dat veel mensen dit niets aan zullen vinden, al deel ik graag mijn zeer positieve ervaring met deze unieke film.
9 / 10
The Favourite (2018)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, History | Runtime: 119 min | MPAA: R
Nogmaals wauw. Ik was nooit echt een fan van de filmmaker. The Lobster vond ik ok, Killing of a Sacred Deer vond ik vreselijk maar Dogtooth (die ik bekeek na the Favourite omdat ik nieuwsgierig was) vond ik goed. Maar deze film gaat al zijn andere werk naar mijn mening ver voorbij.

De dames zetten geweldige performances neer, waarbij vooral Rachel Weisz me veel kon boeien. Ik hoop dat zij naast Colman ook een mooie prijs zal ontvangen voor haar rol die zowel hard, slim, sluw als soms ontroerend was. De verhoudingen tussen de rollen was bijna net zo geweldig als het filmwerk en de snelheid van de film.

Geen enkele scene was saai, en ik heb van elke minuut genoten van het verhaal dat uniek, slim en gedetailleerd in elkaar zat. Soms erg speciaal en gek zoals we gewend zijn van de regisseur, maar deze is naar mijn mening veel toegankelijker voor het grote publiek dan zijn andere werk.
9 / 10

• Piet_Piraat7
@AcidBurn die film leek mij erg goed maar ik zie inderdaad de reviews die niet best zijn. Is dit te danken aan het feit dat het een zielige film is en je toch vermaakt wil worden, of zijn er andere punten waardoor deze film flopt? Want er zijn genoeg trieste maar steengoede films.

• dannx1986
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:03
Solo (2018) op Netflix

IMDB: 4.9

Film omschrijving: In een afgelegen gebied van de Canarische Eilanden valt een surfer van een klif. Tijdens z'n overlevingsstrijd denkt hij na over zijn leven en oude liefdes. Waargebeurd

Het survival verhaal sprak me erg aan, genoeg om de film te starten.
Helaas na de eerste 20-30min betrapte ik mezelf erop dat mijn interesse al behoorlijk was weg-ge-ebd.
In de hoop dat het beter zou worden, en/of een onverwacht sterk einde zou hebben toch maar afgekeken, :F

De verhaallijn en personages zijn saai, de aangedikte drama is slecht en alles lijkt te langzaaaaaaam om maar extra tijd te rekken. Om het verhaal niet langer te maken dan nodig is, dit is mogelijk een van de slechtste films die ik de afgelopen tijd heb gezien :O :z

dannx1986 wijzigde deze reactie 18-01-2019 16:53 (17%)

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:16
How to Train Your Dragon: The Hidden World (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
We hebben na een lange zoektocht en veel telefoontjes een bioscoop kunnen vinden waar ze de Engelse versie op 16-01-2019 draaide, dit was ten eerst erg slecht geregeld door de bioscopen. We zijn uiteindelijk naar de Vue in Hoogeveen geweest, de film zelf is wederom weer ontzettend goed gedaan net zoals zijn voorgangers. Een mooie afsluiter van deze trilogie met een verassend eind, hoop nu ook dat ze het bij de 3 films laten.
9 / 10

spoiler:
Ik had nooit verwacht dat Toothless afscheid zou gaan nemen van Hikkie, hierdoor sluiten ze alles wel mooi af en is het verhaal tot een eind gekomen.

• garnalencoctail
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 14-02 17:20
Beautiful Boy (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R
Wát een goede film! Ik wist van tevoren niet waar hij over ging (dat probeer ik bij elke film voor elkaar te krijgen..) en was verbluft door het zeer goede acteerwerk van de twee hoofdpersonen, het verhaal en de wijze waarop het verhaal verteld wordt. Steve Carell zet een zeer geloofwaardige, serieuze rol als vader neer (best moeilijk als je als ster-acteur in een comedy als 'The Office USA' hebt gespeeld). Drugsproblematiek wordt op realistische wijze in beeld gebracht. Hoop en vrees wisselen elkaar op mooie wijze af.
Wellicht pakt deze film je meer als je ouder bent. ('Ouder' als in vader of moeder...).
9 / 10

• verkerk20
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11:16
The Jurassic Games (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 3.7 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 86 min | MPAA: N/A
Eergister deze film gezien. Een combinatie tussen Jurassic Park en The Hunger Games. De dinosaurussen uit Jurassic Park en het spel element van The Hunger Games, waar 10 personen tegen elkaar moeten strijden om vrij te komen van death row.
Je merkt dat het een low budget film is. De cast is onbekend. Maar het acteerwerk was zeker niet, altijd, slecht. De special effects zijn helaas wel onder de maat.
Het verhaal heeft een aparte twist aan het eind, helaas wordt het motief van de acties/keuse's niet duidelijk gemaakt.
Prima vermaak als je zin hebt in een film met veel actie.
4.5 / 10

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:31
garnalencoctail schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:22:
Beautiful Boy (2018)[Afbeelding: Beautiful Boy (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R
Wát een goede film! Ik wist van tevoren niet waar hij over ging (dat probeer ik bij elke film voor elkaar te krijgen..) en was verbluft door het zeer goede acteerwerk van de twee hoofdpersonen, het verhaal en de wijze waarop het verhaal verteld wordt. Steve Carell zet een zeer geloofwaardige, serieuze rol als vader neer (best moeilijk als je als ster-acteur in een comedy als 'The Office USA' hebt gespeeld). Drugsproblematiek wordt op realistische wijze in beeld gebracht. Hoop en vrees wisselen elkaar op mooie wijze af.
Wellicht pakt deze film je meer als je ouder bent. ('Ouder' als in vader of moeder...).
Felix Van Groeningen heeft dat niet slecht gedaan ;)

Toen ik voor het eerst las over de film, had ik zoiets van "Steve Carell 8)7 ". Heb de film zelf nog niet gezien maar al veel mensen die meer dan te spreken waren over zijn acteerprestaties. Toch maar eens gaan kijken

En Maura Tierney natuurlijk. Mijn "hitsige twintiger"-Crush in haar ER-periode :9

• JMaster
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:57
The Jurassic Games (2018)

Toevallig heb ik de film eergisteren ook aangezwengeld, maar ik vond het tenenkrommend slecht.
1. Acteerwerk was ondermaats
2. De special effects waren ver ondermaats
3. Er is totaal geen diepgang met de hoofdpersonages
4. Zoals je al aangeeft, het motief is "bijzonder" in negatieve zin.
5. De tijdsspanne is werkelijk niet bij te houden (het duurt in totaal nog geen dag? Ik heb geen idee)
6. De actie is ook niet zo goed.

Al met al, zelfs als je dom vermaak met actie wilt kijken... dan is iedere film met Stallone, Wesley snipes, Jason Statham beter geacteerd, meer diepgang en meer actie.

Nee, deze film is slechts een 1 waard. Ik kan niets positiefs bedenken helaas.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

That's quite an opportunity

Me Before You (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
De film behandelt een moeilijk onderwerp (man met een handicap die uit het leven wil stappen) maar weet dat heel luchtig neer te zetten. Emilia Clarke is dan ook een pareltje, haar humor en glimlach laten de hele tent stralen. De nummers van Ed Sheeran op het einde hadden dan weer niet gehoeven, dat voelde een beetje alsof "het er maar in moet zitten".
7 / 10

It takes two fools to argue.

