Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 276 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
War of the Worlds (2025)War of the Worlds (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 3.4 | Genre: Adventure, Drama, Horror | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13
Gepresenteerd door een "additional crew"-lid van Transformers (2007), een VFX-werknemer die additional was tijdens de productie van Minority Report (2002) en een regisseur die overkomt alsof hij pas 18 is maar vreemd genoeg al sinds 2001 "films" maakt komt het volgende.

Wat is erger: een ijsblokje zien verdampen achter Teams of de wereld zien verbranden door techno-aliens die onze data komen opzuigen?

Het uitgangspunt achter deze film: ja.

Voorafgegaan door een omschrijving als "grounded sci-fi film in the vein of District 9" zou je iets anders verwachten dan "omg omg onze data wordt opgezogen door aliens en nu hebben we geen GPS meer".

Maar wacht, er is meer! Omdat deze film tijdens de pandemie is opgenomen speelt alles zich af binnen Teams. Dus heb je helemaal PTSS opgelopen en kun je nu niet meer naar de Teams-beltoon luisteren zonder in paniek te raken en met een boek over je hoofd in een hoek van de kamer te gaan zitten? Dan is deze film perfect voor je om herinneringen aan op te halen.

Dialogen lopen als volgt: "omg zoon, waar ben je mee bezig, ik weet dat je me iets wil vertellen maar ik ga toch 10 minuten tegen je zitten schreeuwen terwijl jij als zoon mij vertelt dat er een goede reden voor is, maar ik moet en zal mezelf als een ijskoude boomer gedragen en ga het niet vragen!!!1"

Naast een voorspelbaar "verhaal" gaat de film op een gegeven moment ook nog even wapperen. Niet door de shampoo, want daar zitten nanobots in die je brains overnemen. Brains. Dat klinkt eigenlijk best lekker. Brr. Brrr. Braaaaaains.....

Okegoed. The Asylum heeft duidelijk concurrentie gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/1.png1 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:14
Premiere TV distribution = skip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik kijk graag naar het werk van opkomend talent :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:10
The Fantastic Four: First Steps (2025)The Fantastic Four: First Steps (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Ik heb niks met superhelden(films), uit welk universum dan ook. Had ook geen enkele voorkennis over de fantastic four, en hoe die in het grote Marvel-verhaal passen (of juist niet?). Heb ook nooit de comics gelezen, dus ik kan niet beoordelen hoe trouw of ontrouw deze film daaraan is.

Ik heb gewoon een hele leuke, vlot vertelde, prachtig vormgegeven, goed te volgen film gezien.

De film riep flarden van herinneringen bij me op, aan Suske en Wiske (het onbevangen idealisme, optimisme en (al dan niet terechte) onschuld van de jaren 60), aan de stripboeken van Don Lawrence (de werkelijk prachtige beelden van Galactus), kortom aan mijn vroege jeugd (die zich weliswaar afspeelde eind jaren 70/begin jaren 80, maar waarin de beeldtaal, en de ideeën van de jaren 60 nog ruimschoots zichtbaar waren).

De vormgeving van die tijd (de jaren 60 dus) is prachtig weergegeven in de film, een klein detail dat me trof was een klepje in het achterhoofd van het robotje dat de Fantastic Four bij staat; dat is precies het klepje van het batterijenvakje van bv. wekkerradio's uit die tijd.

Een prachtige nostalgietrip dus, ook een nostalgie naar verhalen die niet ironisch of postmodern/hip hoeven te zijn, maar "gewoon" een beetje spannend (maar niet echt, want ja natuurlijk redden de superhelden uiteindelijk de wereld, een beetje grappig, een beetje ontroerend, maar allemaal niet te heftig. Gewoon, een hele leuke film dus.

Maar goed: al die nostalgie, al dat kinderlijke; de keerzijde daarvan is natuurlijk wel dat dit bepaald geen scherpe, edgy, tot denken aanzettende, tot diepe nieuwe inzichten leidende, volwassen film is. Als je daarnaar op zoek bent dan zit je hier verkeerd. En los daarvan, klopt dan verder alles wel aan deze film? Nou ook niet helemaal. Het verhaal is wel erg simpel, drijfveren van zowel good guys als de bad guy worden nauwelijks toegelicht of uitgediept, de bad guy heet Galactus en lijkt in bepaalde beelden ook inderdaad zo groot en indrukwekkend als een sterrenstelsel, maar uiteindelijk loopt hij ook gewoon door New York en dan is ie ineens lang zo groot en indrukwekkend niet meer...

Al met al heb ik me uitstekend vermaakt, veel beter dan ik verwachtte, daarvoor een zeven, en een half puntje extra omdat ik echt een paar keer met open mond naar de prachtige beelden heb zitten kijken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:00
Maniac (1980)Maniac (1980)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 87 min | MPAA: R
In Maniac van regisseur William Lustig (Maniac Cop, Vigilante) volgen we de gestoorde seriemoordenaar Frank Zito (Joe Spinell), die in elk van zijn slachtoffers zijn moedertje ziet, die hem als kind geestelijk en lichamelijk mishandelde. Hij vermoord en scalpeert ze, om hun haar daarna op zijn verzameling mannequins te spijkeren. Hij ontmoet Anna (Caroline Munro), een energieke fotografe, waarmee hij een relatie probeert aan te gaan. Helaas weet ook zij Frank's zieke gedachten niet weg te nemen en brengt daarmee zichzelf en haar vrienden in groot gevaar... Maniac is een uitermate effectieve low budget slasher, die naar het schijnt voor het grootste gedeelte guerilla stijl is geschoten en enige raakvlakken kent met de cultfilm Henry: Portrait of a Serial Killer. De smoezelige Joe Spinell is uitstekend als geflipte seriemoordenaar met een moedercomplex, en ook Caroline Munro doet het leuk als zijn nietsvermoedende vriendinnetje. De special effects zien er goed en geloofwaardig genoeg uit dankzij het werk van make-up artist Tom Savini, die ook even nog te zien is als één van Frank's slachtoffers. Maniac werd door de Britse filmkeuring tot 2002 van de Engelse filmmarkt geweerd en werd hevig verknipt op de markt gebracht in andere landen. In 2012 werd er een remake uitgebracht met Elijah Wood in de hoofdrol. Maniac is een must-see voor liefhebbers van psychologische slasher b-horrorfilms.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:18:
War of the Worlds (2025)[Afbeelding: War of the Worlds (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 3.4 | Genre: Adventure, Drama, Horror | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13
Gepresenteerd door een "additional crew"-lid van Transformers (2007), een VFX-werknemer die additional was tijdens de productie van Minority Report (2002) en een regisseur die overkomt alsof hij pas 18 is maar vreemd genoeg al sinds 2001 "films" maakt komt het volgende.

Wat is erger: een ijsblokje zien verdampen achter Teams of de wereld zien verbranden door techno-aliens die onze data komen opzuigen?

Voorafgegaan door een omschrijving als "grounded sci-fi film in the vein of District 9" zou je iets anders verwachten dan "omg omg onze data wordt opgezogen door aliens en nu hebben we geen GPS meer".

Maar wacht, er is meer! Omdat deze film tijdens de pandemie is opgenomen speelt alles zich af binnen Teams. Dus heb je helemaal PTSS opgelopen en kun je nu niet meer naar de Teams-beltoon luisteren zonder in paniek te raken en met een boek over je hoofd in een hoek van de kamer te gaan zitten? Dan is deze film perfect voor je om herinneringen aan op te halen.

Dialogen lopen als volgt: "omg zoon, waar ben je mee bezig, ik weet dat je me iets wil vertellen maar ik ga toch 10 minuten tegen je zitten schreeuwen terwijl jij als zoon mij vertelt dat er een goede reden voor is, maar ik moet en zal mezelf als een ijskoude boomer gedragen en ga het niet vragen!!!1"

Naast een voorspelbaar "verhaal" gaat de film op een gegeven moment ook nog even wapperen. Niet door de shampoo, want daar zitten nanobots in die je brains overnemen. Brains. Dat klinkt eigenlijk best lekker. Brr. Brrr. Braaaaaains.....

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Bij het zien van de poster had ik al zoiets van: nope.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ByteMe_ schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:21:
[...]

Bij het zien van de poster had ik al zoiets van: nope.
Die ziet er inderdaad klassiek uit.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Stukfruit schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:18:

Ik zag hem onlangs staan, dacht nog hmmmokay, ik vond die vorige War of the Worlds met Tom Cruise best wel goed eigenlijk, maar ja, daar stond Steven Spielberg aan het roer. Was wel benieuwd naar deze nieuwe versie, wil ik maar zeggen.

