Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Hoef je niet naar gamespot voor te gaan want YouTube heeft ze ook en fraaier en meer.Paulus07 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:25:
overzicht van alle trailers die met de superbowl zijn uitgebracht: http://www.gamespot.com/a...-galaxy-2-f/1100-6447526/
Vraagje inzake de De ubb generator:
Klopt het dat hij niet alle films van IMDb weet te vinden want ik heb dus "Er ist wieder da "gezien maar die kan de de ubb generator niet vinden.
Even een paar posts naar boven kijkenVerwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:50:
[...]
Hoef je niet naar gamespot voor te gaan want YouTube heeft ze ook en fraaier en meer.
[video]
Vraagje inzake de De ubb generator:
Klopt het dat hij niet alle films van IMDb weet te vinden want ik heb dus "Er ist wieder da "gezien maar die kan de de ubb generator niet vinden.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Het begin is inderdaad fantastisch, dat middenstuk moet eruit en het einde is ook weer mooi. Maar het begin en einde waren zo goed dat ik het midden al vergeten ben, kennelijk een poging een verhaal erin te stoppenTerpstars schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:34:
Vervolgens zaterdag naar The Great Wall geweest. Een film waar ik erg hoge verwachtingen van had n.a.v. de trailers en dit toch wel één van mijn favoriete genres is. Deze film moest ik dan ook in de hoofdzaal zien; zaal 10 welke een groot, licht gekromd scherm bevat gecombineerd met Dolby Atmos geluid en luxe stoelen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 18:28 ]
Klikken op IMDB mobile site misschien? Onderaan de paginaVerwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:25:
Weet iemand hoe je grotere plaatjes van de acteurs krijgt op www.imdb.com als je in de browser van je computer erheen gaat? Ze zijn zo klein. Op de ipad heb ik de imdb app en dan zijn ze heerlijk groot, dat wil ik eigenlijk ook onder windows via de browser (dus niet met een app). Iemand daar een truuk voor?
Tomorrow is not today!
Verwijderd
Dat werkt wel, maar ik weet niet of dit nu zoveel beter is dan wat ik hadSpacey23 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:20:
Klikken op IMDB mobile site misschien? Onderaan de pagina
Het is namelijk nogal heel irritant dat de zoekbox de ene keer links staat, dan in het midden en dan opeens rechts. Zal wel komen omdat ik een breedbeeld scherm heb.
Ik zal wel een keer met een tooltje bezig gaan om die site met xml ofzo aan te passen, er zitten veel te veel randen aan de zijkant, Neem nu dit:
IMDB: The LEGO Batman Movie (2017) - Full Cast & Crew
Dat moet toch beter kunnen op een grote monitor? Die site lijkt wel gemaakt voor een 15 inch old school scherm ofzo. Maarja, first world problems...
Ze hebben wel een pagina over alternatieve interfaces, zie http://www.imdb.com/interfaces , maar dat ik ook niet bruikbaar.
Nou, voor nu laat ik het maar zo. De mobile site tip ga ik morgen even verder uitdiepen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 19:44 ]
Verwijderd
Voor mij:Twhomp schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:28:
Genereer je eigen UBB code review
Kill Bill: The Whole Bloody Affair (2011) [afbeelding] IMDb: 8.4 | Genre: Action, Crime | Runtime: 247 min | MPAA: N/A Net de fan edit gezien van Kill Bill 1&2, die fans hebben gemaakt naar de edit die Quentin Tarantino zelf heeft gemaakt, maar die nooit uitgebracht is.
En die edit is goed gedaan
Wel een lange film: iets meer dan 4 uur
Het was alweer een tijd geleden dat ik Kill Bill 1 & 2 had gezien. Dus een mooie gelegenheid om alles weer eens te zien. Achter elkaar, met langere en extra scenes en meer inhoud.
Aanrader[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Mis je iets als je beide Kill Bills al hebt gezien En met missen bedoel ik niet ingepaste Manga stukjes of dat iemand een ledemaat mist die nu wel getoond wordt. Met "missen"bedoel ik dus een fiks stuk verhaallijn die, als je die zag, je een heel ander beeld van de film zouden geven en echt iets toevoegen op bestaand beeldmateriaal.
Want om nu 11 GB te gaan bekijken = 4? uur is vrij veel en een hele lange zit.
Het grootste verschil is de Michael Jai White vechtscene met Bil. Die mis je dan. Maar die staat ook op internet (op LiveLeak, maar daar ga ik niet naar linken).
Het is inderdaad een flinke zit ja.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
2 scenes.MrVegeta schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:28:
Hoelang speelt Neymar in de film, 1 scene?
Het is dat ik een movie pas heb, maar inderdaad: Gewoon skippen, zelfs als je van XXX films houdt.
K to the KillaZ
http://www.imdb.com/title/tt0106519/?ref_=nv_sr_1
Heb deze film een tijdje terug met een mooie korting gekocht in de iTunes store. Ligt hier ook al ergens op DVD, maar het was aangenaam om een opgepoetste versie te bekijken van een film die ik al enkele jaren niet meer gezien had.
Ik ben een grote fan van Al Pacino, dus voor mij is het genieten van bij de start. Hij speelt de hoofdrol in deze niet zo typische misdaadfilm. Hij vertelt ook zelf zijn verhaal, en je raakt betrokken bij zijn tocht naar een beter leven. De setting is heerlijk, het is duidelijk dat er voor de ontwikkeling van het spel GTA:Vice City een hele berg inspiratie uit deze film is gekomen. Dus als gamer ook zeker eens aan te raden.
De film is vrij lang (2h24) maar gaat niet vervelen. Het einde krijg je al cadeau bij de start van de film. Vreemd, maar het kan wel. Het hele plot is sowieso wel een beetje voorspelbaar.
Om te concluderen, het is zo een film die in je persoonlijke collectie moet en die je elke 2-3 jaar op een stille avond gerust opnieuw kan kijken en er weer evenveel van kan genieten.
8.0 / 10
[ Voor 3% gewijzigd door Darks op 07-02-2017 11:54 ]
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Gisteren naar Sleepless geweest. De enige film die om een schappelijke tijd draaide en Jamie Foxx kan ik prima hebben.
Niet doen. Gewoon niet doen. Wat een waardeloze film! Echt tenenkrommend slecht. Ik moet zeggen dat de eerste insteek me eigenlijk wel beviel, maar daar doen ze uiteindelijk helemaal niks mee:
Maar dat was het dus niet. Verre van zelfs, het was een onwijs cliche-verhaal. Oh ja, om het nog erger te maken:
Meer kan ik er niet van maken. 5 punten voor het idee, -1 voor de uitvoering, -1 voor het ontbreken van mooie vrouwen: 3/10
ilhanko schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:13:
Even zonder UBB-generator dan maar
Gisteren naar Sleepless geweest. De enige film die om een schappelijke tijd draaide en Jamie Foxx kan ik prima hebben.
Niet doen. Gewoon niet doen. Wat een waardeloze film! Echt tenenkrommend slecht. Ik moet zeggen dat de eerste insteek me eigenlijk wel beviel, maar daar doen ze uiteindelijk helemaal niks mee:spoiler:Agent pleegt overvallen, zorgt ervoor dat hij de case krijgt en probeert daarmee te zorgen dat hij zelf buiten schot blijft. Uiteindelijk wordt 'ie natuurlijk toch gepakt.
Maar dat was het dus niet. Verre van zelfs, het was een onwijs cliche-verhaal. Oh ja, om het nog erger te maken:spoiler:EEN OPEN EINDE?!?!?!
Meer kan ik er niet van maken. 5 punten voor het idee, -1 voor de uitvoering, -1 voor het ontbreken van mooie vrouwen: 3/10
Meer een soort "last chance bluf" idee tot het einde.
edit: laatste spoiler tag vergeten
edit 2: Moet je hem wel op de juiste plek zetten ipv gewoon onderaan

[ Voor 5% gewijzigd door Koos2009 op 07-02-2017 23:50 ]
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Aangezien de generator veel gebruikt wordt wilde ik binnenkort een wijziging maken waardoor de verschillende reviews worden bijgehouden in een database. Echter betekend dit dus wel dat jullie reviews worden opgeslagen. Heeft iemand daar problemen mee? Alleen de review en de score wordt opgeslagen.
Wat betreft de fouten die nu ontstaan zijn door het misbruik van de onderliggende api kan ik helaas kort zijn. Daar kan ik op dit moment niks aan doen
Spoiler oepsje!Koos2009 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:28:
[...]
spoiler:Ook jammer dat hij "opeens" bij Internal Affairs lijkt te werken terwijl daar verder geen, afgezien van het einde geloof ik, enkele onderbouwing/bewijs van wordt getoond.
Verwijderd
Kan je het ook zo maken dat je op user kan zoeken in die database? Er zitten hier tweakers die redelijk dezelfde kijk op films hebben als ik en dan kan ik bij films die ik nog niet gezien heb, maar waar ik reviews van lees bekijken wat de score is van films die we samen gezien hebben en zo bepalen of ik een film ga kijken.Webgnome schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:
[offtopic] Aangezien de generator veel gebruikt wordt wilde ik binnenkort een wijziging maken waardoor de verschillende reviews worden bijgehouden in een database. Echter betekend dit dus wel dat jullie reviews worden opgeslagen. Heeft iemand daar problemen mee?
edit: ohja, kan je hem zo maken dat hij wat beter werkt op safari op de ipad? Nu moet ik elke keer de dolphin browser op mijn ipad gebruiken en dan kopieeren en plakken naar Safari. Tweakers zelf geeft ook al gedoe met safari, dus geen idee of dat makkelijk te regelen is. Ik heb vooral problemen met het invoeren van het cijfer van de film. Ik los het nu op door eerst geen cijfer te geven, dan codes aan te maken, dan met de back knop een pagina terug te gaan in de browser en dan kan ik wel een cijfer geven, daarna wederom codes genereren en dan kopieeren en plakken in safari.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 16:28 ]
Webgnome schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:
Aangezien de generator veel gebruikt wordt wilde ik binnenkort een wijziging maken waardoor de verschillende reviews worden bijgehouden in een database. Echter betekend dit dus wel dat jullie reviews worden opgeslagen. Heeft iemand daar problemen mee? Alleen de review en de score wordt opgeslagen.
