Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 64 ... 71 Laatste
Acties:

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
quote:
Hahn schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:56:
[...]
Ik háát 3D met een passie, maar toch vond ik het 3D-effect in Gravity wel echt iets toevoegen. Maar dat is ook echt het enige goede voorbeeld wat ik kan bedenken :P
Ik zelf heb niet zoveel haat tegen 3D, maar over het algemeen vind ik het ook weer niet zoveel toevoegen. Maar Gravity was inderdaad een hele toffe 3D ervaring :)

Vanavond naar Star Wars, ben benieuwd.

Join het GoT Pulse-Team!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:01
American Made (2017)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Biography, Comedy | Runtime: 115 min | MPAA: R
De film speelt zich af in de jaren 80 en is gebaseerd op het ware verhaal van piloot Barry Seal (gespeeld door Tom Cruise) die door de Amerikaanse CIA wordt gevraagd te helpen bij het vergaren van informatie in midden en zuid Amerika. Dit gaat echter niet zonder consequenties.

De film vertolkt geen gedramatiseerde versie van de gebeurtenissen en focust zich dan ook vooral op het turbulente leven van Seal. Er zijn wat bijrollen, maar daar wordt duidelijk weinig aandacht aan besteedt. Minpuntje is dat Cruise wat te oud begint te worden (qua uiterlijk) om door te gaan voor een jonge 40-er, zeker als zijn vrouw wordt gespeeld door de 34-jarige Sarah Wright. Gelukkig is het niet al te storend, mede doordat Cruise zijn rol prima weet te vertolken.

American Made is een luchtige film die zichzelf niet al te serieus lijkt te nemen. Het is leuk om te zien hoe het leven van Seal verandert en welke “problemen” hij tegenkomt. Prima vermaak.

American Made – 7.5/10
7.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

True Grit (2010)
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
De film gaat over een 14 jarige tiener (Hailee Steinfeld) wiens vader is vermoord. Aangezien de autoriteiten weinig tot geen actie lijken te nemen, neemt ze het heft in eigen hand en gaat met de hulp van een US marshal (Jeff Bridges) en een Texas ranger (Matt Damon) op zoek naar de dader.

Het verhaal is niet al te ingewikkeld, maar de acteerprestaties van Steinfeld en Bridges tillen deze film naar een hoger niveau. De film bevat ook wat subtiele comedy elementen, waardoor het allemaal wat luchtiger wordt. Daarnaast zijn er diverse karakters met unieke karaktereigenschappen, waardoor de film toch wat meer diepgang krijgt en zeker geen standaard wraakfilm is. Hoewel de film zich in “het wilde westen” afspeelt, vind ik het geen echte western.

True Grit is een leuke film die makkelijk wegkijkt en blijft boeien, zonder simpel te zijn. Ik zal de film (over een paar jaar) zeker nog eens bekijken en kan het anderen ook aanraden.

True Grit – 7.5/10
7.5 / 10

It (2017)
IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R
Deze film behoeft geen introductie aangezien ik denk dat bijna iedereen wel eens van Pennywise heeft gehoord. Ik heb de eerdere film/serie volgens mij wel ooit gezien, maar dat is al lang geleden. Vandaar dat ik de nieuwe film toch ook wilde zien.

Ik ben geen fan van horror, en hoewel deze film (volgens de fans) dat genre waarschijnlijk niet echt mag dragen, was het voor mij horror genoeg (horror zie ik als iets anders dan gore). De film heeft aardig wat schrikmomenten, maar het is wel duidelijk dat die zeer zwaar leunen op de bijgevoegde muziek. En dat is eigenlijk jammer, aangezien je met muziek bijna alles spannend kunt maken. Ik denk dat de film een stuk beter was geweest als deze niet zo zwaar op dat aspect zou leunen, wellicht was Pennywise zelf niet “eng” genoeg?

Ik vind het ook jammer dat je verder erg weinig over Pennywise komt te weten. Ik weet niet meer hoe dat bij het origineel was en wellicht maakt deel 2 in dat opzicht veel goed, maar ik had graag wat meer backstory gehad.

Verder vond ik de kind-karakters wat ongeloofwaardig. Ze maken ongewone keuzes en reageren ongebruikelijk op bepaalde situaties. Wellicht exact gelijk aan het boek, maar ik vond het opvallend genoeg om te onthouden.

Ik denk dat ik deel 2 ook ga kijken, maar dat is meer uit nieuwsgierigheid naar de backstory van Pennywise en de andere karakters waar naar gehint wordt.

It – 6.5/10
6.5 / 10

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:54
Baby Driver (2017)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Music | Runtime: 112 min | MPAA: R
Veel voorbij zien komen hier op het forum, veelal positief, dus ik was zeer benieuwd.
Ik vond het een erg vermakelijke film. Verhaal is ietwat voorspelbaar en weinig diepgaand, maar dat maakte voor deze film niet uit. Ik heb snel dat actiefilms gaan vervelen en achtervolgingsscènes doen mij vaak niets meer. De combinatie van de muziek met toch vrij veel afwisseling van actie en niet teveel poespas maakte dat deze film niet saai werd. Erg genoten en zeker een film die ik vaker nog wel eens wil zien.
8 / 10

• 18327
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Star Wars: The Last Jedi (2017)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 152 min | MPAA: PG-13
Ik geef toe: ik ben geen hardcore Star Wars fan. Ik heb genoten van de originele trilogie, vond Roge One: A Star Wars Story erg de moeite waard en Star Wars: The Force Awakens vond ik erg tof. Ik werd een beetje zenuwachtig toen ik reviews las over deze film, maar dat bleek nergens voor nodig.

Ik vond deze film namelijk ontzettend tof. Van begin af aan zit het tempo erin. De typische Star Wars-toon, serieus met een knipoog, zit er in. Je kunt een hele hoop lol beleven aan deze film. De Millenium Falcon, Leia, Luke, Chewie: genoeg old school Star Wars, maar met Snoke, Kylo Ren en Rey ook genoeg nieuwe personages.

Ik kan me voorstellen dat een die hard Star Wars fan wat meer problemen heeft met bepaalde onderdelen. Zonder het verhaal weg te willen geven vind ik dat er wel iets meer continuïteit in de onderlinge verhaallijn van de nieuwe trilogie mag zitten. Hier en daar lijkt dit een vernieuwde versie van The Empire Strikes Back. Maar toch: Star Wars met de effecten die anno 2017 mogelijk zijn..het blijft genieten voor mij.
8.5 / 10

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:46

Pierre

Zucht

The Foreigner (2017)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 113 min | MPAA: R
Vanmiddag deze film gezien, goede film. Gaat over de IRA en de mensen die eruit gestapt zijn en er toch weer in zitten. Vader verliest zijn dochter in een bomaanslag en gaat opzoek naar de namen van mensen die hier voor verantwoordelijk zijn. Ben niet zo van de films die Jackie Chan maakt maar deze vond ik toch wel een goede, mooie sfeer en een goed verhaal. Wat mij betreft een aanrader voor deze dagen als je hem kan kijken.
9 / 10

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Musicmasters
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
Blade Runner (1982)
IMDb: 8.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: R
In aanloop naar de nieuwe eerst deze nog maar eens. Waarom heb ik deze na al die jaren nooit meer opnieuw gekeken vroeg ik me af? Na het kijken wist ik het weer. Omdat het gewoon een slechte, saaie en langdradige film was en is. Er is maar 1 reden dat deze film een cult status had omdat voor die tijd de film vooruitstrevend was qua effecten en futurisme en weird is. Destijds waren de bezoeken in de bios ook gewoon laag. Verhaallijn is flinterdun en spanning zit er niet in deze film. Muziek van Vangelis was voor die tijd wel enorm zijn tijd vooruit. Dit beloofd weinig goeds voor de nieuwe die ik klaar heb staan. Mijn zoon weigert nu al mee te gaan kijken.
4 / 10

• Prx
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:24
quote:
Hobbykok schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:53:
[...]

Er is mijn inziens geen enkele film die 3d wat laat toevoegen, maar het probleem is dat je amper keuze hebt.

Ik ga volgende week naar een 2d star wars en een 2d jumanji, maar dat is mazzel hebben dat dit een keer uitkomt. En wat helemaal pech is zijn de zalen waarin de 2d voorstellingen draaien, dat zijn nooit de beste zalen en dat is eigenlijk zonde.
Koop gewoon een 2D bril en ga gewoon lekker naar de 3D films in de normale zalen joh. Dat hele kleine beetje ghosting bij de ondertitels overleef je dan wel. :) Ik heb jaren geleden daar ook een setje gekocht en een hele tijd gebruikt. Tegenwoordig kijk ik vaak wel de 3D omdat de techniek stukken beter is geworden en ik dus minder last heb van die hoofdpijn.

Prx wijzigde deze reactie 29-12-2017 15:25 (12%)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:27
quote:
Prx schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:24:
[...]

Koop gewoon een 2D bril en ga gewoon lekker naar de 3D films in de normale zalen joh. Dat hele kleine beetje ghosting bij de ondertitels overleef je dan wel. :) Ik heb jaren geleden daar ook een setje gekocht en een hele tijd gebruikt. Tegenwoordig kijk ik vaak wel de 3D omdat de techniek stukken beter is geworden en ik dus minder last heb van die hoofdpijn.
Leuk, maar als je ooit nog zonder bril in de bioscoop wil zitten kan je beter gewoon niet betalen voor 3D.

• Prx
quote:
Ramon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:40:
[...]

Leuk, maar als je ooit nog zonder bril in de bioscoop wil zitten kan je beter gewoon niet betalen voor 3D.
Ja, maar dan is prijs dus opeens de primaire factor geworden (of het feit dat je een bril op moet zetten, iets wat de helft van Nederland al heeft)? @Hobbykok geeft volgens mij aan dat hij het aanbod van 2D niet genoeg vindt (ook qua beschikbare tijden, niet alleen films) en dat de zalen niet prettig zijn. Dan zijn die 2D brilletjes een goede oplossing. Kun je tevens anderen nog wel van 3D laten 'genieten' die met je mee zijn.

Wat zou jouw advies dan zijn als prijs #1 reden is? Ik zou hem niet 1-2-3 adviseren om te verhuizen naar een stad met meer aanbod.

Prx wijzigde deze reactie 29-12-2017 15:44 (14%)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
Ik heb het niet over een "factor" maar over stemmen met je portemonnee. Dat het aanbod van 2D voorstellingen mager is ben ik het mee eens, maar de enige manier om een groter aanbod te krijgen is door te zeggen "ik ga enkel nog maar naar 2D voorstellingen", en als genoeg mensen dat doen dan zijn de bioscopen zo om.

• Musicmasters
  • Niet online
@allebioslovers: Kunnen jullie aub eens stoppen met al dat geneuzel over bioscopen en aanverwante onzin? Ik post hier om mensen kennis te laten maken met films en lees graag ook wat andere van films vinden zodat ik weer op nieuwe ideeën kan komen. Het heet hier niets voor niets "Welke films heb je laatste gezien en wat vond je?" en niet " Welke bios heb je bezocht en wat vond je?" Er worden hier steeds minder films besproken en meer allerlei randzaken. Open dan je eigen topic aub. Ik bespreek hier ook niet mijn surround set en nieuwe Oled tv. Rest my case.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Nu online
K3 Love Cruise (2017)
IMDb: N/A | Genre: Family | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een la la land voor kinderen, dat is wel de beste vergelijking, zang, dans en wat spanning. De beste k3 film die ik gezien heb en volgens mij heb ik ze allemaal mogen bekijken met mijn dochter. De score van een 8 is gebasseerd op alle k3 films. Als je geen kinderen hebt die k3 leuk vinden is het geen 8 waard natuurlijk.
8 / 10
Coco (2017)
IMDb: 9.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 109 min | MPAA: PG
Dit is wel de familiefilm van 2017, wat een genot, zowel voor de ouders als kinderen. Een goed verhaal, echt alles klopt in de film qua muziek, beeld, spraak, erg leuk verhaal en je pinkt als ouder ook nog een traantje weg erbij. Een van de leukste disney's en pixars die ik gezien heb de afgelopen jaren, beter nog dan de huisdieren film van vorig jaar.

Verder is het meeste er al over gezegd, maar dit is echt een goede en leuke film. Ben je gek op tekenfilms of heb je kinderen en nog tijd, ga dan deze zien. Hij komt zeker in mijn top 10 lijst van dit jaar.
9 / 10

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• 18327
  • Niet online
Bon, ik heb wat tijd over dus een stapeltje reviews.

Soof (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 96 min | MPAA: N/A
Soof. Juist. Mijn vriendin wilde hem graag zien en dus moest ik eraan geloven. En om eerlijk te zijn: het viel me alleszins mee. Voor de meeste mannen zal dit geen film zijn om voor thuis te blijven, maar in zijn genre valt deze film me nog alleszins mee. De film heeft de gebruikelijke manco's die eigenlijk elke Nederlandse film wel heeft: het heeft allemaal iets knulligs over zich. De plot is wat simpel. Daarnaast is het een ontzettende vrouwenfilm.

Desalniettemin: meh. Vrouwen kan ik deze film nog wel aanraden. Mannen: kijk hem alleen als je een vrouw een plezier wilt doen. Je kunt er meer plezier aan beleven dan je verwacht. Is het een goede film? Nee. Maar in dit genre zijn er veel, veel slechtere keuzes te maken.
6 / 10
Sex and the City 2 (2010)
IMDb: 4.4 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 146 min | MPAA: R
Weet je nog hoe ik het in mijn vorige review had over slechtere keuzes die je kunt maken? Dit is er één van. Je vraagt je nu misschien af: "Maar Asmodeus, waarom heb je deze film gekeken?" Nou, ik wilde wel eens zien hoe slecht deze film nou echt was. "Het zal wel wat meevallen", dacht ik bij mezelf. Dat was absoluut niet het geval.

