Jorgen schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:55:
Marvel scoort met zijn MCU films sinds Iron Man altijd minimaal een 7,5 en vaak hoger. Zelfs met onbekende helden zoals Doctor Strange en Guardians of the Galaxy. Oké,
The Incredible Hulk was niet goed en daardoor heeft Hulk ook nog steeds geen vervolg, wat jammer is. Wellicht dat ze daarom Hawkeye en Black Widow ook geen eigen films geven. Ik weet niet of die 2 ook samen 1 verhaal kunnen hebben?
DC heeft sinds de Dark Knight eigenlijk niks écht goeds meer neergezet. MoS en BvS waren matig / net voldoende. SS was ok. The Green Lantern van DC was echter ook gewoon een gedrocht. Ik hoop dat Wonder Woman wel leuk is. De gecaste acteurs vind ik dan wel top: Henry Cavill, Ben Affleck, Gal Gadot.

Jammer dat ze het tv-universum buiten beschouwing laten voor de films. Juist daar doen ze het wel goed.
Fox is met Fantastic 4 ook een hit or miss, maar heeft met de X-Men dan wel weer een goed uitgevoerde franchise. En Deadpool was ook geweldig.
Sony heeft met Spiderman idem een hit or miss, maar ik verwacht veel van de combinatie met Marvel.
The Incredible Hulk heeft geen vervolg film gekregen omdat Marvel Studio's geen rechten heeft om een Hulk solo movie te mogen maken! Wel hebben ze de rechten om de Hulk als side character in hun films te gebruiken. En zie daar, "Thor Ragnarok
ft. The Hulk" film aan het einde van dit jaar. I know, dat hele rechten gedoe is weird haha...
Hawkeye en Black Widow hebben geen eigen films gekregen omdat ze eigenlijk side-characters zijn. En hoewel ik vind dat er best een interessant verhaal/film in kan zitten hoeft voor mij ook niet ELKE held een eigen film te krijgen. Voor zover ik weet overwegen ze een wel Netflix serie voor Hawkeye.
Het probleem dat DC heeft is dat ze te wanhopig Marvel proberen in te halen en niet hun tijd nemen voor hun eigen visie en helden. DC heeft ook heel lang geen top-man (of vrouw) gehad die het overzicht bewaakt zoals Kevin Feige doet bij Marvel. Ze willen snel cashen op het succes van Marvel.
En dat zie je overal aan, Batman v Superman ft. Wonderwoman voelt te geforceerd (justice league cameo's erin forceren ...) en zit te ver met hun verhaallijn (het einde heeft daardoor geen impact zoals het wel zou hebben als de tijd hadden genomen voor hun Universe en helden).
Suicide Squad heeft veel reshoots gehad omdat het niet wist het wou zijn, een donkere serieuze film of juist een crazy humoristische actiefilm.
Wonder Woman is eigenlijk de eerste solide film van de DCCU, hoewel Man of Steel eigenlijk ook een solide film was trouwens!
Hetzelfde probleem zie je trouwens bij Sony met Spider-Man. Nu in samenwerking met Marvel zijn de verwachtingen hoog en lijkt Homecoming een geweldige film te worden. Wat doet Sony? Die kondigen meteen 2 of 3 spin-off films aan met side-characters van Spider-Man in de hoofdrol.

Nog voordat ze weten of Homecoming een succes is en zonder hun "universe" op te bouwen wat ze niet moeten doen trouwens!!! Onbegrijpelijk maargoed ...