Denk dat ik deze maar even oversla :)

Edit: War of the Worlds, de versie van Steven Spielberg, draait komende week (eenmalig) in het Filmhuis Den Haag in het kader van de Summer of Spielberg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
A Cure for Wellness (2016)A Cure for Wellness (2016)
Tweakers: 5.9 | IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 146 min | MPAA: R
Stel: je werkt bij een groot bedrijf en je hebt de boekhouding verkeerd gedaan. Wat kies je dan. Gevangenis of wellnescentrum in Zwitserland met mooie omgeving?

Nou, dat is de opening van deze film. Dane DeHaanZonderSpatie gaat als gevolg op bezoek bij het optrekje van Jason Isaacs' karakter, die deze keer eens niet in een parallel universum zit of toverspreuken uitspreekt in de Potter-verse.

Cinematografisch zit het knap in elkaar, wat direct te merken is zodra je het shot van de trein met de gespiegelde omgeving ziet. Regisseur Gore Verbinski heeft enige ervaring met vreemde meisjes die uit gaten komen kruipen en piraten die hun einde naderen, dus houd dat in gedachten en combineer het met de prachtige bergrijke omgevingen uit Zwitserland. Vreemde combinatie? You betcha, maar het werkt.

In principe valt de film in een categorie waar Martin Scorsese trots op zou zijn. Het begint met een mysterie, vervolgt met wat fantasy en eindigt in horror. Het eerste deel vond ik beter dan de tweede helft omdat het verhaal toen over de spreekwoordelijke aal haai heen sprong. Volgens mij had het beter kunnen zijn als het wat realistischer was gebleven en wat origineler was geweest.

Voor het eerste deel geef ik een 7, voor het laatste een zesje. Bij elkaar is dat een 6,5.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
migchiell schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:16:
[...]

Ik zag hem onlangs staan, dacht nog hmmmokay, ik vond die vorige War of the Worlds met Tom Cruise best wel goed eigenlijk, maar ja, daar stond Steven Spielberg aan het roer. Was wel benieuwd naar deze nieuwe versie, wil ik maar zeggen.

Denk dat ik deze maar even oversla :)

Edit: War of the Worlds, de versie van Steven Spielberg, draait komende week (eenmalig) in het Filmhuis Den Haag in het kader van de Summer of Spielberg.
Als je een variant op het bekende verhaal achter War of the Worlds wil zien dan kan je beter de Britse TV-serie opzetten :Y

Is wat vager dan de Cruise-film, maar doet meer denken aan een war of the worlds dan dat wat dit nieuwe vehikel moest voorstellen. Ik dacht eerst dat het een project van een student was :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
ErikT738 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:07:
KPop Demon Hunters (2025)[Afbeelding: KPop Demon Hunters (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 95 min | MPAA: PG
Nee? Niemand nog?

Ik heb best genoten van deze film. Zowel de animatie als het concept zijn "fris" en goed, en de liedjes blijven nog dagen in je hoofd hangen. Zelfs iemand als ik, die nog nooit bewust K-pop heeft geluisterd, kon echt van deze film genieten. Het enige kritiekpuntje wat ik nog heb is dat er maar weinig stil wordt gestaan bij de consequenties van bepaalde acties (voor een kinderfilm is de bodycount vrij hoog) en dat
spoiler:
de Huntrix meiden gewoon vrolijk verdergaan met het vermoorden van demonen, zelfs nadat ze geaccepteerd hebben dat demonen ook gevoel hebben.
Welllicht hebben ze dit bewaard voor een sequel.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
spoiler:
De nazis hadden ook gevoel, maar moesten ook worden vermoord. En zo zijn er letterlijk nog tientallen duizenden oorlogen geweest

Verder erg vermakelijke film. Mijn dochter vond de liedjes erg leuk en de animaties mooi. Ze kan nog amper Engels en lezen gaat niet zo snel, dus heel veel heeft ze niet mee gekregen van het verhaal, maar zelfs dan was het nog leuk genoeg dat ze de liedjes vaker wil horen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:27
Hebben veel mensen hier The Substance uiteindelijk nog gezien? Ik weet dat er nogal wat afgeschrikt werden:p

Vanavond voor de 2e keer gezien (na de bios) en ik vind het echt een cultklassieker in wording. Relevante thema's, symboliek, prachtige cinematografie, body horror, top acteurs/actrices. Het einde gaat helaas nét even iets te ver en brengt het geheel wel iets naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

jellybrah schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:50:
Hebben veel mensen hier The Substance uiteindelijk nog gezien? Ik weet dat er nogal wat afgeschrikt werden:p

Vanavond voor de 2e keer gezien (na de bios) en ik vind het echt een cultklassieker in wording. Relevante thema's, symboliek, prachtige cinematografie, body horror, top acteurs/actrices. Het einde gaat helaas nét even iets te ver en brengt het geheel wel iets naar beneden.
Heb hem op Plex staan, maar nog niet gekeken. Is het wat?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
G_Dragon schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:52:
[...]

Heb hem op Plex staan, maar nog niet gekeken. Is het wat?
Ik vind het een geweldige film maar pas op: kans dat hij je nog weken bij blijft ;). En een sterke maag is wel aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

jellybrah schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:57:
[...]

Ik vind het een geweldige film maar pas op: kans dat hij je nog weken bij blijft ;). En een sterke maag is wel aan te bevelen.
Oh ik at mijn avondeten bij The Walking Dead, weet niet of dat voldoende is als je het over een sterke maag hebt? :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
G_Dragon schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 22:02:
[...]

Oh ik at mijn avondeten bij The Walking Dead, weet niet of dat voldoende is als je het over een sterke maag hebt? :p
Denk aan "the fly" en "the thing" achtige praktijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:42
[...]
Hahaha, ik heb ooit Hanibal (De serie ter verduidelijking, dus het ging over enkele weken.) gezien tijdens het avond eten. Mijn vriendin toen vondt dat niet zo prettig :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Shadow_J op 04-08-2025 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb hem gezien maar ik vond de reacties van mensen die de zaal uitliepen of onpasselijk werden behoorlijk overtrokken. Ik vind hem als film niet heel bijzonder moet ik zeggen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Elvhenk schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:53:
[...]
En dat Liam en Pamela nu daten is ook leuk. :Y
Leuk voor Pam want Liam heeft een hele particular set of skills...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:45

Vrijdag

De Zwarte

Shadow_J schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:43:
[...]

Hahaha, ik heb ooit Hanibal (De serie ter verduidelijking, dus het ging over enkele weken.) gezien tijdens het avond eten. Mijn vriendin toen vondt dat niet zo prettig :*)
Die mensen hebben zeker nog nooit Ticks, Hellraiser, Braindead of Vinger aan de Pols gekeken :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell

Gezien in de bios, vond hem ook erg goed! Einde wel beetje teleurstellend, aan de andere kant had ik ook niet goed geweten hoe je dit dan wel tot een bevredigend einde kunt brengen.
[...]

Door alle commotie vooraf (verhalen over flauwvallende bezoekers, bezoekers die kotsend de zaal uit renden enz...) heb ik geaarzeld want ik hou helemaal niet zo van uitzinnig smerige body horror. Maar juist omdat er zoveel commotie was viel het uiteindelijk eigenlijk allemaal reuze mee met de smerigheid.

Ik bedoel, het is geen kinderfilm, maar kotsend de zaal uitrennen? Voor een mainstream Hollywood is ie behoorlijk goor, voor een beetje culthorror film zal het waarschijnlijk nogal tam zijn. Dus bedenk zelf waar op dat spectrum je zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
migchiell schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:20:
[...]

Gezien in de bios, vond hem ook erg goed! Einde wel beetje teleurstellend, aan de andere kant had ik ook niet goed geweten hoe je dit dan wel tot een bevredigend einde kunt brengen.

[...]

Door alle commotie vooraf (verhalen over flauwvallende bezoekers, bezoekers die kotsend de zaal uit renden enz...) heb ik geaarzeld want ik hou helemaal niet zo van uitzinnig smerige body horror. Maar juist omdat er zoveel commotie was viel het uiteindelijk eigenlijk allemaal reuze mee met de smerigheid.

