Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 66 ... 74 Laatste
Acties:

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-08 11:26

Cerenas

Light

Bright (2017)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Fantasy | Runtime: 117 min | MPAA: TV-MA
Ben wel een beetje van de fantasy achtige films en deze kon me dus ook wel interesseren. Film gaat niet echt de diepte in waardoor het verhaal een beetje oppervlakkig blijft, maar kan wel weggezet worden als een prima actie film (met fantasy elementen).

Ben wel geïnteresseerd in het achterliggende verhaal en meer over de wereld, dus een vervolg of serie op basis van deze film zou ik niet verkeerd vinden.
7 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Twitter | LinkedIn | Steam

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11:29
@Cerenas Ik miste die diepte juist. Er wordt een interessante wereld geschetst, maar na het zien van de film weet je nog precies niks. Een vervolg zou dat wel echt veel beter moeten doen.

• Cerenas

Cerenas

Light

quote:
Jorgen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:02:
@Cerenas Ik miste die diepte juist. Er wordt een interessante wereld geschetst, maar na het zien van de film weet je nog precies niks. Een vervolg zou dat wel echt veel beter moeten doen.
Yes, dat gaf ik ook aan. Meer diepte had ik ook kunnen waarderen, het verhaal had mijn interesse wel. :)

• Fustje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-08 22:37

Fustje

Koel bewaren

Back to the Future (1985)
IMDb: 8.5 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG
Hoe noem je een film(-trilogie) die je minimaal 1 of 2 keer per jaar uit de kast pakt eigenlijk? Al jaren zijn de drie BTTF films in huize pa1fw favoriet en het verveelt nog steeds niet. :)
10 / 10

Na openen beperkt houdbaar

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
pa1fw schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:14:
Back to the Future (1985)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG
Hoe noem je een film(-trilogie) die je minimaal 1 of 2 keer per jaar uit de kast pakt eigenlijk? Al jaren zijn de drie BTTF films in huize pa1fw favoriet en het verveelt nog steeds niet. :)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]10 / 10
Een obsessie? ;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Fustje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-08 22:37

Fustje

Koel bewaren

quote:
Een verslaving zonder negatieve bijwerkingen? O-)

Na openen beperkt houdbaar

• Jorgen
Geostorm (2017)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
Natuurrampenfilms zijn waarschijnlijk wel mijn guilty pleasure. Er is altijd een heleboel spektakel en spanning en met de hedendaagse CGI ziet het er vaak ontzettend gelikt en echt uit. Dat lukt met deze film ook goed. Er is een hoop natuurgeweld, een mooi ruimtestation en een vrij degelijk verhaal. Dat samen met de actie- en thrillerscènes maakt dit voor mij een erg leuke film.
8 / 10

Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Zeer fantasievolle, kleurrijke film over Valerian en Laureline die samen waken over de veiligheid op Alpha, het ruimtestation dat uit het ISS ontstaan is. Qua settings, verhaal en achtergrond heb je het idee naar een soort Avatar on stereoids te kijken. Er is een veelheid aan rassen en omgevingen, het ziet er allemaal heel erg mooi uit en ook het verhaal is prima te volgen. De film recyclet bekende sci-fi-elementen zoals die doen denken aan Avatar, Star Wars, of The Fifth Element, en blijft daarbij origineel. Ik heb ervan genoten.
8 / 10

Spider-Man: Homecoming (2017)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Marvel does it again: een humoristische superheldenfilm met een zeer onderhoudend plot. Ondanks dat dit wederom een nieuwe originstory is voor Spiderman, voelt het dit keer ook goed en origineel aan. Ik vond deze film met Tom Holland als jonge, puberende Spider-Man ook leuker om te zien, dan de films met Tobey Maguire en Andrew Garfield als Spider-Man. Doordat Spider-Man in Homecoming een veel jongere superheld is, geeft dat ook de ruimte voor een nieuwe en andere invulling dan de vorige films, waarin ook de andere bekende personages een nieuwe invulling kunnen krijgen. Dat, samen met het aandeel van Tony Stark / Iron Man maakt dat het leuk is om opnieuw naar een film over Spider-Man te kijken. Verder zien we natuurlijk de typische Marvel-ingrediënten: humor, gelikte CGI-beelden, een Stan Lee-cameo, een over de top verhaal en likeable personages. Wat mij betreft een zeer geslaagde reboot en een goede bodem voor meer films uit de deal van Sony en Marvel.
9 / 10

Thor: Ragnarok (2017)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Wow. Fucking. Awesome.

Dat dekt de lading van deze superheromovie wel aardig. Hulk en Thor stelen de show in deze nieuwe Thorfilm, waarin we een continue stroom van schieten-tieten-helicopter zien worden aangevuld met een overdosis aan zelfspot en sarcasme. De film is van begin tot eind compleet over the top en wisselt kekke kleurtjes af met een vergezocht verhaal; groteske personages en actie om u tegen te zeggen. Gelukkig heb je af en toe even de tijd om adem te halen en bij te komen. Maar niet voor lang, want dan gaat het spektakel weer vrolijk verder. Jeff Goldblum kan helemaal losgaan in een vreemde, megalomane snuiter die doet denken aan de kleurrijke types uit The Hunger Games. Qua verhaal is dit een totaal andere film als Spider-Man Homecoming. Die film is in verhouding een stuk lichter en normaler. Thor Ragnarok is het kwadraat van alle voorgaande Marvelfilms overgoten met een sausje van extra awesomeness.
10 / 10

• HBx2000
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:01
Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13
Gezien in Pathé De Kuip i.c.m. 4DX. Dat was geweldig en heeft zeker bijgedragen aan het beter maken van de film. Ontzettend leuke achtbaan rit. Als vervolg op het origineel helemaal up-to-date gebracht. Jack Black was geweldig in z'n rol.
8 / 10
Huisvrouwen bestaan niet (2017)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy | Runtime: 103 min | MPAA: N/A
Gezellig met de familie naar deze film geweest. Helaas was de film voor mij alles behalve gezellig. Wat een saaie, voorspelbare rommel. Ondanks dat toch nog één of twee keer gelachen. Mede dankzij de bloopers tijdens de aftiteling.
3 / 10
Coco (2017)
IMDb: 8.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 105 min | MPAA: PG
Film draait niet meer op zo veel tijdstippen in de bioscoop en wou hem wel graag zien in 3D. Daarom, met een klein beetje tegenzin, naar een Nederlands nagesynchroniseerde versie geweest. Maar het heeft me van de pret gelukkig niet weerhouden. Prima familiefilm met het hart op de goede plek. Ook best "donker" voor een kinderfilm als je er over nadenkt.
7 / 10
Christmas with the Kranks (2004)
IMDb: 5.2 | Genre: Comedy, Family | Runtime: 99 min | MPAA: PG
Zo'n film die ik al wel eens gezien had, maar daar pas op het einde achter kwam. Gelukkig maar, want daardoor was het nog wel grappig. Maar daarna ook snel weer vergeten. Gezien via Netflix, dat weet ik dan nog wel.
5.5 / 10
Bright (2017)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Fantasy | Runtime: 117 min | MPAA: TV-MA
Zo veel unieke inhoud en dan krijgen we zo'n film die het, voor mij in ieder geval, net niet is. Hier had men gewoon een serie van moeten maken. Zoveel potentieel. Dan had ik het zeker beter gevonden. Nu kan ik hem niet echt aanraden.
5 / 10
The Fifth Element (1997)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Opnieuw gezien in 4K. Helaas is niet elke film op dat formaat een uitblinker. De Blu-ray is voor mijn gevoel net zo kleurrijk en voor het Dolby Atmos geluid hoef je het ook niet te doen. Film zelf lijkt me bij iedereen wel bekend, deze klassieker van Luc Besson.
9 / 10
Fifty Shades of Black (2016)
IMDb: 3.5 | Genre: Comedy | Runtime: 92 min | MPAA: R
Ondanks dat ik totaal geen ervaring had met het zien van die andere "Fifty Shades" films vond ik deze komedie helemaal niet zo slecht. Op momenten me echt kapot gelachen. Ook dacht ik soms: WTF gebeurt hier?! Jammer van dat toewerken na een dramatisch einde zo de laatste 20 minuten. Iets waar bijna elke komedie last van heeft in mijn ogen.
6 / 10
Lakeview Terrace (2008)
IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
Onder het mom van, altijd al willen zien. Ik krijg nu de kans via Netflix. Redelijk spannende film met een mooi opbouwend kat-en-muis spel. Had ik hem 10 jaar geleden gezien, bijvoorbeeld in de bioscoop, was die voor mijn gevoel vast wel wat indrukwekkender geweest.
6.5 / 10
Chaos (2005)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 106 min | MPAA: R
Nog zo'n film die ik via Netflix eindelijk eens heb kunnen bekijken. Leuk om te merken dat er gaandeweg steeds meer puzzelstukjes of z'n plaats vallen. Als zal dit voor de oplettende kijker wel wat sneller gebeurt zijn, dan dit bij mij het geval was. Er werd in ieder geval prima geacteerd en ook met de soundtrack was niets mis.
7 / 10
The Disaster Artist (2017)
IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 104 min | MPAA: R
Fantastische film. Ik wou het boek altijd nog lezen, maar zoals gewoonlijk is Hollywood mij weer voor met een verfilming ervan. Jammer dat er geen Oscarnominatie is voor James Franco, maar z'n gewonnen Golden Globe is niet meer dan terecht. Ga deze film zien mensen! Enig minpuntje vond ik die blonde actrice, de acteert nog slechter dan haar evenbeeld in The Room.
9 / 10

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-08 15:50
quote:
heplam schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:26:
Only the Brave (2017)[afbeelding]
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Prachtfilm erg krachtig in het vertellen van wat er daadwerkelijk heeft afgespeeld. Emotioneel op sommige momenten maar ook enerverend. Te weinig aandacht geweest voor deze film had meer verdiend .
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Waar heb je deze gezien? Ik kan er niks over vinden.

• heplam
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-08 11:55
quote:
Binnetie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:56:
[...]

Waar heb je deze gezien? Ik kan er niks over vinden.
Genoeg streams en downloads te vinden op internet, zelf heb ik hem via kodi bekeken

• josh-hill
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01:12
...

Ze hebben hem overigens gewoon bij Amazon:

https://www.amazon.co.uk/...2&keywords=only+the+brave

jungletrain.net

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-08 15:50
Bedankt ik zal eens kijken!

• Jorgen
quote:
heplam schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:45:
[...]

Genoeg streams en downloads te vinden op internet, zelf heb ik hem via kodi bekeken
Via een addon zul je bedoelen. Kodi heeft zelf geen enkel aanbod. ;)

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 08:57
Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows (2016)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13
Ik zag hem staan op Netflix en heb hem aangezet als tussendoortje. Ik vond het eerste deel al niet denderend, maar dit vervolg is nog slechter. Ik heb vanuit m´n jeugd een zwak voor de turtles, maar waar de oude films nog een soort camp zijn is dit GCI troep.
Het verhaal is een warrige aaneenschakeling van hak op de tak gebeurtenissen waar de personages geen vragen bij stellen en je dat als kijker kennelijk niet moet willen.
Ik zou iedereen afraden om dit te kijken en het houden bij de herinneringen die je eventueel hebt van vroeger.
5 / 10

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-08 16:38

s0kkie

Stug Leven

Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13
Eindelijk in de bioscoop gekeken afgelopen dinsdag, de cijfers gaven mij het beeld dat het een goede film is, maar ik vond het alles behalve dat.
Iemand vindt het oude spel willekeurig op een strand, kijkend naar het jaartal is dit vlak na deel 1, in plaats van het bordspel met de poppetjes is er nu opeens een lege binnenkant met daarin alleen een cartridge, waar is opeens het bordspel met de 4 poppetjes?
Verder vond ik het idee leuk dat ze nu echt in de wereld Jumanji gaan, maar als daarna 80% van de film totaal niks met dieren wordt gedaan snap ik niet waarom ze deze keuze hadden gemaakt. Er waren alleen paar korte stukjes met een nijlpaard, neushoorns en jaguars.
Verder heel slecht geacteerd en alleen Kevin Hart was af een toe een leuke comic relief. Een easter egg van deel 1 was er ook heel even snel tussen gepusht maar werd verder ook niks meer mee gedaan.
Jammer dat er gekozen wordt voor een meer moderne aanpak met een videogame en characters, dat is duidelijk dat het doelgroep van deze film daarmee veel lager ligt.
5 / 10

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• heplam
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-08 11:55
quote:
Jorgen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:36:
[...]

