Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 281 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Jelte schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:36:
[...]
Want wat op internet staat is waar. O-)
Nee, wat een random forum ganger vind is meer de waarheid dan? O-) Lekkere logica

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jelte schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:36:
[...]
Want wat op internet staat is waar. O-)
Staat op IMDB hé. Op zich wel betrouwbaar, maar waar maak je je druk over? Als jij het geen sci-fi vindt, dan vindt jij dat toch niet? Waarom zou je daar in godsnaam een punt van willen maken?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:46:
[...]

Staat op IMDB hé. Op zich wel betrouwbaar, maar waar maak je je druk over? Als jij het geen sci-fi vindt, dan vindt jij dat toch niet? Waarom zou je daar in godsnaam een punt van willen maken?
Maak ik er een punt van dan? Alleen van het feit als iets op internet staat het niet per se waar is.

Daarnaast, welk genre je een film/serie/boek/muziek vind is nogal persoonlijk. Daar discussieer ik niet over mee :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

AcidBurn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:12:
Ik snap alleen niet hoe mensen films als Arrival en Nocturnal Animals spannend kunnen vinden. Ik heb ze beiden gezien, het zijn prima films, acteerwerk is uitstekend te noemen. Maar ik zie het meer als speelfilms (of film-noir in geval van NA), spannend kan ik ze niet noemen...
spoiler:
Jij vond de scene langs de weg niet spannend? Jij vond het niet spannend om te zien of die kerel wraak kon nemen? Jij vond de spanning/sfeer toen die detective er bij kwam niet spannend? Lekker luchtig allemaal? Wat vindt je dan wel spannend? Explosies? Gun fights? Heat is bijvoorbeeld ook erg spannend, op een andere manier, maar toch.

Hoe is Nocturnal Animals trouwens een film-noir? Het is een drama thriller (IMDB: Nocturnal Animals (2016).

see what I did there?

Arrival was ook niet zozeer spannend, maar voor mij heel erg beklemmend. Ik zat op het punten van mijn stoel om er achter te komen wat er de volgende scene ging gebeuren.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wodanford
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 23:41
Je mag het best met IMDb oneens zijn, hoor. Kun je ook zelf beargumenteren waarom Star Wars science fiction is?

Er komen ruimteschepen in voor, licht-/plasmazwaarden, interstellaire reizen enz. Maar de wetenschap daarachter speelt geen enkele rol van betekenis. Als je de ruimteschepen vervangt door paard-en-wagen, de planeten door steden, de lichtzwaarden door "gewone" zwaarden en de Jedi door ridders met bovennatuurlijke krachten, dan kun je exact hetzelfde verhaal vertellen. Haal je de wetenschap en technologie weg uit Star Trek, of Interstellar, dan heeft dat een enorme impact op het verhaal.

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wodanford schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:51:
[...]

Je mag het best met IMDb oneens zijn, hoor. Kun je ook zelf beargumenteren waarom Star Wars science fiction is?

Er komen ruimteschepen in voor, licht-/plasmazwaarden, interstellaire reizen enz. Maar de wetenschap daarachter speelt geen enkele rol van betekenis. Als je de ruimteschepen vervangt door paard-en-wagen, de planeten door steden, de lichtzwaarden door "gewone" zwaarden en de Jedi door tovenaars of monniken, dan kun je exact hetzelfde verhaal vertellen. Haal je de wetenschap en technologie weg uit Star Trek, of Interstellar, dan heeft dat een enorme impact op het verhaal.
Jammer dat we geen minnetjes kunnen geven hier. Waar maak je je druk over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wodanford
MrVegeta schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:51:
Jammer dat we geen minnetjes kunnen geven hier. Waar maak je je druk over?
Ik krijg de indruk dat juist jij je druk maakt. Je wil minnetjes geven omdat iemand het niet met je eens is. Waarom neem je deel aan een filmtopic als je er niet tegen kunt dat er meningen gedeeld worden over films? Of probeer je het gesprek opzettelijk offtopic te maken zodat iemand kan ingrijpen?

Ik vind het juist interessant om te weten waarom iemand Star Wars science fiction vindt. Op basis van argumenten, niet op basis van "het staat op - al dan niet toonaangevende - site X dus het is zo".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
Maar als ik de WIKI uitleg lees:
Science fiction (often shortened to sci-fi or scifi) is a genre of speculative fiction, typically dealing with imaginative concepts such as futuristic science and technology, space travel, time travel, faster than light travel, parallel universes, and extraterrestrial life.
Dan voldoet Star Wars hier toch gewoon aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wodanford schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:55:
[...]

Ik krijg de indruk dat juist jij je druk maakt. Je wil minnetjes geven omdat iemand het niet met je eens is. Waarom neem je deel aan een filmtopic als je er niet tegen kunt dat er meningen gedeeld worden over films? Of probeer je het gesprek opzettelijk offtopic te maken zodat iemand kan ingrijpen?

Ik vind het juist interessant om te weten waarom iemand Star Wars science fiction vindt. Op basis van argumenten, niet op basis van "het staat op - al dan niet toonaangevende - site X dus het is zo".
Joh wat heeft dit met films te maken? Jij vindt Star Wars geen sci-fi, iemand anders. Who cares.Je hebt het helemaal niet over de kwaliteit van de film of zoiets, alleen over een persoonlijke voorkeur van een Tweaker. Ik was alweer bijna vergeten waarom dit topic zo goed als dood was vergeleken met een jaar terug.

Poosje terug heb ik War Dogs gekeken, wel een aardige film maar niet echt van hoog niveau. Het was wel interessant om te zien hoe 2 van die jongens dat voor elkaar boxen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
deBennie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:56:

[...]

Doet het ook. Het is klagen om het klagen. De mening van 1 member hier is meer een feit dan imdb blijkbaar haha

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Wodanford
deBennie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:56:
In de wiki staat ook: "Science fiction often explores the potential consequences of scientific and other innovations". In Star Wars wordt niet ingegaan op de gevolgen van wetenschap en techniek. Eerder op de gevolgen van macht en politiek.
MrVegeta schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:59:
Joh wat heeft dit met films te maken? Jij vindt Star Wars geen sci-fi, iemand anders. Who cares.Je hebt het helemaal niet over de kwaliteit van de film of zoiets, alleen over een persoonlijke voorkeur van een Tweaker. Ik was alweer bijna vergeten waarom dit topic zo goed als dood was vergeleken met een jaar terug.
Je vraagt wat het met films te maken heeft, om te vervolgen met dat ik iets van een film vind... :? Persoonlijke voorkeur van een Tweaker, ja. Als ik mij niet vergis is bijna elk bericht hier een persoonlijke voorkeur van een Tweaker. Elk cijfer, elke opmerking, elke mening.
corset schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:59:
Doet het ook. Het is klagen om het klagen. De mening van 1 member hier is meer een feit dan imdb blijkbaar haha
Twee leden. enchion en ik delen dezelfde mening. En het is niet meer dan dat; een mening. Als je dat al klagen noemt, dan is dat best wel een beetje triest.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wodanford schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:05:
[...]

Je vraagt wat het met films te maken heeft, om te vervolgen met dat ik iets van een film vind... :?
Ik zal even de enigma machine er bij halen om te ontcijferen wat je hier probeert te zeggen. Wel jammer dat dit topic niet meer in de HK staat, daar had je nog een hele, hele kleine kans dat hier wat interessants uit zou komen. Nu FTM wordt er iemand gewaarschuwd voor het oftopic gaan en plezier hebben. Ach ja, that's life Tweakers.

Poosje terug heb ik trouwens ook nog Jason Bourne gekeken, maar wat was dat een saaie drab zeg. Zoveel technische fouten (qua techniek, dus hacken via SQL?) allemaal van dat soort dingen. Viel erg tegen.

[ Voor 41% gewijzigd door MrVegeta op 15-12-2016 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:14

Tijntje

Hello?!

Wodanford schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:05:
[...]

In de wiki staat ook: "Science fiction often explores the potential consequences of scientific and other innovations". In Star Wars wordt niet ingegaan op de gevolgen van wetenschap en techniek. Eerder op de gevolgen van macht en politiek.
Often is natuurlijk niet altijd

Gelijk maar een review neer zetten
Warcraft: The Beginning (2016)Warcraft: The Beginning (2016)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Laatste deze ook maar eens aangezet. De laatste keer dat ik iets met WoW heb gespeeld is de RTS Warcraft Orcs & Humans. Ben dus ook helemaal niet bekend met de lore. Wel kende ik Travis Fimmel van Vikings en eigenlijk speelt hij hier de rol behoorlijk het zelfde.

Ik had echt grote moeite om mijn aandacht er bij te houden, er was zoveel voorspelbaar omdat alles cliche matig is geschreven. Zoals vele hier stoorde de CGI me ook mateloos met name als Orcs & Humans in 1 scene zaten.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
Genereer je eigen UBB code review

[ Voor 70% gewijzigd door Tijntje op 15-12-2016 15:19 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
corset schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:59:
[...]
Heb jij de categorie namen voor muziek ook altijd als zoete koek geslikt of vond je Pop, Alternatief, Wereld, Instrumentaal, Elektronisch net als iedereen ook altijd zo nietszeggend/verkeerd, omdat je op basis van die termen niet op relevante factoren kan zoeken.

Een discussie over hoe de bakken verdeeld zouden moeten zijn zodat je films die je potentieel leuk vind makkelijk kan vinden, is imho verre van onzinnig, en wat de industrie je voorlegt is misschien bewust zo slecht geformuleerd om je te pushen om in alle bakken te gaan zoeken.

Zeker ook nog eens als de weinige logica die nog in de verdeling te vinden is niet gerespecteerd wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 15-12-2016 15:17 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 17:24
MrVegeta schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:59:

Poosje terug heb ik War Dogs gekeken, wel een aardige film maar niet echt van hoog niveau. Het was wel interessant om te zien hoe 2 van die jongens dat voor elkaar boxen.
Het ontspoort hier flink uit de bocht, knap hoe je de schuld ervan bij iemand anders probeert te leggen. Je bemoeien met een meningsverschil zonder verdere argumenten en dan doen alsof iemand anders zich druk maakt. 8)7

Inhoudelijk best interessant om te weten waarom de nieuwe Star Wars geen sci-fi zou zijn, zal er op letten als ik hem ga kijken :) Ben een redelijk sci-fi fan en denk dat elke film die zich in de ruimte afspeelt op een manier die in de realiteit (nog) niet mogelijk, is maar wel mogelijk zou kunnen zijn (gebaseerd op wetenschappelijke inzichten) onder de brede definitie van een Science Fiction film valt. Gaat de sci-fi te ver (verliest het geloofwaardigheid), dan gaat het richting fantasy. Altijd goed voor enige heftige meningsverschillen :)

• corset
MrVegeta schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:09:
[...]

