jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Memento (2000) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R Het was al heel veel jaren geleden dat ik Memento had gezien. Destijds liet de film me achter met een behoorlijk 'WOW' gevoel na de slot scene. De opbouw van de film met scenes die achteruit gaan in de tijd waardoor je eerst het resultaat ziet en dan stap voor stap toegewerkt (teruggewerkt) wordt naar hoe dat zo gekomen is, was een bijzondere manier van vertellen. Dit spelen met tijd en manipuleren hoe je als kijker de puzzelstukjes zelf aan elkaar moet passen zodat aan het eind van de film alles ineens inelkaar valt bleek later een kenmerkende Christopher Nolan vertelmethode te zijn. Met de voortschrijdende kennis van Nolan's manier van vertellen, en met de kennis van het einde van de film in het achterhoofd, was het nog steeds boeiend om deze film na al die jaren opnieuw te kijken. Het maakt het verhaal wat minder verwarrend zodat je beter op de verschillende details kunt letten die je de eerste keer dat je de film ziet mogelijk zou missen. Voor mij was het het waard om deze film weer eens opnieuw te kijken en krijgt deze film van mij nog steeds een verdiende 8. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan mijn mening wel terugvinden in deze review. Dit was alweer een zoveelste les dat het cijfer op IMDb eigenlijk weinig zegt over hoe goed een film daadwerkelijk is. Er zijn nu eenmaal heel wat mensen met een slechteStukfruit schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 23:12:Genereer je eigen UBB code review
The Life of Chuck (2024) [Afbeelding: The Life of Chuck (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 111 min | MPAA: R Zodra een film wordt aangekondigd met "AN ABSOLUTE MIRACLE", "A MASTERPIECE", "AN EMOTIONAL EPIC", "'IT'S A WONDERFULL LIFE' FOR TODAY", "TRULY PROFOUND AND MAGICAL", "THE BEST STEPHEN KING FILM EVER MADE", "ONE OF THE MOST PROFOUNDLY BEAUTIFUL FILMS EVER MADE", "AN UNFORGETTABLE EXPERIENCE" en "A PURE SHOT OF FEEL GOOD", allemaal op één en dezelfde poster, dan knapt er iets in mij.
Is het een ster aan de hemel die ontploft? Misschien is het een synaps die uit de kom schiet. Wellicht ben ik gewoon ouder dan 39 jaar en kan ik de magie van het leven niet meer zien. Hoe dan ook, deze manifestatie uit het brein van Stephen King wordt tot leven gewekt door Nick Offerman als narrator van een verhaal dat wordt ingevuld met zweverige uitspraken zoals "the world is falling apart, but there’s still time to dance" en is ingeschoten alsof het een verfilming is uit de stal van Roald Dahl. Je moet er van houden.
Maar waar het in the end op neerkomt zijn affirmations: zweverige uitspraken om jezelf te motiveren dat je leven zin heeft. Dat deze "low-key" superheld zich ermee bezighoudt vind ik wel een kleine teleurstelling. Want "het leven is een groot feest, maar je moet zelf de slingers ophangen". Die slingers moet je echter kopen en worden met wat pech door kinderen in elkaar geknutseld in een sweatshop.
Om nu te voorkomen dat men denkt dat ik heel negatief in het leven sta en na het schrijven van deze review een touw ga pakken: nee, dat valt meeIk hou gewoon niet zo van films die iets opdringen en proberen te overtuigen dat iets heel diep is terwijl het overgebleven gruis in m'n kopje thee meer diepgang bevat. Bovendien was het geheel erg draderig tussen alle semi-wijsheden door. Ik verwachtte een goede trage sci-fi en kreeg een sprookje met een opgestoken wijsvinger dat niet kan laten om o.a. Carl Sagan te misbruiken voor pseudowetenschap.
Het begint in deze film al met "zomg, het internet is uitgevallen". Kenners weten echter dat "het internet valt uit" een verhaal is dat uit vele lagen en dimensies bestaat vanwege de achterliggende werking. Misschien moeten ze daar eens een film over maken. Betrek Sandra Bullock erbij en je hebt een hit. En ja, ik begrijp de analogie. Hij raakt mij alleen niet door hoe de film verder opgezet is.
Dus ja, ik ben het eigenlijk wel eens met @ppeterr. Als ik nog negen maanden te leven had, dan zou ik deze film niet opzetten. Zouden ze zo nog genoeg tijd hebben om iets zinvols te maken dat aansluit op die derde akte?[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Films met een score tussen 7 en 8 kunnen in mijn ervaring werkelijk alle kanten uitgaan: van best goed tot erg goed, of net dramatisch slecht. Wil ik met enige zekerheid vermijden dat ik mijn tijd verspil aan een baggerfilm, dan zoek ik tegenwoordig pas in de categorie vanaf een 8. Al heb ik me daar laatst ook weer in vergist, met No Country for Old Men.
Frontier(s) (2007) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Horror | Runtime: 108 min | MPAA: NC-17 Frontier(s) is een Franse film over een groep jongeren die tijdens rellen in Parijs na een confrontatie met de politie vluchten naar een hotelachtig onderkomen in een uitgestorven omgeving. Daar aangekomen besluipt je al meteen het gevoel dat het daar niet pluis is en de familie die het hotel runt heeft maar weinig goede bedoelingen met de nieuwe gasten. Ik zal verder niks verklappen over de gebeurtenissen en het dunne plot, maar de film heeft zijn inspiratie overduidelijk gehaald uit de Texas Chainsaw Massacre. Beter goed gejat dan slecht verzonnen want Frontier(s) is wel degelijk een heel vermakelijke film. Dit komt omdat de spanning lekker wordt opgebouwd waarbij de tweede helft van de film een behoorlijk zieke 'ride' is. Dit komt mede door de chaotische, rauwe manier van filmen wat effectief blijkt en ik betrapte ik mezelf er op, als doorgewinterde horror fanaat, dat ik met de scene met de grote tang toch even wegkeek. Het is geen hoogstandje, er zijn wat plot holes, vreemde beslissingen, maar voor liefhebbers van het genre (en dan vooral the TCM) aangenaam vermaak. | |
Hier hetzelfde. Maar ik begin IMDb sowieso een beetje te ontwijken. Leuk als watchlist of voor nieuws over toekomstige grote films, verder niet.jos707 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 12:11:
[...]
Wil ik met enige zekerheid vermijden dat ik mijn tijd verspil aan een baggerfilm, dan zoek ik tegenwoordig pas in de categorie vanaf een 8.
Metacritic lijkt het wat beter te doen. Geeft ook wat meer inzicht in hoe slecht sommige reviewers zijn en hoe groot de kans is dat ze niet allemaal even authentiek zullen zijn omdat ze iedere keer weer terug lijken te komen met onrealistische scores.
Dat zit wel Schnorr.
Ik kijk op rottentomatoes, daar heb je een critics en public rating, dat geeft echt wel een goede indicatie wat mij betreft.Stukfruit schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:14:
[...]
Hier hetzelfde. Maar ik begin IMDb sowieso een beetje te ontwijken. Leuk als watchlist of nieuws over toekomstige grote films, verder niet.
Metacritic lijkt het wat beter te doen. Geeft ook wat meer inzicht in hoe slecht sommige reviewers zijn en hoe groot de kans is dat ze niet allemaal even authentiek zullen zijn omdat ze iedere keer weer terug lijken te komen met onrealistische scores.
Ik heb recent geleerd dat Rotten Tomatoes niet zo'n goede bron is:Exocet schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:17:
[...]
Ik kijk op rottentomatoes, daar heb je een critics en public rating, dat geeft echt wel een goede indicatie wat mij betreft.
jellybrah in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Hm, dat wist ik niet. Zal er eens op letten dan.Destiny schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:25:
[...]
Ik heb recent geleerd dat Rotten Tomatoes niet zo'n goede bron is:
jellybrah in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Nee hoor. Iedereen had hartstikke dood moeten zijn aan het eind van die film. En na 2 minuten busscene had de hoofdrolspeler al minstens 6 tot 12 maanden hersteltijd nodig gehad in een ziekenhuis. Het gegeven dat een of andere suffe lamlul baddies aftuigt is natuurlijk erg aantrekkelijk voor velen.josh-hill schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:31:
Je bent nog gul. Ik vond Nobody al niet meer dan een 2 waard. Maar goed, ik ben geloof ik zo ongeveer de enige die het tenenkrommend slecht vond.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ja, daar was ik onbewust ook al een beetje mee aan het stoppenExocet schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:17:
[...]
Ik kijk op rottentomatoes, daar heb je een critics en public rating, dat geeft echt wel een goede indicatie wat mij betreft.
Jammer dat zoiets het Trustpilot-pad neemt en min of meer partijen zelf laat beslissen wat een goede review is en/of het op andere manieren bijschaaft, maar dat is niet hoe we als kijkers getrouwd zijn.
Dat zit wel Schnorr.
The Fly (1986) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: R The Fly is een science fiction body horror film van David Cronenberg uit 1986. Wie kent hem niet? Was alweer heel lang geleden dat ik deze gezien had, maar gisteren was hij op Canvas. Het is eigenlijk een beetje een B film, maar het briljante acteerwerk van Jeff Goldblum en de rekwisieten die nog geloofwaardiger zijn dan de verder standaard locaties brengen het naar een hoger niveau. Verder wel redelijk cliche, dus een 7+. | |
Superman (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13 Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik vond hem maar goedkoop. Ik heb nergens een échte dreiging gevoeld, dat superman het zou gaan verliezen. En wat doen die andere figuren daar nu weer bij? Green lantern, Mr. terrific en ... Ik ben haar naam al vergeten. Die werkten echt een beetje op mijn zenuwen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de hond! Wat voor een toevoeging had die nu? Ze hebben hem er precies letterlijk in geschreven om op de juiste momenten te kunnen ingrijpen en de redder te zijn, want 'a dog is a man's best friend'. Nee, ik voelde geen liefde voor het beestje. Jimmy Olsen, een vrouwenmagneet? Ik ben opgegroeid met de serie Lois & Clark: The New Adventures of Superman en ik kan me niet herinneren dat hij daar ook zo afgebeeld werd, anyway... Ik vond dat opnieuw "goedkoop" om hem te gebruiken als crux voor de plannen van Lex duidelijk te maken. Lex deed het voor mij 'ok' maar ook een beetje gereserveerd. Het ergste wat hij doet is een mok op de grond gooien en roepen dat ze dat moeten opruimen, als hij verslagen werd werd hij boos, maar niet buiten zichzelf. Het was eens leuk om Superman weer terug te zien op het scherm, maar deze gaat voorbij als een zoveelste poging om Superman op een andere manier te laten zien en dat werkt niet goed voor mij. | |
Nostalgia (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: Unrated Nostalgia is een Italiaanse film van Mario Martone. Het doet ietwat denken aan het werk Matteo Garrone, maar is ingetogener, subtieler. Na 40 jaar keert Felice terug naar zijn "thuis", de stad Napels, met al zijn facetten. Hij is daar voor een bepaalde reden, maar als hij terug is, raakt hij bevangen door nostalgie. Ik denk dat de meeste mensen geen klap aan deze film zullen vinden. Maar ik vond hem zeker mooi. De beelden zitten vol met allerlei lelijke of juist mooie hoekjes van het oude Napels: ook al is de verf afgebladderd, toch heeft dit iets. Omdat niet helemaal duidelijk is waarom Felice precies in Napels is en wat hij gaat doen en hoe anderen hier op zullen reageren, blijft de spanning voortdurend aanwezig. Tenzij je het boek hebt gelezen, natuurlijk. Pierfrancesco Favino weet het mysterieuze gevoel met zijn spel verder te versterken. Ik ben geen fan van flashbacks, en daar maakt deze film helaas veelvuldig gebruik van, o.a. om de nostalgie van Felice te onderstrepen. Ook is het verhaal wat vaag, maar dat is ook juist een kracht. Ook mis je redelijk wat details als je geen Italiaan of Napolitaan bent. Maar vooral de prachtige beelden van het oude Napels leiden mij naar een 8-. | |
ben benieuwd, vind/vond Naples beetje als Rotterdam (love it, or hate it) afgezien van de Pizza en goedkope shot-bars kon ik niets positiefs of moois in Naples vinden. Ga m vanavond kijkenjosh-hill schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:14:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Nostalgia (2022)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][Afbeelding: Nostalgia (2022)][/td][/tr][tr][td valign=top]Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama | Runtime: 117 min | MPAA: Unrated
[justify]Nostalgia is een Italiaanse film van Mario Martone. Het doet ietwat denken aan het werk Matteo Garrone, maar is ingetogener, subtieler.
