Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 281 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

miicker schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Ik mag hopen dat je een unlimited pas hebt :+
But of course :)

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snowden (2016)Snowden (2016)
IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: R
Verwachtte er weinig van; het zal wel weer over de onhebbelijkheid gaan van de NSA om zoveel mogelijk informatie te vergaren. Nou, daar kwam ik toch van een koude kermis thuis. De film draait volledig om Dhr. Snowden en hoe "sneaky" je kan opklimmen van afgekeurde militair tot ongeveer de grootste klokkenluider ter wereld. En het geeft een aardig inzicht hoe inlichtingendiensten grossieren in het vergaren van data zonder al teveel nuance over wie/wat het gaat met alle gevolgen van dien.

Indrukwekkend stukje film, zeker als je zelf dagelijks werkt met gevoelige data.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Salvatron schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:33:
Bij mij is het juist andersom: Sully vond ik maar weinig boeiend, Deepwater Horizon heb ik 4 keer gezien in de bios, erg goed, vooral omdat het echt gebeurd is. De film verveelde me geen moment. Sully gaat ook niet over een enorme ramp, terwijl Deepwater juist een gigaramp was, dit speelt ook mee voor mij. (ik kijk films soms meerdere malen vanwege concentratieproblemen waardoor ik de film niet goed oppak, mocht iemand zich afvragen why the fuck ik een film zo vaak bekijk).
Als "echt gebeurd" voor jou een criterium is (voor mij niet dus, maar ik respecteer dat dit voor jou wel is) dan is dat een net zo goed argument voor Deepwater Horizon als voor Sully - beiden zijn echt gebeurd, en beide films blijven behoorlijk dicht bij wat werkelijk gebeurd is (Sully misschien nog wel meer dan Deepwater Horizon trouwens)

Het klopt dat Deepwater Horizon over een daadwerkelijke ramp gaat en Sully over een ramp die juist against all odds voorkomen wordt. In die zin is Sully als film orgineler trouwens, dat ziet men niet zo vaak.

Het boeiende is voor mij vooral dat Sully naast over de voorkomen ramp gaat om wat het met de mensen daarna doet en wat er van geleerd wordt. Deepwater Horizon doet in feite niets anders dan tonen hoe erg het was - en doet dat nogmaals best fraai - en stopt dan. Sully doet veel meer, is voor mij daardoor dus boeiender.

Maar dat het voor ieder anders kan zijn snap ik best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister naar Passengers geweest, viel me ansich nog mee. Maar uiteindelijk toch niet hoger dan een 7 kunnen geven.

spoiler:
Deze film was als thriller waarschijnlijk veel leuker geweest, dat ze na 10 jaar verveling random lui wakker maken om er op te jagen. Of dat het meisje een psychopaat was en achter die kerel aan ging. Of dat er nog een pod was open gegaan en dat diegene achter alle problemen zat en hun langzaam maar zeker gek maakte. Maar helaas werd het Titanic in space

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Afgelopen vrijdag naar Assassin`s Creed geweest, dankzij de posts hier had ik nul komma nul verwachtingen.
Daardoor was ik eigenlijk blij verrast, het viel het me allemaal best mee. Het helpt denk ik wel wat als je bekend met de games, maar mijn vriendin (non-gamer) vond het ook wel een leuke film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultra schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:54:
[...]

Al eens geweest in de nieuwe Kinepolis in Utrecht? De grootste zaal (7) biedt plek aan 2,5x zoveel mensen als die van Zwolle, dus ik ben wel benieuwd of en hoe zich dat verhoudt met de kwaliteit. Ik heb er Rogue One gezien, en het geluid was prima in elk geval. De volgende keer zou ik nog iets verder naar voren gaan zitten trouwens, zat op rij 9. Het is wel jammer dat ze in die zaal voornamelijk 3D afspelen. Ik zag af en toe dezelfde rare glitches die ik ook op mijn tv zie.
In zwolle is het scherm 22 meter breed, hoe breed is dat scherm in utrecht? Ik ben er nog niet geweest, wel in de oude 25 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Slechts 19,30. Frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:03:
Gister naar Passengers geweest, viel me ansich nog mee. Maar uiteindelijk toch niet hoger dan een 7 kunnen geven.

spoiler:
Deze film was als thriller waarschijnlijk veel leuker geweest, dat ze na 10 jaar verveling random lui wakker maken om er op te jagen. Of dat het meisje een psychopaat was en achter die kerel aan ging. Of dat er nog een pod was open gegaan en dat diegene achter alle problemen zat en hun langzaam maar zeker gek maakte. Maar helaas werd het Titanic in space
Je kunt ook gewoon Pandorum nog een keer kijken natuurlijk. (Neem aan dat je die al kent iig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 13:39
Gaius schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:23:
[...]
Je kunt ook gewoon Pandorum nog een keer kijken natuurlijk. (Neem aan dat je die al kent iig :))
QFT

Hebben ze btw nog gepoogd om passengers daar een prequel van te maken?

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ElCondor schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:51:
Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (2016)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Family | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
In mijn ogen de sof van het jaar. Ben in de boeken begonnen en ik denk dat ik eerst de film had moeten bekijken voordat ik de film ging kijken.
Prachtige trailer en ik ben een groot fan van Tim Burton én Eva Green ;) Helaas komen de karakters absoluut niet uit de verf, komt het verhaal veels te gehaast over (géén aandacht aan de details die zo mooi beschreven worden in de boeken) en lijken de acteurs totaal geen gevoel te hebben bij hun karakters.
Toegegeven, het gaat hier om een jeugdfilm (denk ik) dus kinderen zullen hier wellicht meer plezier aan beleven (al is de film bij tijd en wijle behoorlijk griezelig voor kinderen) als volwassene vond ik het een grote tegenvaller. Jammer
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
Ik geef hem een 6,5 omdat het wel een soort film is die ik leuk vind. Maar er zijn dus meerdere boeken? Ik heb er 1 gekocht voor de ereader. Zal zo even zoeken welke er nog meer zijn. In boekvorm is dit vast fantastisch.

Ik quote wel een oude post, maar ik heb hem pas net gezien omdat de tijden in de bios nooit uitkwamen met mijn agenda.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
La La Land (2016)La La Land (2016)
IMDb: 8.9 | Genre: Comedy, Drama, Musical | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13

Nog nooit in mijn leven ben ik zó erg teleurgesteld geweest in een film. Bij de eerste scène -waarbij allemaal manisch depressieve mensen vrolijk begonnen te zingen terwijl ze in een file staan- dacht ik nog dat het een cynische grap was, maar helaas werd de shitstream vanaf dat punt alleen maar erger. De vrouwen in de zaal zaten allemaal te soppen bij het aanzicht van Gosling, maar als je daar niet gevoelig voor bent, dan beland je in een film waarbij een bad in een lavastroom nog prettig aanvoelt in vergelijking met het kijken van ook maar één seconde meer van deze zuurstokzoete, overgehypete rotzooi.

Zet de WK-finale tegen Spanje op repeat voor 48 uur, gecombineerd met stokjes in je oogleden àla A Clockwork Orange, en je hebt een betere tijd dan deze film één keer zien. Ik drink nog liever een beker zwavelzuur dat dat ik m'n ogen uit laat branden door dit gedrocht van een film. 4 sterren voor de moeite.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Eh wat dacht je dat de film zou zijn dan? Toch 4 sterren, wat moet er dan wel niet gebeuren voor drie sterren?

[ Voor 45% gewijzigd door MrVegeta op 09-01-2017 23:21 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:20:
Eh wat dacht je dat de film zou zijn dan? Toch 4 sterren, wat moet er dan wel niet gebeuren voor drie sterren?
Goed. Gezien de waardering bij de Golden Globes en Metacritic. Ik kijk geen trailers en/of lees reviews van tevoren.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zegato schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:22:
[...]

Goed. Gezien de waardering bij de Golden Globes en Metacritic. Ik kijk geen trailers en/of lees reviews van tevoren.
Je geeft het 4 sterren vanwege de Golden Globes en Metacritic? Het is toch jouw review, wat hebben die ermee te maken?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:24:
[...]

Je geeft het 4 sterren vanwege de Golden Globes en Metacritic? Het is toch jouw review, wat hebben die ermee te maken?
De regie was niet slecht, cinematografisch zat het wel aardig in elkaar: er zijn zat films die zelfs dát niet halen, vandaar de 4. Ik ben waarschijnlijk te cynisch om dit te kunnen waarderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zegato op 09-01-2017 23:27 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zegato schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:22:
[...]

Jammer dat je het niet leuk vond. Voor mij één van de besten van 2016, meerdere malen met veel plezier gezien. Ik ben zelf, net als jou denk ik, vrij cynisch. Maar deze film maakte een hoop blije gevoelens in mijn los.

Scheelt in ieder geval dat je inziet hoe goed de film is, los van of je het leuk vindt of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 09-01-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:18
Why Him? (2016)Why Him? (2016)
IMDb: N/A | Genre: Comedy | Runtime: 111 min | MPAA: R
Uitgaande van de trailer leek het me helemaal niks. Ik hou niet van comedies, en al helemaal niet van het ranzige soort met extreem awkward situaties. Veel situaties in de film vond ik dan ook ronduit belachelijk. Desondanks heb ik toch een paar keer kunnen lachen. James Franco doet het prima als iemand die geen filter heeft en gewoon zegt wat hij denkt, Bryan Cranston overdrijft behoorlijk als stijve hark die ooit stukken actiever was. Zoonlief Scotty was echt te overdreven qua spontane acties naar mijn idee, de dochter deed wat ze moest doen. Het omschakelpunt ging iets te snel. Het einde verraste me bijna, dat ging voor de verandering een keer niet helemaal standaard volgens het romkom boekje.

