Manchester by the Sea (2016) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 137 min | MPAA: R Prachtige film die gaat over Lee Chandler (Casey Affleck) die de voogdij krijgt over zijn neefje na het onverwacht overlijden van zijn broer. Terug in zijn thuisstad wordt hij geconfronteerd met tragische gebeurtenissen uit zijn verleden. Een realistische kijk op het omgaan met verlies van dierbare. Met verdriet, woede, ongemakkelijke situaties, maar ook af en toe humor. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Verwijderd
Ik ben wat op dieet, dus dat lekkers valt meeVerwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:50:
Ben jij dan iemand die een rugzakje bij zich heeft volgepropt met drank en lekkers,eventueel wat hij mist ter plekke koopt en dan van zaal naar zaal strompelt en al begint om 12:00 uur in de middag zonder het cinema-complex te verlaten en er pas om 00:00 in de avond uitkomt?
Schema voor dinsdag
Lego batman Nederlandstalig van 11:45 tot 13:44
Spokenjagers van 14:30 tot 16:24
T2 Trainspotting van 16:50 tot 19:02
XXX: Return of Xander Cage van 19:10 tot 21:12
John Wick 2 van 21:40 tot 23:58
Het kan nu even mooi tijdens de vakantie, ik heb ook een gezin met kinderen, maar een dagje hobbykokdag is wel heerlijk hoor.
Morgen ga ik ook naar de bioscoop (zou vanavond, maar er kwam wat tussen), dan doe ik 2 films (stuntman voor de 2e keer terwijl hij bagger is, maar vrienden willen hem zien en dan cure for wellness).
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2017 20:58 ]
Coherence (2013) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: N/A Lekkere mindfuck film. Een overvliegende komeet (yup ![]() Ik kan er weinig over vertellen zonder te spoilen. Maar het is een goede thriller: het wordt echt spannend, zonder dat er eigenlijk veel gebeurd. Je merkt niks van het feit dat het een low-budget film is. En alles speelt zich af op één locatie (het huis). Knap gedaan. Of de film uiteindelijk "klopt", daar ben ik niet over uit. Maar het was een leuke Twilight Zone-y film ![]() | |
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Rings (2017) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Drama, Horror | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13 Om maar met de deur in huis te vallen: Wat een regelrechte bagger. CGI Samara is totaal niet eng, en zij is ook de enige koppeling met het origineel, want voor de rest komt deze film niet eens in de buurt van het originele concept. Het gebeurd sporadisch dat ik een film zonde van mijn tijd vind, maar dit is er zoeen. Ik vind het imdb cijfer nog te hoog, meer dan een 3 is dit niet waard. Hopenlijk bevalt Trainspotting 2 me zondag beter.... | |
Verwijderd
Ah mooi, hoef ik hem niet te zien want zag dat hij uit was en dacht: "Hmmm.. mischien eens zien"maar gezien jouw ervaring laat ik het dus maar varen.
Genereer je eigen UBB code review
Bridge of Spies (2015) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13 Het waar gebeurde verhaal kende ik dus was het kijken naar de 'Hollywood' versie een makkelijk te meer je dan altijd weet dat bepaalde feiten wat aangedikt of zelfs verzonnen worden omdat een film altijd voor vermaak moet zorgen en de waarheid kan dat weleens in de weg liggen. De film als geheel is maar zo zo. Misschien ligt het aan de hoofdrol die Tom Hanks vervult of gewoon aan de film als geheel. In een notendop: Man op leeftijd wordt thuis van zijn bed gelicht en beschuldigd van spionage voor Rusland. Tom Hanks wordt zijn advocaat en ondertussen wil de USA een spionagevlucht boven Rusland uitvoeren die jammerlijk mislukt en de piloot wordt gevangen genomen ( algemeen bekend),er volgt een uitwisseling na veel "vijven en zessen", en dat was het dan. De film is leuk om een keer gezien te hebben maar geen film dat je pakt als in onderhoudend zijn,helemaal niet als je het ware verhaal kent. | |
Verwijderd
John Wick (2014) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R Aangezien ik dinsdag naar deel 2 ga heb ik net deel 1 gekeken op netflix. Zo, dat had ik eerder moeten doen. Ik ben niet een grote Keanu Reeves fan, maar dit was meer dan vermakelijk. Steengoede actie, op het zelfde niveau als de in mijn ogen legendarische aflevering van de tv serie Banshee in de kerk. De liefhebbers van Banshee kennen deze aflevering wel en als je Banshee niet kent en John Wick kan waarderen, dan heb je bij deze iets heel moois op je watchlist erbij. Heerlijke film, het is mij alleen wat onduidelijk hoe hier uberhaupt een deel 2 op kan komen omdat het verhaal redelijk of compleet af is. Geen open einde of wat dan ook. Pure goede actie, verveelt nergens, bad guys wel wat voorspelbaar in karakter, maar het is dan ook een 9 als cijfer en geen 10. Een 9 in het actie genre, qua verhaal is het wel wat matig, maar daar ga ik een goede actiefilm niet op waarderen. Dit is gewoon Banshee kwaliteit. Eigenlijk wil ik straks deel 2 kijken, ik heb dus net mijn hele planning omgegooid. Vanavond naar XXX en daarna naar John Wick 2. En cure for wellness heeft gezien de recensie hier en op moviemeter etc. niet meer mijn voorkeur, laat ik die maar eerst even zitten. | |
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2017 14:33 ]
Verwijderd
xXx: Return of Xander Cage (2017) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Vermakelijke actiefilm met non stop ontploffingen, fantastisch in een zaal met dolby athmos. Vrouwen in de film zijn opvulling. Pot bier erbij en als man vermaak je je prima. Je moet er niet over nadenken. Ice cube met dat geweer, elk schot voelde je in de stoel en vloer. Heerlijk. | |
John Wick: Chapter 2 (2017) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Deel 1 vond ik een iets leukere badguy hebben en het begin van deel 2 is matig. Het wraak nemen van het eerste deel sprak me iets meer aan. Daardoor geen 9, maar een 8,5. Wederom fantastisch, wat meer over the top dan deel 1, volgens mij had John al 10 keer dood moeten zijn in de eerste vijftien minuten, het enige wat realistisch is zijn de wapens en die zijn weer mooier dan in deel 1. Ik kijk uit naar deel 3, maar ik weet niet of dat gaat lukken, het is wat te ver doorgeschoten nu en niet meer realistisch. De scenes in de metro waren wel briljant en met 1 wapen en 7 kogels was ook een tof stuk. Jammer dat het net te ver is doorgeschioten, ik vermoed dat deel 3 als dat er komt nog meer over the top gaat gezien wat er gebeurd aan het eind. | |
Xxx vond ik van deze twee films wel beter geluid hebben, misschien kwam net door de athmos, maar john wick was iets scheller en minder schuddende stoelen vanwege veel minder ontploffingen.
Al met al een mooie dag actiefilms
Viel me op dat alle films goed lopen behalve trainspotting twee. Op een zaterdagavond maar 1/3e van de zaal gevuld en de rest uitverkocht, denk dat die niet lang blijft draaien.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2017 02:13 ]
Verwijderd
In het kader van, laten we weer eens wat anders kijken dan Hollywood, deze gekeken: IMDB: Suburra (2015) (krijg het niet in de generator).
Ik houd wel van Italiaanse en ook Franse films en deze was zeker de moeite van het kijken. De sfeer is toch vaak wat rauwer en meer realistischer dan de USA films als het gaat om crime. Jammer dat er weinig aandacht is voor hetgeen buiten USA gemaakt wordt.
Deze film deed me sterk denken aan de serie: IMDB: Gomorra - La serie (TV Series 2014– ) die op Netflix te vinden is. Zelfde sfeertje. Ik heb er van genoten en geef de film een 7,5.
Ik houd wel van Italiaanse en ook Franse films en deze was zeker de moeite van het kijken. De sfeer is toch vaak wat rauwer en meer realistischer dan de USA films als het gaat om crime. Jammer dat er weinig aandacht is voor hetgeen buiten USA gemaakt wordt.
Deze film deed me sterk denken aan de serie: IMDB: Gomorra - La serie (TV Series 2014– ) die op Netflix te vinden is. Zelfde sfeertje. Ik heb er van genoten en geef de film een 7,5.
Gisteravond Bleed For This gekeken, snap wel waarom die de bioscoop in Nederland niet heeft gehaald.
Miles Teller speelt het uitstekend, lekker cocky Amerikaan met Italiaanse achtergrond. Maar ondanks goede acteerprestaties was de film buiten de vechtscenes om gewoon te saai.
Zojuist Trainspotting 1 nog even gekeken in afwachting van deel 2 vanavond. Blijft een goede film met een paar briljante scenes en dat schitterende soms niet te verstane Schotse accent.
Een van de weinige Engelstalige films waar ik ondertiteling nodig heb om alles te kunnen volgen
Miles Teller speelt het uitstekend, lekker cocky Amerikaan met Italiaanse achtergrond. Maar ondanks goede acteerprestaties was de film buiten de vechtscenes om gewoon te saai.
Zojuist Trainspotting 1 nog even gekeken in afwachting van deel 2 vanavond. Blijft een goede film met een paar briljante scenes en dat schitterende soms niet te verstane Schotse accent.
Een van de weinige Engelstalige films waar ik ondertiteling nodig heb om alles te kunnen volgen
Heb je dan ook de film Gomorra gezien dan?Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:29:
Ik vond dat ook een toppertje.
Gomorrah (2008) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 137 min | MPAA: NOT RATED | |
![]() ![]() ![]() |
[ Voor 60% gewijzigd door NaN op 19-02-2017 18:32 ]
Verwijderd
Vreemd genoeg niet.Sangroid schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:26:
[...]
Heb je dan ook de film Gomorra gezien dan?
Ook Ik vond dat een toppertje.
Sowieso ben ik hier altijd blij met afwijkende films dan mainstream. Doe nogmaals een oproep hier hier meer van aan te dragen. Er zijn zoveel mooie pareltjes buiten het Hollywood geweld.
Och, ik ben nog niet aan de serie begonnen (heb wel Netflix en hij staat in mijn lijst).Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:31:
[...]
Vreemd genoeg niet.
Sowieso ben ik hier altijd blij met afwijkende films dan mainstream. Doe nogmaals een oproep hier hier meer van aan te dragen. Er zijn zoveel mooie pareltjes buiten het Hollywood geweld.