Na 40 jaar keert Felice terug naar zijn "thuis", de stad Napels, met al zijn facetten. Hij is daar voor een bepaalde reden, maar als hij terug is, raakt hij bevangen door nostalgie.
Mission: Impossible - The Final Reckoning (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Na zo'n 30 jaar komt er een einde aan het MI tijdperk. na het lezen van andere reviews had ik me al voorbereid dat het wellicht niet het hoogtepunt zou geven dat men had verwacht. Nou, persoonlijk vind ik het wel meevallen. MI films zijn altijd over de top met ongeloofwaardige scenes. De film kan wellicht niet aan Fallout e.d. tippen, maar ik heb deze bijna 3 uur durende film toch uitgekeken waarin ik niet had: is het al eens voorbij? spoiler: Ok, het heeft niet de volledige MI toefjes zoals de eerdere films, maar op zich vond ik dat niet erg Het verhaal wordt wat samengevat met oude gezichten, de karakterontwikkeling is er misschien wat minder (dat blonde Franse kill-chickie mocht wel wegblijven), maar waarom kijken we MI? Eigenlijk vooral ook voor dat stuntwerk wat Tom verricht. Daarvoor heb ik ook een hogere score gegeven, ik kan er alleen maar respect voor hebben hoe deze acteur zich bijna letterlijk doodstunt om het beste te halen uit een film. Het eerste deel van de film is daarin wel terughouden, met name deel 2 wordt sterker w/b stunts en spannende momenten. spoiler: Ik had bij de propeller vliegtuigen echt afgevraagd: nee, dit heeft ie toch niet serieus ook echt gedaan? Jup, dat ook: [video]https://www.youtube.com/watch?v=h8Ls3-ce0O8[/video] Toch voelt het ook dubbel: je ziet dat de sterren ouder worden, zo ook Tom. Het is de hoogste tijd dat dit ook stopte en ondanks dat het misschien niet de beste MI is, vond ik het toch best vermakelijk. En die muziek op de achtergrond, dat maakt natuurlijk MI echt zoals het hoort. spoiler: En dat moment dat Ethan vanuit de onderzeeër naar de zee afdrijft, gewoon een afschrikwekkend aanzicht als je nagaat. En het moment in de Sevastopol was ook zeker mooi opgezet | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Verwacht niet iets super moois of zo. Meer zoiets als hoe iets wat is vervallen mooi kan zijn. Het is meer atmosfeer snuiven.himlims_ schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:25:
[...]
ben benieuwd, vind/vond Naples beetje als Rotterdam (love it, or hate it) afgezien van de Pizza en goedkope shot-bars kon ik niets positiefs of moois in Naples vinden. Ga m vanavond kijken
Overigens vond ik Dogman (2018), Gomorra (2008) en Piranhas (2019) beter, waarbij de laatste 2 een nogal hoog "Gomorra, de serie" gehalte hebben.
https://letterboxd.com/joshuajghill/list/reato-di-napoli/
[ Voor 17% gewijzigd door josh-hill op 20-08-2025 14:55 ]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Mission Impossible, om bij de 10de8ste film in de reeks nog steeds aan de verwachtingen te voldoen. Maar wat mij betreft is dat goed gelukt! Ik heb de film aangezet en heb niet meer op mij klok, GSM of iets anders gekeken, ik ben van voor tot achter geboeid geweest door deze film en dat kan alleen maar betekenen dat ik hem goed vond. Het verhaal liep goed, we kenden de hoofdrolspelers allemaal uit de vorige films, er is geen tijd verloren door nog eens introducties te doen. Er zijn plannen duidelijke anders gelopen als verwacht in de film en dat vond ik een pluspunt. We zien "échte" actie, door de mensen zelf uitgevoerd en ja, ik moet ze gelijk geven, dat doet meer met je qua gevoel als je op papier zou denken. Ik heb van de laatste installment genoten en heb hem dan hoog vrij hoog gescoord, een 8 | |
Trouwens, als jullie letterboxd.com gebruiken, moet je eens even die film loggen, ze hebben een easter egg er in gestoken, héél leuk gedaan.
[ Voor 2% gewijzigd door X-DraGoN op 21-08-2025 11:02 . Reden: Letterboxd toevoeging ]
Ik keek juist vaak op de klok hoe lang duurt de film nog.. het eerste uur was ronduit saai met weinig actie. Het tweede deel had wat meer actie, maar sommige delen ook erg voorspelbaar (zoals de hele ontsnappen uit de onderzeeër)X-DraGoN schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:32:Genereer je eigen UBB code review
Mission: Impossible - The Final Reckoning (2025) [Afbeelding: Mission: Impossible - The Final Reckoning (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Mission Impossible, om bij de 10de film in de reeks nog steeds aan de verwachtingen te voldoen. Maar wat mij betreft is dat goed gelukt!
Ik heb de film aangezet en heb niet meer op mij klok, GSM of iets anders gekeken, ik ben van voor tot achter geboeid geweest door deze film en dat kan alleen maar betekenen dat ik hem goed vond.
Het verhaal liep goed, we kenden de hoofdrolspelers allemaal uit de vorige films, er is geen tijd verloren door nog eens introducties te doen. Er zijn plannen duidelijke anders gelopen als verwacht in de film en dat vond ik een pluspunt. We zien "échte" actie, door de mensen zelf uitgevoerd en ja, ik moet ze gelijk geven, dat doet meer met je qua gevoel als je op papier zou denken.
Ik heb van de laatste installment genoten en heb hem dan hoog vrij hoog gescoord, een 8[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Trouwens, als jullie letterboxd.com gebruiken, moet je eens even die film loggen, ze hebben een easter egg er in gestoken, héél leuk gedaan.
De film was meer een soort trip down memory lane en daardoor geef ik hem een 6, waar de vorige film nog zeker een 8 voor mij was.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
8e dacht ik?X-DraGoN schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:32:
Mission Impossible, om bij de 10de film in de reeks nog steeds aan de verwachtingen te voldoen.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
The Golden Glove (2019) | ![]() |
Tweakers: 5 | IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 115 min | MPAA: Not Rated Ik kwam deze film toevallig tegen en was nieuwsgierig. De film schijnt gebaseerd te zijn op een waargebeurd verhaal. Het gaat over een serie-moordenaar uit Hamburg en speelt zich af in de jaren 70. Ze hebben het tijdperk goed neergezet. De 70s vibes zijn goed zichtbaar in de verschillende omgevingen waar is gefilmd. Verder ranzig appartement, ranzige prostituees, ranzig hoofdpersonage. Echt niets in deze film is hygiënisch. Geen idee hoe accuraat het verhaal is maar vind het wel bizar dat zo iemand heeft kunnen bestaan. Wel redelijk voorspelbaar hoe dit verhaal eindigt. (In het echt is de moordenaar uiteindelijk opgepakt). Toch best vermakelijke film. | |
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ik ben ze niet gaan tellen, je kan gerust gelijk hebben.
Nu heb ik er even na geteld, het zijn er inderdaad 8
Mission: Impossible (1996)
Mission: Impossible II (2000)
Mission: Impossible III (2006)
Mission: Impossible – Ghost Protocol (2011)
Mission: Impossible – Rogue Nation (2015)
Mission: Impossible – Fallout (2018)
Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One (2023)
Mission: Impossible – The Final Reckoning (2025
Bound (1996) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Bound is een neo-noir thriller uit 1996 en de debuutfilm van de Wachowskis. Je kunt duidelijk zien en horen dat de Wachowskis een eigen stijl hebben. De film doet enorm veel denken aan The Matrix in zijn presentatie. Dezelfde soort bijzondere beelden, hetzelfde soort geluid, dezelfde dialogen. Toch vond ik de film helemaal niks. Het begint als een slechte porno film, en hoewel het wel beter wordt, is het allemaal nogal ongeloofwaardig en voelt het als een slechte kopie van het werk van Tarantino, dat zich ontwikkelt als een regelrechte klucht. Ik ben geen fan van oldskool onrealistisch acteren dat de norm was lang geleden en deze film heeft dat in feite ook. Daarom is het verhaal totaal niet overtuigend en voelt het echt als die klucht. Die speciale stijl van de Wachowskis voelt daardoor ook compleet misplaatst, al komt dat wellicht omdat ik The Matrix al heel vaak gezien heb. Geen fan. | |
[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 21-08-2025 14:09 ]
Dat schijnt oorspronkelijk wel de bedoeling geweest te zijn, maar Dead Reckoning Part 1 deed het niet zo goed als verwacht dus hebben ze de marketing machine maar weer aangeslingerd. De naamsverandering was daar onderdeel van.avec_style schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:41:
waarom heet het laatste deel niet "Dead Reckoning Part Two"? Lekker verwarrend weer.