Een van de eerste dingen die je opvalt als je deze film kijkt is hoe overdreven commercieel het is. Blijkbaar tel je als vrouw niet mee als je niet 20 paar designer-schoenen hebt, 50 verschillende crèmes gebruikt om jong te lijken en minstens twee appartementen in New York hebt, allebeide met minstens 200 vierkante meter, want je moet toch ruimte hebben voor al je schoenen?

Kortom, van meet af aan voel je al geen sympathie voor de hoofdkarakters. En ze doen niet zoveel om dat beeld bij te stellen. Ze zeuren en klagen als het een lieve lust is, maar hun problemen gaan niet veel verder dan dat hun dienstmeisje niet perfect heeft schoongemaakt. Je wordt verwacht sympathie te voelen voor een inhoudsloze vrouw die geen ander werk heeft dan columns schrijven en daarmee op een of andere manier een tweede appartement kan betalen in New York.

Maar goed, na wat gezeur in New York heeft de scriptschrijver besloten dat alleen Amerika niet goed genoeg is, ook het Midden-Oosten moet kennismaken met de Amerikaanse manier van leven (overdadig en lomp). Eenmaal aangekomen in Arabië (de precieze locatie doet er helemaal niets toe, al is dat in dit geval Abu Dhabi) komen de vrouwen erachter dat er mensen zijn die geen schoenen kunnen betalen. Drama! Stel je voor! Wat nu?! Maar gelukkig is daar de Sex and the City-cast, die vrouwen bevrijdt van dit wereldprobleem! Hoe? Ik ga het niet verklappen, maar laat ik het erop houden dat het einde misschien nog wel stompzinniger is dan de rest van de film, en dat zegt veel.

Samengevat: wat een kutfilm. Denigrerend, onsympathiek en decadent ten top.
0.5 / 10
Entourage (2015)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy | Runtime: 104 min | MPAA: R
Ho boy, ik heb de films wel goed uitgekozen. Net nu ik klaar ben met ranten over verspilling en decadentie komt deze film.

Goed, ik heb geen zin om er weer zoveel tijd aan te verspillen als aan Sex and the City 2. Daarom in het kort mijn mening over deze film: volslagen kut. Het verhaal gaat nog, maar de attitude die deze film uitstraalt...het komt op het volgende neer: als je een succesvol acteur bent, mag je je als een ontzettende eikel gedragen, vrouwen gebruiken als seksobjecten en zijn overdreven auto's en jachten de enige manier om respect te krijgen van je omgeving. De toon van de film is dermate kleinerend en denigrerend dat ik hem met walging heb uitgekeken.
2 / 10
The Room (2003)
IMDb: 3.6 | Genre: Drama | Runtime: 99 min | MPAA: R
En last but not least: The Room.

Ken je hem nog niet en wil je een samenvatting van het verhaal? Succes, die kan ik je niet geven. Ik heb namelijk nog steeds geen idee waar deze film over gaat, ondanks dat ik hem al drie keer heb gezien. Dat komt door het volgende: The Room is een ontzettend slechte film. Hij is legendarisch slecht. En omdat hij zo slecht is, gaat de plot helemaal nergens over. The Room is zo slecht dat als je bewust een zo slecht mogelijke film zou maken, je nog niet eens in de buurt komt van The Room. De acteurs zijn houterig, het verhaal slecht, de scène in de bloemenwinkel is hilarisch zo slecht, er worden belangrijke dingen gezegd die helemaal nergens toe leiden...je kunt een waslijst met klachten opstellen over The Room.

Maar hoe slecht deze film ook is: hij is nergens zo beledigend als Sex and the City 2 of Entourage. Vandaar dat ik hem ook een hogere score geef dan die twee films, want dat verdient Tommy Wisseau (de producer, schrijver, hoofdrolspeler..) zeker.
4 / 10

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:55
quote:
Asmodeus schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:33:

Soof (2013)[afbeelding]
Soof. Juist. Mijn vriendin wilde hem graag zien en dus moest ik eraan geloven. En om eerlijk te zijn: het viel me alleszins mee. Voor de meeste mannen zal dit geen film zijn om voor thuis te blijven, maar in zijn genre valt deze film me nog alleszins mee. De film heeft de gebruikelijke manco's die eigenlijk elke Nederlandse film wel heeft: het heeft allemaal iets knulligs over zich. De plot is wat simpel. Daarnaast is het een ontzettende vrouwenfilm.

Desalniettemin: meh. Vrouwen kan ik deze film nog wel aanraden. Mannen: kijk hem alleen als je een vrouw een plezier wilt doen. Je kunt er meer plezier aan beleven dan je verwacht. Is het een goede film? Nee. Maar in dit genre zijn er veel, veel slechtere keuzes te maken.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
Sex and the City 2 (2010)[afbeelding]
Weet je nog hoe ik het in mijn vorige review had over slechtere keuzes die je kunt maken? Dit is er één van. Je vraagt je nu misschien af: "Maar Asmodeus, waarom heb je deze film gekeken?" Nou, ik wilde wel eens zien hoe slecht deze film nou echt was. "Het zal wel wat meevallen", dacht ik bij mezelf. Dat was absoluut niet het geval.

Een van de eerste dingen die je opvalt als je deze film kijkt is hoe overdreven commercieel het is. Blijkbaar tel je als vrouw niet mee als je niet 20 paar designer-schoenen hebt, 50 verschillende crèmes gebruikt om jong te lijken en minstens twee appartementen in New York hebt, allebeide met minstens 200 vierkante meter, want je moet toch ruimte hebben voor al je schoenen?

Kortom, van meet af aan voel je al geen sympathie voor de hoofdkarakters. En ze doen niet zoveel om dat beeld bij te stellen. Ze zeuren en klagen als het een lieve lust is, maar hun problemen gaan niet veel verder dan dat hun dienstmeisje niet perfect heeft schoongemaakt. Je wordt verwacht sympathie te voelen voor een inhoudsloze vrouw die geen ander werk heeft dan columns schrijven en daarmee op een of andere manier een tweede appartement kan betalen in New York.

Maar goed, na wat gezeur in New York heeft de scriptschrijver besloten dat alleen Amerika niet goed genoeg is, ook het Midden-Oosten moet kennismaken met de Amerikaanse manier van leven (overdadig en lomp). Eenmaal aangekomen in Arabië (de precieze locatie doet er helemaal niets toe, al is dat in dit geval Abu Dhabi) komen de vrouwen erachter dat er mensen zijn die geen schoenen kunnen betalen. Drama! Stel je voor! Wat nu?! Maar gelukkig is daar de Sex and the City-cast, die vrouwen bevrijdt van dit wereldprobleem! Hoe? Ik ga het niet verklappen, maar laat ik het erop houden dat het einde misschien nog wel stompzinniger is dan de rest van de film, en dat zegt veel.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]0.5 / 10
Entourage (2015)[afbeelding]
Ho boy, ik heb de films wel goed uitgekozen. Net nu ik klaar ben met ranten over verspilling en decadentie komt deze film.

Goed, ik heb geen zin om er weer zoveel tijd aan te verspillen als aan Sex and the City 2. Daarom in het kort mijn mening over deze film: volslagen kut. Het verhaal gaat nog, maar de attitude die deze film uitstraalt...het komt op het volgende neer: als je een succesvol acteur bent, mag je je als een ontzettende eikel gedragen, vrouwen gebruiken als seksobjecten en zijn overdreven auto's en jachten de enige manier om respect te krijgen van je omgeving. De toon van de film is dermate kleinerend en denigrerend dat ik hem met walging heb uitgekeken.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]2 / 10
The Room (2003)[afbeelding]

Ken je hem nog niet en wil je een samenvatting van het verhaal? Succes, die kan ik je niet geven. Ik heb namelijk nog steeds geen idee waar deze film over gaat, ondanks dat ik hem al drie keer heb gezien. Dat komt door het volgende: The Room is een ontzettend slechte film. Hij is legendarisch slecht. En omdat hij zo slecht is, gaat de plot helemaal nergens over. The Room is zo slecht dat als je bewust een zo slecht mogelijke film zou maken, je nog niet eens in de buurt komt van The Room. De acteurs zijn houterig, het verhaal slecht, de scène in de bloemenwinkel is hilarisch zo slecht, er worden belangrijke dingen gezegd die helemaal nergens toe leiden...je kunt een waslijst met klachten opstellen over The Room.

Maar hoe slecht deze film ook is: hij is nergens zo beledigend als Sex and the City 2 of Entourage. Vandaar dat ik hem ook een hogere score geef dan die twee films, want dat verdient Tommy Wisseau (de producer, schrijver, hoofdrolspeler..) zeker.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
Volgens mij heb je een leuke avond gehad :D

• 18327
  • Niet online
Het heeft me al met al een week gekost om me door de slechtst mogelijke films heen te slaan. Ik heb er nog wel een paar aan toe te voegen, dat komt later. Voor de vorige post heb ik de slechtste uitgekozen. :)

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Vandaag ook The Last Jedi gezien. En het is een prima star wars film. Goed vermaak, maar niet hoogstaand. Zeker wat rare zaken (zoals eerder door iemand anders al in en spoilerblock weergegeven). Maar ik heb me prima vermaakt met The Empire Strikes Back deel 2.
Ik zeg 7/10
quote:
Hobbykok schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:36:
[...]

ja volgens mij ook niet ,maar dit is al de 2e of 3e keer dat ik dat hier lees. Dus ik mis kennelijk wat. Of meerdere mensen hier zien iets anders dan ik zie. Ik ga er vanuit dat er wel iets niet klopt, maar dat is meestal met SF wel het geval, al lijkt het me raar dat ze een schip laten vallen.
één van de bombers roept: Im going down!.
Maarja wat is down in space.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

quote:
Jeltel schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:44:
Vandaag ook The Last Jedi gezien. En het is een prima star wars film. Goed vermaak, maar niet hoogstaand. Zeker wat rare zaken (zoals eerder door iemand anders al in en spoilerblock weergegeven). Maar ik heb me prima vermaakt met The Empire Strikes Back deel 2.
Ik zeg 7/10

[...]
één van de bombers roept: Im going down!.
Maarja wat is down in space.
Star Wars is ook geen Science Fiction - het is Fantasy.
Inderdaad heb je zwaartekracht op de raarste plekken (ook de bommen en bombadiers die letterlijk naar beneden vallen). Bij Fantasy mag dat, bij Science Fiction minder.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-05 19:41
quote:
Asmodeus schreef op vrijdag 29 december 2017

@ Ho boy, ik heb de films wel goed uitgekozen. Net nu ik klaar ben met ranten over verspilling en decadentie komt deze film.

Het is geen briljante film nee, maar als je de serie niet gezien hebt dan is het hoogst waarschijnlijk nog slechter. Serie is erg goed, vond ik iig vooral het typetje Ari is brilliant.

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• 18327
  • Niet online
The Hitman's Bodyguard (2017)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: R
Ryan Reynolds speelt Michael Bryce, een zogenoemde triple A bodyguard. Samuel L Jackson speelt Darius Kincaid, een huurmoordenaar die de belangrijkste getuige is in een zaak tegen een voormalig dictator van Wit-Rusland.

Ik had redelijk hoge verwachtingen van deze film maar helaas voldoet hij er niet aan. Ik had verwacht dat Reynolds en Jackson samen voor een komedische noot konden zorgen en dat de film zichzelf niet al te serieus zou nemen. Een beetje zoals Deadpool. Helaas was dat niet het geval. De dialogen zijn niet scherp genoeg om echt grappig te zijn. De plot is absurd.

Het grootste probleem dat ik met deze film heb is dat hij zichzelf zo serieus neemt. De actie-scènes zijn heel goed gedaan en de achtervolgingsscène in Amsterdam was voor mij een hoogtepunt in de film. Helaas staat daar tegenover dat de film vaak te langzaam is met uitgekauwde clichés, een plot die nergens op slaat (Kincaid moet voor 5 uur in de rechtbank zijn, anders geldt zijn getuigenis niet...wat?) en teveel personages die geen enkele vorm van verdieping kennen.

Wat mij nog het meeste stoort is de ongeloofwaardigheid van de film die met details benadrukt wordt. Zo draagt de Nederlandse politie in deze film geen Nederlandse politie-uniformen. Een bodyguard weet Kincaid te beschermen terwijl dat een leger aan professionele soldaten niet zou lukken? Conclusie: er zitten leuke actiescènes in deze film maar alles eromheen leidt zo af dat ik nog maar net tot een voldoende kom.
5.5 / 10
Kingsman: The Golden Circle (2017)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 141 min | MPAA: R
De eerste Kingsman was voor mij een positieve verassing. Deels James Bond, deels Kick-Ass en volledig over de top. Heerlijk.

Als de eerste Kingsman film je aansprak, zal deze dat ook zeker doen. Hoewel ik de plot van het eerste deel iets beter vond, heeft deze film meer dan genoeg kleurrijke personages en een uitgediepte fictieve wereld om me te vermaken. De film neemt zich nergens te serieus maar wel serieus genoeg om er spanning in te houden.

Wat mij misschien nog het meeste aansprak is hoe goed deze film erin slaagt een comic over te brengen naar het grote scherm. De toon is over the top, maar niet in zo'n mate dat het afleidt van het verhaal. De personages zijn deels tweedimensionaal, maar toch beter uitgediept dan je zou verwachten, hoe vreemd dat ook klinkt. Kingsman weet wat voor film het wil zijn en slaagt er voor het overgrote gedeelte in om dat te bereiken. Niet de beste film die ik ooit gezien heb maar ik kan hem zeker aanraden.
7 / 10
xXx: Return of Xander Cage (2017)
IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Oh boy. Daar gaan we weer.

