"Yippee-ki-yay, mother...!"Dr. Strangelove schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:11:
It’s not Christmas till you drop the Hans
[Afbeelding]
Merry Christmas all
Train Dreams > Hamnet > Marty Supreme > Black Bag > Nouvelle Vague. Dan weet je dat vastDr. Strangelove schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:43:
Ben wel benieuwd naar Marty Supreme, Hamnet, Train Dreams, Black Bag en Nouvelle Vague.
Het probleem voor mij om een Top 10 van het jaar te doen is dat een groot deel van de films die ik zie gedurende een jaar niet in dat jaar in Nederland gereleased worden, en een merendeel überhaupt de bioscoop niet zullen bereiken. Maar vooruit, als mogelijke tips voor volgend jaar of over een paar jaar op een streamer of zo.
01. Silent Friend (Ildikó Enyedi)
02. The Visitor (Vytautas Katkus)
03. Desire Lines (Dane Komljen)
04. Short Summer (Nastia Korkia)
05. Resurrection (Bi Gan)
06. Last Night I Conquered the City of Thebes (Gabriel Azorín)
07. Wind, Talk To Me (Stefan Djordjevic)
08. Sound of Falling (Mascha Schilinski)
09. Sirât (Oliver Laxe)
10. In My Parents' House (Tim Ellrich)
Silend Friend, Sound of Falling, Sirât, en Resurrection zijn aangekocht en zullen dus in de bioscoop komen in 2026. De eerste drie zullen ook op IFFR te zien zijn (Imagine wilde ook Resurrection vertonen, maar dat wilde het festival niet. Zucht...). De rest... weinig hoop.
| Now You See Me: Now You Don't (2025) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Na een hele lange pauze is er dan tóch een vervolg op now you see me. Een zeer sterk orgineel en een goed vervolg leggen de lat vrij hoog , kan deel 3 de verwachtingen waar maken ? Moeten we aan een reünie of zit er stiekem toch meer in het vat ? Gaan we voor nieuwe honden met oude truukjes of kunnen we toch een mooi geheel vormen ? Is er nog wel sprake van magie of is de illusie nu toch geweest ? Now you dont is een lastig vervolg. Ondanks het feit dat de vibe vrij goed blijft hangen is het toch redelijk dun allemaal. Het oude recept kan dan wel worden opgewarmt maar het 'gemaakte' oud vs nieuw gegeven is net te dik aanwezig. De spanning en de 'drive' lijken te missen hier en dat is een gemiste kans. Er zou worden gewerkt aan een deel 4 en ook het eind hint er naar maar kan dat wel wat worden ? Gezien dit deel acht ik de kans op een 'goeie ouwe' knaller heel klein , | |
I live in darkness , i exist in the shadow
| Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery (2025) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13 Dit is een klassieke whodunnit, maar dan in een kerkelijke setting, waar ik persoonlijk niet zo van gecharmeerd was. Maar Benoit Blanc komt ook hier to the rescue, hoewel hij zelf een 'proud heretic' is volgens zijn eigen zeggen. De sterke en zwakke kanten van religie worden zijn goed vertegenwoordigd, met de nadruk op de zwakke en onprettige kanten. De meest menselijke kant, zeg maar. De sterke kant wordt in één persoon weergegeven: eerwaarde Jud Duplenticy, die ook de verteller is in het eerste deel van de film. Het tempo is vrij langzaam en de film komt traag op gang. De setting van de scene en portrettering van de personages worden uitgebreid in beeld gebracht en ik vind dat altijd wel passen bij een Agathie Christie-achtig verhaal. Die waren ook zo opgebouwd. Daniel Craig is nog altijd een overtuigende southern gentleman, en klinkt ook zo. Een echte southerner zal er wel wat op af te dingen hebben, maar ik vond het goed klinken. Verder doen er diverse bekende acteurs aan mee en Glenn Close is altijd top. | |
| Now You See Me: Now You Don't (2025) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Wat hebben Star Wars, Jurassic Park / World, Ghostbusters en Creed met elkaar gemeen? Ze deden allemaal dezelfde truc: maak een film over een nieuwe generatie zodat je oneindig door kan gaan. Now you see them, then you won't. Tel hierbij de herhaling van zetten op en je begint ergens de illusie te doorzien. Als je deze film gaat kijken dan zou ik erna even checken of je die 14 tot 17 euro nog in je portemonnee hebt zitten. | |
Dat zit wel Schnorr.
| The Running Man (2025) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: R Ik was ronduit verbaast dat men 'alweer' een Arnie film uit de mottenballen wilde halen. Met de ronduit matige reboot van total recall nog redelijk vers in het geheugen is het nu de beurt aan the running man. Het dunne opzetje is simpel.en volgt losjes het verhaal van het orgineel. Toch is het camp gehalte vrij laag gehouden en is het geheel een tikje rauwer en brutaler. De links met de orginele film lijken er vooral als een knipoog in te zitten en voegen niet per se iets toe. Echt nodig is dat ook niet want de film kan min of meer op zichzelf functioneren. Is dit een waardige reboot ? Niet echt denk ik.. Toch zegt dat in dit geval niet alles. Het geheel is vrij dun, bijna goedkoop misschien maar heel beroerd is het ook weer niet. De total recall reboot had min of meer hetzelfde ; het camp idee van weleer zit er gewoon niet meer in. Wat je dan nog over houd is een vrij matig resultaat helaas. | |
I live in darkness , i exist in the shadow
| Holy Cow (2024) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: N/A Vingt Dieux is een behoorlijk cliché, maar verder wel degelijke film. Daarom toch nog een zesje. Het is een beetje een ode aan het platteland, en dan in het bijzonder aan de Jura waar Comté kaas gemaakt wordt. | |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.