Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 281 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 11:59
Assassin's Creed (2016)Assassin's Creed (2016)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Heerlijke film, als je ook fan bent van de games. Je moet eerlijk gezegd ook wel de games gespeeld hebben om een beetje achtergrond te weten.
spoiler:
Vooral de achtergrond met de assassin's en de templars is wel handig want dit wordt pas veel later in de film bekend gemaakt. Verder had er iets meer backstory mogen zijn van Callum zelf.

Hoop zelf nog op een vervolg, maar ligt denk ik vooral aan hoeveel deze film gaat opbrengen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Xbox: Virgo Mossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:10
Salvatron schreef op woensdag 14 september 2016 @ 05:25:
Tom Hanks heeft grijs haar, we worden allemaal een dagje ouder.
Hij had grijs haar omdat de piloot die hij vertolkte dat had. :D

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3a/Chesley_Sullenberger_honored_crop.jpg/220px-Chesley_Sullenberger_honored_crop.jpg

Ik vond het een goede film, je zit toch met kippenvel te kijken als er door de cabine geroepen wordt "Head down, brace for impact" en dan continue. Ik vond het wel zorgwekkend om te zien hoe makkelijk piloten veroordeeld kunnen worden voor wat ze gedaan hebben. Het is dat ze de onderzoekers tegen konden spreken anders waren ze mooi de wereld in gegaan als de piloten die gefaald hadden.

spoiler:
Ook in de simulator hadden ze 17(!) pogingen nodig om succesvol te landen (terwijl ze wisten wat er gebeurden), terwijl je er in het echt maar 1 hebt. 8)7

Ik geef de film een 8/10.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:28:
Inferno (2016)[afbeelding]
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
In 1 woord ...... waardeloos! Ik ben toch wel een beetje klaar met Hanks, maar wat speelt hij hier een suffe drol die weer eens alle raadseltjes altijd oplost. Kunnen ze bij Wie is de Mol nog wat van leren. Zo voorspelbaar dat ik blij was dat hij afgelopen was.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]3 / 10
Helemaal mee eens. Ik heb 'm een tijd geleden ( als in oktober 2016 ofzo) gezien en na 30 minuten afgezet terwijl vooraf niet eens wist wat ik kon verwachten. Blijkt dus dat het meer een vervolg is op die andere film die indertijd zo opgehemeld werd en wel The Da Vinci Code en die ik ook maar zo zo vond en vooral te langdradig en omslachtig als film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 09:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:24:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb 'm een tijd geleden ( als in oktober 2016 ofzo) gezien en na 30 minuten afgezet terwijl vooraf niet eens wist wat ik kon verwachten. Blijkt dus dat het meer een vervolg is op die andere film die indertijd zo opgehemeld werd en wel The Da Vinci Code en die ik ook maar zo zo vond en vooral te langdradig en omslachtig als film.
:F :F

Dat je dat niet wist is natuurlijk wel erg.... onhandig. Als je de Da Vinci code niets vond dan had je hier dus gewoon niet naartoe moeten gaan.

Ik vond hem wel vermakelijk maar het grootste probleem vond ik het einde wat totaal anders (en minder indrukwekkend) was dan het boek.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31
De Da Vinci code vond ik nog wel ok. Angels & Demons verneukte alweer totaal het verhaal uit het boek en alles werd tot in den treuren "uitgelegd". Inferno was helemaal het toppunt met dat einde.

En toch blijf ik de films kijken, aangezien ik de boeken gewoon erg interessant vindt :) Ik vind het echt jammer dat The Lost Symbol niet afgemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-Matt schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:19:
Gister op aanraden van een vriendin deze film gekeken:

IMDB: En man som heter Ove (2015)

En wow, echt de mooiste film die ik ooit heb gezien, kan hem iedereen aanraden (tenzij je dood bent van binnen, dan doet dit niet veel bij je ;) )
Bedankt voor de tip! Altijd leuk, aanraders die niet horen tot het bekende werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:24:
[...]

Komt door Hanks. Die moet gewoon stoppen met acteren. Captain Philips en Bridge of Spies vond ik ook niks, terwijl daar de verhaallijn niet slecht was. Hij speelt de laatste tijd altijd het neutrale saai sprekende mannetje waardoor je bijna in slaap valt. Sully ga ik niet eens meer bekijken. Heb daarover een 1/2 jaar geleden een docu gezien en verwacht dat die spannender was. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Ach, soms heb je gewoon totaal niks met bepaalde acteurs of actrices ... Zo heb ik een bloedhekel aan melissa McCarthy, je weet wel, die dikke uit Spy of de nieuwste Ghostbusters. Die kan niks anders dan "oeps, ik ben dik en val dus ik ben grappig omdat ik weet dat ik dik ben en daarom val haha".

Verder kan je haar in elke film vervangen voor een natte dweil en de film wordt er niet minder om.

Echter, er zijn zat mensen die haar helemaal geweldig vinden, maar zodra zij in een film zit, dan kan die film voor mij al bijna geen voldoende meer krijgen ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:56

Niku

Alagaesii

Dreanor schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:24:
Ach, soms heb je gewoon totaal niks met bepaalde acteurs of actrices ... Zo heb ik een bloedhekel aan melissa McCarthy, je weet wel, die dikke uit Spy of de nieuwste Ghostbusters. Die kan niks anders dan "oeps, ik ben dik en val dus ik ben grappig omdat ik weet dat ik dik ben en daarom val haha".
Ik vind haar ook echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 22:53
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:54:
Iemand die titanic hier in 3d heeft gezien? Is dat te doen? Zag dat hij in februari een paar keer gaat draaien ivm een oscarmaand bij pathe en mijn vrouw is weg van die film. Heeft hem drie keer gezien in de bios toendertijd. Zelf vind ik de film niet echt mijn smaak en hij duurt ook nog eens meer dan drie uur.

Nu heb ik veel voor mijn vrouw over, maar 3+ uren naar een zoetsappige film in slechte 3d kijken is wel een aanslag op mijn ogen.

Ik hoor dus graag een ervaring over de 3d. Is dat te doen of de bluray maar weer eens aanzetten thuis?
Ik heb de 3D versie van Titanic enkele jaren terug samen met mijn vrouw in de bios gekeken. De film zelf vind ik nog steeds super en het voelt absoluut niet gedateerd aan. Echter vond ik de meerwaarde van 3D wel meevallen.

spoiler:
Eén scene, in het begin wanneer een robot het wrak van de Titanic aan het verkennen is, en ze bij het motorcompartiment aankomen en de robot opeens naar beneden keek, alleen toen vond ik het 3D aspect echt tot zijn recht komen. Oh ja, tijdens die scene drijft er nog wat gruis in het water. Ook dat zag er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:34:
[...]

Heb je een systeem voor die cijfers? Waarom een 8,2 ipv een 8?
Brimstone krijgt toch wat lager dan een 8,2. Even iets laten bezinken en het blijft een knappe film, maar als ik kijk naar andere films die een ~8 krijgen van mij dan is Brimstone toch iets minder. 7,8.

Een systeem voor cijfers heb ik niet echt. Meer referentiepunten. Het is een lastig iets om "iets" een cijfer te geven.

Ik heb 3 films die ik als "het beste" beschouw. 2001: A Space Odyssey, There will be Blood en Inglourious Basterds. There will be Blood krijgt daarvan (nu) de hoogste waardering, namelijk een 9,4. 2001 en Inglorious Basterds zitten daar net onder met een 9. Dit zijn films die een indruk op mij hebben gemaakt die ik nooit zal vergeten. Ik zal nooit vergeten wanneer ik de films voor het eerst heb gezien en hoe ik ze heb ervaren.

Dan kom je in het 8'en segment. Hier vindt je Nolan zijn films. Dark Knight krijg bijvoorbeeld een 8,8. Inception aanvankelijk ook wel zoiets maar is toch afgezakt naar een 8,5 en the Prestige is juist gestegen naar een 8,7. La La Land past ook goed in dit hoge segment en is een film die ik erg hoog waardeer.

Ik doe dit zo even beetje uit mijn hoofd dus er zijn vast films waar ik enorm van heb genoten (Nightcrawler bijvoorbeeld) die ik nu niet opnoem, maar als je dus wilt weten waarom iets een 8,8 of 8,3 zou zijn dan komt het omdat ik niet zozeer naar een cijfer refereer, maar naar een andere film die een bepaald cijfer heeft gekregen.

Voor mij iets niets een 10 en niets een 1. In een film zitten genoeg aspecten om kleine puntjes op of af te trekken :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

En wow, echt de mooiste film die ik ooit heb gezien, kan hem iedereen aanraden (tenzij je dood bent van binnen, dan doet dit niet veel bij je ;) )
Dan zal je Aloys ook wel goed vinden, heeft een zelfde soort thema/sfeer. IMDB: Aloys (2016)/

Niet meteen erachteraan kijken maar over een tijdje of zo want volgens mij gaan ze teveel op elkaar lijken als je hem meteen gaat kijken.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:54
Angeloonie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:30:
[...]

:F :F

Dat je dat niet wist is natuurlijk wel erg.... onhandig. Als je de Da Vinci code niets vond dan had je hier dus gewoon niet naartoe moeten gaan.

Ik vond hem wel vermakelijk maar het grootste probleem vond ik het einde wat totaal anders (en minder indrukwekkend) was dan het boek.
Wat mij betreft komt dit omdat IMDB totaal niet duidelijk is wat eventuele prequels en sequels zijn van een film. Het bestaat wel, alleen ergens verstopt bij `Connections`. Bij sommige sequels is het aan de titel ook niet af te lezen dat het een sequel is, dus jammer dat IMDB daar niet duidelijker in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:31

Mad-Matt

TheDoctor#2181

enchion schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:29:
[...]

Dan zal je Aloys ook wel goed vinden, heeft een zelfde soort thema/sfeer. IMDB: Aloys (2016)/

Niet meteen erachteraan kijken maar over een tijdje of zo want volgens mij gaan ze teveel op elkaar lijken als je hem meteen gaat kijken.
Thanks, ik zet hem in m'n lijst.
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:00:
[...]