Ik moet toegeven dat ik wel een zwak heb voor de allereerste xXx-film. Hij is bij lange na niet goed te noemen, begrijp me niet verkeerd, maar het is ook zeker niet de slechtste film die ik heb gezien. Het is een domme actiefilm en die zijn op zijn tijd ook leuk. Ik had zin in een domme actiefilm, dus koos ik xXx: Return of Xander Cage. Helaas was het een grote teleurstelling.

Kijk, dat Vin Diesel niet kan acteren is op zich niet verbazingwekkend. Dat wist ik en daar had ik me op ingesteld. Maar waar het mis gaat is dat de film zich van begin af aan zo ontzettend serieus neemt. Een belangrijke organisatie wordt overvallen, Xander Cage (Vin Diesel) moet helpen en dus begint hij door...zijn bontjas terug te halen? En een orgie te hebben?

Oh, had ik nog niet vermeld dat Xander Cage Xtreem Cool is? Want dat is hij, laat er geen misverstand over bestaan. Hij ziet eruit alsof hij dommer is dan een koe, maar laat er geen misverstand over bestaan: naast zijn coolheid is hij ook nog eens uitzonderlijk intelligent. Maar bovenal is hij cool. Had ik al gezegd dat hij cool is? Hij is namelijk heel cool. Kijk eens hoe cool hij is.

Bovenstaande is het grootste probleem dat ik met deze film heb. Vin Diesel neemt zichzelf zo ongelooflijk serieus en lijkt bijna te geloven dat Xander Cage cool is. Het probleem? Nergens in de film krijg je als kijker een concrete aanleiding te geloven dat Cage ook werkelijk zo cool is. Hij is niet half zo goed als hij denkt dat hij is. En zat er in de eerste xXx-film nog een soort van interne strijd, nu denkt Cage dat hij de messias zelve is en dat laat hij het publiek graag weten.

En op zich had ik dat allemaal nog wel kunnen tolereren, ware het niet dat de actiescènes, juist het aspect dat deze film nog wat op had kunnen leuken, vaak oninteressant zijn en te lang duren. Ik betrapte mezelf erop dat ik continu vooruit wilde spoelen als een actiescène begon. De film is namelijk zo voorspelbaar dat het nergens echt spannend wordt.

Samengevat: niet kijken, deze film is de moeite niet waard.
5 / 10

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
quote:
franssie schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:55:
[...]

Star Wars is ook geen Science Fiction - het is Fantasy.
Inderdaad heb je zwaartekracht op de raarste plekken (ook de bommen en bombadiers die letterlijk naar beneden vallen). Bij Fantasy mag dat, bij Science Fiction minder.
ik geef alleen aan waar mensen het over hadden.

Zolang iets binnen een film maar logisch is, vind ik het prima. Zo heb ik er geen probleem mee dat sleutel Chinees opeens een speeder bestuurd. Er zijn niet zoveel rebels meer over, dus moet je wat.

• vanaalten
Brawl in Cell Block 99 (2017)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 132 min | MPAA: NOT RATED
Tja, stereotype karakters weer. Stevige jongen die werkloos wordt en dan maar drugs gaat transporteren wat dan mis gaat. En als kijker wordt je geacht daar medelijden mee te hebben, wat bij mij wat te veel gevraagd was.

Het duurt vrij lang voor het verhaal echt op gang komt, maar heel erg was dat niet, het stuk er voor wordt goed gebracht. Zodra het verhaal wel op gang komt - tja, dan kabbelt het redelijk voorspelbaar naar een voorspelbaar einde.

Enige wat voor mij als een verrassing kwam:
spoiler:
dat de persoon die de hoofdpersoon moest ombrengen niet bestond, maar dat daar de drugsbaas zelf zat. Zag ik niet aankomen, vond ik goed gevonden.

Dus, leuk vermaak voor een paar uurtjes, maar niets bijzonders.
6 / 10

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:11
quote:
vanaalten schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:18:
Het duurt vrij lang voor het verhaal echt op gang komt, maar heel erg was dat niet, het stuk er voor wordt goed gebracht. Zodra het verhaal wel op gang komt - tja, dan kabbelt het redelijk voorspelbaar naar een voorspelbaar einde.

Dus, leuk vermaak voor een paar uurtjes, maar niets bijzonders.
Echt een verschrikkelijk slechte film. Zonde van de tijd.

• Hobbykok
  • Nu online
Voor de netflix filmliefhebbers, ik deel dit bericht even uit het netflix topic hier:
quote:
robcoenen schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:35:
Ik ben het lijstje met de 1001 beste films ter wereld (IMDb, Rotten Tomatoes, Metacritic, Letterboxd) afgegaan en gekeken welke op Netflix beschikbaar zijn.
Voor de geïnteresseerden >> klik ;)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
Trichoglossus schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:28:
[...]

Echt een verschrikkelijk slechte film. Zonde van de tijd.
Waarom?

The devil is in the details.

• Trichoglossus
quote:
Compleet onlogisch verhaal. Hoofdrolspeler die als een massief blok steen die overal immuun voor is toen hij eenmaal in de bak aanwezig was.

• Musicmasters
  • Niet online
quote:
Hobbykok schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:35:
Voor de netflix filmliefhebbers, ik deel dit bericht even uit het netflix topic hier:

[...]
Heb ze bijna allemaal zelf. 8)

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Bright (2017)
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Fantasy | Runtime: 117 min | MPAA: N/A
Wat wilden ze met deze film nu eigenlijk precies vertellen? Het verhaal was erg matig en de uitwerking slecht. Acteerwerk was niet goed. De actie was niet interessant. Personages waren nietszeggend. En kan nog wel even doorgaan.

Van begin af aan weet je al precies hoe de film gaat eindigen. En hoe dichter je bij het eind kwam hoe slechter het ook nog eens werd. Het had aan het eind een behoorlijk Bad Boys gehalte met te geforceerde "humor" wat er totaal niet bij paste. Maar zo zat er meer in waardoor het dus een mix was van alles wat. Een stukje "The Fifth Element" mbt personage, "Blade" mbt sommige acties/scenes, "Suicide Squad" mbt de sfeer, muziek. En prima als je van die films wat wil gebruiken. Maar doe het dan goed en niet zoals ze hier hebben gedaan.

Deze gaat voor mij in het lijstje van slechtste films 2017.
1 / 10

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

quote:
Paulus07 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:15:
Bright (2017)[afbeelding]
Wat wilden ze met deze film nu eigenlijk precies vertellen? Het verhaal was erg matig en de uitwerking slecht. Acteerwerk was niet goed. De actie was niet interessant. Personages waren nietszeggend. En kan nog wel even doorgaan.

Van begin af aan weet je al precies hoe de film gaat eindigen. En hoe dichter je bij het eind kwam hoe slechter het ook nog eens werd. Het had aan het eind een behoorlijk Bad Boys gehalte met te geforceerde "humor" wat er totaal niet bij paste. Maar zo zat er meer in waardoor het dus een mix was van alles wat. Een stukje "The Fifth Element" mbt personage, "Blade" mbt sommige acties/scenes, "Suicide Squad" mbt de sfeer, muziek. En prima als je van die films wat wil gebruiken. Maar doe het dan goed en niet zoals ze hier hebben gedaan.

Deze gaat voor mij in het lijstje van slechtste films 2017.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]1 / 10
Ik had de film een paar dagen geleden gezien en was 'm alweer kwijt tot ik je review zag. Het ging nergens over en dat is niet altijd noodzakelijk altijd even erg, deze film is helaas nauwelijks onderhoudend. een 2 van mij.

edit: wat ik wel leuk vond is dat ie eerder op Netflix was dan in de bios - dat mag van mij vaker. Bij een heel goede film zou ik nog naar de bios kunnen gaan.

franssie wijzigde deze reactie 30-12-2017 22:31 (3%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Hobbykok
  • Nu online
quote:
Paulus07 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:15:
Het had aan het eind een behoorlijk Bad Boys gehalte met te geforceerde "humor" wat er totaal niet bij paste. Maar zo zat er meer in waardoor het dus een mix was van alles wat. Een stukje "The Fifth Element" mbt personage, "Blade" mbt sommige acties/scenes, "Suicide Squad" mbt de sfeer, muziek. En prima als je van die films wat wil gebruiken. Maar doe het dan goed en niet zoals ze hier hebben gedaan.
Toch best knap dat ze van zo'n mix zo'n matige film weten te maken :D

Ik heb hem zelf een 5 gegeven, vond de locaties / effecten e.d. wel indrukwekkend, maar het verhaal... tja...

Hobbykok wijzigde deze reactie 30-12-2017 22:28 (8%)

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:07
Inmiddels The Last Jedi gezien, en heb Valerian <etc> nogmaals gezien. Ik ben van mening dat Valerian fors ondergewaardeerd is. Niet dat het de beste film ever was, maar het script was niet zo slecht als soms wordt gesteld.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• vanaalten
Eigenlijk ben ik het grotendeels wel eens met Mirved in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]".
De nodige scenes voegen uiteindelijk niets toe aan het verhaal. De grootste 'overbodigheid' was wat mij betreft
spoiler:
het hele stuk van die twee die naar die casino-planeet gaan, master-codebreaker zoeken (en dan genoegen nemen met een ander die ze toevallig maar vinden), dan het ruimteschip van de bad guys inbreken, bij de tracker aankomen - en dan, gaat dit hele verhaaldeel als een nachtkaarsje uit zonder dat het echt iets heeft toegevoegd.

Wat ik daarnaast nog niet snap:
spoiler:
Er wordt, vlak voor die 30 schepen het hoofdschip verlaten, nog even snel iets gemompeld over dat al die kleintjes toch niet gevolgd worden en de bad guys achter het hoofdschip aan zullen blijven gaan. Vervolgens lijkt het er op dat dat niet waar is en dat dankzij de praat van die not-so-master-codebreaker men weet dat ze die 30 schepen moeten hebben. Maar: HOE kon die codebreaker dat sowieso weten? Dat hele plan was supertopsecret...

Dus, de nodige stukken die wat raar en onlogisch voelden, maar desondanks: ik heb mij prima vermaakt. Het zag er weer mooi uit, wat humor, spanning en een goed vervolg op de hele starwars reeks. Goed genoeg voor een 7.
7 / 10

• heuveltje
  • Laatst online: 19:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bright (2017)
Sja Smaken verschillen blijkbaar :)
Ik ben zelf redelijk fan van het shadowrun universum, en had gehoopt dat dit in een zelfde soort universum afspeelde. Dat bleek niet zo te zijn. Het is meer een standaard actie film met een dun vernislaagje shadowrun erover. Dat gezegd hebbend vond ik het een goede actiefilm. Hij is niet herinderingswaardig, maar ik hen me er 2 uur perfect mee vermaakt. ! Mag Netflix vaker doen.
8 / 10
quote:
ijdod schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:04:
Inmiddels The Last Jedi gezien, en heb Valerian <etc> nogmaals gezien. Ik ben van mening dat Valerian fors ondergewaardeerd is. Niet dat het de beste film ever was, maar het script was niet zo slecht als soms wordt gesteld.
Blijkbaar verschillen smaken echt, dat was het wat mij betreft wel :P

heuveltje wijzigde deze reactie 31-12-2017 17:21 (10%)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 18:04
Before Sunrise (1995)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 101 min | MPAA: R
Ik zat gisteravond te twijfelen welke film ik zou kijken, tot mijn oog op deze film in de kast terecht kwam. Ik weet zeker dat ik hem al eens eerder heb beoordeeld, alleen geen idee welk cijfer ik hem destijds heb gegeven (zal minstens een jaar of 2 geleden zijn). Before Sunrise is een rustig voortkabbelende film die eigenlijk alleen bestaat uit gesprekken tussen Amerikaanse tourist Jesse en Franse studente Celine, terwijl ze het nachtleven van Wenen verkennen. Als je het dan toch voor elkaar krijgt de kijker anderhalf uur lang te blijven boeien (zelfs voor de tweede keer), vind ik dat een mooie prestatie. Twijfel nu om het tweede deel van de trilogie, Before Sunset, ook nog een keer te kijken :)
7 / 10

• MrVegeta
  • Laatst online: 18:43

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@AcidBurn ik vond de tweede leuker, en de derde nog beter. Maar het is wel meer van hetzelfde.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:07
quote:
heuveltje schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:54:
Blijkbaar verschillen smaken echt, dat was het wat mij betreft wel :P
Als ik Valerian vergelijk met The Last Jedi, is het script van die laatste met afstand slechter. Acteerwerk vergelijkbaar (beiden met ups en downs). De dialoog liep iets beter in Jedi, maar dat is mijns inziens meer aan de regie (hoe vaak laat je een take opnieuw doen) dan aan het script per se. Beiden hebben deus ex machina momenten en plotholes, maar mijns inziens heeft Jedi daar beduidend meer last van.

Ik maak daarbij de kanttekening dat ik normaal geen kritische kijker ben. Zolang ik vermaakt word boeit het me niet zo, totdat de plotholes zo groot worden dat je er niet meer omheen kan. Dat punt heb ik bij Valerian niet bereikt (2e keer kijken was kritischer, op zoek naar issues). Jedi had dat wel, en dan heb ik niet niet over zaken als het niet eens zijn met het canon ("Dat zou Luke nooit doen").

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• 18327
  • Niet online
Atomic Blonde (2017)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Charlize Theron speelt de rol van een MI6-agente die naar Berlijn wordt gestuurd om een lijst van dubbelagenten in handen te krijgen en een mysterieuze dubbelspion, "Satchel", te ontmaskeren. In Berlijn krijgt ze op gewelddadige wijze te maken met de KGB, de Stasi en is de rugdekking van Mi6 slecht.