Via een addon zul je bedoelen. Kodi heeft zelf geen enkel aanbod. ;)
Uhm ja klopt lol :P

• Hobbykok
  • Laatst online: 12:30
Er komt een horrorfilm aan (juni) waar ik naar uitkijk :o

YouTube: Hereditary | Official Trailer HD | A24

Wat een gruwelijke trailer

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17-08 23:04

ardana

DT Doktersteam

Army of undead unicorns

Kan helaas de UBB-code niet genereren op de tablet, maar ben nu Swissh Army Man aan het kijken, vreselijk hoog WTF am I watching?-gehalte, maar wel vermakelijk :P

Nu met UBB-code:

Swiss Army Man (2016)
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 97 min | MPAA: R
Absurdistisch, maar wel gaaf. Feelgood, cringe-worthy, en totaal maf.
7,5 / 10

ardana wijzigde deze reactie 03-02-2018 02:10 (82%)

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m ¤ 750 all in

445033

The Man with the Iron Heart (2017)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Biography, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R
Aardige onderhoudende film over een aanslag op een hoge topman van de SS. Kijkt goed weg, maar niet bijzonder.
7 / 10
The Foreigner (2017)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 113 min | MPAA: R
Jackie Chan in een zowaar eens niet karate rol. Sfeer zit goed in de film en heeft me niet verveeld. Leuk om wat loze uurtjes te vullen. Kijken en weer vergeten.
7 / 10

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 17-08 17:37
12 Strong (2018)
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: R
Ik had er niet veel van verwacht, maar de film is lang niet slecht. Chris Hemsworth weet geloofwaardig een ander karakter neer te zetten dan zijn meest bekende rol, Thor. Maar de film zelf hangt van ongeloofwaardigheid aan elkaar, ook al is het op een waargebeurd verhaal gebaseerd. Wat ik dan wel grappig vind, is dat de vrouw van Hemsworth's karakter gespeeld wordt door zijn echte vrouw, Elsa Pataky.

Om de oorlogs scenes door te komen moest ik echt verstand op nul zetten, want ik mag toch hopen dat dit zwaar gedramatiseerd is. Een weldenkend mens had de zaken niet zo aangepakt, en het verschil in schietkunsten tussen Special Forces en Taliban is zo groot dat je het niet serieus kan nemen. Maar als je daar doorheen kunt kijken, is het prima voor een avondje ongecompliceerd film kijken.
6 / 10

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister dan toch eindelijk Neon Demon van Nicolas Winding Refn. Ik ben groot fan van zijn films. Zijn motte is (naar mijn idee) wel style over substance. Al valt er vaak veel te ontdekken in onderliggen symboliek, gaat dat sowieso tijdens de eerste kijken aan mij verloren. Het is wel heel tof hoe goed hij iets visueel kan vertellen.

Ook in deze film zijn de beelden fantastisch.
Deze scene had ik wel in de bios willen zien, al was het op mijn tv ook nog steeds heel gaaf. Zoals je hoort is ook de audio dik in orde, maar dat is ook wel logisch aangezien Nicolas Winding Refn en Cliff Martinez vaker met elkaar hebben gewerkt.

Qua verhaal is de film vrij absurd en misschien niet vernieuwend maar voor mij wel onderhoudend. Er zitten een aantal schokkende scenes in maar dat zijn we ook wel gewend van Nicolas Winding Refn. Dus houd je van mooie beelden, goeie muziek, (knappe dames), en wil je wel eens wat anders zien dan 12 Strong ( ;) ) dan is dit misschien wel wat.

Drive
Bronson
The Neon Demon
Valhalla Rising
Only God Forgives

Deze films heb ik nu van hem gezien en op deze volgorde zijn het mijn favorieten. Only God Forgives is voor mij wel de minste, maar nog steeds een goeie film. Ik ga binnenkort aan de Pusher reeks beginnen, ben erg benieuwd.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Jorgen
Ik vond Drive dan weer totaal niks aan. ;)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Donderdag maar weer eens drive kijken haha

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06:48

YellowCube

Wait...what?

Gisteren naar de laatste dag van het IFFR geweest en 5 random films gezien (wel uit de kijkers Top 30 van het festival)

het waren vijf zware films, waarvan er twee uitsprongen

What will people say
Zeer sterk.Meest vervelende aan de film is dat je niet kunt denken: "het is maar een film" want dit soort ellende gebeurt.

En Pin Cushion
Beetje Pipi Langkous stijl, maar dan wel Pipi Langkous die onder je huid kruipt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Heaven Is for Real (2014)
IMDb: 5.8 | Genre: Biography, Drama, Family | Runtime: 99 min | MPAA: PG
Ik heb even de laatste 5-6 delen van dit topic doorzocht, maar tot mijn verbazing is deze film uit 2014 nog niet eerder hier besproken. Ik heb deze film afgelopen weekend samen met mijn vriendin gekeken. De film heeft mij in zekere zin weten te verassen, hij kon me wel boeien. Ik stapte er zonder al te veel voorkennis is. Ik wist dat het ging om een jongetje dat (in zijn beleving) in aanraking kwam met het begrip “hemel”. Dat is ook waar de film grotendeels over gaat.

Schijnbaar is de film gebaseerd op een waar gebeurt verhaal, alhoewel ik erg benieuwd ben hoe waarheidsgetrouw dit verhaal is. En dan doel ik met name op onderstaand (let op: spoiler):
spoiler:
Ik ben voornamelijk benieuwd in hoeverre het klopt dat zijn visie overeenkwam met de visie van een of meerdere anderen met dezelfde ervaring.

Ik vond de film sterk geacteerd, met name door de vader en het jongetje, die voor zijn leeftijd zijn rol goed weet neer te zetten. Wat ik een beetje een nadeel vond, maar dat had ik wel verwacht, is dat de film zich ook erg richtte op het religieuze aspect. Ondanks dat ik zelf niet gelovig ben (zelfs het tegenovergestelde van gelovig) kon ik de film toch wel waarderen en zou ik hem wel aanraden.
7.5 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@micker ik heb wel eens wat van die film langs zien komen en het leek mij allemaal onzin. Puur geloofpropaganda. Heb ik verder niet zoveel interesse in.

• GurbY{nl}
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-08 15:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
Jorgen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:02:
Geostorm (2017)[afbeelding]
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
Natuurrampenfilms zijn waarschijnlijk wel mijn guilty pleasure. Er is altijd een heleboel spektakel en spanning en met de hedendaagse CGI ziet het er vaak ontzettend gelikt en echt uit. Dat lukt met deze film ook goed. Er is een hoop natuurgeweld, een mooi ruimtestation en een vrij degelijk verhaal. Dat samen met de actie- en thrillerscènes maakt dit voor mij een erg leuke film.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10

Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)[afbeelding]
Zeer fantasievolle, kleurrijke film over Valerian en Laureline die samen waken over de veiligheid op Alpha, het ruimtestation dat uit het ISS ontstaan is. Qua settings, verhaal en achtergrond heb je het idee naar een soort Avatar on stereoids te kijken. Er is een veelheid aan rassen en omgevingen, het ziet er allemaal heel erg mooi uit en ook het verhaal is prima te volgen. De film recyclet bekende sci-fi-elementen zoals die doen denken aan Avatar, Star Wars, of The Fifth Element, en blijft daarbij origineel. Ik heb ervan genoten.

Spider-Man: Homecoming (2017)[afbeelding]
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Marvel does it again: een humoristische superheldenfilm met een zeer onderhoudend plot. Ondanks dat dit wederom een nieuwe originstory is voor Spiderman, voelt het dit keer ook goed en origineel aan. Ik vond deze film met Tom Holland als jonge, puberende Spider-Man ook leuker om te zien, dan de films met Tobey Maguire en Andrew Garfield als Spider-Man. Doordat Spider-Man in Homecoming een veel jongere superheld is, geeft dat ook de ruimte voor een nieuwe en andere invulling dan de vorige films, waarin ook de andere bekende personages een nieuwe invulling kunnen krijgen. Dat, samen met het aandeel van Tony Stark / Iron Man maakt dat het leuk is om opnieuw naar een film over Spider-Man te kijken. Verder zien we natuurlijk de typische Marvel-ingrediënten: humor, gelikte CGI-beelden, een Stan Lee-cameo, een over de top verhaal en likeable personages. Wat mij betreft een zeer geslaagde reboot en een goede bodem voor meer films uit de deal van Sony en Marvel.

Thor: Ragnarok (2017)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Wow. Fucking. Awesome.

Dat dekt de lading van deze superheromovie wel aardig. Hulk en Thor stelen de show in deze nieuwe Thorfilm, waarin we een continue stroom van schieten-tieten-helicopter zien worden aangevuld met een overdosis aan zelfspot en sarcasme. De film is van begin tot eind compleet over the top en wisselt kekke kleurtjes af met een vergezocht verhaal; groteske personages en actie om u tegen te zeggen. Gelukkig heb je af en toe even de tijd om adem te halen en bij te komen. Maar niet voor lang, want dan gaat het spektakel weer vrolijk verder. Jeff Goldblum kan helemaal losgaan in een vreemde, megalomane snuiter die doet denken aan de kleurrijke types uit The Hunger Games. Qua verhaal is dit een totaal andere film als Spider-Man Homecoming. Die film is in verhouding een stuk lichter en normaler. Thor Ragnarok is het kwadraat van alle voorgaande Marvelfilms overgoten met een sausje van extra awesomeness.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]10 / 10
100% eens met je waardering vwb Valerian! Wordt links en rechts behoorlijk de grond ingetrapt maar ik vond het een doordachte en vooral visueel uitstekende film!

• Cerenas

Cerenas

Light

quote:
AcidBurn schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:30:
12 Strong (2018)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: R
Ik had er niet veel van verwacht, maar de film is lang niet slecht. Chris Hemsworth weet geloofwaardig een ander karakter neer te zetten dan zijn meest bekende rol, Thor. Maar de film zelf hangt van ongeloofwaardigheid aan elkaar, ook al is het op een waargebeurd verhaal gebaseerd. Wat ik dan wel grappig vind, is dat de vrouw van Hemsworth's karakter gespeeld wordt door zijn echte vrouw, Elsa Pataky.

Om de oorlogs scenes door te komen moest ik echt verstand op nul zetten, want ik mag toch hopen dat dit zwaar gedramatiseerd is. Een weldenkend mens had de zaken niet zo aangepakt, en het verschil in schietkunsten tussen Special Forces en Taliban is zo groot dat je het niet serieus kan nemen. Maar als je daar doorheen kunt kijken, is het prima voor een avondje ongecompliceerd film kijken.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
De film afgelopen zaterdagavond bij de Pathé gezien en ik kon het niet beter verwoorden. Zou hem zelf ook een 6 geven, puur vanwege de onlogische beslissingen en de Taliban die net zo goed schieten als storm troopers.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
quote:
MrVegeta schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:03:
@micker ik heb wel eens wat van die film langs zien komen en het leek mij allemaal onzin. Puur geloofpropaganda. Heb ik verder niet zoveel interesse in.
Ik heb het niet als geloofpropaganda ervaren, geloof me, dan had ik na 5 minuten de film wel uitgezet.
spoiler:
Ik vond het juist wel goed in beeld brengen dat zelfs de gelovigen het niet konden geloven dat het concept hemel echt bestaat, wat wel weer apart is aangezien ze er in principe al in geloven :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Jorgen
Transformers: The Last Knight (2017)
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 154 min | MPAA: PG-13
Laat ik beginnen te zeggen dat ik fan ben van de eerste film uit de reeks. Het verhaal; de personages; hoe het er allemaal uitziet: ik vind het een prachtige actiefilm. Daarna is er ergens iets mis gegaan en worden toffe momenten afgewisseld met slappe hap en overdreven kinderachtige humor. Wat dat aangaat heb ik veel meer genoten van de animatieserie Transformers Prime (te zien op Netflix.) De kritiek op de Engelstalige Wikipedia-pagina vat goed samen wat ik van de film vind:
quote:
The live-action film series has received mixed to negative reception, including criticism on the plots, sophomoric humor, overuse of product placements and the lengths of the films, but praise on the visual effects, action sequences and music. It is the 11th-highest-grossing film series, with a total of $4.3 billion; two films in the series have individually grossed over $1 billion.
Hierbij heb ik overigens weinig problemen met productplacement (Lexus viel me op, maar stoorde niet perse) en de lengte van de films vind ik ook prima. Alleen die vreemde humor die serieuze karakters reduceert tot een stel halve garen, hoeft voor mij ook niet. De "praise" uit de quote ben ik het ook helemaal mee eens. De CGI is van een heel hoog niveau. Je zit naar levensechte robots te kijken en ook de omgevingen zoals Cybertron voelen tastbaar aan. Die beelden, samen met een geweldige surroundtrack maken dat je een fabuleuze filmervaring zou kunnen hebben. Het verhaal an sich heeft interessante elementen, maar de uitwerking van het plot komt wat mij betreft gewoon niet uit de verf. Het geeft mij een hak-op-de-tak-gevoel en ik zat tussendoor te wachten op wat meer serieusheid en continuïteit/samenhang in het verhaal. Helaas voor mij, kwam dat er niet van. Het schieten-tieten-helicopter-gehalte van de film, blijft waanzinnig. Dat heeft Michael Bay wel onder de knie. Alleen dat alleen kan deze film niet dragen.

Optimus Prime en Bumblebee zijn wederom gewoon megatof en de stemmen van Optimus Prime (Peter Cullen; originele voice actor!) en Megatron (Frank Welker; ook de originele voice actor voor heel veel stemmen van personages) zijn ook dik in orde. De vormgeving van Megatron vond ik in deze film dan weer een heel stuk minder. Nu blonken Decepticons nooit uit in slimheid, maar het stelletje ongeregeld dat Megatron in deze film verzameld slaat eigenlijk nergens op. Alleen de "politie-auto" Barricade blijft wat dat betreft overeind. Als fan mis je gewoon iconische karakters als Soundwave en Shockwave. De één slim en eng, de ander megalomaan en over de top. Die vormen een goede entourage voor Megatron. In plaats van Sam Witwicky hebben we nu al 2 films Cade Yeager (Mark Wahlberg) en dat is een prima aanvulling voor de filmfranchise. Verder keren o.a. Josh Duhamel terug (rol: Lennox) en John Turturro (als agent Simmons). Waar Duhamel kick-ass cool blijft in elke film, wordt Turturro's rol elke film waziger. Van de andere autobots weet ik gewoon niet meer of ik ze nu leuk moet vinden, of kinderachtig en storend. Jammer, want er zitten zoveel coole personages in de franchise. De verzamelde Autobots zouden dan wat mij betreft ook gewoon een stuk serieuzer uitgewerkt moeten zijn. De al genoemde Transformers Prime animatieserie had dat toch echt beter voor elkaar.

Wat er overblijft is een film die echt fantastisch overkomt op een mooie tv in combinatie met een fijne geluidsset. Voor elke filmfan een streling van de zintuigen. Wil je echter ook een beetje verhaal dat zinnig is en niet geschreven is door een hyperactieve tienjarige die alle elementen van de Transformers in de blender heeft gegooid en daar een drapje van heeft gemaakt; dan kan je beter gewoon alleen deel 1 kijken. Er is een heel team aan schrijvers aangetrokken voor de Bumblebee-spin-off en voor een zesde deel en verder (er is geloof ik materiaal voor wel 14 films voorhanden), dus ik hoop dat ze het niveau van het eerste deel weer weten te halen.

Lang verhaal kort: toffe personages; gelikte CGI; een geweldige soundtrack; in combinatie met een warrig verhaal en een plot waar de belangrijkste karakters onderbelicht blijven, maken van deze film voor mij niet meer dan een zesje en dat is erg jammer.
6 / 10

@Webgnome Is er een max aan tekst in de UBB-generator? Zoveel heb ik toch ook niet geschreven. Eerst "verliet" de tekst al het tekstvak; daarna was hij helemaal niet meer te zien onderaan de website. Of een foutje met mijn add-ons voor browsing privacy? Dat heb ik namelijk nooit eerder gehad bij jouw generator.

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03:03
Ook maar weer eens een paar.

Here Alone (2016)
IMDb: 5.6 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 98 min | MPAA: N/A
Mooie film over de strijd tussen het overleven en terugvinden van vertrouwen nadat de wereldpopulatie bijna volledig is uitgeroeid.

Had het gevoel dat de horror hier een bijrol had, en de film is ergens misschien wel een beetje voorspelbaar maar dessalnietteminaldusnognietnochtans een goeie film.
"Anders" in een redelijk uitgemelkt genre.
7.5 / 10

Had ik al heel lang liggen, moest later denken; "waarom niet eerder gekeken?" Komt een beetje door het begin van de film.

Confessions (2010)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: NOT RATED
Als je denkt te weten wie wat is, dan is niets wat het lijkt...

Begint een beetje rommelig maar dat komt vooral door er veel en uitgebreid gesproken wordt en er veel met de camera wordt gespeeld en dat is in het Japans wel eens lastig.
8 / 10

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)
Onsympathieke hoofdpersonen. Niet alle rollen zijn even goed gecast. En een niet erg intressant verhaal waarin sommige delen rustig kunnen worden doorgepoeld tot de volgende actie scene.

Maar de prachtige en kleurige uitgewerkte Sci-Fi omgevingen die vaak in sneltreinvaart langskomen maakten het voor mij de moeite van het kijken meer dan waard
7 / 10

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

The Cloverfield Paradox (2018)
IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: TV-MA
De eerste 20 minuten ofzo dacht ik nog bij mezelf "hoezo kraakt iedereen deze film af? Ik vind 'm best vet". Oké, de connectie met Cloverfield uit 2008 miste ik nog wel, maar het was nog niet echt een slechte film. 10 minuten later begon ik langzaamaan te begrijpen waar alle kritiek vandaan komt. Als je voorbij de voorspelbaarheid kijkt en de clichés van ruimtefilms én vergeet dat het wat met Cloverfield te maken heeft is het best een kijkbare film. Geen goede film maar ook geen super slechte film. Maar als je onder die oppervlakte gaat kijken dan zie je dat er een hoop mis is.

Misschien dat het een tik is van mij maar als ik merk dat er dingen niet helemaal kloppen terwijl een film wetenschappelijk of waarheidsgetrouw over probeert te komen dan ga ik een stuk kritischer kijken. Maar op dat moment kun je The Cloverfield Paradox echt van begin tot einde uit elkaar trekken tot er weinig meer van overblijft. Hier kun je m'n lijstje van ellende lezen. Conclusie: wel oké voor een avondje op de bank maar houd de verwachtingen laag en probeer te vergeten dat het met Cloverfield te maken heeft. Maar als je deze film wilt nemen voor wat het zich voordoet dan niet kijken.
3 / 10
quote:
heplam schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:26:
Only the Brave (2017)[afbeelding]
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Prachtfilm erg krachtig in het vertellen van wat er daadwerkelijk heeft afgespeeld. Emotioneel op sommige momenten maar ook enerverend. Te weinig aandacht geweest voor deze film had meer verdiend .
Helemaal mee eens! De special effects waren ook bizar goed gedaan. Ik heb wel eens in een chalet gestaan dat in brand werd gezet (brandweeroefening waarbij ik filmde) maar zelfs bij relatief weinig vuur voel je je gezicht al wegsmelten. Daarna stond ik buiten op een metertje of 10 afstand terwijl heel die chalet in lichterlaaie stond maar dat deed gewoon zeer door de intense hitte. Het idee wat die mannen uit de film hebben moeten doorstaan (zó dicht bij vuur staan zonder gezichtsbescherming) is echt onwerkelijk. En door hoe alles in beeld wordt gebracht kun je die hitte bijna door je tv voelen komen. Erg krachtige film en ik ben benieuwd wat een maat van me (die wat meer ervaring heeft met de brandweer) er van gaat vinden.

Voor de liefhebber hier een shot van de desbetreffende oefening:

Door de hitte van chalet 1 begint het vocht in chalet 2 te verdampen en begint er al het een en ander te smelten. Om een beetje een idee te geven van de gigantische hitte die vrij komt bij zo'n brand.

SomerenV wijzigde deze reactie 09-02-2018 04:36 (30%)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 17-08 17:37
Winchester (2018)
IMDb: N/A | Genre: Biography, Fantasy, Horror | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Eerste helft is niet echt slecht, maar er gebeurt te weinig om echt spanning op te bouwen. De enkele jumpscares tussendoor doen me niks, die zie je altijd aankomen. De tweede helft wordt het beter, duikt de film meer het psychologische thriller gebied in. Sommige "plottwists" zie je echt van kilometers aankomen. Het acteerwerk is niks mis mee, alhoewel dit voor een actrice als Helen Mirren een simpele paycheck rol is. Het einde suggereert een mogelijk vervolg, maar ik hoop dat ze die achterwege laten.
6 / 10

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 06:11

defiant

Moderator General Chat
Thor: The Dark World (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13
Het thema van film draait om de Dark Elves, maar die komen in deze film niet echt uit de verf als een echt vijand en dienen dan ook meer als achtergrond om het verhaallijn van de karakters zelf te ontwikkelen. Maar ook die karakter ontwikkeling is onevenwichtig en de comic relief is al niet veel beter met als dieptepunt Erik Selvig in een onderbroek. In deze film is er ook al sprake van grote tempo wisselingen, die het vertellen van een coherent verhaal lastig maakt, bijna 2 uur is duidelijk te lang voor wat er verteld wordt.

Duidelijk het minder deel van deze serie.
5.5 / 10

IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Deze film heeft veel de de manier en stijl van verhaal vertellen van Guardians of The Galaxy overgenomen. Op momenten wisselt de film van tempo waardoor het soms stil valt of juist accelereert. Bij tempo verlagingen wordt verhaal dan naar de achtergrond gedrukt en het draait dan om het creëren van de sfeer van het moment. Persoonlijk vind ik dat geen fijne stijl en de film duurt daardoor ook te lang voor wat het wil vertellen.

De backstory over Asgard en Thor was wel in orde, maar het acteerwerk wisselt enorm van kwaliteit, in sommige scenes is het gewoon storend zoals met de drinkende Valkyrie. De karakters van Thor en Loki moeten de film duidelijk alleen dragen en dat is onvoldoende in deze film.

De film is duidelijk gemaakt voor liefhebbers van het MCU, maar als casual kijker valt er toch minder te halen.
6 / 10

Climate dashboard

• vanaalten
  • Laatst online: 11-08 16:22
quote:
defiant schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:05:
Thor: Ragnarok (2017)[afbeelding]
Deze film heeft veel de de manier en stijl van verhaal vertellen van Guardians of The Galaxy overgenomen. Op momenten wisselt de film van tempo waardoor het soms stil valt of juist accelereert. Bij tempo verlagingen wordt verhaal dan naar de achtergrond gedrukt en het draait dan om het creëren van de sfeer van het moment. Persoonlijk vind ik dat geen fijne stijl en de film duurt daardoor ook te lang voor wat het wil vertellen.

De backstory over Asgard en Thor was wel in orde, maar het acteerwerk wisselt enorm van kwaliteit, in sommige scenes is het gewoon storend zoals met de drinkende Valkyrie. De karakters van Thor en Loki moeten de film duidelijk alleen dragen en dat is onvoldoende in deze film.

De film is duidelijk gemaakt voor liefhebbers van het MCU, maar als casual kijker valt er toch minder te halen.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
...maar WEL met Tessa Thompson, die ik ook in Westworld al prima kon hebben. :9 Die maakt er wat mij betreft al een 7 van. :)

• Hobbykok
  • Laatst online: 12:30
Alleen voor wie only the brave al heeft gezien (spoilers), hier echt een heel interessante link die laat zien hoe waarheidsgetrouw de film is:

http://www.historyvshollywood.com/reelfaces/only-the-brave/

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Green Room (2015)
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Horror, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Bovengemiddeld goed bevonden. Logisch verhaal met goede opbouw zonder dat het al te voorspelbaar word.
Goed geacteerd door de complete cast. (vond Patric Steward nog het minste overtuigend, maar dat kan ook komen omdat ik moeite heb met zijn rollen die niet kapitein Picard zijn).
Verademing was ook om te zien dat de neonazi's niet enkel een clubje slechteriken waren maar uitgewerkte personages met hun eigen problemen en motivaties.
Heeft her en der wat bescheiden gore, maar is verder eerder een thriller dan horror. Geen gezellige familiefilm maar zeker een aanrader
8 / 10
Bone Tomahawk (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Horror | Runtime: 132 min | MPAA: NOT RATED
Tikje trage low budget western met wat horror elementen.

Film geeft goed het wantrouwen en grote aantal idioten in het wilde westen weer. Daardoor kunnen de personages soms wat karikaturaal overkomen overigens zonder echt ongeloofwaardig te worden en er word over het algemeen sterk geacteerd.
Ik kon zelf het trage tempo met veelal een tikje absurde conversaties afgewisseld met momentjes van bruut geweld wel waarderen.
Had achteraf pas door dat de film geschoten is met een budget van 'slechts' $1,8 miljoen dus dat verdient in mijn ogen ook pluspunten
8 / 10

-36- wijzigde deze reactie 19-02-2018 03:24 (199%)

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 23:46
quote:
Jorgen schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:55:
Wat er overblijft is een film die echt fantastisch overkomt op een mooie tv in combinatie met een fijne geluidsset. Voor elke filmfan een streling van de zintuigen. Wil je echter ook een beetje verhaal dat zinnig is en niet geschreven is door een hyperactieve tienjarige die alle elementen van de Transformers in de blender heeft gegooid en daar een drapje van heeft gemaakt; dan kan je beter gewoon alleen deel 1 kijken. Er is een heel team aan schrijvers aangetrokken voor de Bumblebee-spin-off en voor een zesde deel en verder (er is geloof ik materiaal voor wel 14 films voorhanden), dus ik hoop dat ze het niveau van het eerste deel weer weten te halen.
Ook net gekeken en ongelooflijk hoe weinig ze vertellen in 2,5 uur... Ik kan dus best geloven dat ze dan 14 films kunnen vullen. :') De vorige uit de reeks ben ik al grotendeels vergeten en deze zal ik nog sneller vergeten denk ik. Geen idee of ik nog de moeite zal doen voor de volgende... Misschien wel wegens jeugdsentiment :P

• Jorgen
@D-Three O, ik zal zeker kijken, al was het maar weer voor Optimus, Bumblebee en de geweldige soundtrack. Die is gewoon ontzettend fijn als je goede speakers hebt. :) Voor het verhaal hoef je het inderdaad niet meer te doen.

spoiler:
Neem alleen al Quintessa en Unicron; we weten van "haar" niet eens wat nu echt haar motieven zijn, anders dan een haat jegens Unicron, de aarde en de Autobots. Unicron zien we überhaupt nauwelijks. Laat staan dat in de meeste verhaallijnen niet Quintessa, maar Primus de schepper is van de transformers. Dat is wellicht dichterlijke vrijheid, om het verhaal spannender te maken, maar doe er dan verhaaltechnisch ook iets mee.

