Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste
Acties:

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:16
Heeft Black Mirror: Bander snatch iets te maken met de tv serie Black Mirror? En zo ja, waar past de interactieve film in het verhaal?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
-Moondust- schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:11:
Heeft Black Mirror: Bander snatch iets te maken met de tv serie Black Mirror? En zo ja, waar past de interactieve film in het verhaal?
Ben je bekend met de serie zelf? Alle afleveringen zijn losstaand van elkaar, op een enkele verwijzing na. En ja, Bandersnatch is van dezelfde makers als de serie, maar staat dus ook redelijk los van alles.

Ik heb wel een leuke verwijzing naar één van de afleveringen gezien (en er kunnen er vast nog meer in zitten :P), maar je mist er niet heel veel aan als je die niet zou snappen/zien.

Hahn wijzigde deze reactie 31-12-2018 13:17 (18%)

The devil is in the details.

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:20

Punkrocker

Mosty harmless

Team America: World Police (2004)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 98 min | MPAA: R
Gemaakt door het team van South Park. En dat is te merken ook!
Thunderbirds voor volwassenen. Inclusief poppensex...
Kenmerkende South Park humor, af en toe dus lekker bloederig. Mooie special effects: De zwarte panters zijn geniaal.
Over de top patriotisme. Ik heb me prima vermaakt.
America, fuck yeah!
8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Solo: A Star Wars Story (2018)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13
Beschouw deze film als een losse SF film met behoorlijk wat referenties en knipoogjes naar Star Wars en je hebt een leuke avond. Niet helemaal Star Wars waardig maar dat waren Episode 1 en 2 ook niet...
Chewie is wat bruter, een pluspunt. Zal zijn jeugdigheid nog zijn.
Beter dan 90% van de kerstfilms die ik gelukkig heb kunnen mijden.
7 / 10

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:31

Cerenas

I have to get out of here.

XyritZz schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:36:
[...]

Dat einde had ik ook uiteindelijk en vond ik ook wel een mooie.

Ze hebben het best slim opgezet, en de setting (meerdere realiteiten) past er perfect bij. Zo kwam ik al gigantisch snel bij een einde uit, en dan krijg je de optie om terug te springen naar een keuze om deze te veranderen en zo een andere tak van het verhaal in te springen.

Op die manier ga je eigenlijk na het einde van de film een andere realiteit in om nog verder te kunnen kijken; dit trucje blijft Netflix herhalen totdat je ongeveer 90 minuten zit te kijken. Dan krijg je geen optie meer om een eerdere keuze aan te passen en krijg je de aftiteling te zien.

Wat dat betreft ben ik wel benieuwd hoe ze dit toe willen gaan passen op afleveringen/films waarbij je niet zonder het verhaal te "breken" terug kunt springen. Dan moeten ze echt elke tak van het verhaal uit gaan werken tot ongeveer 90 minuten.
Oh dan heb ik het denk ik een beetje verkeerd begrepen. Ik kwam al heel snel bij eindes uit, maar kreeg dan inderdaad de optie om terug te gaan, het idee hebbende dat ik een verkeerde keuze gemaakt had (dat is misschien dan ook wel zo, want dan was ik in sommige gevallen snel klaar). Volgens mij heb ik daardoor wel redelijk veel eindes gezien, maar die @Piet_Piraat7 benoemd komt me niet bekend voor, zegt al genoeg over hoe uitgebreid deze 'film' is I guess. :P

spoiler:
In bijna alle gevallen was de game helaas een flop of slecht afgewerkt.

LinkedIn | Twitter | Steam

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 14:27
Cerenas schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:12:
[...]

Oh dan heb ik het denk ik een beetje verkeerd begrepen. Ik kwam al heel snel bij eindes uit, maar kreeg dan inderdaad de optie om terug te gaan, het idee hebbende dat ik een verkeerde keuze gemaakt had (dat is misschien dan ook wel zo, want dan was ik in sommige gevallen snel klaar). Volgens mij heb ik daardoor wel redelijk veel eindes gezien, maar die @Piet_Piraat7 benoemd komt me niet bekend voor, zegt al genoeg over hoe uitgebreid deze 'film' is I guess. :P

spoiler:
Dat einde was toevallig ook de laatste die ik kreeg voordat ik de credits voorbij zag rollen, dat vond ik eigenlijk nog wel een "mooi" einde.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Hotel Transylvania 3: Summer Vacation (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 97 min | MPAA: PG
Moeders de vrouw wilde weer eens samen een filmpje kijken. Aangezien ze mij echt met geen mogelijkheid aan de zoetsappige christmas prince films krijgt deze als compromis uitgekozen. We hebben er wel van genoten ondanks dat de humor voorspelbaar was, het van mijlenver duidelijk was hoe het plot in elkaar zat en er eigenlijk geen echt schokkende nieuwe dingen werden geprobeerd.

Daar is dan ook eigenlijk alles mee gezegd. De graphics zijn goed, de characters zijn nog steeds leuk en de bad guy is ook weer leuk uitgekozen.
6.5 / 10

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Houstyn
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02:28
Mag ik vragen waar je deze film hebt gezien? Ik zie het nog niet staan in de agenda van enkele bioscopen die ik in de gaten houdt. Deze staat al een tijdje op me watchlist.

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:45

azz_kikr

Heet patatje :o

Houstyn schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:34:
[...]

Mag ik vragen waar je deze film hebt gezien? Ik zie het nog niet staan in de agenda van enkele bioscopen die ik in de gaten houdt. Deze staat al een tijdje op me watchlist.
Op het minder legale circuit gaat die al rond :+

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Alternatief einde - easteregg :)

- met lichte spoiler, maar niet genoeg om de pret te drukken .... ( lezen NA kijken, lijkt mij het beste )

https://www.thewrap.com/b...ckersoft-zx-spectrum-bus/

• KoningTuur
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-01 14:44
Even een luie dag en alledrie de delen gekeken. Deel II gaat nog wel, maar deel III is niet te hachelen. Uiteindelijk begrijp ik wel dat alleen deel I op Neflix staat. Maar toch was wel uren relaxen... :)

Begrijp even niet waardoor UBB niet wordt overgenomen...

Gaat om Godfather delen I t/m III

KoningTuur wijzigde deze reactie 01-01-2019 13:23 (19%)

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15:35
Houstyn schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:34:
[...]

azz_kikr schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:15:
[...]

Op het minder legale circuit gaat die al rond :+
juist, film.nl kon me helaas niet helpen

• Punkrocker

Punkrocker

Mosty harmless

Je denkt toch niet dat we naar Marc Marie Huijbregts gaan kijken?

Mad Max: Fury Road (2015)
Tweakers: 4.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R
Actie film met de hoofdletter A.
Visueel een feest met geweldige bouwsels. Zowel de voertuigen als bijvoorbeeld de lift.
Die wagen met gitarist en slagwerkers! Geweldig! _/-\o_

Aankleding en "vormgeving" van de personages is ook super! Mooi dat masker van Max en dan Immortan Joe.
Verhaal? Hé het is een Mad Max film!. Een geweldige achtervolging van bijna twee uur.

We hebben een heerlijk filmavondje gehad.
9 / 10

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-01 19:50

SideShow

Administrator

Bird Box (2018)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: N/A
Mijn interesse in deze film werd gewekt door de vele internet memes, maar natuurlijk ook door wonder woman sandra bullock.
Verder had ik niet al teveel verwachtingen, maar vond het wel een leuk filmje, ik hou wel van die "doem" films.
Ideale avondvuller, degelijke film, en van bullock haar verschijning word ik altijd happy, hehe.
7.5 / 10

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Punkrocker schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:05:

Dat Tweaker cijfer. Goddamn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:48
MrVegeta schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:22:
[...]

Zo slecht vond ik Mad Max Fury Road eigenlijk ook niet. Een prima spektakel (een varken in een lift, da's pas een spektakel :P ) en popcornfilm. Zou MMFR zelf een zeven geven.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Helemaal mee eens, zeer mee vermaakt. En een van de weinige films van de afgelopen jaren die ik meerdere keren heb gekeken.
Kijk ook vooral naar de "making of", alle stunts zijn echt uitgevoerd in de woestijn van Namibië.
Over eighty percent of the effects seen in the film are practical effects, including stunts, make-up, and sets. CGI was used sparingly, mainly to enhance the Namibian landscape, remove stunt rigging, and for Imperator Furiosa's (Charlize Theron) left arm, which is a prosthetic limb.
Ook de soundtrack van Tom Holkenborg kan ik erg waarderen.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
[...]