Bedankt voor de tip! Altijd leuk, aanraders die niet horen tot het bekende werk.
Graag gedaan, ik heb hem ook doorgekregen, was enorm verrast. Zo blijkt dat er een hoop goeds uit andere hoeken komt

[ Voor 27% gewijzigd door Mad-Matt op 23-01-2017 21:48 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 11:54
Zijn er ook nog mensen die naar Lion zijn geweest of Manchester by the sea?
Of loopt iedereen alleen bij Pathé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 07:20

Net even een trailer bekeken en in de watchlist gezet, bedankt voor de tip. Nu wachten op Film1 of Netflix :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Harribo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:18:
Nu net gezien ;)

Manchester by the Sea (2016)Manchester by the Sea (2016)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama | Runtime: 137 min | MPAA: R
Erg deprimerende, maar tevens zeer humoristische film. Gaat over een wat depressieve man die uit het niets de voogdij over zijn neefje krijgt. Hier is hij echter niet op voorbereidt en dit zorgt voor leuke woordenwisselingen.

Casey Affleck (broertje van Ben) speelt deze depressieve man zeer goed. Zijn blikken overtuigen en maken de film. De rest van de cast is ook zeer goed en dit in combinatie met een zeer goed script zorgt voor een erg vermakelijke film!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Vergelijkbare films:

The Squid and the Whale
The Fundamentals of Caring

[ Voor 4% gewijzigd door Sydney08 op 23-01-2017 22:50 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:20:
[...]

Net even een trailer bekeken en in de watchlist gezet, bedankt voor de tip. Nu wachten op Film1 of Netflix :)
Jij bent echt netjes. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

xXx: Return of Xander Cage (2017)xXx: Return of Xander Cage (2017)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Deel 1 is 1 van mijn guilty pleasures, leuke steken naar james Bond, en "held tegen wil en dank" Xander. Maar deze sloeg wat mij betreft de boot mis. Een team wat me totaal niet boeide, Diesel is gewoon geheim agent, en waar deel1 nog allerlei knipogen naar de standaard actie cliche's doet, volgt dit deel ze gewoon allemaal 1 voor 1 op.

spoiler:
en dat vuurgevecht van het team op het einde duurde ook gewoon VEEL te lang :(

Al met al vond ik hem nogal matig.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Spacey23 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:31:
[...]

Nu net gezien ;)

Manchester by the Sea (2016)[afbeelding]
Erg deprimerende, maar tevens zeer humoristische film. Gaat over een wat depressieve man die uit het niets de voogdij over zijn neefje krijgt. Hier is hij echter niet op voorbereidt en dit zorgt voor leuke woordenwisselingen.

Casey Affleck (broertje van Ben) speelt deze depressieve man zeer goed. Zijn blikken overtuigen en maken de film. De rest van de cast is ook zeer goed en dit in combinatie met een zeer goed script zorgt voor een erg vermakelijke film!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10

Vergelijkbare films:

The Squid and the Whale
Jammer, draait alleen in Den Haag en Amsterdam (Pathe). Dan moet ik naar Forum Images, maar dan kost het weer 7,50 terwijl ik een Pathe pas heb ;( meh.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Spacey23 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:31:
[...]

Nu net gezien ;)

Vergelijkbare films:

The Squid and the Whale
Dank!
Dus hij beviel wel :-)

Laatste tijd schijnen er veel goede films in forum Images te draaien in Groningen.
Dat is ook wel eens anders geweest.
Als ik de imdb afga de ene topper na de andere.
Vind het een verademing naast de standaard Amerikaanse Pathé films.

Heb The Salesman al gemist helaas misschien dat ik deze nog kan mee pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 11:04
Al sinds de eerste AC game fan de franchise. Hier moest ik dus ook heen! Had al gelezen dat deze erg slecht werd ontvangen maar ik heb genoten van de film! Het zou wel handig zijn als er voor degene die het spel niet gespeeld hebben, een soort backup verhaal is.

De film wordt niet traag en de zeer mooie nodige visuele effecten (flyovers) zitten ook in de film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Er draaien nu wel veel mooie (kleinere) films. Silence van Scorsese wil ik ook nog zien, maar weet nog niet wanneer ik daar aan toe kom.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Voor de liefhebbers van de gameserie een feest van herkenning vermoed ik. Voor iemand zoals mijzelf die de games niet uitvoerig heeft gespeeld blijft er niet veel over dan een min of meer standaard actiefilm met mooie visuals maar ook een aardig rechtlijnig plot met de nodige dooddoeners. Al met al prima hersenloos vermaak voor in de bioscoop maar zeker geen hoogvlieger. De film hint duidelijk naar een vervolg maar die mag men wat mij betreft achterwege laten.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:09:
Er draaien nu wel veel mooie (kleinere) films. Silence van Scorsese wil ik ook nog zien, maar weet nog niet wanneer ik daar aan toe kom.
Is me ook opgevallen, ik ga vrijdag een dagje bioscoop pakken en probeer 2 kleinere films mee te pakken. Maar het kriebelt ook weer om naar la la land te gaan nu de oscarnominaties bekend zijn geworden en ik denk: eigenlijk moet ik die nog een keer zien nu het nog kan. 14 Nominaties, tof zeg voor zo'n film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:37:
[...]

Is me ook opgevallen, ik ga vrijdag een dagje bioscoop pakken en probeer 2 kleinere films mee te pakken. Maar het kriebelt ook weer om naar la la land te gaan nu de oscarnominaties bekend zijn geworden en ik denk: eigenlijk moet ik die nog een keer zien nu het nog kan. 14 Nominaties, tof zeg voor zo'n film.
La La Land verdient het ook. De kleuren spatten van het scherm, de chemie tussen de hoofdrolspelers ook, de film is emotioneel en kent geen standaard verhaal. Van mij mag hij de oscar wel winnen dit jaar!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:30:

Soms is het weleens goed om met een open mind iets te gaan zien zodat je niet bij wijze van al bevooroordeeld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-10 05:26
Ik heb laatst hacksaw ridge gezien.
1 van de beste films van de laatste tijd vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net op tweakers twitter iets erg erg tofs: er komt een oscar marathon aan, meer info willen ze nog niet geven. We moeten de website van pathe in de gaten houden. Kortom: aanrader! Was vorig jaar eind febuari en in te zien via deze link die het nu nog niet doet: https://www.pathe.nl/oscarweekend

Oh, wat heb ik zin in een oscarweekend marathon, ik heb wel zin om Arrival, Hacksaw Ridge en dan als toetje la la land nog eens te zien in de laser zaal van zwolle , alle nominaties voor wie het nog niet wist : http://www.elle.nl/lifest...e-nominaties-zijn-binnen/

Kan ik dan mooi la la land zien, al ga ik vrijdag er nog een keer heen gewoon omdat het kan :P

Zaterdag ga ik even flink schade inhalen, maar liefst naar 6 films, al moet ik even zien of ik film 6 ga redden (xxx in 3d en wellicht heb ik dan vierkante ogen). Ben wat ziek geweest en druk op het werk, ik moest nog 10 films zien die nu in de bios draaien. Het is trouwens erg lastig nu een schema te maken omdat elke dag wel 10 keer die stuntman film draait. Daardoor is patriots day gewoon niet mogelijk in mijn schema en storm ook niet (komen soms een hele dag niet en dan weer op een heel lastig tijdstip). Wel mooi dat stuntman het zo goed doet kennelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
6 films op 1 dag?!? Haha, ik vind het knap als je dat gaat lukken. Heb er wel een keer 4 gezien, maar had toen flink last van een sugar rush na al die drop die ik alleen maar at.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De 6e is wat problematisch, xxx wat al niet supergoed is en ook nog eens 3d en om 00:50 afgelopen, denk dat het er vijf worden.

Week erop is het pathé pac festival op zondag en dat zijn er ook 5. Vrijdag pak ik la la land nog mee, heb ik 11 of 12 films in twee weken te pakken.

Beetje veel, maar ben drie weken ziek geweest, even wat inhalen. En hierna heb ik het twee maanden erg druk met de studie die ik voor het werk doe, dus ik pak even tijd voor mijzelf.

Doen mijn vrouw ook, ladies movie night vrijdagavond bij ons thuis, ik mag vanaf 20.00 niet meer beneden komen (omdat ik het nooit kan nalaten over de film te kletsen en dat irriteerd al die meiden ontzettend, ik ben meestal ook niet zo positief over 50 shades of grey en bridget jones en rokjesdag)...

Ik eet voornamelijk brood en wat appels. Geen fris of suiker, ook geen koffie. Water drink ik meestal. Als ik aan de lollys ga of ga snoepen, dan is net lastig. En ook zo min mogelijk 3d films, daar word ik draaierig van als ik er meer op een dag kijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
Grotbewoner schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 00:27:
Net Brimstone gezien, vond hem eigenlijk vooral saai. Dd structuur van het verhaal is zo dat je twee keer terug in de tijd gaat en dus ongeveer weet wat er gaat gebeuren in deze stukken (niet zo veel). Je zit dus de halve film on het verleden terwijl je weet wie het gaat overleven. Dat voelt als pretentieuze padding. De bad guy is ook veel saaier dan ik dacht in het begin. Ik had niet veel sympathie voor de meeste karakters, vooral omdat de hoofdpersoon een aantal kansen krijgt om het probleem op te lossen en de bad guy uit schakelen, maar dat doet niet doet door haar emoties. Voor Harrington geldt hetzelfde verhaal. Aan het einde van de film vond ik hem niet alleen saai maar ergerde de nodeloos langzame structuur, voorspelbare doden en het feit dat onze zogenaamde empowered vrouw nog steeds niet geleerd had om een pistool in het wilde westen te dragen. Kwam er halverwege pas achter dat Guy Pearce een Nederlands accent speelde, dat deed hij dus slecht. Ook historisch gezien klopte er een aantal dingen niet: iemand schiet met een geweer uit de tweede wereldoorlog in 1850, de Chinezen kunnen vrolijk meezuipen in de saloon terwijl ze enorm gediscrimineerd werden irl en hoeren leren klaarblijkelijk allemaal lezen en schrijven.

Om niet te veel te zeiken: de gruwelijke scènes waren inderdaad goed gruwelijk. Mijn vriendin vond hem erg goed. Smaken verschillen.
Heb 'm vandaag ook bekeken, denk dat ik een van de weinigen ben die het met je eens is.
Die film duurde echt veel te lang, begon mij steeds meer te ergeren aan de traagheid gedurende de film.
Rare dingen in het verhaal zoals je aanhaalde, Guy Pearce met een heel slecht accent, Jon Snow in de rol van Jon Snow... Aan het einde opeens een heuse plottwist, die dan wel weer in hoog tempo wordt afgeraffeld.

Geen idee of ze subsidie hebben kunnen binnen slepen met die Nederlandse zinnetjes en accenten, maar dat kwam erg geforceerd in het verhaal verwerkt op mij over.