Wat betreft de fouten die nu ontstaan zijn door het misbruik van de onderliggende api kan ik helaas kort zijn. Daar kan ik op dit moment niks aan doen
Ik heb geen zicht op wat de lokale mods er van vinden, op persoonlijke titel:
Zolang het niet voor financieel gewin is zou ik er voor reviews geen probleem mee hebben. Niet dat ik veel toe kom aan kijken van films of er een review over schrijven, maar toch. Vergeet niet dan ook op je site alle relevante zaken te regelen over o.a. auteursrecht (blijft bij de schrijver, niet-overdraagbare en niet-exclusief, etc.), je wilt niet ooit gedoe krijgen als iemand gaat zeure klagen
Overigens doet de generator bij mij niets. Misschien onder andere vanwege het incorrecte certificaat, je https-site gebruikt een certificaat *.oxilion.nl die dus natuurlijk een foutmelding geeft en niet wil laden. Wat me hier met Firefox iedere keer overkomt als ik dit topic bekijk en een plaatje van https://.. wordt gehaald: haal of de https-versie weg of ga even langs letsencrypt.org
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

[ Voor 34% gewijzigd door KillaZ op 07-02-2017 15:24 ]
K to the KillaZ
Verwijderd
laatste week van februari draait la la land daar, ze zullen wel weer stukken eraf knippen, maar denk wel mooi voor wie hem nog een keer wilt zien in de bioscoop
En oscar nieuws:
zaterdag 25 en zondag 26 februari komen alle genomineerde oscar films in pathe op de agenda te staan waaronder Hidden Figures, 20th Century Women en Life, Animated.. Ik kan helaas dat weekeinde niet door afspraken
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 16:31 ]
Goed idee!Webgnome schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:
[offtopic] Aangezien de generator veel gebruikt wordt wilde ik binnenkort een wijziging maken waardoor de verschillende reviews worden bijgehouden in een database. Echter betekend dit dus wel dat jullie reviews worden opgeslagen. Heeft iemand daar problemen mee? Alleen de review en de score wordt opgeslagen.
Zou mooi zijn, in plaats van een IMDB rating krijg je dan een GoTDB ratingWebgnome schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:
offtopic:
Maar de generator werkt nu helemaal niet
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Verwijderd
Dan gebruik ik gewoon oude reviews, verander ik met wat zoek en plakwerk de code gegevens van de film die ik gezien heb (paste ik gewoon de nieuwe urls e.d. handmatig in) zoals ik dat gedaan heb met The Shallows recensie.Webgnome schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:
offtopic:
Verwijderd
Mortdecai zag ik staan in de app van film1 op het tabblad laatste kans (daarna is daar de licentie weg). Net gekeken, film met Johnny Depp die weer eens een heerlijk karakter speelt. Soort comedy gemengd met een avonturenroman voor kinderen (qua stijl van vechten enzo). Heb me er goed mee vermaakt. Leuke acteur is het, geef hem een 6,5. Leuke film voor door de week. En Gwyneth Paltrow is ook een leuke verschijning natuurlijk. Bodyguard jock is een heerlijke rol met zijn vriendinnetjes.
Vermakelijk dus voor door de week, verder niet heel boeiend.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 22:35 ]
Koos2009 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:28:
[...]
spoiler:Ook jammer dat hij "opeens" bij Internal Affairs lijkt te werken terwijl daar verder geen, afgezien van het einde geloof ik, enkele onderbouwing/bewijs van wordt getoond.
edit: laatste spoiler tag vergeten
edit 2: Moet je hem wel op de juiste plek zetten ipv gewoon onderaan
Verder uiteraard super voorspelbaar dat die Partner van AI agente ook corrupt was en bij de kliek hoorde.
Vond het een prima 13 in dozijn actie film, prima te pruimen als lekkere actiewegkijker ondanks de voorspelbaarheid
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
IMDB: 100 Years (2115)
Ik wist dat deze 2 apart kunnen zijn, maar dat ze zoiets verzinnen..The content of this film is currently a secret, due to be revealed only when the title is released in 2115.
Director: Robert Rodriguez
Writer: John Malkovich

Verwijderd
Vond ik ook, het einde vond ik ook niet echt een open einde. Ik vond het een onderhoudende old school actiefilm. Niet vernieuwend, maar leuk vermaak.Bokkie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:04:
Vond het een prima 13 in dozijn actie film, prima te pruimen als lekkere actiewegkijker ondanks de voorspelbaarheid
Als moderator hier vind ik dat geen probleem, op voorwaarde dat:Webgnome schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:
offtopic:
- Er duidelijk wordt aangegeven tijdens het invullen welke gegevens wel en niet in die database worden opgeslagen.
- Er geen tot persoonlijke gegevens herleidbare data worden opgeslagen (IP-adressen, nicknames, etc.)
Zolang de data niet commercieel gebruikt worden, volstaat een opt-out denk ik wel (data wordt standaard opgeslagen tenzij men een vinkje uit zet). Als de data wel commercieel gebruikt wordt, dan zou ik graag een opt-in zien (data wordt niet opgeslagen tenzij de invuller daar expliciet toestemming voor geeft).
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
film over de piloot die in 2009 een Airbus veilig en wel op de Hudson rivier liet landen en 155 mensen het leven redde.
Film kijkt prettig weg en duurt 1,5 uur (dat laatste is niet onbelangrijk, want doordeweeks ben ik niet zo van de zoveelste 2,5+ uur durende film)
Enige punt van kritiek op de film:
In de laatste 10 minuten slaat dat opeens om van een "je bent incapabel en hoe kon je dit doen!" naar "als jij er toch niet geweest was".
Geen idee of dat echt zo gegaan is of dat je de intepretatie van Sully sterk terug ziet, maar ik vond het een wat overdreven wending
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Volgens mij is dit toch gewoon Marketing voor cognac van Rémy Martin. Zou me verbazen als ze ook echt wat hebben gemaakt.Paulus07 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:34:
wth.....
IMDB: 100 Years (2115)
[...]
Ik wist dat deze 2 apart kunnen zijn, maar dat ze zoiets verzinnen..
Director: Robert Rodriguez
Writer: John Malkovich
IMDB: Taxi Driver (1976)
Om een of andere reden had ik deze film nog nooit gezien, tot ik laatst ergens las dat de remaster op BR zeer de moeite waard is. Toegevoegd aan de collectie dan maar en inderdaad, voor een film die 40 jaar oud is, ziet het er zeer appetijtelijk uit. Dat breng ons ook meteen bij de mooie setting, het nachtelijke New York van die tijd. Een jonge De Niro vervult een prima hoofdrol.
Ik keek de film zonder zelfs nog maar de achterkant te bekijken dus ik wist totaal niet waar ik me aan moest verwachten. Het verhaal stemde me een beetje vreemd. Maar het feit dat ik geregeld met een 'wtf' in mijn hoofd zat wegens de handelingen van het hoofdpersonage, bewijst wel dat de film in zijn opzet slaagt: Een drama creëren over vereenzaming in de maatschappij, en hoe de dagelijkse sleur en een aantal tegenslagen een minder stabiel karakter tot waanzin kunnen drijven.
De film laat bij mij dan ook geen goed (vrolijk) gevoel achter, maar wel een grote indruk.
7,5/10
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
IMDB: A Street Cat Named Bob (2016)
Deze film afgelopen maandag in de Pathé PAC gezien met mijn vriendin. Wat hebben wij genoten van deze film.
James zwerft al sinds zijn 12e rond en probeert af te kikken van de heroine. Als laatste redmiddel krijgt hij een armoedig flatje aangeboden om zijn leven een beetje op de rails te krijgen. Die avond vindt hij Bob. Een rode kater die naar binnen geslopen is. (Meen dat in het echt hij Bob op straat gewond vond).
James en Bob raken onafscheidelijk en Bob steunt James in het afkicken. Op straat speelt James gitaar en Bob gaat overal mee naartoe.
Ontzettende mooie film!
7,5/10
Verwijderd

Geeft dit bij jullie problemen of werkt het op elk apparaat goed?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 14:04 ]
Deel 1 was al erg gaaf en verfrissend, deel 2 doet er nog een aardig schepje bovenop. Zelden zo vaak 'kolere, whaa, de tering' momenten gehad in een film, wat een actie.
Kijken! Mits je tegen absurd (doch stijlvol) geweld kunt.
Klopt bij deze film ook het aantal kogels in zijn magazijn? Dat vond ik echt een geweldig detail in John Wick 1.pasajo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:37:
Gisteren tijdens de sneak echt genoten van John Wick 2.
Deel 1 was al erg gaaf en verfrissend, deel 2 doet er nog een aardig schepje bovenop. Zelden zo vaak 'kolere, whaa, de tering' momenten gehad in een film, wat een actie.
Kijken! Mits je tegen absurd (doch stijlvol) geweld kunt.
PSN: Alvanosa

Film gaat over een jongetje uit India die achtergelaten wordt door zijn broer. Niet wetende waar zijn broer is gaat hij op onderzoek uit. Hier komt hij echter in de problemen en wordt hij uiteindelijk zelfs geadopteerd door een Australisch gezin. Ver weg van zijn familie dus. Na 25 jaar probeert hij doormiddel van Google Maps zijn familie weer terug te vinden.
