War of the Worlds (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 3.4 | Genre: Adventure, Drama, Horror | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13 Gepresenteerd door een "additional crew"-lid van Transformers (2007), een VFX-werknemer die additional was tijdens de productie van Minority Report (2002) en een regisseur die overkomt alsof hij pas 18 is maar vreemd genoeg al sinds 2001 "films" maakt komt het volgende. Wat is erger: een ijsblokje zien verdampen achter Teams of de wereld zien verbranden door techno-aliens die onze data komen opzuigen? Het uitgangspunt achter deze film: ja. Voorafgegaan door een omschrijving als "grounded sci-fi film in the vein of District 9" zou je iets anders verwachten dan "omg omg onze data wordt opgezogen door aliens en nu hebben we geen GPS meer". Maar wacht, er is meer! Omdat deze film tijdens de pandemie is opgenomen speelt alles zich af binnen Teams. Dus heb je helemaal PTSS opgelopen en kun je nu niet meer naar de Teams-beltoon luisteren zonder in paniek te raken en met een boek over je hoofd in een hoek van de kamer te gaan zitten? Dan is deze film perfect voor je om herinneringen aan op te halen. Dialogen lopen als volgt: "omg zoon, waar ben je mee bezig, ik weet dat je me iets wil vertellen maar ik ga toch 10 minuten tegen je zitten schreeuwen terwijl jij als zoon mij vertelt dat er een goede reden voor is, maar ik moet en zal mezelf als een ijskoude boomer gedragen en ga het niet vragen!!!1" Naast een voorspelbaar "verhaal" gaat de film op een gegeven moment ook nog even wapperen. Niet door de shampoo, want daar zitten nanobots in die je brains overnemen. Brains. Dat klinkt eigenlijk best lekker. Brr. Brrr. Braaaaaains..... Okegoed. The Asylum heeft duidelijk concurrentie gekregen. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dat zit wel Schnorr.