Ik ging de zaal uit met het gevoel alsof ik naar een te lang durende wannabe-Tarantino film had gekeken, die het op alle vlakken gewoon net niet was. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:07:
Het is trouwens erg lastig nu een schema te maken omdat elke dag wel 10 keer die stuntman film draait. Daardoor is patriots day gewoon niet mogelijk in mijn schema en storm ook niet (komen soms een hele dag niet en dan weer op een heel lastig tijdstip). Wel mooi dat stuntman het zo goed doet kennelijk.
Ron Goossens Low Budget Stuntman is 23 januari in premiére gegaan en pas vanaf 26 januari in de Pathé Bioscopen te zien (m.u.z. afgelopen avond 4 voorstellingen (2 in Pathé Arena, 2 in Pathé Tilburg). Of Ron Goossens het goed doet weten we dus nog niet.

Kennelijk heeft Pathé wel het vertrouwen erin dat de film het goed gaat doen, waarschijnlijk gebaseerd op de resultaten van de andere films van Steffen en Flip (New Kids Turbo was een echte hit en New Kids Nitro en Bros Before Hos gingen ook goed).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
P.K. schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:31:
[...]

Heb 'm vandaag ook bekeken, denk dat ik een van de weinigen ben die het met je eens is.
Die film duurde echt veel te lang, begon mij steeds meer te ergeren aan de traagheid gedurende de film.
Rare dingen in het verhaal zoals je aanhaalde, Guy Pearce met een heel slecht accent, Jon Snow in de rol van Jon Snow... Aan het einde opeens een heuse plottwist, die dan wel weer in hoog tempo wordt afgeraffeld.

Geen idee of ze subsidie hebben kunnen binnen slepen met die Nederlandse zinnetjes en accenten, maar dat kwam erg geforceerd in het verhaal verwerkt op mij over.

Ik ging de zaal uit met het gevoel alsof ik naar een te lang durende wannabe-Tarantino film had gekeken, die het op alle vlakken gewoon net niet was. :X
Tarantino mag blij zijn als hij niveau van Brimstone weet te evenaren in een western. Hateful 8 was een sof. Behalve die ene acteur die speelt dat hij Christopher Walz is, kon die wel.
;)

Dat Nederlands is hartstikke logisch. Zijn Nederlandse kolonisten. Dus dat accent mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Brimstone (2016)Brimstone (2016)
IMDb: 7.0 | Genre: Mystery, Thriller, Western | Runtime: 148 min | MPAA: R
Aangezien ik nooit Nederlands(talig)e films kijk is dit de eerste film van Martin Koolhoven die ik heb gezien. Op basis van deze film kon het daar zomaar eens bij blijven ;)

Laat ik beginnen met de goede dingen; Dakota Fanning speelt echt de pannen van het dak als de stomme Liz. Door haar mimiek en lichaamshouding weet ze de verschillende emoties sterk over te brengen. Ook was ik onder de indruk van Guy Pearce; gedurende de film verandert zijn accent van Nederlands Engels steeds meer naar Amerikaans Engels en hij geeft zich ook helemaal over aan de duistere rol die hij mag spelen. Ook de decors komen goed uit de verf, helemaal in Europa opgenomen maar desondanks voor mij volstrekt geloofwaardig als Wilde Westen.

Dan de (voor mij) minpunten); de andere acteurs (behalve Emilia Jones) staken wat magertjes af en leken ook niet echt een meerwaarde te hebben voor het verhaal. (met name die 2 figuren die in de schuur verborgen zaten kon ik niet plaatsen) Mede hierdoor vond ik de film te lang duren. Daarnaast hinkte het verhaal ook teveel op meerdere gedachten. De toon van de film springt op en neer tussen een fascinerend drama, een soort pedofilie snuff film, af en toe een Tarantino wannabe (extreem geweld, met name tegen vrouwen en kinderen (!) en dan ook al die bijbelquotes) en aan het einde een regelrechte horrorfilm. Guy Pearce was a la Jason in Friday the 13th niet kapot te krijgen en was iedere keer precies op het goede moment op de goede plek om Liz te terrorizeren. Ook het einde was hierdoor een beetje een let down, de echte 'twist' komt al halverwege de film
spoiler:
Het feit dat Liz eigenlijk die andere prostitue was

en de beweegredenen van
spoiler:
het daadwerkelijk wegsnijden van haar tong

werden ook niet duidelijk;
spoiler:
ja ze wil weg maar aangezien die man toch al niet weet hoe je er uit ziet voegt dit voor mij weinig toe behalve shock effect

PS wat ziet Carice van Houten er tegenwoordig eng uit zeg, al dat gesnij heeft haar gezicht geen goed gedaan...

Al met al voor de acteurprestaties van Dakota en Guy toch een (magere) 7 van mijn kant, maar ik kan deze ietwat pretentieuze film eigenlijk alleen daarvoor aanraden.
Het verhaal is in potentie sterk maar wordt slecht uitgewerkt en het op meerdere genres gokken doet het geheel weinig goeds in mijn ogen. Eerste keer dat ik het niet met Hobbykok eens ben denk ik ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10
horizon1978 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:36:
[...]

Tarantino mag blij zijn als hij niveau van Brimstone weet te evenaren in een western. Hateful 8 was een sof. Behalve die ene acteur die speelt dat hij Christopher Walz is, kon die wel.
;)

[..]
Hier ben ik het absoluut niet mee eens ;) Brimstone was (voor mij) absoluut geen western; ja het speelt zich af in het Wilde Westen maar dat maakt het geen Western :)

[ Voor 28% gewijzigd door Tomba op 25-01-2017 11:00 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Tomba schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:37:
Laat ik beginnen met de goede dingen; Dakota Fanning speelt echt de pannen van het dak als de stomme Liz. Door haar mimiek en lichaamshouding weet ze de verschillende emoties sterk over te brengen. Ook was ik onder de indruk van Guy Pearce; gedurende de film verandert zijn accent van Nederlands Engels steeds meer naar Amerikaans Engels en hij geeft zich ook helemaal over aan de duistere rol die hij mag spelen. Ook de decors komen goed uit de verf, helemaal in Europa opgenomen maar desondanks voor mij volstrekt geloofwaardig als Wilde Westen.

Dan de (voor mij) minpunten); de andere acteurs staken wat magertjes af en leken ook niet echt een meerwaarde te hebben voor het verhaal.
De jonge
spoiler:
Liz/Joanna
wordt toch wel fenomenaal gespeeld door de jonge actrice Emilia Jones. Die moet je gewoon benoemen.
spoiler:
het daadwerkelijk wegsnijden van haar tong

werden ook niet duidelijk;
spoiler:
ja ze wil weg maar aangezien die man toch al niet weet hoe je er uit ziet voegt dit voor mij weinig toe behalve shock effect
In het
spoiler:
"contract" dat de echte Liz afsluit bij de huwelijksmakelaar werd zonder tong expliciet vermeld. Dus haar "aanstaande" wist daarvan. Zou Joanna daar met tong opduiken zou dat opvallen. Dus dat was voorzorgsmaatregel.
.

En oke, geen echte western... dan maar zo: buiten Kill Bill vol1&2 heeft Tarantino geen enkele film afgeleverd die zich kan meten met Brimstone. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

horizon1978 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:34:
[...]

De jonge
spoiler:
Liz/Joanna
wordt toch wel fenomenaal gespeeld door de jonge actrice Emilia Jones. Die moet je gewoon benoemen.

[...]
Nou ja, ik moet niets maar zij speelde ook zeker goed ja, al was t lang niet zo goed als Dakota en Guy imho :)
[...]

In het
spoiler:
"contract" dat de echte Liz afsluit bij de huwelijksmakelaar werd zonder tong expliciet vermeld. Dus haar "aanstaande" wist daarvan. Zou Joanna daar met tong opduiken zou dat opvallen. Dus dat was voorzorgsmaatregel.
.
[...]
Sorry, dat slaat in mijn ogen nog steeds nergens op ;)
spoiler:
lijkt me dat zo'n beetje elke man de voorkeur voor een vrouw mét tong zou hebben
[...]

En oke, geen echte western... dan maar zo: buiten Kill Bill vol1&2 heeft Tarantino geen enkele film afgeleverd die zich kan meten met Brimstone. :+
Naar jouw mening dus :)

Mijn mening is; Brimstone kan zich met geen enkele Tarantino film meten, behalve Death Proof :) (nog niet een beetje zelfs, jij vindt dus Brimstone serieus beter dan Pulp Fiction en Inglorious Basterds? In mijn ogen is het eerste deel van Ingl.Basterds al een betere Western dan Brimstone :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 25-01-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Jah, Pulp Fiction vond ik ooit goed, nu kan ik die film niet meer zien. Puberaal gedoe. Inglorious Basterds is zeker wel een goede film hoor, niets mis mee.
Death Proof is pruttel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tsja wat moet ik zeggen, het is een game verfilming dus je mag schijnbaar niets verwachten maar deze was wel erg mager.
Ik heb alle Assassin's Creed spellen gespeeld en vond de verhalen (met name die van de Ezio reeks) bijzonder goed te pruimen. Helaas was verhaal wel het sluitstuk van deze film, dat was er namelijk eigenlijk helemaal niet. Ik hoopte op de dingen die voor mij Assasin's Creed leuk maken: links naar historische figuren, enige diepgang en motivatie in de karakters en mooie parcours acties! Wat kregen we; een compleet onduidelijke tegenstander zonder veel motivatie, absurd weinig dialoog en een paar vlugge flitsen van actie in het verleden zonder kop of staart. Sterker nog, het gros van de tijd speelt zich af in dat muffe hol in Madrid in de huidige tijd en ook voor de protagonist (zowel verleden als heden...) nauwelijks backstory...
Ik snap dat het allemaal in 2 uurtjes moet passen maar even een titel kaart vooraf met een 'samenvatting' is gewoonweg niet genoeg als je er vervolgens geen enkele invulling aan geeft.
Vragen te over had ik aan het einde:
spoiler:
- Waarom vermoordt zijn vader nu zijn moeder en stuurt hem weg?
- Waarom vermoordt ie zijn vader niet als ie hem dan op wonderbaarlijke wijze in Madrid vindt, terwijl ie aangaf dat dat zijn doel was?
- Waarom accepteert Lynch alles klakkeloos, Desmond (protagonist uit de spellen) werd nog voor het lapje gehouden dat ie goed bezig was maar dat heeft Lynch schijnbaar niet nodig?
- Waarom gaan die andere mensen die de Animus ingaan allemaal massaal in opstand maar wel pas als Lynch voorbij komt?
- Waarom niet uitleggen wat die appel nou zo speciaal maakt? Wat leuke lichteffecten maar je ziet niets gebeuren en krijgt ook geen enkele context
- Waarom liggen er allemaal wapens te wachten op Lynch als ie eenmaal uit de Animus komt
- Waarom die vage arm waaraan je moet hangen?