Het is een goede, leuke, maar ook emotionele film. De acteurs komen allemaal overtuigend over en dat is belangrijk bij zo'n serieus verhaal.
7,5/10
Tomorrow is not today!
Om je vraag te beantwoorden:YellowCube schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:57:
IMDB: Sully (2016)
film over de piloot die in 2009 een Airbus veilig en wel op de Hudson rivier liet landen en 155 mensen het leven redde.
Film kijkt prettig weg en duurt 1,5 uur (dat laatste is niet onbelangrijk, want doordeweeks ben ik niet zo van de zoveelste 2,5+ uur durende film)
Enige punt van kritiek op de film:
spoiler:je krijgt de hele film de indruk dat de leden van National Transportation Safety Board de schuld bij de piloot moeten en zullen leggen.
In de laatste 10 minuten slaat dat opeens om van een "je bent incapabel en hoe kon je dit doen!" naar "als jij er toch niet geweest was".
Geen idee of dat echt zo gegaan is of dat je de intepretatie van Sully sterk terug ziet, maar ik vond het een wat overdreven wending
een opt out lijkt mij dan ook niet nodig gezien het feit dat je de review tool juist gebruikt op een publiek forum. Of heb ik dat mis?
The Accountant (2016) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 128 min | MPAA: R Vermakelijke film die me de hele film lang heeft weten te boeien. Volgens IMDB valt deze film onder het genre actie, daar kan ik me deels wel in vinden, alhoewel het geen film is waarbij het overgrote deel bestaat uit actie. De film geeft een mooi beeld van iemand met een erge vorm van autisme, uiteraard is dit een extreme vorm, maar het is erg herkenbaar als je personen in je omgeving hebt die het ook hebben. Het verhaal is niet super, maar vermakelijk genoeg. Ik kan me vinden in de IMDB score van een 7,5. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Verwijderd

Bolshoi Babylon (2016) | |
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 86 min | MPAA: PG-13 De meesten van ons, als die al eens een balletvoorstelling hebben gezien, denken bij de naam "ballet' aan lange slanke meisjes die een klassiek verhaal, d.m.v. dans, op een podium uitbeelden. Vaak gebeurd dit in een of ander majestueus theater, en na afloop zijn vaak staande ovaties door het publiek ,voor de ballerina in kwestie, haar deel. In deze documentaire gaat het over het leven achter de 'glitter & glamour" van werelds bekendste en beroemdste balletgezelschap: Het Bolsjoi. De documentaire bestaat uit veel nieuws en archiefbeelden om het verhaal achter de coulissen te illustreren en te ondersteunen waardoor je als kijker al gauw doorhebt, dat het een keiharde wereld is die, als we het over de kaartverkoop in Rusland hebben, veelal door de lokale maffia wordt beheert. En wie het waagt hiertegen iets te doen die wordt of blijvend beschadigd, zoals te zien is met de directeur van het Bolshoi theater die zuur in zijn gezicht kreeg gegooid, of die wordt door de Politie opgepakt wegens opruiend gedrag aangezien de meeste wetsdienaars meedelen in de corruptie. Ook tussen ballerina's onderling is het vaak afgunst en jaloezie aangezien de posities van "prima ballerina"(solo danseres en je verdiend ook veel meer) schaars zijn terwijl hun jaren voortschrijden. De documentaire is redelijk onderhoudend en interessant, maar mist soms iets meer diepte om je een tevreden gevoel te geven. | |
6,5 / 10 |
Ik zal na vanavond vast wel John Wick 2 aanbevelenVerwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:06:
[...]
Ik bouw nog even verder, ik dacht: ik pak een stuk van imdb omdat ik daar ook een rating geef
Maar ik heb inmiddels de rating van moviemeter.nl gepakt, die ga ik binnenkort gebruiken.
Hij moet ook wat kleiner, wordt vervolgd... eerst maar weer eens een film zien die ik wil reviewen.
Hopelijk niet te veel schreeuwvolk in de Pathé Zwolle. Lang geleden dat ik in Zwolle naar de bios ben geweest.
Nog andere Tweakers die toevallig de voorstelling van 21:40/23:55 kijken vanaaf?
Curse your sudden but inevitable betrayal!
Verwijderd
The Great Wall (2016) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13 Voor wie van spektakelfilms houdt en dan vooral vanuit de Japans-Chinese hoek die moet deze film die nu in de bioscoop draait, en ik al twee maanden geleden zag, gaan zien. Het verhaal is simpel: Hoofdacteur Matt Damon bevindt zich in een tijd dat China een machtig imperium was en de Keizer een God,de legers geweldig mooie (bijna Samurai-achtige kostuums droegen en de Chinese Muur een Gods wonder. In deze bijna middeleeuwse tijd wemelt het buiten de muren van grote uitziende (CGI) 'kikkers' met het gebit van een vleesetende plant en een huid van een dinosaurus die om de haverklap proberen de Muur te slechten. De verdedigende scenes i.c.m. de kleurrijke kledij en wapens van de Chinese legers die de muur bewaken tegen de tsunami aan monsters, doet je denken aan de openings-scene- uit de film The Gladiator. Imposant en groots. Dit is echt een film zoals films gemaakt moeten worden als het om pure vertier en de "wow"factor gaat. Oh ja. Gaat hem in de bioscoop zien des te indrukwekkender zal het allemaal overkomen.. | |
Ik heb een aantal dingen aangepast:

Zoals je ziet zijn de knoppen verplaatst van rechts naast het zoekveld naar links naast het zoek veld. Ook is er een knop bij gekomen. Als je deze omzet (wordt grijs) dan wordt je review niet automatisch opgeslagen. De data die wordt opgeslagen zijn op dit moment :
score, review text. Er is in de database optie voor de username maar daar doe ik expres nog niks mee. Later zal ik de reviews ook beschikbaar maken via een pagina (waarschijnlijk hier: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/#/Gallery )
The Nice Guys (2016) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 116 min | MPAA: R Vreemd verhaal, maar vermakelijke film! Erg mooie typische Hollywood film. Acteerwerk is goed, beeld en geluid ook top! | |
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
John Wick Chapter 2
#Spoiler vrij, je weet dat er actie in zit dus alles waar ik naar refereer is zo vaag dat het geen spoilers zijn#Het is een leuke film, dat als eerste, maar het is zeker niet een hoger of gelijkwaardig cijfer waard dan dat de eerste film kreeg. De 9.5 cijfers die ik hier en daar online zie snap ik niet. Voordat ik naar de film ging was ik al in de veronderstelling dat de film veel en veel te veel gehyped zou zijn door iedereen en die verwachting klopte. John Wick 1 zou ik, kijkend naar vergelijkbare films, een 9 of hoger geven. Lekkere actie en eindelijk een hoofdrolspeler die zoals in ouderwetse films zoals Die Hard niet superman was maar ook gewoon letsel op kon lopen, geen spider sense had zodat hij zonder te kijken mensen af kon schieten. Helaas is wat deel 1 tot topfilm maakte in deel 2 weggenomen.
Ze hebben hem onschendbaar gemaakt. Van the Punisher/John McClane is hij nu ineens iemand van the expendables geworden. Hij kan iemand aanrijden en die is vervolgens verlamd voor het leven, hij wordt harder aangereden en merkt er niks van, hij schiet iemand met een kogelvrij vest aan en die gast is enorm pijn aan het lijden, hij krijgt een schot en het doet hem 1 seconde lichtjes wat. Hij schiet altijd raak, tenzij het een hoofdpersonage is (dan schiet hij alleen als er een stuk muur of iets anders ervoor zit ipv wanneer die in het open staat/loopt, fucking cliché). De film voelt meer aan alsof ze Rainbow Six Las Vegas als bronmateriaal hebben gebruikt. Ook enorm cliché dat als je een wapen klaar legt dat je dan net bij dat wapen aan komt als je huidige wapen leeggeschoten is. Zit je boven op iemand die je aan het afrossen bent en komen er een stel vijanden aan te midden van alle herrie? Schiet gewoon ze neer met precisie zonder te kijken.
Moet een film realisme hebben? Nee, een film zoals deze hoeft dat niet, maar als deel 1 al deze meuk niet heeft en juist hierom ook roem kreeg, wat doet het dan wel in het vervolg?
Nog een minpuntje, ze probeerden de stoere club scene uit de eerste film na te maken in deze film op 2 momenten en dat is jammer. Ze proberen het, maar komen totaal niet in de buurt en het was totaal niet nodig. Over bruut gesproken, er zitten een paar gave scenes in die behoorlijk hard zijn. Wat overigens ook mooi is, is dat de film eigenlijk doorgaat waar deel 1 stopte als de film begint.
Ik denk dat de mensen die hem een hoge score geven een roze bril op hebben, want het is John Wick! AWESOME!
De film is zeker geen slechte film, maar ik zou deze aanraden om gewoon te kijken als die op Netflix is in plaats van de bios, tenzij je een maandkaart hebt.
7/10 - Ik zou hem op Netflix kijken.
Pathé Zwolle
Nog even over de nieuwe Pathé in Zwolle. Ik zat in zaal 2 op rij 5 (imo de beste plek, eventueel 1 rij dichter bij het scherm), wat een genot van het scherm maar vooral de stoelen. Met je benen gestrekt kunnen zitten is een verademing. Echter wel 2 minpunten. De prima te verhelpen minpunten, maar toch ze waren er wel. 1 er zat een vet vlek op de lens of op het raam waar ze doorheen projecteren. Hierdoor zag je als het licht was vervorming/blur. 2 in verhouding tot de rest van het geluid stond de bas te zacht.