Here Alone (2016)
IMDb: 5.6 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 98 min | MPAA: N/A
Op basis van een review in dit topic, heb ik deze film ook gezien. Setting is een apocalyptische wereld waarin een virus flink heeft huisgehouden. Net als in 28 Days en The Walking Dead zien we iemand die in deze wereld probeert te overleven. Hoewel de setting aan voornoemde films doet denken, is de manier van verhaal vertellen meer in de lijn van Maggie. We zien dus maar af en toe actie en veel meer het verhaal. Op zich is dat prima, ware het niet dat deze film voor het gevoel ontzettend lang duurt. Nooit echt zwak, nooit echt sterk. Ergens ertussenin. Leuk als je van zombiefilms houdt, maar voor de rest zal ik hier niet veel van onthouden.
6 / 10

Jorgen wijzigde deze reactie 11-02-2018 23:26 (60%)

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 15-08 00:55
The Four Feathers (1939)
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 129 min | MPAA: NOT RATED
Klassieke film uit de jaren 30. De muziek is passend bij de film. Vond het acteerwerk redelijk maar niet geheel overtuigend. Geinige actiescenes op grote woestijnvlaktes. Wel echt een film waarvan je denkt; Zo waren films vroeger. Vooral de combinatie muziek en verhaal wat zeer passend is.
6.5 / 10
Good Time (2017)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
Film waar Robert Pattinson samen met zijn autistische broer een bank probeert te beroven. Interactie tussen beide hoofdrollen erg goed en geloofwaardig. Wel vond ik de film in het begin wat rommelig overkomen. Geen idee waar dit door komt. Het einde mwa kan beter, maar past op zich wel bij de film. Prima vermaak, maar geen topper.
7 / 10
The Sword in the Stone (1963)
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 79 min | MPAA: G
Een echte Disney klassieker die ik al heel lang niet meer gezien had en ik weet direct waarom. Ik vind het verhaal rondom Camelot en de ridders en dergelijke erg interessant, maar deze klassieker sloeg de plank wat mij betreft flink mis. Voelde wat langdradig aan in tegenstelling tot andere klassiekers zoals Sneeuwwitje of Assepoester. Ook de muziekkeuze vond ik niet heel best en gelukkig is Disney na deze film ook een andere kant op gegaan.
4 / 10
Wreck-It Ralph (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: PG
Een van de betere Disney films van de laatste jaren. Erg tof om zoveel oude karakters te zien van videogames, samen in 1 film. Wel hadden de welbekende ''schurken'' die we allemaal herkennen meer airtime mogen krijgen en had het minder over Ralph mogen gaan. Desalniettemin een zeer prima film!
8 / 10
Dial M for Murder (1954)
IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Film-Noir, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: PG
Een van Hitchcock's meesterwerken die ik nog niet had gezien. Zoals zoveel film-noirs gaat ook deze over - wie het heeft gedaan -. Sterk acteerwerk zoals je wel vaker ziet in klassieke films en geloofwaardig. Wel blijft hij wat mij betreft onder ''Double Indemnity'' wat toch mijn favoriet blijft tot aan vandaag. Wel goed te volgen en zeker een herkenbare HitchCock film.
8 / 10
Strangers on a Train (1951)
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Film-Noir, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: PG
En nog een HitchCock film die iedereen die van films houd toch wel moet zien in zijn of haar leven. Strangers on a train is zeer de moeite waard. De grap is wel dat ook hier een tennisspeler de hoofdrol vertolkt, net zoals in Dial M For Murder. Vooral de stukken in de trein waren wat mij betreft erg goed van kwaliteit. Goede muziekkeuze en geloofwaardig.
8 / 10
Dr. Strange (1978)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Fantasy | Runtime: 93 min | MPAA: TV-PG
Een van de allerslechtste films die ik ooit in mijn leven heb gezien. De originele Dr Strange film van ''Marvel''. Dr Strange ziet eruit als een clown, special effects van het niveau Achilles uit de Jupiler League en acteerwerk wat bedroevend slecht is. Niet kijken of toch wel? Je moet hem toch een keer gezien hebben als je een keer goed wil lachen.
2 / 10

• Malfunctions
  • Laatst online: 08:57
When We First Met (2018)
IMDb: N/A | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Toen we een film op Netflix op wilden zetten zagen we deze in de spotlight staan, en het voorstukje leek ons wel leuk. En het is ook een prima romkom om samen met je vriendin te kijken. Ik kan zelf de humor van hoofdrolspeler Adam Devine wel waarderen en Alexandra Daddario heeft bijzonder mooie ogen (letterlijk en figuurlijk) wat het kijken naar haar erg plezierig maakt. De andere vrouwelijke hoofdrolspeelster had ik nog nooit van gehoord, maar ik had het gevoel dat ik haar ergens van kende. Achteraf bedacht ik me dat ze een soort combinatie was van Rose Byrne en Lori Loughlin (zoek die laatste maar op als je wat jonger bent ;) ).

De film zelf is een aardige variant op het tijdreisgegeven en een onafwendbaar lot, maar de uitkomst is halverwege de film wel duidelijk. Desondanks heb ik me er op een luie zaterdagavond mee vermaakt.
7 / 10

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• CryptoNL
Superman: The Last Son of Krypton (1996)
IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 64 min | MPAA: TV-PG
Degelijke animatiefilm van de schrijvers achter Batman The Animated Series. Niet zo sterk als Superman/Batman Public Enemies bijvoorbeeld, maar zeker het kijken waard als je geinteresseerd bent in de verhalen achter alle superhelden in het DC universum.
7 / 10
Jungle (2017)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Biography | Runtime: 115 min | MPAA: R
Aardige film met Daniel Radcliffe in de hoofdrol. Hij raakt verdwaald in de jungle en krijgt te maken met visioenen etc. Het begin en middenstuk van de film waren wat mij betreft het sterkste van de film. Het einde daarentegen voelde wat afgeraffeld. Wel vond ik het acteerwerk van Daniel prima en geloofwaardig.
6.5 / 10
The Glass Key (1942)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Film-Noir | Runtime: 85 min | MPAA: NOT RATED
Een van mijn favoriete film-noir films van de laatste tijd. Tijdens een verkiezing word een politicus beschuldigd van moord, maar is dat wel zo? Spannend tot het einde, prima muziekkeuze ook weer in deze klassieker.
8 / 10
The Blue Dahlia (1946)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Film-Noir, Mystery | Runtime: 96 min | MPAA: NOT RATED
En nog een film-noir, want waarom niet. Veronica Lake is ook in deze film de hoofdrolspeelster en in tegenstelling tot The Glass Key vond ik het acteerwerk in deze film iets of wat tegenvallen. Een aantal matige dialogen, maar alsnog een prima verhaallijn met dito muziek. Zeker de moeite waard als je van oude films houd, maar geen topper.
7 / 10
The Black Cauldron (1985)
IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 80 min | MPAA: PG
Taran en de Toverketel is zeker geen favoriete Disney-film van mijzelf. De film werd ook matig ontvangen en ik zag direct waarom. Weinig sterke grapjes van de karakters + een nogal enge schurk voor de kijkertjes van een jongere leeftijd.
6 / 10
Body of Lies (2008)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Drama, Romance | Runtime: 128 min | MPAA: R
Di Caprio met Crowe in een bombastische terroristenfilm. Di Caprio voelde zeer natuurlijk aan. In tegenstelling tot Crowe waarbij ik af en toe het gevoel had of hij nu zo slecht aan het acteren was of het aan het script lag. Al met al een prima popcornfilm, maar niets meer dan dat.
7 / 10
I Am Heath Ledger (2017)
IMDb: 7.4 | Genre: Documentary, Biography | Runtime: 90 min | MPAA: NOT RATED
Een docu over een van mijn favoriete acteurs. Zeer maar dan ook zeer triest verhaal uiteindelijk, maar je leert Heath Ledger wel kennen zoals hij echt was. Leuk ook om de stukjes te zien die hij zelf heeft gefilmd.
9 / 10
The Red Turtle (2016)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Fantasy | Runtime: 80 min | MPAA: PG
Een van de allerbeste ''stille'' animatiefilms die ik ooit in mijn leven heb gezien en gemaakt door een Nederlander! Ontzettend sterk verhaal waar je echt over na gaat denken tijdens de film. Ontzettend mooie beelden en je ziet dat er veel werk in deze film is gestopt.
9.5 / 10
Rise of the Footsoldier Part II (2015)
IMDb: 5.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 111 min | MPAA: R
Britse harde actiefilm waar het zeker de moeite waard is om eerst deel 1 te kijken voor je aan deel 2 begint. Inmiddels is er ook een derde deel overigens. Laat ik zeggen dat je van dit soort films moet houden. Veel gescheld, bruut geweld, drugs en sex, maar toch wel geloofwaardig. Een vrij simpele film die doet wat hij moet doen, namelijk vermaken.
7 / 10

• CryptoNL
Justice League (2017)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 120 min | MPAA: PG-13
Als grote Batman fan en DC Universe fan ging ik er eens goed voor zitten gisterenavond. Wat een teleurstelling was deze film. Veel teveel special effects, stop motion effecten en weet ik het allemaal nog meer. Batman die Aquaman tegenkomt ergens zonder dat Aquaman goed werd geintroduceerd, alles voelde heel gehaast en vlug vlug aan en niet goed uitgewerkt. Ezra Miller als The Flash erg ''cringe'' ook nog eens en JK Simmons (die ik heel hoog heb zitten als acteur) moet Batman vertellen hoe het allemaal werkt met opgeplakte snor en pruik.

Nee deze film was ontzettend matig. Wel een aantal hoogtepuntjes zoals Gal Gadot, Henry Cavill en de toffe stem van Steppenwolf. Maar dit is bij lange na geen Dark Knight of de Justice League The Flashpoint Paradox (animatie).
5 / 10

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:01

Aight!

'A toy robot...'

Waar zijn de reviews van Black Panther?

Ik ga morgen! Super veel zin in! :D

(Ben ook wel een Marvel fanboy)

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:50

HMC

Pluviophile

quote:
Aight! schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:44:
Waar zijn de reviews van Black Panther?
Daar durft niemand een review over te geven. :+

Betaalde Kremlin-troll || On the Wagon

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ga zondag :) Ben meer benieuwd naar Shape of Water

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

quote:
HMC schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Daar durft niemand een review over te geven. :+
Hate it or love it ;-)

• HMC

HMC

Pluviophile

quote:
Als je het geen goeie film vindt, en een negatieve review geeft op IMDB, ben je een racist en word je eraf gedonderd. :) En komen er mobs op Twitter zeggen dat je in elkaar gebeukt moet worden. Zo, de trend is gezet. :+

• CryptoNL
The Big Knife (1955)
IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Film-Noir | Runtime: 111 min | MPAA: APPROVED
Film-noir uit 1955. Een bekende hollywood acteur komt in de problemen als hij gedwongen word om een contract te ondertekenen en dit contract wil hij eigenlijk niet ondertekenen. Daarbij heeft hij ook nog eens een drankprobleem (zoals zovaak in film-noirs overigens). Prima film met een goed uitgewerkt verhaal en sterk acteerwerk. Grappig genoeg is de film in Nederland met een andere naam uitgebracht, namelijk Hollywood zonder make-up.
7.5 / 10
Ultimate Avengers (2006)
IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 72 min | MPAA: PG-13
Een van de eerste full-length animatiefilms van Marvel met bijna de gehele Avengers cast. Aardige film, maar bij lange na niet zo sterk als de DC Universe animatiefilms van bijvoorbeeld Batman. Wel is het aan te raden deze animatiefilms te kijken als je gek bent van de films, aangezien je een hoop achtergrond informatie krijgt die je tijdens de echte films niet ziet. Wel is deze ''tekenfilm'' niet echt geschikt voor kinderen. Ook Adolf Hitler komt nog even voorbij om maar een voorbeeld te schetsen.
5 / 10

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:49
quote:
HMC schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:44:
[...]

Als je het geen goeie film vindt, en een negatieve review geeft op IMDB, ben je een racist en word je eraf gedonderd. :) En komen er mobs op Twitter zeggen dat je in elkaar gebeukt moet worden. Zo, de trend is gezet. :+
Dus je wordt gewoon zwart gemaakt als je negatief bent? :+ :P

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

quote:
[...]

Ik ben karamel kleurig, dus komt goed!

Maar nog een dagje wachten dus :P

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ik heb Black Panther net gezien. Vooral omdat mijn vriendin en ik vandaag een "Bijkomdag" hebben na haar promotie en het feestje gisteren en we 4DX eens wilden meemaken. Maar deze film was vrij lachwekkend matig. Toegegeven, ik ben meestal geen groot fan van Marvel films. Dit greep me ook niet. Slap verhaal en matig overtuigende "omslagen" van wie welk "kamp" steunde. Neh, niet echt iets voor mij. Dikke Thumbs Down van mij.

