Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 80 ... 85 Laatste
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:38
Cinderella (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Family, Fantasy, Romance | Runtime: 105 min | MPAA: PG
Ik heb deze zitten kijken omdat het op TV was en ik moet je zeggen voor zo'n film is het een prima Disney film. Je merkt echt wel dat qua film Disney veel beter was. Maar deze past daar ook wel bij. Prima op gang gekomen. Natuurlijk weet je van de tekenfilm hoe het allemaal op zijn plek komt. Maar een verfilming is prima gedaan.
7 / 10
Genereer je eigen UBB code review

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:00

Angeloonie

The Division 2 Addict

Een 9? :o Ik hoop dat dit en de tip over de credits een troll is om mensen nog langer te laten zitten :P
Ik ben het hier totaal niet mee eens, 3/10 was hoog genoeg geweest :+

Man man man wat een slechte film. Heb samen met een vriend echt zitten lachen om bepaalde scenes, en dat was niet omdat ze grappig waren.
Slechte CGI.. Slechte special effects.. Slechte kostuums.. Slechte dialogen.. Rete-voorspelbare "grappen" en verhaal.. Ik had echt een enorm power-rangers gevoel in heel veel scenes.
- Die explosie toen Black Manta die power-ranger gun kreeg en probeerde :')
- De helm van Orm die meebewoog toen hij boos ging kijken (frons in metaal? Uhuh) :')
- Het kostuum van Black Manta :')
- Africa by Pitbull :') On that note: maak er maar 2/10 van. :')

Positieve was wel dat Jason Momoa als Aquaman goed werkt, komt overtuigend over, behalve veel van zijn dialogen. Zijn uiterlijke stijl paste goed erbij.

Enige leuke aan de film waren de billen van Amber Heard, maar ik gok dat die ook CGI waren. Dus 1/10

Man man man, ik snap echt niet waarom DC het nog probeert. Waarschijnlijk omdat de films miraculeus genoeg toch nog winst opleveren, maar man wat is Marvel ze mijlen ver voor. Afgezien van de Dark Knight films zijn de DC films stuk voor stuk dramatisch slecht. Dat is toch ook best knap vind ik dan, hoe krijg je dat voor mekaar.. :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 19:08
Angeloonie schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:07:
[...]

Een 9? :o Ik hoop dat dit en de tip over de credits een troll is om mensen nog langer te laten zitten :P

Ja maar..... Ik had Robin Hood al een 3 gegeven en die is nog slechter. :D

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
[...]
De wortel van 9 is 3 dus als je het zo bekijkt :+
Angeloonie schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:07:Man man man wat een slechte film. Heb samen met een vriend echt zitten lachen om bepaalde scenes, en dat was niet omdat ze grappig waren.
Slechte CGI.. Slechte special effects.. Slechte kostuums.. Slechte dialogen.. Rete-voorspelbare "grappen" en verhaal.. Ik had echt een enorm power-rangers gevoel in heel veel scenes.

Man man man, ik snap echt niet waarom DC het nog probeert. Waarschijnlijk omdat de films miraculeus genoeg toch nog winst opleveren, maar man wat is Marvel ze mijlen ver voor. Afgezien van de Dark Knight films zijn de DC films stuk voor stuk dramatisch slecht. Dat is toch ook best knap vind ik dan, hoe krijg je dat voor mekaar.. :P
Ik snap nog steeds niet waar Marvel nu mijlenver voor loopt. Dezelfde crappy cgi, special effects, nog meer cringeworthy humor en verhaal. Het is idd geen Nolan DK film, maar het is beter dan Justice League of BvsS.
Dwarlorf schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:10:
[...]

Ja maar..... Ik had Robin Hood al een 3 gegeven en die is nog slechter. :D
True that. Dat was een groot power ranger spektakel zo slecht.

Joosie200 wijzigde deze reactie 17-12-2018 13:15 (9%)

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:00

Angeloonie

The Division 2 Addict

Joosie200 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:14:
[...]

Ik snap nog steeds niet waar Marvel nu mijlenver voor loopt. Dezelfde crappy cgi, special effects, nog meer cringeworthy humor en verhaal. Het is idd geen Nolan DK film, maar het is beter dan Justice League of BvsS.
Bij Marvel vind ik de CGI echt 10x beter. Alleen al de gezichten van alle personages in Aquaman zodra ze onderwater waren: die leken enorm smooth en plastic-achtig. Dat zie ik bij Marvel niet. Je ziet uiterarad wel dat het CGI is, maar bijv. de gezichten hebben veel meer detail.
Zelfde met explosies en lasers etc. Die waren hier echt van bedroevend niveau.
Ja je hebt in beide universums veel CGI, maar het budget van Marvel is duidelijk veel hoger dan die bij DC.

Ik vind de humor bij Marvel veel beter getimed en vooral veel beter overgebracht. Het kwam bij Aquaman geforceerd over, en het leek bijna als ze een moment slilte lieten waarin je maar moest lachen.

Qua verhaal blijven het actiefilms, dus uiteraard kun je geen enorm sterke verhalen verwachten, maar het verhaal was hier wel heel erg dun. Bij Marvel wordt je soms zelfs nog wel een beetje verrast, waarbij het hier echt van begin af aan al duidelijk was over hoe/wat.
spoiler:
Dat die aanval door die onderzeeër (ehm, hoe werkte dat ding nog na zinken/explosies? :')) door Orm was opgezet was direct duidelijk. Dat Orm wist dat Vulko Arthur hielp was zo obvious.
Dat zijn moeder niet dood was kon je echt vanaf moment 1 al ruiken. En dat zodra hij die drietand had het allemaal wel goed ging komen was ook duidelijk, dus het hele eindgevecht had totaal geen spanning meer, je wist exact hoe het ging eindigen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• theduke1989
Dwarlorf schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:34:
[...]

Ik zit zeker niet te trollen maar ben ook niet specifiek een Marvel fan (ik vond het vooral een leuke kwinkslag in het kader van de review). Sterker nog, ik ben het helemaal met je eens. Ik verwacht er ook niet meer van. Ik wil vooral vermaakt worden en daar vind ik Marvel beter in. Volgens mij heeft dat oa met onderstaande factoren te maken.

1. De juiste acteurs bij de juiste rollen.
2. Betere acteurs
3. Interessantere (en menselijkere) personages
4. Humoristischer
5. Hoe het hele Marvel universum in elkaar steekt
6. Opbouw van de films

Uiteraard zitten er bij Marvel ook een aantal matig tot slechte films bij zoals Deadpool en Black Panther maar gemiddeld gezien vind ik ze vermakelijker en beter.
Marvel vindt ik zelf ook veel hoger qua niveau als het om dit soort films gaat. Michael Bay kan er ook nog wat van met CGI vooral de latere films zie je dat er meer techniek tegen aangegooid wordt.

Maar qua Marvel worden ze per nieuwe release echt veel en veel beter. Jammer dat ''Stan Lee'' overladen is R.I.P .. hij had vaak toffe figuren

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
theduke1989 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:51:
[...]

Maar qua Marvel worden ze per nieuwe release echt veel en veel beter. Jammer dat ''Stan Lee'' overladen is R.I.P .. hij had vaak toffe figuren
???

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Dwarlorf
theduke1989 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:51:
[...]

Marvel vindt ik zelf ook veel hoger qua niveau als het om dit soort films gaat. Michael Bay kan er ook nog wat van met CGI vooral de latere films zie je dat er meer techniek tegen aangegooid wordt.
Ik moet zeggen dat ik de cgi van met Aquaman nog wel ok vond. In ieder geval het minst storende aan het hele gebeuren.

Maar die Michael Bay films zijn veelal ook van bedroevende kwaliteit met als dieptepunt de vorige transformers film. Dat was ook een 3. Als je zowel naar z'n geproduceerde (zit nog wel iéts aardigs tussen) als geregisseerde films bekijkt zit er de afgelopen 10 jaar eigenlijk niks boven de 6 bij. Dat die man nog werk heeft.

• smurfinmark
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17:28
[...]

[...]

Man man man wat een slechte film. Heb samen met een vriend echt zitten lachen om bepaalde scenes, en dat was niet omdat ze grappig waren.
- Die explosie toen Black Manta die power-ranger gun kreeg en probeerde :')
- De helm van Orm die meebewoog toen hij boos ging kijken (frons in metaal? Uhuh) :')
- Het kostuum van Black Manta :')
- Africa by Pitbull :') On that note: maak er maar 2/10 van. :')

Positieve was wel dat Jason Momoa als Aquaman goed werkt, komt overtuigend over, behalve veel van zijn dialogen. Zijn uiterlijke stijl paste goed erbij.