John Wick doet het, maar als ik John Wick: chapter 2 wil doen dan blijft het scherm leeg.Webgnome schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:56:
Inmiddels heb ik de review tool aangepast. Graag voor iedereen die deze wil gebruiken je cache leeg gooien (ctrl f5) en de pagina opnieuw laden.
Bugje als er een : (dubbelepunt) in zit?
Ik had hem slechter verwacht ivm overhype enzo. maar dat viel mij dus heel erg mee.
Ze hebben de goede punten uit John Wick hier niet gebruikt om nog verder over the top te gaan. Maar gewoon op zelfde niveau gehouden.
Laatste Fight vond ik echter niet tof, was meer luiheid imo dan wat anders.
Ze hebben de wereld van "The Continental" goed verder uitgediept en meer laten zien van de subworld, maar uiteraard nog genoeg over gelaten voor een deel 3
Ja en nee, dezelfde quote komt ook in deze film weer terug, evenals in deel 1 waar Vigo het ook al zegtRadioKies schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:55:
[..]
Ze hebben hem onschendbaar gemaakt. Van the Punisher/John McClane is hij nu ineens iemand van the expendables geworden. Hij kan iemand aanrijden en die is vervolgens verlamd voor het leven, hij wordt harder aangereden en merkt er niks van, hij schiet iemand met een kogelvrij vest aan en die gast is enorm pijn aan het lijden, hij krijgt een schot en het doet hem 1 seconde lichtjes wat
In deel 1 kreeg hij het ook al zwaar te verduren, en op zich niet veel minder dan in 2 vind ik hoor.John, is a man of focus. Commitment. Sheer will
Zaal bij ons zat trouwens vol met hardcore fans van de 1e film
1: zeker dat die een pak slaag kreeg in deel 1, maar zoals ik in mijn review al zei, daar schudde hij niet alle schade van zich af zoals hij dat wel in deel 2 doet.Bokkie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 06:59:
1: In deel 1 kreeg hij het ook al zwaar te verduren, en op zich niet veel minder dan in 2 vind ik hoor.
2: Zaal bij ons zat trouwens vol met hardcore fans van de 1e filmvolgens mij. Als in iedereen in de zaal had John Wick meerdere malen gezien aan de reacties te merken.
2: Die sfeer was ook bij mij in de zaal ook goed te merken (op een leuke manier).
Ik heb helaas geen mogelijkheid gezien tot het melden (via sms) wat ik idd wel in Groningen heb gezien en met hoe donker de film in het begin (gedurende de hele film eigenlijk wel) is zag je het een paar keer maar. Ik had de laatste 40 minuten van de film ook mijn drang om naar het toilet ingehouden om niet wat van de film te missen, dus om de zaal te verlaten om te klagen over iets wat je een paar keer kon zien had zelfs minder prioriteit dan om naar het toilet te gaanVerwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:32:
[...]
Dit is vaak snel op te lossen door het even te melden bij een pathe medewerker (als je het eerder ziet dan de film begint).
In Groningen (en ik denk ook Zwolle) kan je ook een sms sturen naar dat pathe nummer dat je ziet voordat de film begint.
John Wick: Chapter 2 (2017) | ![]() |
IMDb: 9.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Allereerst: Het origineel is voor mij alweer een tijd geleden, dus het kan zijn dat ik overeenkomsten of dingen die me toen tegenstonden ben vergeten. Chapter 2 legt het daardoor misschien af tegen de eerste film, maar het zijn beide zeer geslaagde actiefilms. Chapter 2 begint eigenlijk met een einde voor de eerste film. Zo wordt je mooi de film ingeknalt en kan je direct genieten van mooie geluiden, auto’s en actie. Hier krijg je ook duidelijk de essentie van de films mee: hij kan pijn lijden, maar het deert hem niet; slechteriken zijn bang voor hem, maar durven niks tegen hem te plannen; er is een wereld groter dan hem, maar hij wil lekker met pensioen. Het origineel was mede zo’n succes doordat er een kleine verhaallijn met emotioneel element (de hond) aan was toegevoegd. In Chapter 2 heb je geen emotionele binding met de drive van John, maar dit wordt goedgemaakt door de wereld zelf wat uit te diepen. John gaat namelijk internationaal en in plaats van de grenzen van de wereld te doorbreken zoals in deel 1 maakt hij nu weer deel uit van die wereld en wordt de respect die je uit het origineel kent serieuzer in beeld gebracht. Er zijn bazen die duidelijke regels stellen en je komt er achter hoe de moordenaars communiceren met de Continentals. Dit laatste vond ik zelf best lame spoiler: en was m.i. een minpunt.(Van analoog typen, buizenpost en een papieren archief naar toch maar invoeren in de computer en iedereen een berichtje sturen… Niet bepaald mythisch, cool of doordacht. Volgende keer J.K. Rowling dus even bellen.) John Wick was een, voor een actiefilm, lekker realistische film. In Chapter 2 hebben ze daaraan vast proberen te houden (en ja hoor, hij herlaadt weer lekker!), maar in sommige scenes was de planning gewoon minder. Lange gang, John onbewapend en aan de andere kant lui met automatische geweren? Alles mis natuurlijk. Of de situatie in het begin waar hij het toch wel een klein beetje moeilijk mee had? Helaas waren alle gangsters onbewapend… spoiler: En in de grande finale weet geen enkele tegenstander om te gaan met de situatie, maar John kan het bijna blind. Jammer. Maar ja, /care. Chapter 2 is gewoon een coole film. Het is een actiefilm, maar wel 1 van de betere. De serie mag zich m.i. dan ook nu al een klassieker noemen. Hij borduurt voort op het origineel en als je die goed vond, ga hem dan lekker in de bioscoop kijken. Het geluid is goed, de vechtscenes zijn prachtig in beeld gebracht (niet elke 0.5 seconde gewisseld van shot of een drilboor als statief gebruikt) en het einde is een opzet voor een derde deel, dus sponsor ze alsjeblieft een beetje | |
Ik ben nieuw met het reviewen van films, dus als je tips hebt hoor ik het graag. Normaal gesproken ben ik heel lang van stof als ik een recensie maak en ik probeer dat verhaal altijd erg in te korten voor vreemden. Als hij dus langer mag of nog korter moet worden is dat wel een tip waar ik misschien wat mee kan. En ik probeer zo min mogelijk weg te geven van het verhaal en dat is me in het verleden goed gelukt, maar in een actiefilm als dit zit m.i. te weinig symboliek om daar goed over te kunnen vertellen.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Lange gang, John onbewapend en aan de andere kant lui met automatische geweren? Alles mis natuurlijk.
Ik zag duidelijk dat hij bukte en zijn jasje als schild gebruikte. Gedeeltelijk nog steeds ongeloofwaardig natuurlijk, maar voor mij net genoeg excuus.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
max schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:30:
John Wick 2 spoiler:
spoiler:In de scene bij de kleermaker maken ze duidelijk dat ze kevlar in zijn nieuwe pak naaien. "No bullet gets through, but it does hurt quite a bit."
Lange gang, John onbewapend en aan de andere kant lui met automatische geweren? Alles mis natuurlijk.
Ik zag duidelijk dat hij bukte en zijn jasje als schild gebruikte. Gedeeltelijk nog steeds ongeloofwaardig natuurlijk, maar voor mij net genoeg excuus.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Verwijderd
Underworld: Blood Wars (2016) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Horror | Runtime: 91 min | MPAA: R Kun je die spoilers voorrtaan in spoilertags zetten? spoiler: [justify]Vanaf het begin redelijk fan geweest van deze Underworld series en had dan ook veel verwacht ,ook gezien de trailer, van deze laatste? versie met in de hoofdrol de mooie Kate Beckinsale. Nou...deze viel dus tegen. Verhaal flinterdun aangezien je vanaf het begin al ziet aankomen waar dit verhaal naartoe gaat, en is het dus wachten wanneer die scene zich dan aandoet. Acties zijn voorspelbaar en al vaker langsgekomen en ik had na afloop een gevoel van: "Nou...hebben wij ook weer gehad.". In een notendop: Kate is op de vlucht al schietend voor haar belagers. Kate komt in het laatste bolwerk van de vampiers en probeert daar de laatste slag voor te bereiden maar wordt verraden door 1 van de medewerkers aldaar. Kate vlucht naar een nabij de Noordpool? gelegen buitenpost waar zij andermaal door de vijand, Lycans,wordt gevonden en sterft daar (tijdelijk) waarna de aanval op het laatste bolwerk van de Vampiers begint. En wanneer alles verloren lijkt, is daar de verrassing.[/] | |
[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 12-02-2017 13:31 ]
Een schotwond in z'n buik waar die geen last van lijkt te hebben
En in de scene in Rome dat ie van een stenen trap afdondert zonder schrammetje.
In de ruines in Rome neemt ie het op tegen een hele groep met oa een Benelli M4 shotgun. Op zo'n kleine afstand schiet je daarmee iemand finaal naar de klote. Film was overigens bloederig zat zonder dat dit er inzat.