Ik zal deze film waarschijnlijk nooit meer kijken, maar echt slecht kan ik hem niet noemend.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
The Founder (2016)The Founder (2016)
IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Gezien de manier waarop het in beeld gebracht wordt, zou dit best weleens het echte verhaal (uiteraard een beetje gedramatiseerd) kunnen zijn.
Wat een vuile geldwolf is die Ray Kroc geweest, maar schitterend hoe hij door Michael Keaton neergezet wordt :) Hij is eigenlijk een bad guy, maar toch voel je ergens wel enige vorm van sympathie voor sommige van zijn acties. Ook al laat de film gewoon zien wat voor rotgeintjes hij geflikt heeft, en hoe hij anderen op slinkse wijze een oor aan wist te naaien.
Laura Dern heeft nogal een ondankbare rol in de film, je gaat bijna medelijden met haar hebben. Toch wel interessant om te zien hoe het komt dat de McD van drive-in restaurant tot de huidige franchise keten is uitgegroeid.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

[ Voor 31% gewijzigd door AcidBurn op 09-01-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:21:
[...]

Ik geef hem een 6,5 omdat het wel een soort film is die ik leuk vind. Maar er zijn dus meerdere boeken? Ik heb er 1 gekocht voor de ereader. Zal zo even zoeken welke er nog meer zijn. In boekvorm is dit vast fantastisch.

Ik quote wel een oude post, maar ik heb hem pas net gezien omdat de tijden in de bios nooit uitkwamen met mijn agenda.
Jup! Er zijn drie boeken in totaal. De eerste heel inderdaad Ms Peregrines Home for Peculiair Children.
Dan is er nog Hollow City en deel drie heet Library of Souls. Het eerste boek eindigd op het moment dat de kinderen het eiland verlaten, onder heel andere omstandigheden dan in de film overigens. Ik ben nog niet begonnen aan boek twee. Te weinig tijd :( Zoek in ieder geval op Ransom Riggs, dat is de schrijver. :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Planning voor de komende week gemaakt, geen enkele vriend met unlimited kaart kan dit weekeinde mee, dus ik ga lekker alleen. En als ik woensdag naar een mindere film ga wil opeens iedereen wel mee 8)7

vrijdag
The bye bye man
Allied
Patriots day
The founder

Zondag
Brimstone
La la land (voor de 2e keer)

Woendag
XXX: Return of Xander Cage

Verder op de planning: begin februari pac festival met in iedergeval 3 steengoede films (rest is nog niet bekend gemaakt) en naar de nieuwe ring horror film waar ik ook zin in heb.

En tussendoor nog even met de kinderen naar Vaiana als ze nu een keer mee willen, maar er wordt denk ik niet veel reclame voor gemaakt omdat mijn kinderen daar vaak op afgaan, maar dit zegt ze niks.
ElCondor schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:45:
Jup! Er zijn drie boeken in totaal. De eerste heel inderdaad Ms Peregrines Home for Peculiair Children.
Dan is er nog Hollow City en deel drie heet Library of Souls.
Bedankt, ik zet ze zo op mijn ereader. Ze schijnen veel beter te zijn dan de film, dus ik ga er vast van genieten. Ik kwam nog een short story tegen van 145 pagina's die voorgaat aan deel 1, geen idee of dat wat is, maar die heb ik ook erop staan. Maar veel tijd om te lezen heb ik helaas niet de komende tijd (druk met studie en werk en films dus).

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
The Bye Bye Man (2017)The Bye Bye Man (2017)
IMDb: N/A | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13
Wat een baggerfilm.... dit zou horror moeten zijn, maar er zit werkelijk niet 1 fatsoenlijk schrikmoment in de hele film.
Als ze een psychologische thriller neer wilden zetten, zijn ze ook compleet de mist in gegaan. Dit is gewoon te lachwekkend voor woorden, de 4 die IMDb geeft is mij nog te hoog.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nou. Mijn plan voor morgen gaat veranderen. Net terug uit de bios, maar wat een rit in de sneeuw, afschuwelijk. Anderhalf uur op de snelweg zonder amper wat te zien en morgen nog erger. Dus ik ga niet 250 km rijden voor de bios.

Maar daar post ik niet voor. Net naar Brimstone geweest omdat ik zondag aan het werk moet. En man, wat een film. Ik zit nu aan een extreem goede whiskey om a) te vieren dat ik heelhuids thuis ben gekomen en b) omdat ik één van de mooiste films in mijn leven heb gezien. Ik koop amper, zelden, heel zelden een film omdat ik ze liever in de bios zie, maar dit is net als Dancer in the dark zo mooi. Dit gaat in de collectie, er komt op mijn hobbykamer een poster aan de muur, sprakeloos ben ik.

Het acteerwerk, vooral van Guy Pearce is zo goed, ik heb nooit beter gezien. Het stuk beslaat een langere periode en is in vier delen. Guy zie je veranderen, hij praat anders (eerst met een Nederlands accent, later meer en meer Western achtig Amerikaans), hij wordt bitterder, zijn uiterlijk en alles veranderd. De manier waarop hij over god spreekt, hoe hij preekt. Zo goed, ik heb daar zo van genoten.

En John Snow zit erin, he is alive! Dat had ik niet verwacht, echt top. Carice speelt heel mooi, haar dochter in de film is ook fantastisch (Nederlandse actrice volgens mij of ze heeft bizar goed Nederlands leren spreken wat volgens mij dan een heel goede prestatie moet zijn, weet iemand dat?). Dakota Fanning is naast Guy werelds, wat je met ogen en gebaren kan aangeven, wow.

Echt een waar waar meesterwerk. Mijn zwager begreep niet alles, paar meiden hoorde ik op straat zeggen dat ze hem te lang vonden. Het is een film die voor sommigen wat lastig is, mijn zwager gaat mee naar het pac filmfestival, ik weet niet of dat hem bevalt als dit te lastig is.

Het is geen typische Hollywood film, er is over nagedacht, alles klopt van Snow die een engel lijkt in een stukje van de film tot aan de kleren, de heuvel die ze oploopt aan het einde om zwaarte toe te brengen, camera standpunten. Een puur meesterwerk in mijn ogen.

Dancer in the dark heb niet in de bioscoop gezien, dit was dus de beste film die ik ooit in de bioscoop heb gezien. Ik hoop dat jullie er ook zo van gaan genieten.

10/10 met een gouden wimpel erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2017 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Maar daar post ik niet voor. Net naar Brimstone geweest omdat ik zondag aan het werk moet. En man, wat een film. Ik zit nu aan een extreem goede whiskey om a) te vieren dat ik heelhuids thuis ben gekomen en b) omdat ik één van de mooiste films in mijn leven heb gezien. Ik koop amper, zelden, heel zelden een film omdat ik ze liever in de bios zie, maar dit is net als Dancer in the dark zo mooi. Dit gaat in de collectie, er komt op mijn hobbykamer een poster aan de muur, sprakeloos ben ik.

(knip)

Het is geen typische Hollywood film, er is over nagedacht, alles klopt van Snow die een engel lijkt in een stukje van de film tot aan de kleren, de heuvel die ze oploopt aan het einde om zwaarte toe te brengen, camera standpunten. Een puur meesterwerk in mijn ogen.

Dancer in the dark heb niet in de bioscoop gezien, dit was dus de beste film die ik ooit in de bioscoop heb gezien. Ik hoop dat jullie er ook zo van gaan genieten.

Het brein en de belangrijkste persoon achter Brimstone vergeet je te melden: Martin Koolhoven, de scenarioschrijver en regisseur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Koolhoven niet meer van dit soort films heeft gemaakt, dan wist ik wat ik vanavond ging kijken.

Zondag ga ik naar Allied die mij ook leuk lijkt. The bye bye man na de recensie hier sla ik maar over. Zonde dat ze zoiets in de bios gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik zou idd geen tijd verspillen aan Bye Bye Man. Wij hedden in de pauze getwijfeld of we zouden blijven of gaan. Toch maar afgekeken in de hoop dat het beter werd, maar nee. Dit is een slap aftreksel van de horrorklassieker Candyman, gemixt met Possession. The Founder was echt stukken beter.

Komende week gaan we naar Patriots Day en Brimstone. Later deze maand wil ik Split en Resident Evil: The Final Chapter nog een kans geven. Februari gaat interessant worden met Rings, John Wick 2 en Trainspotting 2 :) En dan uiteraard vooraf wel even deel 1 kijken, heerlijk die zware Schotse accenten.

Hobbykok: Ik weiger naar NL gesproken films te gaan. Heb altijd het gevoel dat het nagesynchroniseerd is, en op een enkeling na vind ik het acteerwerk vaak van een bedenkelijk niveau.

[ Voor 13% gewijzigd door AcidBurn op 14-01-2017 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Van split heb ik gisteren een lange trailer, denk wel 6 minuten gezien. Heb dat liever niet omdat gewoon de halve film verklapt wordt, maar dat lijkt me wat. Ik ben alleen bang dat de (ik meen) 28 persoonlijkheden die hij heeft wel wat veel zijn om te kunnen volgen als kijker.

Die rot trailers altijd, ik wil eigenlijk een film zien zonder spoilers en van split geven ze er veel te veel weg. Dat is meestal niet een heel goed teken.

Vergeet niet de stuntman film uit Nederland, daar heb ik ook een keer een lange trailer van gezien en dat was zo goed, flodder en mama is boos kwaliteit, ik kreeg de slappe lach tijdens de trailer, daar ga ik in ik meen in februari zeker heen.

