Zeker weten! De reviewers zijn in ieder geval zeer enthousiast.nwnc schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:16:
Ik wil wel naar Dunkirk. Nolan staat garant voor spektakel.
Anoniem: 738905
voor wie het nog niet wist: na de zomer komt een Dune film in de bioscoop. Daar kijk ik erg naar uit. Hoop dat het een reeks gaat worden. Vervolgens in december nog een Star Wars film en na de zomer ook nog eens een nieuwe Star Trek op netflix, heerlijke tijden voor de SF liefhebber.
Gibli zegt me niks, maar je moet het niet als een persoonlijke aanval zien. Ik vind de film gewoon echt niks, jij kan hem prima waarderen. Ik hoef je toch niet te begrijpen. Je staat heel anders in het leven dan ik. Ik vind het fijn dat je er zo van hebt kunnen genieten.nwnc schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:19:
Ik begrijp niet waarom je dat niet kan begrijpen
Toevoeging: als je de tekst leest, dan vermeld ik studio ghibli.
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 19-07-2017 20:13 ]
Dat wist ik dus nog niet, thnx.Anoniem: 738905 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:12:
voor wie het nog niet wist: na de zomer komt een Dune film in de bioscoop. Daar kijk ik erg naar uit. Hoop dat het een reeks gaat worden. Vervolgens in december nog een Star Wars film en na de zomer ook nog eens een nieuwe Star Trek op netflix, heerlijke tijden voor de SF liefhebber.
Heb alle boeken van Frank Herbert (Dune/Duin) gelezen, ook degene die na zijn dood zijn verschenen en door zijn zoon en anderen zijn geschreven.
Ik heb de Originele Dune uit 1984 op Blu-Ray, maar ook de remake, een mini serie uit 2000. Daar hoort natuurlijk nog een miniserie bij, die uit 2003: Children of Dune.
Dit zijn wel films en series voor de liefhebber, de SF die wordt geportretteerd is anders dan de gemiddelde SF-film.
apollo13
We staan wat anders in het leven dacht ik ook al. All good.
add: Ik ging er ook een beetje in met de mentaliteit 'Ghibli dat kent iedereen toch wel'.
Dune was iets waar ik elke keer achteraan wilde gaan maar nooit is van gekomen. Mss nu een goede kans om dat wel te doen.
add: Ik ging er ook een beetje in met de mentaliteit 'Ghibli dat kent iedereen toch wel'.
Dune was iets waar ik elke keer achteraan wilde gaan maar nooit is van gekomen. Mss nu een goede kans om dat wel te doen.
[ Voor 20% gewijzigd door nwnc op 19-07-2017 20:59 ]
Heb je bron toevallig? Het enige dat ik kan vinden is dat in februari Denis Villeneuve, aangesteld is als director en dat er in april iemand, Eric Roth, is aangesteld om hem gaat schrijven.Anoniem: 738905 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:12:
voor wie het nog niet wist: na de zomer komt een Dune film in de bioscoop. Daar kijk ik erg naar uit. Hoop dat het een reeks gaat worden. ....
Aangezien Villeneuve nu bezig is met Blade Runner 2049, welke wel na de zomer uit komt, lijkt Dune mij nog wel een tijdje duren helaas
Edit: Jep, duurt nog wel even.
[ Voor 9% gewijzigd door Minneyar op 19-07-2017 21:33 ]
Oh chips, Blade Runner bedoel ik, ik lees nu een boek van Dune, sorry. Ik haal het door elkaar 
Maar ik ben gek op die oude vliegtuigen en die zitten er veel in en het geluid was bijzonder mooi.

De 15 minuten die ik gezien heb waren goed, maar geen 9,7 waard? Dat lijkt me wel heel hoog.Sjah schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:25:
Wtf...Dunkirk 9.7 by the critics op Imdb....
Maar ik ben gek op die oude vliegtuigen en die zitten er veel in en het geluid was bijzonder mooi.
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 19-07-2017 21:54 ]
Net Dunkirk bekeken in IMAX en kolere wat een indrukwekkende film
Aparte maar geweldige filmstijl. Geluid is spectaculair en die dogfights in de lucht zijn echt fantastisch.
9.6 momenteel op IMDb is inderdaad een beetje hoog maar een geweldige film is het zeker!
9.6 momenteel op IMDb is inderdaad een beetje hoog maar een geweldige film is het zeker!
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Over een paar maanden weer kijken dan is die 9.7 wel wat meer gesetteld. Dat hoge cijfer komt nu nog door de Nolan fanboys zullen we maar zeggen.Anoniem: 738905 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:51:
Oh chips, Blade Runner bedoel ik, ik lees nu een boek van Dune, sorry. Ik haal het door elkaar
[...]
De 15 minuten die ik gezien heb waren goed, maar geen 9,7 waard? Dat lijkt me wel heel hoog.
Ik heb gisteren de 5 minuten durende trailer gezien hier op Urk en die maakte al indruk.
"When you grow up your heart dies"
En toch neig ik naar een 10 voor Dunkirk.
Dermate intens heb ik een film zelden gekeken.
Enige domper was de storing net bij Cinemec Utrecht, de grote zaal knalt net zo lekker qua geluid. Hervat in een kleinere zaal, alsnog was het een hele belevenis.
De Zimmer score is er dit keer niet één die je veel voor je plezier luistert, maar geeft de film nog net even dat extraatje.
Absoluut gaan kijken in de bios deze film
Dermate intens heb ik een film zelden gekeken.
Enige domper was de storing net bij Cinemec Utrecht, de grote zaal knalt net zo lekker qua geluid. Hervat in een kleinere zaal, alsnog was het een hele belevenis.
De Zimmer score is er dit keer niet één die je veel voor je plezier luistert, maar geeft de film nog net even dat extraatje.
Absoluut gaan kijken in de bios deze film
Revolt (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A Kwam deze film tegen, synops gaf me genoeg info om te besluiten 'm maar eens te bekijken. Het is een soort kruising tussen War of the Worlds, Distric9 waarbij het verhaal zich eens afspeelt niet in de traditionele locaties zoals de US of Europa, maar dit keer in Afrika. Het is zeker geen full-effects film waarbij je duizelig wordt van de actie..juist andersom...een rustig verloop, genoeg snelheid om het interessant te houden. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
The Circle (2017) | ![]() |
IMDb: 5.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 Combineer Facebook, LinkedIn, Google (campus) en Minority Report en je hebt een film die je een aantal onaangename gevoelens geeft tijdens het kijken...en je doet nadenken of je nog wel online wil zijn op LinkedIn, Facebook en al die apps. Zeker de moeite waard. Het is ook de film waar Bill Paxton (RIP) en Glenne Headly (RIP) voor het laatst in acteerden. | |
Power Rangers (2017) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13 In mijn jeugd was Power Rangers nog te zien bij Telekids. Ik heb geen idee meer of ik het vroeger nu wel of niet leuk vond. Nu moet je de meeste films met een korreltje zout nemen en zo ook hier. Tieners die elkaar nog niet kenden, moeten toch samen de Aarde redden. Positieve aan deze film is dat er veel karakteropbouw is. Film hinkt daardoor wel op 2 gedachten. Is het nu serieus bedoelde sci-fi, of toch niet? | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
Speelde District 9 niet af in Afrika?Het is een soort kruising tussen War of the Worlds, Distric9 waarbij het verhaal zich eens afspeelt niet in de traditionele locaties zoals de US of Europa, maar dit keer in Afrika.
Wel benieuwd, ik hou wel van sci fi en beide films die je noemde vind ik mooi
District 9 is in Zuid Afrika inderdaad. Je kan de acteurs soms zelfs nog wel een beetje verstaan begrijpen ookMutatie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:25:
[...]
Speelde District 9 niet af in Afrika?