Deze film heeft een heel eigen sfeer. De soundtrack bestaat uit typische jaren '80-synthesizer muziek (denk aan "99 Luftballone"), de actie is gestileerd en goed uitgebeeld en de personages zijn kleurrijk, vooral het hoofd van de MI6-afdeling in Berlijn. Charlize Theron speelt een spion die haar mannetje staat, zowel verbaal als fysiek en is geloofwaardig in die rol. De film boeit van begin af aan en is diepgaander dan je in eerste instantie zou verwachten.

Het grootste probleem dat ik met deze film had is dat het lastig is om het overzicht te behouden. De hele tijd moet je je aandacht erbij houden omdat je anders op cruciale momenten informatie mist, waardoor je een stukje van de plot mist. Het is niet onoverkomelijk en tegen het einde wordt alles wel goed duidelijk maar verwacht niet dat deze film het je makkelijk maakt.

Maar al met al was ik positief verrast. Ik had een actie niemendalletje verwacht. Op het vlak van actie doet deze film het heel goed maar een niemendalletje is het absoluut niet.
7 / 10
Molly's Game (2017)
IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 140 min | MPAA: R
Jessica Chastain speelt Molly Bloom, een professionele skiër die na een ongeluk het skiën naast zich neer moet leggen en zich toewijdt aan het organiseren van grote pokeravonden waarin de spelers makkelijk een miljoen of meer kunnen verliezen. Ze komt in een schimmige wereld terecht, eentje die zich niet laat kenmerken door diepgaande vriendschappen. Integendeel: geld, geld, geld.

Deze film is niet wat je zou verwachten aan de hand van de trailer. Jessica Chastain speelt heel overtuigend een duidelijk intelligente jonge vrouw die met een aanstekelijk optimisme haar problemen tackelt, maar tegelijkertijd niet altijd de consequenties kan overzien van haar handelen. Molly's Game is in de basis voor een duidelijke bestudering van Molly Bloom, van wie zij is en wat haar beïnvloedt. Aan de hand van gesprekken met haar advocaat, gespeeld door een overtuigende Idris Elba (fun fact: hij is Brits, maar zijn Amerikaans accent is goed), wordt haar leven gereconstrueerd.

Ik was erg te spreken over deze film, vooral omdat hij een goede combinatie is van enerszijds een vlot verhaal dat met vaart erin wordt verteld en anderszijds een goede uitdieping biedt van de hoofdpersoon. Hij biedt een inkijk in de wereld van de high rollers, de mensen die teveel gokken en teveel verliezen. Molly Bloom is een persoon voor wie je makkelijk empathie voelt, ook al maakt ze verkeerde keuzes. De film weet een goede balans te slaan tussen het aantrekkelijk maken van high stakes poker en aan de andere kant laten zien hoe hard die wereld kan zijn. Ik kan hem met een gerust hart aanraden.
8 / 10
Argo (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 120 min | MPAA: R
Stel je voor: je werkt in de Amerikaanse ambassade in Iran in 1979. Jouw regering steunt de shah, maar de bevolking van Iran is zijn onderdrukking zat en pleegt een coup. Jouw regering verleent de shah asiel en jij mag aan de plaatselijke bevolking uitleggen waarom. Je bent een van de 62 medewerkers van de ambassade en een boze meute Iraniërs weet de ambassade binnen te dringen. Jij, en met jou 5 anderen ontsnappen uit de ambassade. Je verstopt je in het huis van de ambassadeur van Canada. Wat nu?

Het enige logische antwoord: een CIA-medewerker doet alsof hij Canadees is, een film maakt en in Iran locaties wil scouten en in de tussentijd probeert hij jou en je collega's uit het land te smokkelen. Het is het waargebeurde, licht gestoorde idee dat indertijd echt is uitgevoerd. Argo laat zien hoe het allemaal in zijn werk ging.

Ben Affleck is een hit or miss acteur in mijn boekje. Als hij het goed doet, doet hij het heel goed, maar in sommige gevallen doet hij het niet goed. Gelukkig is Argo een film waarin hij wel goed de rol speelt van Tony Mendez, de CIA-medewerker die de mensen uit Iran moet bevrijden voordat ze gelyncht worden door een boze Perzische menigte. De plot is ronduit absurd, maar soms is de werkelijkheid stranger than fiction, en dit verhaal leek wel voorbestemd om verfilmd te worden.

Ik heb een paar problemen met deze film. Hij is hier en daar wat simplistisch. De Iraanse menigtes schreeuwen van alles, maar nergens is duidelijk waarom ze precies op straat zijn. Nu weet ik wel waarom dat indertijd zo was, maar de film had dit wel wat meer mogen verduidelijken. Nu worden ze wel heel makkelijk neergezet als moordlustige bende zonder verdere motieven. Verder gebeurt er eigenlijk niet eens zo heel veel. De film is van begin af aan spannend, begrijp me niet verkeerd, maar als je aan het einde terugblikt, kun je je afvragen waarom dit verhaal niet in een kortere tijdsspanne verteld had kunnen worden.

En toch, als puntje bij paaltje komt: dit is gewoon een goede film. Het is niet de beste die ik ooit heb gezien, maar zeker niet de slechtste. Verder komt Iran in films niet zo heel veel aan bod en het is wel eens verfrissend om dat land in een film te zien. Het heeft een rijke historie en zelfs de verfilming van de rellen is al interessant. Kortom: een aanrader.
7.5 / 10
The Martian (2015)
IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13
Ergens in de nabije toekomst is er een bemande ruimtemissie naar Mars. Matt Damon maakt daar onderdeel van uit. De stormen op Mars zijn van een epische schaal, en zo gebeurt het dat Matt Damon geïsoleerd raakt van de rest van de bemanning en hij alleen achterblijft op Mars. Hij heeft niet veel tot zijn beschikking: een soort grote tent met wat eten, zijn ruimtepak en gelukkig genoeg zuurstof om even te overleven. En zo begint een worsteling van Mark Watney (Matt Damon) om in leven te blijven en contact te krijgen met aarde of de rest van de bemanning zodat hij uit zijn precaire situatie gered kan worden.

Er had veel mis kunnen zijn met deze film. Watney krijgt natuurlijk een heel groot gedeelte van de film de aandacht en als hij een saai personage was geweest, was deze film bij voorbaat al kansloos. Gelukkig is hij dat niet. De film wisselt op slimme wijze tussen zelfopgenomen "vlogs" van Watney, shots van Watney die een probleem oplost, de rest van de bemanning, mooie panaroma-shots van Mars en het personeel van NASA op aarde. Alle plots zijn fascinerend en interessant: de overleving van Watney, de enorme problemen die NASA heeft om Watney weer terug op aarde te krijgen, de reëele morele problemen van de rest van de bemanning.

Er zit een prettig tempo in deze film. Hij is snel genoeg om spannend te zijn, maar langzaam genoeg om een besef van wanhoop mogelijk te maken. Matt Damon speelt een overtuigende, ietwat sarcastisch optimistische rol van een man die alles tegen heeft maar zich er met optimisme en realisme doorheen wil slaan. Op aarde is er genoeg aandacht voor de technische problemen (zoals ontdekken hoe ze met Watney kunnen communiceren) en aan boord van het ruimteschip waar Watneys bemanning zich bevindt wordt gediscussieerd over wat nu te doen.

Ik ben goed te spreken over deze film. Er zitten een paar dingetjes in die me licht stoorden, maar absoluut niet genoeg om me te doen afknappen. Zo vond ik de Chinees-Amerikaanse samenwerking wat vergezocht en te patriottisch Amerikaans. Dat maakt echter maar een heel klein onderdeel uit van de film. Een iets groter probleem was dat de techniek niet altijd even realistisch was. Maar aan de andere kant: er wordt nooit gezegd in welk jaar deze film zich afspeelt, dus wat maakt het eigenlijk uit?

Conclusie: goede film, absoluut aan te raden voor elk publiek.
8 / 10

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Atomic Blonde (2017)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
Blij vlagen leuke actiefilm, die teveel zwakke stukken kent om echt interessant te zijn. Jammer.
5.5 / 10

Resident Evil: The Final Chapter (2016)
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: R
Leuk om het verhaal af te ronden, maar sterk wordt het nooit. Gelukkig past-ie daarom prima bij de rest van de serie. Meer dan een 5,5 wordt het eigenlijk nooit. Grootste pluspunten zijn Mila Jovovich en Ali Larter, want die kicken ass. Voor de rest is het niet heel bijzonder, maar nog wel een beetje vermakelijk op sommige momenten.
5.5 / 10

The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Film die ik toevallig op tv tegenkwam en die meer dan onderhoudend was. Benedict Cumberbath speelt zoals we van hem gewend zijn, zijn rol met verve en is wederom zeer overtuigend. Goed verhaal, nergens saai.
7.5 / 10

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:20

Cerenas

Light

quote:

Genereer je eigen UBB code review[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]The Room (2003)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 3.6 | Genre: Drama | Runtime: 99 min | MPAA: R
Ben wel benieuwd of je de Entourage serie gezien hebt? Ik denk dat het meer daar een aansluiting op was.

Twitter | LinkedIn | Steam

• 18327
  • Niet online
quote:
Cerenas schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:21:
[...]

Ben wel benieuwd of je de Entourage serie gezien hebt? Ik denk dat het meer daar een aansluiting op was.
Nee, die heb ik niet gezien. Misschien dat dat wat had uitgemaakt, alhoewel ik dat betwijfel. Ik kan gewoon niet over de oppervlakkigheid heen stappen.

Ik ben het wat dat betreft grondig eens met Mark Kermode, die in zijn review de film beter fileert dan ik ooit zou kunnen. :)

• Hobbykok
  • Nu online
Asmodeus, ik kan lastig quoten vanaf de ipad, maar het jaar waarin the martian zich afspeelde is uit te rekenen: https://www.yahoo.com/ent...tian-takes-232005009.html

Sowieso een aanrader om de presentaties van Andy Weir over zijn boek (dat verfilmd is) te bekijken op youtube, als tweaker zeer boeiend hoe hij alles heeft berekend en kloppend gemaakt met zijn eigengeschreven software pakket. Zeer interessante lectures van hem bij google e.d. zijn daar te vinden.

Boek is nog beter dan de film trouwens. Verhaal achter het boek is ook erg vermakelijk, het verhaal kreeg voor mij veel meer meerwaarde (ik had het boek al gelezen voordat de film gemaakt werd, zijn twitter volgen bij het maken van de film was ook heel tof, de eerste beelden van dat karretje, concept art).

Dik nerd materiaal, maar er zit zoveel meer achter en ik heb flink genoten van dit hele proces.

Hobbykok wijzigde deze reactie 01-01-2018 22:41 (5%)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:31
Na bijna twee weken toch eindelijk de film kunnen zien in Imax. De bioscoop zat nog steeds erg vol en reserveren was niet makkelijk. Ik kan genieten van Star Wars maar ben geen die hard fan. De film was prima te pruimen. Leuke scenes, mooi in beeld gebracht en heb me geen moment verveeld. Echt een hoogvlieger was het voor mij ook niet.

spoiler:
Zo had Luke Skywalker niet de rol die ik had gehoopt. Voor zo'n grote naam zou je toch een mooie training verwachten of vechtscenes, maar dat viel tegen. Ook de actie van de paarsharige admiraal snapte ik niet goed. Pas toen bijna alle reddingsshuttles kapot waren geschoten draaide ze om en ging ze kamikaze op het grote schip. Als je toch al ten dode bent opgeschreven, draai je dan wat eerder om en red meer schepen. En de scene van Leia in space vond ik echt heel raar.
7 / 10

• AcidBurn
Before Sunset (2004)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 80 min | MPAA: R
Gisteravond toch het tweede deel van de trilogie nog een keer gekeken.
Ik vind hem niet zo goed als deel 1, maar het geheel is wel een logisch vervolg.
Allebei zijn ze ouder en volwassener geworden. Jesse is wat rustiger geworden, Celine heeft haar passie in milieu activisme gevonden. Maar beiden hebben ze die ene dag in Wenen nooit kunnen vergeten. Het gesprek dat voortkomt uit een ontmoeting bij zijn boekpresentatie is in eerste instantie erg ongemakkelijk, maar dit zijn 2 personen met een geschiedenis die al snel weer verder gaan met hun beider visie delen over zaken die hen nu bezig houden. Wat ik zelf wel een leuk detail vind,
spoiler:
is dat ze beiden meerdere malen een poging doen tot fysieke toenadering met een arm of hand om de ander te steunen maar uiteindelijk toch niet doen. Ze hebben de geschiedenis, maar ze weten niet genoeg van elkaars huidige relationele situatie en dat houdt ze tegen.
Dat houdt het verhaal geloofwaardig in mijn ogen.

Wat ik ook wel interessant vond: Delen van de gesprekken lijken (net als in deel 1) on the spot verzonnen te zijn, maar werkelijk elk woord is geplanned en geoefend. Dat het dan toch zo spontaan overkomt is een compliment voor Ethan Hawke en Julie Delpy. Denk dat ik dadelijk het laatste deel, Before Midnight, ook opnieuw ga kijken. Ik geef dit deel nu een 6,5 omdat het verhaal me toch wat minder wist te boeien dan het eerste deel, maar de gesprekken zijn nog steeds wel leuk.
6.5 / 10

• heuveltje
  • Laatst online: 19:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
ijdod schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:12:
[...]

Als ik Valerian vergelijk met The Last Jedi, is het script van die laatste met afstand slechter. Acteerwerk vergelijkbaar (beiden met ups en downs). De dialoog liep iets beter in Jedi, maar dat is mijns inziens meer aan de regie (hoe vaak laat je een take opnieuw doen) dan aan het script per se. Beiden hebben deus ex machina momenten en plotholes, maar mijns inziens heeft Jedi daar beduidend meer last van.