Ik bedoel, het is geen kinderfilm, maar kotsend de zaal uitrennen? Voor een mainstream Hollywood is ie behoorlijk goor, voor een beetje culthorror film zal het waarschijnlijk nogal tam zijn. Dus bedenk zelf waar op dat spectrum je zit :)
Haha mooi gezegd. Persoonlijk vind ik vind dit smeriger dan bijv. een Terrifier film dat een culthorror moet zijn. Daar is het meer tongue-in-cheek zegmaar. Verder zijn die verhalen inderdaad overtrokken.

Films die ik wel slecht trek zijn bijv. house of the 1000 corpses. Slechte smaak oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:35:
[...]

Die mensen hebben zeker nog nooit Ticks, Hellraiser, Braindead of Vinger aan de Pols gekeken :P
Die jeugd van tegenwoordig is niets meer gewend!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33
Handling the Undead (2024)Handling the Undead (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 97 min | MPAA: N/A
Håndtering Av Udøde (Handling The Undead) is een origineel Noors zombie mozaïek drama.

Nu ben ik geen zombiefilm liefhebber, dus ik had zo mijn twijfels, maar het viel eigenlijk wel mee. Compleet anders dan andere "zombiefilms".

Then again, het is ook weer geen al te beste film.

Ja, de beelden zijn vaak prachtig, met groot contrast tussen licht en schaduw. Deed me wat dat betreft een beetje aan Manhattan denken.

De film is enorm traag en er zit weinig dialoog in. Voor velen een minpunt, maar dat is voor mij ook een pluspunt.

Bovendien is de film dus behoorlijk origineel. Nu ben ik niet zo bekend met het genre, omdat ik er een hekel aan heb, maar ik vermoed dat dit nog niet eerder zo gedaan is. Het had wat weg van de film Gräns (Border) en dat is ook niet toevallig, want het scenario komt van John Ajvide Lindqvist net als bij Gräns en Låt Den Rätte Komma In (Let The Right One In).

Zover de pluspunten.

Er spelen enkele best wel goede acteurs in deze film, zoals Renate Reinsve en Anders Danielsen Lie (o.a. Worst Person In The World), maar hun talenten blijven compleet onbenut.

Het plot laat ook al enorm te wensen over. Dat het een mozaïekvertelling is, helpt daarbij niet. Elk moment dat je eventueel toch geraakt wordt, zakt het als een plumpudding in elkaar of schakelt het naar een ander subplot. Zodoende ben je alles al meteen weer vergeten.

En tja, zombies...

Maar, ik ben in een gulle bui. Een 6+. Maar eigenlijk verdient het geen voldoende.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:06:
[...]

Die jeugd van tegenwoordig is niets meer gewend!
Rubbertegelkijkers :P Geen home cinema maar een safe space en in plaats van een 12v trigger een trigger warning :+

[ Voor 19% gewijzigd door Vrijdag op 04-08-2025 15:18 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 09:46

Heb de film afgezet 20 min voor het einde. Vond er niet veel aan, zei me gewoon niets.
Ben geen fan van horror, maar heb er ook geen probleem mee. The descent (https://letterboxd.com/film/the-descent/ ) heb ik ook gezien, toen die uitkwam en had ik ook niet echt problemen mee.
Gewoon, niet mijn ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Handelingen
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
IMDb: Vertigo (1958) kwam op tv en is nog terug te zien op vrt.
Mooie beelden en cinematografie 8.5/10

[ Voor 11% gewijzigd door Handelingen op 04-08-2025 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Handelingen schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:22:
IMDb: Vertigo (1958) kwam op tv en is nog terug te zien op vrt.
Mooie beelden en cinematografie 8.5/10
Ik was wat te laat, maar bij KPN kun je films op Canvas niet terug spoelen. Maar goed, dat soort films zijn niet echt mijn ding, dus super erg was het niet. Was alleen benieuwd waarom deze film zo goed is, maar midden in het verhaal trok het me niet zo, dus weer af gezet.

Canvas zendt elk jaar begin augustus een hoop goede films uit. Die van vandaag heb ik nog niet gezien, dus ga ik iig checken. Op deze en Vertigo na heb ik ze allemaal al gezien.

https://www.vprogids.nl/c...opfilms-op-televisie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handelingen
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
josh-hill schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:30:
[...]

Ik was wat te laat, maar bij KPN kun je films op Canvas niet terug spoelen. Maar goed, die soort films zijn niet echt mijn ding, dus super erg was het niet. Was alleen benieuwd, waarom deze film zoo goed is, maar midden in het verhaal vorige het me niet zo, dus weer af gezet.

Canvas zendt elk jaar begin augustus een hoop goede films uit. Die van vandaag heb ik nog niet gezien, dus ga ik iig checken. Op deze en Vertigo na heb ik ze allemaal al gezien.

Bedankt voor de tip.
Het zijn misschien geen geweldige films maar als je het kijkt met het besef dat het pionierswerk is, dan waardeer je het meer. Veel oude film zijn niks aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Talk to Me (2022)Talk to Me (2022)
Tweakers: 5.6 | IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R
Een zeer degelijke horrorfilm wat mij betreft; hij blijft boeien, soms wat kippenvel, weinig jump scares, prima cast en een keer geen Amerikanen. Het einde had iets beter gekund, maar zeker geen reden om hem niet te kijken. Lang geleden dat ik een leuke horror heb gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
josh-hill schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:30:
[...]

Ik was wat te laat, maar bij KPN kun je films op Canvas niet terug spoelen. Maar goed, dat soort films zijn niet echt mijn ding, dus super erg was het niet. Was alleen benieuwd waarom deze film zo goed is, maar midden in het verhaal trok het me niet zo, dus weer af gezet.

Ik dacht eigenlijk dat het heel augustus was, maar VPRO site had het over 1 t/m 13 augustus. Nu zag ik op Canvas dat het inderdaad wel heel augustus is. Geen idee of dat zoals normaal dit jaar ook voor Canvas geldt, maar ik zeg het maar even.

[ Voor 8% gewijzigd door josh-hill op 04-08-2025 23:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Jurassic World: Rebirth (2025)Jurassic World: Rebirth (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Vandeweek ein-de-lijk wat tijd gevonden om naar de nieuwe Jurassic Park te gaan. Had graag alle andere films nog willen zien, maar geen tijd voor kunnen vinden en kan ze eigenlijk ook wel half dromen. Groots, spectaculair, toffe actie, mooie animaties en gewoon heerlijk vermaak.

Had van Rebirth ook elke trailer vermeden, dus was helemaal blanco qua verhaal of wat dan ook en het begin was dan ook wat wennen, maar kom op we geven het een kans, het zal wel 'losbreken'. Het duurde maar, een stel nietszeggende karakters werden 'geintroduceerd' en het duurde maar en duurde maar. Zo'n Relaxstoel bij Pathé ligt dan wel heel lekker stiekem gezegd.

Op naar de actie dan maar? En toen begon de chaos echt... Een paar hele vage separate verhaallijnen worden bij elkaar gebracht om er vervolgens een vlecht van proberen te maken en tot één verhaal te komen. Nu kan ik al niet goed vlechten, maar waar ik precies naar gekeken heb, vraag ik me nog steeds af. Afgezien van wat simpele schrikmomenten was het echt de grootste flauwekul in tijden.

Dino's die aanvallen, maar eenmaal een aanval inzettend weer omkeren, een T-Rex die het niet voor elkaar krijgt om een rubberbootje kapot te knauwen, een getransformeerd monster uit de Alien-films in een JP-film en ga zo maar door.

Echt een farce om deze naam eraan te hangen en de crew van de eerste film(s) zal zich wel schamen, want dit is werkelijk waar niks om trots op te zijn. Film mag vermeden worden in elke komende DVD en Bluray-box, want niemand zal 'm missen, echt een verschrikking.

PS. Scarlet Johansson is prima wat mij betreft en trekt het geheel nog een beetje, maar Wesley Snipes II, een blonde militair die het drie scènes overleeft en een kind dat met veertien kilo snoep in der rugzak rondrent, maken het er ook niet beter op.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• josh-hill
Sweat (2020)Sweat (2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 106 min | MPAA: Unrated
Sweat is een hyperrealistisch Pools drama over een influencer.

Toen de film begon, dacht ik heel even dat het niks zou worden. Het begin deed me namelijk een beetje aan The Substance denken. Maar al gauw werd duidelijk dat dit toch echt niet zo'n onmogelijk verhaal is als dat. Sterker nog, de film wordt ontzettend realistisch neergezet, en ik had geen enkele moment het gevoel dat iets overdreven werd of dat er sprake was van een onwaarschijnlijke gebeurtenis om het verhaal verder te helpen.

