Ik heb als begin twintiger alleen Mulholland Drive gezien en het enige wat me bijgebleven is, waren de naaktscenesautje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:36:
[...]
Je eerste David Lynch film, neem ik aan? (en waarschijnlijk ook meteen de laatste).
Lynch (helaas recentelijk overleden) is altijd 'vreemd' (op één film na), en dat moet je leuk vinden. Beste wat ik kan aanraden is: kijk Twin Peaks (de TV serie), daar is het gedoseerd.
Final Destination: Bloodlines (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Horror | Runtime: 110 min | MPAA: R Na alle andere delen al meerdere malen te hebben gezien, wilden wij dit nieuwste deel natuurlijk niet overslaan. Toen hij in de bioscoop draaide hebben hem bewust overgeslagen, maar vanavond via Plex hebben we Final Destination Bloodlines samen gekeken . In deze film ontsnapt Iris aan de dood dankzij haar visioen, precies zoals we gewend zijn van de vorige delen. Alleen dit keer zit er een andere draai aan: want nu jaren later komt de dood nu achter haar bloedlijn aan, want deze mensen hadden als het aan de dood lag niet eens bestaan. Dat maakt het toch weer net even anders dan de vorige films. Het was weer een typische Final Destination-film: mensen gaan op de meest rare manieren dood, met lekker veel gore. Het is niet ingewikkeld, gewoon verstand op nul en kijken hoe het deze keer weer helemaal misgaat. Wij vinden het trouwens altijd wel grappig dat dit onder het genre horror valt, want eng zijn deze films echt totaal niet. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Coherence (2013) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.2 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: Not Rated Een low budget, sci-fi, thriller, mystery film met in de hoofdrollen allemaal (bijna) onbekende mensen. Het werk wel. Ik dacht op voorhand: "dat kan nooit werken", maar op één of andere manier slaagt regisseur "James Ward Byrkit" er in om alles mysterieus aan te doen voelen en het geheel werkt gewoon. We zien een etentje georganiseerd worden en alle mensen komen toe. Er ontstaat een leuke avond, maar naarmate de avond vlot, gebeuren er vreemde dingen die voor de mensen aanwezig, onverklaarbaar zijn. In de film zelf wordt verwezen naar multi-dimensionnale werelden en ik denk dat we het inderdaad in die hoek moeten gaan zoeken. Verder kun je inderdaad niet veel van deze film zeggen zonder het te spoilen dus, kijken maar! | |
Hetzelfde kun je over Primer zeggen. Low budget (7000 usd of zo), onbekende acteurs, maar wel de allerbeste tijdreisfilm die er bestaat! Verwacht alleen niet deze geheel te begrijpen na een enkele viewing.
https://letterboxd.com/film/primer/
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
yes, die heb ik gezien, ik heb die ongeveer hetzelfde ge-rate als Coherencejosh-hill schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:41:
Hetzelfde kun je over Primer zeggen. Low budget (7000 usd of zo), onbekende acteurs, maar wel de allerbeste tijdreisfilm die er bestaat! Verwacht alleen niet deze geheel te begrijpen na een enkele viewing.
Inclusief het derde seizoen!autje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:36:
[...]
Beste wat ik kan aanraden is: kijk Twin Peaks (de TV serie), daar is het gedoseerd.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Dead Poets Society (1989) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 128 min | MPAA: PG Een dramafilm die ik (shameshame) nog niet had gezien. Wat een prachtige film met een geweldig subtiel spelende Robbin Williams. Een film over coming-of-age en inspirerende leraren met een goede boodschap. Een paar dingen waren naar mijn mening wat minder goed geschreven spoiler: of Neil die toch abrupt zelfmoord pleegt, hij had andere opties spoiler: Knox die vasthoud aan een meisje die al bezet is, eigenlijk not done | |
Daar is de weirdness niet echt gedoseerd
Souleymane's Story (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 93 min | MPAA: N/A L'Histoire de Souleymane is een Frans migrantendrama in een thriller jasje. De film geeft een beeld van hoe een deel van de gemakken van onze huidige maatschappij afhankelijk is van (het uitbuiten van) migranten. Het thriller aspect werkt prima, al voelt het wat eendimensionaal zoals bijvoorbeeld bij Den Skyldige, Surge, Locke, of Deux Jours, Une Nuit. Het einde voegt er echter nog een wel-verdiende extra dimensie aan toe en zet alles in perspectief. Uitstekend debuut van Abou Sangare, een automonteur uit Guinee wiens migrantenverhaal deels in de film verwerkt zit. Een 8+. | |
[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 10-07-2025 16:50 ]
Bloodsport (1988) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R Deze film blijft toch nog van hoog caliber voor mij. De opbouw van de film, tot aan het einde is echt sterk. Gevechten van toen je waren al goed. De middenstukken en de emotionele stukjes prima. Natuurlijk als je dat vergelijkt met nu is misschien niet zo goed. Maar toch. | |
Ice Road 2: Road to the Sky (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action | Runtime: N/A | MPAA: N/A Wauw. Liam Neeson heeft echt wel leuke dingen gedaan (en zeker ook mindere), maar dit? Ik kan echt helemaal niets positiefs verzinnen. Echt alles is onlogisch en slaat nergens op. | |
Heads of State (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Netflix heeft er een hele serie van. Big budget actie films. met minimaal 2 grote sterren, paar herkenbare locaties, alle karakters moeten om de 5 regels een grappige opmerking geven, en om de 20 minuten moet er weer ergens een plot twist in zitten, meestal persoon x was stiekem toch een bad-guy. En hoeveel de hoofdsterren ook door elkaar geschud, beschoten en gestompt worden, de volgende scene rennen ze weer alsof er niets gebeurd is. Ik heb de meeste gezien, nog net onderhoudend genoeg om op te zetten terwijl je de was aan het doen bent, en daar houd het ook echt mee op. Amazon Prime doet exact dezelfde formule na. Alleen tot mijn verbazing werkt het hier wel. Let wel het is nog steeds geen "goede" film, maar hij is zeker vermakelijk. Eigenlijk is het gewoon een basic "2 tegenpolen moeten verplicht samenwerken om" Plot, met als noviteit dat het nu opeens 2 wereld leiders zijn. En om een of andere reden kan ik idris Elba als "Engelse Prime Minister" nog wel geloven, maar John Cena als Amerikaanse president gaat er dan weer niet helemaal in. (Ik denk dat ik nog wat vast zitten in de 00's , want hij zou prima passen in de clownshow van het huidige witte huis) Maar de film opzich klopt. Veel actie, veel spectakel. spoiler: helaas af en toe ook wat wel slechte csi. Maar Ik weet niet precies wat prime nu beter doet dan netflix Maar ik heb hem met plezier afgekeken !vooral de gast en scene in het safehouse vond ik gaaf | |
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Saillant detail, hij komt er niet achter, hij wist het al, maar is van kinds af aan opgegroeid met het idee dat het levensgevaarlijk is en leert in de film dat je het ook als superpower kan inzettenCryptoNL schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:06:
Wat kan er fout gaan als je als lulletje rozenwater erachter komt dat je immuun bent voor pijn?
