Genereer je eigen UBB code review
Na een middag vol euforie over mijn cluppie, word ik weer keihard met mijn beentjes op Aarde neergezet.
Deze film gaat over Alzheimer. Het gaat over acceptatie en er mee leren omgaan als niet patiënt, maar als niet patiënt valt dat helemaal niet mee.
Een paar jaar geleden is een van mijn beste vrienden het slachtoffer geworden van deze verschrikkelijke martelgang. Niet eens voor hem zelf, maar wel voor ons, buitenstaanders is het een enorm drama. Je ziet je vriend wegglijden, en er valt niets tegen te doen. Dat houdt ook niet op, en wordt steeds erger. Uiteindelijk sta je als verslagen aan de zijkant te kijken.
Ik heb oorlogen overleefd en tegenslagen overwonnen, maar deze shit hakt er toch wel in. Ben ik die hypocriet die als Mens faalt? Ja, zo voelt het, want ik kan helemaal niets doen om mijn goede vriend weer terug te halen. Nee, want ik kan er niks tegen doen. God, wat is dit een ellendig gevoel.
Het komt er gewoon op neer, dat je afscheid moet nemen. Daar heb ik het nog altijd heel moeilijk mee, en dit soort films wijst me er weer op. Ik ben ook maar een Mens. Meer niet en daar moet ik of jij het mee doen. That's it.
Een goede film, die je tegen de schenen schopt, wat mij betreft. Ik geef er geen cijfer voor, want dat vind ik ongepast, in de contex van de film.
Absolute aanrader voor mensen die van moeilijke vraagstukken houden in een filmsetting.