Dat krijg je met een klein aantal recensies.
IMDB cijfer kijk ik tegenwoordig ook niet meer naar, ik prefereer rottentomatoes, De tomatometer geeft aan hoeveel procent van de recensenten een positief oordeel heeft over de film. De audience score hoeveel mensen de film 3,5 (van de 5) sterren of meer geven.
Klopt voor mij veel vaker met de indruk die ik van de film heb dan IMDB. Al kun je natuurlijk nog steeds een film waarderen ook al scoort deze slecht.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

[...]

Ik vond het een behoorlijk saaie film (ze rijden van A naar B en weer terug, er gebeurde te weinig -los van de actie- om mij te boeien en de actie zelf vond ik ook mwah), al zou ik het geen 4 geven, eerder een 6½.

anandus wijzigde deze reactie 02-01-2019 11:44 (22%)

'); DROP TABLE users;--

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14:21
Vond m juist erg entertaining. Gewoon boeiend vanwege de inkijk in een wereld die totaal wereldvreemd is :)

• Punkrocker

Punkrocker

Mosty harmless

[...]

Ik heb het een beetje proberen te compenseren... :+

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:10
Ik vond er eerlijk gezegd ook geen klap aan. Het origineel had tenminste nog spanning. Fury Road was puur een trucje uitvoeren.

Maar goed, iedereen zijn meug. De film krijgt overal lovende kritieken (97% op Rotten Tomatoes met een gemiddelde van 8.6), dus het zal wel aan mij liggen.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Aankleding en "vormgeving" van de personages is ook super! Mooi dat masker van Max en dan Immortan Joe.
Verhaal? Hé het is een Mad Max film!. Een geweldige achtervolging van bijna twee uur.
Het spel had wel het meeste wat ik miste in de film. Verhaal, aankleding, omgeving.

De film is net alsof je maar 1 missie van het spel aan het bekijken bent.

enchion wijzigde deze reactie 02-01-2019 17:01 (8%)

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:10
Afgelopen vrijdag met mijn moeder naar de film geweest. Ik had Shoplifters (Manbiki Kazoku) uitgekozen, o.a. omdat deze een score van 99% op Rotten Tomatoes heeft.

Shoplifters (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: N/A
Hirokazu Kore-eda op zijn best: een film waarin een gezin in een extreme situatie wordt gevolgd. Het is misschien een trucje, maar hij weet er toch weer een meesterwerk van te maken.

In deze film volgen we een armoedig gezin dat vaak voedsel/spullen jat om rond te komen. Ze zien een kind buiten in de kou en besluiten deze in het gezin op te nemen met alle gevolgen voor de dynamiek binnen het gezin. Kan er eigenlijk niet heel veel meer over zeggen zonder te gaan spoilen, dus dat doe ik dan ook maar niet.
spoiler:
Niet echt een spoiler, maar de film heeft een twist, die je eigenlijk wel aan ziet komen als je goed hebt opgelet.

Ik vond het in ieder geval een schitterend drama, van het niveau van Nobody Knows (2004) en Like Father, Like Son (2013). Niet voor niks dat hij de Gouden Palm heeft gewonnen.

De stukjes over één van de vrouwen in het gezin zijn wel wat awkward om met je moeder te bekijken, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door het verhaal en de rest van de film.
9 / 10

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-01 18:06
How to Train Your Dragon (2010)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 98 min | MPAA: PG
Net als @Webgnome wilde mijn vriendin ook een film met mij kijken en ook ik wilde geen cheesy kerstfilm kijken. Gelukkig kwam eergisteren How to train a dragon op RTL8. Voordat ik mijn vriendin leerde kennen keek ik nooit animatie of tekenfilms(behalve Family Guy en Rick and Morty wat zij dan weer verschrikkelijk vind :+ ). Met haar kijk ik ze wel en moet zeggen zitten wel een paar leuke tussen.Ik moet zeggen dat ik een enorm leuke anmimatie film vind. Er zit een leuk verhaal in, leuke hoofdpersonen. Beetje cliche vikingen en een redelijk plot.
undefined / 10

spijkerhoofd wijzigde deze reactie 03-01-2019 09:27 (7%)

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

ByteMe_

↻ Refresh

BlacKkKlansman (2018)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 135 min | MPAA: R

Het verhaal laat duidelijk een polarisatie zien tussen de witte en de zwarte bevolking in Amerika. De film heeft soms een vleugje flauwe humor, maar laat ook zien hoever sommigen gaan in hun racisme. Daarbij is het ook duidelijk dat er vanaf de kant van de zwarte bevolking een haat ontwikkelt tegen de onderdrukkers. Selectief gedrag van de politie is daar ook een mooi voorbeeld van. Ron Stallworth is een broekkie die ook het een en ander meekrijgt in zijn weg naar het worden van een goede agent, maar stelt zich vooral neutraal op en heeft wat moeite met de richting die zijn nieuwe vriendin opgaat. Sterke film.

8 / 10

Mission: Impossible - Fallout (2018)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13

Bij Mission Impossible hoef je eigenlijk niet af te vragen wat voor film het wordt. Gelukkig is de film geen slap aftreksel van oude delen en zet de trent van sterke opvolger zich voort. Goede audio/visuele presentatie, hoewel het laatste gedeelte van de film net wat te is. Dat de film 2,5 uur is maakt niet uit. Het blijft boeiend om naar te kijken. Er zijn ook genoeg prachtige plottwists.

8,5 / 10

Game Night (2018)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Mystery | Runtime: 100 min | MPAA: R

Weer een komedie waar ik van heb kunnen genieten. De film heeft niet een sterk verhaal, maar de acteerprestaties in combinatie met het spelletjesgehalte waarbij nep/realiteit vaak verward worden maken het een leuke film. En natuurlijk is Gary een prachtig figuur met zijn hondje.

7,5 / 10

Mijn laatste reviews: Wiko View 2 Plus | Philips SHB3075

• FrankHe
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:09
The Favourite (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama, History | Runtime: 119 min | MPAA: R
Een mooi kostuumdrama gebaseerd op historische feiten en er is werkelijk prachtig acteerwerk afgeleverd. De verhaallijn ontwikkelt zich in een prettig tempo, niet te snel en niet te langzaam, het is precies goed. De dialogen zijn goed geschreven en de karakters worden zeer geloofwaardig neergezet. De cinematografie is bij vlagen wat avantgardistisch, de experimenten zijn geslaagd en komen goed uit de verf maar zullen wellicht niet bij iedereen in de smaak vallen. Daarvoor toch nog een halve punt aftrek van de initiële score van 9. Deze film is een aanrader.
8.5 / 10

• Bor
  • Laatst online: 17:07

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

The Ballad of Buster Scruggs (2018)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama, Musical, Mystery, Romance, Western | Runtime: 133 min | MPAA: N/A
Zes korte verhaaltjes die allemaal aan het absurde grenzen of ronduit absurd zijn. We beginnen met een zingende en dansende gunslinger en bladeren vanuit daar verder in het boek wat de filmpjes aan elkaar plakt. Deze film is zeker niet voor iedereen. Ik heb een paar keer op het punt gestaan om af te haken. Een 6 lijkt mij voldoende gezien de film eigelijk nergens echt weet te overtuigen. Het eerste korte verhaal vond ik het leukste, daarna ging het redelijk bergafwaards.
6 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Vrijdag
spijkerhoofd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:27:
How to Train Your Dragon (2010)[Afbeelding: How to Train Your Dragon (2010)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 98 min | MPAA: PG
Net als @Webgnome wilde mijn vriendin ook een film met mij kijken en ook ik wilde geen cheesy kerstfilm kijken. Gelukkig kwam eergisteren How to train a dragon op RTL8. Voordat ik mijn vriendin leerde kennen keek ik nooit animatie of tekenfilms(behalve Family Guy en Rick and Morty wat zij dan weer verschrikkelijk vind :+ ). Met haar kijk ik ze wel en moet zeggen zitten wel een paar leuke tussen.Ik moet zeggen dat ik een enorm leuke anmimatie film vind. Er zit een leuk verhaal in, leuke hoofdpersonen. Beetje cliche vikingen en een redelijk plot.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]undefined / 10
Als je eens een andere animatie wil kijken (ook met Vikingen) kan je Ronal Barbaren misschien proberen. Is niet voor kinderen, maar wel grappig. Vond ik dan :P

IMDB: Ronal Barbaren (2011)

• masterjorie
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-01 16:35
Black Mirror: Bandersnatch (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: N/A | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
Wanneer je de Black Mirror serie je goed bevalt, dan is dit zeker een aanrader.
Zoals anderen al genoemd hebben is het een bijzondere film, aangezien deze interactief is. Dit kunnen kleine of grotere keuzes zijn. De film duurt ongeveer 90 minuten afhankelijk van je keuzes, maar er is een totaal van 320 minuten aan beeldmateriaal. Zelf heb ik de film twee keer gekeken, omdat ik benieuwd was hoe groot de invloed van je keuzes is en of er meerdere eindes mogelijk zijn
spoiler:
Ja, dit is het geval
.
Hiermee zou je kunnen zeggen dat de meerkijkwaarde aanmerkelijk omhoog gaat.