Enige leuke aan de film waren de billen van Amber Heard, maar ik gok dat die ook CGI waren. Dus 1/10

Ik denk dat Wonder Woman ook nog een positieve uitzondering was.

Vond de lofzang een tikkie overdreven, maar wel een vermakelijke film.

Nolan's Batman epos steekt er natuurlijk met kop & schouders boven uit

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:17

s0kkie

Mozambique 'ere

Dwarlorf schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:03:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de cgi van met Aquaman nog wel ok vond. In ieder geval het minst storende aan het hele gebeuren.

Maar die Michael Bay films zijn veelal ook van bedroevende kwaliteit met als dieptepunt de vorige transformers film. Dat was ook een 3. Als je zowel naar z'n geproduceerde (zit nog wel iéts aardigs tussen) als geregisseerde films bekijkt zit er de afgelopen 10 jaar eigenlijk niks boven de 6 bij. Dat die man nog werk heeft.
Zijn Texas Chainsaw Massacre versie (2003) is nog van zeer hoge kwaliteit. De eerste TMNT (2014) was ook wel oke, maar inderdaad daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan met zijn producties.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Dwarlorf
s0kkie schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:27:
De eerste TMNT (2014) was ook wel oke, maar inderdaad daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan met zijn producties.
Vind je? Dat is serieus 1 van de weinige films die ik heb uitgezet.

Ik vind van zijn geproduceerde films A Quiet Place niet verkeerd, een 7 ongeveer. En van zijn geregisseerde (en geproduceerde) films vond ik Pain and Gain wel ok, maar een 6 is dan wel maximaal

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:33
Voor degenen die zich enigszins verbaasden over The Secret Life of Walter Mitty (2013) en dat dit een iets ander Ben Stiller vehikel bleek dan normaal gesproken: ken als filmliefhebber uw klassieken.

Het is een hervertelling - wil de term remake niet meteen gebruiken - van de film The Secret Life of Walter Mitty uit 1947 en hetzelfde verhaal wat aan de basis lag. Deze film is een van de hits en hoogtepunten van Danny Kaye, een van grootste Broadway en Hollywood filmcomedy en musical acteurs.

Kortom, als je dat weet is het al veel minder een verrassing.

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:33
s0kkie schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:27:
[...]
Zijn Texas Chainsaw Massacre versie (2003) is nog van zeer hoge kwaliteit. De eerste TMNT (2014) was ook wel oke, maar inderdaad daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan met zijn producties.
Michael Bay heeft als regisseur twee goede films gemaakt, en een wel aardige. Respectievelijk The Rock, The Island en Bad Boys. De rest kan de tand des tijds niet doorstaan. Okay, toegegeven, 13 Hours moet ik nog eens proberen.

NB: een bijdrage als producer vind ik t.a.v. kwaliteit van de film nauwelijks relevant. Ze zijn wel belangrijk maar voor financiering, lobbyen bij maatschappijen, regelen van zaakjes via connecties, vinden van scriptschrijvers, een adviesje hier en daar etc.

• Joosie200
  • Niet online
Bumblebee (2018)
Tweakers: 6.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A

Dit is na Transformers uit 2017 de tweede Transformers film die ik ooit gezien heb. In Bumblebee heb je net zo goed over de top actie tussen Bumblee en de Decepticons. Maar itt Transformers 2017 zit hier nog een aardig consistent verhaal in.

Pak de charme van Bumblebee en Hailee erbij en het heeft meer in zich dan de film van Michael Bay. Cena deed een alleraardigste impressie van de Rock als je het mij vraagt. Goed in verhouding heb je minder transformers momenten, Bumblebee fungeert meer als comic relief. Ook zit er een laagje tienerdrama in verwerkt. Maar wat wil je met een opstandige puber die net 18 is geworden. Dus op zich is het geeneens gek om Hailee haar personage Charlie zo meer diepte te geven.

Is dit een must see in de bioscoop? Nope. Wel kijkt het lekker weg en past het zo prima in de categorie: popcornfilm. Bak popcorn en wat drinken erbij en verstand op nul en kijken maar. Al kan dat ook thuis vanaf de bank.
7 / 10

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Arrival (2016)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Deze film had ik al even op mijn 'Want to watch' list staan en afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver.

TL:DR; Geweldige film! Heel anders dan ik had verwacht, maar ook zoveel beter.

Het hele idee waar de film uiteindelijk om draait vond ik echt super en is denk ik ook een boodschap die de makers hebben willen uitzenden naar de wereld. Het "gebrek" aan actie had ik eerder moeten weten, want dan had mijn vriendin mee kunnen kijken in plaats van dat ik nu alleen op de bank zat. Beiden dachten we dat het meer een film voor mij alleen zou zijn, maar achteraf gezien had zij hem zeker ook kunnen waarderen. Ach ja, ik kijk hem graag nog een keer :)
8 / 10

Fujifilm X-T2 || 23mm f/2 || 35mm f/2 || 50mm f/2

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:09

HMC

Pluviophile

arsimo schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:36:
Voor degenen die zich enigszins verbaasden over The Secret Life of Walter Mitty (2013) en dat dit een iets ander Ben Stiller vehikel bleek dan normaal gesproken: ken als filmliefhebber uw klassieken.

Het is een hervertelling - wil de term remake niet meteen gebruiken - van de film The Secret Life of Walter Mitty uit 1947 en hetzelfde verhaal wat aan de basis lag. Deze film is een van de hits en hoogtepunten van Danny Kaye, een van grootste Broadway en Hollywood filmcomedy en musical acteurs.

Kortom, als je dat weet is het al veel minder een verrassing.
Wist ik niet.
_O_

Betaalde Kremlin-troll

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

AvK

Ready Set Go

Arrival

Grappig. Gisteravond ook gekeken. Samen met mijn vriendin.
Ze was helemaal onder de indruk. Het is dan ook een bijzondere film.
Inderdaad geen 'standaard' SF film. Mooi hoe de 'taal' verbeeld wordt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:24

sjaool

Every life should have 9 cats

Grappig hoe verschillend mensen films ervaren. Ik vond Arrival namelijk niks aan. Eigenlijk gewoon saai. :)

"When you grow up your heart dies"

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:32

-36-

Trust me. I'm an amateur

Mooie intressante film idd. Misschien dat ik het niet helemaal snapte maar wat me wel een beetje tegenstond was
spoiler:
de verhaallijn van dat zieke kind dat ertussendoor was gevlochten. Zij kiest er kennelijk bewust voor om een kind te krijgen dat jong sterft aan een nare ziekte en betrekt de vader (waarschijnlijk) ook niet bij die beslissing.

Maar dat dillema word compleet genegeerd en in plaats daarvan focust die verhaallijn zich er vooral op dat de vader afwezig is omdat die daar niet mee om kan gaan. Bij een simpele actiefilm had ik het niet erg gevonden maar bij zo'n toch wel behoorlijk moralistische film vond ik het nogal een zwaktebod om die keuze en implicaties daarvan buiten beeld te laten.

-36- wijzigde deze reactie 20-12-2018 05:15 (66%)
Reden: spoilertags

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
Over Arrival en de implicaties van haar keuzes:

spoiler:
Als ze kan zien dat haar dochter jong overlijd en haar partner haar verlaat, dan kan ze ook zien of zij gelukkiger is met die ervaring dan zonder. Ja, ik vond Arrival een mooie film.

marcelmg2 wijzigde deze reactie 19-12-2018 22:44 (16%)

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:36

Vuvuzela

My spire is forming

Ik vond het helemaal niets. Dat mooie is verpakt in een saaie en af en toe tenenkrommend slechte film.

I served in a company of heroes.

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:12
marcelmg2 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 00:02:
spoiler:
Als ze kan zien dat haar dochter jong overlijd en haar partner haar verlaat, dan kan ze ook zien of zijn gelukkiger is met die ervaring dan zonder.
Ja, ik vond Arrival een mooie film.
@marcelmg2
Kan ook zo, wel zo netjes voor degene die hem niet hebben gezien.

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
Bad Brains schreef op woensdag 19 december 2018 @ 04:52:
[...]