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 14-02 17:52
Houstyn schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:06:
The House That Jack Built (2018)[Afbeelding: The House That Jack Built (2018)]
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Horror, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: N/A
Wauw. Nooit verwacht dat ik deze zo geweldig zou vinden als ik deed. Ik keek erg op tegen de speeltijd van 2,5 uur, wat ik meestal een negatief punt vind van films. Ik vind deze snel te lang worden, waardoor ik me ga vervelen na verloop van tijd.

Deze film heeft me echter elke minuut kunnen boeien. Het karakter was naar mijn mening erg geloofwaardig, ondanks de absurde gebeurtenissen in de film (die voor geweldig momenten van zwarte humor zorgden). Sommige scenes waren lastiger om te zien dan anderen, maar de reacties van Cannes (waardoor ook ik niet kon wachten de film te zien) zijn zwaar overdreven. Dit komt mede omdat deze scenes altijd vrij kort waren.

Het einde van de film waar Lars van Trier teveel ego kreeg naar mijn mening, waren voor mij het enige minpunt. Wel kan ik me voorstellen dat veel mensen dit niets aan zullen vinden, al deel ik graag mijn zeer positieve ervaring met deze unieke film.
The Favourite (2018)[Afbeelding: The Favourite (2018)]
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, History | Runtime: 119 min | MPAA: R
Nogmaals wauw. Ik was nooit echt een fan van de filmmaker. The Lobster vond ik ok, Killing of a Sacred Deer vond ik vreselijk maar Dogtooth (die ik bekeek na the Favourite omdat ik nieuwsgierig was) vond ik goed. Maar deze film gaat al zijn andere werk naar mijn mening ver voorbij.

De dames zetten geweldige performances neer, waarbij vooral Rachel Weisz me veel kon boeien. Ik hoop dat zij naast Colman ook een mooie prijs zal ontvangen voor haar rol die zowel hard, slim, sluw als soms ontroerend was. De verhoudingen tussen de rollen was bijna net zo geweldig als het filmwerk en de snelheid van de film.

Geen enkele scene was saai, en ik heb van elke minuut genoten van het verhaal dat uniek, slim en gedetailleerd in elkaar zat. Soms erg speciaal en gek zoals we gewend zijn van de regisseur, maar deze is naar mijn mening veel toegankelijker voor het grote publiek dan zijn andere werk.
Gisteren ook naar The Favourite geweest. Fantastische film idd. 8/10

• Gekkenhuis
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Are you ready?

Vrijdag schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:48:
[...]

Ik weet niet of het jouw muzieksmaak is, maar Walk the Line en In Control vond ik erg goed. Walk the line heeft Joaquin Phoenix ook zelf de nummers in gezongen.
Pak dan ook gelijk The Soloist en Ray mee ;)

rMBP 13" 2015  iPhone 7  Watch S3 42mm Stainless Steel  TV 4

• AcidBurn
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:03:
@AcidBurn die film leek mij erg goed maar ik zie inderdaad de reviews die niet best zijn. Is dit te danken aan het feit dat het een zielige film is en je toch vermaakt wil worden, of zijn er andere punten waardoor deze film flopt? Want er zijn genoeg trieste maar steengoede films.
Ik denk dat het daadwerkelijk het zielige verhaal is, waardoor de film geen publiek trekt.
Steve Carrell staat toch vooral bekend als komiek (al is hij wel goed bezig om zich te verbreden), en dan verwacht je niet direct een film met dusdanig zwaar verhaal. Het geheel wordt zo luchtig mogelijk gebracht, en er zitten heel veel grappig (bedoelde) scenes in, maar dit is naar mijn idee absoluut geen familie film.
Ik was dan ook zeer verbaast dat er een gezin met 3 kinderen onder de 10 jaar in de zaal zaten. No way dat die begrijpen waar de hoofdpersoon eigenlijk mee te kampen heeft.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gaat er nog iemand naar PAC in 't weekend?

• AcidBurn
Ben Is Back (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 103 min | MPAA: N/A
Sterk acteerwerk van de jongen die Ben speelt. Julia Roberts is ook voldoende geloofwaardig als zijn moeder die tegen beter weten in, vast houd aan de hoop dat haar zoon "terug" is. De enige die totaal niet geloofwaardig was, was de man des huizes. Ik had geen moment het gevoel dat Neil en Holly een relatie hebben. Een verstandshuwelijk misschien, maar liefde kon ik niet bespeuren. De band tussen Ben en zijn veel jongere halfbroer en zus was veel duidelijk aanwezig. De film zelf wordt steeds grimmiger naarmate hij vordert en weet je langzaam maar zeker te pakken. Niet echt vermakelijk, maar ze weten de sfeer en situatie goed neer te zetten waardoor je blijft kijken hoe het afloopt.
7 / 10

• Simon Shipperd
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:10
The Predator (2018)
Tweakers: 5.7 | IMDb: 5.5 | Genre: Action, Adventure, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: N/A
Wanneer de film begint denk je meteen "fuck yeah". Meteen actie, geen half uur jump scares vooraleer de Predator in beeld komt. Na 10 minuten begint jammer genoeg de rest van de film. Al en geluk dat deze een R-rating heeft. Al wordt die vooral gebruikt om te zien hoe vaak ze het woord "fuck" in de dialoog verwerkt konden krijgen. Ik vond de dialoog in Predators al beneden niveau maar dit leek alsof het geschreven was door een 12-jarige. Van een regiseur die zelf in de originele Predator mee deed had ik meer verwacht. Waar de personages uit de eerste film nog een enorm charisma hadden en op momenten ook echte angst vertoonden leek dit alsof iedereen er leutig plezier in had.

Ook de callbacks naar de eerste Predator (lees: memorabele quotes in slechte context herbruiken) worden enorm snel afgezaagd. En de laatste scéne is helemaal hilarisch, alsof hier ooit een sequel op gaat komen. Het grote probleem met de franchise is dat ze alles al gehad hebben. Predator in de jungle, Predator in de stad, Alien vs Predator,... De suspense van "wat is het wezen precies" is compleet verdwenen, het is niet meer dan een generische, saaie actiefilm.
3 / 10

Venom (2018)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: N/A
Meer plezier gehad met deze dan dat ik vooraf gedacht had. De wisselwerking tussen Eddy Brock en Venom is zeer goed gedaan. Jammer genoeg heeft deze, net zoals alle andere Sony Spider-Man films enorm last van studio inmenging, dat voel je gewoon. Deze zou perfect in The Amazing Spider-Man passen. Het verhaal is redelijk generisch, Slechte wetenschapper wil iets doen want de nog slechtere mensheid vernield de planeet.

