Ik ben het wel met je eens qua verwachtingen. Smaken verschillen ook merk ik, ik vond Oppenheimer nóg saaier dan Dunkirk ondanks de super interessante materie. Interstellar vond ik qua materie super ambitieus en goed geschreven met helaas ook weer veel onnodige scenes. Helaas kan hij totaal geen actiescenes filmen, gewoon lachwekkend als je z'n Batman films en Tenet kijkt. (Manman wat vond ik Tenet ook slecht). Hope for the best dan maar bij The Odyssey, maar ik denk dat hij het verhaal wel heel mooi gaat uitwerken.wmterhaar schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 17:03:
[...]
Op Nolan kan ik echt totaal geen peil trekken. Oppenheimer was mijn favoriete film van dat jaar, echt 5 sterrenmateriaal, maar Interstellar vind ik echt een totale verschrikking, één van de slechtste films die ik in de laatste jaren gezien heb en Dunkirk vooral saai. En daar tussen heb je dan ook nog van alles. Dus ik wacht af.
Dit jaar was er natuurlijk wel een naar mijn mening sterke verfilming van het laatste deel van de Odyssee (hoewel de meningen over die film nogal verschillen), The Return. Maar goed, dat was een heel erg toneel-stijl arthouse film, dus ik verwacht niet dat er veel overlap is wat met Nolan gaat doen.
Nolans acteurkeuzes voor assisting characters vind ik vaak lachwekkend (voor The Odyssey James Remar en Zendaya? Kommop zeg) ik kijk wel uit naar Benny Safdie als Agamemnom!
Mijn favoriete films van hem zijn overigens Memento, Inception, Interstellar en The prestige

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/y3lqPVPmmS8iWfGhcZlGiUpT.jpg?f=user_large)

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cDerqzxYOXXlOdUkHJEqqGEO.jpg?f=user_large)

/f/image/z6PCbfhb3BrTZWrAiY5DCo8g.png?f=fotoalbum_large)