Ik vond de eerste John Wick toch echt wel een stukje gaver qua verhaal en feeling. Vond Chapter 2 wat over de top, zeker geen schepje bovenop het eerste deel.JanW schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:11:
Genereer je eigen UBB code review
Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016) [afbeelding] IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Qua omgeving, monsters en stijl echt prachtig om te zien. Het verhaal is echter maar zo-zo. Geen één moment eigenlijk echt kunnen boeien. Er zitten wel genoeg leuke momenten in die het nog wel enigzins goed maken, maar dik twee uur voor dit is te veel van het goede.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10 Genereer je eigen UBB code review
John Wick: Chapter 2 (2017) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Deel één was voor mij echt een positieve verrassing. Dit weekend deel twee gekeken en die deed daar nog een schepje bovenop. Vanaf het begin is het eigenlijk weer raak en dat gaat zo twee uur lang door. Veel hoef je er niet bij na te denken en dat is maar goed ook. Af en toe is het niet bij te houden.
Gevechten zijn weer onovertroffen, en Keanu Reeves speelt weer uitstekend. Voeg daar een toffe bad guy aan toe, ontzettend mooie en originele settings en Ian McShane aan toe en het is weer een topper.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Beauty and the Beast (2017) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Family, Fantasy, Musical | Runtime: 129 min | MPAA: PG Zoals met The Jungle Book was ik benieuwd in hoeverre Disney erin zou slagen een tweede film van weleer nieuw leven in te blazen door het meer lifelike te maken. En als Emma Watson dan Belle mag spelen is dat natuurlijk altijd een reden om nieuwsgierig te worden als Harry Potter fan. Maar waar Emma Watson als Hermione Granger wat mij betreft het beste van het trio in die reeks op het witte doek verschijnt, zakt Emma Watson in haar vertolking van Belle door de grond. Emma Watson is inderdaad geen nachtegaaltje, pijnlijk nu juist Beauty and the Beast draait om muziek en zang. Enfin, de rest van de rollen zijn wat dat betreft overtuigender. Grafisch ziet deze vertaling van het welbekende verhaal er goed uit. De muzieknummers blijven ijzersterk. Daar waar ik the Jungle Book van even geleden wel een verdraaid goede herfilming vindt beklijft deze Beauty & The Beast minder. Voor kinderen die de tekenversie niet kennen of gezien hebben voor dat zij deze in de bioscoop kijken zal het best mooi zijn zo zonder referentiekader. En wellicht uit jeugdsentiment dat ik de tekenfilm als benchmark hanteer maar ik vind het een magere... | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Als Harry Potterfan vond ik het geweldig om in de Comic Relief seriereeks aan boekjes te lezen over Quidditch through the ages, Tales of Beetle the Bard en uiteraard Fantastic Beasts and Where To Find Them. Hoewel kort en bondig gaf het toch net wat meer achtergrondinformatie dan wat je los uit de boeken kunt halen. Toen ik te horen kreeg dat Fantastic Beasts was verfilmd moest ik deze natuurlijk gaan zien. Ik heb hem een half jaar geleden in de bioscoop gezien maar was vergeten er een review van te maken. Eddie Redmayne als Newt Scamander vind ik goed gecast. Het plot: dat Newt richting NY reist voor een grote tentoonstelling aan magical creatures is aardig. Dat er eenmaal in NY natuurlijk van alles misgaat zodra de magic creatures van Newt op hol slaan moge duidelijk zijn.Ik vond het leuk om een keer NY in een oudere setting te zien, eens wat anders dan jarenlang gewend te zijn aan Hogwarts en Diagon Alley. De relatie tussen doodgewone inwoners van NY met de witchcraft gemeenschap wordt op de proef gesteld na Newt zijn komst. Grafisch heb ik weinig op te merken. Pas na afloop hoorde ik dat dit pas film 1 van velen is en toen baalde ik wel als fan van de boeken. Net zoals met de Hobbit, wat op zich ook maar een klein verhaal is qua aantal bladzijdes itt the LotR trilogie, stelt Fantastic Beasts als boekje ivm de reguliere Harry Potter boeken weinig voor. Hoe je dat wilt uitrekken over meerdere films is mij een raadsel. Het enige motief is louter geld. Misschien is dat ook de reden waarom ik deze film best kort vind. Katherine Waterston als Tina is een leuke sidekick naast Newt. Overige acteurs/actrices zijn er vooral voor wat comic relief. En oh, waarom moeten ze nu van Muggles, No-Majes maken? Het slaat zo drie keer nergens op om er een aparte term voor te introduceren. De film kijkt lekker weg, ik heb mij geen moment verveeld maar de wetenschap dat er een trilogie aan komt stelt mij teleur. Te meer omdat er niet echt een richting in het plot zit. Alsof Newt en zijn magical creatures slecht een afleiding zijn. Het gaat wat dat betreft van de hak op de tak en kiest niet duidelijk een richting. Ik vraag mij af wat het overkoepelende thema gaat worden. | |
The Mummy (2017) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 De Trailer zag er nog wel aardig uit maar wat viel deze film tegen zeg... Het leukste stukje was het stukje uit de trailer met het vliegtuig in het begin van de film maar de rest vond ik ronduit bagger. De humor en oneliners sloegen dood imo. Russel Crowe als dr. Jekkyl inspiratieloos. Sfx waren prima, maar dat mag je wel verwachten bij een film als deze. Nee als start van een dark universe was het maar belabberd. Dan zijn de films met Brendan Fraser toch een stuk vermakelijker. | |
Alien: Covenant (2017) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Ja hier hou ik nou enorm van en in tegenstelling tot vele anderen ben ik ook een liefhebber van Prometheus. Deze film speelt zich 10 jaar na Prometheus af en volgt het vertrouwde pad van andere Alien films met hier en daar wat nieuwe dingen. Michael Fassbender speelt weer subliem en dit keer ook nog eens een dubbelrol. Maakt nieuwschierig naar het volgende deel! | |
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Raw was wel aardig, overhyped imo.HMC schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:27:
Ik krijg niets door van de UBB.
Dat mensen er ziek van werden is vast voor de marketing. Er zit niets echt schrikwekkends in. Verder wel gewoon een onderhoudende film voor liefhebbers van "andere genres".
(7/10)
Wellicht is [url="https://http://www.imdb.com/title/tt0410730/"]Taxidermia[/url] wat voor je, was ik redelijk van onder de indruk. Hele chaotische film qua verhaallijn maar als je kunt door blijven kijken is hij echt briljant.
Hij leek mij ook veel langer te duren dan de 1.30 u die ik zie staan, mss heb ik een extended versie gezien.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Verwijderd
Nou, waar blijven de recensies van baby driver? Ik ben benieuwd!!!
moet wel lachen (positief bedoeld) om de reactie van Sargan, echt 180 graden anders dan ik er tegenaan keek. Ik denk er precies het tegenovergestelde over
, Russel Crowe was inderdaad wel matig, maar ach, die zat ook niet in veel scenes, of ik heb er niet op gelet. En Michael Fassbender in een dubbelrol? Ik heb dat kennelijk gemist, maar zal hem nog eens thuis bekijken als ik een alien marathon ga houden wat er vast gaat komen in het najaar (vind het nu te warm om een paar films achter elkaar te zien).
moet wel lachen (positief bedoeld) om de reactie van Sargan, echt 180 graden anders dan ik er tegenaan keek. Ik denk er precies het tegenovergestelde over
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 23:08 ]
Baby Driver (2017) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: N/A Leuke film, met een uitstekend acterende Ansel Elgort. Hij laat in deze film goed zien dat hij veel meer kan dan wat we van hem gezien hebben in The Fault in Our Stars en Divergent. Jamie Foxx speelt een zwaar irritante psychopaat, wat hij ook goed doet aangezien hij me echt begon te irriteren terwijl hij ook hele aardige rollen doet. Kevin Spacey valt weinig op aan te merken, behalve dat de ommezwaai van zijn karakter echt nergens op slaat. Vooral de eerste helft is een en al actie, de tweede helft gaat het verhaal meer de diepte in. De vraag is of dat nodig is voor een film als dit. Het einde vond ik wel leuk gedaan. Ik geef hem een 7,5. Prima entertainment, en ik zal hem gerust nog een keer kijken, maar echt bijzonder is hij ook weer niet. | |
Belangrijk puntje wat je vergeet te vermelden is het gebruik van muziek in deze film, dit vond ik echt goed gedaan en voegt zoveel toe. De openingsscène blies me echt bijna weg uit mijn stoel. Na de pauze zakt het inderdaad een beetje in, maar het einde vond ik dan weer erg sterk.AcidBurn schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:12:
Baby Driver (2017) [afbeelding] IMDb: 8.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: N/A Leuke film, met een uitstekend acterende Ansel Elgort. Hij laat in deze film goed zien dat hij veel meer kan dan wat we van hem gezien hebben in The Fault in Our Stars en Divergent. Jamie Foxx speelt een zwaar irritante psychopaat, wat hij ook goed doet aangezien hij me echt begon te irriteren terwijl hij ook hele aardige rollen doet. Kevin Spacey valt weinig op aan te merken, behalve dat de ommezwaai van zijn karakter echt nergens op slaat.
Vooral de eerste helft is een en al actie, de tweede helft gaat het verhaal meer de diepte in. De vraag is of dat nodig is voor een film als dit. Het einde vond ik wel leuk gedaan. Ik geef hem een 7,5. Prima entertainment, en ik zal hem gerust nog een keer kijken, maar echt bijzonder is hij ook weer niet.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Baby Driver een dikke 8.5!