Dead Leaves (2004) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 55 min | MPAA: Not Rated Knotsgekke sci-fi anime waarbij twee criminelen met geheugenverlies worden opgesloten in de hi-tech gevangenis Dead Leaves op de overblijfselen van wat ooit de maan was. De simpele, hyperkinetische animatiestijl maakt het dat je de helft van de tijd geen idee hebt wat er aan de hand is, maar dat is bij deze film ook niet zo erg, want het verhaal doet er ook niet echt toe. Style over substance. Het deed me in ieder geval aan sommige tekenfilms denken die ik vroeger altijd op de vroege zaterdagochtend bij Telekids keek. Ook de pompende soundtrack draagt zijn steentje bij aan alle chaos die zich op het scherm afspeelt en de stemmen zijn goed gekozen. Dead Leaves is goed voor nog geen 50 minuten vermaak en dat is prima, want de ADHD-beelden die in een sneltreinvaart voorbij schieten worden op een gegeven moment een beetje vermoeiend. Voor de kijkers die hierna de smaak te pakken hebben kan ik ook Promare, Redline, Mind Game, Excel Saga en Puni Puni Poemy van harte aanbevelen. | |
Ik was benieuwd naar hoe erg hyper dat het zou zijn na het lezen van je beschrijving. Ik heb de trailer al moeten afzetten na 1m, dit kunnen mijn zintuigen niet aan. Dat is een aanval op mijn oren, ogen. Ik heb het gevoel dat je een chillpill moet nemen voor je naar dit kan kijken.P-Rock schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:38:Genereer je eigen UBB code review
Dead Leaves (2004) [Afbeelding: Dead Leaves (2004)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 55 min | MPAA: Not Rated Knotsgekke sci-fi anime waarbij twee criminelen met geheugenverlies worden opgesloten in de hi-tech gevangenis Dead Leaves op de overblijfselen van wat ooit de maan was. De simpele, hyperkinetische animatiestijl maakt het dat je de helft van de tijd geen idee is wat er aan de hand is, maar dat is bij deze film ook niet zo erg, want het verhaal doet er ook niet echt toe. Style over substance. Het deed me in ieder geval aan sommige tekenfilms denken die ik vroeger altijd op de vroege zaterdagochtend bij Telekids keek. Ook de pompende soundtrack draagt zijn steentje bij aan alle chaos die zich op het scherm afspeelt en de stemmen zijn goed gekozen. Dead Leaves is goed voor nog geen 50 minuten vermaak en dat is prima, want de ADHD-beelden die in een sneltreinvaart voorbij schieten worden op een gegeven moment een beetje vermoeiend. Voor de kijkers die hierna de smaak te pakken hebben kan ik ook Promare, Redline, Mind Game, Excel Saga en Puni Puni Poemy van harte aanbevelen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Respect voor jou dat je dat bijna 50 m vol gehouden hebt.
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Afgelopen dinsdagavond samen met mijn vrouw, schoonouders en zwager dit laatste deel in de Mission: Impossible Reeks gekeken, wij waren namelijk allemaal wel heel benieuwd hoe ze het zouden laten eindigen. Mission: Impossible - The Final Reckoning is wel een behoorlijke lange zit als ik heel eerlijk moet zijn. Dit komt vooral omdat de drama scenes niet zo lang hadden hoeven duren, waardoor het soms wat langdradig aanvoelt. Geen idee of ik hierin de enigste ben, maar zo heb ik bepaalde scènes wel ervaren. Het verhaal in het kort: Ethan Hunt en zijn team moeten nog één keer alles op alles zetten om een wereldwijde dreiging te stoppen die overal tussendoor glipt. Oude vijanden duiken weer op, bondgenoten komen in het gedrang en er is continu die race tegen de klok. Veel reizen, infiltreren, en natuurlijk die typische Mission: Impossible-stunts die elke keer net weer een tandje groter zijn. spoiler:
Maar ondanks deze puntjes van kritiek hebben wij een leuke en gezellige filmavond gehad. Dit laatste deel is een film met veel toffe actie scenes en een goed afsluitend verhaal. Voor wie hem nog moet zien: leuk om een keer te kijken. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Wyrmwood: Road of the Dead (2014) | ![]() |
Tweakers: 4 | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 98 min | MPAA: Not Rated Monteur Barry - die net zijn vrouw en dochter is verloren door een plotselinge zombie uitbraak - gaat op zoek naar zijn zus Brooke, die door een geheimzinnige overheidsinstantie is ontvoerd. Tijdens zijn zoektocht naar Brooke sluiten diverse overlevenden zich bij hem aan. Wyrmwood is een fijn low budget zombiefilmpje die zich in de Australische outback afspeelt en doet denken aan een kruising tussen Mad Max en Dawn of the Dead. Het verhaal is niks om over naar huis te schrijven, maar het acteerwerk is redelijk, het snelle camerawerk uitstekend en ook de muziek doet leuk mee. De special effects zijn best goed voor een film met een budget van rond de $160,000 en regisseur Roache-Turner weet dit goed te benutten. Het bloed vloeit rijkelijk, en de ingewanden en ledematen vliegen regelmatig in het rond. Wyrmwood: Road of the Dead is een prima debuutfilm van de gebroeders Kiah en Tristan Roache-Turner.en kreeg in 2021 een vervolg met Wyrmwood: Apocalypse. | |
Wyrmwood: Apocalypse (2021) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 88 min | MPAA: N/A De Australische outback is vanwege de gebeurtenissen in Wyrmwood: Road of the Dead veranderd in een zombie wasteland. Soldaat Rhys houdt zich voornamelijk bezig met het kidnappen van overlevers, om ze daarna over te dragen aan een stel louche wetenschappers in een nabijgelegen, ondergrondse bunker. Hiermee hoopt hij dat ze snel een geneesmiddel vinden om het zombievirus een halt toe te roepen. Wanneer hij er echter achter komt wat er daadwerkelijk met de door hem gekidnapte overlevers gebeurt, slaan bij hem de stoppen door en keert hij zich tegen de wetenschappers, met alle gevolgen van dien. Apocalypse verschuift de focus van Barry en Brooke naar Rhys, de tweelingbroer van één van de main bad guys uit het eerste deel. Het weinig opzienbarende verhaaltje is vrij chaotisch en weet niet goed of het nou een zombie komedie, splatter horror of actiefilm wil zijn. Niettemin wordt er best aardig geacteerd, al is het wel - net zoals in het eerste deel - vrij overdreven, en heb ik niks te klagen over het camerawerk en de soundtrack. Ook zien de special effects er prima uit voor het overduidelijk vrij lage budget dat de film had. De gebroeders Roache-Turner hebben in ieder geval weer voor een vermakelijke zombiefilm gezorgd. | |
:-o
Ik dacht dat ie met pensioen was.
Onherkenbaar ook weer.
Het 'he' is onduidelijk zonder doorklikken naar YT
9 films voor Daniel Day Lewis in de afgelopen 30 jaar. Er zijn B-/C-listers die dat per jaar doen en dan is er Eric Roberts met bijna 900 films en series op z'n IMDB pagina

Laatste tijd weinig nieuwe films gezien (de spoeling van wat leuk lijkt is ... dun). Wel
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13 Het verhaal kennen we dus dat sla ik over. Prettig is dat bij deze alweer-een-reboot het origine story weg wordt gelaten cq. wat wordt aangepast. Rare mix van kinderachtig (ik had de eerste minuten de neiging op stop te drukken) en enigszins donker. Onderweg prima verhaal en af en toe leuke actie. Goed acteerwerk van Nicholas Hoult als Lex Luthor en een volledig vergeetbare Superman. Zonde, het had met wat keuzes een stuk beter kunnen zijn. | |
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik herkende hem wel van het plaatje.F_J_K schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:50:
[...]
Het 'he' is onduidelijk zonder doorklikken naar YT![]()
9 films voor Daniel Day Lewis in de afgelopen 30 jaar. Er zijn B-/C-listers die dat per jaar doen en dan is er Eric Roberts met bijna 900 films en series op z'n IMDB pagina![]()
Negen films, tja. Kwaliteit over kwantiteit he
Vanwege mijn cookievoorkeuren zie ik geen plaatje, dus ik moest het toch ook even opzoeken.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:52:
[...]
Ik herkende hem wel van het plaatje.
Negen films, tja. Kwaliteit over kwantiteit he
En inderdaad, kwaliteit over kwantiteit!
Afterburn (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: R Ik las onlangs een verontrustend artikel over hoe Spotify steeds vaker muziek in playlists stopt die niet door muzikanten is gemaakt, maar door AI. Dat is fijn voor Spotify, want dan kunnen ze zelfs die grijpstuiver die ze aan muzikanten uitbetalen zelf houden. Nu weet ik niet precies of zoiets ook al kan met film, maar na het bekijken van (de eerste helft van) deze film begin ik te vermoeden van wel. Vermoedelijk heeft de opdracht aan AI er dan ongeveer zo uitgezien: - verzamel alle clichés uit alle slechte actiefilms. - vermijd elke vorm van karakterontwikkeling. - vermijd elke vorm van karakter. - vermijd elke vorm van world building, storytelling, achtergrond, uitleg, logica of consistentie. - strik Samuel L Jackson, die kennelijk in geldnood zit. - maak het slechter. - maak het slechter. - slechter. - SLECHTER! Nou ja, en dan krijg je dus waarschijnlijk zoiets als Afterburn. En begrijp me goed, ik kan enorm genieten van een goede pulpfilm, maar zelfs binnen die context was dit echt slecht. Ik ben halverwege weggelopen omdat ik me ineens herinnerde dat ik betere dingen te doen had met mijn leven. Toch een 2 omdat het altijd erger kan; zo doen bijvoorbeeld zowel Jason Statham als Gerard Butler niet mee. | |
Sowieso wist ik al dat kleine artiesten (ik ken er een hoop) enkel centen krijgen van Spotify.
Ik koop bijna al mijn muziek daarom ook op bandcamp. Daar gaat het merendeel naar de artiest: 1 album daar verkopen is equivalent aan duizenden streams op Spotify.
Nuja, ze hadden nog Liam Neeson, The Rock of Ryan Reynolds kunnen casten. Of Rachel Zegler. Maar dat is denk ik vooral weird, weirdmigchiell schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:43:Genereer je eigen UBB code review
Afterburn (2025) [Afbeelding: Afterburn (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: R
Toch een 2 omdat het altijd erger kan; zo doen bijvoorbeeld zowel Jason Statham als Gerard Butler niet mee.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Jack Black, Chris Pratt 🙂Vrijdag schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:41:
[...]
Nuja, ze hadden nog Liam Neeson, The Rock of Ryan Reynolds kunnen casten. Of Rachel Zegler. Maar dat is denk ik vooral weird, weird
F1: The Movie (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Gisteravond hebben we samen deze nieuwe film over Formule 1 gekeken, voor mij was het de tweede keer dat ik hem zag. Want de eerste keer ben ik met een maatje naar de bioscoop geweest en dat is als je het mij vraagt bij deze film echt wel een aanrader. Maar volgens mij draait hij niet overal meer, dus hopelijk hebben de meeste fans hem al gezien. Het verhaal is erg goed te volgen en het is vrij duidelijk waarover het gaat. Sonny geniet van zijn vrijheid en rijdt waar hij kan in verschillende raceklassen, maar dan komt er ineens een oude vriend langs die hem vraagt of hij het weer wil proberen in de Formule 1. Voor Sonny is dat een lastige stap vanwege zijn verleden in de Formule 1. Voor mij is dit een van de beste films van het jaar, niet alleen vanwege de Formule 1 actie maar vooral door het complete plaatje: het verhaal, de humor en de acteurs. Voor wie hem nog niet heeft gezien is het zeker een aanrader. ![]() | |
[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 23-08-2025 13:07 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik vond het qua racen wel goed in elkaar gezet/gemonteerd, maar verder te "veramerikaanst". En sommige dingen klopt geen bal van, en als je dan een F1 film maakt dan stoor ik me daar enorm aan.