Ohja, pathe pac festival 5 februari heeft alle films bekend gemaakt, heel mooie line up. Daar heb ik zin in. Van 10.30 tot 22.30 in de bios :D

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vond de trailer van de nieuwe Pirates of the Caribbean daarom wel goed. Daar wordt - behalve de nieuwe kapitein - helemaal niks in verklapt. Mocht ik voor die tijd nog in de bios zitten, hoop ik dat er niet meer duidelijk wordt dan we nu al weten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

AcidBurn schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:46:
Hobbykok: Ik weiger naar NL gesproken films te gaan. Heb altijd het gevoel dat het nagesynchroniseerd is, en op een enkeling na vind ik het acteerwerk vaak van een bedenkelijk niveau.
Grappig als je weet dat dialogen vaak opnieuw worden ingesproken.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 14-01-2017 00:30 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegato schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:14:
La La Land (2016)[afbeelding]
IMDb: 8.9 | Genre: Comedy, Drama, Musical | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13

Nog nooit in mijn leven ben ik zó erg teleurgesteld geweest in een film. Bij de eerste scène -waarbij allemaal manisch depressieve mensen vrolijk begonnen te zingen terwijl ze in een file staan- dacht ik nog dat het een cynische grap was, maar helaas werd de shitstream vanaf dat punt alleen maar erger. De vrouwen in de zaal zaten allemaal te soppen bij het aanzicht van Gosling, maar als je daar niet gevoelig voor bent, dan beland je in een film waarbij een bad in een lavastroom nog prettig aanvoelt in vergelijking met het kijken van ook maar één seconde meer van deze zuurstokzoete, overgehypete rotzooi.

Zet de WK-finale tegen Spanje op repeat voor 48 uur, gecombineerd met stokjes in je oogleden àla A Clockwork Orange, en je hebt een betere tijd dan deze film één keer zien. Ik drink nog liever een beker zwavelzuur dat dat ik m'n ogen uit laat branden door dit gedrocht van een film. 4 sterren voor de moeite.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]4 / 10
Je had hopelijk toch wel door dat het een musical 'film' is? En geen gewone 'speelfilm'.
Dus stijl van "sound of music"moet je denken en dan aangepast aan de moderne tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die titanic hier in 3d heeft gezien? Is dat te doen? Zag dat hij in februari een paar keer gaat draaien ivm een oscarmaand bij pathe en mijn vrouw is weg van die film. Heeft hem drie keer gezien in de bios toendertijd. Zelf vind ik de film niet echt mijn smaak en hij duurt ook nog eens meer dan drie uur.

Nu heb ik veel voor mijn vrouw over, maar 3+ uren naar een zoetsappige film in slechte 3d kijken is wel een aanslag op mijn ogen.

Ik hoor dus graag een ervaring over de 3d. Is dat te doen of de bluray maar weer eens aanzetten thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:54:
Iemand die titanic hier in 3d heeft gezien? Is dat te doen? Zag dat hij in februari een paar keer gaat draaien ivm een oscarmaand bij pathe en mijn vrouw is weg van die film. Heeft hem drie keer gezien in de bios toendertijd. Zelf vind ik de film niet echt mijn smaak en hij duurt ook nog eens meer dan drie uur.

Nu heb ik veel voor mijn vrouw over, maar 3+ uren naar een zoetsappige film in slechte 3d kijken is wel een aanslag op mijn ogen.

Ik hoor dus graag een ervaring over de 3d. Is dat te doen of de bluray maar weer eens aanzetten thuis?
Bij de meeste recente films heb ik soms niet eens door dat het 3d is tot ik weer merk dat ik die bril op heb maar goed, wellicht hebben ze bij titanic alles uit de kast gehaald. En als je vrouw die film echt zo goed vindt is het misschien sowieso wel de moeite.

Psn: stone-face-lock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Onlangs 'The Net' (ja die uit 1995, met Sandra Bullock) opnieuw gezien, vooral omdat mijn vrouw hem nog niet kende. Ik herrinerde me hem als nogal tenenkrommend destijds, maar het viel me alleszins mee. Hoewel de tech een beetje oud aan doet, en vaak fake is, is het achterliggende verhaal van identity theft best actueel. Al met al beter geworden met de tijd.

Ik vermoed dat destijds de mate van internet-geintegreerdheid ('even een pizze bij elkaar klikken online') er nog net-niet was, en daardoor een beetje over the top aanvoelde. Inmiddels matcht content in de film wat we allemaal dagelijks doen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de bioscoop is het qua ervaring altijd imposanter dan thuis natuurlijk dus die ervaring zal je thuis zeker missen. Als je de film indertijd al een lange zit vond dan zou ik nu gewoon thuisblijven en je vrouw met een vriendin van haar er heen sturen en zelf iets leukers gaan doen..

On topic:

Ik heb hem inmiddels gezien en het is een spectaculaire film en zeer onderhoudend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Brimstone (2016)Brimstone (2016)
IMDb: 7.0 | Genre: Mystery, Thriller, Western | Runtime: 148 min | MPAA: R
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 01:12:
Nou. Mijn plan voor morgen gaat veranderen. Net terug uit de bios, maar wat een rit in de sneeuw, afschuwelijk. Anderhalf uur op de snelweg zonder amper wat te zien en morgen nog erger. Dus ik ga niet 250 km rijden voor de bios.

Het acteerwerk, vooral van Guy Pearce is zo goed, ik heb nooit beter gezien. Het stuk beslaat een langere periode en is in vier delen. Guy zie je veranderen, hij praat anders (eerst met een Nederlands accent, later meer en meer Western achtig Amerikaans), hij wordt bitterder, zijn uiterlijk en alles veranderd. De manier waarop hij over god spreekt, hoe hij preekt. Zo goed, ik heb daar zo van genoten.

En John Snow zit erin, he is alive! Dat had ik niet verwacht, echt top. Carice speelt heel mooi, haar dochter in de film is ook fantastisch (Nederlandse actrice volgens mij of ze heeft bizar goed Nederlands leren spreken wat volgens mij dan een heel goede prestatie moet zijn, weet iemand dat?). Dakota Fanning is naast Guy werelds, wat je met ogen en gebaren kan aangeven, wow.

Echt een waar waar meesterwerk. Mijn zwager begreep niet alles, paar meiden hoorde ik op straat zeggen dat ze hem te lang vonden. Het is een film die voor sommigen wat lastig is, mijn zwager gaat mee naar het pac filmfestival, ik weet niet of dat hem bevalt als dit te lastig is.

Ik ben net terug van Brimstone (Pathé Groningen) en ik zit nu met wat gemengde gevoelens thuis op de bank. Enerzijds was het inderdaad (objectief) een prima film. Het verhaal zat goed in elkaar (het feit dat het episodisch was opgebouwd sprak mij wel aan) en de acteurs zetten eigenlijk allemaal een ijzersterke performance neer. Wat mij echter tegenstond was het excessieve geweld tegen vrouwen en kinderen in de film. Dat was op een gegeven moment voor mij zelfs zo storend dat ik mij afvroeg of ik de film om die reden nog wel wilde uitkijken. Ik heb weinig tegen geweld in films, maar het was hier wel erg rauw in beeld gebracht. Uiteindelijk wel gebleven, maar het einde was helaas wat voorspelbaar.

Wat ik mij overigens afvroeg: in welke tijd speelt zich dit af? Te meer omdat er kennelijk wel Nederlanders aanwezig waren. Om die reden kan ik de film historisch gezien niet zo goed plaatsen.

Resumerend: prima film, maar ik zou hem niet zo snel aanraden aan vrienden/familie.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

[ Voor 17% gewijzigd door VeeGee op 14-01-2017 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschuwing: in de links hieronder zitten beelden uit de film die echt grote spoilers zijn! Niet kijken als je hem gaat zien binnenkort, dat is zonde.

Het einde is inderdaad wat voorspelbaar, althans het grootste deel. De laatste paar minuten vond ik wel leuk gedaan om het verhaal rond te maken. Inderdaad veel geweld tegen vrouwen en kinderen, maar wellicht wel hoe het leven in 1800 ongeveer was (dat is meen ik de tijd waarin het zich afspeelt). Zie Wikipedia: Nederlands in de Verenigde Staten en dan hoofdstuk Nieuwe Nederlanders in Amerika waarin de periode 1790-1800 staat en in wat interviews wordt 1800 genoemd, bijvoorbeeld hier https://www.biosagenda.nl...tone-interviews_6423.html rond 1 minuut 30. Rond 2 minuten stelt Koolhoven dat het leven waarschijnlijk toen ook zo was. Maar plezierig is het niet, ook niet dat niemand ingrijpt.

Ik zou hem trouwens ook niet aanraden. Mijn vrouw zag hoe goed ik hem vond (ik geef hem nog steeds een 10). Maar toen ze voorstelde om hem samen te gaan kijken heb ik dat afgeraden. Ook omdat er nogal wat scenes inzitten met dieren die ook heftig zijn.

Ik bedenk me net dat er wel raakvlakken met mijn andere lievelingsfilm zitten
spoiler:
Dancer in the dark: daarin gaat ze ook dood door ophanging
Puur toeval, maar schiet me opeens te binnen.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Dan lijkt mij The Jack Edit meer iets voor jou. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Op het eerste gezicht lijkt het een saaie film maar als je de cast ziet en hun achtergrond kent dan weet je dat hier bijna een all star team van Hollywood's best staat. Nou, de film is dat ook, erg onderhoudend en soms zelfs vermakelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Fury (2014)Fury (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134 min | MPAA: R
Spannende, rauwe film over een tankbemanning ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. De film weet je meermaals bij de keel te grijpen met het geweld, de angst en de verschrikkingen die deze soldaten moeten hebben meegemaakt. De Star Wars-kleurtjes van de tracers waren even wennen, maar schijnen op waarheid gebaseerd te zijn. Ik vond het een goede film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Assassin's Creed (2016)Assassin's Creed (2016)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Afgelopen week naar Assassin's Creed geweest. De laatste games waren geen toppers, maar wel erg vermakelijk. Dat geldt eigenlijk ook voor de film; de actie is top, het verhaal is wat minder. Ook erg jammer dat het verhaal zich net zo vaak in het 'heden' als in het 'verleden' afspeelt, daar het bij AC toch vooral om het verleden draait.