Verwijderd
Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows (2016) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13 Normaal heb ik het niet zo op dit soort films maar na de eerste versie van deze saga te hebben gezien, en die best beviel, besloot ik ook deze laatste versie te bekijken en ik werd andermaal niet teleurgesteld. Leuke en onderhoudende popcorn film. In een notendop: De schurk van de film ontsnapt uit de gevangenis,De Teenage Mutant Ninja Turtles proberen hem in zijn kwaadaardige plannen tegen te houden om zo een wereldramp te voorkomen. De film belicht andermaal de kwaliteiten van deze 'ninja' schilpadden en...schoonheid Megan Fox die als een appetijtelijke eye-candy door de film huppelt.( ja,ze is zelfs even in een 'Britney Spears' ( oeps i did it again) 'lolita' outfit te zien) 1 van de mooiste scenes uit de film (en tevens hilarische) is wanneer de schilpadden met hun eigen vuilniswagen de weg opgaan die natuurlijk voorzien is van de laatste electronische snufjes om zo de boeven te lijf te gaan. | |
Verwijderd
Nou, ik zou deze film echt skippen. Tot nu toe het slechtste wat ik volgens mij in 2017 heb gezien. Wat een prut. Ik had ongeveer dezelfde score als jij gegeven, maar als ik eraan terugdenk is het eigenlijk nog geen 4 waard.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 02:00:
Ik heb juist de echte cliffhangers van de film weggelaten en een globale weergave van de gebeurtenissen neergezet. M.a.w. de fijne details. daar moet je de film dus voor gaan zien.
De turtles ga ik toevallig zo kijken met mijn zoon, staat op film1 voor wie hem graag wilt zien.
Verder hoop ik vanmiddag ghostbusters (die met de vrouwen) te kunnen bekijken, even een old school zaterdagmiddag met dit soort type films. En als het meezit voorlezen vanavond uit "het oneindige verhaal" (neverending story), had laatst deel 1 t/m 3 weereens gezien (heb daar een zwak voor) en kwam het boek in de kringloopwinkel voor 0,75 cent tegen in perfecte staat
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2017 10:40 ]
Verwijderd
The Brothers Grimsby (2016) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 83 min | MPAA: R Het verhaal gaat werkelijk nergens over maar de humor ......... Ik heb bijna in mijn broek gezeken van het lachen. Geweldig deze humor. Diegene die dit bedacht heeft moet of een zieke geest hebben of zo stoned als een kanarie zijn geweest toen hij het bedacht. Zelfs een grap met Trump zit in de film terwijl hij toen nog geen president was. Ik vind comedies niet snel leuk, maar deze doet het bij mij goed. Verstand op nul en lachen maar. | |
Hardcore Henry (2015) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: R Half uur gekeken. Waardeloos. Als ik film kijk hoef ik geen First Person Shooter game te zien wat zich afspeelt in Rusland met totaal ongeloofwaardige situaties. Zonde van mijn half uur. | |
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2017 20:09 ]
Verwijderd
Approaching the Unknown (2016) | ![]() |
IMDb: 4.8 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 90 min | MPAA: R Vond hem niet slecht, maar wel traag. Heb elke dag 10 minuten gekeken en zo volgehouden. Eigenlijk gebeurd er amper wat en kijk je voor je gevoel een etmaal naar een man die kapotte zaken probeerd te repareren. Nergens spannend, nergens interressant omdat je niet echt uitleg krijgt over de techniek en je ziet alleen wat buizen waaraan hij sleuteld. Dat stoorde mij het meest. Ik ben gek op youtube kanalen als tested waarin uitleg zit, maar dit systeem voor water zag er a) nep uit en b) het werd nergens uitgelegd hoe het nu werkt en de halve film zit hij eraan te knutselen en de andere helft van de film gebeurd er niks. Had de film in de film1 app gekozen vanwege de cover. Ach, je valt er wel goed mee in slaap, dus als je een keer de slaap niet kan vatten... | |
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2017 22:35 ]
Doctor Strange (2016) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Doctor Strange is geniaal. Doctor Strange is arrogant. Doctor Strange heeft een probleem. Doctor Strange wordt Master Strange. Master Strange wil Doctor Strange worden genoemd. Master Doctor Strange doet fancy dingen. Doctor Strange verslaat de badguy. Insert 3 regels tekst waardoor Marvel kan zeggen "Kijk! Marvel Cinematic Universe!" Verhaal is prut, dialogen bij vlagen semi interessant. De special effects zijn dan wel weer erg goed, maar alleen daarvoor geef ik geen hoog cijfer. Het stadium "Oeeeeh Aaaah, it's a real dinosaur!"-SFX en inherente hoge cijfers ben ik wel voorbij. Eerlijk is eerlijk, ik ben 2x kort in slaap gevallen, wellicht heb ik net die 2 scenes gemist die het een absoluut Marvel pareltje maken. Maar ik denk het niet. | |
Hacksaw Ridge (2016) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 139 min | MPAA: R Nou ben ik normaal al geen fan van oorlogsfilms, dus dit gaat m'n score wel beinvloeden: Eerste deel van de film is nogal voorspelbaar. Tweede deel eigenlijk ook. En de aftiteling - nou ja, het stukje over de 'echte' personages en herinneringen' - toch ook wel. En dat is het wel, wat mij betreft. Een voorspelbare film met eigenlijk maar een karig verhaal. Weinig spanning. Komt eigenlijk al door de een-regelige omschrijving op IMDB waardoor je al weet hoe het afloopt. Het doet niets af aan de prestatie die er in het echt geleverd is, maar als film heeft het mij maar net tot het einde vast kunnen houden. | |
Arrival (2016) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Leuke film! Inderdaad heeft het wat overeenkomsten met Interstellar en Contact: sci-fi gebaseerd op een verhaal, weinig actie en SFX dat in dienst staat van het verhaal. Veel focus op de hoofdpersoon, hoe zij persoonlijk beinvloed wordt door de aliens en haar werk. Ter vergelijking vond ik Interstellar beter: die had meer opbouw, meer spanning naar het einde toe, wellicht ook door de beter gekozen muziek dat wat meer opzweepte. Dus in dat opzicht is Arrival net wat minder - ook is het einde van Arrival wat 'simpeler'. Over het einde: spoiler: Er had wat mij betreft meer uitleg gemogen over hoe die chinese generaal er bij kwam om haar op te zoeken. Het was overduidelijk dat hij haar opzocht met de intentie om haar het verleden te laten veranderen, maar waardoor kwam hij op dat idee? Hoe wist hij dat zij dat kon? | |
Verwijderd
Hacksaw Ridge (2016) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 139 min | MPAA: R Film deed met qua opbouw sterk denken aan Saving Private Ryan. De verschrikkingen van een oorlog met daarin een mooi verhaal wat dan weer een stukje warmte moet geven aan het geheel. Geen verkeerde film. De gevechtscenes zijn enorm realistisch en laten goed zien hoe walgelijk een oorlog toch is. Gezien de hoge rating had ik er meer van verwacht. | |
Arrival (2016) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Onderhoudende Sci-Fi die lekker onvoorspelbaar is. Ik hou er wel van als je totaal geen idee hebt welke kant een film op gaat. Zeker als er dan eigenlijk niet eens zo veel gebeurt is het knap dat je de kijker geboeit houdt. Van genoten! | |
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2017 13:26 ]
vanaalten schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:44:
Over het einde:
spoiler:Er had wat mij betreft meer uitleg gemogen over hoe die chinese generaal er bij kwam om haar op te zoeken. Het was overduidelijk dat hij haar opzocht met de intentie om haar het verleden te laten veranderen, maar waardoor kwam hij op dat idee? Hoe wist hij dat zij dat kon?
Juist goed dat je er een beetje zelf over na mag denken. "Show, don't tell"
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 12-02-2017 13:40 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Vind je niet dat de film veel overeenkomsten had met de film Inception?max schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:44:
Doctor Strange (2016) [afbeelding] IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Doctor Strange is geniaal. Doctor Strange is arrogant. Doctor Strange heeft een probleem. Doctor Strange wordt Master Strange. Master Strange wil Doctor Strange worden genoemd. Master Doctor Strange doet fancy dingen. Doctor Strange verslaat de badguy. Insert 3 regels tekst waardoor Marvel kan zeggen "Kijk! Marvel Cinematic Universe!"
Verhaal is prut, dialogen bij vlagen semi interessant. De special effects zijn dan wel weer erg goed, maar alleen daarvoor geef ik geen hoog cijfer. Het stadium "Oeeeeh Aaaah, it's a real dinosaur!"-SFX en inherente hoge cijfers ben ik wel voorbij.
Eerlijk is eerlijk, ik ben 2x kort in slaap gevallen, wellicht heb ik net die 2 scenes gemist die het een absoluut Marvel pareltje maken. Maar ik denk het niet.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
Deze film staat ook op mijn lijstje, thanks voor je review, ben wel benieuwd naar deze filmVerwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:19:
Hacksaw Ridge (2016) [afbeelding] IMDb: 8.4 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 139 min | MPAA: R Film deed met qua opbouw sterk denken aan Saving Private Ryan. De verschrikkingen van een oorlog met daarin een mooi verhaal wat dan weer een stukje warmte moet geven aan het geheel. Geen verkeerde film. De gevechtscenes zijn enorm realistisch en laten goed zien hoe walgelijk een oorlog toch is. Gezien de hoge rating had ik er meer van verwacht.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Wel grappig dat de meningen over deze film zo uiteenlopen. Ik vond de film juist enorm voorspelbaar. Ik keek het met een vriend samen en hij vond hem ook voorspelbaar en beide vonden we er niet veel aanVerwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:19:
Arrival (2016) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Onderhoudende Sci-Fi die lekker onvoorspelbaar is. Ik hou er wel van als je totaal geen idee hebt welke kant een film op gaat. Zeker als er dan eigenlijk niet eens zo veel gebeurt is het knap dat je de kijker geboeit houdt. Van genoten![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Nee. Wat? Hoe dat? De enige overeenkomst is dat ze delen van een stad kunnen buigen.Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:51:
[...]
Vind je niet dat de film veel overeenkomsten had met de film Inception?
[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 12-02-2017 20:45 ]
Net paterson gekeken. Dat was wel een mooie film zeg! Gewoon een week uit iemands zeer normale leven, maar toch niet zo normaal en heel erg mooi in beeld gebracht. Gezien in eye, ook een leuke plek om een film te kijken of en ervoor / erna een biertje te drinken. Ik was echt aan het scherm gekluisterd.