Trouwens, 47 meters Down heb ik twee weken terug in de Sneak Preview gezien. Redelijk recht toe rechtaan, maar voor een haaienfilm met (veel te) weinig gore, bleef die desondanks toch spannend en zit er toch nog een leuke twist in!
47 Meters Down een 6.5.
Het gebruik van muziek was inderdaad erg goed ja, en ook wel komisch hoe Baby op de muziek ingaat bij alledaagse dingen als koffie halen 
Na het zien van deze film ben ik wel benieuwd wat Ansel nog meer in petto heeft als acteur.
Na het zien van deze film ben ik wel benieuwd wat Ansel nog meer in petto heeft als acteur.
Veel muziek, goede muziek. Veel acteurs, goede acteurs. Er zit ook voor elke soort filmkijker wat in, dus hij is echt geschikt voor iedereenVerwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:05:
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik ga hem vrijdagavond pas zien bij PathéVerwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:05:
Verwijderd
Nou, klinkt tot nu toe goed. Ik hoop nog wat tijd te vinden om ze ook te zien, mijn pathe kaart loopt t/m de 22e juni, dus veel dagen heb ik niet meer....
Nu ben ik ook wel benieuwd naar Baby driver, trailer zag er leuk uit iig. Jammer dat de voorpremieres zo laat zijn dit weekend, starten om 23.45??
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Verwijderd
47 meters down heeft hier een voorpremiere om 00:20 in de nacht binnenkort... wat een tijden.
The Mummy (2017) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 Deel één (of eigenlijk deel twee, maar Dracula Untold was niet het beoogste succes en is geschrapt) van het Dark Universe van Universal Pictures waarin oude filmmonsters (Dracula, de mummy, Mr. Hide, Bride of Frankenstein, Creature from the Black Lagoon etc.) nieuw leven in wordt geblazen. In weze dus eigenlijk een soort filmversie van Penny Dreadful. De film begint als de protagonist en zijn "grappige" sidekick zichzelf in de nesten hebben gewerkt en ongewild op de tombe van Ahmanet stuiten. Daarna volgen enkele openbaringen dat de hoofdpersoon uitverkoren is en wat de Mummy nu eigenlijk zoal nodig heeft om haar wraak (vloek?) te voltooien. Halverwege veranderd de film van een soort Indiana Jones naar een meer serieuze/thriller/horror film. Ook krijg je in de film enkele easter eggs van de andere monsters te zien. Russel Crowe is een soort Professor X maar dan wat kwaadaardiger. Hoewel de film visueel (uiteraard) goed in elkaar zit vond ik het toch enigszins rommelig. Ten eerste de wending, het is alsof de makers halverwege dachten dat het nu wel weer lollig genoeg was geweest en het meer "duister" wilden maken. Ten tweede wat voor organisatie achter Dr. Jekyll nou was, misschien heb ik niet opgelet, het zou kunnen dat het bijvoorbeeld nakomelingen van de Tempeliers waren? Ten derde was de Mummy het ene moment enorm krachtig en het andere moment kon ze niks doen. spoiler: Wat waren die kraaien nou? Beschermers van Ahmanet of moesten ze juist voorkomen dat ze haar tombe zou verlaten? Ik kan geen Egyptische god met een vogelkop vinden, behalve Horus. En als het helpers waren, waarom gebruikte ze die niet om dat op te sporen welke ze nodig had? En waarom liet ze niet gewoon wat helpers naar de relic shrine gaan om de steen te pakken? Voor een film uit een "Dark Universe" vond ik zeker het begin te lollig. Het leek meer een soort Indiana Jones/Transformers. Dat is verder prima maar het voelde alsof er wat krampachtig naar de sfeer van de Brendan Fraser Mummy was geleentjebuurt. De tweede helft was beter en meer "duister". Natuurlijk hoort het tegenwoordig, de "komische" noot in zomerfilms maar een setting als Penny Dreadful, Mary Shelley's Frankenstein of Bram Stoker's Dracula had eigenlijk beter gepast. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik vind die idioot late tijden wel handig eerlijk gezegd. Hoef ik niet bang te zijn dat ik de film niet redt door lange werktijden. Het komt regelmatig voor dat ik pas tegen 22u of 23u thuis kom namelijk, terwijl ik wel gewoon om 9u smorgens aan de werkdag begin...
In Rotterdam is de voorpremiere van Baby Driver vrijdag om 21.45. Valt nog mee dusVerwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:42:
47 meters down heeft hier een voorpremiere om 00:20 in de nacht binnenkort... wat een tijden.
Psn: stone-face-lock
Het zal hier waarschijnlijk niet het geval zijn. Maar voorpremieres na 12 uur worden soms ingezet om zo de film '1 dag eerder' te kunnen zienVerwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:42:
Wonder Woman (2017) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13 Wonder Woman: zojuist gezien in de bioscoop Ik kreeg er zeker in het begin een Xenia the warrior Princess gevoel bij Ook zou de film je moeten vertellen wat de aanleiding was waarom Wonder Woman geworden is wie ze is. Ze heeft wellicht wel de drive gekregen maar echt een motief om mee te doen? Dat vond ik ontbreken. Plus volgens mij namen ze nogal een loopje met de geschiedenis v/h verhaal waarin Wonder Woman in mee werd getrokken. Ben geen expert van de specifieke jaren maar historisch is het niet echt accuraat. Toch blijft het tof om naar Galdon in WW pakje te kijken ![]() ![]() | |
Gisteren ook gezien in IMAX en ben het helemaal met je eens! Na de teleurstelling vorige week van The Mummy was dit echt heerlijk om te zien. Sterker nog, hij draait maar 1 week in IMAX dus ik ga zaterdag nog eens
Ik had precies hetzelfde, de sterke dingen uit deel 1 kwamen nogmaals voorbij als ware het een dejavu. Sommige scènes vond ik erg geforceerd overkomenScrtz schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:58:
Ik vond de eerste John Wick toch echt wel een stukje gaver qua verhaal en feeling. Vond Chapter 2 wat over de top, zeker geen schepje bovenop het eerste deel.
spoiler:
. De badguy was ook maar zozo en de actie tegen het einde in het continental hotel vond ik juist out-of-character. bijvoorbeeld die agent die ook nu vroeg "are you working again?
Het was wel een vermakelijke film, maar raakt op geen enkel vlak de kwaliteit/sfeer van het eerste deel. Een deel 3 hoeft er voor mij niet meer te komen.
John wick - 8.5/10
John wick chapter 2 - 7/10
Onlangs heb ik ook Life (2017) gezien. Het is een film die vooral vermaakt, je moet er niet al te kritisch over nadenken. Hoewel de film 100 minuten duurt, had ik op een gegeven moment toch het gevoel dat het allemaal wat afgeraffeld werd, mogelijk had er meer ingezeten met een extra 20-30 minuten.
Vermaak/spanning is er genoeg, want ik heb me geen moment verveeld. Diepgang ontbreekt echter, ik had aan het eind eigenlijk met geen enkel karakter een binding. De laatste scene laat wel een mogelijkheid tot een sequel, maar het lijkt me beter als dat in de fantasie van de kijker blijft.
Life - 7.5/10
[ Voor 27% gewijzigd door LA-384 op 26-12-2017 10:17 ]
Gisteren It Comes At Night gezien. Het begon nog leuk en interessant maar steeds verder in de film dacht ik al dit gaat helemaal niks meer worden. Soms gebeurde er minuten lang helemaal niks en zat ik 30 seconden alleen naar een hoofd te kijken. Er kwamen alleen maar meer vragen bij die niet werden beantwoord en toen was daar ineens de credits. Toen begonnen er al veel mensen te roepen "K*tfilm, ik wil me geld terug" etc etc...
Ook nog wat mensen die ik daarna had gesproken dachten precies hetzelfde over.
De trailer & poster is misleidend en zelfs de titel is misleidend. Nee, geef je geld hier niet aan uit!
Ik ging hier met redelijk hoge verwachtingen naar toe (vanwege goede reviews op TomatoMeter, hoe dat kan geen idee
) maar blijkt maar weer dat je vooral naar de Audience Score moet kijken en die is ook belabberd.
2/10
De trailer & poster is misleidend en zelfs de titel is misleidend. Nee, geef je geld hier niet aan uit!