Goed, een 7 voor het vermaak. Oh ja, wanneer kappen we nou met die 3D-onzin?!

Vanavond naar Allied, erg benieuwd naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-10 10:32
Allied (2016)Allied (2016)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Romance | Runtime: 124 min | MPAA: R
Afgelopen vrijdag deze film gezien samen met vrouwlief. Het was een redelijk leuke film maar helaas werkte de chemie tussen de twee hoofdrolspelers niet en daar leunde deze film toch sterk op. Het verhaal zelf is redelijk voorspelbaar en dat is ook helemaal niet erg maar daar waar deze film zo sterk inzoomt op de relatie tussen Pitt en Cotillard blijft de echte spanning weg. Zo voelde het althans voor ons aan.

Voor diegenen die de film hebben gezien:
spoiler:
De openingscene waar Pitt in de woestijn landt leek mij HEEEEEL erg op een CGI scene?

Wel vond ik Cotillard een fantastische rol neerzetten maar dat werd dus helaas niet gematched door Pitt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:13:
[video]

Op het eerste gezicht lijkt het een saaie film maar als je de cast ziet en hun achtergrond kent dan weet je dat hier bijna een all star team van Hollywood's best staat. Nou, de film is dat ook, erg onderhoudend en soms zelfs vermakelijk.
phew.
Ik dacht even dat dat een trailer was voor weer een overbodige remake :)
Ik vond de film best leuk eigenlijk !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Glengarry Glen Ross is een klassieker. David Mamet op zijn best, en die heeft veel goeds bedacht zoals bekend (mag worden geacht hier).

In GGR een uitblinkende cast mede dankzij het materiaal waar ze mee konden werken. Niet alleen van de grootste namen als Pacino, Spacey e.a. maar opvallend een van de beste rollen die Alec Baldwin - een degelijk acteur maar niet met een superreputatie - ooit speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:57:
Eerst de zevende hemel, zoals het nu voelt voor mij de beste film van 2016. Zo mooi gemaakt, de vele liedjes erin waren zo mooi erin verweven en het verhaal was erg mooi. Huilen en lachen, wat een top product van Nederlandse bodem, wat een verschil met de andere Nederlandse films die ik gezien heb dit jaar. Een 10. Lees wel veel gemengde reacties op sites, maar ik vond hem echt heel goed.
Eens! Dit was voor mij een van de betere films van de afgelopen jaren. Ik snap de slechte reviews ergens ook wel, die reviewers gaan erheen met een verkeerde verwachting. Het is geen komedie, het is een muzikaal drama. Gezien de cast vewachten sommigen dat het een komedie is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:27
Wow!! Ben afgelopen vrijdag naar deze film gegaan omdat ik wat tijd moest overbruggen. Had van te voren eigenlijk nog niets over deze film gelezen of gezien. Het is zeker geen standaard Hollywood wildwest flick en alles wordt erg rauw in beeld gebracht. Wat mij betreft doet dat eer aan de film en dit zorgt er nog eens extra voor dat je als kijker bepaalde gevoelens gaat ontwikkelen tegenover de karakters. De snelheid van de film is vooral in het begin nogal traag en door de niet chronologische opbouw kom je als kijker voor wat verrassingen te staan en tast je lang in het duister voor de beweegredenen van karakters. De op sommige momenten geweldige cinematografie is zeker het vernoemen waard (vooral de scènes in de sneeuwstorm/mist op het einde). Het acteerwerk is van een zeer hoog niveau (chapeau aan Fanning en Jones). Vooral erg knap ook het vrijwel accentloze Nederlands van Jones. Wat mij betreft een aanrader en grote verrassing!!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 16:18
Jorgen schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:49:
Fury (2014)[afbeelding]
Spannende, rauwe film over een tankbemanning ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. De film weet je meermaals bij de keel te grijpen met het geweld, de angst en de verschrikkingen die deze soldaten moeten hebben meegemaakt. De Star Wars-kleurtjes van de tracers waren even wennen, maar schijnen op waarheid gebaseerd te zijn. Ik vond het een goede film.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Een goede film inderdaad, maar het einde vond ik toch een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ennekke schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:44:
[...]

Een goede film inderdaad, maar het einde vond ik toch een domper.
Dat domper gevoel kreeg ik bij die film al eerder helaas. Is toch weer een te veel hollywood sausje geworden. In het begin had ik nog de hoop dat ze er iets meer mee gingen doen. Zeker omdat ze ditmaal een echte tiger uit het tank museum mochten gebruiken (ipv alle replica's of neppe omgebouwde varianten zoals in saving private ryan). Had gehoopt dat het tank museum dus ook wat meer druk kon uitoefenen op het verhaal. Maar dat viel in mijn ogen dus erg tegen. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elvis on Tour (1972)Elvis on Tour (1972)
IMDb: 7.5 | Genre: Documentary, Music | Runtime: 93 min | MPAA: G
Deze documentaire die in 1972 een Golden Globe won voor beste documentaire van dat jaar laat 'King"Elvis zien tijdens zijn vele tournees door de Verenigde Staten. Het grote verschil met de vorige film-documentaire "Elvis That's the way it is" die vnl.in Las Vegas werd opgenomen en waarvan de producent vond dat niet Elvis het belangrijkste was, maar zijn visie, is dat "Elvis On Tour" echt een muziek-documentaire is van de grootste muziek artiest aller tijden die de blauwdruk wat een pop-Rock-idool moest inhouden, en uitzien, heeft neergezet. In "Elvis On Tour" zie je hoe diens leven tijdens zijn dagen "on the road" er zoal uitziet. Zowel voor als achter de schermen in een tijd dat men de artiest niet van grote beeldschermen kon zien, de artiest zelf niet met oordopjes werkte voor het geluid van zijn band en al helemaal niet aan lip-synchen deed,iets dat tegenwoordig wel vaak gebeurd uit angst dat de artiest "live"minder goed overkomt. De documentaire is onderhoudend, boeiend en zeker interessant voor hen die nu eens werelds grootste artiest aan het werk wil zien met nummers die je ook niet zo 1,2,3 aan hem zou toebedichten. Denk aan "never been to Spain, Bridge over Troubled water en natuurlijk Proud Mary.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, abonnementje op film1 voor 5 euro per maand (aanbieding ziggo voor 3 maand) erbij genomen en je kan tegenwoordig alles op de chromecast streamen, vanavond genieten met een film die ik nog niet ken.

Verder nu hbo hier en ziggo movies erbij, dus ik hoef echt nooit meer wat te downloaden (heb ook al een pathe pas). Heerlijk zeg, kost niet eens veel geld en je krijgt er bijna onbeperkt films kijken voor terug.
robbertvw schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:46:
Vooral erg knap ook het vrijwel accentloze Nederlands van Jones.
Ja bizar, ik dacht eerst dat het ingesproken was door iemand anders, maar op moviemeter lees ik ook dat ze het heel goed gestudeerd heeft. Je hoort echt niet dat het een niet Nederlands sprekende meid is, misschien als je heel goed luisterd, maar ik had echt iets van: huh?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:29
offtopic:
Het is een beetje off-topic (verwijder/rapporteer dus maar als je het vervelend vindt), maar ik heb wat vragen aan mensen met een Movie Pass / Pathé Unlimited die in principe alleen 's avonds naar de bios gaan en sowieso niet naar 3D gaan (ook niet met 2D-bril).
- Kijk je weleens meer dan 1 film op een avond? Hoe laat begin en eindig je dan ongeveer en hoe lang heb je ongeveer pauze tussen de films?
- Als je al 2 of meer films in een week hebt gekeken en je rekent bij het aanbod van de rest van de maand de 3D-, kinder- en vrouwenfilms niet mee, erger je je dan weleens aan het gebrek aan films 's avonds of vind je in principe altijd wel wat dat bij je past en je binnen een week kunt kijken?
- Komt het nog vaak voor dat je een film graag wilt zien, maar dat hij alleen in 3D is (op de tijden waarop jij kunt) en zie je hem daardoor uiteindelijk niet in de bioscoop?

De antwoorden zullen natuurlijk heel persoonlijk zijn, maar ik ben toch benieuwd naar de praktijkervaringen. Ik overweeg namelijk zo'n pas, maar in de afgelopen jaren loop ik vaak tegen problemen als 3D en rare tijden aan. Als ik naar de tijden van vorige en deze week kijk zou ik af en toe 2 films kunnen combineren, maar ik ben dan een beetje bang dat ik in 1 avond klaar ben voor de rest van de maand :P

[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 17-01-2017 15:33 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 07-10 10:01

Prx

Persoonlijk heb ik geen probleem met het aanbod van films, maar ik ga dan ook gewoon naar 3D films toe. Mijn 2D-bril zit altijd in mijn tas voor in het geval dat ik last krijg van het 3D-effect. Dan zet ik de 2D bril op en heb ik nergens last meer van.

Als je al weet van het bestaan van een 2D-bril, waarom heb je dan nog zo'n bezwaar tegen 3D? Afgezien van een miniscuul beetje ghosting hier en daar vind ik het kijken van een 3D film met een 2D-bril totaal niet tegenvallen. :)

Qua kijken van films op één avond is dat echt elke keer verschillend. Soms is het redelijk op elkaar af te stemmen, maar soms gaat het ook totaal niet omdat er net een overlap in zit. Heel afhankelijk van de films die ik wil gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
Moviepass houder hier, Vue Cinema.
wegens werk kan ik idd alleen savonds laat (alles voor 21u is praktisch niet haalbaar) of op zondag.
Wat ik vaak doe is op zondag middag/avond 2 films achter elkaar pakken samen met een collega die ook een pas heeft. Daarnaast vaak op maandag avond of vrijdag avond. Heb een hekel aan donderdag avond of zaterdag avond ivm uitgaansvolk. Nou ben ik behoorlijk divers qua smaak, dus heb eigenlijk altijd wel minimaal 2 films per week die ik in ieder geval een kans wil geven. Meestal meer.

resume: maandag of vrijdag avond late show (21u/22u), en zondag een middag show + avondshow waar maximaal een uur tussen zit. Doordat je geen verdere kosten hebt, wordt de drempel veel lager om een film de kans te geven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 07-10 10:01

Prx

The Founder (2016)The Founder (2016)
IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Een film die in de categorie PAC valt bij Pathé. Normaliter ben ik er niet zo van gecharmeerd, maar deze film vond ik nog goed te behappen. Het geeft echt een goed inzicht in de manier waarop McDonald's tot leven is gekomen en de manier waarop een zakenman groot kan worden. Er is niet echt een herkijkwaarde en het is zeker geen blockbuster, maar het was vermaak genoeg voor een zondagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Prx schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:20:
Als je al weet van het bestaan van een 2D-bril, waarom heb je dan nog zo'n bezwaar tegen 3D? Afgezien van een miniscuul beetje ghosting hier en daar vind ik het kijken van een 3D film met een 2D-bril totaal niet tegenvallen. :)
Ik heb het maar 1 keer geprobeerd, dus misschien lag het aan de film, maar ik had last van bewegingsonscherpte (ghosting?) en ik vond het beeld ontzettend donker. Ik vond dat zo zonde dat ik dan liever de film een keer download dan dat ik hem echt op een groot scherm moet zien. Daarnaast is het ook een beetje een principekwestie, omdat ik het vreemd vind dat je toeslag moet betalen voor lagere kwaliteit.
AcidBurn schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:22:
resume: maandag of vrijdag avond late show (21u/22u), en zondag een middag show + avondshow waar maximaal een uur tussen zit. Doordat je geen verdere kosten hebt, wordt de drempel veel lager om een film de kans te geven,
Donderdag en zaterdag is inderdaad vaak niet zo prettig, maar dat hangt ook wel een beetje af van de films, denk ik. Zondag is ook wel een goede. Dan is hij misschien ook te combineren met de sneak preview, iets dat ik wel een leuk concept vind.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:29
AcidBurn schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:22:
Moviepass houder hier, Vue Cinema.
wegens werk kan ik idd alleen savonds laat (alles voor 21u is praktisch niet haalbaar) of op zondag.
Wat ik vaak doe is op zondag middag/avond 2 films achter elkaar pakken samen met een collega die ook een pas heeft. Daarnaast vaak op maandag avond of vrijdag avond. Heb een hekel aan donderdag avond of zaterdag avond ivm uitgaansvolk. Nou ben ik behoorlijk divers qua smaak, dus heb eigenlijk altijd wel minimaal 2 films per week die ik in ieder geval een kans wil geven. Meestal meer.

Toevallig, ik was vandaag even aan het kijken naar een Vue Cinema pas. Ik las alleen in de FAQ dat er tussen 2 films minimaal 90 minuten moeten zitten? Als dat zo is wat doe je dan in die 1,5 uur?
Hier lees ik dat: https://www.vuecinemas.nl/moviepass
Als je naar meerdere voorstellingen gaat, moet er ook minstens 90 minuten tussen de aanvangstijden van twee voorstellingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 00:08
Binnetie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:19:
[...]

Toevallig, ik was vandaag even aan het kijken naar een Vue Cinema pas. Ik las alleen in de FAQ dat er tussen 2 films minimaal 90 minuten moeten zitten? Als dat zo is wat doe je dan in die 1,5 uur?
Hier lees ik dat: https://www.vuecinemas.nl/moviepass

[...]
Dat is 90 minuten tussen aanvangstijden. De meeste films duren wel langer dan anderhalf uur, dus dan zit er automatisch meer tijd tussen de aanvangstijden ;). Ik twijfel ook om zo'n pas te halen. Zit alleen met parkeerkosten, die vind ik toch vrij prijzig overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Just smile schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:27:
[...]

Dat is 90 minuten tussen aanvangstijden. De meeste films duren wel langer dan anderhalf uur, dus dan zit er automatisch meer tijd tussen de aanvangstijden ;). Ik twijfel ook om zo'n pas te halen. Zit alleen met parkeerkosten, die vind ik toch vrij prijzig overal.
Heeft jouw Vue geen eigen parkeergelegenheid? Ik ga naar die in Alkmaar en ik was daar de laatste keer €2.20 kwijt en dat was volgens mij ook meteen het maximum. Het parkeerterrein tegenover de Vue was wel duurder, maar ze hebben iets van een deal met de parkeergarage onder zich waardoor je door bij de kassa af te rekenen maar €2.20 kwijt bent. Maar ik ga eigenlijk altijd met de fiets en dan is parkeren altijd gratis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:29
Just smile schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:27:
[...]

Oh duidelijk, dus niet dat er 90 minuten tussen moet zitten.
De parkeerkosten is ook zo'n dingetje ja. Gelukkig kan je bij de Vue waar ik wel eens kom gratis parkeren 's avonds (behalve op koopavonden). Het tarief per uur is normaal gesproken maximaal 1,50 per uur. Maar ben je 3 uur weg dan betaal je alsnog 4,50 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op https://www.prettigparkeren.nl kan je als je ook de website http://www.anwb.nl/verkee...ner?rplherk=navigatiebalk gebruikt heel eenvoudig zien wat parkeren kost. Als ik binnen 25 minuten lopend bij de bios kan zijn doe ik dat. In zowel Zwolle, Groningen, Leeuwarden en Arnhem lukt dat prima, bij allen 15 minuten lopen.

Alternatief is https://parkbee.com/nl/

Aanbod van films dat op elkaar aansluit is door de week overdag wel beter dan in de avond of het weekeinde. Een vrije dag af en toe is heerlijk, soms kan je wel 4 of 5 films achter elkaar zien. Althans, ik vind dat fijn, mijn vrienden klagen altijd als ik dat voorstel.

Ohja, je moet 10 minuten voor tijd het kaartje opgehaald hebben. Tijden op,de site van pathe (einddtijd) is vaak 10 minuten meer dan de werkelijke tijd. En heel soms ga ik of een vriend even snel naar buiten en weer naar binnen om nieuwe kaartjes te halen, valt nooit op en dan sluit alles mooi aan. Persoonlijk heb ik liever 20 minuten tussen de films omdat ik weleens draaierig werd als ik van 3d naar een 2d film ging en daarna nog eentje en dan kom je buiten en is het opeens al donker en is je lichaam wat in de war.

Ohja, net helpfull eight gezien, deed me denken aan reservoir dogs, maar langdradiger en wat saaier. Een 7 geef ik hem omdat hij niet zo origineel is. Wel goede harde actie zoals Tarantino dat maakt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10 12:48
Pathé Unlimited Gold houder meldt. 's avonds lukt mij al meestal niet echt... 18u klaar met werken en dan beginnen de meeste films pas weer tegen 20u. Als ik ga dan is het dus meestal plannen (met collega's). Hooguit dan in het weekend in m'n eentje, slechts één keer 3 films achter elkaar gedaan. Dat was in Amsterdam dus tussendoor maar wat gegeten en gewandeld. Moet dan wel zeggen dat ik ook gewoon naar 3D films ga, en ook sommige kinder-/vrouwenfilms :p Dat maakt ook de keuze iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik heb zoieso nooit last van parkeerkosten... ga met de bedrijfsbus die ik op een laad/los plaats aan de rand van het centrum zet (na 20u is er toch geen winkel meer open, dus ook geen vrachtwagens die de plek nodig hebben) en dan 3 min lopen naar de bios. Of ik ga met de motor, die ik dan bij de fietsen neerzet langs de zijkant van de bioscoop. Mochten hier nog mensen uit Apeldoorn rondhangen die weleens naar de bios gaan: De rood/zwarte Honda CBR 600F met "I am a Carbagerunner" sticker achterop is van mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:24

Heb de 3D bluray gezien, en dat was best te pruimen eigenlijk (het visuele/geschiedenis deel voor mij, en voor mijn denkbeeldige vriendin het romantische verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:34:
zo, abonnementje op film1 voor 5 euro per maand (aanbieding ziggo voor 3 maand) erbij genomen en je kan tegenwoordig alles op de chromecast streamen, vanavond genieten met een film die ik nog niet ken.

Verder nu hbo hier en ziggo movies erbij, dus ik hoef echt nooit meer wat te downloaden (heb ook al een pathe pas). Heerlijk zeg, kost niet eens veel geld en je krijgt er bijna onbeperkt films kijken voor terug.
Wat betaal jij nu in totaal dus per maand aan ZIGGO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:13:
[...]

Wat betaal jij nu in totaal dus per maand aan ZIGGO?
85 euro voor 150mbit en onbeperkt bellen en met alle zenders en hbo en film 1, na 3 maand wordt het duurder en zeg ik denk ik film 1 op. Of hij blijft en ik stop helemaal met downloaden van films en series, legaal is het eigenlijk voor mij prima zo te doen omdat ik toch niet gelijk het nieuwste hoef te zien en ik nu heerlijke keuze heb en altijd wat zie wat ik wel wil zien.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 18:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Om met een bizarre vergelijking te beginnen: bij Rogue One waren er zoveel recensies die hamerden op de "oorlog" en het "volwassen" aspect in die film maar ik vond dat in Rogue One niet meer of minder dan in andere films. En nu bij Brimstone wordt in sommige recensies het geweld aangehaald. En ja, het is af en toe heel erg naar, vooral het geweld jegens kinderen en vrouwen maar daaromheen is het niet meer of minder dan een Django of Hateful Eight van Tarantino. En op de nare momenten is de suggestie soms nog erger dan wat visueel getoond wordt in Brimstone.

