Grappig, ik vond dat hypernerveuze, met steeds van die cuts van max anderhalve seconde, juist erg meevallen bij deze filmStukfruit schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:56:
Genereer je eigen UBB code review
The Fantastic Four: First Steps (2025) [Afbeelding: The Fantastic Four: First Steps (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Zoveelste poging om de grote vier te rebooten. Op zich wel leuk.
Mijn grootste probleem met deze film is dat de wereld om De Fantastische Vier heen vooral uit NPC's bestaat. De mensen zijn er, maar ze zijn er ook niet. Je ziet ze rennen, maar je ziet ze ook niet. Ze hebben een rol, maar ook niet. Het is fantastisch voer voor bepaalde vijanden.
Ook deze film heeft last van het Superman-effect. Gelukkig niet net zo verschrikkelijk erg. Het is allemaal te volgen. Dus beter. Maar net zoals ik hier. Iedere keer een zin afkap. Is het vervelend om. De scènes en vooral cuts te kunnen. Tellen. En te weinig handen over. Te houden. Want. Boem. Splats. 'Splosion. Mand.
Hoewel een Christopher Nolan dit ook doet (zie Tennet of Interception) is het in dit soort films vervelend omdat er op de achtergrond weinig diepgang te vinden is. Zelfs geen pretentieuze variant. Ja, er is weer een baddie. Ja, er zit een mogelijke verhaallijn achter. Doe er dan ook iets mee.
spoiler:Zo lijkt Galactus een getergd wezen met een lange en pijnlijke historie te zijn. En wat doen ze daar mee? Niets. He-le-maal niets. Nada.
Dat is jammer.
Visueel is het wel netjes. Zeker in IMAX. Tot het moment dat je er even stil bij blijft staan zitten en denkt: verrek, het lijkt wel alsof ik naar bewegende AI-gegenereerde afbeeldingen zit te kijken. Het is allemaal overdreven bijgeschaafd, ondanks het feit dat de grote vijand er maar half digitaal in is geplaatst. Het contrast, de vignettes, de vage kleurzwemen en colorblobs die van her naar der vliegen, het is allemaal weer van zaterdagochtendcartoonniveau en heeft geen basis in realistische materialen. In WandaVision, van dezelfde regisseur, was dit ook een probleem. Om een of andere reden trek ik dat echt slecht. Vroeger bij de cartoons van Telekids trouwens ook al, terwijl het toen nog getekend was ipv "realistisch" en "live action".
TL;DR: coole stijl, weinig verhaal, vooral gemaakt om het volgende deel te promoten. Ik begrijp wel waarom de zalen steeds minder vol zitten. Bij mij was de zaal zo goed als leeg en na een paar weken draait het al niet meer in IMAX en beperkt in de kleinere zalen. Volgens mij zegt zoiets meer dan ik voor elkaar kan krijgen met een korte review.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Verder wel eens met je kritiek.