The Amateur (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Goede actiefilm met een niet al te ingewikkeld verhaal, maar wel voldoende “diepgang”. Vooral de emotionele herinnering scenes voelden heel toepasselijk, maar niet te dik erop gelegd. Beter dan verwacht. En de hacking scenes voelen soort van minder erg aan als doelloos keyboard gerammel waar menig film last van heeft. (Natuurlijk nog steeds verre van realistisch, maar ik stoorde mij er dit keer niet aan). Een 7.5! | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
The Good, the Bad and the Ugly (1966) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Western | Runtime: 178 min | MPAA: R Nooit eerder gezien. Prachtige film. De sets, karakters, sfeer. Een vrij rechttoe rechtaan verhaal met enkele twists en toffe actiescenes (klein en grootschalig) Ik snap dat men deze film hoog heeft zitten. Van Cleef is een bad guy pur sang. Veel in closeups gefilmd. Z'n andere meesterwerk Once upon a time in America vond ik overigens helemaal niks. | |
Corner Office (2022) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.0 | Genre: Comedy, Mystery | Runtime: 101 min | MPAA: PG-13 Bijzondere film die vrijwel volledig in een kantoor afspeelt, maar toch weet te boeien. Orson heeft een nieuwe baan en komt in een kantoortuin te werken waarbij hij een man is van regelmaat: 55 minuten werken, 5 minuten pauze. Op een dag ziet hij op zijn werk een onbekende deur in de gang naar het toilet. Achter deze deur zit een prachtige (bijna directeur waardige) kamer. Orson kan in deze kamer veel beter zijn werk doen en sinds hij daar achter komt gaat hij vaker naar die kamer. Maar is die kamer er wel echt? Het ‘bezoeken van de kamer’ begint z’n collega’s ook op te vallen en dat valt niet helemaal goed. Bijzondere film en een bijzondere rol voor Jon Hamm. Deze rol vervuld hij echt goed. Ik heb naar Your Friends en Neighbors (waar hij ook in speelt) doorgezapt naar deze film en het is grappig te zien hoeveel mimiek Jon in zijn gezicht gebruikt. Dat is prachtig om naar te kijken. Ja, deze film is wel een pareltje. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Net gezien. Film niet meer dan een mager zesje. Jack Black als Steve goed. Het is wel leuk, maar vergeleken met de Mario film die gewoon leuk was, nee ik begrijp de hype en rondvliegende popcorn niet of ik mis iets.ByteMe_ schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:52:
[...]
Hier werd dat gejuich bij elk bekend figuur of item gedaan. Het werd onderhand awkward.
Voor mij een 6je, het had humor, maar wel erg makkelijk opgezet, we gooien er gewoon even Jack en Jason erin, dan komt het wel goed ofzo.
De kinderen vonden t wel geweldig, nouwja, prima dan.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik gok dat je 40 tot 45 jaar ouder bent dan de doelgroep voor deze film… dat zal wellicht verklaren waarom de film niet jouw ding is…loekf2 schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:48:
[...]
Net gezien. Film niet meer dan een mager zesje. Jack Black als Steve goed. Het is wel leuk, maar vergeleken met de Mario film die gewoon leuk was, nee ik begrijp de hype en rondvliegende popcorn niet of ik mis iets.
Als die film je ligt dan heb je misschien deze film nog niet gezien: Once Upon a Time in the Westjellybrah schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:32:
Genereer je eigen UBB code review
The Good, the Bad and the Ugly (1966) [Afbeelding: The Good, the Bad and the Ugly (1966)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Western | Runtime: 178 min | MPAA: R Nooit eerder gezien. Prachtige film. De sets, karakters, sfeer. Een vrij rechttoe rechtaan verhaal met enkele twists en toffe actiescenes (klein en grootschalig) Ik snap dat men deze film hoog heeft zitten. Van Cleef is een bad guy pur sang. Veel in closeups gefilmd.
Z'n andere meesterwerk Once upon a time in America vond ik overigens helemaal niks.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Een soortgelijke film die gelijkwaardig/beter is dan het meesterwerk dat je net hebt gezien.
Beide onwaarschijnlijk goede films.
(of bedoel je niet Amerika maar de West in de eerste instantie?)
Ik zag hem op Prime ook al staan inderdaad. Dan word dat de volgende! Thanks voor de tipDelerium schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:20:
[...]
Als die film je ligt dan heb je misschien deze film nog niet gezien: Once Upon a Time in the West
Een soortgelijke film die gelijkwaardig/beter is dan het meesterwerk dat je net hebt gezien.
Beide onwaarschijnlijk goede films.
(of bedoel je niet Amerika maar de West in de eerste instantie?)
Ik bedoelde wel once upon a time in america. De kind/tiener acteurs vond ik echt verschrikkelijk slecht alswel het script en de traagheid (wat minder zou opvallen als de rest OK was).
