| Alligator (1980) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: R Een een uit de kluiten gewassen alligator zaait dood en verderf in en rondom Chicago, en detective Madison (Robert Forster) en alligator-expert Dr. Kendall (Robin Riker) zijn de enigen die het reptiel kunnen stoppen. Het acteerwerk is niks om over naar huis te schrijven, het script bevat plotgaten zo groot als een rioolput, de special effects bestaan vooral uit close ups van een alligatorkop/staart en echt smerig is de film ook niet, een paar afgebeten ledematen daargelaten. De vrij experimentele, elektronische soundtrack van Craig Huxley heeft me echter positief verrast. Alligator is niks bijzonders en één van de vele matige b-horrorfilms die de jaren '80 rijk is, maar die ondanks zijn overduidelijke low budget productiewaarden uiteindelijk nog best vermakelijk is. Kreeg 11 jaar later een direct-to-video vervolg die niks met deze film te maken heeft. | |
Weinig aan toe te voegen, al scoor ik hem hoger, ik vind het zeker een geslaagde film in z'n genre en geef hem een 7.5 en zal hem in de toekomst zeker nog vaker gaan kijkenPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 07:54:Genereer je eigen UBB code review
War Machine (2026) [Afbeelding: War Machine (2026)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R Een stel soldaten in een bos, die worden opgejaagd door een buitenaards wezen waarbij dat wezen de boel scant met een rood laser. Bedoelde ik niet Predator? Nee, dit is War Machine. De film is best vermakelijk maar je moet je verstand wel echt op nul zetten. Er zitten meer gaten in het verhaal dan in een blok Gouda kaas. Acteerwerk is ook matig maar de actie is bijna nonstop en ziet er prima uit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.