4Dx trouwens ook niet. Dat leidt echt enorm af. Je wordt echt door elkaar geschud en het is als gimmick wel cool, maar het zuigt je zeker niet meer de film in. Twee effecten deden dat wel: Als stoelen langzaam mee "deinen" met een camera, dat werkt erg goed (omdat het vooral het effect heeft dat je geen effect voelt, maar echt meebeweegt met wat er gebeurt) en als er wind van boven uit de zaal kwam. ALle andere schuddende, bonkende, water spugende, in mn oor sissende/blazende (bij elke kogel ;() vond ik maar niets.

Gelukkig heb ik van het weekend wel Darkest Hour gezien. Een onherkenbare Gary Oldman die de al van Chamberlain en de opkomst van Churchill bij de start van de 2e wereldoorlog in het westelijk europa uitbeeldt. Dit was gewoon een degelijke mooie film die niet stoffig of saai was. Ik heb ervan genoten en hij krijgt een goeie 7.

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

quote:
[...]

Ik had laatst een podcast aan staan en die hadden iemand te gast die toevallig donkergekleurd is, maar die was aan het vertellen dat zijn familie voor het eerst sinds jaren naar de bios gaat om deze film te zien omdat het een voornamelijk zwarte cast is. En hij kende ook nog andere soortgenoten die om die reden de film wilde zien. En ik heb best wat columns gezien waarin men vol lof sprak over Black Panther omdat het eens niet allemaal zo wit is.

Dan heb ik bij reviews al vrij snel zoiets van, is men nou zo positief omdat de film zo goed is? Of is men positief omdat ze niks negatiefs willen zeggen vanwege de cast? Of is men positief omdat ze zelf toevallig ook donkergekleurd zijn en dit zien als een soort overwinning ofzo? Hetzelfde heb ik nu ook bij de Oscars. Sinds dat hele gedoe over vrouwen en andere huidskleuren stel ik bij een nominatie of winst direct de vraag in mezelf of het is omdat de film/acteur/actrice/etc goed is, of omdat het toevallig een vrouw of donker persoon is. Mij persoonlijk boeit het niet, maar door heel dat geneuzel online leg ik onbewust direct die connectie.

SomerenV wijzigde deze reactie 14-02-2018 19:40 (3%)

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-08 22:33
Black Panther (2018)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Gisteravond in Dolby Cinema Black Panther bekeken en ik vond het aardig tegenvallen. Ik heb niet alle Marvel-films gezien (ik denk ongeveer 50%) maar ik vond dit toch wel weer hetzelfde riedeltje. Bomvol clichés, slechte actiescènes (soms matige CGI en paar in het donker) en een generiek verhaal. Nu is dat misschien iets wat bij Marvel hoort maar ik had hoop dat door de goede reviews hier een wat meer volwassen film zou staan.

Door de politieke boodschap proberen ze de film zwaarder te maken maar als het er zo dik bovenop ligt dan hoeft het voor mij niet.

Pluspunten zitten bij de acteerkwaliteiten van Michael B. Jordan en Andy Serkis. En op sporadige momenten de score. Maar daar blijft het dan wel bij.
6 / 10

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
SomerenV schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:39:
[...]

Ik had laatst een podcast aan staan en die hadden iemand te gast die toevallig donkergekleurd is, maar die was aan het vertellen dat zijn familie voor het eerst sinds jaren naar de bios gaat om deze film te zien omdat het een voornamelijk zwarte cast is. En hij kende ook nog andere soortgenoten die om die reden de film wilde zien. En ik heb best wat columns gezien waarin men vol lof sprak over Black Panther omdat het eens niet allemaal zo wit is.

Dan heb ik bij reviews al vrij snel zoiets van, is men nou zo positief omdat de film zo goed is? Of is men positief omdat ze niks negatiefs willen zeggen vanwege de cast? Of is men positief omdat ze zelf toevallig ook donkergekleurd zijn en dit zien als een soort overwinning ofzo? Hetzelfde heb ik nu ook bij de Oscars. Sinds dat hele gedoe over vrouwen en andere huidskleuren stel ik bij een nominatie of winst direct de vraag in mezelf of het is omdat de film/acteur/actrice/etc goed is, of omdat het toevallig een vrouw of donker persoon is. Mij persoonlijk boeit het niet, maar door heel dat geneuzel online leg ik onbewust direct die connectie.
Aan de ene kant zou je inderdaad de film objectief moeten bekijken. Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat het wel leuk is om een film met een voornamelijke zwarte cast te zien in de MCU die toch voornamelijk blank is. Dus ik begrijp ook wel dat de film populair is onder die groep.

Dat de film betere score krijgt _omdat_ 'ie zwart is, da's natuurlijk absurd. Maar dat die populairder is, dat snap ik wel.

• squaddie
  • Laatst online: 17-08 23:16
Black Panther (2018)
Samengevat als je met je verstand op nagenoeg nul een actiefilm wilt zien dan kijkt Black panther aardig weg.

Het verhaal lijkt interessant te starten, maar zwakt al gauw af naar het vehikel om naar de volgende actiescene te komen en de plotwendingen in aanloop naar de grote finale zie je kilometers van te voren aankomen. Voor een aktiefilm vindt ik dit geen groot manco, maar als hoofdrolspelers onlogische keuzes maken dan begin ik af te haken. De actiescenes en de gebruikte cgi was redelijk. Al met al de verwachtingen die ik vooraf van de film had zijn niet waar gemaakt, je zou wellicht kunnen spreken van een overhypte film. Andy Serkis was goed gecast en een goede prestatie neer te zetten.
6 / 10

Podatek od milosci (2018)
IMDb: N/A | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Om het voorzichtig uit te drukken, ik ben geen fan van romantische komedie films. Wellicht komt dat doordat ik niet zo romantisch ben aangelegd (lees: categorie hork :+ ), daarnaast zijn deze films enorm voorspelbaar. De twee hoofdrolspelers (bij voorkeur tegenpolen) ontmoeten elkaar en ontwikkelen gevoelens voor elkaar, dan komt de gebeurtenis waardoor de liefde bekoeld en vervolgens realiseert een van de hoofdrolspelers dat hij meer gevoelens had voor de ander had hij/zij tot dan toe realiseerde en start de onderneming om weer tot elkaar te komen, wat vervolgens lukt en tada iedereen gelukkig. Hiermee heb ik gros van de romantische komedies in grote lijnen beschreven.

De film was niet door mij geselecteerd dus ik maakte me al op voor het ergste, maar ik kreeg een redelijk onderhoudende film die weliswaar bovenstaande keurig volgt, maar gelukkig grotendeels wegblijft van die geforceerde humor. Volgens de dame naast mij is een 6 ondergewaardeerd.
6 / 10

Darkest Hour (2017)
IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
De beste film die ik recentelijk gezien heb ik is Darkest hour. De film is historisch niet helemaal accuraat, maar dat puntje is gauw vergeven met de acteerprestatie die Gary Oldman weet neer te zetten.
8 / 10

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:07

OMX2000

By any means necessary...

Black Panther gezien. Krijgt van mij een 7 1/2. Had meer in gezeten. Had om een of andere reden het gevoel alsof ze hebben bezuinigd op cgi. Zal in een volgend deel wel beter zijn. Mensen vinden het verhaal minder, wat mijn vrouw ook vond. Maar ik vond het knap hoeveel ze in de film hebben weten te stoppen. En het is een introductie van Wakanda en hoe die gemeenschap werkt.

• Sargan
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:44

Sargan

Filmfreak...

The Ritual (2017)
IMDb: 6.3 | Genre: Horror | Runtime: 94 min | MPAA: N/A
zeer verrast door deze Netflix film! Film is niet echt eng of griezelig maar zorgt wel voor veel sfeer, onderhuidse spanning.
Het lijkt een simpel verhaaltje maar ik vond hem toch verrassend.
8 / 10

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• Sunfalls
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 17-08 09:00
The Man Who Invented Christmas (2017)
IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 104 min | MPAA: PG
Bijzondere film. Het verhaal is wereldwijd bekend en dit is het verhaal erachter over Charles Dickens zijn eigen verleden, heden en toekomst en het ontstaan van het bekende boek.
8 / 10

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:07

OMX2000

By any means necessary...

quote:
SomerenV schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:39:
[...]

Ik begrijp je stelling best wel. Maar het is juist altijd andersom geweest. Films zijn vooral blank omdat dat beter verkoopt (of zou verkopen). Dus films waren jarenlang "blank" om commerciele (en andere dubieuze) redenen, en niet zozeer omdat de film beter zou zijn.

Dus een bepaalde groep voelde zich misschien ondervertegenwoordigd of miskend in Hollywood. En tja Amerika is nou niet een land van subtiliteit, en het slaat dan snel om naar het tegengestelde. Dus nu krijgen vrouwen en gekleurde meer de aandacht. En ik vind het op zich best terecht. Over een paar jaar is het hopelijk genormaliseerd, en wint een film puur vanwege kwaliteit. En zeuren alle kanten er niet om dat het door kleur, ras of geslacht komt. Misschien wishful thinking ;)

De film is met enorm veel trots en respect gemaakt! Zoals er ook veel films met trots en respect zijn gemaakt over "blanke geschiedenis".

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 10:30

Sharky

Skamn Dippy!

quote:
Sargan schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 05:43:
The Ritual (2017)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Horror | Runtime: 94 min | MPAA: N/A
zeer verrast door deze Netflix film! Film is niet echt eng of griezelig maar zorgt wel voor veel sfeer, onderhuidse spanning.
Het lijkt een simpel verhaaltje maar ik vond hem toch verrassend.
Met je eens, tot het einde. De laatste ~20 minuten vond ik toch een domper.

spoiler:
Tot het moment dat ze bij het huis komen zeg maar. De vijand/god vond ik wel mooi vormgegeven

Portfolio // Bruiloftsfotografie

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

quote:
OMX2000 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:30:
[...]

Ik begrijp je stelling best wel. Maar het is juist altijd andersom geweest. Films zijn vooral blank omdat dat beter verkoopt (of zou verkopen). Dus films waren jarenlang "blank" om commerciele (en andere dubieuze) redenen, en niet zozeer omdat de film beter zou zijn.

Dus een bepaalde groep voelde zich misschien ondervertegenwoordigd of miskend in Hollywood. En tja Amerika is nou niet een land van subtiliteit, en het slaat dan snel om naar het tegengestelde. Dus nu krijgen vrouwen en gekleurde meer de aandacht. En ik vind het op zich best terecht. Over een paar jaar is het hopelijk genormaliseerd, en wint een film puur vanwege kwaliteit. En zeuren alle kanten er niet om dat het door kleur, ras of geslacht komt. Misschien wishful thinking ;)

De film is met enorm veel trots en respect gemaakt! Zoals er ook veel films met trots en respect zijn gemaakt over "blanke geschiedenis".
Vergeet niet dat de westerse geschiedenis voornamelijk blank is. Dus veel historische films zijn dan ook automatisch overwegend blank. De redenen daarachter zijn niet altijd even prettig, maar het is zoals het is. Voor mij persoonlijk maakt het echt geen bal uit welk kleurtje een acteur heeft, zolang de prestaties maar goed zijn. Zo heb ik laatst nog genoten van Detroit, een film die gaat over rellen omtrent rassen in de VS. Daarbij is ongeveer 75% van de VS niet gekleurd dus is het logisch dat die beter vertegenwoordigd zijn in bijvoorbeeld films. Hetzelfde heb je ook in Europa. Maar puur het feit dat mensen 'aangevallen' worden om hun mening over Black Panther laat mij een beetje overgeven in m'n mond. Kinderachtig gedoe.

Detroit (2017)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 143 min | MPAA: R
Erg krachtige film over de Detroit Riots in de VS (rellen tussen zwart en blank). Best vreemd om te zien hoe verrot sommige mensen zijn en hoe ver die gaan hun eigen visie in stand te houden. Ook mooi om te zien hoe John Boyega ook zijn mannetje staat in een film van dit caliber. Hij is goed in actie/comedy (Attack the Block/Star Wars) maar dus ook goed wat betreft drama. Als liefhebber van films gebaseerd op waargebeurde verhalen was Detroit een toppertje.
8.5 / 10

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
JvS schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:10:
Nou ik heb Black Panther net gezien. Vooral omdat mijn vriendin en ik vandaag een "Bijkomdag" hebben na haar promotie en het feestje gisteren en we 4DX eens wilden meemaken. Maar deze film was vrij lachwekkend matig. Toegegeven, ik ben meestal geen groot fan van Marvel films. Dit greep me ook niet. Slap verhaal en matig overtuigende "omslagen" van wie welk "kamp" steunde. Neh, niet echt iets voor mij. Dikke Thumbs Down van mij.
Als ik de reviews van Black Panther zo een beetje lees, is dit een Marvel-film die zichzelf wat serieuzer neemt, klopt dat?