Pokémon: Detective Pikachu (2019) | ![]() |
Tweakers: 6.9 | IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 104 min | MPAA: PG Plot: Tim Goodman's vader wordt op mysterieuze wijze ontvoerd. Op een dag ontmoet Tim een Pikachu, een eigenaardig pratend wezen dat niet zo sterk en wendbaar is als andere Pikachu's, maar claimt een uitermate goede rechercheur te zijn. Samen beginnen ze aan een missie om Tim's vader te vinden. Tijdens hun zoektocht worden ze geholpen door de journalist Lucy. Oordeel: Leuke kinderfilm met vele herkenbare Pokemon personages. Prima graphics. Het verhaal is redelijk voorspelbaar maar voor de jonge kijkers toch net iets te ingewikkeld soms. Leuk om het pokemon universum op deze manier tot leven te zien komen. Een 7. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Warfare (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: N/A | MPAA: R Waargebeurde fuckup van de Navy Seals tijdens de Iraq oorlog. Het feit dat Will Poulter de bekendste acteur van de cast is, is wel apart te noemen. De film komt behoorlijk realistisch over, maar dat mag ook wel als een van de betrokken Seals zelf mee heeft geholpen aan de regie. De eerste helft zie je de soldaten zich de tering vervelen, de tweede helft van de film lijkt wel realtime te zijn, en dat trekt je toch wat meer mee met wat ze meemaken. @PdeBie Ik denk dat het hacken je mogelijk deze keer niet zoveel irriteert, omdat Rami Malek al eerder met dat bijltje gehakt heeft. In Mr. Robot deed hij ook veelvuldig aan hacken en dat werd behoorlijk realistisch gedaan. Ze hadden daar zelfs ICT consultants om het hacken zo authentiek mogelijk te houden. | |
[ Voor 7% gewijzigd door AcidBurn op 14-04-2025 11:13 ]
Deze film is onderdeel van de Dollars Trillogy van Sergio Leone. De trilogy bestaat uit A Fistful of Dollars (1964), For a Few Dollars More (1965) and The Good, the Bad and the Ugly (1966).jellybrah schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:32:
The Good, the Bad and the Ugly (1966) [Afbeelding: The Good, the Bad and the Ugly (1966)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Western | Runtime: 178 min | MPAA: R Nooit eerder gezien. Prachtige film. De sets, karakters, sfeer. Een vrij rechttoe rechtaan verhaal met enkele twists en toffe actiescenes (klein en grootschalig) Ik snap dat men deze film hoog heeft zitten. Van Cleef is een bad guy pur sang. Veel in closeups gefilmd.
Z'n andere meesterwerk Once upon a time in America vond ik overigens helemaal niks.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.5 / 10
Mocht je het leuk vinden. Er bestaat ook nog een Trinity trilogie (They Call Me Trinity/Trinity is Still My Name/Revenge of Trinity) met Bud Spencer en Terence Hill maar dat is een heel andere categorie spaghetti western.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 14-04-2025 01:38 ]
"When you grow up your heart dies"
Ride Along (2014) | ![]() |
Tweakers: 6 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13 Kijk naar de poster en je weet wat je voorgeschoteld gaat krijgen. Kevin Hart en Ice Cube in een buddy cop film. Ice Cube als chagrijnige zwager van Kevin. Kevin als campussecurity die ambitie heeft om bij de politie te gaan. Na een zware week met een ziekenhuisbezoekje en operatie voor onze oudste dochter (niks ernstigs, maar toch) was dit even heerlijk vermaak. Ik kan dit soort films op z'n tijd wel waarderen. Kevin Hart moet je zin in hebben. De man zit in veel films, zeker in dit genre. Qua verhaal moet je niet te veel verwachten, daar draait het niet om. Het draait om de interactie tussen Kevin Hart en Ice Cube en de situaties waarin ze belanden. Dat is meteen het grootste minpunt van de films, het zijn allemaal situaties die ze "afgaan". Het verhaal is nergens écht belangrijk. Je moet even opletten wie wie is, maar dat is 't dan wel. | |
Ride Along 2 (2016) | ![]() |
Tweakers: 4 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 102 min | MPAA: PG-13 Verhaal van deel 2 is nog beperkter als dat van deel 1. Maar omdat we deel 1 hadden gekeken ook maar besloten deel 2 te kijken. Grappige situaties volgen elkaar op. Verhaal is compleet ondergeschikt. Er is een bad guy die iets doet. Waarom is niet belangrijk. | |
Future Boyfriend (2016) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Short, Comedy, Fantasy | Runtime: 11 min | MPAA: N/A Plot: Een korte film over verliefd worden in het verkeerde ruimte-tijdcontinuüm. Oordeel: Met slechts 11 minuten is dit met recht een "short" te noemen. Ik werd positief verrast; charmant, grappig met een leuke kijk op het thema. De setting is een beetje "corny" (misschien een beetje te vergelijken met sommige kerst films maar dan zonder de kerst sfeer of vroege halmark films) maar dat mag de pret niet drukken. Een 6.5 lijkt mij mede gezien de zeer beperkte tijd om het verhaal te vertellen een passende score. | |
Ik zie nog steeds heel slecht, en toen ik de film poster zag, dacht ik dat het Beavis en Butthead waren (maar dan volwassen)Bor schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:52:
Future Boyfriend (2016) [Afbeelding: Future Boyfriend (2016)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Short, Comedy, Fantasy | Runtime: 11 min | MPAA: N/A Plot:
Een korte film over verliefd worden in het verkeerde ruimte-tijdcontinuüm.
