Conclave (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: PG De premisse van Conclave klinkt niet zo heel boeiend (behalve misschien als je een overtuigde Catholiek bent), maar de uitvoering ervan met Ralph Fiennes in de hoofdrol als getroubleerde kardinaal en ceremonie meester van de verkiezing draagt de film. Wat een prachtige gepijnigde kop kan hij trekken! Mooie bijrollen ook van Stanley Tucci, John Lithgow en Isabella Rossellini. Wie uiteindelijk als nieuwe paus gekozen wordt kwam voor mij wel een beetje als kort door de bocht, maar het zei zo. Tot dat punt toch een mooie boeiende film gezien. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
The Gorge (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Twee geoefende scherpschutter, één uit het Westen en één uit het (voormalig) Oostblok, worden onafhankelijk van elkaar gerecruteerd om een jaar lang twee wachttorens aan tegenovergestelde kanten van een diepe kloof te bewaken. Al snel leren ze dat ze er zijn om 'iets' dat zich in de kloof bevindt moeten tegen houden om uit de kloof te komen. Daartoe hebben ze detectie systemen, automatische snelvuur mitrailleurs en veel wapens tot hun beschikking. Maar ja, een jaar lang in je uppie in zo'n toren zitten, zonder communicatie naar buiten, en alleen aan de overkant van de kloof een medemens, maakt het wel verleidelijk om daar contact mee te maken. Ondanks dat dat expliciet verboden is. En al helemaal wanneer de twee wachters Anya Taylor-Joy (The Queen's Gambit) en Miles Teller (Whiplash) zijn die al snel de (seksuele) aantrekking tussen elkaar niet kunnen negeren. Wanneer ze echter samen in de kloof belanden krijgt de film aardig wat horror trekjes en wordt het een gevecht om te overleven. Gelukkig hebben ze elkaar nog! Gelukkig maar dat ik deze film niet samen met mijn vrouw heb gekeken want ze kan absoluut niet tegen enge films. Ik vond het in ieder geval spannend en met een bevredigend einde. Geen topper maar zeker ook geen verspilling van mijn tijd. Wat mij betreft een ruime 7 maar net niet genoeg voor een 7½. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |