Overzichtje van vandaag
Jackie
Mee begonnen in de ochtend, man man man wat een zware film op de zondagochtend. Meer dan uitstekend acteerwerk, maar het is een gifzwart drama, pffff, ik kan me werkelijk geen moment bedenken dat dit een film is waar je even lekker voor gaat zitten. Een en al ellende, van de dood van Kennedy tot aan zijn begravenis, dat is het feitelijk. En dan de impact op zijn vrouw en de kinderen. Nou, gezellig...
3/10 geef ik hem omdat ik dit echt te zwaar vind, acteerwerk e.d. is wel uitmuntend hoor, maar absoluut niet mijn type film.
Their finest
Vervolgens their finest met erg leuk acteerwerk, een leuk verhaal, soms wat droevig, maar ook veel leuke momenten en een klein beetje humor. Bill Nighy is fantastisch.
6/10 omdat het wederom niet echt mijn type film is.
The great wall
Vervolgens deze gezien. In een dolby atmos zaal met 4k beeld. En damn, wat is dit een vette vette athmos film. Het verhaal is niet zo boeiend, maar de effecten en het geluid, bizar goed. Halverwege de film ontploffingen waardoor letterlijk de stoelen in de zaal aan het trillen waren en als de monsters boven de gangen rondrennen waarin de hoofdpersonen zich bevinden is gewoon levensecht door dat athmos geluid met al die boxen boven je hoofd. Echt wererlds, ook erg mooie uniformen en de capes die waaien en de manen op de hoofdbeschermers, pure Japanse game stijl. Heerlijk.
8/10 omdat het verhaal wat slap is. Maar de actie scenes, petje af hoor. De grote battles uit Lord of the rings zijn echt een klasse lager. De techniek om dit soort veldslagen met miljoenen beesten realistisch te krijgen is fantastisch, in de nieuwe resident evil zie je het, maar dit, wat een klasse. Pure mannenfilm, heerlijk. Must see voor elke man en proeer een athmos bioscoop, het is het waard.
Hidden figures
Tot slot their finest. Waargebeurd verhaal over 3 vrouwen die voor Nasa werken in de tijd dat je nog een scheiding had tussen blanke mensen en donkere mensen. Steengoed, echt steengoed. Kevin Costner heeft zijn haar geblondeerd wat ik niet echt goed vond staan en Jim Parsons (big bang theory) in een serieuze rol is echt wennen, maar als je dat even kan vergeten is het een puur meesterwerk in mijn ogen.
Ik ga hem nog een keer bekijken ,maar momenteel staat deze op nummer 1 van de lijst met beste films die ik ooit gezien heb. Een nieuwe nummer 1 voor mij, Het is 17 jaar geleden dat ik voor het laatst een film op nummer 1 heb gezet. De reacties in de zaal waren ook fantastisch. Mooie en droevige momenten volgen elkaar heerlijk op, de hele zaal leefde mee, de hele omwenteling in Amerika zit erin, het is waargebeurd, gewoon een heerlijke film waar je echt een fijn gevoel aan overhoud.
10/10 voor mij, wat een genot.
Wellicht stel ik het voor mijzelf nog een keer bij, ik heb het boek gekocht waar de film op gebasseerd is en ik ga meer lezen over deze drie vrouwen omdat het verhaal gewoon echt machtig interessant is. En laten we wel wezen, er zit een supergave IBM in en dat alleen al is genieten als tweaker.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 05-02-2017 23:49
]