Oordeel:
Met slechts 11 minuten is dit met recht een "short" te noemen. Ik werd positief verrast; charmant, grappig met een leuke kijk op het thema. De setting is een beetje "corny" (misschien een beetje te vergelijken met sommige kerst films maar dan zonder de kerst sfeer of vroege halmark films) maar dat mag de pret niet drukken. Een 6.5 lijkt mij mede gezien de zeer beperkte tijd om het verhaal te vertellen een passende score.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Constantine (2005) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Fantasy, Horror | Runtime: 121 min | MPAA: R Eigenlijk is deze film niet eens zo heel goed, maar het is voor ons een cult film geworden. Dus als Constantine na 20 jaar eenmalig weer in de bios draait als Vue Classic, dan ga ik hem uiteraard kijken. Keanu Reeves liet hier al de basis voor het stoïcijnse karakter zien dat hij jaren later zou perfectioneren met John Wick. Rachel Weisz speelt een zeer ondankbare rol imo. Maar het is Peter Stormare die het voor elkaar krijgt om ondanks zijn hooguit 5 minuten screentime, toch de show te stelen als Satan / Lucifer. | |
Dat zal zeker geholpen hebben, maar ook wat ze op het scherm toonden was redelijk OK. Alleen het beeld super verscherpen op basis van straatcamera’s was een beetje too much. Maar ja…. Voor de leek die het niet snapt is dat geen issue uiteraard.AcidBurn schreef op zondag 13 april 2025 @ 22:57:
@PdeBie Ik denk dat het hacken je mogelijk deze keer niet zoveel irriteert, omdat Rami Malek al eerder met dat bijltje gehakt heeft. In Mr. Robot deed hij ook veelvuldig aan hacken en dat werd behoorlijk realistisch gedaan. Ze hadden daar zelfs ICT consultants om het hacken zo authentiek mogelijk te houden.
[ Voor 53% gewijzigd door PdeBie op 14-04-2025 22:54 ]
Babygirl (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Romance, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: R Acteerwerk van de stagiaire is eigenlijk een stuk sterker dan dat van Nicole Kidman. Ook vind ik Antonio Banderas wat achterblijven. Tempo van de film vind ik ook net even te langzaam, en dan is de film alweer klaar. Magere voldoende imho. | |
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
The Neighbors' Window (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Short, Drama | Runtime: 21 min | MPAA: N/A Plot: Alli, moeder en echtgenote, ervaart haar dagelijkse routine als verstikkend. Haar leven wordt echter door elkaar geschud wanneer twee twintigers hun intrek nemen in het appartement aan de overkant van de straat. Alli komt erachter dat ze in hun appartement kan kijken. Oordeel: Mooie short van ongeveer 20 minuten met prima acteerwerk. Je voelt op sommige momenten de frustratie bijna. Het thema is indringend en mooi in beeld gebracht. Niet te vergelijken met de vorige short die ik kort reviewde. Deze is op meerdere vlakken van behoorlijk hogere kwaliteit. De setting, de muziek, het acteerwerk; het stijgt allemaal boven de vorige uit. Het blijft knap om een verhaal in een korte tijd als dit te kunnen vertellen terwijl ik nergens het idee had dat er concessies gedaan werden. Ik twijfel tussen een 7.5 en een 8 en ga voor de laatste. Ik werd geraakt en dat was net het zetje naar het hogere cijfer. | |
The Neighbours' Window?... Dat is zeker geïnspireerd op de Hitchcock klassieker Rear Window?
https://letterboxd.com/film/rear-window/
Beide niet gezien overigens.
Die indruk had ik ook meteen, ik heb rear window wel gezien, maar niet de "nieuwe". Ik vond die behoorlijk goed (in zijn tijdsgeest gezien uiteraard)josh-hill schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:43:
The Neighbours' Window?... Dat is zeker geïnspireerd op de Hitchcock klassieker Rear Window?
Rear Window heb ik niet gezien maar zo te lezen is het plot behoorlijk anders. Er zijn wel meer "window aan de overkant" films met verschillende verhaallijnen.josh-hill schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:43:
The Neighbours' Window vind ik in ieder geval een aanrader.
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Een echte c actiefilm. Een film vol plotholes, lachwekkend slechte -en ontbrekende actiescenes en beweegredenen van personen waar je ??? bij zet. Rami Malek speelt het nog heel aardig maar de rest van de cast speelt onnatuurlijk en zijn vooral tweedimensionaal. Het is script is bij vlagen wereldvreemd. spoiler: Josh Bernthal komt in het begin van het verhaal eventjes voor, Rami had hem blijkbaar ooit gered. Later in het verhaal wil hij Rami helpen met zijn situatie waarna Rami zegt "nee bedankt" en Josh peert hem weer. één van de vele subplots die werkelijk helemaal nergens heengaan. 3.5 voor Rami en enkele leuke shots. Wat een slop. | |
[ Voor 9% gewijzigd door jellybrah op 16-04-2025 11:33 ]
Wat een contrast!jellybrah schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:56:
The Amateur (2025) [Afbeelding: The Amateur (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Een echte c actiefilm. Een film vol plotholes, lachwekkend slechte -en ontbrekende actiescenes en beweegredenen van personen waar je ??? bij zet.
Rami Malek speelt het nog heel aardig maar de rest van de cast speelt onnatuurlijk en zijn vooral tweedimensionaal.
3.5 voor Rami en enkele leuke shots. Wat een slop.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3.5 / 10
PdeBie in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
O.a. op basis van jouw review (en omdat ik weer zin had in een movienight met m'n vriendin) ga ik 'm vanavond in de bioscoop zien, en dan komt deze 3,5/10 review om de hoek.
Naja ik ga het meemaken, Rami Malek i.c.m. "hacken" triggert me altijd wel in positieve zin (Mr. Robot).
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
haha ik lees je review nu. Ik vond inderdaad het tegenovergestelde
De hacking scenes deden me meer denken aan de CSI enhance meme en dat vond ik wel komisch. Een complete gezichtsherkenning met match doen n.a.v. de meest vage reflectie in een raam.
Ja, die ben ik met je eensjellybrah schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:29:
[...]
haha ik lees je review nu. Ik vond inderdaad het tegenovergestelde
De hacking scenes deden me meer denken aan de CSI enhance meme en dat vond ik wel komisch. Een complete gezichtsherkenning met match doen n.a.v. de meest vage reflectie in een raam.
PdeBie in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
die Trinity trilogie is een compleet andere tak.sjaool schreef op maandag 14 april 2025 @ 01:28:
[...]
Deze film is onderdeel van de Dollars Trillogy van Sergio Leone. De trilogy bestaat uit A Fistful of Dollars (1964), For a Few Dollars More (1965) and The Good, the Bad and the Ugly (1966).
Mocht je het leuk vinden. Er bestaat ook nog een Trinity trilogie (They Call Me Trinity/Trinity is Still My Name/Revenge of Trinity) met Bud Spencer en Terence Hill maar dat is een heel andere categorie spaghetti western.
[GOTpedia] The good, the bad and the ugly!
als je door wil gaan op de Spaghetti Westerns (Spaghetti westerns omdat ze in het origineel allemaal zijn opgenomen in het Italiaans ) dan zou je verder kunnen met Hang em High, The outlaw Josey Wales, Paint you wagons red, Two mules for Sister Sara
en dan heb je alleen nog maar de Clint Eastwood kant.
Lee van Cleef heeft ook nog een hele tak
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Dat klopt en ik bedoelde ook niet dat de Trinity Trilogy deel uitmaakt van de Dollars Trilogy. Mocht ik niet duidelijk genoeg geweest zijn. Bud Spencer en Terence Hill had al hint genoeg moeten wezen.talin schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:48:
[...]
die Trinity trilogie is een compleet andere tak.
[GOTpedia] The good, the bad and the ugly!
als je door wil gaan op de Spaghetti Westerns (Spaghetti westerns omdat ze in het origineel allemaal zijn opgenomen in het Italiaans ) dan zou je verder kunnen met Hang em High, The outlaw Josey Wales, Paint you wagons red, Two mules for Sister Sara
en dan heb je alleen nog maar de Clint Eastwood kant.
Lee van Cleef heeft ook nog een hele tak
Unforgiven (1992) | ![]() |
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Western | Runtime: 130 min | MPAA: R Omdat deze film vrij universeel geprezen wordt als een van de beste westerns aller tijden heb ik hem een tijd geleden opgenomen. Afgelopen week heb ik hem dan eindelijk ook gekeken. En hoewel ik er redelijk zonder verwachtingen in ging, was ik na afloop toch teleurgesteld. Het ligt niet aan de acteerprestaties, want er is behoorlijk wat talent aanwezig in de film. Maar ik vond hem eigenlijk gewoon vrij saai. De grote shoot-out aan het einde vond ik vooral lachwekkend. Deze film hoort in mijn beleving zeker niet thuis tussen de beste westerns. | |
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dat is geen western maar een sarcastische/ironische bespotting van westerns.Malfunctions schreef op woensdag 16 april 2025 @ 16:01:
Unforgiven (1992) [Afbeelding: Unforgiven (1992)] Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Western | Runtime: 130 min | MPAA: R Omdat deze film vrij universeel geprezen wordt als een van de beste westerns aller tijden heb ik hem een tijd geleden opgenomen. Afgelopen week heb ik hem dan eindelijk ook gekeken. En hoewel ik er redelijk zonder verwachtingen in ging, was ik na afloop toch teleurgesteld.
Het ligt niet aan de acteerprestaties, want er is behoorlijk wat talent aanwezig in de film. Maar ik vond hem eigenlijk gewoon vrij saai. De grote shoot-out aan het einde vond ik vooral lachwekkend. Deze film hoort in mijn beleving zeker niet thuis tussen de beste westerns.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5.5 / 10
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Nou nou nou..... Daar denken heeel veel mensen anders over.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Trouwens..... Voor mij is de beste western een jaar of 4 geleden gemaakt. Vernieuwend en stoer om te kijken.
Old Henry (2021) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 99 min | MPAA: Not Rated | |
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
met welke argumenten? Het personage Will Munny heeft helemaal geen karakter op het laatst, niet goed want hij schoot iedereen dood terwijl hij dronken was geeneens een slecht karakter want hij beschermt zijn vriend. Daarnaast die bijna blinde "Billy the Kid"-achtige die niet raak kan schieten, etc etc. Ook de wijze waarop verhalen rondgaan in het begin, namelijk dat verhalen van oor tot oor gaan en dan worden overdreven... Unforgiven is een film die de spot drijft met westerns.AvK schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:27:
Nou nou nou..... Daar denken heeel veel mensen anders over.
Wizards (1977) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Animation, Adventure, Fantasy | Runtime: 80 min | MPAA: PG Miljoenen jaren na een wereldwijde nucleaire oorlog (ja, daar is 'ie weer) is magie weer terug op aarde. Tovenaars en elven hebben hun samenlevingen gesticht. Technologie is verboden. Waarbij vooral de twee tovenaars Avatar (de goede) en Black Wolf (de slechte) centraal staan. Deze twee broers heersen elk over een apart koninkrijk. Dat gaat op zich goed, maar dan ontdekt Black Wolf materiaal uit de Tweede Wereldoorlog. Waaronder een projecter met daarbij Nazi propaganda. Je moet het ze nageven, zelfs tien miljoen jaar na een nucleaire wereldoorlog werkt dat nog, dus ze konden blijkbaar wel goed spul maken Black Wolf gaat uiteraard helemaal los en is van plan het koninkrijk van Avatar te veroveren. Gelukkig krijgt Avatar hulp van enkele elven en zelfs uit onverwachte hoek. De film is uit 1977 en dat merk je. Het heeft echt de handgetekende stijl, rotoscopie | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Period Drama, Tragedy, Drama, Western. Ik zie nergens Comedy staan.Salvatron schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:15:
[...]
Dat is geen western maar een sarcastische/ironische bespotting van westerns.
Ik vind zelf The Quick and the Dead een erg leuke western. Maar dat komt vooral omdat ik wel een beetje een Sam Raimi fan ben en dan zeker de manier waarop hij een film in beeld weet te brengen.Unforgiven (1992) met Clint Eastwood en Gene Hackman is geen comedy, maar een western-dramafilm. De film is juist heel serieus van toon en wordt vaak gezien als een anti-western: het romantiseert het Wilde Westen niet, maar toont juist de harde, moreel grijze realiteit van geweld en wraak.
Clint Eastwood regisseerde de film zelf en speelt de hoofdrol als een verouderde premiejager die nog één klus aanneemt. Gene Hackman speelt een corrupte sheriff. De film won vier Oscars, waaronder Beste Film en Beste Regie.
Dus: zeker geen comedy, eerder een donkere, tragische western met veel diepgang.
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 18-04-2025 15:20 ]
Een anti-western ja, waarin het western-genre op de hak wordt genomen.sjaool schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:17:
[...]
Period Drama, Tragedy, Drama, Western. Ik zie nergens Comedy staan.
[...]
Ik vind zelf The Quick and the Dead een erg leuke western. Maar dat komt vooral omdat ik wel een beetje een Sam Raimi fan ben en dan zeker de manier waarop hij een film in beeld weet te brengen.