Wat mij wel tegenviel bij Bandersnatch is dat bij bepaalde keuzes je merkt dat je wel erg gestuurd wordt naar een bepaalde keuze, waardoor je in herhalingen terecht komt (soms wel versneld), hierdoor kan de film ook aardig wat langer duren. Wat ik echter het allertofste vond is dat door het verhaal je nog meer het gevoel hebt dat de film echt interactief is en de film speelt daar zelf heel mooi mee samen, daar zou je echt de film een keer helemaal voor moeten kijken. Ik denk wel dat het met deze film en verhaallijn aardig werkt, maar dat het interactieve bij veel andere films eerder als vervelend ervaren zal worden. Al met al echt een bij de Black Mirror serie passende film, waar je denk ik maar net van moet houden.
8 / 10

• Bor

Bor

Into the Forest (2015)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Semi traag en tragisch verhaal over twee zussen die moeten overleven in een afgelegen woning in het bos nadat de stroom voor langere tijd is uitgevallen. Mooi in beeld gebracht met prima acteerwerk en wist mijn aandacht goed vast te houden. Deskondanks nergens echt een uitblinker. Een mooie 7 lijkt mij voldoende.
7 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:25

Sméagol

Master of Mayhem

Ik probeer het nog een keer.. Ik zou hier meer moeten posten, maar doe het niet. Ik wil wel een overzicht van m'n favoriete films van 2018 posten, met trailers. Maar vooral een lijstje dus zonder veel toelichting.. Hebben mensen daar een probleem mee omdat dat topic vervuiling is, en zien mensen liever een nieuw topic? Of zal ik maar gewoon posten?

Spoiler (om toch enigszins on-topic te raken): één van m'n favorieten is wel toevallig één van de laatste 2 films die ik gezien heb, en dat is Spider-man. Ziet er fantastisch uit in 3D trouwens.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2019

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:31

Cerenas

I have to get out of here.

Sméagol schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:25:
Ik probeer het nog een keer.. Ik zou hier meer moeten posten, maar doe het niet. Ik wil wel een overzicht van m'n favoriete films van 2018 posten, met trailers. Maar vooral een lijstje dus zonder veel toelichting.. Hebben mensen daar een probleem mee omdat dat topic vervuiling is, en zien mensen liever een nieuw topic? Of zal ik maar gewoon posten?

Spoiler (om toch enigszins on-topic te raken): één van m'n favorieten is wel toevallig één van de laatste 2 films die ik gezien heb, en dat is Spider-man. Ziet er fantastisch uit in 3D trouwens.
Beetje toelichting wordt van mijn kant in ieder geval gewaardeerd. Ik haal regelmatig nog leuke films uit dit topic die ik anders gemist zou hebben, maar simpel lijstjes zonder toevoeging kun je overal vinden natuurlijk. :)

LinkedIn | Twitter | Steam

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:25

Sméagol

Master of Mayhem

Cerenas schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:47:
[...]

Beetje toelichting wordt van mijn kant in ieder geval gewaardeerd. Ik haal regelmatig nog leuke films uit dit topic die ik anders gemist zou hebben, maar simpel lijstjes zonder toevoeging kun je overal vinden natuurlijk. :)
Mjah aan de ene kant wel, aan de andere kant.. Ik kijk ook veel festival films, dus ik durf te wedden dat er nieuwe dingen tussen staan voor veel mensen. En dat kan je direct aan de trailer wel zien of het wat voor je is. Ik kan ook proberen iets toe te lichten, maar veel heb ik vaak niet te vertellen, da's één van de redenen dat ik nauwelijks in dit topic kom. Ben gewoon geen goede reviewer :). Komt nog bij dat ik een geheugen als een zeef heb, dus dat wordt lastiger voor de films die ik eerder in het jaar gezien heb.

Edit: Daarnaast kan het leuk zijn om lijstjes te vergelijken, maar daar leent een apart topic zich beter voor. Hmm.

Sméagol wijzigde deze reactie 03-01-2019 23:12 (6%)

Make lovecraft not warcraft. / Films 2019

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Redbad (2018)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 5.4 | Genre: Adventure, Drama, History, War | Runtime: 160 min | MPAA: N/A
Als serie gezien de afgelopen dagen. Daar waar Michiel de Ruyter wel beviel 3/4 jaar geleden is Red Bad het gwwoon net niet. In alles doet het je denken aan Vikings. Maar het lijkt er een parodie op te maken Vikings plus Michiel de Ruyter zou Red Bad moeten zijn.

Het probleem met deze film is simpelweg dat ze acteurs en actrices dingen laten zeggen na het te tonen. Continu een captain obvious moment. Alsof we als publiek niet kunnen zien of het eb of vloed is. Of het regent of zonnig is. Dat naast een overdaad aan slow motion en bombastische aanzwellende muziek. Overdaad schaadt in dit geval.

En waarom maak je een film over een stel koppige Friezen die de Franken van zich willen weren en laat je ze ipv oud Fries accentloos Nederlands spreken of Engels tegen de Franken? Waarom spreken de Franken Engels en geen oud Frans of Latijn? Waarom spreken de Denen juist Engels en geen oud Deens/Fries dialect? Als je dan toch zo graag de historie in wil duiken doe het dan goed of niet.

Nog los van het feit dat het meer lijkt op een podium voor de gehele BNer cast dan dat ze fatsoenlijke teksten meekrijgen. Nee het idee is leuk. De grafische stijl is zoals Vikings gepresenteerd wordt en wel goed. Maar het verhaal is langdradig, de teksten typisch Nederlands soap materiaal. Het krijgt een 5 voor de poging maar meer niet.
5 / 10

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 16:08
Bird Box (2018)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: N/A
Ik vond de film beter dan verwacht. Voor mij geldt dat - indien goed in elkaar gezet - suggestie en insinuatie meer effect heeft dan het gevaar daadwerkelijk zien. De volgorde waarin ze alles laten zien is ook slim gedaan. In de chronologische volgorde zou de film een stukje mysterie missen. Sandra Bullock wordt er niet knapper op, maar haar ontwikkeling in deze film is wel goed gedaan. Niet zo ineens, maar geleidelijk. De reis zelf is geen seconde geloofwaardig, want wat ze meemaken dat overleef je in werkelijkheid gewoon niet zonder zicht. Maar in de setting van het verhaal, en de wetenschap dat het een boekverfilming is, is het acceptabel genoeg om je mee te trekken in de sfeer. Ik heb me 2 uur prima vermaakt, dat had ik niet meer verwacht van een film met Sandra.
7.5 / 10

• Bor

Bor

The Heineken Kidnapping (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, History, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: NOT RATED
Deze keer een iets oudere film op het programma. Deze stond al langere tijd op de "to watch" lijst hier. Prima film waarin het verhaal wordt verteld van een van Nederland's bekendste ontvoeringszaken. Rutger Hauer weet een overtuigende "Heineken" neer te zetten. Een 7.
7 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:55
Het begon inderdaad aardig, maar het laatste verhaal was echt dramatisch slecht.
Dan was Relatos salvajes, eveneens met een aantal korte films in een film, toch een heel stuk aangenamer

IMDB: Relatos salvajes (2014)

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-01 19:50

SideShow

Administrator

The Meg (2018)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13
Er zitten hier en daar wat leuke (actie-) scene's in, maar niets dat we al niet gezien hebben in andere haaienfilms. Verhaallijn is door zeer matig acteerwerk en de vele clichés ook niet om over naar huis te schrijven. Ideale film als je eens wil kijken naar een flauwe sensatiefilm met je verstand op nul, wat natuurlijk ook eens leuk kan zijn.
4.5 / 10

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17:13
Trichoglossus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:18:
[...]