Ik ging hier met redelijk hoge verwachtingen naar toe (vanwege goede reviews op TomatoMeter, hoe dat kan geen idee

2/10
[ Voor 14% gewijzigd door Erulezz op 16-06-2017 09:59 ]
All Eyez on Me (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 139 min | MPAA: R Tupac is nog steeds een van de beste rappers aller tijden. Ik heb van die periodes dat ik A State of Trance inruil voor 2pac/Eminem en dan gaat het helemaal los. Wát een teksten, wát een beats. De film laat zien hoe 2pac is opgegroeid en de muziek in is gerold. Het wordt door hemzelf verteld terwijl hij in de gevangenis zit en wordt geïnterviewd. spoiler: Wat ik wel een beetje miste is hoe hij rapper is geworden. 'Ineens' kan hij ook rappen en wordt hij aangenomen bij een platenmaatschappij. Maar goed, misschien iets te veel '8 mile'-verwachtingen. Erg veel B-acteurs, wat niet heel erg is, maar sommige stukken kwamen daardoor niet helemaal geloofwaardig over. De muziek maakt een hoop goed. Geen echte aanrader, tenzij je van zijn muziek houdt. Binnenkort maar weer even Googlen naar wat conspiracy's | |
Get Out (2017) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: R Had bij het zien van de trailer zo'n gevoel van, dit zal wel net zo'n gekkenwerk worden als A Cure For Wellness. Ik zat er gelukkig helemaal naast, neemt niet weg dat ik de film ondanks zijn uitgangspunt gewoon redelijk vond. | |
Stratton (2017) | ![]() |
IMDb: 4.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: N/A Film begon meteen goed met actie. Verder was het verhaal misschien wat standaard, toch wel actueel in deze tijd. Kijkt prima weg door het goede acteerwerk. Ook was de autoachtervolging in Rome spannender dan die uit Spectre. | |
Kidnap (2017) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Wat werden er toch domme dingen gedaan in deze film. Gedeeltelijk ook wel begrijpelijk, want anders heb je geen film. Dat rode busje wil ik ook wel, kan flink tegen een stootje. Uiteindelijk wel zeer vermakelijk. | |
Aftermath (2017) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Prachtige rol zet Arnold hier neer. Meteen vanaf het begin greep de film me bij de keel. Vond het ook een zeer verrassend einde. Normaal gesproken niet het type film wat ik snel zou kijken. | |
Sleepless (2017) | ![]() |
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R Onderhoudende actiefilm met de verplichte plottwist. Typische niet goed/niet slecht film die doet wat het doen moet en kijkt lekker weg met een bak popcorn erbij. | |
It Comes at Night (2017) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 97 min | MPAA: R spoiler: De wereld wordt geteisterd door een dodelijke ziekte. Twee gezinnen gaan bij elkaar in wonen. Kind wordt ziek, man schiet iedereen dood. Einde film. | |
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Baby Driver (2017) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: N/A De omschrijving van IMDB zegt eigenlijk al waar de film om draait. Baby is the getaway driver. Elke overval loopt goed af. Tot de laatste dan... Het plot is recht toe recht aan, niks fancy. De muziek speelt om een reden een belangrijke rol in de film. En dat is meesterlijk verwerkt. Ik heb genoten van 23:45 tot 1:45 zojuist. De karakters zul je vast allemaal wel eens gezien hebben, het zijn best herkenbare types. Baby Driver zelf daarentegen en bij wie hij inwoont heb ik nooit eerder zo in een film gezien. En oh ja Eiza Gonzalez is een hottie ![]() | |
Ik ben echt super benieuwd naar hoe deze film zal zijn aangezien ook ik héél erg heb genoten van Prometheus. Jeetje wat was dat een super coole film!Sargan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:37:
Alien: Covenant (2017) [afbeelding] IMDb: 6.8 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Ja hier hou ik nou enorm van en in tegenstelling tot vele anderen ben ik ook een liefhebber van Prometheus.
Deze film speelt zich 10 jaar na Prometheus af en volgt het vertrouwde pad van andere Alien films met hier en daar wat nieuwe dingen.
Michael Fassbender speelt weer subliem en dit keer ook nog eens een dubbelrol.
Maakt nieuwschierig naar het volgende deel![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Is dit meer van hetzelfde (alleen maar goed dus)?
Krijgen we ook meer antwoorden a.h.v. Prometheus?
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13 Laat ik beginnen met zeggen dat superheldenfilms niet bepaald mijn genre zijn. Ik vind ze al snel te cheesy. Dit kan worden goedgemaakt door humor, een sterk verhaal of mooie beelden: Deadpool was fantastisch. Wonder Woman bevatte niets van die zaken. Opgegroeid op een eiland afgesloten van de rest van de wereld (maar op een nacht varen van Londen) weet Wonder Woman niet hoe de hedendaagse wereld werkt, maar daar went ze in een half uur (echte tijd, niet filmtijd) aan. Ze huppelt, zo moet ik me aansluiten bij een IMDB-review, als een naïeve zestienjarige door de film. Naarmate de film vorderde begonnen de plotholes en niet afgemaakte scènes een beetje vervelend te worden. Het lijkt wel of de makers vier uur aan film hadden gemaakt, en willekeurig geknipt tot deze film overbleef. Zo zie je een grote boot rechtop komen aanvaren, het volgende shot ligt 'ie zonder relevante gebeurtenissen ineens 45 graden gekanteld en daarna hoor of zie je er niets meer van, en dat alles vindt plaats in een tijdvak van enkele minuten. Zo werkt dat niet. Ook wordt er weer eens realistisch geschoten in een film (namelijk: bijzonder veel mis als je rennend schiet), toch weten de kogels die belangrijk zijn voor het verhaal feilloos en in slow-motion hun perfecte pad te vinden. En als ik als toetsenbordridder gespierdere armen heb dan de superheld (die heb ik dus écht niet), is er iets misgegaan bij het trainen van laatstgenoemde. Al met al: kijken als je van het universum houdt, anders links laten liggen. | |
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Als je Prometheus leuk vond dan vind je dit ook wel leuk. Al vond ik Prometheus er beter uit zien qua films. Ik vond ze beide erg slecht.sanre4l schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 02:55:
[...]
Ik ben echt super benieuwd naar hoe deze film zal zijn aangezien ook ik héél erg heb genoten van Prometheus. Jeetje wat was dat een super coole film!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
sanre4l schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 02:55:
[...]
Ik ben echt super benieuwd naar hoe deze film zal zijn aangezien ook ik héél erg heb genoten van Prometheus. Jeetje wat was dat een super coole film!
spoiler: title
Deze film is toch wat duisterder dan zijn voorganger, heel veel vragen worden er niet beantwoord dat zal bij het volgende deel wellicht gaan gebeuren. maar je ziet wat er gebeurde met Shaw en David en wat evoluties wat betreft het monster.
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13 Leuke film wat mij betreft. Het verhaal is wat standaard, maar goed uitgevoerd. Vond alleen het Vlaams wat er in wordt gesproken wat apart. Klonk als acteurs die het verschil tussen Nederlands en Duits niet weten en er dat maar een beetje van beide van maken. | |
_██_
(ಠ_ృ)
Sinds wanneer is dubbel D weinig inhoud?Joosie200 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:17:
[...]
Ik zal niet ontkennen dat Baywatch weinig inhoud heeft. Heck, ik heb nooit de serie gezien. Het is soms wel fijn om verstand op 0 en hersenloos vermaak te hebben bij films. Daar is Baywatch maar ook the Furious 8 prima geschikt voor![]()
Maar welke films vind je dan wel de moeite waard?
(Ik heb hem nog niet gezien. Er zit toch wel dubbel D in, toch? Toch?)
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
De vrouwen in de originele baywatch waren beter voorzien dan de twee of drie actrices die er nu in meedoen... al komt Pamela nog wel even voorbij, maar dat is ook schrikken hoor, dat zag er minder goed uit dan ik gehoopt had.
Verder heb ik net hartelijk moeten lachen om de beide reviews over it comes at night, bedankt voor de waarschuwing, al is het wel verleidelijk om een zaal boze mensen te zien die het geld van het bioscoopkaartje terugwillen
Verder heb ik net hartelijk moeten lachen om de beide reviews over it comes at night, bedankt voor de waarschuwing, al is het wel verleidelijk om een zaal boze mensen te zien die het geld van het bioscoopkaartje terugwillen
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 22:24 ]
Gheghe, scherpJorgen schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:18:
[...]
Sinds wanneer is dubbel D weinig inhoud?
(Ik heb hem nog niet gezien. Er zit toch wel dubbel D in, toch? Toch?)
Mwah, Alexandra en Kelly hebben allebei een prima inhoud (zelfs mooier dan dubbel D imo) Die zijn trouwens meerdere keren goed in superslowmotion te zien. Pamela in haar cameo wil je niet meer zien though

Als je een Unlimited pas heb kost het je niksVerwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:19:
't Hoeft voor mij ook niet perse dubbel D te zijn, hoor. Maar vind het wel bij Baywatch horen.
Ik heb het meeste zin in Fast and Furious, Transformers, The Mummy en Pirates. Nu nog de tijd vinden voordat ze allemaal niet meer draaien. En ik hoop op goede sf a la Star Trek TNG, of Star Wars. Verder heb ik wel zin in iets als Life of Pi / Intouchables. Maar of ik mijn wensen ingewilligd krijg?
Ik heb het meeste zin in Fast and Furious, Transformers, The Mummy en Pirates. Nu nog de tijd vinden voordat ze allemaal niet meer draaien. En ik hoop op goede sf a la Star Trek TNG, of Star Wars. Verder heb ik wel zin in iets als Life of Pi / Intouchables. Maar of ik mijn wensen ingewilligd krijg?
Verwijderd
Ik zag de film op de pathe site staan en dacht: dat is misschien wat. Maar dit scheelt me een marteling op de zondag, dus ik heb mijn bestelling voor morgen geannuleerd na het lezen van jouw (en de andere) review.Erulezz schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:54:
[...]
Als je een Unlimited pas heb kost het je niksMaar doe het maar niet, het is echt bijna een marteling zo slecht. Ik denk ook niet dat ie lang draait als ik de bezoekersaantallen zo zie, zelfs voor vanavond!
Dat zijn nog niet de grootste wensen, star trek komt eraan op netflix en ziet er steeds beter en beter uit moet ik zeggen en star wars over 5 maandjes, dat is nog wel redelijk te doen met wachten. Zou wel mooi zijn als er een keer een nieuwe SF reeks in films zou komen zoals je aangeeft, maar ik weet het niet. Het is momenteel vooral de tijd van remakes en nieuwe delen van oude bekende reeksen, dat is kennelijk veiliger dan iets geheel nieuws te bedenken.Jorgen schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:13:
En ik hoop op goede sf a la Star Trek TNG, of Star Wars.