Poosje terug heb ik trouwens ook nog Jason Bourne gekeken, maar wat was dat een saaie drab zeg. Zoveel technische fouten (qua techniek, dus hacken via SQL?) allemaal van dat soort dingen. Viel erg tegen.
Snap hier de hype ook niet van.. leuk als je verstand op 0 vermaak wil, maar daarbuiten is het gewoon doodsaai. Geef mij dan gewoon goede films :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

corset schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:17:
[...]

Snap hier de hype ook niet van.. leuk als je verstand op 0 vermaak wil, maar daarbuiten is het gewoon doodsaai. Geef mij dan gewoon goede films :)
Nou ja de hype was wel logisch toch. Paul Greengrass, Matt Damon en de originele trilogie van Bourne waren zeer goede actiefilms. Volgens mij was de ontvangst van de film zeker niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Modbreak:Een hele pagina zonder recenties... Niet de bedoeling natuurlijk in een filmrecentietopic. Gaarne weer verder on topic. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• corset
MrVegeta schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:21:
[...]

Nou ja de hype was wel logisch toch. Paul Greengrass, Matt Damon en de originele trilogie van Bourne waren zeer goede actiefilms. Volgens mij was de ontvangst van de film zeker niet goed.
dat wel ja, maar dat is net het punt. Actiefilms :) Daar zijn ze goed in, alleen voor mij is het zelf niks, dus zal ik ze snel lagere rating geven dan de films die wat meer in mijn straatje zitten.

oh en matt damon vond ik alleen echt goed in Dogma :+ geweldige "verstand op 0" film

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:25
MrVegeta: De scenes die je noemt uit Nocturnal Animals waren zeer goed geacteerd, sommige zelfs creepy/ongemakkelijk te noemen en je leeft wel mee ja. Maar echt spannend, nee.

Bij Arrival heb ik zoieso geen moment op het puntje van mijn stoel gezeten. Die vond ik bij vlagen ronduit saai. Wel goed acteerwerk, daar hoor je mij niet over.

Ik merk zelf inderdaad dat ik bijna niks meer spannend vind. Ik kan het wel een interessante film vinden en van goed acteerwerk genieten (Jake Gyllenhaal kan verdomd goed acteren). Maar echt door een film opgeslokt worden gebeurd me nog zelden. Misschien een gevalletje 'been there, seen it all before, next... '.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

Wom

Afgelopen weekend naar Dr Strange geweest in Antwerpen. Per ongeluk 3D gekozen, maar was eigenlijk heel goed bevallen. Sowieso grafisch echt een overgeweldigende film. De grootschalige grafische effecten van Inception maar dan in het kwadraat zeg maar. Wel wat losse eindjes her en der, maar zeker aan te raden :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
k995 schreef op zondag 27 november 2016 @ 00:17:
Kubo and the Two Strings (2016)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 101 min | MPAA: PG
Prachtige film, animatie is goede mix van stop motion & cg . Verhaal is goed uitgewerkt (soms beetje voorspelbaar maar ach) veel emotie en dieperliggende bedoelingen in verwerkt. Zelfs eind credit zijn de moeite waard op die muziek.

Aanrader.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Hij viel me wat tegen; niet meer dan een nette 7. De animatie van gezichten viel uit de toon bij de rest. Had dat ook met stop motion, of in elk geval wat hoekiger CGI, gedaan. Het verhaal is niet heel bijzonder, weinig obstakels die echt moeite kosten om te overwinnen vond ik. Emotioneel deed het me ook niets, in tegenstelling tot Song of the Sea bijvoorbeeld.

Verwijderd

Project Almanac (2015)Project Almanac (2015)
IMDb: 6.4 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
buzzword compliant 2014-2017 en niet echt realistisch maar wel een enorme headrush als je jezelf laat meevoeren en niet te kritisch bent. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Na dat ik laatst dus Rogue One en poosje geleden stukje van Dr Strange in 3D had gekeken vond ik het heel erg een kijkdooseffect hebben. Ook lijkt het soms dat karakters enzo boven de grond zweven, en vaak dingen op de voorgrond (rotsen, achterkant van een hoofd) zijn helemaal uit focus. En bij snelle beelden lijkt het wel alsof de framerate opeens naar 15fps gaat. Ervaren jullie dat ook zo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Rogue one net gezien in wolle. Binnenkomst met stormtroopers buiten, twee zoeklichten in the sky, fantastisch. Prosecco en hapjes, daarna op de foto met een stormtrooper en met bobba fet en andere star wars karakters, super!!

Fantastisch geek publiek in de zaal, dolby atmos laser 8k beeld, genieten! Ik verklap niks over de film, maar hij is beter dan alle star wars films tot nu toe en de tweede helft was werkelijk zo fantastisch, ik kreeg het er koud van. Alles, maar dan ook alles klopt. Van kostuums tot snorren uit de jaren 80, de oude schepen, het is werkelijk de geile droom van elke star wars fan.

Hoe verder we in de film kwamen hoe beter hij werd, wat heb ik genoten.

Na afloop weer prosecco en goodies gekregen, wat een avond.

Zaterdag ga ik weer en dan naar imax, deze film ga ik zeker nog minimaal 1 keer kijken, wellicht als het lukt met mijn tijd 5 keer. Want zo goed is hij.

100 van de 10 punten, beste star wars ooit voor mij.
Ga dit zien beste tweakers, ga dit zien

Dit is tevens mijn laatste post hier, ik vind de sfeer niet goed, dat een mod ingrijpt en nog niet eens begrepen wordt zegt genoeg. Ik kwam hier voor mijn plezier. Dat is weg, succes met het geklaag. Ik haak af.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2016 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 01:04:En ook overige discussies, dit is een recensie topic, hou het daarbij.
Zegt degene met ellelange posts over bioscopen (knipoog) ;)

Mooi enthousiast verhaal over je Rogue One ervaring! De sfeer zat er zo te horen goed in, gaaf dat ze het een beetje echter maken met stormtroopers. Doet me denken aan de ochtend premiere van The Dark Knight Rises in Assen, ff met batman op de foto :)

Zie net je edit, jammer joh, negeren is ook een kunst wellicht.

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnieWbl op 16-12-2016 01:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Spectral (2016)Spectral (2016)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Goh. Een netflix SF-film. Ik had er zelf weinig van verwacht maar ik was wel in de mood voor wat sf, die ik nog niet gezien had.

Al bij al vond ik het nog degelijke film. Blijkbaar gaat de film in de leen bij de Final fantasy films, maar heb ik nog niks van gezien dus dat was voor mij dan ook geen probleem. Special effects zijn degelijk, verhaal redelijk. Kortom aanradertje voor wie een degelijke sf-film tussendoor willen kijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Rogue One: A Star Wars Story (2016)Rogue One: A Star Wars Story (2016)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Ik heb meerdere reviews gelezen die stelden dat dit de beste StarWars film is sinds The Empire Strikes Back.
Daar ben ik het in grote lijnen wel mee eens. The Force Awakens was ook goed te doen, maar deze film ademt veel meer het gevoel van de oude trilogie. Deel 1-2-3 zullen we het niet over hebben, dat is gewoon bagger. Rogue One heeft een prima balans van humor, tragedie en actiescenes. Een paar repetitieve punten gingen me op 3/4 wel irriteren, maar over het geheel gezien zou ik het geen straf vinden om deze film nogmaals te kijken. Felicity Jones levert goed acteerwerk en komt geloofwaardig genoeg over. De rest is ook niet slecht, en de K2 robot is daadwerlijk een leuke toevoeging.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Star Wars: The Force Awakens (2015)Star Wars: The Force Awakens (2015)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13
Ik heb niet zo heel veel met Star Wars maar toch trok deze film mijn aandacht toen ik hem voorbij zag komen op Netflix. Blijkbaar was deze al een tijdje beschikbaar via deze streamingdienst :+ De voorgaande delen heb ik allemaal wel eens bekeken waardoor ik wel redelijk bekend ben met de diverse personages, althans ik weet nu wel wie Luke Skywalker en wie Han Solo is :P Maar goed, toch wel weer leuk om te zien hoe het nu is na Episode VI .
De film zelf duurde korter dan ik had verwacht en ik had persoonlijk het idee dat ik in een achtbaan was beland zonder enige rustmomenten. Je vliegt letterlijk van de ene actiescene naar de andere actiescene in waardoor ik eigenlijk wel wat diepgang mist in het verhaal.
spoiler:
Het toppunt was wel de scene waar Han werd neergestoken door zijn zoon, Chewbacca boos werd, Kylo Ren half neerschoot om vervolgens na heel veel actie weer terug te keren op D'Qar waar er vervolgens amper aandacht werd geschonken dat Han nu toch echt morsdood is. Hetzelfde gevoel heb ik ook met Finn. Slechts na 2 minuten kreeg hij wroeging en had hij al zoiets van 'fuck it, ik ga naar het verzet!11" om vervolgens beste vrienden te worden met Poe die hij ws. nog nooit eerder heeft gezien. Ook om het personage Rey heb ik nog veel vragen...
Nee, ik ben wat gematigd na het zien van deze film, het Star Wars gevoel wat ik wél had met de 'classic' episodes mis ik wel na het zien van deze film. Niet dat deze slecht is maar het had wat beter uitgewerkt kunnen worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

[ Voor 0% gewijzigd door vhal op 17-12-2016 18:44 . Reden: nu met spoilertags :+ ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:30
Euhm, @vhal, spoilertags?!?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voor een film van een jaar oud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 23:28
Sbakker1982 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:34:
[...]

Voor een film van een jaar oud?
Hoe lang zit je al op dit forum? Iedereen hier gebruikt altijd spoiler tags, maakt niks uit hoe oud de film is. Het idee is juist dat je een film aan of afraad, dan is meteen spoilers geven niet zo netjes, er zijn ook genoeg mensen die deze star wars niet gezien hebben....

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

markdm schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:16:
[...]