Kortom; een warrig slecht uitgewerkt verhaal, compleet vergeetbare karakters, weinig actie in het verleden (terwijl dat juist zo tof is) en niet echt een einde maar een soort opening voor het vervolg (waar hopelijk dan echt het verhaal in zit?) Wel mooie visuals, maar het meeste CGI geld is uitgegeven aan die Animus arm zelf volgens mij en die voegde voor mij weinig toe.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:57
Nou heb ik Brimstone niet eens gezien, maar hier kan ik het toch onmogelijk mee eens zijn. Pulp Fiction is briljant, Reservior Dogs heeft enkele briljante scenes, Inglorious Basterds is top en Django Unchained vind ik ook bijzonder goed.

Ik ga hem zeker nog zien, maar het lijkt me sterk dat Brimstone beter dan die 4 is..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Malfunctions schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Nou heb ik Brimstone niet eens gezien, maar hier kan ik het toch onmogelijk mee eens zijn. Pulp Fiction is briljant, Reservior Dogs heeft enkele briljante scenes, Inglorious Basterds is top en Django Unchained vind ik ook bijzonder goed.

Ik ga hem zeker nog zien, maar het lijkt me sterk dat Brimstone beter dan die 4 is..
Trust me dat is ie ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Harribo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:18:
Manchester by the Sea (2016)Manchester by the Sea (2016)
'Manchester by the sea' gezien vorige week donderdag. Inderdaad een zeer goede film die best aankwam. Alleen het puzzelen met al die flash backs en weer vooruit ligt mij wat minder, maar was voor mij dan weer niet te storend in deze film. Ook prachtig hoe je meegenomen wordt in het verhaal en het aan het eind ook weer los moet laten. Zeker een aanrader als je van dit soort persoonlijke en in de relatiesfeer zittende films houdt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Gewoon bij Groninger Forum op premièreavond gaan, dan kost het maar een belachelijke €4,75. Morgen naar 'Moonlight'! :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Ex Nunc op 25-01-2017 13:27 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:53
8)7 jij moet je schamen :+

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ex Nunc schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:26:
[...]

'Manchester by the sea' gezien vorige week donderdag. Inderdaad een zeer goede film die best aankwam. Alleen het puzzelen met al die flash backs en weer vooruit ligt mij wat minder, maar was voor mij dan weer niet te storend in deze film. Ook prachtig hoe je meegenomen wordt in het verhaal en het aan het eind ook weer los moet laten. Zeker een aanrader als je van dit soort persoonlijke en in de relatiesfeer zittende films houdt.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10

Gewoon bij Groninger Forum op premièreavond gaan, dan kost het maar een belachelijke €4,75. Morgen naar 'Moonlight'! :*)
Bedankt voor je review! Ik ga hem vanavond zien, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guy Pearce met een heel slecht accent
Gedurende de film veranderd zijn accent, dat is een van de mooiste kleine details van de film. Hij raakt verbitterder, zijn accent (eerst meer met een Nederlandse tongval) veranderd, echt ontzettend knap gedaan. Dit is zo'n goede acteur, alle details kloppen, je ziet ook zijn hele karakter, zijn houding en alles veranderen gedurende de periode in zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:17:
[...]

Gedurende de film veranderd zijn accent, dat is een van de mooiste kleine details van de film. Hij raakt verbitterder, zijn accent (eerst meer met een Nederlandse tongval) veranderd, echt ontzettend knap gedaan. Dit is zo'n goede acteur, alle details kloppen, je ziet ook zijn hele karakter, zijn houding en alles veranderen gedurende de periode in zijn leven.
Klopt, echt heel sterk geacteerd net als Dakota. Zo jammer dat niet de hele film zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:19:
Klopt, echt heel sterk geacteerd net als Dakota.
Het verbaasd me eigenlijk dat ze niet genomineerd zijn voor een oscar. Of kwam deze film te laat voor de uitreiking van 2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Tomba schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Klopt, echt heel sterk geacteerd net als Dakota. Zo jammer dat niet de hele film zo goed is.
Realiseer dat de prestaties van Pearce en Dakota ook voor een deel het werk is van regisseur Martin Koolhoven, hij is echt goeie acteer-regisseur - dat is ook bij zijn eerdere films gebleken.

Het scenario is ook van zijn hand, maar ik krijg de indruk dat hij daar net ietsje te veel mee wilde vertellen en dat dit daardoor juist niet volledig lukte en het te veel werd uitgerekt. Moet de film nog eens een keer gaan zien daarvoor. Koolhoven wilde met Brimstone een western-epos-met-Nederlandse-inslag maken, mede geinspireerd door zijn grote bewondering en liefhebberij van de grote westerns van weleer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Het verbaasd me eigenlijk dat ze niet genomineerd zijn voor een oscar. Of kwam deze film te laat voor de uitreiking van 2017?
Jamaar alle oscars moeten naar dat zelfpijpende shitfest genaamd La La Land jongeuh! Als Dingetje Stone dan échte concurrentie zou hebben .... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:17:
[...]

Juist in het hoofdstuk over de beginperiode vond ik het totaal niet op een Nederlands accent lijken...
horizon1978 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:36:
[...]

;)

Dat Nederlands is hartstikke logisch. Zijn Nederlandse kolonisten. Dus dat accent mag.
Logisch wellicht, maar het voegde weinig toe aan het verhaal.
spoiler:
Zeker die scene in de kerk waarbij twee oudjes een wedstrijdje steenkolen-Engels deden kwam erg geforceerd over.
Net zoals veel andere dingen in het verhaal, als het niet al duidelijk was, werd het er wel dik bovenop gelegd (zou Matthew een slechte relatie met Joanna hebben? waarom zou Anna opeens wel aan de huwelijkse plichten wilde voldoen? etc, etc).

The Hateful 8 was dan ook niet de beste Tarantino. Toch kreeg ik wel constant het idee alsof Koolhoven die film probeerde na te doen.;)

Als film vond ik H8 absoluut beter dan Brimstone. H8 heeft beter camerawerk/montage (Brimstone had een aantal mooie scenes, maar ook heel veel net-niet), muziek was beter, dialogen waren intenser, acteerwerk kan je over discussiëren. Dakota Fanning en Emilia Jones speelden erg sterk.

[ Voor 20% gewijzigd door P.K. op 25-01-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.K. schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:00:
Juist in het hoofdstuk over de beginperiode vond ik het totaal niet op een Nederlands accent lijken...
Het viel me op bij een paar woorden. Maar het was inderdaad niet het hoogstaande Nederengelse niveau van een vrouw die later in de kerk wat ging vertellen in haar beste Engels :D

Ik heb zelf The Hateful 8 gezien na Brimstone en the hateful begon erg goed, maar ik vond hem maar matiger en matiger worden. Een reservoir dogs in de woestijn zeg maar. Ik vond dat echt een matige film van Tarantino terwijl ik normaal zijn werk kan waarderen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Lol, Tarantino lokt dan toch wat reacties uit. Wisselvallig regisseur is dat. Koolhoven trouwens ook. :+
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Gaat in de VS pas in maart draaien. Dus te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59

Dat is jouw mening. Voor mij Rubber als een betere film dan beide Kill Bill films bij elkaar. Wat een draken van filmen vind ik dat. Deel 1 heb ik met moeite uit gekeken en deel twee ben ik na 15 minuten in slaap gevallen. De enige Tarantino film die ik daarna nog heb gezien is Django Unchained die ik daarentegen wel heel goed vond.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, dank voor je reactie want iets zei mij al al kijkend naar de poster. "Mark"dat gaat'm niet worden voor jou. Daar moet je echt zin in hebben en voor gaan zitten anders zet je 'm uit."

Black Hawk Down (2001)Black Hawk Down (2001)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 144 min | MPAA: R
Al eerder gezien en dit keer dus de extended uncut versie gezien die meer beelden bevat en een iets ander beeld verhaallijn aanhoudt dan de eerder uitgebrachte film-dvd versie. De film is en blijft een boeiende oorlogsfilm die heel realistisch wordt gebracht. De film is onderhoudend,spannend en indrukwekkend,helemaal als je weet dat dit geen normale soldaten zijn geweest maar allemaal special operation force eenheden alias speciale eenheden te weten: US Rangers en Delta (green berets contra terreur eenheid) waarbij de laatste de landmacht equivalent is van de Navy Seals. (zeemacht) Voor wie een kenner/veteraan is op militair gebied zal bijvoorbeeld ook gezien hebben bij het fastroping (wanneer de Black Hawks stilhangen op de markt en alle militairen via een touw naar beneden abseilen) dat bij 1 Black Hawk ( naam helikopter) het allemaal Rangers waren die deze actie uitvoerden en geen acteurs. Dat was te zien aan de houding/manier van 'roping'. Voor de rest is de film andermaal een 'genot om te zien en hoe het drama van Mogadishu is verfilmt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05

Vrijdag

De Zwarte

Zijn er nog mensen naar het IFFR geweest? Op het station staat nu een soort bioscoop met daarin wat natuurbeelden. Zo op het oog lijkt het wel alsof dat 3d is zonder een 3dbril nodig te hebben. Ziet er wel gaaf uit.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoezo deed Koolhoven Tarantino na? Hateful Eight en Brimstone hebben vrijwel niets behalve de setting met elkaar gemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:47:
Zijn er nog mensen naar het IFFR geweest? Op het station staat nu een soort bioscoop met daarin wat natuurbeelden. Zo op het oog lijkt het wel alsof dat 3d is zonder een 3dbril nodig te hebben. Ziet er wel gaaf uit.
Vandaag is de openingsdag/avond en de première maar heb totaal geen zin om te gaan. Ik ga morgen omdat ik dan ook mijn press-kit moet ophalen met alle toebehoren en ga dan e.e.a bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Lanithro schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:36:
[...]

Dat is jouw mening. Voor mij Rubber als een betere film dan beide Kill Bill films bij elkaar. Wat een draken van filmen vind ik dat. Deel 1 heb ik met moeite uit gekeken en deel twee ben ik na 15 minuten in slaap gevallen. De enige Tarantino film die ik daarna nog heb gezien is Django Unchained die ik daarentegen wel heel goed vond.
Heerlijk toch al die eigen meningen!