Verwijderd
Tomorrow is not today!
The Magic of Belle Isle (2012) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 109 min | MPAA: PG Zo nu en dan kom je films tegen van bekende acteurs waar je nog nooit van gehoord hebt en die ook nog eens een goede IMDB score hebben. Dit is er zo een. Deze film met rollen van Morgan Freeman, Virginia Madsen en vele anderen is een zoetsappig verhaal over een alcoholist die in de zomer naar een afgelegen dorpje gaat aan een meer om daar wat meer inspiratie op te doen ( hij is immers schrijver ). Hij wordt hier mee geholpen door de dochters van zijn buurvrouw die, na later blijkt toch wel heel aardig is. De film is niet moeilijk , doet nergens een poging om echt uit te blinken maar is mede door de gekozen characters en de goede acteerprestaties een leuke film om naar te kijken. | |
Had jij ook een pakje Ohio Blue tip Matches lucifers gekregen? Die deelden ze bij Eye uit, vond ik erg leukSpacey23 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:44:
Heb Paterson ook gezien en begon tergend langzaam en dacht even dat ik er ook niet in zou komen. Echter na een half uur pakte de film mij alsnog en heeft hij mij zeer goed vermaakt. Er gebeurt weinig, de film is rustig en speelt zich, zoals gezegd, binnen een week af. Het personage is gewoon erg goed geschreven en hoe hij leeft in zijn wereld is gewoon erg goed in beeld gebracht.

Ik vroeg me wel continu af waarom die Japanners niet gewoon die touwladder doorsneden, dan konden de Amerikanen ook niet naar boven.
Deze dus.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
of hun mortieren op die plek beneden richtenTijntje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:37:
Heb ook Hacksaw Ridge gezien en vond het een indrukwekkende film.
Ik vroeg me wel continu af waarom die Japanners niet gewoon die touwladder doorsneden, dan konden de Amerikanen ook niet naar boven.
Deze dus.
[afbeelding]
maar zo zaten er nog wel meer dingetjes in die film
DIT!Tijntje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:37:
Deze dus.
[afbeelding]

Maar goed, die richel (Maeda escarpment) was in het echt niet zo hoog:

Dat is Doss die daar staat trouwens
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Niet gekregen helaasJvS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:20:
[...]
Had jij ook een pakje Ohio Blue tip Matches lucifers gekregen? Die deelden ze bij Eye uit, vond ik erg leuk
[afbeelding]
Tomorrow is not today!
JvS schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:24:
[...]
spoiler:Zij belt hem in het verleden op met de laatste woorden van zijn vrouw, dat heeft dermate veel impact dat hij helemaal bijdraait. Daarna gaat er wat tijd overheen, waarin hij best wel meer te weten komt over die taal en over verleden, heden en toekomst kunnen lezen (dat is een beetje de essentie van de film). Dus OF hij weet dat zij het kan en dat zij die info op een of andere manier nodig heeft, OF hij kan zelf verleden en toekomst zien en weet zelf dat dit zo moet gebeuren.
Juist goed dat je er een beetje zelf over na mag denken. "Show, don't tell"
Doordat die tijd voor haar anders wordt weet ze het telefoonnummer van die generaal, terwijl het voor de kijker en de generaal zelf pas achter af wordt gedeeld.
Klopt helemaal.MADG0BLIN schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:00:
[...]
spoiler: Arrival, hoe & waaromIs het ook niet zo dat doordat ze die taal leert begrijpen tijd voor haar anders wordt. Tijd is niet meer lineair voor haar, maar ze ziet alles wat er al gebeurt is en wat er gaat gebeuren in haar leven. Dat zie je volgens mij ook de aan de flashforward met haar dochter. Waar ik in het begin van dacht dat het flashbacks waren.
spoiler:Doordat die tijd voor haar anders wordt weet ze het telefoonnummer van die generaal, terwijl het voor de kijker en de generaal zelf pas achter af wordt gedeeld.
Da's voor mij altijd het probleem met die tijd-fuck films, d'r zit altijd weer zo'n tijdlus in waarbij je met redeneren altijd in een circeltje draait.
Arrival (2016) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Wat begint als een spannend en redelijk minimalistisch scifi verhaal wordt opeens afgeraffeld met een (voor zover het eerste stuk van de film geloofwaardig was) vergezocht en niet geloofwaardig verhaal. Tot ongeveer 2/3 van de film is het spannend maar daarna wordt het toch minder. De mindfuck was niet echt een verrassing en imho niet super goed uitgewerkt. Ik heb expres geen spoilers gelezen voor ik de film keek en dat kan ik iedereen aanraden. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Zoals ik al een poosje geleden posten:vanaalten schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:03:
[...]
Klopt helemaal.
[...]
spoiler:yep, maar dan weet die generaal blijkbaar wel dat tijd voor haar zo werkt. Hoe is hij daar achter gekomen? Of zoals JvS schreef, heeft die generaal die taal ook geleerd?
Da's voor mij altijd het probleem met die tijd-fuck films, d'r zit altijd weer zo'n tijdlus in waarbij je met redeneren altijd in een circeltje draait.
Normaal zou dit een paradox geven want de informatie die zij gebruikt komt uit het niets. Maar het punt van de film is dat alle perceptie de we van tijd hebben niet meer van toepassing zijn. Er is geen verleden, nu en toekomst. Er is alleen tijd.
MrVegeta schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:24:
[...]
Zo heb ik dat niet geïnterpreteerd.spoiler:Shang zoekt haar op omdat zij in het verleden naar hem heeft gebeld met informatie die alleen hij heeft. Met als gevolg dat "alles goed komt". Hij weet niet hoe zij dat weet, maar weet dat het belangrijk is dat zij die informatie krijgt. Daarom zoekt hij haar op op dat feest.
Het is niet zozeer in de toekomst kijken, het is meer zien dat er geen toekomst of verleden is. Alle assumpties die wij (jij en ik) nu over tijd hebben kunnen de deur uit. Een hele aparte mindset krijg je dan. Fantastische film.
[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 13-02-2017 20:18 ]
T2 Trainspotting (2017) | ![]() |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R It’s certainly a phenomenon in all walks of life. Well, at one point you’ve got it, and then you lose it, and it’s gone forever. Toen ik ongeveer een maand geleden hier las dat Trainspotting een deel 2 zou krijgen kreeg ik bijna een hartaanval van enthousiasme. Een vervolg op de beste film allertijden?! Daarna voelde ik meteen paniek, want hoe kan je een film als Trainspotting nou complementeren of vervolgen, zeker met een film die geen Porno heet? Twee weken later zag ik dat Vue een marathon zou houden en ik heb direct kaarten gehaald. Of ik T2 nou zou durven gaan zien of niet, het origineel moest en zou ik in de bioscoop ervaren! Hier is mijn recensie over T2: Witty, adventurous, passionate, loving, loyal. A little bit crazy, a little bit bad. But hey… Het is inmiddels een paar dagen geleden dat ik de films heb gekeken en ik ben zeker niet ontevreden over hoe T2 is geworden. Ik had van tevoren niks over de film opgezocht, geen trailer bekeken en ik begon ermee zonder ook maar iets positiefs te verwachten. In m’n hoofd had ik de film al een beetje uitgestippeld door het boek Porno te combineren met wat opmerkingen die vrienden inmiddels hadden gemaakt (zij hadden wel trailers en scènes gekeken) en dacht ik dat ik de film wel goed had voorspeld. Wrong! Hij begon niet eens zoals ik had verwacht! Uiteindelijk is de film helemaal geworden waar fans zoals ik op hadden gehoopt. Niet zo creatief of bijzonder als het inmiddels ruim 20 jaar oude origineel, maar zeker weer uniek geregisseerd en vol met scènes die je op meerdere manieren kunt kijken. En de regie is weer zó ontzettend goed. Van een uitvergrote schaduw van iemand die is overleden tot de houdingen van vooral antiheld Mark Renton is de film een feest voor zowel mensen die vooral naar details kijken als mensen die graag het volledige mooie plaatje in hun willen opnemen. Getting by, looking ahead, the day you die. Net zoals je Trainspotting niet zomaar in 1 zin kunt vatten gaat dat ook niet lukken met T2. De film gaat dus weer niet over drugsgebruik en geld. En dus eigenlijk ook wel, maar als dat is wat je hebt meegekregen van Trainspotting, dan ga je de ladingen metaforen in T2 ook niet meekrijgen. De regisseur weet namelijk precies welke mensen deze film gaan zien en speelt daarom goed in op het gevoel dat bij hun verborgen zit; de melancholiek van het ouder worden. In T2 gaat Renton terug naar Edinburgh om zijn ‘vrienden’ weer onder ogen te zien. Die vrienden zijn eigenlijk nooit vergeten wat Renton heeft gedaan en wijten eigenlijk alles dat ze zelf tussen Trainspotting en T2 hebben gedaan aan hem. Sick Boy heeft de heroïne ingeruild voor cocaïne en is nog steeds bezig met dodgy scams, Begbie zit uiteraard in de bak en is nog net zo boos als altijd en je mag 3 keer raden wat Spud heeft gedaan met het geld dat hij in het kluisje vond. Het verhaal brengt ze natuurlijk allemaal samen, maar hoe en wat er allemaal gebeurt mag je zelf gaan zien. It’s a tightrope, Spud. It’s a fucking tightrope. Ik zou niet graag in de schoenen van Boyle hebben gestaan tijdens het maken van deze film. Voor een heleboel mensen zou je het namelijk toch niet goed doen, maar hij heeft er iets unieks van gemaakt. T2 is namelijk geen traditioneel vervolg, maar meer een nieuwe blik op de vriendschappen en het verraad. De film wordt goed verbonden door flashbacks naar scènes uit de eerste film en flashbacks naar de jeugd van de personages. Het kwam eerst wat raar over, maar eigenlijk werkte het goed. T2 is mede hierdoor totaal niet vergelijkbaar met Trainspotting, maar heeft er wel veel door gemeen. Voice-overs van Renton heb je niet in T2, maar je gaat er wel een aantal krijgen van een ander personage dat zijn leven er invulling mee probeert te geven. Ook maak je in T2 kennis met een heel nieuw personage. Dat personage is een nieuw hoofdpersoon en heel goed gedaan, maar helaas krijgt ze (spoiler?) net als Diane in Trainspotting te weinig tijd om zich goed te ontwikkelen. Humor is ook weer goed aanwezig in T2 en dat was ook wel hard nodig. Niet zo vaak als in de eerste film, maar wel zeer goed uitgevoerd en perfect getimed. Die kenmerkende highs and lows die typerend zijn voor de Trainspotting-films (see what I did there? Meervoud) geven je hierdoor bij het verlaten van de zaal een uniek gevoel en daarom vind ik de film zeer geslaagd en zeker niet onnodig. | |
Yep, dat alles was wel duidelijk, maarMrVegeta schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:15:
Zoals ik al een poosje geleden posten:
spoiler:Het draait niet om de generaal. Het draait om haar, zij weet info die uit de "toekomst" komt. De generaal zoekt haar op de in de film om de informatie te geven die zij hem gaf. Dat is de enige manier hoe zij aan die informatie kan komen. Dat wordt vrij expliciet in de film aangegeven.
