Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 65 ... 71 Laatste
Acties:

• 18327
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
.

18327 wijzigde deze reactie 16-01-2018 13:26 (119%)

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
Asmodeus schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Ik hoor blijkbaar bij die minderheid die Jar Jar Binks wél leuk vond. :P
Nou ja, daarom. Niks mis mee, maar vond het wel bijzonder. En ach, Jar Jar Binks is niet het grootste probleem uit die films. :P

• Joarie
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:40

Joarie

Dit zet je aan het denken

quote:
" I don’t like sand. It’s coarse and rough and irritating and it gets everywhere. Not like here. Here everything is soft and smooth."
:+

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning"

• 18327
  • Niet online
.

18327 wijzigde deze reactie 16-01-2018 13:26 (99%)

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:27
quote:
Asmodeus schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:55:
spoiler:
Anakin wordt toegelaten tot de Jedi-raad, maar wordt niet benoemd tot Jedi-meester. Revenge of the Sith laat zien hoe Anakin aangetrokken wordt tot de donkere kant van The Force. Een groot pluspunt van deze film is dat het heel geleidelijk gaat. Anakin twijfelt veel, zowel over de Jedi als over Palpetine. Hij heeft een goed hart maar weet zich soms geen raad met conflicterende boodschappen. Het is vooral mooi om te zien hoe deze transformatie visueel wordt vormgegeven: Anakin gaat van een open gezichtsuitdrukking naar een kwaad en gesloten uiterlijk. De belichting, make-up en setting helpen hier sterk aan mee.
Ik heb er maar even spoiler-tags omheen gezet, maar met het 'heel geleidelijk gaat' ben ik het deels niet mee eens:
spoiler:
het ging heel geleidelijk en geloofwaardig, tot de scene waarin Anakin over gaat naar de dark side. De scene zelf vond ik al ongeloofwaardig, maar dat Anakin vervolgens koelbloedig alle Jedi-kinderen in de tempel uitmoord...? Nee, dat iemand ZO snel die overgang van 'light side' naar 'dark side' zou kunnen maken ging er bij mij niet in, daar was niets geleidelijks en geloofwaardigs aan.

Maar, da's mijn mening, verder een prima review (en prima film). :)

• 18327
  • Niet online
.

18327 wijzigde deze reactie 16-01-2018 13:26 (99%)

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:02
Bright (2017)
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Fantasy | Runtime: 117 min | MPAA: N/A
TLDR: Goed idee, uitwerking ondermaats

Het concept sprak mij wel aan. Een interessante wereld met meerdere rassen die hun eigen invalshoeken/cultuur en geschiedenis hebben. Daardoor ook de mogelijkheid om wat vernieuwende concepten toe te passen op een redelijke standaard concept van een politie duo die niet op elkaar zit te wachten maar toch tot elkaar veroordeelt zijn. Gooi daarbij nog wat magie en fantasie elementen erin en je hebt iets wat qua concept in ieder geval al mijn aandacht trekt.

Dit kan een hit zijn wanneer dit goed uitgewerkt wordt. Maar jammer genoeg is dit niet gebeurd. Achtergrond van de wereld wordt minimaal uitgelegd, de karakters worden niet uitgediept, hebben geen goede chemie met elkaar. Verhaal gaat van de hak op de tak, een beetje zoals een kind verteld.
spoiler:
En toen vermoorde een politie agent zonder aanleiding zijn collega's, en toen waren er gangster die schoten alles overhoop, en toen kwamen er 3 elfen die al die gangsters zo vermoorden terwijl ze 10 salto's maakten, ze rennen weg worden in elkaar geslagen door orcs maar dat was maar even een zij stap, maar toen versloegen de twee politie agenten die elfen(terwijl die elfen net daarvoor zonder veel moeite een stuk of 40 gangsters afslachten) Owja er waren ook nog FBI elven die kwamen soms voorbij maar hadden verder weinig invloed op de uitkomst of het verhaal.

Will smith kan veel beter. Hij doet en zegt hier wel stoere dingen. Maar waar in andere films je dat wel gelooft en het goed overkomt is het hier geforceerd en vaak net niet. Zijn tegenspeler de orc is ook erg houterig(Wat misschien wel het karakter is van deze of alle orcs maar het werkt bijzonder slecht in de film) en ongeloofwaardig. Dus wat houd je over, heel veel mooie plaatjes waar je in een trailer nog wel wat leuks van kan maken maar wanneer je het achter elkaar zet verlies je al snel de aandacht. Er zit wel een opbouw en escalatie in het verhaal maar omdat de karakters en acties niet geloofwaardig en zonder chemie neergezet worden is het een beetje /care.

Ik had eerst het idee dat het een serie zou worden. En ik denk dat dit voor het verhaal een stuk beter was geweest. Ze hadden hetzelfde verhaal over een heel seizoen kunnen uitsmeren. Dan hadden ze tijd gehad om de wereld en de rassen, de bijbehorende geschiedenis neer te zetten. Van daaruit de huidige karakters neer te zetten en het verhaal in kleine stapjes kunnen opbouwen. Dat was veel interessanter geweest en had mij ook meer aangesproken. Want de wereld en het concept is cool en heeft veel mogelijkheden. Het is jammer dat het zo makkelijk afgedaan wordt in een afgeraffeld en onsamenhangende film van 2 uur.
6,5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:46
quote:
Asmodeus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:54:
Een van mijn favoriete aspecten van Star Wars is het gevoel van avontuur, van geheel nieuwe planeten, samenlevingen en levensvormen. Elke planeet heeft zijn eigen karakter, elke levensvorm heeft een unieke identiteit, zowel in vorm als in karakter.
Volgens mij bekijk je de verkeerde (film)serie. Dat zijn eigenschappen van Star Trek, niet zozeer van Star Wars. :+

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 19:59
quote:
Defector schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:25:
spoiler:
En toen vermoorde een politie agent zonder aanleiding zijn collega's, en toen waren er gangster die schoten alles overhoop, en toen kwamen er 3 elfen die al die gangsters zo vermoorden terwijl ze 10 salto's maakten, ze rennen weg worden in elkaar geslagen door orcs maar dat was maar even een zij stap, maar toen versloegen de twee politie agenten die elfen(terwijl die elfen net daarvoor zonder veel moeite een stuk of 40 gangsters afslachten) Owja er waren ook nog FBI elven die kwamen soms voorbij maar hadden verder weinig invloed op de uitkomst of het verhaal.
spoiler:
Dat hij zonder aanleiding z'n collega's neerschiet klopt niet helemaal. Die wilden namelijk dat hij zijn orc partner zou vermoorden zodat zij daarna de 'wand' mee konden nemen. En hij begreep dat als hij z'n partner zou hebben vermoord hij daarna zelf aan de beurt zou zijn, wat ze in de film ook lieten zien bij een onderonsje tussen de overige agenten.
Dat de elfen een soort supermensen zijn vond ik zelf ook wat vreemd, geen enkele uitleg maakt het vreemd dat de hoofdrolspelers het daarna wel ineens van ze winnen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:02
quote:
Malfunctions schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:43:
[...]

spoiler:
Dat hij zonder aanleiding z'n collega's neerschiet klopt niet helemaal. Die wilden namelijk dat hij zijn orc partner zou vermoorden zodat zij daarna de 'wand' mee konden nemen. En hij begreep dat als hij z'n partner zou hebben vermoord hij daarna zelf aan de beurt zou zijn, wat ze in de film ook lieten zien bij een onderonsje tussen de overige agenten.
Dat de elfen een soort supermensen zijn vond ik zelf ook wat vreemd, geen enkele uitleg maakt het vreemd dat de hoofdrolspelers het daarna wel ineens van ze winnen.
Ja goh dat was wel duidelijk aan de vijf minuten die ze daarvoor ervoor stonden te praten. Wat ik probeerde duidelijk te maken in dat voorbeeld. Was dat het "Verhaal gaat van de hak op de tak, een beetje zoals een kind verteld." Je weet wel de zin die precies voor het voorbeeld staat.

Ik heb het hele verhaal niet samengevat in de spoiler dan was ik nog wel wat meer zaken vergeten.

• 18327
  • Niet online
.

18327 wijzigde deze reactie 16-01-2018 13:25 (99%)

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:50

Spooksel

Spooksel!

quote:
vanaalten schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:30:
[...]

Ik heb er maar even spoiler-tags omheen gezet, maar met het 'heel geleidelijk gaat' ben ik het deels niet mee eens:
...knip...
Sorry hoor, maarre... spoiler blokken wanneer d'r gepraat wordt over een film van 13 (!!!) jaar oud? Beetje overdreven he? :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• 18327
  • Niet online
.