Weet niet of je er op doelt maar ik vind expliciet vermelden dat iets je eigen mening is overbodig. Daar ga ik bij een topic als dit vanzelfsprekend vanuit.
Behalve als ik vermeld dat mijn mening feit is. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door horizon1978 op 25-01-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ach heerlijk. Het is een beetje alsof je in een museum gaat staan te verkondigen dat de Nachtwacht kut is. Dat je die mening deelt op de dartclub moet je doen, maar voor de rest kan je dat beter voor je houden.

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 25-01-2017 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Pulp Fiction and de Kill Bill films vond ik allemaal enorm beroerd, reservoir dogs en True Romance vond ik dan wel weer beide goed.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
En nu heb je dus het licht gezien en vind je ze steengoed?

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:46:
Ach heerlijk. Het is een beetje alsof je in een museum gaat staan te verkondigen dat de Nachtwacht kut is. Dat je die mening deelt op de dartclub moet je doen, maar voor de rest kan je dat beter voor je houden.
sorry hoor, maar dit is nogal uit de hoogte. Iedereen heeft een menig en mag die uiten. Ook al is het niet de menig van de meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat ook te denken: ik vind titanic niks als man zijnde, mijn vrouw is er weg van en heeft hem 3 keer in de bios gezien toendertijd. Volgens alle critici is het een steengoede film, maar ik vind prima dat ik mag zeggen dat het een #$#$%$ film is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 07-10 14:50
Glengarry Glen Ross (1992)Glengarry Glen Ross (1992)
IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 100 min | MPAA: R
Na de lovende recensies hier heb ik 'm ook maar een kans gegeven - maar nee, dit was 'm dus niet voor mij. Prima geacteerd, maar het verhaal mist voor mij een doel. Het komt uiteindelijk neer op het leven van een paar verkopers onder druk, maar
spoiler:
uiteindelijk eindigt het met niemand die echt iets bereikt heeft, geen voor mij bevredigend einde.
De film kabbelt maar wat aan zonder slot. Zou zomaar een Glengarry Glen Ross deel 2 achteraan kunnen die WEL naar iets toe gaat.

Verder wel vermakelijk, maar voor mij geen hoogvlieger. Jammer dat Alec Baldwin niet
spoiler:
meer aanwezig was, want ik vond zijn karakter een van de leukere.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Room (2015)Room (2015)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R
Hier heb ik destijds een tijd naar uitgekeken, toen een beetje vergeten dat 'ie er was en uiteindelijk werd ik er hier door een review toch weer aan herinnert - en dus nu eindelijk bekeken. WOW! Aangrijpend en goed.

Film heeft eigenlijk twee helften. De eerste helft zou ik een 7,5 geven - goed, maar ietwat langdradig. Tweede helft is waar het goed los gaat. Wat mij vooral bijbleef is hoe goed de omgeving rondom de hoofdpersonen werkte: omgevingsgeluid, drukte en hoe dat op de personen inwerkte. Er werd voor mij enorm goed duidelijk gemaakt wat de nieuwe problemen, uitdagingen de hoofdpersonen hebben, hoe dramatisch de veranderingen zijn. Ik vond dat ik mij daardoor erg goed kon inleven in de personages.

Puntenaftrek:
spoiler:
het verhaal van de vader (opa) werd te weinig mee gedaan. Het was duidelijk dat hij z'n kleinzoon niet wilde leren kennen, ook wel duidelijk waarom, maar daarna was 'ie uit beeld en dat was het dan. Voegde weinig toe wat mij betreft.

Afgezien daarvan een enorme aanrader als je van een goed neergezet drama houdt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

AvK

Ready Set Go

Verder niemand Elle gezien? Van Verhoeven?

Wat is dit voor een topic?????
Ben ik de enige die Elle heeft gezien en hier een recensie over heeft geschreven?
Meningen aub!!

AvK in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

[ Voor 22% gewijzigd door AvK op 25-01-2017 21:09 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Blijkbaar spreekt deze film nog niet genoeg mensen aan. Wordt ook weinig gepromoot geloof ik, althans ik zie het niet. Hierdoor is de film wat onbekend bij het grote publiek.

Verder lijkt hij mij wel interessant, maar geen film die je echt gezien MOET hebben. Ik wacht dus wel :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertvw schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:23:
Eye in the Sky (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller, War | Runtime: 102 min | MPAA: R
Dit drama/thriller gaat over een militair/politiek dilemma waarbij er de mogelijkheid zich voordoet om een groep terroristen die een zelfmoord actie lijken te plannen uit te schakelen. De missie veranderd door omstandigheden van een "capture" missie in een "kill" missie. De titel van de film refereert aan de militaire drone die camerabeelden verzorgt voor de verschillende officieren en politieke leiders op de grond.
De opbouw en achtergrondverhaal van de film is prima verzorgt en de snelheid blijft er goed in zitten, daardoor word het nooit te langdradig. Het acteerwerk is sterk en ondanks dat het verhaal vanuit verschillende standpunten en personen op verschillende locaties wordt verteld blijft het geheel wel samenhangend en word het nergens onduidelijk.
Wat de film voor mij sterk maakt is dat je in een tweestrijd wordt gebracht. Aan de éne kant wil je dat de drone piloot die Hellfire raket afschiet om de terroristen uit te schakelen en daarmee een zekere zelfmoordaanslag te stoppen. Aan de andere kant wil je dat hij dat niet doet om de dood van een onschuldig meisje te voorkomen.
Net gezien op film1. Naar gevoel houd ik eraan over, wat een dilemma. Op een gegeven moment zat ik op het puntje van mijn stoel, je gaat er helemaal in op. Schieten of niet, beiden nadelen. Gadver. Geen film om luchtig even te zien, ik geef hem ook een 8.

Had gedacht dat dit een soort actie film was, dat is even een koude douche als je hem aan het kijken bent. Stuk zwaarder dan ik dacht, nu ga ik even wat luchtigs zien zeg, zo val ik anders niet in slaap.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:41:
ik vind titanic niks als man zijnde
Inderdaad een verschrikkelijke film. :r
Trasos schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 18:11:
En nu heb je dus het licht gezien en vind je ze steengoed?

:+
Nee, ik vind ze nog steeds verschrikkelijk slecht, vooral die kill bill films zijn niet om aan te zien, maar na 3x proberen vind ik Pulp Fiction nog steeds weinig aan evenals dat de humor ervan me ontgaat.

[ Voor 50% gewijzigd door Salvatron op 25-01-2017 22:17 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
MrVegeta schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:46:
Dus over de IMDb top 250 mag je geen slecht woord zeggen.
Lolz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)
IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Aardige film, maar hij haalt het niet bij het Harry Potter-universum. Sommige scenes vond ik wat te lang duren en de film als geheel leek meer op visueel spektakel te leunen dan op een sterk verhaal. Daarnaast vond ik bepaalde dingen te voorspelbaar:
spoiler:
Natuurlijk is Graves Grindelwald en worden Newt en die vrouw verliefd op elkaar.

Ik heb me wel vermaakt, maar ik vind het geen aanrader.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
Split (2016)Split (2016)
IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13
Het verhaal van deze film klopt van geen kant en zit vol gaten. De drie ontvoerde meisjes vond ik van het begin af aan irritant. Er moet veel te veel worden uitgelegd en sommige scenes, vooral tussen de hoofdrolspeler en zijn therapeut, zijn bijzonder ongeloofwaardig. En toch heb ik me wel vermaakt met deze film, wat vooral te danken is aan James Mcavoy die een fantastische prestatie neerzet als hoofdrolspeler. Daarnaast is de film naar het einde toe toch nog spannend, als je de absurde premisse neemt voor wat ie is.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:54
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:36:
Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Aardige film, maar hij haalt het niet bij het Harry Potter-universum. Sommige scenes vond ik wat te lang duren en de film als geheel leek meer op visueel spektakel te leunen dan op een sterk verhaal. Daarnaast vond ik bepaalde dingen te voorspelbaar:
spoiler:
Natuurlijk is Graves Grindelwald en worden Newt en die vrouw verliefd op elkaar.

Ik heb me wel vermaakt, maar ik vind het geen aanrader.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
Split (2016)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13
Het verhaal van deze film klopt van geen kant en zit vol gaten. De drie ontvoerde meisjes vond ik van het begin af aan irritant. Er moet veel te veel worden uitgelegd en sommige scenes, vooral tussen de hoofdrolspeler en zijn therapeut, zijn bijzonder ongeloofwaardig. En toch heb ik me wel vermaakt met deze film, wat vooral te danken is aan James Mcavoy die een fantastische prestatie neerzet als hoofdrolspeler. Daarnaast is de film naar het einde toe toch nog spannend, als je de absurde premisse neemt voor wat ie is.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]5.5 / 10
Split, is dat een vervolg op IMDB: Unbreakable (2000)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort antwoord: nee.

Langer antwoord met spoiler:
spoiler:
Bruce Willis verschijnt aan het einde van Split nog even en de naam Dunn wordt genoemd. That's it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

horizon1978 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:36:
[...]

Dus over de IMDb top 250 mag je geen slecht woord zeggen.
Lolz
Lolz :p

Shawshank is overrated! Natuurlijk mag iedereen vinden en zeggen wat die wil, maar het komt vaak over alsof iemand gewoon ergens tegen aan wil schoppen. Als iemand 2 of 3 keer post in een filmtopic dat Tarantino slechte films maakt dan kan je er van uit gaan dat de meerderheid denkt dat die aan het trolbaiten is want Tarantino maakt natuurlijk geen slechte films. Misschien heeft 'ie wel eens een minder goede gemaakt, maar slecht niet.
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:02:
[...]

Kort antwoord: nee.

Langer antwoord met spoiler:
spoiler:
Bruce Willis verschijnt aan het einde van Split nog even en de naam Dunn wordt genoemd. That's it.
Nog langer antwoord met spoiler:

spoiler:
Het is niet een direct vervolg want we weten de tijdlijn niet, maar het idee is dat beide films in dezelfde universum afspelen. Waarschijnlijk zat de vader van ehh die gast van Split in dezelfde trein als Bruce toen die ontspoorde. Dus met het einde van split wordt geïmpliceerd dat er een een "vervolg" op Unbreakable komt.