Ik maak daarbij de kanttekening dat ik normaal geen kritische kijker ben. Zolang ik vermaakt word boeit het me niet zo, totdat de plotholes zo groot worden dat je er niet meer omheen kan. Dat punt heb ik bij Valerian niet bereikt (2e keer kijken was kritischer, op zoek naar issues). Jedi had dat wel, en dan heb ik niet niet over zaken als het niet eens zijn met het canon ("Dat zou Luke nooit doen").
IK heb jedi (nog) niet gezien, Maar ik vraag me dan wel af hoe slecht die moest zijn. :)
Bij valerian was ik me continu aan het afvragen : 1 Wtf gebeurt er nou eigenlijk, 2 en waarom moet me dat boeien? Ik had bij die film echt het idee dat beson bepaalde visual-settings voor ogen had, en daarna in 5sec een soort plot heeft bedacht om die met elkaar te verbinden. Ik vermoed dat dat minder zou worden als je de strips gelezen hebt ?

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Schindler's List (1993)
IMDb: 8.9 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 195 min | MPAA: R
Ik had de film al 1 á 2 keer deels gezien, maar destijds was ik een stuk jonger en had ik er niet heel veel interesse in, waardoor er maar weinig was blijven hangen. Dat kwam goed uit, want zo leek het net alsof ik de film voor de eerste keer zag (op sommige fragmenten en scenes na). Dit is toch wel een enorm goede film. Ik ben laatst naar Krakau geweest en heb tijdens mijn bezoek aan de stad zowel Auschwitz I als Auschwitz II (Auschwitz - Birkenau) bezocht. Daarnaast ben ik ook naar de fabriek van Schindler geweest.

Na het bezoeken van de fabriek, die is omgebouwd tot museum, wilde ik graag de film nog eens zien. Doordat ik deze dingen nu bezocht heb, maakte de film veel meer indruk op me. De setting, het zwart-wit beeld, alles klopt gewoon. Enorm goede acteer prestatie ook van Liam Neeson die de rol van Oskar Schindler vertolkt.

Als je deze film nog niet gezien hebt, of je hebt hem veel te lang geleden gezien, is het zeker aan te raden deze (nogmaals) te kijken!
9 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• LA-384
The Foreigner (2017)
Hoewel het verhaal en de uitwerking ervan zeker niet uniek zijn, voelt deze film toch niet als een 13-in-een-dozijn film. Jackie Chan speelt eens niet een komisch karakter en weet zeker de eerste 30 minuten de rol van een gebroken man (door het verlies van zijn dochter) best goed te vertolken. Nou denk ik wel dat de geleefde kop van Chan hier een belangrijk deel speelt.

Naast Jackie Chan is er ook een rol weggelegd voor Pierce Brosnan. In eerste instantie had ik em niet herkend. Brosnan heeft hier het uiterlijk van een harde politicus met een duister verleden. Helaas komt dat in de film niet echt aan de orde.
spoiler:
Het wordt wel benoemd, maar wordt verder niet uitgewerkt
Enkele filmposters zijn naar mijn mening dan ook wat misleidend en ik denk dat er meer actie uit gehaald had kunnen worden.

De actie tussen Chan en de random badguys is dan wel weer ruim voldoende uitgevoerd, zonder over te gaan in een zogenaamde terminator-modus zoals je wel vaker ziet in wraakfilms en Aziatische films.

Hoewel het verhaal met de IRA te maken heeft en Brosnan (zo blijkt) zelf ook Iers is, vind ik het accent toch vooral vervelend. Net zoals met Nederlandstalige films, komt het Ierse accent niet echt dreigend over, waardoor de ernst van de situatie niet echt duidelijk weergegeven wordt.

Het einde van de film had ik eigenlijk ook liever anders gezien.
spoiler:
De hoofdpersoon is zijn hele gezin verloren en heeft eigenlijk niets om nog voor te leven, behalve dan misschien de medewerkster (Lam) van zijn restaurant, waar de "klik" eigenlijk maar van één kant lijkt te komen. De film was sterker geweest als Chan ook het loodje zou leggen ala Wolverine in de film Logan.

Ondanks wat kritiekpuntjes heb ik me toch kunnen vermaken met deze film.

The Foreigner - 7/10
7 / 10

• AcidBurn
Before Midnight (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 109 min | MPAA: R
Het laatste deel van de Before trilogie. Deze gaat een beetje anders dan de eerste 2. Geen toevallige ontmoeting, maar 9 jaar later tijdens een dagje op vakantie. Deze film vind ik de meest realistische van de 3. Het typische geruzie van een stel dat al jaren bij elkaar is en dat de passie en het vuur grotendeels kwijt is, maar nog wel van elkaar houdt. De manier waarop ze op elkaar reageren, komt zeer geloofwaardig op mij over. Het is misschien de minst leuke van de 3 films, maar ik vond het wel de beste.
7.5 / 10

• 18327
  • Niet online
quote:
Hobbykok schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:38:
Asmodeus, ik kan lastig quoten vanaf de ipad, maar het jaar waarin the martian zich afspeelde is uit te rekenen: https://www.yahoo.com/ent...tian-takes-232005009.html

Sowieso een aanrader om de presentaties van Andy Weir over zijn boek (dat verfilmd is) te bekijken op youtube, als tweaker zeer boeiend hoe hij alles heeft berekend en kloppend gemaakt met zijn eigengeschreven software pakket. Zeer interessante lectures van hem bij google e.d. zijn daar te vinden.

Boek is nog beter dan de film trouwens. Verhaal achter het boek is ook erg vermakelijk, het verhaal kreeg voor mij veel meer meerwaarde (ik had het boek al gelezen voordat de film gemaakt werd, zijn twitter volgen bij het maken van de film was ook heel tof, de eerste beelden van dat karretje, concept art).

Dik nerd materiaal, maar er zit zoveel meer achter en ik heb flink genoten van dit hele proces.
Bedankt voor de tip, ik ga me er eens in verdiepen. Ik vond het echt een goede film. :)

Logan (2017)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: R
Ik moet iets bekennen: afgezien van Deadpool houd ik niet van Marvel-films. Ze hebben hetzelfde probleem als veel Transformers-films voor mij: aan de ene kant willen ze een realistische wereld schetsen, aan de andere kant gaan zetten ze teveel in op volslagen onrealistische superhelden. Ik snap dat er mensen zijn die ervan houden, maar ik reken mezelf er niet toe. Ofwel je maakt een geloofwaardig superheldenverhaal zoals Christopher Nolan deed met zijn Dark Knight-reeks, of je maakt een film die volledig onrealistisch is zoals Lord of the Rings. Alles daartussen vind ik schipperen.

Ik begon dus met een verse hoeveelheid tegenzin aan Logan. De X-men reeks heb ik geprobeerd te kijken, maar ik kwam er gewoon niet doorheen. Logan is echter verfrissend. Wolverine is oud, krakkemikkig en hij zorgt voor Professor X, die door een enorme hoeveelheid medicijnen niet meer in staat is te doen wat hij altijd deed. Dat is misschien maar goed ook, want in het tijdperk waar deze film zich afspeelt zijn mutanten volkomen ongewenst.

Goed, ik ga verder niet teveel in op het verhaal. Ik wil namelijk iets voor jou overlaten, omdat ik je deze film aan kan raden. Logan is gritty. Er zit veel grafisch geweld in deze film, iets wat ik niet had verwacht. Logans klauwen slaan bloederige wonden, nergens wordt het geweld afgezwakt om het geheel maar PG-13 te houden. Dat maakte deze film voor mij verfrissend. Opeens voelen de gevaren en problemen veel echter aan, veel dringender. Het verhaal is goed, de special effects meer dan uitstekend (ze vallen nergens uit de toon), de acteurs zijn overtuigend en de film balanceert de actie uitstekend met het vertellen van een verhaal. Ik heb eigenlijk weinig op deze film aan te merken en ben blij dat ik hem gezien heb.
8.5 / 10

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

ByteMe_

↻ Refresh

Blade Runner 2049 (2017)
IMDb: 8.4 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 164 min | MPAA: R

Ik heb deel 1 niet gezien, dus het was even in het verhaal komen, maar steeds vallen er meer puzzelstukjes op hun plaats. Ik vond het echt een zeer audiovisueel sterke film en een goed verhaal. De film duurt wel echt lang, maar dat zorgt niet voor verveling.

8.5 / 10

The Institute (2017)
IMDb: 4.0 | Genre: Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R

Deze film was voor mij beduidend minder, ongeloofwaardige cast en nogal vreemde lugubere scenes met een vreemd verhaal

spoiler:
Isabel vond ik nogal een irritant personage. Ze wilt zogenaamd een sterke zelfstandige vrouw zijn, maar loopt overal lief te lachen in het begin en doet eigenlijk alles wat dokter cainz voorsteld, nogal erg goedgelovig dus en naief. En opeens wilt ze ook niets van haar broer meer weten, terwijl het lijkt alsof ze juist een goede band hebben. En ze is zogenaamd getransformeerd naar een nieuwe persoonlijkheid, maar opeens weet ze weer wie ze is

Geen aanbeveling.

5 / 10

Logan Lucky (2017)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13

Eindelijk weer eens een komedie die ik durfde te kijken zonder weer het gevoel van de zoveelste cliche grappen / dooddoeners.
Jimmy Logan(Tatum) was echt een mooi karakter als simpele ziel die alles behalve een regelaar is. Adam Driver als Clyde , de broer van Jimmy deed het ook erg goed. En dan komt ook Mr Bond Daniel Craig langs, waarvan ik in eerste instantie niet veel had verwacht in een komedie, echter ook hij sloot goed aan in dit opvallende trio.

Een prachtige film die tegelijekrtijd niet uitspringt qua geloofwaardigheid, maar leuk genoeg om te kijken vond ik.

7 / 10

ByteMe_ wijzigde deze reactie 02-01-2018 20:16 (20%)

• 18327
  • Niet online
Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: R
Mad Max was in de jaren '80 een populaire franchise, populair genoeg om te leiden tot een vervolg in 2015. Voor de mensen die nog onbekend zijn met de franchise: Max Max speelt zich af in een post-apocalyptische wereld en draait om Max die probeert te overleven. Meer dan dat kan ik je er eigenlijk ook niet over vertellen omdat ik de originele films nooit gezien heb. Fury Road wel daarentegen.

En waar moet ik beginnen? Ik denk de pluspunten. Mad Max: Fury Road heeft een mooie, post-industriële stijl. Denk aan modder, roestig staal, olie, zweet. Gooi daar een snufje gestoordheid overheen en je krijgt voertuigen die volslagen belachelijk zijn, van voertuigen die volledige bands vervoeren met twintig speakers tot uitlaten waar meer vuur dan rook uitkomt. Het ontwerp van de voertuigen spreekt tot de verbeelding en is goed uitgevoerd.

Een ander pluspunt zijn de acteurs. Charlize Theron en Tom Hardy zijn beide goede acteurs. Helaas wordt dat pluspunt wat afgezwakt door het totale gebrek aan interesse die ik voor hun personages kon opbrengen. Max doet het grootste gedeelte van de film eigenlijk niks (letterlijk) en er mist een interessant personage dat dynamiek aan Charlize Theron kan toevoegen. Oh, en dan heb ik het nog niet gehad over het accent dat Hardy probeert te doen, want dat mislukt op elke denkbare manier.

En dat is het grootste manco van de film. Hij is gewoonweg niet interessant. Het lijkt alsof er veel opbouw in de film zit, maar uiteindelijk leidt het allemaal tot niks. Een groep mensen die je niet kent wordt achterna gezeten door een andere groep die je niet kent. Waarom zou mij dat iets boeien? Oh, ze gaan linksaf. Okay. Iedereen roept dat ze linksaf gaan, dus dat zal wel belangrijk zijn. Oh, wacht, het is toch niet interessant. Laat maar. Goh, er gaan weer wat auto's over de kop. Lekker belangrijk, ik ken de mensen in de auto toch niet. Wat maakt het uit als de hoofdpersonen er geen consequenties van ondervinden?

Kortom, Fury Road is vorm boven functie in optima forma. De film is mooi ontworpen, goed vormgegeven maar mist elke vorm van inhoud en dat maakt hem uiteindelijk vooral saai, alle goede bedoelingen ten spijt. Tom Hardy en Charlize Theron hadden een beter script verdiend.
4 / 10

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:58
Downfall (2004)
IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 156 min | MPAA: R
Zo goed!!
9 / 10

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:32
quote:

Soof (2013)[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
Sex and the City 2 (2010)[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]0.5 / 10

The Room (2003)[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
De film Entourage ga je alleen waarderen als je de serie hebt gekeken, het was voor mij een waardige afsluiting van een geweldige serie.

BlaBlaBla

• Piet_Piraat7
Bright (2017)
Ik kon er maar moeilijk in komen. De eerste helft van de film vond ik zelfs vrij vervelend. Volgens mij komt dat omdat er geen 'likeable' figuren in de film zitten, behalve de orc. Mensen doen naar, irritant, overdreven (ook Will Smith). De tweede helft van de film was iets beter te pruimen, maar dit is absoluut geen hoogvlieger.
5 / 10

• Malfunctions
  • Laatst online: 19:59
quote:
Strider schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:50:
[...]

De film Entourage ga je alleen waarderen als je de serie hebt gekeken, het was voor mij een waardige afsluiting van een geweldige serie.
Ik vond de serie ook heel erg tof, hoewel de laatste 2 seizoenen duidelijk minder waren. Maar de film vond ik heel erg matig, en kan me voorstellen dat als je de serie verder niet kent dat het dan helemaal niks is.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• 18327
  • Niet online
Ik heb de film beoordeeld zoals ik hem gezien heb. Ik heb de serie niet gezien maar ik betwijfel of die me op andere gedachten kan brengen. Ik vond de hebzucht en het egoïsme in de film namelijk erg storend. Maar goed, een recensie is een mening en als je er minder aanstoot aan neemt, kan ik me voorstellen dat je misschien nog plezier beleeft aan de film.