Hoe lang zit je al op dit forum? Iedereen hier gebruikt altijd spoiler tags, maakt niks uit hoe oud de film is. Het idee is juist dat je een film aan of afraad, dan is meteen spoilers geven niet zo netjes, er zijn ook genoeg mensen die deze star wars niet gezien hebben....
Zo werd voor mij een deel van het plot van Harry Potter hier in dit topic verpest, omdat iemand zo handig was te denken dat ik alle delen vast al wel gezien zou hebben.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

markdm schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:16:
[...]

Jorgen schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:37:
[...]

Zo werd voor mij een deel van het plot van Harry Potter hier in dit topic verpest, omdat iemand zo handig was te denken dat ik alle delen vast al wel gezien zou hebben.
Excusez le mot, nu met tags

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Magnificent Seven (2016)The Magnificent Seven (2016)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Traditionele good against bad guys film. Valt niet veel over te vertellen en liet me achter met een " oh dat wat het" gevoel. Als er niets anders te kijken is meenemen, maar je mist niets als je hem niet kijkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
Snowden (2016)Snowden (2016)
IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: R
Waarschijnlijk een realistische weergave van het verhaal over Snowden en daardoor weinig spectaculair. Meer een documentaire dan een spannend verhaal en vond het zelfs saai worden op een gegeven moment. Deze film bevestigt voor mij dat de wereld alleen maar zieker aan het worden is en dat privacy gewoon niet meer bestaat. Internet brengt veel goeds, maar ook heel veel slechte zaken. Snowden zelf vond ik niet echt sterk geacteerd. Ik heb hem gezien, maar laat verder weinig indruk achter. Oliver Stone heeft toch veel meer in zijn mars dan deze film.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met nog een beperkt houdbare bioscoopbon in bezit, was het niet moeilijk te bedenken voor welke film ik hem zou gaan gebruiken: Rogue One: A Star Wars Story! Ik heb alle voorgaande delen - inclusief The Force Awakens - vorig jaar nog gezien. Zie ook mijn review over Epiosde I tot en met VII. Jorgen in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]". Een meteen zichtbaar verschil met deel I, IV en VII is dat Rogue One niet de tijd neemt om karakters rustig te introduceren. Je wordt eigenlijk meteen in het diepe gegooid en ziet allerlei personages in verschillende settings de revue passeren. Als je niet goed bekend bent met de franchise en de lore, is het begin vrij rommelig. Wie is nu eigenlijk wie en waarom zit hij/zij in deze situatie? Het begin vond ik daarom het minst sterke deel van de film. Als je eenmaal weet wie, wie is en aan welke kant van het verhaal hij/zij staat, dan begint de film te lopen en wordt het een heel stuk beter.

Rogue One is een vrij donkere film. In A New Hope (deel IV) zien we dat er aan het eind van de duistere tijden eindelijk wat hoop begint te gloren. In Rogue One zien we hoe hard er voor die hoop geknokt is en wat dat gekost heeft. Dan de rest van het verhaal: in Rogue One zien we hoe een aantal mensen ondanks alles de handschoen durven opnemen tegen het Keizerrijk. De plannen van de Death Star zullen gestolen moeten worden om een kleine kans te hebben op hoop. Want dat is het: een kans op hoop. Daarmee is Rogue One zoals gezegd een vrij duistere film. Hij speelt zich af in een tijd van wanhoop en hopeloosheid en er zijn maar enkele mensen die zich daar tegen durven en kunnen verzetten. Uiteindelijk ontstaat er binnen het verzet een kleine groep eensgezinde mensen die een poging wagen. Dit is - zoals in films gebruikelijk - een zeer divers gezelschap. Een jonge vrouw van bijzondere komaf; een misschien-wel-misschien-niet Jedi en zijn sarcastische vriend; een piloot en zijn Droid; en een overloper. Klinkt het bekend? ;) Star Wars is heel sterk in het hergebruiken en terug laten keren van bepaalde thema's en dat gebeurt hier ook. Daarmee wordt het verhaal overigens niet overbodig. Het is ondanks het hergebruik nieuw genoeg om spannend en interessant te zijn. En ondanks de vaststaande uitkomst, is het ook origineel en verrassend genoeg om leuk te blijven.

Rogue One is daarmee dus niet zomaar een "Star Wars Story" maar geeft de main canon van de franchise daarmee gelijk meer body. Je hoeft hem niet per se te zien voor het verhaal, maar het is wel degelijk leuk om dit wel te doen. Wat ook leuk is, is dat we enkele bekende personages in deze film terug zullen zien en dat er zo dus niet alleen verhaaltechnisch, maar ook qua karakters voldoende links en tie-ins met de rest van de franchise zijn. Wie dit zijn, zal ik in het midden laten, maar één wil ik er wel graag noemen: Grand Moff Tarkin: de acteur die deze legerleider uit A New Hope speelde, is ruim 20 jaar geleden (1994) overleden, maar speelt toch een rol in de film. Niet op archiefbeeld, maar door middel van CGI. Een andere acteur speelt de rol, waarna het hoofd van acteur Peter Cushing daar bovenop geprojecteerd is. Dit is zo goed en reëel gedaan dat ik verwacht dat de meeste bioscoopbezoekers dit niet gezien hebben. Ik wist het van te voren en heb er specifiek op gelet, maar kan eigenlijk concluderen dat het niet/nauwelijks te zien is dat dit niet echt is. Heel erg knap. Waar Lucasarts voor mij altijd heeft gestaan voor mooie en geloofwaardige special effects, hebben ze dit wel echt naar een hoog niveau weten te tillen.

De enorme diversiteit aan personages en wezens is altijd een ijzersterk deel van de Star Wars Saga geweest. Zelfs mensen die nooit een film uit de franchise gezien hebben, kennen namen als Yoda en Darth Vader, of herkennen R2-D2 of BB-8. Rogue One introduceert een nieuwe Droid: K-2SO; een omgeprogrammeerde keizerlijke Droid. Hij is een beetje van alle vorige Droids samen: humor, sarcasme, hier en daar wat onhandigheid en een onmisbare helper. Daarmee heeft ook Rogue One zijn komische sidekick en dat komt de hoofdzakelijk duistere setting van het verhaal zeker ten goede. Er valt genoeg te lachen in de film en de rol van K-2SO is daar zeker debet aan.

Uiteindelijk sluit Rogue One (een naam die op een grappige manier in de film ontstaat) vrijwel naadloos aan op de rest van de franchise. Het is daarmee een film die je niet per se hoeft te zien, maar wel erg leuk is om te zien. De personages en het verhaal zijn goed geschreven en op de wat rommelige introductie na, is het een mooie film geworden die met recht een plaatsje verdient binnen de Saga. Als Disney en Lucasarts op deze manier films blijven maken, mogen ze dat van mij nog jaren blijven doen. Ik geloof dat ik deel VII net wat beter vond, maar Rogue One is een uitstekende science-fictionfilm geworden.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:24
Jorgen schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:41:
Rogue One: A Star Wars Story (2016)[afbeelding]
Met nog een beperkt houdbare bioscoopbon in bezit, was het niet moeilijk te bedenken voor welke film ik hem zou gaan gebruiken: Rogue One: A Star Wars Story! Ik heb alle voorgaande delen - inclusief The Force Awakens - vorig jaar nog gezien. Zie ook mijn review over Epiosde I tot en met VII. Jorgen in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]". Een meteen zichtbaar verschil met deel I, IV en VII is dat Rogue One niet de tijd neemt om karakters rustig te introduceren. Je wordt eigenlijk meteen in het diepe gegooid en ziet allerlei personages in verschillende settings de revue passeren. Als je niet goed bekend bent met de franchise en de lore, is het begin vrij rommelig. Wie is nu eigenlijk wie en waarom zit hij/zij in deze situatie? Het begin vond ik daarom het minst sterke deel van de film. Als je eenmaal weet wie, wie is en aan welke kant van het verhaal hij/zij staat, dan begint de film te lopen en wordt het een heel stuk beter.

Rogue One is een vrij donkere film. In A New Hope (deel IV) zien we dat er aan het eind van de duistere tijden eindelijk wat hoop begint te gloren. In Rogue One zien we hoe hard er voor die hoop geknokt is en wat dat gekost heeft. Dan de rest van het verhaal: in Rogue One zien we hoe een aantal mensen ondanks alles de handschoen durven opnemen tegen het Keizerrijk. De plannen van de Death Star zullen gestolen moeten worden om een kleine kans te hebben op hoop. Want dat is het: een kans op hoop. Daarmee is Rogue One zoals gezegd een vrij duistere film. Hij speelt zich af in een tijd van wanhoop en hopeloosheid en er zijn maar enkele mensen die zich daar tegen durven en kunnen verzetten. Uiteindelijk ontstaat er binnen het verzet een kleine groep eensgezinde mensen die een poging wagen. Dit is - zoals in films gebruikelijk - een zeer divers gezelschap. Een jonge vrouw van bijzondere komaf; een misschien-wel-misschien-niet Jedi en zijn sarcastische vriend; een piloot en zijn Droid; en een overloper. Klinkt het bekend? ;) Star Wars is heel sterk in het hergebruiken en terug laten keren van bepaalde thema's en dat gebeurt hier ook. Daarmee wordt het verhaal overigens niet overbodig. Het is ondanks het hergebruik nieuw genoeg om spannend en interessant te zijn. En ondanks de vaststaande uitkomst, is het ook origineel en verrassend genoeg om leuk te blijven.

Rogue One is daarmee dus niet zomaar een "Star Wars Story" maar geeft de main canon van de franchise daarmee gelijk meer body. Je hoeft hem niet per se te zien voor het verhaal, maar het is wel degelijk leuk om dit wel te doen. Wat ook leuk is, is dat we enkele bekende personages in deze film terug zullen zien en dat er zo dus niet alleen verhaaltechnisch, maar ook qua karakters voldoende links en tie-ins met de rest van de franchise zijn. Wie dit zijn, zal ik in het midden laten, maar één wil ik er wel graag noemen: Grand Moff Tarkin: de acteur die deze legerleider uit A New Hope speelde, is ruim 20 jaar geleden (1994) overleden, maar speelt toch een rol in de film. Niet op archiefbeeld, maar door middel van CGI. Een andere acteur speelt de rol, waarna het hoofd van acteur Peter Cushing daar bovenop geprojecteerd is. Dit is zo goed en reëel gedaan dat ik verwacht dat de meeste bioscoopbezoekers dit niet gezien hebben. Ik wist het van te voren en heb er specifiek op gelet, maar kan eigenlijk concluderen dat het niet/nauwelijks te zien is dat dit niet echt is. Heel erg knap. Waar Lucasarts voor mij altijd heeft gestaan voor mooie en geloofwaardige special effects, hebben ze dit wel echt naar een hoog niveau weten te tillen.