Normaal zou dit een paradox geven want de informatie die zij gebruikt komt uit het niets. Maar het punt van de film is dat alle perceptie de we van tijd hebben niet meer van toepassing zijn. Er is geen verleden, nu en toekomst. Er is alleen tijd.
Dus ik snap dat het voor jou allemaal logisch en duidelijk is, dat tijd-spelletje, maar ik blijf problemen houden met cirkelredeneringen.
vanaalten schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:43:
[...]
Yep, dat alles was wel duidelijk, maar
spoiler:dan moet zij in het verleden aan hem hebben laten weten dat hij haar in de toekomst zijn telefoonnummer moet geven enzo. En daarbij reageerde ze in eerste instantie niet-begrijpend, verbaasd, toen hij haar aansprak en z'n nummer gaf.
Verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 21:58 ]
Verwijderd
Ja, mooie ben jij. Heb ik echt 2 uur zitten prullen met de schema's van de bioscopen om voor dinsdag een optimale film marathon voor mijzelf te creeeren, kom je met deze review en bedenk ik me dat ik T2 Trainspotting vergeten ben mee te nemen.Ample Energy schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:26:
Toen ik ongeveer een maand geleden hier las dat Trainspotting een deel 2 zou krijgen kreeg ik bijna een hartaanval van enthousiasme. Een vervolg op de beste film allertijden?!
Maar hij staat nu op de planning, ben benieuwd. Komende week ga ik naast T2 Trainspotting ook naar a cure for wellness, lego batman, spokenjagers, xxx en john wick 2
mijn interpretatie:MrVegeta schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:46:
[...]
spoiler:Zij laat hem indirect weten dat hij die informatie moet geven door het gesprek aan de telefoon want dat is een resultaat van de informatie die hij haar geeft. Dat zij verbaasd reageerde kan ik mij zo niet voor de geest halen.
IMDb: 9.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Sja John wick staat voor mij op eenzame hoogte kwa actie films. Goeie actie en een intrigrerende setting. Deel 2 probeert dit te verbeteren maar schiet wat mij betreft wat door, en verliest daarmee nogal aan geloofwaardigheid. Toch is het zeker kwa actie scenes nog steeds een prima film, doet wat denken aan jaren 80 hongkong stijl. En zeer duidelijk R Rated | |
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ah gelukkig, ik was al bang dat het een boek was gewordenheuveltje schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:41:
[...]
Toch is het zeker kwa actie scenes nog steeds een film
/edit: Ah, geninja-edit, nu lijk ik een idioot
[ Voor 12% gewijzigd door Coocoocachoo op 14-02-2017 11:33 ]
Haha, sterkteVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:57:
[...]
Ja, mooie ben jij. Heb ik echt 2 uur zitten prullen met de schema's van de bioscopen om voor dinsdag een optimale film marathon voor mijzelf te creeeren, kom je met deze review en bedenk ik me dat ik T2 Trainspotting vergeten ben mee te nemen.
Maar hij staat nu op de planning, ben benieuwd. Komende week ga ik naast T2 Trainspotting ook naar a cure for wellness, lego batman, spokenjagers, xxx en john wick 2
A Cure for Wellness klinkt interessant, ik denk dat ik daar ook wel heen ga. Hij is zelfs in XD hier. Lego Batman zal ik waarschijnlijk niet zien, al heb ik sinds xXx (b-b-b-bad to the bone) wel weer zo'n 2D-bril.
Verwijderd
5 is wel te doen als je goed geslapen hebt, dat is wel een vereiste. Ik geniet wel van zo'n lekker dag voor mijzelf. Even quality time voor mijzelf. En tussen de films maak ik snel reviews die ik hier post.Ample Energy schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:41:
maar ik moet niet denken aan de hoeveelheid koffie die ik nodig ga hebben bij 5 of zelfs 6 films
Waar kopen jullie eigenlijk de 2d brillen die het 3d beeld omzetten naar 2d? Ik zit op bol.com te kijken,maar zie ze niet en in de bios heb ik ze ook nooit gezien? Of is dit een goed adres? http://www.2dbril.nl/
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 18:27 ]
Arrival (2016) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Ik was al lang van plan deze film te gaan kijken maar het kwam er nooit van, toch blij dat ik hem gezien heb. Erg moeilijke film om een review van te schrijven omdat ik niks wil verklappen. Leuk en erg mooi om te zien hoe de mensheid zo voorzichtig omgaat met first contant en wat dit met zich meebrengt. Ook fijn dat er eindelijk een goede film is die "realistisch" aangeeft hoe moeilijk first contant wel niet zal zijn, voornamelijk door de barrière in communicatie. Een nadeel hiervan is hoe er toch nog wat plotholes in het verhaal zitten, die deze gebruiker van IMDb naar mijn mening goed aankaart, alhoewel ik het zelf een veel minder probleem vond dan hem. Normaal hou ik niet zo van langzame films maar voor deze maak ik een uitzondering. In deze film zorgde de snelheid er niet voor dat de spanning minder werd, maar juist meer. De belichting, standpunten, muziek, alles, zorgde voor een goed vervreemdend en buitenaards gevoel bij het zien van het ruimteschip, zonder onnatuurlijk of buitengewoon "artistiek" over te komen. De twist op het einde was ook creatief en erg leuk, maar zelf vond ik dat ze te lang erop door bleven gaan. Als laatste en meest belangrijkste punt vind ik het ook dat de spanning er goed in bleef. In de eerste helft zat de spanning erin, waarna het weer rustig werd waarna de laatste helft ook vol met spanning zat. Een gebalanceerde en goede opbouw. Een aanrader! | |
From Dusk Till Dawn (1996) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: R Wat een film. Een vriend zette hem op zonder dat ik wist waar hij over ging, dus ik werd compleet (aangenaam) verrast door de ware aard van de Mexicanen in de bar. Voetnoot: Tarantino moet soms een beetje zijn voet fetish in toon houden | |
Suicide Squad (2016) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Wat een verschrikkelijke rotfilm was dit zeg. Ik merkte bij vorige superheldenfilms dat ze allemaal proberen te verrassen en nieuw te blijven door gewoon meer helden (schurken) in een film toe te voegen (kijk maar naar Marvel) met de onbetwiste gedachte: 5 keer meer mensen met superkrachten maakt de film 5 keer zo goed. Ja niet dus, 5 keer zo slecht is al te positief voor deze film. Ik ben an sich al geen grote fan van superhelden, maar bij Marvel (bijv. Captain America) geef ik nog iets om de personages, hierbij maakte het me echt geen fuck uit of iedereen dood ging of niet, geen enkele schurk was interessant te noemen. Als iedereen uniek is steekt niemand er ook bovenuit. Maar onderuit steken is ze wonderbaarlijk genoeg wel gelukt. Van meerdere leden van de Suicide Squad wist ik de naam geeneens, ook al heb ik de film uitgekeken. Die australiër met zijn boemerang (serieus ja) was compleet verwerpelijk, maar dat gevoel had ik eerlijk gezegd bij iedereen. spoiler: Het verhaal zelf is ook geeneens waard om woorden aan vies te maken. De film heeft meer gaten in het plot dan Spongebob, maar dat kon je wel aan zien komen. En ik weet niet wat er met de joker gebeurt is.een lid ging zelfs meteen dood, wie of wat hij was is nog steeds een raadsel, ik noem hem maar figurant#1 Een leuk detail is wel dat het echt overduidelijk is dat Harley Quinn (met name haar kont) buitenproportioneel veel schermtijd kreeg. Ik keek deze film met dezelfde vriend als waarmee ik From Dusk till Dawn keek en na een tijdje gingen we met elkaar gokken hoe lang het zal duren voordat de camera weer volledig op haar achterwerk focust. Subtiel is anders. De reden dat we toch deze film keken was omdat superheldenfilms over het algemeen niet geweldig zijn maar wel snel wegkijken, waarbij het niet erg is als je constant aan het praten bent of afgeleid bent. De actie en special effects in deze soort films maken het leuk. Maar zelfs de actie vond ik statisch en nep overkomen. De neon effecten waren ook verschrikkelijk om aan te zien. De muziek was daarentegen wel leuk. Maar aub kijk deze film niet | |
[ Voor 50% gewijzigd door markdm op 14-02-2017 23:40 ]
Bij die laatste heb ik poosje terug in 2D clip on besteld. Werkt prima.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:39:
[...]
