MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Wonder Woman, wel okay.
Ghost in the Shell, wel okay.
Tony heeft een kleine rol als surrogaat uncle Ben, maar het stoorde mij ook niet. De Spiderman film is juist heel kleinschalig. Erg leuk.MazeWing schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:45:
[...]
Absoluut niet mee eens!
Tony Stark/Iron Man kwamen helemaal niet zoveel voor in de film. Ook vond ik het op geen enkel moment storend en voegde het juist veel toe in mijn optiek.
[ Voor 74% gewijzigd door MrVegeta op 10-07-2017 12:47 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Gezien de leeftijd van Peter; 15 jaar is het volkomen logisch dat Tony 'm behoorlijk klein houdt en niet te veel risico laat lopen en 'm beetje bij beetje z'n krachten laat ontdekken. Als ie vervolgens z'n pak hacked en toegang krijgt tot de volledige mogelijkheden is het niet meer dan logisch dat Tony ingrijpt en het pak terug eist.
Daarom is het ook veel geloofwaardiger dat een persoon zoals Tony de mentor-rol op zich neemt en niet een normale sterveling zoals Ben (of een ander normaal persoon). Daarnaast is het knap dat ze de film toch behoorlijk kleinschalig hebben weten te houden maar toch deel uit maakt van het gigantische MCU. Het was volgens mij erg makkelijk geweest wanneer de film in de loop van z'n productie toch nog onbedoeld groter en groter was geworden.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Oké, het stoorde mij niet tijdens het kijken. Maar toen ik later de zaal uit liep en ging bedenken waar ik nu eigenlijk naar heb zitten kijken viel het mij wel op. Tony was wel een mooie mentor maar nam Peter wel veel mee aan het handje. (ergens ook niet vreemd bij een stage) Pas in de tweede helft kwam dat een beetje los.MazeWing schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:45:
[...]
Absoluut niet mee eens!
Tony Stark/Iron Man kwamen helemaal niet zoveel voor in de film. Ook vond ik het op geen enkel moment storend en voegde het juist veel toe in mijn optiek.
Spiderman: wel okayMrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:46:
Spiderman, erg leuk!
Wonder Woman, wel okay.
Wonder Woman: erg leuk!
Ghost in the shell: heb ik gemist in de bios.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Spider-Man, erg goedMrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:46:
Spiderman, erg leuk!
Wonder Woman, wel okay.
Wonder Woman, een gedrocht en geen bestaansrecht sinds MCU
Ghost in the Shell heb ik (nog) niet gezien maar vond de Anime niet zo fantastisch...
De hele film zat van saaie scenes aan elkaar. Ook het middenstuk bij dat dorpje is ronduit saai vergeleken met vele andere actiefilms. Het einde was een Harry Potter acteur die zijn jaarlijkse Skyrim cosplay weer mocht doen.MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:02:
Wat vond je erg leuk aan Wonder Woman? Ik vond het middelstuk waar ze dat dorpje bevrijden wel erg gaaf. Maar het eindgevecht was een beetje saai, en het begin ook.
[ Voor 41% gewijzigd door MazeWing op 10-07-2017 13:05 ]
Nou ja gedrocht, da's ook wel wat gortig. Suicide Squad was een gedrocht. Wonder Woman was hoogstens niet zo spannend. Zoveel was er niet mis met Wonder Woman toch? Gal Gadot en Chris Pine hadden een leuke chemie in de film en (voor mij) waren sommige stukjes van Wonder Woman toch wel gaaf (een boel ook niet trouwens).MazeWing schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:03:
Wonder Woman, een gedrocht en geen bestaansrecht sinds MCU
De hele film zat van saaie scenes aan elkaar. Ook het middenstuk bij dat dorpje is ronduit saai vergeleken met vele andere actiefilms. Het einde was een Harry Potter acteur die zijn jaarlijkse Skyrim cosplay weer mocht doen.
Je moet DC en MCU niet met elkaar vergelijken want ze proberen iets anders te doen. Ik vind de MCU films ook leuker (als is Man of Steal amazing qua battles) maar ik probeer de films gewoon los van elkaar te zien.
En je moet niet David Thewlis afvallen, anders pist hij je favoriete mok vol en laat het je opdrinken
Het begin was een leuke knipoog naar Xenia a warrior princess. Middenstuk was een mooie opmaat naar een goed eindgevecht. Maar dat viel inderdaad tegen. Ze hadden kunnen volstaan met de notie dat de mensheid niet te redden valt, fade to black klaar. Helaas voelden ze de neiging om een Harry Potter vs Voldemort in deel 7 part 2 ervan te maken. Cheesy en saai inderdaad. Begin en middenstuk maakten de film de moeite waard. Het eindgevecht hadden ze eruit kunnen laten.MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:02:
Wat vond je erg leuk aan Wonder Woman? Ik vond het middelstuk waar ze dat dorpje bevrijden wel erg gaaf. Maar het eindgevecht was een beetje saai, en het begin ook.
Wat ik me afvraag bij het eindgevecht in Wonder Woman:MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:02:
Verder heb ik me prima vermaakt met de film. Niks bijzonders, maar gewoon een prima popcorn/bier/verstand-op-0-film.
[ Voor 7% gewijzigd door Gaius op 10-07-2017 15:20 ]
Deepwater Horizon (2016) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Afgelopen weekend Deepwater Horizon gezien. Goed verhaal, interessant, goed geacteerd, goed gefilmd, dus in zijn totaliteit goed uitgevoerd. Natuurlijk als je van de ramp op de hoogte bent, dan weet je hoe het afloopt. Het geluid vond ik erg goed in deze film! | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Helaas heb je buiten geld ook talent en visie nodig en dat hebben ze nog niet gevonden...
Wat mij betreft was Spiderman een 13 in een dozijn film. Ja het zit allemaal gelikt in elkaar, maar dit truckje hebben ze al zovaak gedaan dat zoiets ook wel voortaan mag. Als je Spiderman door bijvoorbeeld Antman (of ieder ander mcu persoon) had veranderd, dan had je dezelfde film gehad.MazeWing schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:24:
Genereer je eigen UBB code review
Spider-Man: Homecoming (2017) [afbeelding] IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Gisterenavond deze film gezien en vanaf de eerste tot de laatste minuut genoten.
Ik vond het erg goed gedaan hoe ze Spider-Man alsnog in het MCU hebben kunnen stoppen zonder dat het geforceerd aanvoelde. Zeker de eerste scene (met verwijzingen naar de laatste Captain America) was een erg slimme en leuke manier om e.e.a. duidelijk te maken en laten duidelijk zien welke plek Spider-Man binnen MCU heeft. De schrijvers hebben de juiste keuze gemaakt door Spider-Man de "held voor de gewone man" te maken en 'm op een geloofwaardige manier in een wereld vol grote superhelden (lees: Avengers, etc.) hebben gezet. Zo weten ze het toch nog relatief klein te houden zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen.
Tom Holland was genieten als Spider-Man en als Peter Parker. Iets dat voorgaande acteurs niet goed lukte. Ook was het leuk dat de film niet de zoveelste interpretatie van het bekende Spider-Man verhaal is en bepaalde clichés zonder schaamte naast zich neerlegt. Een gewaagde maar zeer goed uitpakkende beslissing.
Ook Michael Keaton wist een geloofwaardige en goede villain neer te zetten waar je toch nog enigszins sympathie voor krijgt. Want hoe je het ook went of keert, veel levens zijn toch veranderd/verwoest na alles wat onze superhelden hebben gedaan. Dat daar uiteindelijk iemand uit ontstaat die enigszins terecht "pissed" is, is niet vreemd.
De humor zoals we kennen van MCU-films (en die mede verantwoordelijk zijn voor het succes) is ook hier weer present en is dit keer misschien wel het beste tot op het heden. Op geen enkel moment komt het geforceerd over en/of slaat het de plank mis.