@marcelmg2
Kan ook zo, wel zo netjes voor degene die hem niet hebben gezien.
Fixed.
Maar ik reageer op een post die exact hetzelfde beschrijft. Misschien dat ik daarom afgeleid was.
Ik vind deze film wel een voorbeeld dat als je weet wat er gebeurt/gaat gebeuren, je de film nog mooier vind.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Dubbel

-36- wijzigde deze reactie 20-12-2018 05:33 (96%)

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

marcelmg2 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 00:02:
Over Arrival en de implicaties van haar keuzes:

spoiler:
Als ze kan zien dat haar dochter jong overlijd en haar partner haar verlaat, dan kan ze ook zien of zij gelukkiger is met die ervaring dan zonder. Ja, ik vond Arrival een mooie film.
Dat kan idd kloppen. Maar als je dat met die motivatie doet ben je naar mijn idee niet de sympathieke held van het verhaal

-36- wijzigde deze reactie 21-12-2018 14:55 (8%)

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:30
A Star Is Born (2018)
Tweakers: 7.1 | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Music, Romance | Runtime: 136 min | MPAA: R
Ik ben van de week, samen met mijn vrouw, naar A star is born geweest.
Het verhaal is oppervlakkig, na een klein uur langdradig. Viel me, gezien de recensies, ietwat tegen.
Bradley Cooper is goed, maar ook vlak in de emotie en doet me denken aan, volgens mij, Jeff Bridges.
Lady Gaga doet het ook best goed, maar huilen op de set is niet haar ding.
De omslag van de rock/countrymuziek naar het hippe Lady Gaga geluid is wat mij betreft te abrupt en dat komt de film ook niet te goede.
Ik denk aan een 6+, maar meer ook zeker niet.
6 / 10

BvZwolle wijzigde deze reactie 20-12-2018 05:41 (57%)

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:32
A Simple Favor (2018)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: N/A
Film is een beetje traag in het begin en zit vol zoetsappige momenten. Maar er zit een goed en leuk verhaal in verborgen. Film gaat verschillende genres langs en dat maakte het voor ons het leuk om te kijken.
Is het een mega unieke en geloofwaardige film? Nope, is ook niet de bedoeling. Maar kun je een paar uurtjes onderuit op de bank er naar kijken en jezelf vermaken? Zeker!
8 / 10

• MazeWing
  • Laatst online: 18:42

MazeWing

passionate & cynical

Kingsman: The Secret Service (2014)
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Thriller | Runtime: 129 min | MPAA: R
Had hier nooit eerder aandacht aan geschonken en dacht dat het gewoon weer een slap en flauw aftreksel was van James Bond nummertje zoveel met een vleugje Mission Impossible en een snufje Austin Powers.

En dat was precies wat het was, alleen dan zonder het flauwe aftreksel! Wat een zeer leuke film met uitstekende acteerprestaties van Colin Firth, Taron Egerton en Mark Strong.
De film volgt het bekende principe van een jongen met weinig toekomstperspectief die helemaal wordt omgetoverd tot een geheim agent.
Wat de film echter leuk maakt is met de grote knipoog en mooie geregisseerde actie-scenes om dit allemaal aan de kijker over te brengen.

Het is bewust allemaal wat over the top met een knipoog naar de soms absurde gadgets van James Bond, zonder te flauw te worden zoals Austin Powers (die mijns inziens volledig is doorgeslagen en gewoonweg niet leuk is). Ook het plot (een rijke vent die snode plannen voor de wereld heeft) zou zo uit James Bond weggelopen kunnen zijn, echter wordt er bewust de draak gestoken met het plot (en de oh zo vaak gebruikte plotwendingen), waardoor het geheel toch weer wat verfrissend is.

Wat de film echter het leukste maakt is de klik tussen de hoofdrolspelers. Het is echt te zien dat ze lol hebben gehad in het maken van deze films. Tel daarbij op de toch wel mooi in elkaar gezette actie-scenes met uitstekende muziek en het is gewoon een zeer leuke film die simpelweg vermakelijk is zonder een diepere boodschap achter te willen laten.

Ik heb de film in 4K met HDR gekeken en het was een waar visueel feestje. Zeker tegen het einde bij het "vuurwerk" (mensen die 'm gezien hebben weten wat ik bedoel) was het prachtig.

Als je kan genieten van een film zoals James Bond en Mission Impossible en vindt dat deze films zichzelf soms te serieus nemen is dit een absolute aanrader!
8 / 10

Kingsman: The Golden Circle (2017)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 141 min | MPAA: R
Na genoten te hebben van deel 1, kon deel 2 natuurlij niet achterblijven.

Ik had reeds gelezen dat deeltje 2 wat minder werd bevonden, echter kan ik mij daar absoluut niet in vinden. Ik vond het op veel momenten een betere film dan deel 1.

Alles wat leuk was aan the Secret Service is hier grootschaliger opgezet zonder overdreven te worden. Ja, het is over de top (nog meer dan deel 1) maar het komt allemaal erg goed tot z'n recht.
Ook de samenwerking met de Amerikaanse tegenhangers van Kingsman (Statesmen) is erg leuk gedaan en het feit dat de typische muziek van Kingsman the Secret Service (vooral het nummer "manners maketh man") een typisch cowboy sausje krijgt wat weer uitstekend bij het hele geheel past.

Qua plot is het wederom iemand die snode plannen heeft met de wereld en het is allemaal extra overdreven maar de manier hoe alles weer wordt neergezet past prima bij de hele stijl. Ook is de film absoluut niet bang afscheid te namen van bepaalde personages als dit de setting en het tempo ten goede komt.
Het is allemaal grootschaliger opgezet (ze bezoeken verschillende landen en dito omgevingen) waardoor de film in die zin wat gevarieerder is dan z'n voorganger.
Daarnaast vond ik het algehele tempo wat consequenter dan bij deel 1, waardoor het eigenlijk 1 grote rollercoaster was zonder noemenswaardige onderbrekingen.

Ook deze film heb ik weer in 4K met HDR gekeken en het was ditmaal nog meer genieten dat bij deeltje 1. Zeker de eerst scenes (met die taxi) zijn de vonken die ontstaan en de vele lichteffecten een genot voor het oog. Ook het feit dat het een zeer kleurrijke film is komt het hele HDR zeer ten goede.
8.5 / 10

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
Zo zie je maar dat smaken verschillen :) Ik vond de eerste wel beter ;)

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07:30
Bumblebee (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Het eigenlijk helemaal eens met Joosie. Verstand op 0 en kijken, zoals de vorige Transformers, maar deze zat toch een stuk beter in elkaar. Enige reden dat ik naar de bios ging voor deze film is het overweldigende geluid en beeld, voor het verhaal hoef je het inderdaad niet te doen. Gewoon vermakelijke actie en geweld, zoals de vorige delen, met wat meer emotie en wat beter verhaal.
7.5 / 10

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:58
D-Three schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:36:
Zo zie je maar dat smaken verschillen :) Ik vond de eerste wel beter ;)
Ik vond de eerste ook nog wel sterk, tuurlijk wel wat overdreven maar dat paste bij de film. Bij de 2e Kingsman vond ik het veel te overdreven, de hele film vond ik eigenlijk geen zak aan, zou het een 5 voor de moeite geven.

• MazeWing
  • Laatst online: 18:42

MazeWing

passionate & cynical

Haha grappig hoe smaken verschillen. Ga vanavond Roma kijken. Ben benieuwd...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• theduke1989
Hunter Killer (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Ik vond het een vermakelijke film. Het kwam rustig op gang en het einde was ook prima. Niet te spectaculair maar prima. De film zelf is weer echt USA wat eerst een hit krijgt, en dan opeens hard terugkomt. Dit zie je vaak bij dit soort films. Het baart me zorgen hoe fragiel de normale burger is als je kijkt hoe makkelijk en snel er een oorlog kan komen omdat er gekken de werel lijden. Dat zie je hier echt in terug.
7.7 / 10

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
Johnny English Strikes Again (2018)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 89 min | MPAA: PG
De eerste Johnny English was wel aardig, deze komt wel erg gezapig over. Wizzkid vs. ouderwetse spion. Het bedoelde publiek is waarschijnlijk de 60plusser die al die nieuwerwetse onzin niet meer kan bijbenen. Althans zo komt het bij mij over. Standaardgrappen en een voorspelbaar verhaalverloop.
5.5 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

• Joosie200
  • Niet online
Mary Poppins Returns (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy, Musical | Runtime: 130 min | MPAA: N/A
Vervolg op het origineel? Ik heb geen idee want ik heb de originele Mary Poppins nooit gezien. Enfin het is zoals elke andere Disney film eerder een soort musical. Genoeg mooie animaties wisselen liedjesmomenten af. In precies Disney stijl en kenmerkende Mary Poppins stijl komt eind goed al goed. Prima film voor kinderen.
7 / 10

Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A
De vorige keer dat ik Spiderman zag was in Homecoming. Spiderman is niet mijn type comic/superheld. En ik vond Homecoming nogal tenenkrommend cheesy. Zoveel anders is deze film. Ik houd van het animatie stijltje. Het idee van alternatieve universums met meerdere spider(wo)men is leuk uitgedacht. Kingpin is een goede badguy. Al heeft ie in deze film misschien nog de meest begrijpelijke reden voor zijn 'snode' plan.