Dan nog deze:
The Stakelander (2016) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Horror | Runtime: 81 min | MPAA: N/A Gisteren deze film gezien, het vervolg op "Stakeland". Kort samengevat, ik snap niets van dat cijfer van IMDB, ik zie zelden zulk mooi filmwerk in Amerikaanse films. Alleen daarvoor een 8. Misschien is het verhaal niet spannend of loopt het niet af zoals degenen die op IMDB hun waardering hebben uitgesproken, maar ik vond het een prachtfilm om naar te kijken. Voor mij mag er nog een deel komen, maar dan wel dezelfde regisseur(?, zorgt deze voor de cinematographie?) Met het verhaal is, naar mijn mening, niets mis mee. Ik vond hem alleen een beetje te kort (85min.), vandaar een 8.5. Maar goed, ik kijk graag naar mooie beelden en deze film sluit aan bij mijn smaak. | |
[ Voor 71% gewijzigd door NaN op 19-02-2017 18:45 ]
Into the Forest (2015) | ![]() |
IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R Een leuk concept voor een film. Een stroomuitval en op eens moet iedereen terugvallen op overleven in een wereld zonder elektriciteit. Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als dat ons zou overkomen en deze film heeft dat dus in beeld gebracht. Het speelt (een klein beetje verder in de toekomst en daar zijn we nog iets meer 'power hungry' dan nu. spoiler: Twee zussen die moeten overleven, als hun vader al redelijk snel na de stroomuitval gewond raakt en overlijd. Meteen al het besef dat je dan erg kwetsbaar bent. Dagen worden maanden en nog steeds geen stroom en alleen wat brandstof voor een generator of evt de auto te kunnen gebruiken. Eten is niet veel meer dan wat rijst en bonen. Overleven met voldoende hout voor de haard en ook regen voor water. Een leuk concept en mooie beelden. Genoeg stof om ver na te denken wat je zou doen en hoe je zou overleven. Alleen helaas naar mijn idee ongeloofwaardig qua overleven van de dames, dus dat neemt al veel van het verhaal weg. Vandaar ook maar 6 uit 10. | |
Si vis pacem, para bellum
What We Do in the Shadows (2014) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 86 min | MPAA: R Nu ik toch bezig ben met niet zulke main-stream films en vampieren, dan deze nog, uit Nieuw Zeeland (geloof ik?) Het is een aparte komedie, ik heb me er prima mee vermaakt. De samenvatting van IMDB kan ik niets aan toevoegen. Hoe gedragen vampieren zich in onze tijd en hoe komen ze het dagelijkse leven door. | |
Had je inmiddels wat gevonden? In de Vue bioscopen worden ze gewoon verkocht aan de balie en in de bioscoop waar ik kom staat er zelfs een automaat voor. Ze kosten daar €2 of €2.50 o.i.d., dus je zou kunnen omrijden op weg naar de Pathé als je een Vue op de route hebt zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:39:
[...]
Waar kopen jullie eigenlijk de 2d brillen die het 3d beeld omzetten naar 2d? Ik zit op bol.com te kijken,maar zie ze niet en in de bios heb ik ze ook nooit gezien? Of is dit een goed adres? http://www.2dbril.nl/
Zo'n bril is trouwens nog steeds niet ideaal hoor, maar voor die ene film in het jaar die alleen in 3D is en ik in de bios wil zien is het voor mij een goede oplossing. Inmiddels hebben bijna alle vrienden van me ook een 2D-bril, behalve de enkeling die 3D sowieso geen probleem vind.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Was daar een tijdje terug niet ook een serie van? Under the dome oid?Ex Nunc schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:51:
Into the Forest (2015) [afbeelding] IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R Een leuk concept voor een film. Een stroomuitval en op eens moet iedereen terugvallen op overleven in een wereld zonder elektriciteit. Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als dat ons zou overkomen en deze film heeft dat dus in beeld gebracht. Het speelt (een klein beetje verder in de toekomst en daar zijn we nog iets meer 'power hungry' dan nu.
spoiler:Twee zussen die moeten overleven, als hun vader al redelijk snel na de stroomuitval gewond raakt en overlijd. Meteen al het besef dat je dan erg kwetsbaar bent. Dagen worden maanden en nog steeds geen stroom en alleen wat brandstof voor een generator of evt de auto te kunnen gebruiken. Eten is niet veel meer dan wat rijst en bonen. Overleven met voldoende hout voor de haard en ook regen voor water.
Een leuk concept en mooie beelden. Genoeg stof om ver na te denken wat je zou doen en hoe je zou overleven. Alleen helaas naar mijn idee ongeloofwaardig qua overleven van de dames, dus dat neemt al veel van het verhaal weg. Vandaar ook maar 6 uit 10.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
Ik vermoed trouwens dat als er echt een langdurige blackout is, dat het laagje beschaving al snel weg valt.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nope, "Under the Dome" is een heeeel ander verhaal. Tip: "Lees het boek", de serie begint goed, maar wordt dramatisch slechter.Vrijdag schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:37:
[...]
Was daar een tijdje terug niet ook een serie van? Under the dome oid?
Ik vermoed trouwens dat als er echt een langdurige blackout is, dat het laagje beschaving al snel weg valt.
Ik ken het niet, maar wat ik zo lees is het wat anders. In dit verhaal gaat het goed mis en duurt het in de film zo'n anderhalf jaar totaal. Zoals gezegd, wat ongeloofwaardig hoe ze overleven al die tijd.Vrijdag schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:37:
[...]
spoiler:
Zo komen ze er na ongeveer een jaar pas achter dat ze bladeren kunnen eten, bessen plukken en eens moeten gaan jagen voor vlees etc. Tot die tijd blijven ze er prachtig uit zien, maar verwaarlozen ze wel het huis wat hun onderdak en bescherming bied.
Ik vrees ook dat de mensen wat meer primair gaan reageren in deze omstandigheden. De vraag blijft dan altijd, hoe zou je zelf het overleven? Daar kan je dan wel weer uren lang over napraten met vrienden.
Si vis pacem, para bellum
Yep, Revolution. Zelfde concept, maar zo te zien wel een heel andere verhaallijn.Vrijdag schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:37:
[...]
Nomen nescio
Ja, uit Nieuw-Zeeland, geregisseerd door Taika Waititi. Momenteel legt hij voor Marvel de laatste hand aan de peperdure superheldenfilm Thor: Ragnarok, maar zijn vorige (meer indieachtige) films zijn zeker ook het bekijken waard, net als de hilarische tv-serie Flight of the Conchords waarvan hij een aantal afleveringen inblikte. Recent maakte hij Hunt for the Wilderpeople, een leuke familiefilm over een kleine, eenzame dikkerd uit de stad die geadopteerd wordt door een kinderloos gezin dat op het platteland woont. Het avontuur begint wanneer de jongen in de Nieuw-Zeelandse wildernis moet zien te overleven met zijn nieuwe oom, een norse, oude mopperpot die prima wordt vertolkt door Sam 'Jurassic Park' Neill.Sangroid schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:57:
Nu ik toch bezig ben met niet zulke main-stream films en vampieren, dan deze nog, uit Nieuw Zeeland (geloof ik?)
Het is een aparte komedie, ik heb me er prima mee vermaakt. De samenvatting van IMDB kan ik niets aan toevoegen. Hoe gedragen vampieren zich in onze tijd en hoe komen ze het dagelijkse leven door.
Verwijderd
Ik had er nog niks mee gedaan, ik rij wel af en toe langs een vue, dan haal ik hem daar. Bedankt voor de tip.Ample Energy schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:30:
Had je inmiddels wat gevonden? In de Vue bioscopen worden ze gewoon verkocht aan de balie en in de bioscoop waar ik kom staat er zelfs een automaat voor. Ze kosten daar €2 of €2.50 o.i.d., dus je zou kunnen omrijden op weg naar de Pathé als je een Vue op de route hebt zitten.
Zo'n bril is trouwens nog steeds niet ideaal hoor, maar voor die ene film in het jaar die alleen in 3D is en ik in de bios wil zien is het voor mij een goede oplossing. Inmiddels hebben bijna alle vrienden van me ook een 2D-bril, behalve de enkeling die 3D sowieso geen probleem vind.
Paths of Glory (1957) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 88 min | MPAA: APPROVED Weer eens tijd voor een oorlogsfilm. Dit keer een klassieker en in zwart wit. Echter anno 2017 is dat nog steeds prima te kijken. Zeker met deze film. Het camerawerk blijft ook erg goed en kijkt heerlijk weg. Het is geen lange film maar de 1h en 28m is het wel waard. Deze film speelt zich af tijdens WW1. Het smerige van deze oorlog komt niet helemaal terug uit de beelden mbt modder (uniformen zijn allemaal te clean), chaos etc maar er zit wel een toffe scene in waarbij de camera mee rolt naast de veldslag. Is een groot opgezette scene. Het smerige in deze film zit hem in de generaal en hoe die omgaat met de soldaten op het slagveld en de consequenties daarvan. Wil je wel wat meer actie in deze setting kijk dan een "All Quiet on the Western Front (1979)","Beneath Hill 60 (2010)" of "The Lost Battalion (2001)" | |
Verwijderd
Spoiler info over deel 1Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:53:
John Wick (2014) [afbeelding] IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R Aangezien ik dinsdag naar deel 2 ga heb ik net deel 1 gekeken op netflix. Zo, dat had ik eerder moeten doen. Ik ben niet een grote Keanu Reeves fan, maar dit was meer dan vermakelijk. Steengoede actie, op het zelfde niveau als de in mijn ogen legendarische aflevering van de tv serie Banshee in de kerk. De liefhebbers van Banshee kennen deze aflevering wel en als je Banshee niet kent en John Wick kan waarderen, dan heb je bij deze iets heel moois op je watchlist erbij.
Heerlijke film, het is mij alleen wat onduidelijk hoe hier uberhaupt een deel 2 op kan komen omdat het verhaal redelijk of compleet af is. Geen open einde of wat dan ook. Pure goede actie, verveelt nergens, bad guys wel wat voorspelbaar in karakter, maar het is dan ook een 9 als cijfer en geen 10. Een 9 in het actie genre, qua verhaal is het wel wat matig, maar daar ga ik een goede actiefilm niet op waarderen. Dit is gewoon Banshee kwaliteit.
Eigenlijk wil ik straks deel 2 kijken, ik heb dus net mijn hele planning omgegooid. Vanavond naar XXX en daarna naar John Wick 2. En cure for wellness heeft gezien de recensie hier en op moviemeter etc. niet meer mijn voorkeur, laat ik die maar eerst even zitten.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
spoiler:
Hij heeft z'n auto nog niet terug he 
Daar begint deel 2 mee.
Daar begint deel 2 mee.
Fantastische filmTweakmans schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:19:
[...]
Ja, uit Nieuw-Zeeland, geregisseerd door Taika Waititi. Momenteel legt hij voor Marvel de laatste hand aan de peperdure superheldenfilm Thor: Ragnarok, maar zijn vorige (meer indieachtige) films zijn zeker ook het bekijken waard, net als de hilarische tv-serie Flight of the Conchords waarvan hij een aantal afleveringen inblikte. Recent maakte hij Hunt for the Wilderpeople, een leuke familiefilm over een kleine, eenzame dikkerd uit de stad die geadopteerd wordt door een kinderloos gezin dat op het platteland woont. Het avontuur begint wanneer de jongen in de Nieuw-Zeelandse wildernis moet zien te overleven met zijn nieuwe oom, een norse, oude mopperpot die prima wordt vertolkt door Sam 'Jurassic Park' Neill.