Het is enorm spijtig dat Sony overduidelijk de deur wil openhouden om Spider-Man in dit universum te krijgen, vandaar ook jammer genoeg geen R-Rating. De CGI is vaak enorm slecht, vooral Venom heeft vaak een enorm hoog plastic gehalte. Er zitten ook een hoop plotholes in en zaken die gewoon niet logisch zijn.
6 / 10

spoiler:
Geen idee hoe ze ooit een deftige Carnage film gaan maken zonder R-rating

• WernerL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:48
Glass (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Vanochtend deze film gaan kijken in de bioscoop. Puur afgegaan op de traiiler, maar ik had iets te laat door dat dit blijkbaar een vervolg is op 2 eerdere films van dezelfde schrijver. Namelijk Unbreakable en Split. In deze film komen de hoofdpersonages uit beide films samen in een nieuw verhaal. Ondanks dat er hier en daar een flashback inzit staat deze film redelijk goed opzichzelf en heb ik niet het gevoel gehad dat ik achtergrond informatie miste. Maar de film schijnt beter te zijn als je de voorgaande films wel gezien hebt. :+

Over de film zelf: Ik vond hem erg goed en vermakelijk. Verhaal zit erg goed in elkaar. De focus ligt in deze film meer op dialoog/verhaal dan op actie-scenes, dus als je een cliché-actieheldenfilm verwacht kun je deze beter overslaan.
8 / 10

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:47
MrVegeta schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:41:
Gaat er nog iemand naar PAC in 't weekend?
Ja, op dit moment ;)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Green book is net afgelopen. Erg goeie film. Beste van de avond. Ik vond Baele street ook erg goed.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:47
MrVegeta schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:14:
[...]

Green book is net afgelopen. Erg goeie film. Beste van de avond. Ik vond Baele street ook erg goed.
Green Book is er eentje voor de dvd collectie zeggen we dan hier. Beale street heel mooi inderdaad en ook de eerste over de vervalste brieven vonden we prima.
Mixed feelings bij Vice. Prima acteerwerk maar het was bijna meer een documentaire dan een film en omdat het vooral over de klootzakken ging heb je dan niets of niemand om mee mee te leven.

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:15
Green Book draait hier ook vanaf 31 januari.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:45

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Every Day (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13
Soms kom je een film tegen die je positief verrast en je met een positief gevoel achterlaat. Nergens een hoogvlieger, een plot waar je niet te lang over na moet denken maar desondanks een leuke feelgood movie waarin een interessant concept centraal staat met een leuke poppy soundtrack. Ik kon deze wel waarderen en geef een 7.
7 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
IO (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Deze film is het best te kijken wanneer je jezelf niet depressief voelt. Het is een zeer trage film en soms frustrerend om naar te kijken. Misschien is dit niet mijn genre, maar zelf vond ik de film bijzonder traag.

En het einde is weer zn einde waar je jezelf afvraagt waarom je de film hebt bekeken. Film kan je prima overslaan zonder iets te missen.
3 / 10

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:33
IO.

Mijn probleem met dit soort films dat ik toch altijd wil zien hoe het afloopt. Dus zet ik de film op een hogere afspeeksnelheid zodat ik niet teveel tijd verspil.

• Bor

Bor

Peppermint (2018)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Prima actiefilm met dit keer een vrouw in de hoofdrol die niet echt bekend is uit het genre. Prima opbouw, leuke actie en voor de mensen die Jennifer Garner via social media volgen leuk om te zien hoe hard ze getrained heeft voor deze rol. Al met al een prima film voor de zaterdag avond. Nergens heel onvoorspelbaar maar dat is bij de meeste actiefilms zo.
7 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• SomerenV
  • Laatst online: 18:02

SomerenV

It's something!

Bor schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:14:
Peppermint (2018)[Afbeelding: Peppermint (2018)]
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Prima actiefilm met dit keer een vrouw in de hoofdrol die niet echt bekend is uit het genre. Prima opbouw, leuke actie en voor de mensen die Jennifer Garner via social media volgen leuk om te zien hoe hard ze getrained heeft voor deze rol. Al met al een prima film voor de zaterdag avond. Nergens heel onvoorspelbaar maar dat is bij de meeste actiefilms zo.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik las ergens dat Peppermint een soort John Wick met een vrouwelijk hoofdpersonage is. Klopt dat een beetje?

Over John Wick gesproken trouwens:

17 mei oOo

SomerenV wijzigde deze reactie 20-01-2019 15:43 (5%)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• Bor

Bor

SomerenV schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Ik las ergens dat Peppermint een soort John Wick met een vrouwelijk hoofdpersonage is. Klopt dat een beetje?

Over John Wick gesproken trouwens:
[YouTube: John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019 Movie) Official Trailer – Keanu Reeves, Halle Berry]

17 mei oOo
Nee dat klopt niet. Het is een leuke maar wel een beetje een 13 in een dozijn actiefilm. Een John Wick weet het echt niet te evenaren. Als je dat verwacht kom je wat mij betreft teleurgesteld terug van de kijksessie.

Frontpagemoderatie Forum

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 22:05
Wat maakt een film 'John Wick'-achtig? Als het gaat over 1 goed getrainde persoon die een berg mensen van kant maakt? Dan zou je het wel 'John Wick'-achtig kunnen noemen :P

The devil is in the details.

• AcidBurn
Het grote verschil tussen Peppermint en John Wick is dat John bekend staat als een vd beste huurmoordenaars, hij is een levende legende met reputatie.

Peppermint is een wraak actiefilm met vergelijkbaar sentiment, maar niet de reputatie of achtergrond van een killer. Dat levert een andere situatie op.

Uit het oogpunt van actie en wraak is peppermint inderdaad een soort vrouwelijke John Wick, maar Wick heeft een veel betere achtergrond en bredere wereld.

• SomerenV
  • Laatst online: 18:02

SomerenV

It's something!

Bor schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:49:
[...]

Nee dat klopt niet. Het is een leuke maar wel een beetje een 13 in een dozijn actiefilm. Een John Wick weet het echt niet te evenaren. Als je dat verwacht kom je wat mij betreft teleurgesteld terug van de kijksessie.
Dan sla ik 'm over :+
Hahn schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:52:
Wat maakt een film 'John Wick'-achtig? Als het gaat over 1 goed getrainde persoon die een berg mensen van kant maakt? Dan zou je het wel 'John Wick'-achtig kunnen noemen :P
Ik dacht gelezen of gehoord te hebben dat het qua hoe alles in beeld gebracht wordt erg aan John Wick doet denken. Gaat dus niet zozeer om het verhaal.
AcidBurn schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:03:
Het grote verschil tussen Peppermint en John Wick is dat John bekend staat als een vd beste huurmoordenaars, hij is een levende legende met reputatie.

Peppermint is een wraak actiefilm met vergelijkbaar sentiment, maar niet de reputatie of achtergrond van een killer. Dat levert een andere situatie op.