18327 wijzigde deze reactie 16-01-2018 13:25 (98%)

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-05 01:11

s0kkie

RIP COD 6-5-2016

Voor oude films is het gewoon pech als je die nog niet gezien hebt en je komt spoilers tegen. De meeste mensen met ook maar een beetje interesse in de films hebben deze al lang gezien dus inderdaad beetje overdreven allemaal :)
Moet de grote onthulling in The Empire Strikes Back ook altijd geheim blijven want nog niet iedereen heeft het gezien? 8)7

s0kkie wijzigde deze reactie 10-01-2018 14:05 (21%)

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:21
Dit is natuurlijk zwaar offtopic maar eigenlijk vind ik persoonlijk spoilers in reviews not done als je ze niet van te voren aankondig. Immers het is een review waar je een indruk van de film van zou moeten krijgen. In 'professionele' reviews zie je ook geen onaangekondigde reviews

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

• vanaalten
Het is een beetje het verschil tussen een recensie/review en een verslag. In een verslag verwacht je de complete verhaallijn te lezen, in een recensie voornamelijk de kwaliteiten of mankementen van iets. Dus wat mij betreft hoort er in een recensie geen spoiler thuis (en als het toch nodig is voor een recensie, dan met spoilertags).

Voor Star Wars episode 3 ben ik het wel eens dat spoilers voor zo'n oude en bekende film wat overbodig zijn, dus ik heb ook niet gevraagd om de recensie daarvoor aan te passen. Wel was het mijn keuze om in m'n quoted stukje, het wel te spoilertaggen. Gewoon, voor het geval de recensie zelf achteraf alsnog gespoilertagged zou worden.

Wat mij betreft verder: no big deal. Misschien weer door naar recensies, in plaats van praat over recensies? :)

• 8088
  • Niet online
quote:
Spooksel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:44:
Sorry hoor, maarre... spoiler blokken wanneer d'r gepraat wordt over een film van 13 (!!!) jaar oud? Beetje overdreven he? :)
Beetje arbitrair, hè :) In plaats van ter plekke wat regeltjes te verzinnen, zou men ook gewoon de TS en topicwarning in acht kunnen nemen.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:20
Zolang men niet verteld wie wanneer waarom overlijdt, of ontmaskerd wordt, etc. kan je een heleboel wel vertellen. Dingen die echt belangrijk zijn voor het plot, moet je ook bij een oude film niet vertellen.

Ik weet dat er in de serietopics de regel is dat je mag discussiëren over alles wat in het land van herkomst (meestal VS) is uitgezonden, maar ik vind dat dit voor films toch echt anders is. Als je dan wél in depth en inclusief spoilers over een film wil praten, doe dat dat in een dedicated topic voor die film.

Dit is uiteindelijk het recensie topic waarin je verteld of iets goed of slecht is. Niet het bespreek de complete inhoud van de film topic. Een filmrecensent zal inderdaad ook nooit zomaar belangrijke verhaallijnen of twists verraden.

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:11
quote:
s0kkie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:03:
Voor oude films is het gewoon pech als je die nog niet gezien hebt en je komt spoilers tegen. De meeste mensen met ook maar een beetje interesse in de films hebben deze al lang gezien dus inderdaad beetje overdreven allemaal :)
Moet de grote onthulling in The Empire Strikes Back ook altijd geheim blijven want nog niet iedereen heeft het gezien? 8)7
Waarom? Er zijn nog zat oudere en oude films die ik nog eens wil kijken, maar nog geen tijd voor heb gehad, of ze nog niet in huis heb. Misschien dat er hier mensen zitten die elke dag een film kijken, of meer, maar dat geldt niet voor iedereen.

• vanaalten
Happy Death Day (2017)
IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Leuk, niet bijzonder origineel maar gewoon leuk. Eerste stuk van de film is kennismaking met een onsympathieke hoofdpersoon en alle mogelijke daders. Daarna het stuk 'zoek de dader', waarbij de film wat inzakt. Het eindstuk is wel weer leuk gedaan en wist mij te verrassen.

Referentie op het einde
spoiler:
naar Groundhog Day
was wel grappig, duidelijk dat de filmmakers zelf ook doorhebben dat het allemaal niet heel origineel is.

Ofwel: aanrader. Je mist niets als je 'm niet kijkt, maar zeker leuke tijdvulling als je 'm een kans geeft.
7 / 10

• Jorgen
Kingsman: The Golden Circle (2017)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 141 min | MPAA: R
Aardige actiefilm met leuke dialogen en mooie beelden. Net als in deel 1 vond ik de vijand eigenlijk niet heel bijzonder en de uitwerking van sommige dingen een beetje tegenvallen. Toch heeft de film me geen moment verveeld. Verwacht je James Bond of Jason Bourne, dan kom je bedrogen uit. Verwacht je genoemde 2 + satire + idioterie + mooi gechoreografeerde actie, dan zit je precies goed.
7 / 10

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11:26

Geteisem

Tech cvlt

OtherLife (2017)
IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: N/A
Ren Amari is de uitvindster van het revolutionaire nieuwe geneesmiddel OtherLife dat het gevoel van tijd uitbreidt in de hersenen en de virtuele realiteit rechtstreeks in de geest van de gebruiker creëert.

Deze film zou zo een aflevering van de serie Black Mirror kunnen zijn.
Leuk Sci-Fi tussendoortje met een prettig ogende hoofdrolspeelster.
7 / 10

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• 936443
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22-02 04:29
Fargo (1996)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R
Briljante en komische film van de Coen broers. Leuke en vaak slimme details. Ze hebben er in kleine en grote dingen voor gezorgt dat de gehele film een grote sensatie is.
Escalatie van het verhaal tot kleine dingen als het wisselen tussen een camerazicht op wormen naar donuts aan tafel en een einde die je waarschijnlijk anders voorstelde.
Wel sterk vanuit de hoogte richting mensen met een platter onbetwist enkel zicht, een minder complexe beleving en inrichting van het (berg)leven. Misschien zelfs wat "dierlijk" zou je kunnen zeggen.
Woon er zelf niet ver vandaan dus het zal me meer aanspreken dan een ander maar dan alsnog een aanrader om interessante personages. Weer eens wat anders dan de zoveelste Transformers oid.
10 / 10

936443 wijzigde deze reactie 14-01-2018 10:52 (3%)

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
quote:
Dr.Zeno schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:47:
Fargo (1996)[afbeelding]
Briljante en komische film van de Coen broers. Leuke en vaak slimme details. Ze hebben er in kleine en grote dingen voor gezorgt dat de gehele film een grote sensatie is.
Escalatie van het verhaal tot kleine dingen als het wisselen tussen een camerazicht op wormen naar donuts aan tafel en een einde die je waarschijnlijk anders voorstelde.
Wel sterk vanuit de hoogte richting mensen met een platter onbetwist enkel zicht, een minder complexe beleving en inrichting van het (berg)leven. Misschien zelfs wat "dierlijk" zou je kunnen zeggen.
Woon er zelf niet ver vandaan dus het zal me meer aanspreken dan een ander maar dan alsnog een aanrader om interessante personages. Weer eens wat anders dan de zoveelste Transformers oid.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]10 / 10
Een tien geven kan eigenlijk niet want de Fargo series zijn eigenlijk nog een stap verder/dieper maw beter.

Wat moet je die dan geven, een 12 ? :P

• 936443
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22-02 04:29
quote:
enchion schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:57:
[...]

Een tien geven kan eigenlijk niet want de Fargo series zijn eigenlijk nog een stap verder/dieper maw beter.

Wat moet je die dan geven, een 12 ? :P
Kunnen ze niet allen een 10 krijgen? haha
Wist niet dat er een vervolg van was, ga meteen onderzoeken en ze kijken als mogelijk.

936443 wijzigde deze reactie 14-01-2018 11:04 (12%)

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:27
quote:
Trichoglossus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:36:
Waarom? Er zijn nog zat oudere en oude films die ik nog eens wil kijken, maar nog geen tijd voor heb gehad, of ze nog niet in huis heb. Misschien dat er hier mensen zitten die elke dag een film kijken, of meer, maar dat geldt niet voor iedereen.
Dit. Plus ik browse zo af en toe door dit topic om te zien wat er de moeite waard is om te gaan bekijken, hoe oud een film ook is. Als de de plot of iets dergelijks al bekend is hoeft dat natuurlijk niet meer.

Er zijn zat pareltjes van x-jaar oud die een hoop mensen, voor wat voor reden dan ook, nog niet hebben gezien.