Al bij al weten ze bij Marvel dus wederom (verwachten we tegenwoordig iets anders) hoe ze perfect een personage (alsnog) in het MCU weten te betrekken en hoe je vanaf het begin tot het einde een zeer vermakelijke film moeten maken. Benieuwd of het Marvel ooit lukt X-men en de Fantastic Four nog een keer binnen het MCU weten te krijgen. Waarschijnlijk is 20th Century Fox daar te koppig voor...[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
De film zelf is vermakelijk, maar het is allemaal zo gewoontjes bij het MCU. Het wordt wat mij betreft tijd dat ze eens innoveren. Maar ik kan begrijpen dat ze bij Marvel hetzelfde doen als bij een Pirates of Fast & Furious. Zo lang mogelijk een formule uitmelken en die keiharde dollars blijven incasseren.
(6.5/10)
Mee eens. En tegelijkertijd: kun je het ze kwalijk nemen? Het verhaal is bekend, al zo vaak verfilmd, beetje bijschaven naar de huidige tijd, af en toe een reboot erdoor gooien en je kunt blijven cashen. Het werkt wel getuige de cijfers qua bezoekersaantallen, omzet als de gemiddelde reviewbeoordeling.Hogader schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:57:
[...]
Wat mij betreft was Spiderman een 13 in een dozijn film. Ja het zit allemaal gelikt in elkaar, maar dit truckje hebben ze al zovaak gedaan dat zoiets ook wel voortaan mag. Als je Spiderman door bijvoorbeeld Antman (of ieder ander mcu persoon) had veranderd, dan had je dezelfde film gehad.
De film zelf is vermakelijk, maar het is allemaal zo gewoontjes bij het MCU. Het wordt wat mij betreft tijd dat ze eens innoveren. Maar ik kan begrijpen dat ze bij Marvel hetzelfde doen als bij een Pirates of Fast & Furious. Zo lang mogelijk een formule uitmelken en die keiharde dollars blijven incasseren.
(6.5/10)
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Hmm.. ik heb hem laatst ook met mn vriendin gekeken, maar ik vond hem niet zo denderend. Het is een cinematisch mooie film, maar erg simpeltjes.MazeWing schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:24:
Spider-Man: Homecoming (2017) [afbeelding] IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Gisterenavond deze film gezien en vanaf de eerste tot de laatste minuut genoten.
Ik vond het erg goed gedaan hoe ze Spider-Man alsnog in het MCU hebben kunnen stoppen zonder dat het geforceerd aanvoelde. Zeker de eerste scene (met verwijzingen naar de laatste Captain America) was een erg slimme en leuke manier om e.e.a. duidelijk te maken en laten duidelijk zien welke plek Spider-Man binnen MCU heeft. De schrijvers hebben de juiste keuze gemaakt door Spider-Man de "held voor de gewone man" te maken en 'm op een geloofwaardige manier in een wereld vol grote superhelden (lees: Avengers, etc.) hebben gezet. Zo weten ze het toch nog relatief klein te houden zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen.
Tom Holland was genieten als Spider-Man en als Peter Parker. Iets dat voorgaande acteurs niet goed lukte. Ook was het leuk dat de film niet de zoveelste interpretatie van het bekende Spider-Man verhaal is en bepaalde clichés zonder schaamte naast zich neerlegt. Een gewaagde maar zeer goed uitpakkende beslissing.
Ook Michael Keaton wist een geloofwaardige en goede villain neer te zetten waar je toch nog enigszins sympathie voor krijgt. Want hoe je het ook went of keert, veel levens zijn toch veranderd/verwoest na alles wat onze superhelden hebben gedaan. Dat daar uiteindelijk iemand uit ontstaat die enigszins terecht "pissed" is, is niet vreemd.
De humor zoals we kennen van MCU-films (en die mede verantwoordelijk zijn voor het succes) is ook hier weer present en is dit keer misschien wel het beste tot op het heden. Op geen enkel moment komt het geforceerd over en/of slaat het de plank mis.
Al bij al weten ze bij Marvel dus wederom (verwachten we tegenwoordig iets anders) hoe ze perfect een personage (alsnog) in het MCU weten te betrekken en hoe je vanaf het begin tot het einde een zeer vermakelijke film moeten maken. Benieuwd of het Marvel ooit lukt X-men en de Fantastic Four nog een keer binnen het MCU weten te krijgen. Waarschijnlijk is 20th Century Fox daar te koppig voor...[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Daarnaast vond ik het ook zo vreemd dat Vulture hem (Peter) meteen herkende aan zijn stem, maar diens dochter (die met Peter date) doet dat totaal niet? Dit terwijl zij meer reden tot argwaan heeft (Peter die regelmatig verdwijnt/niet komt opdagen) en zij ook Spidermans stem heeft gehoord. En dit wordt op het einde ook afgedaan met een zinnetje als "oh ik hoop dat je jouw issues, wat die ook mogen zijn, opgelost krijgt". Vond het een beetje een dooddoener zo op het einde.
Maar goed, al met al was het wel een leuke popcorn film voor een keertje, maar mijn inziens hooguit een 7.5 waard.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Tja, als ze zien dat Sony erg veel succes gaat hebben met de team-up met Marvel, dan misschien wel. Nu hoeven ze niet perse zo heel nodig, want X-Men doet het ook gewoon goed. Fantastic Four dan weer niet, dus misschien willen ze wel cashen met hun andere franchise.[...]
Al bij al weten ze bij Marvel dus wederom (verwachten we tegenwoordig iets anders) hoe ze perfect een personage (alsnog) in het MCU weten te betrekken en hoe je vanaf het begin tot het einde een zeer vermakelijke film moeten maken. Benieuwd of het Marvel ooit lukt X-men en de Fantastic Four nog een keer binnen het MCU weten te krijgen. Waarschijnlijk is 20th Century Fox daar te koppig voor...
Daarom ook zo jammer dat ze niet hun tv-universe verder uitbouwen naar de films.MazeWing schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:00:
DC en MCU zijn perfect met elkaar te vergelijken aangezien DC oh zo graag MCU zou willen zijn en krampachtig ook een universum probeert te creëren.
Helaas heb je buiten geld ook talent en visie nodig en dat hebben ze nog niet gevonden...
Your Friendly Neighborhood Moderator
Een film moet op zichzelf gewoon goed zijn. Vergelijkingen met een andere film of boek zouden wat mij betreft geen invloed moeten hebben op de beoordeling.MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:37:
Je moet wel ff de Amazing Spiderman films van Sony vergelijken met die van Marvel en zien wat het verschil is qua kwaliteit. Dan merk je wel dat Marvel er veel meer moeite insteekt dan wat jullie nu zeggen.
Dat gezegd hebbende kan ik zeggen dat ik ook de Amazing Spiderman films gezien heb en als ik eerlijk ben vond ik zowel 1 als 2 beter dan de nieuwe Homecoming.
Ik vind het ook zeer logisch dat ze de bekende weg blijven bewandelen, aangezien dat gewoon lekker veel geld oplevert met 0 risico. Hetzelfde als dat ik dat vind bij een serie als Transformers/Fast&Furious en Pirates etc. Allemaal een zekerheidje voor de studio op een dikke revenue.Joosie200 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:33:
[...]
Mee eens. En tegelijkertijd: kun je het ze kwalijk nemen? Het verhaal is bekend, al zo vaak verfilmd, beetje bijschaven naar de huidige tijd, af en toe een reboot erdoor gooien en je kunt blijven cashen. Het werkt wel getuige de cijfers qua bezoekersaantallen, omzet als de gemiddelde reviewbeoordeling.
[ Voor 35% gewijzigd door Hogader op 11-07-2017 08:19 ]
Kong: Skull Island (2017) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Een verhaal vol gaten en acteerwerk van niks, maar wel een visueel spektakel wat lekker makkelijk wegkijkt. Af en toe vrij harde actie scenes. Ook fijn dat King Kong zeker niet het enige grote monster is in de film, dat zorgt voor wat meer mysterie en verrasing in de eerste helft. Al met al zeer geschikt voor een avondje film. | |
Er was een hoop twijfel of Guardians of the Galaxy wel een succes zou worden. Wat voor "risico's" zou Marvel moeten nemen volgens jullie?Hogader schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:16:
Allemaal een zekerheidje voor de studio op een dikke revenue.