Wel benieuwd, ik hou wel van sci fi en beide films die je noemde vind ik mooi
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wow, net terug van Dunkirk en ik snap na de shock nog steeds niet hoe het komt dat er zo'n groot gat zit tussen de reviews en mijn eigen oordeel na het rollen van de credits (een mager zesje)...
Vooropgesteld: Ik ben een enorme fan van Christopher Nolan, de cijfers van de reviews bestonden zo goed als alleen maar uit negens en tienen en de setting/het script sprak mij aan. Sowieso had ik al verwacht dat dit geen standaard oorlogfilm/actiefilm zou worden.
Mijn grootste kritiekpunt is dat er amper samenhang in het verhaal zit. Het is vooral een aaneenschakeling van hele mooie beelden en indrukwekkende geluidseffecten. Hetzelfde geldt voor de personages: er zit werkelijk niet een tussen die niet 1-dimensionaal is en waar ik enige emotie bij voel. Ook realiseerde ik me op een gegeven moment dat de film net zo goed zou zijn als je alle dialogen weg had gelaten, het prima acteerwerk en de scenes zelf vertelden al het verhaal.
Het enige wat de film echt goed overbrengt is de wanhoop en hopeloosheid van de oorlog en de situatie in Dunkirk, maar ik kan gewoonweg niet geloven dat je dan de rest door de vingers ziet en er wordt gestrooid met negens en tienen (metacritic, niet de fanboys die ik sowieso negeer in de eerste weken).
Vooropgesteld: Ik ben een enorme fan van Christopher Nolan, de cijfers van de reviews bestonden zo goed als alleen maar uit negens en tienen en de setting/het script sprak mij aan. Sowieso had ik al verwacht dat dit geen standaard oorlogfilm/actiefilm zou worden.
Mijn grootste kritiekpunt is dat er amper samenhang in het verhaal zit. Het is vooral een aaneenschakeling van hele mooie beelden en indrukwekkende geluidseffecten. Hetzelfde geldt voor de personages: er zit werkelijk niet een tussen die niet 1-dimensionaal is en waar ik enige emotie bij voel. Ook realiseerde ik me op een gegeven moment dat de film net zo goed zou zijn als je alle dialogen weg had gelaten, het prima acteerwerk en de scenes zelf vertelden al het verhaal.
Het enige wat de film echt goed overbrengt is de wanhoop en hopeloosheid van de oorlog en de situatie in Dunkirk, maar ik kan gewoonweg niet geloven dat je dan de rest door de vingers ziet en er wordt gestrooid met negens en tienen (metacritic, niet de fanboys die ik sowieso negeer in de eerste weken).
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Heb de nieuwe Pirates of the Caribbean gekeken.. vond capitán Salazar érg goed gespeeld door de acteur
Rotterdam
Anoniem: 929481
Amper samenhang in het verhaal? Alles is juist perfect verbonden. Land, zee en lucht. Een reden waarom de film zo goed scoort is denk ik dat woorden helemaal niet nodig zijn in deze situaties. De beelden spreken voor zich. Tevens lijkt de film 1 grote scene, in plaats van een hele film.^^0nMe schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:27:
Wow, net terug van Dunkirk en ik snap na de shock nog steeds niet hoe het komt dat er zo'n groot gat zit tussen de reviews en mijn eigen oordeel na het rollen van de credits (een mager zesje)...
Ik vond het dan ook erg knap gedaan en begrijp de reviewers wel. De film is wel minder toegankelijk en minder Hollywood, waardoor het mensen misschien kan tegenvallen. De trailer geeft de sfeer perfect weer en dat is dus ook precies wat je in de film kunt verwachten. Iemand die twijfelt kan dus het beste de trailer (nog) eens bekijken.
Ik geef de film een 8,5/10
Interessante film die dunkirk. Jammer dat hij nu uitkomt, ik ben in de zomermaanden door vakantie niet in de gelegenheid naar de biosocoop te gaan, de bios die ik kan bezoeken is mini, passen 35 man in en ze draaien alleen oudere films. Dichtsbijzijnde normale bios is 6 uur reizen (enkele reis). Als het nu star wars was had ik wel 12 uur reizen ervoor over. Maar dunkirk ga ik in de wintermaanden thuis wel zien. Het is niet anders, jammer wel, die dogfights had ik graag in een imax gezien, maar de dichtsbijzijnde is 12+ uur reizen.
Ik pak maar een goed boek. Als ik het zo lees heeft deze film veel meer dan een stomme zomerrelease nodig, breng zoiets toch uit in het najaar. Dit is gewoon jammer.
Ik baal ervan dat ik hier zulke reviews lees en niet naar de bios kan.
Ik pak maar een goed boek. Als ik het zo lees heeft deze film veel meer dan een stomme zomerrelease nodig, breng zoiets toch uit in het najaar. Dit is gewoon jammer.
Ik baal ervan dat ik hier zulke reviews lees en niet naar de bios kan.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 20-07-2017 23:48 ]
Wow, net Dunkirk gezien.
Wat een gave film, echt non-stop spanning
[ Voor 22% gewijzigd door Angeloonie op 20-07-2017 23:49 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dunkirk (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Helaas viel hij me ietwat tegen. Er zaten mooie shots in de film, die zich vooral afspeelde op het strand, een stukje op zee en in de lucht. De luchtgevechten waren indrukwekkend, met het bijbehorende geluid voelde je wel even met de piloot mee. Ik miste toch een stukje verdediging landinwaarts, of de opmars van de vijand richting strand. Ook enkele sterke dialogen en kameraadschap ontbraken wat. Ik snap wat de regisseur voor ogen had. Het ging met name om spoiler: de 'normale' Engelse burger die de mannen uiteindelijk uit de benarde situatie bevrijdde. Met daarbij de angst die leefde onder de soldaten op het strand, je wilt weg maar kan haast niet weg. Hier spraken de beelden wel voor zich, met ook mooie, indringende scenes met de vliegtuigen (en het bijbehorende geluid!). Gezien ook de leeftijdsgrens kon je al wel aanvoelen dat het geen rauwe, bloedige oorlogsfilm zou worden. Hierdoor is de film wel voor een breder publiek toegankelijk. Wellicht speelt daar toch de commercie ook een rol (ook die One-Direction kerel speelt bijv. in de film). Als ik dan toch zou moeten kiezen, spreekt dat me meer aan. De schade en slachtoffers, epische gevechten, kameraadschap. En begrijp me niet verkeerd, het hoeft voor mij geen propaganda en volledig geromantiseerde film te zijn. Maar goed, die films zijn er ook al wel, dus het was wel eens wat anders. Dat dan weer wel.. Voor mij een 6 a 6,5. Waarbij de tweede helft me toch meer aangreep dan het eerste deel. | |
[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 21-07-2017 00:11 ]
Voor mij ontbrak de spanning juist vaak, behalve op de momentjes dat er een vliegtuig over kwam. De druk van de oprukkende vijand achter het strand kreeg je (op de eerste minuten na) eigenlijk niet in beeld. Haast geen vijand gezien, dat had van mij wel gemogen (maar dat is dus zeer persoonlijk want de regisseur kiest er dus bewust niet voor).Angeloonie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:49:
Wow, net Dunkirk gezien.Wat een gave film, echt non-stop spanning
Ook net Dunkirk gezien. De wanhoop en hopeloosheid van de situatie is goed in beeld gebracht.
Maar spannend kon ik het om een of andere reden absoluut niet noemen.
De eerste helft is een aaneenschakeling van hopeloze oorlogs situaties.
In zijn geheel geef ik de film een 7,5. Was de eerste helft beter geweest, dan was het een 8 geworden.
Jorgen: Zelfs in oorlogstijd zijn er bepaalde regels waar men zich aan dient te houden, de zogeheten Laws of War. Red Cross, medics en mensen/voertuigen die de witte vlag dragen ivm overgave, mogen niet beschoten worden. Oorlogen starten is 1 ding, de internationale regels omtrend oorlogsvoering zijn vrij duidelijk.