[ Voor 70% gewijzigd door MrVegeta op 25-01-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:18
Brimstone (2016)Brimstone (2016)
Zojuist gezien. En ten eerste: Holy shit, wat zetten Dakota Fanning, Emilia Jones en Guy Pearce ontzettend goede rollen neer.
Van Dakota weet ik dat ze veel kan (ik vond haar ook steengoed in Now is Good, incl Engels accent), maar dit overtrof mijn verwachtingen. Het Nederlands gesproken deel van Emilia is ook zeer goed te noemen. De film was wel aan de lange kant, kan zeker een halfuur af. De naargeestige sfeer wordt wel goed neergezet. Dit is wel zo'n beetje het traagste tempo waar ik mijn aandacht nog bij kan houden. Hadden ze het verhaal een beetje ingekort, dan had ik misschien wel een 8 gegeven, ivm geweldige acteerprestaties. Nu blijft het bij een 7.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
MrVegeta schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:29:
[...]

Lolz :p

Shawshank is overrated! Natuurlijk mag iedereen vinden en zeggen wat die wil, maar het komt vaak over alsof iemand gewoon ergens tegen aan wil schoppen. Als iemand 2 of 3 keer post in een filmtopic dat Tarantino slechte films maakt dan kan je er van uit gaan dat de meerderheid denkt dat die aan het trolbaiten is want Tarantino maakt natuurlijk geen slechte films. Misschien heeft 'ie wel eens een minder goede gemaakt, maar slecht niet.
Ieder zijn mening toch? Ik vind +- de helft van zijn films tenenkrommend, ander helft heel goed.
Als je toch een mainstream mening wil, kijk dan op de rating op imdb.

Ik ga binnenkort Ram Hrutar kijken. Zag alleen de eerste minuten nu. Had wel wat dat Ijslandse sfeertje. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Ik ga binnenkort Ram Hutar kijken. Zag alleen de eerste minuten nu. Had wel wat dat Ijslandse sfeertje. Ben benieuwd
'Hrútar' als je net als ik op 'Ram Hutar' niks kon vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Resident Evil: The Final Chapter (2016)Resident Evil: The Final Chapter (2016)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 106 min | MPAA: R
Ik heb alle voorgaande RE series bekeken en ook games, maar ik ben met niet al de hoge verwachtingen naar deze 3D film gegaan. Helaas waren deze niet al te hoge verwachtingen toch iets te hoog. Ik heb een review met spoilers dus de rest staat in tags. Alice -de protagonist- gespeeld door Milla Jovovich is uiteraard een mooie publiekstrekker. Dit keer is ze bijgestaan door Iain Glen (Game of Thrones, Jorah Mormont) en Ali Larter (failed Heroes actress met een leuk koppie), Ruby Rose (Orange is the new black) en nog paar anderen die niet zo bekend zijn. Het acteerwerk kunnen sommigen erg mening over hebben. Maar deze film is zo enorm verknipt in actie scenes, de teksten zijn op peuter niveau, er blijft geen ruimt over voor acteer werk als ik eerlijk mag zijn. Ik vond uiteraard Milla Jovovich en Iain Glen het er ' geloofwaardig' deden, maar hun acties en beslissingen (inhoud) uiteraard niet, maar goed. Je gaat voor zo'n film niet voor het acteerwerk maar voor de actie. Daarom, verstand op nul en kijken.

spoiler:
De film begint met de standard openings actie scene en wat uitleg over de plot. Er wordt uitgelegd dat de airborne anti-virus de oplossing is voor alle zombies op de wereld, Alice moet naar Raccoon City en dat moet ze in 48 uur doen.. want sterft de hele mensheid, volgens mij maar een handjevol over (iets van 4000 zeiden ze). Fijn...leuk. Ik snapt het " anti-" virus..Niet heel inventief, voor diegenen die kenners zijn, een antivirus bestaat niet.. behalve die ene die je loslaat op je computer, de zgn antivirussoftware. Ooohh komt daar het woord echt vandaan? Ja idd, ze zijn niet heel inventief. Helaas, was het maar zo'n feest dan kunnen we de griep ook uitroeien. Anyhow back to the movie. De monsters in de introactiescene lijken op de zerg flying locusts (Starcraft). De rest van de plot is erg onrealistisch, nu is realisme uiteraard ver te zoeken in zo'n sci-fi, maar deze gaat echt een stapje verder. Alice zie je terug naar Raccoon City gaan en daar komt ze een clubje survivors tegen. Claire redfield kent Alice, jeej! Alica mag meteen het hele fort overnemen. Lokaas wordt gebruikt om haar te lokken, dwz ' gewone mensen' die ze kennelijk ergens gestached hebben, terwijl er miljoenen zombies achteraan rennen. Alice zet verstand op nul kennelijk want ze opent voor die ene ' normale mens' de poort open met als gevolg...de survivors in het fort worden overspoeld door zombies, 2 gaan dood, die lokaas was uiteraard allang dood dus ze heeft niet veel bereikt. Iedereen luistert wel naar Alice zonder enige discussie, erg geloofwaardig. En zo heb je meer van die scenes. De laser scene is er in verwerkt maar niet op de geweldige manier als het origineel. Er waren geen superspannende monsters... paar zombie honden en een monster zoals die ' Hell Knight' van Doom met de bek van ' Venom' van Spiderman. Hartstikke leuk, maar not original. Het eind is uiteraard happy maar dat was ook te kort en gaf geen voldoening. Jammer. Dag Milla ;w
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:47:
Ja ik ben er t/m 4 februari. Ja leuk he dat op CS. Heb je ook al de IFFR treincoupe uitgeprobeerd als je met de trein naar Rotterdam komt en het IFFR?

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/p7se4n937/IFFR2017.jpg

On topic:

The Legend of Tarzan (2016)The Legend of Tarzan (2016)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
Vooraf summier wat gelezen in de media erover maar voor het overgrote deel er 'blind' ingestapt en na afloop had ik zoiets van "Hmmm.. oke...hebben we gezien." Kortom niet echt van onder de indruk. "Ja"de film heeft een originele verhaallijn, de film heeft vaart alleen als 'film' vertier vond ik het in zijn geheel magertjes en weinig spannend. Vergelijk ik 'm met de vorige tarzan films die ik ook zag en wel Greystoke - The Legend of Tarzan..... en Tarzan the Apeman, dan is deze toch wat rauwer en dichter bij het orgineel met legende Johnny Weissmuller.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:38

MazeWing

The plot thickens...

La La Land (2016)La La Land (2016)
IMDb: 8.8 | Genre: Comedy, Drama, Musical | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Gisteren met de vriendin deze film gezien. Wilde er al heen voordat ie 14 oscar-nominaties kreeg en gisteren dan toch eindelijk geweest.

Ik kon musicalfilms in de oude stijl zoals Mary Poppins, Grease en Annie altijd erg waarderen en vind het jammer dat er nauwelijks tot geen films meer gemaakt worden die dezelfde soort vibe en memorabele liedjes hebben. Ook wordt er maar al te vaak gekozen voor de bekende acteur/actrice die vervolgens voor geen meter kan zingen. Zeker vanwege de goede recensies had ik erg hoge verwachtingen van de film.

En deze verwachtingen zijn deels ingelost. Vanaf de eerste scene is het qua zang, dans en camerawerk smullen geblazen. Ook de muziek zelf is erg goed en heeft een melodie die erg goed blijft hangen en gedurende de film in meerdere varianten terugkomt.
Zodra de hoofdrolspelers (Emma en Ryan) hun deel mogen doen zie je, ondanks dat ze het heel behoorlijk doen, toch qua zang een beetje te kort komen. Het is stukken beter dan de zang van een film zoals Mama Mia (wat een gedrocht!) maar het verschil tussen de professionele zangers, zeker in het begin van de film, is wel merkbaar. Dit is echter niet storend.

Het teleurstellendste van deze film vond ik dat na een zeer muzikaal begin het "musical" aspect wat meer naar de achtergrond wordt gedrukt en er minder gezongen en gedanst wordt. Ook had er wat meer variatie qua melodie/muziek in mogen zitten. Het blijven toch steeds variaties van 2 liedjes. Een film zoals Grease, Annie, Mary Poppins, etc. doen het op dat gebied een stuk beter waarbij de variatie erg groot is en de muziek geen moment hetzelfde klinkt. Natuurlijk loopt er door de muziek een rode draad, echter vond ik die rode draad in La La Land wel heel erg opvallend.

Qua verhaal doet de film niets verrassend en is het een verhaal zoals we al zo vaak gezien hebben. Dit alles wordt wel met liefde en passie gebracht en is daardoor nog steeds erg goed te verteren. Ook chemie tussen Ryan en Emma is prima.

Een speciale vermelding nog voor het camera werk. Dit is tijdens de liedjes erg goed en bestaat grotendeels uit 1 groot shot. Zeker de eerste scene is een waar genot op dat gebied en om een scene die klein begint, steeds groter en groter te zien worden in 1 groot shot is fantastisch! Dit wordt gelukkig herhaald (alhoewel dan minder groot) in verdere liedjes.

Al bij al dus een prima film die nog beter had kunnen worden wanneer er wat meer in gezongen/gedanst werd, maar in mijn optiek wel een beetje veel oscar-nominaties heeft gekregen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Passengers (2016)Passengers (2016)
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Woensdag in de bioscoop gezien, gelukkig in 2D. 5000 man en vrouw vertrekken in hyperslaap naar een andere planeet, 120 jaar vliegen, om daar een nieuw bestaan op te bouwen. Eén man en vrouw worden al eerder wakker terwijl ze nog op het 'ruimteschip' zijn, spannond!!!

Nah niet echt. Het verhaal bouwt oké op en in de tweede helft van film verwacht je (of hoop je op) meer actie, maar ook dat valt wel tegen. Het idee van de film is wel goed, uitwerking wat minder. 6je, met een bonuspunt voor Jennifer Lawrence.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jack Reacher: Never Go Back (2016)Jack Reacher: Never Go Back (2016)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Ben een behoorlijk fan van de boekenreeks
Waar deel 1 nog best een leuk uitgewerkt verhaal was, waarin je ook veel van de quirks van reacher in terug ziet.

Deel 2 vergeet dat allemaal. Er is geen whodunnit of mysterie, tom cruise vond ik in deel 1 nog zeer goed hoe hij JR neerzette (ondanks dat ie een halve meter te kort is) als karakter. Maar nu heeft ie behalve de naam niks gemeens met hem. Gewoon een cliche actieheld, Het is puur een actie film met wat spontaan teleporterende badguys.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:19

Draven

It wasn't me

Captain Fantastic (2016)Captain Fantastic (2016)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R
Van de week ziek op bed bedacht ik me dat ik deze film nog had liggen en nog niet had gekeken. Film gaat over een gezin dat het leven in de stad heeft opgegeven om ergens diep in de bossen zelfvoorzienend te leven. Weg van het kapitalisme, tot de moeder van het gezin ziek wordt en in het ziekenhuis opgenomen moet worden zonder teveel spoilers neer te zetten.