Nickname does not reflect reality

• Tweakmans
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21:20
quote:
Dr.Zeno schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:03:
Wist niet dat er een vervolg van was, ga meteen onderzoeken en ze kijken als mogelijk.
De Fargo-serie is niet echt een rechtstreeks vervolg op de film, maar speelt zich wel in hetzelfde universum af. Elk seizoen (er zijn er nu drie) bevat ook andere hoofdpersonages en een ander verhaal. De broertjes Coen hebben ook niet echt meegewerkt aan de serie, maar het resultaat is wel een aanrader. :)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:46

Pierre

Zucht

Wind River (2017)
IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: R
Gisteravond Wind River gekeken, goede film. Spannend en onderhoudend heb me geen minuut verveeld dikke aanrader voor de zaterdagavond na WIDM.
9 / 10

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

[quote]Dr.Zeno schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:47
[/quote]

Heb de serie wel gezien en vond deze best vermakelijk maar moet de film nog steeds een keer gaan kijken. Klinkt goed in ieder geval.

• 18327
  • Niet online
.

18327 wijzigde deze reactie 16-01-2018 13:25 (99%)

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:04

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Mr. Right (2015)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Comedy, Romance | Runtime: 95 min | MPAA: R
Mr Right is een soort super hitman met een legendarische reputatie. Hier kan ik kort over zijn, prima luchtige film die zichzelf nergens te serieus neemt. Leuk met de Ms.
7 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

ByteMe_

↻ Refresh

Kong: Skull Island (2017)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13

In het begin van de film zat de sfeer er goed in en dit bleef eigenlijk ook best wel zo. Maar naast het typsiche sterke audiovisuele had de film eigenlijk niet erg veel te bieden. Helikopters die wel erg makkelijk en dichtbij neerstortten, het ging allemaal volgens het boekje, het verhaal was eigenlijk ook te oppervlakkig en had veel meer over het eiland kunnen vertellen.

spoiler:
En ook het hele team wat doodleuk door de grote storm gaat vliegen? En de stam? Dat verhaal is ook niet echt verteld.

Ik had er meer diepte van verwacht, het enige waar de film niet in teleurstelde was het audiovisuele gedeelte, qua verhaal/personages was het maar oppervlakkig.

6.5 / 10

• Trichoglossus
quote:
Tweakmans schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:56:
[...]

De Fargo-serie is niet echt een rechtstreeks vervolg op de film, maar speelt zich wel in hetzelfde universum af. Elk seizoen (er zijn er nu drie) bevat ook andere hoofdpersonages en een ander verhaal. De broertjes Coen hebben ook niet echt meegewerkt aan de serie, maar het resultaat is wel een aanrader. :)
Seizoen 1 was prima, daarna gleed het toch wel wat af.

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:31
quote:
Trichoglossus schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:02:
[...]

Seizoen 1 was prima, daarna gleed het toch wel wat af.
Seizoen 3 met Ewan in een dubbel rol was erg goed hoor

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
quote:
Asmodeus schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:20:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Wind River (2017)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: R
[justify]In een Indianen-reservaat in de Verenigde Staten wordt een vermoorde vrouw gevonden. Een jonge FBI-agente werkt samen met een spoorvolger om erachter te komen wie de moord op zijn geweten heeft.

In eerste instantie dacht ik dat ik een whodunnit had uitgekozen. In zekere zin is deze film ook een whodunnit, maar er zit een diepere laag onder. Indianen in reservaten in de VS hebben meestal een knap beroerd leven - alcoholisme en drugsverslaving ligt ver boven het gemiddelde. Uiteindelijk worstelen ze vooral met een vorm van identiteit. Ze voelen zich noch Amerikaan noch Indiaan. Deze film weet dat op een heel knappe manier te belichten. Er wordt recht gedaan aan de rijke historie van de Indianen zonder belerend over te komen.

Ik vond de film heel spannend en verrassend heftig. Zonder te verklappen hoe of wat: er zit al met al een behoorlijke hoeveelheid geweld in. De opbouw is hier en daar wat traag maar dat wordt dubbel en dwars goedgemaakt aan het einde. De film wist mij van begin tot eind te boeien. Dat komt deels door het verhaal, maar ook door de mooie beelden en de intrigerende setting waar ik nog niet zoveel van af wist.

Elizabeth Olsen (nee, dat is niet een van de tweeling) speelt een overtuigende rol als groene FBI-agente. Haar emoties komen goed over en je ziet hoe ze worstelt. Maar de acteur die voor me echt de show stal was Jeremy Renner, die de rol speelt van een introverte man, iemand die geen woord teveel zegt. Het is toch knap hoe hij zijn emoties weet over te dragen ondanks zijn teruggetrokken karakter.

Al met al vond ik dit een positieve verrassing. Ik had niet veel meer verwacht dan een whodunnit. Niet dat daar wat mis mee is, maar deze film stijgt er wel bovenuit. Hier en daar was hij net iets te traag, maar dat mag het plezier niet vergallen. Een verdiende 8.
Ik heb hem dit weekend ook gezien, en ik kan me volledig vinden in jouw review. Erg goede film, Jeremy Renner vond ik heel sterk.

• vanaalten
A Ghost Story (2017)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 92 min | MPAA: R
Het verhaal over hoe de geest van een overledene terugkeert naar z'n oorspronkelijke leefomgeving.

Positief: enorm goed qua sfeer. De mimiek van het spook, de traagheid van een shot, de muziekkeuze (of gebrek aan muziek) is erg goed gedaan en vertelt het verhaal grotendeels zonder woorden nodig te hebben. Het weergeven van de geest als een laken met twee gaten voor de ogen lijkt wat kinderachtig, maar werkt hier prima.

Negatief: het wordt regelmatig langdradig en de film als geheel heeft verdraaid weinig verhaal. Een half uur voor het einde drong het tot mij door dat ik nog steeds naar de inleiding aan het kijken was, 'begin nou eens met het verhaal!'. Het laatste half uur maakte niet heel veel goed.

Het einde vond ik wel mooi:
spoiler:
Hij wilde dus vooral weten wat er op het verborgen briefje stond, puur om z'n tijd te kunnen afsluiten. Wij als kijker krijgen het briefje niet te zien, maar daar ging het ook niet om. Mooi bedacht.

Origineel idee dat als 30-minuten film waarschijnlijk beter kan werken, met iets meer tempo er in.
6 / 10

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-05 08:42

woutur

Klauwtjes uit!

Star Wars: The Last Jedi (2017)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Alles is hier eigenlijk al over gezegd maar wat mij opviel: de porgs lijken mij een reference naar de Trumbles in Elite! It can be yours for only 30 credits :)
8 / 10

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Blade Runner 2049 (2017)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 164 min | MPAA: R
Leuke film, maar wat gaat de film traag. De film zit voor de rest heel goed in elkaar en de scenes zijn zeer mooi. Ook de geluidseffecten passen precies en geven een extra ervaring in de film. Maar owh, wat is de film traag van stof. Sommige stukken zijn zo traag dat het gewoon saai is. Zeer jammer, want de film zit er voor de rest gewoon geweldig uit (met name de stad ziet er zo sfeervol uit). Zelf niet in de bioscoop gezien, maar het lijkt me op een groot doek echt geweldig en een grote belevenis. Maar owh, wat is de film traag.
6.5 / 10

• Jorgen
War for the Planet of the Apes (2017)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Wat een gran-di-o-ze film. Wow. Waar het nu een science fiction film is die gaat om mensen, apen, onbegrip, angst en genocide, had dit evengoed een psychologische actiethriller over een WO2-concentratiekamp kunnen zijn. Dat is het natuurlijk niet, maar War for the Planet of the Apes weet het zelfde unheimische gevoel neer te zetten. Mens- en aaponteerende taferelen en veel karakterontwikkeling bij Caesar in combinatie met humor en ontroering; zorgen wat mij betreft voor een van de beste films van de afgelopen jaren. Ik heb er mijn reviews van deel 1 en 2 even voor opgezocht: die waren ook al behoorlijk sterk. De CGI was net als in de vorige delen echt geweldig. De apen zien er m.i. heel realistisch uit en het is de computertovenaars heel goed gelukt om menselijke emoties over te brengen zonder dat je het idee hebt naar namaak te kijken. Caesar steelt de show, maar ook de rol van Woody Harrelson is goed neergezet. Megalomaan, narcistisch en fanatiek tot op het bot. Gedreven door interne strijd; net als opponent Caesar. War for the Planet of the Apes is een ijzersterke film. :)
9 / 10

Review van Rise of the Planet of the Apes:
Jorgen in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"
Review van Dawn of the Planet of the Apes:
Jorgen in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:20

Cerenas

Light

Wind River (2017)
IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: R
Gisteravond Wind River gekeken, wat een goede film zeg. Aardig rustige film, niet teveel actie, maar er gebeurt genoeg om het verhaal boeiend te houden. Ik werd echt meegesleurd in het verhaal.

spoiler:
Vooral het stuk met de flashback van wat er gebeurd is met het meisje en haar vriend, wauw.
9 / 10

Twitter | LinkedIn | Steam

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Daniel36

niets.

quote:
grote_oever schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:31:
Blade Runner 2049 (2017)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 164 min | MPAA: R
Leuke film, maar wat gaat de film traag. De film zit voor de rest heel goed in elkaar en de scenes zijn zeer mooi. Ook de geluidseffecten passen precies en geven een extra ervaring in de film. Maar owh, wat is de film traag van stof. Sommige stukken zijn zo traag dat het gewoon saai is. Zeer jammer, want de film zit er voor de rest gewoon geweldig uit (met name de stad ziet er zo sfeervol uit). Zelf niet in de bioscoop gezien, maar het lijkt me op een groot doek echt geweldig en een grote belevenis. Maar owh, wat is de film traag.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6.5 / 10
ja mee eens op alle punten.
Het origineel leed hier ook aan.
Maar goede hoofdrolspeler, net als het origineel.
Wilde ik nog wel melden.

ook niets.