Maar spannend kon ik het om een of andere reden absoluut niet noemen.
De eerste helft is een aaneenschakeling van hopeloze oorlogs situaties.
spoiler:
De tweede helft was stukken beter en werd het persoonlijker naar mijn idee.volgens mij is het toch volkomen tegen de algemeen geaccepteerde "rules of engagement" om een ehbo schip tot zinken te brengen? Red Cross en Medics waren dacht ik verboden om op te schieten?
In zijn geheel geef ik de film een 7,5. Was de eerste helft beter geweest, dan was het een 8 geworden.
Jorgen: Zelfs in oorlogstijd zijn er bepaalde regels waar men zich aan dient te houden, de zogeheten Laws of War. Red Cross, medics en mensen/voertuigen die de witte vlag dragen ivm overgave, mogen niet beschoten worden. Oorlogen starten is 1 ding, de internationale regels omtrend oorlogsvoering zijn vrij duidelijk.
[ Voor 20% gewijzigd door AcidBurn op 21-07-2017 07:11 ]
Dunkirk (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Gisteren gezien in de Dolby Atmos zaal van Vue, wat een fantastisch geluid bij deze film zeg! De film is vanaf het begin ontzettend intens en de dreiging is constant voelbaar. 400.000 geallieerde soldaten zitten vast op een strand terwijl de Duitsers vlakbij zijn. De film volgt de strijd op overleven via 3 verhaallijnen, te land, de soldaten die op het strand vastzitten en proberen weg te komen, ter zee, een burger die gehoor geeft aan een oproep van het leger om te helpen de soldaten te evacueren, en in de lucht volgen we piloten in hun Spitfire die proberen het luchtruim nabij Duinkerken te beschermen tegen aanvallen van het Duitse leger. De soundtrack van Hans Zimmer is subliem en je hoort heel vaak een getik als van een klok om maar te benadrukken dat de tijd bijna op is. En het camerawerk van Hoyte van Hoytema gaat gegarandeerd een Oscar krijgen, kan niet anders! | |
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Ik ga morgen in Utrecht Cinemec, zaal 1! Belooft watSargan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 05:57:
Genereer je eigen UBB code review
Dunkirk (2017) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Gisteren gezien in de Dolby Atmos zaal van Vue, wat een fantastisch geluid bij deze film zeg!
De film is vanaf het begin ontzettend intens en de dreiging is constant voelbaar.
400.000 geallieerde soldaten zitten vast op een strand terwijl de Duitsers vlakbij zijn. De film volgt de strijd op overleven via 3 verhaallijnen, te land, de soldaten die op het strand vastzitten en proberen weg te komen, ter zee, een burger die gehoor geeft aan een oproep van het leger om te helpen de soldaten te evacueren, en in de lucht volgen we piloten in hun Spitfire die proberen het luchtruim nabij Duinkerken te beschermen tegen aanvallen van het Duitse leger.
De soundtrack van Hans Zimmer is subliem en je hoort heel vaak een getik als van een klok om maar te benadrukken dat de tijd bijna op is. En het camerawerk van Hoyte van Hoytema gaat gegarandeerd een Oscar krijgen, kan niet anders![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9.5 / 10
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Dunkirk (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Ik ben het met de meerderheid hier eens - viel een beetje tegen. Pluspunten: prachtige beelden en magnifiek geluid. Mooi gespeeld met de verhaallijnen in de film: spoiler: En het einde, Nolan brengt een week op het strand in beeld, een dag op de boot en een uur in het vliegtuig, welke uiteindelijk goed samen komen. spoiler: .dat de piloot gevangengenomen wordt in plaats van lekker cliché op het laatste moment gered te worden ofzo Minpunten: weinig tot geen feeling met de personages. Geen (nauwelijk) zichtbare vijand. De tijd op het strand is te lang (zie eerste spoiler), past gevoelsmatig niet bij de overige twee verhaallijnen. En het feit dat er spoiler: wil er bij mij ook niet in, het werd te kleinschalig gebracht daarvoor imo.300.000 soldaten gered worden met een handvol vissersboten en plezierjachten | |
Nomen nescio
Ja, en zoals Jorgen zegt: sommigen hebben schijt aan die regels, waaronder de Nazi's.AcidBurn schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 00:25:
Ik Ede expo theater!nickko schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:41:
[...]
Ik ga morgen in Utrecht Cinemec, zaal 1! Belooft wat![]()
A person who never made a mistake never tried anything new.
War for the Planet of the Apes (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: PG-13 Hmm, ik ben echt een groot fan van de Planet of the Apes-films en ik keek enorm uit naar het nieuwste deel, maar het was toch wel een beetje een tegenvaller. Waar de vorige delen nog enigszins realistisch (met nadruk op enigszins...) waren, slaat dit verhaal echt helemaal nergens op eigenlijk. De CGI is wel weer geweldig, wat een hoop goed maakt. spoiler: Wat was überhaupt de toegevoegde waarde van dat meisje dat mee gaat op reis?! Al met al een vermakelijke film, maar bij lange na niet zo vermakelijk als de vorige delen. Dit weekend maar Dunkirk kijken in Dolby Atmos! Even snel mijn verwachtingen terugschroeven, anders valt 'ie sowieso tegen ![]() | |
ilhanko schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:22:
spoiler:Wat was überhaupt de toegevoegde waarde van dat meisje dat mee gaat op reis?!
spoiler:
Een eerste introductie tot die ziekte die er heerst onder de mensen en een connectie tussen mens / aap. Dat niet alle mensen slecht zijn. Zoals die scene als ze uit dat oude skiresort komen, hoe ze contact maakt met die ene aap.
[ Voor 4% gewijzigd door Erulezz op 21-07-2017 10:29 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Dunkirk gezien, man wat ontzettend indrukwekkend! Eén van de beste bioscoop ervaringen in de afgelopen 10 jaar. Deze ga ik sowieso nog eens kijken, wellicht maar even afreizen naar Amsterdam voor de 70mm.
En daarnaast volgens mij een opmaat naarErulezz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:29:
[...]
spoiler:Een eerste introductie tot die ziekte die er heerst onder de mensen en een connectie tussen mens / aap. Dat niet alle mensen slecht zijn. Zoals die scene als ze uit dat oude skiresort komen, hoe ze contact maakt met die ene aap.
spoiler:
de relatie tussen mens en aap, en de situatie van de mens in de oorspronkelijke PotA film uit 1968 (niet kunnen spreken, onderontwikkeld).
Nomen nescio
Hier een duidelijke infographic van Operation Dynamo.Bra-Jo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:49:
Dunkirk (2017) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Ik ben het met de meerderheid hier eens - viel een beetje tegen.
Pluspunten: prachtige beelden en magnifiek geluid. Mooi gespeeld met de verhaallijnen in de film:spoiler:En het einde,Nolan brengt een week op het strand in beeld, een dag op de boot en een uur in het vliegtuig, welke uiteindelijk goed samen komen.spoiler:.dat de piloot gevangengenomen wordt in plaats van lekker cliché op het laatste moment gered te worden ofzo
Minpunten: weinig tot geen feeling met de personages. Geen (nauwelijk) zichtbare vijand. De tijd op het strand is te lang (zie eerste spoiler), past gevoelsmatig niet bij de overige twee verhaallijnen. En het feit dat erspoiler:wil er bij mij ook niet in, het werd te kleinschalig gebracht daarvoor imo.300.000 soldaten gered worden met een handvol vissersboten en plezierjachten[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10

Tnxsjaool schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:53:
[...]
Hier een duidelijke infographic van Operation Dynamo.
[afbeelding]
Ik weet dat het op waarheid gebaseerd is, maar ik vind dat de schaal van de operatie niet terugkomt in de film.
Nomen nescio
Mocht iedereen in Urk komen kijken naar de trailer of was dat omdat je figurant was ?sjaool schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:09:
[...]
