Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 281 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Jorgen schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:41:
Grand Moff Tarkin: de acteur die deze legerleider uit A New Hope speelde, is ruim 20 jaar geleden (1994) overleden, maar speelt toch een rol in de film. Niet op archiefbeeld, maar door middel van CGI. Een andere acteur speelt de rol, waarna het hoofd van acteur Peter Cushing daar bovenop geprojecteerd is. Dit is zo goed en reëel gedaan dat ik verwacht dat de meeste bioscoopbezoekers dit niet gezien hebben. Ik wist het van te voren en heb er specifiek op gelet, maar kan eigenlijk concluderen dat het niet/nauwelijks te zien is dat dit niet echt is. Heel erg knap. Waar Lucasarts voor mij altijd heeft gestaan voor mooie en geloofwaardige special effects, hebben ze dit wel echt naar een hoog niveau weten te tillen.
Bizar! Ik heb absoluut niet gezien dat die kerel CGI was, en prinses Leila ook! Goed duister figuur in die star wars film overigens. Ik kan bijna niet geloven dat het CGI is. :o

Ik neem aan dat je deze figuur bedoelt:

http://www.imdb.com/media/rm2524975616/ch0000030

[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 25-12-2016 23:45 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Salvatron schreef op zondag 25 december 2016 @ 23:45:
[...]

Bizar! Ik heb absoluut niet gezien dat die kerel CGI was, en prinses Leila ook! Goed duister figuur in die star wars film overigens. Ik kan bijna niet geloven dat het CGI is. :o

Jep.

Ik zat ook in de bioscoop en moest 2x kijken. :D Heel erg gave CGI.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Jazeker, Grand Moff Tarkin, gespeeld (destijds) door Peter Cushing. Ik heb er op gelet en dit hebben ze werkelijk fan-tas-tisch gedaan. Als deze film ergens een prijs voor moet winnen is het in elk geval voor de CGI van (vooral) Tarking / Cushing en voor Leia / Fisher. We moeten trouwens niet vergeten dat ook de stem echt moet klinken. Dus ook daarvoor worden special effects gebruikt om die te recreëren.

Afbeeldingslocatie: https://vignette4.wikia.nocookie.net/starwars/images/c/c1/Tarkin1.png/revision/latest?cb=20130304023051

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 26-12-2016 00:34 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Willen de heren hierboven zich herinneren dat dit een filmreview-topic is dat ook wordt gelezen door (juist de) mensen die de betreffende films nog niet hebben gezien? Er staan verschrikkelijk grote spoilers in de posts hierboven.

Ik wist trouwens niet dat de cgi-acteur dood was, maar vond het wel opvallend dat hij behoorlijk veel makeup op leek te hebben :P
Waar ik niet ver naast zat, want dit is eigenlijk "gewoon" digitale makeup :+ (gezien het feit dat er een acteur met dezelfde gezichtsverhoudingen is gebruikt en daar later aan geknutseld is).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
[...]

Bizar! Ik heb absoluut niet gezien dat die kerel CGI was
Volgende keer letten op de lipsync. Deze liep niet synchroon waardoor je het duidelijk kon zien. Het blijft een knappe prestatie, maar het niet synchroon lopen stoorde mij enorm.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:33
Ik had beter niet dit topic kunnen openen. Bedankt jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
MrVegeta schreef op zondag 25 december 2016 @ 23:25:
[...]

Niet echt. Qua uitvoering is het echt een goeie film. Leuk verhaal, voelt enigszins echt aan en heel romantisch is het niet. Ik heb mij 2 uren uitstekend vermaakt. Er zit ook vrij weinig drama in en een boel leuke liedjes en dansjes. Tuurlijk is het niet de meest mannelijke film, maar dat hoeft ook niet.
Ok dank voor je betoog. Ik zal het ff doorgeven hier.
Mensen The Salesman al gezien?

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 26-12-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn top 5 komt eind december, ik pak op de valreep nog een paar films mee.

Gisteren dus passengers en why him? gezien en ik ga nog met mijn schoonvader naar la la land en de zevende hemel toe (beide met zang en dans).

Ik denk dat ik de films die ik 1 en 2 januari ga zien (brimstone, collateral beauty en assasin's creed) dan niet meer laat meewegen. Maar la la land en zevende hemel wil ik wel meepakken omdat ik nu Prooi als beste Nederlandse film heb staan in mijn lijstje en ik denk dat de zevende hemel beter is.

Verder moet ik eens zien waar ik A Street Cat Named Bob kan zien, die zie ik nergens in een pathe momenteel. Volgens mij komt die pas in januari, ik vind het zo raar dat iemand hem al gezien heeft met kerst. Dat was denk ik een leuke film geweest voor vandaag.
Mik! schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:21:
Volgende keer letten op de lipsync. Deze liep niet synchroon waardoor je het duidelijk kon zien. Het blijft een knappe prestatie, maar het niet synchroon lopen stoorde mij enorm.
Wij wisten niet dat er cgi gebruikt was, ik had het zelf de 1e keer dat ik star wars zag niet door, mijn zwager zei na afloop dat hij dacht dat er cgi gebruikt was voor die man. Ik zei dat hij dat mis had, maar later bleek het inderdaad zo te zijn. Tweede keer dat ik star wars zag nog op gelet, maar ik zie het lastig hoor, als je het weet zie je het, maar als je er niet heel erg op let valt het niet echt op, al is het wat raar (maar hij ziet er sowieso raar uit, dus ik had het daarop gegooid).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:25
Vanmorgen voor de tweede keer Passengers gekeken (tja.. Jennifer Lawrence fan, can't help it...)
Nu in 2D, en nu vond ik hem mooier. Heb nu ook meer op de acteerprestaties van Chris Pratt gelet, en die doet het toch wel heel netjes moet ik eerlijk zeggen. Jennifer doet wat ze moet doen, die blijft gewoon goed in uitbarstingen spelen :) Haar beste rollen blijven imo toch echt Katniss in de eerste Hunger Games (die scene met Rue, echt steengoed), en Tiffany in SLP (geweldige omschakelingen van vrolijk naar kwaad en terug).

Vanavond ook voor de tweede keer naar StarWars: Rogue One. Deze keer in Imax, Pathe Arnhem.
Eerstvolgende nieuwe film zal Assassins Creed wel worden. musicals (daar valt La La Land wmb onder) en NL films vermijdt ik als de pest en Brimstone trekt me nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brimstone moet vrij goed zijn, review zonder spoilers: http://www.defilmrecensen...brimstone/rick-schuttinga

Nog een vraag over passengers:
spoiler:
Waarom koos Chris Pratt nu eigenlijk voor Jennifer Lawrence als hij uit al die vrouwen die daar sliepen kon kiezen? Ik heb helemaal niet gezien dat hij een keuze maakte, wat was er zo bijzonder aan haar dat hij haar koos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Hobbykok:
spoiler:
Er is inderdaad totaal geen aandacht aan geschonken of hij uberhaupt andere dames overwogen heeft,
Hij kwam haar capsule tegen toen hij uitgleed over die fles en that's it.
Vervolgens is hij verdere info gaan zoeken, besefte dat ze vrij goed bij hem kon passen wat karakter trekken betreft en is hotel de botel geraakt op basis van de info die hij had. Het zogenoemde "love at first sight" idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mik! schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:21:
[...]

Ik heb gelet op de lipsync, ik kon nauwelijks afwijkingen ontdekken. Wat op zich logisch is want de lipsync is perfect na te maken door een echte acteur te laten praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stukfruit schreef op maandag 26 december 2016 @ 02:10:
Willen de heren hierboven zich herinneren dat dit een filmreview-topic is dat ook wordt gelezen door (juist de) mensen die de betreffende films nog niet hebben gezien? Er staan verschrikkelijk grote spoilers in de posts hierboven.

Ik wist trouwens niet dat de cgi-acteur dood was, maar vond het wel opvallend dat hij behoorlijk veel makeup op leek te hebben :P
Waar ik niet ver naast zat, want dit is eigenlijk "gewoon" digitale makeup :+ (gezien het feit dat er een acteur met dezelfde gezichtsverhoudingen is gebruikt en daar later aan geknutseld is).
Excuses. Door enkel over de CGI met betrekking tot de acteur te praten, dacht ik in elk geval niks inhoudelijks over de film weg te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Salvatron schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 00:55:
[...]

Ik heb gelet op de lipsync, ik kon nauwelijks afwijkingen ontdekken. Wat op zich logisch is want de lipsync is perfect na te maken door een echte acteur te laten praten.
Grappig hoe meningen zo kunnen verschillen ^^ ik vind het nog steeds enorm knap wat ze gedaan hebben, zeker het moment waarop ie tegen de ander aanliep. Maar net de kleine dingen maakte het voor mij te overduidelijk dat het CGI betrof.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:29
Harribo schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:40:
[...]

Ok dank voor je betoog. Ik zal het ff doorgeven hier.
Mensen The Salesman al gezien?
Ik heb The Salesman gisteren gezien in een kleine arthouse zaal. Laat ik beginnen door te zeggen dat ik deze film beter vond dan de met Oscar bekroonde A Separation van dezelfde regisseur. De tempo ligt laag, maar het verveelde geen moment. Het is zeker de moeite waard en ik denk dat het hoge ogen gooit voor een Oscar in de categorie buitenlandse film.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 19:00
Arrival (2016)Arrival (2016)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Hoewel ik best wel houd van een blockbuster van tijd tot tijd is het toch altijd een verademing wanneer een film je weet te verrassen. Ik las op voorhand zo weinig mogelijk over de film nadat ik enthousiast werd door dit artikel: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161202_02605539
De prent is eerder traag van tempo en het acteerwerk en de muziek weten een zeer intense sfeer te creëren. Het is een waar genot om deze intelligente sciencefictionfilm te zien, wij hebben er achteraf nog een hele tijd over doorgepraat en eigenlijk wil ik graag de film nog een tweede keer zien.
Over het verhaal ga ik heel kort en spoliervrij zijn, op het eerste zicht lijkt het een verhaal zoals er dertien in een dozijn zijn. Buitenaardse wezens landen op verschillende locaties op aarde en het is aan de protagoniste om uit te zoeken wat hun bedoelingen zijn. Maar al snel blijkt dat het hoofdthema van de film niet de buitenaardse wezens zijn, maar iets compleet anders.
Ik kan deze film van harte aanbevelen aan iedereen die er de tijd wil voor nemen. Het is geen aanrader als je verwacht dat dit een 'Independence Day'-achtige plot en bijhorende actiescènes heeft. Ik vond het de beste film die ik dit jaar in de bioscoop zag.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag naar sing geweest, vond hem leuker dan zootopia. Nederlandse versie was ook heel goed, alle zang was gewoon Engels zonder ondertiteling, zo hoort het. Volle zaal met ouders en kinderen, op een gegeven moment zit er een stuk in waar de
spoiler:
stroom eraf gaat en het stekelvarken de zaal waar ze voor aan het optreden is gaat bewerken door te klappen,
alle kinderen meedoen in de bioscoopzaal, erg grappig.

De leukste animatiefilm voor mij, ik geef hem in zijn genre een 10. Komt denk ik wel in mijn top 5 van dit jaar. Als je kinderen hebt die de leeftijd ervoor hebben, pak hem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Even de kleine spoiler verduisteren, misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:16
En gelijk ook maar in het bekende review format plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Magnificent Seven (2016)The Magnificent Seven (2016)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
In de remake van The Magnificent 7 van regisseur Antoin Fuqua zien we Denzel Washington, Chris Pratt, Ethan Hawke, Vincent D'Onofri, Byung-hun Le, Manuel Garcia-Rulfo en Martin Sensmeier als 7 gunmen die worden gevraagd om een Amerikaans Western-stadje te verlossen van het juk van een nogal tirannieke en gewetenloze industrialist. De film is een remake van een remake, want de originele Magnificent 7 uit 1960 is namelijk gebasseerd op een Japanse film met hetzelfde thema.