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:44

HMC

Pluviophile

The Cabin in the Woods (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Horror | Runtime: 95 min | MPAA: R
Een horror, maar wel een zoals ik ze leuk vind. Geen jumpscares, maar wel gore, soms grappiig en een redelijk origineel verhaal.Gewoon goed vermaak.

Bepaalde periodes per jaar ben ik weer in de mood voor horrorfilms, maar wat ze tegenwoordig horror noemen houd ik niet zo van.
Vereiste nummer één voor mij is "geen goedkope, irritante jumpscares". Dat is dus vaak veel onderzoek doen, want aangezien het goedkoop en makkelijk is, en de meeste mensen dit nu zien als hoe horror hoort te zijn, worden horrors zonder jumpscares steeds schaarser.

Ik kwam deze tegen en leek me leuk..Uiteraard was het niets dieps maar wel gewoon een leuke film.
De welbekende "Groepje vrienden gaan naar een cabin in the woods"-formule, maar dan anders.. Een en ander over hoe het toch anders is dan de echte clichéformule wordt al vrij snel duidelijk, maar de film blijft leuk genoeg. Ook als het geheel klaar lijkt te zijn gaat het nog even door.

Kan je wel lachen om films als Dead Alive en Tucker and Dale, dan is dit iets wat je zeker zal waarderen. Echter is het geen film die je in je klassiekerslijst zal zetten.
7 / 10

Betaalde Kremlin-troll

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:11
Salyut-7 (2017)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 111 min | MPAA: N/A
Russische film over de reddingsactie in 1985 van het Salyut 7 ruimte station. Stel je voor twee astronauten gaan een soort bus uit de jaren zestig die om de aarde zweeft en stuk is weer leven in blazen. Prima film en alles schijnt echt gebeurd te zijn. Propaganda gehalte vond ik meevallen. Ook leuk de space shuttle die op het laatst even langs vliegt. Er gaan verhalen dat de amerikanen serieus van plan waren de Salyut met een space shuttle terug te brengen. Koude oorlog.... was er toen nog (net).
8 / 10

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone 7 128GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18:04
The Commuter (2018)
IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13
Actiefilm met Liam Neeson op auto-pilot in zijn standaard rol. Volgens mij heeft Neeson sinds de Taken trilogie alleen maar actiefilms gemaakt waarvan het plot steeds weer gekopieerd wordt. Het enige wat hij hoeft te doen is kijken of de tekst anders is. Nou is dat hier nog best aardig gelukt, de film is te vergelijken met Non-Stop. Het laatste kwartier vond ik echt te voorspelbaar en een enorme cop-out.
6 / 10

• Skywalker27
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07:38
@HMC

The babysitter (2017) wat voor jou?

• HBx2000
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-05 22:18
Proof of Life (2000)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R
Tijd geleden op TV geweest, opgenomen en nu pas bekeken. Was niet mijn eerste keer, dat was zeker al wat jaren geleden, en ook nu weer leuk om te zien.
6.5 / 10
Force 2 (2016)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 127 min | MPAA: NOT RATED
Alweer een tijdje terug het eerste deel gezien en zag dat het vervolg op Netflix staat. Prima vervolg met lekker veel actie. Uiteraard wel wat minder origineel, maar gelukkig goede integratie van de liedjes.
8 / 10
X-Men: Apocalypse (2016)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13
Gezien in 3D en dat was echt geweldig! De film al eerder in 2D gezien, maar het werd hiermee zeker een stuk beter. Kijk dan ook uit naar X-Men: Dark Phoenix eind dit jaar.
8 / 10
War (2007)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R
Lange tijd al willen zien en dankzij Netflix, waar de titel Rogue Assassin is, er eindelijk van gekomen. Leuke actiefilm, tot de enorm vergezochte plottwist op het einde. Daar ging 't voor mij een klein beetje van top naar flop.
5.5 / 10
12 Rounds (2009)
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13
Na "War" meteen doorgegaan met deze titel. Deed me 'n beetje denken aan Die Hard with a Vengeance en was zeker niet slecht. Alleen was dit dan de B-variant. Uiteindelijk toch prima mee vermaakt.
7 / 10
Battleship (2012)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13
Vanwege m'n nieuwe televisie deze nogmaals bekeken. Dankzij HDR spatten de kleuren echt van je scherm af. Zorgde voor een vernieuwde kijkervaring. Verder is dit natuurlijk een typische popcorn film.
7 / 10
Furious 7 (2015)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Ook deze opnieuw bekeken in 4K. Ik vond het vanuit visueel oogpunt helemaal niet zo anders dan de Blu-ray. Film zelf vind ik met iedere kijkbeurt toch net iets beter worden. Misschien omdat dit de laatste is met de overleden Paul Walker, geeft toch 'n apart gevoel.
8 / 10
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Vorige maand gezien in de bioscoop. Ik vond hem beter dan The Force Awakens. Deze film had iets meer originaliteit. De humor vond ik af en toe wat flauw en soms zelfs misplaatst. Al met al toch wel een echte Star Wars film voor mijn gevoel.
7.5 / 10
War for the Planet of the Apes (2017)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Fijn dat deze trilogie ten einde is. Al vond ik dit toch wel de minste. Beetje simpel uitgangspunt ook. Het voelde voor mij ook alsof er minder budget achter deze film zat, want om sommige momenten was de CGI niet al te best. Alsof ze nog een 'rendering pass' waren vergeten. Ja, dat soort dingen ga ik dan op letten als de film me inhoudelijk niet zo kan boeien.
6 / 10
The Only Living Boy in New York (2017)
IMDb: 6.3 | Genre: Drama | Runtime: 89 min | MPAA: R
Na het zien van de trailer was ik toch wel geïnteresseerd in deze film. Bleek uiteindelijk een totale verassing en dan in de positieve zin. Er is zelfs meer aan hand, dan de trailer je doet geloven. Sterke acteerprestaties in dit toch wel vrolijke drama.
7.5 / 10

• Cerenas

Cerenas

Light

The Killing of a Sacred Deer (2017)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 121 min | MPAA: R
Hmm.. ten eerste wist ik niet helemaal wat ik moest verwachten, had het heftiger verwacht. Ten tweede, heb ik iets gemist? Ik verwachte een goede horror (een horror hoger dan een 7 moet haast wel goed zijn), maar oei wat was ik teleurgesteld. De hele film is van begin tot eind erg raar. De gesprekken zijn erg houterig en emotieloos. Ook kon ik er totaal niet in komen (zoals ik dat bij Wind River wel heel erg had). Dit terwijl ik veel beter van sommige acteurs/actrices in deze film gewend ben...
spoiler:
Ook kom je totaal niet te weten wat er nou precies gebeurde met de kinderen(/vrouw), waardoor ze 'dood' zouden gaan en er aan het einde totaal niks meer aan de hand is.

Ik kan de 7.3 op IMDB dan ook totaal niet verklaren en ik vind een 6 al gul van mezelf.
6 / 10

• Jikan
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-05 03:32

Jikan

Psn: hgokalp

Downsizing (2017)
IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 135 min | MPAA: R
Gisteren besloot ik op het laatste moment de sneak preview te pakken. Had daarvoor een ultimate gold abbo aangeschaft omdat ik van plan ben om erg vaak naar de film te gaan. Kan niet wachten jongen. Enfin, ik had de trailer hiervan gezien en het idee was me bijgebleven. Mensen krimpen zichzelf en zijn dan opeens miljonair. Het is een romcom die leuk wegkijkt. Met name Hong Chau, de love interest van Matt Damons karakter, heeft indruk op me gemaakt. Lekkere Vietnamese chick jongen. Spreekt zo schattig.
6.6 / 10

• ilhanko
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
quote:
Same here, 'per ongeluk' naartoe gegaan omdat we net te laat waren voor Star Wars. Twee uur lang stierlijk verveeld, hoewel ik wel wilde weten hoe het zou eindigen.

spoiler:
En precies dat is inderdaad nooit verklaard... kutfilm!