Haha ja ik het op het verkeerde knopje gedrukt waardoor hij al verzonden was voordat ik hem klaar had dus ben nu bezig met de afwerkingsig69 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:06:
@G_Dragon *Sonny.
Ik vond het qua racen wel goed in elkaar gezet/gemonteerd, maar verder te "veramerikaanst". En sommige dingen klopt geen bal van, en als je dan een F1 film maakt dan stoor ik me daar enorm aan.
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 De tandjes, wat duurt ie lang he.... Maar ik moet zeggen.....ik heb mij wel vermaakt met deze film Het was geen saaie race, en dat is helaas de laatste jaren bij echte races best vaak aan de orde. Alles komt wel voorbij wat er de afgelopen jaren een beetje interessant was in de Formule 1 wereld. En dan ook een stukje romantiek, want dat kan natuurlijk niet ontbreken met Brad in de hoofdrol. Een extra complimentje voor de soundtrack, en de audio mix. Die heb ik hier in ATMOS mogen luisteren. En dat is indrukwekkend. Een dikke 6! | |
Voor de liefhebbers, in september draaien veel van zijn films weer in Pathe.
Ik wilde graag naar allemaal, maar dat liet mijn vrouw niet toe 😂
Memento en The Prestige draaien trouwens niet. Gemiste kans als je het mij vraagt
Gelukkig doet ook niet Pedro Pascal mee. +++migchiell schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:43:Genereer je eigen UBB code review
Afterburn (2025) [Afbeelding: Afterburn (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: R Ik las onlangs een verontrustend artikel over hoe Spotify steeds vaker muziek in playlists stopt die niet door muzikanten is gemaakt, maar door AI. Dat is fijn voor Spotify, want dan kunnen ze zelfs die grijpstuiver die ze aan muzikanten uitbetalen zelf houden. Nu weet ik niet precies of zoiets ook al kan met film, maar na het bekijken van (de eerste helft van) deze film begin ik te vermoeden van wel.
Vermoedelijk heeft de opdracht aan AI er dan ongeveer zo uitgezien:
- verzamel alle clichés uit alle slechte actiefilms.
- vermijd elke vorm van karakterontwikkeling.
- vermijd elke vorm van karakter.
- vermijd elke vorm van world building, storytelling, achtergrond, uitleg, logica of consistentie.
- strik Samuel L Jackson, die kennelijk in geldnood zit.
- maak het slechter.
- maak het slechter.
- slechter.
- SLECHTER!
Nou ja, en dan krijg je dus waarschijnlijk zoiets als Afterburn. En begrijp me goed, ik kan enorm genieten van een goede pulpfilm, maar zelfs binnen die context was dit echt slecht. Ik ben halverwege weggelopen omdat ik me ineens herinnerde dat ik betere dingen te doen had met mijn leven.
Toch een 2 omdat het altijd erger kan; zo doen bijvoorbeeld zowel Jason Statham als Gerard Butler niet mee.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
The Hypnosis (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 98 min | MPAA: N/A Hypnosen is een Zweedse dramedy uit 2023. Een koppel heeft een app ontwikkeld (niet overtuigend, want ze laten er niks van zien en ze zeggen niet wat de app dan precies zou moeten doen) en probeert daar met een pitch kapitaal voor te vinden. De man is nogal een streber en de vrouw is nogal volgzaam. De laatste gaat naar een hypnotherapist om van haar rookverslaving af te geraken. De film zit vol met behoorlijk awkward schurende momenten en dat is ook de kracht van de film. Het is soms hilarisch en soms nogal WTF. Ook zet Herbert Nordrum (bekend van o.a. The Worst Person in the World) overtuigend de ietwat sullige man goed neer. De rest van de film is alleen wat te eendimensionaal en simpel van opzet. Het gedrag van de meeste personages is wel redelijk realistisch, maar wat Vera doet is zo verwarrend en onlogisch dat je je afvraagt "waarom dan?". Ook is onduidelijk wat nu de rol van die hypnotherapie was. Wellicht expres in het midden gelaten, maar ik vond het maar onzin. In een film als Toni Erdmann zit ook zo'n idioot gedrag, maar daar is het overtuigend neergezet en op een vreemde manier toch soort van logisch. Ik geloof dat in de film Sick of Myself het ook wat onlogisch was, maar die moet ik toch opnieuw kijken om goed te kunnen vergelijken met deze film. In ieder geval vond ik de maatschappijkritiek daar scherper dan hier en had deze daarom ook een hogere waardering van mij. | |
Ninjas Down the Street (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Family | Runtime: 92 min | MPAA: N/A Plot: De Piraten van Hiernaast voelen zich helemaal thuis in Zandwijk, maar de sfeer bekoelt als er ninja’s in de straat komen wonen. Piraten en ninja’s zijn immers gezworen vijanden. Terwijl Piratenkapitein Hector Donderbus uit alle macht probeert om van zijn nieuwe buren af te komen, worden zijn zoon Billy en ninjadochter Yuka juist vrienden. De piraten dagen de ninja’s uit om de ultieme strijd aan te gaan tijdens de jaarlijkse zeskamp in het dorp. Wie zal de wedstrijd winnen? Ninja’s zijn natuurlijk sneller en leniger, maar piraten zijn de beste valsspelers van de zeven zeeën… Oordeel: Waar "De piraten van hiernaast" de nodige charme had is dit min of meer een standaard "deel 2". Minder leuk, minder grappig en minder origineel. De film viel duidelijk minder in de smaak dan het origineel. Prima voor een druilerige middag maar zeker geen hoogvlieger. Laat deel 3 maar zitten. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13 Ik weet niet wat ik van deze film moet vinden, was wel een teleurstelling. Voor mij was het een verzameling karikaturen, gedragen door een simpel verhaal. Lex Luthor zou erg goed zijn, maar hij had toch amper inhoud in deze film? Was simpelweg een random angry rich white guy | |
[ Voor 13% gewijzigd door mister_S op 23-08-2025 19:48 ]
Jurassic World: Rebirth (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Deze film heeft niet zoveel meer te maken met de originele Jurassic Park films. In deze film hebben de dino’s zich teruggetrokken tot rond de evenaar, omdat het voor hun daar het beste vertoeven is. De film begint met een lab waar ze niet alleen de dino’s grootbrengen, maar er ook mee ‘experimenteren’. Daarna springen we vooruit en besluit een groep wetenschappers dat ze met dinobloed het ultime hart medicijn willen maken. Heel toevallig moeten ze alleen bloed hebben van de grootste dino’s; zee, land en lucht. Dus op naar de evenaar. Natuurlijk gaat het niet allemaal van een leien dakje en lopen ze ook een dino experiment tegen het lijf. Het is een prima film. Leuk (niet echt diepgaand) verhaal met veel avontuurlijke shots. Ik heb me wel vermaakt. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Het is al eerder gezegd in dit topic. Deze film is te lang. Ik vind de MI films meestal wel vermakelijk; beetje actie, humor en stunts. Helaas loopt het hier helemaal vast. Voor de laatste film willen ze groot uitpakken en daar gaat het mis. Die Entity is niet bepaald een leuke tegenstander en Gabriel is vooral irritant in plaats van een dreiging. Het is allemaal te ingewikkeld met teveel exposure,. Allemaal verwijzingen naar de eerdere films die me echt niet boeien. Scenes duren te lang (bijvoorbeeld die onderzeeer). Weinig humor en op het einde weer het eindeloze cliche met een timer waarbij Ethan natuurlijk in de laatste seconde de wereld red. Ze willen teveel in deze film en in plaats van een leuke actiefilm is het een hele hoop geploeter om er doorheen te komen. Jammer. Nou ja, niets eindigt tegenwoordig dus er zal wel weer een reboot komen, hopelijk leuker dan dit. | |
Sinners (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: 137 min | MPAA: R Top muziek en sfeer! Het verhaal en de horror twist konden me toch minder bekoren. Ik had weinig binding met de hoofdpersonen. Al met al prima vermaak maar meer dan een 7 niet waard voor mij. | |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Ik zag deze film nu pas, 2 maanden nadat ie uit kwam. Wat observaties… als F1 fan: - Het camera werk en de special effects tijdens races zijn top, maar wordt het een beetje van hetzelfde in elke race. Camera richting de achter kant en camera hoog op de airbox. - Kwalificatie runs heb ik niet gezien in de film en juist leuk omdat veel races een optocht zijn omdat je niet kan inhalen. Geen idee waarom ze dat hebben weg gelaten… - Had eigenlijk Zandvoort en Oostenrijk wel verwacht vanwege het publiek. - Ik vond beetje een afgezwakte Drive to Survive. Weinig drama, de zoete stem van Martin Brundle en veel van hetzelfde. - De crashes van Grosjean (brand) en Zhao op Silverstone dacht ik, waar Russell uit de auto stapte waren duidelijk inspriraties. Ik geeft het een zeven, maar had wat mij betreft wat ruwer gemogen. | |
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
The Bad Guys 2 (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 104 min | MPAA: PG Ik zag recent het eerste deel. Dit is een direct vervolg. Het speelt zich af in een wereld waar dieren gewoon onderdeel van de maatschappij. De studio is Dreamworks, die bv ook Shrek, How to train your dragon, Kungfu Panda maken. The Bad Guys zijn een stel dieren die onder leiding van een wolf experts zijn in “heists”. Er is de wolf, een nijlpaard, slang, spin (IT expert) en een alien. Dan is er nog een gestoorde politie comissaris die achter ze aanzit en de gouverneur (vos). Het is allemaal erg leuk en vermakelijk. Het vervolg is zeker net zo goed als deel een. Kleine spoiler… de lancering van de raket op het eind is echt het hoogtepunt, ook het deel in de ruimte. Zeker geschikt voor alle leeftijden. | |
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Cloud Atlas (2012) | ![]() |
Tweakers: 2 | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 172 min | MPAA: R | |
Deze film kwamen mijn vrouw en ik gisteravond tegen op Prime en hij bleek beter dan verwacht.
Sowieso ben ik een Tom Hanks liefhebber en andere namen als o.a. Susan Sarandon, Hugh Grant en Halle Berry zijn ook niet mis imho.
Een speciale vermelding voor Hugo Weaving wat mij betreft, dat was de acteur die ik maar niet kon plaatsen die me deed denken aan Agent Smith uit The Matrix 2 en 3.
Erg leuk om Tom Hanks te zien als een bijna nare man en Grant als net zoiets maar dan veel erger zelfs.
De film is erg lang, 172 minuten, bijna drie uur dus.
Het verhaal (een verfilming van het boek van David Mitchell) is complex imho:
zes verhaallijnen in verschillende tijden maar die allemaal met elkaar te maken blijken te hebben.
Het meest tot mijn verbeelding sprak 1 van de verhaallijnen in de toekomst, in 2144 in een grote stad waarbij de scenes op straat me heel erg deden denken aan SF films en boeken waarin verschillende zaken overeenkomen qua uiterlijk en sfeer.
