Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 295 296 Laatste
Acties:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-03 17:05

Sharky

Skamn Dippy!

Cass Casey schreef op zondag 1 maart 2026 @ 14:05:
Shelter (2026)[Afbeelding: Shelter (2026)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Jason Statham speelt een zachtmoedige en zachtsprekende vechtmachine die… nou ja. Wat hij altijd speelt eigenlijk. Van zijn oeuvre zijn de films nauwelijks te onderscheiden van elkaar en dit is wederom van het zelfde spreekwoordelijke laken een pak. Flinterdun verhaaltje van een oud-geheim agent cq. commando die een meisje in veiligheid moet brengen, terwijl hij opgejaagd wordt door z’n oud-werkgever. That’s it? Yep. That’s it.

Met een bak popcorn wel te doen als je van Statham films houdt. Meer van hetzelfde.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Je kunt de laatste 20 jaar aan Statham-films zo samenvatten inderdaad. Een getergde, afstandelijke ex-vechtmachine die in een situatie komt waarin hij een kwetsbaar persoon moet beschermen en emotioneel betrokken raakt. Daarnaast is er een wereldwijd, geavanceerd systeem dat alle camera's kan overnemen zodat je iedere persoon op aarde kunt volgen :D

This too shall pass

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:00
Khun41 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:51:
Echte topfilms worden nog wel gemaakt, alleen lijken ze minder aanwezig te zijn door het grote gros aan films wat nu door streamingspartijen wordt gemaakt. Die films zijn vaak niet meer dan opvulling en het kijken ook zelden waard. Als je dus veelal de films daar vandaan haalt, dan is er ook niet veel goeds te zien. Netflix en Amazon maken zo goed als alleen maar films/series om de bibliotheek op te vullen. Als er al een goede film te vinden is, dan is deze door een Netflix gekocht.

Maar gelukkig zijn er nog wel kwaliteitsfilms zoals een Dune 2 of een One Battle after Another te vinden.
Netflix maakt zeker veel bagger maar ook goed spul. Lijstje van Netflix originals onder de link. Zitten een paar van de beste films van de afgelopen tien jaar bij wat mij betreft.

https://ew.com/movies/best-netflix-original-movies/

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: R
Jason Statham speelt een zachtmoedige en zachtsprekende vechtmachine die… nou ja. Wat hij altijd speelt eigenlijk. Van zijn oeuvre zijn de films nauwelijks te onderscheiden van elkaar en dit is wederom van het zelfde spreekwoordelijke laken een pak. Flinterdun verhaaltje van een oud-geheim agent cq. commando die een meisje in veiligheid moet brengen, terwijl hij opgejaagd wordt door z’n oud-werkgever. That’s it? Yep. That’s it.

Met een bak popcorn wel te doen als je van Statham films houdt. Meer van hetzelfde.
Leest als een soort A-Team serie van films. Ik ga er eens eentje proberen, dank - had er nog nooit van gehoord.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
franssie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:18:
[...]

Leest als een soort A-Team serie van films. Ik ga er eens eentje proberen, dank - had er nog nooit van gehoord.
Vermakelijke actiefilms, maar verwacht niet veel hoogstaand acteerwerk. Bekijk maar eens The Transporter, Crank of The Mechanic. Maakt niet veel uit welke, want ze zijn min of meer uitwisselbaar.

Statham speelde ook in Snatch. Dat is dan wel weer een briljante film.