Ik heb gisteren de 5 minuten durende trailer gezien hier op Urk en die maakte al indruk.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Bra-Jo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:54:
[...]
Tnx
Ik weet dat het op waarheid gebaseerd is, maar ik vind dat de schaal van de operatie niet terugkomt in de film.
spoiler:
werd er in de film niet gezegd dat de bedoeling was om 30.000 tot 40.000 te evacueren? maar ik snap je punt wel, zo masaal kwam het niet over in de film
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Iedereen kon komen kijken. Ik was te oud om te mogen figureren. Ik zou hooguit voor een middle aged German door kunnen gaan.Pierre schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:02:
[...]
Mocht iedereen in Urk komen kijken naar de trailer of was dat omdat je figurant was ?

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 21-07-2017 11:19 ]
Dat was het streven van de UK ja, om er 30-40.000 te evacueren. Die verwachting hebben ze (gelukkig) zwaar overtroffen.Sargan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:03:
[...]
spoiler:werd er in de film niet gezegd dat de bedoeling was om 30.000 tot 40.000 te evacueren? maar ik snap je punt wel, zo masaal kwam het niet over in de film
Ben het op zich wel eens met de opmerkingen dat de schaal niet echt door kwam. Op het strand zag je misschien een paar honderd soldaten en er waren misschien 20-30 boten te zien. Hadden ze best een paar wideshots in kunnen gooien met digitaal 300.000 man en 300 bootjes.
[ Voor 24% gewijzigd door Angeloonie op 21-07-2017 11:18 ]
Precies, maar zelfs dat aantal haalde ik er totaal niet uit. Als ze geroepen had dat het om 4.000 man ging, had ik het ook geloofd.Sargan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:03:
[...]
spoiler:werd er in de film niet gezegd dat de bedoeling was om 30.000 tot 40.000 te evacueren? maar ik snap je punt wel, zo masaal kwam het niet over in de film
Nomen nescio
Haha, dat is ook een mooie filmsjaool schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:04:
[...]
Iedereen kon komen kijken. Ik was te oud om te mogen figureren. Ik zou hooguit voor een middle aged German door kunnen gaan.
[afbeelding]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ter info voor de echte filmmuziek liefhebber, nu op BBC Four, BBC Proms 2017, John Williams,
Alle bekende films komen voorbij,
duurt nog tot 23:00
Alle bekende films komen voorbij,
duurt nog tot 23:00
Dat is ook een van mijn grootste dilemma's: kan je spreken van een geslaagde film als je zo weinig feeling met de personages weet op te wekken in de film?Bra-Jo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:49:
Dunkirk (2017) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Minpunten: weinig tot geen feeling met de personages.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Overigens herinner ik me nu wel 1 briljante scene waarin alles (beeld, geluid, hopeloze sfeer, wanhoop, dialogen, personages, emoties) perfect tot zijn recht komt, namelijk de scene van de groep jonge soldaten in de vissersboot op het strand:
spoiler:
-Met zijn allen naief die verlaten boot in stappen en uit pure wanhoop besluiten om 3 uur lang als sitting ducks te wachten op vloed omdat er verder geen andere boten zijn of lijken te komen.
-De pijnlijke realisatie dat het een setup was en dat wat verveelde snipers ze allang hadden zien instappen.
En net als het vloed begint te worden en er hoop gloort worden er een paar gaatjes in de romp geschoten uit baldadigheid.
-De bijna komische verzoeken van zo'n knul of iemand ff wil gaan kijken, dat ze met zijn allen de gaten moeten gaan dichten en dat er 1 iemand van de boot af moet. Alsof ze daarmee de overkant zouden halen
-De pijnlijke realisatie dat het een setup was en dat wat verveelde snipers ze allang hadden zien instappen.
En net als het vloed begint te worden en er hoop gloort worden er een paar gaatjes in de romp geschoten uit baldadigheid.
-De bijna komische verzoeken van zo'n knul of iemand ff wil gaan kijken, dat ze met zijn allen de gaten moeten gaan dichten en dat er 1 iemand van de boot af moet. Alsof ze daarmee de overkant zouden halen
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
A Monster Calls (2016) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Eindelijk deze film kunnen kijken en wow die hakte er ff in. Zeer goede film! | |
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat een film beoogt te doen, en hoe. V.w.b. Dunkirk kan ik daar nog niet over oordelen, zie hem morgen pas. Maar in sommige films draait het niet echt om de personages, en dan is het logisch dat je daar weinig feeling mee krijgt, maar dat maakt zulke films niet noodzakerlijke wijze niet geslaagd.^^0nMe schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:47:
[...]
Dat is ook een van mijn grootste dilemma's: kan je spreken van een geslaagde film als je zo weinig feeling met de personages weet op te wekken in de film?
Grappig genoeg is Nolan daar wat mij betreft een ster in: de meeste van zijn films vind ik nogal afstandelijk, maar over het algemeen toch erg sterk omdat hij er knappe puzzels van maakt. Het zijn geen films waar ik passie voor kan opbrengen (Interstellar daargelaten; precies een film waar ik wel veel feeling met de personages heb), maar waar ik me wel uitstekend mee kan vermaken.
Films die wel beogen personages te presenteren die mij moeten raken (op wat voor manier dan ook), maar dat vervolgens niet doen, zijn voor mij dan ook volkomen mislukt.
Aftermath (2017) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Arnold Schwarzenegger kennen we als "Governator"; van "Hasta la Vista, Baby" en van tientallen actie- en komediefilms. Wat weinig mensen weten is dat hij ook serieuze rollen kan neerzetten en daar ook goed in is. Na "Maggie" - die ik met een 7,3 beoordeelde - speelt hij opnieuw de rol van wanhopige vader. Ditmaal als achterblijvend familielid na een vliegtuigramp. Zeker als je zelf een familielid bent kwijtgeraakt bij een ongeluk, is zijn gevoel ontzettend goed te begrijpen. Ik vind de film heel goed gemaakt. De film weet goed de cirkel van integriteit (en gebrek daaraan); wanhoop; depressie en psychische problemen weer te geven. Hoewel ik normaal vrij weinig dramafilms kijk, was dit in mijn opinie een best goede. Niet geschikt voor even een gezellig avondje. Wel voor meer diepgang. | |
Ik heb inmiddels ook wat interviews gelezen van Nolan waarin hij inderdaad aangeeft dat Dunkirk een experiment was en dat dit waarschijnlijk niet bij iedereen in de smaak zou vallen. Ik vermoed dat hij bewust dialogen, karakterontwikkeling en verhaal heeft opgeofferd en volledig heeft ingezet op intensiteit en kwaliteit van audio/video.autje schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:54:
[...]
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat een film beoogt te doen, en hoe. V.w.b. Dunkirk kan ik daar nog niet over oordelen, zie hem morgen pas. Maar in sommige films draait het niet echt om de personages, en dan is het logisch dat je daar weinig feeling mee krijgt, maar dat maakt zulke films niet noodzakerlijke wijze niet geslaagd.
Films die wel beogen personages te presenteren die mij moeten raken (op wat voor manier dan ook), maar dat vervolgens niet doen, zijn voor mij dan ook volkomen mislukt.
Ik waardeer het feit dat Nolan niet de zoveelste Hollywood war-flick ging maken, maar voor mij heeft hij iets teveel weggelaten om het een goede film te kunnen noemen. Iemand noemde Dunkirk het eindproduct van wanneer je Discovery Channel een onbeperkt budget zou geven en ergens kan ik me daar wel in vinden: een uitstekende documentaire in de vorm van een navertelling in zijn meest pure, intense vorm, maar geen film.