M.a.w., deze film zit echt steengoed in elkaar. Bovendien speelt Magdalena Koleśnik heel overtuigend de influencer Sylwia Zajac. Sylwia gooit al haar tijd en energie in haar (enigszins idiote) beroep en hoewel ze op zich wel een nobel streven lijkt te hebben om iedereen meer te laten bewegen en hun eigen lichaam te accepteren zoals deze is, wringt de schoen niet alleen omdat ze daarbij het ene na het andere gesponsorde product aanprijst.

De Zweedse regisseur Magnus von Horn weet haarfijn het fenomeen influencer en social media te ontleden, zonder dat dat het verhaal abstract of betweterig maakt. Het is een menselijk verhaal waarin vervreemding, behoefte aan menselijk contact, de schaduwzijde van roem, contrast tussen de nepwereld op social media en de werkelijkheid e.d. aan bod komen.

Bovendien is het tempo goed en zitten er redelijk wat ongemakkelijke momenten in de film (ook een pluspunt).

Bij het einde van de film vroeg ik me af of einde A of einde B gekozen zou worden, waarbij mijn voorkeur naar 1 van deze einden uitging. Maar het was net even anders.

spoiler:
De film had in feite beide einden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

@josh-hill Heb hem gisteravond ook gezien op Canvas, mooie film.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13
Afbeeldingslocatie: https://www.pngplay.com/wp-content/uploads/12/Meme-Faces-Transparent-Background.png

Hoooo got, waar moet ik beginnen...

Toen ik de dino-achtigen met superlange gestreepte slingerstaarten zag die er vanuit iedere camerahoek perfect uitzien begon ik al aan mijn water te voelen dat het niet lang kon duren voordat de hele film nog verder overboord zou gaan dan de imitatie van Megalodondinges vs Jaws die het tot dan toe was.

Het ergste is dat er eigenlijk zo goed als geen dinosaurussen meer in de film zitten. Maar fruit, deze keer waren er toch dinosaurussen beloofd ipv sprinkhanen? Ja, die zie je wel, maar ze liggen vooral half dood te zijn op de achtergrond als opvulling om de naam Jurassic World te mogen gebruiken.

Laat ik maar even een dinosauruspoot op de pijnlijke plek leggen: weet je waarom de originele Jurassic Park (niet World) zo goed was? Omdat het een poging deed om realistisch te zijn. Dat was o.a. te merken aan de inzet van fysiek aanwezige modellen, of uitspraken zoals deze. Het was een leuke gimmick voor mensen die niet alleen realistische dino's wilden zien. Er zat zelfs een beetje wetenschap in.

Fast-forward naar 2025:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://wallpapers.com/images/hd/weird-profile-pictures-1c0f9v2u54kg4ou4.jpg

Woorden schieten tekort. Het is alsof men besloten heeft om Jumanji te rebooten met Jack Black in de hoofdrol.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik begrijp ook de angst voor het gebruik van realisme niet. Schrikt dat echt zoveel mensen af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
josh-hill schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:17:
Ik begrijp ook de angst voor het gebruik van realisme niet. Schrikt dat echt zoveel mensen af?
Lowest common denominator. Te moeilijk of realistisch = minder bezoekers = lagere inkomsten.

We've created a monster.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik vind een film met meer realisme eigenlijk altijd beter, maar ja, ik ben niet de gemiddelde bioscoop bezoeker, I guess.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik denk dat jij wel tot de connoisseurs behoort ja :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ome Cor (2022)Ome Cor (2022)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 88 min | MPAA: N/A
Vriendin heeft 'm aangezet - inderdaad de gebruikelijke carrousel van NL acteurs in hu eigen standaard rol (uitzondering, Huberto Tan - geniaal!).
Van mij 2/10

Plot is er niet echt, geloofwaardigheid is beneden nul en misschien dat mijn vriendin aan het eind kan vertellen waarom iemand die door het UVW is aangeklaagd en veroordeeld ... in een brandnieuwe rangerover rijdt?

Ik kijk 'm niet uit.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Wellicht daarom aangeklaagd? :)

Maar ik zou inderdaad eerder De jacht op Meral Ö. aanraden.

[ Voor 150% gewijzigd door josh-hill op 05-08-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nee, Vet Hard natuurlijk 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

AvK

Ready Set Go

Gewoon LEK gaan kijken. Zie een klein wondertje.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jellybrah
Stukfruit schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:23:
[...]

Lowest common denominator. Te moeilijk of realistisch = minder bezoekers = lagere inkomsten.

We've created a monster.
Realistisch of richting geloofwaardigheid + wetenschap vind ik ook altijd beter. Vergelijk de aankomende trailer van Predator badlands met die van vroegah (met Arnie) Gewoon een grounded film vs cgi overload, mystery weghalend etc etc.

Elk jaar kan ik nog zoveel oude scifi films opnieuw opzetten. Predator, Alien(s), terminator 2, the thing.

Over 1/2 jaar is iedereen deze film vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
AvK schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:57:
Gewoon LEK gaan kijken. Zie een klein wondertje.
Lek maar eens proberen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

jellybrah schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:22:
[...]

Realistisch of richting geloofwaardigheid + wetenschap vind ik ook altijd beter. Vergelijk de aankomende trailer van Predator badlands met die van vroegah (met Arnie) Gewoon een grounded film vs cgi overload, mystery weghalend etc etc.

Elk jaar kan ik nog zoveel oude scifi films opnieuw opzetten. Predator, Alien(s), terminator 2, the thing.

Over 1/2 jaar is iedereen deze film vergeten
De eerste Predator kan nu nog steeds prima worden uitgebracht. Als daar een bioscoop rerun van wordt gedaan zou ik daar meteen heen gaan. De film is qua effecten wat mij betreft nog steeds dikke prima en de opbouw en sfeer zijn vergeleken met veel huidige actiefilms superieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Vrijdag schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:18:
[...]

De eerste Predator kan nu nog steeds prima worden uitgebracht. Als daar een bioscoop rerun van wordt gedaan zou ik daar meteen heen gaan. De film is qua effecten wat mij betreft nog steeds dikke prima en de opbouw en sfeer zijn vergeleken met veel huidige actiefilms superieur.
Ik zou ook als eerste in de rij staan bij de kaartverkoop ;)

Effecten zijn inderdaad dikke prima en "de man in het pak" is ook gewoon nog steeds geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

franssie schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:53:
en misschien dat mijn vriendin aan het eind kan vertellen waarom iemand die door het UVW is aangeklaagd en veroordeeld ... in een brandnieuwe rangerover rijdt?
Als ik het mij goed herinner wordt dat gewoon uitgelegd in het verhaal / is het onderdeel van het verhaal.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bor schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Als ik het mij goed herinner wordt dat gewoon uitgelegd in het verhaal / is het onderdeel van het verhaal.
Klopt, maar het helpt het plot niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

franssie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:46:
[...]

Klopt, maar het helpt het plot niet.
Het helpt bij een stukje character building. Zo raar is de uitleg toch niet?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:13:
Jurassic World: Rebirth (2025)[Afbeelding: Jurassic World: Rebirth (2025)]
[Afbeelding]

Hoooo got, waar moet ik beginnen...

Toen ik de dino-achtigen met superlange gestreepte slingerstaarten zag die er vanuit iedere camerahoek perfect uitzien begon ik al aan mijn water te voelen dat het niet lang kon duren voordat de hele film nog verder overboord zou gaan dan de imitatie van Megalodondinges vs Jaws die het tot dan toe was.

Het ergste is dat er eigenlijk zo goed als geen dinosaurussen meer in de film zitten. Maar fruit, deze keer waren er toch dinosaurussen beloofd ipv sprinkhanen? Ja, die zie je wel, maar ze liggen vooral half dood te zijn op de achtergrond als opvulling om de naam Jurassic World te mogen gebruiken.

Laat ik maar even een dinosauruspoot op de pijnlijke plek leggen: weet je waarom de originele Jurassic Park (niet World) zo goed was? Omdat het een poging deed om realistisch te zijn. Dat was o.a. te merken aan de inzet van fysiek aanwezige modellen, of uitspraken zoals deze. Het was een leuke gimmick voor mensen die niet alleen realistische dino's wilden zien. Er zat zelfs een beetje wetenschap in.