[ Voor 7% gewijzigd door Cass Casey op 02-03-2026 15:28 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:25:
Welke gunfactor is dat precies dan? Dat het indie is en daarom automatisch een hogere score moet krijgen?
Meestal de emo gunfactor.
Eventjes een top-10 cherrypicken uit de periode 1980-2000 en dan zeggen dat het vroegah allemaal beter was is ook niet echt overtuigend.
Dat zeg ik dan ook niet :) The Rock was er al in de jaren negentig en veel verder terug kan ik me ook genoeg fouts herinneren :P
Probleem is natuurlijk ook dat mainstream movies echt veranderd zijn; ze kosten teveel, waardoor er minder risico genomen wordt en er meer franchise content is, streaming content wordt actief geprogrammeerd op background viewing, special effects en AI vervangen steeds meer menselijke creativiteit in big budget movies.
Klopt, een van de oorzaken.
En die 'good stories' zijn er genoeg. Je moet er beter naar zoeken. Minder goede films in de bioscoop? Absoluut. Minder goede films full stop? Not so much.
Zodra het (poging tot het) kijken van een film gaat lijken op werk is het geen ontspanning meer.
Wat moet je met die pixels dan doen precies om er een betere film uit te halen? Genoeg video essays te vinden op youtube die perfect illustreren dat juist die mogelijkheden hebben geleid tot kwalitatief mindere films en minder mensen die begrijpen hoe een filmcamera werkt. Weer een reden waarom je je juist tot de minder dure producties moet wenden om mensen bezig te zien die niet een 'Volume' ter beschikking hebben en daarom wel een goed uitziende film schieten. Als je dat afdoet als woensdagavondverhalen (is dat de NL versie van Hallmark movies?), tja, daar ben ik het niet echt mee eens :)
Het is de combinatie van. Als ik alleen een cliche verhaal wil dat overal kan plaatsvinden dan kan ik ook terugkijken op mijn eigen leven.

Film ontstond ooit om dingen mogelijk te maken die niet kunnen. Verhalen te tonen die inzicht kunnen verschaffen. Aliens, landen die elkaar binnenvallen, presidenten die dommer bleken te zijn dan het achterste van een gemiddeld dier, X-Men die eigenlijk heel politiek bedreven waren, enz.

Nee, ik wil niet dat er in iedere film aliens binnenvallen, maar wat ik wel zoek is materiaal dat creatief is én dit weet te combineren met een goed verhaal. Dat is waarom de films van Nolan bovengemiddeld goed worden bekeken. Je hoeft niet voor iedere film een derde akte te hebben. Je hoeft de sfx niet zichtbaar te laten zijn. Je hoeft niet steeds dezelfde karakters met smirky faces te tonen.

Vroeger vond ik film niet alleen leuk omdat het vermaak was. Sommige films hielpen om moeilijke tijden door te komen, of om even in een andere (geloofwaardige) wereld te kunnen vertoeven.

Dat ontbreekt nu allemaal opvallend vaak. Of zoals de sfx-mensen doorgaans zeggen: "je moet het voelen" :+

En creativiteit? Dat is meer dan, zoals je ziet waar veel gfx-mensen mee beginnen tijdens de reis die zal eindigen in pakketten zoals ZBrush, een knappe dame met een hertengewei op het hoofd.

En gelijk een dikke WTF: wtf, ZBrush is overgenomen door Maxon :o In mijn tijd.....

Dat zit wel Schnorr.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:18
RoboCop (1987)RoboCop (1987)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: R
Robocop.
Bekend, berucht, geliefd en o zo interessant om nu te bekijken met alle hedendaagse films in het achterhoofd.
Het was even geleden maar wat is die film een grondlegger (enfin, je snapt me wel) voor zoveel zaken: starten met een journaal, wtf van in het begin; de satire van de reclames ed (starship troopers deed dit ook maar hier was het de eerste keer denk ik); de satire op de bedrijfswereld ed. Zelfs de iets oudere beelden (Ed-209 etc) storen eigenlijk niet; het is gewoon een complete film vind ik.

Ik denk dat iedereen het verhaal wel kent (corrupt bedrijf; creatie van nieuwe politieagent, ..)
Ik ga binnenkort robocop 2 nog eens herbekijken na x aantal jaar; eens zien of deze - zoals ik vorige week ergens las - de 'empire strikes back' is van de eerste. Maw donkerder, grauwer etc..maar nog beter :). Maar deze is terecht een klassieker.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

KPop Demon Hunters (2025)KPop Demon Hunters (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 95 min | MPAA: PG
Plot:

K-popsupersterren Rumi, Mira en Zoey weten keer op keer stadions uit te verkopen. Als ze niet bezig zijn met hun muziekcarrières, gebruiken ze hun geheime identiteiten als demonenjagers om hun fans te beschermen tegen het altijd aanwezige bovennatuurlijke gevaar. Samen moeten ze het opnemen tegen hun grootste bedreiging: een onweerstaanbare rivaliserende boyband, bestaande uit vermomde demonen.