Wilde je even bedanken voor die tip en hem aan iedereen aanraden.
Hunt for the Wilderpeople
★ What does that mean? ★
Sangroid schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:41:
[...]
Nope, "Under the Dome" is een heeeel ander verhaal. Tip: "Lees het boek", de serie begint goed, maar wordt dramatisch slechter.
Ex Nunc schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:46:
[...]
Ik ken het niet, maar wat ik zo lees is het wat anders. In dit verhaal gaat het goed mis en duurt het in de film zo'n anderhalf jaar totaal. Zoals gezegd, wat ongeloofwaardig hoe ze overleven al die tijd.spoiler:Zo komen ze er na ongeveer een jaar pas achter dat ze bladeren kunnen eten, bessen plukken en eens moeten gaan jagen voor vlees etc. Tot die tijd blijven ze er prachtig uit zien, maar verwaarlozen ze wel het huis wat hun onderdak en bescherming bied.
Ik vrees ook dat de mensen wat meer primair gaan reageren in deze omstandigheden. De vraag blijft dan altijd, hoe zou je zelf het overleven? Daar kan je dan wel weer uren lang over napraten met vrienden.
Ah, bedankt voor de info, het was idd RevolutionBra-Jo schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:01:
[...]
Yep, Revolution. Zelfde concept, maar zo te zien wel een heel andere verhaallijn.
Omdat ik altijd wel geïnteresseerd ben in postapocalyptische films ga ik de film zeker eens kijken. Dankjewel RJC82
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
T2 Trainspotting (2017) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R Ben ik nou echt de eerste die Trainspotting 2 gekeken heeft, of alleen de eerste die de moeite neemt erover te schrijven? Na vanmiddag nog eens Trainspotting opgezet te hebben was het nu tijd voor het vervolg, gebaseerd op het daadwerkelijk geschreven vervolg genaamd Porno. Waar die naam vandaan komt zie je wel terug in de film, al is het niet heel belangrijk. Wat wel komisch is, is dat we halverwege deel 2 pas beseften waar de titel van het origineel eigenlijk vandaan komt Prima film. Niet zo goed als de eerste, maar zeker niet slecht. Wij hebben ons in ieder geval uitstekend vermaakt en vonden het jammer toen hij afgelopen was. | |
Geweldige film, had 'm vorig jaar al gezien en ook gelijk m'n favoriete film van vorig jaar.MrMonkE schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:16:
[...]
Fantastische film
Wilde je even bedanken voor die tip en hem aan iedereen aanraden.
Hunt for the Wilderpeople
Voor mij was dit ook de beste film van vorig jaar. Kan hem iedereen aanbevelen.Exocet schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:25:
[...]
Geweldige film, had 'm vorig jaar al gezien en ook gelijk m'n favoriete film van vorig jaar.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Hoewel de film erg leuk was was het zeker niet film van het jaar voor mij. Daarvoor waren er op het eind van het jaar te veel goede filmsbackupdevice schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:30:
[...]
Voor mij was dit ook de beste film van vorig jaar. Kan hem iedereen aanbevelen.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Bedankt voor je tip, schijnt een leuke film te zijn!Tweakmans schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:19:
[...]
Ja, uit Nieuw-Zeeland, geregisseerd door Taika Waititi. Momenteel legt hij voor Marvel de laatste hand aan de peperdure superheldenfilm Thor: Ragnarok, maar zijn vorige (meer indieachtige) films zijn zeker ook het bekijken waard, net als de hilarische tv-serie Flight of the Conchords waarvan hij een aantal afleveringen inblikte. Recent maakte hij Hunt for the Wilderpeople, een leuke familiefilm over een kleine, eenzame dikkerd uit de stad die geadopteerd wordt door een kinderloos gezin dat op het platteland woont. Het avontuur begint wanneer de jongen in de Nieuw-Zeelandse wildernis moet zien te overleven met zijn nieuwe oom, een norse, oude mopperpot die prima wordt vertolkt door Sam 'Jurassic Park' Neill.
The Hunt for The Hunt for the Wilderpeople is gestart...
Verwijderd
Iemand al the space between us gezien, is dat een young adult film?
Wel jammer wat hij er vervolgens mee doet
Ja dat kloptVerwijderd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:36:
Spoiler info over deel 1
Wel jammer wat hij er vervolgens mee doet
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2017 20:48 ]
Zonder al te veel weg te geven: het eerste bedrijf niet, het tweede deel van de film wel. Gevalletje goed idee met veel potentie, matige uitvoering helaas.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:58:
Iemand al the space between us gezien, is dat een young adult film?
Voor de mensen die Brimstone hebben gezien, ik begrijp een moment in de film nog steeds niet.. (Op het verkeerde moment met m'n ogen geknipperd?
)

spoiler: title
In de scene waarbij Liz in het bordeel is en de dominee (haar vader blijkt later) haar kiest, snijdt Liz in het gevecht zijn keel door.. Morsdood lijkt me. In deel 4, wat na dit deel plaatsvindt, zijn we weer terug met de dominee.. huh?
Misschien denk ik te moeilijk maar de verwarring wordt aangewakkerd door vrienden waarmee ik de film heb gekeken en eigenlijk allemaal een andere theorie hebben. Stukje bovennatuurlijk?

Cities aren't loud, cars are loud
FunkyBro schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:05:
Voor de mensen die Brimstone hebben gezien, ik begrijp een moment in de film nog steeds niet.. (Op het verkeerde moment met m'n ogen geknipperd?)
spoiler: titleIn de scene waarbij Liz in het bordeel is en de dominee (haar vader blijkt later) haar kiest, snijdt Liz in het gevecht zijn keel door.. Morsdood lijkt me. In deel 4, wat na dit deel plaatsvindt, zijn we weer terug met de dominee.. huh?Misschien denk ik te moeilijk maar de verwarring wordt aangewakkerd door vrienden waarmee ik de film heb gekeken en eigenlijk allemaal een andere theorie hebben. Stukje bovennatuurlijk?
spoiler:
nee niet dood, je kan duidelijk het lidteken in de hals zien in act1 al.
Chronologische volgorde van de acts is dacht ik
Act 2
Act 3
Act 1
Act 4
Act 2
Act 3
Act 1
Act 4
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Bokkie schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:13:
[...]
spoiler:nee niet dood, je kan duidelijk het lidteken in de hals zien in act1 al.
Act 2
Act 3
Act 1
Act 4
spoiler: title
Klopt, dat viel me zeker op, ook het andere litteken in z'n gezicht zie je duidelijk, maar in de betreffende scene bloedt hij toch aardig (bijna) dood en vervolgens zet Liz ook alles in brand..
Zeker, het zou kunnen dat hij het overleefd, maar in de laatste scene van de dominee, waarin ze in het huis van Liz' schoonvader zijn, zet Liz de dominee wederom in brand en lijkt het hem niks te doen totdat een shotgun hem wegblaast. Een kleine hint naar bovennatuurlijke krachten wellicht.. maar wat ik al zei, misschien denk ik te diep
Zeker, het zou kunnen dat hij het overleefd, maar in de laatste scene van de dominee, waarin ze in het huis van Liz' schoonvader zijn, zet Liz de dominee wederom in brand en lijkt het hem niks te doen totdat een shotgun hem wegblaast. Een kleine hint naar bovennatuurlijke krachten wellicht.. maar wat ik al zei, misschien denk ik te diep
Cities aren't loud, cars are loud
Hacksaw Ridge (2016) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 139 min | MPAA: R Hoewel deze film de hemel in geprezen wordt, 8.4 op IMDB momenteel, vond ik hem maar 'meh'. Erg veel "over the top" actie. Ik denk dat Mel Gibson denkt dat er zoveel mogelijk bloed te zien moet zijn, zodat het vanzelf een mooie/goede film wordt. Het eerste deel van verhaal begon me zelfs een beetje te vervelen, terwijl ik wist dat het spannende gedeelte nog moest komen, anders had ik de uit-knop van mijn afstandsbediening maar eens ingedrukt. Het middendeel (zo noem ik dat dan maar) toont het trainen/opleiden van de soldaten en komen de problemen voor onze hoofdrol-speler, hij wil niemand doden, hij wil niet eens een geweer vasthouden. Dat vond ik nog wel interessant om te zien hoe dat zich ging ontwikkelen. Nou ja, je raadt het al, hij gaat toch knokken tegen de japanners, het derde deel van de film. Ik heb zelf in het leger gezeten en waar ik me vaak aan erger is het feit dat in een hoop films de meeste soldaten hun helm-bandjes niet vast hebben zitten. Moet je eens proberen in het leger. Ik denk dat de regisseur/acteurs denken dat het "stoer" staat, maar het is complete onzin, kan je net zo goed zonder helm rondlopen, springen, vallen etc... Je snapt het wel. Uiteraard is dit ook in deze film weer het geval, vandaar dat ik dat even noem. Ik vond/vind "Saving private Ryan" een erg mooie/goede film, die toont ook dat het een vreselijk gebeuren is, oorlog. Echter op een totaal andere manier dan Mel Gibson weer laat zien. Bij deze man moet het allemaal zo bloedig mogelijk zijn, vind ik totaal overbodig en voegt niets toe. Er spelen een aantal prima acteurs in deze film mee, echter de hoofdpersoon... Sja, ik had geen 'klik' met hem. Wel met de "hoofdrolspeler" van het originele verhaal, laat dat wel duidelijk zijn. Als iemand zo principieel is en kan blijven, petje af. Dus voor mij 11 punten voor de originele hoofdpersoon, de film daarentegen zou ik niet nog een keer gaan kijken, zoals ik dat wel zou doen met "Saving private Ryan" (en ook gedaan heb). | |
Enne:
spoiler:
Waarom ging er niemand naar boven om die jongen te helpen??? Onbegrijpelijk, waarschijnlijk niet goed uitgewerkt. Net zoals het gebruik van die netten, dat had alleen gekund als ze de klif al hadden veroverd.
Het mag duidelijk zijn, ik ben niet zo onder de indruk. Echt heel slecht vind ik de film dan ook weer niet, maar ik kom niet hoger dan een zes.
