Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)
De eerste helft vond ik niet heel slecht eigenlijk. Hij begon een beetje over the top en de CGI is niet zo mooi, maar hij had op zich een prima sfeertje. Je krijgt ook weer het welbekende muzikale thema en je begint er zin in te krijgen. De zoon van Will Turner is ongeveer de hoofdpersoon en die wordt op twee verschillende leeftijden in Pirates-sferen geïntroduceerd, met bovennatuurlijke krachten in een lekker duister sfeertje. Hiermee wordt het doel van het verhaal neergezet en heb je ook nog een keer een terugkoppeling naar de voorgaande films. Helaas waren deze twee pogingen om iets van een verhaal neer te zetten in ongeveer 3 seconden over, dus hiervoor hoef je de film niet te kijken.
Al gauw krijg je te maken met de all-powerful ruler of the seas van deze film, gespeeld door Javier Bardem. Je weet wel, die geniale acteur uit No Country for Old Men en Skyfall. Helaas had hij voor deze film het script niet gelezen of zo voordat hij voor de rol tekende en het resultaat is dat de arme man meehelpt aan het verdrinken van de reputatie van het concept 'Pirates of the Caribbean'. Zijn dialoog is voor 99% het herhalen van de woorden "Jak Sparrò" in combinatie met wel heel domme CGI.
De tweede helft was zo belachelijk, onsamenhangend en alles dat gebeurde was dusdanig onnodig dat ik Rob even het woord laat doen:
[
YouTube: https://youtu.be/oIDupDEO6z0?t=4s]
Even denken of ik nog iets ben vergeten...
De tieten van Kaya op een groot scherm? Nah. Oh ja, een review van deze film is niet compleet zonder te melden dat zelfs Jack Sparrow een karakter van dieptriest niveau is geworden. Waar hij in 1 nog vooral een bijrol had en zijn succes in 2 werd uitvergroot slaat het in deze film compleet de plank mis. Dialogen slecht, grappen komen niet aan en je wordt uiteindelijk zelfs doodmoe wanneer je hem weer in zijn dronken bui ziet. Alle karakters om hem heen zijn zelfs zo slecht mogelijk geschreven om Jack nog een beetje op te krikken, maar het helpt allemaal niet.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nog een behoorlijk stuk van de film positief heb ervaren. De complete aftiteling had namelijk lekkere muziek! Dus als je wordt ontvoerd en je moet écht naar de bioscoop voor deze film, blijf dan lekker buiten wachten tot de eerste mensen naar buiten komen en duik dan nog even de zaal binnen voor de aftiteling.
Deze film een cijfer geven is lastig. Voor mij dan, want ik heb
Life volgens mij een 2.5 gegeven en daar deden de acteurs nog hun best en gebeurde er nog wat om het verhaal voort te stuwen. Ik denk dat ik voor deze Pirates dus maar op een veilige
1 / 10 ga zitten, want hij is simpelweg veel slechter dan Life.
Heb je toch zin in Pirates? Kijk dan lekker 1 en 2 en zelfs eventueel 3. Luister niet naar de mensen die zeggen dat deze film wel oké is of zelfs mee kan met de eerdere films, want ze bedonderen je. It's all lies, a conspiracy, they're in on it, etc.
Hogader schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:01:
[...]
Overigens kan ik begrijpen dat mensen proberen zelf eten/drinken mee te nemen, maar vind ik het wel asociaal. Ja het is duurder dan de supermarkt, maar de bioscoop is een horeca gelegenheid en dus kan je het beter daarmee vergelijken. (ja je mist misschien wat service, maar dan blijft nog over dat de prijs veel lager ligt). En volgens mij vind het merendeel van de mensen het ook asociaal als je met een kratje pils van de Aldi op het terras gaat zitten.

Met horecaprijzen heb ik niet zo'n probleem. Zoals ik ergens anders al een keer heb gezegd is >€4 voor 0.66 liter bier zelfs goedkoper dan de gemiddelde kroeg. Maar gister haalde ik een flesje cassis met minder inhoud en die kost ook gewoon rustig >€4. Ja, dan zit er de volgende keer gewoon drinken in m'n zak.
En w.b.t. terras: ik neem altijd een flesje water mee. Heb ik nog nooit wat over gehoord.
Hebben jullie ook een e-mail vol fouten van Vue gehad met een enquête waar je een upgrade van kleine popcorn naar middel kan krijgen als "beloning"?

Ik ging helemaal stuk van het lachen. De geldigheidsduur maakte het helemaal af.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.