Volgens mij zitten er nog heel wat haken en ogen aan de het contract tussen Sony en Marvel. Voornamelijk vanwege het gebruik van bepaalde karakters (oftewel het verbod daarop)
Genoeg potentie voor uitbreiding van Spiderman binnen MCU. Ben benieuwd wat ze gaan terugbrengen van alle 'eastereggs' en hints van de characters die voorbij zijn gekomen,
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Volgens mij wilde Sony zelf een Venom film maken. Ik had bij Flash een beetje het gevoel dat 'ie een latente homo was. No joke. Hij was wel erg geobsedeerd door Peter en zijn penis. Niet dat er wat mis mee is, maar het was wel wat apart.Bokkie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:21:
Betwijfel echter of Marvel toegang heeft tot Venom eerlijk gezegd.
[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 11-07-2017 09:52 ]
Ach ja, Flash was altijd al een beetje raarMrVegeta schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:51:
[...]
Volgens mij wilde Sony zelf een Venom film maken. Ik had bij Flash een beetje het gevoel dat 'ie een latente homo was. No joke. Hij was wel erg geobsedeerd door Peter en zijn penis. Niet dat er wat mis mee is, maar het was wel wat apart.
De MCU MJ vind ik dan wel weer erg nice, lekker sassy zeg maar, zoals het hoort
Klopt komt een venom film volgend jaar die zich wel inzelfde universum afspeelt als Spiderman homecoming.MrVegeta schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:51:
[...]
Volgens mij wilde Sony zelf een Venom film maken. Ik had bij Flash een beetje het gevoel dat 'ie een latente homo was. No joke. Hij was wel erg geobsedeerd door Peter en zijn penis. Niet dat er wat mis mee is, maar het was wel wat apart.
Met tom hardy erin.
http://screenrant.com/ven...railer-release-date-news/
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
De eerste Guardians of the Galaxy was dan ook een zeer goede film van Marvel en duidelijk buiten de gebaande paden wat mij betreft. Echter bijvoorbeeld de eerste Ant-Man of Doctor Strange waren gewoon formule filmpjes. Vermakelijk, maar brachten niets wat we niet al 10x gezien hadden.MrVegeta schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:09:
[...]
Er was een hoop twijfel of Guardians of the Galaxy wel een succes zou worden. Wat voor "risico's" zou Marvel moeten nemen volgens jullie?
Tour De Pharmacy (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Comedy, Sport | Runtime: N/A | MPAA: N/A Gisteren deze nieuwe TV mockumentary gezien. Van de makers van 7 Days in Hell. Dit keer volgen we de laatste 5 deelnemers van de Tour de France van 1982. Film duurt slecht 40 minuten en heeft een leuke cast (Andy Samberg, Orlando Bloom, John Cena en nog een aantal leuke cameo's ). Veel grappen over drugsgebruik en de bizarre verloop van de tour. Leuk voor een keer. | |
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Dat valt me wel op in Marvel films dat er soms echt bizarre edits in zitten. Een grap die nergens heen gaat of een dialoog dat nog door lijkt te gaan. Is wel vaker opgevallen.
Het enige wat ik wel een beetje suffig vond is dat zijn web uit zo'n appraat gespoten wordt en niet gewoon uit zijn pols. Was dit ook zo in de comics, of is dit verzonnen? Dat is toch juist zijn kracht, als het niet uit zijn pols komt, waar komt het dan vandaan? Niet uit dat potje I hope?
Comic canon => zelf uitgevonden webfluid inderdaad.Raptar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:49:
Vanavond dan ook naar Spiderman geweest, vond hem werkelijk waar fantastisch. Heb serieus zitten genieten, zat ook een goede dosis humor in de film. Vaak is dit cliché en niet zo grappig vind ik, maar dat viel hier wel mee. Waar voorheen Spiderman overal kon wegswingen was dat hier regelmatig een serieus "ongmogelijk" dingetje (zoals op de golfbaan). Hebben ze leuk gedaan, kijk uit naar deel 2. Of ik trouwens echt objectief kan zijn weet ik niet, heb altijd al een zwak voor Spiderman gehad.
Het enige wat ik wel een beetje suffig vond is dat zijn web uit zo'n appraat gespoten wordt en niet gewoon uit zijn pols. Was dit ook zo in de comics, of is dit verzonnen? Dat is toch juist zijn kracht, als het niet uit zijn pols komt, waar komt het dan vandaan? Niet uit dat potje I hope?
Baby Driver (2017) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Crime, Music | Runtime: 113 min | MPAA: R Gisteren eindelijk mijn Movie pas weer eens gebruikt. Baby Driver is een erg vermakelijke film, maar ik snap de hype niet helemaal. De muziek in de film is geweldig, maar soms stoorde ik me wel aan het bijna autistische gedoe ermee. Ansel Elgort speelde Baby wel écht heel goed en de film heeft een lekkere portie humor. Al met al echt een coole film met goede actie, geweldige muziek en enkele prima acteurs (op een paar 'bad guys' na), die me meestal wel wist te boeien, maar een 'ren naar de bios'-film? Zeker niet. | |
Hell or High Water (2016) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Deze film gisteravond gekeken. Enorm genoten van alle beelden, aan elk shot was te zien dat de regisseur met veel liefde deze film heeft gemaakt. Erg fijne dialogen en met regelmaat flink moeten lachen om een aantal opmerkingen. Begrijp mij niet verkeerd, het is geen komedie, maar de dialogen zijn wel verfijnd en soms hilarisch. Het verhaal zelf lijkt wat magertjes, maar de 108 minuten vlogen voorbij en achteraf heb ik nog wel een uurtje in bed nagedacht over de keuzes die gemaakt worden in de film en dat is voor mij een goed teken. Minpuntje vond ik zelf het accent van de acteurs, met name Jeff Bridges soms matig te verstaan. Het zal wel getrouw zijn aan de realiteit. Kortom mooie film met liefde en kunde gemaakt | |
In de comics had hij hier altijd een apparaatje voor. Enkel in de 3 Sam Raimi films komt het uit z'n pols en hoort het bij heel z'n "spinnen" transformatie. In mijn optiek vind ik die oplossing iets geloofwaardiger, alhoewel het in het MCU en Tony Stark met al z'n snufjes wel weer beter op z'n plaats is.Raptar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:49:
Oh okee, hadden ze van mij bij het uitvinden van Spiderman wel als kracht mogen geven als in dat het uit zijn pols komt. Geef voor mij er toch een heel ander gevoel aan, krachtiger en passender/natuurlijker ofzo.MazeWing schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:20:
[...]
In de comics had hij hier altijd een apparaatje voor. Enkel in de 3 Sam Raimi films komt het uit z'n pols en hoort het bij heel z'n "spinnen" transformatie. In mijn optiek vind ik die oplossing iets geloofwaardiger, alhoewel het in het MCU en Tony Stark met al z'n snufjes wel weer beter op z'n plaats is.
Wat ik overigens wel vond is dat je weinig indruk krijgt van zijn ware krachten in deze film. Ach, misschien hebben ze dat bewaard voor het volgende deel.
Hij is net bezig als Spiderman. Ik weet niet wat zijn ware krachten zijn, maar hij is wel tering sterk. De scene met de boot bijvoorbeeld. Of het opstaan nadat die bus tegen hem aan crashed. Dat is wel imposant.Raptar schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:40:
[...]
Oh okee, hadden ze van mij bij het uitvinden van Spiderman wel als kracht mogen geven als in dat het uit zijn pols komt. Geef voor mij er toch een heel ander gevoel aan, krachtiger en passender/natuurlijker ofzo.
Wat ik overigens wel vond is dat je weinig indruk krijgt van zijn ware krachten in deze film. Ach, misschien hebben ze dat bewaard voor het volgende deel.
Na een halfuur zaten we al te kijken hoelang dit nog moest gaan duren. Het laatste halfuur had er gewoon afgekunt
Denk dat de scene dat ie bedolven is onder een paar ton beton en staal nog het meest spreekt voor zijn kracht. Dat gaat mijnsinziens al richting de fysieke kracht van Capt. America., terwijl Peter nog een jonge vent is.MrVegeta schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:55:
[...]