Fast-forward naar 2025:
spoiler:

Woorden schieten tekort. Het is alsof men besloten heeft om Jumanji te rebooten met Jack Black in de hoofdrol.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
En ik had nog zo gewaarschuwd :+

ByteMe_ in "Het Grote Kleine Mededelingen Topic - 424 Failed Dependency"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:35
Ik zat er nog over te denken die film in 3D te gaan kijken in de bioscoop. Vooral omdat het weer lang geleden was dat ik een film in 3D zag. :+ Maar die kan ik dus beter over slaan? Ik lees vooral negatieve recencies over de nieuwe Jurrasic world.

Niet dat de eerste 2 nou zo fantastisch waren, maar het was prima popcorn-vermaak om in 3D te zien.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nou, als je het als een pretparkrit behandelt dan zou het misschien nog iets kunnen zijn. Dan doe je het alleen voor de 3D-ervaring. Er zitten momenten in die daar wel gebruik van maken.

Maar ik denk dat de film pas goed kan worden als er dan ook andere zaken aan worden toegevoegd. Zo heb je op Bali een bioscoop in een groot winkelcentrum waar letterlijk de vloer onder je voeten vandaan wordt getrokken (je moet dan ook een gordel om :P) zodat het lijkt alsof je door de lucht zweeft in de film die ze tonen.

Alleen in die situatie zou ik naar Rebirth gaan. Omdat je er dan als herboren uitkomt door de coole fysieke effecten en de kwaliteit van de film niet meer relevant is. Dan moet het mooi zijn. Nouja, dat is Rebirth in principe als je van videogames houdt.

Helaas duurt de film te lang om zo'n gimmick interessant te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 06-08-2025 13:06 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
WernerL schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:58:
Ik zat er nog over te denken die film in 3D te gaan kijken in de bioscoop. Vooral omdat het weer lang geleden was dat ik een film in 3D zag. :+ Maar die kan ik dus beter over slaan? Ik lees vooral negatieve recencies over de nieuwe Jurrasic world.

Niet dat de eerste 2 nou zo fantastisch waren, maar het was prima popcorn-vermaak om in 3D te zien.
Dan zou ik eerder Fantastic Four in 3d gaan kijken, veel leukere film.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Brodeuses (2004)Brodeuses (2004)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 89 min | MPAA: N/A
Brodeuses (A Common Thread) is een Frans drama uit 2004 over een meisje dat in verwachting is en goed kan borduren.

De film ziet er prachtig uit, vooral qua kleuren. Alleen al de hoofdrolspeelster met haar rode haar en de groene kledij. Lola Naymark heeft in 2005 een Cesar gewonnen voor haar hoofdrol in deze film.

Maar verder is de film echt redelijk random en oninteressant. Hier had toch wel veel meer in gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verdorie, nu ik die clips zo terugzie realiseer ik me dat ik helemaal vergeten ben om een Snickers-grap in m'n review te gooien. Nu ben ik boos.

Het bijzondere is trouwens ook dat het inderdaad alle clips lijken te zijn :X Het is zo'n groot onderdeel van de film en toch zie je er bijna niets van.

Je zou bijna zeggen dat de makers zelf ook begrepen hebben dat ze niet op het juiste pad zaten. Dan ga je je vanzelf afvragen hoeveel handen (get it?) de studio hier tussenin heeft zitten duwen.

[ Voor 33% gewijzigd door Stukfruit op 06-08-2025 15:27 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Stukfruit schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:24:
[...]

Verdorie, nu ik die clips zo terugzie realiseer ik me dat ik helemaal vergeten ben om een Snickers-grap in m'n review te gooien. Nu ben ik boos.

Het bijzondere is trouwens ook dat het inderdaad alle clips lijken te zijn :X Het is zo'n groot onderdeel van de film en toch zie je er bijna niets van.

Je zou bijna zeggen dat de makers zelf ook begrepen hebben dat ze niet op het juiste pad zaten. Dan ga je je vanzelf afvragen hoeveel handen (get it?) de studio hier tussenin heeft zitten duwen.
Hier ook nog samengevat:

https://www.instagram.com/reel/DLwDhS4NHtF/

Pas op! Dikke spoilers!

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 22:25

Honesty

kattenneus!

Eden (2024)Eden (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R
Mooie beelden(van de Galapos eilanden neem ik aan) en best wel een goede cast maar de film wordt nergens echt spannend of beklemmend terwijl het aanvoelt aan een toneelstuk. Jammer want het leek me wel wat en met het budget, de cast en de regisseur zit het wel snor.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Een grotere cinematografsche verkrachting had het helaas niet kunnen worden inderdaad.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Qua talent zit het rond deze films eigenlijk juist wel goed. Het grootste probleem is dat ze het inzetten voor het maken van een volledig afgekaderde Happy Meal ® met een verdwaalde speelgoeddino.

De rest zit in de deleted scenes:
YouTube: ALL DELETED SCENES FROM JURASSIC WORLD REBIRTH

...maar ook daar is het matig. DAT ALLES IN CAPS MOET GEEFT AL EEN BEETJE AAN HOE DE FILM IS.

De intro had trouwens wel beter kunnen zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X-DraGoN
Stukfruit schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:18:
Qua talent zit het rond deze films eigenlijk juist wel goed. Het grootste probleem is dat ze het inzetten voor het maken van een volledig afgekaderde Happy Meal ® met een verdwaalde speelgoeddino.

De rest zit in de deleted scenes:
YouTube: ALL DELETED SCENES FROM JURASSIC WORLD REBIRTH

...maar ook daar is het matig. DAT ALLES IN CAPS MOET GEEFT AL EEN BEETJE AAN HOE DE FILM IS.

De intro had trouwens wel beter kunnen zijn.
Rustig aan met het commentaar, als liefhebber van het eerste uur van de originele wil ik deze ook gaan zien, maar het wordt niet gemakkelijk gemaakt door alle commentaren hier.
Verder ben ik er wel van overtuigd dat jullie gelijk gaan hebben, ik wil het alleen met eigen ogen zien.

Om even in de nostalgie te duiken, deze scene danst nog steeds in mijn gedachten met die magistrale muziek onder. Kippenvel, elke keer en dat sinds 1993!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

X-DraGoN schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Rustig aan met het commentaar, als liefhebber van het eerste uur van de originele wil ik deze ook gaan zien, maar het wordt niet gemakkelijk gemaakt door alle commentaren hier.
Verder ben ik er wel van overtuigd dat jullie gelijk gaan hebben, ik wil het alleen met eigen ogen zien.

Om even in de nostalgie te duiken, deze scene danst nog steeds in mijn gedachten met die magistrale muziek onder. Kippenvel, elke keer en dat sinds 1993!
Ik heb de film na een paar minuten afgezet. Tellsell reclames hebben een beter script, acteerprestaties en special effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
Vrijdag schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

... Tellsell reclames hebben een beter script, acteerprestaties en special effects.
Brutal

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• X-DraGoN
Mickey 17 (2025)Mickey 17 (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 137 min | MPAA: R
Goed idee, behoorlijk uitgewerkt, vlotjes geacteerd. Een beetje gerokken op het einde, maar toch nog entertainend.
Ik had hoge verwachtingen, onder meer door de director, de grote namen en het genre, maar op één of andere manier is het toch niet 100% bevredigend afgelopen.
Ik zag parallellen met de huidige Amerikaanse regering, Nazi Duitsland en Kim Jong Un, maar dat kan aan mij liggen.
Gewoon, leuk, meer ook niet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Mocht je naderhand spoilers (buiten de tags en video's waar je zelf op klikt na) zien, dan hoor ik dat graag. Ik doe namelijk m'n best om dat niet open en bloot neer te gooien. Voor zover dat bij deze film mogelijk is :p

Het is ook waarom ik naar de video link ipv embed.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

[...]

Daar krijg ik ook nog Kippenvel van prachtig stuk muziek _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardS
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 03-09 16:17
Vrijdag schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

Ik heb de film na een paar minuten afgezet. Tellsell reclames hebben een beter script, acteerprestaties en special effects.
Pulp Fiction heb ik ook na een paar minuten afgezet.

Bout film

Net zoals The Green Mile en Shawshak Redemption.

Iedereen heeft zo zijn smaak.

Jurassic films zijn van stuk betere kwaliteit.

