Hier geen reserveringen: ik heb hem vorig jaar nog eens gezien (hij staat hier tussen onze dvd/bluray collectie van bijna 600 schijfjes) en vond hem nog steeds even vermakelijk.jellybrah schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 11:52:
[...]
Dat is echt lang geleden voor mij (en vond ik vroeger echt vermakelijk). Ik ga hem binnenkort weer een keer opzetten maar.. met wat reserveringen dus
Jij ook bedankt voor de tip! October Sky ken ik niet, ik ga deze direct op mijn lijst zetten. Het zijn de verborgen parels die we elkaar attenderen, wat deze forum zo goed maakt.Cass Casey schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 11:15:
Dank voor de tip, @TekkenLord ! Ook ik was vroeger gek op alles wat vloog, dus ik ga deze film zeker opzoeken.
Waarschijnlijk ten overvloede, maar October Sky ken je ook? Ook ondergewaardeerd in mijn optiek. Of in elk geval: te onbekend.
In een grijs verleden had ik nog de anime uit 1993 gezien en ook de gelijknamige manga reeks gevolgd. Deze had ik links laten liggen in 2019, maar misschien toch een keer kijken voor old time's sake. Bedankt voor de review.X-DraGoN schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:04:Genereer je eigen UBB code review
Alita: Battle Angel (2019) [Afbeelding: Alita: Battle Angel (2019)] Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Ik heb deze film vroeger afgedaan als niet de moeite waard om te kijken. God weet waarom. Recent kwam ik hem weer eens tegen en deze keer sprong hij er wél uit. Was het de poster of sprak de beschrijving van het genre me aan? Ik weet het niet. In ieder geval heb ik de film gisteren een kans gegeven.We zien Christoph Waltz (altijd goed, toch?) en Rosa Salazar, die ik verder nog niet kende. Waltz speelt een chirurg die zich bezighoudt met mensen én cyborgs. Op een vuilnisbelt vindt hij de resten van Alita, een cyborg die hij weer tot leven brengt. Al snel komt er ook een jongen in beeld en worden de relaties wat ingewikkelder. Bovendien blijkt niet iedereen even zuivere bedoelingen te hebben en worden cyborgs letterlijk uit elkaar gehaald om hun onderdelen door te verkopen.Het is natuurlijk een behoorlijk CGI-feestje, maar ik moet zeggen dat het er allemaal nog steeds prima uitziet. De actie is mooi in beeld gebracht en vooral de bewegingen en gevechten van de cyborgs zien er goed uit. Ook Motorball is leuk in het verhaal verweven en levert een aantal spectaculaire scènes op.Al met al heb ik er een leuke filmavond aan gehad. Niets uitzonderlijks of baanbrekends, maar gewoon prima entertainment.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Het boek staat hier ook in de kast. Voor een paar euro te bestellen bij onze blauw vrienden: https://www.bol.com/nl/nl/p/october-sky/1001004000957094/TekkenLord schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:20:
[...]
Jij ook bedankt voor de tip! October Sky ken ik niet, ik ga deze direct op mijn lijst zetten. Het zijn de verborgen parels die we elkaar attenderen, wat deze forum zo goed maakt.
De koffie loopt. Sportiever wordt het niet vandaag.
Ik heb ook twee verhalen over Jack Nicholson en zijn karakters gehoord:Dr. Strangelove schreef op donderdag 24 september 2026 @ 08:42:Genereer je eigen UBB code review
Mars Attacks! (1996) [Afbeelding: Mars Attacks! (1996)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 In het jaar 1996 is heel de wereld in de ban van Independence Day. Heel de wereld? Nee! Een kleine groep onverzettelijke cinefielen biedt dapper weerstand en vindt Mars Attacks! de betere alien invasion film.Als je videogames een dunne bron van inspiratie vindt voor een film, neem dan een trading card game. Dat is waar Tim Burton’s Mars Attacks! (ja, met uitroepteken) op gebaseerd is. De film is een homage aan de low budget sci-fi flicks uit de jaren ’50. Burton’s stijl is in veel opzichten geinspireerd door dat genre, en zijn biografie van een van de grootste coryfeeën ervan, Ed Wood, is ook nog steeds een van zijn beste films wat mij betreft.Mars Attacks! heb ik jarenlang ook zeker in het ‘linkerrijtje’ van zijn oeuvre geranked. Indertijd voelde ik mij superieur aan het hoi polloi omdat ik ID4 als een domme actiefilm zag, en Mars Attacks! als een slimme, humoristische zwarte satire. ID4 zag ik een paar jaar terug weer eens en daar kon ik toen een lange lijst van additionele diskwalificaties aan vast plakken. Maar Mars Attacks! 30 jaar na dato dan?Misschien is mijn smaak veranderd maar de film is eigenlijk gewoon niet zo heel humoristisch en de satire is eigenlijk ook erg oppervlakkig. De vele bekende acteurs in de film spelen hun karakters als uitgekauwde varianten van welbekende Amerikaanse excessen. Of het nu om de publiciteitsgeile president (Jack Nicholson) gaat, de narcistische hoteleigenaar (ook Jack Nicholson), zijn zweverige, dronken vrouw (Annette Bening), het zelfingenomen reportersstel (Sarah Jessica Parker en Michael J. Fox), de angsty teen (Natalie Portman) of de gung ho generaal (Rod Steiger), geen van allen zijn ze verrassend. Laten we eerlijk zijn – dit waren karakteriseringen die zelfs in 1996 al weinig origineel waren. En inmiddels zijn ze ingehaald door de realiteit, wat de satire in de film volledig ontkracht.Ironisch genoeg zijn het de CGI 1.0 vormgegeven Martians die nog het meest amusant zijn, en dan alleen in de kleine momenten. Het rondsjouwen van een vertaalmachine die roept ‘don’t shoot, we are your friends’ terwijl Las Vegas in puin geschoten wordt in de achtergrond, het lunchboxje dat de Martian piloot wordt toegeworpen voor hij in zijn mech stapt; dit vond, en vind ik grappig. Het zijn spaarzame momenten in wat eigenlijk een erg matige film is. Tja, niet elke film wordt beter naarmate je ouder wordt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
spoiler:
of:Jack wilde meerdere rollen spelen, dus dat lieten ze toe maar vermoorde wel de karakters allebei.