Gelukkig is er dus op tv gebied wel meer op komst, salvation start binnenkort ook als tv serie. Ok, geen films, maar als op tv de sf aantrekt volgt de bioscoop vanzelf.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 00:28 ]
True, volgens mij hebben ze zelfs verwijzingen naar hun inhoud naast tig andere innuendo'sJorgen schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:13:
't Hoeft voor mij ook niet perse dubbel D te zijn, hoor. Maar vind het wel bij Baywatch horen.![]()
Begin de lol van de Pathé unlimited pas wel in te zien. Maar het hangt er vanaf of je het aanbod de moeite vindt die nu draait of er binnenkort aan zit te komen. 19 / maand = 2x films per maand zien en je bent uit de kosten. Heb hem nu zelf voor vier maanden en was 45 euro kwijt. 11,25 euro ben je zo kwijt aan een regulier ticket + toeslag dus het was voor mij een nobrainer.
Dat is een mooie deal inderdaad. Ik heb geen Pathé hier in de stad, maar wel een mooie bioscoop met Dolby Atmos. Ik weet eigenlijk helemaal niet of ze iets a la Pathé Unlimited hebben. Zal eens vragen. Is wel zo dat ik alleen kan gaan op de dagen dat mijn dochter niet bij mij is. Zij is nog te jong voor de meeste films.
De IMDB score is dan wel weer hoog, dat zegt dat er toch veel mensen hem *wel* goed vinden.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:19:
Wat dat betreft ook leuk om naar de verdeling van de punten - enkel mannen - te kijken (link): veel hoge cijfers, maar ook een flink aantal mensen die hem he-le-maal niks vinden. Vergelijk maar met Wonder Woman (link), daar is dat veel minder extreem.
Blijkbaar is 'it comes at night' een film die je erg goed, of totaal absoluut ruk gaat vinden, maar de twee recensies hier hoeven dus niet persé jouw mening te zijn.
Verwijderd
John Wick: Chapter 2 (2017) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R In het kader van verstand op nul film, deze gekeken. Gaaaaaaaaap! Echt helemaal niets. Niets anders dan wat mijn zoon speelt op de PS4, een fightergame. Verhaal 0,0 , dialogen 0,0 actie/vechten totaal over the top. Puberfilmpje, niets meer. Deel 1 was nog te pruimen, maar deze heb ik afgekeken in de hoop dat het nog wat werd. Helaas, zonde van de tijd. Snel vergeten! | |
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13 Vrijdagavond Wonder Woman gezien in de Kinepolis zaal 7 Utrecht. Weer bevestigd dat dit gewoon de zaal met het beste geluid is van Nederland. Wat heerlijk Anywy de film. Ik ben niet de grootste comicfilms fan, maar de batman begins drieluik en Logan waren tof. De trailers zagen er goed uit en we hadden zin in popcornvermaak, dus erheen, Ik kan hem aanraden! Het is enorm vermakelijk en lekker zelfrelativerend. Voor het type film goede humor Krijgt thumbs up! | |
![]() ![]() ![]() |
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Brimstone (2016) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Mystery, Thriller, Western | Runtime: 148 min | MPAA: R Zeker het kijken waard, maar wees voorbereid op een extreme dosis van allerlei soorten aan fysiek en psychisch geweld. Guy Pearce speelt zijn rol overtuigend, en zet een gestoorde, vreselijk enge dominee neer die een van zijn gemeenteleden blijft achtervolgen, met als doel haar leven letterlijk tot een hel te maken. Het verhaal wordt niet-chronologisch verteld in vier hoofdstukken zodat je er pas vrij laat achterkomt hoe het verhaal nou eigenlijk in elkaar steekt. Voor een Nederlandse productie is de kwaliteit ongekend hoog, en je hebt geen moment het idee dat je zit te kijken naar een standaard-Nederlandse film. Toch zou ik deze film maar aan weinig mensen aanbevelen omdat het merendeel deze film als "ziek" zal bestempelen. Een moeilijk te kijken, goede maar afschuwlijke film. | |
It Comes at Night (2017) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 97 min | MPAA: R Ik sluit me aan bij de reviewers die hem al hebben besproken: Wat een bagger. Ik snap ten eerste niet wie dit horror durft te noemen, maar al helemaal niet waarom deze film voor 16+ is. De film duurt maar 90 minuten, en dan krijgen ze het nog voor elkaar de hele eerste helft te gebruiken voor opbouw van het verhaal. Dan denk je: Wordt het nu een keer spannend? Nee, want als er al wat er gebeurd ziet zelfs een blinde het nog aankomen. De zogenaamde twist op het einde is geen twist, want als je dat niet aan zag komen dan heb je de hele film zitten slapen. Wat overigens een betere tijdsbesteding was geweest dan daadwerkelijk te kijken. Het acteerwerk is prima, maar dat is ook het enige pluspunt aan de film. | |
The Mummy. mja wel leuk begin van Dark Universe, meteen verwijzingen naar de vervolgen etc.
Ik ergerde mij aan Cruise, die te geforceerd en ander soort karakter dan dat hij normaal doet probeerd neer te zetten
Alien: Covenant
Alien serie is dood..... wat een draak van een film
Ik ergerde mij aan Cruise, die te geforceerd en ander soort karakter dan dat hij normaal doet probeerd neer te zetten
Alien: Covenant
Alien serie is dood..... wat een draak van een film

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ik gok dat jij in Hilversum woont. Daar hebben ze Vue, en die hebben ook een soort van unlimited pas.Jorgen schreef op zondag 18 juni 2017 @ 01:43:
Dat is een mooie deal inderdaad. Ik heb geen Pathé hier in de stad, maar wel een mooie bioscoop met Dolby Atmos. Ik weet eigenlijk helemaal niet of ze iets a la Pathé Unlimited hebben. Zal eens vragen. Is wel zo dat ik alleen kan gaan op de dagen dat mijn dochter niet bij mij is. Zij is nog te jong voor de meeste films.
Kijk eens hier: https://www.vuecinemas.nl/moviepass
@Lanithro Helaas. Hilversum is nog best uit de buurt.
De bios hier is zover ik weet ook geen onderdeel van een keten.
Owh dat is jammer. Je ziet niet vaak dat die kleinere bioscopen ook Dolby Atmos hebben.Jorgen schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:26:
@Lanithro Helaas. Hilversum is nog best uit de buurt.De bios hier is zover ik weet ook geen onderdeel van een keten.
Heeft iemand al Wonder Woman in Dolby Atmos gezien? Heeft dat nog van toegevoegde waarde bij deze film?
Ja, ik. Tov van gewoon? Ben geen audiofiel oid dus in hoeverre is mijn ervaring wat waard.. ik vind het wel een toegevoegde waarde hebben bij willekeurig welke film dan ook. Geluid voelt voller aan, even los van de demo voordat de film begint merk je dat geluid dan links, dan rechts dan achterlangs van je te horen is. Je krijgt een beter surround gevoel naar mijn idee. Nu kies ik als het even kan altijd mijn zitplaats in het midden van de rij, op de achterste rij. Dus dat kan ook meespelen zodat je precies op gelijke afstand van de boxen zit. Bedoel als je helemaal aan de uiteinde van een rij zit, ofwel uiterst links of uiterst rechts zul je wel een andere beleving hebben lijkt me.Erulezz schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:34:
Heeft iemand al Wonder Woman in Dolby Atmos gezien? Heeft dat nog van toegevoegde waarde bij deze film?
Logan (2017) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: R Ik vond de eerdere Wolverine films nog wel te doen. Maar deze is me net wat te negatief qua sfeer. Daarnaast begint het mutanten verhaal mij een beetje te vervelen. Het heeft me niet kunnen boeien. | |
Deadpool (2016) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 108 min | MPAA: R Een heerlijke, domme film over een anti held. Ik had deze al een tijdje in mijn watchlist staan maar nooit echt de drang gehad om te kijken. Maar nu eindelijk toch gedaan. Het zijn de humor en de grofgebekte Ryan Reynolds, die wat mij betreft de film maken. Toch wel positief verrast! | |
[ Voor 69% gewijzigd door kendo op 19-06-2017 16:40 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Verwijderd
Ik heb dit eens goed getest de afgelopen maanden en achterin is de slechtste plek om te zitten bij dolby athmos. Als je de athmos goed wil ervaren moet je redelijk vooraan in het midden zitten, rij 3 bij niet 3D films en rij 4 bij 3D films is de beste keuze. Nu verschilt dit misschien wat per zaal, maar ik heb toch in drie bioscopen wat getest.Joosie200 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:38:
Nu kies ik als het even kan altijd mijn zitplaats in het midden van de rij, op de achterste rij. Dus dat kan ook meespelen zodat je precies op gelijke afstand van de boxen zit.
Bij dolby athmos zitten de boxen trouwens door de hele zaal, ik denk dat je het misschien verward met iets anders?
Zo ziet mijn favoriete zaal eruit (zie alle boxen aan het plafond):

voor dolby athmos alleen al zijn er 60 extra boxen aan het plafond en de zijkanten nodig, die zitten gewoon over de hele zaal verspreid en niet alleen achterin.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 19:55 ]
De meeste zal zullen inderdaad vooral in het midden van de zaal optimaal geluid hebben, dat zorgt gemiddeld genomen natuurlijk voor het beste geluid in de hele zaal.Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:53:
[...]