Leuke film, nu ben ik zoiezo iets bevooroordeeld omdat ik de meeste films met Viggo Mortensen wel kan waarderen maar de kinderen van het gezin zetten ook een prima prestatie neer. Grotendeels met een grote glimlach gekeken en kan 'm zeker aanraden.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:12:
Arrival (2016)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Ik had veel over deze film gehoord die ook wel bekend staat onder de titel "Story of Your Life", en eindelijk gisteravond de kans gehad deze nu eens te zien en te kijken of hij ook die verwachting waarmaakt, en misschien zelfs beter is, of gelijkwaardig, aan de 1996 "Arrival"versie. Ik vond deze versie te langdradig en een geheel ander soort film dan de 1996 versie. Minder spannend,minder aansprekend en daarom ook minder onderhoudend. De verhaallijn bedient zich teveel van flashbacks die natuurlijk een reden hebben maar m.i. storend worden als je de film probeert te volgen. Het is eigenlijk heel simpel: Alien ships landen op aarde, wetenschappers proberen contact te leggen,leger wordt ongeduldig en wil de aanval openen,wetenschapster legt op het allerlaatste moment via een satelliet telefoon contact met een oude 'vriend', aanval wordt afgeblazen en de film loopt tegen het einde.(er zit nog iets tussen m.b.t. de Alien ships maar dat meld ik niet) Had ik nu iets gemist als ik deze film niet had gezien? "Nee". ook niet de boodschap van de film dat de mensheid nog altijd erg vijandig is en staat tegenover vreemde mogendheden en er moeilijk mee kan omgaan want die boodschap heb ik in andere Sci-Fi films ook gezien en die waren beter te behappen dan deze film.
Het grappige aan de film is dat
spoiler:
zowel de louise banks alswel chang beiden dankzij de heptapod taal in de toekomst kunnen kijken. Dus het moment dat zowel louise alswel chang het gesprek op dat feestje hebben is voor beiden toekomst. Daarnaast vond ik t wel leuk dat de dochter van louise aan het begin van de film nog niet bestond terwijl de suggestie werd gewekt dat haar dochter aan het begin van de film al was overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepless (2017)Sleepless (2017)
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Voorpremiere net gezien. Lekker jaren 80/90 actiefilm. Scheuren met auto's, casino, gevechten in een keuken van een restaurant, een stomerij voor wisselen van outfits, alle good old classic ingredienten zijn aanwezig. Verhaal gaat niet heel diep, mannenfilm. Leuk, goed vermaak. Kan je ook prima met een pot bier thuis op de bank zien trouwens. Zou er niet voor naar de bios gaan als je geen unlimited pas hebt, zo bijzonder is het niet. Gewoon leuke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 17:24
The Final Cut (2004)The Final Cut (2004)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13
Als ik het goed heb was dit de 3e keer dat de dvd in mn speler verdween. Heerlijk om Williams weer te zien in een film die het vooral van een eenvoudig (maar interessant) concept moet hebben: mensen kunnen hun baby een implantaat laten instoppen die het hele leven door zijn/haar ogen opneemt. Bij overlijden wordt van het ruwe materiaal een leuk filmpje gemaakt door een "cutter" en als herinnering op de uitvaart gespeeld.

De film wekt wat leuke vraagstukken op en speelt in op de angst / fantasie: wat als iemand anders mee kan kijken met alles wat je doet? Hoe waardevol zijn herinneringen aan overleden mensen nadat een cutter een selectie heeft gemaakt? En hoe betrouwbaar is je eigen geheugen?

Van mij mag er een remake komen binnen 5-10 jaar, om dit concept met een andere visie wat beter uit te werken. :) Helaas zal er een andere geschikte hoofdpersoon moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48
Ik had veel over deze film gehoord die ook wel bekend staat onder de titel "Story of Your Life", en eindelijk gisteravond de kans gehad deze nu eens te zien en te kijken of hij ook die verwachting waarmaakt, en misschien zelfs beter is, of gelijkwaardig, aan de 1996 "Arrival"versie. Ik vond deze versie te langdradig en een geheel ander soort film dan de 1996 versie. Minder spannend,minder aansprekend en daarom ook minder onderhoudend. De verhaallijn bedient zich teveel van flashbacks die natuurlijk een reden hebben maar m.i. storend worden als je de film probeert te volgen. Het is eigenlijk heel simpel: Alien ships landen op aarde, wetenschappers proberen contact te leggen,leger wordt ongeduldig en wil de aanval openen,wetenschapster legt op het allerlaatste moment via een satelliet telefoon contact met een oude 'vriend', aanval wordt afgeblazen en de film loopt tegen het einde.(er zit nog iets tussen m.b.t. de Alien ships maar dat meld ik niet) Had ik nu iets gemist als ik deze film niet had gezien? "Nee". ook niet de boodschap van de film dat de mensheid nog altijd erg vijandig is en staat tegenover vreemde mogendheden en er moeilijk mee kan omgaan want die boodschap heb ik in andere Sci-Fi films ook gezien en die waren beter te behappen dan deze film.
Niet echt het idee dat je film goed begreep als ik dit zo lees. En waarom vergelijk je met The Arrival uit 1996? Heeft er echt niets mee te maken.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Dallas Buyers Club (2013)Dallas Buyers Club (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: R
Ik kwam bij de film vanwege Matthew McConaughey waarvan ik echt heb genoten in Mud en het eerste seizoen van True Detective.
De Dallas Buyers Club is geweldig geacteerd door zowel Matthew McConaughey als ook Jared Leto, die in de film zijn metgezel speelt. Beide gediagnostiseerd met AIDS zetten ze zich daarna in om het leven van AIDS lijders dragelijker en beter te maken door het aanbieden van alternatieve medicatie. Dit gaat niet zonder gevecht. Tegen de farmaceutische industrie, de geneeskunde, de belastingdienst, zichzelf en het leven an sich. Een mooie, indringende film die wat mij betreft iedereen eens gezien moet hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demain tout commence (2016)Demain tout commence (2016)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 118 min | MPAA: N/A
Oh boy, waar begin ik. Ik had gehoopt op een soortgelijke film als het drama collateral beauty (nouja, qua gevoel). Maar dat viel tegen. Er zitten fouten in de film, dat stoort. Maar erger nog, er zitten compleet onlogische plot twists in die zo bizar groot zijn. Ik kan daar niet tegen. De onlogische twisten zijn zo vreemd dat ik er een heel naar gevoel aan heb overgehouden. Net alsof er echt uren materiaal uitgesneden is. Nu zit je echt af en toe: huh?

Wat ik ook heel storend vond was dat er soms echt maanden / jaren overgeslagen werden, maar niemand werd ouder. Dat zie je vooral aan het einde. Iedereen ziet er 10+ jaar later nog hetzelde uit. Verder spreekt iedereen op 1 bij acteur Amerikaans Engels terwijl het in London vooral zich afspeelt.

Het had een 7 kunnen zijn met aanpassingen, nu geef ik hem een 3,5.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.5.png3.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
AcidBurn schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 00:19:
Brimstone (2016)[afbeelding]
Zojuist gezien. En ten eerste: Holy shit, wat zetten Dakota Fanning, Emilia Jones en Guy Pearce ontzettend goede rollen neer.
Van Dakota weet ik dat ze veel kan (ik vond haar ook steengoed in Now is Good, incl Engels accent), maar dit overtrof mijn verwachtingen. Het Nederlands gesproken deel van Emilia is ook zeer goed te noemen. De film was wel aan de lange kant, kan zeker een halfuur af. De naargeestige sfeer wordt wel goed neergezet. Dit is wel zo'n beetje het traagste tempo waar ik mijn aandacht nog bij kan houden. Hadden ze het verhaal een beetje ingekort, dan had ik misschien wel een 8 gegeven, ivm geweldige acteerprestaties. Nu blijft het bij een 7.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Dat Nederlands bij Emilia is dubbed, doet weinig aan de acteerprestatie af verder maar toch. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:35:
Sleepless (2017)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Voorpremiere net gezien. Lekker jaren 80/90 actiefilm. Scheuren met auto's, casino, gevechten in een keuken van een restaurant, een stomerij voor wisselen van outfits, alle good old classic ingredienten zijn aanwezig. Verhaal gaat niet heel diep, mannenfilm. Leuk, goed vermaak. Kan je ook prima met een pot bier thuis op de bank zien trouwens. Zou er niet voor naar de bios gaan als je geen unlimited pas hebt, zo bijzonder is het niet. Gewoon leuke actie.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6.5 / 10
Heb 'm afgelopen dinsdag gezien in de Sneak Preview.
Idd geen hoogstaand verhaal en het is ook vrij voorspelbaar allemaal. Je voelt halverwege al precies aankomen hoe het afloopt. Maar een prima film om zonder nadenken te kijken, genoeg actie en tempo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:29
Live by Night (2016)Live by Night (2016)
IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 128 min | MPAA: R
Drooglegging, gangsters en corruptie. Altijd leuke onderwerpen voor films en nu ik sinds kort een Movie Pass heb was er geen reden om niet naar deze film te gaan. Maar aanraden kan ik de film eigenlijk niet. Dit komt omdat de film een heleboel ambitie heeft en het nergens waarmaakt. Het lijkt alsof er wordt geprobeerd een Godfather neer te zetten, maar de (vele) acteurs hebben te weinig screen time om te kunnen boeien en het verhaal blijft heel oppervlakkig.

Je volgt in de film Joe Coughlin (Ben Affleck), die in 2 uur tijd van een overvaller uitgroeit naar een soort maffiabaas. Dat zou boeiend kunnen zijn, maar er gebeurt te veel in zijn leven waardoor elke belangrijke stap heel gehaast wordt gedaan. Even naar de gevangenis, even een grote en vertrouwde man in de maffia worden, even midden-Florida in de macht hebben; het ging Joe allemaal wel heel gemakkelijk af. Hierdoor leek het ook alsof alles in een hele korte periode moest passen en aangezien er ook niemand ouder werd of echt ontpopte was dat misschien zelfs de bedoeling. Het verhaal werd verteld in hoofdstukken en ik vind dat vaak een heel boeiende en creatieve manier van vertellen, maar in Live by Night was het overbodig omdat er geen ogenschijnlijk losse verhaallijnen gekoppeld hoefden te worden en er dus ook geen grote tijdspannes overbrugt moesten worden. Ook de enige terugkoppeling naar de verhaallijn van het begin van de film was tegen de tijd dat hij kwam ook niet interessant meer.