Ik kreeg bij Captain America: Civil War hetzelfde gevoel namelijk, en m.i. is dat voor een film die zich afspeelt in een fictieve wereld waarin grote gespierde mannen met fantasiekrachten gekleed in strakke latex pakjes de dienst uitmaken een slechte zaak. :P

• CryptoNL
Een van de betere Marvel films tot nu toe. Als fan van Thor en zijn geliefde broer Loki vond ik deze film de beste in de trilogie tot nu toe. Goed gebruik gemaakt van special effects. Wel vond ik de geforceerde ''grappen'' erg cringe vaak. Het kwam vaak over zo van; Kijk ons eens Deadpool nadoen. Het was wel grappig, maar ik zie liever een serieuze heldenfilm. The Hulk zag er op het scherm ook zeer prima uit overigens. Al met al een zeer geslaagde Marvel film die zeker niet snel zal vervelen.
8 / 10

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09:38
Een tijdje geen post hier meer gemaakt, maar bij deze:
Black Panther (2018)
Ik vond deze film zeer gaaf. Het verhaal niet heel bijzonder en zeer voorspelbaar. Maar buiten dat vond ik het erg leuk om een keer andere vechtstijlen te zien. In de film zit mooie combinatie van oude cultuur gemixt met technologie. Ook de score is erg sterk en brengt je in andere sferen.
8 / 10

Coco (2017)
IMDb: 8.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 105 min | MPAA: PG
Blijft verwonderlijk hoe Pixar zich zelf keer op keer kan overtreffen. Hoewel bepaalde plotwendingen niet echt een verrassing zijn, is het een echt Disney-verhaal. Audiovisueel is het een spectakel met een zeer goede soundtrack. Een echte aanrader!
9 / 10

• Jorgen
Marauders (2016)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Crime, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: R
Aardige thriller, maar ook niet veel meer dan dat. Bruce Willis speelt eens niet de held. Zeker aan het begin was het nog wel aardig, maar tegen het eind vond ik het ook allemaal wat minder sterk.
5.5 / 10

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 10:39
Ik snap het niet, the shape of water, del toro zou het scrit geschreven hebben, maar ik heb exact zo’n film een paar jaar geleden op youtube gekeken. Exact hetzelfde verhaal. Ik kan die (korte) film alleen niet terug vinden.
Ik snap niet waarom gezegd wordt dat del toro het verhaal bedacht zou hebben.

Ah, gevonden:
YouTube: CGI Sci-Fi Short Film "The Space Between Us Sci-Fi Short Film&q...

The space between us.
Een nederlandse film, exact hetzelfde verhaal als the shape of water..

deBennie wijzigde deze reactie 17-02-2018 20:34 (36%)

• Tweakmans
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 17-08 21:42
quote:
deBennie schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:27:
Ik snap het niet, the shape of water, del toro zou het scrit geschreven hebben, maar ik heb exact zo’n film een paar jaar geleden op youtube gekeken. Exact hetzelfde verhaal. Ik kan die (korte) film alleen niet terug vinden.

Ah, gevonden:

The space between us.
Je bent niet de enige die de gelijkenissen opmerkte, maar de Nederlandse Filmacademie (dat de korte film produceerde) bracht zelf een verklaring naar buiten dat de films elk hun eigen identiteit hebben. De studenten achter de korte film zouden naar verluidt ook met Del Toro gesproken hebben:
quote:
Na het zien van de The Shape of Water en de vriendelijke gesprekken die erop volgden, is de Nederlandse Filmacademie tot de conclusie gekomen dat de twee films hun eigen identiteit hebben. Ze werden op andere momenten ontwikkeld en kunnen onmogelijk aan elkaar verwant zijn. Onze studenten en het team achter The Space Between Us zijn dankbaar dat ze de kans kregen om met meneer del Toro te praten over de inspiratiebronnen van beide films. Zo hebben we gediscussieerd over de gemeenschappelijke roots van onze films, die stammen uit de mythologie. We hebben veel geleerd uit het contact met deze extreem getalenteerde en creatieve filmmaker. We wensen The Shape of Water dan ook alleen maar succes toe.

Tweakmans wijzigde deze reactie 17-02-2018 20:43 (24%)

• HMC

HMC

Pluviophile

quote:
deBennie schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:27:

Ah, gevonden:

The space between us.
Zat ook even te zoeken. "Let Me Hear You Whisper" (een toneelstuk). De makers daarvan zijn ook aan het klagen. Del Toro durft in ieder geval nog toe te geven dat hij "altijd al geïnspireerd was" door Creature from the Black Lagoon.

• ikbenerniet
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09:55
Hacker (2016)
IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
In tegenstelling tot wat de titel doet vermoeden komt er niet echt veel hacking in deze film voor, wat overigens niet ongebruikelijk is bij verfilmingen. Wat er wel getoond wordt is een wereld vol creditcard fraude, oplichting en social engineering, en dat doet deze film best goed.

"gebaseerd op een waargebeurd verhaal" kunnen we wel met een korreltje zout nemen, het is eerder een "geïnspireerd op een waargebeurd verhaal" waarbij Anonymous, hoewel niet bij naam genoemd, de inspiratie voor deze film is.
7.66666667 / 10

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:21
Black Panther (2018)
Vanmorgen gezien in Pathe Arnhem op IMAX 3D.

Ik snap al de negatieve review hier niet zo, van de andere kant ik snap de hype en ongeloofelijk positieve reviews ook niet helemaal. Waarschijnlijk zit er een "bang-voor-racisme" geurtje aan.

Dit was gewoon een goeie Marvel film, niet zo goed als bv. Ragnorak, maar ook niet heel slecht:

- Ik had wat twijfels over de CGI. Ik hou niet zo van die lichte waas (net of het heiig is) bij landschappen en steden. Net of ze de belichting niet ok konden of wilden krijgen. Ander voorbeeld is de (soort van) vliegende schotels van Wakanda die door de stad en landschappen zweven. Denk dat ze beelden van echte landschappen gemixed hebben met CGI. Niet 100% perfect zoals je soms wel ziet.
- De bad guy (Killmonger) vond ik weer een matig uitgevoerde slechterik in deze film. Ik had zelfs sympathie met de arme jongen (dode oom, zielig achtergelaten in de grote mensen wereld).
- Film verveelde zeker niet. 2 1/2 uur waren zo om.
- Had zeker iets meer humor in gemogen.
- Serkis blijft een geweldige acteur. Net als Martin Freeman trouwens.
- Denk dat Amerikanen wat jeuk van de VN krijgen.

Post credit scene met Bucky verlangt naar meer !!
8 / 10

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone 7 128GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• Jorgen
Justice League (2017)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 120 min | MPAA: PG-13
Leuke superheldenfilm van DC. Nog altijd vind ik de uitvoeringen van Marvel een stuk beter, maar DC is er dit keer zeker in geslaagd om een fatsoenlijke superheldenfilm te maken. Dat toch te kunnen, lieten ze al zien met Wonder Woman (en eerder met de Dark Knight trilogie), maar lieten ze na met Man of Steel en Batman v Superman. In eerste instantie vond ik het erg jammer toen ik hoorde dat DC besloot om het tv-universe (Arrow, Flash, Supergirl, Legends of Tomorrow) niet te koppelen aan het filmuniversum en daarmee voor nieuwe acteurs te kiezen; in deze film stoort het echter niet. De kans dat ze net als bij Marvel, tv+film gaan samenvoegen tot één geheel is daarmee wel veel kleiner. Helaas is hierdoor de cohesie tussen personages en verhaallijnen vaak ver te zoeken. Dat DC nu eindelijk besloten heeft om voor een doorgaande lijn te kiezen is dan ook een prettige bijkomstigheid. Waar Marvel wegkomt met kaskrakers over zo'n beetje elke obscure superheld (Dr. Strange, Guardians, Black Panther) leek DC het moeilijker te hebben. Door The Flash / Barry Allen, Cyborg / Victor Stone en Aquaman / Arthur Curry te introduceren naast Batman / Bruce Wayne, Superman / Clark Kent en Wonder Woman / Diana Prince <3 zorgt het elk geval wel voor meer herkenning. Ik ben erg benieuwd of DC er een gevestigd team van weet te maken, met personagefilms die leiden tot ensemblefilms. Van het succes van The Avengers zijn ze nog een flink stuk verwijderd, maar Fantastic Four hebben ze wat mij betreft nu een stuk achter zich gelaten. Als DC dit nieuw gestarte film universum weet uit te bouwen en niet meer onder dit niveau zakt, heb ik wel zin in meer van deze films. Met de CGI is over het algemeen niks mis en ook over de reden waarom juist deze superhelden samenkomen is goed nagedacht. Het verhaal had nog wat meer inhoud kunnen hebben, maar over het algemeen is deze film toch heel vermakelijk. Dat het geheel sterker is dan de som der delen hebben niet alleen deze superhelden, maar ook de schrijvers bij DC nu eindelijk ingezien.

7,5 Voor de film + een punt extra voor Gal Gadot. <3 ;)
7.5 / 10

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
Eindelijk de nieuwe Pirates of the Caribbean kunnen zien. Jack Sparrow is als vanouds erg leuk, maar daarmee ook veel van hetzelfde. De verschillende scènes en locaties zien er weer prachtig uit en alles ademt de sfeer en zeelucht van piraten en zeilschepen. Ik vond het verhaal echter niet sterk en net als met Transformers heb ik het idee dat ze met Pirates de verkeerde kant op gaan. Ik zou liever toch wat meer spanning en een sterker verhaal zien. Qua tegenstander was kapitein Salazer an sich nog wel te pruimen, maar bijv. de rol kapitein Hector Barbossa werd nogal lauwtjes neergezet. Uiteindelijk is het al die delen Johnny Depp die de films moet dragen en daar is hij uitermate voor geschikt, maar als de verhalen en vijanden "waziger" worden, acteurs en rollen niet terugkeren en er weinig nieuws is, gaat de glans er toch wel vanaf. Leuk voor de echte fans van de serie, maar deel 1 blijft voor mij zeker de beste van het stel. Hoogtepunt van de film is eigenlijk wel het begin op Sint Maarten. Ja, ik heb me best vermaakt, maar een eventueel volgend deel heeft ook zeker nieuw elan nodig.
6.5 / 10

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:06
quote:
SomerenV schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 04:06:
The Cloverfield Paradox (2018)[afbeelding]
IMDb: 6.2 | Genre: Horror, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: TV-MA
De eerste 20 minuten ofzo dacht ik nog bij mezelf "hoezo kraakt iedereen deze film af? Ik vind 'm best vet". Oké, de connectie met Cloverfield uit 2008 miste ik nog wel, maar het was nog niet echt een slechte film. 10 minuten later begon ik langzaamaan te begrijpen waar alle kritiek vandaan komt. Als je voorbij de voorspelbaarheid kijkt en de clichés van ruimtefilms én vergeet dat het wat met Cloverfield te maken heeft is het best een kijkbare film. Geen goede film maar ook geen super slechte film. Maar als je onder die oppervlakte gaat kijken dan zie je dat er een hoop mis is.

Misschien dat het een tik is van mij maar als ik merk dat er dingen niet helemaal kloppen terwijl een film wetenschappelijk of waarheidsgetrouw over probeert te komen dan ga ik een stuk kritischer kijken. Maar op dat moment kun je The Cloverfield Paradox echt van begin tot einde uit elkaar trekken tot er weinig meer van overblijft. Hier kun je m'n lijstje van ellende lezen. Conclusie: wel oké voor een avondje op de bank maar houd de verwachtingen laag en probeer te vergeten dat het met Cloverfield te maken heeft. Maar als je deze film wilt nemen voor wat het zich voordoet dan niet kijken.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]3 / 10

[...]
Ik wilde een post maken over Cloverfield Paradox, maar @SomerenV haalt letterlijk de woorden uit mijn mond. Ik hoef hier geen woorden aan toe te voegen en sluit me volledig bij hem aan.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:28
Murder on the Orient Express (2017)
IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Gisteren deze film bekeken en heb me er goed mee vermaakt. Ik heb het origineel uit 1974 nooit gezien, dus kan het niet met die film vergelijken.

Het verhaal is duidelijk niet recent geschreven en dat is een positief iets. In plaats van een flitsende detective, wordt er iets meer tijd genomen om de karakters te leren kennen. Het zijn echter zoveel karakters dat de krappe 2 uur die deze film duurt, eigenlijk nog niet genoeg is. Van mij had er nog wel een half uur (of iets meer) bij gemogen om wat meer diepgang te brengen. Nu had ik eigenlijk met geen van de karakters een binding en dat is een gemiste kans.

Het verhaal zelf is vrij eenvoudig en niet heel spannend. Geen moment voelde ik me meegezogen in het verhaal. De conclusie kwam wel als een verrassing, maar voelde niet heel geslaagd. Voor mijn gevoel had er veel meer in gezeten, maar ik weet niet in hoeverre het origineel is nagestreefd.

In tegenstelling tot het verhaal zijn de karakters interessant genoeg om te blijven kijken. Ook de beelden en de soundtrack zijn van een zeer vermakelijk niveau. Dat maakt dat ik de film met plezier heb bekeken, zonder me te vervelen.

Murder On The Orient Express - 7.5/10
7.5 / 10

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:05

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hebben de mensen die Black Panther nu beoordelen wel eens een andere Marvel film gezien?