Ik heb dit eens goed getest de afgelopen maanden en achterin is de slechtste plek om te zitten bij dolby athmos. Als je de athmos goed wil ervaren moet je redelijk vooraan in het midden zitten, rij 3 bij niet 3D films en rij 4 bij 3D films is de beste keuze. Nu verschilt dit misschien wat per zaal, maar ik heb toch in drie bioscopen wat getest.
Bij dolby athmos zitten de boxen trouwens door de hele zaal, ik denk dat je het misschien verward met iets anders?
[afbeelding]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Geluid zelf vond ik fantastisch maar ik had de vorige keren (o.a. bij Alien: Covenant) wat meer verwacht van de echte surround ervaring. Bij die demo vooraf kon ik het inderdaad wel goed horen. Nu zat ik telkens wat linksachter maar ga Wonder Woman (draait maar 1 week in IMAXJoosie200 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:38:
[...]
Ja, ik. Tov van gewoon? Ben geen audiofiel oid dus in hoeverre is mijn ervaring wat waard.. ik vind het wel een toegevoegde waarde hebben bij willekeurig welke film dan ook. Geluid voelt voller aan, even los van de demo voordat de film begint merk je dat geluid dan links, dan rechts dan achterlangs van je te horen is. Je krijgt een beter surround gevoel naar mijn idee. Nu kies ik als het even kan altijd mijn zitplaats in het midden van de rij, op de achterste rij. Dus dat kan ook meespelen zodat je precies op gelijke afstand van de boxen zit. Bedoel als je helemaal aan de uiteinde van een rij zit, ofwel uiterst links of uiterst rechts zul je wel een andere beleving hebben lijkt me.
Ja, zo ziet de zaal in Zwolle er ook uit. Ze hebben Dolby Atmos laser 3d. Rij 3/4 tov het scherm gerekend? Dan kijk je toch nog steeds met nekklachten naar de film? Nu ja, het is de moeite waard om het eens te testen. Kan toch onbeperkt heen dus waarom nietVerwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:53:
[...]
Ik heb dit eens goed getest de afgelopen maanden en achterin is de slechtste plek om te zitten bij dolby athmos. Als je de athmos goed wil ervaren moet je redelijk vooraan in het midden zitten, rij 3 bij niet 3D films en rij 4 bij 3D films is de beste keuze. Nu verschilt dit misschien wat per zaal, maar ik heb toch in drie bioscopen wat getest.
[afbeelding]
voor dolby athmos alleen al zijn er 60 extra boxen aan het plafond en de zijkanten nodig, die zitten gewoon over de hele zaal verspreid en niet alleen achterin.
John Wick: Chapter 2 (2017) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Het eerste deel had mij zeer aangenaam verrast. Ik keek dan ook uit naar de opvolger die ik van de week heb bekeken. Om met de deur in huis te vallen: ik vond het helaas tegenvallen. De positieve punten voor mij waren de herkenbaarheid van de actiescenes die er prima uitzagen. Ook de sfeer uit deel 1, voornamelijk donker, was redelijk goed meegenomen naar dit deel. Wat voor mij tegenviel was de ongeloofwaardige motivatie van JW om alles en iedereen op te ruimen. Zonder die motivatie was het eigenlijk een ik-schiet-iedereen-neer film. Waar in deel 1 de ontwikkeling van de karakter JW vrij goed werd getoond was dit nagenoeg afwezig in dit deel. spoiler: plot Opdrachtgever die hem de opdracht gaf om zijn zus om te leggen en die vervolgens een bounty op zijn hoofd zet met het argument: "what man would I be if I didn't avenge my sister". I mean, really?? De donkere humor uit deel 1 miste ik ook al probeerden ze het krampachtig. Jammer. Het einde biedt alle mogelijkheden voor deel 3 en als die er komt hoop ik dat die weer het niveau van deel 1 kan benaderen. | |
[ Voor 13% gewijzigd door Chief op 20-06-2017 05:59 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Ik denk dat je het plannetje van de bad guy niet helemaal hebt begrepen.
spoiler:
hij wilde toch de baas worden van de familie? Hij gebruikte Wick om zijn zus te vermoorden en vervolgens doet hij alsof hij er niets mee te maken heeft en doet hij alsof hij zijn zus gaat wreken terwijl hij eigenlijk gewoon losse eindjes wil af knopen.
[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 20-06-2017 07:57 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Deze ook eind vorige week bekeken en er erg van "genoten".Chiel schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:35:
Brimstone (2016) [afbeelding] IMDb: 7.1 | Genre: Mystery, Thriller, Western | Runtime: 148 min | MPAA: R Toch zou ik deze film maar aan weinig mensen aanbevelen omdat het merendeel deze film als "ziek" zal bestempelen. Een moeilijk te kijken, goede maar afschuwlijke film.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Bij zo een films is het wel belangrijk om in de juiste sfeer te kijken. Op een zondag waar ik na een nachtje stappen nog lig te bekomen zal deze zeker niet zo goed uit komen
Transformers: The Last Knight (2017) | ![]() |
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13 Slechtste van de franchise. Dieptepunt van het jaar. | |
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Ik had voor vanavond een reservering gemaakt voor Transformers. Maar de Oneplus 5 popup store liep uit dus ik was niet op tijd terug voor de film. Niks aan gemist zo te lezen.Cyb3 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:10:
Transformers: The Last Knight (2017) [afbeelding] IMDb: 5.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13 Slechtste van de franchise. Dieptepunt van het jaar.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]2 / 10
Verwijderd
Ik ga ook naar zwolle. Pak anders rij 5 van voren, maar niet verder naar achteren. je krijgt geen stijve nek hoor, in zwolle is zelfs rij 2 goed te doen, maar die rij is irritant dicht op de ondertitles. Maar inderdaad zaal 8 of 9, probeer maar eens. Sinds ik dat ontdekt heb zit ik nooit meer achterin.Joosie200 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:11:
[...]
Ja, zo ziet de zaal in Zwolle er ook uit. Ze hebben Dolby Atmos laser 3d. Rij 3/4 tov het scherm gerekend? Dan kijk je toch nog steeds met nekklachten naar de film? Nu ja, het is de moeite waard om het eens te testen. Kan toch onbeperkt heen dus waarom niet
Ik hoop dat pathe leeuwarden net zoveel beenruimte krijgt als zwolle, in pathe groningen heb ik in veel zalen wel last van de krappe ruimte.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 22:21 ]
Ik was van plan dit weekend een rewatch marathon te doen van Pirates, Wonder Woman, Baby Driver en Despicable Me 3 première. Wonder Woman en Pirates zijn beide zaal 8. Ik ga eens op 5 rijen van voren gerekend kijken. De nieuwe setup qua stoelen vind ik een grote verbetering. Meer beenruimte en fijnere stoelen bovendien. Das inderdaad een goede upgrade tov hoe bioscoop de Kroon was, Groningen nog steeds is. (moest daar hoorcolleges volgen in de grote zaal in mijn eerste en tweede jaar van de studieVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:20:
[...]
Ik ga ook naar zwolle. Pak anders rij 5 van voren, maar niet verder naar achteren. je krijgt geen stijve nek hoor, in zwolle is zelfs rij 2 goed te doen, maar die rij is irritant dicht op de ondertitles. Maar inderdaad zaal 8 of 9, probeer maar eens. Sinds ik dat ontdekt heb zit ik nooit meer achterin.
Ik hoop dat pathe leeuwarden net zoveel beenruimte krijgt als zwolle, in pathe groningen heb ik in veel zalen wel last van de krappe ruimte.
Verwijderd
hoorcolleges in de bioscoop? 
Ik heb van 1998 tot 2003 ofzo op de Hogeschool en universiteit gezeten (dat laatste alleen om Zweeds te leren omdat ik daar naar toe wilde emigreren toendertijd), maar de luxe om in de bioscoop les te hebben had ik niet
Nu ben ik zelf docent, het lijkt me wel erg gaaf om dat scherm in de bios te hebben tijdens mijn lessen. Damn, dan kan je wel een erg toffe les maken
Dolby atmos komt trouwens het best tot zijn recht in een film die er echt gebruik van maakt, ik heb pirates zonder atmos gezien en die wonderwoman ken ik niet, dus ik kan niet aangeven of dat goed werkt. Bij the great wall merkte ik echt een megagroot verschil met de achterste rij en rij 4. Sindsdien zit ik altijd redelijk vooraan.
Geniet ze, echt perfecte zalen die 8 en 9, jammer dat het voor mij een uur rijden is. Terwijl ik op loopafstand van de nieuwe bioscoop woonde in mijn studententijd. Als je als student in die studentenflat rechts van de bios woont heb je het wel ultiem voor elkaar zeg, stad op loopafstand, bios met pathe unlimited 100 meter van je kamer af.... ik zou er bijna weer voor gaan studeren (nouja, ik volg nu een hbo master op windesheim, maar de docenten komen naar mijn werkgever toe). Geniet ze!
Ben benieuwd naar je review van despicable me 3, wil ik graag heen met de kids.
Ik heb van 1998 tot 2003 ofzo op de Hogeschool en universiteit gezeten (dat laatste alleen om Zweeds te leren omdat ik daar naar toe wilde emigreren toendertijd), maar de luxe om in de bioscoop les te hebben had ik niet
Nu ben ik zelf docent, het lijkt me wel erg gaaf om dat scherm in de bios te hebben tijdens mijn lessen. Damn, dan kan je wel een erg toffe les maken
Dolby atmos komt trouwens het best tot zijn recht in een film die er echt gebruik van maakt, ik heb pirates zonder atmos gezien en die wonderwoman ken ik niet, dus ik kan niet aangeven of dat goed werkt. Bij the great wall merkte ik echt een megagroot verschil met de achterste rij en rij 4. Sindsdien zit ik altijd redelijk vooraan.