Hij is net bezig als Spiderman. Ik weet niet wat zijn ware krachten zijn, maar hij is wel tering sterk. De scene met de boot bijvoorbeeld. Of het opstaan nadat die bus tegen hem aan crashed. Dat is wel imposant.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Anoniem: 738905
Na het lezen van jouw spoiler ga ik hem ook niet zien, man man man, als dat de conclusie is van de film zou ik gewoon boos de zaal verlaten.AcidBurn schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 01:08:
47 Meters Down is geen review waard, wat een bagger. Nog slechter dan 2:22.
War for the Planet of the Apes (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: PG-13 Gisteravond naar de marathon geweest, alledrie de films achterelkaar gezien. Ik had er best wel wat van verwacht, maar ik vond het toch wat tegenvallen. De film voegt eigenlijk niet veel toe aan de bestaande twee, die vind ik dan ook leuker/beter/origineler. Het verhaal zelf vond ik ook maar mwah-mwah. spoiler: Het verhaal dat er een groep besmette mensen is die door niet-besmette mensen wordt opgejaagd vond ik al niet heel interessant. Het ziektebeeld, de mensen verliezen hun 'mensheid' en worden gewonen dieren vond ik ook niet sterk. Ik vond het ook raar dat ze de apen nu als een soort Joden neer lijken te zetten. Ze worden in kampen geplaatst en te werk gesteld, ze zoeken continu een nieuwe verblijfplaats en op het einde trekken ze zelfs door de woestijn met Ceasar als een soort Mozes. Maar dat kan ook aan mij liggen... Op zich prima vermaak, maar ik kon me nog herinneren dat ik van de eerste twee films echt wel had genoten. Dat had ik nu minder. | |
Bij de intro had ik al zoiets: dit worden ontzettend veel tijdrek-scenes. Die intro duurde al zo gruwelijk langAcidBurn schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 01:08:
47 Meters Down is geen review waard, wat een bagger. Nog slechter dan 2:22.
Na een halfuur zaten we al te kijken hoelang dit nog moest gaan duren. Het laatste halfuur had er gewoon afgekuntspoiler:. Meer dan een 3 istie niet waard, ik wil mijn tijd terug.op het moment dat het woord hallucinatie icm nieuwe luchtflessen te woord genomen wordt, weet je al wat er gaat gebeuren

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Anoniem: 929481
Jammer, ik ga er morgen naartoe. Heb jouw spoiler niet gelezen, maar dat zien we morgen wel. Ik vond de eerste 2 super en laatst nog even gekeken voordat ik deze ga zien. Ik hoop dat hij mij wel bevalt!Trasos schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:04:
War for the Planet of the Apes (2017) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: PG-13 Gisteravond naar de marathon geweest, alledrie de films achterelkaar gezien.
Ik had er best wel wat van verwacht, maar ik vond het toch wat tegenvallen.
De film voegt eigenlijk niet veel toe aan de bestaande twee, die vind ik dan ook leuker/beter/origineler.
Het verhaal zelf vond ik ook maar mwah-mwah.
spoiler:Het verhaal dat er een groep besmette mensen is die door niet-besmette mensen wordt opgejaagd vond ik al niet heel interessant.
Het ziektebeeld, de mensen verliezen hun 'mensheid' en worden gewonen dieren vond ik ook niet sterk.
Ik vond het ook raar dat ze de apen nu als een soort Joden neer lijken te zetten.
Ze worden in kampen geplaatst en te werk gesteld, ze zoeken continu een nieuwe verblijfplaats en op het einde trekken ze zelfs door de woestijn met Ceasar als een soort Mozes.
Maar dat kan ook aan mij liggen...
Op zich prima vermaak, maar ik kon me nog herinneren dat ik van de eerste twee films echt wel had genoten. Dat had ik nu minder.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6.5 / 10
Ik ben ook naar de marathon geweest (Utrecht), had nog geen enkele filim hiervan gezien. Heb me prima vermaakt bij alle 3 de films. Deel 1 was minder actie, meer acteerwerk (met de altijd goede John Lithgow - imo). Deel 2 een mooie mix van een emotionele verhaallijn met genoeg actie. Deel 3 moest het voornamelijk van de actie hebben.Trasos schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:04:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]War for the Planet of the Apes (2017)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
[justify]Gisteravond naar de marathon geweest, alledrie de films achterelkaar gezien.
De film voegt eigenlijk niet veel toe aan de bestaande twee, die vind ik dan ook leuker/beter/origineler.
Ik snap je spoiler, maar ik denk dat je daar niet aan ontkomt als er 2 grote niet geheel gelijkwaardige groepen tegenover elkaar staan.
CHIPS (2017) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 100 min | MPAA: R Mr. en Mrs. Tomba hadden weer eens een keer zin in luchtig vermaak en Dax Shepard heeft bij ons een soft spot sinds Idiocracy dus het werd Chips spoiler: - De sex verslaving van Ponch - De pijnstiller verslaving van Baker - Dat schilderij om het geld te smokkelen - Waarom Ray Kurtz nog met zijn SWAT truck inbeukte op de politie terwijl zijn zoon al niet meer te redden was Hierdoor voelt het aan alsof de film eigenlijk oorspronkelijk een stukje langer was, maar desondanks was het een mooie cop-buddy movie met flauwe soms wat voorspelbare humor waarbij we beiden regelmatig in lachen uitbarsten. Met name omdat beide hoofdrolspelers er duidelijk veel lol in hebben. Geen oscarmateriaal, maar als je in een beetje melige bui bent zeker een aanrader! | |
Before I Go to Sleep (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: R Heb deze film in het vliegtuig gekeken. Ik ging hem eigenlijk bekijken zonder al te hoge verwachtingen gezien het lage IMDB cijfer. Ik vond de film zeer vermakelijk, hij stak goed in elkaar (op hier en daar wat kleine foutjes na) en was goed geacteerd. Korte omschrijving zonder iets te spoilen: Een vrouw wordt iedere dag wakker en kan zich dan niets meer herinneren. Ze denkt dat ze 20 jaar oud is, in werkelijkheid is ze 40 en heeft ze rond haar 20ste een ongeluk gehad, waardoor ze alleen de herinneringen van één dag op kan slaan. Ze wordt dus wakker naast haar man, maar weet niet wie hij is, iedere dag moet hij dus uitleggen wat er aan de hand is. Door bepaalde gebeurtenissen begint ze aan haar omgeving te twijfelen een gaat ze op onderzoek uit. Veel meer dan dit kan ik niet zeggen zonder te spoilen. Toch zijn er bij mij een paar dingen die niet goed zijn aangepakt: spoiler: Soms komt ze ergens achter, maar laat ze een super vaag bericht voor zichzelf achter voor de dag erna. Als je weet dat je alles vergeet de dag erna, dan spreek je het toch veel gedetailleerder in zou je verwachten. Daarnaast vergeet ze alles nadat ze geslapen heeft, dan vraag ik me af, waarom gaat ze slapen? Waarom haalt ze niet af en toe een nacht door? Zo zijn er wel meer kleine foutjes die een beetje storend zijn De film bevat een aantal keer goede plot twists en wtf-momentjes. Zeker een aanrader wat mij betreft. | |
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
445033
Alien (1979) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: R Nav de film Life (om de gelijkenissen eens te onderzoeken) deze maar weer eens van de plank getrokken (was heeeeel lang geleden). Film ziet er ondertussen wel heel gedateerd uit (ik waarschijnlijk ook), echt geweldig al die low budget schakelaars en lichtknopjes. En dan die pc schermen en hoe grafisch een en ander daarop wordt geprojecteerd. Als je daardoor heen kan kijken, blijft dit toch echt wel een klassieker. De moeder (zit ook in de film toevallig) van alles eigenlijk wat daarna gemaakt is.Ondanks dat de Alien niet of nauwelijks te zien is, blijft het knap hoe men toch het gevoel van aanwezigheid hiervan weet te treffen in de film. Iedereen die deze nog nooit heeft gezien moet hem eigenlijk kijken als een stukje opvoeding van je filmliefhebberij (de jonkies onder ons). Het is eigenlijk triest te constateren hoe weinig origineel IMDB: Life (2017) en IMDB: Passengers (2016) dan zijn. Ik geef Alien geen 8,5 maar iets lager en het was leuk weer eens een stukje Sci-fi historie te zien. Ga de vervolgen hierop ook nog eens bekijken. | |
Inderdaad, dank voor de waarschuwingAnoniem: 738905 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:29:
[...]