Wat deze film bovenal zo sterk maakt zijn de acteerprestaties. Dakota Fanning is echt heel sterk maar ook Emilia Jones laat een puik staaltje acteerwerk zien, haar naam zou hierboven gewoon bij vermeld moeten worden (ipv Harington). Pearce als vertolker van het kwaad (in zijn puurste vorm) mag over the top lijken in wat hij doet maar het past bij zijn karakter. Toch wel knap dat je zoiets verdorvens kunt acteren. Het accent maakte het geheel af.

Om op dat laatste verder te gaan: het Nederlandse accent en gesprokene werkte goed. Het gaf net dat extra stukje authenticiteit aan de film.
De setting en gekozen hoofdstukken structuur creeerden een sterke "unheimlischen" sfeer in de film. Visueel vielen vooral de scenes op de ijsvlakte op. Kleine smetje dat Holkenberg nog niet continu kwaliteit weet te leveren, op enkele momenten net iets te.

Het is zeker geen vermakelijke of leuke film, die termen passen gewoonweg niet bij Brimstone maar het is wel een goede film. Een erg goede film zelfs.
De opbouw van Fanning's personage door de hoofdstukken heen, de opbouw van Pearce zijn karakter door de hoofdstukken heen om uiteindelijk in het laatste hoofdstuk tot climax te komen.

spoiler:
Een wolf in schaapskleren, een valse profeet. Script piekte in die scenes. Puur kwaad versus liefde.
.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Okay okay, ik ga ook wel naar Brimstone ;). Ben nu wel benieuwd. Leek mij niet zoveel aan, maar dan ga ik er in ieder geval met lage verwachtingen heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 13:01
Ample Energy schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:57:
offtopic:
- Als je al 2 of meer films in een week hebt gekeken en je rekent bij het aanbod van de rest van de maand de 3D-, kinder- en vrouwenfilms niet mee, erger je je dan weleens aan het gebrek aan films 's avonds of vind je in principe altijd wel wat dat bij je past en je binnen een week kunt kijken?
Wat praktisch elke bioscoop tegenwoordig aanbiedt is een Sneak Preview voorstelling. Vue heeft 'm op zondagavond, Pathé op dinsdagavond. Regelmatig (althans, vorig jaar) kwamen daar films voorbij die normaal gesproken niet zouden draaien in een (in mijn geval) Vue bioscoop. Vorig jaar een aantal prima "arthouse" films gezien, zoals Spotlight, Eye in the Sky en Trumbo. Tevens komen er geregeld 'grotere' films voorbij, denk aan Arrival, The Nice Guys en 2 weken terug nog Patriots Day - en allemaal 2D. Natuurlijk zit er wel eens complete bagger tussen zoals een Hardcore Henry (smaken verschillen), maar zoals eerder al werd genoemd, de drempel om naar de bios te gaan is lager, en de drempel om tijdens de film weg te gaan is ook lager.

Lang verhaal kort: met een dergelijke pas ben je iedere maand voorzien van vier 2D films - enige uitzondering vorig jaar bij Vue was Pete's Dragon, al werd dat vooraf netjes aangegeven bij de tickets kopen. In het weekend, overdag bijvoorbeeld, kan je kijken of de films die je verder wil zien nog draaien, en anders heb je ze wellicht al in de Sneak Preview gezien.
AcidBurn schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:27:
Mochten hier nog mensen uit Apeldoorn rondhangen die weleens naar de bios gaan: De rood/zwarte Honda CBR 600F met "I am a Carbagerunner" sticker achterop is van mij :)
Haha, leuk! Zal er op letten, ben toch regelmatig in de bios te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
MrVegeta schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:44:
Okay okay, ik ga ook wel naar Brimstone ;). Ben nu wel benieuwd. Leek mij niet zoveel aan, maar dan ga ik er in ieder geval met lage verwachtingen heen.
Ik had de kaartjes gewonnen. :) Anders was ik niet eens gegaan...

Ik raad de film wel niet 1-2-3 aan bij iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben ook niet zomaar iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 19:31
horizon1978 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:05:
[...]

Ik had de kaartjes gewonnen. :) Anders was ik niet eens gegaan...

Ik raad de film wel niet 1-2-3 aan bij iemand.
Ik raad de film zeker aan. Ja het is geen typische Hollywood film dus houd je van simpele popcorn films dan is dit niet iets voor je. Heb je een wel een beetje een aandachtsspanne dan zou ik zeker deze film meepakken.

Makkelijk een 9 van mij, zeer sterk acteerwerk gecombineerd met goed verhaal, gewoon een kunstwerkje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arrival (2016)Arrival (2016)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Ik had veel over deze film gehoord die ook wel bekend staat onder de titel "Story of Your Life", en eindelijk gisteravond de kans gehad deze nu eens te zien en te kijken of hij ook die verwachting waarmaakt, en misschien zelfs beter is, of gelijkwaardig, aan de 1996 "Arrival"versie. Ik vond deze versie te langdradig en een geheel ander soort film dan de 1996 versie. Minder spannend,minder aansprekend en daarom ook minder onderhoudend. De verhaallijn bedient zich teveel van flashbacks die natuurlijk een reden hebben maar m.i. storend worden als je de film probeert te volgen. Het is eigenlijk heel simpel: Alien ships landen op aarde, wetenschappers proberen contact te leggen,leger wordt ongeduldig en wil de aanval openen,wetenschapster legt op het allerlaatste moment via een satelliet telefoon contact met een oude 'vriend', aanval wordt afgeblazen en de film loopt tegen het einde.(er zit nog iets tussen m.b.t. de Alien ships maar dat meld ik niet) Had ik nu iets gemist als ik deze film niet had gezien? "Nee". ook niet de boodschap van de film dat de mensheid nog altijd erg vijandig is en staat tegenover vreemde mogendheden en er moeilijk mee kan omgaan want die boodschap heb ik in andere Sci-Fi films ook gezien en die waren beter te behappen dan deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Morgen naar Split, Brimstone en toch nog maar een keertje La La Land :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 16:18
Sniffels schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Heb de 3D bluray gezien, en dat was best te pruimen eigenlijk (het visuele/geschiedenis deel voor mij, en voor mijn denkbeeldige vriendin het romantische verhaal)
Hahaha, vind ik hilarisch _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

AvK

Ready Set Go

Elle (2016)Elle (2016)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 130 min | MPAA: R
Maandagavond gezien in een klein zaaltje. Deze film praat je nog wel een poosje over na. Mijn vriendin en ik hebben het er nu (donderdag) nog steeds over. Zeer indringende en soms ongemakkelijke film. Het thema lijkt mij nagenoeg bekend. De uitvoering hiervan is perfect. Veel verhaallijnen door elkaar. Maar nooit vervelend of saai. Er valt ook best wat te lachen zo nu en dan. De film houdt het midden tussen een thriller, een zwarte (familie) komedie, een who done it en een erotiek (sex) film. Bijzonder is dat het eigenlijk een karakter studie is. Wie is toch die Elle, hoe is ze zo geworden en vooral waarom doet ze wat ze doet. De antwoorden krijg je allemaal maar er blijft ruimte voor discussie. In de zaal zaten veel grijze koppies (60+) die wel eens een Verhoeven film wilden zien nu hij in de prijzen is gevallen. De meesten toonden zich gechoqueerd en tijdens het gratis drankje achteraf werd er driftig gediscusseerd. Mijn vriendin en ik vonden het een prachtige film. Persoonlijk denk ik dat het de beste film van Verhoeven is. De rating op IMBD is echt veel te laag naar mijn mening.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 19:31
MrVegeta schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:59:
Ben erg benieuwd naar Split. Wil er graag heen gaan maar draait op de stomste tijden hier in Pathé Arnhem. Of om 16:00 of 22:15. Dat gaat niet met werk helaas. Als het een goeie film blijkt te zijn dan pak ik hem wel mee in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

sjaak88 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:12:
[...]

Ben erg benieuwd naar Split. Wil er graag heen gaan maar draait op de stomste tijden hier in Pathé Arnhem. Of om 16:00 of 22:15. Dat gaat niet met werk helaas. Als het een goeie film blijkt te zijn dan pak ik hem wel mee in het weekend.
De verwachtingen zijn laag, maar ik ga je op de hoogte houden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Operation Chromite (2016)Operation Chromite (2016)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 111 min | MPAA: NOT RATED
Een Zuid-Koreaanse film over de befaamde slag bij Inchon ten tijde van de Koreaanse oorlog en waar de VN mogendheden op het punt stonden te worden weggevaagd door het Noord-Koreaans leger met behulp van China. Toenmalig 5! sterren generaal MacArthur, gespeeld door acteur Liam Neeson bedacht toen een plan om de Noord-Koreanen in de rug aan te vallen d.m.v. een amfibische landing. De film heeft het hier marginaal over en richt zich voornamelijk op de infiltratie door Zuid-Koreaanse commando's die deze gewaagde actie, van generaal MacArthur, uiteindelijk mogelijk moeten maken. De film is aardig onderhoudend,de acties zijn redelijk en de verhaallijn makkelijk te volgen als je niks van de slag bij Inchon afweet. Duidelijk een film die misschien in Zuid-Korea bioscoop materiaal is, in de rest van de westerse wereld zou deze film direct op dvd verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

horizon1978 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:54:
Brimstone (2016)[afbeelding]
Om met een bizarre vergelijking te beginnen: bij Rogue One waren er zoveel recensies die hamerden op de "oorlog" en het "volwassen" aspect in die film maar ik vond dat in Rogue One niet meer of minder dan in andere films. En nu bij Brimstone wordt in sommige recensies het geweld aangehaald. En ja, het is af en toe heel erg naar, vooral het geweld jegens kinderen en vrouwen maar daaromheen is het niet meer of minder dan een Django of Hateful Eight van Tarantino. En op de nare momenten is de suggestie soms nog erger dan wat visueel getoond wordt in Brimstone.