Vanaf nu kan ik geen film met militairen zien zonder naar het bandje te kijken. Bedankt
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
The Interview (2014) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy | Runtime: 112 min | MPAA: R "Dick jokes" en andere puberale grappen voeren de boventoon. Een gewaagd onderwerp welke indertijd wat stof op deed waaien maar voor de rest eigenlijk niet de moeite waard. Meer niet grappig dan wel vond ik. Het acteerwerk is wat je er bij een film als dit bij verwacht. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
De helmen kloppen volgens mij wel, ik heb foto's zitten bekijken na jouw opmerking van het gevecht bij Okinawa en ik zie daar genoeg foto's van militairen met helmen zonder bandjes of met losse bandjes (en ook een paar met vaste bandjes).Sangroid schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:40:
Ik heb zelf in het leger gezeten en waar ik me vaak aan erger is het feit dat in een hoop films de meeste soldaten hun helm-bandjes niet vast hebben zitten. Moet je eens proberen in het leger. Ik denk dat de regisseur/acteurs denken dat het "stoer" staat, maar het is complete onzin, kan je net zo goed zonder helm rondlopen, springen, vallen etc... Je snapt het wel. Uiteraard is dit ook in deze film weer het geval, vandaar dat ik dat even noem.
Maar hier stoor je je toch niet aan? Dan kan je amper nog een film zien, geen enkele film met politie/brandweer/astronauten etc. klopt namelijk.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2017 13:08 ]
Zo onbegrijpelijk is dat niet:Sangroid schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:40:
Enne:
spoiler:Waarom ging er niemand naar boven om die jongen te helpen??? Onbegrijpelijk, waarschijnlijk niet goed uitgewerkt. Net zoals het gebruik van die netten, dat had alleen gekund als ze de klif al hadden veroverd.
spoiler:
Niemand ging naar boven omdat het supergevaarlijk was. Want de Jappen overheersten. In de film zie je toch de Japanse opruimploegen en scherpschutters? En dat is niet overdreven, want in het echt was het ook zo gegaan. (zie terug in dit topic de foto die ik postte met de echte Doss die bovenaan staat). Die Doss kreeg geen MoH omdat het zo veilig en gezellig was wat ie deed.
En over die netten: dat is gewoon echt.
En hoezo veroverd? Dat ging heen en weer, dat was nou net hele probleem. Het zou lekker zijn als elke slag na 1 aanval gewonnen zou zijn.
En over die netten: dat is gewoon echt.
En hoezo veroverd? Dat ging heen en weer, dat was nou net hele probleem. Het zou lekker zijn als elke slag na 1 aanval gewonnen zou zijn.
Ik vind het frappant dat je zo zit te muggenziften en dan valt over dingen die wel kloppen. Lees je anders eerst even in of let beter op in de film (want jouw punten worden zelfs al weerlegd in de film zelf).
Ja, of niet en kijk zonder plezier naar films. Wie ben ik om iemand die in het leger heeft gezeten te vertellen wat ie moet doen
edit:
Tot zover mijn mening over jouw mening
Hehe, je hebt gelijk, maar dit was nog even een druppeltje. Een helm dragen zonder bandje heeft echt geen zin, dat ding valt van je hoofd zodra je struikelt of springt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:02:
[...]
De helmen kloppen volgens mij wel, ik heb foto's zitten bekijken na jouw opmerking van het gevecht bij Okinawa en ik zie daar genoeg foto's van militairen met helmen zonder bandjes of met losse bandjes (en ook een paar met vaste bandjes).
Maar hier stoor je je toch niet aan? Dan kan je amper nog een film zien, geen enkele film met politie/brandweer/astronauten etc. klopt namelijk.
Maar nee, dat was niet de hoofdreden, hoor.
He, chill, het is MIJN mening over een film? Ik kijk heel veel films met plezier, maar deze hoort daar niet bij en daar mag ik mijn mening over geven.Twhomp schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:19:
[...]
Ja, of niet en kijk zonder plezier naar films. Wie ben ik om iemand die in het leger heeft gezeten te vertellen wat ie moet doenWel je helm goed ophouden hoor
The Chaser (2008) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: NOT RATED Joong-ho is a dirty detective turned pimp in financial trouble as several of his girls have recently disappeared without clearing their debts. While trying to track them down, he finds a clue that the vanished girls were all called up by a same client whom one of his girls is meeting with right now. Een hele lieve film om samen met je betere helft op de bank weg te kijken. Oh nee, toch niet. Als ik deze film met een letterlijke smilie moet samenvatten: ![]() Met een hamer past alles Wat hebben Koreanen toch met hamers? Rauwe film. Van minuut 1 weet je wie de dader is. Wat volgt is een jacht naar: de locatie, de hulp van politie, het ontwijken van de machtsspelletjes binnen het politieapparaat en lukt het om 'op tijd' te zijn? Ook een 'intelligente' film, niet alles wordt uitgelegd, maar is 'implied'. Een hoop narigheid en frustratie. Het leven is kut. Iedereen verliest. Einde. Ga dat zien! | |
The wall gezien in de Dolby Atmos zaal (degene zonder laserprojector) gezien. Ho-ly-nueqende-shit, wat is Dolby Atmos een toevoeging! Ik moest bijna een traantje wegpinken dat de technologie zo veel beter is dan een standaard zaal. Een orgasme aan geluid. Ik zat nog te hopen dat de bas wat harder zou staan dan in de standaardzaal (zaal 2) waar ik John nogwat deel 2 had gezien, poe hé! Heel fijn enorme bas die van verschillende kanten je laat trillen. Een explosie van rechts komt ook echt als explosie over van rechts
Diep onder de indruk. Nu nog een keer de zaal met Atmos en met de Laserprojector. De film was in 3d, overigens goede uitvoering van 3d, en ik zat op de 6e rij, wat prima te doen is, beste plek lijkt mij rij 5 of 4.
The wall zelf is ook een leuke film. In het begin dacht ik dat ze Matt Daemon hadden gecast als Aziaat, maar gelukkig is dat niet zo. Ik wist 0,0 van de film behalve dat die bestond (zag een poster hangen in de bios de vorige keer). Omdat de film in de Atmos zaal draaide ben ik er naartoe gegaan. Ik dacht dat het een beetje zoiets als the last samurai zou zijn maar nee, het is op zn minst gezegd toch behoorlijk anders
Ik weet niet of de film een 8+ waard was of doordat het door de bioscoop zelf kwam maar ik heb intens genoten. Ik schrijf daarom ook niet de review via de UBB generator omdat ik geen objectief cijfer kan geven.
Jammerlijk wel die trailers in de bios.. ik houd niet van spoilers, maar.... Ghost in the shell lijkt dus redelijk 1op1 de eerste film (of was het eerste afleveringen?) van GITS te zijn. Wat ik er van gezien heb lijkt het mij dat ik hem in de bios ga kijken.
Man man man, wat een topgeluid in die Atmos zaal, was vele malen beter dan het geluid bij Bonobo gisteren in de Oosterpoort Groningen
The wall zelf is ook een leuke film. In het begin dacht ik dat ze Matt Daemon hadden gecast als Aziaat, maar gelukkig is dat niet zo. Ik wist 0,0 van de film behalve dat die bestond (zag een poster hangen in de bios de vorige keer). Omdat de film in de Atmos zaal draaide ben ik er naartoe gegaan. Ik dacht dat het een beetje zoiets als the last samurai zou zijn maar nee, het is op zn minst gezegd toch behoorlijk anders
Jammerlijk wel die trailers in de bios.. ik houd niet van spoilers, maar.... Ghost in the shell lijkt dus redelijk 1op1 de eerste film (of was het eerste afleveringen?) van GITS te zijn. Wat ik er van gezien heb lijkt het mij dat ik hem in de bios ga kijken.
Man man man, wat een topgeluid in die Atmos zaal, was vele malen beter dan het geluid bij Bonobo gisteren in de Oosterpoort Groningen
Curse your sudden but inevitable betrayal!
Ik vond Oldboy een geweldige film, dus ik gok dat deze er bij mij ook als zoete koek in gaat!Twhomp schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:35:
The Chaser (2008) [afbeelding] IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: NOT RATED
Joong-ho is a dirty detective turned pimp in financial trouble as several of his girls have recently disappeared without clearing their debts. While trying to track them down, he finds a clue that the vanished girls were all called up by a same client whom one of his girls is meeting with right now.
...
Een hoop narigheid en frustratie. Het leven is kut. Iedereen verliest. Einde.
Ga dat zien![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Oldboy (2003) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R Ga ook dat zien! | |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 137 min | MPAA: R Ik verwachtte veel van deze film, misschien teveel. De eerste drie kwartier waren best wel saai dat ik dacht ik ga misschien maar naar huis als het zo blijft. Pas daarna krijg je opeens mee wat er allemaal gebeurt was met de hoofdpersoon. Dan wordt de film opeens een stuk beter en ook een stuk emotioneler. Al met al dan wel een goede film. Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat er wat mij betreft wel iets meer spanning in mocht. Maar doet niet veel af aan de beelden en de goede acteerprestaties. Twijfel tussen een 8 en een 7,5/ | |
Oldboy en The Chaser zijn echt super! Net als I Saw the Devil, die ik absoluut kan aanraden4tune schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:48:
[...]
Ik vond Oldboy een geweldige film, dus ik gok dat deze er bij mij ook als zoete koek in gaat!
Oldboy (2003) [afbeelding] IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R Ga ook dat zien![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]undefined / 10
Wat voor spanning bedoel je? Het is een drama met opzich veel komedie. Spanning tussen de mensen of bedoel je schrikeffecten?Harribo schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:59:
Manchester by the Sea (2016) [afbeelding] IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 137 min | MPAA: R Ik verwachtte veel van deze film, misschien teveel. De eerste drie kwartier waren best wel saai dat ik dacht ik ga misschien maar naar huis als het zo blijft.
Pas daarna krijg je opeens mee wat er allemaal gebeurt was met de hoofdpersoon. Dan wordt de film opeens een stuk beter en ook een stuk emotioneler. Al met al dan wel een goede film. Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat er wat mij betreft wel iets meer spanning in mocht. Maar doet niet veel af aan de beelden en de goede acteerprestaties. Twijfel tussen een 8 en een 7,5/[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Tomorrow is not today!
Verwijderd
Hij gaat knokken? Heb je wel gekeken?Sangroid schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:40:
[
Nou ja, je raadt het al, hij gaat toch knokken tegen de japanners, het derde deel van de film.
Ik vond/vind "Saving private Ryan" een erg mooie/goede film, die toont ook dat het een vreselijk gebeuren is, oorlog. Echter op een totaal andere manier dan Mel Gibson weer laat zien. Bij deze man moet het allemaal zo bloedig mogelijk zijn, vind ik totaal overbodig en voegt niets toe.
Dus voor mij 11 punten voor de originele hoofdpersoon, de film daarentegen zou ik niet nog een keer gaan kijken, zoals ik dat wel zou doen met "Saving private Ryan" (en ook gedaan heb).