De enorme diversiteit aan personages en wezens is altijd een ijzersterk deel van de Star Wars Saga geweest. Zelfs mensen die nooit een film uit de franchise gezien hebben, kennen namen als Yoda en Darth Vader, of herkennen R2-D2 of BB-8. Rogue One introduceert een nieuwe Droid: K-2SO; een omgeprogrammeerde keizerlijke Droid. Hij is een beetje van alle vorige Droids samen: humor, sarcasme, hier en daar wat onhandigheid en een onmisbare helper. Daarmee heeft ook Rogue One zijn komische sidekick en dat komt de hoofdzakelijk duistere setting van het verhaal zeker ten goede. Er valt genoeg te lachen in de film en de rol van K-2SO is daar zeker debet aan.

Uiteindelijk sluit Rogue One (een naam die op een grappige manier in de film ontstaat) vrijwel naadloos aan op de rest van de franchise. Het is daarmee een film die je niet per se hoeft te zien, maar wel erg leuk is om te zien. De personages en het verhaal zijn goed geschreven en op de wat rommelige introductie na, is het een mooie film geworden die met recht een plaatsje verdient binnen de Saga. Als Disney en Lucasarts op deze manier films blijven maken, mogen ze dat van mij nog jaren blijven doen. Ik geloof dat ik deel VII net wat beter vond, maar Rogue One is een uitstekende science-fictionfilm geworden.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Goede review maar als ik je een tip mag geven. Kom sneller to the point. Je herhaalt in je review een aantal zaken wat bij mij op een bepaald moment irritatie opwekte door de gedachte ' weet ik !!'

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Wat doe je wanneer je een vijand tegenkomt die je alleen kan zien via een speciale bril? Je kunt hem / het niet doden met je wapens en je kunt er ook niet mee communiceren? Natuurlijk, dan haal je de uitvinder van je speciale bril erbij om uit te zoeken hoe of wat.

Deze film is geen hoogvlieger, het is een soort Gears of War in film vorm. Is dat erg? Nee helemaal niet. De effecten zijn goed, het verhaal goed genoeg en acteren gaat ook wel goed. Er zijn alleen beetje veel plotholes.

spoiler:
Zoals wanneer je er op het einde achter komt wat de wezens zijn en je uiteindelijk bij de bron er achter komt dat je de stekker er gewoon uit kan trekken. En hoe zit het dan met de 'spectrals' in de stad?

Toch een 7.5 voor het vermaak.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 19:00
Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)
IMDb: 7.9 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Na 7 boeken, 1 toneelstuk & 8 films is er opnieuw meer materiaal te zien uit de pen van J.K. Rowling. Ik was enigszins sceptisch voor aanvang van de film maar die werd al snel weggetoverd (pun intended). De film is een blij weerzien met het Harry Potter-universum maar hij staat eigenlijk ook op zichzelf (je hoeft zelfs Harry Potter niet gezien of gelezen hebben om toch alles te snappen, al is enige kennis van de wereld wel een pluspunt). Deze fantasievolle prent was trouwens ook fijnzinniger en trager dan verwacht: er was tijd en aandacht voor de hoofdpersonages en om dit nieuwe verhaal uit de doeken te doen. Er zullen ongetwijfeld nog meerdere episodes van dit verhaal volgen maar daar kijk ik niet tegenop. Bij de Harry Potterfilms & boeken vond ik de kwaliteit in stijgende lijn gaan en deze film legt de lat meteen hoog voor het vervolg.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Waar zou ik eens beginnen?

Over al die opmerking dat de film volwassen en grimmig zou zijn? Grimmigheid in de film, zeker weten, de vergelijking met Empire Strikes Back op dat gebied is te begrijpen maar Rogue One haalt het niet bij de grimmigheid van Revenge of the Sith
spoiler:
: vanaf het Order 66 moment.
; bizar dat mensen dit zo weinig aanhalen. En laat ik dan ook maar direct zeggen dat ik dus blij ben dat de film niet zo grimmig of volwassen of oorlog zou zijn als sommige recensies deden vermoeden.

Dan waren er mijn eigen verwachtingen die eigenlijk vrij laag waren. De regisseurs Edwards & Gillroy hadden met Godzilla voor mij geen goed visitekaartje afgegeven. De trailers wisten me niet te overtuigen, het risico van nieuwere tech zo vlak voor een "oude" film plaatsen brengt risico met zich mee. Een geluk dat ik vorig jaar er ben achter gekomen dat ik bij A New Hope toch wel een roze bril op heb. ;)
Ze hebben de film een wat "modderige" look gegeven door de settings zo te kiezen dat de moderne technieken die van vroeger niet geheel buitenspel zetten. En Stormtroopers zien er nog steeds uit als Stormtroopers, wat lokale varianten maken daarin geen verschil.

En, joh, wat zat ik ernaast met mijn verwachtingen! Nog meer ernaast dan vorig jaar bij Episode VII. Nu bouwt zich het risico in dat ik hele hoge verwachtingen voor deel VIII ga krijgen.

De cast doet het goed. Jones zet een goede Jyn neer en hoewel Luna in het begin niet helemaal overtuigde groeide hij tijdens de film wel. Mendelsohn past zo in het rijtje Imperial officieren uit de delen IV tm VI dus dat zit ook goed. Het
spoiler:
cgi gebeuren met Tarkin is netjes gedaan (evenals Leia op het einde). Is het 100% perfect? Misschien nog net niet maar het lukt wel in de film op een erg overtuigende manier.
. Het is inderdaad ietwat jammer dat James Earl Jones stem voor Darth Vader (zoals iemand al eerder schreef) een stuk ouder klinkt, desalniettemin leuk om Darth Vader in deze film te zien en
spoiler:
op het einde eindelijk nog wat typische Star Wars lightsaber actie te tonen in een moment
dat een nette overgang inluid naar deel IV.
De vier andere belangrijkste medestrijders van Jyn: Bodhi, Chirrut, K-2SO en Baze zijn een leuke toevoegingen, wel ietwat typisch karakters. Gezien de tijd van uitkomen van deze film zal het voor hun wel onmogelijk zijn om net zo'n grote status in het universum te krijgen als bijvoorbeeld een Lando.

Zoals ik al eerder licht aanstipte oogt de film heel erg goed. Visueel ontzettend mooi in beeld gebracht. Natuurlijk altijd goed
spoiler:
om X-Wings in ruimte gevechten bezig te zien
. De soundtrack is typisch Star Wars, oude melodieën worden in aangepaste versie gebruikt, nieuwe dingen worden toegevoegd zonder het Star Wars universum te verlaten.

Het verhaal en wat er gaat gebeuren staat van te voren nogal vast in een prequel als dit. De opbouw (ik had geen last van het springen naar planeten of verdere onduidelijkheden of zoals mijn betere wederhelft ongeveer zei: verhaal was gewoon mooi zonder veel omwegen, moeilijk doen of anderzijds).
Knap is het gevoel dat de film je geeft op een gegeven moment als je beseft dat
spoiler:
Jyn en haar rebellengroep het gewoon niet gaan overleven. Als je weet dat enige dat ze nog kunnen doen is slagen in hun missie zonder kans op terugkeer.
. Complimenten voor vooral dat gedeelte in de film.

Dikke aanrader deze film.

(ps: in 2D gezien)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Maleficent (2014)Maleficent (2014)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 97 min | MPAA: PG
Tegenvallend. De vormgeving was wel mooi gedaan maar voor de rest weinig gevoel in deze film. Jammer.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Netflix-film over een aantal soldaten dat in Moldavië tegen een onbekende vijand moet strijden. Ik vond de film best boeiend en er werd ook overtuigend genoeg geacteerd. Het einde vond ik iets minder sterk. Al met al toch nog best vermakelijk.

@webgnome: meer to the point? ;)
hoe pas ik trouwens de afbeelding aan? Jouw generator pakt niet de IMDB-link en in dit geval resulteert dat in een verkeerde poster.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 18-12-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Collateral Beauty (2016)Collateral Beauty (2016)
IMDb: N/A | Genre: Drama | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13
Wat een prachtige film. Hij barst van de grote namen, en toch is het een film die bij de meesten volledig onder de radar zal blijven want het is absoluut geen blockbuster. Dit is het type film dat in een arthouse bioscoop perfect tot zijn recht komt. Edward Norton, Kate Winslet, Helen Mirren, Keira Knightley en Naomi Harris laten stuk voor stuk ontzettend sterke staaltjes acteerwerk zien. Will Smith zelf vond ik in de eerste helft iets te ver gaan (of te ingetogen, ligt eraan hoe je het ziet), maar in de tweede helft zit hij precies goed met de emotionele scenes. Dit is ook het soort film waar je geen pauze wilt, want dan ben je het gevoel gewoon kwijt en heb je even nodig om er weer in te komen. Ik zal deze niet snel nogmaals kijken, maar hij gaat wel in de verzameling komen. Kan zo in het rijtje met films als Now is Good en Pay it Forward.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10
Office Christmas Party (2016)Office Christmas Party (2016)
IMDb: N/A | Genre: Comedy | Runtime: 105 min | MPAA: N/A
Comedies zijn totaal niet mijn ding, maar om het drama geweld van Collateral Beauty uit te balanseren hebben we deze direct daarna meegepakt. Het is echt zo'n volledig over the top comedy, die een enorme suspension of believe nodig heeft. Verstand op -10, dan is ie pas leuk. Het acteerwerk is voldoende voor een dergelijke comedy, meer valt er ook niet over te zeggen. Er zitten wel wat leuke grappen in, maar het gros gaat te ver, is awkward of ronduit beschamend. Toch geef ik wel een voldoende, omdat de film op zich niet slecht is. Je krijgt precies wat je verwacht bij een titel als deze.