[ Voor 16% gewijzigd door EdwardS op 07-08-2025 14:25 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• josh-hill
Ser ser salhi (2023)Ser ser salhi (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama | Runtime: 104 min | MPAA: N/A
Сэр сэр салхи (Ser ser salhi) of City of Wind (A Young Shaman) (eigenlijk Mister Mister Wind) is een Mongools coming-of-age drama.

Ze (dat is zijn naam) is een 17-jarige sjamaan die hoge cijfers haalt op school. O.a. vanwege zijn bezigheden als sjamaan, is hij erg gehecht aan tradities en vaak doet hij dit werk ook in een yurt.

Je zou kunnen zeggen dat hij met 1 been in deze traditionele Mongoolse wereld staat. Met zijn andere been staat hij echter in de moderne wereld. Hij is niet immuun voor alles wat blinkt, zullen we maar zeggen. Hij weet zich tot op zekere hoogte echter goed in te houden en droomt enkel van deze andere wereld.

Tot hij een meisje ontmoet, en dan ontwaakt iets in Ze, waardoor alles overhoop wordt gegooid.

Mooi coming-of-age drama dat op een hele natuurlijke manier weergeeft hoe de traditionele en moderne wereld in Mongolië naast elkaar bestaan, hoe tegenstrijdig deze vaak ook zijn. Dit wordt nog eens benadrukt door de vele beelden van de hoofdstad van Mongolië, waarin dit contrast maar al te goed zichtbaar is.

Oh ja, als Ze als sjamaan is gekleed, doet hij me nogal denken aan de techno producer Headless Horseman. :D

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 22:49
EdwardS schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:23:
[...]
Pulp Fiction heb ik ook na een paar minuten afgezet.
Bout film
Net zoals The Green Mile en Shawshak Redemption.
Iedereen heeft zo zijn smaak.
Jurassic films zijn van stuk betere kwaliteit.
Je hebt trollen en dan heb je dit.... Hier schaamt een trol zich nog voor :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X-DraGoN
In the Heart of the Sea (2015)In the Heart of the Sea (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Biography | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Het is eigenlijk de origin story van hoe Moby Dick ooit ontstaan is. Uiteraard is het film!
Maar ene Herman Melville komt aan bij 'Mr. Nickerson', in van de 3 overlevers van een schipbreuk van de "Essex". Alleen al in die zin zitten een aantal onwaarheden tegenover hoe het boek écht tot stand is gekomen, maar daarvoor is het toch film, niet? We zijn toch op zoek naar een mooie verfilming van een goed verhaal. Het wordt ook niet neergezet als een historisch correct stuk, dus kan me de juistheid ervan weinig schelen.
Ik heb een mooie film gezien die overtuigde om de vuilheid en het afzien op een schip in de 19de eeuw te laten zien. We zien een film van Ron Howard (je ken hem wel als Richie Cunningham uit Happy Days) met in de hoofdrollen Chris Hemsworth, Cillian Murphy, Brendan Gleeson en Tom Holland (de laatste rol voor hij Spiderman gaat vertolken).
Leuke avonturenfilm die op het einde een beetje weg heeft van Robinson Crusoë, maar al bij al goed gedaan.
Als je een beetje van de zee houdt of van een goed verhaal of graag een avonturenfilm ziet, kan ik je deze wel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardS
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 03-09 16:17
AcidBurn schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 23:12:
[...]

Je hebt trollen en dan heb je dit.... Hier schaamt een trol zich nog voor :D
Alleen ik ben geen trol ,:⁠-⁠)

Ieder zijn smaak qua films.

[ Voor 6% gewijzigd door EdwardS op 08-08-2025 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

EdwardS schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:09:
[...]

Wansmaak is ook smaak! :o

[ Voor 12% gewijzigd door SpongeRob op 08-08-2025 10:57 ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Het was zelfs een heus filmfestival: https://nachtvandewansmaak.nl/

8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
EdwardS schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:09:
[...]
The Green Mile en Shawshank Redemption zijn beiden wat zwaardere, trage films en Stephen King verfilmingen. Maar Pulp Fiction is een totaal ander soort film.
Dus dan ben ik wel benieuwd hoe je die op 1 hoop gooit, wat het dan mist voor jou.

Maar als de rest van je top uit Fast & Furious, The Mechanic en de Jumanji remake bestaat hoef ik het eigenlijk niet te weten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Je vergeet even dat als iemand een film na een paar minuten afzet, deze niet altijd een volledig beeld van de film zal hebben.

Ik zet zo vaak een film na een paar minuten weer af.

Maar ja, Promising Young Woman vond ik de eerste minuten ook afgrijselijk, maar uiteindelijk toch best wel heel goed (op het einde na dan).

Ook genoeg voorbeelden dat ik een film uiteindelijk wel heb afgekeken, alleen maar omdat iedereen beweert dat ie geweldig is, maar dat het toch echt niet hoger dan een 2 uit 10 bij mij scoorde. Dus vaak genoeg klopt die eerste indruk wel degelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13
Zoveelste poging om de grote vier te rebooten. Op zich wel leuk.

Mijn grootste probleem met deze film is dat de wereld om De Fantastische Vier heen vooral uit NPC's bestaat. De mensen zijn er, maar ze zijn er ook niet. Je ziet ze rennen, maar je ziet ze ook niet. Ze hebben een rol, maar ook niet. Het is fantastisch voer voor bepaalde vijanden.

Ook deze film heeft last van het Superman-effect. Gelukkig niet net zo verschrikkelijk erg. Het is allemaal te volgen. Dus beter. Maar net zoals ik hier. Iedere keer een zin afkap. Is het vervelend om. De scènes en vooral cuts te kunnen. Tellen. En te weinig handen over. Te houden. Want. Boem. Splats. 'Splosion. Mand.

Hoewel een Christopher Nolan dit ook doet (zie Tennet of Interception) is het in dit soort films vervelend omdat er op de achtergrond weinig diepgang te vinden is. Zelfs geen pretentieuze variant. Ja, er is weer een baddie. Ja, er zit een mogelijke verhaallijn achter. Doe er dan ook iets mee.

spoiler:
Zo lijkt Galactus een getergd wezen met een lange en pijnlijke historie te zijn. En wat doen ze daar mee? Niets. He-le-maal niets. Nada.

Dat is jammer.

Visueel is het wel netjes. Zeker in IMAX. Tot het moment dat je er even stil bij blijft staan zitten en denkt: verrek, het lijkt wel alsof ik naar bewegende AI-gegenereerde afbeeldingen zit te kijken. Het is allemaal overdreven bijgeschaafd, ondanks het feit dat de grote vijand er maar half digitaal in is geplaatst. Het contrast, de vignettes, de vage kleurzwemen en colorblobs die van her naar der vliegen, het is allemaal weer van zaterdagochtendcartoonniveau en heeft geen basis in realistische materialen. In WandaVision, van dezelfde regisseur, was dit ook een probleem. Om een of andere reden trek ik dat echt slecht. Vroeger bij de cartoons van Telekids trouwens ook al, terwijl het toen nog getekend was ipv "realistisch" en "live action".

TL;DR: coole stijl, weinig verhaal, vooral gemaakt om het volgende deel te promoten. Ik begrijp wel waarom de zalen steeds minder vol zitten. Bij mij was de zaal zo goed als leeg en na een paar weken draait het al niet meer in IMAX en beperkt in de kleinere zalen. Volgens mij zegt zoiets meer dan ik voor elkaar kan krijgen met een korte review.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Eigenlijk had ik een fantastische vier moeten geven :+

Maar omdat de film beter was dan Superman vond ik dat een beetje raar.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

The Mediocre Four dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Naja, ze waren wel beter dan de vorige acht.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
josh-hill schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:18:
Je vergeet even dat als iemand een film na een paar minuten afzet, deze niet altijd een volledig beeld van de film zal hebben.
Ik zet zo vaak een film na een paar minuten weer af.
Maar ja, Promising Young Woman vond ik de eerste minuten ook afgrijselijk, maar uiteindelijk toch best wel heel goed (op het einde na dan).
Ook genoeg voorbeelden dat ik een film uiteindelijk wel heb afgekeken, alleen maar omdat iedereen beweert dat ie geweldig is, maar dat het toch echt niet hoger dan een 2 uit 10 bij mij scoorde. Dus vaak genoeg klopt die eerste indruk wel degelijk.
Vroeger keek ik vrijwel alles af, om een oordeel te kunnen vellen.
Maar ik merk dat mijn aandachts spanne afneemt, en ik er ook anders tegenaan kijk. Zit ik me in de eerste helft al groen en geel te ergeren, of trekt het verhaal me totaal niet, dan stel ik mezelf de vraag: Hoeveel interesseert het je om te weten hoe het eindigd? Als het antwoord daarop tekort schiet, dan vertrek ik.