Na Bumblebee dacht ik al de stem van Hailee te herkennen. En ze heeft inderdaad haar stem gegeven aan Gwen Stacey/Spiderwoman. Ook Spider noir dig ik. Enfin het blijft bij een typische Spiderman plot. Hoe spider spiderman wordt is in deze film mooi de spot mee gedreven. Been there, blabla. Vond ik Homecoming tegenvallen, into the Spiderverse is precies alles wat Homecoming niet is.
8.5 / 10

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:45
Peppermint (2018)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Voor mij is John Wick zo ongeveer de beste wraakfilm allertijden. Naast goede actie, is het ook geloofwaardig. Helaas ontbreekt beiden in Peppermint.

De actie wordt veelal aan de verbeelding overgelaten, door enkel de “aftermath” in beeld te brengen. De actie die je wel ziet, is niet zo heel spectaculair, zeker met een R rating had dat veel visueler mogen zijn.

Daarnaast is de film of iig de hoofdpersoon ongeloofwaardig. Ze gedraagt zich als een ervaren geheim agent, maar een verklaring hiervoor wordt niet gegeven. Zover bekend is ze gewoon altijd een huismoeder geweest.

Een film kan ongeloofwaardigheid prima compenseren met goede actie, of gebrek aan actie compenseren met een goed verhaal, maar als beiden niet aanwezig is, dan wordt het een krappe 5.

Peppermint - 5/10
5 / 10

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:27

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Midnight Special (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13
Een mysterieus sci-fi drama welke de kijker vast weet te houden maar toch ook net weer nergens echt uitblinkt. Verwacht geen Stephen Spielberg achtige film maar een meer traag uitvouwend verhaal welke prima in beeld is gebracht. Helaas vervalt het mysterie al snel in een ongeloofwaardig geheel wat afbreuk doet aan de film. Dit was leuk geweest als mini serie; ik had nu het gevoel dat het op sommige punten afgeraffeld werd.
6.5 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Await Further Instructions (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.9 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 91 min | MPAA: N/A
Best aardige film om zo op een zondag te kijken, alleen waar ik een bloedhekel aan heb is
spoiler:
een film die a) slecht afloopt want iedereen gaat er aan en b) niet echt verder toelicht wat die aliens/parasietdingen nou precies zijn.
Ik wil nog wel meer zeggen over de inhoud, maar dan ga ik echt weer lopen spoilen dus doe ik maar niet. :P
7 / 10

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:54
Joosie200 schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:54:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]

Ik ben ook wel benieuwd naar deze nieuwe Spiderman. Vanaf welke leeftijd vind je hem geschikt?

• Joosie200
  • Niet online
Aegir81 schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:57:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar deze nieuwe Spiderman. Vanaf welke leeftijd vind je hem geschikt?
Imdb zegt PG, Pathe vanaf 6 jaar. Door het grafische comicbook stijltje denk ik dat ie prima geschikt is voor kinderen vanaf 6 jaar en ouder. Al helemaal als een van de kinderen helemaal into spiderman is.

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:34
Ik heb de film gisteren ook gezien met mijn zoon van 6 jaar. Deze film is ook wel echt gemaakt voor kinderen. Het is mooi meegenomen dat volwassenen er ook goed van kunnen genieten.
Ik denk dat de kijkwijzer vanaf 6 jaar dan ook wel klopt. Als kinderen 5 of jonger zijn dan wordt het een stuk moeilijker voor ze om het verhaal (meerdere dimensies en zo) te snappen.

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:40
LA-384 schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:48:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14][url="http://www.imdb.com/title/tt6850820","IMDb -- Peppermint (2018)"]Peppermint

Daarnaast is de film of iig de hoofdpersoon ongeloofwaardig. Ze gedraagt zich als een ervaren geheim agent, maar een verklaring hiervoor wordt niet gegeven. Zover bekend is ze gewoon altijd een huismoeder geweest.

Een film kan ongeloofwaardigheid prima compenseren met goede actie, of gebrek aan actie compenseren met een goed verhaal, maar als beiden niet aanwezig is, dan wordt het een krappe 5
Er wordt wel degelijk verklaard waarom ze zo goed is. Ze is 5 jaar weggeweest, die tijd heeft ze volledig gebruikt om te trainen voor 1 doel: wraak nemen. Het is niet uitgebreid uitgelegd a la Arrow, maar het wordt wel gezegd. Vandaar ook dat ik het einde van de film zo jammer vindt.
spoiler:
was ze bij het graf doodgebloed, dan was het veel sterker overgekomen. Ze heeft haar doel bereikt, verder gaan heeft voor haar geen nut meer.

• LA-384
@AcidBurn Dat had ik ook begrepen ja, maar kom op, we zien 5 seconden beelden van een kooigevecht... Ze zou 5 jaar van de radar verdwenen zijn, en had diverse identiteiten. De aandacht van de film is gewoon naar de verkeerde dingen gegaan en is daardoor te mager in zijn uitleg en daarmee weer ongeloofwaardig.

Laat bijvoorbeeld ook even zien dat ze in het kooigevechten rolt, dat ze heeft leren inbreken van iemand in dat daklozen kamp, dat ze heeft leren omgaan met een geweer. Dat soort dingen. Dat hoeft in totaal niet meer dan 5 á 10 minuten te zijn, maar maakt het allemaal een heel stuk beter.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 07:30
Tweakers: 6.7 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 89 min | MPAA: PG
Wauw, wat viel me deze film tegen. Het eerste deel, 15 jaar geleden, kan ik mij van herinneren dat ik deze best vermakelijk vond, maar dat kan ook zijn omdat ik toen nog een jonge tiener was. Bij deze heb ik geen serieuze lach kunnen laten. De "onkunde" van Johnny leek allemaal erg overdreven en opzettelijk. Toch vond ik het een "ok" als wegkijkertje als je verder geen film op je lijstje hebt. :P
5 / 10

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• HMC

HMC

Pluviophile

Betaalde Kremlin-troll

• Hahn
  • Laatst online: 22:27
HMC schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:19:
[...]

Kerstfilm van het jaar. d:)b
Ik zie mensen wel vaker de gequote post leeghalen, wat ik snap, want het kan een lang verhaal zijn, maar kan je de titel in ieder geval laten staan? Dan hoeft er niet doorgeklikt te worden naar de gequote post om te zien waar het over gaat ;)

The devil is in the details.

• HMC

HMC

Pluviophile

Hahn schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:09:
[...]

Ik zie mensen wel vaker de gequote post leeghalen, wat ik snap, want het kan een lang verhaal zijn, maar kan je de titel in ieder geval laten staan? Dan hoeft er niet doorgeklikt te worden naar de gequote post om te zien waar het over gaat ;)
Ja, lijkt door de ubb te komen. :?

Dit ging over "Await further instructions".

Betaalde Kremlin-troll

• Hahn
HMC schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:55:
[...]

Ja, lijkt door de ubb te komen. :?

Dit ging over "Await further instructions".
Ah, apart, had niet gezien dat de tabel nog wel in je quote zat. Dat verklaart een hoop :P

• HMC

HMC

Pluviophile

Het viel mij ook al op dat veel reacties hier, als het quotes op reviews zijn, compleet leeg zijn.

Edit: De laatste paar weken althans. :P Misschien weet @Webgnome meer?
Misschien met opzet zo gedaan?