Uit het oogpunt van actie en wraak is peppermint inderdaad een soort vrouwelijke John Wick, maar Wick heeft een veel betere achtergrond en bredere wereld.
Het mooie aan John Wick is dat je eigenlijk maar bar weinig weet over de wereld maar dat het toch geloofwaardig over komt. Hetzelfde met de meeste personages. Die hebben niet heel veel diepgang maar toch komt het allemaal goed over. Goede films 8)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• AcidBurn
Mary Queen of Scots (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 124 min | MPAA: N/A
Uitstekend spel van Saoirse Ronan en Margot Robbie, maar het irriteert me behoorlijk dat ze niet daadwerkelijk een Schotse en Engelse actrice hebben gekozen om deze rollen te spelen. Margot Robbie kan ermee door, maar Soairse's Ierse tongval valt me teveel op om voor Schots door te gaan. De pacing is ook niet lekker gedaan. Waar de eerste helft aardig vlot liep, leek de tweede helft eindeloos door te gaan. Buiten deze punten om, zit het geheel prima in elkaar.
6 / 10
Glass (2019)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Deze film viel me een beetje tegen. Wederom een prima pacing in de eerste helft, en zeer goed acteerwerk van vooral James mcAvoy. Maar het leek meer een showcase voor zijn talent, dan dat die scenes echt wat toevoegden aan het verhaal.
Samuel Jackson is eigenlijk niet meer dan een supporting actor in deze film, al wordt hij gedurende de tweede helft belangrijker. Waar ging het fout voor mijn gevoel? Had ik bij Mary Queen of Scots het idee dat de tweede helft maar bleef duren, dat was niks vergeleken met Glass. Halverwege de tweede helft zat ik echt te wachten op het einde. Tot 2x toe dacht ik dat het afgelopen was, en dan kwam er weer een scene.
Het acteerwerk van de heren is niks mis mee maar toch ging de film me na verloop steeds meer vervelen. Om die reden kom ik niet verder een 6.
6 / 10

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:32

Pazo

Miauw?

Extinction (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: TV-MA
Korte omschrijving van de film:

Geregisseerd door Ben Young
met Michael Peña, Lizzy Caplan en Emma Booth

Peter krijgt een terugkerende nachtmerrie waarin hij zijn gezin verliest. Uiteindelijk wordt dit werkelijkheid wanneer de aarde bezet raakt door een kracht die uit is op geweld en vernietiging. Samen met zijn vrouw Alice moeten ze vechten voor hun leven en Peter bemerkt een tot nog toe onbekende kracht in zich om zijn gezin koste wat het kost te beschermen.

Ik ging deze film in met de gedachte dat het zo'n typisch verhaal zou zijn waarin buitenaardse wezens de aarde aanvallen met als doel om de mensheid te vernietigen, waarop de mensheid alles in het werk moet stellen om deze buitenaardse wezens te verslaan. Lekker een avondje 'end of the world' kijken zonder al te geconcentreerd te hoeven zijn. En in het begin leek het daar ook even naar toe te gaan, maar al snel kreeg ik steeds meer vragen het werd het verhaal steeds vreemder (in positieve zin). En dan uiteindelijk een enorme plottwist waarbij ik echt even had van W...T...F...?! Het heeft wel een open einde, en eigenlijk ook een open begin, waar je eigenlijk pas aan het einde van de film achter komt. Het acteerwerk van Michael Pena (o.a. bekend van World Trade Center) en van Lizzy Caplan (o.a. Cloverfield) vond ik ook goed. Kortom, ik heb mij geen minuut verveeld met deze film en krijgt van mij een 7,5.
7.5 / 10

To the windooooow!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Niet op IMDB, maar ben met de kinderen 5 en 7 naar Wikipedia: De Fabeltjeskrant: De Grote Dierenbos-spelen geweest.

Heel mooi gemaakt. Echt een zeer knappe productie. Maar er is een probleem. De film heeft hetzelfde tempo als de Fabeltjeskrant van weleer. En dat..... is..... zooooo........ ....... langzaam. De kinderen zijn inmiddels ook wel echt wat meer gewend. Ik kon ze er nog net bijhouden, maar :z

Gemiste kans: 4/10

• Webgnome
  • Laatst online: 19:55
PWM schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:15:
Niet op IMDB, maar ben met de kinderen 5 en 7 naar Wikipedia: De Fabeltjeskrant: De Grote Dierenbos-spelen geweest.

[Afbeelding]

Heel mooi gemaakt. Echt een zeer knappe productie. Maar er is een probleem. De film heeft hetzelfde tempo als de Fabeltjeskrant van weleer. En dat..... is..... zooooo........ ....... langzaam. De kinderen zijn inmiddels ook wel echt wat meer gewend. Ik kon ze er nog net bijhouden, maar :z

Gemiste kans: 4/10
is het dan niet gewoon een soort van ode aan het origineel?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Webgnome schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:22:
[...]

is het dan niet gewoon een soort van ode aan het origineel?
Wellicht, maar dan kom je wel bij een vervelend probleem. Degene die het vroeger keken houd je er geen uur mee bezig. De nieuwe generatie voelt die ode niet. En dan ben je dus 30,- kwijt, voor iets waar eigenlijk geen doelgroep voor is.

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-02 23:40
Green Book, nooit van gehoord maar dankzij deze topic toch mijn weg naar deze film gevonden. Toppertje!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:39
The Nun (2018)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.5 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R
We wisten dat het een horror film was. En dat wilden we ook verwachten. Maar de kwaliteit van de horror is wel erg matig. Het lijkt echt op een 3de rangs film niet eens een B-film. Qua opzet hoe het moet verlopen is wel goed. Maar de uitwerking uitermate dramatisch!
6 / 10

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16:48
Mag ik even zo tussen neus en lippen door Paddington2 aanbevelen. Heb deel 1 nooit gezien, en had in mn jeugd ook helemaal niets met die beer.

Maar echt een 9/10 voor feelgood en verhaallijn-opbouw voor vrijewel iedereen.

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-02 15:31

Tijntje

Hello?!

Sniffels schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:39:
Mag ik even zo tussen neus en lippen door Paddington2 aanbevelen. Heb deel 1 nooit gezien, en had in mn jeugd ook helemaal niets met die beer.

Dan kan ik je aanraden nummer 1 ook te kijken. Net zo warm en feel good.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• pven
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:21:
The Nun (2018)[Afbeelding: The Nun (2018)]
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.5 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R
We wisten dat het een horror film was. En dat wilden we ook verwachten. Maar de kwaliteit van de horror is wel erg matig. Het lijkt echt op een 3de rangs film niet eens een B-film. Qua opzet hoe het moet verlopen is wel goed. Maar de uitwerking uitermate dramatisch!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Jammer ... ik had een softe versie van The Conjuring verwacht. Misschien dat ik The Nun dan maar oversla.

• anandus
  • Niet online

anandus

анандус

Sniffels schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:39:

Ik heb echt zoveel goede dingen over die film gehoord. Heb hem zelf niet gezien.
Maar ik zit wel een beetje van 'is het geen kinderfilm ofzo?'. En dan zie je overal van die (pun intended) beregoede recensies.

'); DROP TABLE users;--

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:39
@pven voor ons was het slecht uitgevoerd. Kan altijd anders vallen bij iemand anders.

Het positieve hoe alles moet verlopen zoals gezegd is wel gewoon prima. Maar de uitvoering de scenes zien er niet uit en lijkt echt goedkoop niet meer dat classic feeling.

• RobPete89
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:55
anandus schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:50:
[...]

Ik heb echt zoveel goede dingen over die film gehoord. Heb hem zelf niet gezien.
Maar ik zit wel een beetje van 'is het geen kinderfilm ofzo?'. En dan zie je overal van die (pun intended) beregoede recensies.
Beide delen zijn aanraders maar 2 vond ik persoonlijk ook een pareltje. Ik vind het zelf ook niet echt heel erg een kinderfilm. Gewoon een heerlijke feelgood familiefilm. Perfect voor een koude regenachtige zondag!