[ Voor 30% gewijzigd door AcidBurn op 19-12-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:18
horizon1978 schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:09:
Over al die opmerking dat de film volwassen en grimmig zou zijn? Grimmigheid in de film, zeker weten, de vergelijking met Empire Strikes Back op dat gebied is te begrijpen maar Rogue One haalt het niet bij de grimmigheid van Revenge of the Sith
Dat komt omdat voor de "die hard" Star Wars fan de eerste 3 delen niet bestaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

AvK

Ready Set Go

Victor Frankenstein (2015)Victor Frankenstein (2015)
IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
undefined
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.pngundefined / 10

Het overbekende verhaal vanuit het perspectief van Igor (het gebochelde hulpje). Film ziet er verzorgd uit, ze hebben hun best gedaan om het er mooi uit te laten zien. Er wordt ook behoorlijk goed geacteerd door de hoofdrol spelers. De 'technische' scenes zijn fraai en waard om te kijken. De film komt wat rommelig over door de montage en soms wat snelle verhaal wisselingen. Je moet lang wachten op het monster. De film duurt 1 uur en 50 minuten. Als de niet ter zake doende scenes weggeknipt zouden worden (romance en andere kul) zou je anderhalf uur overhouden die best het kijken waard zijn. Zeker als het je genre is. Geef em een kleine 7.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

AvK schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:06:
Je moet lang wachten op het monster.
Het is dan ook Victor Frankenstein en niet Frankensteins monster. Als het aan de schrijver had gelegen had die überhaupt niet het monster in de film gedaan. Max Landis heeft het geschreven en klaagde al dat veel van zn script was veranderd door de director. Jammer dat ze zijn script niet 1op1 hebben overgenomen of hem alles hebben laten doen zoals hij dat bij Dirk Gently mocht doen.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:33
The Nice Guys (2016)The Nice Guys (2016)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 116 min | MPAA: R
Het verhaal begint bij de vermissing van een vermoord nichtje.
Hoewel de begrafenis is geweest, beweert een tante haar gezien te hebben.
Ze huurt de prive detective (ryan Gosling) in . En hij komt op het spoor van een Amilia.
Een vriendin van het nichtje.
Vanaf dan loopt het verhaal steeds verder uit de hand.
En blijkt de zaak niet makkelijk op te lossen.

Erg vermakelijke film.
De situaties en gebeurtenissen maken de humor.
En die is daardoor niet irritant of flauw, maar juist erg geestig.
Voor mij een van de betere films van afgelopen jaar.
Zeker een aanrader.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SecondGuess schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:40:
The Nice Guys (2016)[afbeelding]
Het verhaal begint bij de vermissing van een vermoord nichtje.
Hoewel de begrafenis is geweest, beweert een tante haar gezien te hebben.
Ze huurt de prive detective (ryan Gosling) in . En hij komt op het spoor van een Amilia.
Een vriendin van het nichtje.
Vanaf dan loopt het verhaal steeds verder uit de hand.
En blijkt de zaak niet makkelijk op te lossen.

Erg vermakelijke film.
De situaties en gebeurtenissen maken de humor.
En die is daardoor niet irritant of flauw, maar juist erg geestig.
Voor mij een van de betere films van afgelopen jaar.
Zeker een aanrader.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Je review leest als een verkeerde haiku :p Of een sinterklaasgedicht dat niet rijmt... "Het verhaal begint bij de vermissing van een vermoord nichtje." Ik zat even te denken dat we verschillende films gezien hebben, maar het meisje was naast "pornoster" ook een nichtje dus technisch gezien klopt het.

Nice Guys was voor mij echt een leuke film dus in je cijfer kan ik mij zeker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Roald Dahl's Esio Trot (2015)Roald Dahl's Esio Trot (2015)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Family, Romance | Runtime: 88 min | MPAA: N/A
Leuke, romantische film. Dit keer eens niet met de standaard jonge-ding of single-mom, maar over een ouder paar. Met goede rollen voor Dustin Hofman en Judi Dench en een leuke bijrol voor James Corden. Verwacht geen al te diepe dialogen, maar wel enkele aandoenlijke scenes. Prima vulling voor een avondje op de bank met je vrouw of vriendin.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22
Op Veronica laatste tijd wat herhalingen van The Hobbit, maar als ik zo flitsen terugzie, toch eigenlijk wel heel fijne herinneringen aan de trilogie. Wilde ik maar even zeggen, na het afkraken door velen, 4 tot 2 jaar terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 20-12-2016 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 01:43:
Op Veronica laatste tijd wat herhalingen van The Hobbit, maar als ik zo flitsen terugzie, toch eigenlijk wel heel fijne herinneringen aan de trilogie. Wilde ik maar even zeggen, na het afkraken door velen, 4 tot 2 jaar terug.
Ik vind het nog steeds enorm slechte films :p Net als LOTR zelf trouwens.

Het moet je ding zijn. Net als met space-opera's, romantische komedies, "reality" en soaps.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:36
Stukfruit schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 03:36:
[...]

Ik vind het nog steeds enorm slechte films :p Net als LOTR zelf trouwens.

Het moet je ding zijn. Net als met space-opera's, romantische komedies, "reality" en soaps.
Halverwege het eerste deel opgestaan en de bioscoopzaal uitgelopen.

Mezelf er nog steeds niet toe kunnen brengen de rest te kijken.

Eerste en enige film ooit waarvan ik dacht ik kan wat beters doen op dit moment.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:24
Mee eens :Y erg leuke films

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:51
Grappig, ik vind ze echt beduidend minder dan de LOTR films. Ik heb ze gezien, maar geen behoefte om ze nog eens te zien. Terwijl ik de LOR films eens in de zoveel tijd wel opnieuw kan/wil zien. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
The Hobbit was echt een herhaling van zetten, maar met een veel minder interessant verhaal. Viel mij ook enorm tegen en de eerste 2 delen in de bioscoop gekeken, maar deel 3 wilde ik niet meer voor betalen. Die gedownload en flink door zitten spoelen. Nu vergeten hoe het is afgelopen, maar het zal mij ook een zorg zijn. Aan die films verdoe ik mijn stroom niet meer!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22
Malfunctions schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:36:
[...]

Grappig, ik vind ze echt beduidend minder dan de LOTR films. Ik heb ze gezien, maar geen behoefte om ze nog eens te zien. Terwijl ik de LOR films eens in de zoveel tijd wel opnieuw kan/wil zien. :)
Ja LOTR vond ik ook stukken beter, maar vond wel dat de Hobbit in een leemte voorzag, beetje kerstsfeerfilms zijn bij mij snel welkom, en bij wel meer. Waarom denk je dat Star Wars verleden jaar zo goed deed, ja mede omdat het SW was, maar vooral omdat "we" behoefte hebben aan een ongecompliceerde bioscoop/winter-film.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 20-12-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
The Quiet Earth (1985)The Quiet Earth (1985)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 91 min | MPAA: R
Dit is een genre dat me aanspreekt. Het is lastig om iets te melden zonder het plot weg te geven. Op zich heb ik me vermaakt, alhoewel de film her-en-der iets te langdradig is. Sommige dingen werden net iets te veel uitgemolken. Tijdens het kijken heb je niet door dat het best een oude film is, dat vond ik erg positief.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 15:17
Ha, Quiet Earth, die vond ik toendertijd wel goed. Was dat geen Nieuw-Zeelandse film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnieWbl schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 01:20:
Zie net je edit, jammer joh, negeren is ook een kunst wellicht.
Paar dagen rust, dm berichtjes gehad van aantal users hier. Negeren is een kunst die ik in de loop der jaren ben verloren. Had het er toevallig over met mijn vrouw dit weekeinde (ging meer over schoonzus dan dit topic, maar negeren is een kunst kwam wel terug). Ik ga meer naar mijzelf kijken en genieten en me niet meer storen, goed voornemen, lukt al vrij goed.

Kortom, Je hebt volkomen gelijk.
Iedereen bedankt voor de dm berichten.

Ontopic: imax arnhem met star wars viel tegen, zijkanten zijn eraf geknipt, beeld stuk donkerder dan in laserprojectiezaal in zwolle. Bizar wat een verschil. Star wars bleef goed bij twee keer kijken, maar wat zonde dat de zijkanten eraf zijn, er mist soms wel 20% beeld 8)7

Ik zag wel een lange trailer van een nieuwe oorlogsfilm (naam ff kwijt) die in juli komt, dat zag er veel beter uit dan star wars op dat imax scherm en nog wat meer trailers van films in 2017 die je nog lang niet ziet op youtube of in andere bisocopen, dat was leuk. Maar star wars zou ik niet in imax kijken, pak dan de 3d of 2d voorstelling. Stukken eraf snijden, bizar :X

Zaterdag ga ik naar why him? en naar passengers in 3d in Groningen. En na kerst naar sing in Groningen met mijn kinderen. Na oud en nieuw ga ik dagje bioscopen doen met la la land en dergelijke.

Kiezen we in dit topic eind december de beste film van 2016?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:16

Vrijdag

De Zwarte

RadioKies schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:54:

Warcraft was een enorme tegenvaller, ik wist dat ik het al eens beter had gezien maar kon er even niet op komen totdat ik laatst een oude hardeschijf aan sloot op mijn pc met wat films er op. Daar stond een film op zoals Warcraft had moeten zijn:
Warcraft: RadioKies in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"

Ultramarines: A Warhammer 40,000 Movie (2010)[afbeelding]
IMDb: 5.7 | Genre: Animation, Action, Fantasy | Runtime: 76 min | MPAA: R
In 2011 heb ik de film voor het eerst gezien, ik was meteen fan. Nu ik hem een goede 5 jaar later nog een keer heb gekeken was het alsnog een betere film dan Warcraft (2016). Duidelijk verhaal afwisselend met actie, de personen gedragen zich zoals je zou verwachten, volledig CGI en de badassness druipt er van af.
Het was toen al een film met lager budget, maar nu zie je dat helemaal. Vooral als je de film vergelijkt met de final fantasy en Appleseed films. Het ziet er uit als de kwaliteit die gebruikelijk is voor cutscenes van spellen uit die tijd. De bewegingen, de grafische pracht en de toch wel lichtelijke awkward vechtscenes die je ook in een serie van vroeger tegen kon komen (Exosquad, x-men en Gi-Joe).
De gedateerdheid van de film mag de pret niet drukken en is daarom alsnog een aanrader voor lieden die Warhammer/Starcraft achtige dingen trekken.

De film gaat over een groep Spacemarines die naar een planeet gaan waar een alarmsignaal van een normaal volledig bezette outpost vandaan komt. Het is aan de Ultramarines om polshoogte op te nemen. Omdat het Warhammer is weet je dat ze mogelijk een surprise party met een barbecue gelegenheid tegen kunnen komen, maar dan niet met de definitie die jij en ik in het dagelijks leven zouden gebruiken.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7 / 10
Cat Shit One (2010)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Short, Action | Runtime: 22 min | MPAA: N/A
Als we dan toch met CGI films uit 2010 bezig zijn dan is dit wat de Warhammer film aan CGI kwaliteit mee had mogen krijgen.