Oordeel:

Gezien de relatief grote hype rond deze film had ik aardige verwachtingen. Nu de aftiteling voorbij is weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het verhaal is super dun en vertaalt een soort ultiem goed vs kwaad verhaal naar een battle tussen een girl en boyband. Plat, eenvoudig en eendimensionaal. Verwacht hier geen enkele plotwending die je niet van mijlen ver ziet aankomen. Wat mij op een gegeven moment ging tegen staan is de soms robotachtige hakkelende animatie, waarschijnlijk bij de stijl horende maar totaal niet passende scene's waarbij de meiden popcorn uit de ogen huilen en meer van dat soort onzin. Het is allemaal vrij matig. Geen idee waarom dit zo'n succes is momenteel. Een 6 past prima.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 02-03 18:51
Derbiss schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:13:
RoboCop (1987)[Afbeelding: RoboCop (1987)]
Tweakers: 8.1 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: R
Robocop.
Bekend, berucht, geliefd en o zo interessant om nu te bekijken met alle hedendaagse films in het achterhoofd.
Het was even geleden maar wat is die film een grondlegger (enfin, je snapt me wel) voor zoveel zaken: starten met een journaal, wtf van in het begin; de satire van de reclames ed (starship troopers deed dit ook maar hier was het de eerste keer denk ik); de satire op de bedrijfswereld ed. Zelfs de iets oudere beelden (Ed-209 etc) storen eigenlijk niet; het is gewoon een complete film vind ik.

Ik denk dat iedereen het verhaal wel kent (corrupt bedrijf; creatie van nieuwe politieagent, ..)
Ik ga binnenkort robocop 2 nog eens herbekijken na x aantal jaar; eens zien of deze - zoals ik vorige week ergens las - de 'empire strikes back' is van de eerste. Maw donkerder, grauwer etc..maar nog beter :). Maar deze is terecht een klassieker.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
De grootste satire is het einde en veel mensen missen dat: (spoilers, voor een film uit 1987 die volgens mij iedereen wel gezien heeft, maar voor de zekerheid)
spoiler:
het RoboCop-project is uiteindelijk gewoon een doorslaand succes, dus OCP wint! De politie kan wegbezuinigd worden en die nieuwe woonwijk uit de grond gestampt. Ik geloof dat ze dat voor RoboCop 2 hebben moeten retconnen, want je zou daar dus een heel leger aan RoboCops verwachten.
Miguel Ferrer is zo goed in deze film. Ook al mijn favoriete acteur in Twin Peaks. Jammer dat hij zo jong overleden is.

• Derbiss
wmterhaar schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:31:
[...]

De grootste satire is het einde en veel mensen missen dat: (spoilers, voor een film uit 1987 die volgens mij iedereen wel gezien heeft, maar voor de zekerheid)
spoiler:
het RoboCop-project is uiteindelijk gewoon een doorslaand succes, dus OCP wint! De politie kan wegbezuinigd worden en die nieuwe woonwijk uit de grond gestampt. Ik geloof dat ze dat voor RoboCop 2 hebben moeten retconnen, want je zou daar dus een heel leger aan RoboCops verwachten.
Miguel Ferrer is zo goed in deze film. Ook al mijn favoriete acteur in Twin Peaks. Jammer dat hij zo jong overleden is.
Inderdaad zeer spijtige zaak.. :-(

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 02-03 18:51
josh-hill schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:10:
@wmterhaar Deze Alpha heeft volgens mij wel degelijk in de Nederlandse bioscoop gedraaid. Vanwege problemen met mijn ogen kan ik echter niet meer naar de bioscoop en moet ik met lampen aan thuis op de bank met veel moeite en veel pauzes een niet al te lange film kijken, dus gewacht tot deze te huur was. Deze film stond wel op mijn lijstje om in de bioscoop te kijken, maar ja, gezien tegenvallen van Titane had ik dat waarschijnlijk toch niet gedaan. Nu dus gehuurd bij Pathe Thuis.

Nog even opgezocht: 25 september: https://www.cinema.nl/art...ther-familiar-touch-sorda
Ah ja, dat is dan geen succes geweest. Wel logisch, want arthouse horror is altijd lastig: te arty voor het grote horrorpubliek, te horror voor het veelal oudere arthousepubliek. Op een gegeven moment zat de bij vlagen toch wel ruige trailer voor het Imagine Fantastic Film Festival voor Voor de meisjes in de FilmHallen, één van de locaties van IFFF. De oudere dames in het publiek waren niet geamuseerd. En als de recensies dan ook nog niet sprankelend zijn.