Geniet ze, echt perfecte zalen die 8 en 9, jammer dat het voor mij een uur rijden is. Terwijl ik op loopafstand van de nieuwe bioscoop woonde in mijn studententijd. Als je als student in die studentenflat rechts van de bios woont heb je het wel ultiem voor elkaar zeg, stad op loopafstand, bios met pathe unlimited 100 meter van je kamer af.... ik zou er bijna weer voor gaan studeren (nouja, ik volg nu een hbo master op windesheim, maar de docenten komen naar mijn werkgever toe). Geniet ze!
Ben benieuwd naar je review van despicable me 3, wil ik graag heen met de kids.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 23:32 ]
Jup, omdat de instroom groot is elk jaar (600 eerstejaars) moeten ze die ergens kwijt. Dan biedt de grote bioscoopzaal hulp. En ze gebruiken niet het grote scherm helaas. Ze pakken een beamer doek en projecteren daar hun presentaties op. Als ze al van PowerPoint gebruik maken
Pirates zonder gezien? En Wonder Woman helemaal nog niet? Heb je ook een unlimited pas of niet? Vind het bij beide een fijne upgrade zo op gehoor. Idem met Baby Driver bijvoorbeeld. Ik kan mij nu goed voorstellen dat ik films zonder maar /meh ga vinden.
Hehehe ja, das zeker een fijne uitvalsbasis. Komt goed, die tik ik na thuiskomst meteen wel. Hopelijk sluit ie aan bij de beleving van deel een en twee. Want Minions the movie was beduidend minder leuk.
Gisteren de voorpremiere van Transformers gezien in IMAX 3D. Visueel echt prachtig op sommige momenten maar wat was het verhaal toch tenenkrommend slecht
Bumblebee in WW2? En dat waren ze vergeten in de eerste film? Ik kan hier wel alles gaan opsommen maar als je de reviews een beetje leest weet je genoeg. CGI op het einde was wel erg goed. Leuk voor een keertje maar meer ook echt niet
Weet iemand trouwens waarom IMAX films maar 1 week of 2 weken draaien? Waarom niet gecombineerd met elkaar? Licenties?

Weet iemand trouwens waarom IMAX films maar 1 week of 2 weken draaien? Waarom niet gecombineerd met elkaar? Licenties?
[ Voor 27% gewijzigd door Erulezz op 22-06-2017 11:03 ]
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13 Visueel Meesterwerk Laten we de open deur maar intrappen: The Last Knight verschilt qua opzet niet veel van de voorgaande films. Vond je die al ruk dan ga je The Last Knight ook niet leuk vinden, althans dat is in de lijn der verwachting. Net als in Age of Extinction met de opmerkingen in de oude bioscoop over remakes en sequels laat Bay in The Last Knight ook weer wat zelfbewuste humor voorbij komen: werd er over de voorgaande delen vaak gezegd dat de Decepticons geen personaliteit hadden en veel zilveren brei waren weet Bay de Decepticons op een wel erg ludieke manier te introduceren. Sowieso is de humor iets minder “Bay-esque” of puberaal en soms gewoon echt grappig. Een kritiekpunt wat eveneens is aangepakt is dat er in, vooral Age of Extinction, wel erg weinig transformeer scenes te zien waren. In The Last Knight zit het vol met dit soort scenes, zeker in de eerste helft. Vrijwel elke Transformer komt volop in beeld op zulke momenten. Goed! Tel daarbij het toegenomen detail van de Transformers die werkelijk heel mooi in beeld gebracht worden en je kunt met gemak zeggen dat ILM weer ontzettend puik werk heeft afgeleverd. Met alleen goede CGI kom je er niet het moet ook nog eens in scenes worden ingepast en daar laat Bay wederom zien een geweldig actie-regisseur te zijn. Van een veldslag die menig historische film graag zou willen laten zien, snelle autoscenes in London tot een weergaloze zwaartekracht enerverende climax. Een visueel pareltje met de grootse opnames op de juiste momenten en de actie vol detail van dichtbij. Genieten en nog eens genieten. Tel daarbij een goed gebruikte soundtrack waar Bay halverwege een loopje weet te nemen met het concept epische muziek in een scene die als je het leest nergens op slaat maar op het grote doek wonderwel goed werkt. Het vertellende verhaal neemt zicht gelukkig wederom niet al te serieus. Je mag het plot dun vinden maar meer narratief zou alleen maar afleiden van de (audio) visuele vertelwijze. Het geheel gebruikt elementen uit de hele historie van de Transformers: van de oude Marvel comics uit de vorige eeuw, langs de dreamwave periode naar het huidige IDW universum evenals de cartoons van lang geleden en de sterke (!)Prime serie van enkele jaren geleden. Van mij mag Bay nog wel een zesde Transformers film regisseren maar als hij met deze film afscheid neemt van de regiestoel van Transformers dan is dat begrijpelijk. Kijk al uit naar de aankomende Bumblebee film en welke regisseur zijn visie mag gaan laten schijnen op deze heerlijke blockbuster serie. Tl;dr: Meesterlijk. | |
Goed verhaal. Lekker kort ook.Cyb3 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:10:
Transformers: The Last Knight (2017) [afbeelding] IMDb: 5.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13 Slechtste van de franchise. Dieptepunt van het jaar.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]2 / 10
Kan je het nog enigszins onderbouwen?
Zijn de robots tijdens de actiescènes nu iig wel herkenbaar? Bij de voorgaande delen zag je een hoop bewegende onderdelen in beeld, maar had ik vaak geen idee wat er eigenlijk gebeurde.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
In dit deel is het niet anders dan vorige delen.Malfunctions schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:26:
Zijn de robots tijdens de actiescènes nu iig wel herkenbaar? Bij de voorgaande delen zag je een hoop bewegende onderdelen in beeld, maar had ik vaak geen idee wat er eigenlijk gebeurde.
De reviews van Transformers liegen er niet om...
Niet mee ons. Hartstikke duidelijk allemaal deze keer.Erulezz schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:18:
[...]
In dit deel is het niet anders dan vorige delen.
Gewoon die van mij lezen.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:23:
De reviews van Transformers liegen er niet om...
Over smaak valt niet te twisten, maar toch roept het vraagtekens op om een film een 9 te geven die op imdb zo laag scoort.
Tsja het is dé franchise waarbij publiek en critici tegenover elkaar staan. De films hebben honderden miljoenen opgeleverd dus blijkbaar doet Micheal Bay toch iets goed en het zal bij deze film niet anders zijn vrees ik.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:44:
[...]
Over smaak valt niet te twisten, maar toch roept het vraagtekens op om een film een 9 te geven die op imdb zo laag scoort.
Wat een film ergens anders scoort kan me nooit zo interesseren. Zou ik dat wel doen zou ik leuke interessante films missen (Final Girl, Shimmer Lake, Daemonium, Bottom of the World, The Similars, etc).Piet_Piraat7 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:44:
[...]
Wat mij blijft verbazen daartegenover is dat toch wel redelijk veel mensen de Transformer films in de bioscoop blijven bezoeken terwijl ze voorgaande delen al ruk vonden. Waarom? Zelfkastijding? Kunnen meepraten? In alle gevallen blijf je iets steunen wat je niet leuk vind.
In mijn review geef ik aan wat ik top vind maar ik geef ook aan dat als je de vorige delen pruttel vond je dit deel echt niet beter gaat vinden.
Gisteren transformers gezien in Vue Hilversum. Helaas was de projector van de Dolby Cinema zaal kaduuk. We zaten dus in een klein zaaltje helaas. Wel gratis tickets, dat dan weer wel... maar de film viel wat tegen
Professioneel Heftruck Syndroom
Had je serieus wat anders verwacht dan van transformers #5? Sinds #1 is het volgens mij alleen maar slechter geworden (IMDB: 7.1, 6.0, 6.3, 5.7, t.b.a., Rotten Tomatoes: 57%, 19%, 35%, 18%, 16%)NeFoRcE schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:45:
Gisteren transformers gezien in Vue Hilversum. Helaas was de projector van de Dolby Cinema zaal kaduuk. We zaten dus in een klein zaaltje helaas. Wel gratis tickets, dat dan weer wel... maar de film viel wat tegen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb daar deeltje 1 en 2 van gezien. deel 2 met veel moeite afgekeken en daarna helemaal genezen van de serie.
Als het goed is aankomende vrijdag met de mrs naar Wonder Woman. Ik was best aangenaam verrast door de trailer dus heb goede hoop.