HMC wijzigde deze reactie 24-12-2018 17:58 (35%)

Betaalde Kremlin-troll

• Hahn
Als ik je reactie bekijk dan zie ik de volledige tabel nog wel staan, dus ik denk eerder dat het een bugje is in GoT zelf :)

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:49
HMC schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:57:
Het viel mij ook al op dat veel reacties hier, als het quotes op reviews zijn, compleet leeg zijn.

Edit: De laatste paar weken althans. :P Misschien weet @Webgnome meer?
Misschien met opzet zo gedaan?
zou kunnen dat de ubb niet helemaal complaint is waardoor bij het quoten er iets mis gaat maar om heel eerlijk te zijn heb ik al een hele tijd niks meer veranderd aan de generator ;)

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• HMC

HMC

Pluviophile

Snap ik. :P

Dat is wel vreemd dan, want de reacties die een review quoten zijn inderdaad leeg, de laatste tijd.
Zal wel weer een GoT-innovatie zijn dan. :+

@Hahn Of bug inderdaad. _O-

HMC wijzigde deze reactie 24-12-2018 18:05 (9%)

Betaalde Kremlin-troll

• LA-384

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Het was even zoeken, maar ik heb het volgens mij gevonden: Table wordt gesloopt in quote

Daar dus graag verder, om dit topic niet te vervuilen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

The Christmas Chronicles (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104 min | MPAA: N/A
Ah, eindelijk weer eens een heerlijke kerstfilm die niet aanvoelt als een vijfhonderd-in-een-dozijn kerstfilm. Kurt Russell zet een goede rol als Kerstman neer en op het einde van de film dacht ik "dit was nou weer eens een leuke kerstfilm". :)

Ook leuk om op het einde te zien wie de vrouw van de Kerstman speelt :)
9 / 10

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:53

Pierre

Zucht

Bad Times at the El Royale (2018)
Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 141 min | MPAA: N/A
Op kerstavond deze film gekeken, aangenaam verrast. Zeker omdat Jeff "the Dude" Bridges er een mooie rol in speelt. Dikke aanrader om te bekijken, vanavond dus The Big Lebowski ook verplichte kost vind ik.
9 / 10

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Below Her Mouth (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 94 min | MPAA: NOT RATED
We kijken veel series, maar was weer eens tijd voor een filmpje. Aangezien ik altijd films kies, nu eens een filter op romantiek, vrouwenfilm en nog wat van die meuk gezet en hier uitgekomen.

En dat was een verrassing :p Een waanzinnig slechte film met reteslecht verhaal. Maar, als bonus, zeer expliciete lesbische sexscenes. Dus niet: Een beetje expliciet. Nee, vol gas.

Kan je dus nog eens als verrassing opzetten :+

Maar verder...., erg belabberd. Verloofde vrouw van welstand, word verliefd op vrouwelijke dakdakker. Ja, echt.
3 / 10

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PWM schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:32:
En dat was een verrassing :p Een waanzinnig slechte film met reteslecht verhaal. Maar, als bonus, zeer expliciete lesbische sexscenes. Dus niet: Een beetje expliciet. Nee, vol gas.

Kan je dus nog eens als verrassing opzetten :+
A la IMDB: La vie d'Adèle (2013) ? :9

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• LA-384
Venom (2018)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: N/A
Ik heb de film in twee etappes gekeken, omdat ik de eerste keer m'n ogen niet open heb kunnen houden. Er is op zich actie genoeg, maar naar mijn mening niet van het boeiende soort. Ook de special effects zijn mooi gedaan, zeker in het “eindgevecht”, maar nergens was het echt spannend. Nergens had ik het gevoel dat er levens op het spel stonden of dat alles er ook maar iets toe deed. Ik had daarbij ook geen enkele band met zowel Eddie Brock noch met Venom, wat de interactie tussen beiden soms ook wat misplaatst maakte. Ik ken de comic book versie niet, maar deze film-versie van Venom lijkt niet zoals het ooit bedacht is.
spoiler:
Als ik Venom zie, denk ik aan een apex-predator ala de xenomorph uit Alien, in deze film zegt Venom letterlijk dat hij “the feels” heeft voor Brock, omdat deze (net als Venom) een loser is binnen de gemeenschap.
Beiden komen echt niet zo over in deze film.

Ik kan me voorstellen dat deze film beter tot zijn recht komt in de bioscoop. De ingewikkelde actie, de special effects en de geluidseffecten zullen daar de gebreken van de film luid overstemmen. Voor thuis is de film in mijn ogen gewoon niet sterk genoeg.

Ben je fan van de Transformers films? Dan zal deze ook wel in je straatje liggen. Ben je daar duidelijk geen fan van, kijk deze film dan alleen wanneer je je verwachtingen laag kunt houden.

Venom - 6/10
6 / 10

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09-03 10:18

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

McLaren (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Documentary, Biography, Drama, Sport | Runtime: 92 min | MPAA: NOT RATED
Voor de die-hard racers, zeker een aanrader. Deze film, meer een biografie, is een aaneenschakeling van mooie en minder mooie momenten uit het leven van Bruce McLaren. Doordat er gebruik is gemaakt van materiaal wat door de familie McLaren is vastgelegd, geeft het een zeer integer en duidelijk beeld van het Nieuw-Zeelandse 'schoffie' die uiteindelijk opklom tot de hogere regionen van internationale motorsport.
8.5 / 10

Free Fire (2016)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R
Ik loop maar een paar jaar achter maar een epische schietpartij ergens in de haven tussen groepen wapenhandelaren. De gebruikte muziek vond ikzelf af en toe niet helemaal op zijn plek maar veel is goedgemaakt door het acteerwerk en de kleding in de film.

Als je de film nog wil zien; het is geen opvolger van "Heat" of "Apocalypse Now" maar gewoon een goed stukje vermaak waar je met een half oog nog steeds veel plezier aan hebt.
7 / 10

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:49
Tweakers: 7.7 | IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104 min | MPAA: N/A
Normaliter probeer ik kerst zoveel mogelijk te vermijden en al helemaal kerstfilms. Maar dit jaar kon ik er niet aan ontkomen. Ik moet zeggen, deze film heeft mij aangenaam verrast. Als je even in de gaten houd dat het een standaard kerst verhaaltje is (kerst komt in geding en alles op alles wordt gezet om het te redden) kun je eigenlijk niet anders dan van deze film genieten. Kurt Russell zet een goede kerstman neer en de special effects zijn dik in orde.

We hebben er zeker van genoten.
8 / 10

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:59
Eye in the Sky (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 102 min | MPAA: R
Een "modern warfare" film over collateral damage.

De film gaat over het al dan niet uitvoeren van een drone aanval (Hellfire raketten) op twee terroristen die in de most wanted lijst top tien staan. Na jaren zoeken zijn ze uiteindelijk gevonden en het leger wil net de aanval inzetten.

Het wordt lastiger dan gedacht. Er zijn namelijk ook nog twee terroristen met een Brits en Amerikaans paspoort aanwezig. Daar moet goedkeuring voor worden gegeven. Ook is het land een bondgenoot. En dan het belangrijkste: Er zit een klein meisje in de buurt brood te verkopen.

Het dilemma wordt al snel wat één mensenleven waard is. Kan je een negen jarig meisje opofferen om zo ongeveer 80 anderen te beschermen tegen een zelfmoordaanslag? Er moet snel overlegd worden en knopen worden doorgehakt.

Een dergelijke film zou al snel in een enorm pathos moeras kunnen verzinken. Waarin de "goeden" naar zichzelf verantwoorden dat wat ze doen corect is. Of door gesmijt met juridische termen er een goede beslissing wordt genomen. Een andere optie is om voor een deus ex machina te kiezen waardoor je een Michael Bay/Disney feelgood einde krijgt.
Deze film doet dat gelukkig niet. Je krijgt van alle betrokken partijen genoeg mee om te begrijpen wat ze doen en waarom ze keuzes maken. Geen slo-mo wapperende vlaggen en een Golden Retriever.
7.5 / 10

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:40

Daniel36

niets.

LA-384 schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:57:
@AcidBurn Dat had ik ook begrepen ja, maar kom op, we zien 5 seconden beelden van een kooigevecht... Ze zou 5 jaar van de radar verdwenen zijn, en had diverse identiteiten. De aandacht van de film is gewoon naar de verkeerde dingen gegaan en is daardoor te mager in zijn uitleg en daarmee weer ongeloofwaardig.