The Commuter (2018)
IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13
Dit is 'gewoon een leuke film'. Lekker kijken, niet al te veel (moeten) nadenken. Liam Neeson auto-pilot aan en gaan. Kan er echt niet meer of minder van maken, prima film voor de winderige donderdagavond!
7 / 10

• Lagune
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09-05 08:04

Lagune

Its time for warp

"killing of a sacred deer" is gebaseerd op dit verhaal trouwens

Wikipedia: Iphigenia in Aulis

goeie psycho thriller imho, dat apatische was ik al gewend van de lobster (zelfde regisseur)

• s0kkie
  • Laatst online: 20-05 01:11

s0kkie

RIP COD 6-5-2016

quote:
Cerenas schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:27:
The Killing of a Sacred Deer (2017)[afbeelding]
Hmm.. ten eerste wist ik niet helemaal wat ik moest verwachten, had het heftiger verwacht. Ten tweede, heb ik iets gemist? Ik verwachte een goede horror (een horror hoger dan een 7 moet haast wel goed zijn), maar oei wat was ik teleurgesteld. De hele film is van begin tot eind erg raar. De gesprekken zijn erg houterig en emotieloos. Ook kon ik er totaal niet in komen (zoals ik dat bij Wind River wel heel erg had). Dit terwijl ik veel beter van sommige acteurs/actrices in deze film gewend ben...
spoiler:
Ook kom je totaal niet te weten wat er nou precies gebeurde met de kinderen(/vrouw), waardoor ze 'dood' zouden gaan en er aan het einde totaal niks meer aan de hand is.

Ik kan de 7.3 op IMDB dan ook totaal niet verklaren en ik vind een 6 al gul van mezelf.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
De punten die je op noemt vond ik dat het juist een sterke film maakt. Barry Keoghan acteert het zo fakking goed en ook Nicole Kidman was voor de verandering een keer overtuigend.
Het wordt inderdaad niet uitgelegd waarom maar in combinatie met de droge conversaties en het beetje vage verhaal achter de jongen vond ik juist dat het een aparte maar echt goede film vond.
Van mij kreeg het een 8 op IMDB :)

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

Fargo (1996)
Blijft een heerlijke film met nog fijnere zwarte humor. Heeft de tand des tijds ook goed doorstaan. Steve Buscemi doet het ook erg goed zoals gewoonlijk. Oh, yeah, you betcha.
9 / 10

• autje
  • Laatst online: 09-05 01:45
quote:
Cerenas schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:27:
The Killing of a Sacred Deer (2017)[afbeelding]
spoiler:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
Misschien maar geen andere films van Yorgos Lanthimos gaan kijken ;) .

Wat betreft je spoiler: dat is ook helemaal niet belangrijk, het gaat erom welk effect het heeft op de karakters en hun onderlinge verhoudingen. Een klassieke MacGuffin.

• Trichoglossus
quote:
autje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Wat betreft je spoiler: dat is ook helemaal niet belangrijk, het gaat erom welk effect het heeft op de karakters en hun onderlinge verhoudingen. Een klassieke MacGuffin.
Zoals The Lobster.... :o

• autje
  • Laatst online: 09-05 01:45
quote:
Die vond ik persoonlijk nog iets beter dan deze, maar zijn films worden wel steeds toegankelijker. Mensen die dit al vreemd vinden moeten Dogtooth eens proberen :*) .

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:59

Tijntje

Hello?!

The Founder (2016)
IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Interessant om te zien hoe zoiets als de McDonalds uit de grond is gestampt. In deze wereld kom je ook niet zo ver als je niet over lijken gaat.
De film vond ik prima maar leek soms een hele droge documentaire, er had meer uit alle drama gehaald kunnen worden.
6.5 / 10

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Geostorm (2017)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
Voordat je aan deze film begint moet je even twee dingen doen. Een hersenloze zombie worden en niet één, maar twee bakken popcorn maken. Wanneer je voldoet aan deze eisen is de film prima te kijken. De film is eigenlijk een soort 2012/they day after tomorrow, oftewel een natuurramp film. Dit keer is het schuld van ons zelf, want we kunnen machines maken die het weer beinvloeden en daardoor rampen kunnen voorkomen. STOP! ik hoor je denken.. niet nadenken. Gewoon accepteren dat er een machine is die elke storm binnen een paar seconden kan laten verdwijnen. Nogmaals STOP!! Niet verder denken, want dit geld voor elke ramp die er bestaat. Omgevingstemperatuur van 5 graden naar 50 graden.. deze machine kan dit prima! Spontaan sneeuw in de woestijn, deze machine doet het binnen een paar seconden zodat iedereen buiten dood en bevroren staat omdat ze niet op de extreme kou kunnen reageren. En ga zo maar door, vloedgolven/ meters grote hagelstenen, orkanen.. Geen enkele probleem voor deze machine. Gelukkig heeft onze Uncle Sam het beheer op dit ding.. oftewel; kan gewoon niet fout gaan.

Mocht je halve wege de film toch de popcorn op hebben of opeens geen hersenloze zombie meer zijn dan heb je helemaal pech. Vooral het tweede helft van de film is zo slecht. Elke vorm van logica is opeens weg. Het enige positieve in de film is de snelheid van de film. Ze leven namelijk inmiddels in een wereld dat je binnen een half uur op de ISS kan staan... en dat allemaal zonder SpaceX (want de Falcon 9 is daar nog niet uitgevonden) En de plottwist aan het einde van de film zou mijn zoontje van 4 door hebben.

Het ergste van de film vind ik wel dit. Geostorm is een term waarbij meerde stormen een superstorm worden en dan eind van mensheid. Hier gaat mis.

spoiler:
Want de geostorm kon op de laatste seconden voorkomen worden. Net zoals een bom. Super handig zn voorspelbare natuur.

5 / 10

grote_oever wijzigde deze reactie 21-01-2018 17:44 (4%)

• vanaalten
Geostorm (2017)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
Aangezien ik het gelijknamige spel op m'n telefoon aan het spelen ben, wilde ik toch ook de film zien. Gewaarschuwd door IMDb dat het niet heel super zou worden ben ik er maar ingedoken.

En inderdaad, voorspelbaar, onlogisch, clichees en zo. Maar ach, het zag er leuk uit, er zat tempo in dus echt een straf was het ook niet. Zorg dat je er met lage verwachtingen voor gaat zitten, dan is het nog wel OK.
6 / 10

• Jorgen
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Vandaag gezien in de plaatselijke bioscoop. Alles zag er weer gelikt uit en het verhaal was best onderhoudend. Wel vond ik dat er in dit deel veel meer gesproken werd en minder actie was dan in vorige delen. Ondanks dat ik het een leuke film vond, vond ik het vorige deel uit de nieuwe trilogie toch leuker. Misschien dat er voor mijn gevoel gewoon minder gebeurde dan in de andere films. Enfin; Star Wars, dus leuk, maar wel kleine kritiek.
7 / 10

• Rinaldo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:19
quote:
autje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Mwoah,.. ik vond The Lobster helemaal geweldig. En ik vond The Killing of a Sacred Deer erg meh.

Dus het kan zelfs bij dezelfde regisseur extreem verschillen.

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
The Open House (2018)
IMDb: N/A | Genre: Horror, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Waardeloos.
2,9 / 10

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

quote:
Post dan niks... -O-

Nomen nescio

• ikbenerniet
  • Nu online
quote:
Zat nog te twijfelen, maar had hier nog geen reviews over gelezen. bedankt voor de waarschuwing.

En de thumps-up knop doet het niet, dus dan maar zo: +1

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 17:50
The November Man (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R
Deze film ben ik beginnen kijken zonder al te veel verwachtingen. Soms pakt dat goed uit, ook bij deze dus. Een leuke actiefilm zonder al teveel high-tech stuff en over-the-top stunts. Wat niet wil zeggen dat er geen actie of stunts zijn maar meer in de stijl van Jack Ryan of een tuned-down Jason Bourne. Brosnan doet het uitstekend en een paar plottwists (waarvan je sommige wel ziet aankomen) zorgen voor wat variatie.