Als je een goede CGI short-film wilt zien met actie dan kan ik je Cat shit one helemaal aanraden. Het is een beetje rare naam, maar laat je daar niet door afleiden. Het is een verhaal geschreven door een Japanner, komt uit een trilogie van verhalen die oorspronkelijk Apocalypse Meow als naam droeg.
De CGI is geweldig (vele malen beter dan de Warhammer film), het verhaal is goed en als bonus heb je dat ipv mensen die tegen elkaar vechten het konijnen en kamelen zijn!

Het gaat over 2 konijnen die sluipschutter en spotter zijn in het midden oosten, ze zijn daar om gevangenen te redden en dat gaat niet helemaal volgens plan.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Ha, die Warhammerfilm heb ik zelfs nog in speciale versie op dvd besteld. Qua animatie vond ik m wat tegenvallen maar ach, een Warhammer 40k film vond ik wel tof.
Ik kan je aanraden om dit project in de gaten te houden trouwens:

Het kanaal van de maker: YouTube: Warpgazer

Cat Shit One vond ik ook briljant grappig trouwens :P Commando konijnen... _/-\o_

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Hobbykok: Had je die reply niet wat eerder kunnen plaatsen? ;)
Ik heb juist maandag voor 3 man plaatsen betaald in Pathe Arnhem, om Rogue One in Imax te beleven.
Ken de film al, maar wil weleens zien wat nou het verschil is tussen gewone bioscoop en imax.
Plus dat een van de andere 2 personen een enorme StarWars gek is, die gaat op herhaling mee.

Maar goed, eerst vrijdagavond nog naar Passengers, die lijkt me eerlijk gezegd veel interessanter.
Niet in de laatste plaats omdat Jennifer Lawrence mijn meest favoriete actrice is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:46:

..
Ontopic: imax arnhem met star wars viel tegen, zijkanten zijn eraf geknipt, beeld stuk donkerder dan in laserprojectiezaal in zwolle. Bizar wat een verschil. Star wars bleef goed bij twee keer kijken, maar wat zonde dat de zijkanten eraf zijn, er mist soms wel 20% beeld 8)7

Ik zag wel een lange trailer van een nieuwe oorlogsfilm (naam ff kwijt) die in juli komt, dat zag er veel beter uit dan star wars op dat imax scherm en nog wat meer trailers van films in 2017 die je nog lang niet ziet op youtube of in andere bisocopen, dat was leuk. Maar star wars zou ik niet in imax kijken, pak dan de 3d of 2d voorstelling. Stukken eraf snijden, bizar :X

Zaterdag ga ik naar why him? en naar passengers in 3d in Groningen. En na kerst naar sing in Groningen met mijn kinderen. Na oud en nieuw ga ik dagje bioscopen doen met la la land en dergelijke.

Imax viel inderdaad tegen, ik was zaterdag ook in Arnhem na donderdag in Zwolle te zijn geweest. Zwolle wint, hands down :D Dat beeld is zo onwijs scherp en het geluid is geweldig.

Trailer van de oorlogsfilm is Dunkirk trouwens, nieuwe film van Christopher Nolan.

En ik ben heel erg benieuwd naar je mening over La La land. Ik heb 'm zondag gezien en ik vond het een toffe film. Een echte ode aan de jaren 50 musicals van weleer. Sowieso zet de regisseur na Whiplash weer een goede film neer. En Ryan Gosling en Emma Stone hebben wat mij betreft echt een goede chemie samen. Heerlijke muziek welke gelukkig terug te vinden is op Spotify.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
[...]

Lijkt mij een leuk plan :D

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 04-10 16:46
Hoe dan? Ik heb Arrival bv nog niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:14

Tijntje

Hello?!

Laat ik hem dan maar af trappen voor dit jaar.

Net terug zitten zoeken in Trakt wat ik dit jaar allemaal heb gezien en dan blijft er een beetje beteuterd gevoel achter. Ik had 2 films willen neerzetten aan de hand van het gevoel wat ze achter lieten echter zie ik nu dat één daar van al in 2015 is uitgebracht :'(
Ik plaats hem wel omdat ik hem pas in 2016 heb gezien :P
The Big Short (2015)The Big Short (2015)
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R
Is me bij gebleven omdat het zo goed aantoont hoe pervers ons kapitalistisch systeem kan zijn.

The Nice Guys (2016)The Nice Guys (2016)
Heerlijke film die weer eens wat anders in elkaar zit en buiten de veilige film paadjes treed. Na het kijken van deze film merkte ik dat ik wel Superhelden moe begin te worden.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Beste film van dit jaar.... dat wordt kiezen tussen Hacksaw Ridge en Collateral Beauty, tenzij Jennifer me weet te verleiden in Passengers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[...]
U bedoelt Dunkirk :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Ik zou niet dit topic doen, ik zou een apart topic daar voor aanmaken. Maar ik weet niet zo goed wat de beste manier is. Ik denk niet een poll want dan komen er maar een paar films uit (want je mag maar 1 keer stemmen). Op zich lijkt het mij wel een idee om een top 3 of 5 te maken en dan al die stemmen bij elkaar op te tellen. Dan heb je wellicht meer diversiteit. Maar dan wel met punten zodat niet alles dezelfde waarde heeft.

1: Nocturnal Animals (5 punten)
2: Hell or High Water (4 punten)
3: Arrival (3 punten)
4: Hacksaw Ridge (2 punten)
5: Hunt for the Wilderpeople (1 punt)

Zoiets?

Of misschien kunnen een week lang films nomineren en dan daar punten aan toekennen als de lijst definitief is.

[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 21-12-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 11:01
Ik ben het eens met een vaste structuur en apart topic. Als het vervolgens in een Google Sheet wordt gezet rolt de winnaar er uit en hebben de lezers van dit topic (waaronder ik) een mooie top 10/25 om de komende tijd te gaan kijken voor zover hij/zij de films nog niet heeft gezien.

[ Voor 2% gewijzigd door Roodey op 21-12-2016 11:11 . Reden: apart topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:12
MrVegeta schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:31:
[...]

Ik zou niet dit topic doen, ik zou een apart topic daar voor aanmaken. Maar ik weet niet zo goed wat de beste manier is. Ik denk niet een poll want dan komen er maar een paar films uit (want je mag maar 1 keer stemmen). Op zich lijkt het mij wel een idee om een top 3 of 5 te maken en dan al die stemmen bij elkaar op te tellen. Dan heb je wellicht meer diversiteit. Maar dan wel met punten zodat niet alles dezelfde waarde heeft.

1: Nocturnal Animals (5 punten)
2: Hell or High Water (4 punten)
3: Arrival (3 punten)
4: Hacksaw Ridge (2 punten)
5: Hunt for the Wilderpeople (1 punt)

Zoiets?

Of misschien kunnen een week lang films nomineren en dan daar punten aan toekennen als de lijst definitief is.
Of een Excel document Google sheet waarin films kunnen worden toegevoegd en een ieder scores kan aangeven die hij/ zelf terecht vindt?
De gemiddelde hoogste score hoeft niet persé te winnen, maar we kunnen dan het aantal stemmen / het aantal scores ook meenemen in de bepaling van wat de beste film is.

Mijn (persoonlijke) visie daarop is dat de beste film degene is welke door de grootste groep mensen goed wordt gevonden, dus die voor praktisch iedereen (ongeacht genrevoorkeur/ geslacht/ leeftijd) geschikt is.

Overigens kan je dan aan diegenen die een score opgeven ook geslacht/ leeftijd vragen en wellicht een keuze laten maken uit het favoriete genre. Je kan dan ook per genre film aan gaan geven wat daarvan de beste film zou moeten zijn. Kan iedereen denk ik dan heel veel informatie uit halen, t.a.v. "goede" films om eens te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Laatst online: 11:01
Opzetje gemaakt binnen paar minuutjes:
https://docs.google.com/s...sbWMLdrg/edit?usp=sharing

Maar dan moet iedereen wel een top 5 aangeven en raten van 1 t/m 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net goed nieuws voor de Friezen hier: Pathé heeft bij de raad van state gelijk gekregen en kan gaan bouwen in Leeuwarden, binnen een jaar staat daar een Pathé met 7 zalen naast het Harmonie gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:52:
Lees net goed nieuws voor de Friezen hier: Pathé heeft bij de raad van state gelijk gekregen en kan gaan bouwen in Leeuwarden, binnen een jaar staat daar een Pathé met 7 zalen naast het Harmonie gebouw.
Binnen een jaar? Dat doen ze dan wel snel. Geen IMAX in het noorden zeker? Heb je daar nog iets van een bron van? Ik zie helaas niet echt een meerwaarde tegenover de Pathe in Groningen. Wel jammer.
Roodey schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:02:

Hey dat was maar een voorbeeld ;) ! Ik zal vanavond eens kijken naar wat er begin 2016 draaide.

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 21-12-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:04:
Binnen een jaar? Dat doen ze dan wel snel. Geen IMAX in het noorden zeker? Heb je daar nog iets van een bron van? Ik zie helaas niet echt een meerwaarde tegenover de Pathe in Groningen. Wel jammer.
Ik heb nog niet de uitspraak gezocht, maar hier het artikel uit de krant:
http://www.lc.nl/frieslan...-mag-bouwen-21867577.html
http://omroepleo.nl/bezwaar-tegen-pathe-bioscoop-afgewezen/

Edit: toch even gezocht, uitspraak:
https://www.raadvanstate....ml?id=89760&summary_only=

Dat bouwen in een jaar vertelde men in Pathe Zwolle aan mij. Zwolle hadden ze ook een half jaar eerder klaar dan gepland. Maar ik meen dat in Leeuwarden eerst nog iets afgebroken moet worden en het is winter zo, dus ik zie het wel. Hij komt er in iedergeval.

De uitspraak is wel leuk om te lezen, staan veel feiten in van andere bioscopen zoals Emmen, Groningen etc. Krijg je een inkijkje in de wereld achter de film.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Roodey schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:02:

Leuk!

Zoveel films al MrVegeta, Hobbykok en Salvatron heb ik er niet gezien dit jaar. Sowieso heb ik veel ouder materiaal gezien en tellen Spectre en The Force Awakens helaas niet meer mee. Ik ga proberen nog wat films van mijn lijstje te zien de laatste dagen van dit jaar en dan maar cijfers geven aan wat ik wél heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds oktober een pathe unlimited pas, heb dit jaar 36 films gezien waarvan 24 in de bios. Ik kijk thuis meer series dan films.