Je moet daar naartoe gaan met de mindset gewoon een avondje vermaakt te worden. Het zal geen hoogstaand verhaal zijn, met sterke plotwendingen, maar gewoon actie, mooi over de top, spectaculair en wat humor erbij.

Als je sterk commentaar op een rassendiscussie zoekt, dan ben je aan het verkeerde adres.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03:03
quote:
CryptoNL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:32:
I Am Heath Ledger (2017)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Documentary, Biography | Runtime: 90 min | MPAA: NOT RATED
Een docu over een van mijn favoriete acteurs. Zeer maar dan ook zeer triest verhaal uiteindelijk, maar je leert Heath Ledger wel kennen zoals hij echt was. Leuk ook om de stukjes te zien die hij zelf heeft gefilmd.
Vond het een groot "steek een veer in de kont van.." docu, leuk om te kijken begrijp me niet verkeerd en idd de eigen filmpjes zijn een opsteker in het geheel.
Heb weinig tot geen mensen aan het woord zien komen die "verder" van Ledger af stonden en meer info hadden over zijn psyche want daar wordt (expres) niets over verteld.
Begrijp dat hij verkouden was en oververmoeid maar hij is gestorven aan Oxy (heftige pijnstiller) en 2 uit de de ..pam familie (Benzodiazepine groep) en is een tranqilizer/kalmeringsmiddel en dodelijk bij overdosis. Geloof dat er nog 2 andere medicijnen bij zaten.

Erg frappant vond ik het stuk met zijn jeugdvriend en bon Iver net na zijn dood. geen spoilers.
Leuk om te kijken maar geen documentaire, meer een obade.

Edit; geen cijfer.

Vond het veeeeel te eenzijdig en werd gered door de eigen beelden van Ledger, 6.5/10

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

The Limehouse Golem (2016)
IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: NOT RATED
Genre: Mystery, Thriller, Horror.

Wel aardige film over een Jack de Ripper achtige seriemoordenaar in de Victoriaanse tijd.

Pluspunten zijn dat de aankleding en CGI (voor een Britse productie) oke zijn. Ook het acteerwerk van oa Olivia Cooke en Bill Nighy is dik in orde. En daarnaast was het weer is wat anders is dan de gemiddelde pats-boem-drama-actie film

Minder was dat ondanks de mysterie/horror elementen de film een beetje saai is. En zichzelf lijkt te herhalen met dezelfde paar sets die telkens terugkomen.

Ook is het politiek correcte gehalte behoorlijk hoog; Discriminatie en onderdrukking van vrouwen en homo's komen uitgebreid aan bod. Niet dat ik het verder niet met de moraal eens ben maar het is naar mijn mening wel erg gemakkelijk scoren om 'foute' denkbeelden uit het verleden er dik bovenop te leggen en vervolgens door een hedendaagse bril te veroordelen. Als het wat subtieler was geweest had de boodschap bij mij iig ook wel aangekomen.

Wat me verder stoorde is dat als je het verhaal terug gaat redeneren het voor de rechercheur toch wel vrij snel duidelijk had moeten zijn wie de dader was. En een hoop van de flashbacks van potentiële (maar niet erg waarschijnlijke) daders eigenlijk niet meer dan opvulling zijn en niet zoveel toevoegen aan het verhaal.
spoiler: beetje spoiler
Hoe moeilijk kan het zijn om iemand te identificeren a.d.v. een dagboek? 8)7

Conclusie: kijkbaar voor tussendoor maar zeker geen topper

6 / 10

-36- wijzigde deze reactie 27-02-2018 13:16 (69%)

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-08 13:47
quote:
Jeroenneman schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:46:
Hebben de mensen die Black Panther nu beoordelen wel eens een andere Marvel film gezien?

Je moet daar naartoe gaan met de mindset gewoon een avondje vermaakt te worden. Het zal geen hoogstaand verhaal zijn, met sterke plotwendingen, maar gewoon actie, mooi over de top, spectaculair en wat humor erbij.

Als je sterk commentaar op een rassendiscussie zoekt, dan ben je aan het verkeerde adres.
Ik heb ondertussen alle Marvel films wel gezien (en het merendeel direct na release in de bios). Wat mij betreft is dit de beste film van Marvel Studios sinds de eerste Guardians of the Galaxy en Winter Soldier. Dat zegt overigens niet heel veel over Black Panther, maar meer over de films van Marvel Studios sinds die 2. Dat stonden helaas bol van creatieve armoede en volgens mij was het script telkens geschreven met de vraag: "Hoe kunnen we zoveel mogelijk cashen, met zo weinig mogelijk gevaar en moeite?"

Gelukkig hadden we afgelopen jaren nog 20th Century Fox om goede films af te leveren met Marvel bronmateriaal.

Verder mijn review:

Black Panther (2018)
Een nieuw jaar en dus ook nieuwe Marvel films. Bij iedere nieuwe film is het hopen dat ze eindelijk wat creatieve moeite in het verhaal en de uitvoering stoppen. In de films van Marvel Studios ontbreekt dit namelijk al jaren.

Wat dat betreft was ik positief verrast na het zien van Black Panther. Het was een goede origin story waarbij ook daadwerkelijk werd gefocussed op het vertellen van een verhaal in plaats van het aan elkaar reigen van one-liners. Visueel had het hier en daar nog wel wat beter gemogen, maar over algemeen was het goed genoeg.

Hier en daar vielen ze echter toch nog terug in het oude stramien waar ze al veel te lang in vastgeroest zitten. Zo moest er perse weer een nutteloze bad-guy side plot in wat totaal misplaats was binnen het verhaal (zoals de codedude in de laatste star wars). Verder probeerde ze af en toe wat serieuzer te zijn, maar had iemand bedacht dat het toch zeker nodig was om een volledig misplaatste slechte grap te maken zodat de goede poging weer teniet werd gedaan.

Al met al hoop ik dat ze deze weg vervolgen en dit niet een eenmalige iets was voor ze weer terug vallen in het oude saaie uitmelken.
7 / 10

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Hogader schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:17:
[...]

Ik heb ondertussen alle Marvel films wel gezien (en het merendeel direct na release in de bios). Wat mij betreft is dit de beste film van Marvel Studios sinds de eerste Guardians of the Galaxy en Winter Soldier. Dat zegt overigens niet heel veel over Black Panther, maar meer over de films van Marvel Studios sinds die 2. Dat stonden helaas bol van creatieve armoede en volgens mij was het script telkens geschreven met de vraag: "Hoe kunnen we zoveel mogelijk cashen, met zo weinig mogelijk gevaar en moeite?"

Gelukkig hadden we afgelopen jaren nog 20th Century Fox om goede films af te leveren met Marvel bronmateriaal.

Verder mijn review:

Black Panther (2018)[afbeelding]
Een nieuw jaar en dus ook nieuwe Marvel films. Bij iedere nieuwe film is het hopen dat ze eindelijk wat creatieve moeite in het verhaal en de uitvoering stoppen. In de films van Marvel Studios ontbreekt dit namelijk al jaren.

Wat dat betreft was ik positief verrast na het zien van Black Panther. Het was een goede origin story waarbij ook daadwerkelijk werd gefocussed op het vertellen van een verhaal in plaats van het aan elkaar reigen van one-liners. Visueel had het hier en daar nog wel wat beter gemogen, maar over algemeen was het goed genoeg.

Hier en daar vielen ze echter toch nog terug in het oude stramien waar ze al veel te lang in vastgeroest zitten. Zo moest er perse weer een nutteloze bad-guy side plot in wat totaal misplaats was binnen het verhaal (zoals de codedude in de laatste star wars). Verder probeerde ze af en toe wat serieuzer te zijn, maar had iemand bedacht dat het toch zeker nodig was om een volledig misplaatste slechte grap te maken zodat de goede poging weer teniet werd gedaan.

Al met al hoop ik dat ze deze weg vervolgen en dit niet een eenmalige iets was voor ze weer terug vallen in het oude saaie uitmelken.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
je hebt het over creatieve armoede maar vergeet Ant-Man? :p Een heist film in de MCU. Da's toch wel tof?

• Hogader
quote:
MrVegeta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:34:
[...]

je hebt het over creatieve armoede maar vergeet Ant-Man? :p Een heist film in de MCU. Da's toch wel tof?
Ik moet toegeven dat die me een beetje is onschoten, maar dat zal wel door de uitvoering komen. En ik verwacht dat de positieve punten uit het script van Edgar Wright afkomstig waren. Zo dom dat ze zijn visie niet wilde behouden voor de franchise :'(

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• Arethusa
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-08 16:31

Arethusa

Niet die server

quote:
loekf2 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:35:
De bad guy (Killmonger) vond ik weer een matig uitgevoerde slechterik in deze film. Ik had zelfs sympathie met de arme jongen (dode oom, zielig achtergelaten in de grote mensen wereld).
Ik voelde ook iets van sympathie en vond het juist daardoor zo'n sterke slechterik. Ergens had hij goede bedoelingen maar bracht het volledig verkeerd op een geweldadige manier. Heb jij liever 1-dimensionale bad guys?

Arethusa wijzigde deze reactie 19-02-2018 10:32 (37%)

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Vinyl: Discogs

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Hogader schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Ik moet toegeven dat die me een beetje is onschoten, maar dat zal wel door de uitvoering komen. En ik verwacht dat de positieve punten uit het script van Edgar Wright afkomstig waren. Zo dom dat ze zijn visie niet wilde behouden voor de franchise :'(
Ja was leuk geweest om meer te zien van E. Wright in de MCU maar het is echt bizar knap hoe consistent goed de films van Marvel zijn. Er zijn echt heel weinig films slecht (Thor 2), al vind ik Thor 2 nog steeds grappig. Het zijn geen uitblinkers in originaliteit en dat kan je het kwalijk nemen, maar als je kijkt naar Transformers, Turtles en dat soort films (gericht op kinderen met actiehelden) dan zitten de MCU films enorm goed in elkaar. Ik snap best dat mensen de films nu wel moe zijn (slaat bij mij ook wel toe) maar ik heb enorm respect voor de grote bazen voor Marvel dat ze dit zo goed doorzetten en af en toe ook risico's durven te nemen met regisseurs/schrijvers. Het is jammer dat E. Wright en Marvel er niet uitkwamen, maar je moet het vrij bond maken (denk ik) bij Marvel om van een project te worden gehaald.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-08 21:56

Angeloonie

PUBG Addict

quote:
MrVegeta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:33:
[...]

Ja was leuk geweest om meer te zien van E. Wright in de MCU maar het is echt bizar knap hoe consistent goed de films van Marvel zijn. Er zijn echt heel weinig films slecht (Thor 2), al vind ik Thor 2 nog steeds grappig. Het zijn geen uitblinkers in originaliteit en dat kan je het kwalijk nemen, maar als je kijkt naar Transformers, Turtles en dat soort films (gericht op kinderen met actiehelden) dan zitten de MCU films enorm goed in elkaar. Ik snap best dat mensen de films nu wel moe zijn (slaat bij mij ook wel toe) maar ik heb enorm respect voor de grote bazen voor Marvel dat ze dit zo goed doorzetten en af en toe ook risico's durven te nemen met regisseurs/schrijvers. Het is jammer dat E. Wright en Marvel er niet uitkwamen, maar je moet het vrij bond maken (denk ik) bij Marvel om van een project te worden gehaald.
^^ dat.

Heb alle Marvel films gezien en intenst genoten van zo goed als allemaal, alhoewel Black Panther mij echt _totaal_ niet trekt. Slechtste IMO idd ook Thor 2 en daarna Civil War.

Nadeel is dat de Black Panther ook weer in Infinity War zit, en weet niet hoe belangrijk de backstory is voor die film. Dus zit nog te twijfelen of ik hem wil zien in de bios of niet.

Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie - PUBG

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Grappig, Civil War vind ik 1 van de beste :). Die bad guy is een gewone dude die iedereen tegen elkaar op zet. Heel anders dan Ultron. Black Panther trekt je niet als karakter? Ik vond deze film leuk omdat]Black Panther een heel ander soort superheld is. Waar de Avengers allemaal vrij arrogant en bijdehand zijn is Black Panther vooral cool en calculerend. Ook het feit dat hij een koning is en verantwoordelijk is voor zijn volk geeft een leuke twist aan zijn karakter.

Qua film
spoiler:
vond ik het wel leuk hoe deze bad guy tot stand kwam, geeft wel wat om over na te denken. Iets wat Black Panther ook doet, het verleden heeft effect op hem en Wakanda, gewoon een echte arch
mini spoiler over het verloop van de film.

Ik heb ook niets met Black Panther maar de film en karakter hebben wel een leuke dynamiek :).

• Arethusa
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-08 16:31

Arethusa

Niet die server

quote:
Angeloonie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:45:
[...]

^^ dat.

Heb alle Marvel films gezien en intenst genoten van zo goed als allemaal, alhoewel Black Panther mij echt _totaal_ niet trekt. Slechtste IMO idd ook Thor 2 en daarna Civil War.