Toch worden er een aantal zaken bij gesleurd die niet goed zijn uitgewerkt, vooral naar het eind toe. En ook het verhaal is niet wereldschokkend. Binnen een half jaar ben ik ongetwijfeld de meeste zaken vergeten maar dat heb ik met veel films tegenwoordig. Niettemin toch een 7.5
7.5 / 10

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-05 19:41
It (2017)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R
Ondanks dat de film lang genoeg duurt heb ik steeds het gevoel gehad dat het noch een echte coming of age film noch een goeie horror is.
Dat de jeugdige onbekende cast echt wel goed acteert en het verder een ok film is had ik er toch meer van verwacht.
Een van de weinige goed uitgevoerde karakters was die van Bev, vooral de stukken met betrekking tot de relatie met haar vader was redelijk "choquerend" terwijl die rol eigenlijk voor Pennywise is weggelegd.
Slechts uitgewerkte character was die van "bully" Hockstetter en i.m.o. die van Ben.
De laatste heeft een grote rol in het 2de deel van de film en ondanks dat hij in een redelijk deel van film voorkomt was het weinig compleet.

Heb hem gezien, en daar is ook eigenlijk alles wel mee gezegd.
Misschien dat het 2de deel het wat oplift.
jammer.
6 / 10

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• ilhanko
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Battle of the Sexes (2017)
IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
Ik ben in zekere zin fan van Emma Stone en kijk ook graag films met Steve Carell, dus wat dat betreft is dit een prima combinatie. Battle of the Sexes is een leuke, redelijk voorspelbare film die de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen aankaart. Zo nu en dan zaten er echt onwijs bekrompen uitspraken bij waarbij je je niet kunt voorstellen dat een man werkelijk zo over een vrouw kan denken, maar blijkbaar was dat vrij normaal om te zeggen in die tijd.

Overall een prima film, niks hoogstaands maar heb me prima twee uurtjes vermaakt. :)
7 / 10

• AcidBurn
24 Hours to Live (2017)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: R
Ethan Hawke speelt een moordenaar die voor de verandering humaan handeld en dat wordt hem fataal. Hij wordt gereanimeerd om zijn opdracht af te ronden, maar geeft daar zijn eigen draai aan. Het interessantste karakter in de film is zijn tegenspeelster Lin, de rest zijn niks meer dan veredelde bijrollen. Wel geinig om Hawke weer eens in een actiefilm te zien, maar je mist er ook niks aan als je hem overslaat.
6 / 10

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:26

SomerenV

It's something!

The Intouchables (2011)
IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 112 min | MPAA: R
Deze week voor het eerst deze film gezien na aanraden van m'n vriendin. Normaal ben ik niet zo van de drama/comedy maar dit is een leuke film met herkenbare personages. Heb regelmatig moeten lachen en dat gebeurt normaal niet zo snel. Wel een beetje voorspelbaar hier en daar maar dat mag de pret niet drukken. Leuke luchtige film met een hoop comedy en hier en daar wat drama.
8.5 / 10

De eerste scene deed me trouwens heel erg denken aan een andere film. Geen idee hoe die heet maar is al wat ouder (jaren 90 geloof ik) en daarin is het een blinde man in combinatie met een snelle wagen. Maar ik weet niet meer precies of ie zelf reed of dat er iemand anders reed.

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:17
quote:
SomerenV schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:42:
[...]

De eerste scene deed me trouwens heel erg denken aan een andere film. Geen idee hoe die heet maar is al wat ouder (jaren 90 geloof ik) en daarin is het een blinde man in combinatie met een snelle wagen. Maar ik weet niet meer precies of ie zelf reed of dat er iemand anders reed.
Scent of a Woman?

Mijn blog; Floating Points

• Bor

Bor

De held (2016)
IMDb: 4.9 | Genre: Crime, History, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: N/A
Een film gebaseerd op een bestseller lees. Laat ik voorop stellen dat ik het boek niet heb gelezen maar hoop dat deze behoorlijk interessanter is dan deze film. Trage soms wat onhandige beelden / opnames, een wat rommelig verhaal en het niet over kunnen brengen van spanning zorgt voor een teleurstelling. Ondanks de bekende Nederlandse namen kun je deze prima overslaan. Een 5 voor de moeitje. Ik kwam er maar moeilijk doorheen.
5 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• MrVegeta
  • Laatst online: 18:43

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
quote:
WHO HA!

MrVegeta wijzigde deze reactie 26-01-2018 15:09 (3%)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• AcidBurn
Maze Runner: The Death Cure (2018)
IMDb: N/A | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Ben net thuis van de Maze Runner marathon. And what a ride it was...
Maar goed dat ik ze alle 3 achter elkaar keek, want ik kon me bar weinig herinneren van The Scorch Trials. Deel 1 is leuk, deel 2 is op sommige punten beter en andere punten wat minder. Deel 3, The Death Cure, is een achtbaanrit van actie, loyaliteit en emoties. Het acteerwerk is niet overal even denderend, maar het samenspel van de acteurs maakt veel goed. Een waardig einde van de trilogie.
7.5 / 10

• vanaalten
Mother! (2017)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 121 min | MPAA: R
WTF heb ik net zitten kijken?!?

Het begint onschuldig, een stel dat ver van de bewoonde wereld woont en een onverwachte gast op bezoek krijgt. De 'hij' van het stel is heel gastvrij, 'zij' vind privacy en d'r eigen omgeving belangrijk. Plus dat die gast wel wat lomp aangelegd is.

Van daaruit wordt het drukker in huis en gaan man & vrouw wat meer uit elkaar groeien. En het gaat door. En door. Komen er wat mysterieuze elementen in. Twilight zone-achtig. En door, en door.

De film raakte mij definitief kwijt toen de tweede wereldoorlog begon. En het daarna nog door ging, en door ging...

Ik vind deze quote van een IMDb review wel passend:
quote:
Utter bullshit masquerading as art, allegory or whatever excuse some deluded critics are calling it, 'Mother!' is a loathsome exercise in self-indulgence
Plus-punten voor Jennifer Lawrence, voor de effecten, dat het er allemaal best mooi uitziet. En daar stopt het, want als je een film maakt en besluit dat het niets zinnigs hoeft te zijn, dan heb je als filmmaker het bij mij verkloot. Ongetwijfeld dat er filmdeskundigen zijn die deze film 'snappen', maar #dontcare. Of /dontcare. Don't care!
4 / 10

• Jorgen
Moet ik Spider-Man Homecoming gezien hebben om Thor Ragnarok te begrijpen? Ik heb namelijk alle voorgaande films uit de MCU wel gezien, maar heb het idee dat ik iets mis. Spider-Man is de enige die ik nog niet gezien heb.

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Nee.

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:46
quote:
vanaalten schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:42:

Mother!

(Knip rant)
Of het een geslaagde film is laat ik in het midden maar het helpt wellicht als je realiseert dat de film direct verwijst naar de bijbel en dan met name Genesis en Apocalyps in combinatie dat het een parabel is met hoe de mensheid de aarde aan het slopen is. Google er anders eens op. Er valt dan heel veel op zijn plaats. Goeie film of niet, het gaat wel ergens over.

• Bor

Bor

Sully (2016)
IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Een reconstructie over de noodlanding op de Hudson river waarbij het vooral draait om het gebeuren rond de noodlanding en wat voor effect dit heeft op de crew. Hanks speelt een prima rol maar op de een of andere reden wist de film mij niet heel erg te boeien. Je weet wanneer je het nieuws hebt gevolgd al wat er gaat komen waardoor er vrijwel geen element of surprise aanwezig is.
6.5 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:03

MrMonkE

rise up fallen fighters

quote:
Brad Pitt schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:31:
[...]

Dit. Plus ik browse zo af en toe door dit topic om te zien wat er de moeite waard is om te gaan bekijken, hoe oud een film ook is.
Doing this as we speak _/-\o_

Someone call 911. Quakelive murdered by Bethesda and Steam.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:01
Prisoners (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 153 min | MPAA: R
Na het lezen van hordes aan lyrische reviews en gesteund door de hoge imdb score, heb ik het bekijken van deze film lang uitgesteld. Aangezien het geen harde actiefilm of sci-fi film is, wilde ik de film bekijken op een moment dat ik er echt voor kon gaan zitten.

Vandaag was die dag en eerlijk gezegd ben ik een beetje teleurgesteld. Waarschijnlijk ligt het anders wanneer je zelf kinderen hebt, maar ik kon me slechts beperkt inleven in het verhaal. De film blijft wel boeien, maar nergens heb ik met stokkende adem op het puntje van de stoel gezeten. Daarnaast is de onthulling van de dader een beetje een anticlimax, aangezien de film het eigenlijk zelf verklapt op 2/3e. Het einde is open, maar eigenlijk ook weer niet. Je weet wat er gaat gebeuren, ze laten het enkel niet zien.

Misschien waren m'n verwachtingen te hoog, maar meer dan een 7 vind ik het niet waard. Vooruit, een 7,5 omdat ik wakker ben gebleven.
7.5 / 10

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• Apple
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online

Apple

Victoria Concordia Crescit

Die Hard (1988)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Normaal vermijd ik actiefilms maar aangezien het een levensdoel is om de gehele IMDB top 250 te bekijken moest toch ook deze film er nu aan geloven.