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Matige film met een matig plot, maar visueel en acteergewijs is de film met momenten wel sterk. Spijtig dat soms zeer ongeloofwaardig is. spoiler: Waarom pas na de derde aanslag plakt hij zijn gezicht aan andere, kon hij dat niet ineens doen? Rami Malek is ... Rami Malek ... maar dat past op zich wel in de film. Al bij al positief, maar met momenten vind de film zijn toon niet, wat hij juist wat minder memorabel maakt. | |
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Blink Twice (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 102 min | MPAA: R Alleraardigst regiedebuut van Zoe Kravitz (de dochter van Lenny), die ook al flink aan de weg timmert als actrice. Uitgebluste serveerster Frida (Naomi Ackie) en haar beste vriendin Jess (Alia Shawkat) worden door rijke stinkerd en mediafiguur Slater King (Channing Tatum) uitgenodigd om samen met hem en zijn illustere vrienden Vic (Christian Slater), Tom (Haley Joel Osment), Cody (Simox Rex), zijn advocaat Rich (Kyle McLachlan) en personal assistent Stacy (Geena Davis) vakantie te komen vieren op zijn privé-eiland. Aangezien Frida nodig aan vakantie toe is stemt ze hiermee in en voor de dames het weten genieten ze van dure cocktails, kleding, voedsel en drugs. Jess begint echter steeds meer het vermoeden te krijgen dat er iets niet klopt en wanneer ze op een dag spoorloos verdwijnt, begint ook Frida te twijfelen aan de op het eerste gezicht nobele intenties van King en zijn vrienden. Blink Twice is duidelijk geïnspireerd door schandalen als Epstein Island en Diddy's Mansion. Kravitz maakt er echter een spannend mysterie van waarbij het lang onduidelijk blijft hoe de precies vork in de steel zit. Zodra het voor onze hoofdperoon echter duidelijk wordt wat er precies aan de hand is verandert de film in een kat-en-muisspel met Tarantino-achtige geweldsuitspattingen. Het acteerwerk is over het algemeen uitstekend en vooral Tatum blijkt een formidabele antagonist te zijn die zich heerlijk mag uitleven als uiterst charmante, maar gewetenloze psychopaat. Ook over het camerawerk en de soundtrack heb ik niks te klagen. Blink Twice is een uitermate vermakelijke film geworden die goed laat zien wat Kravitz allemaal nog meer in haar mars heeft. | |
A Working Man (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R Wat verwacht je bij een Jason Statham film? Jason die iedereen in elkaar beukt Wat krijg je? Jason die iedereen in elkaar beukt De film voldoet perfect aan het verwachtingspatroon: geen diep verhaal of wat nieuws, gewoon flink wat actie, helemaal prima als je van deze films houdt. Ik vond de gemiddelde acteerprestaties/dialogen wel matig, maarja, zie vorige zin | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
21 Grams (2003) | ![]() |
Tweakers: 9 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Vandaag was het Iñárritu-tijd! Deze stond al even op de kijklijst. Omdat je voor dit soort films de juiste stemming moet hebben besloot ik om het even de tijd te geven voordat ik 'm heb aangezet. Vanaf de eerste minuten geeft de film een soort Memento-vibe af. Dit blijkt niet te kloppen omdat het effect vooral wordt ingezet om de kijker met enige snelheid de emoties van de hoofdkarakters mee te geven. Hierdoor is het niet gericht op puzzelwerk en vervalt het van gimmick naar een handige "ah, zijn de puntjes toch op die manier met elkaar verbonden... wist ik! Oh wacht wtfbbq maar toch een beetje anders wat is deze". Op zich weet je het wel door hoe het in beeld wordt gebracht, maar de extra push door het spelen met tijd geeft het wat meer lading mee. Het geeft in ieder geval niet het gevoel dat je later nog eens moet kijken om gemiste puzzelstukjes te vinden. En dat is prima. De afdronk is dus dat het mij nog niet duidelijk is of ik tijdens de film 21 gram met zweet ben verloren. Wel is het een film die ik me nog even zal herinneren. | |
Dat zit wel Schnorr.
Goeie film inderdaad. Net als Babel. Amores Perros heb ik ook gekocht, maar vond ik maar "matig" (6.5). Zijn andere films vond ik nog minder.