The Magnificent 7 ziet er prachtig uit; klinkt goed; heeft leuke humor en een ijzersterke cast. De landschappen zijn werkelijk fantastisch en dat is het inmiddels bekende verhaal ook. Hoewel ik vaak positief ben over films, was deze wel gewoon echt fantastisch. Ik heb meermaals op het puntje van mijn stoel gezeten en soms ook hard gelachten.

Magnificent!
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52
Chappie (2015)Chappie (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 120 min | MPAA: R
Deze film stond al een hele tijd op mijn lijstje. Niet omdat het nou zo'n heel goede film zou zijn (gezien de IMDB score) maar het onderwerp spreekt mij ontzettend aan. Wat gebeurt er wanneer de mensheid het voor elkaar krijgt om een Robot te ontwikkelen met een volledig zelflerende AI die vergelijkbaar is met hoe de mens dit doet? Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Als dit onderwerp je niks boeit dan blijft er niet veel over dan een opgepimpte versie van Robocop. Alles zit er namelijk in Human like robot en grote boze robot die het klusje wel eventjes komt oplossen.

Er zitten verdacht veel vergelijkingen in deze film met Robocop (of althans.. de film deed mij vrij vaak denken aan Robocop). Is dat een ramp? Nee niet echt het zorgt er voor dat de mensen die niks met het onderwerp hebben toch een leuke actiefilm te zien krijgen. Het verhaal is daardoor een beetje voorspelbaar maar door de manier van invullen toch erg boeiend. De rol van Chappie is erg goed uitgewerkt. Hoewel er natuurlijk vraagtekens te zetten zijn bij de geloofwaardigheid (en de plotholes hier en daar) geeft het voor mij een goed beeld over wat er zou kunnen gebeuren als we een robot voorzien van een goed werkende, zelfbewuste AI.

Mede door de goede CGI en de goede acteerprestaties van de non-ai spelers geef ik deze film een 7.5. De film prikkelde mij constant over hoe de AI nu weer met de situatie om zou gaan. Tuurlijk er zitten plotholes in
spoiler:
Een veel gehoorde is waarom dat Deon niet naar de politie is gegaan nadat hij 'ontsnapt' aan zijn ontvoerders. Echter begrijp ik dat punt niet als dat genoemd wordt op het internet.. Immers hij heeft net zelf een robot uit zijn bedrijf gejat. Denk je dat men daar heel blij van wordt?
. .
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 28-12-2016 23:21 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Laatst online: 12:41

Major_ton

Shoot!

Jorgen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:51:
The Magnificent Seven (2016)[afbeelding]
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
In de remake van The Magnificent 7 van regisseur Antoin Fuqua zien we Denzel Washington, Chris Pratt, Ethan Hawke, Vincent D'Onofri, Byung-hun Le, Manuel Garcia-Rulfo en Martin Sensmeier als 7 gunmen die worden gevraagd om een Amerikaans Western-stadje te verlossen van het juk van een nogal tirannieke en gewetenloze industrialist. De film is een remake van een remake, want de originele Magnificent 7 uit 1960 is namelijk gebasseerd op een Japanse film met hetzelfde thema.

The Magnificent 7 ziet er prachtig uit; klinkt goed; heeft leuke humor en een ijzersterke cast. De landschappen zijn werkelijk fantastisch en dat is het inmiddels bekende verhaal ook. Hoewel ik vaak positief ben over films, was deze wel gewoon echt fantastisch. Ik heb meermaals op het puntje van mijn stoel gezeten en soms ook hard gelachten.

Magnificent!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9.5 / 10
Ik vond het gezien de cast en opzet maar een matig uitgewerkte film. Ook weer het alom bekende thema 'we zijn met te weinig en we maken geen schijn van kans tegen de vijand, maar met wat slimme trucjes redden we het toch' was een cliché dat je van mijlen ver zag aankomen. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar dit was gewoon te simpel en daardoor kwam de film leeg op mij over. Gelukkig heb jij wel genoten!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:47

Twhomp

Stayin' Alive

The Rover (2014)The Rover (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 103 min | MPAA: R
Voortkabbelende film. Guy Pearce z'n auto wordt gejat en hij wilt 'm terug.
Deze film heeft verder amper verhaal. En er wordt praktisch niks uitgelegd. Je zoekt het zelf maar uit.

Goed:
- Semi-post-apocalyptisch (denk eerder aan een economic collapse waarbij de overheid amper nog controle heeft).
- Rauw.
- Goede acteurs.
- Rustige film met af en toe een spannend moment.
- (Bijna) Iedereen is slecht. En kneiterhard.

Slecht:
- Gebrek aan motivatie van de hoofdrolspelers / geen verhaal. Wat het wel realistisch maakt (in het echt weet je ook niet wat het verhaal is van de mensen die je tegen komt). Maar je voelt je niet verbonden met de karakters. Aan de andere kant: je kan het zelf wel goed invullen, het is geen "art house" film waarbij mensen rare dingen doen. Alles is wel logisch. Je moet dus wel zin hebben om op te letten.
- Zwakke laatste scene. Ik had wel zoiets verwacht, maar vond het geforceerd en slecht bedacht.

Heb je dus zin in een rustige Mad Max 1, waarbij alles gewoon realistisch is (nou ja, de eerste crash was gewoon dom, maar goed, anders heb je geen film) en je vooral gewoon zit te kijken wat er gebeurd op het scherm (ipv door een verhaal heen geleid te worden), dan is dit een tip.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

HMC schreef op zondag 25 december 2016 @ 17:50:
Dogma (1999)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R
Een vermakelijke film. HMC is comedies aan het kijken deze dagen en er zijn al een paar sterke voorbij gekomen (Santa's Slay bijvoorbeeld).

Toen de film net begon met die introtekst en ik zag bepaalde mensen (niet per sé acteurs) op het scherm verschijnen, dacht ik dat dit echt een topper zou gaan worden. Zelfs een dikke 2 uur! oOo
Dat viel tegen. Er zit veel goede humor in, zeker, en er is heel veel met details gewerkt die niet zo 1-2-3 in je gezichtsveld zouden vallen. Bovendien echt een overload aan bekende (90's)gezichten. Het zou een perfecte formule moeten zijn. Maar voor mij persoonlijk blijft er een raar smaakje na. Zo zou deze film "controversieel" en zelfs "meerdere malen uitgesteld" zijn, maar dat lijkt me meer marketingtaal, dan de waarheid.

Ok, het gaat natuurlijk over religie (Katholicisme) in deze film en er wordt soms wel wat lol over gemaakt, maar de algehele boodschap is duidelijk. God bestaat. Er is sarcasme en ook cynisme, maar toch dat die eeeeeene persoon hier zich voor geleend heeft
spoiler:
George Carlin als de Kardinaal
snap ik echt niet, want het is uiteindelijk gewoon een duidelijke boodschap.

Leuke film, veel gelachen, maar verwacht ook Amerikaans gedoe en zeker niets "controversieels".
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Mag ik dan de rest van de Kevin Smith collectie ook aanraden? Bijvoorbeeld Jay and Silent Bob Strike Back is echt een heerlijke comedie film. Maar verwacht zeker geen diepgang ;)

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

ikbenerniet schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:08:
En gelijk ook maar in het bekende review format plaatsen?
Dat werkt niet op de ipad en ik ben momenteel op vakantie en heb geen pc ter beschikking :)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

HMC schreef op zondag 25 december 2016 @ 17:50:
Dogma (1999)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R
Een vermakelijke film. HMC is comedies aan het kijken deze dagen en er zijn al een paar sterke voorbij gekomen (Santa's Slay bijvoorbeeld).

Toen de film net begon met die introtekst en ik zag bepaalde mensen (niet per sé acteurs) op het scherm verschijnen, dacht ik dat dit echt een topper zou gaan worden. Zelfs een dikke 2 uur! oOo
Dat viel tegen. Er zit veel goede humor in, zeker, en er is heel veel met details gewerkt die niet zo 1-2-3 in je gezichtsveld zouden vallen. Bovendien echt een overload aan bekende (90's)gezichten. Het zou een perfecte formule moeten zijn. Maar voor mij persoonlijk blijft er een raar smaakje na. Zo zou deze film "controversieel" en zelfs "meerdere malen uitgesteld" zijn, maar dat lijkt me meer marketingtaal, dan de waarheid.

Ok, het gaat natuurlijk over religie (Katholicisme) in deze film en er wordt soms wel wat lol over gemaakt, maar de algehele boodschap is duidelijk. God bestaat. Er is sarcasme en ook cynisme, maar toch dat die eeeeeene persoon hier zich voor geleend heeft
spoiler:
George Carlin als de Kardinaal
snap ik echt niet, want het is uiteindelijk gewoon een duidelijke boodschap.

Leuke film, veel gelachen, maar verwacht ook Amerikaans gedoe en zeker niets "controversieels".
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Buddy Christ ;)

spoiler:
Juist George Carlin was een geweldige keuze, als je enkele van zijn stand ups gezien heb? Dan had je waarschijnlijk de keuze wel begrepen ;) De helaas overleden George Carlin had nogal een aparte kijk op de wereld zo ook op religie : YouTube: George Carlin --- Religion is Bullshit

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

prutser001 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:54:
[...]

Buddy Christ ;)

spoiler:
Juist George Carlin was een geweldige keuze, als je enkele van zijn stand ups gezien heb? Dan had je waarschijnlijk de keuze wel begrepen ;) De helaas overleden George Carlin had nogal een aparte kijk op de wereld zo ook op religie : YouTube: George Carlin --- Religion is Bullshit
Dat is dus wat ik bedoel. Toen ik hem zag dacht ik van "Wow! Dit wordt cynisch!" Maar dat werd het dus niet. ;)

Eat the bugs, live in a pod

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Passengers (2016)Passengers (2016)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Gelukkig dan! De eerste trailers maakte me blij, de eerste recensies niet zo. Gister de film in een uitverkochte zaal gezien (goed publiek), uiteraard in 2D.

De film is een soort van drietraps raket: We beginnen met de door Pratt gespeelde James, Jim, Preston die door een computer fout iets te vroeg ontwaakt. Pratt laat hier toch wel zien een film te kunnen dragen zonder digitale vrienden (dino's, wasberen of een boom) maar laten we vooral het schip zelf niet vergeten. Aantal erg mooie visuals om en in het schip, tel daarbij een behoorlijke soundtrack en de film weet een goede mysterieuze sfeer neer te zetten.

Als Aurora, gespeeld door Lawrence, haar intrede doet verschuift het mystery gedeelte naar de achtergrond en wordt het simpelweg een romantisch verhaaltje in een ruimteschip. Gelukkig is de chemie tussen Lawrence & Pratt van een aangenaam niveau en kijkt de film lekker weg.

In het laatste gedeelte komt de spanning terug en ook deze werkt weer goed door de sterke visuele aspect in deze film.

Ja, er zijn enkele momenten in de film dat de logica getart wordt maar dat doet de film mijn inziens niet zoveel pijn.

Erg genoten van deze met een zweempje mystery overgoten schattige romantische science fiction film.

ps. de film referenties in Passengers zijn toch wel heel erg veel:
spoiler:
Sleeping Beauty (Aurora), Star Trek (James->Jim), 2001, Sunshine, Solyaris, Guardians of the Galaxy, Wall-E, Gravity, the Shining en zal er best nog wat missen
.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 19:00
Assassin's Creed (2016)Assassin's Creed (2016)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Als fan van de gamereeks sinds het eerste deel was ik wel benieuwd naar de verfilming. Ik speelde Assassin's Creed I, II, Brotherhood, Revelations, III, IV, Unity & Syndicate, speelde (kort) ook de eerste twee Chronicles en las Assassin's Creed Renaissance van Oliver Bowden. Het boek was zeer matig en de volgende delen heb ik aan me laten voorbijgaan. Het eerste game was (toen) leuk en sindsdien vond ik alle andere games vermakelijk tot uitstekend. Ik ben dus geen vreemde in het AC-universum.

De film gaat over Callum Lynch die in de Animus plaatsneemt en de geschiedenis van zijn voorvader verkent. De tempeliers (bij Abstergo) willen een belangrijk artefact in handen krijgen en ze hopen het te ontdekken via Lynch' geschiedenis. Het plot valt werkelijk in een paar zinnen samen te vatten, als je een verhaal verwacht of een uitdieping van het verhaal van de games dan ga je teleurgesteld huiswaarts keren. De film probeert af en toe wel wat verhaal mee te geven maar slaagt er eigenlijk nooit echt in, daarvoor is het allemaal te oppervlakkig en generiek.

De actiescènes en de sfeer van de games worden in de historische stukken echter goed weergegeven: van het activeren van de Animus (en die is in de film een pak spectaculairder dan in de games) tot het rondrennen in de stad en over de daken van historische gebouwen en de gevechten: puur entertainment. Af en toe duren de 'imponerende' slow motionscènes wel net té lang.
Voor wie de games niet kent: je kunt de film zonder probleem volgen (uiteraard, er is zo weinig verhaal dat er ook niet veel elementen geïntroduceerd hoeven worden) en gewoon genieten van een actieprent in een hedendaagse en historische setting. Een 5/10 volstaat dus, een popcornprent maar echt niets meer. Voorlopig geef ik nog de voorkeur aan de games ;-)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ben-Hur (2016)Ben-Hur (2016)
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Spannende actiefilm, met een mooi verhaal, dat zich afspeelt net voor de kruisiging van Jezus. Het is zeer lang geleden dat ik het origineel heb gezien, dus daarmee is het moeilijk vergelijken. Beide zijn gebaseerd op het boek van Lew Wallace uit 1880. De film is in elk geval erg onderhoudend en de broedertwist tussen Judah en Messala wordt spannend in beeld gebracht. Het is in elk geval geen "drama"-film. Hier en daar wordt er niet geschroomd om bloed te laten zien, maar over het algemeen wordt het allemaal zeer bescheiden in beeld gebracht. Het spannendste deel van de film is natuulijk het bekende wagenrennen waar het origineel ook bekend om staat. Mooi is dat de invloed van Jezus op de karakters voelbaar is, maar dat het verhaal uiteindelijk wel gewoon een eigen en opzichzelfstaand verhaal is.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

I.T. (2016)I.T. (2016)
IMDb: 5.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 95 min | MPAA: N/A
Matige thriller waarin Pierce Brosnan als eigenaar van een luchtvaartmaatschappij het heft in eigen hand moet nemen als het gezin wordt lastig gevallen. Hier en daar was de film erg spannend, maar helaas niet meer dan bij vlagen. Brosnan is een Ier en dat was in deze film echt overduidelijk (en daardoor storend) te horen. Als Bond sprak hij Algemeen Beschaafd Engels; ik weet niet of dit zijn moedertaal was, of een voor de film aangedikt accent. Enfin, het plot van de film is best aardig, maar nergens van hoog niveau. Jammer, want er had veel meer in kunnen zitten.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Suicide Squad (2016)Suicide Squad (2016)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Na het lezen van een aantal reviews (meeste negatief) ging ik zonder veel verwachtingen Suicide Squad kijken. Een film waar ik eigenlijk lange tijd naar uit keek, maar geen tijd had om deze in de bioscoop te zien. Na lang wachten heb ik hem dan nu eindelijk gezien. Het beginnen met kijken van deze film zonder veel verwachtingen is dan ook een tip die ik kan meegeven aan eenieder die deze film voor het eerst gaat bekijken.

De film viel mij zeker niet tegen. Ik vond de meeste dialogen erg vermakelijk. De rol van Harley Quinn werd uitzonderlijk goed vertolkt door Margot Robbie. De rol van de Joker vond ik erg tegenvallen. Ik had veel goede dingen over Jared Leto gelezen, maar ik vond het toch tegenvallen. Vooral de Joker lach vond ik erg slecht. Deadshot (Will Smith) vond ik dan wel erg goed (tegen mijn verwachting in), alhoewel ik van mening ben dat Micael Rowe als Deadshot in Arrow een meer geloofwaardige versie neerzette. Overige rollen vond ik ook goed vertolkt.

Het verhaal zelf was i.m.o. niet bepaald goed. Nu ben ik persoonlijk meestal niet zo'n fan van al het bovennatuurlijke en het meta-humans gebeuren, vond het dan ook erg jammer dat het verhaal vooral daarom draaide. Ook de rol van de persoon die iemand leek uit de tekenfilmserie avatar (die vuur kan sturen) vond ik daarom geen goede toevoeging.

Verder zal ik niet veel van het verhaal spoilen voor de mensen die de film nog graag willen zien.

Al met al vond ik de actie in de film, de rollen, de humor en het filmwerk toch zeer goed, waardoor de film van mij toch een 7 krijgt, ondanks het (in mijn ogen) slechte verhaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

horizon1978 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:06:
ps. de film referenties in Passengers zijn toch wel heel erg veel:
Kan je dat wat verduidelijken? Ik heb die referenties totaal gemist namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:52

wontcachme

You catch me? No you wont

Keeping Up with the Joneses (2016)Keeping Up with the Joneses (2016)
IMDb: 5.8 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
Wat moet ik van deze film zeggen. Ik vond het niet goed, maar ook niet super slecht. Soms grappig, maar veelal was het meh (nep overkomen, matige special effects, verhaallijn oppervlakkig, casting). De enige momenten die de meesten mensen mannen zullen bijblijven zijn de kleedkamer scene en een stukje van het eind.

Wanneer je deze film wilt kijken moet je er met een mindset in gaan zoals bij een Transformer film. Verstand op 0 en kijken maar.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Jammer, Jon Hamm was zo goed in Mad Men en Black Mirror. Snap niet wat hij in zo'n film doet.
Maar ik heb hem klaar staan en ga toch even kijken ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Afvalzak op 30-12-2016 13:49 . Reden: Jon dus. Niet John ;) ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:11:
[...]

Kan je dat wat verduidelijken? Ik heb die referenties totaal gemist namelijk.
Oke... :)
Wel in spoilers:
spoiler:
  • Aurora = naam van Schone Slaapster in sprookje. Aurora slaapt, en is schoon. ;)
  • James Preston is zijn naam, zegt op een gegeven moment: je kan ook Jim zeggen. Dat is van James T Kirk uit Star Trek die ook wel Jim genoemd wordt.
  • De barman komt uit the Shining
  • Chris Pratt gaat een dance-off doen => Guardians of the Galaxy
  • Gravity: in de ruimte aan een lijntje hangen
  • De ronde gangen zijn heel erg 2001: A Space Oddysey
  • Vlak voor Aurora wakker wordt zegt de barman "there is a silver lining at the horizon" -> Jennifer Lawrence speelt in Silver Lining Playbooks
  • Als ze langs Arcuturs gaan doet dat beeld bij het raam heel erg aan Sunshine refereren

Zal nog wat missen maar dit is wat ik er snel uithaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:27
Gedurende de kerstperiode weer wat films gekeken.

Gone Girl (2014)Gone Girl (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 149 min | MPAA: R
Alhoewel de film een aantal "gaten" bevat in het verhaal (met name richting het einde) trok deze film mij helemaal het verhaal in. Halverwege de film was ik zelfs even bang dat het einde van de film er aan zat te komen. Het acteerwerk was prima voor elkaar alleen jammer dat het mannelijke personage net niet helemaal lekker is uitgewerkt waardoor het einde nogal onlogisch is. Samenvattend vond ik het een heerlijke film die ik intensief heb beleefd.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Secret Life of Pets (2016)The Secret Life of Pets (2016)
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 87 min | MPAA: PG
Had ik de review gisteren moeten schrijven toen ik ongeveer de helft van de film gezien had, dan had ik het bij een 5-je gehouden. Het begin was sterk en lollig, maar tot aan circa 45 minuten vond ik behoorlijk zwak. Het plot, de humor, het pakte gewoon niet. Vanavond verder gekeken en daar ben ik blij om. Enige minuten laten kreeg de film weer schwung en werd de humor sterker en het verhaal weer leuker. De sterkste stukken uit de film zijn die waar er eigenlijk gewoon niks gezegd wordt en je extreme uitvergrotingen van huisdiergedrag te zien krijgt. Ook de feel-good-want-we-horen-bij-elkaar die je verwacht wordt uiteindelijk toch goed neergezet. Soms een 8, soms een 5. Samen dus een 6,5.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel omdat ik moe ben,

Net terug uit Zwolle. Twee films gezien, beiden compleet uitverkocht wat mij deugd deed aangezien het niet de typische hollywoodfilms zijn.

Eerst de zevende hemel, zoals het nu voelt voor mij de beste film van 2016. Zo mooi gemaakt, de vele liedjes erin waren zo mooi erin verweven en het verhaal was erg mooi. Huilen en lachen, wat een top product van Nederlandse bodem, wat een verschil met de andere Nederlandse films die ik gezien heb dit jaar. Een 10. Lees wel veel gemengde reacties op sites, maar ik vond hem echt heel goed.

Daarna la la land. Ik had even problemen om erin te komen na de zevende hemel (9 minuten ertussen). Maar de film pakte me meer en meer, muziek en beeld, bijna geniaal hoe het gemaakt is. Omdat het niet helemaal mijn smaak is een 8,5 tot een 9.

Wat een avond, wat een avond.
Wow, daar ben ik zelf zo slecht in, zitten een paar bij die me bij een tweede keer kijken never nooit niet earen opgevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kwam deze tegen. Overzicht 2016:

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

Nicap

Tsssk....

Helemaal uitgekeken. Wat fantastisch gemaakt zeg. Alles klopt. Daar zitten heel wat uurtjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notorious (2009)Notorious (2009)
IMDb: 6.6 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 122 min | MPAA: R
Kwam deze tegen op Netflix. Iedereen die van hiphop houdt en een aardig beeld wil krijgen van B.I.G. kan ik deze aanraden. Ondanks de lage score vond ik hem niet tegenvallen. Jammer dat Biggie zo snel en op wrede wijze het leven heeft moeten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Maken we nu nog die top 3 / top 5 van films dit jaar?

In dat geval:

1 Magnificent 7
2 Rogue One
3 Fantastic Beasts and Where to Find Them
4 Star Trek Beyond
5 Jungle Book

Daarbij de kanttekening dat ik lang niet zoveel gezien heb als veel anderen hier. Geen Passengers, Arrival of Hell or High Water, dus die kan ik ook niet meenemen in het lijstje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle films genomen die ik in de bioscoop gezien heb in 2016. Omdat ik pas sinds eind september een unlimited pas heb zijn het er 22 geworden en allemaal van dit najaar.

Mijn top 22:

01) De zevende hemel
02) Hacksaw ridge
03) Arrival
04) Rogue one: a star wars story
05) Deepwater horizon
06) Don't breathe
07) Sing
08) Doctor strange
09) The accountant
10) Huisdiergeheimen
11) Ouija origin of evil
12) Jack reacher never go back
13) The girl on the train
14) The magnificent seven
15) Keeping up with the joneses
16) Prooi
17) Office christmas party
18) La la land
19) Fantastic beasts and where to find them
20) Passengers
21) Inferno
22) Underworld blood wars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Beste films van 2016:
1. Hacksaw Ridge
2. Collateral Beauty
3. Passengers
4. Deepwater Horizon

Waarom Hacksaw Ridge op nr1 ? Omdat ik persoonlijke principes heel belangrijk vind, en de hoofdrolspeler in HR houdt voet bij stuk, ondanks de mogelijke gevolgen. Dat het een waargebeurd verhaal betreft, maakt het gevoel erachter alleen maar sterker.