Het begon inderdaad aardig, maar het laatste verhaal was echt dramatisch slecht.
Dan was Relatos salvajes, eveneens met een aantal korte films in een film, toch een heel stuk aangenamer

IMDB: Relatos salvajes (2014)
Dat is een aanrader idd

• Laagheim
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16:02
@Joosie200 De franken spraken geen oud frans of latijn maar gewoon nederlands. Die jongens kwamen hier vandaan en zijn later verhuist naar frankrijk. :) De friezen uit de periode van de film komen uit noord duitsland en denemarken (de friezen waar tacitus het over heeft zijn in de vierde en vijfde eeuw verdwenen) en zouden dus deens moeten spreken. Anyway ik weet dus dat ik redbad kan overslaan want ik vond michiel de ruyter al niets aan. :)

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Laagheim schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:20:
@Joosie200 De franken spraken geen oud frans of latijn maar gewoon nederlands. Die jongens kwamen hier vandaan en zijn later verhuist naar frankrijk. :) De friezen uit de periode van de film komen uit noord duitsland en denemarken (de friezen waar tacitus het over heeft zijn in de vierde en vijfde eeuw verdwenen) en zouden dus deens moeten spreken. Anyway ik weet dus dat ik redbad kan overslaan want ik vond michiel de ruyter al niets aan. :)
Welke talen door wie gesproken werden in de vroege middeleeuwen is mij niet bekend. Maar het lijkt mij niet dat het moderne Engels in die tijd al zo overheersend was. Of het Nederlands. Dus tja dat viel op. Je verwacht Fries, Deens te horen bij de Friese en Deense stammen. En iets anders bij de Franken. Maargoed voor het verhaal hoef je het niet te kijken nee.

• Bor

Bor

Hold the Dark (2018)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.7 | Genre: Adventure, Drama, Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: N/A
Een mysterieus en semi traag duister verhaal wat zich afspeelt en de mooie wildernis van Alaska met prima acteerwerk en een spannende en mooie setting. Jammer genoeg is het verhaal wat pretentieus net als sommige dialogen en komt het geheel niet goed uit de verf. Uiteindelijk gebeurt er veel wat onverklaard blijft of wat zelfs eigenlijk geen plek in het verhaal lijkt te hebben. Door de duistere setting en mooie natuur wist de film boeiend te blijven maar toch bleef ik met een onverzadigd gevoel achter. Een 6 lijkt mij een prima score. Hier had zo veel meer mee kunnen worden gedaan.
6 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14:58
Bird Box
Ik lees hele wisselende reacties over deze film, ik heb zelf echt met spanning zitten kijken naar hoe de film vorderde. Vooral het eerste half uur was erg spannend.
Het “open” einde stoorde mij totaal niet.
8/10

Bandersnatch
Erg leuk concept en ben er met veel plezier aan begonnen, ik merkte echter al wel vrij snel dat je dus wél een bepaalde richting op werd gestuurd. Als een keuze niet is wat Netflix had bedacht dan wordt je zo’n beetje net zo vaak gevraagd de keuze alsnog te maken tot je er zat van bent.
Op het einde kun je dan nog kiezen voor het stoppen van de film en naar de credits gaan of een alternatief einde bekijken.
Nog 2 leuke verwijzingen naar de serie (Nozedive en metalhead).
5/10

 iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-6100

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:18
Cerenas schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:12:
[...]

spoiler:
Einde wat wij hadden:
spoiler:
Hij gaat terug in de tijd (door een spiegel), gaat met z'n moeder mee de trein in en is dan dus dood. Volgende scene zit hij in het nu dood bij psycholoog (want time travel e.d.). En wordt de game dus nooit (af)gemaakt.

Dat zagen wij als enige keuze waarin hij ooit vrede zou hebben (ik weet niet of dat wat over ons zegt :?)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:43
Black Mirror: Bandersnatch (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: N/A | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
Zelf ken ik de serie niet, dus ik kan niet echt oordelen of dit in lijn van de serie zit. Mijn interesse werden gewekt doordat dit de eerste film is waarbij jij bepaald wat er in de film gebeurt.

spoiler:
.... of toch niet?

In het kort; het verhaal is best doorzichtig en heel erg kort. Verwacht niet een sterk verhaal van deze film. Kijk deze film voor de ervaring en het "aftermovie"-napraat. Voor mij begon de film een beetje nadat deze was afgelopen, want de discussie (wat heb ik nu eigenlijk gezien) kwam pas na de tijd op gang.

spoiler:
Kort gezegd krijg je het idee dat je de keuze hebt. De film draait om het verhaal dat jij een personage bedient in de film. Deze personage komt erachter dat hij bestuurd wordt en dat hij geen vrije wil heeft. Grappig genoeg kom jij er op het einde van de film achter dat jij deze vrije wil ook niet had. De interactieve film is eigenlijk helemaal niet zo'n interactieve film als je voor de tijd denkt. De film is eigenlijk best liniair. Waar je in het begin het idee krijgt dat je keuzes hebt kom je er aan het einde achter dat deze keuze er niks toe doen of het verhaal van de film niet zoveel beinvloeden. Ik zat na de film heel erg met de gedachten "wat heb ik nu gemist". Na het opzoeken van de verschillende einden kom ik er gewoon achter dat ik nisk gemist hebt.

Matige verhaal (maar daar moet je de film ook niet voor kijken); zeer goede ervaring.
8 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Bird Box (2018)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: N/A
Dit is een verfilming van een boek wat ik niet heb gelezen. Spannend vanaf het begin waarbij de film op sommige momenten een beetje aan the walking dead of The Happening doen denken of een andere apocalyptisch verhaal. De bekende keuzes die de karakters moeten maken komen voorbij en de standaard fouten worden gemaakt maar toch blijft het geheel spannend. Naar mate het verhaal je verder neemt ontwikkel je meer sympathie voor de karakters en hun keuzes. Aan het eind wordt het, ondanks dat het spannend blijft, meer en meer ongeloofwaardig waarbij dilemma's uit het begin van de film ineens vergeten lijken. Door de aanhoudende spanning van mij een hoog cijfer.
8 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Hahn
  • Nu online
Ik heb Bird Box ook gezien en vond 'm wel aardig, maar ik zit nog met een vraag:
spoiler:
Mogelijk dat ik het gemist heb, maar wat was het nou waardoor mensen gek werden? Volgens mij werd dat totaal niet uitgelegd, en dat zorgde er bij mij voor dat toen de aftiteling in beeld kwam ik bij mezelf dacht "ja, nu weet ik nog steeds geen reet, lekker dan...".

Het was een 'entity', maar het werd voor mij totaal niet duidelijk wat het nou was, of nog belangrijker: waardoor het ontstond/gebeurde.

• Bor

Bor

Hahn schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:51:
Ik heb Bird Box ook gezien en vond 'm wel aardig, maar ik zit nog met een vraag:
spoiler:
Mogelijk dat ik het gemist heb, maar wat was het nou waardoor mensen gek werden? Volgens mij werd dat totaal niet uitgelegd, en dat zorgde er bij mij voor dat toen de aftiteling in beeld kwam ik bij mezelf dacht "ja, nu weet ik nog steeds geen reet, lekker dan...".

Het was een 'entity', maar het werd voor mij totaal niet duidelijk wat het nou was, of nog belangrijker: waardoor het ontstond/gebeurde.
spoiler:
Een entiteit die je niet krijgt te zien. Dat is vaker zo in dit soort films. Het enige wat je wel ziet zijn de opwaaiende bladeren en je kunt het e.e.a. afleiden aan de tekeningen die Gary heeft gemaakt. Ik moet zeggen dat het zien van 'het monster' de spanning vaak ook wel een beetje wegneemt.

Frontpagemoderatie Forum

• Hahn
  • Nu online
Bor schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:33:
[...]

spoiler:
Een entiteit die je niet krijgt te zien. Dat is vaker zo in dit soort films. Het enige wat je wel ziet zijn de opwaaiende bladeren en je kunt het e.e.a. afleiden aan de tekeningen die Gary heeft gemaakt. Ik moet zeggen dat het zien van 'het monster' de spanning vaak ook wel een beetje wegneemt.
spoiler:
Dat je 'm niet ziet maakt me niet uit, maar wat is het? Waardoor is het ontstaan? Gaat het ooit weg? Waarom zorgt het ervoor dat je zelfmoord pleegt? Waarom worden gekken opeens discipelen van 'die entiteit'?

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Ik had zelf het gevoel na kijken van Bird Box dat het een soort van pilot was alvorens dat de serie van start zou gaan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• garnalencoctail
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18-01 16:09
Searching

tweakers.net: 7.5 | imdb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Released: 2018

Geen spoilers: prachtige film of bijzondere manier gefilmd. Spannend en met humor. Veel Social Media.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
garnalencoctail schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:45:
Searching

tweakers.net: 7.5 | imdb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Released: 2018

Geen spoilers: prachtige film of bijzondere manier gefilmd. Spannend en met humor. Veel Social Media.
Uh, daar is iets niet goed gegaan denk ik?