• Atomsk
  • Laatst online: 14:46
grote_oever schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:33:
IO (2019)[Afbeelding: IO (2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Deze film is het best te kijken wanneer je jezelf niet depressief voelt. Het is een zeer trage film en soms frustrerend om naar te kijken. Misschien is dit niet mijn genre, maar zelf vond ik de film bijzonder traag.

En het einde is weer zn einde waar je jezelf afvraagt waarom je de film hebt bekeken. Film kan je prima overslaan zonder iets te missen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Tegenvallende film inderdaad.
spoiler:
Ook omdat de achterliggende gedachte van "je moet jezelf gewoon aanpassen aan de omstandigheden" nergens op slaat in dit geval. Als de atmosfeer op aarde giftig zou worden, zullen er best wat eencellige organismen e.d. kunnen overleven. Bij complexe, meercellige, organismen is dat echter niet zo. Leven kan zich aanpassen, maar dat kan honderden of duizenden jaren duren. Even jezelf resistent maken in een paar maanden is een onzinnige koortsachtige fantasie.

_██_
(ಠ_ృ)

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:13
Atomsk schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Tegenvallende film inderdaad. Ook omdat de achterliggende gedachte van "je moet jezelf gewoon aanpassen aan de omstandigheden" nergens op slaat in dit geval. Als de atmosfeer op aarde giftig zou worden, zullen er best wat eencellige organismen e.d. kunnen overleven. Bij complexe, meercellige, organismen is dat echter niet zo. Leven kan zich aanpassen, maar dat kan honderden of duizenden jaren duren. Even jezelf resistent maken in een paar maanden is een onzinnige koortsachtige fantasie.
Een spoiler zou niet misstaan. Het leek mij nog wel een interessante film.

Defector wijzigde deze reactie 24-01-2019 11:14 (8%)

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16:48
anandus schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:50:
[...]

Je moet natuurlijk niet met je biker-club deze film gaan kijken met rokende sigaren en pure whiskey na het pokeren.

Maar laat je verrassen (zoals ik heb gedaan als lid van een motor-club :P )

• TonVH
Defector schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Een spoiler zou niet misstaan. Het leek mij nog wel een interessante film.
Google en gij zult vinden: Wikipedia: Io (film)

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Xiaomi Mi A2 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• pven
  • Niet online
Hij bedoelt dat @Atomsk het plot weg geeft, waardoor het kijkplezier is vergald. (Doe als mij: dien een TR in :Y) )

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

• smurfinmark
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:21
Sniffels schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Je moet natuurlijk niet met je biker-club deze film gaan kijken met rokende sigaren en pure whiskey na het pokeren.

Maar laat je verrassen (zoals ik heb gedaan als lid van een motor-club :P )
Ik heb de film met 2 nichtjes (7 & 9) gekeken, wat een geweldige film, maar echt wel een kinderfilm.

Voor mij geen punt, ik heb er met plezier naar gekeken, maar duidelijk gericht op een jong publiek.

Voor iedereen die zich hier overeen kan zetten, dit is echt verplichte kost, ik durf te zeggen een van de beste kinderfilms ooit gemaakt. Het is foutloos wat betreft de toon; geen cynisme, warm, niet te zoet, grappig en vol compassie.

Tel daarbij op dat een hele stoet aan acteurs een mooie bijdrage levert, het ook technisch goed in elkaar zit en je hebt een schot in de roos.

Kan 'em niet genoeg aanraden, liefst met wat kleine mensjes erbij :) :)

• Atomsk
  • Laatst online: 14:46
pven schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:55:
[...]

Hij bedoelt dat @Atomsk het plot weg geeft, waardoor het kijkplezier is vergald. (Doe als mij: dien een TR in :Y) )
Excuses. :$ Heb spoilertags erbij gezet.

_██_
(ಠ_ృ)

• TonVH
Wat "?"? Klik op de link en je hebt het antwoord. Je kunt ook altijd kijken op http://www.themoviespoiler.com daar staafsamenvattingen van erg veel films.

• Hahn
TonVH schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:41:
[...]

Wat "?"? Klik op de link en je hebt het antwoord. Je kunt ook altijd kijken op http://www.themoviespoiler.com daar staafsamenvattingen van erg veel films.
Hij wil helemaal geen antwoord, Defector gaf aan dat Atomsk z'n post beter in een spoiler-tag had kunnen posten, zodat de film niet onbedoeld gespoiled werd.

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:09
The Leftovers (2014–2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Geen film maar een serie en wel een steengoede. Ik wilde de tip toch maar ff ergens de wereld inslingeren. Sinds ik The Sopranos heb gezien is dit naast Game of Thrones weer de eerste serie die dat hoge niveau bereikt. The Leftovers daagt je als kijker uit.......constant. Veel vragen en weinig echte antwoorden. Doet me denken aan Lost hoor ik je denken. Ja, maar dit is geen vergelijking. Waar Lost zichzelf totaal verloor in een kinderachtig goed vs kwaad verhaaltje blijft The Leftovers strak bij de les. Genoeg twists and turns, een rijk en gevarieerd spectrum aan emoties en geregeld heen en weer in de tijd zonder aan focus en kracht in te boeten. Werkelijk volwassen drama net als The Sopranos en daar loop ik erg warm voor. Bij een vriend klaagde ik nog over het gebrek aan antwoorden t.a.v. de vreemde gebeurtenissen maar terecht zei hij dat een goede serie geen antwoorden nodig heeft. Het gaat niet om de eindbestemming, het gaat om de reis. En die reis is groots en meeslepend. Dus kan je een goed kwaliteitsdrama wel pruimen dan mag je The Leftovers niet laten schieten!
9 / 10

Fijn dat je een review plaatst, maar dit topic gaat helaas toch echt alleen maar over film.

Series kwalificeren niet.

Als je daar een nieuw, eigen topic voor wilt maken (dus met de kwalificaties) dan kan en mag dat.

Je kunt ook dit initiatief in "Ik zoek een nieuwe tv-serie om te volgen" Topic tonen. Wellicht vindt het navolging.

Ramzzz wijzigde deze reactie 25-01-2019 00:20 (6%)

• Webgnome
  • Laatst online: 19:55
Paul (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 104 min | MPAA: R
Deze film kwam ik per toeval op Netflix tegen. En ik moet zeggen het is wel een klein pareltje hoor. Normaal ben ik niet zo van de films met ontzettend flauwe humor. Denk aan Ted bijvoorbeeld. Daar kon ik niet inkomen. Deze film echter is gewoon zo ontzettend flauw dat ie grappig is. Het verhaal gaat dus over een Alien die ontsnapt is uit Area 51 en na 60 jaar naar huis wil. Gedurende zijn vlucht komt hij samen met zijn comic-con buddies in allerlei rare situaties terecht.