Na het lezen van jouw spoiler ga ik hem ook niet zien, man man man, als dat de conclusie is van de film zou ik gewoon boos de zaal verlaten.
Deze trivia op imdb zegt al meer dan genoeg.Anoniem: 738905 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:29:
[...]
Na het lezen van jouw spoiler ga ik hem ook niet zien, man man man, als dat de conclusie is van de film zou ik gewoon boos de zaal verlaten.
The film was retitled to "In the Deep" in Spring 2016 and given a VOD/DVD release date of August 2nd through Anchor Bay Entertainment and the Weinstein Co. However, one week before the planned release, the film was bought by Byron Allen's Entertainment Studios, retitled back to "47 Meters Down" and given a wide-release theatrical plan for summer 2017 through Freestyle Releasing.
"When you grow up your heart dies"
In de strips is Spiderman fysiek veel sterker dan captain America. In de wiki wordt gesproken over 1200lbs van de Cptn en 25 ton van Spiderman.Viccers schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:03:
[...]
Denk dat de scene dat ie bedolven is onder een paar ton beton en staal nog het meest spreekt voor zijn kracht. Dat gaat mijnsinziens al richting de fysieke kracht van Capt. America., terwijl Peter nog een jonge vent is.
//offtopic
Dit dus.
Ghost in the Shell (2017) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Ik ken het orgineel niet dus daar kan ik niks mee vergelijken. Vond het een aardige actie film, maar meer ook niet. Scarlett is niet verkeerd om naar te kijken in dr pakje en de "badguy" was ook erg tof. Toch bleven sommige stukken van het verhaal flinterdun of niet uitgelegd en dat was jammer. Zeker op het einde was ik aan het fronsen spoiler: . Al met al aardige wegkijkfilm.spidertank? really? | |
Ik heb hem gisteren dan ook gezien en ik bombardeer hem onmiddelijk tot mijn favoriete film van het jaar! Ik vond de film wat betreft emotie zo ongelofelijk goed, dat ik geen enkel moment met iets anders bezig was dan de film zelf. De muziek ondersteunt alles voortreffelijk en de met name close ups waren erg indrukwekkend. De film straalde zoveel sfeer uit! Het verhaal werd in de 2 eerdere films al lekker opgebouwd en ging hier goed mee door. Verder vond ik het ook echt een bioscoopfilm!Trasos schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:04:
War for the Planet of the Apes (2017) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: PG-13 Gisteravond naar de marathon geweest, alledrie de films achterelkaar gezien.
spoiler:Het verhaal dat er een groep besmette mensen is die door niet-besmette mensen wordt opgejaagd vond ik al niet heel interessant.
Het ziektebeeld, de mensen verliezen hun 'mensheid' en worden gewonen dieren vond ik ook niet sterk.
Ik vond het ook raar dat ze de apen nu als een soort Joden neer lijken te zetten.
Ze worden in kampen geplaatst en te werk gesteld, ze zoeken continu een nieuwe verblijfplaats en op het einde trekken ze zelfs door de woestijn met Ceasar als een soort Mozes.
Op zich prima vermaak, maar ik kon me nog herinneren dat ik van de eerste twee films echt wel had genoten. Dat had ik nu minder.
9/10
Ik denk dat ik door de trailer hele andere verwachtingen heb gekregen. Ik verwachtte veel meer een 'normale' oorlogsfilm en niet het psychologische ervan.Anoniem: 929481 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 09:39:
[...]
Ik heb hem gisteren dan ook gezien en ik bombardeer hem onmiddelijk tot mijn favoriete film van het jaar! Ik vond de film wat betreft emotie zo ongelofelijk goed, dat ik geen enkel moment met iets anders bezig was dan de film zelf. De muziek ondersteunt alles voortreffelijk en de met name close ups waren erg indrukwekkend. De film straalde zoveel sfeer uit! Het verhaal werd in de 2 eerdere films al lekker opgebouwd en ging hier goed mee door. Verder vond ik het ook echt een bioscoopfilm!
9/10
445033
Aliens (1986) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: R En deel 2 gezien!. Deze is qua sfeer toch heel anders dan 1. Veel meer een actiefilm, deel 1 gaat veel meer om de suspense. Leuk te zien dat Cameron acties uit deze film later weer heeft gebruikt in bijvoorbeeld IMDB: Avatar (2009). Zo herken je toch vaak de hand van de regisseur. Deze film laat duidelijk zien dat de ontwikkeling in die jaren qua special effects hard gaan. Ziet er allemaal al een stuk strakker uit. Een ontwikkeling die toen nog stil stond, roken tijdens vergadering etc. Het mocht toen allemaal nog. Het viel zelfs mijn zoon op. Het zal vanwege het sentiment want laten we wel zijn, een 8,4? Nee dat is te hoog. Wederom een 7. Wel genoten! | |
Tarzan bedoel je?Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:08:
Ik ga deze vakantie alles van Alien herzien (na de recensie van deel 1 hier) en ik ga ook die apenfilms eens bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door 445033 op 15-07-2017 13:02 ]

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 15-07-2017 15:05 ]
Heb toevallig nog wel Legend of Tarzan staan om te bekijken
Momenteel kijken we Greace weer eens voor de 1000ste keer hier in huis. Blijf een leuke film als je uit die tijd komt.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 15-07-2017 15:39 ]
445033
Was jij ook zo verliefd op Olijfje?Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:13:
[...]
Heb toevallig nog wel Legend of Tarzan staan om te bekijken
Momenteel kijken we Greace weer eens voor de 1000ste keer hier in huis. Blijf een leuke film als je uit die tijd komt.

Vast wel...
"When you grow up your heart dies"
Ik heb vandaag een stuk van deze 1e Alien film gezien, meesterlijk. Heerlijk old school dos en een beetje windows 3.11 gevoel en die lichtjes zijn inderdaad in grote grote aantallen aanwezig. De soundtrack is ook erg goed, maar de stemmen, mijn god, het volume klopt totaal niet. Ik kon niet echt een goede stand op mijn tv met soundbar vinden om het nu zowel de muziek als de stemmen te horen. Het is a) geen muziek en stemmen op normaal niveau of b) muziek en keiharde stemmen.445033 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:24:
Film ziet er ondertussen wel heel gedateerd uit (ik waarschijnlijk ook), echt geweldig al die low budget schakelaars en lichtknopjes. En dan die pc schermen en hoe grafisch een en ander daarop wordt geprojecteerd. Als je daardoor heen kan kijken, blijft dit toch echt wel een klassieker.
Gevolg: beide kids uit bed toen ik ongeveer halverwege was en mijn kinderen vroegen waarom er allemaal vreemde geluiden in huis waren. Dus tja, ik kijk hem wel een keer overdag af. Ik had ook alleen maar 1 soundtrack in de film en er was geen normale stereo optie.
Maar ik moet zeggen, voor een film die een aantal jaren jonger is dan ik ben was het wel genieten. Ik vond vooral de scenes van buitenaf (waarbij je het schip ziet) erg mooi gedaan, af en toe zie je wel dat het een soort zwevende modellen met visdraad zijn, maar veel scenes leken op de tv toch erg dicht in de buurt te komen van de huidige films. Nou, wordt vervolgd dus, kan nu lastig een cijfer geven op basis van een halve film.