Ook verhaallijnen in o.a. de jaren zeventig en de jaren veertig zijn mooi qua uiterlijk en sfeer.
Een lange zit, maar wel de moeite waard wat mij betreft.
En aan het einde van de film begreep ik nog steeds minder van het verhaal dan ik wilde maar soit.
Alles wordt tegenwoordig herkauwt en gereboot en dat zal hier ook wel gebeuren. Dit was ook de eerste film waar ik zoiets had van: Tom Cruise begint nu wel oud te worden, hoewel het wel knap is dat hij nog steeds zelf zijn stunts doet.sig69 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 00:36:
@Destiny Het "hier komt een reboot aan" gevoel had ik ook heel erg ja.
Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring (2003) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 103 min | MPAA: R Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring is een nogal hoog gewaardeerde (Zuid-)Koreaanse film uit 2003. De film volgt een boeddhistische monnik leerling gedurende een aantal levensfasen en ditto jaargetijden. Het doet me denken aan de Georgische film Corn Island uit 2014. Nu is deze later gemaakt, dus eigenlijk moet ik die vergelijking omdraaien, maar dit is nu eenmaal de volgorde waarin ik ze gezien heb. Ik vond Corn Island wel iets beter. Mooiere beelden (al kan dat komen omdat ik van Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring alleen een DVD heb), maar het verhaal vond ik ook gewoon net wat beter. In beide gevallen is het verhaal wat vaag en niet heel bijzonder. Op zich lekker rustige film, maar toch niet helemaal mijn ding. Iets te zweverig. | |
Het is hier niet de HK.
[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 29-08-2025 11:14 ]
Mist waarschijnlijk "ervan" in de titel, maar ik ben geen taal expert (scoorde altijd dikke onvoldoendes).
Stoker (2013) | ![]() |
Tweakers: 5 | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R Ik heb Stoker al een paar dagen geleden gezien, maar ik schrijf er nu pas iets over omdat ik er nog eens over moest nadenken. Vooral om te zien of die nog zou zakken in score of niet. Meestal is dat een goed teken, dan blijft de film je bezig houden en is hij dus goed. Maar dat zou ik in dit geval niet per se durven zeggen. Let wel, ik heb geen slechte film gezien, maar ook niet super. We zien een familie die héél in het begin van de film hun vader verliest. Dit is uiteraard erg voor de moeder maar nog erger voor de dochter want die waren zéér close. Bij de begrafenis komt ineens de broer van de vader op de proppen. In het begin hebben we als publiek geen idee waarom dat de dochter hem niet kent, dat wordt véél later pas duidelijk. Er zit wat mysterie in de film en ook wat thriller in de film, maar het meeste is toch drama. Het deed me verder weing. Nog iets vreemds dat het vermelden waard is; de aftiteling loop van onder naar boven op het scherm, dat is de eerste keer dat ik dat gezien heb, maar of dat nu iets toevoegd weet ik niet. | |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Ik zie de laatste paar dagen ineens veel recensies opduiken van deze film, terwijl ie toch al geruime tijd in de bios draait - misschien draait ie zelfs al niet meer? Hoe dan ook, ik heb hem ook gezien en dacht laat ik er alsnog iets over zeggen. En omdat ik, ter voorbereiding op The Final Reckoning, ook het voorafgaande deel had gekeken, en daarna ook de delen 3 t/m 6,5, maak ik er maar direct een serie-recensie van voor de gehele reeks Mission Impossible. Want dat is mijn voornaamste take van de gehele reeks: als je ze te snel achter elkaar kijkt dan vloeit het eigenlijk samen tot één grote blur van Tom Cruise die steeds heel hard door slecht verlichte, oude Europese straatjes rent, inwisselbare jongedames die wel of niet proberen Tom Cruise om het leven te brengen, veel maskers en vermommingen, Tom Cruise die steeds spectaculairdere stunts moet uithalen, aftellende timers die in de allerlaatste seconde worden stopgezet, en dat allemaal omdat Tom Cruise op zoek is naar een bom, of een code, of een code voor een bom, of zoiets. Je zou kunnen zeggen, en met recht, dat The Final Reckoning de apotheose is, het donderende slotakkoord van een filmreeks die zich uitstrekt over decennia, die alle voorgaande films samenbrengt en daar nog een flinke schep bovenop doet, vooral qua stunts. De scene in de Russische onderzeeër vond ik oprecht spannend, zelfs beide keren dat ik de film zag. De scene met de vliegtuigjes was ook bijzonder goed gedaan. Qua stunts zit het, in deze film en in de gehele reeks, meer dan goed. Maar... je zou ook kunnen zeggen, en met evenveel recht, dat de film, en de hele reeks ook eigenlijk niet veel méér omvat dan een excuus voor die stunts. Verhaal? Tsja. Karakterontwikkeling? Mwoah. Ben je als kijker committed, geboeid? Ach. De voor de hand liggende vergelijking, qua filmreeks, is James Bond. En waar die reeks zich in de laatste jaren (de Daniel Craig-era) enorm heeft ontwikkeld naar een volwassen reeks, met diepgang, is Mission Impossible eigenlijk altijd puberaal gebleven. En is dat erg? Welnee. Het zijn vermakelijke films, goed gemaakt, met vaart gefilmd, het dendert lekker door, het verhaal doet er niet echt toe en de stunts zijn vaak letterlijk adembenemend spannend. Je moet ze alleen niet allemaal achter elkaar kijken. | |
Zijn wel met films die dat doen. Se7en?
Dat komt omdat hij te koop is op digitale platformen zoals Amazonmigchiell schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:50:Genereer je eigen UBB code review
Mission: Impossible - The Final Reckoning (2025) [Afbeelding: Mission: Impossible - The Final Reckoning (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Ik zie de laatste paar dagen ineens veel recensies opduiken van deze film, terwijl ie toch al geruime tijd in de bios draait - misschien draait ie zelfs al niet meer? Hoe dan ook, ik heb hem ook gezien en dacht laat ik er alsnog iets over zeggen.
En omdat ik, ter voorbereiding op The Final Reckoning, ook het voorafgaande deel had gekeken, en daarna ook de delen 3 t/m 6,5, maak ik er maar direct een serie-recensie van voor de gehele reeks Mission Impossible.
Want dat is mijn voornaamste take van de gehele reeks: als je ze te snel achter elkaar kijkt dan vloeit het eigenlijk samen tot één grote blur van Tom Cruise die steeds heel hard door slecht verlichte, oude Europese straatjes rent, inwisselbare jongedames die wel of niet proberen Tom Cruise om het leven te brengen, veel maskers en vermommingen, Tom Cruise die steeds spectaculairdere stunts moet uithalen, aftellende timers die in de allerlaatste seconde worden stopgezet, en dat allemaal omdat Tom Cruise op zoek is naar een bom, of een code, of een code voor een bom, of zoiets.
Je zou kunnen zeggen, en met recht, dat The Final Reckoning de apotheose is, het donderende slotakkoord van een filmreeks die zich uitstrekt over decennia, die alle voorgaande films samenbrengt en daar nog een flinke schep bovenop doet, vooral qua stunts. De scene in de Russische onderzeeër vond ik oprecht spannend, zelfs beide keren dat ik de film zag. De scene met de vliegtuigjes was ook bijzonder goed gedaan. Qua stunts zit het, in deze film en in de gehele reeks, meer dan goed.
Maar... je zou ook kunnen zeggen, en met evenveel recht, dat de film, en de hele reeks ook eigenlijk niet veel méér omvat dan een excuus voor die stunts. Verhaal? Tsja. Karakterontwikkeling? Mwoah. Ben je als kijker committed, geboeid? Ach.
De voor de hand liggende vergelijking, qua filmreeks, is James Bond. En waar die reeks zich in de laatste jaren (de Daniel Craig-era) enorm heeft ontwikkeld naar een volwassen reeks, met diepgang, is Mission Impossible eigenlijk altijd puberaal gebleven.
En is dat erg? Welnee. Het zijn vermakelijke films, goed gemaakt, met vaart gefilmd, het dendert lekker door, het verhaal doet er niet echt toe en de stunts zijn vaak letterlijk adembenemend spannend. Je moet ze alleen niet allemaal achter elkaar kijken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Vreemd, ik heb se7en gezien maar kon me dat niet herinneren, anyway, dan is het nog minder speciaal als ik al dacht.josh-hill schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:15:
@X-DraGoN Je bedoelt dat de end credits van boven naar onderen lopen bij Stoker.
Zijn wel met films die dat doen. Se7en?
Je hebt wel gelijk dat het bijna niet wordt toegepast hoor.X-DraGoN schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:24:
[...]
Vreemd, ik heb se7en gezien maar kon me dat niet herinneren, anyway, dan is het nog minder speciaal als ik al dacht.
Ja nadat ik mn reactie had geplaatst bedacht ik me, hij is vast sinds vorige week te streamenG_Dragon schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:19:
[...]
Dat komt omdat hij te koop is op digitale platformen zoals Amazon
Haha geeft niet, je moet er dan nog wel voor betalen als je hem wil zien. Maar het zorgt er ook voor dat films via de niet legale manieren beschikbaar worden dus denk dat er daardoor ook een toename is.migchiell schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:32:
[...]
Ja nadat ik mn reactie had geplaatst bedacht ik me, hij is vast sinds vorige week te streamen
Retablo (2017) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama | Runtime: 95 min | MPAA: N/A Retablo is een Peruaans drama uit 2017. Een man staat in de omgeving bekend als een uitstekende retablo bouwer. Retablos zijn sierlijke altaarstukken met poppetjes die bijvoorbeeld de familie voorstellen. Wikipedia: Peruvian retablo De man leert zijn zoon de fijne kneepjes van het vak en samen gaan ze vaak op pad om de retablos naar degenen die ze besteld hebben te brengen. De film is met aandacht geschoten. Prachtige composities en framing met vooral oog voor de natuurlijke lichtinval. De vader en zoon worden ook overtuigend neergezet, maar ik vond de moeder wat minder (die actrice heb ik overigens al in een paar andere films gezien) en als er echt veel mensen in beeld zijn, vond ik het gedrag allemaal wat ongeloofwaardig. En dat is best jammer, want als er maar een paar personen in beeld zijn, is het allemaal levensecht. Verder zie je dat de bevolking veel waarde hecht aan traditie, maar dat ze niet alleen in dat opzicht wat in het verleden leven, ze houden er ook nogal middeleeuwse praktijken op na door voor eigen rechter te spelen. Dit heeft niet alleen gevolgen voor de zogenaamde koeiendief. Mooie film, waarbij vooral het stille spel van de acteur die de zoon speelt bijzonder goed is. Ook de rest van de film leunt nogal op het stilletjes observeren. Wel wat jammer dat dus niet alle scenes/acteurs overtuigend overkomen. | |
Chatgpt samenvatting:
K-Pop: Demon Hunters is een Netflix animatiefilm over een K-pop-meidengroep op de top van hun populariteit, die in het geheim een dubbel leven leidt als demonjagers. Terwijl ze hun spectaculaire optredens, oude vriendschappen en onopgeloste rivaliteiten in balans proberen te houden, moeten de idolen hun verborgen krachten inzetten om de mensheid te beschermen tegen oeroude kwade machten. Het verhaal combineert actie, muziek en humor en benadrukt thema’s als zusterband, identiteit en het bestrijden van zowel innerlijke als letterlijke demonen.