Een originele twist aan het vlucht genre ( als dat bestaat ).
8 / 10

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• RM-rf
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:07
Deze film is nog niet uitgebracht in nederland, maar wel in duitsland (voor degenen die misschien aan de grens wonen, speelt ook in het Ruhrgebied)

Der Junge muss an die frische Luft (2018)
Tweakers: - | IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 100min | MPAA: -
Vorige maand in duitsland uitgekomen en in een week gelijk de meest succesvolle duitse film van het jaar.
Dat kan komen doordat het gebaseerd is op de biografie van een daar zeer populaire komiek en TV-presentator.
Ik betwijfel een beetje of hij ook in nederland uitkomt, omdat deze persoon hier minder bekend is, maar eigenlijk is dat best jammer omdat de film an sich ook best imposant en aangrijpend is.

Het Ruhrgebied 1972: De negenjarige Hans-Peter (Julius Weckauf) is een enigszins dikkige jongen, die als zelfbescherming een gave andere mensen aan het lachen te brengen ontwikkeld. Zowel in de kleine drogisterij-winkel van Oma Anne en de vele klanten daar (die hij zeer goed kan persifleren), als bij de rest van zn kleurrijke familie en vrienden.
Als zijn moeder Margret, een bloemiste die hij verafgood, wegens een chronische kaakontsteking behandeld wordt, verliest ze door deze behandeling haar smaak- als reukvermogen, en geraakt in een diepe depressie. De kleine jongen probeert met zn Komedie-talent zijn moeder voor korte vrije momenten uit de depressie te halen, wat echter een zware opgave blijkt voor een kleine jongen.

De film is een zeer emotioneel verhaal, en een Tranentrekker, de humor en diepe treurnis liggen redelijk dicht op elkaar (en zijn ook onlosmakend verbonden).
Het beschrijft een vor de hoofdpersoon zeer gelukkige tijd (juist binnen alle drama en ook een kritische blik op die tijd en de 'druk' die er op mensen gelegd werd), vol detailverliefdheid en met een veelvoud aan schrille en opvallende karakters. (de kostuums en props zijn heel goed in het scheppen van de atmosfeer van de vroege jaren zeventig in het duitse Ruhrgebied).
De jonge hoofdrolspeler Julius Weckauf speelt verdomd indrukwekkend, weet de rol zeer goed in te vullen (zeker als je de oorspronkelijke schrijver van dit verhaal ook kent zie je heel duidelijk de overeenkomsten)

9 / 10

1 2 3 4 5 7 6 8 9

• Bor

Bor

RM-rf schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:50:
Deze film is nog niet uitgebracht in nederland, maar wel in duitsland (voor degenen die misschien aan de grens wonen, speelt ook in het Ruhrgebied)
Waar heb je die gekeken?

Frontpagemoderatie Forum

• RM-rf
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:07
Bor schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:13:
[...]

Waar heb je die gekeken?
in een duitse bioscoop.. het is daar een zeer succesvolle film (doordat het gebaseerd is op de autobiografie van een zeer populaire komiek)

1 2 3 4 5 7 6 8 9

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:43

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mission: Impossible - Fallout (2018)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13
Hoewel ik de vorige MI films prima te pruimen vond, was deze echt teleurstellend. Het verhaal en de typische plotwendingen kunnen er prima mee door. Waar de film voor mij echter compleet de mist in gaat is de belachelijk slechte CGI. De achtervolgingen zijn rampzalig, volgens mij had de eerste Underground nog betere automodellen. En dat gebeurt niet één keer, maar bij meerdere scènes. Instant uit de film en vervolgens kom je er niet meer lekker in. Hoe kan zo'n kaskraker zulke slechte CGI vertonen?

Hij gaat ook net wat te lang door voor mijn gevoel. En op het einde wordt het wel héél vergezocht. Prima dat er soms wat absurde toeren worden vertoond, maar de laatste achtervolgingen zijn wel niveau "12 jaar en ongelimiteerde fantasie".
6 / 10

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:48
table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Creed (2015)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
undefined
[/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right]undefined / 10[/td][/tr][/table][sub][url=http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/#?format=ubb]Genereer je eigen UBB code

Creed. Rocky 7. Kies maar.

Afgelopen week weer alle Rockyfilms gezien, behalve de laatste paar. Creed links laten liggen, want het zou wel Rocky nummer zoveel zijn.
Dat was ook zo, voor de film, maar dat was helemaal verkeerd gedacht.

Creed is gewoon een supergoede film die heel goed in de Rocky filmreeks past. Het gaat weer een beetje naar het begin naar Rocky. Van nobody naar superheld, zonder het gevecht te winnen. 3X raden wie er als winnaar en hoopgever uit deze film komt.

Voor de jongeren onder ons: Rocky is een simpele ziel die kampioen wordt met boksen. Later werd de oude Creed doodgemept door een halve Borg, ook wel Rus. Maar toen had hij BA al helemaal de tyfus gemept in het vorige deel. Ze waren goede vrienden. maar oude Creed was dood en dat was het.

Nu kan ik wel zeggen hoe het verder loopt, maar dat doe ik niet. Ga maar kijken.

Creed is een prima vervolg in de Rocky reeks. Daarnaast is het een prima instapfilm in de Rockyfilms voor de jeugd.

Een absolute aanrader, ook als men geen Rocky kenner is.

Het cijfer: Da's moeilijk. Voor mij bijna een tien, maar ik ben niet god. Een ander kan het een 3 vinden, maar die zijn niet opgegroeid met de films van vroeger, denk ik, of ze snappen het verhaal niet.

9,7. Dan kom ik iedereen tegemoet. En onthoudt, dit is omdat er jongeren op deze planeet rondlopen.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:52
Game Night (2018)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Mystery | Runtime: 100 min | MPAA: R
Ik heb doorgaans een hekel aan komedies, omdat de meesten zo over-the-top zijn. Hoewel het verhaal van deze film wel over-the-top is, is het komedie gedeelte dat zeker niet. Er zitten een paar redelijk subtiele grappige fragmenten in, waardoor ik toch meer dan eens hardop heb gelachen. De rest van de film heb ik met een glimlach gekeken. 1 scène deed me erg aan een Leslie Nielsen film denken en dat zie ik ook als positief.

Game Night - 8/10
8 / 10

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-02 17:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

mavaros schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:46:
table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Creed (2015)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Creed (2015)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
undefined
[/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]undefined / 10[/td][/tr][/table][sub][url=http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/#?format=ubb]Genereer je eigen UBB code

Creed. Rocky 7. Kies maar.

Afgelopen week weer alle Rockyfilms gezien, behalve de laatste paar. Creed links laten liggen, want het zou wel Rocky nummer zoveel zijn.
Dat was ook zo, voor de film, maar dat was helemaal verkeerd gedacht.

Creed is gewoon een supergoede film die heel goed in de Rocky filmreeks past. Het gaat weer een beetje naar het begin naar Rocky. Van nobody naar superheld, zonder het gevecht te winnen. 3X raden wie er als winnaar en hoopgever uit deze film komt.

Voor de jongeren onder ons: Rocky is een simpele ziel die kampioen wordt met boksen. Later werd de oude Creed doodgemept door een halve Borg, ook wel Rus. Maar toen had hij BA al helemaal de tyfus gemept in het vorige deel. Ze waren goede vrienden. maar oude Creed was dood en dat was het.

Nu kan ik wel zeggen hoe het verder loopt, maar dat doe ik niet. Ga maar kijken.