Volgens mij was zelfs The Substance niet eens echt een enorme kraker en de laatste film van David Cronenberg, The Shrouds is gewoon echt niet uitgebracht in Nederlan, niet eens als VoD. De recensie van de Filmkrant verwijst naar de import-dvd van Criterion.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:31

Pierre

Van nature lui!

De beste films (vind ik) waar hij in speelt zijn Lock, Stock and Two Smoking Barrels en Snatch, daarna heb ik nooit meer iets van hem gezien.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Dr. Strangelove
Spy is niet slecht. Moet je wel de humor van Melissa McCarthy kunnen hebben en dat is niet voor iedereen weggelegd (mij niet, ze is trouwens verrassend goed in haar schaarse serieuze rollen).

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-03-2026 17:31 ]

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:43
wmterhaar schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:49:
[...]

Ah ja, dat is dan geen succes geweest. Wel logisch, want arthouse horror is altijd lastig: te arty voor het grote horrorpubliek, te horror voor het veelal oudere arthousepubliek. Op een gegeven moment zat de bij vlagen toch wel ruige trailer voor het Imagine Fantastic Film Festival voor Voor de meisjes in de FilmHallen, één van de locaties van IFFF. De oudere dames in het publiek waren niet geamuseerd. En als de recensies dan ook nog niet sprankelend zijn.

Volgens mij was zelfs The Substance niet eens echt een enorme kraker en de laatste film van David Cronenberg, The Shrouds is gewoon echt niet uitgebracht in Nederlan, niet eens als VoD. De recensie van de Filmkrant verwijst naar de import-dvd van Criterion.
Hoewel Julia Ducournau gebruik maakt van body horror, hebben haar films maar heel weinig met horror te maken. Het zijn meer psychologische dramas in een fanta jasje.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:32
The Substance (2024)The Substance (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 141 min | MPAA: R
Deze film stond al even op de radar en ik was er erg nieuwsgierig naar.

Het begin van de film is sterk en zeer goed in beeld gebracht. Goed camerawerk en kleurgebruik. Dat begon allemaal veel belovend.

Het thema is wel vaker gekozen; een ster is over haar top en staat op het punt vervangen te worden door een jonge en frisse opvolgster.
Elisabeth Sparkle, gespeeld door Demi Moore, hunkert naar haar succesvolle verleden toen ze nog aanbeden werd en krijgt de gelegenheid dit nogmaals te ervaren.

Middels 'the substance' dus. De film werkt vrij snel naar dit punt. Er wordt in grote lijnen uitgelegd wat het doet en hoe het werkt en dan gaat het natuurlijk vrij snel de verkeerde kant op.
Niet alleen met Elisabeth, maar ook met de film.
Het begint nog met een goede opbouw van wat suspense en body gore en al snel wordt de toon gelegd voor een onheilspellend verloop. De special effects zijn dan nog subliem en het beloofd een heftig ritje te worden.

Maar dan lijkt het of een andere regiseur het stokje overneemt en het budget voor de fx ver op is. Waar de logica en doordachtheid al matig was, begint het nu ronduit storend te worden.
De spanning valt volledig weg en het begint meer een slapstick te worden. Het helpt ook al niet dat de karakters in de film totaal niet likeable zijn.
Als snel interesseerde het me weinig meer wat er zou gebeuren. Het was al duidelijk waar het heen zou gaan, maar de nieuwsgierigheid bleef hoe het uitgevoerd zou worden en of het nog stompzinniger kon worden.

Nou.... ik ga niks verklappen, maar ik kan je wel zeggen dat de film er niet beter op wordt.