Hobbykok: Normaal gesproken zeg je "Veel plezier gewenst", maar dat is bij CB echt een verkeerde woordkeuze. Erg sterke film imo, maar niet een die je even voor de lol gaat kijken.

Ik vraag me wel af wat iedereen's favoriete films allertijden zijn. Dus niet de allerbeste, maar de films die je al zo vaak gezien hebt en toch weer opzet. In mijn geval:

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Hunger Games/Hunger Games: Catching Fire
Perks of Being a Wallflower
In alphabetische volgorde :)

[ Voor 44% gewijzigd door AcidBurn op 01-01-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collateral beauty ga ik morgen heen, ben benieuwd. Vanavond brimstone die ook opeens in Zwolle is geprogrammeerd, aangezien ik die bioscoop vanwege het echt meer dan uitstekende beeld en het onovertroffen geluid verkies boven andere locaties even de kaarten omgezet.

En gelijk kaarten gekocht voor pathe's pac festival op 5 februari, 5 films tussen 10:30 en 22:30, Gold en Hidden Figures gaan daar in iedergeval gedraaid worden en naar beiden kijk ik uit. Er komen nog 3 films bij. Kosten zijn 10,50 als je een unlimited kaart hebt en anders 28 euro. Er zijn nog plekken beschikbaar volgens mij, dus voor wie dit gemist heeft, je kan er nog bij zijn.

Edit: vanavond toch geen brimstone, ik heb last van jicht en dacht dat ik wel kon autorijden omdat de pijn minder was, maar helaas kan ik nog niet goed de koppeling indrukken. Dus die maar later deze week.

Gisteravond wel gekeken naar:

Blair Witch (2016)Blair Witch (2016)
IMDb: 5.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R
Ben blij dat ik deze niet in de bioscoop gezien heb omdat ik al redelijk misselijk werd van het heen en weer schudden van de camera's op mijn tv in de slaapkamer. Vond er niet veel aan, het verhaal slaat eigenlijk nergens op, het geluid is heel irritant (van zacht naar opeens heel hard), ik viel twee keer bijna in slaap van de film en alle personen waren zo irritant dat je wil dat ze allemaal per direct neervallen. Echt een heel matige film, ongelofelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jason Bourne (2016)Jason Bourne (2016)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Hoewel ik altijd houd van een goede spionagefilm en Bourne toch wel een van mijn favoriete filmkarakters is, kon deze film me uiteindelijk niet voldoende bekoren. Matt Damon is als Jason Bourne onverminderd tof en wat dat aangaat heeft de serie zijn charme nog niet verloren, wat mij betreft. Alleen het plot: ik vond het warrig en eigenlijk nikszeggend. Ja, hij heeft - na al die delen - nog steeds vragen en zoekt naar antwoorden, maar dan kan je ook een intelligenter plot verzinnen. Het subplot over het socialmediabedrijf stelde mij teleur en daardoor was de hele film gewoon minder leuk. Ik geef de film toch een 6,5 omdat het toch gewoon Bourne is met bijbehorende actie. Het blijft wel een redelijke matige actiefilm.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Independence Day: Resurgence (2016)Independence Day: Resurgence (2016)
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120 min | MPAA: PG-13
Na zoveel kritiek hier op het forum en het lage cijfer op IMDB had ik deze nog liggen. Ik ben blij dat ik hem alsnog gekeken heb. Het is natuurlijk gewoon puur schieten-tieten-helicopter van de hand van Roland Emmerich. Je krijgt precies wat je verwacht: de oude garde (minus Will Smith) en een aantal leuke nieuwe personages; vreselijk boze aliens; heel veel schieten en pure sci-fi-actie-porno ;) Het verhaal an sich heeft niet veel om het lijf, maar voor een sci-fi-actiefilm doet het veel dingen goed: van gekke professors tot mooie blauwe lichten en van heel hard vliegen in gave spaceships tot aan pratende voorwerpen. Dit is gewoon pure lol met een bak chips. Oh ja: en Jeff Goldblum! Die 8 staat natuurlijk niet in verhouding met veel betere films, maar mijn film-kijken-met-een-grote-grijns-meter sloeg vol uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Passengers (2016)Passengers (2016)
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Een aantal dagen geleden naar de bioscoop geweest om, samen met mijn vriendin, deze film te gaan zien. Het leek me een aardige film, ik vond het zeker een aanrader!

De film gaat erom dat er een groot ruimteschip met aan boord +- 5000 mensen onderweg is naar een nieuwe planeet. Onderweg wordt er iemand wakker, 90 jaar voordat het schip zou moeten landen. En dan gebeurt er natuurlijk van alles.

spoiler: iets wat ik slecht vond
Veel vond ik wel leuk, echter vond ik het heel toevallig dat er iemand van de crew ook ineens door een glitch wakker werd. Realistischer zou zijn geweest als hij de entry-codes van zijn toegangsbandje had weten te hacken of zo. Ze schrijven dat personage ook erg eenvoudig af door hem te laten sterven. Een andere compleet onlogisch iets vond ik het motief van Jennifer Lawrence om mee te gaan, namelijk om 2 maanden later weer terug te gaan naar de aarde. Dan denk ik: ze gaan naar een nieuwe planeet, die zal bevolkt gaan worden door iedereen aan boord, maar er gaat wel een schip terug die er 150 jaar over gaat doen??

Maar aan der andere kant zou het kunnen omdat het schip zo duur is dat ze hem nog eens inzetten om van de aarde naar de nieuwe planeet te gaan

Ik vond de film er prachtig uitzien. Ik heb hem in 3D gezien (bij gebrek aan 2D), zag er daardoor misschien net iets mooier uit, maar het is zeker geen must. Ik vond het in ieder geval een zeer vermakelijke film, waarbij het leuk is om te denken, wat zou ik doen in die situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
reactie op miicker:
spoiler:
Dat het crewlid ook wakker wordt is niet zo heel vreemd, het schip heeft op dat moment wel meer problemen. Dat het aantal slechts bij 3 blijft is dan op zich al gekker. Dat hij zo snel overlijdt is puur een plot-device om Jim en Aurora weer samen te laten werken. Dat is inderdaad nogal geforceerd en had veel subtieler of langzamer gekunt.

Aurora wilde overigens niet 2 maanden, maar een heel jaar op Homestead 2 blijven en daarna teruggaan. De terugreis duurt dan gewoon weer 120 jaar en geen 5000 jaar. Zij zelf is dan na 241 jaar in principe pas 1 jaar ouder dan toen ze vertrok, gezien ze tweemaal in hybernation gaat.

Haar motivatie was om de enige persoon te zijn die zo'n retour-reis gemaakt heeft en er een boek over te schrijven wat gegarandeerd een bestseller zal worden. Je geeft er wel heel veel voor op, maar met haar achtergrond (vader die de hele wereld over heeft gereisd voor zijn verhalen) is het niet heel gek.

Het enige dat mij behoorlijk verbaasde was haar keuze om de autodoc niet te gebruiken om weer in slaap te komen. Ze was iets te snel over haar haatgevoelens heen naar mijn idee, want wat Jim deed kon moreel gezien gewoon echt niet. Hem de rest van zijn leven alleen laten op dat schip was een passende straf geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ miicker, zet het ook even echt tussen spoilertags ;) check

Ik heb nooit zo die hype over Jennifer Lawrence begrepen, maar moet zeggen dat ze in de trailers wel zeer appetijtelijk is. :)

[ Voor 59% gewijzigd door Jorgen op 01-01-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
AcidBurn schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:05:
reactie op miicker:
spoiler:
Dat het crewlid ook wakker wordt is niet zo heel vreemd, het schip heeft op dat moment wel meer problemen. Dat het aantal slechts bij 3 blijft is dan op zich al gekker. Dat hij zo snel overlijdt is puur een plot-device om Jim en Aurora weer samen te laten werken. Dat is inderdaad nogal geforceerd en had veel subtieler of langzamer gekunt.

Aurora wilde overigens niet 2 maanden, maar een heel jaar op Homestead 2 blijven en daarna teruggaan. De terugreis duurt dan gewoon weer 120 jaar en geen 5000 jaar. Zij zelf is dan na 241 jaar in principe pas 1 jaar ouder dan toen ze vertrok, gezien ze tweemaal in hybernation gaat.

Haar motivatie was om de enige persoon te zijn die zo'n retour-reis gemaakt heeft en er een boek over te schrijven wat gegarandeerd een bestseller zal worden. Je geeft er wel heel veel voor op, maar met haar achtergrond (vader die de hele wereld over heeft gereisd voor zijn verhalen) is het niet heel gek.

Het enige dat mij behoorlijk verbaasde was haar keuze om de autodoc niet te gebruiken om weer in slaap te komen. Ze was iets te snel over haar haatgevoelens heen naar mijn idee, want wat Jim deed kon moreel gezien gewoon echt niet. Hem de rest van zijn leven alleen laten op dat schip was een passende straf geweest.
spoiler:
5000 moest inderdaad 150 zijn, ik was in de war met de 5000 passagiers. Maar goed, alsnog is het zeer onrealistisch dat dat schip een (op crew na) lege terugvlucht gaat maken van 150 jaar naar de aarde. Ik snapte Aurora's keus om wakker te blijven dan weer wel, uiteraard was de keus van Jim ethisch niet verantwoord, maar goed, als je jezelf in zo'n situatie zou treffen zou je waarschijnlijk hetzelfde doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:10:
@ miicker, zet het ook even echt tussen spoilertags ;) check

Ik heb nooit zo die hype over Jennifer Lawrence begrepen, maar moet zeggen dat ze in de trailers wel zeer appetijtelijk is. :)
Ik vind haar niet zo, haar hoofd doet me aan een puber denken en ze kijkt vaak zo half geinteresseerd. Vond haar juist helemaal niet sexy in deze film. Maar misschien ben ik de enige. Ze speelt verder wel een redelijke rol, het is niet supergoed, maar gewoon voldoende qua acteerwerk. Het is ook het verhaal waardoor het soms wat raar lijkt, er is weinig tijd om emoties te laten zien. De werkelijke tijd heb je ook soms niet door. Misschien komt er wel een directors cut met wat extra scenes? Hem zo nog een keer zien hoeft van mij niet, maar een langere versie zou ik wel meepakken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Haha, daarom zei ik ook dat ik het normaal ook niet snapte. ;)
Heb dat ook met Angeline Jolie. De hele wereld vindt haar mooi, lijkt het, maar ik vind haar totaal oninteressant ;)

Zijn er veel scenes uitgehaald? Ik wil hem nog graag zien, maar kan dan misschien beter wachten.

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 01-01-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of die scenes ooit bestonden, maar ik had niet door in het begin dat er al een jaar voorbij was totdat het ter sprake kwam en dat vond ik vreemd. Er zitten wat meer sprongen in de tijd in. Als je er niet teveel over nadenkt wat je sowieso niet met deze film moet doen gezien hoe het laatste half uur is, is het goed vermaak. Gewoon typische amerikaanse film waarin niet alles logisch is als je erover nadenkt.

Dat is wel een nadeel van veel blockbusters, ik wissel het daarom vaak af met alternatieve films om een balans te hebben. Passengers is een leuke popcorn film en ik zou graag een langere versie zien met iets meer diepgang. Ik vermoed dat ze wel zaken gefilmd hebben, maar hebben geschrapt omwille van de snelheid van het verhaal. Het einde laat wel zien dat ze meer diepgang hebben dan je denkt, maar het geeft ook weer vragen. Kortom, niet teveel over nadenken.