Wat deze film bovenal zo sterk maakt zijn de acteerprestaties. Dakota Fanning is echt heel sterk maar ook Emilia Jones laat een puik staaltje acteerwerk zien, haar naam zou hierboven gewoon bij vermeld moeten worden (ipv Harington). Pearce als vertolker van het kwaad (in zijn puurste vorm) mag over the top lijken in wat hij doet maar het past bij zijn karakter. Toch wel knap dat je zoiets verdorvens kunt acteren. Het accent maakte het geheel af.

Om op dat laatste verder te gaan: het Nederlandse accent en gesprokene werkte goed. Het gaf net dat extra stukje authenticiteit aan de film.
De setting en gekozen hoofdstukken structuur creeerden een sterke "unheimlischen" sfeer in de film. Visueel vielen vooral de scenes op de ijsvlakte op. Kleine smetje dat Holkenberg nog niet continu kwaliteit weet te leveren, op enkele momenten net iets te.

Het is zeker geen vermakelijke of leuke film, die termen passen gewoonweg niet bij Brimstone maar het is wel een goede film. Een erg goede film zelfs.
De opbouw van Fanning's personage door de hoofdstukken heen, de opbouw van Pearce zijn karakter door de hoofdstukken heen om uiteindelijk in het laatste hoofdstuk tot climax te komen.

spoiler:
Een wolf in schaapskleren, een valse profeet. Script piekte in die scenes. Puur kwaad versus liefde.
.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Goede review! d:)b

Hoe (groot) is de rol van Carice van Houten?

Ik vind dat een ontzettend overgewaardeerde actrice. Laat een film daardoor niet schieten, maar als ik van de bijna 2,5 uur die deze duurt 2 uur tegen haar kop aan moet kijken ga ik er niet voor naar de bios.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:59:
Je gaat al, maar anders had ik jou zeker inderdaad Brimstone aangeraden. Denk wel dat je die kan waarderen.

Ben zelf ook benieuwd naar Split. Misschien morgen nog, maar anders pas volgende week ivm tijdgebrek dit weekend.

Brimstone vond ik een goede film. rauw en hard, dat wel. Had gehoor dat er mensen weggelopen zijn en na het zien kan ik mij dat wel voorstellen van bepaald publiek inderdaad.

edit:
Rol van Carice is niet groot, maar buiten dat, als je de film laat liggen alleen voor haar is dat jouw verlies :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bokkie op 19-01-2017 20:32 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Nou nou zeg, wat zijn we vriendelijk vanavond. :/

Er niet voor naar de bios gaan is iets anders dan laten liggen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
max schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:30:
[...]

Goede review! d:)b

Hoe (groot) is de rol van Carice van Houten?

Ik vind dat een ontzettend overgewaardeerde actrice. Laat een film daardoor niet schieten, maar als ik van de bijna 2,5 uur die deze duurt 2 uur tegen haar kop aan moet kijken ga ik er niet voor naar de bios.
Bedankt.

Rol van Carice is tamelijk klein. Niet onbelangrijk dat wel. Feit dat ze Nederlands is komt goed van pas in deze film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carice kan wel goed zingen, ik heb een cd van haar en die luister ik erg graag. Staat ook wel op spotify. Als je Björk kan waarderen zou ik haar muziek aanraden.

Verder helaas weinig tijd, zou woensdag naar xxx toe, maar de dochter van mijn zwager die mee zou gaan weer met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht, dag later weer thuis, dus dat werd het hem niet. En het weer zit niet mee, steeds code geel waardoor mijn vrouw en kinderen bang zijn als ik dan ga autorijden. En nu voor het werk een paar dagen weg. Binnenkort maar eens een dagje de schade inhalen.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 10:00
Net Brimstone gezien, vond hem eigenlijk vooral saai. Dd structuur van het verhaal is zo dat je twee keer terug in de tijd gaat en dus ongeveer weet wat er gaat gebeuren in deze stukken (niet zo veel). Je zit dus de halve film on het verleden terwijl je weet wie het gaat overleven. Dat voelt als pretentieuze padding. De bad guy is ook veel saaier dan ik dacht in het begin. Ik had niet veel sympathie voor de meeste karakters, vooral omdat de hoofdpersoon een aantal kansen krijgt om het probleem op te lossen en de bad guy uit schakelen, maar dat doet niet doet door haar emoties. Voor Harrington geldt hetzelfde verhaal. Aan het einde van de film vond ik hem niet alleen saai maar ergerde de nodeloos langzame structuur, voorspelbare doden en het feit dat onze zogenaamde empowered vrouw nog steeds niet geleerd had om een pistool in het wilde westen te dragen. Kwam er halverwege pas achter dat Guy Pearce een Nederlands accent speelde, dat deed hij dus slecht. Ook historisch gezien klopte er een aantal dingen niet: iemand schiet met een geweer uit de tweede wereldoorlog in 1850, de Chinezen kunnen vrolijk meezuipen in de saloon terwijl ze enorm gediscrimineerd werden irl en hoeren leren klaarblijkelijk allemaal lezen en schrijven.

Om niet te veel te zeiken: de gruwelijke scènes waren inderdaad goed gruwelijk. Mijn vriendin vond hem erg goed. Smaken verschillen.

[ Voor 11% gewijzigd door Grotbewoner op 20-01-2017 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Grotbewoner schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 00:27:
Net Brimstone gezien, vond hem eigenlijk vooral saai.

[...]
Mijn vriendin vond hem erg goed. Smaken verschillen.
Zou je de spoilers tussen spoilertags willen plaatsen? Je geeft nu toch best veel weg van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Split (2016)Split (2016)
IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13
Dit is geen horrorfilm, maar wel een prima psychische thriller :)
Deze film doet het duidelijk niet voor de jumpscares. Vanaf het begin hangt er een creepy, ongemakkelijke sfeer die je de hele eerste helft vast weet te houden. Het eerste halfuur van de tweede helft vond ik wat verslappen, maar het laatste stuk was wel weer goed. Waar ik de vrouwelijke hoofdrolspeelster in eerste instantie vooral irritant vond, wordt ze naarmate de film vorderd steeds beter. James McAvoy leverd uitstekend acteerwerk, deze kant had ik nog niet eerder van hem gezien.
Het is geen meesterwerk, maar het is wel de beste thriller die ik de afgelopen tijd heb gezien. Ik heb me er prima mee vermaakt, en dat heb ik recentelijk te weinig kunnen zeggen van horrors of thrillers.
Dit is de eerste M. Night Shyamalan film sinds Unbreakable waarvan ik denk: Hij is weer op de goede weg. Dit zeg ik overigens niet zomaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

max schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:16:
Nou nou zeg, wat zijn we vriendelijk vanavond. :/

Er niet voor naar de bios gaan is iets anders dan laten liggen.
Wilde alleen maar aangeven dat je hem niet moet moet skippen in de bios alleen omdat Carice erin meedoet :)
En idd de reden dat ik huiverig bent voor Split is omdat het van Shyamalan is

Vond persoonlijk dat Brimstone gewoon goed verteld werd, dusdanig dat ik er best weil in gezogen werd.

Verhaal is verder gewoon een Western Revenge flick. Maar ik voor mij was het een zeer aangename afwisseling voor de standaard Hollywood/PG13 manier van films maken van tegenwoordig.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Shyamalan wordt soms iets te erg verguist.

Dat the sixth sense een bijna niet te evenaren debuut is kan hij niks aan doen maar Unbreakable, Signs (vooral deze) en the Happening waren best goed over het algemeen.
After Earth natuurlijk een sof en Airbender prut.
Maar er zijn meer regisseurs die prut met goed afwisselen. Tarantino bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:54
horizon1978 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:21:
Shyamalan wordt soms iets te erg verguist.

Dat the sixth sense een bijna niet te evenaren debuut is kan hij niks aan doen maar Unbreakable, Signs (vooral deze) en the Happening waren best goed over het algemeen.
After Earth natuurlijk een sof en Airbender prut.
Maar er zijn meer regisseurs die prut met goed afwisselen. Tarantino bijvoorbeeld.
ja, of Uwe Boll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel een discussie aankomen en pak de popcorn erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

... ik loop even het topic uit.

Net Brimstone gezien. Top film, krijgt een 8,2. Ook Split gezien. Leuk, maar wat was nou de clou? Hoe die Shamalay nog werk krijg is mij een raadsel. Qua registreer vind ik het maar niets, film was hier vanwege MacCevoy. Op het einde weer la la land gezien, super! 8,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:17:

Net Brimstone gezien. Top film, krijgt een 8,2. Ook Split gezien. Leuk, maar wat was nou de clou? Hoe die Shamalay nog werk krijg is mij een raadsel. Qua registreer vind ik het maar niets, film was hier vanwege MacCevoy. Op het einde weer la la land gezien, super! 8,8.
Ik begrijp niets van wat je schrijft. "Qua registreer vind ik het maar niets"?