Om die reden ben ik vorige week in de pauze weggelopen bij Bring her Back. Irriteerde me ontiegelijk aan de social worker / pleegmoeder, en ik heb een schijthekel aan ongemakkelijke scenes. En het interesseerde me geen moer wat er met de personage gebeurde.

Dit weekend eens kijken of ik Weapons een kans geef.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:35
In de basis een typische Marvel actiehelden film. Er is een evil bad guy die de wereld kapot wil maken, en dan zijn er de fantastic 4. De superhelden met superkrachten die de wereld moeten redden.

Qua verhaal niet heel bijzonder. Ik verbaas me dan ook over de vele positieve reviews. Niet dat ik een diepgaand verhaal had verwacht maar dit haalde mijn lage verwachtingen niet eens. Het is zo ontzettend over de top en onrealistisch dat het lachwekkend is. Iets meer creativiteit qua plot mag van mij wel, maar misschien verwacht ik wel te veel van Marvel films. :+ Ook krijgt de bad guy nergens in de film een back-story. De bad guy bestaat puur voor het plot.

Visueel ziet het er in Imax 3D best indrukwekkend uit, hoewel ik de CGI niet altijd heel realistisch vond.

De film kijkt wel goed weg. Prima tempo en de film is niet te lang. De humor is op momenten wel nogal cheesy maar dat is ook wel een Marvel-trademark volgens mij.

Kleine voldoende omdat het als Marvel film alles is wat je verwacht van een Marvel-superhelden-film. Maar echt bijzonder is de film ook weer niet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

[ Voor 5% gewijzigd door WernerL op 09-08-2025 14:41 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:11
War of the Worlds (2025)War of the Worlds (2025)
The chances of anything coming from Mars are a million to one they say. The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come

Als ik War of the Worlds hoor begint automatisch de muziek van de musical versie van Jeff Wayne in mijn hoofd te spelen. Nog steeds de beste bewerking van het boek. Er zijn al heel wat films en series gemaakt. De film met Tom Cruise van een jaar of 20 geleden was redelijk succesvol, hoewel ik er niet veel aan vond. Het is echter een meesterwerk vergeleken met dit gedrocht.

Ice Cube is Papa Hackerman die voor Homeland Security werkt en er geen probleem mee heeft om zijn kinderen continue te bespioneren via zijn werkcomputer. Hij is denk ik, naast de directeur van DHS ook de enige medewerker want hij zit de hele film alleen op kantoor en heeft geen enkel contact met collega's (alleen met andere diensten die ook maar 1 medewerker lijken te heb hebben) en zijn kinderen. Het grootste deel van de film gaat vanaf zijn computerscherm en we zien hem de hele tijd in Teams calls (ook al noemen ze het Zoom calls). Het verhaal is bekend. War of the World is het oorspronkelijke verhaal over een Alien Invasion en ook dit keer vallen ze uit de lucht en beginnen de driepotige machines met slopen en moorden. Alleen dit keer hebben ze een dudelijk motief, geen wereldoverheersing maar het zijn intergalactische cybercriminelen die achter je creditcard gegevens aanzitten en je Amazon wishlist. Uiteraard weet Papa Hackerman en zoontje Hackerman, dochter en een Amazon deliveryguy de boel net op tijd te redden. Klinkt belachelijk? Ja dat is deze film ook en Ice Cube kan niet acteren.

Eigenlijk zou je dit boek niet meer moeten verfilmen, tenminste niet in een moderne setting. Een film in de oorspronkelijke Victoriaanse setting zo denk ik wel kunnen. Ik weet niet of dat ooit gedaan is, maar dat lijkt me nog wel leuk. Deze kun je overslaan tenzij je behoefte hebt aan kromme tenen of je de plotholes wilt tellen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/1.png1 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Ballerina (2025)Ballerina (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R
Het john wick universum heeft al wat uitstapjes gemaakt.
The continental was toch niet zo gaaf als dat ik had gehoopt maar toen de eerste teasers voor ballerina opdoken begon het toch weer te knagen...
Hoe zou deze andere invalshoek nu uitpakken ?

De setting en sfeer zijn onmiddelijk herkenbaar.
Er is opmerkelijk genoeg niet eens echt veel tijd nodig om de basis van het verhaal neer te zetten.
Een directe link met de 'hoofd franchise' is al binnen een half uur gemaakt.
Ondanks de herkenbaarheid blijft er toch een eigen "smaak" aan het geheel zitten , knap gedaan !

Ballerina geeft een erg interessant inkijkje in de wereld van john wick vanuit een hele andere invalshoek.
Ana de Armas geeft haar visitekaartje af en maakt absoluut indruk.
Perfect is het zeker niet ; hier en daar zijn wat gaten gevallen om het geheel vlotter te laten verlopen zo lijkt het.
Toch is het geheel absoluut de moeite waard , het maakt hongering naar meer !

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Destiny schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:16:
The chances of anything coming from Mars are a million to one they say. The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come

Als ik War of the Worlds hoor begint automatisch de muziek van de musical versie van Jeff Wayne in mijn hoofd te spelen. Nog steeds de beste bewerking van het boek. Er zijn al heel wat films en series gemaakt. De film met Tom Cruise van een jaar of 20 geleden was redelijk succesvol, hoewel ik er niet veel aan vond. Het is echter een meesterwerk vergeleken met dit gedrocht.

Ice T is Papa Hackerman die voor Homeland Security werkt en er geen probleem mee heeft om zijn kinderen continue te bespioneren via zijn werkcomputer. Hij is denk ik, naast de directeur van DHS ook de enige medewerker want hij zit de hele film alleen op kantoor en heeft geen enkel contact met collega's (alleen met andere diensten die ook maar 1 medewerker lijken te heb hebben) en zijn kinderen. Het grootste deel van de film gaat vanaf zijn computerscherm en we zien hem de hele tijd in Teams calls (ook al noemen ze het Zoom calls). Het verhaal is bekend. War of the World is het oorspronkelijke verhaal over een Alien Invasion en ook dit keer vallen ze uit de lucht en beginnen de driepotige machines met slopen en moorden. Alleen dit keer hebben ze een dudelijk motief, geen wereldoverheersing maar het zijn intergalactische cybercriminelen die achter je creditcard gegevens aanzitten en je Amazon wishlist. Uiteraard weet Papa Hackerman en zoontje Hackerman, dochter en een Amazon deliveryguy de boel net op tijd te redden. Klinkt belachelijk? Ja dat is deze film ook en Ice T kan niet acteren.

Eigenlijk zou je dit boek niet meer moeten verfilmen, tenminste niet in een moderne setting. Een film in de oorspronkelijke Victoriaanse setting zo denk ik wel kunnen. Ik weet niet of dat ooit gedaan is, maar dat lijkt me nog wel leuk. Deze kun je overslaan tenzij je behoefte hebt aan kromme tenen of je de plotholes wilt tellen.
Je moest het toch nog even proberen? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Je zou toch denken dat na dominion het boek toch echt dicht kon maar nee..
Het verhaal krijgt nog een slinger en dit maal mag scarlet johansson de kar trekken.

Het is bijna opmerkelijk te noemen dat er zo weinig aandacht is gestopt in vernieuwing.
Dit maal heeft de medische wetenschap de dino's heel hard nodig en moet er een clandestine manier
worden bedacht om er iets van te maken.
Als vanouds gaat dat weer helemaal mis..