[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 11-07-2025 20:26 ]
Is dat niet hetzelfde als dat wij "hoe is het?" vragen? Daar verwachten we doorgaans ook gewoon "goed" op te horen, tenzij het vrienden betreft.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:09:
[...]
Ik heb er een tijdje gewoond. Snel afgeleerd om de tekst ‘How ya’ doin’ als vraag te beantwoorden. Wordt niet op prijs gesteld om daadwerkelijk te vertellen wat je bezig houdt
Ik weet het nog niet van I'm Still Here (schijnt fantastisch te zijn, maar de trailer trekt me niet).josh-hill schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:09:
[...]
Zouden er dan echt geen goede films uitgekomen zijn vorig jaar?
Wellicht "No Other Land" en "I'm Still Here" (nu in de bioscoop), maar ja, ik weet het niet. "How to Make Millions Before Grandma Dies" scoort ook hoog, maar vond ik ook niet al te best.
No Other Land (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Documentary | Runtime: 92 min | MPAA: Not Rated Wellicht had ik ook de trailer van No Other Land moeten kijken, want deze documentaire was wel een beetje een tegenvaller. Ik had er al niet zo'n goed gevoel bij, anders had ik hem wel eerder gekeken. Het is een niet al te beste film. Allereerst moet je weten dat de film over de schandalige verwoesting van Palestijnse dorpen gaat in een bepaald gebied op de Westelijke Jordaan oever, en kolonisten daar doodleuk weer hun huizen kunnen bouwen, terwijl het leger beweert dat het allemaal voor een militair oefenterrein is. Maar de documentaire is eigenlijk meer een film over een Palestijn die daar (via social media) verslag van doet. Dat soort meta gebeuren heb je de laatste tijd wel vaker. En waar ik het vroeger nog wel grappig vond, met gasten als Bear Grylls, vind ik het nu vooral een goed verhaal in de weg zitten. Ja, ik snap wel dat het een wat makkelijker te bevatten menselijke noot aan een meer abstract geheel kan geven, maar toch. Al die natuurdocumentaires tegenwoordig die over het filmen van de natuurdocumentaire gaan, hoef ik in ieder geval niet te zien. En zo hoef ik ook dat soort zaken in deze documentaire niet te zien. Maar heel de film zit er vol mee. Er zitten bijvoorbeeld redelijk wat nikszeggende conversaties tussen de Palestijnse activist en de Joodse journalist die aan de film heeft mee gewerkt in. Dat had allemaal weggelaten kunnen worden, want het voegde echt helemaal niets toe. Ze zeiden niets nieuws of interessants. De beelden van Israëlische soldaten die met een hoop man, wapens en materieel weer de zoveelste woningen komen platwalsen, zijn wel een indrukwekkend en droevig gezicht. Het is echt schandalig wat daar gebeurt. Maar veel meer dan hier activistisch beelden van maken zonder enige achtergrond informatie (behalve de info dat er 22 jaar over gesoebat is) is het niet. Dat wil niet zeggen dat de film alleen maar slecht in elkaar steekt. Deze heeft ook wel wat 'goede' momenten. Zoals het moment dat over zoiets banaals als de kleur van kentekenplaten wordt gesproken. Dat lijkt iets heel triviaals, maar ik had daar nooit op zo'n manier naar gekeken. Het is een slimme manier om de Apartheid in iets herkenbaars te gieten. Of het moment dat een moeder haar zoon "dood wenst". Je ziet haar meteen realiseren wat ze zegt, maar voor je zegt "wat is dat voor moeder?", ze had hierbij echt wel het beste voor met deze zoon. En dat er beelden waren van de opening van een school, welke later weer terug in beeld kwam... Maar verder, behalve de dreigende beelden van de soldaten en kolonisten, mist deze documentaire diepgang. En dat is jammer, want het is wel een heel belangrijk verhaal. Maar goed, er zijn gelukkig ook redelijk wat Palestijnse films zonder de wat geforceerde 'hulp' van buitenaf die wel erg geslaagd zijn. Anyway, ik ben in de minderheid, maar ik heb toch wel een beetje het idee dat de meeste mensen de film een 10 geven vanwege de boodschap en niet vanwege de vorm. En ja, geef ze eens ongelijk. | |
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.