De film is gemaakt door een Canadees-Koreaanse regisseur, en is origineel in het Engels.
Maar er is enorm veel aandacht gegeven aan alle aspecten van Zuid Koreaans leven (tot aan typische metro-tegeltjes en correcte uitspraak van Koreaanse zaken toe) en de hele K-pop-scene.
Hoewel een redelijk typische met zorg gemaakte animatiefilm en een redelijk standaard verhaal/plot is de uitvoering zeer vloeiend, vlot, leuke humor op de juiste momenten en prima eigen flair/draai aan de uitvoering.
Waar Pixar en Dreamworks qua stijl erg herkenbaar zijn en een tikkeltje... tsja, standaard begint te worden, is dit een erg leuke verfrissing.
De frisheid van Toy Story 1 meets Frozen plot en catchyness in een koreaans / niet-standaard-westers jasje
Ik geef hem een 9/10
Hoge entertainmentwaarde om een avondje te kijken, en als je wat dingen inleest of al korea/k-pop fan bent ook een redelijke re-watch waarde schijnbaar.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Master and Commander: The Far Side of the World (2003) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 138 min | MPAA: PG-13 Een van mijn favoriete films is nu eindelijk beschikbaar op 4K UHD, met Dolby Vision beeld en Dolby Atmos geluid! Inmiddels al de derde keer dat ik deze film gekocht heb, na hem eerst op DVD, daarna op blu-ray gehad te hebben, en nu dus op 4K blu-ray. En als je dit een mooie film vindt dan is dit echt een must-have release, in mijn mening. Voor wie de film nog niet kent een synopsis: Het is 1805, Engeland is in oorlog met het Frankrijk van Napoleon. Het Engelse oorlogsschip van Jack Aubrey (Russel Crowe) heeft de opdracht te jagen op een Frans oorlogsschip, dat alleen in alle technische opzichten het superieure schip is: groter, sneller, moderner, meer en zwaardere kanonnen, steviger gebouwd, en met een kapitein die daar ook goed gebruik van maakt. Kapitein Aubrey moet dus het gezegde volgen: wie niet sterk is moet slim zijn. De film is, in mijn leken kennis, ontzettend waarheidsgetrouw gefilmd. Je ziet het harde leven op zee op de oorlogs zeilschepen van die tijd. De spanning en actie van de strijd met een ander schip, de nasleep met de doden en gewonden, de verschillende weersomstandigheiden van zware storm tot windstilte en verzengende hitte, de bijgelovigheid die heerste en wat voor gevolgen dat had voor de bemanningsleden onderling. Prachtig gefilmd, overtuigend geacteerd, geweldig positioneel audio met alle geluiden die op het schip voor en achter, onder en boven je gebeuren. En op 4K UDH met Dolby Vision ziet het er ook prachtig gedetailleerd uit op mijn OLED TV. Puur genieten dus! Van mij een dikke 9 voor deze topfilm. 🙂 | |
De onderzeeër scene vond ik juist een geweldige. De rest was vrij saai, met in het bijzonder de scene met de hut ergens op antartica. Veel te veel exposition kots gedurende de hele film.Destiny schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:07:Genereer je eigen UBB code review
Mission: Impossible - The Final Reckoning (2025) [Afbeelding: Mission: Impossible - The Final Reckoning (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 169 min | MPAA: PG-13 Het is al eerder gezegd in dit topic. Deze film is te lang. Ik vind de MI films meestal wel vermakelijk; beetje actie, humor en stunts. Helaas loopt het hier helemaal vast. Voor de laatste film willen ze groot uitpakken en daar gaat het mis. Die Entity is niet bepaald een leuke tegenstander en Gabriel is vooral irritant in plaats van een dreiging. Het is allemaal te ingewikkeld met teveel exposure,. Allemaal verwijzingen naar de eerdere films die me echt niet boeien. Scenes duren te lang (bijvoorbeeld die onderzeeer). Weinig humor en op het einde weer het eindeloze cliche met een timer waarbij Ethan natuurlijk in de laatste seconde de wereld red. Ze willen teveel in deze film en in plaats van een leuke actiefilm is het een hele hoop geploeter om er doorheen te komen. Jammer. Nou ja, niets eindigt tegenwoordig dus er zal wel weer een reboot komen, hopelijk leuker dan dit.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Ik heb hem afgelopen weekend gezien, maar ik vond het, in vergelijking met days en weeks, echt maar een krappe voldoende. Er zijn zoveel paden die niet bewandeld zijn in de film en de route die gevolgd wordt is zo ontzettend voorspelbaar, het is haast pijnlijk. De verrassingen onderweg (eigenlijk pas in de 2de helft van de film), daar wordt eigenlijk niets mee gedaan. Het is totaal niet diepgaand, karakters ontwikkelen zich nauwelijks en het is eigenlijk meer een ordinaire hack and slash film uit de jaren '80. Prima met een flesje bier en een zak chips, maar ik had meer verwacht. Ik wil verder niets spoilen, maar mijn verwachtingen waren, zeker na 28 weeks later, hooggespannen en geen enkel moment heb ik het gevoel gehad dat het mijn verwachtingen ook maar in de minste mate waar maakte. En dat zeg ik als grote Boyle-fan.jellybrah schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:25:Genereer je eigen UBB code review
28 Years Later (2025) [Afbeelding: 28 Years Later (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Misschien wel de meest geweldige zombie (of ja rage virus) film die er is. Prachtige setting met meerdere verhalen in één (coming-of-age, drama, survival en pure horror). Ik ga deze nog wel een keer (of 2!) in de bios zien! Verassend sentimenteel ook.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 F1 the Movie is een heerlijk vermakelijke racefilm met toffe actie en spectaculaire beelden op het circuit. Als F1-fanaat merk je gelijk dat het allemaal niet heel realistisch is, maar zie je de film als pure Hollywood-entertainment en hij kijkt lekker weg. Vooral de racescènes springen eruit. De film brengt de snelheid overtuigend in beeld en gebruikt edits van echte F1-racebeelden voor extra authenticiteit. Ze hebben meegereden achter de echte rijders aan en sommige shots meegedraaid tijdens het 2023 en 24 seizoen. Kortom, F1 the Movie is een van de betere racefilms qua spektakel.. zolang je het realisme niet al te serieus neemt. | |
Insomnia (1997) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: Not Rated Insomnia is een Noors-Zweedse detective film met o.a. Stellan Skarsgård uit 1997. De film deed me denken aan het latere Beyond Sleep (2016) wat weer gebaseerd is op de roman Nooit Meer Slapen (1966) van Willem Frederik Hermans. Twee Zweedse detectives (Jonas en Erik) gaan naar een Noord-Noorse stad om daar een moord op te lossen. Jonas lijkt in een soort droomwereld te leven door zijn gebrek aan slaap o.a. door de middernachtzon. Deze dromerige sfeer waarin niet altijd helemaal duidelijk is wat nu echt is of niet, maakt het wel een interessante film. Bovendien heeft Jonas een beetje een aparte manier van werken. In de good cop bad cop interviews, is hij duidelijk de bad cop. Hij wil altijd vol gas vooruit. Ook met zijn auto. En hij is nogal rechtdoorzee. Zeg maar gewoon: lomp. De film is (dus) meer dan een kat-en-muis spel tussen de detectives en de moordenaar. Ook is er geen duidelijke good vs evil. Het is allemaal een beetje een grijs gebied. En dat is ook wel een sterk punt van de film. Toch zijn er ook wel genoeg minpunten. Het gedrag van deze en gene is niet altijd even realistisch, zullen we maar zeggen. Maar ja, dat past wellicht bij deze staat van insomnia. Ook is het plot niet echt geloofwaardig. Deze en andere minpunten halen het wat naar beneden, en haalt deze het wat mij betreft niet bij Beyond Sleep. Nolan's remake overigens nooit gezien. | |
Master and Commander: The Far Side of the World (2003) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 138 min | MPAA: PG-13 Ben geen fan van avonturenfilms, maar zoals o.a. door @Haay aangegeven, is deze film wel wat realistischer dan andere films in het genre. De dynamiek aan boord van een oorlogsschip begin 19e eeuw, wordt goed weergegeven. Ook is het verhaal wel interessant, met soms wel wat geforceerde scenes, waar later weer naar wordt gerefereerd, maar nergens echt onlogisch of irritant opdringerig. Hoewel het kat-en-muis spel tussen jager en prooi (of jager en jager) zeker een onderdeel is van het verhaal, met grappige tactische zetten, is de meat van de story toch meer de persoonlijke verhalen van verschillende mensen aan boord. En dat heel evenwichtig met genoeg humor en drama. En dat maakt dit een uitstekende film. | |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Een leuke race film om te volgen, alleen is het verhaal buiten de races wel wat saai. De gebruikelijke politieke spelletjes, veteraan vs rookie clash. Maar wanneer de races beginnen vergeet je dat en krijg je goede shots voorgeschoteld met spannende momenten. Ook al kunnen deze wel wat over de top zijn. En Max & Lewis hebben hun zakgeld ook weer verdiend door even hun gezicht te laten zien. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Is het in Nederland ook populair onder de kinderen? Hier in Singapore zingen bijna alle kinderen de liedjes.DropjesLover schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:46:
K-pop Demon Hunters
Chatgpt samenvatting:
K-Pop: Demon Hunters is een Netflix animatiefilm over een K-pop-meidengroep op de top van hun populariteit, die in het geheim een dubbel leven leidt als demonjagers. Terwijl ze hun spectaculaire optredens, oude vriendschappen en onopgeloste rivaliteiten in balans proberen te houden, moeten de idolen hun verborgen krachten inzetten om de mensheid te beschermen tegen oeroude kwade machten. Het verhaal combineert actie, muziek en humor en benadrukt thema’s als zusterband, identiteit en het bestrijden van zowel innerlijke als letterlijke demonen.
De film is gemaakt door een Canadees-Koreaanse regisseur, en is origineel in het Engels.
Maar er is enorm veel aandacht gegeven aan alle aspecten van Zuid Koreaans leven (tot aan typische metro-tegeltjes en correcte uitspraak van Koreaanse zaken toe) en de hele K-pop-scene.
Hoewel een redelijk typische met zorg gemaakte animatiefilm en een redelijk standaard verhaal/plot is de uitvoering zeer vloeiend, vlot, leuke humor op de juiste momenten en prima eigen flair/draai aan de uitvoering.
Waar Pixar en Dreamworks qua stijl erg herkenbaar zijn en een tikkeltje... tsja, standaard begint te worden, is dit een erg leuke verfrissing.
De frisheid van Toy Story 1 meets Frozen plot en catchyness in een koreaans / niet-standaard-westers jasje
Ik geef hem een 9/10
Hoge entertainmentwaarde om een avondje te kijken, en als je wat dingen inleest of al korea/k-pop fan bent ook een redelijke re-watch waarde schijnbaar.
Ik hoor er niks over in mijn omgeving, maar daar zijn de kinderen max 8 jaar oud.alienfruit schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 06:36:
[...]
Is het in Nederland ook populair onder de kinderen? Hier in Singapore zingen bijna alle kinderen de liedjes.
Nog net wat te jong om de extreme fandom te snappen en men is toch wat terughoudend met vechtscenes (in mijn omgeving dus).
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Payback (1999) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 100 min | MPAA: R Harde misdaadfilm met Mel Gibson als 'Porter', een geharde crimineel die bedrogen is door zijn ex-vrouw (Deborah Kara Unger) en partner-in-crime (Gregg Henry), en voor dood achtergelaten. Nu is hij terug en eist alsnog zijn deel van de buit op, waarbij hij grof geweld niet schuwt. Hij trekt hiermee de aandacht van zowel corrupte agenten (Bill Duke en Jack Conley) als het misdaadsyndicaat waar zijn ex-partner lid van is. Payback is gebaseerd op het boek The Hunter van Donald E. Westlake en geregisseerd door Brian Helgeland. Hij werd door de filmstudio ontslagen toen een vroege edit van de film niet goed werd ontvangen en naar het schijnt heeft Gibson (of één van de crewleden) toen zelf de regie op zich genomen om de film wat publieksvriendelijker te maken. Zo is er een voice-over toegevoegd, meer humor, een heuse eindbaas in de vorm van Kris Kristofferson en kent de film een heel ander einde dan die Helgeland voor ogen had. Je kunt goed merken dat er een tonal shift tegen het einde van de film zit als je zowel de Gibson Cut en Helgeland Cut hebt gezien. De laatste is meer in lijn met het boek, terwijl die van Gibson behoorlijk afwijkt. Ik prefereer zelf de Helgeland (Director's) Cut, omdat Gibson hier gewoon een enorme asshole speelt en geen likable loser. Beide versies hebben hun plus- en minpunten, maar zijn uiteindelijk erg vermakelijk. | |
Scarface (1983) | ![]() |
Tweakers: 8.3 | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 170 min | MPAA: R Voor velen een cult classic maar ik vond er weinig aan helaas. Al Pacino is hier de grootste boosdoener wat mij betreft.. Al pacino speelt gewoon een complete "unlikable" psychopaat met één karaktertrekje: zorgen dat mensen hem haten. En toch overal binnen kunnen komen.. jaja. Dat maakt voor mij de film vrij ondraaglijk. Ook snap ik niet wat Michelle Pfeifer hier deed, ook constant dezelfde blik in der ogen en ze is volledig één-dimensionaal geschreven (een junkie die van de ene rijke kerel naar de andere gaat). Veel vreemde muziek, rare langdradig gefilmde scenes en een paar echte miscasts naar mijn mening (Frank Lopez). Volgens mij konden de acteurs voor Frank Lopez en Bernstein beter omwisselen Er zijn ook pluspunten, ik vind de sets en bijbehorende aankleding geweldig. Veel locaties komen langs en toch ook nog wel vette karakters (Sosa & Manny bijvoorbeeld). Ook het familiedrama vond ik wel veel toevoegen, arme arme Gina. Al met al irriteerde ik mij verschrikkelijk aan Al Pacino zijn onleuke karakter en vrij niet-geloofwaardige run naar de top. | |
Oehh, dit wist ik niet. Goed om te horen dat ie nu in UHD beschikbaar is. Ook een van mijn favoriete films! Nog steeds jammer dat er nooit een vervolg is gekomen: te duur voor wat het opleverde geloof ik.Haay schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:02:Genereer je eigen UBB code review
Master and Commander: The Far Side of the World (2003) [Afbeelding: Master and Commander: The Far Side of the World (2003)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 138 min | MPAA: PG-13 Een van mijn favoriete films is nu eindelijk beschikbaar op 4K UHD, met Dolby Vision beeld en Dolby Atmos geluid! Inmiddels al de derde keer dat ik deze film gekocht heb, na hem eerst op DVD, daarna op blu-ray gehad te hebben, en nu dus op 4K blu-ray. En als je dit een mooie film vindt dan is dit echt een must-have release, in mijn mening.
Voor wie de film nog niet kent een synopsis: Het is 1805, Engeland is in oorlog met het Frankrijk van Napoleon. Het Engelse oorlogsschip van Jack Aubrey (Russel Crowe) heeft de opdracht te jagen op een Frans oorlogsschip, dat alleen in alle technische opzichten het superieure schip is: groter, sneller, moderner, meer en zwaardere kanonnen, steviger gebouwd, en met een kapitein die daar ook goed gebruik van maakt. Kapitein Aubrey moet dus het gezegde volgen: wie niet sterk is moet slim zijn.
De film is, in mijn leken kennis, ontzettend waarheidsgetrouw gefilmd. Je ziet het harde leven op zee op de oorlogs zeilschepen van die tijd. De spanning en actie van de strijd met een ander schip, de nasleep met de doden en gewonden, de verschillende weersomstandigheiden van zware storm tot windstilte en verzengende hitte, de bijgelovigheid die heerste en wat voor gevolgen dat had voor de bemanningsleden onderling. Prachtig gefilmd, overtuigend geacteerd, geweldig positioneel audio met alle geluiden die op het schip voor en achter, onder en boven je gebeuren. En op 4K UDH met Dolby Vision ziet het er ook prachtig gedetailleerd uit op mijn OLED TV. Puur genieten dus! Van mij een dikke 9 voor deze topfilm. 🙂[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Om nog maar te zwijgen over een vreselijk overacterende Pacino.josh-hill schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:55:
@jellybrah ik had eigenlijk precies hetzelfde bij Scarface. Het bloedbad op het einde is op zich wel apart, maar ik vond het maar een lange vervelende film om te kijken.
Vergeet ook de remake van Chris Nolan niet met Al Pacino, Robin Williams en Hillary Swank.josh-hill schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:18:Genereer je eigen UBB code review
Insomnia (1997) [Afbeelding: Insomnia (1997)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: Not Rated Insomnia is een Noors-Zweedse detective film met o.a. Stellan Skarsgård uit 1997.
De film deed me denken aan het latere Beyond Sleep (2016) wat weer gebaseerd is op de roman Nooit Meer Slapen (1966) van Willem Frederik Hermans.
Twee Zweedse detectives (Jonas en Erik) gaan naar een Noord-Noorse stad om daar een moord op te lossen. Jonas lijkt in een soort droomwereld te leven door zijn gebrek aan slaap o.a. door de middernachtzon. Deze dromerige sfeer waarin niet altijd helemaal duidelijk is wat nu echt is of niet, maakt het wel een interessante film. Bovendien heeft Jonas een beetje een aparte manier van werken. In de good cop bad cop interviews, is hij duidelijk de bad cop. Hij wil altijd vol gas vooruit. Ook met zijn auto. En hij is nogal rechtdoorzee. Zeg maar gewoon: lomp.
De film is (dus) meer dan een kat-en-muis spel tussen de detectives en de moordenaar. Ook is er geen duidelijke good vs evil. Het is allemaal een beetje een grijs gebied. En dat is ook wel een sterk punt van de film.
Toch zijn er ook wel genoeg minpunten. Het gedrag van deze en gene is niet altijd even realistisch, zullen we maar zeggen. Maar ja, dat past wellicht bij deze staat van insomnia. Ook is het plot niet echt geloofwaardig. Deze en andere minpunten halen het wat naar beneden, en haalt deze het wat mij betreft niet bij Beyond Sleep.
Nolan's remake overigens nooit gezien.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Maar ik ben niet zo'n fan van remakes kijken. Doe ik eigenlijk nooit.
"When you grow up your heart dies"
Lewis is één van de producers..sjaool schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:36:
Ik heb F1 gekeken maar het kon mij niet boeien. Teveel gericht op het Top Gun publiek. Plus het einde met Lewis? Nah... Maar ik begrijp wel dat ze dit niet aandurfden met een andere coureur. Ik geef de film een 6 voor de op zich mooie beelden tijdens de race. Maar uiteindelijk heb ik Rush maar weer eens aangezet.
Dat weet ik en daarom was die laatste scène ook de gemakkelijkste keuze. Met een andere coureur had heibel gegeven.