Ik had nog een soort van goeie hoop dat er toch nog iets overeind zou blijven van de vibe.
Dominion was dan weleenswaar slapjes te noemen maar viel naar mijn idee nogal tegen omdat het boek niet echt dicht kon.
Deze herstart doet het niet heel veel beter , integendeel zelfs.
Waar dominion toch nog op nostalgia kon leunen daar is de basis van rebirth gewoon te zwak.
Ook johansson kan het flinterdunne geheel niet redden m ook al blijft ze gelukkig vooral zichzelf.
Ergens hoop ik er op dat men nu wél klaar is met de franchise.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Ik ben nu eenmaal een eigenwijsie... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dan zit je hier goed :p

Gezien het aantal mensen dat bijvoorbeeld ook nog in het Jurassic-gat blijft vallen :+ Inclusief moi ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Stukfruit op 10-08-2025 10:46 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
Stukfruit schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 10:45:
Dan zit je hier goed :p

Gezien het aantal mensen dat bijvoorbeeld ook nog in het Jurassic-gat blijft vallen :+ Inclusief moi ;(
Die probeer ik over te slaan. Ik heb een aantal Jurrasic park films gezien maar weet niet meer welke en waar ze over gingen (behalve de eerste). Ik weet eigenlijk niet eens of ik ze allemaal gezien heb, ze zijn enorm forgetable. Maar in de nieuwste zit Scarlett <3 ....mmm misschien toch _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AcidBurn
Clown in a Cornfield (2025)Clown in a Cornfield (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R
Als je het niet serieus neemt, is deze film prima te doen. Hij neemt zichzelf ook totaal niet serieus, en dat is zijn redding. Ik zie het vooral als een prima kruising tussen Children of the Corn en de eerste Scream. Het omgekeerde concept van die eerste, met de self-awareness en lichtere momenten van de tweede. Een aantal opmerkingen in "Clown" had zo door Randy of Stu gemaakt kunnen zijn, of lijken er zelfs naar te verwijzen. Will Sasso is heerlijk "against type" gecast. Wie hem kent van Young Sheldon, verwacht dit echt niet, en hij lijkt er wel lol in te hebben :D Quinn doet me ook wel aan Erin in You're Next denken. En dat is positief ;)
In de derde act is de film wel even het spoor helemaal bijster, dat is jammer. Maar het einde is wel leuk gedaan, hoe zoetsappig en voorspelbaar het ook is.
Clown is echt geen meesterwerk, maar wel prima vermaak om een saaie zondag avond mee door te komen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:00
Weapons (2025)Weapons (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 128 min | MPAA: R
Weapons is een film die mij vanaf de eerste minuut in zijn greep hield en eigenlijk niet meer losliet. Het verhaal knoopt op slimme wijze verschillende verhaallijnen aan elkaar die zich tegelijkertijd afgespeeld hebben, waardoor je continu benieuwd blijft hoe alles uiteindelijk samenkomt. Af en toe zakt het tempo wat in, maar juist die momenten lijken bewust geplaatst te zijn. Ze geven je even weer wat ademruimte, terwijl je ergens voelt dat er iets groots aan zit te komen. En inderdaad: zodra de rust je bijna op het verkeerde been zet, breekt de volgende chaos los. Dat maakt de spanningsboog extra sterk en zorgt dat de impact van de gebeurtenissen alleen maar groter is.

Wat Weapons voor mij zo leuk maakte, is dat het echt iets nieuws durft te doen. Het is geen standaard thriller of goedkope horror met jumpscares, maar een mix van wendingen (overigens gespeeld door een cast die met zichtbaar plezier en overtuiging speelt).

Ik heb me ouderwets vermaakt in de bioscoop. Weapons is origineel, meeslepend, interessant, en weet je meerdere keren oprecht te verrassen. Het einde was ergens ook perfect voor zo’n film, niet zo’n volledig ongeloofwaardige einde.Een film die blijft hangen en voor mij een dikke 9 waard is.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Destiny schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:03:
[...]

Die probeer ik over te slaan. Ik heb een aantal Jurrasic park films gezien maar weet niet meer welke en waar ze over gingen (behalve de eerste). Ik weet eigenlijk niet eens of ik ze allemaal gezien heb, ze zijn enorm forgetable. Maar in de nieuwste zit Scarlett <3 ....mmm misschien toch _O-
"It's so bad I want to give it a 0, but that's not possible so I give it ... a 1" :D

Had deze de dag ervoor nog gekeken en kon best begrijpen dat iemand die na een paar minuten al af zou zetten, zelf zou ik het solo een half uur hebben uitgehouden. Als je graag naar dom en dommer plus een paar jengelende kinderen kijkt is het een aanrader O-) .

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 11-08-2025 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
Orangelights23 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:59:
Weapons (2025)[Afbeelding: Weapons (2025)]
Weapons is een film die mij vanaf de eerste minuut in zijn greep hield en eigenlijk niet meer losliet. Het verhaal knoopt op slimme wijze verschillende verhaallijnen aan elkaar die zich tegelijkertijd afgespeeld hebben, waardoor je continu benieuwd blijft hoe alles uiteindelijk samenkomt. Af en toe zakt het tempo wat in, maar juist die momenten lijken bewust geplaatst te zijn. Ze geven je even weer wat ademruimte, terwijl je ergens voelt dat er iets groots aan zit te komen. En inderdaad: zodra de rust je bijna op het verkeerde been zet, breekt de volgende chaos los. Dat maakt de spanningsboog extra sterk en zorgt dat de impact van de gebeurtenissen alleen maar groter is.

Wat Weapons voor mij zo leuk maakte, is dat het echt iets nieuws durft te doen. Het is geen standaard thriller of goedkope horror met jumpscares, maar een mix van wendingen (overigens gespeeld door een cast die met zichtbaar plezier en overtuiging speelt).

Ik heb me ouderwets vermaakt in de bioscoop. Weapons is origineel, meeslepend, interessant, en weet je meerdere keren oprecht te verrassen. Het einde was ergens ook perfect voor zo’n film, niet zo’n volledig ongeloofwaardige einde.Een film die blijft hangen en voor mij een dikke 9 waard is.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik ga er morgen heen, super benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

Orangelights23 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:59:
Weapons (2025)[Afbeelding: Weapons (2025)]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Wat een film zeg, ik heb echt meerdere keren op het puntje van mijn stoel gezeten en een aantal keer flink geschrokken van de soms bizarre beelden.

Als horror liefhebber zijn de laatste jaren om te smullen. Een aantal nieuwe regisseurs die het genre een schop onder de kont geven en Zach Cregger is daar een van.

9/10!

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Sargan schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 07:10:
[...]

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Wat een film zeg, ik heb echt meerdere keren op het puntje van mijn stoel gezeten en een aantal keer flink geschrokken van de soms bizarre beelden.

Als horror liefhebber zijn de laatste jaren om te smullen. Een aantal nieuwe regisseurs die het genre een schop onder de kont geven en Zach Cregger is daar een van.

9/10!
Ik kan ook zeker "bring her back" aanbevelen. Een wat kleinere maar ook supervette horror :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

jellybrah schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:33:
[...]

Ik kan ook zekee "bring her back" aanbevelen. Een wat kleinere maar ook supervette horror :)
Die ga ik misschien vanavond bekijken, ben ook zeer benieuwd naar deze film.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
jellybrah schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:33:
[...]
Ik kan ook zeker "bring her back" aanbevelen. Een wat kleinere maar ook supervette horror :)
Wij hebben duidelijk een totaal andere kijk op horror.... ik vond Bring her Back echt geen moer aan, liep me alleen maar kapot te ergeren aan de pleegmoeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
AcidBurn schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:37:
[...]

Wij hebben duidelijk een totaal andere kijk op horror.... ik vond Bring her Back echt geen moer aan, liep me alleen maar kapot te ergeren aan de pleegmoeder.
Haha dat mag. Ik vond haar goed juist omdat ze echt een hatelijk iemand kan spelen. Net zoals bijvoorbeeld de pater uit "there will be blood".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:44
Of Joffrey :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Night Swim (2024)Night Swim (2024)
Tweakers: 5 | IMDb: 4.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: PG-13

Het is zondagavond en er is helemaal niks boeiends op tv (gebeurt sowieso vaak), dus dan ga je maar weer voor de tigste keer op Netflix kijken in de hoop dat daar dan wel iets nieuws is.

En dan kwamen we deze film tegen en het maar geprobeerd.

Natuurlijk hadden we de clichés al direct weer door:

Er zit een enge entiteit die iedereen in het zwembad langzaam 'pakt' en dit gaat uiteraard eerst langzaam met wat momentjes.

De eerste helft was nog wel behapbaar ondanks de voorspelbare momenten, maar de 2e helft was praktisch onkijkbaar. We waren ook maar afgehaakt.

spoiler:
Een of andere zilveren, dikke zombie-like figurant komt opeens ten tonele als 'eng' monster, wat natuurlijk vooral lachwekkend fout was, alsof je naar een goedkope horror komedie kijkt. Maar ook daarvoor was het gewoon te slecht.

Sla lekker over.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Pagina: 1 ... 276 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.