Laat bijvoorbeeld ook even zien dat ze in het kooigevechten rolt, dat ze heeft leren inbreken van iemand in dat daklozen kamp, dat ze heeft leren omgaan met een geweer. Dat soort dingen. Dat hoeft in totaal niet meer dan 5 á 10 minuten te zijn, maar maakt het allemaal een heel stuk beter.
Vond ik geen punt eigenlijk, prima wegkijk filmpje.
Ik vond dat wel vrij duidelijk maar snap wat je bedoelt inderdaad.

Eind vond ik wel jammer zoals ook opgemerkt werd.

ook niets.

• Atomsk
Time Trap (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 87 min | MPAA: N/A
Het begin is wat verwarrend: je valt wat middenin het verhaal, maar gaandeweg toch best een boeiende film. Daarnaast een beetje tenenkrommend hoe lang het duurt voordat de personages doorhebben in wat voor situatie ze zitten: dat ze vastzitten in een ondergronds grottenstelsel waar de tijd bijna stilstaat. Als je er verder over gaat doordenken zitten er vast een hele reeks plot holes in, maar desondanks vond ik het een fascinerend concept, SFX was best oké en ook wel een aardig einde. Gewoon een leuke SF film.
7 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

• agaam
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:31

agaam

dit is mijn huisdier

Bird Box (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: N/A
geregisseerd door Susanne Bier
met Sandra Bullock, Trevante Rhodes en John Malkovich

In de nasleep van een wereldwijde dreiging van onbekende oorsprong moet Malorie de kracht vinden om haar kinderen veilig te kunnen stellen. Ze vlucht met ze weg via een verraderlijke rivier, op zoek naar een veilig onderkomen. Vanwege dodelijke onzichtbare krachten moeten ze hun weg blind vervolgen.
.
8 / 10

agaam wijzigde deze reactie 27-12-2018 22:40 (12%)

• AvK
  • Laatst online: 22:22

AvK

Ready Set Go

Bird Box

Ja? En? Dus?
Wat is je oordeel?
Beetje duiding misschien.
Dat we er wat aan hebben...
Meest enge film heb ik vaker gehoord....
Hup hup!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10-03 18:46
26 dec is serie "YOU" uitgekomen op netflix, was echt goed.

Verder Bird Box was top.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:03
War Dogs (2016)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama, War | Runtime: 114 min | MPAA: R
Ik heb het idee dat deze film zoveel meer kon zijn dan het uiteindelijk geworden is. De cast is leuk en acteert goed, al vond ik Ana de Armes een beetje een ongeloofwaardige cast als vriendin (echt veel te knap). Verhaal is ook goed en het is prima gefilmd. Alleen kakt het verhaal soms wat in. Er mag iets meer actie in. Iets meer humor. De vergelijking met Lord of War is snel gemaakt en die film vond ik echt stukken beter.
7 / 10

The Lego Batman Movie (2017)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Action, Comedy, Family | Runtime: 104 min | MPAA: PG
Af en toe wel gelachen maar deze film is echt vreselijk irritant geanimeerd. Er zijn nauwelijks shots die langer dan 2 seconden duren. Het flitst allemaal zo snel voorbij en van de hak op de tak dat het voelt alsof een peuter met sugar rush het verhaal vertelt. Jammer, want de eerste Lego film vond ik echt best leuk.
6.5 / 10

Love Actually (2003)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 135 min | MPAA: R
Disclaimer: mijn vriendin wilde deze zien. De film eindigde dan ook met mijn vriendin in tranen en ik die mezelf weer een emotieloze autist vind want het deed mij niet zo veel. Voor een chick flick is die best aardig en hij kijkt prima weg. Eind goed al goed verhaal en een hoop zoetsappigheid.
6.5 / 10

• HMC

HMC

Pluviophile

De film eindigde dan ook met mijn vriendin in tranen en ik die mezelf weer een emotieloze autist vind want het deed mij niet zo veel.
_O- _O_

Hoe herkenbaar.

Betaalde Kremlin-troll

• tsjiller
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:45
Bird Box (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: N/A
Ik snap alle ophef rondom deze film niet. Vond 'm maar matig, met weer zo'n typisch open einde wat je tegenwoordig steeds vaker ziet. Waarbij een hoop vragen onbeantwoord blijven. Zou er ooit nog een deel 2 komen?
Ben van mening dat deze film beter tot zijn recht was gekomen als (mini)serie. Sommige zaken worden wel heel minimaal of zelfs helemaal niet toegelicht.

Prima filmpje voor op de zaterdagavond maar meer ook niet. Een 6.5.
6.5 / 10

• Sunfalls
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20:09
Aquaman (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143 min | MPAA: N/A
Eerste kerstdag een dag bioscoop gedaan. Dit was de eerste. Het voordeel was dat deze in de Dolby Atmos zaal gedraaid werd en het geluid en beeld beter is dan in andere zalen. Het zag er allemaal wel oké uit, maar dat was het. Verhaal was rommelig en hoe hard DC het ook probeert het haalt gewoon niet de kwaliteit van Marvel. Leuk om keer gezien te hebben.
6.5 / 10
Bumblebee (2018)
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: N/A
En de 2e film.
Deze vond ik al leuker. Het verhaal blijft redelijk Transformers maar wel met meer diepgang. Je leert Bumblebee beter kennen en de reden voor de oorlog om de aarde wordt duidelijker. Hailee Steinfeld speelt wel oké, rest van het gezin is bijzaak en vaak een beetje te overdreven. Er zitten ook wel leuke geintjes in.
7.5 / 10
Mortal Engines (2018)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 128 min | MPAA: N/A
En de laatste film. Het sprak mij het meest aan dat Peter Jackson deze film mede had gemaakt. Ik ben wel redelijk fan van LOTR en hobbit films dus wilde deze ook graag zien. Film was goed te doen. Had iets meer diepgang mogen hebben omdat je na afloop wel met vragen blijft zitten. Ook het verhaal was redelijk voorspelbaar toen hij halverwege was. Al met al een leuke dag al heb je bij de laatste film wel dat je niet meer weet hoe je moet gaan zitten.
8 / 10

• ByteMe_
  • Niet online

ByteMe_

↻ Refresh

Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 89 min | MPAA: PG

Tja, wat kan ik zeggen. Ik heb me flink vermaakt met de film. Er zit natuurlijk een waterdun verhaal in, maar dit is gewoon weer echt een film zoals Atkinson dat doet, dit keer weer als English, die een oubollige agent is die kennismaakt met de gadgets van 2018 en schittert in de klungelige manier waarop hij z'n missies volbrengt.

spoiler:
Dat gedeelte met die VR bril _O- zo fout

Ik kijk zelden een komedie omdat het mij elke keer weer tegenvalt. Vaak zijn het dezelfde eentonige Sandler-achtige films. Ik hoop dat Atkinson toch nog vaker van zich laat horen.

8 / 10

Leatherface (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.0 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R

Ik had een Texas Chainsaw Massacre verwacht, maar het is vooral een vaag kat-en-muis spel geworden in een gekkenhuis waarbij enkele tieners ontsnappen en een moordspoor achterlaten. Het heeft echt wel een horrorgehalte, maar absoluut niet het gevoel van een klassieker zoals je zou verwachten. Ik zou de film niet aan willen raden.

3 / 10

A Quiet Place (2018)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Horror, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13

Dit is nou echt een film in een nieuw jasje. De film begint midden in een verhaal van myserieuze wezens die schijnbaar op alles afkomen wat geluid maakt. Eigenlijk komen deze wezens weinig in beeld, maar is de toeloop hier naar toe hetgeen wat de film spannend en interesant maakt. Je ziet sterke emoties in het gezin, die hun zoon zijn verloren in deze strijd, en een vader die alels op alles zet om zijn dochter weer te laten horen. Een aanrader met goede plots.
8 / 10

Mijn laatste reviews: Wiko View 2 Plus | Philips SHB3075

• whiner
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:27
Bird Box (2018)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: N/A

Er blijven inderdaad veel vragen open, maar dat is ook de bedoeling. Op het moment dat ze deze zouden beantwoorden ( en dat wou de regisseur ook bijna gaan doen) dan hou je echt een middelmatige film over.