Ik ga zaterdag mijn keuze maken, de rest van 2016 heb ik geen tijd voor films door een vakantie etc.

Als tv serie vond ik aflevering 1 van this is us echt zooo goed, heb zitten janken, niet normaal, en dat als man die nooit huilt,

Voor films is het lastig hoor, ik moet kiezen tussen een paar. Maar allemaal ander genre.
Ik ga een top 5 maken in iedergeval. Toch leuk om het jaar zo af te sluiten met zijn allen. Tof dat jullie het zo oppakken.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk dan gaat het hard. Ondanks m'n marathons van complete franchises, heb ik dit jaar toch meer series gekeken en veel van die marathons hadden natuurlijk delen van jaren eerder. Ik heb even op IMDB gekeken wat ik nog gemist heb dit jaar: zeker 50 (!) films. Ik heb dus nog wat te doen. Tja, dan vind ik puzzels maken en spelen met m'n tweejarige dochter toch nog leuker dan de hele dag film kijken. ;)

Ik ga de komende dagen misschien nog wel wat tijd hebben, dus wie weet.
En een top 5 ga ik zeker wel maken. Gewoon met wat ik wel gezien heb natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 22-12-2016 01:23 ]

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:29
Jorgen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:03:
Kijk dan gaat het hard. Ondanks m'n marathons van complete franchises, heb ik dit jaar toch meer series gekeken en veel van die marathons hadden natuurlijk delen van jaren eerder. Ik heb even op IMDB gekeken wat ik nog gemist heb dit jaar: zeker 50 (!) films. Ik heb dus nog wat te doen. Tja, dan vind ik puzzels maken en spelen met m'n tweejarige dochter toch nog leuker dan de hele dag film kijken. ;)

Ik ga de komende dagen misschien nog wel wat tijd hebben, dus wie weet.
En een top 5 ga ik zeker wel maken. Gewoon met wat ik wel gezien heb natuurlijk.
Tijd? Met een tweejarige dochter? hahahahahahahahahahahhahaahaaaaaarrrgghhhhh!!!! :+

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Xyphoid schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:02:
[...]

Tijd? Met een tweejarige dochter? hahahahahahahahahahahhahaahaaaaaarrrgghhhhh!!!! :+
Als ze slaapt :)
En ze kan heel goed zelfstandig spelen, maar dan kan Papa natuurlijk geen actiefilms kijken ;)

Verwijderd

Ik had veel meer tijd toen mijn kinderen 2 waren dan nu ze een stukje ouder zijn. Met mijn kinderen kijk ik nu films. Al was the neverending story wel een shock voor mijn dochtertje, was even vergeten dat er een paard in dood ging :P

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Santa's Slay (2005)Santa's Slay (2005)
IMDb: 5.4 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 78 min | MPAA: R
Leuke, grappige, B-film wannabee, met aardig wat goeie (bekende) acteurs erin. Ik moet zeggen dat ik aardig vaak moest lachen. Weer eens wat anders dan een duffe Home Alone.
Plot is vrij simpel: Santa is eigenlijk niet wie je denkt dat hij is. Minder vriendelijk, zeg maar. Iets met contracten en zo.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen begin januari een aantal mooie voorpremieres uit. Ik ga 1 januari en 2 januari naar onder andere brimstone en assasin's creed toe.

Morgenochtend eerst naar why him en passengers, ik zal gelijk posten wat ik ervan vond aangezien die hier nog niet besproken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoor niet zulke goeie dingen over Passengers en Assassins Creed (zacht gesteld). Dat zijn de films waar je een pathe pas voor hebt :p. Misschien is het niets, ach dan tenminste geen geld kwijt. Ik had van beide films wel wat verwacht though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Hier hetzelfde. Trailers zagen er goed uit en tevens genoeg vertrouwen in de acteurs. Helaas zijn de kritieken best hard ja en zorgt het ervoor dat ik ze in ieder geval niet meer in de bioscoop ga zien. Hier helaas geen Pathe pas :(

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:08:
Ik had veel meer tijd toen mijn kinderen 2 waren dan nu ze een stukje ouder zijn. Met mijn kinderen kijk ik nu films. Al was the neverending story wel een shock voor mijn dochtertje, was even vergeten dat er een paard in dood ging :P
Artax :'( ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
MrVegeta schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:56:
Ik had van beide films wel wat verwacht though.
Ook van Passengers? Op basis waarvan als ik vragen mag? Ik heb nog geen dingen gehoord en alleen de trailer gezien, maar degene met wie ik de trailer in de bios zag en ik hadden beide zoiets van "ah, ze stoppen de 2 meest populaire acteur en meest populaire actrice van het moment in een groots cgi spektakel, zal wel niet veel worden". Verhaal leek leuk te *kunnen* zijn, maar gezien de popie-jopie stijl van veel Hollywood "toppers" zal dit waarschijnlijk helaas niet mijn kopje thee worden.. Uiteraard wel benieuwd naar recensies hier, zal mn keuze om hem in de bios waarschijnlijk mede bepalen.

Film top-5 kiezen lijkt me leuk, maar als ik de lijst zo zie heb ik erg weinig films uit het afgelopen jaar gezien. Met de feestdagen voor de boeg en een net aangeschafte pc versie van The Witcher 3 denk ik niet dat ik het goed kan maken de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
Oké, ik ben nieuw in dit topic en ik kan op m'n mobiel niet zo'n fancy lay-out maken, maar alsnog twee reviews voor films die ik laatst in de bios heb gezien.

Doctor strange:
Het is een film die je net moet liggen, ikzelf heb een grote fan van Marvel, dus zelf vond ik hem erg leuk. Verre van realistisch maar dat hoeft ook niet bij dit genre natuurlijk. Goed geacteerd verder, en de nodige humor om het interessant te houden. 7,5/10

The accountant:
Net terug en ik vond het een fantastische film! Had we van te voren al goede dingen over gehoord, dus had er ook wat van verwacht. Ikzelf vond het een stuk betere versie van John wick, met vooral een beter verhaal. Niks mis met John wick, maar deze film was toch "next level" leuke film, goede actie, vooral de hoofdpersoon speelt zijn rol erg goed! ( Ben Affleck) 9/10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
Passengers (2016)Passengers (2016)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Laat ik dan de eerste zijn die deze film reviewed. Chris Pratt laat voor de verandering zien meer te kunnen dan alleen actie. Hij laat zowaar daadwerkelijk emoties zien. Jennifer kan bijna alles, ook dit lukt moeiteloos. Het zijn geen Oscar-waardige rollen voor beide acteurs, maar wel gewoon degelijk acteerwerk. Verder kan ik eigenlijk weinig zeggen zonder te spoileren, dus laat ik het hierbij. Deze film is prima te doen, en ik kijk hem rustig nog een keer maar een echte topper is het niet. De film zelf geef ik een 7, maar vanwege Jennifer Lawrence toch een 8 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hot Tub Time Machine 2 (2015)Hot Tub Time Machine 2 (2015)
IMDb: 5.1 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 93 min | MPAA: R
Niet al te lange tijd geleden deel 1 van deze film gekeken, vanwege de vermelding hier. Wel grappig, maar niet echt mijn ding. Onderbroekenlol. :)
Er werd hier toen ook verteld dat er een deel 2 is. Ik was een beetje terughoudend, want van deel 1 had ik niet zo genoten.

Toch maar aangezet vanavond. Geen spijt van gehad. Hele film is echt hilarisch. De humor is van dezelfde aard, maar vele malen sterker. Het heeft ook wel iets weg van Idiocracy, maar de humor in deze film is echt ijzersterk. Uiteraard wel weer simpele onderbroekenlol, maar deze deel 2 op een avondje in je man cave kijken als je vriendin/vrouw al ligt te slapen zal je zeker niet teleurstellen. Aanrader. Mijn score is ook slechts gebaseerd op de humor, uiteraard is het verhaal, alhoewel aanwezig, flinterdun. IOn tijden niet zo hard gelachen, met zelfs tranen in de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 11:53
Assassin's Creed (2016)Assassin's Creed (2016)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Gisteren met mn vriendin naar Assassin's Creed geweest. Zij is helemaal fan van de reeks, ik heb de games eigenlijk nooit gespeeld (afgezien van eens een uurtje hier en daar). De critici waren er niet bepaald positief over, velen vonden het zelfs bagger, dus de verwachtingen waren niet bepaald hoog. Films gebaseerd op videogames zijn bijna nooit echt goed, sommigen gaan wel maar velen zijn matig tot slecht.

Goed, de film. Ik moet zeggen, de zware kritiek die de critici leverden vind ik niet terecht. Nee, het is geen geweldig, Oscar winnende film, maar hij is best leuk om te kijken. Visueel zag het er allemaal best goed uit, vond alleen bepaalde shots wat vreemd. In het begin kon de film mij niet echt in het boeien, dit kwam hoofdzakelijk door de mijn inziens zeer matige prestaties van Marion Cotillard. Dit vond ik wel opmerkelijk, want in andere films vond ik haar juist (zeer) goed. Hier vond ik haar personage saai en smaakloos.
Bij de 2e helft van de film zat ik al een heel stuk meer in de film, het sfeertje was goed, redelijk wat actie en mooie visual effects. Echter werd zeker richting het einde het grote minpunt van de film wel duidelijker: het plot. Het hele plot kan je op 1 A4tje beschrijven en dan houd je nog plaats over. Een van de dingen waar ik het wel zeker met de critici eens ben, is dat het lijkt alsof ze niet wisten hoe een einde aan deze film te breien. Hier zitten een paar dingen in het plot waarvan ik denk "seriously??!?", gecombineerd met een scène waar je naar een climax toewerkt, om in het stuk/shot erna een heel ander, saai en rustig stuk te krijgen en het einde is ronduit "meh". Ook zit er ergens tegen het einde een scène (ik kan het nauwelijks een spoiler noemen, maar doe het toch maar even zo)
spoiler:
waarbij Michael Fassbender shirtless gaat. Prima, leuk voor de dames in het publiek, maar het voelde zo geforceerd. Net alsof de director tegen het einde zei "owja Michael, we hebben nog shot met jou zonder shirt, doe hem even uit".