Creed is een prima vervolg in de Rocky reeks. Daarnaast is het een prima instapfilm in de Rockyfilms voor de jeugd.

Een absolute aanrader, ook als men geen Rocky kenner is.

Het cijfer: Da's moeilijk. Voor mij bijna een tien, maar ik ben niet god. Een ander kan het een 3 vinden, maar die zijn niet opgegroeid met de films van vroeger, denk ik, of ze snappen het verhaal niet.

9,7. Dan kom ik iedereen tegemoet. En onthoudt, dit is omdat er jongeren op deze planeet rondlopen.
Ik vond het een goede film qua technieken en geluid, maar het verhaal is zó voorspelbaar dat je na 10 minuten kijken het einde al zo ongeveer kunt voorspellen, wat ik wel redelijk jammer vond. Zeker als je andere Rocky films gezien hebt (en ik ben overigens niet opgegroeid met de Rocky films maar heb ze wel gezien). Maar goed, ik vond het wel een film waar ik de 8,- voor het bioscoopticket geen compleet weggegooid geld vond. Ik heb een hekel aan bioscopen, dus dat spreekt voor de film.

i7 6700K - MSI Z170A M5 - MSI GTX1080 GamingX - 16GB HyperX Fury - Corsair RM550x - NZXT H440NE - Roccat XTD - Corsair K70 - HP Omen 15 (2016) - PS4 Pro - S7 Edge - Kever

• mavaros
Kuusj schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 00:09:
[...]

Ik vond het een goede film qua technieken en geluid, maar het verhaal is zó voorspelbaar dat je na 10 minuten kijken het einde al zo ongeveer kunt voorspellen, wat ik wel redelijk jammer vond. Zeker als je andere Rocky films gezien hebt (en ik ben overigens niet opgegroeid met de Rocky films maar heb ze wel gezien). Maar goed, ik vond het wel een film waar ik de 8,- voor het bioscoopticket geen compleet weggegooid geld vond. Ik heb een hekel aan bioscopen, dus dat spreekt voor de film.
Klopt helemaal. En juist dat maakt deze film goed te pruimen.

Je zegt, dat je niet bent opgegroeid met Rocky. Dan gok ik erop dat u nog een jong mens bent en daar is niks mis mee. Je vindt het voorspelbaar, maar daar ligt de kracht. Je weet wat je krijgt. Je krijgt wat je ziet, en uiteindelijk krijg je wat je al zou verwachten.

Rocky 1 was een vette film, vroeger. Net als Jaws, Starwars en ET. Dan gaan er bijna 40 jaar overheen. We hebben 6 Rockyfilms en een handvol Jawsen en wat restspul. De tijd schrijdt voort en de technieken worden beter. Je hebt director cuts en digitale oppoetsing van de film. Maar niet het verhaal. Dat verandert nooit. Rocky had ook crimineel kunnen worden in de volgende film, of rijinstructeur. Nee, Rocky wordt Bokskampioen. Dat is het verhaal.

Dan heb je Creed. Zijn eerste rivaal. (Pa) Nooit uitgewerkt, hoewel hij in de eerste 2 Rockyfilms mede de toon zette. Blijkt hij een zoon te hebben die ook goed kan meppen. Hetzelfde verhaal als vroeger, maar dan net ietsje anders. Moderner, maar hetzelfde verhaal als Rocky 1.

Hebben ze goedkoop willen scoren met deze film? Hell ja, natuurlijk.

Hetzelfde riedeltje all over again. Echter heb ik bij deze film daar geen moeite mee. Het geeft me wat ik wil, en dat krijg ik ook. Ik weet niet beter.;)

Ik zal Creed2 ook kijken. Kijken of dat iets is.

• Hahn
mavaros schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Klopt helemaal. En juist dat maakt deze film goed te pruimen.

Je zegt, dat je niet bent opgegroeid met Rocky. Dan gok ik erop dat u nog een jong mens bent en daar is niks mis mee. Je vindt het voorspelbaar, maar daar ligt de kracht. Je weet wat je krijgt. Je krijgt wat je ziet, en uiteindelijk krijg je wat je al zou verwachten.

Rocky 1 was een vette film, vroeger. Net als Jaws, Starwars en ET. Dan gaan er bijna 40 jaar overheen. We hebben 6 Rockyfilms en een handvol Jawsen en wat restspul. De tijd schrijdt voort en de technieken worden beter. Je hebt director cuts en digitale oppoetsing van de film. Maar niet het verhaal. Dat verandert nooit. Rocky had ook crimineel kunnen worden in de volgende film, of rijinstructeur. Nee, Rocky wordt Bokskampioen. Dat is het verhaal.

Dan heb je Creed. Zijn eerste rivaal. (Pa) Nooit uitgewerkt, hoewel hij in de eerste 2 Rockyfilms mede de toon zette. Blijkt hij een zoon te hebben die ook goed kan meppen. Hetzelfde verhaal als vroeger, maar dan net ietsje anders. Moderner, maar hetzelfde verhaal als Rocky 1.

Hebben ze goedkoop willen scoren met deze film? Hell ja, natuurlijk.

Hetzelfde riedeltje all over again. Echter heb ik bij deze film daar geen moeite mee. Het geeft me wat ik wil, en dat krijg ik ook. Ik weet niet beter.;)

Ik zal Creed2 ook kijken. Kijken of dat iets is.
Zowel in deze post als in de vorige post met je review breng je heel veel als een feit. "Creed is gewoon een supergoede film", "Creed is een prima vervolg in de Rocky reeks.", maar dat zijn allemaal jouw meningen.

Ik snap ook niet helemaal waarom je eindigt met "9,7. Dan kom ik iedereen tegemoet."
Het is jouw review en jouw mening. Vind jij het een 10, dan vind jij het een 10, waarom ga je mensen 'tegemoet' proberen te komen?

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:47
dannx1986 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:39:
Solo (2018) op Netflix

[Afbeelding]
IMDB: 4.9

Film omschrijving: In een afgelegen gebied van de Canarische Eilanden valt een surfer van een klif.
@dannx1986
Ik raad je The Shallows aan.

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• Brekers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 00:42
Gisterenavond zijn een vriend en ik ook naar Glass geweest. Een paar maanden terug heb ik nog Unbreakable gezien weliswaar op VHS. 8)

Wat een goed doordachte en interessante film is Glass zeg. Ik raad hem zeker aan, een genot voor je hersenen. :P

• AcidBurn
Mavaros: Ik ben wel opgegroeid met de Rocky films, maar ik vond ze nooit zo denderend. Prima vermaak, that's it. Voor de Creed films geldt een beetje hetzelfde:
Deel 1 is goed te doen, maar niet dat ik zeg "wauw ik wil meer".
Deel 2 is een prima film, maar zo gigantisch cliché (je kan er bijna letterlijk een checklist bij pakken en alles 1 voor 1 afvinken) en voorspelbaar dat ik het niet leuk meer vind.
Volgens mij heb ik em ook maar een 6 gegeven. Maar dat is puur subjectief. Vind jij de film perfect, dan is het voor jou een 10, punt uit.