En heerlijk dat ze gewoon allemaal zitten te roken in het ruimteschip , net uit hypersleep en gelijk een peuk opsteken
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 15-07-2017 23:03 ]
Logan (2017) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: R Een dramafilm in het X-menuniversum, waarin Wolverine en Professor X het erg zwaar hebben. Enerzijds vond ik de film totaal niet binnen de franchise passen; anderzijds blijft het superheldenactie. Voor mijn gevoel was deze film zowel emotioneel zwaarder en ook veel geweldadiger dan de voorgaande films. Ik hink een beetje op 2 gedachten. Ja, het is best een aardige film, maar ook niet meer dan dat. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Zeker wel. Vaak gedaan, en later ook stiekem in stille zalen, toen het al niet meer mocht.Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:59:
[...]
En heerlijk dat ze gewoon allemaal zitten te roken in het ruimteschip , net uit hypersleep en gelijk een peuk opsteken, eigenlijk had er nog een marlboroman reclame voor moeten zitten, dat vond ik altijd de mooiste reclames in de bioscoop, stoere cowboy op een paard in de woestijn ofzo en dan een peuk opsteken. Waren er toendertijd ook bioscopen waar je kon roken? Nee toch?
Doen we hier nog steeds wel eens.
Ik heb zelfs in het vlegtuig nog gerookt. Maar toen kon je onboard dan wel weer nog geen films kijken.
Eat the bugs, live in a pod
Kon roken ?Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 22:59:
[...]
. Waren er toendertijd ook bioscopen waar je kon roken? Nee toch?
Hell, de sigaretten lagen toen nog op dezelfde verkooptray met pinda's en popcorn.
* heuveltje kijkt nog wel eens met verbazing terug naar de jaren 70
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ghost in the Shell (2017) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Enige reden om dit verhaal te kijken zijn de leuke pakjes van Scarlett Johansson. Na Lucy wederom een slechte film, wat mij betreft. Wil je graag robots, cyborgs of androïdes zien? Kijk dan liever RoboCop (eerste deel); Almost Human of Star Trek The Next Generation. | |
Kong: Skull Island (2017) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Geen hoogstaand verhaal, maar wel van begin tot eind spannend. Alle monster- en avonturenfilmclichés zijn uit de kast getrokken en samen met het visuele spektakel, maakt dat van Kong een imposante verschijning en een spannende film. Leuk voor de zaterdagavond of zondagmiddag. De scène na de aftiteling lijkt aan te sturen op een heleboel vervolgen. Als ze het karakter van Kong daarmee meer diepgang of mythe weten te geven, lijkt me dat prima. Wordt het echter een vehikel voor dom geweld met een groot beest, dan is het ook voldoende als het bij deze film blijft. Brie Larson is een leuke verschijning. | |
Smurfs: The Lost Village (2017) | ![]() |
IMDb: 5.8 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 90 min | MPAA: PG Wat een ontzettend leuke film is dit. De wereldberoemde smurfen worden in dit verhaal op een ontzettend leuke, charmante en aaibare manier neergezet en ook Gargamel komt heel goed uit de verf. De kleuren spatten van het scherm af en ook de soundtrack is dik in orde. Dit is na Finding Nemo / Dory mijn favoriete animatiefilm qua kleurgebruik. Prachtig! Het verhaal is leuk; geeft sommige karakters meer achtergrond en diepgang en is niet alleen leuk voor kinderen. Als je opgegroeid bent met de smurfen op televisie - misschien had je er zelfs wel een heleboel om mee te spelen - dan is Smurfs: The Lost Village een feestje om te kijken. De voorgaande 2 films over de smurfen waarin animatie en real life met elkaar gecombineerd worden, waren best aardig. Deze film is echter een hoogstandje in het animatiegenre. Ik ben het dan ook pertinent oneens met de score op IMDB. | |

Tja, als de zombies in TWD; de buitenaardse wezens in Star Trek; of de pistolen in Once Upon a Time in the West wegdenkt, zijn dat ook enkel films over intermenselijke relaties en persoonlijke ontwikkeling.nwnc schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:10:
War on the planet of the apes. Als je zou wegnemen dat het apen zijn maar mensen is het opeens een doorsnee film. Gedurende de film ijsje gehaald en buiten wat gerookt
I Saw the Devil (2010) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 141 min | MPAA: NOT RATED Wauw wat een film. Sinds kort zijn mijn ogen geopend voor Aziatische pareltjes en dit was zeker een mooie. Kon me goed inleven in de 'secret agent' en dat maakt de film erg goed. Keer op keer word je er aan herinnerd dat de moordenaar niet helemaal jofel is. spoiler: Ondanks de agent zijn wraak aardig genomen heeft zit je toch wel met een kut gevoel aan het eind, door de gebeurtenissen met zijn schoonfamilie. Verder nog Oldeuboi (Oldboy), Chugyeogja (Chaser), Kokuhaku (Confessions) en Ajeossi op mijn lijstje staan. | |
Ik heb geen idee wat de score van imdb is, maar ik gaf hem toen ik hem in de bios had gezien ook een 9. Je hebt smaak, de rest van imdb als ik je mag geloven niet.Jorgen schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:07:
Wat een ontzettend leuke film is dit. De wereldberoemde smurfen worden in dit verhaal op een ontzettend leuke, charmante en aaibare manier neergezet en ook Gargamel komt heel goed uit de verf. De kleuren spatten van het scherm af en ook de soundtrack is dik in orde. Dit is na Finding Nemo / Dory mijn favoriete animatiefilm qua kleurgebruik. Prachtig! Het verhaal is leuk; geeft sommige karakters meer achtergrond en diepgang en is niet alleen leuk voor kinderen. Als je opgegroeid bent met de smurfen op televisie - misschien had je er zelfs wel een heleboel om mee te spelen - dan is Smurfs: The Lost Village een feestje om te kijken. De voorgaande 2 films over de smurfen waarin animatie en real life met elkaar gecombineerd worden, waren best aardig. Deze film is echter een hoogstandje in het animatiegenre. Ik ben het dan ook pertinent oneens met de score op IMDB.
Dit is gewoon een 9, is niet over te praten. Gewoon een echt goede smurfenfilm, beter dan al die andere smurfenfilms die ik gezien heb nadien. Dit is gewoon een trip back memorylane met de graphics van vandaag de dag. En het verhaal is echt tof.
Het is dat het niet echt een film is om 2 keer te bekijken, althans niet meer nu ik in de 40 ben. Maar ik heb echt genoten en mijn kinderen die helemaal geen smurfen kenden vonden hem ook leuk. Ultieme film om te zien met kinderen als je zelf de smurfen gezien hebt in je jeugd.
Ik ben het trouwens helemaal eens met al jouw scores. Ik zal eens zien wat je nog meer geschreven hebt in dit topic, onze smaakt komt in iedergeval bij deze 3 films echt overeen. Althans , nu ik het zo lees. Ik heb even niet meer helder wat ik die andere 2 films gaf, maar volgens mij iets in die strekking qua cijfer.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 16-07-2017 22:24 ]
Ik ga de Smurfenfilm zeker nog een keer bekijken. Ik heb hem nu "voor-gekeken" voor mijn dochter van 3. Waarschijnlijk wacht ik nog even vanwege sommige spannende momentjes, maar over een tijdje zullen we hem zeker een keertje gezellig samen kijken. Wat mij betreft gewoon een topper in het animatiegenre.
The Fate of the Furious (2017) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13 Ik had er al geen hoge verwachtingen van maar man man man wat een onzin was dit weer | |
War for the Planet of the Apes (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: PG-13 Prima acteerwerk, zeker van Woody Harrelson en het meisje. Voor de rest vond ik er geen bal aan. Het enige wat goed gelukt is, is dat je sympathie voelt voor de apen. Voor de rest duurde de film mij veel te lang. Een 5 ivm de uitstekend spelende Harrelson, anders was het lager geworden. Deze hoef ik zeker niet nog eens te zien. | |
Wish Upon (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 Wij hadden zeer lage verwachtingen van deze "horror" film, maar uiteindelijk vonden we hem leuker dan de bovengenoemde Apen film. Horror of thriller kan ik dit absoluut niet noemen, maar de verhaallijn was onderhoudend genoeg om de film af te willen kijken. Zo voorspelbaar als de neten, maar wel leuk gedaan. Ik kreeg nogal een Final Destination gevoel van hoe de doden vielen. En dat was de eerste horrorfilm die ik ooit bewust in de bioscoop heb gezien, dus dat is positief Ik had ook niet verwacht Ryan Philippe ooit in een horrorfilm te zien, die man kan bij mij weinig fout doen sinds Cruel Intentions. Wat ook een pluspunt is, is dat de hoofdrolspeelster voor de verandering daadwerkelijk een tiener is. Joey King is pas 17, en acteert niet onaardig. Het einde vond ik ook best grappig gevonden, dat deed me dan weer denken aan I Know What You Did Last Summer. Al met al een horrorfilm met verdomd weinig horror, maar wel vermakelijk genoeg om een voldoende te krijgen. | |
[ Voor 39% gewijzigd door AcidBurn op 17-07-2017 00:39 ]
Ik ging als 8 jarige koter gewoon sigaretten kopen voor mijn moeder.heuveltje schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:24:
[...]