"When you grow up your heart dies"
The Graduate (1967) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 106 min | MPAA: PG Een klassieker uit 1967 met in de hoofrollen Dustin Hoffman en Anne Bancroft. In The Graduate keert Benjamin Braddock (Dustin Hoffman), een pas afgestudeerde student, terug naar huis en worstelt met zijn toekomstplannen. Op een feestje ter ere van hem ontmoet hij Mrs Robinson (Anne Bancroft) - de echtgenote van een zakenpartner van zijn vader - en begint uiteindelijk een affaire met haar. De ouders van Benjamin willen graag dat hij de dochter van Mrs. Robinson een keertje op date meeneemt en zo belandt hij in een lastige driehoeksverhouding. De film is uiteraard ook voorzien van de iconische muziek van Simon & Garfunkel als soundtrack De film is veel grappiger dan ik had verwacht. De onvolwassenheid en twijfel van Benjamin speelt Dustin Hoffman echt geweldig. Vooral de laatste scene waarbij de euforie verdwijnt en de realiteit doordringt (wat nu?) is geweldig, maar ook de duikpakscene is memorabel en een mooie metafoor voor Benjamin's situatie op dat moment. Er is op Reddit redelijk wat commentaar op het stalkergedrag van Benjamin en dat kan ik begrijpen, maar dat maakt de film voor mij niet minder. | |
Gonjiam: Haunted Asylum (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 95 min | MPAA: Not Rated Koreaanse found footage horrorfilm over een groepje influencers die 's nachts een verlaten psychiatrische inrichting bezoeken, waar al diverse mensen spoorloos zijn verdwenen. In de hoop flink te kunnen verdienen aan het spookhuis, wordt hun bezoek vastgelegd via een livestream. Als ik de recensies en kriteken online mag geloven dan zou dit één van de engste films ooit moeten zijn. Als doorgewinterde horrorfan krijg ik spontaan jeuk van dat soort kreten, omdat het in de meeste gevallen gewoon niet waar is. Zo ook bij Gonjiam: Haunted Asylum zijn de reacties zwaar overtrokken en hebben deze kijkers kennelijk nog nooit een horrorfilm gezien. Niettemin heb ik me wel vermaakt: Het acteerwerk is vrij overdreven (iets waar Koreanen wel vaker last van hebben in films), maar kan ermee door en de camera zwiept alle kanten op, wat zo'n beetje de standaard is bij een found footage film. Er zitten enkele redelijk effectieve schrikeffecten in, al moet je daar wel geduld hebben. Het eerste uur is de film nl. vrij slaapverwekkend. Gonjiam: Haunted Asylum maakt de lovende kritieken nauwelijks waar en voor de doorgewinterde horrorfan is de film vrij tam en af en toe zelfs een tikkeltje saai. Als films zoals Paranormal Activity en Blair Witch Project je echter in de broek doen plassen van angst, dan is Gonjiam wellicht iets voor jou. | |
The Naked Gun (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 85 min | MPAA: PG-13 Gister met een vriend naar de nieuwe Naked Gun geweest. Beide vonden we de oude films geweldig evenals de Police Squad! en Airplane! Films. Zelfs om The Gendarme of St Tropez films konden wij smakelijk lachen. Deze nieuwe Naked Gun kon ons echter totaal niet boeien. Liam Neeson en Pamela Andersson doen het best goed maar voor de rest liet het ons allemaal koud. Ongeveer 15% is echt grappig waarbij de rest gewoon fout-flauw is (goede omschrijving ook). Een beetje het level van Dumb and Dumber too. Het verhaal was ook echt verschrikkelijk met onnodig veel CGI. De leukste scenes vonden wij degene op het politiebureau, en dat was aan het begin.. een lange zit dus. De paar cameo's vielen ook niet erg op. Wat ons betreft een mager 4tje | |
My Old Ass (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 89 min | MPAA: R Elliott (nieuwkomer Maisy Stella) staat op het punt haar familie en vrienden vaarwel te zeggen en haar small-town roots te verruilen voor de grote stad. Tijdens een mushroom trip komt ze in contact met haar 39-jarige zelf (de altijd amusante Aubrey Plaza) uit de toekomst die haar van ongevraagd advies voorziet. Je raadt het, dit is een coming of age film. Niet mijn favoriete genre maar done well it can be pretty good. De premise is ook leuk; wat zou je jezelf vertellen als je 20 jaar terug in de tijd mocht? Stella is denk ik wel een belofte voor de toekomst, leuke actrice die naturel overkomt en geloofwaardig dit karakter neerzet. Plaza ben ik gaan waarderen door Parks & Recreation te bingen en ik kwam bij deze film omdat ik meer van haar wilde zien. Helaas heeft ze eigenlijk maar zeer beperkte screentime en dat is meteen het grootste manco van deze film. Hij is op zijn boeiendst en amusantst als oude en jonge Elliott met elkaar discussiëren over heden en toekomst maar er is te weinig daarvan en te veel standaard coming-of-age scenes met tieners die uitvinden dat ze elkaar al dan niet leuk vinden. Daar staat tegenover dat het geen lange film is, dat hij goed geacteerd is door een jonge cast, mooi geschoten is in het landelijke deel van Ontario en goede pacing heeft waardoor je je niet verveelt. Degelijk werk van een jonge crew en regisseur van wie we hopelijk nog andere mooie dingen gaan zien. | |
En een van de beste en meest ambigue eindes ever.Asphyxion schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:10:Genereer je eigen UBB code review
The Graduate (1967) [Afbeelding: The Graduate (1967)] Tweakers: 6.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 106 min | MPAA: PG Een klassieker uit 1967 met in de hoofrollen Dustin Hoffman en Anne Bancroft. In The Graduate keert Benjamin Braddock (Dustin Hoffman), een pas afgestudeerde student, terug naar huis en worstelt met zijn toekomstplannen. Op een feestje ter ere van hem ontmoet hij Mrs Robinson (Anne Bancroft) - de echtgenote van een zakenpartner van zijn vader - en begint uiteindelijk een affaire met haar. De ouders van Benjamin willen graag dat hij de dochter van Mrs. Robinson een keertje op date meeneemt en zo belandt hij in een lastige driehoeksverhouding. De film is uiteraard ook voorzien van de iconische muziek van Simon & Garfunkel als soundtrack
De film is veel grappiger dan ik had verwacht. De onvolwassenheid en twijfel van Benjamin speelt Dustin Hoffman echt geweldig. Vooral de laatste scene waarbij de euforie verdwijnt en de realiteit doordringt (wat nu?) is geweldig, maar ook de duikpakscene is memorabel en een mooie metafoor voor Benjamin's situatie op dat moment. Er is op Reddit redelijk wat commentaar op het stalkergedrag van Benjamin en dat kan ik begrijpen, maar dat maakt de film voor mij niet minder.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik vond Rush ook op alle vlakken een superieure film. Zelfs als het om camerawerk en SFX gaat, Rush voelde veel meer 'echt'. Bij F1 had ik het gevoel naar een videogame te kijken.sjaool schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:36:
Ik heb F1 gekeken maar het kon mij niet boeien. Teveel gericht op het Top Gun publiek. Plus het einde met Lewis? Nah... Maar ik begrijp wel dat ze dit niet aandurfden met een andere coureur. Ik geef de film een 6 voor de op zich mooie beelden tijdens de race. Maar uiteindelijk heb ik Rush maar weer eens aangezet.
Ik vind Nolan's film de beter van de twee maar dat is denk ik omdat ik die eerder zag. Ook vond ik het origineel erg 'bleak', terwijl de remake ook al geen picnic is zeg maar. Gaf me geen prettig gevoel om te kijken.josh-hill schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:18:Genereer je eigen UBB code review
Insomnia (1997) [Afbeelding: Insomnia (1997)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: Not Rated Insomnia is een Noors-Zweedse detective film met o.a. Stellan Skarsgård uit 1997.
De film deed me denken aan het latere Beyond Sleep (2016) wat weer gebaseerd is op de roman Nooit Meer Slapen (1966) van Willem Frederik Hermans.
Twee Zweedse detectives (Jonas en Erik) gaan naar een Noord-Noorse stad om daar een moord op te lossen. Jonas lijkt in een soort droomwereld te leven door zijn gebrek aan slaap o.a. door de middernachtzon. Deze dromerige sfeer waarin niet altijd helemaal duidelijk is wat nu echt is of niet, maakt het wel een interessante film. Bovendien heeft Jonas een beetje een aparte manier van werken. In de good cop bad cop interviews, is hij duidelijk de bad cop. Hij wil altijd vol gas vooruit. Ook met zijn auto. En hij is nogal rechtdoorzee. Zeg maar gewoon: lomp.
De film is (dus) meer dan een kat-en-muis spel tussen de detectives en de moordenaar. Ook is er geen duidelijke good vs evil. Het is allemaal een beetje een grijs gebied. En dat is ook wel een sterk punt van de film.
Toch zijn er ook wel genoeg minpunten. Het gedrag van deze en gene is niet altijd even realistisch, zullen we maar zeggen. Maar ja, dat past wellicht bij deze staat van insomnia. Ook is het plot niet echt geloofwaardig. Deze en andere minpunten halen het wat naar beneden, en haalt deze het wat mij betreft niet bij Beyond Sleep.
Nolan's remake overigens nooit gezien.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Overigens denk ik, jouw smaak een beetje kennende, dat de remake niks toevoegt voor je dus ik zou niet zeggen dat je die nu naar de top of the pile moet brengen
[ Voor 44% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-08-2025 10:57 ]
Aubrey is best goed in die film. Jammer dat het verder niet zo'n hele beste film is.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:57:
Die laatste staat op mijn laptop nu dus gaat binnenkort gekeken worden
Ik vermoed ook dat dat voor mij niks gaat toevoegen. Dat het origineel 'bleak' is, vind ik ook alleen maar mooi. Want anders is er denk ik ook helemaal niks aan. Deze hele sfeer is eigenlijk de film. Ik had overigens wel gelezen dat het einde van de Nolan remake beter is.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:51:
[...]
Ik vind Nolan's film de beter van de twee maar dat is denk ik omdat ik die eerder zag. Ook vond ik het origineel erg 'bleak', terwijl de remake ook al geen picnic is zeg maar. Gaf me geen prettig gevoel om te kijken.
Overigens denk ik, jouw smaak een beetje kennende, dat de remake niks toevoegt voor je dus ik zou niet zeggen dat je die nu naar de top of the pile moet brengen
Dit was volgens mij in de periode dat Pacino zelf ook zwaar aan de coke en drank was. Hij heeft een behoorlijk ruige periode gehad in de jaren late jaren '70 en '80. Pas in 1987 echt teruggekomen met Sea of Love. Maar ja, hij speelt Tony Montana, de man die alles wil en alles probeert te grijpen, come what may. Hoe had je dit karakter anders willen spelen? Dit is een voorbeeld van perfecte casting.P-Rock schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:45:
[...]
Om nog maar te zwijgen over een vreselijk overacterende Pacino.
Ik vind Scarface een aparte film, die niet echt weet wat hij wil doen met zijn centrale karakter en ook dik een uur te lang is voor wat er verteld wordt. En toch vind ik het geen saaie film, er gebeurt genoeg en de film heeft een energie die zijn tijd ver vooruit was. Ik vind Pulp Fiction een van de beste films ooit, revolutionair wat mij betreft, maar je kan onmogelijk Pulp Fiction bedenken als je niet op de schouders van Scarface staat.
Revoir Paris (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: N/A Revoir Paris is een Frans drama uit 2022. Het is eigenlijk een soort Memento, als in dat het hoofdpersonage (maar ook andere mensen) haar geheugen probeert terug te krijgen. Ze heeft namelijk een trauma opgelopen en is heel veel kwijt. Gaandeweg vallen de puzzelstukjes in elkaar, maar toch is dat niet de rode draad van de film. Nee, het gaat om wat een traumatische gebeurtenis met je doet, hoe het verbroedert, en hoe het je leven helemaal op zijn kop zet, waardoor je niet zo maar je oude leven weer kunt oppakken. Het spel van Virginie Efira is indrukwekkend. Ze weet met de kleinste gebaren de emotionele toestand van haar personage uit te drukken. Hoewel het plot niet echt verrassingen kent (moet dat dan?), zit het allemaal zeer goed in elkaar. Het is genuanceerd en beslaat alle humanistische aspecten van de verwerking van een traumatische ervaring. De film weet slim om de meer technische zaken heen te dansen die er voor het voorhaal niet toe doen. Geen hoe en waarom, of wat de politie precies deed, wat er met de dader(s) is gebeurd, etc. Ik neigde gaandeweg de film naar een 9, maar richting het einde werd het toch wel wat cliche (imho). Het had wellicht niet veel anders gekund, maar dat heeft voor mij het cijfer wel meer richting een dikke 8 gebracht. Prima drama. | |
Het is een remake he, dus neem het origineel als voorbeeld.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:11:
[...]
Dit was volgens mij in de periode dat Pacino zelf ook zwaar aan de coke en drank was. Hij heeft een behoorlijk ruige periode gehad in de jaren late jaren '70 en '80. Pas in 1987 echt teruggekomen met Sea of Love. Maar ja, hij speelt Tony Montana, de man die alles wil en alles probeert te grijpen, come what may. Hoe had je dit karakter anders willen spelen? Dit is een voorbeeld van perfecte casting.
Ik vind Scarface een aparte film, die niet echt weet wat hij wil doen met zijn centrale karakter en ook dik een uur te lang is voor wat er verteld wordt. En toch vind ik het geen saaie film, er gebeurt genoeg en de film heeft een energie die zijn tijd ver vooruit was. Ik vind Pulp Fiction een van de beste films ooit, revolutionair wat mij betreft, maar je kan onmogelijk Pulp Fiction bedenken als je niet op de schouders van Scarface staat.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.