spoiler:
Maar weet niet welke waar is.
Warner Brothers wilde niet dat ze de president gespeeld door Jack zouden ombrengen, maar Burton was dwars en deed het dubbel.
Ik vond de film erg vermakelijk. Vooral de muziek is goed te noemen, zeker tijdens de wedstrijd in de film. Het schijnt dat deel 2 nog altijd in de pijplijn zit (volgens James Cameron en Robert Rodriguez) maar het is natuurlijk weer wachten op Disney.X-DraGoN schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:04:Genereer je eigen UBB code review
Alita: Battle Angel (2019) [Afbeelding: Alita: Battle Angel (2019)] Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Ik heb deze film vroeger afgedaan als niet de moeite waard om te kijken. God weet waarom. Recent kwam ik hem weer eens tegen en deze keer sprong hij er wél uit. Was het de poster of sprak de beschrijving van het genre me aan? Ik weet het niet. In ieder geval heb ik de film gisteren een kans gegeven.We zien Christoph Waltz (altijd goed, toch?) en Rosa Salazar, die ik verder nog niet kende. Waltz speelt een chirurg die zich bezighoudt met mensen én cyborgs. Op een vuilnisbelt vindt hij de resten van Alita, een cyborg die hij weer tot leven brengt. Al snel komt er ook een jongen in beeld en worden de relaties wat ingewikkelder. Bovendien blijkt niet iedereen even zuivere bedoelingen te hebben en worden cyborgs letterlijk uit elkaar gehaald om hun onderdelen door te verkopen.Het is natuurlijk een behoorlijk CGI-feestje, maar ik moet zeggen dat het er allemaal nog steeds prima uitziet. De actie is mooi in beeld gebracht en vooral de bewegingen en gevechten van de cyborgs zien er goed uit. Ook Motorball is leuk in het verhaal verweven en levert een aantal spectaculaire scènes op.Al met al heb ik er een leuke filmavond aan gehad. Niets uitzonderlijks of baanbrekends, maar gewoon prima entertainment.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
"When you grow up your heart dies"
| Sonic the Hedgehog 2 (2022) | ![]() |
| Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 122 min | MPAA: PG Plot: Sinds Sonic in Green Hills woont, wil hij maar wat graag laten zien dat hij een echte held is. En die kans krijgt hij als dr. Robotnik terugkeert, die met zijn nieuwe partner Knuckles op zoek is naar een smaragd met een allesvernietigende kracht. Samen met zijn eigen sidekick Tails reist Sonic de wereld over om de smaragd te vinden voordat deze in de verkeerde handen valt. Oordeel: Leuk vervolg op het 1e deel maar ook iets te rechtlijnig en voorspelbaar. In Sonic 2 zoeken Sonic en Robotnik een smaragd die ongekende macht geeft. Waar kennen we dat verhaal meer van... Origineel is het in ieder geval niet. De film bevat leuke actie en humor maar weet toch niet helemaal te overtuigen. Sonic voelt als (game) held inmiddels wel een beetje gedateerd aan.Toch is niet alles minder dan verwacht. De humor maakt veel goed en het geheel ziet er prima uit. Een 6.5 lijkt mij een passende score. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
| The Wrong Paris (2025) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 105 min | MPAA: TV-14 Romcoms zijn een guilty pleasure. Films als About Time, Forgetting Sarah Marshall, Friends With Benefits, The Proposal: kom maar door Daarbij graag wat moeite om het verhaal iets unieks in dit genre te geven, goede acteurs en leuke comedy. Het zwoel in elkaars ogen kijken is meestal niet het probleem Gisteravond The Wrong Paris opgezet op Netflix. Het verhaal: zij wil graag naar art school in Parijs maar heeft er het geld niet voor en doet mee aan een reality datingshow (ala the bachelor) om daar geld mee te winnen. Niet om verliefd te worden natuurlijk Hij is the bachelor die (oprecht) een partner zoekt om zijn droom ranchleven mee te delen. Het is een ok romcom Prima voor een avondje met lage verwachtingen. | |
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.