Kon roken ?
Hell, de sigaretten lagen toen nog op dezelfde verkooptray met pinda's en popcorn.
* heuveltje kijkt nog wel eens met verbazing terug naar de jaren 70
No problem. Simpler times Better times.
In other news: George A. Romero has died

Night of the Living Dead (1968) [IMDB: 7.9/10 with 93,473 votes] [Horror] IMDB: Night of the Living Dead (1968)
★ Lijkt joop.nl wel hier ★
Ryan Phillippe speelde dan ook weer in I know what you did last summer, wederom met Sarah Michelle Gellar, dus wellicht daarom.[...]
Ik had ook niet verwacht Ryan Philippe ooit in een horrorfilm te zien, die man kan bij mij weinig fout doen sinds Cruel Intentions. Wat ook een pluspunt is, is dat de hoofdrolspeelster voor de verandering daadwerkelijk een tiener is. Joey King is pas 17, en acteert niet onaardig. Het einde vond ik ook best grappig gevonden, dat deed me dan weer denken aan I Know What You Did Last Summer.[...]
Jorgen: Je hebt gelijk, dat was ik compleet vergeten. En dat terwijl ik zelfs de filmposter heb gehad van die film... Al moet ik zeggen dat I Know zelfs niet in de schaduw van CI mag staan. Dat is lange tijd mijn favoriete film geweestJorgen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 01:50:
[...]
Ryan Phillippe speelde dan ook weer in I know what you did last summer, wederom met Sarah Michelle Gellar, dus wellicht daarom.
Lion (2016) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 film gebaseerd op waargebeurde feiten naar het gelijkaardig boek: Brierley, Saroo - A long way home Het is er zeker eentje om samen met vrouw/vriendin te krijgen. Spoiler: zet zakdoekjes klaar, want ze zijn nodig! Aangenaam verrast. Had ik geweten dat er een boek van was, had ik zeker het ook eerst even gelezen. Film verveelde eventjes naar het eind toe. Maar achteraf gezien nodig om het verhaal goed naar voor te brengen. Aanrader! | |
Battle.net: NagaByrd#2844
The Mummy (2017) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 Een typische Tom Cruise film (althans...het genre wat hij de laatste jaren doet) nl verstand op nul en kijken maar. Zeker niet hoogstaand, maar qua verhaallijn toch een aantal zaken die me (positief) hebben verrast. Zou ik 'm nog een keer kijken over een paar maanden? Waarschijnlijk wel. | |
RoboCop (1987) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: R Precies vandaag kwam 30 jaar geleden deze iconische meesterwerk uit in de Amerikaanse bioscopen. Gemaakt door onze eigen Paul Verhoeven bracht de film een goede maar ook zeer gewelddadige actiefilm over het leven van de politie agent Alex Murphy die zojuist was overgeplaatst naar Detroit. Het politie eenheid in Detroit staat onder controle van OCP. Tijdens zijn eerste dienst belandt Murphy samen met zijn partner Lewis in een afgelegen industriegebied na een achtervolging met een van de meest beruchtste criminelen Clarence Boddicker. Daar wordt Murphy in een val geleid en zo bijna in 100 stukken geschoten. OCP is op dat moment bezig met een project om de stad veilig te maken en de meest perfecte politie eenheden in te schakelen. Het lichaam van Murphy is onherstelbaar maar door zijn hersenen intact te houden kan OCP hem ombouwen tot de perfecte politieman: Robocop. Verder weten we bijna allemaal wel wat er daarna in deze film gebeurd en de rest was geschiedenis. Dit is persoonlijk mijn meest favoriete film samen met Terminator 2: Judgment's Day. Dat deze film door een Nederlander is gemaakt is ook wel iets om trots op te zijn. | |
John Wick: Chapter 2 (2017) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Ik snap niet dat deze films zulke lovende reviews krijgt van acht of meer sterren. Het verhaal van het vorige deel staat me nog aardig bij: de hond, z'n enige aandenken aan z'n overleden vrouw, wordt gedood terwijl een aantal gangsters z'n auto stelen. Tijd voor wraak dus. Deel twee gaat vrolijk op dezelfde voet verder: er moet gemoord worden, en veel ook. Dit keer omdat hij dat nog aan iemand tegoed had of zo. Ik ben een paar keer in slaap gevallen tijdens het twee uur durende knalfestijn, maar ik geloof niet dat ik veel van het verhaal heb gemist. Een typische schieten-tieten-helikopterfilm dus, maar dan een waarin enkel wordt geschoten. Meh. | |
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Ik heb een tijdje best fanatiek Aziatische horror gekocht en gekeken, zo ongeveer vanaf het moment dat Ichi the Killer uitkwam. Vooral in die periode tot een jaar of 10 geleden zijn daar een hoop goeie films uitgekomen. Mijn favoriet is denk ik nog steeds Dark Water en anders Audition. Stort je er niet te veel in want voordat je het weet staan er 50+ films op je watchlistLouw Post schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:38:
I Saw the Devil (2010) [afbeelding] IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 141 min | MPAA: NOT RATED Wauw wat een film. Sinds kort zijn mijn ogen geopend voor Aziatische pareltjes en dit was zeker een mooie. Kon me goed inleven in de 'secret agent' en dat maakt de film erg goed. Keer op keer word je er aan herinnerd dat de moordenaar niet helemaal jofel is.
spoiler:Ondanks de agent zijn wraak aardig genomen heeft zit je toch wel met een kut gevoel aan het eind,
door de gebeurtenissen met zijn schoonfamilie.
Verder nog Oldeuboi (Oldboy), Chugyeogja (Chaser), Kokuhaku (Confessions) en Ajeossi op mijn lijstje staan.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
This too shall pass
Geef hem een 8.0
Dark Water had ik ook nog op het lijstje, daarnaast de bekendere al wel gezien denk ik (de Ringu's, de hele Ju-on serie en Shutter bijv.). Recentelijk nog, 4BIA, The Tag-Along, The Silenced, Train to Busan, Sadako vs. Kayako en Kung Fu Hustle. Niet allemaal even goed, maar meeste wel vermakelijk. Vooral bij de wat betere horror films vind ik dat het sfeertje heel goed is, wat ik vaak bij de Hollywood horror films tegenwoordig een beetje mis.Sharky schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:43:
[...]
Ik heb een tijdje best fanatiek Aziatische horror gekocht en gekeken, zo ongeveer vanaf het moment dat Ichi the Killer uitkwam. Vooral in die periode tot een jaar of 10 geleden zijn daar een hoop goeie films uitgekomen. Mijn favoriet is denk ik nog steeds Dark Water en anders Audition. Stort je er niet te veel in want voordat je het weet staan er 50+ films op je watchlist
Je hebt wat mij betreft wel gelijk met de films tot een jaar of 10 geleden, daarna lijkt het wel berg afwaarts gegaan te zijn. Vooral in die Ju-on serie is dat te merken.
Audition ook op m'n lijstje gezet, bedankt daarvoor. Als je nog meer tips hebt, hoor ik het graag.
Helaas zijn veel van die films niet (meer) in betere kwaliteit te vinden.
Battle Royale, a tale of two sisters (originele titel even kwijt) en heel veel van Miike Takashi kan ik zo snel bedenken. Boudisque was destijds een goede bron voor cult dvd's, weet niet of ze daar nog steeds zo in thuis zijn.Louw Post schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:22:
[...]
