Interessant genoeg haalt jouw recensie me juist over om hem te gaan kijkenautje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:35:
[...]
Ik ben halverwege weggelopen, ik had wel wat beters te doen dan naar deze onzin te kijken.
Zelfs de race scenes konden me niet bekoren vanwege de idiote race-scenarios die erachter zitten, hoe geweldig ze technisch ook gedaan waren. Het verhaaltje zelf is voorspelbaar, de karakters flinterdun. Ik vermoed dat Brad Pitt zelf stiekem het scenario heeft geschreven; Sonny Hayes is wel heel erg de stoere alleskunner met good looks, een gouden hart, en een kennis van de auto waar de rest niet aan kan tippen. Bij het karakter van de technical director wordt erg benadrukt dat zij de eerste vrouwelijke technical director is, maar pas als Brad Pitt iets brabbelt over zijwind en hobbels in het asfalt heeft zij een aha-moment (even afgezien van het feit dat Pitt's gebrabbel nergens op slaat, maar dat weet de gemiddelde kijker die F1 niet volgt niet). Over het vrouwelijke lid van de pit-crew zullen we het maar helemaal niet hebben.
Nee, dit was een ramp. De kritiek dat dit gewoon Top Gun: Maverick in een raceauto was kan ik wel begrijpen. Maar goed, die film was ook niets. Alleen heb ik niets met straaljagers, dus dan vind ik de vliegscenes nog wel tof. Hier was echt alles <vul zelf het meest negatieve wat je kunt bedenken maar in>.
Ik heb helemaal niets met F1 of met welke vorm van racen dan ook, dus eventuele onzin op technisch of race-strategisch vlak valt me niet op.
Ik verwacht spectaculair gefilmde actiescènes, een flinterdun plot dat je niet eens vanaf de eerste minuut maar eigenlijk al van tevoren kunt uittekenen, tenenkrommende dialogen, een hoop ongeloofwaardige dingen en een beroemde acteur op leeftijd die de film draagt met zijn natuurlijke charme.
Ik vond Top Gun Maverick dus ook best een vermakelijke film, wil ik maar zeggen
Daarnaast heb ik thuis geen airco, vanmiddag niks beters te doen, en ik heb een Pathe Unlimited abo waardoor het me maar € 3 Imax-toelage kost.