Autocorrect? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zit op telefoon ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien helpt het als je er niet op zit ;) :+

Jack Reacher: Never Go Back (2016)Jack Reacher: Never Go Back (2016)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13
Een paar jaar geleden voor het eerst een paar boeken gelezen van Lee Child over Jack Reacher en begin dit jaar nog één. Het moge al eerder opgemerkt zijn: Tom Cruise is qua postuur géén Jack Reacher. Alle andere dingen kloppen echter als een bus. Zijn houding; de blikken die hij wisselt met zijn opponenten; de zelfverzekerde uitstraling; de manier waarop hij de sarcastische humor van Reacher brengt; Tom Cruise is in alles Jack Reacher. Dat vond ik al bij de eerste film uit 2012 en dat vind ik nu weer. De film begint sterk, met humor en geweld, precies zoals je van het karakter Reacher verwacht. Daarna wordt je meegezogen in het complot dat Reacher zal moeten proberen te ontrafelen. De film is onderhoudend, over het algemeen spannend en komt ook geloofwaardig over. Voor een actie-thriller doet het prima zijn ding. Veel Tweakers schijnen een afkeer van Tom Cruise te hebben, maar ik vind het zelf altijd een erg prettig acteur, die goed zijn rollen neerzet. Toevallig las ik vandaag dat Cruise dyslectisch is en zijn teksten hoort, i.p.v. leest, terwijl hij ze oefent. Ik merk in elk geval nergens aan dat hij moeite heeft met teksten. Wat ik altijd erg leuk vind, is dat Tom Cruise de meeste van zijn stunts zelf doet. Voor een 50+-er is dat meer dan prima. Als je van de boeken van Lee Child houdt, Jack Reacher een toffe hoofdpersoon vindt en een actie-thriller zonder overdreven explosies kunt waarderen, is Jack Reacher: Never Go Back een uitstekende film in zijn genre. Hier en daar misschien eventjes iets minder, maar over het algemeen een zeer ruime voldoende. Al was het maar vanwege de deelname van Coby Smulders. In HIMYM misschien nog net wat mooier. Hier kickt ze ass. Ik heb me prima vermaakt met Tom als Reacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 09:42
Split (2016)Split (2016)
IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13
We zouden eigenlijk naar Brimstone gaan in Eindhoven, maar toen we onderweg waren bleek hij om 21:00 te draaien in plaats van 21:30 wat wij dachten. Dus toen maar naar Split geweest,

Geen slechte keus geweest. James McAvoy heeft goede rollen neergezet, heb de film goed kunnen kijken. Zelf vond ik het echt geen horror, maar gewoon een thriller. Het is niet een film die je moet zien, maar kijk hem als je een keer zin hebt om film te kijken. Het verhaal zit leuk in elkaar, beetje fantasie erin bij de 24ste persoonlijkheid, maar toch redelijk correct allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Patriots Day (2016)Patriots Day (2016)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 133 min | MPAA: R
Weer geen film die je voor je lol gaat kijken. Had een paar dames achter me zitten die aan het begin van de film veel aan het praten waren. Halverwege was het angstvallig stil.... Over het algemeen prima acteerwerk, in ieder geval geen echt slechte scenes ofzo. Het gevoel komt goed over, aan het eind hoorde ik meerdere mensen snotteren van medeleven. Dit is weer zo'n film waarvan ik zeg: Interessant om gezien te hebben, maar die ga ik geen tweede keer opzetten. Degelijke maar typische Amerikaanse rampenfilm over de aanslag, en hoe het daarna verder gaat.

Denk dat mijn volgende film Brimstone wordt, alleen nog zien wanneer....

Betreffende de clou van Split:
spoiler:
De reden dat Kevin haar wil laten gaan is omdat ze slachtoffer van misbruik en mishandeling is, dus niet onbeschadigd. Daardoor is ze puur in zijn ogen, en heeft ze recht op leven. Een verdere connectie tussen Casey en Kevin is onduidelijk, volgens mij kennen ze elkaar niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deepwater Horizon (2016)Deepwater Horizon (2016)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Film die me goed in het verhaal hield. Viel niet tegen want ik verwachtte hier niet veel van. Erg weer eens te zien dat geld bijna altijd voor veiligheid gaat. Goed gemaakt hoe dat platform helemaal naar de kl... gaat.
Inferno (2016)Inferno (2016)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
In 1 woord ...... waardeloos! Ik ben toch wel een beetje klaar met Hanks, maar wat speelt hij hier een suffe drol die weer eens alle raadseltjes altijd oplost. Kunnen ze bij Wie is de Mol nog wat van leren. Zo voorspelbaar dat ik blij was dat hij afgelopen was.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hacksaw Ridge (2016)Hacksaw Ridge (2016)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 139 min | MPAA: R
Vooraf wist ik helemaal niks van deze film dan alleen dat het een oorlogsfilm was. Na afloop laaiend enthousiast over de film,de verhaallijn en de hoofdpersoon. De film gaat over ene Desmond Doss, die in deze film geweldig wordt neergezet door acteur Andrew Garfield, die tijdens de slag om Okinawa in de Tweede Wereldoorlog als medic (gewonden verzorger) ongeveer 75 man redde zonder een wapen te dragen of af te vuren. Reden? Geloofsbezwaren. Wat Desmond Doss vanaf zijn opleiding in het leger allemaal meemaakte tot zijn heldendaden tijdens de slag om Okinawa is, als je de film ziet, ongelofelijk. Bovenmensenlijk bijna als je praat over doorzettingsvermogen en opofferingsgezindheid. De film heeft ook een humoristisch momentje en wel wanneer Desmond Doss zijn gewone sergeant die zwaar gewond is moet vervoeren voor de oprukkende Japanse soldaten en een wapen pakt waarop zijn sergeant zegt: "Ha! eindelijk pak je nu een wapen om op die Jappen te schieten?" "Nee", zegt Desmond Doss terwijl hij het geweer in de breedte houdt en een stuk zeil erin wikkelt, ik gebruik het als houvast om u snel te vervoeren terwijl ik u meetrek. Dus zit snel op het zeil." De film komt erg langzaam op gang en in het begin krijg je een beetje een antipathie tegen deze Desmond Doss en zijn volharding in zijn Geloof wel in het leger te willen maar geen wapen te willen en zullen dragen. Maar naarmate de film vordert,hij ondanks de vele lichamelijk toetakelingen door zijn collega-soldaten gedurende oplelding en afkeer door zijn meerderen die hem op allerlei manieren eruit proberen te werken, blijft Desmond Doss de rust zelve en ondergaat hij alle vernederingen, die tijdens de slag van Okinawa in 1 keer naar de achtergrond verdwijnen wanneer hij zich in zijn eentje tomeloos voor alle Amerikaanse gewonde soldaten blijft inzetten. Zijn verdiensten voor zijn hele eenheid zijn zo groot, en zijn krediet zo oneindig, dat het restant van zijn eenheid wanneer ze aangevuld met nieuwe soldaten opnieuw de klif op moeten, om de vijand tegemoet te treden, collectief weigeren naar boven te gaan totdat Desmond Doss zijn gebed heeft gedaan. Voor al zijn acties kreeg Desmond Doss trouwens de Medal of Honour de equivalent van onze Nederlandse Willemsorde.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Saw (2004)Saw (2004)
IMDb: 7.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R
Ik heb het 12 jaar lang uitgesteld om deze film te kijken. Hier houd ik gewoon niet van. Waarom dan toch kijken? Tja, ik kwam hem tegen en wilde toch zien of het zo erg was als ik dacht. De film is verknipt, net als de grotendeels onbekende psychopaat die de touwtjes in handen heeft. Spanning ruim voldoende; maar ik vond het tegelijkertijd maar een stomme film. Wellicht dat ik van de volgende films even het plot doorlees om een vraag die ik heb beantwoord te krijgen, maar ik hoef de rest niet perse te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:17:

Heb je een systeem voor die cijfers? Waarom een 8,2 ipv een 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Fury (2014)Fury (2014)
Deze film over de bemanning van de tank "Fury" stond al een tijdje op mijn verlanglijst. Goed acteerwerk en een leuk en boeiend verhaal. Ik vond het een redelijk realistisch gevoel geven van de onmenselijke situaties waarin soldaten te recht komen in een oorlog en de meest bizarre dingen die ze 'normaal' gaan vinden.

Zeker het kijken waard. Veel gave actiescenes, goed acteer- en filmwerk. Daarnaast kun je je soms ergeren aan acties van sommige (psychopathische) acties van de acteurs, maar goed, het zou erg goed kunnen dat je dat soort dingen van zelf doet in zo'n oorlog.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:31

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister op aanraden van een vriendin deze film gekeken:

IMDB: En man som heter Ove (2015)

En wow, echt de mooiste film die ik ooit heb gezien, kan hem iedereen aanraden (tenzij je dood bent van binnen, dan doet dit niet veel bij je ;) )

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
The Green Mile (1999)The Green Mile (1999)
IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Fantasy | Runtime: 189 min | MPAA: R
Eigenlijk beschamend dat ik deze film nog nooit gezien had, tot gisteravond althans. Zeer mooie film met een leuk verhaal en zeer sterk acteerwerk. Echter zaten er wat mij betreft toch wat gaten in het verhaal en bestond het verhaal uit een aantal toevalligheden. Over enkele opmerkingen ben ik echter niet zeker, dus correct me if i’m wrong. Let op: als je de films nog niet gezien hebt, lees dan mijn opmerkingen niet!

spoiler:
Eerste opmerking: waarom zit Billy The Kid (of hoe hij heet) in de gevangenis? Wat heeft hij gedaan waardoor hij daar zit (en dus ook op de stoel wacht)?
Tweede opmerking: Het eind vond ik slecht. Wanneer John Coffey wordt geëlektrocuteerd, daarbij is iedereen die aanwezig is enorm kwaad, maar dat zijn laatste wens, om niet het masker op te krijgen wordt ingewilligd accepteert het hele publiek. Ook dat de cipiers staan te huilen en Paul hem nog een hand geeft was geen enkel probleem.

Daarnaast had ik niet verwacht dat John bovennatuurlijke krachten zou hebben. Persoonlijk is dat niet mijn smaak en vind ik daar niet zoveel aan, echter zal ik de film daarom niet slechter beoordelen. Bovenstaande punten doen helaas voor mij wel iets af aan de film.

Al met al toch genoten van de film!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Pagina: 1 ... 38 ... 281 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.