Hij stond ook redelijk onderaan mijn top 22 hierdoor. Ik stoor me meestal aan dit soort gaten in het verhaal. Maar qua 3d is hij fijn en de beelden zijn mooi. Het had meer kunnen zijn met andere acteurs en een beter script. Laat de kijker de leegte voelen, door de barkeeper erin lijkt het nooit echt verlaten.

Ik ga zeker letten op de referenties naar andere films als ik hem nog een keer ga kijken, die had ik allemaal gemist.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nog een puntje betreft Passengers

spoiler:
Als Aurora na een jaar terug wil dan kunnen ze haar kennelijk wel weer in slaap krijgen. Dat klopt niet echt, want dan zouden ze dus al materiaal op het schip moeten hebben om dat te kunnen. Bovendien vond ik het vreemd dat ze zeiden dat ze overal reserves van bij hadden. Maar toevallig van die medische pod kennelijk niet... Anders hadden ze ieder een eigen pod kunnen nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

N.a.v. van jouw kritiek en lof ga ik hem sowieso wel een keer kijken. Ben benieuwd.

Inferno (2016)Inferno (2016)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
Ik heb alle boeken van Dan Brown over Robert Langdon gelezen en was dan ook zeer benieuwd naar de film. Eén van de kritieken is dat het einde afwijkt van het boek en dat klopt, maar is dat niet de artistieke vrijheid van de makers? Het had zo kunnen gaan als in het boek, maar ik vond dit ook een bevredigend en goed einde. De film was van begin tot eind spannend en Tom Hanks is wat mij betreft een uitstekende en geloofwaardige professor Langdon. Het mooie aan deze films en de (geïllustreerde versies van) de boeken is dat ze je meenemen naar de meest bijzondere plekken en kunstschatten van Europa. Alleen dat is wat mij betreft al het kijken waard. Robert Langdon is een moderne Indiana Jones, maar dan zonder het sarcasme en de zweep en meer erudiet. Hanks is een prettige acteur en ook dat maakt deze film goed in zijn genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

The Purge: Election Year (2016)The Purge: Election Year (2016)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: R
Begin was goed, maar halverwege lijkt er net op dat de regiseur het opgaf... Zitten mooie scare momenten in, echter slaat het einde echt totaal nergens op. Ik heb de vorige 2 delen ook gezien, en deze waren een stuk beter uitgewerkt. Volgens mij is deze film gewoon gemaakt om te cashen. Geen aanrader tenzij je echt verveeld bent.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
La La Land (2016)La La Land (2016)
IMDb: 8.9 | Genre: Comedy, Drama, Musical | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
Voor mij weer een hele tijd geleden dat ik een dergelijke "musical-film" gezien heb. En ik maat daarbij zeggen door La la land positief verrast te zijn. De film begint met een klassieke "spontaneous public song" scene welke direct de eerste (vrolijke) toon zet voor de film en heeft een prima afwisseling tussen drama/romantiek en de nodige comedy. De hoofdrolspelers Emma Stone en Ryan Gosling hebben een mooie chemie wat ervoor zorgt dat de romantische scenes prettig zijn om naar te kijken. Ik heb er in ieder geval van genoten en draai dagelijks de muziek thuis nog na :9

Enige wat opviel was dat naarmate de film vorderde er minder liederen werden gezongen, en in dit geval vind ik dat een gemis.

Sfeerimpressie voor de geïnteresseerden;
YouTube: Another Day of Sun - La La Land (Original Motion Soundtrack Picture)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 01:50:
N.a.v. van jouw kritiek en lof ga ik hem sowieso wel een keer kijken. Ben benieuwd.

Inferno (2016)[afbeelding]
Ik heb alle boeken van Dan Brown over Robert Langdon gelezen en was dan ook zeer benieuwd naar de film. Eén van de kritieken is dat het einde afwijkt van het boek en dat klopt, maar is dat niet de artistieke vrijheid van de makers? Het had zo kunnen gaan als in het boek, maar ik vond dit ook een bevredigend en goed einde. De film was van begin tot eind spannend en Tom Hanks is wat mij betreft een uitstekende en geloofwaardige professor Langdon. Het mooie aan deze films en de (geïllustreerde versies van) de boeken is dat ze je meenemen naar de meest bijzondere plekken en kunstschatten van Europa. Alleen dat is wat mij betreft al het kijken waard. Robert Langdon is een moderne Indiana Jones, maar dan zonder het sarcasme en de zweep en meer erudiet. Hanks is een prettige acteur en ook dat maakt deze film goed in zijn genre.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
juist door het andere einde valt een laag uit het boek weg. De bad guy is in de film ook alleen dat. In de broek zit de extra laag waarin hij een duidelijk moraal heeft. Hij weet maar één uitweg en dat is het virus uit het boek. Dat is wel wat anders dan de halve mensheid willen afslachten, zoals in de film.
Nee, juist door het andere einde is de film Inferno echt minder goed en simpeler. Een typische Hollywood verfilming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28
Trasos schreef op maandag 2 januari 2017 @ 01:44:

spoiler:
Als Aurora na een jaar terug wil dan kunnen ze haar kennelijk wel weer in slaap krijgen. Dat klopt niet echt, want dan zouden ze dus al materiaal op het schip moeten hebben om dat te kunnen. Bovendien vond ik het vreemd dat ze zeiden dat ze overal reserves van bij hadden. Maar toevallig van die medische pod kennelijk niet... Anders hadden ze ieder een eigen pod kunnen nemen.
Lijkt me niet meer dan logisch,

spoiler:
Dat ze bij de aankomst ook materiaal hebben om het personeel van het schip weer in te laten slapen voor de retour vlucht,
en het was nodig voor het verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Deepwater Horizon (2016)Deepwater Horizon (2016)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Goed stukje film en erg mee vermaakt. Het einde is wel ineens abrupt maar is niet zo'n ramp hoe dat gedaan is om de film af te ronden. Zeker de audio track onder de film is nice (sorry buren) en klapt er in veel scenes goed doorheen. Dus dat is zeker een pluspunt in deze film. Verder wel een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
horizon1978 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:10:
[...]

Oke... :)
Wel in spoilers:
spoiler:
  • James Preston is zijn naam, zegt op een gegeven moment: je kan ook Jim zeggen. Dat is van James T Kirk uit Star Trek die ook wel Jim genoemd wordt.

Zal nog wat missen maar dit is wat ik er snel uithaal.
Jim is een verkleinwoord van James in het Engels en hoeft dus niet perse een reference te zijn naar andere characters uit andere franchises.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Gaius schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:49:
[...]

Jim is een verkleinwoord van James in het Engels en hoeft dus niet perse een reference te zijn naar andere characters uit andere franchises.
Klopt maar in een film als dit mag je gewoon van de referentie uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Trasos schreef op maandag 2 januari 2017 @ 01:44:

spoiler:
Maar... Wat als
spoiler:
als één persoon de pod extern moet activeren dan heb je nog steeds niet veel aan een tweede pod.
.

Mijn top 10
1. Rogue One
2. Room
3. Passengers
4. Star Trek Beyond
5. 13 hours: the secret soldiers of Benghazi
6. Dr. Strange
7. 10 Cloverfield Lane
8. Alice through the looking glass
9. Gods of Egypt
10. X-men apocalypse

[ Voor 15% gewijzigd door horizon1978 op 02-01-2017 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

miicker schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:37:
Passengers (2016)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Een aantal dagen geleden naar de bioscoop geweest om, samen met mijn vriendin, deze film te gaan zien. Het leek me een aardige film, ik vond het zeker een aanrader!

De film gaat erom dat er een groot ruimteschip met aan boord +- 5000 mensen onderweg is naar een nieuwe planeet. Onderweg wordt er iemand wakker, 90 jaar voordat het schip zou moeten landen. En dan gebeurt er natuurlijk van alles.

spoiler: iets wat ik slecht vond
Veel vond ik wel leuk, echter vond ik het heel toevallig dat er iemand van de crew ook ineens door een glitch wakker werd. Realistischer zou zijn geweest als hij de entry-codes van zijn toegangsbandje had weten te hacken of zo. Ze schrijven dat personage ook erg eenvoudig af door hem te laten sterven. Een andere compleet onlogisch iets vond ik het motief van Jennifer Lawrence om mee te gaan, namelijk om 2 maanden later weer terug te gaan naar de aarde. Dan denk ik: ze gaan naar een nieuwe planeet, die zal bevolkt gaan worden door iedereen aan boord, maar er gaat wel een schip terug die er 150 jaar over gaat doen??

Maar aan der andere kant zou het kunnen omdat het schip zo duur is dat ze hem nog eens inzetten om van de aarde naar de nieuwe planeet te gaan

Ik vond de film er prachtig uitzien. Ik heb hem in 3D gezien (bij gebrek aan 2D), zag er daardoor misschien net iets mooier uit, maar het is zeker geen must. Ik vond het in ieder geval een zeer vermakelijke film, waarbij het leuk is om te denken, wat zou ik doen in die situatie.
Ik zou deze maximaal een 4 geven. Vond het echt veel te zoetsappig, langdradig en de meest interessante stukken van het verhaal zitten er niet in naar mijn mening.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
horizon1978 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:15:
[...]

Maar... Wat als
spoiler:
als één persoon de pod extern moet activeren dan heb je nog steeds niet veel aan een tweede pod.
.
spoiler:
Daar had hij als engineer echt wel iets op kunnen verzinnen lijkt me. Timertje ofzo, of die barman instrueren.

Al met al had ik meer actie verwacht, afgaande op de trailer, en niet de space-rom die het nu is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik denk dat ik vrijdag nog eens naar La La Land ga, wat was dat een fantastische film!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuke science-fictionfilm over robots en AI met een originele invalshoek. De film is behoorlijk vermakelijk, maar ook niet overal even sterk. De personages zijn wel een stelletje gekken bij elkaar, maar dat maakt het verhaal over buitenbeentjes en zwarte schapen wel sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Assassin's Creed (2016)Assassin's Creed (2016)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Het plot dat bij de film gegeven wordt klopt eigenlijk al niet, want Callum weet vanaf het begin al dat zijn vader iets dergelijks was... Ik ben wel bekend met de spellen, maar enkel van "anderen zien spelen", het trok me zelf totaal niet. Ben dan ook met een paar vrienden gegaan die de spelen wel tot vervelens toe gespeeld hebben. De actie is aardig, het gevoel van de tijd waarin het zich afspeelt zou ook best kunnen kloppen. Maar het is toch allemaal net niet, er mist wat. Ik had in de tweede helft nogal moeite om mijn aandacht erbij te houden, al stelt het verhaal niet heel veel vol. Aardige actiefilm, maar daar is alles ook mee gezegd.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gisteren naar Assassins Creed geweest. Wederom een teleurstelling van een game-movie.

Begin was belabberd, film werdt wel beter, maar niet goed genoeg om hem te reden.
Regiseurs en producers moeten meer naar de kern van van het verhaal kijken van games zodat ze weten waar ze de nadruk op moeten leggen.

Bij de AC games is dat vooral historische shots en omgeving, gebruikt om het verhaal te voeden naast de actie.

MAW, een AC film moet zich 95% afspelen in het tijdsdeel van de voorouder en niet in de huidige tjid. Ik had liever gezien dat de hele film zich gewoon afspeelde als verhaal tijdens de Spaanse Inquisitie en pas als slotscene de reveal komt dat die knakker in de animus zit en er uitkomt.

BAM schiterende film in een mooi tijdsbeeld, lekkere cliche reveal van een einde, welke genoeg open laat voor eventuele nog meer slechte vervolgen waar ze mee kunnen cashen.

Maar helaas.

Eerstvolgende bioscoopbezoek gaat denk ik Brimstone worden.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Ik dacht, ik geef het nog een keer de kans. Misschien verziekte nostalgie mijn beeld over deze film. Kort: Nee, dat was het niet. Het is gewoon echt een ruk film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

Across the Universe (2007)Across the Universe (2007)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Fantasy, Musical | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Wat blijft dit toch een leuke film. Lekker feel good, beatles erbij. Geweldig.

The Wild Hunt (2009)The Wild Hunt (2009)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: N/A
De beste LARP film die er is, it's that simple. Geen comedy met "hurhur larpers zijn nerds en zielig lawl!". Het laat gewoon perfect zien wat er kan gebeuren als je In Game situaties meeneemt naar buiten, en als je te diep in het spel gaat zitten.

Deze moet je niet kijken als je zo'n zelf proclaimed alpha mannetje bent niveau "haha, dat zijn allemaal losers die dat doen, want ik ben awesome". dan is het niks voor je. Misschien teveel nadenken vereist :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Rogue One: A Star Wars Story (2016)Rogue One: A Star Wars Story (2016)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Deel 1 in de spin off films van Star Wars. Ik ben een fan van Star Wars. Ik heb enorm genoten van The Force Awakens en mijn verwachtingen waren hoog. Deze verwachtingen zijn wel grotendeels ingelost. Dat ze de plannen met succes weten te stelen is bekend, maar de reis er naar toe is een leuk verhaal om te zien. Er is goed geacteerd en de special effects zijn goed. Tarkin is gemaakt met CGI en dat zie je ook. Wil niet zeggen dat het niet goed is gedaan. Ik zit nog wel met 1 vraag na de laatste scene.

spoiler:
Aan het eind zie je Leia de Death Star plannen krijgen en in de originele films ziet ze volgens mij de Death Star voor het eerst in actie. Maar als ze haar thuisplaneet ziet exploderen ziet ze deze voor het eerst in actie. Ze heeft hem echter al in werking gezien.

Misschien heb ik het fout en moet ik deeltje 4 nog eens kijken.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Lanithro schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:59:
Rogue One: A Star Wars Story (2016)[afbeelding]
Deel 1 in de spin off films van Star Wars. Ik ben een fan van Star Wars. Ik heb enorm genoten van The Force Awakens en mijn verwachtingen waren hoog. Deze verwachtingen zijn wel grotendeels ingelost. Dat ze de plannen met succes weten te stelen is bekend, maar de reis er naar toe is een leuk verhaal om te zien. Er is goed geacteerd en de special effects zijn goed. Tarkin is gemaakt met CGI en dat zie je ook. Wil niet zeggen dat het niet goed is gedaan. Ik zit nog wel met 1 vraag na de laatste scene.

spoiler:
Aan het eind zie je Leia de Death Star plannen krijgen en in de originele films ziet ze volgens mij de Death Star voor het eerst in actie. Maar als ze haar thuisplaneet ziet exploderen ziet ze deze voor het eerst in actie. Ze heeft hem echter al in werking gezien.

Misschien heb ik het fout en moet ik deeltje 4 nog eens kijken.
Even een spoiler antwoord:

spoiler:
Ze heeft een deel van een planeet gesloopt zien worden in Rogue one, in IV ziet ze een planeet compleet verwoest worden. Dat is een groot verschil. Ze wist niet dat de Death Star dat kon. Voor de rebels waren de vernietiging van de stad en de Empire base het sterkste wat de death star kon. Dat het ook planeten kan opblazen is opeens een "We are fucked"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 15:29
The Imitation Game (2014)The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
The imitation game stond al langere tijd op mijn watchlist, maar vanavond dan toch de moeite genomen om ervoor te gaan zitten. Wat een klasse acteerwerk van Cumberbatch zeg. Daarnaast ook een klasse soundtrack en goede supportactors en kostuums/WW2-vibe (Mark Strong als baas van MI6 _/-\o_ ). Het verhaal is wel wat te veel geromantiseerd om het geschikt te maken voor een film, vandaar dat hij geen hoger cijfer krijgt. Turing was bijvoorbeeld in het echt minder autistisch/socially awkward dan wordt weergegeven in de film.

Al met al een erg goede en heftige film. Aanrader.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Rogue One: A Star Wars Story was een leuke film. Het ziet er allemaal wat grijzer en grauwer uit, dan dat we gewend zijn van voorgaande Star Wars film. Het begin was even lastig om er weer in te komen. Het acteer werk, het verhaal en de special effects waren prachtig. Er was eigenlijk niets op aan te merken, toch was in mijn beleving Star Wars: Episode VII: The Force Awakens beter, althans ik heb er een beter gevoel aan over gehouden. Wellicht moet ik ze beide nog eens thuis kijken als ze uit zijn. Ik maak me wel lichte zorgen over het op hoog tempo uitmelken van de Star Wars saga, waar het nu langzaam op gaat lijken, maar dat is een heel ander verhaal.

Room (2015)Room (2015)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R
Room is een briljante film! Er is al heel veel over gezegd hier. Absoluut niets over lezen alvorens deze film te gaan kijken. Geweldig acteerwerk, goede setting en aangrijpend verhaal.

A Good Year (2006)A Good Year (2006)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13
Gisteravond was ik samen met mijn vriendin wat TV aan het kijken toen A Good Year begon. In 2006 deze film ook al eens gezien en dit is toch wel een heerlijke ‘feel good’ film. Goed acteerwerk, heerlijke filmlocatie en een leuk verhaal. Al met al blijven hangen op de TV zender om de film af te kijken en dat is wel bijzonder want meestal red ik dat niet met al die reclame blokken er tussendoor, dus dat zegt al wat. De reclames gebruikt om een hapje en een drankje te pakken en wat te praten, al met al een prima chill avondje wat ook goed bij deze film past. Weer genoten van deze film, blijft toch weer een mooi verhaal. Aanrader om met vriendin of vrouw te bekijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 05-01-2017 14:51 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Vandaag naar deze film gegaan ook al stond hij niet heel hoog op mijn watch list. Om maar met een deur in huis te vallen. Ik werd niet warm of koud van deze film. Het is een leuk verzonnen verhaal, de karakters zijn leuk bedacht, maar er miste sfeer en vooral noodzaak.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de discutabele rol van Forest withaker. Wat was zijn rol nou precies? Wat voegde hij toe?

Verder heb ik nog een aantal dingen waar ik :?

spoiler:
Dus je bouwt een super geheim archief op een planeet far far away en een van de manieren om spullen te verzenden is via een console aan de buitenkant?

spoiler:
Waarom heeft Ana.. Darth Vader zijn eigen kleine buitenverblijft op dezelfde planeet (so it seems) waar hij bijna vermoord is 19 jaar daarvoor ?

En zo zijn er nog wel meer vragen waar geen antwoord op komt. Wat ik eigenlijk ook wel heel erg vervelend vond is de muziek. Het kenmerk van alle star wars films tot nu toe is de herkenbare tune. Deze was in Rogue one totaal afwezig.

spoiler:
En dan nog een laatste vraag / opmerking / rant.. ik snap waarom dat we Darth Vader moesten zien in deze film maar als je het doet doe het dan goed? De stem van Earl Jones was natuurlijk geweldig om terug te horen maar voor de rest. Het klopte gewoon niet ( de looppas etc).

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

[ Voor 19% gewijzigd door Webgnome op 04-01-2017 22:05 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Hateful Eight (2015)The Hateful Eight (2015)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 187 min | MPAA: R
Erg gave Western met mooie dialogen en interessante karakters. Tarantino heeft de sfeer prima neergezet. Op een gegeven moment vond ik het wel overdreven smerig, maar als je je daar overheen zet is het een zeer goede film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nog even goed mijn vakantie afsluiten.

Vanavond naar :

1) Collateral Beauty
2) Assasin's Creed

en morgen naar:

3) Sing 2D NL (heb hem al in 3D gezien)
4) Vaiana 3D NL
5) Soof 2
6) The founder

Even zes films op 2 dagen meepakken, heerlijk toch die unlimited kaart.
Jumpman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:52:
Room is een briljante film! Er is al heel veel over gezegd hier. Absoluut niets over leven alvorens deze film te gaan kijken. Geweldig acteerwerk, goede setting en aangrijpend verhaal.
Ik ga hem dit weekeinde kijken, dit is de enige info die ik weet, verder weet ik niks over deze film. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977)Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 121 min | MPAA: PG
Na Rogue one gisteren gezien te hebben in de bioscoop is het natuurlijk een kleine stap om naar het volgende deel te gaan kijken uit de franchise. Het viel mij op dat het al erg lang geleden is dat ik deze voor het laatst gezien heb gezien het feit dat ik er niet veel van kon herrinneren. Anyways, de film. Natuurlijk is deze film van een totaal ander kaliber. Aan alles is te zien / te merken dat deze film 40 jaar geleden uitgebracht is. Niet alleen door de special effects (die verdomd goed uitpakken ) maar ook door de manier van acteren en vooral de rust ondanks alle actie.

Waarbij Rogue one op een bepaald moment een lichtshow van special effect is, is deze film een goed overzichtelijke actie/fantasy/comedy film. Het acteerwerk is op zijn Star Wars. Dat betekend grote verschillen in acteerprestaties. Mark Hammill probeert het goed maar aan alles is te zien dat dit een van zijn eerste klusjes is, net als Carrie Fisher. De vertolking van Grand Moff Tarkin door ( de echte ) Peter Cushing is toch een heel stuk beter net als de rol van Obi One Kenobi.

De wetenschap van alle andere voorgaande delen (en nee ik deel niet de mening dat deze er niet hadden mogen zijn) geeft deze film net iets meer body. De afwisseling van humor, drama en actie zijn goed gedaan en vervelen geen moment. Dat is toch iets dat ik wel mis in films van tegenwoordig.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:53
Ben benieuwd wat je van Collateral Beauty en Assassins Creed vindt. Ik vond ze beide erg tegenvallen.
Sing en Vaiana vond ik dan wel weer erg leuk. Soof 2 durf ik niet aan en The Founder weet ik nog niet of ik daarheen ga.
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:49:
Ik ga nog even goed mijn vakantie afsluiten.

Vanavond naar :

1) Collateral Beauty
2) Assasin's Creed

en morgen naar:

3) Sing 2D NL (heb hem al in 3D gezien)
4) Vaiana 3D NL
5) Soof 2
6) The founder

Even zes films op 2 dagen meepakken, heerlijk toch die unlimited kaart.

[...]

Ik ga hem dit weekeinde kijken, dit is de enige info die ik weet, verder weet ik niks over deze film. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip.

[ Voor 8% gewijzigd door Terpstars op 05-01-2017 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hunt for the Wilderpeople (2016)Hunt for the Wilderpeople (2016)
IMDb: 7.9 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13
Wat is dit een briljante film :D verhaal is leuk, shots zijn goed, humor, audio en vooral het acteerwerk is erg goed. Een must see dit. En ook de nr 1 2016 film voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Terpstars schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:07:
Ben benieuwd wat je van Collateral Beauty en Assassins Creed vindt. Ik vond ze beide erg tegenvallen.
Sing en Vaiana vond ik dan wel weer erg leuk. Soof 2 durf ik niet aan en The Founder weet ik nog niet of ik daarheen ga.
Collateral beauty een 6 tot 6,5. Het verhaal vond ik matig, maar een actrice die maar een paar zinnen zegt in de film en verder een heel kleine bijrol had vertelde een aangrijpend verhaal en dat raakte me wel. Moet zeggen dat Will Smith wel sterk speelde, ook dat hij huilde, mooi werk van hem. Maar voor de rest, typisch Amerikaans verhaal en dan denk ik: kijk naar aflevering 1 van de tv serie this is us, dat behandeld een heel klein beetje hetzelfde, maar is daar zoveel mooier en met meer liefde gemaakt, jammer. Je merkt wel dat vooral vrouwen deze film kijken. In het begin veel eetgeluiden (popcorn enz), maar dan slaat het verhaal in en muisstil en tranen bij velen. Gingen wel bizar veel vrouwen naar het toilet omdat ze het denk ik. Iet meer trokken, wel 30 vrouwen en de film was nog geen uur bezig. Bij assasins creed ging niemand naar het toilet. Zoveel toiletgangers nog nooit gezien, had er geen last van trouwens. Denk dat het velen aangreep.