The Foreigner (2017)
The Foreigner is niet de film die ik verwacht had, maar hij heeft me op een positieve manier verrast. Jackie Chan ken ik vooral als over the top vechtsport-expert, iemand die zich met zijn vuisten en lenigheid uit elke situatie kan redden. In deze film speelt hij een nederige immigrant wiens leven draait om het geluk van zijn dochter. Als zijn dochter in het begin van de film opgeblazen wordt bij een terroristische aanslag neemt hij zich voor om wraak te nemen.

Het lijkt een film van het type Taken, Payback of John Wick, maar dat is deze film niet. Niet dat er iets mis is met die films, ik vind ze heerlijk weg kijken en kan er zeker van genieten, maar deze film brengt een extra dimensie toe: de politiek rondom de IRA en hoe die zich vormgeeft in de moderne politiek van Noord-Ierland. Jackie Chan speelt goed understated: zijn emoties blijken uit zijn handelingen, niet zozeer zijn mimiek of lichaamshouding. Beetje bij beetje wordt er meer prijsgegeven over wie hij is en waar hij vandaan komt zonder dat het expliciet wordt benoemd. Dat maakt dat er een goed tempo in de film zit.

Naast zijn understated manier van acteren is de hoofdrolspeler ook lang niet de Jackie Chan zoals we die uit veel andere films kennen. Het vechten doet soms wat klunzig aan, zijn plannen pakken lang niet altijd uit zoals hij verwacht en je merkt dat je hier met een radeloze vader te maken hebt die gewoon wil weten wie er verantwoordelijk is voor de dood van zijn dochter. Het verdriet vond ik goed zichtbaar en zijn acties laten zijn vastberadendheid zien.

Zoals gezegd, naast het verhaal van een vader die wraak wil speelt ook de politiek in de IRA een rol. Liam Hennessy, gespeeld door Pierce Brosnan, is een voormalige terrorist die nu het gezicht is van de Ierse onafhankelijkheidsbeweging en vastberaden om de onafhankelijkheid via legale wegen te bereiken. Deze subplot pakt goed uit in deze film en voegt verdieping toe, zonder dat het ten koste gaat van de actie.

Al met al: een goede film. Een paar kritiekpuntjes zijn er wel: sommige onderdelen kon ik vantevoren al aan zien komen en het duurt even voordat ik het verband kon leggen tussen bepaalde plotonderdelen. Ik ga ze niet verklappen, maar het zorgt er wel voor dat ik niet tot een 8 maar tot een ruim verdiende 7,5 kom.
7.5 / 10

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14:08
Salyut-7 (2017)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 111 min | MPAA: N/A
Waargebeurde (volgens mij wel lichtelijk aangedikte) Russische film over het ruimte station Salyut die in de problemen komt in 1985 midden in de koude oorlog. Mooi om de Russische kant te zien, en ze spreken dan ook Russisch. Zeer boeiend verhaal, met prima CGI waarna ik toch op Youtube de echte achtergrond ging opzoeken.
7.5 / 10

• 18327
  • Niet online
quote:
Sniffels schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:08:
Salyut-7 (2017)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 111 min | MPAA: N/A
Waargebeurde (volgens mij wel lichtelijk aangedikte) Russische film over het ruimte station Salyut die in de problemen komt in 1985 midden in de koude oorlog. Mooi om de Russische kant te zien, en ze spreken dan ook Russisch. Zeer boeiend verhaal, met prima CGI waarna ik toch op Youtube de echte achtergrond ging opzoeken.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Interessant. Ik kan hem alleen nergens terugvinden. Draait ie in de bioscoop?

• Trichoglossus
quote:
Asmodeus schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:50:
[...]

Ik gok ergens op internet :+

• arnovos
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Bernie (2011)
IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13
Een zeldzame mix van zwarte comedy, satire en een documentaire. Je moet de setting (Texas, jaren '90) kunnen waarderen en ook het verhaal is niet veelomvattend of diepgelaagd, maar de unieke stijl maakt deze film de moeite waard. De belangrijkste reden om deze film te kijken is dat deze perfect illustreert dat de waarheid soms vreemder is dan fictie.
8.5 / 10

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14:08
quote:
Asmodeus schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:50:
[...]

inderdaad "ergens" op internet.. zou alleen niet de nederlandse ontertiteling aanraden, die hebben ze volgens mij gecopy-paste in google translate..

• Malfunctions
  • Laatst online: 19:59
Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13
Soms doet een film precies wat je verwacht, en de reboot van Jumanji is er zo een. De film neemt zichzelf niet al te serieus en biedt puur popcornvermaak. Wat mij betreft hebben ze het idee uit de originele film prima weten te vertalen naar een moderne setting.
Dit keer verandert het bordspel in een videogame en zuigt eerst 1 en later nog 4 tieners het spel in. Ze moeten de game uitspelen om weer uit het spel te komen. Het groepje van 4 is clichématig natuurlijk een stel dat niks met elkaar heeft, maar dat gaandeweg leert samenwerken en uiteindelijk vriendschap sluit. Maar het wordt in deze film leuk gebracht, dus vond ik het niet storend. Jack Black doet een redelijk geslaagde imitatie van een self-absorbed Amerikaans meisje van 16, The Rock doet het goed als overduidelijke actieheld en Karen Gillan is bepaald niet vervelend om naar te kijken. Zelfs Kevin Hart kon ik hebben terwijl ik hem meestal vooral irritant vind.

Geen verwachtingen, verstand op nul en dit is een hele vermakelijke film.
7 / 10

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Lan Mandragoran
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:47
Anomalisa (2015)
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Comedy, Drama | Runtime: 90 min | MPAA: R
Een stop-motion film over een man met een saai en uitzichtloos leven. Op een zakenreis ontmoet hij een vrouw die hij eindelijk als anders ziet dan de rest. Ik heb vanaf het begin enorm meegeleefd met het matige leven van de hoofdpersoon en zijn depressieve, grijze en eentonige visie op de mensen om hem heen. De film gebruikt om dit te benadrukken aangrijpende stijlmiddelen
spoiler:
zoals dat (op 1 na) alle karakters exact hetzelfde gezicht en stem hebben
. De film greep me enorm aan en bevat schitterende en kwetsbare momenten. De stop-motion en stemmen zijn fantastisch uitgevoerd. Echt zo'n film waar je nog dagenlang over na kunt denken. Protip: Anomalisa staat gewoon op Netflix!
9 / 10

• MrVegeta
  • Laatst online: 18:43

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Lan Mandragoran schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:37:
Anomalisa (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Comedy, Drama | Runtime: 90 min | MPAA: R
Een stop-motion film over een man met een saai en uitzichtloos leven. Op een zakenreis ontmoet hij een vrouw die hij eindelijk als anders ziet dan de rest. Ik heb vanaf het begin enorm meegeleefd met het matige leven van de hoofdpersoon en zijn depressieve, grijze en eentonige visie op de mensen om hem heen. De film gebruikt om dit te benadrukken aangrijpende stijlmiddelen
spoiler:
zoals dat (op 1 na) alle karakters exact hetzelfde gezicht en stem hebben
. De film greep me enorm aan en bevat schitterende en kwetsbare momenten. De stop-motion en stemmen zijn fantastisch uitgevoerd. Echt zo'n film waar je nog dagenlang over na kunt denken. Protip: Anomalisa staat gewoon op Netflix!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Die heb laatst ook gezien. Het begin was zo raar omdat de stemmen allemaal hetzelfde zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 10:05
Halloween (1978)
IMDb: 7.8 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R
Een tijdloze cult-klassieker die al jaren bij mij op nr. 1 staat als favoriete film allertijden (dus niet beste film allertijden).

Simpel maar krachtig verhaal. Strakke cinematography: wederom simpel en doeltreffend. Een soundtrack die op je zenuwen werkt op een goede manier en die op de juiste momenten instart.

Wat vooral de boventoon voert voor mij is het feit dat je als mens nooit veilig bent. Niet thuis, niet op straat, nergens. Er zijn altijd dreigingen waar geen slot of alarm tegenop kan. Michael Myers heeft psychische problemen; waar deze persoon normaal kan ogen kunnen ook dergelijke gedachten zoals in deze film achter het brein van deze persoon zitten. En de kans is bijzonder groot dat je dergelijke personen al eens getroffen hebt in je leven zonder hier weet van te hebben. Blijf je niet eindeloos beschermen want tegen sommige dreigingen kun je niets doen.

Acteerwerk is matig. Enkele personages worden slecht uitgevoerd en de dialogen zijn niet altijd even sterk. De special effects zijn ook niet om naar huis te schrijven maar dit is te wijten aan het lage budget en de tijd waarin deze film zich afspeelt. Ondanks wat gebreken is Halloween een verdomd effectieve film die spanning weet te brengen ondanks dat je het verloop van het verhaal kunt gissen.
9 / 10
Groundhog Day (1993)
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 101 min | MPAA: PG
"Everything happens kind of the way it's supposed to happen, and we just watch it unfold. And you can't control it. Looking back, you can't say, 'I should've... ' You didn't, and had you, the outcome would have been different."

Mooie film met een top cast en een goede dosis humor. Lekker luchtig en een wijze levensles. De soundtrack past prima bij de film en de film heeft een lekker tempo. De film vervalt nergens in clichés die het romantische genre vaak met zich mee brengt en brengt een lach op je gezicht.
8 / 10

• AcidBurn
The Greatest Showman (2017)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, Musical | Runtime: 105 min | MPAA: PG
First of all: Ik heb een schijthekel aan musicals. De trailer gaf wel aan dat er in gezongen werd, maar ik had niet verwacht dat er zoveel zang in de film zat. Maar als je dat terzijde schuift, is hij voor de rest prima te doen. Vrijwel alle wendingen zijn zeer voorspelbaar., maar dat maakt bij dit soort films verder niet uit. Het acteerwerk is over het algemeen prima, je moet dit soort rollen met volle overtuiging brengen om niet belachelijk over te komen, en dat doet de cast ook. Het plezier dat de acteurs gehad moeten hebben tijdens de opnames, spat er vanaf. Dat maakt een film als deze zelfs voor een musical hater nog te verteren. Een 7 heeft hij wel verdiend, ondanks mijn hekel aan het vele zingen.
7 / 10

• Piet_Piraat7
Voor mede film liefhebbers: kijk even Family Guy seizoen 16 aflevering 5 "Three Directors". Hierbij nemen ze drie regisseurs op de hak en vooral die van Michael Bay is ontzettend grappig.

• fender89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:58
It (2017)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 135 min | MPAA: R
Waar ik gehoopt had op een goede horror-remake, was dit pure komedie in mijn ogen.
Leuk voor een avondje bank hangen met een biertje, maar totaal geen horror ervaring.
Al met al best amusant omdat het zó over de top is.
De IMDB score van 7.6 vind ik zelf wat aan de hoge kant, temeer omdat het niet aan het 'horror gevoel' voldoet m.i.
6.5 / 10

• Muta
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
quote:
vanaalten schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:56:

Wat ik daarnaast nog niet snap:
spoiler:
Er wordt, vlak voor die 30 schepen het hoofdschip verlaten, nog even snel iets gemompeld over dat al die kleintjes toch niet gevolgd worden en de bad guys achter het hoofdschip aan zullen blijven gaan. Vervolgens lijkt het er op dat dat niet waar is en dat dankzij de praat van die not-so-master-codebreaker men weet dat ze die 30 schepen moeten hebben. Maar: HOE kon die codebreaker dat sowieso weten? Dat hele plan was supertopsecret...
spoiler:
Ik meen me te herinneren dat hij het heeft afgeluisterd voordat ze aan bord gingen, dus ze hebben het niet geheim genoeg gehouden

• 18327
  • Niet online
.

18327 wijzigde deze reactie 16-01-2018 13:27 (99%)

• vanaalten
quote:
Muta schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:57:
spoiler:
Ik meen me te herinneren dat hij het heeft afgeluisterd voordat ze aan bord gingen, dus ze hebben het niet geheim genoeg gehouden
Dank.
Ik had het een dag of wat later ook nog in het SW-TLJ topic hier gevraagd (en daarna teruggekeken in een slechte CAM versie):
spoiler:
Terwijl Finn & Rose met dat ruimteschip onderweg zijn van casino naar de vloot communiceren ze even met Poe, die ze verteld dat de vloot met shuttles verder gaat en het moederschip gaan verlaten. DJ zit een rij achter Finn & Rose gezellig mee te luisteren...

...dus het klopt wel, was toch niet - zoals ik eerst dacht - een plothole.

• AcidBurn
Insidious: The Last Key (2018)
IMDb: 8.5 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13
Vraag me af wie dit een 8,5 waard vind, ik niet in ieder geval. In de eerste helft weten ze de sfeer wel goed te brengen, maar later vervallen ze helaas in de overbekende jump-scares. Probleem is dat Elise mij ook helemaal niet boeit. Gooi er nog wat - naar mijn idee misplaatste - humor bij, plus wat leentjebuur spelen bij andere horror franchises, en de film weet niet meer wat hij nou eigenlijk wil zijn, waardoor het uiteindelijk net niks is. Zoals gezegd was in het begin de spanning nog wel aardig, maar daarna werd het cliché na cliché, en ze durven ook geen echte gore meer in de mix te gooien. Het merendeel aan horrorfilms van de laatste 5 jaar zou ik eerder (half) mislukte thrillers willen noemen.
6.5 / 10

• Jorgen
  • Nu online
The Foreigner (2017)
Harde actiefilm / thriller met Jackie Chan en Pierce Brosnan in de hoofdrol. Het verhaal komt erg overeen met Death Wish. Chan verliest bij een terroristische aanslag zijn dochter en gaat op zoek naar de daders. Hij rust niet voordat hij weet wie het zijn en ze verantwoordelijk kan houden. De film is hard en kil en zeer onderhoudend. Brosnan en Chan overtuigen in hun rollen. Leuk om Jackie eens iets anders te zien doen dan de gangbare karate-en-humor die we van hem kennen. Goede film.
8 / 10

• Musicmasters
  • Niet online
Moet gezegd worden ..... het is weer een film topic aan het worden. Met name de laatste posters bedankt. Leuke aparte films gelezen, weer iets om naar uit en naar te kijken.