Ik vind het nu een erg spannende verfrissende film, het leek een beetje op 'A Quiet Place' maar dan beter en anders. De zwakke punten van 'A Quiet Place' heeft deze film niet, hier moet je zelf je fantasie gebruiken.
8.5 / 10

whiner wijzigde deze reactie 28-12-2018 10:14 (49%)

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17:35
The House That Jack Built (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Horror, Thriller | Runtime: 152 min | MPAA: N/A
Gaat over een seriemoordenaar die naast psychopaat ook wat andere aandoeningen heeft zoals smetvrees, wat ook wel voor wat grappige situaties zorgt. Wel echt een rare film, maar ik kon em erg waarderen, je kan ook af en toe flink lachen. Kwam meer in de buurt van absurdisme dan horror.
8 / 10

• Bor

Bor

A Christmas Prince (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 92 min | MPAA: TV-PG
Absoluut geen hoogvlieger en weet het kerstgevoel niet altijd even goed over te brengen. Doorsnede verhaal zonder verrassingen onderweg en duidelijk gericht op een vrouwelijk publiek. Slecht? Nee, dat ook weer niet. Op een bepaalde manier heeft de film toch een bepaalde charme waardoor het kneuterige en het matige verhaal er net mee door kunnen. Hoger dan een 5 tot 5.5 komt dan toch weer niet wat mij betreft.
5 / 10

A Christmas Prince: The Royal Wedding (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: N/A | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Waar de vorige film nog enigszins weg kwam met een matig verhaal is de opvolger gewoon ronduit slecht. Mega voorspelbaar, irritante karakters en een hoofdrol speler die voor mijn gevoel jaren ouder lijkt (terwijl het vorige deel slechts een jaar eerder uit kwam) breken het geheel tot de grond af. Op bepaalde momenten is het acteer en regiseerwerk zo slecht dat je het gevoel hebt naar een slechte kinderfilm te kijken. Weg charme en een 3 voor de moeite.
3 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Piet_Piraat7
@Bor werd je verplicht deze films te kijken? Als ik het plaatje zie wil ik al wegrennen.

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:03
The Meg (2018)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13
Kijkt lekker weg, maar verder erg voorspelbaar. Wel mooie shots hier en daar. Niet een film die ik op de NAS bewaar.
6 / 10

The Equalizer 2 (2018)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Redelijk verhaal, maar simpel en dus voorspelbaar.
6 / 10

Borg vs McEnroe (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 107 min | MPAA: R
Niet helemaal wat gehoopt als tennis-fan, maar geeft goed de sfeer weer en het psychologische gevecht in deze sport.
7 / 10

Avengers: Infinity War (2018)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13
Erg mooi gemaakt, beetje humor en veel actie.
8 / 10

renegrunn wijzigde deze reactie 28-12-2018 12:52 (66%)

• Bor

Bor

Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104 min | MPAA: N/A
Leuke feelgood film met een leuk verhaal in eigentijdse setting. Ik had nog iets meer kerstsfeer verwacht als in The Polar Express. Niet een film die ik een tweede keer nog een keer hoef te zien terwijl The Polar Expres mij blijft boeien. Leuk voor de hele familie, nergens echt spannend of saai.
7.5 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:59
Ik mag hopen dat je vrouw/vriendin je na het kijken van deze films ruímschoots heeft gecompenseerd? Man man man, ik zou spontaan een stevige tak van de kerstboom en een stuk lint gaan opzoeken als ik die films zou moeten kijken :X

• HMC

HMC

Pluviophile

Vrijdag schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:54:
[...]
Ik mag hopen dat je vrouw/vriendin je na het kijken van deze films ruímschoots heeft gecompenseerd? Man man man, ik zou spontaan een stevige tak van de kerstboom en een stuk lint gaan opzoeken als ik die films zou moeten kijken :X
_O-

Ze heeft zijn gesnurk toegestaan zonder te zeuren.

Betaalde Kremlin-troll

• Flabergasted
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:45

Flabergasted

watwel ?

Bird Box

Deze film heeft zeker zijn momenten, maar nagelbijtend spannend vind ik hem absoluut niet.

De botox kop van Sandra Bullock is jammer en het einde erg cheesy ...

En open einde hoezo ?
Ze leefden toch nog lang en gelukkig, wordt toch keurig afgerond dunkt mij.
Er blijven natuurlijk wat vragen onbeantwoord, maar dit is zeker geen open einde.

Een 6,5

• Chefferson
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18-03 16:45
Bird Box (2018)
Tweakers: 7.7 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: N/A
Had er niet al te hoge verwachtingen van. Intro klonk een beetje als "The happening" en daar had ik mij dus ook op ingesteld. Toch heeft deze film mij verrast in positieve zin. Bij vlagen behoorlijk spannend en een paar leuke wendingen. Ook de opbouw van de film kon ik wel waarderen. Denk dat als de film in chronologische vorm was vertoond, deze een stuk slechter zou score vanwege de lange rivier scene met weinig inhoud.
7 / 10

• autje
  • Laatst online: 19-03 13:03
Von Trier is volledig op, zowel creatief als geestelijk. De film begint nog wel aardig, maar vervalt al snel in herhalingen en duurt echt veel te lang. De verwachting was 'shockerend' (hij heeft ook wel een reputatie hoog te houden natuurlijk), maar het werd 'saai'.

• Bor

Bor

Vrijdag schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:54:
[...]
Haha deel 1 leek nog te doen en deel 2 kwam er eigenlijk onverwachts direct achter aan. Netflix speelt gelijk door met het tweede deel.

Frontpagemoderatie Forum

• nexhil
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:14

nexhil

BAM!

Bor schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:23:
[...]

Haha deel 1 leek nog te doen en deel 2 kwam er eigenlijk onverwachts direct achter aan. Netflix speelt gelijk door met het tweede deel.
kudo's hoor :D , Ik zou echt ter plekke een TIA krijgen als deel 2 ook nog zou komen.

• Bor

Bor

nexhil schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:27:
[...]

kudo's hoor :D , Ik zou echt ter plekke een TIA krijgen als deel 2 ook nog zou komen.
Haha in deel 1 is de hoofdrolspeelster nog wel cute maar in deel 2.. Niet zo goed opgedroogd zullen we maar zeggen :|

Frontpagemoderatie Forum

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Vond persoonlijk Bird box vrij tegenvallen. Film draait vrijwel volledig op de domheid van de personages.

Heb hier nog geen reviews van de Spider-Man film/animatie gezien? Deze vond ik dan weer erg goed uitpakken. Visueel erg gaaf, een film waar 3D wel degelijk iets toevoegt. Verhaal vond ik ook leuk ingestoken. De humor beviel me ook wel, beter dan in de normale Marvel-films eigenlijk.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Black Mirror: Bandersnatch (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: N/A | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
Gisteravond heb ik deze film 'beleefd', en ik vond het best leuk. Uiteraard krijg je her-en-der wat rare keuzes voorgeschoteld. Maar uiteindelijk was het best een zwarte film. Al met al erg leuk in elkaar gezet. Ik kijk uit naar een volgend deel. Inhoudelijk kan ik er verder niet veel over vertellen, je moet het zelf maar mee gaan maken.
8.5 / 10

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Joosie200
  • Niet online
Trasos schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:05:
Heb hier nog geen reviews van de Spider-Man film/animatie gezien? Deze vond ik dan weer erg goed uitpakken.
Die heb ik gezien op de laatste dag van mijn pathe unlimited pas. En een review hier geplaatst. Verder zag ik iemand anders kort benoemen dat deze Spiderman zeker de moeite waard is.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Trasos schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:05:
Vond persoonlijk Bird box vrij tegenvallen. Film draait vrijwel volledig op de domheid van de personages.
Wat voor domheid bedoel je dan? Ze weten niets van het gevaar (en ook als kijker blijft het vrij vaag wat het is). Wat ze denken te weten passen ze toe en dat creëert nieuwe situaties, waar je niet op geoefend kan hebben (is ook lastig oefenen als je dood gaat als je je vergist).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:29
(jarig!)
pven schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:13:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Black Mirror: Bandersnatch (2018)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9]
Na het kijken van de film had ik weer een andere serie opgezet en Ik betrapte mij er de eerste minuten op dat ik het verhaal wilde sturen :-P

Uiteindelijk zullen dit soort films denk ik vaker komen, al waren de eerste paar keuzes erg irritant waardoor ik bijna afhaakte....

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Joosie200 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:17:
[...]

Die heb ik gezien op de laatste dag van mijn pathe unlimited pas. En een review hier geplaatst. Verder zag ik iemand anders kort benoemen dat deze Spiderman zeker de moeite waard is.
Had er blijkbaar overheen gelezen. :$

Jouw review beschrijft precies mijn gevoel over deze film. Normaliter heb ik niks met Spider-Man, maar hier vond ik het erg leuk gedaan.
Marzman schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:37:
[...]