Overigens is dit experiment wel eens eerder/vaker gedaan (ik kom helaas niet op de namen, maar zo uit mijn hoofd was er in ieder geval een Koreaanse en Iraanse film met deze opzet), maar pakte dat als film beter uit omdat er OF hele briljante personages werden neergezet zonder dialoog/verhaal of doordat een hele intense emotie werd opgewekt. Ik kan me bij de Iraanse film nog herinneren dat ik van de 90 min zo'n 60 min met tranen in de ogen heb gezeten. En in het andere half uur kwam ik niet meer bij van het lachen.
[ Voor 15% gewijzigd door ^^0nMe op 23-07-2017 02:20 ]
D3-Monk
Dunkirk (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Mooi gefilmd? Zeer zeker! Aktie en spektakel? Zeer zeker! Superfilm? Nee, dat dan weer niet. Begrijp me niet verkeerd, het is een goede film maar zo lyrisch als er links en rechts over geschreven wordt is het nou ook weer niet. Daarvoor mist het net iets teveel aan, tsja hoe zal ik het noemen... verhaal? Maar in ieder geval was het zeker geen weggegooid geld en voor iedereen met een interesse in WO2 is het sowieso zeker de moeite waard verder. | |
Nope. Enige wat ik kan vinden is dat men wel wil gaan filmen maar dat is nog niet eens begonnen. Dus na de zomer geen film. En volgend jaar zal dat ook niet meer worden...Anoniem: 738905 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:12:
voor wie het nog niet wist: na de zomer komt een Dune film in de bioscoop.
[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 23-07-2017 02:27 ]
-- crap dit had als edit in de vorige post gemoeten --
[ Voor 86% gewijzigd door Wildfire op 23-07-2017 02:26 ]
Gisteren dunkirk in expo zaal in cinemec ede gezien.
Was vroeger grootste scherm van benelux man man man wat een geweld op dat scherm! Geniaal geschoten! Geluid geweldig! Verhaal ging maar wel dikke aanrader!
Was vroeger grootste scherm van benelux man man man wat een geweld op dat scherm! Geniaal geschoten! Geluid geweldig! Verhaal ging maar wel dikke aanrader!
Toevallig via Blendle een artikel van de Volkskrant gelezen met de NLse cameraman Hoyte van Hoytema.
Script had maar 80 pagina's. Ze hebben bewust niet aan karakterontwikkeling gedaan. Door Hoyte zijn ze terecht gekomen bij het IJsselmeer.
Ik moet de film nog zien, maar ben erg benieuwd.
Script had maar 80 pagina's. Ze hebben bewust niet aan karakterontwikkeling gedaan. Door Hoyte zijn ze terecht gekomen bij het IJsselmeer.
Anoniem: 929481
Klopt! Mede daarom des te knapper dat de film een constante spanning weet vast te houden. Ik hou wel van dit soort films, waarbij ze het compleet anders aanpakken en gaan experimenteren. Soms pakt het verkeerd uit, maar hier was het genieten!Roodey schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:25:
Toevallig via Blendle een artikel van de Volkskrant gelezen met de NLse cameraman Hoyte van Hoytema.
Wij gaan dinsdag naar Dunkirk.
Ik ben erg benieuwd wat ik er van ga vinden na de uiteenlopende reacties.
Hopelijk is de beschrijving "een documentaire met een onbeperkt budget" correct. Dan ga ik er zeker van genieten.
Dan nog een maandje wachten op The Dark Tower (en iets langer op It). Daar wacht ik al lang op
(Kan alleen nog steeds niet wennen aan de hoofdrolspeler bij The Dark Tower. De boeken beschrijven een totaal ander persoon. Maar ja...)
Ik ben erg benieuwd wat ik er van ga vinden na de uiteenlopende reacties.
Hopelijk is de beschrijving "een documentaire met een onbeperkt budget" correct. Dan ga ik er zeker van genieten.
Dan nog een maandje wachten op The Dark Tower (en iets langer op It). Daar wacht ik al lang op

(Kan alleen nog steeds niet wennen aan de hoofdrolspeler bij The Dark Tower. De boeken beschrijven een totaal ander persoon. Maar ja...)
Ik zag de trailer gisteren voor dunkirk leek me nu echt niks....streamnl schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:59:
The Dark Tower
En mij wel. Maar... 100 mensen, 202 meningenNick25 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:09:
Ik zag de trailer gisteren voor dunkirk leek me nu echt niks....
Ik heb the dark tower verschillende keren gelezen en ben erg benieuwd of ze dat mooi op het scherm kunnen laten zien. Het verhaal vind ik erg tof.
Hopelijk komt de verfilming in het zelfde rijtje als bijv. The Green Mile, The Shinning, Carrie of The Shawshank Redemption.
[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 23-07-2017 11:17 ]
Ging toch over 2 werelden waar een toren staat? en dat er een jongetje is die naar die andere wereld gaat en daar een guy tegen komt en die hem naar het heden meebrengt en daar soort van duivel verslaat?streamnl schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:16:
[...]
Ik heb the dark tower verschillende keren gelezen en ben erg benieuwd of ze dat mooi op het scherm kunnen laten zien. Het verhaal vind ik erg tof.

Ik begrijp waarom je dit zo kan zien maar dit is te kort door te bocht om het goed te rekenenNick25 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:01:
Ging toch over 2 werelden waar een toren staat? en dat er een jongetje is die naar die andere wereld gaat en daar een guy tegen komt en die hem naar het heden meebrengt en daar soort van duivel verslaat?
Krijg toch wel zin in de nieuwe Thor op deze manier:
Ik vraag me serieus af of ik een van de weinige ben...
Ik ben zo ongelofelijk klaar met al die superheldenfilms. Zelfs na zeer positieve reviews van de nieuwe spider man film zie ik er nog tegenop om hem aan te zetten. Vliegen, schieten, cgi, explosies. Wordt ik gewoon oud, of zijn er meer mensen klaar mee?
Ik ben zo ongelofelijk klaar met al die superheldenfilms. Zelfs na zeer positieve reviews van de nieuwe spider man film zie ik er nog tegenop om hem aan te zetten. Vliegen, schieten, cgi, explosies. Wordt ik gewoon oud, of zijn er meer mensen klaar mee?
@SaN Begrijpelijk, maar ik denk dat je het gewoon zo moet zien dat het superheldengenre op dit moment een vaste plek binnen de filmwereld heeft, net zoals we voorheen heel veel Westerns gezien hebben en op andere momenten weer heel veel science fiction, harde actie en spionagefilms. Binnen de tv-series zie je dat op dit moment met post-apocalyptische series; politieseries en detectives; en superheldenseries. Hoeveel dokters en ziekenhuizen hebben we de afgelopen decennia niet gezien? Hoeveel komedies met 4 tot 6 twenty-/thiry somethings?
Volgens dit lijstje ben je in elk geval nog lang niet van het genre verlost:
74 comic book adaptations
Ik weet niet of je meer houdt van remakes en of sequels?
Er zal vast een punt van verzadiging komen, maar bij mij is dat nog niet bereikt. Wie weet wordt in 2018 wel weer een ander genre (hernieuwd) populair.
Volgens dit lijstje ben je in elk geval nog lang niet van het genre verlost:
74 comic book adaptations
Ik weet niet of je meer houdt van remakes en of sequels?
Er zal vast een punt van verzadiging komen, maar bij mij is dat nog niet bereikt. Wie weet wordt in 2018 wel weer een ander genre (hernieuwd) populair.
Passengers (2016) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Er is op het forum al een heleboel over deze film geschreven. Dus misschien moet ik het kort houden. "Wow!" Een soort Cast Away, maar dan in de ruimte. Ontreddering; liefde; prachtige plaatjes en een heel gaaf ruimteschip. Na Gravity en Interstellar wat mij betreft wederom een schitterende film. | |
[ Voor 41% gewijzigd door Jorgen op 24-07-2017 00:28 ]
Ben je denk ik 1 van de weinige. Ik vind persoonlijk die superheldenfilms erg tof. Niet allemaal hoor. Maar de meeste vind ik heerlijk weg kijken.SaN schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:39:
@Jorgen daar heb je natuurlijk een punt. Zolang heel veel mensen deze films blijven kopen zullen er meer gemaakt worden. Zo simpel is het uiteindelijk.