Zo bloedig mogelijk? Jij kan in het leger gezeten hebben (ik ook) maar je hebt waarschijnlijk nog nooit een echte veldslag meegemaakt en wees maar blij. Oorlog is 1 bak ellende en deze film laat dat goed zien. Juist enorm realistisch. Je vond de bestorming van de kust in Normandie niet bloedig in Saving Private Ryan?

Saving Private Ryan heb ik laatst nog eens gekeken en ik vind dat juist weer een typische Tom Hanks good boy film. Slaapverwekkend na de acties op het strand. Geef mij dan maar deze.
Verwijderd
Ik wil vanaf nu ook alleen films met athmos in zaal 8 of zaal 9 zien. Met minder neem ik geen genoegen meer. The Wall is trouwens wel een uitschieter hoor, de laatste Star Wars heb ik ook in athmos gezien, maar was een stuk minder goed qua athmos geluidseffecten.RadioKies schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:34:
The wall gezien in de Dolby Atmos zaal (degene zonder laserprojector) gezien. Ho-ly-nueqende-shit, wat is Dolby Atmos een toevoeging! Ik moest bijna een traantje wegpinken dat de technologie zo veel beter is dan een standaard zaal. Een orgasme aan geluid.
Maar inderdaad, zeer zeer indrukwekkend. Iedereen die the wall in zaal 8 in Zwolle ziet wil nooit meer naar zijn eigen bioscoop waar geen athmos geluid is
Ik ga vrijdag naar Groningen voor wat films, meesten in zaal 6 of 9 die echt klein zijn, maar in Zwolle is de programmering vaak niet echt ingesteld op volwassenen die overdag een film gaan kijken, dan merk je wel dat het niet echt een studentenstad is.
Vanavond ga ik wat friday the 13th's kijken op netflix, die gaan er over 5 dagen af en ik wil ze eigenlijk allemaal even meepakken. Verder even met de tips als Chaser en Oldboy aan de slag en T2 Trainspotting voorbereiden door deel 1 nog te gaan zien. Genoeg te doen, gelukkig heb ik vanmiddag een paar uur geslapen en kan ik vanavond wel 3 filmpjes achter elkaar zien voordat ik moe ben.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2017 19:06 ]
Pffff, ik wordt hier een beetje moe van. Ik dacht dat ik gewoon hier mijn mening over een film kon geven en niet dat ik op elk woordje moet letten wat ik schrijf.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:35:
[...]
Hij gaat knokken? Heb je wel gekeken?
Ja zeker, maar dat wordt toch net iets anders verfilmd dan in deze film, naar mijn mening.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:35:
Zo bloedig mogelijk? Jij kan in het leger gezeten hebben (ik ook) maar je hebt waarschijnlijk nog nooit een echte veldslag meegemaakt en wees maar blij. Oorlog is 1 bak ellende en deze film laat dat goed zien. Juist enorm realistisch. Je vond de bestorming van de kust in Normandie niet bloedig in Saving Private Ryan?
En dat is dan jouw mening, prima, ik ben het niet met je eens, maar nou en?Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:35:
Saving Private Ryan heb ik laatst nog eens gekeken en ik vind dat juist weer een typische Tom Hanks good boy film. Slaapverwekkend na de acties op het strand. Geef mij dan maar deze.
Dat jij het niet met me eens ben, nou en? Ik zie hier zoveel meningen over films waar ik het niet mee eens ben, nou en?
Ik dacht even een bijdrage te leveren aan dit topic, maar daar ga ik dan nu maar weer snel mee stoppen.
Verwijderd
Jammer dat je niet begrijpt dat hier op het forum ook ruimte is voor enige discussie over films. Een beetje een trend in NL. Mijn mening is de enige en o wee als daar kritiek op is. Je zegt iedere keer nou en, maar blijkbaar trek je het je nogal aan.Sangroid schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:05:
[...]
Pffff, ik wordt hier een beetje moe van. Ik dacht dat ik gewoon hier mijn mening over een film kon geven en niet dat ik op elk woordje moet letten wat ik schrijf.
[...]
Ja zeker, maar dat wordt toch net iets anders verfilmd dan in deze film, naar mijn mening.
[...]
En dat is dan jouw mening, prima, ik ben het niet met je eens, maar nou en?
Dat jij het niet met me eens ben, nou en? Ik zie hier zoveel meningen over films waar ik het niet mee eens ben, nou en?
Ik dacht even een bijdrage te leveren aan dit topic, maar daar ga ik dan nu maar weer snel mee stoppen.
Je levert een bijdrage maar als je onwaarheden over de film weg zet dat hij gaat knokken voel ik me geroepen dat de corrigeren. Of moet ik dat lezen als Alternatieve Feiten zoals die man in de USA die ook niet tegen een beetje tegengas kan?
Neem het niet zo zwaar op en zet vanavond een Comedy op. Knap je van op.
Happy viewing!
Ik bedoelde emotionele spanning. Er gebeurt iets in die film wat heftig is. Het had voor mij een tikkeltje heftiger gemogen nog daarna.Spacey23 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:33:
[...]
Wat voor spanning bedoel je? Het is een drama met opzich veel komedie. Spanning tussen de mensen of bedoel je schrikeffecten?
Maar dan had ik de film ook een klassieker gevonden en een 9 gegeven.
Ik geef hem een 7,5 maar qua allure verdient hij hoger. Kan wat dat betreft er niet echt uitkomen met mijzelf.
De humor... Er zitten een paar dingen in waarom je misschien kunt lachen. Maar ik lach niet zo snel denk ik.
Drama zit er veeeel in.
Misschien offtopic maar voor die periode is het wel realistisch. Een hoop GI's hadden een hekel aan het vast maken van de bandjes.Sangroid schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:08:
[...]
Hehe, je hebt gelijk, maar dit was nog even een druppeltje. Een helm dragen zonder bandje heeft echt geen zin, dat ding valt van je hoofd zodra je struikelt of springt.
Maar nee, dat was niet de hoofdreden, hoor.
Goede uitleg: https://www.quora.com/Why...ever-buckle-their-helmets
Anyhow, the GIs didn't like to "buckle up" their helmet (M1) at all, fearing a very unlikely injury, and preferred to fasten the chinstrap over the back rim of their steel pot or hook it on the camouflage net, but the helmet was not stable: it wobbled and danced over the head of the running soldier, and (US Army veterans have told me), it was quite usual to see a soldier running with one hand holding his rifle and the other over the helmet.
Ik had er ook een hekel aan hoor! Maar er was (in mijn tijd) altijd wel een hogere in rang die je 'fijntjes' er op wees dat het de bedoeling is, dat dat ding vastzit (zoals ook in jouw link beschreven staat). Die verbeterde sluiting heb ik (in 80-er) jaren in ieder geval niet gezien, ook nooit dat verhaal gehoord over explosies die ervoor zorgden dat je hoofd eraf gerukt zou worden door je helm.Kenzi schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 02:35:
[...]
Misschien offtopic maar voor die periode is het wel realistisch. Een hoop GI's hadden een hekel aan het vast maken van de bandjes.
Goede uitleg: https://www.quora.com/Why...ever-buckle-their-helmets
[...]
Leuk om te lezen trouwens, ik geloof dat het inderdaad realistischer is dan ik altijd dacht! Weer wat geleerd.
[ Voor 16% gewijzigd door NaN op 25-02-2017 10:56 ]
Psst.... nofi (lees je reviews altijd graag), maar het is Atmos en niet Athmos.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:04:
[...]
Ik wil vanaf nu ook alleen films met athmos in zaal 8 of zaal 9 zien. Met minder neem ik geen genoegen meer. The Wall is trouwens wel een uitschieter hoor, de laatste Star Wars heb ik ook in athmos gezien, maar was een stuk minder goed qua athmos geluidseffecten.
Maar inderdaad, zeer zeer indrukwekkend. Iedereen die the wall in zaal 8 in Zwolle ziet wil nooit meer naar zijn eigen bioscoop waar geen athmos geluid is![]()
...
Was me al vaker opgevallen, maar nu quote je iemand en dan schrijf je alsnog Athmos
Hacksaw Ridge (2016) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 139 min | MPAA: R Deze film word vaak met Saving Private Ryan vergeleken wat ik niet in alle opzichten terecht vind. Goed acteerwerk, soms erg rauw en door de hele film door erg indrukwekkend. Een verhaal over moed, tegenslag, doorzettingsvermogen, liefde en de bijna onuitspreekbare gruwel van een oorlog waar je als kijker bijna midden in zit. Ik vond de documantaire achtige beelden na de film een erg goede toevoeging. Altijd leuk en interessant om te zien hoe iemand er in het echt uit ziet of heeft uitgezien. Zoals op een andere foto hier in dit topic is te zien is de Ridge in het echt een stuk minder hoog. Een topper vond ik. | |
Verwijderd
Patriots Day (2016) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 133 min | MPAA: R Een zeer indrukwekkende en heftige film. Het laat goed zien hoe de situatie in 2013 in Boston was. De film raakte mij tevens ook. Het acteerwerk is zeer goed en het gebruik van echte beelden tussendoor versterkt de realiteit. Na afloop van de film moest ik even bijkomen, net als de rest van de zaal want in stilte werd de aftiteling uitgezeten. Het is een goede film en ook een aanrader, maar het is niet de film die je kijkt als start van een leuke avond door het waargebeurde verhaal met de echte beelden erbij. | |
A Monster Calls (2016) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 108 min | MPAA: PG-13 Zonder al te veel verwachtingen vandaag in LHC in Utrecht (leve een Cineville pas) deze film gaan kijken. Wow. Over hoe een jongetje een copingmechanisme inzet (vluchten in fantasie) om om te gaan met de ziekte van zijn moeder. De overgangen tussen het echte leven, de introductie van "het monster" en ook de verhalen van het monster zijn echt prachtig gedaan. Ook al weet je waar het naar toe gaat, het blijft absoluut enerverend. Geen moment verveeld, wel collectief met de hele zaal een traantje weggepinkt zo te horen aan het gesnotter om mij heen. (overigens met Liam Neeson als de stem van het monster). | |
No drama
Verwijderd
Zo denderend vind ik mijn reviews nooit in vergelijking met wat de rest weet te schrijven, neem de 3 reviews hierboven, ik ga er niet goed genoeg voor zitten. En waarom ik atmos met een h schrijf? Dat moet ik mijzelf even afleveren, zat het net alweer met een h hier neer te zettenTrasos schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:28:
Psst.... nofi (lees je reviews altijd graag), maar het is Atmos en niet Athmos.