Een 8 voor de eerste 40-60 minuten en een 3 voor de rest. 5.5 gemiddeld dus.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:36

AvK

Ready Set Go

Anaconda (2025)Anaconda (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Jack Black films zijn altijd een beetje lastig te reviewen. Ja hij zit er bovenop. Je kan er niet omheen. En dan samen met Paul Rudd..... Oh jee. Zal het eerlijk bekennen, ik heb de film gezien. Maar dan wel 3 dagen achterelkaar een half uurtje. Waarom? Omdat ik het niet langer trok. Zoveel onzin, slechte overgangen en slapstick. Toch heb ik dus de film in 3x gezien. Biertje erbij en dan weer snel gewoon doen. Is hij zo slecht als sommigen zeggen. Ja eigenlijk wel. Toch ook weer niet. Het is fraai gefilmd, mooie locaties, de CGI is prima op orde en de cast is gewoon errug leuk. Vond vooral de rol van Steve Zahn, eigenlijk heet hij dus Sjef Slagroom..... (die de rol van techneut / cameraman / special effects man) speelt erg leuk. Kortom er zitten best grappige dingen in en je kan er naar kijken. In drie keer dan ja. Een sutterig zesje zoals de Friezen zeggen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pierre schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:18:
[...]

De beste films (vind ik) waar hij in speelt zijn Lock, Stock and Two Smoking Barrels en Snatch, daarna heb ik nooit meer iets van hem gezien.
Hoe kan je dat dan weten als je verder niets gezien hebt? :+

Verder wei eens hoor. Wat ik de laatste jaren wel heb gezien heb daarvan vraag ik me af waarom hij zich voor dat soort pulp laat lenen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Dr. Strangelove
Twee redenen. Hij verdient consistent geld voor de studio’s. En hij weet wat zijn fans willen zien en heeft niet de behoefte daarvan af te wijken of te experimenteren. Gouden combinatie.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:36

AvK

Ready Set Go

Ik vond em in The Meg (2018) wel aardig goed spelen. Tuurlijk stoer maar niet al te overdreven. Verder is dat ook een prima te pruimen popcorn film met werkelijk prachtige onderwater beelden. Het verhaal hoe het allemaal kwam vond ik ook wel redelijk origineel en leuk bedacht. De film werd redelijk ontvangen geloof ik maar ook vaak errug afgekraakt. Onterecht vind ik. En hier dus niet een oud strijder die door omstandigheden weer even moet schieten op alle boeven. Zijn we deze vergeten?

https://www.imdb.com/title/tt4779682

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

AvK schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:34:
Anaconda (2025)[Afbeelding: Anaconda (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Jack Black films zijn altijd een beetje lastig te reviewen. Ja hij zit er bovenop. Je kan er niet omheen. En dan samen met Paul Rudd..... Oh jee. Zal het eerlijk bekennen, ik heb de film gezien. Maar dan wel 3 dagen achterelkaar een half uurtje. Waarom? Omdat ik het niet langer trok. Zoveel onzin, slechte overgangen en slapstick. Toch heb ik dus de film in 3x gezien. Biertje erbij en dan weer snel gewoon doen. Is hij zo slecht als sommigen zeggen. Ja eigenlijk wel. Toch ook weer niet. Het is fraai gefilmd, mooie locaties, de CGI is prima op orde en de cast is gewoon errug leuk. Vond vooral de rol van Steve Zahn, eigenlijk heet hij dus Sjef Slagroom..... (die de rol van techneut / cameraman / special effects man) speelt erg leuk. Kortom er zitten best grappige dingen in en je kan er naar kijken. In drie keer dan ja. Een sutterig zesje zoals de Friezen zeggen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ik vind persoonlijk een 6 een hoog cijfer voor deze film, vond hem namelijk erg matig..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online

Internet Janny

He does it for free

Dr. Strangelove schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:24:
Twee redenen. Hij verdient consistent geld voor de studio’s. En hij weet wat zijn fans willen zien en heeft niet de behoefte daarvan af te wijken of te experimenteren. Gouden combinatie.
Ik kijk altijd met veel plezier naar zijn films :)
Ja het is nooit hoogstaand, maar je weet wat je krijgt en dat is goed genoeg.

Zero compensation

• Derbiss
Dr. Strangelove schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:24:
The Mechanic en Transporter; die waren imo zijn beste. Ideale rollen voor hem maar ook filmwise zeker te pruimen. TM was ook inventief en mooi in beeld gebracht. Transporter.. ik kan niet meer op dezelfde manier naar rolschaatsen en olie kijken.. of lingerie en ziekenhuizen na Transporter 2 _/-\o_ :D
Pagina: 1 ... 295 296 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.