Het is verder natuurlijk absoluut niet boeiend wat ik van die films vind, smaken verschillen. Maar omdat het er zo ontzettend veel zijn de laatste tijd vraag ik me gewoon af of niet (veel) meer mensen ze zat zijn.
Dat gevoel kreeg ik dus ook. Meestal zijn "ben ik de enige" vragen gewoon een beetje aandachttrekkerij, maar ik ben serieus benieuwd.Grudgie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:33:
[...]
Ben je denk ik 1 van de weinige. Ik vind persoonlijk die superheldenfilms erg tof. Niet allemaal hoor. Maar de meeste vind ik heerlijk weg kijken.
Het is verder natuurlijk absoluut niet boeiend wat ik van die films vind, smaken verschillen. Maar omdat het er zo ontzettend veel zijn de laatste tijd vraag ik me gewoon af of niet (veel) meer mensen ze zat zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door SaN op 24-07-2017 00:44 ]
Ja smaken verschillen he! Vind alle Avengers films erg tof en ook van Captain America en Iron man. Al vond ik Thor 1 echt niks aan en 2 vond ik ook niet echt super. Guardians of the Galaxy kan mij ook totaal niet pakken. Maar dat ligt dan gewoon meer aan het verhaal zelf dan dat het superhelden films zijn.SaN schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:41:
[...]
Dat gevoel kreeg ik dus ook. Meestal zijn "ben ik de enige" vragen gewoon een beetje aandachttrekkerij, maar ik ben serieus benieuwd.
Vond de vorige Spiderman films ook vermakelijk om te zien.
Kong: Skull Island (2017) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Het positieve aan deze film is het geluid: dikke surround track met geluidseffecten aan alle kanten. Het verhaal is echter wat minder: dit is weer zo'n film waarbij karakters volkomen ongeloofwaardige, suïcidale beslissingen nemen. Echt van het type "Laten we lekker dicht met onze helicopters langs deze woeste reuzengorilla vliegen, zodat hij ons kan vernietigen!", of "oh shit, we zijn veilig, laten we terug gaan om lekker vermoord te worden, jay!". Het ligt er gewoon allemaal te dik bovenop en tegen het eind ben ik dan ook beetje afgehaakt. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Dunkirk (2017) | ![]() |
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 Ondanks ik een hekel heb aan dat de filmindustrie het 1e/2e WO onderwerp altijd zo verheerlijken/romantiseren blijf ik er toch een zwak voor hebben. Helaas vond ik deze film niet zo goed. Heel veel nerveuze opzwepende muziek (zoals we dat van Christopher Nolan kennen), maar er zat geen verhaal in, geen emotionele binding met wie dan ook. Het waren voor mij niet meer dan losse fragmenten van de ene near-death/near-escape situatie na de andere. Er waren zat scenes bij waarbij de muziek voor de spanning zorgde, dusdanig dat het zonder muziek eigenlijk gewoon een saaie scène was. Veel nerveuze opbouw naar geen climaxes, op sommige stukken na. Hoewel ik de muziek an sich wel goed vond bestond deze film eigenlijk uit alleen maar nerveuze opbouwen zonder bevredigend resultaat. Ik voelde me erg nerveus en had een versnelde hartslag maar dat kwam niet omdat de film zo spannend was, maar dat kwam puur door de muziek. Er zaten met name in het begin goeie scenes tussen en het geluid wat de vliegtuigen maken als ze bommen laten vallen was wel echt super. Ook de spanning van die scenes voelde je erg. Wat de film ook goed liet zien is de extreme zinloosheid van de oorlog. Grafisch zeer mooi gefilmd hoewel sommige sprongen in de tijd/verhaal niet logisch op elkaar volgden. Ook erg cool was dat je eigenlijk helemaal geen vijanden zag en dan toch een sfeer van claustrofobie en angst kunnen creëeren Helaas heeft de film voor mij geen voldoende gekregen. | |
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 01-08-2017 14:36 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
War for the Planet of the Apes (2017) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13 Ik had aan de hand van de IMDB cijfers te hoge verwachtingen, de eerste twee delen waren zeer vermakelijk en ik keek dan ook zeer uit naar deel 3. Het verhaal was matig en niet geloofwaardig. Acteerwerk deed me ook niet zo veel en ik vond de omgevingen soms erg slecht gemaakt, veelal vond ik ze te nep. De apen waren dan wel weer goed gemaakt. Al met al was het een vermakelijke film, maar geen top film. Deze had ik liever thuis op de bank gekeken. Al helemaal jammer is dat dunkirk nu ook in de bios draait en ik achteraf een stuk liever naar die was gegaan. | |
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Ik zit een beetje op mixed feelings. Enerzijds vind ik het genre wel interessant, maar anderzijds voelt het ondertussen verzadigd. Het zijn er wat mij betreft teveel op dit moment en vrijwel allemaal is het gewoon eenheidsworst.SaN schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:39:
Nou is dat deels begrijpelijk, aangezien de planning zoveel jaar vooruit is, is er gewoon geen ruimte om eens creatief te zijn. De 5e film van 2021 zou anders vervallen.
----
Desalnietemin ga ik er alsnog naartoe, aangezien ik toch een unlimited kaart heb en mijn mede filmgangers het genre nog vollop aanbidden. Voor mij is het echter voort een voorgerecht ipv het hoofdgerecht.
Qua superhelden films vind ik het bij Marvel vooral vervelend dat alles met elkaar verbonden is, ik kan niet 'gewoon' even een paar films kijken, nee: ik mis van alles (of krijg op zijn minst het gevoel) als ik ze niet allemaal heb gezien. Doe mij dan maar gewoon zoiets als The Dark Knight trilogie waarin niet al die crossovers zitten. Zonde, wat de afzonderlijke films kunnen echt wel heel goed zijn. Die kijk ik zo nu en dan ook gewoon alsof het gewoon een film is die losstaat van de rest.
Zelfde reden dat ik bijv. ben afgehaakt bij TV series als The Flash/Arrow: daar kwamen Supergirl en Legends of Tomorrow er ook nog bij waardoor ik daar ook opeens afleveringen van moet kijken.
Zelfde reden dat ik bijv. ben afgehaakt bij TV series als The Flash/Arrow: daar kwamen Supergirl en Legends of Tomorrow er ook nog bij waardoor ik daar ook opeens afleveringen van moet kijken.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dat was zijn bedoelinggeen emotionele binding met wie dan ook.
Oh echt? Datmaakt het ineens een stúk beter
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Qua superhelden films zijn de films die gewoon op zichzelf staan wel prima te doen. Nadeel is dat marvel elke film ramvol zit met extra karakters zodat het een mini avengers film geworden is. Daar ben ik wel klaar mee.
Ik heb de film zelf niet gezien maar ik denk dat Chris Stuckmann in zijn review wel goed uitlegt hoe dit in elkaar zit, Nolan wou met de film de Slag om Duinkerke goed in beeld brengen, de film draait rondom de slag, niet rondom een personage in de oorlog. Dit is erg anders dan je gewend bent dan traditionele karakter gedreven films, hoe dit in het echt uitpakt kan ik dan niks over zeggen omdat ik hem nog niet gezien heb.
Ik heb er wat dat betreft een beetje een wisselend gevoel bij. Door het ontbreken van daadwerkelijke persoonsverhalen vond ik het wel indrukwekkend om te zien, want je werd niet afgeleid van het oorlogsgevoel. Het is echt spectaculair opgenomen. Aan de andere kant heeft het niet echt iets memorabels waardoor ik de film jaren later nog in mijn geheugen heb zitten. Al met al vond ik het een zeer mooi gemaakte film, die zeker een bios bezoek waard was. Maar op de lange termijn zal ik er niet snel aan terug denken. Ik zou hem daardoor denk een 7 geven.markdm schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:43:
[...]