Ik zal dit bericht vanavond even aanvullen met een movie review om wat ontopic te blijven
Toch jammer dat ik patriot's day niet heb kunnen zien in de bios, leek me gewoon niet zo afgaande op de trailer, maar ik lees nu elke keer dat iedereen met een brok in zijn keel in de zaal blijft zitten. Dat had ik graag in de bios gezien. Ik ben teveel op de titel afgegaan en dacht dat het een typische Amerikaanse film was, dat had ik dus goed mis. Vind die beelden uit de werkelijkheid erin zo mooi altijd, had je met hacksaw ridge, die film op het booreiland afgelopen jaar en ook bij die film over de vrouwen van Nasa die nu in de bios aan het draaien is (al is het in die film wel minimaal aan het eind). Geeft mij altijd een gevoel van: ik heb een stukje geschiedenis gezien, vooral bij hacksaw ridge en die booreiland film had ik dat heel sterk. En het is wat gedramatiseerd, maar toch, het voegt voor mij wat toe.
Contracted (2013) | ![]() |
IMDb: 5.3 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 84 min | MPAA: NOT RATED Had deze (en deel 2, van een andere regisseur) nog liggen. Een korte (80 minuten ongeveer) horror film met een zombie tintje. Nu ben ik gek op zombies (wie graag over the top zombie boeken leest raad ik het meesterlijke boek Zombie bitches from hell aan van Zoot Campbell). Deze film gaat over een lesbisch meisje dat een soa oploopt als haar relatie in een dipje zit. Een soa van een jongen nog wel en het is tevens een zombie soa. Althans, even kort door de bocht. Gedurende de film zie je het virus sterker worden en dat is ondanks het lage budget uitmuntend in beeld gebracht. Zo goed dat ik bijna twee keer zelf moest kotsen. Qua verhaal zit er verder niet zoveel in, maar de 80 minuten vliegen om en het einde vond ik tof. Leuke horrorsnack, niet heel eng, loopt lekker door. Vermakelijk voor thuis, heb me er goed mee vermaakt en sommige beelden zitten nog in mijn hoofd. Heel smakelijk is het niet wat de soa doet. De soa kan je als spoiler zien, maar het plaatje rechts van deze review geeft dat ook al weg, dus ik maak er maar geen zwart vlak van. De rest mag je zelf ontdekken, ik raad deze korte film aan als tussendoortje. | |
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2017 22:43 ]
Verwijderd
Mocht je zin hebben in nog een bestorming, maar dan in een andere oorlog: IMDB: Hamburger Hill (1987)Bor schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:48:
Hacksaw Ridge (2016) [afbeelding] IMDb: 8.4 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 139 min | MPAA: R Deze film word vaak met Saving Private Ryan vergeleken wat ik niet in alle opzichten terecht vind. Goed acteerwerk, soms erg rauw en door de hele film door erg indrukwekkend. Een verhaal over moed, tegenslag, doorzettingsvermogen, liefde en de bijna onuitspreekbare gruwel van een oorlog waar je als kijker bijna midden in zit. Ik vond de documantaire achtige beelden na de film een erg goede toevoeging. Altijd leuk en interessant om te zien hoe iemand er in het echt uit ziet of heeft uitgezien. Zoals op een andere foto hier in dit topic is te zien is de Ridge in het echt een stuk minder hoog. Een topper vond ik.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Ik was toen ik jong was verslaafd aan deze film. Heb sowieso wel wat met dit soort films.
A Cure for Wellness (2016) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 146 min | MPAA: R De eerste helft is nogal saai en langdradig, heb regelmatig moeite gehad om de aandacht erbij te houden. De tweede helft wordt dat beter, al kun je de "twist" echt van mijlenver (lees: in de eerste helft) aan zien komen. De enige reden waarom ik niet weg ben gegaan in de pauze (in tegenstelling tot anderen in de zaal) was omdat ik geen zin had om op te staan. Prima acteerwerk en een paar bizarre scenes. Maar niet genoeg om deze film een voldoende te geven. | |
Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 135 min | MPAA: R Omdat binnenkort het nieuwe seizoen van Twin Peaks komt de serie en deze film weer gekeken. De serie was altijd blijven hangen en weer briljant (op een paar afleveringen in het tweede seizoen na) maar de film was diep weggezakt. En na het opnieuw bekijken was wel duidelijk waarom. Het heeft gewoon net niet dezelfde atmosfeer, mystiek en absurditeit als de serie. In alles voelt het als een 'nakomertje' zeg maar. Hier en daar zie je wel de hand van David Lynch. Hij is absoluut niet zo slecht als dat sommige reviewers je willen laten denk ten tijde van de release. David Lynch fan Quentin Tarantino zei ""David Lynch had disappeared so far up his own ass that I have no desire to see another David Lynch movie.". Maar als je de film met een open mind in gaat kan je er best van genieten. Het is niet het type film wat je 'even' op zet, zeker niet als je de serie ook gezien hebt. Het wachten is op het nieuwe seizoen. | |
Verwijderd
Bedankt, deze heb ik nog niet gezien, ga ik straks bekijken als ik de klusjes in huis vanmiddag af heb. Altijd mooi om wat filmtips te krijgen. En het is lekker druilerig weer buiten, ideaal om een bestorming te gaan bekijken op tv.Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:02:
Mocht je zin hebben in nog een bestorming, maar dan in een andere oorlog: IMDB: Hamburger Hill (1987)
Ik was toen ik jong was verslaafd aan deze film. Heb sowieso wel wat met dit soort films.
offtopic:
Heb de generator weer even een update gegeven. Als je naar http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/#/Gallery gaat dan kun je daar nu ook zien wat de imdb score is ( deze loopt achter ) en je kunt zien wat de score is van de film/serie die door gebruikers van de generator is gegeven. Je kunt via de filter knop (tandwieltje) wat spelen zodat je alleen posters ziet van dingen met een ubb score etc..). Leef je uit !
Heb de generator weer even een update gegeven. Als je naar http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/#/Gallery gaat dan kun je daar nu ook zien wat de imdb score is ( deze loopt achter ) en je kunt zien wat de score is van de film/serie die door gebruikers van de generator is gegeven. Je kunt via de filter knop (tandwieltje) wat spelen zodat je alleen posters ziet van dingen met een ubb score etc..). Leef je uit !
Verwijderd
Er klopt iets niet met de schaling van die pagina, in portrait mode is het goed, in landscape niet (ios devices).
De prullenbak doet niks bij mij? Geen idee wat ik daarmee kan, ik zou graag reviews van tweakers die niet mijn smaak hebben verwijderen
Ohja, is het mogelijk om een optie in te bouwen dat recensies gemiddeld worden en dan sorteren op jaartal, genre etc? En kan het aanklikbaar worden zodat je naar de tweakers recensie gaat?
Kan altijd vragen toch?
De prullenbak doet niks bij mij? Geen idee wat ik daarmee kan, ik zou graag reviews van tweakers die niet mijn smaak hebben verwijderen
Ohja, is het mogelijk om een optie in te bouwen dat recensies gemiddeld worden en dan sorteren op jaartal, genre etc? En kan het aanklikbaar worden zodat je naar de tweakers recensie gaat?
Kan altijd vragen toch?
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2017 19:03 ]
Prullenbakje is alleen van toepassing als je een filter hebt toegepast. Misschien moet ik die dus niet tonen als je geen filter hebt.
Wat betreft de recensies. Dat is inderdaad een goede. Ik zal eens kijken hoe of wat. Echter sla ik nu bijna geen informatie over de films op. Ik sla alleen het imdbid, de imdbscore en de 'ubb' score op. Wat ik wel kan doen is de posters aanklikbaar maken zodat je naar IMDB kan of naar de reviews die door gebruikers van de generator zijn gemaakt.
Wat betreft de recensies. Dat is inderdaad een goede. Ik zal eens kijken hoe of wat. Echter sla ik nu bijna geen informatie over de films op. Ik sla alleen het imdbid, de imdbscore en de 'ubb' score op. Wat ik wel kan doen is de posters aanklikbaar maken zodat je naar IMDB kan of naar de reviews die door gebruikers van de generator zijn gemaakt.
Hartenstrijd (2016) | ![]() |
IMDb: 5.7 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A Mijn vriendin is van de romantische comedy's en af en toe zit er best een leuke tussen. Dit is daar geen van vonden wij. Bekende namen en gezichten maar een rommelig rechtlijnig verhaal. De cassanova uit het verhaal is niet echt geloofwaardig in zijn rol en in het eerste deel van de film gaat het eigenlijk gewoonweg nergens over. De karakters zijn plat en het acteerwerk idem. Een krappe 5 in dit geval. | |
Verwijderd
Naar de reviews die door de gebruiker gemaakt zijn zou heel fijn zijn!Webgnome schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:43:
Wat ik wel kan doen is de posters aanklikbaar maken zodat je naar IMDB kan of naar de reviews die door gebruikers van de generator zijn gemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2017 13:26 ]
Verwijderd
Doctor Strange (2016) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 21.00 uur en zoon is thuis want die heeft een bloedhekel aan carnaval, dus deze maar eens op. Aardige mengeling van IMDB: Inception (2010) en IMDB: The Matrix (1999) al zijn die laatste veel beter door hun verhaallijn. Film ziet er grafisch top uit maar het verhaal pakte me niet echt. Laatste 3 kwartier vond ik zelfs wat langdradig. Hier had meer in gezeten. | |
IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 137 min | MPAA: R Zoon vindt het welletjes en dus kijken vrouw en ik deze maar eens. Gezien de hoge rating, heb ik hoge verwachtingen die helaas niet helemaal waar worden gemaakt. Hoofdpersoon irriteert me zelfs enigszins met zijn saaie uitdrukking op zijn gezicht en verhaal raakt mij eigenlijk nergens. Het kabbelt maar door en film eindigt abrupt en blijf met een onvoldaan gevoel zitten. | |
Al met al hoge verwachtingen van 2 films die allebei helaas tegenvielen.
Ik vond de film juist wel heel goed. Hetgeen de hoofdpersoon overkomen is had ik ook totaal niet aan zien komen. Ik denk dat het gewoon jouw soort film niet is?Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:38:
Het kabbelt maar door en film eindigt abrupt en blijf met een onvoldaan gevoel zitten
Verwijderd
Misschien omdat ik zelf teveel heb meegemaakt om onder de indruk te zijn. Ik had juist wel door wat er stond te gebeuren. (Nee, heb niet hetzelfde meegemaakt al ben ik wel jong mijn pa kwijt geraakt)D-e-n schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:48:
[...]
Ik vond de film juist wel heel goed. Hetgeen de hoofdpersoon overkomen is had ik ook totaal niet aan zien komen. Ik denk dat het gewoon jouw soort film niet is?
Dit soort films vind ik normaal gesproken juist aantrekkelijk omdat het afwijkt van de mainstream films.