Brekers: Glass een genot voor je hersenen? Ik heb hem gezien, maar kan me geen scene herinneren waarbij ik echt na moest denken. Er zitten een paar goed doordachte zaken in, maar mijn interesse kon hij helaas niet vast houden in de tweede helft.

Morgen naar Schindler's List in de bios (Vue Classics). Die film is 26 jaar oud maar nog nooit gezien. Mooie kans dus om die op het grote scherm te kijken.

• AcidBurn
Schindler's List (1993)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.9 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 195 min | MPAA: R
Deze film komt echt hard binnen. Oskar Schindler is een slimme zakenman, die in eerste instantie puur voor eigen gewin handeld maar later toch om zijn werknemers gaat geven en uiteindelijk heel veel levens weet te redden. Uitstekend acteerwerk van Liam Neeson, Ben Kingsley en Ralph Fiennes. Het gebruik van zwart-wit ipv kleur (op een paar details na) is een verstandige keuze geweest. Het geeft extra effect aan de depressieve sfeer van de situatie. Geen leuke film, maar hij weet je wel te pakken en ondankds de lange speeltijd van ruim 3 uur, verveelt hij niet.
8 / 10

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Ik heb stiekem gehoopt wat Polar reviews te lezen hier 😟

grote_oever wijzigde deze reactie 27-01-2019 19:09 (10%)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vriend van mij vond hem geweldig. Ik ga vanavond even kijken.

• mavaros
Hahn schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Zowel in deze post als in de vorige post met je review breng je heel veel als een feit. "Creed is gewoon een supergoede film", "Creed is een prima vervolg in de Rocky reeks.", maar dat zijn allemaal jouw meningen.

Ik snap ook niet helemaal waarom je eindigt met "9,7. Dan kom ik iedereen tegemoet."
Het is jouw review en jouw mening. Vind jij het een 10, dan vind jij het een 10, waarom ga je mensen 'tegemoet' proberen te komen?
Natuurlijk is het mijn mening. Ik post op persoonlijke titel.

Die 9,7 komt omdat ik ook wel snap dat Creed een herhaling van zetten is. Een 10 is voor geen enkele film weggelegd, en iemand anders denkt weer wat anders. Daar is niks mis mee.

• WernerL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:48
Bohemian Rhapsody (2018)
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Blijkbaar draait deze film nogsteeds in de bioscoop en wederom in Dolby Cinema en Imax. Deze dus in de dolby cinema gaan kijken voor de beste geluidskwaliteit.

Deze film kijkt erg goed weg. Op zowel imdb als hier krijgt deze film goede cijfers en dat is meer dan verdient. De film begint met het verhaal over hoe de band is ontstaan, en gaat daar vervolgens verder. IK ben het met het internet eens dat het begin nogal snel ging, daarna gaat de film door in een wat beter tempo.

Hoewel ik van iedere seconde en de goede muziek genoten heb had ik toch gehoopt op iets meer diepgang. Het blijft allemaal redelijk oppervlakkig. Desalniettemin toch genoten.
8 / 10

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Dragon Ball Super: Broly (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 9.2 | Genre: Animation, Action, Fantasy | Runtime: 100 min | MPAA: N/A
Hij begint een beetje traag om het 'verhaal' neer te zetten, maar zodra de actie begint! Dan gaat het echt wel los. De animatie is erg goed gedaan, en de muziek tijdens de gevechtsscenes is ook erg goed gekozen/gemaakt. Naar mijn idee is dit wel 1 van de betere Dragon Ball films en hopelijk zetten ze dit voort. Mocht fan zijn, en de kans krijgen om hem in de bios te zien (wat nogal lastig is omdat hij sporadisch draait) dan raad ik het echt aan! Wat mij betreft een dikke 8 voor dit genre/setting.
8 / 10

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17:28
grote_oever schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:09:
Ik heb stiekem gehoopt wat Polar reviews te lezen hier 😟
Vanavond gezien. Prima film, geen Oscar materiaal en een grote mate van voorspelbaarheid met een kleine twist. Alle clichés zitten er in, behalve een achtervolging met vonkende auto's. Lekkere film om jezelf even te resetten en klaar te zijn voor een drukke werkweek. Ik hoef niet altijd een trage Zuid Koreaanse film (Beoning) te zien om nadien met coltrui en wijn over te discussiëren. Polar is geen John Wick (deel 1 dan...), maar ik kijk al wel uit naar Polar II.

marcelmg2 wijzigde deze reactie 28-01-2019 00:41 (1%)
Reden: Kleine aanvulling mbt John Wick

• cypher21
  • Laatst online: 09:40
Remy!!!! schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:25:
Dragon Ball Super: Broly (2018)[Afbeelding: Dragon Ball Super: Broly (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 9.2 | Genre: Animation, Action, Fantasy | Runtime: 100 min | MPAA: N/A
Hij begint een beetje traag om het 'verhaal' neer te zetten, maar zodra de actie begint! Dan gaat het echt wel los. De animatie is erg goed gedaan, en de muziek tijdens de gevechtsscenes is ook erg goed gekozen/gemaakt. Naar mijn idee is dit wel 1 van de betere Dragon Ball films en hopelijk zetten ze dit voort. Mocht fan zijn, en de kans krijgen om hem in de bios te zien (wat nogal lastig is omdat hij sporadisch draait) dan raad ik het echt aan! Wat mij betreft een dikke 8 voor dit genre/setting.
Ben fan maar heb DB Super nog niet gezien Is het aan te raden ff te wachten deze te kijken?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Bor

Bor

Game Night (2018)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Mystery | Runtime: 100 min | MPAA: R
Prima comedy met een leuke setting welke niet snel verveeld incl een paar leuke actie scenes. Her en der een paar slechte "onderbroeken lol" grappen die wat afbraak doen aan het geheel. De film had van mij nog wel wat langer mogen duren. Een welverdiende 7.5
7.5 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:14
cypher21 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:47:
[...]

Ben fan maar heb DB Super nog niet gezien Is het aan te raden ff te wachten deze te kijken?
Deze film speelt zich af na de laatste aflevering van dragonball super die uitgezonden is en dient volgens mij tevens als opzet naar de nieuwere afleveringen die moeten gaan komen. Maar je hoeft dragonball super volgens mij niet gezien te hebben om hiervan te genieten.
Je zult misschien wel raar opkijken als je freeza weer levend ziet en Goku en Vegeta nieuwere vormen van super saiyan hebben. Desondanks zou je de film wel al kunnen zien. Deze film draait voornamelijk om Broly en dat is een nieuwe karakter die met deze film geintroduceerd wordt.

• cypher21
  • Laatst online: 09:40
avec_style schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:24:
[...]

Deze film speelt zich af na de laatste aflevering van dragonball super die uitgezonden is en dient volgens mij tevens als opzet naar de nieuwere afleveringen die moeten gaan komen. Maar je hoeft dragonball super volgens mij niet gezien te hebben om hiervan te genieten.
Je zult misschien wel raar opkijken als je freeza weer levend ziet en Goku en Vegeta nieuwere vormen van super saiyan hebben. Desondanks zou je de film wel al kunnen zien. Deze film draait voornamelijk om Broly en dat is een nieuwe karakter die met deze film geintroduceerd wordt.
Dan maar ff wachten tot ik DB Super heb afgekeken

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True