Ik heb de film zelf niet gezien maar ik denk dat Chris Stuckmann in zijn review wel goed uitlegt hoe dit in elkaar zit, Nolan wou met de film de Slag om Duinkerke goed in beeld brengen, de film draait rondom de slag, niet rondom een personage in de oorlog. Dit is erg anders dan je gewend bent dan traditionele karakter gedreven films, hoe dit in het echt uitpakt kan ik dan niks over zeggen omdat ik hem nog niet gezien heb.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Exact: ik startte onlangs met The Flash. Nog in de eerste aflevering duikt plots Arrow op. Dus waarschijnlijk kijk ik in de verkeerder volgorde.Arjan90 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:11:
Qua superhelden films vind ik het bij Marvel vooral vervelend dat alles met elkaar verbonden is, ik kan niet 'gewoon' even een paar films kijken, nee: ik mis van alles (of krijg op zijn minst het gevoel) als ik ze niet allemaal heb gezien. Doe mij dan maar gewoon zoiets als The Dark Knight trilogie waarin niet al die crossovers zitten. Zonde, wat de afzonderlijke films kunnen echt wel heel goed zijn. Die kijk ik zo nu en dan ook gewoon alsof het gewoon een film is die losstaat van de rest.
Hetzelfde gevoel krijg ik bij het hele Marvel-universum: er zijn zoveel verhaallijnen en personages dat ik bij het kijken van een nieuwe film het idee krijg dat ik allerlei verwijzingen en grapjes mis omdat ik een andere film of serie niet gezien heb of dat ik een deel vergeten ben omdat het zo lang geleden is.
Voor dit lichtere genre mag het best wat minder complex zijn
Afgelopen weekend naar Dunkirk geweest. Vond het wel oké. Absoluut niet geweldig of iets dergelijks. Enig spanning vond ik ook maar mondjesmaat aanwezig. Hm nee ik zal 'm niemand aanraden.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Op Netflix een aardige tranentrekker gekeken;
IMDB: The Age of Adaline (2015)
Wel een aanrader moet ik zeggen.
IMDB: The Age of Adaline (2015)
Wel een aanrader moet ik zeggen.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Héél erg klaar mee. Ik ben nu denk ik zo'n 3 jaar Marvel-moe. Ik probeer het af en toe nog, maar het blijft allemaal hetzelfde trucje. Na lang aandringen van vrienden Logan gezien, enige film die mij nog beetje kon bekoren, een 7.SaN schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:39:
Spiderman gekeken. Wat een kutfilm. Lijkt wel gemaakt voor tieners?
Ik kan niet wennen aan al dat geschreeuw van die gast....WHAAA..AAAH..WHOOO en dat de hele film door.
En misschien had de film beter Spiderman & Iron Man kunnen heten.
6/10
Ik kan niet wennen aan al dat geschreeuw van die gast....WHAAA..AAAH..WHOOO en dat de hele film door.
En misschien had de film beter Spiderman & Iron Man kunnen heten.
6/10
https://wren.co/join/Devian
Dunkirk (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Grappig om de redelijk uiteenlopende meningen over deze film te lezen. Ondanks het 'gebrek' aan karakteropbouw (van de meeste hoofdrolspelers weet je de naam niet eens, en anders doet het er niet toe) is het anderhalf uur op het puntje van je stoel zitten en wachten op het volgende hoogtepunt. Werkelijk waar genieten! Tip: pak een bios/zaal zonder pauze, dan is het nóg spannender. Film van het jaar voor mij tot dusver! | |
Daar heb ik een hard hoofd in. Het verhaal is veel te groot voor 1 film dus ik vermoed dat ze een sub-plot nemen en daarop een vervolg maken (wiki zegt iets in die richting). In de boekenreeks zitten ook best wel moeilijke dingen die maar slecht op het scherm overgebracht kunnen worden. Ik ga em wel zien... dat welstreamnl schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:16:
[...]
Hopelijk komt de verfilming in het zelfde rijtje als bijv. The Green Mile, The Shinning, Carrie of The Shawshank Redemption.
En meerdere keren gelezen? Kudo's dat zijn 4000 pagina's
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik zit te denken hoe ik het kan verwoorden zonder als ouwe cynische zeikerd over te komen.SaN schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:39:
Captain America: Civil War (2016) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13 Het 'conflict' kwam erg geforceerd over en zonder fatsoenlijk plot, spanning en interessante bad guy is 2,5 uur wel érg lang. Her en der was er een vleugje humor waardoor de toon van de film inconsistent is en van (mislukt) serieus naar grappig ging en weer terug. De personages kennen we allemaal wel en worden verder ook niet ontwikkeld. Er zijn wel een paar nieuwe personages, maar daar wordt ook niks boeiends mee gedaan, dus /care. De actie was okay, zoals we gewend zijn. Niet heel bijzonder, maar grafisch prima en goed te volgen. Pluspuntje voor Antman en Spiderman. Wat mij betreft is dit de zwakste Marvel-film tot nog toe. | |
Je kunt wel zien dat er een GOTG sausje over Thor heen zit, maar da's prima. Vond de eerste Thor films, vooral de derde, zich zelf iets te serieus te nemen.Jorgen schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:14:
Krijg toch wel zin in de nieuwe Thor op deze manier:
Weet niet of iemand de gelekte trailer van Avengers Infity War Part I (de 2018 film) gezien heeft die even op Reddit stond. Zie de Marvel Comics reddit voor een Mediafire link.
Echt wow....
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Sterker nog: ik ben er niet eens ooit aan begonnen. Het is echt totáál mijn genre niet, kan er echt geen 2 uur naar kijken. Zo vind ik Pirates en Transformers bijvoorbeeld ook niet tof, die superhelden Marvel meuk al helemaal niet. Het klopt dat het er tegenwoordig wel heel veel zijn..SaN schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:39:
Maar goed, ieder zijn ding dus verder niet erg want er worden ook genoeg andere films gemaakt. Ik ga er dus gewoon niet naar toe, simpel
Spiderman is meer dan vliegen, schieten, cgi en explosies.SaN schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:39:
Thor heeft geen derde film. En zichzelf serieus nemen?loekf2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:12:
[...]
Je kunt wel zien dat er een GOTG sausje over Thor heen zit, maar da's prima. Vond de eerste Thor films, vooral de derde, zich zelf iets te serieus te nemen.
YouTube: Thor The Dark World, Epic Train Scene
YouTube: THOR: THE DARK WORLD Exclusive Clip: "Battle Between Realms" @1:15
[ Voor 38% gewijzigd door MrVegeta op 24-07-2017 15:01 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ja...schreeuwen als een klein kind...MrVegeta schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:58:
[...]
Spiderman is meer dan vliegen, schieten, cgi en explosies.
[...]
https://wren.co/join/Devian
NOG geen 3e film bedoel je.. Ragnarok komt er aanMrVegeta schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:58:
[...]
Spiderman is meer dan vliegen, schieten, cgi en explosies.
[...]
Thor heeft geen derde film. En zichzelf serieus nemen?
YouTube: Thor The Dark World, Epic Train Scene
YouTube: THOR: THE DARK WORLD Exclusive Clip: "Battle Between Realms" @1:15
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Dat niet alleen. Er zijn zoveel boeken die verwijzingen hebben naar de Dark Tower, dat de lijst om te lezen veel langer is dan enkel de 8 boeken over Roland. Daaronder alle boeken waar Flagg of zijn alter ego's in voorkomen en de boeken die zich deels in dezelfde wereld afspelen.woutur schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:13:
[...]
Daar heb ik een hard hoofd in. Het verhaal is veel te groot voor 1 film dus ik vermoed dat ze een sub-plot nemen en daarop een vervolg maken (wiki zegt iets in die richting). In de boekenreeks zitten ook best wel moeilijke dingen die maar slecht op het scherm overgebracht kunnen worden. Ik ga em wel zien... dat wel
Bijv.