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• Bor

Bor

Hahn schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:36:
[...]

spoiler:
Dat je 'm niet ziet maakt me niet uit, maar wat is het? Waardoor is het ontstaan? Gaat het ooit weg? Waarom zorgt het ervoor dat je zelfmoord pleegt? Waarom worden gekken opeens discipelen van 'die entiteit'?
spoiler:
Dat zijn allemaal vragen die niet beantwoord worden. Het past bij het open einde. Wat ik mij meer afvroeg is hoe ze die mensen aan het einde allemaal gaan voeden. Het ziet er behoorlijk crowded uit en de entiteiten zijn duidelijk rond het gebouw aanwezig. Of alleen gekken de discipelen worden vraag ik mij af. De mensen in de auto's zagen er eerder crimineel uit dan echt gek net als Gary. Ik heb geen idee of het boek meer onthult.

Overigens: https://nl.metrotime.be/2...r-uit-bird-box-eruitziet/
Meer insights: YouTube: The Ending Of Bird Box Explained

Bor wijzigde deze reactie 06-01-2019 13:15 (12%)

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AcidBurn
White Boy Rick (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 111 min | MPAA: N/A
Waargebeurd verhaal, maar ongetwijfeld behoorlijk opgeleukt/gedramatiseerd.
Het verhaal loopt lichtelijk anders dan je zou verwachten, en van sommige keuzes denk je echt: Wat voor idioot ben je om dat besluit te nemen? Over het algemeen prima acteerwerk, en de hoofdkarakters worden behoorlijk "realistisch" neergezet. Dat wil zeggen, ze komen niet over als moeders mooiste ;) Ik geloof alleen geen seconde dat de acteur die Rick speelt, jonger is dan 20. En dat is best jammer, aangezien hij in het begin 14 jaar oud moet zijn. Het is geen topper, maar prima voor zondag avond vermaak.
6.5 / 10

• Paddywacker
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-01 21:09
Bird box afgelopen week ook gezien. We hebben ons thuis er goed mee vermaakt.
Maar ik weet nou niet of ik nou Sandra Bullock keek of naar Michael Jackson?! Het was ooit een dame met een heel mooi gezicht!

• SomerenV
  • Laatst online: 16:16

SomerenV

It's something!

Bor schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:08:
[...]

spoiler:
Dat zijn allemaal vragen die niet beantwoord worden. Het past bij het open einde. Wat ik mij meer afvroeg is hoe ze die mensen aan het einde allemaal gaan voeden. Het ziet er behoorlijk crowded uit en de entiteiten zijn duidelijk rond het gebouw aanwezig. Of alleen gekken de discipelen worden vraag ik mij af. De mensen in de auto's zagen er eerder crimineel uit dan echt gek net als Gary. Ik heb geen idee of het boek meer onthult.

Overigens: https://nl.metrotime.be/2...r-uit-bird-box-eruitziet/
Meer insights: YouTube: The Ending Of Bird Box Explained
Er worden wel meer vragen niet beantwoord hoor. Eigenlijk dermate veel dat het afbreuk doet aan een film die verder prima in elkaar zit. Bird Box biedt genoeg spanning, prima personages en alles wordt mooi in beeld gebracht. Maar je blijft achter met teveel vragen.

spoiler:
- Hoe hebben ze 5 jaar overleefd in dat huis? Op een gegeven moment ben je door je eten/drinken heen. Een moestuintje in een kas is geen optie omdat alle ramen dicht moeten en blind tuinieren lijkt me niet echt handig. Doordat je geblinddoekt naar buiten moet kun je ook niet super ver reizen. Overal ligt puin, kapotte auto's en je hebt die gekken die rondrijden.
- Waarom veranderen de ogen als je de entiteiten ziet?
- Waarom wordt die ene zwangere vrouw vrijwel meteen 'gek' maar duurt het met die vriend van Bullock een stuk langer?
- Waarom keek die oude vent in de garage? Waarom niet de ogen dichthouden en de deur intrappen?
- Hoe weten de vogeltjes dat de entiteiten in de buurt zijn en waarom reageren ze niet op de gekken?
- Waarom staat er een school voor de blinden in de middle of nowhere? En hoe houden ze iedereen gevoed?
- Als die entiteiten fysiek dingen kunnen bewegen (zoals de auto) waarom kunnen ze dan mensen niet fysiek aanvallen of op z'n minst blinddoeken af doen?

En last but not least is het gewoon jammer dat er een happy ending is. De enigen die sterven zijn zij-personages. Beetje jammer.

Bird Box (2018)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: N/A
Het concept sprak me wel aan maar de uitvoering laat wat te wensen over. Het begin gaat te snel naar mijn idee. Heel snel een 'hier is het hoofdpersoon en dit is hoe ze in elkaar zit' en vervolgens begint vrij snel totale chaos. Het was spannender geweest als de chaos langzaam op gang kwam. Persoon na persoon wordt gek en niemand weet hoe het zit. De film biedt verder wel prima vermaak en voldoende spanning hier en daar maar uiteindelijk blijf je met teveel vragen zitten. Ook zitten er wat momenten in die wat mij betreft iets te cliché zijn. Al met al een prima film voor een avondje op de bank maar het is geen hoogvlieger.
6.5 / 10
A Quiet Place (2018)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13
Een beetje hetzelfde idee als Bird Box qua setting. Je volgt een paar mensen, de wereld is naar de klote. In plaats van niet kijken mogen ze in deze film geen geluid maken, wat het wat mij betreft wat spannender maakt. Ook toont A Quiet Place wat meer lef qua verhaal. Wel wat clichés maar omdat de film van begin tot eind beter in elkaar steekt beter door de vingers te zien. Als je Bird Box vet vindt dan kun je deze film ook wel waarderen.
8 / 10
Mid90s (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 85 min | MPAA: N/A
De film laat een deel van het leven van een jongen zien in de 90's. Hij is aan het puberen, vindt wat foute vrienden, ontdekt skateboarden en je ziet hoe dat allemaal gaat. Het oogt als een film uit de 90's maar ook als een verwaarloosbare film. Echt een verhaal is er niet, echt een conclusie ook niet. Het is gewoon een fragment uit het leven van een puber in de 90's. Personages komen wel realistisch over en de gesprekken ook wel, maar dat is 't dan ook. Het voelde allemaal meer aan als een kunstprojectje.
4 / 10

SomerenV wijzigde deze reactie 07-01-2019 01:13 (42%)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:16
Paddywacker schreef op maandag 7 januari 2019 @ 00:30:
Maar ik weet nou niet of ik nou Sandra Bullock keek of naar Michael Jackson?! Het was ooit een dame met een heel mooi gezicht!
Ze is al 54 hè? Of bedoel je iets dat niet gerelateerd is aan haar leeftijd?

• Vrijdag
SomerenV schreef op maandag 7 januari 2019 @ 01:13:
[...]
Mid90s (2018)[Afbeelding: Mid90s (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 85 min | MPAA: N/A
De film laat een deel van het leven van een jongen zien in de 90's. Hij is aan het puberen, vindt wat foute vrienden, ontdekt skateboarden en je ziet hoe dat allemaal gaat. Het oogt als een film uit de 90's maar ook als een verwaarloosbare film. Echt een verhaal is er niet, echt een conclusie ook niet. Het is gewoon een fragment uit het leven van een puber in de 90's. Personages komen wel realistisch over en de gesprekken ook wel, maar dat is 't dan ook. Het voelde allemaal meer aan als een kunstprojectje.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Klinkt als een Kids/Ken Park film. Maar dan softer en saaier.

• TonVH
  • Nu online

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-01 22:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bad Times at the El Royale (2018)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 141 min | MPAA: N/A
diverse gasten komen in een motel samen, maar niet iedereen is wie hij lijkt.
Deze film gezien zonder letterlijk 1 ding van te weten, en dat is denk ik ook de beste methode.

Zeer aangenaam verrast, een leuke en onderhoudende film !
9 / 10

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Paddywacker
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-01 21:09
-Moondust- schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:01:
[...]

Ze is al 54 hè? Of bedoel je iets dat niet gerelateerd is aan haar leeftijd?
Ik weet dat ze 54 is, en ikzelf vind dat ouderdom best gezien mag worden. Maar ze lijkt door haar gezichtsbehandeling steeds meer op Michael Jackson. De neus, bovenlip en kin. Ik vind haar geen mooie dame meer, maar dat doet niets aan de film af :)

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:23

Angeloonie

PUBG Addict

grote_oever schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:11:
Black Mirror: Bandersnatch (2018)[Afbeelding: Black Mirror: Bandersnatch (2018)]

spoiler:
Kort gezegd krijg je het idee dat je de keuze hebt. De film draait om het verhaal dat jij een personage bedient in de film. Deze personage komt erachter dat hij bestuurd wordt en dat hij geen vrije wil heeft. Grappig genoeg kom jij er op het einde van de film achter dat jij deze vrije wil ook niet had. De interactieve film is eigenlijk helemaal niet zo'n interactieve film als je voor de tijd denkt. De film is eigenlijk best liniair. Waar je in het begin het idee krijgt dat je keuzes hebt kom je er aan het einde achter dat deze keuze er niks toe doen of het verhaal van de film niet zoveel beinvloeden. Ik zat na de film heel erg met de gedachten "wat heb ik nu gemist". Na het opzoeken van de verschillende einden kom ik er gewoon achter dat ik nisk gemist hebt.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Dat vond ik zelf het meest briljante aan de film.
spoiler:
De film zelf was niet heel interessant, maar het idee dat jij iemand bestuurd terwijl jij eigenlijk zelf ook gewoon gestuurd wordt was geniaal. Dat past perfect bij Black Mirror, en wat dat betreft is hij zeker geslaagd.

Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie - PUBG

• pven
  • Niet online
Domain (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: N/A
De summary is een goede samenvatting. :) Het idee van de film is leuk, maar de clue zie je al wel aankomen als je oplet. Ze hadden dit wmb wat beter uit mogen werken. Omdat deze film mij toch een beetje aan het denken zette, vind ik het een 6 waard.
6 / 10

• heuveltje
  • Laatst online: 19-01 22:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

pven schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:48:
Domain (2017)[Afbeelding: Domain (2017)]
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: N/A
De summary is een goede samenvatting. :) Het idee van de film is leuk, maar de clue zie je al wel aankomen als je oplet. Ze hadden dit wmb wat beter uit mogen werken. Omdat deze film mij toch een beetje aan het denken zette, vind ik het een 6 waard.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Dan is het wel handig als je die summary ook meepost :P
After a deadly virus wipes out most of humanity, the survivors are forced to wait in self-sustaining bunkers with a networked video interface for communication, but one by one, they start mysteriously disappearing.

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• pven
  • Niet online
heuveltje schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:21:
[...]

Dan is het wel handig als je die summary ook meepost :P
After a deadly virus wipes out most of humanity, the survivors are forced to wait in self-sustaining bunkers with a networked video interface for communication, but one by one, they start mysteriously disappearing.
De UBB-generator liet hem zien, dus ik ging er stiekem vanuit dat dat vanzelf ging. :+

• Tijntje
  • Laatst online: 11:50

Tijntje

Hello?!

Paddywacker schreef op maandag 7 januari 2019 @ 00:30:
Bird box afgelopen week ook gezien. We hebben ons thuis er goed mee vermaakt.
Ik kan ook niet meer naar haar kijken zonder MJ te zien, wat een verbouwd gezicht.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Andyk125
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18-01 11:29
SomerenV schreef op maandag 7 januari 2019 @ 01:13:
[...]

Er worden wel meer vragen niet beantwoord hoor. Eigenlijk dermate veel dat het afbreuk doet aan een film die verder prima in elkaar zit. Bird Box biedt genoeg spanning, prima personages en alles wordt mooi in beeld gebracht. Maar je blijft achter met teveel vragen.

spoiler:
- Hoe hebben ze 5 jaar overleefd in dat huis? Op een gegeven moment ben je door je eten/drinken heen. Een moestuintje in een kas is geen optie omdat alle ramen dicht moeten en blind tuinieren lijkt me niet echt handig. Doordat je geblinddoekt naar buiten moet kun je ook niet super ver reizen. Overal ligt puin, kapotte auto's en je hebt die gekken die rondrijden.
- Waarom wordt die ene zwangere vrouw vrijwel meteen 'gek' maar duurt het met die vriend van Bullock een stuk langer?
- Waarom keek die oude vent in de garage? Waarom niet de ogen dichthouden en de deur intrappen?
- Hoe weten de vogeltjes dat de entiteiten in de buurt zijn en waarom reageren ze niet op de gekken?
- Waarom staat er een school voor de blinden in de middle of nowhere? En hoe houden ze iedereen gevoed?
- Als die entiteiten fysiek dingen kunnen bewegen (zoals de auto) waarom kunnen ze dan mensen niet fysiek aanvallen of op z'n minst blinddoeken af doen?

En last but not least is het gewoon jammer dat er een happy ending is. De enigen die sterven zijn zij-personages. Beetje jammer.
Ik vond het wel een afwisselende film, al was er meer spanning omdat je hoopt dat je erachter komt wat de entiteiten precies zijn dan dat het echt een enge film is. Een horror film is het naar mijn mening absoluut niet, maar misschien snap ik niet helemaal wat het horror genre inhoud.

spoiler:
[i]- Hoe hebben ze 5 jaar overleefd in dat huis?
Nergens in de film is te zien dat ze al die jaren doorgebracht hebben op dezelfde plek. Ze kunnen makkelijk meer bezoekjes hebben gepleegd bij supermarkten en andere huizen om zo hun voorraad bij te houden. Dat het niet makkelijk zou zijn geweest lijkt me duidelijk, maar onrealistisch is het niet.
Ja dat is het mysterie, waarom verander je überhaupt lijkt me eerder een goede vraag ;)
Hetzelfde als hiervoor, waarom wordt de een sneller en makkelijker ziek dan de ander. Bepaalde mensen hebben een betere weerstand en zijn mentaal misschien sterker.
Bedenk alles maar eens zo snel als je in nood zit. Maar hier moet ik je wel een beetje gelijk in geven.
Waarom voelen dieren ver van te voren aan dat er een aardbeving plaats vind? We weten nu eenmaal niet alles en weten niet wat dieren voelen en waarnemen. Onrealistisch is het in ieder geval niet naar mijn mening.
Hele goede vraag, misschien zodat de blinden zich beter kunnen concentreren op geluiden en niet direct last hebben van te veel afleidingsgeluiden zoals in een stad. Al ben ik het met je eens dat het niet logisch is.
Misschien kunnen ze dat wel, maar laat men dat niet zien in de film. Daarnaast zie je wel zaken bewegen door de entiteiten, maar nooit gericht. Ze gooien niet met spullen en kunnen ook geen huizen binnendringen.
Happy ending? Ze stelt zich na lange tijd eindelijk open voor een man in haar leven, die uiteindelijk ook door de entiteiten aan zijn einde komt. Ja voor haar en de kinderen is het een happy end, maar er zijn genoeg personages die het niet overleven. Persoonlijk hou ik meer van een happy end en zulke films hebben ook een betere terugkijk waarde.

Er blijven inderdaad erg veel vragen over door de film, maar ook een illusionist laat niet volledig zien hoe hij mensen voor de gek houd en toch kunnen mensen zich daar ook mee vermaken. Waarom moet altijd alles beantwoord worden in een film? Is het niet veel leuker om zelf je fantasie er op los te gooien met hoe het verder gaat. of waar de entiteiten vandaag komen en wat ze überhaupt willen.
Wie weet komt er ooit nog wel een vervolg en laten ze daarom zoveel vragen onbeantwoord. Hoewel ik zelf ook graag meer vragen beantwoord had gezien, misschien is het juist wel goed dat het niet zo is.

Andyk125 wijzigde deze reactie 07-01-2019 15:15 (10%)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Andyk125 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:10:
[...]
Er blijven inderdaad erg veel vragen over door de film, maar ook een illusionist laat niet volledig zien hoe hij mensen voor de gek houd en toch kunnen mensen zich daar ook mee vermaken. Waarom moet altijd alles beantwoord worden in een film? Is het niet veel leuker om zelf je fantasie er op los te gooien met hoe het verder gaat. of waar de entiteiten vandaag komen en wat ze überhaupt willen.
Wie weet komt er ooit nog wel een vervolg en laten ze daarom zoveel vragen onbeantwoord. Hoewel ik zelf ook graag meer vragen beantwoord had gezien, misschien is het juist wel goed dat het niet zo is.
Een film hoeft ook absoluut niet alle vragen te beantwoorden maar sommige dingen in Bird Box zijn wat mij betreft net wat te ver gegrepen of net wat te vaag. Cloverfield doet dat bijvoorbeeld best goed. Door de film heen krijg je wat puzzelstukjes en op het einde komt het :o moment. Genoeg ruimte voor vervolgen of prequels omdat er nog steeds voldoende vragen zijn, maar je blijft na de film niet achter met een 'waar heb ik nou naar gekeken' gevoel. Een hoop vragen onbeantwoord laten is gewoon een enorm goedkope manier om de opties voor een vervolg open te laten. Bird Box geeft gewoon geen antwoorden en da's wat mij betreft niet goed.

Op sommige vragen kun je met wat giswerk en speculatie wel antwoord geven. Prima als het een goede mix is, maar niet prima als dat alles is wat je kunt doen.