Gezien de score kan ik wel stellen dat dit misschien voor mij wel de gateway naar meer actiefilms is, wat heb ik genoten zeg, WOW! Heb mij geen minuut verveeld en dus ook 132 minuten met veel plezier genoten van de acteerprestaties van Willis, Bedelia & Rickman. Wel allemaal heerlijk over de top natuurlijk maar dat zorgt er bij deze film juist voor dat het boeiend blijft. Binnenkort snel de sequels kijken!
10 / 10

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

quote:
Planespotter schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:35:
Die Hard (1988)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Normaal vermijd ik actiefilms maar aangezien het een levensdoel is om de gehele IMDB top 250 te bekijken moest toch ook deze film er nu aan geloven.

Gezien de score kan ik wel stellen dat dit misschien voor mij wel de gateway naar meer actiefilms is, wat heb ik genoten zeg, WOW! Heb mij geen minuut verveeld en dus ook 132 minuten met veel plezier genoten van de acteerprestaties van Willis, Bedelia & Rickman. Wel allemaal heerlijk over de top natuurlijk maar dat zorgt er bij deze film juist voor dat het boeiend blijft. Binnenkort snel de sequels kijken!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]10 / 10
Ik zou er na 3 mee stoppen :)

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:01
@Planespotter Waarschijnlijk zal je wel meer actiefilms van de jaren 80 en 90 kunnen waarderen. Toen waren de films gewoon anders dan nu. Ipv puur actie werd er ook aandacht besteed aan de karakters. Veel actiefilms van nu, hebben niets herkenbaars in de persoonlijkheid van de karakters. Men focused zich puur op de actie en in sommige gevallen een overmatig ingewikkeld verhaal. In de jaren 80 en 90 hielden ze het verhaal simpel.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• vanaalten
quote:
arsimo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:50:
Of het een geslaagde film is laat ik in het midden maar het helpt wellicht als je realiseert dat de film direct verwijst naar de bijbel en dan met name Genesis en Apocalyps in combinatie dat het een parabel is met hoe de mensheid de aarde aan het slopen is. Google er anders eens op. Er valt dan heel veel op zijn plaats. Goeie film of niet, het gaat wel ergens over.
Yep, en met die uitleg erbij klopt het allemaal wel, maar als ik een handleiding nodig heb om een film te kijken, dan is het duidelijk geen film voor mij. Dat zie je ook wel een beetje terug in de IMDb scoreverdeling: veel hele hoge (7+) scores, maar ook heel veel die een 1 geven.

• AcidBurn
quote:
Tijntje schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:40:
[...]

Ik zou er na 3 er mee stoppen :)
Helemaal mee eens. Die Hard 1, 2 en With a Vengeance zijn geweldige no-nonsense actiefilms.
Live Free or Die Hard en A Good day to Die Hard zijn ronduit bagger.

• Cerenas

Cerenas

Light

The Mimic (2017)
IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 100 min | MPAA: N/A
Af en toe eens een Aziatische film vind ik wel leuk en ik kwam deze tegen in de KPN videotheek. An sich een leuke film en wat creepy momenten, maar aardig wat onlogische keuzes en onbeantwoorde vragen. Er had dus meer ingezeten, maar helaas.
5 / 10

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Maze Runner: The Death Cure (2018)
Na het zien van deel 1 (goed) deel 2 (meh), heb ik nu ook deel 3 gezien. Ik vond het minder dan deel 1, beter dan deel 2, maar geen echte top film. Ik twijfelde erg tussen een 6,5 en een 7. Als ik de film niet in een Dolby Atmos zaal gezien had, maar gewoon thuis op de bank was het waarschijnlijk een 6,5 geworden. Maar door de beleving in zo'n zaal komt hij wel beter uit de verf.

Het acteerwerk was op zich prima, maar liet in sommige scenes helaas te wensen over. Soms voelde emoties gewoon niet realistisch en dat is jammer. Het verhaal spreekt me wel aan en is ook goed uitgewerkt. Als je deel 1 en 2 hebt gezien zou ik deze ook kijken. Mocht je geen enkel deel van The Maze Runner gezien hebben zou ik de trilogie op zich wel aanraden om een keer te kijken als je tijd overhebt, maar geef het geen te hoge prio op je watch list :)

Wat kon beter imho:
spoiler:
Zoals vaker bij dergelijke films, is de geluksfactor veel te sterk aanwezig. Ze kunnen met z'n tweeën legers van vijanden aan. Daarnaast zaten er ook wat storende foutjes in. De grootste fout vond ik het moment waarop Thomas en co. zich in de auto in de tunnel bevinden, dan worden ze (uiteraard net op tijd) gered, je ziet dan een shot waarin ze in de auto zitten en er een legio aan zombies voor ze staan, het volgende shot rijden ze de tunnel uit. Er zijn zo nog een heleboel dingen waar ik me aan stoor. Zoals de ongelofelijk onlogische keuzes die gemaakt worden, zoals Thomas die maar blijft denken aan Teresa, terwijl na alles wat zij geflikt heeft geen weldenkend persoon haar nog een kans zou geven.
Ook vond ik het einde een beetje teleurstellend, ik bedoel, Thomas weet dat de cure zijn bloed is, en heeft een heel klein buisje, wat nu? Kunnen ze meer mensen redden, of is hij daadwerkelijk zo egoïstisch om maar gewoon te blijven leven en alle besmette mensen te laten sterven?
7 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• AcidBurn
quote:
Wat kon beter imho:
spoiler:
Zoals de ongelofelijk onlogische keuzes die gemaakt worden, zoals Thomas die maar blijft denken aan Teresa, terwijl na alles wat zij geflikt heeft geen weldenkend persoon haar nog een kans zou geven.
Ook vond ik het einde een beetje teleurstellend, ik bedoel, Thomas weet dat de cure zijn bloed is, en heeft een heel klein buisje, wat nu? Kunnen ze meer mensen redden, of is hij daadwerkelijk zo egoïstisch om maar gewoon te blijven leven en alle besmette mensen te laten sterven?
reactie ook maar in spoilers:
spoiler:
Ik vind het niet vreemd. Veel mensen blijven iemand kansen geven als ze genoeg om die persoon geven. In je achterhoofd hou je alvast rekening met teleurstelling, maar wat nou als het nu wel lukt....

Je tweede punt staat compleet haaks op je eerste punt. Als hij haar die kans niet zou geven, zou hij ook nooit weten of zijn bloed daadwerkelijk het geneesmiddel is, of dat het weer een leugen is om hem naar haar toe te lokken. Daarnaast: Het is onmogelijk om alle geinfecteerde mensen te genezen als slechts 1 persoon het geneesmiddel in zijn bloed heeft. Daar heb je gewoon niet genoeg bloed voor in je lichaam, en je maakt het ook niet snel genoeg aan om iedereen te genezen. Wat verwacht je, dat Thomas de rest van zijn leven aan een bloedtap gaat hangen om iedereen te redden? Ik geloof niet dat hij zo egoistisch is om niemand te genezen, maar het houdt ergens op. De dood van Newt is daar een belangrijk punt in. Als er iemand was die hij had willen genezen, was het Newt. Dat Thomas hem niet kon redden, brak hem compleet.

• JvS
  • Laatst online: 19:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)
IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R
Beste film die ik tijden gezien heb. Een leuke cast. Voelde een beetje als Fargo op de een of andere manier. Dit is geen komedie, maar een vrij triest verhaal. Ik heb door de zwartgallige humor toch echt vaak hard moeten lachen. Gewoon een mooi gemaakte film (soort western sfeer, maar dan modern ofzo). Soms wat rare keuzes door de spelers, maar het paste allemaal uitstekend in de sfeer van het plot. Gezien in het Louis Hartloopercomplex in Utrecht en zat in een zaal vol gelijkgestemden denk ik :). Heerlijke film.
9 / 10

Mother vond ik ook vaag. Ik heb de film met open mond en met stijgende verbazing in de bioscoop over me heen laten denderen. Maar ik vond het zo absurd en bizar, dat ik er een negatieve score aan zou geven "thumbs down"... Toch was het wel een heftige ervaring, dus als het kwartje de andere kant op zou vallen zou het een dikke "thumbs up" worden. Love it or hate it dus :).

@LA-384 Da's het nadeel van met verwachtingen een film in gaan denk ik. Ik herinner me Prisoners als erg beklemmend moet ik zeggen. Heb geen kinderen.

JvS wijzigde deze reactie 29-01-2018 07:46 (13%)

• heplam
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17-05 11:00
Only the Brave (2017)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Prachtfilm erg krachtig in het vertellen van wat er daadwerkelijk heeft afgespeeld. Emotioneel op sommige momenten maar ook enerverend. Te weinig aandacht geweest voor deze film had meer verdiend .
9 / 10

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Tijntje schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:40:
[...]