Gantz: O (2016) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Drama, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: N/A Geen idee waarom het zo'n hoge IMDB rating heeft, want Gantz: O is uiteindelijk toch gewoon camp. Op zich is het wel een aardige animatie met veel actie en goed uitziende 3D, al zou de mimiek nog wel wat beter kunnen. Het heeft echter ook veel cliché karakters en een voorspelbaar verloop. Het meest tenenkrommende is bijv. dat bij echt ieder gevecht er een laag camera shot komt van een wapen dat buiten bereik is van Masaru Kato (meestal omdat het uit z'n handen geslagen is). Echt IEDER f*cking gevecht opnieuw! ![]() ![]() Nu te zien op Netflix. | |
_██_
(ಠ_ృ)
The Space Between Us (2017) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 120 min | MPAA: PG-13 Het was tijd voor een ander soort film.... Ik ben absoluut niet van de romkom's, heb daar doorgaans een grafhekel aan. Maar het plot van deze film sprak me wel aan. De hoeveelheid teen-angst en awkwardness vielen me ook heel redelijk mee, had erger verwacht. Ik had niet gezien dat Carla Gugino meespeelde, die is nooit verkeerd om naar te kijken. Hoor alleen altijd Hank Moody "Lady Lawyer" zeggen als ze in beeld komt spoiler: Maar als je daar geen problemen mee hebt, kijkt het heel aardig weg en is het een heel aardige film. Ik vond deze film in ieder geval leuker om te kijken dan Cure for Wellness en Rings bij elkaar. Eens zien wat de volgende film wordt: Gold, Logan of Hidden Figures...nogal vreemd dat er in een team van 6 astronauten slechts 1 vrouw zit, die ook nog eens zo dom is geweest om vlak voor vertrek even onbeschermd van bil te gaan. En het feit dat Tulsa gewoon alles jat wat los en vast zit als het haar uitkomt en dat bovendien zo lang goed gaat, slaat ook nergens op. | |
Verwijderd
Gold overslaan, Hidden Figures vond ik fantastisch en ook interessant vanuit een tweakersoogpunt en Logan gaat volgens mij gewoon genieten worden. Ik zag laatst daarvan een nieuwe trailer met vooral dat meisje erin, heerlijk. Gewoon leuke actie en een soort heroes verhaal.
Waarom Gold overslaan?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
McConaughey speelt wel ok, maar vond de film zelf saai. Als je tussen die 3 moet kiezen zou ik gold onderaan de lijst zetten. Als je een fan bent van McConaughey is het wel de moeite waard hoor, maar vond hem echt niet bijzonder.MrVegeta schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:47:
Waarom Gold overslaan?
Wat ik wel bijzonder vond en wat ik net gezien heb, toch wel de verrassing voor mij van wat ik tot nu toe dit jaar gezien heb is deze en ook nog eens door een Nederlander gemaakt (nouja, voormalig Nederlander, kennelijk is hij nu een Belg lees ik net):
The Ardennes (2015) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 96 min | MPAA: UNRATED Ik had even wat problemen met het vinden van deze film met de UBB Generator, de naam van de film moet "D'Ardennen" zijn en niet "The Ardennes", beetje raar. Lijkt me niet dat de film in een Engels land gespeeld heeft in de bios, dus waarom dan een Engelse naam terwijl de Franse titel er zoveel beter bij past? Maar daarvoor post ik hier niet. Mijn vrouw wilde vanavond Boer zoekt vrouw gaan kijken en tja, dat heb ik al meerdere seizoenen met haar gekeken en daar ben ik wel wat klaar mee. Dus ik dacht: ik start de Film1 app eens op en kies daar een korte film uit. Na wat zoekwerk kwam ik deze Belgische film tegen uit 2015. Ik had geen idee waarover hij zou gaan, hij viel onder het kopje Thrillers en duurde iets van 90 minuten, dus maar gestart. Het is een sombere donkere film met bijzonder goede muziek. Althans als je net als mij in je jaren 90 naar house party's ging. Heerlijke old school nummers erin, past er ook goed bij. Top, gelijk al wat punten. De film gaat over twee criminele broers. Eén van de broers beland in de gevangenis en zijn vriendin gaat er vandoor met zijn andere broer. Als hij vrij komt moet er natuurlijk wat uitgelegd worden. Dat loopt echter wat anders dan je zou denken. Nu kan ik lastig meer vertellen zonder het plot weg te geven en dat zou zonde zijn. Zonde omdat er een bizar goed einde aan deze film zit, ik dacht echt halverwege de film: nu hebben we dit stuk gehad, nu komt er kennelijk een stuk waarin travestieten en dierentuinbeesten de boel op stelte gaan zetten, wat een rare wending van deze donkere, duistere en op dat moment nog wat trage film. Maar bij die wending halverwege de film wordt het me toch vermakelijk, zeer vermakelijk. Dick Maas achtige kwaliteit (dat bedoel ik positief, maar aangezien bijna niemand Prooi in 2016 heeft gezien zet ik het er maar even bij). Wat een goede film, hard, heftig, het loopt zo anders dan je vooraf denkt. Ik heb er echt van genoten. Jammer dat hij maar een 7'tje op imdb heeft, dit is zeker een dikke 8 waard. Kennelijk heeft hij een jaar geleden (februari 2016) in de bios gedraaid? Nooit wat van meegekregen. Musicmasters heeft hem gezien in mei 2016 en gaf hem een 7,5. Ik doe daar gewoon vanwege de goede muziek nog een dikke punt bovenop. Wat een heerlijke film. En spannend. Top! Mooie afsluiting van mijn weekeinde. | |
Ik dacht net: ik wil wel meer werk van hem zien. Maar dat is er helaas niet. Ja, hij maakt nu een tv serie die in 2017 gaat uitkomen en die spreekt me ook wel aan, maar helaas, geen andere films. Jammer zeg. Hoop dat we meer van deze Robin Pront gaan horen en zien. Volgens imdb heeft hij niet alleen de film gemaakt, maar ook het verhaal geschreven. Tof.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2017 22:02 ]
Midnight in Paris (2011) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13 Aardige film over een man in Parijs die terug in de tijd reist naar begin 20e eeuw en daar zijn kunstzinnige helden ontmoet (Hemingway, Fitzgerald, Picasso, Dalí). Ik denk dat de film leuker is als je niet zo'n cultuurbarbaar bent als ik en deze grootheden beter kent. Verder vond ik de film iets te zoet en is de vrouwelijke hoofdrolspeelster gewoon een bitch waarbij je totaal niet snapt waarom de hoofdrolspelers ooit verloofd zijn geraakt. | |
John Wick 2 in de bios gezien. Prima filmpje als je het mij vraagt! GOEDE actiescenes! Kan dat acteerwerk van mr Reeves zeker wel waarderen! Ik heb me wel helemaal de pleuris gestoord aan de pauze in de bios. Dat doe ik ook echt niet meer! Zat zo heerlijk in de film en werd er compleet uit weggetrokken. Volgende keer naar een bios zonder pauze.
Thuis nog The Hunger Games op bluray gekeken. Prima kwaliteitje. Deze week deeltje 2 nog es bekijken.
Thuis nog The Hunger Games op bluray gekeken. Prima kwaliteitje. Deze week deeltje 2 nog es bekijken.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Verwijderd
Deze IMDB: Rundskop (2011) al gezien? Ook zo'n topper uit België.Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:56:
[...]
McConaughey speelt wel ok, maar vond de film zelf saai. Als je tussen die 3 moet kiezen zou ik gold onderaan de lijst zetten. Als je een fan bent van McConaughey is het wel de moeite waard hoor, maar vond hem echt niet bijzonder.
Wat ik wel bijzonder vond en wat ik net gezien heb, toch wel de verrassing voor mij van wat ik tot nu toe dit jaar gezien heb is deze en ook nog eens door een Nederlander gemaakt (nouja, voormalig Nederlander, kennelijk is hij nu een Belg lees ik net):
The Ardennes (2015) [afbeelding] IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 96 min | MPAA: UNRATED Ik had even wat problemen met het vinden van deze film met de UBB Generator, de naam van de film moet "D'Ardennen" zijn en niet "The Ardennes", beetje raar. Lijkt me niet dat de film in een Engels land gespeeld heeft in de bios, dus waarom dan een Engelse naam terwijl de Franse titel er zoveel beter bij past?
Maar daarvoor post ik hier niet. Mijn vrouw wilde vanavond Boer zoekt vrouw gaan kijken en tja, dat heb ik al meerdere seizoenen met haar gekeken en daar ben ik wel wat klaar mee. Dus ik dacht: ik start de Film1 app eens op en kies daar een korte film uit. Na wat zoekwerk kwam ik deze Belgische film tegen uit 2015. Ik had geen idee waarover hij zou gaan, hij viel onder het kopje Thrillers en duurde iets van 90 minuten, dus maar gestart.
Het is een sombere donkere film met bijzonder goede muziek. Althans als je net als mij in je jaren 90 naar house party's ging. Heerlijke old school nummers erin, past er ook goed bij. Top, gelijk al wat punten. De film gaat over twee criminele broers. Eén van de broers beland in de gevangenis en zijn vriendin gaat er vandoor met zijn andere broer. Als hij vrij komt moet er natuurlijk wat uitgelegd worden. Dat loopt echter wat anders dan je zou denken.
Nu kan ik lastig meer vertellen zonder het plot weg te geven en dat zou zonde zijn. Zonde omdat er een bizar goed einde aan deze film zit, ik dacht echt halverwege de film: nu hebben we dit stuk gehad, nu komt er kennelijk een stuk waarin travestieten en dierentuinbeesten de boel op stelte gaan zetten, wat een rare wending van deze donkere, duistere en op dat moment nog wat trage film. Maar bij die wending halverwege de film wordt het me toch vermakelijk, zeer vermakelijk. Dick Maas achtige kwaliteit (dat bedoel ik positief, maar aangezien bijna niemand Prooi in 2016 heeft gezien zet ik het er maar even bij).
Wat een goede film, hard, heftig, het loopt zo anders dan je vooraf denkt.
Ik heb er echt van genoten. Jammer dat hij maar een 7'tje op imdb heeft, dit is zeker een dikke 8 waard. Kennelijk heeft hij een jaar geleden (februari 2016) in de bios gedraaid? Nooit wat van meegekregen.
Musicmasters heeft hem gezien in mei 2016 en gaf hem een 7,5. Ik doe daar gewoon vanwege de goede muziek nog een dikke punt bovenop. Wat een heerlijke film. En spannend. Top! Mooie afsluiting van mijn weekeinde.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Ik dacht net: ik wil wel meer werk van hem zien. Maar dat is er helaas niet. Ja, hij maakt nu een tv serie die in 2017 gaat uitkomen en die spreekt me ook wel aan, maar helaas, geen andere films. Jammer zeg. Hoop dat we meer van deze Robin Pront gaan horen en zien. Volgens imdb heeft hij niet alleen de film gemaakt, maar ook het verhaal geschreven. Tof.