[ Voor 18% gewijzigd door josh-hill op 19-04-2025 20:46 ]
A Real Pain (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 90 min | MPAA: R Twee van elkaar vervreemde neven, familieman David (Jesse Eisenberg) en vrije geest Benji (Kieran Culkin), maken samen een reis door Polen om zo hun overleden oma te eren. Al snel worden oude wonden weer opengereten en beginnen de twee zich dermate aan elkaar te irriteren, wat hun toch al fragiele relatie op scherp zet. A Real Pain werd ook door Eisenberg geregisseerd en is een vrij spanningsloos filmpje geworden die rustig voortkabbelt. Het acteerwerk is prima, al speelt Eisenberg wel iets te vaak dezelfde rol, namelijk die van timide nerd. Culkin is uitstekend als losbol Benji, die wellicht manisch depressief is. Leuk om ook Jennifer Grey (Dirty Dancing) weer eens te zien opduiken. De bijrollen worden ook goed ingevuld door acteurs die ik verder niet ken. Qua sfeer en tempo is de film het beste te vergelijken met Sideways, Trees Lounge en Before Midnight. A Real Pain is een aardige tragikomedie die dankzij het goede acteerwerk en chemie tussen Eisenberg en Culkin de moeite waard is. | |
Captain America: Brave New World (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Ik ben het spoor nu kwijt.. Captain America zwart? Wat heb ik gemist? Laatste film met de Avengers was de Hulk geflipt. Dit is een vervolg daarop? Anyway. Het is nogal een dun verhaal. Iets met een zeldzaam edelmetaal en de president die bijna vermoord wordt en flipt. Nee, deze film is het niet. Overwogen hem af te zetten, maar toch tot het einde vol gehouden. Ik weet niet waar, hoe, wat ik deze film in The Avengers tijdlijn moet plaatsen. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Deze staat nog op mijn lijst. Slechter dan Captain America Brave New World kan ie vast niet zijn.ByteMe_ schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:57:
A Working Man (2025) [Afbeelding: A Working Man (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R
Wat verwacht je bij een Jason Statham film? Jason die iedereen in elkaar beukt
Wat krijg je? Jason die iedereen in elkaar beukt
De film voldoet perfect aan het verwachtingspatroon: geen diep verhaal of wat nieuws, gewoon flink wat actie, helemaal prima als je van deze films houdt.
Ik vond de gemiddelde acteerprestaties/dialogen wel matig, maarja, zie vorige zin
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Captain America: Brave New World (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Na een lange pauze is er dan toch een vervolg in de captain america franchise. Is er genoeg om op door te gaan na de serie ? Van echt rustig opbouwen is geen sprake. Vlot word de nieuwe setting uit de doeken gedaan en worden er wat gaatjes uit het verleden ingevuld. Het tempo blijft hoog en al vlot komen de kaarten op tafel. De setting is nieuw maar het verleden blijft knagen... Ik was verbaasd dat marvel toch wilde doorzetten met de franchise. Eerlijk is eerlijk ; ik was aardige gehyped door de trailers en kreeg toch weer het vertrouwde marvel gevoel. Toen kwamen de eerst reviews en vooral de twijfel ; was brave new world echt de flater waar iedereen het over had ? Overall denk ik toch dat de film me vooral is meegevallen. De 'koersverandering' doet het zo slecht nog niet naar mijn mening en de koppelingen naar het verleden en andere franchises pakken goed uit. In een poging om groots uit te pakken heeft marvel het misschien niet overal even lekker aangepakt, ondanks de re-shoots. Toch is het resultaat zeker niet zo beroerd als dat zo veel mensen willen doen geloven. Voor de die-hard marvel fans is het vooral heel erg wennen en ja , af en toe moeten we even door een zure appel heen. Zit er nog toekomst in de mcu ? Ik denk toch van wel. | |
I live in darkness , i exist in the shadow
Vandaag beginnen aan "for a few dollars more" heel benieuwd. Laat maar komen die spaghetti westerns
En wat vond jij er van? We zijn nu wel benieuwdAntraXxX schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:15:
[...]
O.a. op basis van jouw review (en omdat ik weer zin had in een movienight met m'n vriendin) ga ik 'm vanavond in de bioscoop zien, en dan komt deze 3,5/10 review om de hoek.![]()
Naja ik ga het meemaken, Rami Malek i.c.m. "hacken" triggert me altijd wel in positieve zin (Mr. Robot).
One-Minute Time Machine (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Short, Comedy, Romance | Runtime: 6 min | MPAA: N/A Plot: James is een ingenieuze en volhardende uitvinder die maar wat al te graag zijn nieuwste creatie wil uitproberen; een draagbare tijdmachine waarmee je één minuut terug in de tijd kunt reizen. Oordeel: Leuk gevonden, grappig, en met 6 minuten met recht een short te noemen. Het plot is leuk gevonden en de spelers doen vertalen het verhaal prima op een luchtige manier. Zeker leuk om even tussendoor te kijken. De 7.7 op IMDB vind ik te hoog gegrepen. Een 6.5 volstaat. | |
hij krijgt zelf ook klappen wat ik juist goed vindt in de film. Beter als de vroegere seagal films die iedereen wel neersloeg en zelf geen klap kreegByteMe_ schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:57:
A Working Man (2025) [Afbeelding: A Working Man (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R
De film voldoet perfect aan het verwachtingspatroon: geen diep verhaal of wat nieuws, gewoon flink wat actie, helemaal prima als je van deze films houdt.