Assasins creed was afzien, man man man, als ik een 3 geef ben ik gul. Ik heb de games wel, maar nog nooit gespeeld (mijn zoon heeft mijn gamepc ingepikt), maar het verhaal gaat nergens over en het laatse half uur begreep ik niet en eigenlijk had ik halverwege weg moeten gaan, wat een onzin. Echt, vermijd dit.

Morgen eerst maar nog eens sing en dan de disney film en als ik nog zin heb soof wat ik niet ken, en als het lukt de mcdonaldsfilm. Heb al een week last van een jichtaanval en trok de bios vandaag maar matig door de pijn, hopelijk morgen een betere dag.

Heb sowieso reuze veel zin in sing voor de 2e keer. Nu in 2d en dolby athmos laser en volgens mij de mooiste zaal van Nederland op dit moment (zaal 9 in zwolle, als ik ooit de loterij win bouw ik die na).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Inferno (2016)Inferno (2016)
Van de eerste 2 delen heb ik wel genoten dus wilde dit deel ook zien. De film komt niet echt goed uit de bus bij de critici en kan wel zien waarom. Tom Hanks ziet er vermoeid uit en lijkt soms de weg kwijt. Misschien dat het bij de rol hoort maar het typeerd de film ook wel een beetje. Het plot komt er gewoon niet echt lekker uit. Hoop mooie sfeer beelden en de historische connecties zijn mooi maar redden de film in mijn mening niet. Lekkere popcorn / bank hang film maar meer ook niet.
The Straight Story (1999)The Straight Story (1999)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 112 min | MPAA: G
Vriendin wist niet wie David Lynch was (niet Westers dus wat onbekend met Westerse films) dus bezig met crash-course. Twin Peaks is ze inmiddels aan het bingewatchen maar ook deze film op gezet. Het is een heerlijke film, misschien beetje Disney-verhaal maar wel mooi gebracht. De dialogen zijn echt super realistisch (voor sommige misschien te traag) en het camera werk is af en toe super. Natuurlijk van die mooie Lynch shots af en toe die weinig aan het verhaal toevoegen maar wel sfeervol zijn.
Sissy Spacek is erg goed in deze film maar de oude mannen stelen de show :)
Dit is zo'n film die gewoon bij elke keer kijken even goed is.

[ Voor 19% gewijzigd door Kenzi op 06-01-2017 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:56

Niku

Alagaesii

Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)
IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Ik verheugde me ontzettend op deze film, was helemaal klaar om in de wereld van Harry Potter gezogen te worden. Gedeeltelijk lukte dit. Het begin beloofde veel, maar ik vond de film toch behoorlijk vlak. Het is geen slechte film, de sfeer is top
spoiler:
uiteraard het gedeelte in de 'hutkoffer'
en de karakters best sterk, maar het voldeed niet aan mijn verwachtingen.
spoiler:
Er had zoveel meer gedaan kunnen en moeten worden met Grindelwald. Ook het 'kwaad', de Obscurus, werd wel heel cliché uitgebeeld.
Misschien dat ik na het zien van de volgende delen met terugwerkende kracht dit deel meer ga waarderen.

Last Vegas (2013)Last Vegas (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
Positief verrast door deze film. Verwachtte er eigenlijk niet zoveel van, al is de cast natuurlijk om je vingers bij af te likken. Zeer vermakelijke film, hersenloos vermaak uiteraard, maar de film was voorbij voordat ik er erg in had. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Deepwater Horizon (2016)Deepwater Horizon (2016)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Erg indrukwekkende film over de gebeurtenissen op het olie boorplatform Deepwater Horizon waar in 2010 de grootste olieramp in de geschiedenis van de VS plaatsvond. Dit is toen erg vaak in het nieuws geweest, dit was toen de olie in de golf van Mexico terecht kwam. In deze film speelt Mark Wahlberg de hoofdrol, hij vertolkt de rol van Mike Williams erg goed en geloofwaardig. Ik vind dat hij erg goed acteerwerk neerzet, uiteraard zal het niet 100% waarheidsgetrouw zijn, maar het verhaal komt wel goed over.

Ik vond het vooral interessant omdat de olieramp (uiteraard) bij me bekend was, maar buiten dat ik wist dat er een aantal mensen overleden zijn en er behoorlijk veel olie in de oceaan terecht is gekomen (210 miljoen vaten?) wist ik er niet veel van.

Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 23:28
Als je van de originele star wars houdt is dit een leuke toevoeging op de serie, je herkent veel personages en het voegt echt diepte toe aan het universum. Alles ziet er spectaculair uit en het geeft echt een gevoel, beetje moeilijk te beschrijven waarom, dat het echt star wars is. Het is ook een compleet nieuwe verhaal, in tegenstelling tot the Force Awakens,
spoiler:
wat, vind ik, bijna een hervertelling van de originele trilogie maar dan in de toekomst is
. Door de goede actie blijft het ook vermakelijk om te blijven kijken, wat versterkt wordt door een spectaculaire ontknoping, het mooie camerawerk en de mooie shots. Alleen de film leunt heel erg op de personages. Chirrut Îmwe, Saw Gerrera, Orson Krennic, Galen Erso en nog veel meer waren echt unieke en mooie personages die elk een goede ontwikkeling in de film doormaken. Mijn probleem met die personages is echter dat er net iets te veel unieke en bijzondere van zijn. Hiernaast vind ik het hele verhaal anticlimactisch aanvoelen, veel van deze unieke personages zijn wel leuk, maar ik vraag me af wat ze nou echt precies toevoegde. Grote spoilers:
spoiler:
op het einde gaat zo'n beetje iedereen dood, dit zorgt voor een gevoel dat het allemaal niet zo nodig was, dat sommige personage niet nuttig waren. Wat was het hele nut van Saw Gerrera? doordat al deze mensen door gingen en dus alleen in deze film verschijnen stond het ook redelijk los van de andere delen
Bovendien is het verhaal ook enorm gevormd rondom enorme toevalligheden, dat twee mensen op precies hetzelfde moment op dezelfde planeet aankomen kan leuk zijn, maar als dat 10 keer gebeurt begint het verrassingselement eraf te gaan en denk je eerder "hoe zal het nu weer verkeerd gaan?" Over de relaties van personages:
spoiler:
ook vond ik de relatie tussen bijvoorbeeld Saw en
Jyn Erso niet echt veel toevoegen, de relatie met haar vader was ook niet geweldig uitgewerkt en had te weinig invloed op haar. Het lieve einde tussen Jyn en Cassian Andor was ook niet echt ondersteund door de rest van de film.

Bovendien staat deze film te los van de andere 7 in de serie, er zijn een paar belangrijke personages (die trouwens prachtig digitaal erin gezet zijn) die terug komen in de andere films, voor de rest is het erg losstaand.

Conclusie: Vermakelijk, een echte star wars film maar toch niet volledig goed uitgewerkt.

John Wick (2014)John Wick (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101 min | MPAA: R
voor een goed verhaal en logica moet je deze film niet kijken, als je dat verwacht wordt je enorm teleurgesteld, maar als je zin hebt in een goede actiefilm, met niets meer en minder dan pure spectaculaire actie, is dit een enorme aanrader. Keanu Reeves laat spectaculair zien waar hij toe in staat is met tientallen unieke gevechten. Veel actiefilms hebben tegenwoordig last van het shaky-cam-syndroom, dat je niks van het gevecht kan zien omdat de camera om de 0,3 seconde van standpunt wisselt, en dan tijdens een aardbeving van 12 van de schaal van Richter. Maar John Wick heeft daar gelukkig totaal geen last van, je ziet alles, de gevechten zijn duidelijk waardoor de spanning ook echt is.

Het begin van de film was zelfs emotioneel te noemen, de emoties komen niet terug in de rest van de film, maar toch geven ze een erg goede reden om voor John te juichen, iets wat veel andere actiefilms ook slecht doen. Alfie Allen speelde zijn rol als verwende enige zoon van Balon Greyjoy , Viggo Tarasov, een maffiabaas, ook goed. Hij was niet spectaculair maar wel memorabel.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8,5 / 10

Her (2013)Her (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: R
Unieke en speciale film. Heel kort samengevat: een man krijgt een relatie met de AI van zijn mobieltje, maar die relatie verloopt niet vlekkeloos omdat het een mobieltje is. Het verkent echt de psychologie van de mens op een unieke manier, samen met de vraag hoe de relatie tussen een mens en AI zal gaan. Joaquin Phoenix had de rol van Theodore echt geweldig gespeeld. Toch vond ik de film niet zo spectaculair, soms bleef het wel erg lang steken in het laten zien van de leuke relatie en het geluk van Theodore. Bovendien vond ik op sommige momenten de logica ver van huis blijven, dat kan aan mijn stommiteit liggen, maar de AI is afwisselend geniaal en super stom, ligt eraan hoe dat voor de film uitkomt.

Austin Powers: The Spy Who Shagged Me (1999)Austin Powers: The Spy Who Shagged Me (1999)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 95 min | MPAA: PG-13
Als je Austin Powers niet kent is deze film onmogelijk uit te leggen,maar alweer typische en heel kinderachtige humor, wat op zijn tijd ook wel leuk is. Ik vond hem net zo goed als International Man of Mystery en wat beter dan Goldmember. Soms ging het helaas iets te lang in een grap door, maar dat was nauwelijks een echt probleem.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Laatst online: 00:16
ff selectief quoten
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 01:14:
[...]

---

Assasins creed was afzien, man man man, als ik een 3 geef ben ik gul. Ik heb de games wel, maar nog nooit gespeeld (mijn zoon heeft mijn gamepc ingepikt), maar het verhaal gaat nergens over en het laatse half uur begreep ik niet en eigenlijk had ik halverwege weg moeten gaan, wat een onzin. Echt, vermijd dit.

---
Ik heb het vermoeden dat de film leuker is als je bekend bent met de games.

Maar aan de andere kant, gameverfilmingen moet je volgens mij van houden. Zo vond ik o.a. Warcraft, Lara Croft, Super Mario Bros., Silent HIll, Doom, de Hitman films en de Resident Evil films allemaal stuk voor stuk erg goed. Ze hebben allemaal wel iets wat ze uniek maakt, en ze kijken ook wel lekker weg. En dan ben ik vast nog wel een aantal goede films vergeten die prima in dat rijtje passen.

Edit: ik dacht al dat ik enkele verfilmingen vergeten was: Tron, Prince of Persia, Final Fantasy. Na al die succesen kan ik me bijna niet voorstellen dat Assassin's creed tegen gaat vallen.

[ Voor 9% gewijzigd door ikbenerniet op 06-01-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbenerniet schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:24:
Dat denk ik ook, zonder deze kennis is het echt een vaag verhaal. Het einde kon ik niet plaatsen, een vriend die mee was en de games ook niet kent begreep ook niet wat er nu allemaal op het einde gebeurde en waarom.

Het begin is ook erg lastig zonder de kennis van de games, dat het ook deels in het Spaans is vond ik ook vervelend, ik kijk namelijk meestal zonder ondertiteling en ik heb altijd wat moeite met ondertiteling bij een 3d film omdat ik dan mijn ogen moet scherpstellen en dat is vermoeiend.

Ik heb persoonlijk nooit een game verfilming gezien die mij echt kon boeien. Hij past wel in het rijtje wat jou bevalt, dus ik zou hem zeker dan gaan bekijken. Maar voor de gemiddelde filmkijker is het niet echt een aanrader. Of je moet vooraf een uitleg van iemand krijgen zodat het wat te plaatsen is allemaal.\

De stukken uit het verleden zijn trouwens wel mooi gefilmd, het is eigenlijk jammer dat er zoveel gewisseld wordt tussen het heden en verleden. Dat hele heden had er niet in moeten zitten. We lezen het hier wel wat jij ervan vind binnenkort denk ik?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:33
ikbenerniet schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:24:
ff selectief quoten

[...]

Maar aan de andere kant, gameverfilmingen moet je volgens mij van houden. Zo vond ik o.a. Warcraft, Lara Croft, Super Mario Bros., Silent HIll, Doom, de Hitman films en de Resident Evil films allemaal stuk voor stuk erg goed. Ze hebben allemaal wel iets wat ze uniek maakt, en ze kijken ook wel lekker weg. En dan ben ik vast nog wel een aantal goede films vergeten die prima in dat rijtje passen.

Edit: ik dacht al dat ik enkele verfilmingen vergeten was: Tron, Prince of Persia, Final Fantasy. Na al die succesen kan ik me bijna niet voorstellen dat Assassin's creed tegen gaat vallen.
Vrijwel elke film die je opnoemt kan je met geen mogelijkheid objectief als goede film omschrijven.

Voor super Mario, Tomb Raider en de meeste resident evil films is dat een gotspe.

Ik heb me met een aantal daarvan ook vermaakt, maar ze goede films noemen gaat toch echt te ver. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:29
Malfunctions schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:25:
[...]

Vrijwel elke film die je opnoemt kan je met geen mogelijkheid objectief als goede film omschrijven.

Voor super Mario, Tomb Raider en de meeste resident evil films is dat een gotspe.

Ik heb me met een aantal daarvan ook vermaakt, maar ze goede films noemen gaat toch echt te ver. ;)
Silent Hill was toch wel een redelijk goede film. Vind hem beter dan de meeste horrorfilms van tegenwoordig, die het alleen maar van jump scares en gore moeten hebben.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 124 min | MPAA: PG
Na deel IV kan deel V natuurlijk niet achter blijven. Alles aan deze film is volwassener. Het acteren, het script, de effecten you name it. Het verhaal gaat verder daar waar .. ja waar eigenlijk? Het vorige verhaal had eigenlijk een stand alone verhaal kunnen blijven en toch weet men dit verhaal zo goed te maken dat het een logisch vervolg is. Wat bij het kijken van deze film mij meteen opviel was dat realiteit en fantasie erg ver van elkaar af liggen. Aangezien ik de film al een hele poos niet gezien heb had ik, mede door de 'romantiek' die rond deze films hangt, een heel ander beeld van de scene's op Dagobah maar eigenlijk is dat helemaal niet zo heel erg spectaculair?

Ondanks dit kleine dingetje blijft het een ijzersterke film.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Webgnome schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:54:
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)[afbeelding]
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 124 min | MPAA: PG
Na deel IV kan deel V natuurlijk niet achter blijven. Alles aan deze film is volwassener. Het acteren, het script, de effecten you name it. Het verhaal gaat verder daar waar .. ja waar eigenlijk? Het vorige verhaal had eigenlijk een stand alone verhaal kunnen blijven en toch weet men dit verhaal zo goed te maken dat het een logisch vervolg is. Wat bij het kijken van deze film mij meteen opviel was dat realiteit en fantasie erg ver van elkaar af liggen. Aangezien ik de film al een hele poos niet gezien heb had ik, mede door de 'romantiek' die rond deze films hangt, een heel ander beeld van de scene's op Dagobah maar eigenlijk is dat helemaal niet zo heel erg spectaculair?

Ondanks dit kleine dingetje blijft het een ijzersterke film.
Volgende wordt zeker http://www.imdb.com/title/tt0094012/?ref_=nv_sr_1 (Spaceballs) :P

Deze avond Room gekeken. Daar moesten de vriendin en ik even van bijkomen.
Ik zie mezelf als iemand die tegen aardig wat films kan, maar deze kreeg mij wel een paar keer op mijn knietjes.
Dikke aanrader.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50
Interstellar Wars (2016)Interstellar Wars (2016)
IMDb: 2.1 | Genre: Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Tja, vooraf had ik al gezien dat 'ie op IMDB een cijfer 2 kreeg, dus ik wist al dat het erger was dan menig B-film. Juist daarom ben ik 'm gaan kijken, een film zo slecht wordt - met de juiste verwachtingen - wel weer leuk.

En dat klopt wel. Special effects zijn te treurig om waar te zijn, zelfs de originele Star Trek uit 1966 had geloofwaardigere SFX. Geluid was hier en daar ook knap waardeloos - personen in dezelfde kamer die met verschillend volume praten. Het verhaal zelf is flinterdun met een beetje een halfbakken einde. Karakters die onlogisch reageren voor de rol die ze vertolken:
spoiler:
"Generaal, we kunnen dit anti-middel nog niet loslaten op de wereld, want het kan het erger maken!"
"...OK, test nog een paar uur tot we zeker weten dat het goed is"
"Generaal, uw dochter wordt een zombie!"
"...OK, laat die testen maar zitten, stuur het middel uit op maximaal vermogen!"

Zo'n andere leuke scene:
spoiler:
generaal zit mee te kijken met een drone die de UFO gaat bekijken. Puur op het zicht concludeert hij: dit metaal hebben we op aarde niet! Goede kans dat een raket er net een krasje op kan maken! :X |:(

Goede kans dat ze probeerden mee te liften op Indepence Day Resurgence, gezien de alternatieve titel op de filmposter. En nee, de aliens zijn niet zo erg als de filmposter suggereert:
spoiler:
het is slechts een enkele UFO van niet echt indrukwekkende formaat die enkel wat aardbewoners in een zombie veranderd.

Ah ja. Dit is dus echt een Hele Slechte Film. Die 2 op IMDB is gewoon echt correct. Maar ik heb mij vermaakt. Wat voor cijfer past er dan nog? Lastig, lastig... ik ga voor een vijfje. Maar wees gewaarschuwd, kijk deze film alleen met NUL verwachtingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee wat de sneak preview dinsdag gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:36:
iemand enig idee wat de sneak preview dinsdag gaat zijn?
Sullige porno getiteld:

Een vreemde hand in moeders broek!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
The Rescuers (1977)The Rescuers (1977)
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 78 min | MPAA: G
Even nostalgie gekeken. Niet de beste Rescuers film, maar wel vermakelijk.
The Rescuers Down Under (1990)The Rescuers Down Under (1990)
IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Adventure, Crime | Runtime: 77 min | MPAA: G
Het beste deel, geweldige film. Voor mij een van m'n favoriete jeugdfilms!
Zo'n gaaf concept, zo slecht gebracht. De constante "Die Antwoord" product placement (Volgens mij zijn alle songs in de film van hun albums), het zeer slechte verhaal, en op het moment dat het leuk wordt (uploaden van bewustzijn etc) rollen de credits al. Zeker niet voor herhaling vatbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 01:14:
[...]
Nu in 2d en dolby athmos laser en volgens mij de mooiste zaal van Nederland op dit moment (zaal 9 in zwolle, als ik ooit de loterij win bouw ik die na).
Al eens geweest in de nieuwe Kinepolis in Utrecht? De grootste zaal (7) biedt plek aan 2,5x zoveel mensen als die van Zwolle, dus ik ben wel benieuwd of en hoe zich dat verhoudt met de kwaliteit. Ik heb er Rogue One gezien, en het geluid was prima in elk geval. De volgende keer zou ik nog iets verder naar voren gaan zitten trouwens, zat op rij 9. Het is wel jammer dat ze in die zaal voornamelijk 3D afspelen. Ik zag af en toe dezelfde rare glitches die ik ook op mijn tv zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28
Star Wars: The Force Awakens (2015)Star Wars: The Force Awakens (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13
Deze voor een 4e keer bekeken ditmaal in 3D.

Ik ben een fan van 3D maar ik weet ook dat niet elke film goed overkomt in 3D, Ik had eerst een 3D mkv versie gedownload, omdat ik niet nog een keer voor een BluRay wilde betalen,
maar na 10min uitgezet en toch maar de BluRay gekocht (ik weet zwak :))

Dit scheelt een slok op een borrel, 3D is vele male beter op de BluRay en is goed gedaan en geeft voor mij op een 65" toch wel het wow effect 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
miicker schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:38:
Deepwater Horizon

Erg indrukwekkende film over de gebeurtenissen op het olie boorplatform Deepwater Horizon waar in 2010 de grootste olieramp in de geschiedenis van de VS plaatsvond. Dit is toen erg vaak in het nieuws geweest, dit was toen de olie in de golf van Mexico terecht kwam. In deze film speelt Mark Wahlberg de hoofdrol, hij vertolkt de rol van Mike Williams erg goed en geloofwaardig. Ik vind dat hij erg goed acteerwerk neerzet, uiteraard zal het niet 100% waarheidsgetrouw zijn, maar het verhaal komt wel goed over.
(knip)
Over het geheel een vakkundig gemaakte film: het ziet er allemaal uitstekend uit, goed geacteerd, behoorlijk natuurlijke dialogen en ook de regie is prima.

Toch, het "indrukwekkende" verdween nadat ik de film gekeken had snel. Hoe accuraat het verhaal op de werkelijkheid gebaseerd is weet ik niet, en eigenlijk interesseert me dat ook niet zoveel omdat ik een film beoordeel hoe die als film werkt en niet hoe getrouw die is aan de bron (werkelijke gebeurtenissen, een roman, een toneelstuk, computergame, comic, 100% fantasie van de scenarioschrijver(s) of wat dan ook).

Als verhaal stelt de film Deepwater Horizon nuchter analyserend namelijk heel weinig voor. Op olieplatform het overbekende conflict tussen de sympathieke gedegen vaklui en de "bad guys" - mensen die vanwege het geld teveel de bochten willen afsnijden. Standaard in vrijwel elke rampenfilm. Dan gaat het op indrukwekkende wijze helemaal mis en probeert iedereen het vege lijf te redden waarbij de helden klassiek op zijn minst zoveel aan anderen als aan zichzelf denken of zelfs meer dan dat. Sommigen gaan dood, anderen niet en het eindigt met een soort reflectie van de hoofdrollen. Dat laatste met wat overdreven uitgerekte slowmo's en bijbehorende muziek.

De film is beste de moeite waard een keer te zien, nogmaals het is vakkundig gemaakt etc. Maar het is ook niets meer dan dat en de herkijkwaarde is naar mening nihil. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een recente film als Sully die vergelijkbare structurele elementen kent maar er een boeiender verhaal van weet te maken dat bij mij wel blijft hangen en ik over een paar maanden of jaren nog een keer wil kijken.

Een zeventje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bij mij is het juist andersom: Sully vond ik maar weinig boeiend, Deepwater Horizon heb ik 4 keer gezien in de bios, erg goed, vooral omdat het echt gebeurd is. De film verveelde me geen moment. Sully gaat ook niet over een enorme ramp, terwijl Deepwater juist een gigaramp was, dit speelt ook mee voor mij. (ik kijk films soms meerdere malen vanwege concentratieproblemen waardoor ik de film niet goed oppak, mocht iemand zich afvragen why the fuck ik een film zo vaak bekijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Salvatron schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:33:
Bij mij is het juist andersom: Sully vond ik maar weinig boeiend, Deepwater Horizon heb ik 4 keer gezien in de bios, erg goed, vooral omdat het echt gebeurd is. De film verveelde me geen moment. Sully gaat ook niet over een enorme ramp, terwijl Deepwater juist een gigaramp was, dit speelt ook mee voor mij. (ik kijk films soms meerdere malen vanwege concentratieproblemen waardoor ik de film niet goed oppak, mocht iemand zich afvragen why the fuck ik een film zo vaak bekijk).
Ik mag hopen dat je een unlimited pas hebt :+

Pagina: 1 ... 37 ... 281 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.