Nadeel is dat de Black Panther ook weer in Infinity War zit, en weet niet hoe belangrijk de backstory is voor die film. Dus zit nog te twijfelen of ik hem wil zien in de bios of niet.
Vermoedelijk heeft Wakanda de Soul Stone.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Vinyl: Discogs

• BillsGate
  • Laatst online: 17-08 18:44

BillsGate

...en er stralend uitzien

Marshall (2017)
IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Een soort (en diepgang van film die ik niet verwacht had van de regisseur die de comic Black Panther geschreven heeft en een hoofdrolspeler die ook een hoofdrol heeft in BP, wat heeft deze film me verrast!
Toegegeven, er zitten een paar cliches in en weinig onverwachte plotwendingen, maar de setting, de sfeer en het acteerwerk maken dat ruim goed. Ik maak het niet vaak mee dat een film me nog even bezighoudt na het kijken, maar bij deze is dat zeker het geval.
8 / 10

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

445033

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)
IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R
Man o man, wat heb ik sinds tijden weer genoten van een nieuwe film. Zo worden ze niet veel meer gemaakt. Het typische sfeertje in een Amerikaans gehucht, zwartgallige humor, drama, Woody Harrelson in een superrol en een eind waarbij je blijft denken hoe het nu verder gaat. Zalig dat Fargo sfeertje. Hoop echt dat er een vervolg op komt. Denk niet dat er dit jaar nog een film komt die dit gaat overtreffen. TOP!
9 / 10
Get Out (2017)
IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R
Ook deze was een positieve verrassing. Ook hier zit humor in en tegelijkertijd een "what the fuck" gevoel. Had iets spannender gemogen en ook hier is het einde subbliem. Eindelijk weer eens in 1 weekend 2 lekkere films.
8 / 10

• squaddie
  • Laatst online: 17-08 23:16
@Musicmasters Persoonlijk zie ik liever geen vervolg op Three billboards outside Ebbing, Missouri, het verhaal is verteld, het is een film die de elementen in de juiste proporties heeft en hierdoor een film is die staat als een huis en zit niet te wachten op een of ander slap aftreksel omdat het origineel een succes was. Dan zie ik liever dat de makers een losstaande film produceren waarin een soortgelijke sfeer neergezet.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

445033

quote:
squaddie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:45:
@Musicmasters Persoonlijk zie ik liever geen vervolg op Three billboards outside Ebbing, Missouri, het verhaal is verteld, het is een film die de elementen in de juiste proporties heeft en hierdoor een film is die staat als een huis en zit niet te wachten op een of ander slap aftreksel omdat het origineel een succes was. Dan zie ik liever dat de makers een losstaande film produceren waarin een soortgelijke sfeer neergezet.
Dat dacht ik van Fargo ook maar de serie ......... een genot!

Ik kan nog wel wat soortgelijke films met sfeertje noemen: IMDB: Hell or High Water (2016) en IMDB: No Country for Old Men (2007) bijvoorbeeld.

445033 wijzigde deze reactie 19-02-2018 20:20 (17%)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Da's niet zozeer een vervolg toch? Meer in de geest van :) Ik zie ook niet hoe 3 billboards een vervolg kan krijgen, maar meer films in die geest. Doe maar!

445033

quote:
MrVegeta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:16:
Da's niet zozeer een vervolg toch? Meer in de geest van :) Ik zie ook niet hoe 3 billboards een vervolg kan krijgen, maar meer films in die geest. Doe maar!
Speelt zich toch allemaal rond plaatsje Fargo af? Maar eens. Meer van dit soort en minder van die Marvel rommel. >:)
quote:
Jeroenneman schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:46:
Dus allemaal 1 pot nat wat mij betreft. Ik vind het de McDonalds onder de films. Iedereen eet het, maar het smaakt naar niets. 8) En Marvel komt naar mij, ik ga daar echt niet naartoe en alleen omdat ik een puberzoon heb. Smaken verschillen.

445033 wijzigde deze reactie 19-02-2018 20:44 (42%)

• Hogader
quote:
MrVegeta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:33:
[...]

Ja was leuk geweest om meer te zien van E. Wright in de MCU maar het is echt bizar knap hoe consistent goed de films van Marvel zijn. Er zijn echt heel weinig films slecht (Thor 2), al vind ik Thor 2 nog steeds grappig. Het zijn geen uitblinkers in originaliteit en dat kan je het kwalijk nemen, maar als je kijkt naar Transformers, Turtles en dat soort films (gericht op kinderen met actiehelden) dan zitten de MCU films enorm goed in elkaar.
Ik vind het ook heel knap hoe ze het zo consistent houden en ik snap volledig dat ze gewoon blijven melken op dezelfde veilige formule. Het is en blijft een bedrijf en makkelijke winst is iets dat geen enkel bedrijf uit de weg gaat.

Wat dat betreft ben ik ook niet 'kwaad' op Marvel, maar enkel teleurgesteld. >:) Ik vind het gewoon jammer dat ze met de enorme hoeveelheden cash die ze binnenharken, maar zo weinig nieuws durven te proberen.
quote:
Ik snap best dat mensen de films nu wel moe zijn (slaat bij mij ook wel toe) maar ik heb enorm respect voor de grote bazen voor Marvel dat ze dit zo goed doorzetten en af en toe ook risico's durven te nemen met regisseurs/schrijvers.
Het moe zijn is bij mij dus al een aantal jaar aan de gang. Niet dat ik ze niet meer kijk, immers vermaak is het sowieso, maar ik ga er standaard in met de verwachting dat het weer meer van hetzelfde is om teleurstellingen te voorkomen. Dat gebrek aan risico (ben ik van mening) vind ik heel jammer.
quote:
Het is jammer dat E. Wright en Marvel er niet uitkwamen, maar je moet het vrij bond maken (denk ik) bij Marvel om van een project te worden gehaald.
Wat ik hoorde (en denk dat bij E. Wright wel past) is dat E. Wright er simpelweg niet de volledige creatieve vrijheid kreeg. Bedrijfstechnisch gezien logisch, want het moet binnen de cash cow formule passen, maar creatief in mijn ogen een zeer slechte beslissing.
quote:
[...]

^^ dat.

Met Black Panther als character had/heb ik ook niet veel en ik denk dat je wel zonder zijn backstory kan, maar dat is wel juist het gene dat prima is uitgewerkt in de film. ;)
quote:
MrVegeta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:59:
Grappig, Civil War vind ik 1 van de beste :).
En bij mij staat die dan weer juist met afstand op de bovenste plaats als slechtse Marvel film. Heel de titel had simpelweg "Klein meningsverschil" moeten heten, dan had ik hem nog serieuzer kunnen nemen. >:)
quote:
Die bad guy is een gewone dude die iedereen tegen elkaar op zet. Heel anders dan Ultron. Black Panther trekt je niet als karakter? Ik vond deze film leuk omdat]Black Panther een heel ander soort superheld is. Waar de Avengers allemaal vrij arrogant en bijdehand zijn is Black Panther vooral cool en calculerend. Ook het feit dat hij een koning is en verantwoordelijk is voor zijn volk geeft een leuke twist aan zijn karakter.

Qua film
spoiler:
vond ik het wel leuk hoe deze bad guy tot stand kwam, geeft wel wat om over na te denken. Iets wat Black Panther ook doet, het verleden heeft effect op hem en Wakanda, gewoon een echte arch

Ik heb ook niets met Black Panther maar de film en karakter hebben wel een leuke dynamiek :).
Dat heeft mij positief verrast idd

• D-Three
  • Laatst online: 17-08 23:46
quote:
Hogader schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:30:
En bij mij staat die dan weer juist met afstand op de bovenste plaats als slechtse Marvel film. Heel de titel had simpelweg "Klein meningsverschil" moeten heten, dan had ik hem nog serieuzer kunnen nemen. >:)
Hahaha, so true! Ik begrijp dan ook niet dat sommigen Batman v Superman om dezelfde reden afbranden. Maar goed, ik zou Civil War ook niet de slechtste noemen... Al was het wel snel vergete ;) Net zoals ik van Batman v Superman zoveel meer had verwacht, ik had echt gehoopt op een filmversie van Part 2 van Wikipedia: Batman: The Dark Knight Returns (film)

Al begin ik ook wat Marvel moe te worden... Bij Dr. Strange ben ik gewoon in slaap gevallen en tot nu toe nog geen zin gehad om eens te herkijken. Want het is inderdaad bijna altijd een zeer gelijkaardig verhaal maar met andere karakters. Daarom ook zal ik geen moeite doen om naar Black Panther te gaan kijken. Al hoor ik nu van jullie dat het wel anders is? :P

• CryptoNL
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)
IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R
Gisteren deze film gekeken en wat een toffe film! Zeer sterke acteerprestaties door de hoofdrolspeelster Frances McDormand en erg moeten lachen om de rol die Sam Rockwell had in deze film. Erg mooie beelden en je voelde direct de ''pijn en verdriet'' die de moeder in deze film heeft. Het einde van de film zag ik eerlijk gezegd wel aankomen, maar mijn vriendin totaal niet. Had de film misschien beter gekund? Niet dat ik zo snel kon zien. Het is wel een film waar je van moet houden, zeker met de muziek op de achtergrond die die Amerikaanse roadtrip vibe geeft. Ik snap wel waarom juist deze film genomineerd is voor een Oscar.
8 / 10

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
[...]

Die backstory kan niet belangrijk zijn. Met al die Marvel-films ben je de helft alweer vergeten voordat je de bioscoop uit loopt tenslotte. Daarbij, met Black Panther erbij is dit film nummer 18. Niemand kan 18 films aan backstory onthouden.

Daarbij, de Infinity Wars-films gaan als volgt: Er is een bad guy (Thanos begrijp ik), die de aarde en/of The Avengers en/of andere helden wil vernietigen. Dat lijkt eerst te lukken. Dan leggen de good guys hun meningsverschillen bij en wordt de bad guy verslagen. Het kan zijn dat daarbij een good guy komt te overlijden, maar grote kans dat die wordt dan weer tot leven gebracht (of is er nog een naam die écht niet meer uit te melken valt? Iron Man wellicht?) met een plotdevice.

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17-08 14:40

superwashandje

grofheid alom

eigenlijk dus hetzelfde overkoepelende verhaal als losse films maar dan verdeeld over 18 films :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Angeloonie

Angeloonie

PUBG Addict

quote:
MrVegeta schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:59:
Grappig, Civil War vind ik 1 van de beste :). Die bad guy is een gewone dude die iedereen tegen elkaar op zet. Heel anders dan Ultron. Black Panther trekt je niet als karakter? Ik vond deze film leuk omdat]Black Panther een heel ander soort superheld is. Waar de Avengers allemaal vrij arrogant en bijdehand zijn is Black Panther vooral cool en calculerend. Ook het feit dat hij een koning is en verantwoordelijk is voor zijn volk geeft een leuke twist aan zijn karakter.

Qua film
spoiler:

Mjah Civil War viel mij vooral tegen omdat het gewoon een "Civil Argument" was. Als je de Civil War uit de comics er bij haalt dan is daar echt een gigantisch verschil. Het is vrij laf wat de film laat zien aan "War". Ja Rhodesy raakt zwaargewond maar that's it.

Voor de verhoudingen tussen de helden enzo is het wel een goede film, maar wat het bracht als titel "Civil War" vond ik gewoon erg tegenvallen.

Sowieso mogen de films wel wat "harder" qua schokkende keuzes/acties. Er moet iemand dood, maar het lijkt er op dat dat in Infinity War wel eens zou kunnen gebeuren :+ (ik gok Vision aangezien die behoorlijk expandable is op dit moment).

• CryptoNL
quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:00:
[...]

Mjah Civil War viel mij vooral tegen omdat het gewoon een "Civil Argument" was. Als je de Civil War uit de comics er bij haalt dan is daar echt een gigantisch verschil. Het is vrij laf wat de film laat zien aan "War". Ja Rhodesy raakt zwaargewond maar that's it.

Voor de verhoudingen tussen de helden enzo is het wel een goede film, maar wat het bracht als titel "Civil War" vond ik gewoon erg tegenvallen.

Sowieso mogen de films wel wat "harder" qua schokkende keuzes/acties. Er moet iemand dood, maar het lijkt er op dat dat in Infinity War wel eens zou kunnen gebeuren :+ (ik gok Vision aangezien die behoorlijk expandable is op dit moment).
DC heeft hetzelfde natuurlijk. Veel superhelden die niet dood gaan en dat moet ook niet. Het zijn immers superhelden en er moet wel geld worden verdiend natuurlijk :D

• Angeloonie

Angeloonie

PUBG Addict

quote:
CryptoNL schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:27:
[...]

DC heeft hetzelfde natuurlijk. Veel superhelden die niet dood gaan en dat moet ook niet. Het zijn immers superhelden en er moet wel geld worden verdiend natuurlijk :D
Ughh begin niet over DC xD Wat een draken van films zijn dat in vergelijking met Marvel.

(Dark Knight uitgezonderd)

Maar in de comics Civil War gaan daadwerkelijk superhelden dood.. Misschien dan niet de "main" helden als Iron Man of Cap, maar iemand in ieder geval :+

Angeloonie wijzigde deze reactie 20-02-2018 09:34 (15%)

Pagina: 1 ... 66 ... 74 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True