5 is wel te doen als je goed geslapen hebt, dat is wel een vereiste. Ik geniet wel van zo'n lekker dag voor mijzelf. Even quality time voor mijzelf. En tussen de films maak ik snel reviews die ik hier post.
Waar kopen jullie eigenlijk de 2d brillen die het 3d beeld omzetten naar 2d? Ik zit op bol.com te kijken,maar zie ze niet en in de bios heb ik ze ook nooit gezien? Of is dit een goed adres? http://www.2dbril.nl/
Great wall had beter kunnen zijn, duidelijk te zien dat er heel veel geknipt is om ook het 'westerse' publiek aan te srpeken. Begon redelijk, maar zwakte door het geknip nogal snel af.
Resident Evil... tja Wat ik ervan kon zien was.. erg... slecht... maar de shots wisselden zo snel af dat het gewoon niet prettig was om te kijken eigenlijk. achteraf hadden we beter gewoon weg kunnen gaan maarja

Verwijderd
Mijn recensie van Hacksaw Ridge met een hoog cijfer iets dat ik niet zo snel geef voor een speelfilm. Je zal niet teleurgesteld worden in de film als je een oorlogsfilm verwacht met een verhaal i.p.v. alleen maar schiet en een hoop geschreeuw scenes.miicker schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:38:
Deze film staat ook op mijn lijstje, thanks voor je review, ben wel benieuwd naar deze film
In mijn review van Arrival deel ik je mening dus terwijl ik juist de film niet van tevoren zag als een veredelde ID4 o.i.d. maar een film met wat meer 'verhaal'= diepgang. Nou...dat vond ik er ook niet in.Wel grappig dat de meningen over deze film zo uiteenlopen. Ik vond de film juist enorm voorspelbaar. Ik keek het met een vriend samen en hij vond hem ook voorspelbaar en beide vonden we er niet veel aan
Triple 9 (2016) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R Geen flauw idee van tevoren wat voor film het was dan dat het wel spannend klonk qua titel en toen ik de eerste actie-scene's zag tijdens de te gehouden bankoverval, had ik het gevoel naar scenes te kijken die ik uit andere soortgelijke films eerder had gezien, maar dan weer net ietjes 'militaristischer' (taktischer) dan in de andere films zoals een "Heat". De film zakt vind ik na de openingsscènes een beetje in vanwege de te lange dradige dialogen, maar neemt halverwege weer toe waardoor de film zijn vaart en goede verhaallijn behoud. Het einde van de film doet je denken aan het gezegde: "what goes around,comes around and somebody else always has the last laugh." Leuke eye-candy in de film is het korte optreden van de bloedmooie Israelische actrice/ model Gal Gadot die we vooral kennen van de laatste Fast & Furious films. Kortom beter dan "Heat" maar minder dan "Inside Man". | |
Kijk, dat is dan wel weer leuk. Deze film is door heel veel mensen zo de grond in getrapt dat mijn verwachtingen bijzonder laag waren. Met die verwachtingen in het achterhoofd vond ik de film best geinig. Domme actie, geen verhaal, Margot Robbie, Cara Delevingne, een nieuw dieptepunt van de carrière van Will Smith. Prima film voor als je niet wilt nadenken.markdm schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:11:
<knip>
Suicide Squad
Maar aub kijk deze film niet
<knip>
In diezelfde sessie ook Warcraft en Underworld: Blood Wars gezien. Warcraft was dankzij wederom lage verwachtingen en mijn verleden met WoW best vermakelijk. Over Underworld: Blood Wars kan ik kort zijn: overbodige film die niet gemaakt had hoeven te worden. Van deze drie films is dit met enige afstand de minste wat mij betreft.
Zelf ging ik ook met die mentaliteit de film in, zonder hoge verwachtingen. Maar zelfs zonder na te denken stelde hij zo veel teleur, daarom ook de zo negatieve review.Gaius schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:51:
Kijk, dat is dan wel weer leuk. Deze film is door heel veel mensen zo de grond in getrapt dat mijn verwachtingen bijzonder laag waren. Met die verwachtingen in het achterhoofd vond ik de film best geinig. Domme actie, geen verhaal, Margot Robbie, Cara Delevingne, een nieuw dieptepunt van de carrière van Will Smith. Prima film voor als je niet wilt nadenken.
Shutter Island (2010) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 138 min | MPAA: R Gisteravond Shutter Island voor de eerste keer gezien op aanraden van wat collega's en vrienden en ik moet zeggen: hij viel me niet tegen! De (grote) hoeveelheid plotwendingen maken het een zeer interessante film. Uitstekende acteerprestaties ook van Di Caprio. Het (open) einde is erg interessant. Nadien heb ik me even ingelezen over de verschillende interpretaties van het einde en m.i. spoiler: kiest hij moedwillig voor zijn tripje naar de vuurtoren omdat hij niet met de gedachte kan leven dat hij toch zijn vrouw om het leven heeft gebracht | |
Inception (2010) | ![]() |
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13 Afgelopen weekend voor het eerst de veelgeprezen film Inception gezien en al mijn verwachten zijn waargemaakt. Wat een film! Hier had Di Caprio inderdaad een Oscar voor moeten krijgen. | |
De volgende op het programma is Django.
[ Voor 22% gewijzigd door VeeGee op 15-02-2017 13:08 ]
IMDb: 9.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Deel 1 was erg leuk, grotendeels door de hoge mate van realistische actie en de juiste mix van actie en humor. Deel 2 schiet een beetje te ver door naar mijn idee. De humor is nogal absurd (wat op zich niet slecht hoeft te zijn), maar als je je tijdens actie scenes gaat vervelen dan doet de film toch iets fout. Ik kreeg het gevoel dat de actie scenes onnodig opgerekt werden. Nog steeds moet John om de haverklap herladen of van wapen wisselen, maar op andere punten is de geloofwaardigheid toch wel behoorlijk weggezakt helaas. Waar ik deel 1 volgens mij een 8 heb gegeven, blijft deze op een 6,5 steken. Deel 1 kun je rustig 3x kijken zonder dat het saai wordt, deel 2 geeft mij niet direct het gevoel dat ik hem nog eens wil zien. Wat mij beteft mag het bij 2 delen blijven, tenzij ze met een derde deel weer teruggaan naar wat deel 1 zo goed maakte. Vrijdag is Rings aan de beurt, en zondag waarschijnlijk Trainspotting 2. | |
Beiden briljante films!VeeGee schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:05:
De laatste tijd ben ik even een inhaalslag aan het maken met een aantal goede (subjectief, I know) films.
Shutter Island (2010) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 138 min | MPAA: R Gisteravond Shutter Island voor de eerste keer gezien op aanraden van wat collega's en vrienden en ik moet zeggen: hij viel me niet tegen! De (grote) hoeveelheid plotwendingen maken het een zeer interessante film. Uitstekende acteerprestaties ook van Di Caprio. Het (open) einde is erg interessant. Nadien heb ik me even ingelezen over de verschillende interpretaties van het einde en m.i.spoiler:kiest hij moedwillig voor zijn tripje naar de vuurtoren omdat hij niet met de gedachte kan leven dat hij toch zijn vrouw om het leven heeft gebracht[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10 Genereer je eigen UBB code review
Inception (2010) [afbeelding] IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13 Afgelopen weekend voor het eerst de veelgeprezen film Inception gezien en al mijn verwachten zijn waargemaakt. Wat een film! Hier had Di Caprio inderdaad een Oscar voor moeten krijgen.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
De volgende op het programma is Django.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Ben jij dan iemand die een rugzakje bij zich heeft volgepropt met drank en lekkers,eventueel wat hij mist ter plekke koopt en dan van zaal naar zaal strompelt en al begint om 12:00 uur in de middag zonder het cinema-complex te verlaten en er pas om 00:00 in de avond uitkomt?Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:57:
Ja, mooie ben jij. Heb ik echt 2 uur zitten prullen met de schema's van de bioscopen om voor dinsdag een optimale film marathon voor mijzelf te creeeren, kom je met deze review en bedenk ik me dat ik T2 Trainspotting vergeten ben mee te nemen.
Arrivalvanaalten schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:43:
spoiler:dan moet zij in het verleden aan hem hebben laten weten dat hij haar in de toekomst zijn telefoonnummer moet geven enzo. En daarbij reageerde ze in eerste instantie niet-begrijpend, verbaasd, toen hij haar aansprak en z'n nummer gaf.
Dus ik snap dat het voor jou allemaal logisch en duidelijk is, dat tijd-spelletje, maar ik blijf problemen houden met cirkelredeneringen.
[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 17-02-2017 06:54 ]
Aardige film, lang, maar tempo lag goed, had maar 1 keer het gevoel dat tempo wat lager lag.
Film krijgt over algemeen slechte reviews, en ik snap wel waarom. Zelf vond ik het einde ook wel afbraak doen aan de rest eerlijk gezegd.
Dat de film verder gaat om te onthullen dat de dokter de baron is en Hannah inderdaad zijn dochter is had niet perse gehoeven. Dat hadden ze open kunnen laten door de flm te laten eindigen op het genoemde moment.
Dat de dokter de Baron is had ik al door bij het zien van de foto en in de scene dat Lockhart de ketting pakt van de standaard.Maar het hoe en waarom maakte het nog wel boeiend genoeg om verder te kijken
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.