Dark Water had ik ook nog op het lijstje, daarnaast de bekendere al wel gezien denk ik (de Ringu's, de hele Ju-on serie en Shutter bijv.). Recentelijk nog, 4BIA, The Tag-Along, The Silenced, Train to Busan, Sadako vs. Kayako en Kung Fu Hustle. Niet allemaal even goed, maar meeste wel vermakelijk. Vooral bij de wat betere horror films vind ik dat het sfeertje heel goed is, wat ik vaak bij de Hollywood horror films tegenwoordig een beetje mis.
Je hebt wat mij betreft wel gelijk met de films tot een jaar of 10 geleden, daarna lijkt het wel berg afwaarts gegaan te zijn. Vooral in die Ju-on serie is dat te merken.
Audition ook op m'n lijstje gezet, bedankt daarvoor. Als je nog meer tips hebt, hoor ik het graag.(Al moet ik misschien rustig aan doen, heb al een flinke IMDB watchlist
)
Helaas zijn veel van die films niet (meer) in betere kwaliteit te vinden.
This too shall pass
Veel van Miike Takashi is wel gewoon prut toch? Leuk voor die tijd omdat het een beetje schokkend was, maar niet echt goede films. Battle Royale vond ik destijds inderdaad wel erg goed. A talent of two sisters kwam ik niet echt doorheen, moet ik nog eens afkijken.Sharky schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:36:
[...]
Battle Royale, a tale of two sisters (originele titel even kwijt) en heel veel van Miike Takashi kan ik zo snel bedenken. Boudisque was destijds een goede bron voor cult dvd's, weet niet of ze daar nog steeds zo in thuis zijn.
Bij Takashi moet je wel weten wat je kijkt inderdaad, hij heeft in ieder geval een aantal erg sterke films gemaakt. Audition is ook van hem en is imho een fantastische thriller tot dat het gore wordt, dan is het een goede horrorfilm.SaN schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:46:
[...]
Veel van Miike Takashi is wel gewoon prut toch? Leuk voor die tijd omdat het een beetje schokkend was, maar niet echt goede films. Battle Royale vond ik destijds inderdaad wel erg goed. A talent of two sisters kwam ik niet echt doorheen, moet ik nog eens afkijken.
This too shall pass
Dan moet je zeker deze versie vandaag eens kijkenPrecies vandaag kwam 30 jaar geleden deze iconische meesterwerk uit in de Amerikaanse bioscopen.
Top man.nwnc schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:25:
Ik zou best een review over Okja willen schrijven maar ben daar te lui voor. Geweldige film en dan heb ik het nog niet eens helemaal af.
Ik zou best een leuke reply willen typen, maar ja....
point takenSmultie schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:35:
[...]
Top man.
Ik zou best een leuke reply willen typen, maar ja....
Gisteravond ook gekeken en ik sluit me grotendeels aan bij deze review.Trasos schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:04:
Deel 1 en 2 vond ik zeer sterk overkomen en ze zaten goed in elkaar, maar dat zit er bij deel 3 gewoon niet in. Het voelt echt alsof het afsluitende deel niet in de trilogy thuis hoort.
Ook irritant is de simpelheid hoe ze over sommige militaire punten zijn heen gestapt. Mensen op wacht zetten, maar zonder enige moeite kan iedereen naar binnen/buiten. Het leek wel alsof de mens al zo dom was dat het virus ze onmogelijk nog dommer kon maken.
En terwijl de effecten omtrent de apen zo goed is gedaan (beter terug te zien in deel 1 en 2 imo), viel het slot gevecht gewoon tegen. En enige spanning was ook ver te zoeken.
Voor mij krijgt hij dan ook een 6,5 terwijl deel 1 en 2 in de regio van 8,5-9 zaten.
Bokeh (2017) | ![]() |
IMDb: 4.8 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 92 min | MPAA: N/A undefined | |
Brrrrr... Wat een nare, trieste, lege film, zonder ook maar 1 moment waarop m'n interesse gewekt werd. Leuk ckncept, maar zo saai als mogelijk uitgewerkt.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Als je ging voor het concept.Ardana schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:03:
Bokeh (2017) [afbeelding] IMDb: 4.8 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 92 min | MPAA: N/A undefined[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]undefined / 10
Brrrrr... Wat een nare, trieste, lege film, zonder ook maar 1 moment waarop m'n interesse gewekt werd. Leuk ckncept, maar zo saai als mogelijk uitgewerkt.
Dan zal waarschijnlijk deze beter in de smaak vallen, onder de categorie oud-maar-goede-SciFi

IMDB: The Quiet Earth (1985)
How do you save a random generator ?
Going in Style (2017) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 Erg leuke film om mee te lachen. Grote namen ook deze acteurs en wat mij betreft maken ze de verwachtingen wel waar, met speciale vermelding voor Morgan Freeman (uiteraard). Het was lang geleden dat ik echt hardop moest lachen om een film maar gisteravond was het weer zover gelukkig. Wat mij betreft een aanrader als je eens even lekker wilt ontspannen met een lachfilm! | |
Okja (2017) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: TV-MA Lieve heer, wat was dit een traktatie. Even voorbijgaand aan mijn terughoudendheid om een innige vriendschap aan te gaan met een varken (bcuz of reasons), heb ik lang niet zo genoten van een film. Dit lijkt in mijn ogen sterk op een verfilming van iets wat Studio Ghibli typisch zou kunnen maken. Naast grappig is het een volwassen kinderfilm. Concepten als GM foods, vriendschap, de psychopaat, de narcist en meer komen aan bod. Ik voel me als kijker serieus genomen door deze film en kijk zeer uit naar het volgende werk van Joon-ho Bong. Ik zal mij in de tussentijd verdiepen in zijn oudere films. | |
Gaan er nog mensen naar Dunkirk?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 929481 op 19-07-2017 19:09 ]
Ik wil wel naar Dunkirk. Nolan staat garant voor spektakel.
Dunkirk ga ik niet heen, maar als je gaat zou ik naar een Imax theater gaan, ik heb daar een preview gezien van iets van 15 minuten en dat was meer dan ok. Echt meer dan ok en volgens mij is hij ook op imax formaat geschoten deels.Anoniem: 929481 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:09:
Een 10 nog wel. Ik vond de film niet bijzonder en de vriendschap tussen dier en mens kennen we ondertussen wel. De film ziet er mooi uit, maar verder doet hij niks nieuws.
Gaan er nog mensen naar Dunkirk?
Okja net gezien en ik geef hem een 3. Ik vond er echt niks aan. Stom nepvarken en irritant Chinees meisje, helemaal geen enkele verdieping in welke persoon dan ook, de gemiddelde kinderfilm heeft meer diepgang. Het gaat ook nergens over. En het varken is niet eens leuk.
Ik had de hoop dat het wat was omdat hij hier vergeleken werd met een favoriet van mij: the never ending story, maar dit komt echt niet in de buurt. Zonde van je tijd, kinderfilm voor ik denk kinderen van maximaal 6 waarbij een ouder meekijkt. Hoe je dat een 10 kan geven begrijp ik echt niet. Maar ik hoef ook niet alles te begrijpen, de film geeft wel gemengde reacties hier, ik zie hoge en lage cijfers. Fijn dat er mensen van genieten in iedergeval, maar voor mij is hij niet weggelegd.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 19-07-2017 19:19 ]
Toevoeging: als je de tekst leest, dan vermeld ik studio ghibli. Dat zegt al wat over wat ik waardeer. Dan is het toch duidelijk waarom ik deze film kan waarderen? Tenminste als je bekend bent met Ghibli. Ik vermeld tevens dat het een kinderfilm is. Waarin trouwens beelden voorbijkomen wat je juist niet aan een 6 jarige moet laten zien. Hij is voor 12 en ouder bedoeld. En daar ben ik het wel mee eens. Ik ben daarnaast ook een groot kind. Begrepen?
[ Voor 85% gewijzigd door nwnc op 19-07-2017 19:26 ]
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.