Brimstone krijgt toch wat lager dan een 8,2. Even iets laten bezinken en het blijft een knappe film, maar als ik kijk naar andere films die een ~8 krijgen van mij dan is Brimstone toch iets minder. 7,8.
Een systeem voor cijfers heb ik niet echt. Meer referentiepunten. Het is een lastig iets om "iets" een cijfer te geven.
Ik heb 3 films die ik als "het beste" beschouw. 2001: A Space Odyssey, There will be Blood en Inglourious Basterds. There will be Blood krijgt daarvan (nu) de hoogste waardering, namelijk een 9,4. 2001 en Inglorious Basterds zitten daar net onder met een 9. Dit zijn films die een indruk op mij hebben gemaakt die ik nooit zal vergeten. Ik zal nooit vergeten wanneer ik de films voor het eerst heb gezien en hoe ik ze heb ervaren.
Dan kom je in het 8'en segment. Hier vindt je Nolan zijn films. Dark Knight krijg bijvoorbeeld een 8,8. Inception aanvankelijk ook wel zoiets maar is toch afgezakt naar een 8,5 en the Prestige is juist gestegen naar een 8,7. La La Land past ook goed in dit hoge segment en is een film die ik erg hoog waardeer.
Ik doe dit zo even beetje uit mijn hoofd dus er zijn vast films waar ik enorm van heb genoten (Nightcrawler bijvoorbeeld) die ik nu niet opnoem, maar als je dus wilt weten waarom iets een 8,8 of 8,3 zou zijn dan komt het omdat ik niet zozeer naar een cijfer refereer, maar naar een andere film die een bepaald cijfer heeft gekregen.
Voor mij iets niets een 10 en niets een 1. In een film zitten genoeg aspecten om kleine puntjes op of af te trekken

.