Zie: https://geekunchained.wor...nd-expanded-reading-list/The Stand
The Eyes of the Dragon
The Dark Tower I: The Gunslinger
“The Little Sisters of Eluria”
The Dark Tower II: The Drawing of the Three
The Dark Tower III: The Waste Lands
The Dark Tower IV: Wizard and Glass
‘Salem’s Lot
Hearts in Atlantis
Insomnia
“Everything’s Eventual”
The Dark Tower: The Wind Through the Keyhole
The Dark Tower V: Wolves of the Calla
The Dark Tower VI: Song of Susannah
Black House
The Dark Tower VII: The Dark Tower
Er zijn zelfs nog uitgebreidere lijstjes waarbij ook IT en de Talisman deel uitmaken van het grotere geheel.
Dat Sony aan de slag gaat met de Dark Tower, met films en series, is dus een flinke opgave. Zeker als je de fans tevreden wil houden. Volgens mij heb ik zelf ooit alleen The Stand en De Talisman gelezen. Ben wel benieuwd wat Sony ervan gaat maken.
*Gekke dubbelpost*
[ Voor 96% gewijzigd door Jorgen op 24-07-2017 15:29 ]
Je kunt elke Marvelfilm prima zien zonder welke verwijzing dan ook. Hooguit dat je begrijpt dat Iron Man 3 wellicht teruggrijpt naar iets uit deel 1 of 2. Dat is nu eenmaal met elk vervolg zo. Je hoeft de andere superheldenfilms niet perse te zien. Het is alleen leuker als je ze wel zo ziet.Arjan90 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:11:
Dat klopt dat was zijn bedoeling en dat is wel heel goed gelukt!!markdm schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:43:
[...]
/me Loopt het topic weer uit
Woensdag naar Dunkirk en Velarian, best zin in.
Overigens lijkt Thor 3 mij erg gaaf, alleen al om de regisseur.
[ Voor 67% gewijzigd door MrVegeta op 24-07-2017 15:52 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik vermaak me tot nu toe prima met alle superheldenfilms. Heerlijk vermaak wat mij betreft.MrVegeta schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:50:
[...]
/me Loopt het topic weer uit
Woensdag naar Dunkirk en Velarian, best zin in.
Overigens lijkt Thor 3 mij erg gaaf, alleen al om de regisseur.
Naar Valerian ben ik ook erg benieuwd. Gaat woensdagavond in premiere zo te zien. Ben deze week nog vrij dus donderdag of vrijdag overdag maar eens een filmpje meepikken dus.
Jammer dat ik alleen moet gaan. Iemand zin om filmpje mee te pikken in de Euroscoop hier in Tilburg donderdag of vrijdag? Moet nog ff kijken wanneer Valerian dan draait, staat waarschijnlijk pas vanaf morgen op de site.
Sluit mij hier helemaal bij aan. Ook de tip, zoek inderdaad een bioscoop op zonder pauze. Deze film houd je echt bezig!ilhanko schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:12:
Dunkirk (2017) [afbeelding] IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Grappig om de redelijk uiteenlopende meningen over deze film te lezen. Ondanks het 'gebrek' aan karakteropbouw (van de meeste hoofdrolspelers weet je de naam niet eens, en anders doet het er niet toe) is het anderhalf uur op het puntje van je stoel zitten en wachten op het volgende hoogtepunt. Werkelijk waar genieten!
Tip: pak een bios/zaal zonder pauze, dan is het nóg spannender. Film van het jaar voor mij tot dusver![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Ik zat te denken om voor Dunkirk naar het Eye Filmmuseum te gaan vanwege hun 70 mm-projector. Ik moet dan volgens mij wel tot halverwege augustus wachten, maar zou het de moeite waard zijn? Hopelijk is hij dan te combineren met 2001. Gelukkig is Dunkirk een korte film
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
De film is in principe een vervolg van de boekenreeks. Als je de boeken hebt gelezen snap je dat dit ze iets meer artistieke vrijheid geeft.woutur schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:13:
[...]
Daar heb ik een hard hoofd in. Het verhaal is veel te groot voor 1 film dus ik vermoed dat ze een sub-plot nemen en daarop een vervolg maken (wiki zegt iets in die richting). In de boekenreeks zitten ook best wel moeilijke dingen die maar slecht op het scherm overgebracht kunnen worden. Ik ga em wel zien... dat wel
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Gaat zeker de moeite waard zijn, 70mm projectie is altijd prachtig. Bedenk wel bij Dunkirk dat je op 70mm (5 perf) je maar een gedeelte van het hele plaatje ziet. Zie ook deze afbeelding:Ample Energy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:12:
Ik zat te denken om voor Dunkirk naar het Eye Filmmuseum te gaan vanwege hun 70 mm-projector. Ik moet dan volgens mij wel tot halverwege augustus wachten, maar zou het de moeite waard zijn? Hopelijk is hij dan te combineren met 2001. Gelukkig is Dunkirk een korte film

The Star Wars Holiday Special (1978) | ![]() |
IMDb: 2.3 | Genre: Adventure, Family, Musical | Runtime: 97 min | MPAA: N/A Ik wist niet dat het mogelijk was om een zo slechte film te maken, na 10 minuten kijken was ik er al klaar mee. Uit verbazing heb ik nog de rest van de film door doorgeskipt om te kijken wat er nog allemaal gebeurt maar het werd er niet beter op, ik zat vol verbazing te kijken hoe het mogelijk was dat deze film ooit opgeleverd is.Om een indicatie te geven wat voor soort film het is, de eerste 15 minuten van de film bestaat voornamelijk uit wookies die een beetje raar geluid maken en die kijken naar miniatuur acrobaten. Nog wat voorbeelden van andere onzinnige scenes die later in de film voorkomen: spoiler: . Ik zal zelfs mijn ergste vijand deze film niet laten kijken, deze film is een schending van de mensenrechten.de opa wookie gaat een soort van simulatie met erotische ondertoon in voor 5 minuten lang, later gaat een wookie een kookprogramma volgen, dit was ook een lange scene van 5 minuten Helaas staat de volledige film op youtube: YouTube: The Star Wars Holiday Special (HD) "The WHIO 1st Generation 201... Als je van jezelf houdt, klik niet op die link. | |
Nieuwsgierigheid, ik had ook nooit verwacht meer dan 15 minuten te kijkenAnoniem: 929481 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:34:
Waarom begin je aan zo'n film wanneer de recensies al zo vernietigend zijn?
Klopt helemaal.Jorgen schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:10:
[...]
Dat niet alleen. Er zijn zoveel boeken die verwijzingen hebben naar de Dark Tower, dat de lijst om te lezen veel langer is dan enkel de 8 boeken over Roland. Daaronder alle boeken waar Flagg of zijn alter ego's in voorkomen en de boeken die zich deels in dezelfde wereld afspelen.
Bijv.
[...]
Zie: https://geekunchained.wor...nd-expanded-reading-list/
Er zijn zelfs nog uitgebreidere lijstjes waarbij ook IT en de Talisman deel uitmaken van het grotere geheel.
Dat Sony aan de slag gaat met de Dark Tower, met films en series, is dus een flinke opgave. Zeker als je de fans tevreden wil houden. Volgens mij heb ik zelf ooit alleen The Stand en De Talisman gelezen. Ben wel benieuwd wat Sony ervan gaat maken.
Het is bizar hoe hij via de donkere toren reeks heel veel verhalen aan elkaar geschreven heeft.
/Boekentopic
De plannen zijn gewijzigd, we gaan vrijdag naar Dunkirk ipv morgen.
@PJ.
Bedankt voor de Dunkirk format guide. Morgen eens uitzoeken wat ze daar (in Veldhoven) hebben.
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.