Heb gisteren zelf deze: IMDB: True Romance (1993) nog eens gekeken. Blijft een toppertje. Slater zou een grote hebben moeten worden (Not!) en Pitt met zijn lullige bijrolletje werd het later. Hoe ironisch. Verder zien we ook Gary Oldman met een klein rolletje. Ik vind die echt een held in latere films. En nog meer grote namen. Aanrader voor de jonkies die deze niet kennen en niet te vergeten geschreven door ........ Tarantino (opletten, komt ook nog stiekem voorbij in de film).

• LA-384
Beyond Skyline (2017)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 105 min | MPAA: R
De film is soort van een vervolg op de film skyline en speelt zich rond dezelfde tijd af. Er is een korte overlap.

Het eerste wat mij opviel is de ontzettend lage kwaliteit van de audiotrack. Er lijkt zeer weinig dynamisch bereik in te zitten, waardoor alles met elkaar versmelt en er totaal geen actie/spanning in de film zit. Dankzij de matige audio gebeurt alles maar gewoon, zonder enige emotie of diepgang.

Het verhaal is verder erg zwak en gaat van de hak op de tak. Er is weinig introductie en als er belangrijke informatie gegeven wordt, gaat dit zo snel dat je het amper kan bevatten. Enkele personages offeren zich op zonder enige verklaring of reden dit te doen. Door de slechte audio en verhaal, heb je ook geen enkele binding met de personages, waardoor hun opoffering ook geen enkele emotionele impact heeft. Zo ook niet op de overige personages overigens. De aliens zijn verder gedurende vrijwel de hele film praktisch onverslaanbaar, tot ze in de laatste minuten met bosjes neergaan, zelfs door toedoen van een ongetrainde metrobestuurster.

De cgi is ook niet zo goed. Het blauwe licht is mooi, maar dat is dan ook vrij eenvoudig te maken. Het grote ruimteschip ziet er niet verkeerd uit, maar dat model is al eerder gemaakt (in deel 1). Waar het misgaat is bij de nieuwe aliens. Meer dan eens merkte ik ook dat de effecten ontbraken of niet op de juiste plek aanwezig waren. Zo ontbrak de zogenaamde muzzle flash van een schietend geweer en zag je enkel een niet bewegende prop. Of een mes dat duidelijk door de lucht gaat, terwijl enkele cm’s verderop iets doorgesneden wordt. Wel komisch, dat dan weer wel. Komisch was ook het eindgevecht, wat me erg deed denken aan de power rangers serie van de jaren 90.

Het is zo jammer. De eerste film was ook al geen sterk nummer, terwijl de aliens best wel potentie hebben, zeker met de introductie van de diverse “soorten” in deze film. In de jaren 80/90 had je veel actiefilms met een zeer mager verhaal (denk aan films met Schwarzenegger, Stallone en van Damme), maar toch waren die vele malen vermakelijker dan deze film. Het mist gewoon een “ziel”.

Ik kan deze film eigenlijk aan niemand aanraden. Tenzij je echt niet meer weet wat te doen, of je bent een groot fan van “zo slecht dat het lachwekkend is”, kun je deze beter overslaan.

Ik schreef deze review tijdens het kijken naar de film, dat zegt eigenlijk al genoeg. Als je de hele film bent doorgekomen, wordt je nog getrakteerd op 2 minuten bloopers. Bij een film van dit kaliber, is dat gewoon tenenkrommend slecht en misplaatst.

Beyond Skyline - 3/10
3 / 10

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
The Infiltrator (2016)
IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 127 min | MPAA: R
Vandaag de film aangezet. Halverwege dacht ik bij mezelf "Volgens mij heb ik 'm al een keer gezien". En dat klopte ook. Er is weinig blijven hangen van de eerste zit, geen idee waarom, want het is best een goede film. Wel genieten om Brian Cranston eens te zien buiten Malcolm in the Middle en Breaking Bad. Dit doet ie ook weer uitstekend.
7 / 10

They say great science is built on the shoulders of giants - not here. At Aperture we do all our science from scratch; no hand holding.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:21
The Hitman's Bodyguard (2017)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: R
Deze film op een van de vele vod diensten tegen gekomen. Ondanks dat het een erg simpele film is heb ik mij toch vermaakt. Samual L Jackson doet waar hij goed in is en wordt daarbij goed geholpen door zijn sidekick. Is het een mooie film? nee. Het is typisch popcorn vermaak maar dan zonder overdreven CGI ( misschien een klein beetje) of 3D effecten die niks toevoegen. Gewoon een leuke zaterdag avond film.
7.5 / 10

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Musicmasters
  • Niet online
De Premier (2016)
IMDb: 6.3 | Genre: Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: N/A
Sinds lange tijd weer eens een Belgisch product. En wederom heb ik genoten van deze film. Het niveau van deze film kunnen ze in Nederland nog iets van leren. Het is bijna een Hollywood actie/thriller in het Vlaams gesproken. De spanning zit er goed in en wat betreft inspanningen de film realistisch te laten zijn, zijn kosten nog moeite gespaard. Spanning zit er goed in en je blijft je tot het einde afvragen hoe dit gaat aflopen. En de chauffeur speelt geweldig. Wat een kwal eerste klas is die vent (moet hij ook zijn in de film). Op Imdb maar een 6,3, maar ik geef hem toch echt een 7,5.
7.5 / 10

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
Voor ons Nederlanders is deze film wel leuk, omdat het voor een vrij groot deel in Nederland afspeelt :P

Ik vond het zelf een beetje teveel 13-in-een-dozijn. De enige reden dat ik nog flarden kan herinneren is dus omdat het in Nederland afspeelde :+ Maar wel vermakelijk zoals je zegt, ik zou 'm een 6 geven.

The devil is in the details.

• Jorgen
  • Nu online
American Made (2017)
Drugs, geld, wapens, de CIA, vliegtuigen, nog meer geld, complotten en nog veel meer geld. De perfecte ingrediënten voor een goede thriller. Alleen was dit meer een feel good movie. :) Ik heb van begin tot eind van deze leuke en spannende film genoten.
8.5 / 10

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:29
quote:
Hahn schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:56:
[...]

Voor ons Nederlanders is deze film wel leuk, omdat het voor een vrij groot deel in Nederland afspeelt :P
Alleen jammer dat het deel wat hoegenaamd "Den Haag" zou moeten zijn helemaal niet in Nederland is opgenomen. Dat was Sofia.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• 18327
  • Niet online
.

18327 wijzigde deze reactie 16-01-2018 13:27 (99%)

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:04

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

A Walk in the Woods (2015)
IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Biography, Comedy | Runtime: 104 min | MPAA: R
Onderhoudende korte road (of eerder "trail") movie die nergens echt weet te overtuigen maar toch zorgt voor prima vermaak. Nooit echt hilarisch maar eerder gematigd grappig op een onschuldige manier. Het acteerwerk vond ik prima. Er zijn betere trail films maar slecht is deze zeker niet. Een 7 vond ik het maximum. Leuke feel good movie.
7 / 10

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
The Imitation Game (2014)
Deze film heb ik tijdens de feestdagen op televisie gekeken. Een keer wat anders dan de traditionele Home Alone marathon. Turing als naam klonk voor mij wel bekend maar van wat precies was mij onduidelijk. Nu vraag ik mij af in hoeverre ze in deze film maar ook bijvoorbeeld in the theory of everything over Hawkins zich meer creativiteit hebben toegestaan en zo het beeld wat over beide bekend is wat romantiseren. Hoe het ook zij Cumberbatch is ook hier spot on, een heerlijke Sherlock Holmes als Smaug bij the Hobbit, hier weet ie feilloos Turing goed neer te zetten. Zeg maar als een geloofwaardige Sheldon type. Briljante geest met genoeg eigenaardigheden. Keira speelde als Joan een brutale vrouw en was een idelae tegenspeelster voor Cumberbatch. De film heeft dan wel als achtergrond de tweede wereldoorlog maar omdat ze zich zo focussen op het proces waarin ze de enigma code kraken voelt die achtergrond niet overheersend aan. Blijft toch mooi om zo te weten te komen dat Turing in feite de voorloper van de moderne computer heeft gebouwd en ingezet om codes te kraken en berichten te decoden. Dat was misschien voor menig tweaker alom bekend en vaste kost als in: ken je klassiekers. Maar voor mij is dat toch een leuk en interessant feit.
8 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:20

Cerenas

Light

quote:
Asmodeus schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:38:
Rapsittie Street Kids: Believe in Santa (2002)[afbeelding]
IMDb: 1.7 | Genre: Animation, Family | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ik houd er wel van, zo af en toe eens een ontzettende kutfilm op te zetten. Noem het een vorm van masochisme, maar dit zorgt ervoor dat ik goede films kan waarderen voor wat ze wel goed doen. Het is even anderhalf uur afzien, maar als dat ervoor zorgt dat ik weer drie goede films extra kan waarderen doe ik het graag. Alleen...zelfs anderhalf uur van deze draak van een film afkijken lukte me niet.

Letterlijk alles is fout aan deze film. Ik kan normaalgesproken zelfs bij de beste film een minpunt noemen en bij de slechtste een pluspunt, maar deze film is de onwaarschijnlijke uitzondering op de regel. Deze recensie kan daardoor vanuit een zuiver wiskundig oogpunt nooit een einde hebben omdat ik over elke milliseconde iets slechts kan zeggen. Als je denkt dat ik nu overdrijf, daag ik je graag uit om deze film te kijken. Echt waar. Doe het.

De meest in het oog springende fout van deze film is de animatie, of beter gezegd: het gebrek daaraan. Het is onwaarschijnlijk hoe slecht de cgi eruitziet. Ik kan je in een halfuurtje Blender uitleggen en dan kun jij een beter resultaat behalen. En dit is geen film van begin jaren '90 - dit is uit 2002! De karakters ogen stijf, de loopanimatie slaat nergens op, er zit geen diepte in, de particle-effects lijken niet te bestaan, de rendering bevat fouten, er zit veel te weinig kleur in, de personages zien er eng uit, ondanks de 3D-animatie lijken sommige personages 2D, de film vloeit nergens lekker, alle texturen zijn variaties op hetzelfde platte thema, de lippen lopen regelmatig niet synchroon met de audio, etc, etc, etc.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe slecht deze film is. De stemacteurs presteren ondermaats, het verhaal slaat nergens op, de soundmixing is slecht, alle karakters zijn irritant of volslagen saai. Zoals ik al zei: ik zou letterlijk over elke milliseconde iets slechts kunnen zeggen, maar ik denk dat ik nu wel duidelijk heb gemaakt dat je deze film echt niet moet kijken. Er is domweg geen enkele reden om dit gedrocht, dit misbaksel, dit magnus opus van slechte films te kijken. Ik steek nog liever een spijker door mijn ogen dan dat ik ooit deze film weer zie.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]0 / 10
Hahaha en deze film heb je ook daadwerkelijk van begin tot eind afgekeken?

Ik ging even op YouTube kijken en dit slaat toch wel alles: YouTube: Rapsittie Street Kids: Believe in Santa (EXTREMELY RARE 2002 TV MOVIE)

Twitter | LinkedIn | Steam

• 18327
  • Niet online
quote:
Cerenas schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Hahaha en deze film heb je ook daadwerkelijk van begin tot eind afgekeken?

Ik ging even op YouTube kijken en dit slaat toch wel alles: YouTube: Rapsittie Street Kids: Believe in Santa (EXTREMELY RARE 2002 TV MOVIE)
De hele film lukte me echt niet, ik heb het 30 minuten geprobeerd. Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat ie maar 42 minuten is. Ik dwing mezelf elke film uit te kijken, maar dit is de enige film waarbij me dat niet lukte.

• vanaalten
Mayhem (2017)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Horror | Runtime: 86 min | MPAA: UNRATED
Verhaal: er is een virus uitgebroken dat de filmmaker een excuus geeft om ongelimiteerd geweld in z'n film te stoppen, inclusief idiote hoeveelheden bloed, doodslag en grof taalgebruik.

Meer zit er eigenlijk niet in. Mensen die elkaar in elkaar slaan, dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Niets aan te merken op de effecten, weinig aan te merken op de acteurs, maar het geheel is totaal oninteressant. Een vijf.
5 / 10

Stasis (2017)
IMDb: 3.0 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
Ik kwam deze film tegen in het filmaanbod - met een duidelijke 3 op IMDb trok 'ie m'n aandacht. "Leuk!", dacht ik, een echt slechte film, dat kan zomaar weer leuk zijn om naar te kijken.

En als ik heel eerlijk ben: dit viel mij nog heel erg mee. Ja, het script rammelt wat, genoeg dingen die onlogisch zijn of niet uitgelegd worden. Special effects zijn zo af en toe ook wat bejaard. Acteren - sommige acteurs zijn nog wel bijna-acceptabel, het gros mag echter wel wat beginnerlessen volgen bij de plaatselijke amateur-toneelvereniging. De twee hoofdrolspelers doen het nog het minst slecht.

Maar, het verhaal op zich is nog niet eens zo heel slecht en de film wist mij nog redelijk vast te houden ook. Een drie op IMDb is echt overdreven. Toegegeven: volgens de trailer: 'from executive producer of Cloud Atlas'... als je die film als referentie hanteert wordt deze film een teleurstelling. Maar als je deze film met de juiste verwachtingen gaat kijken, is het nog wel OK.
5 / 10

The Big Sick (2017)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 120 min | MPAA: R
Comedy/drama: pakistaanse man en amerikaanse vrouw doen een poging een relatie op te bouwen - waarbij zij op een gegeven moment serieus ziek wordt.