Er zijn ook wel goede dingen aan deze film. Zo blijft de sfeer er goed in. Dat komt voornamelijk door het goede acteerwerk van Chris Messina, die de rechterhand van Joe speelt. De rest van de grote cast is ook goed en er zijn een heleboel subplots. Al die kleine verhaallijnen maken de film wel leuk om te kijken, al is er helaas uiteindelijk weinig gedenkwaardigs aan. De schietscènes zijn ook wel leuk gedaan. Lekker rauw, maar door de geluiden en de accuratie wordt je niet bepaald de scène ingezogen. Samen met een bonuspunt voor Brendan Gleeson (hij is gewoon geweldig) komt deze film op een mager zesje. De film bevat leuke ideeën, maar is toch best teleurstellend.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resident Evil: The Final Chapter (2016)Resident Evil: The Final Chapter (2016)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 106 min | MPAA: R
Vermakelijk deel uit de serie. Andere delen nooit gezien, maar goed te volgen voor mij door de leuk bedachte manieren om nieuwe kijkers snel op de hoogte te brengen.

Zitten naar mijn smaak teveel jump scares in het eerste half uur, verder een meer dan vermakelijke film in deze reeks. Nergens echt spannend, maar de wereld waarin het zich afspeelt is erg mooi om te bekijken.

Standaard verhaal verder, leuke bad guy uit de game of thrones. Leuke film voor in de middag zonder je vriendin / vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:29:

Niet echt het idee dat je film goed begreep als ik dit zo lees. En waarom vergelijk je met The Arrival uit 1996? Heeft er echt niets mee te maken.....
Ik heb de film heel goed begrepen en ik kan mijn mening erg goed onderbouwen als cinefiel vanaf de jaren 60 toen ik al mijn eerste film zag en sedertdien er bijna een studie van maak hoe-wat-waarom- een film gemaakt. wordt. Dus dank voor die luchtige en nietszeggend en kortzichtig verwijt. :/

Tja..de zoveelste actie film met Tom Cruise in de hoofdrol na zijn Mission Impossible saga. Het vorige deel gezien en die was goed als in "onderhoudend,boeiend en stevige verhaallijn". Dit tweede deel heeft dat allemaal niet vond ik. Te clichématig te voorspellend te... 'gewoontjes'. als speelfilm. Misschien tijd voor Cruise om zijn actie held status aan de wilgen te hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ron Goossens, Low Budget Stuntman (2017)Ron Goossens, Low Budget Stuntman (2017)
IMDb: N/A | Genre: Comedy | Runtime: 83 min | MPAA: N/A
Korte komedie, trailer vond ik grappiger dan de film. Veel pubers van 14 in de zaal die het leuk vonden. Als 40+ er is het maar matig. Weinig gelachen. Vond grappen over Robert M. niet leuk, eigenlijk triest. Maar dat neem ik niet eens mee in mijn beoordeling.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.5.png2.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allied (2016)Allied (2016)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Romance | Runtime: 124 min | MPAA: R
Vijfde film die ik vandaag zie, leukste van vandaag. Ben wat gaar, dus even kort. Spannend tot het einde, heb me er goed mee vermaakt. Mooi drama, van genoten.

Film zes (xxx in 3d) skip ik, trekt me toch niet zo en moet nog een anderhalf uur reizen naar huis. Mooie relaxdag voor mijzelf. Lekker om af en toe een dag voor jezelf te pakken in de bios.

Volgende week zondag pak ik vijf films op pac festival, heb daar zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Ik heb Arrival niet gezien, maar aan de trailer te zien heeft deze film, behalve het woordje Arrival en aliens, niet zo heel veel met The Arrival uit 1996 te maken...

Passengers (2016)Passengers (2016)
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Vandaag gezien in 3D.
De eerste helft van het verhaal was niet heel spannend. Het standaard ik-ben-helemaal-alleen-dus-ik-kan-alles-doen-wat-ik-wil wat je wel in meerdere films hebt gezien.
Als Jennifer Lawrence (Yay!) er bij komt, wordt het een liefdesverhaal met spanning tussen de twee hoofdpersonen, omdat 1 van ze een geheim heeft.
spoiler:
Chris Pratt heeft Jennifer uit haar hyperslaap gehaald, maar Jennifer denkt dat het ook een glitch van het systeem was

Op het eind van de film wordt het iets spannender, maar net als je denkt dat het echt spannend wordt, is het afgelopen en eindigt het met een Hollywood einde.

De special effects waren goed gedaan. 3D voegde niet veel toe, maar zag er mooi uit in de shots in de ruimte.

Een 7 en dat komt ook alleen maar door de aanwezigheid van Jennifer.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:39:
[...]

Mooi, dank voor je reactie want iets zei mij al al kijkend naar de poster. "Mark"dat gaat'm niet worden voor jou. Daar moet je echt zin in hebben en voor gaan zitten anders zet je 'm uit."

Black Hawk Down (2001)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 144 min | MPAA: R
Al eerder gezien en dit keer dus de extended uncut versie gezien die meer beelden bevat en een iets ander beeld verhaallijn aanhoudt dan de eerder uitgebrachte film-dvd versie. De film is en blijft een boeiende oorlogsfilm die heel realistisch wordt gebracht. De film is onderhoudend,spannend en indrukwekkend,helemaal als je weet dat dit geen normale soldaten zijn geweest maar allemaal special operation force eenheden alias speciale eenheden te weten: US Rangers en Delta (green berets contra terreur eenheid) waarbij de laatste de landmacht equivalent is van de Navy Seals. (zeemacht) Voor wie een kenner/veteraan is op militair gebied zal bijvoorbeeld ook gezien hebben bij het fastroping (wanneer de Black Hawks stilhangen op de markt en alle militairen via een touw naar beneden abseilen) dat bij 1 Black Hawk ( naam helikopter) het allemaal Rangers waren die deze actie uitvoerden en geen acteurs. Dat was te zien aan de houding/manier van 'roping'. Voor de rest is de film andermaal een 'genot om te zien en hoe het drama van Mogadishu is verfilmt.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Alleen 'vergaten' ze wel even de scenes er in te doen waarin de Amerikanen door de straten gesleept werden. Het is ene leuke film, op waarheid gebaseerd met een dikke lik Amerikaanse saus eroverheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Moana (2016)Moana (2016)
IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 107 min | MPAA: PG
Zoals de grote reuzekrab met flinke Aardman-trekken in deze film vrolijk zingt: "SHINY! SHINY!" :D :') :D

Hoewel het verhaal van de film niet echt ingewikkeld is, geldt dat voor de rest van de film zeker wel. Met een leger van 3d artists, concept artists, animators, programmeurs, technical directors en set designers die jaren op de film hebben lopen zwoegen is het duidelijk te zien dat er flink wat tijd en geld in is gestoken. Ongeveer 150 miljoen dollar, volgens IMDB. Dat maakt het bijna een zonde dat de film hier in Nederland eigenlijk (bijna) alleen maar in het Nederlands is vertoond en al snel richting het schaamhoekje van menig bioscoop werd geduwd.

Onterecht, want het ziet er allemaal prachtig uit. En hoewel de concurrentie met "Sing" vast heel zwaar zal zijn geweest kan ik er totaal geen traan om laten dat ik die niet heb gezien. Er zitten namelijk meer dan genoeg musicale uitbarstingen in deze film.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog de nodige metaforen en referenties naar andere films. Niet alleen die van Disney zelf trouwens. Er zijn scenes waarin ik nog net niet een verschijning van Sam en Dean Winchester of Bruce Campbell verwachtte :P Voor de fans van het andere werk van oa. Ron Clements en John Musker is er ook nog een leuke postcredits-scene.

Maakt dat alles deze film perfect? Neuj, het blijft een film die ook voor kinderen leuk moet zijn. Maar als je merkt dat je niet anders kan dan keihard glunderen en gezellig meewiebelen tijdens het zien van de mooie omgevingen, mierzoete musicalliedjes en overmatige vrolijkheid, dan moet je toch wel enigszins toegeven dat de film gewoon heel vermakelijk is.

En tegen iedereen die het niet kan hebben dat Disney-films nu, gezien het ontbreken van de nodige liefdestaferelen, letterlijk vrouwenfilms zijn geworden is er maar 1 ding te zeggen: let it gooooo.... 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Spotlight (2015)Spotlight (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, History | Runtime: 128 min | MPAA: R
Zeer goede film die gaat over het verhaal achter hoe de Boston Globe (nieuwsblad/krant) alle pedofilie aan het licht heeft weten te brengen binnen de (katholieke) kerk. Je weet van te voren de uitkomst van het verhaal, je weet ongeveer wel de omvang van dit probleem, maar toch wist de film mij (en m'n vriendin) enorm te boeien. In de film wordt mij nog duidelijker gemaakt wat een ongelofelijk ziekelijke organisatie er achter de kerk zit/zat.

Priesters waarvan aan het daglicht komt dat ze pedofielen zijn en kinderen misbruiken? Gewoon overplaatsen naar een andere stad, nadat de slachtoffers het zwijgen opgelegd is. Zeker een aanrader voor mensen die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp. Mij werd in ieder geval duidelijker hoe de kerk dit gedaan heeft en hoe ze dit 'geheim' hebben kunnen houden. Ik zet geheim hier tussen aanhalingstekens aangezien er al jaren bij mensen enigszins bekend was dat dit gebeurde, maar niet op zo'n enorme schaal.

Het acteerwerk in deze film was echt heel goed, daarnaast is het camerawerk en het script gewoon heel goed.

Wat me echter verbaasd (heeft uiteraard niets met de film te maken), is dat er zelfs na dit verhaal nog zoveel mensen trouw zijn gebleven aan de kerk.

Twijfelde erg tussen een 8,5 en een 9, maar door het indrukwekkende verhaal toch gekozen voor een 9.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de tijd gebleven dat ik met spanning op het puntje van mijn stoel zat voor een film? De laatste tijd wordt er echt teveel dertien in een dozijn pulp gemaakt, waaronder deze film. Werkelijk nul onverwachte wendingen en de actie die erin zit wordt ook nog eens slecht uitgevoerd. Niveau B film door een zogenaamde A acteur. Mijn advies: niet je tijd aan verspillen. Mijn puberzoon vond het zelfs een zinloze sessie.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Met een vriend gesproken die veel films kijkt, ook filmhuis. Zei dat de echt goeie films La la land, en Manchester bij the sea zijn (in die volgorde).
Pagina: 1 ... 39 ... 281 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.