Als het goed is aankomende vrijdag met de mrs naar Wonder Woman. Ik was best aangenaam verrast door de trailer dus heb goede hoop.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
The Recall (2017) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: R Leuke film! Het was tijden geleden dat ik iets in dit genre had gezien: beetje actie, beetje scifi, beetje spannend, maar dit was precies goed. Een sterke rol van meneer Snipes als "gekke" ex-luchtmachtpiloot. Voor de rest is het verhaal nogal slap, het acteren van de rest van de cast ook en zijn de effecten matig. Maar overall een prima wegkijkfilmpje! | |
Late Shift (2016) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Gisterenavond deze film in de Vue gezien. Het idee van deze film sprak me ontzettend aan en is al vaker in mijn hoofd opgekomen namelijk; Het publiek kiest het verloop van het verhaal! Dit werkte best goed via een app en een bijbehorend wi-fi . Het was erg leuk om te zien welke keuzes het publiek maakte en dit zorgde er ook voor dat er meer contact gelegd werd; zo werd er een keuze voorgelegd waarin je de keuze kreeg om de hoofdrolspeler zich gierig op te laten stellen. Toen bleek dat het merendeel van het publiek deze keuze maakte en het verhaal op die manier verder zou gaan goed konde we er goed om lachen want: mutual greed Uiteraard is het jammer als het verhaal een andere kant in gestuurd word dan door je zelf gekozen wordt. Soms was ik zelfs te laat met kiezen, vor twijfel is hier geen ruimte zo bleek. Wel jammer: de app liep bij mij 3x vast en bij mijn filmgenoot(?) zelfs 5x. gelukkig was een reboot vd app voldoende om weer mee te kunnen doen, helaas miste je daarmee wel het keuze moment. Het verhaal was op zich prima, redelijk simplistisch opgezet en duidelijk een budget film. Het kunnen kiezen van het verloop geeft deze film echter een stevige boost en maakt het geheel een stuk aantrekkelijker vanwege de interactie met het publiek. Voor mij een erg mooi stukje vermaak en ik kan dan ook eenieder die hier enige in heeft de film van harte aanraden | |
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Hoe weet je dat de keuze echt is?jimz93 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:08:
Late Shift (2016) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Gisterenavond deze film in de Vue gezien. Het idee van deze film sprak me ontzettend aan en is al vaker in mijn hoofd opgekomen namelijk;
Het publiek kiest het verloop van het verhaal!
Dit werkte best goed via een app en een bijbehorend wi-fi . Het was erg leuk om te zien welke keuzes het publiek maakte en dit zorgde er ook voor dat er meer contact gelegd werd; zo werd er een keuze voorgelegd waarin je de keuze kreeg om de hoofdrolspeler zich gierig op te laten stellen. Toen bleek dat het merendeel van het publiek deze keuze maakte en het verhaal op die manier verder zou gaan goed konde we er goed om lachen want: mutual greed
Uiteraard is het jammer als het verhaal een andere kant in gestuurd word dan door je zelf gekozen wordt. Soms was ik zelfs te laat met kiezen, vor twijfel is hier geen ruimte zo bleek. Wel jammer: de app liep bij mij 3x vast en bij mijn filmgenoot(?) zelfs 5x. gelukkig was een reboot vd app voldoende om weer mee te kunnen doen, helaas miste je daarmee wel het keuze moment.
Het verhaal was op zich prima, redelijk simplistisch opgezet en duidelijk een budget film. Het kunnen kiezen van het verloop geeft deze film echter een stevige boost en maakt het geheel een stuk aantrekkelijker vanwege de interactie met het publiek.
Voor mij een erg mooi stukje vermaak en ik kan dan ook eenieder die hier enige in heeft de film van harte aanraden[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Ben altijd wantrouwig met zoiets.
iets met goed vertrouwenArjantje72 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:55:
[...]
Hoe weet je dat de keuze echt is?
Ben altijd wantrouwig met zoiets.
overigens was wel te merken dat er bij sommige keuze niet van de algemene verhaallijn werd afgeweken.
Het verhaal 'corrigeerde' deze keuzes als het ware.
Er zouden wel 7 verschillende eindes zijn voor de film overigens...
ja ik overwoog een 1 maar gaf een 2 vanwege de moeite.RodeStabilo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:13:
[...]
Goed verhaal. Lekker kort ook.
Kan je het nog enigszins onderbouwen?
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Verwijderd
Ik las hier YouTube: Late Shift - Interactive Movie Game App (By CtrlMovie AG) - iOS Prev... dat er wel 180 momenten zijn waarop je keuzes moet maken? Dat lijkt me wel heel veel?jimz93 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:58:
Er zouden wel 7 verschillende eindes zijn voor de film overigens...
You decide for the hero.
The ultimate combination between film and game.
1 story – countless storylines – 7 different endings.
180 decision points.
A total of more than 4 hours of film.
ik durf zo niet te zeggen hoeveel keuzes wij voorgeschoteld gekregen hebben maar het zullen er denk ik niet meer dan 30 zijn geweest.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:56:
[...]
Ik las hier YouTube: Late Shift - Interactive Movie Game App (By CtrlMovie AG) - iOS Prev... dat er wel 180 momenten zijn waarop je keuzes moet maken? Dat lijkt me wel heel veel?
[...]
de film duurde voor ons ook slechts 75 minuten, en eindigde (mogelijk door de gemaakte keuzes?) erg abrupt. Desondanks was het een erg leuke ervaring moet ik zeggen
Verwijderd
Wel lullig als je daar met een windows phone aankomt in de bios, dan heb je volgens mij geen app 
Ik zou het ook weleens willen proberen, maar eigenlijk alleen en niet met de zaal. Ik ben namelijk een liefhebber van fighting fantasy (als je dat niet kent moet je het maar eens opzoeken) en op de ipad heb je gelukkig nu wel nieuw materiaal, zelf heb ik nog de boeken uit de jaren 80 hier in de kast, maar dat is ongeveer hetzelfde, maar dan nog met een dobbelsteen element erin.
Ik zou het ook weleens willen proberen, maar eigenlijk alleen en niet met de zaal. Ik ben namelijk een liefhebber van fighting fantasy (als je dat niet kent moet je het maar eens opzoeken) en op de ipad heb je gelukkig nu wel nieuw materiaal, zelf heb ik nog de boeken uit de jaren 80 hier in de kast, maar dat is ongeveer hetzelfde, maar dan nog met een dobbelsteen element erin.
IMDb score ben ik allang van afgestapt, aangezien die niet echt veel zegt.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:44:
[...]
Gisteravond ook Transformers in de IMAX gezien en het is gewoon precies in lijn met de serie. Nog minder verhaal, meer plotholes en meer actie/explosies. Prima popcorn vermaak. Films die daar goed in zijn, zijn lastig door critici te beoordelen, aangezien ze op alle klassieke 'hoe maak ik een goede film' punten slecht scoren, maar wel vermakelijk zijn om te kijken.
Resultaat is dat het altijd flink verschilt tussen critici en publiek en ook bij het publiek veel verschillen ziet. Mensen die graag non-nonsense actie zien, hoe realistisch het ook is die vinden deze film top en mensen die graag een verhaal hebben vinden hem slecht.
Echter is de serie wel zo ongeveer de meest voorspelbare serie mbt wat je krijgt bij iedere film, dat ik niet echt begrijp waarom die 2e groep er nog naartoe gaat
Gravity (2013) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: PG-13 undefined | |
Deze maar 's bekeken om de Dolby Atmos installatie weer 's aan te spreken. Film was mwa. Ik had er meer van verwacht. Geluid was meer dan OK maar de film was kort zonder echt ooit heel spannend te worden. Kan het niet eens als leuke wegkijker kwalificeren. Dat het kort was was uiteindelijk een voordeel
Net nieuwe transformers gezien...
Tja ga heel kort zijn, echt heel slecht.
Zeker omdat ik ervoor voor 2e keer wonder woman gezien heb die ik echt fantastisch vind.
Maar ben na deel 1 van transformers ook geen echte fan meer want alles na deel 1vond ik al echt slecht.
Maar deze is met stip de slechtste.
Vooral dat geforceerde hip doen..
Zo jammer dat een groots acteur als Antony Hopkins in zon film zit...
Vond zelfs de cgi niet altijd meer super wat eigenlijk hun enigste trucje was..
Nee dit is geen film die ik zal onthouden.
En raad eigenlijk ook af om je geld hieraan uit te geven. Tenzij je de vorige films super vond dan is dit je ding.
Tja ga heel kort zijn, echt heel slecht.
Zeker omdat ik ervoor voor 2e keer wonder woman gezien heb die ik echt fantastisch vind.
Maar ben na deel 1 van transformers ook geen echte fan meer want alles na deel 1vond ik al echt slecht.
Maar deze is met stip de slechtste.
Vooral dat geforceerde hip doen..
Zo jammer dat een groots acteur als Antony Hopkins in zon film zit...
Vond zelfs de cgi niet altijd meer super wat eigenlijk hun enigste trucje was..
Nee dit is geen film die ik zal onthouden.
En raad eigenlijk ook af om je geld hieraan uit te geven. Tenzij je de vorige films super vond dan is dit je ding.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Wat het vijfde deel van Transformers betreft, ik kreeg een glimlach (in positieve zin) van de recensie van de volkskrant, 4 van de 5 sterren:
http://www.volkskrant.nl/...taculairder-kan~a4502172/
Hier trouwens een, imo, hilarische recensie van Transformers 5: https://www.villagevoice....7bdea147c67.1498280077641
http://www.volkskrant.nl/...taculairder-kan~a4502172/
Hier trouwens een, imo, hilarische recensie van Transformers 5: https://www.villagevoice....7bdea147c67.1498280077641
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13 Vooropgesteld: ik heb enkel als kind met Transformers gespeeld, ik heb geen van de voorgaande films gezien. In het begin denk ik bij King Arthur 2017 te zijn aanbeland. Ik begon al te denken: hey, waar blijven die warelephants? Al snel keert het beeld bij het aloude bekende beeld, je ziet een paar autobots/Transformers maar de echte actie moet nog beginnen. Wat wel duidelijk is dat de regisseur houdt van bombastische muziek, bombastische scènes en dat rinse and repeat. Zo halverwege wanneer het verhaal echt op gang komt weet het echter zich te bedienen van een dosis zelfspot (Cogman, gotta love that one) Minpunt vind ik de manier waarop bij elke roemruchtige gebeurtenis in de menselijke historie op aard er blijkbaar Transformers achter zaten die de doorslag gaven. Pluspunt is dat de film zich niet al te serieus neemt en de humor. Het beetje plot wat aanwezig is meer een manier om alle gebeurtenissen aan elkaar te koppelen in de film. Uiteindelijk vond ik het op den duur wel langgerekt aanvoelen. Had van die 2,5 uur 2 uur gemaakt en het had ook wel gelukt met hetzelfde type verhaal. En zoals bij The Mummy en Pirates 5 laat het einde een mogelijkheid bestaan dat er een vervolg komt. Bij the Mummy was dat al wel duidelijk gezien we in de jaren 90/00 er al drie hadden. Pirates is vanzelfsprekend een mooie cashcow. Of Michael Bay genoeg heeft van Transformers moet dus nog maar blijken. Toch vind ik the last Knight geen must see noch scoort ie hoge ogen in mijn beleving. Ik ken slechtere films maar het is geen pareltje. | |
Despicable Me 3 (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 96 min | MPAA: PG Less is more zeggen ze weleens. Welnu dat geldt bij Despicable Me 3 niet anders. Tuurlijk het idee dat Gru een tweelingbroer heeft waarvan hij geen weet heeft is op zich een leuk idee. Dat ie in alles een tegenpool is ook. Degene die de aandacht trekt is de badguy: een slechterik getooid in jaren 80 outfit met dito jaren 80 muziek is geniaal. Omdat Gru wss door overtuiging van Lucy zijn boevenbestaan achter zich heeft gelaten en nu net zo goed een geheim agent is geworden zoeken de minions hun heil elders. Gru moet het daarom zonder de minions stellen maar samen met zijn tweelingbroer gaat ie nog eenmaal het boevenpad op. Zoals in de voorgaande delen zit er genoeg humor in voor jong en oud. Genoeg dingen die de kinderen in de zaal wss nog niet goed meekreeg en de volwassenen in de zaal wel. Een beetje zoals dat wanneer ik the Lion King keek als uk ik veel dubbele dingen niet begreep, kijk het op latere leeftijd en je ziet de film op een heel andere manier. Her en der zitten er leuke knipogen naar andere bekende animatiefilms in (zoals Finding Nemo) De humor, muziek zit wel goed in deze film. Maar na twee Despicable Me films is het lang niet zo origineel meer, hoe leuk de toevoeging van een tweelingbroer en in de jaren 80 levende schurk ook zijn. | |
Moet je de vorige delen van Despicable Me gezien hebben voordat je deze kijkt?
Ik verwacht niet dat er iemand in de bios werkt die een soort quiz doet om je kennis van de reeks te keuren voordat je de film mag zien.
Neuh, wel leuk voor de continuïteit te kennen van bepaalde dingetjes. Maar niet nodig voor het kijken hoor.Erulezz schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:26:
Moet je de vorige delen van Despicable Me gezien hebben voordat je deze kijkt?
Zo, over tien minuten mijn laatste film voor vandaag
[ Voor 24% gewijzigd door Joosie200 op 24-06-2017 23:49 ]
So mijn eerste post hier, maar lees al heel lang mee.
The Recall (2017) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: R Naar aanleiding van Daniel36's review toch maar besloten om hem te gaan kijken.Wat hij zegt, een prima wegkijkfilmpje. Het einde is wel onbevredigend. Het is duidelijk niet een A film met de matige effecten, maar het kijkt toch wel lekker weg met de actie en de beetje spanning die er is. Én het is altijd goed om Snipes weer eens te zien. Niet veel meer waard dan een zesje voor mij denk ik | |
Aftermath (2017) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 94 min | MPAA: R Ben het niet gewend van Arnold dat hij zo sterk speelt in een drama film. Ben hem uberhaupt niet echt gewend zonder typische actie scenes en daarom vond ik hem aardig spelen in de film. De film pakt je meteen vanaf het begin al als je van zulke films houdt. | |
The Great Wall (2016) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13 Aardige film. Snap alleen niet echt waarom ze met de monsters naar de stad gaan.. Dat hoefde voor mij niet, maar voor de rest kijkt het lekker weg. | |
NS FC: SW 2742 0448 8213
Wonder Woman was goed.
Het had net zo'n trainwreck kunnen worden als BvS en Suicide Squad maar de reviews lieten al het tegendeel zien en dat klopte gelukkig ook.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Nobody Speak: Trials of the Free Press (2017) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Documentary | Runtime: 95 min | MPAA: N/A Ik vond dit een interessante Netfilx documentaire. Wat in eerste instantie lijkt op een proces over respect voor privacy voor beroemdheden (o.a. Hulk Hogan), blijkt in werkelijkheid te gaan over hoe multimiljonairs hun geld gebruiken om bepaalde media en/of journalisten het zwijgen op te leggen. De documentaire stelt interessante vragen over privacy, recht op informatie, beïnvloeding van de media, de macht van Silicon Valley en het neerhalen van de media door o.a. Trump. Het kijken waard. | |
Ik zou zeggen leef je uit: http://store.steampowered.com/app/584980/Late_Shift/Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:50:
Wel lullig als je daar met een windows phone aankomt in de bios, dan heb je volgens mij geen app
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Life (2017) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R Vermakelijke film. Leuk en blijft redelijk op niveau qua spanning, maar wel voorspelbaar. spoiler: Vond het wel raar dat Ryan Reynolds zo vroeg dood ging, voor een van de betere(/duurdere) acteurs. | |
A Cure for Wellness (2016) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 146 min | MPAA: R Hele rare film, maar zeker ook vermakelijk. Je moet er wel van houden denk ik. Ondanks dat het genre mysterie er niet bij staat vond ik dat toch wel toepasselijk. Tijdens het kijken blijf je met vragen zitten, die redelijk oppervlakkig wel beantwoord worden (voor mij iig). | |
The Great Wall (2016) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13 Wegkijkertje. Leuke film, maar apart verhaal, denk dat China wel interessantere mythes te bieden heeft. Had ook geen trailer bekeken dus misschien ging ik verkeerd de film in. Ondanks de aparte 'mythe' vond ik het acteer werk goed. Gaf me soms een wat World War Z gevoel, wat ik hier niet helemaal kon waarderen. Aan leuk uitziende vrouwen geen gebrek. | |
Transformers, tegen beter weten in.....
En inderdaad, de Villagevoice about sums it up..

En inderdaad, de Villagevoice about sums it up..
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Als zo'n verhaal aftakt met keuzemomenten dan kom je het gros van die beslispunten niet tegen neem ik aan. Als je er voor kiest dat hoofdpersoon in huis A gaat wonen dan zal je het keuzemoment of die huis B zal gaan schilderen waarschijnlijk nooit voorgeschoteld krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:56:
[...]
Ik las hier YouTube: Late Shift - Interactive Movie Game App (By CtrlMovie AG) - iOS Prev... dat er wel 180 momenten zijn waarop je keuzes moet maken? Dat lijkt me wel heel veel?
Vind het wel ontzettend interessant zulke interactieve films
Cars 3 (2017) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 109 min | MPAA: G Deel 1 was leuk en origineel, deel 2 was een poging door er een 007 sausje overheen te hangen er iets "anders" van te maken. In deel 3 proberen de makers de problemen van een held (en film ?) die over zijn houdbaarheidsdatum heen is op te lossen. Heel kort de bocht, wat je dan krijgt is een soort Rocky 5 (of was 4 of 6 ?) film met een uitkomst die heel voorspelbaar is. Kinderen zullen het prachtig vinden, maar van mij niet meer dan een 3 sterren. | |
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13 MIchael Bay heeft het weer gedaan. Het schijnt dat er hele writersroom (ik zie een soort bunker onder Paramount Studios voor me, met een lange tafel vol open laptops, flipboards, post-its, en schreeuwende mensen) bij betrokken was omdat Paramount net als Disney, Universal en Warner Brothers ook een soort "universe" wil hebben (universe = reeks overlappende films qua characters en verhaallijnen). De film probeert deze keer een link te leggen tussen King Arthur, Stonehenge, WWII en onze robot vrienden. Optimus Prime was in de vorige film "even weg" maar is nu ingehuurd door een slechte robot vrouw (weer eens wat anders) die een of andere staf mist. De staf zou er weer voor zorgen dat de aarde ook in een robot wereld (terug) veranderd. Transformers zitten in een soort reservaat opgesloten, maar ik blijf het maf vinden dat mensen tegen transformers vechten want ze kunnen niet veel uitrichten lijkt mij met die "speelgoed wapens".. tenzij je natuurlijk een nuke gebruikt en tja.. het zal niet verbazen... Deze film heeft prachtige actie scene en een flinter dun verhaaltje. Sommige personen hadden ook net zo goed weg gelaten kunnen worden (bv. die dochter van Anthony Hopkins). Echter de formule van een Transformer film na 4 delen is bekend (menselijke anti-held met vrouwelijk weinig toevoegend schoon). Van mij mag dit de laatste zijn, maar gezien de box office in China zijn we er nog niet van af.... Oh en de woorden van Optimus Prime in de laaste scene zijn weer "great, just great"... | |
12 Feet Deep (2016) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Film gaat over twee zussen die in het zwembad van de universiteit zijn en vergeten worden. Het zwembad wordt afgedekt met een soort plexiglas en ze zitten dus vast in het diepe bad. De dreiging komt van een soort gestoord schoonmaakster. Ik vond de film redelijk onderhoudend, je blijft kijken. Er zit veel oud zeer tussen de zussen en dus veel dialogen tussen die twee. Het is een thriller, maar niet super eng ofzo. | |
[ Voor 18% gewijzigd door loekf2 op 26-06-2017 09:33 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.