Om de film wat luchtig te houden hebben de filmmakers besloten om de mannelijke hoofdrolspeler een baan als stand-up comedian te geven - en dat werkt wel, het geheel is een film met genoeg drama maar ook genoeg luchtige momenten.

Ergens halverwege zakt de film een beetje in, maar komt wel weer goed terug. Het geheel is wel OK: niets bijzonders qua acteren, qua verhaal, maar wel goed genoeg om de aandacht vast te houden en een goed gevoel achter te laten.
6.5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rinaldo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:19
quote:
vanaalten schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:01:

The Big Sick (2017)[afbeelding]
Comedy/drama: pakistaanse man en amerikaanse vrouw doen een poging een relatie op te bouwen - waarbij zij op een gegeven moment serieus ziek wordt.

Om de film wat luchtig te houden hebben de filmmakers besloten om de mannelijke hoofdrolspeler een baan als stand-up comedian te geven - en dat werkt wel, het geheel is een film met genoeg drama maar ook genoeg luchtige momenten.

Ergens halverwege zakt de film een beetje in, maar komt wel weer goed terug. Het geheel is wel OK: niets bijzonders qua acteren, qua verhaal, maar wel goed genoeg om de aandacht vast te houden en een goed gevoel achter te laten.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6.5 / 10
"Om de film wat luchtig te houden hebben de filmmakers besloten om de mannelijke hoofdrolspeler een baan als stand-up comedian te geven"

Wist je dat het verhaal echt is?
Het is het verhaal van Kumail Nanjiani (die zichzelf speelt) en zijn vrouw, die het script samen hebben geschreven:
http://www.historyvshollywood.com/reelfaces/the-big-sick/

Ze hebben het verhaal aangedikt/dichterlijke vrijheid, maar Kumail is een comedian, dus dat hebben ze niet verzonnen :+

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-05 19:41
quote:
Jorgen schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:10:
American Made (2017)[afbeelding]
Drugs, geld, wapens, de CIA, vliegtuigen, nog meer geld, complotten en nog veel meer geld. De perfecte ingrediënten voor een goede thriller. Alleen was dit meer een feel good movie. :) Ik heb van begin tot eind van deze leuke en spannende film genoten.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Zou het eerste deel van Cocaine Cowboys eens kijken.
Genaamd Cocaine Cowboys. ;)

Edit: heb American Made ook gezien maar vond het maar hakopdetak en voelde wat ontwricht aan.
Vond hem wel ok, maar Cocaine Cowboys gaf me echt het WTF gevoel.

Bad Brains wijzigde deze reactie 07-01-2018 23:28 (4%)

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• AcidBurn
All the Money in the World (2017)
IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: R
Ik was al van plan morgen naar deze film te gaan, maar besloot vanavond naar de sneak preview te gaan en stomtoevallig was het dus de sneak. Ik snap de logica niet echt van een film 1 dag voor release als verrassing voor te schotelen, maar dat maakt verder weinig uit. De film zelf is uitstekend, weet de aandacht prima vast te houden. Opa Getty is een typische oude rijkaard, rijk geworden door gierig te zijn en slim te investeren, en familie boeit hem niks als hij er niet beter van wordt. De kleinzoon heeft relatief weinig in te brengen in het verhaal, behalve het onderwerp te zijn. Voor Mark Wahlberg zal dit een easy paycheck zijn geweest, want echt veel hoeft hij niet te doen. De lastigste rol is voor de moeder, en die doet wat nodig is. Geen slecht acteerwerk, maar ik vond haar ook niet echt denderend. Eigenlijk vond ik 1 vd kidnappers, Cinquanta, nog wel de beste acteerprestatie leveren. Begint als simpele crimineel maar door zijn gedrag ga je steeds meer sympathie voor hem krijgen.
7.5 / 10

AcidBurn wijzigde deze reactie 08-01-2018 00:41 (3%)

• mark1707
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:36
quote:
Joosie200 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:56:
The Imitation Game (2014)[afbeelding]
Deze film heb ik tijdens de feestdagen op televisie gekeken. Een keer wat anders dan de traditionele Home Alone marathon. Turing als naam klonk voor mij wel bekend maar van wat precies was mij onduidelijk. Nu vraag ik mij af in hoeverre ze in deze film maar ook bijvoorbeeld in the theory of everything over Hawkins zich meer creativiteit hebben toegestaan en zo het beeld wat over beide bekend is wat romantiseren. Hoe het ook zij Cumberbatch is ook hier spot on, een heerlijke Sherlock Holmes als Smaug bij the Hobbit, hier weet ie feilloos Turing goed neer te zetten. Zeg maar als een geloofwaardige Sheldon type. Briljante geest met genoeg eigenaardigheden. Keira speelde als Joan een brutale vrouw en was een idelae tegenspeelster voor Cumberbatch. De film heeft dan wel als achtergrond de tweede wereldoorlog maar omdat ze zich zo focussen op het proces waarin ze de enigma code kraken voelt die achtergrond niet overheersend aan. Blijft toch mooi om zo te weten te komen dat Turing in feite de voorloper van de moderne computer heeft gebouwd en ingezet om codes te kraken en berichten te decoden. Dat was misschien voor menig tweaker alom bekend en vaste kost als in: ken je klassiekers. Maar voor mij is dat toch een leuk en interessant feit.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Wat ik persoonlijk een ondergesneeuwd gedeelte van de film vond, was het verhaal van Alan Turing persoonlijk. Hij was homoseksueel, is chemisch gecastreerd, heeft hormonen gespoten gekregen en heeft uiteindelijk zelfmoord gespeeld. In de film speelt dit maar een hele klein rol.

Onderstreep blijf ik het zeker wel een goede film vinden btw.

• PuddingNL
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-05 14:09
Flatliners (2017)
IMDb: 5.1 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13
Tja, vermakelijk maar dat is het dan ook wel. Proberen het spannend te maken maar alles is zo voorspelbaar.. De cast past niet bij elkaar en zaten wat tijdsgaten in.
spoiler:
Blonde dude ligt met een mes in zijn hand vast aan het dock om vervolgens in de pub te zitten..

Daarnaast ook wat erg slordige fouten als het bijvoorbeeld gaat om het reanimeren..
5 / 10

The Big Sick (2017)
Heerlijke film met leuke humor! Kumail kende ik al van Sillicon Valley waar hij ook een lekkere droogkloot is. Zo is deze film ook. Heerlijke droge humor, goed (waargebeurd) verhaal en prima cast!
7 / 10

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
quote:
mark1707 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 03:48:
[...]

Wat ik persoonlijk een ondergesneeuwd gedeelte van de film vond, was het verhaal van Alan Turing persoonlijk. Hij was homoseksueel, is chemisch gecastreerd, heeft hormonen gespoten gekregen en heeft uiteindelijk zelfmoord gespeeld. In de film speelt dit maar een hele klein rol
Zo, daar noem je wat! Dat is een groot gemis voor zo'n film

www.harrofotografie.nl

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:54
quote:
[...]

Wat ik persoonlijk een ondergesneeuwd gedeelte van de film vond, was het verhaal van Alan Turing persoonlijk. Hij was homoseksueel, is chemisch gecastreerd, heeft hormonen gespoten gekregen en heeft uiteindelijk zelfmoord gespeeld. In de film speelt dit maar een hele klein rol.

Ik vind dat dit best goed aan de orde komt. Zeker omdat het er ook mee eindigt, was dat het gene wat bij mij de grootste indruk had gemaakt na het kijken van de film.

Edit: van mij mogen ze dergelijke films wel vaker uitzenden op NPO zenders. Prettig zo zonder reclames

Sjurm wijzigde deze reactie 08-01-2018 11:26 (7%)

• Joosie200
  • Niet online
quote:
[...]

Het kwam aan bod aan het einde voordat de credits op het scherm te zien waren. Omdat ze er mee eindigen gaf het juist de goede impact. Dat ie pas zo laat post mortem geëerd is vond ik ook best absurd om te lezen. Zeker nu men aanneemt dat de WOII hierdoor eerder is geëindigd.

• Yupiler
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-05 13:40
The Prestige (2006)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Een film die ik voorbij zag komen maar nog niet ging kijken omdat het Genre mij normaliteit niet trekt. Uiteindelijk toch gekeken en gespannen de gehele film de aandacht er bij gehouden. Zelf probeer je ook een beetje te achterhalen wat er precies aan de hand is. De rivaliteit is gemeend en erg goed geacteerd, mede door deze film heb ik Hugh Jackman weer wat hoger in mijn lijstje staan. Top film voor de film liefhebber!
9 / 10
Suicide Squad (2016)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Een film die ik op basis van reviews voorbij liet gaan maar gisteren toch even meegepakt. Ik vond hem wel leuk en hoewel het een beetje een krom verhaal is kon ik er wel om lachen. Leuke personages met leuke vechtscenes. Prima popcorn film.
7.5 / 10

Yupiler wijzigde deze reactie 08-01-2018 13:04 (20%)
Reden: dubbel

• mark1707
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:36
quote:
Joosie200 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:27:
[...]

Het kwam aan bod aan het einde voordat de credits op het scherm te zien waren. Omdat ze er mee eindigen gaf het juist de goede impact. Dat ie pas zo laat post mortem geëerd is vond ik ook best absurd om te lezen. Zeker nu men aanneemt dat de WOII hierdoor eerder is geëindigd.
Inderdaad alleen aan het einde. Dat vond ik jammer. Dat maakte het onderwerp kleiner dan het imho zou moeten zijn.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
Ponyo (2008)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: G
Net zoals eigenlijk alle films van Studio Ghibli meer dan de moeite waard. Er wordt een hele mooie wereld neer gezet. Een jochie vind een goudvis, aangespoeld in een potje en neemt de vis onder z'n hoede. De vis is niet een gewone vis, maar een prinses die is weggezwommen van haar vader.

Zoals je kan lezen in de beschrijving is het is in tegenstelling tot wat andere films van Ghibli wel één die echt gericht is op een jonger publiek. My Neighbour Totoro, Spirited Away, Howl's Moving Castle en Grave of the Fireflies zijn naar mijn idee een stuk beter, maar dat komt voornamelijk omdat dit films zijn die ook volwassenen kunnen waarderen.

Wat weer uitzonderlijk goed wordt gedaan is het neerzetten van de wereld. Ze leven in een havenstadje waar dagelijks de schepen voorbij komen. De hele film heb je 't idee dat 't echt leeft daar, de details zijn heel goed. Auto's op de achtergrond, schepen die voorbij komen varen. Mensen die aan 't werk zijn. Het is nooit een eenzaam avontuur. De hele tekenstijl is sowieso wel mijn ding.

Als je een liefhebber bent van Japanse animatiefilms en van de films van Studio Ghibli in 't bijzonder, dan is deze film aan te raden. Als dat niet helemaal je ding is, is 't nog steeds een leuke film om je zoontje/dochtertje/neefje/nichtje voor te schotelen.
7 / 10

Als iemand tips heeft voor soortgelijke films, maar niet van Ghibli, laat 't me weten.

They say great science is built on the shoulders of giants - not here. At Aperture we do all our science from scratch; no hand holding.

• 18327
  • Niet online
.

18327 wijzigde deze reactie 16-01-2018 13:26 (99%)

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Spider-Man: Homecoming (2017)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Een jonge (15 jarige) Spiderman die leert om te gaan met zijn krachten. Er is geen wijze oom Ben die hem dat leert, wel diverse gebeurtenissen die hem "op het juiste pad brengen".

Volgens mij zijn er veel mensen die dit maar een suffe Spiderman vinden, te kinds, te veel "woohoo" maar ik vind het eigenlijk best een leuke film. Het is een soort coming-of-age film maar dan met een superheld. Hoewel ik geen ervaringsdeskundige ben kan ik deze Peter Parker wel begrijpen met zijn acties. Het is een puber die ineens superkrachten krijgt en zichzelf wil bewijzen tegenover de gevestigde superhelden. Hoewel zijn acties niet altijd even slim zijn komen ze wel geloofwaardig over. Als vijftienjarige ben je nu eenmaal mentaal wat minder ver dan een 25 of 30-jarige en doe je soms domme dingen. Hij probeert het echter wel goed te doen en zijn hele gedrag zou denk ik hetzelfde zijn als ik in zijn situatie zou zitten. Helaas nergens een speciale spin die me wil bijten :P

Hoewel ik de film eigenlijk een beetje lang vind kakt ie nergens echt heel erg in, over het algemeen zit er wel redelijk de vaart in en er is genoeg afwisseling tussen serieus en grappig. Sommige sidekicks zouden wat meer uitleg mogen krijgen, hoewel dat denk ik meer een opzet is naar andere films/series.
7.5 / 10

@JanW : Misschien is The Red Turtle wel wat voor je: IMDB: La tortue rouge (2016)
Als je de br koopt zit daar de korte animatie van Father and daughter ook bij. Die had ik al op YT gezien en tja, manly tears, they have been shed ;(

Trailer:

Father and daughter:

Daar heeft iemand trouwens nog een mooie AMV van gemaakt met de muziek van VNV Nation:

Vrijdag wijzigde deze reactie 08-01-2018 22:30 (8%)

• wheeler
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 16-05 20:03
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)
IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R
Absurd verhaal wat goed past bij hoofdrolspeelster McDormand. Het komt qua gevoel dus ook in de richting van de film waarmee ze ooit een Oscar won, namelijk Fargo. Daarnaast vond ik Sam Rockwell erg goed als licht gestoorde politieagent. Helaas zitten er paar fouten in het scenario waardoor ik film een 8 ipv 9 geef.
8 / 10

Flickr PSN

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
Wacht, vond je dat jammer?
Pagina: 1 ... 64 ... 71 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*