Ik zou er na 3 er mee stoppen :)
Ik weet dat ik dan een beetje tegen de stroom in ga, maar ik vind deel 3 zelfs de beste. De combi van Samual L Jackson en Bruce Willis is echt helemaal top.

Nu, met zonder ondertitel

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:58
quote:
PWM schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:00:
[...]

Ik weet dat ik dan een beetje tegen de stroom in ga, maar ik vind deel 3 zelfs de beste. De combi van Samual L Jackson en Bruce Willis is echt helemaal top.
Same here.

2 vond ik ook veel slechter dan 1 en 3.

K to the KillaZ

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17:42

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows (2016)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13
Tja. Deze kwam langs op Netflix. Leuk om allerlei dingen terug te zien van vroeger, maar verder één lange tekenfilm zonder verhaal.
4 / 10

C:\>

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-05 14:35
quote:
miicker schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:06:
Maze Runner: The Death Cure (2018)[afbeelding]
Na het zien van deel 1 (goed) deel 2 (meh), heb ik nu ook deel 3 gezien. Ik vond het minder dan deel 1, beter dan deel 2, maar geen echte top film. Ik twijfelde erg tussen een 6,5 en een 7. Als ik de film niet in een Dolby Atmos zaal gezien had, maar gewoon thuis op de bank was het waarschijnlijk een 6,5 geworden. Maar door de beleving in zo'n zaal komt hij wel beter uit de verf.

Het acteerwerk was op zich prima, maar liet in sommige scenes helaas te wensen over. Soms voelde emoties gewoon niet realistisch en dat is jammer. Het verhaal spreekt me wel aan en is ook goed uitgewerkt. Als je deel 1 en 2 hebt gezien zou ik deze ook kijken. Mocht je geen enkel deel van The Maze Runner gezien hebben zou ik de trilogie op zich wel aanraden om een keer te kijken als je tijd overhebt, maar geef het geen te hoge prio op je watch list :)

Wat kon beter imho:
spoiler:
Zoals vaker bij dergelijke films, is de geluksfactor veel te sterk aanwezig. Ze kunnen met z'n tweeën legers van vijanden aan. Daarnaast zaten er ook wat storende foutjes in. De grootste fout vond ik het moment waarop Thomas en co. zich in de auto in de tunnel bevinden, dan worden ze (uiteraard net op tijd) gered, je ziet dan een shot waarin ze in de auto zitten en er een legio aan zombies voor ze staan, het volgende shot rijden ze de tunnel uit. Er zijn zo nog een heleboel dingen waar ik me aan stoor. Zoals de ongelofelijk onlogische keuzes die gemaakt worden, zoals Thomas die maar blijft denken aan Teresa, terwijl na alles wat zij geflikt heeft geen weldenkend persoon haar nog een kans zou geven.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Donderdag ook gezien, heb genoten van de film en de serie films.
_/-\o_

Mars Game Events organiseert FIFA en PES toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• heuveltje
  • Laatst online: 19:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
LA-384 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:06:
@Planespotter Waarschijnlijk zal je wel meer actiefilms van de jaren 80 en 90 kunnen waarderen. Toen waren de films gewoon anders dan nu. Ipv puur actie werd er ook aandacht besteed aan de karakters. Veel actiefilms van nu, hebben niets herkenbaars in de persoonlijkheid van de karakters. Men focused zich puur op de actie en in sommige gevallen een overmatig ingewikkeld verhaal. In de jaren 80 en 90 hielden ze het verhaal simpel.
Der zit pver het algemeen een grappige ontwikkeling in.
Ik heb laatste tijd redelijk wat actie films uit de jaren 70 gezien, die zijn imho vaak veel te traag.
En voor elke daadwerkelijke actie scene heb je 15minuut aan "scene setting"
Probeer dirty harry maar eens te kijken als daadwerkelijke actie film :)

Door de jaren heen word dat langzaam aan steeds meer vervangen voor domme actie, met steeds kortere scenes, en steeds kortere cuts in een actie scene.
Nu in bijna 2020. zijn we daar veel te ver in doorgeschoten. En is er geen echt verhaal meer, alleen een kapstok voor actie scenens en mooie cgi beelden.

Maar ergens begin jaren 90 hadden we precies de goede verhouding gevonden.
(Of zou dat komen doordat ik toen net in mijn tienerjaren zat :) )

Fun Fact. Die hard 3 is begonnen als een Lethal weapon script :)

heuveltje wijzigde deze reactie 29-01-2018 14:35 (10%)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
quote:
AcidBurn schreef op maandag 29 januari 2018 @ 00:35:
[...]

reactie ook maar in spoilers:
spoiler:
Ik vind het niet vreemd. Veel mensen blijven iemand kansen geven als ze genoeg om die persoon geven. In je achterhoofd hou je alvast rekening met teleurstelling, maar wat nou als het nu wel lukt....

Je tweede punt staat compleet haaks op je eerste punt. Als hij haar die kans niet zou geven, zou hij ook nooit weten of zijn bloed daadwerkelijk het geneesmiddel is, of dat het weer een leugen is om hem naar haar toe te lokken. Daarnaast: Het is onmogelijk om alle geinfecteerde mensen te genezen als slechts 1 persoon het geneesmiddel in zijn bloed heeft. Daar heb je gewoon niet genoeg bloed voor in je lichaam, en je maakt het ook niet snel genoeg aan om iedereen te genezen. Wat verwacht je, dat Thomas de rest van zijn leven aan een bloedtap gaat hangen om iedereen te redden? Ik geloof niet dat hij zo egoistisch is om niemand te genezen, maar het houdt ergens op. De dood van Newt is daar een belangrijk punt in. Als er iemand was die hij had willen genezen, was het Newt. Dat Thomas hem niet kon redden, brak hem compleet.
spoiler:
Het feit dat hij haar nog een kans geeft snap ik wel, de keuze om midden in een oorlogsgebied nog terug te gaan naar Teresa gaat om zijn bloed af te staan niet. Ik zou iets hebben van dat komt later wel, laten we eerst iedereen in veiligheid brengen. Er zit op dat moment helemaal geen dringende reden achter om nog weer terug naar Wicked te gaan. Zeker als hij uiteindelijk niet eens direct wat met de cure doet.

Verder heb ik mij er niet al te veel aan geërgerd, en inderdaad wel van de film genoten.

Woy wijzigde deze reactie 29-01-2018 14:43 (9%)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:31
quote:
vanaalten schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:42:
Mother! (2017)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 121 min | MPAA: R

Het begint onschuldig, een stel dat ver van de bewoonde wereld woont en een onverwachte gast op bezoek krijgt. De 'hij' van het stel is heel gastvrij, 'zij' vind privacy en d'r eigen omgeving belangrijk. Plus dat die gast wel wat lomp aangelegd is.

Van daaruit wordt het drukker in huis en gaan man & vrouw wat meer uit elkaar groeien. En het gaat door. En door. Komen er wat mysterieuze elementen in. Twilight zone-achtig. En door, en door.

De film raakte mij definitief kwijt toen de tweede wereldoorlog begon. En het daarna nog door ging, en door ging...

Ik vind deze quote van een IMDb review wel passend:

[...]

Plus-punten voor Jennifer Lawrence, voor de effecten, dat het er allemaal best mooi uitziet. En daar stopt het, want als je een film maakt en besluit dat het niets zinnigs hoeft te zijn, dan heb je als filmmaker het bij mij verkloot. Ongetwijfeld dat er filmdeskundigen zijn die deze film 'snappen', maar #dontcare. Of /dontcare. Don't care!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
spoiler:
Yep dat dacht ik ook achteraf van what the.... maar na wat onderzoek op internet is het inderdaad een verfilming van een stuk uit de bijbel , zij stelt de aarde voor hij god. read : http://collider.com/mother-movie-explained/

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

quote:
[...]

Ben ik ook helemaal met je eens.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:55
quote:
[...]

I hate niggers :D _/-\o_

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-05 03:04
Hier ook eens met de voorkeur qua Die Hard films.

Ik verbaasde me dan ook dat op Rotten Tomatoes deel 3 een hele lage score heeft en 4.0 juist een vrij hoge. Die vind ik dan weer tenenkrommend slecht.

---

Overigens ook eens met de score voor Three Billboards Outside Ebbing, Missouri van JvS. Top film!

Heb hem in Natlab in Eindhoven gezien in een goed gevulde zaal en iedereen zat smakelijk te lachen. :)

jungletrain.net

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

quote:

8)

max wijzigde deze reactie 29-01-2018 20:02 (18%)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

Pagina: 1 ... 65 ... 71 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*