Wat voor domheid bedoel je dan? Ze weten niets van het gevaar (en ook als kijker blijft het vrij vaag wat het is). Wat ze denken te weten passen ze toe en dat creëert nieuwe situaties, waar je niet op geoefend kan hebben (is ook lastig oefenen als je dood gaat als je je vergist).
spoiler:
Ik vond de kinderen (met name het meisje) irritant en eigenwijs. Aan de wandel gaan terwijl dat niet afgesproken was, toch bijna de blinddoek afdoen.

In het huis besloot iemand alleen toch maar die vreemdeling binnen te laten. Als die gast eenmaal dood en is die donkere man heeft gewonnen dan roept-ie niet naar haar, nee vanwege de spanning van de film laten we haar de stuipen op het lijf jagen door ineens onder de dekens de duiken.
En rondrennen in een bos met een blinddoek op, waardoor ze dus naar beneden valt, is ook niet het slimste lijkt me.

Dit is wat me zo te binnenschoot. Vond het suspensegevoel gebaseerd op te weinig. Vond dat in A quiete place beter gedaan, omdat je daar ook wat fysieks zag en in deze film is het spannendste wat je ziet opwaaiende bladeren.

Gefeliciteerd trouwens ;)

Trasos wijzigde deze reactie 29-12-2018 12:21 (56%)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

President schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:57:
[...]

Na het kijken van de film had ik weer een andere serie opgezet en Ik betrapte mij er de eerste minuten op dat ik het verhaal wilde sturen :-P

Uiteindelijk zullen dit soort films denk ik vaker komen, al waren de eerste paar keuzes erg irritant waardoor ik bijna afhaakte....
Dat was bij mij ook, maar uiteindelijk pakt het wel goed uit omdat het goed bij het verhaal past.
spoiler:
Het zijn eigenlijk drie lagen met hetzelfde verhaal, die game, de film, en jijzelf door het interactieve gedeelte

Van mij hoeft het niet in elke film terug te komen en ik denk ook niet dat dit gaat gebeuren. Het zou wel een genre op zichzelf kunnen worden tussen videogames en films in, maar als het zo tof is zou dat er toch al lang zijn? Philips deed hetzelfde al met interactieve films op CD-I in de jaren '90 en dat is ook nooit heel succesvol geworden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09-03 10:18

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Darkest Hour (2017)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, History, War | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Heerlijk simpel en duidelijk verhaal met een beperkte cast. De film behelst de eerste weken nadat Chamberlain vervangen is als Prime Minister van het Engelse koninkrijk.

Je geniet meer van de film als je enig historisch besef hebt omtrent de eerste gevechtshandeling van de legers van Hitler aan het westerse front.
8 / 10

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• LA-384
Nou zal het quoten hopelijk snel gefixed worden, maar tot die tijd kunnen we met een beetje meer werk de quotes zelf fixen.

Het viel me op dat er diverse "\" worden toegevoegd waar ze niet horen te staan, dit is de oorzaak van het blanco blijven. Haal je die weg, dan is de quote gefixed.

code:
1
 [/url]\[/td]\[/tr]\[tr]\[td valign=top]

Wordt dan

code:
1
 [/url][/td][/tr][tr][td valign=top]

Tadaa
Bor schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:49:
The Christmas Chronicles (2018)[Afbeelding: The Christmas Chronicles (2018)]
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 104 min | MPAA: N/A
Leuke feelgood film met een leuk verhaal in eigentijdse setting. Ik had nog iets meer kerstsfeer verwacht als in The Polar Express. Niet een film die ik een tweede keer nog een keer hoef te zien terwijl The Polar Expres mij blijft boeien. Leuk voor de hele familie, nergens echt spannend of saai.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10

• Tijntje
  • Laatst online: 20:16

Tijntje

Hello?!

Bad Samaritan (2018)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R
Dit zijn de rollen die David op het lijf geschreven staan (samen met Scrooge McDuck), jammer dat hij een Amerikaans accent moet na doen.

Een onderhoudende en spannende film, het enige wat ik vervelend vond is dat de hoofdpersoon net die ene FBI agente tegen het lijf loopt.
6.5 / 10

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
Marzman schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:03:
Van mij hoeft het niet in elke film terug te komen en ik denk ook niet dat dit gaat gebeuren. Het zou wel een genre op zichzelf kunnen worden tussen videogames en films in, maar als het zo tof is zou dat er toch al lang zijn? Philips deed hetzelfde al met interactieve films op CD-I in de jaren '90 en dat is ook nooit heel succesvol geworden.
Al kan dat uiteraard ook aan CD-I liggen die nooit echt heel succesvol is geweest ;)

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:40
Aquaman (2018)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 143 min | MPAA: N/A
Wat moet ik hier nou van zeggen. Er zit genoeg actie en spectakel in de film.
Maar ondersteboven ben ik er absoluut niet van. Grotendeels omdat het allemaal zo nep en onrealistisch overkomt, zelfs voor een comic verfilming. Om een of andere reden lukt het Marvel veel beter om genoeg suspension of disbelieve te creëren in hun films, dan DC. De pacing was ook niet helemaal lekker naar mijn idee, want waar de eerste helft voorbij vloog, kwam er maar geen einde aan de tweede helft.

Jason Momoa doet het prima als Aquaman/Arthur Curry. Nicole Kidman is totaal niet geloofwaardig als Queen of Atlantis, en ik geloof geen seconde dat ze die paar actie scenes zelf heeft gedaan. Dat is ongetwijfeld een stunt double geweest.
Wat Willem Dafoe in deze film doet is me ook een raadsel, had hij geld nodig ofzo?
Hij voelt hier imo net zo out of place als in Spiderman destijds. Die man kan ontzettend goed acteren, maar dan moeten het wel geloofwaardige rollen zijn.

Ik herkende Amber Heard totaal niet als Mera, en dat is direct een van de beste punten van het karakter. Ik moest continue aan Ariel uit The little Mermaid denken als ze in beeld was, waarschijnlijk vanwege dat rode haar. Geen idee of dat intentioneel was of puur toeval. Wat haar rol is in de film, weet je ook al vanaf de seconde dat ze opduikt. Het is voldoende vermaak voor een druilerige zondag als je verder niks te doen hebt, maar wat mij betreft hoeft hier geen vervolg op te komen, al zal dat ongetwijfeld wel de bedoeling zijn.
6 / 10

• Piet_Piraat7
Black Mirror: Bandersnatch (2018)
Tweakers: 8.5 | IMDb: N/A | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
Valt dit onder categorie film? Jawel toch? Het bijzondere aan deze film op Netflix is uiteraard dat hij interactief is. De kijker kan met afstandsbediening in de hand allerlei keuzes maken die het verhaal beïnvloeden. Erg leuke gimmick die zorgt voor een stuk of acht verschillende einde's. Het is vooral de gimmick die het leuk maakt want het verhaal is niet héél bijzonder of meeslepend, maar ook zeker niet slecht. Toch wel een aanrader :)

Mijn favoriete einde was:
spoiler:
Het moment dat je weet dat je moeder nooit de trein van 08:30 gaat halen, ongeacht je keuzes. Je kiest om mee te gaan met een trein later wetende dat je samen met je moeder sterft. Droevig, maar mooi.
7.5 / 10

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 31-12-2018 09:55 (5%)

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:59
Dat einde had ik ook uiteindelijk en vond ik ook wel een mooie.

Ze hebben het best slim opgezet, en de setting (meerdere realiteiten) past er perfect bij. Zo kwam ik al gigantisch snel bij een einde uit, en dan krijg je de optie om terug te springen naar een keuze om deze te veranderen en zo een andere tak van het verhaal in te springen.

Op die manier ga je eigenlijk na het einde van de film een andere realiteit in om nog verder te kunnen kijken; dit trucje blijft Netflix herhalen totdat je ongeveer 90 minuten zit te kijken. Dan krijg je geen optie meer om een eerdere keuze aan te passen en krijg je de aftiteling te zien.

Wat dat betreft ben ik wel benieuwd hoe ze dit toe willen gaan passen op afleveringen/films waarbij je niet zonder het verhaal te "breken" terug kunt springen. Dan moeten ze echt elke tak van het verhaal uit gaan werken tot ongeveer 90 minuten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Pagina: 1 ... 80 ... 85 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True