Al met al geen slechte film, ook niet voor een game verfilming. Echter, als ik deze vergelijk met de eerder dit jaar film van World of Warcraft, dan vond ik die toch beter in elkaar zitten.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Why Him? (2016)Why Him? (2016)
IMDb: N/A | Genre: Comedy | Runtime: 111 min | MPAA: R
Comedy met Bryan Cranston, eigenlijk is het meet the fockers. Zelfde soort onderbroekenlol, de onderbroekenlol moet je kunnen waarderen, zit in het midden een wat saaier stuk, einde is ook niet al te spannend. Maar Bryan Cranston maakt veel goed en ik vond de rol van de moeder ook erg leuk en Kiss komt erin voor, dus ik geef hem een 6. Leuke film voor op een ochtend. Maar niet veel meer dan dat.Net een zesje omdat ik in een melige stemming was en de wc scenes waren precies goed voor mijn gevoel en ik heb kostelijk gelachen

Passengers (2016)Passengers (2016)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Leuke film, ik zeg er niet teveel over omdat je dan spoilers krijgt, maar hij beviel. Leuke acteurs, niet heel spannend en het einde is wel over the top Amerikaans, maar alles wat met SF te maken heeft vind ik leuk, het ziet er allemaal mooi uit. Maar heel spannend en boeiend is het niet echt, maar ik heb me niet verveeld. Leuke film voor een regenachtige middag. Ik twijfel wat tussen een 6.5 en een 7, heb een 7 gegeven omdat dat momenteel zo voelt, wellicht wordt dit een 6.5 op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Moi_in_actie schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:31:
Assassin's Creed (2016)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13

Al met al geen slechte film, ook niet voor een game verfilming. Echter, als ik deze vergelijk met de eerder dit jaar film van World of Warcraft, dan vond ik die toch beter in elkaar zitten.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6.5 / 10
Voor mij was Warcraft de slechtste film van het jaar, dus dat belooft niet veel goeds ;)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De vraag blijft natuurlijk: Hoeveel vlaggen heeft hij uiteindelijk verzameld? :P

En ontopic:
Gisteren in de bios gezin in 3d, hoewel ik me serieus zat af te vragen war hier nou 3d voor zou moeten zijn. Omdat ik niet bijzonder ben geïnteresseerd in het Star Wars universum/lore (doe mij maar de Warhammer 40k setting) en daar ook niet zoveel kennis van heb ben ik er redelijk blanco in gegaan. Ik vond het een aardige sci-fi/actie met pewpew laz0rz, niks meer en niks minder. Het verhaal is niet bijzonder origineel en wat ik wel jammer vind is dat er zo enorm veel verschillende levensvormen zijn die eigenlijk geen aandacht krijgen. De scènes in de stad en de verzamelde rebellen duidt op een enorme diversiteit maar wellicht dat er daar weer andere films/lore voor is. Wat ik dank wél weer "leuk" vond, was
spoiler:
de heldin en anti-held het voor de verandering eens níet overleven

Er zullen vast veel verwijzingen in zijn naar andere films waar ik er met mijn minieme kennis denk ik toch een paar uit heb kunnen halen:
Als eerste de tijdslijn (gelieve niet te klikken als je de film nog wil zien):
spoiler:
Zo te zien valt deze ergens tussen Clone Wars en A new hope in. Er wordt veelvuldig gesmeten met de term hoop en aan het einde zien we prinses Leia die zegt dat er hoop is gebracht. Waar ik de film dan moet plaatsen in het licht tegen de eerste films en de meer recentere moet ik nog eens uitzoeken.

Dan de personages:
spoiler:
We hebben een Darth Vader, een prinses Leia en nazaten van de Jedi die geen echte Jedi zijn. Ik meen nog ergens een soort Chewbacca gezien te hebben. ook wordt er gerefereerd naar een betrouwbare persoon uit de Clone Wars, maar dat was vermoed ik prinses Leia? De man die dat zei kan ik niet plaatsen, hij was geloof ik geen Jedi noch iemand die bevriend was met Luke Skywalker/Han Solo.
R2D2 en die gouden robot kwamen er ook nog in voor. Referentie naar de vorige recente film?
Wat was er met die man die aan het begin door de antiheld werd neergeschoten, had die nog een significante betekenis of was dat slechts om het punt te maken dat hij "vreselijke dingen gedaan had in naam van de rebellie"?

Voor de kenners heb ik nog een vraagje over de omgeving:
spoiler:
Aan het begin als de piloot is gevangen genomen vliegen ze weg van de planeet/maan. Je ziet dat het gebergte waar ze vandaan vliegen een soort versteende alien is. Heeft dat nog een bepaarde waarde/easter egg? Of is dat net zoals de enorme geraamtes in Pitch Black slechts deel van het decor?

[ Voor 149% gewijzigd door Vrijdag op 25-12-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dogma (1999)Dogma (1999)
IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: R
Een vermakelijke film. HMC is comedies aan het kijken deze dagen en er zijn al een paar sterke voorbij gekomen (Santa's Slay bijvoorbeeld).

Toen de film net begon met die introtekst en ik zag bepaalde mensen (niet per sé acteurs) op het scherm verschijnen, dacht ik dat dit echt een topper zou gaan worden. Zelfs een dikke 2 uur! oOo
Dat viel tegen. Er zit veel goede humor in, zeker, en er is heel veel met details gewerkt die niet zo 1-2-3 in je gezichtsveld zouden vallen. Bovendien echt een overload aan bekende (90's)gezichten. Het zou een perfecte formule moeten zijn. Maar voor mij persoonlijk blijft er een raar smaakje na. Zo zou deze film "controversieel" en zelfs "meerdere malen uitgesteld" zijn, maar dat lijkt me meer marketingtaal, dan de waarheid.

Ok, het gaat natuurlijk over religie (Katholicisme) in deze film en er wordt soms wel wat lol over gemaakt, maar de algehele boodschap is duidelijk. God bestaat. Er is sarcasme en ook cynisme, maar toch dat die eeeeeene persoon hier zich voor geleend heeft
spoiler:
George Carlin als de Kardinaal
snap ik echt niet, want het is uiteindelijk gewoon een duidelijke boodschap.

Leuke film, veel gelachen, maar verwacht ook Amerikaans gedoe en zeker niets "controversieels".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
A Street Cat Named Bob (2016)A Street Cat Named Bob (2016)
IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 103 min | MPAA: UNRATED
Ik ben nog al gek op katten en ik hoorde van een mede katten fan dat deze film goed was. Dus dacht op een verloren kerstmiddag, laat ik die gaan kijken.
Het verhaal zit goed in elkaar en er gebeurt genoeg. In het begin had ik zoiets van...ok standaard film.. maar naarmate de film vorderde, leek hij steeds beter te worden. Het sterke van de film zijn de emoties die erin spelen. Dan heb ik het over het verhaal, niet over de schattigheid van de kat. Ik vond het geen topfilm maar een goede emotionele film. (In elk geval beter dan de meeste actie en sf meuk zei deze ouwe grumpy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister naar La la land geweest. Wat een mooie en leuke film. Lekker in het film jaar mee te eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Vrijdag schreef op zondag 25 december 2016 @ 17:31:
[...]

En ontopic:
Gisteren in de bios gezin in 3d, hoewel ik me serieus zat af te vragen war hier nou 3d voor zou moeten zijn. Omdat ik niet bijzonder ben geïnteresseerd in het Star Wars universum/lore (doe mij maar de Warhammer 40k setting) en daar ook niet zoveel kennis van heb ben ik er redelijk blanco in gegaan. Ik vond het een aardige sci-fi/actie met pewpew laz0rz, niks meer en niks minder. Het verhaal is niet bijzonder origineel en wat ik wel jammer vind is dat er zo enorm veel verschillende levensvormen zijn die eigenlijk geen aandacht krijgen. De scènes in de stad en de verzamelde rebellen duidt op een enorme diversiteit maar wellicht dat er daar weer andere films/lore voor is. Wat ik dank wél weer "leuk" vond, was
spoiler:
de heldin en anti-held het voor de verandering eens níet overleven

Er zullen vast veel verwijzingen in zijn naar andere films waar ik er met mijn minieme kennis denk ik toch een paar uit heb kunnen halen:
Als eerste de tijdslijn (gelieve niet te klikken als je de film nog wil zien):
spoiler:
Zo te zien valt deze ergens tussen Clone Wars en A new hope in. Er wordt veelvuldig gesmeten met de term hoop en aan het einde zien we prinses Leia die zegt dat er hoop is gebracht. Waar ik de film dan moet plaatsen in het licht tegen de eerste films en de meer recentere moet ik nog eens uitzoeken.

Dan de personages:
spoiler:
We hebben een Darth Vader, een prinses Leia en nazaten van de Jedi die geen echte Jedi zijn. Ik meen nog ergens een soort Chewbacca gezien te hebben. ook wordt er gerefereerd naar een betrouwbare persoon uit de Clone Wars, maar dat was vermoed ik prinses Leia? De man die dat zei kan ik niet plaatsen, hij was geloof ik geen Jedi noch iemand die bevriend was met Luke Skywalker/Han Solo.
R2D2 en die gouden robot kwamen er ook nog in voor. Referentie naar de vorige recente film?
Wat was er met die man die aan het begin door de antiheld werd neergeschoten, had die nog een significante betekenis of was dat slechts om het punt te maken dat hij "vreselijke dingen gedaan had in naam van de rebellie"?
spoiler:
* Film loopt in principe naadloos over naar het begin van "A new Hope"
* Persoon uit clone wars is Obi Wan

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
MrVegeta schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:30:
Gister naar La la land geweest. Wat een mooie en leuke film. Lekker in het film jaar mee te eindigen.
Is dat niet een beetje een standaard romantische film voor vrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Harribo schreef op zondag 25 december 2016 @ 23:18:
[...]

Is dat niet een beetje een standaard romantische film voor vrouwen?
Niet echt. Qua uitvoering is het echt een goeie film. Leuk verhaal, voelt enigszins echt aan en heel romantisch is het niet. Ik heb mij 2 uren uitstekend vermaakt. Er zit ook vrij weinig drama in en een boel leuke liedjes en dansjes. Tuurlijk is het niet de meest mannelijke film, maar dat hoeft ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bokkie schreef op zondag 25 december 2016 @ 23:04:
[...]

spoiler:
* Film loopt in principe naadloos over naar het begin van "A new Hope"
* Persoon uit clone wars is Obi Wan
Ha thnx, ik ga de br's maar eens lenen van een vriend van me, die heeft ze volgens mij allemaal. Kan ik ze eens op chronologische volgorde kijken :)

Pagina: 1 ... 36 ... 281 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.