Wat het einde betreft:
spoiler:
Haar man/vriend die sterft deed me eerlijk gezegd niks. Die vent had totaal geen achtergrond en zijn enige rol was haar vriendje zijn. Als zo iemand sterft dan doet dat voor het verhaal vrij weinig. Had een van de kinderen laten sterven, of had haar laten sterven. Laat alles wat impact hebben. Dan kun je een vervolg doen waarin de kinderen wat ouder zijn en op zoek gaan naar het 'waarom' achter deel 1. Dan heeft dat ook meteen wat meer lading.

SomerenV wijzigde deze reactie 07-01-2019 15:34 (4%)

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:44
The Debt Collector (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Action | Runtime: 95 min | MPAA: NOT RATED
Ik wist niet wat ik moest verwachten. Scot Adkins heeft goed gespeeld in de Undisputed films. Dus wou dat ik dit soort gevechten ook zou verwachten. Het is niet zo extreem als Undisputed films, maar nog steeds vermakelijk. Wel een simpele verhaal maar goed weg te kijken.
7.5 / 10

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18-01 15:53
Echt jammer dat wij how to train your dragon 3 moeten laten gaan om in de bios te kunnen zien, wij wouden 16 januari op mijn verjaardag naar de film toe maar tot grote teleurstelling/verbazing draait Kinepolis Emmen alleen maar de Nederlandse versie.

Als wij ergens een hekel aan hebben is zulke films in het Nederlands :(

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:50:
Echt jammer dat wij how to train your dragon 3 moeten laten gaan om in de bios te kunnen zien, wij wouden 16 januari op mijn verjaardag naar de film toe maar tot grote teleurstelling/verbazing draait Kinepolis Emmen alleen maar de Nederlandse versie.

Koninklijk meervoud?

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Xiaomi Mi A2 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Viel mij ook op dat de laatste 3 animatiefilms (Grinch, Wreck it Ralph break the internet, HTTYD3) eigenlijk alleen maar in NL te zien zijn en niet in OV.

Als je dan OV vindt, is het weer in 3D :')

Beetje absurde ontwikkeling en ik snap het ook niet zo goed.

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• G_Dragon
Ik praat voor me vriendin en mezelf omdat we beide hetzelfde erover denken
Notna schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:38:
[...]

Viel mij ook op dat de laatste 3 animatiefilms (Grinch, Wreck it Ralph break the internet, HTTYD3) eigenlijk alleen maar in NL te zien zijn en niet in OV.

Als je dan OV vindt, is het weer in 3D :')

Beetje absurde ontwikkeling en ik snap het ook niet zo goed.
Klopt het is net alsof de volwassenen worden vergeten en aan de kant worden geschoven in dit verhaal, zijn genoeg die zulke films gewoon in de bios willen zien.

Update : heb nu alle bioscopen in de buurt gemaild of ze de orginele engelse versie ook gaan draaien , helaas hebben ze allemaal de NL versie.

G_Dragon wijzigde deze reactie 09-01-2019 08:17 (65%)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:22
The Magnificent Seven (2016)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13
Na het spelen van Red Dead Redemption 2 kreeg ik zin in een Western :). Deze film is een uitstekend voorbeeld van hoe goede acteurs een film leuk maken. In de eerste tien minuten zien we vooral de badguy van de film en lag mijn mening al klaar; dit wordt niks. Daarna kregen Denzel Washington en Chris Pratt screentime en draaide mijn mening 180 graden. Er zijn heel veel punten in deze film waar je kritisch op kan zijn, van acteerwerk tot bepaalde keuzes in het verhaal, maar voor een simpele filmavond is het echt prima vermaak. Mooie beelden, veel actie en een paar leuke acteurs. Titel van de film past goed bij de reviewscore.
7 / 10

• ghighoegha
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17:13
Als zin hebt in nog een goede western moet je Bone Tomahawk checken op Netflix.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:29

Pierre

Zucht

Of Open Range kijken ook een mooie.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@Piet_Piraat7 True Grid vond ik ook erg goed. Niet de standaard western maar het sfeertje is erg lekker!

SomerenV wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:03 (29%)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:22
@SomerenV True Grit heb ik gezien! Heel erg goed :)

@ghighoegha bedankt voor de tip!

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:07 (26%)

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:52:
[...]

Update : heb nu alle bioscopen in de buurt gemaild of ze de orginele engelse versie ook gaan draaien , helaas hebben ze allemaal de NL versie.
Is er geen VUE cinema in de buurt? VUE Eindhoven heeft iig wel de originele versie.

\o/

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Grote kans dat de originele versie nog wel komt maar dat de bioscoop nog geen concrete informatie heeft daarover. Kinepolis heeft namelijk wel gewoon de OV van How To Train Your Dragon 3, maar voor Emmen is er nog bijna geen afspeeldata beschikbaar. Ik zou dan zeggen rij naar de dichtstbijzijnste andere bioscoop. In Hoogeveen zit een Vue, da's een half uurtje rijden. Daar draait de film in het Engels vanaf de 15e (wel 3D, maar daar kom je niet onderuit ben ik bang).

Zelf moet ik ook minimaal een half uur rijden voor de Vue (Eindhoven) of 15 minuten voor de Pathé (Helmond), maar de Vue geniet mijn voorkeur.

Edit: nieuwe tijden en dergelijke komen vaak op donderdag dus als je perse naar Kinepolis wilt gaan zou ik gewoon even wachten.

SomerenV wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:28 (9%)

• garnalencoctail
The House That Jack Built (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Horror, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: N/A
Zelf wil ik graag verrast worden en daarom zal ik in deze korte review zo min mogelijk inhoudelijk over de film vertellen. Fantastische film met morbide inhoud. Acteur Matt Dillon zet een zeer geloofwaardig hoofdpersonage neer. Oscarwaardig (al zal hij, gezien het onderwerp van de film, deze niet krijgen). Echt een film waar je over gaat nadenken, en dan heb je het als filmmaker (Lars von Trier) het goed gedaan.
8.5 / 10

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:03
SomerenV schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:32:
[...]

Een film hoeft ook absoluut niet alle vragen te beantwoorden maar sommige dingen in Bird Box zijn wat mij betreft net wat te ver gegrepen of net wat te vaag. Cloverfield doet dat bijvoorbeeld best goed. Door de film heen krijg je wat puzzelstukjes en op het einde komt het :o moment.
Ik ben wat dat betreft dan weer precies andersom. Ik vind een film beter als het zaken 'niet' verteld, maar open durft te laten voor interpretatie. Maar als ik de reacties op Bird Box hier en op bijv IMDb lees, dan ben ik een van de weinige die het juist goed vond dat ze nooit laten zien wat de entiteiten zijn en hoe/waarom alles gaat.

Wat mij betreft is dat beter voor de spanning!

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• AcidBurn
Replicas (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Crime, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
De film heeft een goed concept, waar je heel wat kanten mee op kunt. De trailer laat je denken dat dat ook gebeurd. Dat klopt helaas niet helemaal. Je ziet Keanu eigenlijk amper rouwen om zijn omgekomen familie. Nou kun je stellen dat hij niet hoeft te rouwen omdat hij denkt ze terug te kunnen halen, maar dat vind ik wel heel kort door de bocht. De vraag hoever je wilt gaan om je familie terug te krijgen, wordt wel beantwoord. Maar wat hij ervoor doet, heeft in dit geval te weinig consequenties om serieus genomen te worden. De gevolgen voor anderen worden ook amper aangestipt, een gemiste kans wat mij betreft. Wat overblijft is een aardige scifi/drama film die genoeg vermaakt om af te kijken, meer niet.
6 / 10

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:12

YellowCube

Wait...what?

ghighoegha schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:45:
Als zin hebt in nog een goede western moet je Bone Tomahawk checken op Netflix.
@SomerenV:
Of The Assasination of Jesse James by the coward Robert Ford

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-01 17:05
garnalencoctail schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:28:
The House That Jack Built (2018)[Afbeelding: The House That Jack Built (2018)]
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Horror, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: N/A
Zelf wil ik graag verrast worden en daarom zal ik in deze korte review zo min mogelijk inhoudelijk over de film vertellen. Fantastische film met morbide inhoud. Acteur Matt Dillon zet een zeer geloofwaardig hoofdpersonage neer. Oscarwaardig (al zal hij, gezien het onderwerp van de film, deze niet krijgen). Echt een film waar je over gaat nadenken, en dan heb je het als filmmaker (Lars von Trier) het goed gedaan.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Ik las vandaag in het Eindhovens Dagblad een recensie waar deze film totaal werd gefileerd.
Wie heeft er nou gelijk? :P

• Punkrocker

Punkrocker

Mosty harmless

Incolumis schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:06:
[...]

Ik las vandaag in het Eindhovens Dagblad een recensie waar deze film totaal werd gefileerd.
De recensies in het Eindhovens Dagblad zijn dezelfde als in de PZC, Brabants Dagblad enz...
En ik heb geen hoge pet op van hun filmsmaak. 8)

(Heb zelf de film nog niet gezien...)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

[...]

Het ED weet nog niet wat journalistiek en smaak zijn al stond het in hun gezicht te schreeuwen :+ Gewoon wat reviews checken op Rottentomatoes. In mijn geval komen de reviews en cijfers vaak redelijk overeen met m'n eigen smaak. Met wat gezond verstand kun je redelijk snel erachter komen of een film potentieel heeft of niet.

• G_Dragon
SomerenV schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:24:
[...]

Grote kans dat de originele versie nog wel komt maar dat de bioscoop nog geen concrete informatie heeft daarover. Kinepolis heeft namelijk wel gewoon de OV van How To Train Your Dragon 3, maar voor Emmen is er nog bijna geen afspeeldata beschikbaar. Ik zou dan zeggen rij naar de dichtstbijzijnste andere bioscoop. In Hoogeveen zit een Vue, da's een half uurtje rijden. Daar draait de film in het Engels vanaf de 15e (wel 3D, maar daar kom je niet onderuit ben ik bang).

Zelf moet ik ook minimaal een half uur rijden voor de Vue (Eindhoven) of 15 minuten voor de Pathé (Helmond), maar de Vue geniet mijn voorkeur.

Edit: nieuwe tijden en dergelijke komen vaak op donderdag dus als je perse naar Kinepolis wilt gaan zou ik gewoon even wachten.
Wij gaan naar hoogeveen, aangezien dat de enige bios is die hem op 16 januari in het engels draaien.
Heb al uitgebreid met Emmen aan de lijn gehangen over dit, kans was dat ze hem na de 16e wel in het engels zouden krijgen.

Alleen wij willen de 16e heen dus dan gaat Kinepolis over :)

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:04
garnalencoctail schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:28:
The House That Jack Built (2018)[Afbeelding: The House That Jack Built (2018)]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Dank, door jou recensie moet ik hem ook maar eens gaan kijken :+ .

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

• Hahn
  • Nu online
[...]

Iedereen. Het zijn meningen.

• pven
  • Niet online
[...]

Misschien eerst zelf kijken voordat je in 'Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je?' een bericht plaatst dat je ergens iets hebt gelezen. ;)

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-01 17:05
pven schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Misschien eerst zelf kijken voordat je in 'Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je?' een bericht plaatst dat je ergens iets hebt gelezen. ;)
Ik heb nog een waslijst aan dingen die ik wil zien van Netflix, en ook nog op mijn eigen server. Dus ik verspil liever mijn tijd niet met een heel slechte film/serie. Vandaar dat ik af ga op de meningen van anderen. Als er meerdere zijn die het geweldig vinden, dan geef ik het een kans.
Dat is ook de reden dat deze topic bestaat. :P

Incolumis wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:10 (4%)

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 16:42
Creed II (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 130 min | MPAA: N/A
Dit is typisch zo'n film die precies voldoet aan je verwachtingen. De bekende ups en downs culminerend in een voorspelbaar einde. Uiteraard ondersteund door de nodige clichés waar een film als deze niet onderuit komt. Een degelijke film, daarom een 7.
7 / 10

• Dinictus208
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dwarlorf schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:01:
Creed II (2018)[Afbeelding: Creed II (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Sport | Runtime: 130 min | MPAA: N/A
Dit is typisch zo'n film die precies voldoet aan je verwachtingen. De bekende ups en downs culminerend in een voorspelbaar einde. Uiteraard ondersteund door de nodige clichés waar een film als deze niet onderuit komt. Een degelijke film, daarom een 7.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ja? wint tie op het eind? :)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• garnalencoctail
[...]

In de NRC-next ook maar twee sterren. Trouw: drie sterren. Volkskrant: vier sterren.

Mijn vriendin heeft een stukje van de film meegekeken en zij liep er bij weg en zou een lage score geven.. Ik vond de inhoud gewaagd en boeiend, maar ook de manier waarop gefilmd is en de geloofwaardigheid van de karakters (hoewel Uma Thurman nogal een over-de-top rol had) waren wat mij betreft prima.

Inderdaad smaken verschillen. Toch kan een goed gemaakte en goed geacteerde film een slecht verhaal hebben of ongeloofwaardig zijn. En andersom. Dat beïnvloedt de score, ieder maakt daarin zijn eigen afweging.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Angeloonie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:37:
[...]

spoiler:
Dat vond ik zelf het meest briljante aan de film.
[De film zelf was niet heel interessant, maar het idee dat jij iemand bestuurd terwijl jij eigenlijk zelf ook gewoon gestuurd wordt was geniaal. Dat past perfect bij Black Mirror, en wat dat betreft is hij zeker geslaagd.
spoiler:
En dan nog die game met hetzelfde concept in de film, dat was leuk gedaan inderdaad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister 2 films gezien. Thuis op de bank Colossal gezien. Ergens in de wereld verschijnt opeens een monster die wordt bestuurd door een jonge vrouw ergens in anders die daar geen besef van heeft. Ik vond de film niet zo goed, beetje saai en zo'n beetje iedereen in de film is een klootzak.

spoiler:
Het meisje is behoorlijk egoïstisch. Die jeugdvriend ontpopt zich tot ware psychopaat, alhoewel het naar mijn idee wel goed wordt uitgelegd waarom dat gebeurd. Haar ex-vriend is een (goed bedoelde maar compleet doorgeslagen) control freak. Dan zijn er nog 2 vrienden van die psychopaat. 1 daarvan is een junkie (op zich niets mis mee, doe lekker je ding en val niemand lastig) en die andere vriend is nogal een mietje. Laat zijn te dronken vrienden domme dingen doen zonder er wat van te zeggen.

All in all een 6je. Geen spijt dat ik 'um gezien heb maar zou 'um ook niet aanraden.

Daarna door naar Into the Spider-verse. Ik heb de cijfers gezien maar geen trailers dus zonder al te veel verwachting er heen (MrVegeta doet niet aan hypen ;) ). Vrij snel de laatste (en meest hilarische post-credit scene ooit) vroeg ik aan de vriend die mee was:
hebben we zojuist de beste van 2019 gezien?
Ik heb er nog een avondje over nagedacht en ik kan geen enkel minpunt bedenken aan deze film. De muziek is fantastisch. De grappen nog beter. De karakters nog beter dan de grappen en de stijl waarmee het gepresenteerd word was van een andere wereld. Wat een film. Ondanks dat het "gewoon" een animatiefilm is staat 'ie nu al tussen mijn felbegeerde 9+ rijtje.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

The Post (2017)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama, History, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Tja, eerlijk gezegd vond ik de catchline op IMDB interessanter dan de hele film bij elkaar. Sowieso heb ik een beetje moeite met Meryl Streep en dat was ook hier wel weer te zien. The Post vertelt een verhaal wat we ondertussen kunnen relativeren naar modernere standaarden zoals een WikiLeaks alsmede dat het verhaal tot in den treure gewoon 'bekend' is bij mensen die interesse hebben in de Amerikaanse historie.
6.7 / 10
The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara (2003)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, Biography, History, War | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Dit is een goed verhaal. Verteld door McNamara zelf. En toegespitst op kritieke punten in de geschiedenis van Amerika, tussen 1918 en grofweg 1980. In elf duidelijke stukken wordt er gesproken over DoD, overzeese oorlogen en een minimaal stukje persoonlijk leven van McNamara.

Toch, en wel jammer, zijn er bepaalde hiaten, waarschijnlijk vanwege national security. Daar kan je weinig aan doen maar deze autobiografische documentaire geeft een interessant inzicht in de overzeese politiek van de USA.
8.3 / 10

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:29
The Departed (2006)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 151 min | MPAA: R
Deze film stond nog op mijn lijstje en ben blij dat ik hem gezien heb.
Erg goede film met top acteurs. Spannend van het begin tot het eind.
Vooral het laatste half uur zit vol verrassingen.
8.5 / 10

• pven
  • Niet online
Goosebumps 2: Haunted Halloween (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Adventure, Comedy, Family, Fantasy, Horror | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
Twee vrienden vinden een magisch boek, daardoor wordt er een buikspreekpop wakker en dan komt alles wat normaal niet kan leven tot leven. Dat is denk wel de strekking van het verhaal. Volledig voorspelbaar, weinig humor, geen horror, beetje zonde van je tijd. Een zesje voor de moeite.
6 / 10

Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True