Jorgen schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:52:
Mijn dochter is ook nog nooit in de bios geweest. De smurfentekenfilms vindt ze soms heel erg leuk en soms wat spannend. Als jij ook al aangeeft dat er best spannende stukjes in zitten, dan wacht ik wel tot hij op Netflix staat en ik hem eerst zelf eens kan zien.
Er zitten wat stukken in die denk ik gewoon eng zijn voor een 3 jarige, zeker als het op een groot scherm zit. De vogel van Gargamel is namelijk best mooi gemaakt en die is best eng voor die leeftijd. Dat kan natuurlijk goed uitpakken als je dochter ermee kan omgaan, maar voor hetzelfde geval zit je opeens met een dochter die niet meer goed kan slapen. De rest van de film is wel te doen, maar die 3 stukken met dat beest zijn leuk voor een volwassene en heel spannend voor een kind van 5+, maar als ik terugkijk naar de films die wij gezien hebben met onze kinderen in de bios is 3 wel wat jong. Het is nogal overweldigend allemaal.
Ik zou dus beginnen met Raafje en wie weet bevalt de bios haar goed en kan je altijd nog naar de smurfen. Maar ik zou rustig opbouwen, het is toch een zaal die donker wordt en het geluid staat hard, dat is een hele beleving voor een kindje.
Persoonlijk zou ik raafje kiezen nu en niet die peuterbioscoop, dat is namelijk echt afzien denk ik als volwassene.
Edit: zie net dat het kleuterbioscoop heet, zie
https://www.pathe.nl/event/kleuterbios
Vanaf 21 mei een leuke film trouwens! Beter dan wat ze nu hebben (ik meen bob de bouwer ofzo). Kijk even de trailer, ik vermoed dat hij weer net te lastig is voor een 3 jarige. Kortom: ik zou raafje aanraden en als ze die niet eng vind en het bevalt daarna naar de smurfen en dan in 2d. Ik denk dat die brillen pas goed zitten als ze 5 jaar is (de kinderbril van pathe heb je in 3 kleuren, de gele en rode zitten minder fijn dan de zwarte zeggen mijn kinderen).
Mijn kinderen willen trouwens niet meer naar 2d als 3d mogelijk is, zelf heb ik liever 2d, maarja. En wat ook leuk is, bij veel bioscopen hebben ze gratis suikerspin ofzo achteraf en vaak ook gratis schminken. Informeer even hoe laat dat is, soms is het vooraf ook mogelijk en is er geen rij met kinderen. In Groningen kan je daarvoor gewoon even naar de meiden achter de bar vragen, maar misschien is dat in grotere steden niet mogelijk. Ze hebben vaak ook een speurtocht in de bios. Ook leuk om te doen. Heb je een middagje plezier. En na afloop even langs de Mcdonald natuurlijk
[
Voor 25% gewijzigd door
Verwijderd op 12-05-2017 14:04
]