Mijn god inderdaad wat ergAtomsk schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:50:
Gantz: O (2016) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Drama, Fantasy | Runtime: 95 min | MPAA: N/A Geen idee waarom het zo'n hoge IMDB rating heeft, want Gantz: O is uiteindelijk toch gewoon camp. Op zich is het wel een aardige animatie met veel actie en goed uitziende 3D, al zou de mimiek nog wel wat beter kunnen. Het heeft echter ook veel cliché karakters en een voorspelbaar verloop. Het meest tenenkrommende is bijv. dat bij echt ieder gevecht er een laag camera shot komt van een wapen dat buiten bereik is van Masaru Kato (meestal omdat het uit z'n handen geslagen is). Echt IEDER f*cking gevecht opnieuw!Daarnaast staat ook regelmatig iedereen een beetje wezenloos te staren, terwijl ze een kans hebben om aan te vallen (of te vluchten). Nee, laten we eerst even wachten tot de volgende transformatie compleet is, dat is wel zo beleeft!
Kortom: leuk voor de hersenloze actie, maar verwacht niet veel van het verhaal.
Nu te zien op Netflix.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4.5 / 10

ik maar schreeuwen, Schiet dan !, Schiet dan !
Maar het meeste waar ik me aan ergerde waren de deinende tetten van de vrouwelijke personages, moeten die nou zo groot zijn en bij elke minimale beweging op en neer deinen

Een zeer slap aftreksel van de goede originele Gantz film,
Verwijderd
Inderdaad, gadverabsrnd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:49:
Maar het meeste waar ik me aan ergerde waren de deinende tetten van de vrouwelijke personages, moeten die nou zo groot zijn en bij elke minimale beweging op en neer deinen

Verwijderd
Begrijp ik dus goed dat de film weinig onderhoudend is als in "actie"of meer van "de film heeft weinig tempo" en verzand teveel in dialogen waardoor de film als geheel wordt afgeremd?Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:56:
McConaughey speelt wel ok, maar vond de film zelf saai. Als je tussen die 3 moet kiezen zou ik gold onderaan de lijst zetten. Als je een fan bent van McConaughey is het wel de moeite waard hoor, maar vond hem echt niet bijzonder.
[knip]
Resident Evil: The Final Chapter (2016) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 106 min | MPAA: R Vanaf het allereerste begin fan geworden en gebleven van deze Resident Evil sequel, en na het zien van het einde van de vorige film had ik echt het gevoel: "De laatste film in deze serie gaat episch worden." Niet dus. Beter gezegd: Het lijkt wel of men de allerbeste stukken in de trailer hebben gezet, want de film had geen scenes waarvan ik onder de indruk was of niet al eerder had gezien. In een notendop: Alice's stem geeft een samenvatting hoe alles is onstaan, Alice op weg naar Raccoon city, Alice komt wat 'bekenden' uit de vorige films tegen en heeft tot slot de mogelijkheid om met het anti-middel de aarde weer vruchtbaar te maken. Het einde van de film is open maar eerlijkheidshalve vraag ik mij af of nog een deel wel zin heeft want alles is nu wel gepasseerd en de vijand is er niet meer. | |
Verwijderd
Echt heel veel actie zit er niet in, het is meer een drama / thriller dan een actiefilm. De eerste helft laat zien hoe de broer uit de gevangenis komt en werk zoekt en leer je de onderlinge relaties kennen. Ik vond dat niet saai, maar het tempo ligt wel lager dan in het 2e deel van de film. Persoonlijk vind ik het wel een fijne mix, maar in sommige recensies die ik achteraf gelezen heb vinden sommige kijkers het begin iets te traag en wilden ze wat meer actie in het begin. Ik persoonlijk vond dit perfect op elkaar afgestemd. Je leert iedereen goed kennen en dan krijg je actie en een mooi eind. Dat zou ik zelf niet anders gemaakt hebben als ik verstand van films maken had.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:00:
Begrijp ik dus goed dat de film weinig onderhoudend is als in "actie"of meer van "de film heeft weinig tempo" en verzand teveel in dialogen waardoor de film als geheel wordt afgeremd?
Hij is in iederegeval een stuk beter dan resident evil, dus ik zou hem zeker een keer meepakken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 19:47 ]
Helemaal mee eens. Van het weekend ook geweest. Heerlijke film. Geen diepgaande verhaallijn verwachten, het is John Wick. Simpelweg lekkere actiefilm.lj_tree schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:35:
John Wick 2 in de bios gezien. Prima filmpje als je het mij vraagt! GOEDE actiescenes! Kan dat acteerwerk van mr Reeves zeker wel waarderen! Ik heb me wel helemaal de pleuris gestoord aan de pauze in de bios. Dat doe ik ook echt niet meer! Zat zo heerlijk in de film en werd er compleet uit weggetrokken. Volgende keer naar een bios zonder pauze.
Normaal ga ik naar de cinelounge in Houten, prima bios waar de films zonder pauze worden gedraaid. Dit weekend naar de cinemec in Utrecht geweest. Hier dus met pauze, maar dat was inderdaad wennen. Voortaan weer zonder pauze. Verder kon de ambiance van de cinemec in Utrecht mij ook niet bekoren...
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Spectral (2016) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Ik wist niet echt wat ik moest verwachten van deze film, maar ik heb me toch best goed vermaakt ermee. Voor mijn gevoel goede special effects en ook best een orgineel idee (ik kijk niet vaak thrillers). Het verhaal is soms best dun, maar niet flinterdun. Je kan wel duidelijk merken dat deze film door Netflix is aangekocht en dat de film bedoeld was voor in de bioscoop. Zoveel special effects zie je normaal gesproken niet in netflix films | |
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Logan (2017) | ![]() |
IMDb: 9.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 135 min | MPAA: R Wow. Wat een film! Dit is zeker één van de beste Marvel films. (voor zover je dit als Marvel kan zien). Alles zit er in: spanning, drama en actie. Hugh Jackman speelt natuurlijk als vanouds weer de perfect wolverine. Grauw, chagrijnig, maar met genoeg emotie. Ook een applausje voor het meisje. Vaak staat of valt een film met kinderen wanneer het kind zwaar irritant of niet kan acteren. Hier was van beide geen sprake van. Al met al een film die je als liefhebber zeker moet zien. En ook als je niet van superhelden films houdt, is toch ook een goede film. Hugh Jackman en het meisje kunnen zo in de filmversie van Last of Us spelen. | |
Huub Huub Barbatruc!
Net gezien.. wauwDNA_Saint schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:55:
Logan (2017) [afbeelding] IMDb: 9.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 135 min | MPAA: R Wow. Wat een film! Dit is zeker één van de beste Marvel film. (voor zover je dit als Marvel kan zien).
Alles zit er in spanning, drama en actie.
Hugh Jackman speelt natuurlijk als vanouds weer de perfect wolverine. Grauw, chagrijnig, maar tot met emotie.
Ook een applausje voor het meisje. Vaak staat of valt een film met kinderen wanneer het kind zwaar irritant of niet kan acteren. Hier was van beide geen sprake van.
Al met al een film die je als liefhebber zeker moet zien. En ook als je niet van superhelden films houdt, is toch ook een goede film.
Hugh Jackman en het meisje kunnen zo in de filmversie van Last of Us spelen.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Go see it.. Now
Spoilers
de baard van Kurt Russel speelt in Guardians of the Galaxy
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Gisteren Warcraft nogmaals gezien. Vermakelijk, grafisch GEWELDIG, maar dat is het dan ook. Ik had er meer van verwacht. Heb alle warcrafts gespeeld tot wow. Daar ook een paar keer aan begonnen maar kon me toch niet bekoren. Wellicht lagen mijn verwachtingen te hoor.
Aankomende zondag naar Logan. MIJN GOD wat heb ik zin in die film:)
Aankomende zondag naar Logan. MIJN GOD wat heb ik zin in die film:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Moet je hiervoor andere delen oid gezien hebben?DNA_Saint schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:55:
Logan (2017) [afbeelding] IMDb: 9.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 135 min | MPAA: R Wow. Wat een film! Dit is zeker één van de beste Marvel films. (voor zover je dit als Marvel kan zien).
Alles zit er in: spanning, drama en actie.
Hugh Jackman speelt natuurlijk als vanouds weer de perfect wolverine. Grauw, chagrijnig, maar met genoeg emotie.
Ook een applausje voor het meisje. Vaak staat of valt een film met kinderen wanneer het kind zwaar irritant of niet kan acteren. Hier was van beide geen sprake van.
Al met al een film die je als liefhebber zeker moet zien. En ook als je niet van superhelden films houdt, is toch ook een goede film.
Hugh Jackman en het meisje kunnen zo in de filmversie van Last of Us spelen.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Dat vraag ik me ook af. Ik heb jaren geleden eens de eerste Wolverine film gezien.dvanpol schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:35:
[...]
Moet je hiervoor andere delen oid gezien hebben?
Niet perse imo. Het helpt wel als je de main character, xmen universum wat kent (karakter wolverine/xavier, strength/weakness etc)dvanpol schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:35:
[...]
Ik heb Wolverine (2009) gezien, daar werd het ook wel aardig uitgelegd volgens mij. Daarna is er een deel uitgekomen in 2013 en nu deze. Of mis ik nog delen?
Character Wolverine heeft zijn eigen 3 main films, uit 2009, 2013 en nu Logan.Binnetie schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:55:
Ik heb Wolverine (2009) gezien, daar werd het ook wel aardig uitgelegd volgens mij. Daarna is er een deel uitgekomen in 2013 en nu deze. Of mis ik nog delen?
Volgens IMDB gaan er 8 films aan voorafdvanpol schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:35:
[...]
IMDB: Logan (2017) - Connections
Logan (2017) | ![]() |
IMDb: 9.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 135 min | MPAA: R Holy shit, dit is even andere koek... vergeet alles wat je verwacht van een Marvel superhelden film. Logan is grauw, hard en meedogenloos, Deadpool is a boyscout vergeleken met deze Wolverine. Het meisje speelt inderdaad uitstekend voor zo'n jong kind, ik zat echt stomverbaast te kijken naar wat voor acties ze uithaalt. Hugh Jackman laat zich ook niet onbetuigd: Hij doet nog eenmaal waar hij beroemd mee is geworden, en trekt alle stoppen eruit. | |
Logan (2017) | ![]() |
IMDb: 9.6 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 135 min | MPAA: R Man wat een film. Grauw, bot, heftig. Een afgetakelde Logan probeert zichzelf en Charles te overleven in een wereld waar mutanten de wereld verlaten hebben. Tot hij een jonge mutant leert kennen. Wat heb ik genoten van de vechtscenes, de dialogen en de algehele sfeer in de film! spoiler: Man die vechtscenes met Logan en Laura, echt genoten! Hoop dat ze meer met haar gaan doen (http://marvel.wikia.com/wiki/Laura_Kinney_(Earth-616)). Triest moment ook toen Logan Charles begroef en later Laura Logan begroef.. Einde van een era. En waar is de credit scene? | |
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.