Ik vond de gemiddelde acteerprestaties/dialogen wel matig, maarja, zie vorige zin
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Owja. Seagal de onoverwinnelijkeJeroentjuh82 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:10:
[...]
hij krijgt zelf ook klappen wat ik juist goed vindt in de film. Beter als de vroegere seagal films die iedereen wel neersloeg en zelf geen klap kreeg
Ik kan daar echt maar moeilijk naar kijken. Een van de meest inspiratieloze "action heroes" momenteel. Altijd hetzelfde angry platte karakter. Meh.ByteMe_ schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:57:
Novocaine (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R Heerlijke film. Dat Nathan niks voelt maakt de film echt geniaal. Dit bepaalt de dynamiek van de film. Verhaal is natuurlijk wel wat simpel verder, beetje gore, genoeg actie. spoiler: Die 'ondervraging' was echt zo droog ![]() ![]() Zeker een aanrader. | |
vroegere films keken idd fijn weg. Seagal de onoverwinnelijke idd. Dat men akkoord ging met dat script bij Under Siege o.a. Dan doet Jason het wel goed in zn laatste.ByteMe_ schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:21:
[...]
Owja. Seagal de onoverwinnelijkede oude films vond ik wel lekker wegkijken, maar later werd het steeds minder.
Armageddon (1998) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 151 min | MPAA: PG-13 Gisteren weer eens samen met mijn oudste zoon gekeken. Hij is heel erg observerend (duh) maar gaf na een paar minuten al in in de volgende strekking aan: "tsja het een een amerikaanse bombastische film, laten we ons er maar eens in onderdompelen".... Je komt bijna niet tot rust van alle actie. Soms mag je even ademhalen maar hallekidee daar gaan we weer. Mooie karakters, veel tech, veel bravoure en VERY obvious lines galore. "Ik heb je altijd gezien als een zoon. Zoon...." Wel flink genoten dus, mooi 8/10 | |
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Goeie observatie, inderdaad. 
Heb Armageddon nog in de bioscoop gezien toen. Deep Impact had net daarvoor gedraaid, hetzelfde verhaal eigenlijk, maar dan toch heel anders.
Heb Armageddon nog in de bioscoop gezien toen. Deep Impact had net daarvoor gedraaid, hetzelfde verhaal eigenlijk, maar dan toch heel anders.
Hmm ik vind die Tim Blake Nelson helemaal niets helaas.. zag er wel aardig uit.AvK schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:32:
Trouwens..... Voor mij is de beste western een jaar of 4 geleden gemaakt. Vernieuwend en stoer om te kijken.
Old Henry (2021) [Afbeelding: Old Henry (2021)] Tweakers: 8 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 99 min | MPAA: Not Rated [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Trap (2024) | ![]() |
Tweakers: 4.3 | IMDb: 5.9 | Genre: Crime, Horror, Mystery | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13 Zeer matige thriller van M. Night Shyamalan over seriemoordenaar Cooper (Josh Hartnett) die samen met zijn nietsvermoedende dochter Riley (Ariel Donoghue) een concert bezoekt van haar favoriete artiest Lady Raven (Saleka Night Shyamalan) en daar in de val wordt gelokt door de FBI, die het gebouw omsingelt en infiltreert. Gelukkig wordt hij een handje geholpen door een loslippige merchandise verkoper die om de één of andere reden precies weet wat de plannen zijn van de FBI. Hartnett probeert er nog iets van te maken, maar hij is niet opgewassen tegen het steeds idioter wordende script, dat aan elkaar hangt van toevalligheden en plotgaten waar je een vrachtwagen doorheen kunt rijden. De eerste helft van de film lijkt een promotiefilm te zijn voor de muziekcarriere van Shyamalan's dochter, maar wanneer hij haar daarna ook nog eens de hoofdrol toebedeelt, ontspoort de film volledig. Saleka mag dan best goed kunnen zingen; Acteren kan ze voor geen meter. Puur en onvervalst nepotisme van Shyamalan, die met Trap de plank weer eens volledig misslaat. | |
For a Few Dollars More (1965) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Western | Runtime: 132 min | MPAA: R Prachtige film. Dat ik deze niet eerder aan heb gezet verbaasd mij zelfs nu nog. Nog beter/leuker dan the good, the bad and the ugly op veel fronten. Hier zit meer diepgang & dialoog in. Prachtige shots + muziek ook in en rondom de dorpen als men vlucht na de "bankheist" Al die el cheapo revolverschot geluiden zijn hilarisch. Binnenkort de laatste van de trilogie maar eens kijken | |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Rami Malek kan doorgaans wel een potje breken bij mij, na zijn uitstekende rollen in Mr Robot en Bohemian Rhapsody. Ik heb eigenlijk ook geen idee of deze film echt serieus bedoelt is, of deels parodie op alle Tom Clancy / Jack Ryan / CIA / spionage films. Dat Rami in het begin heel houterig overkomt zal vast en zeker gedaan zijn om duidelijk te maken dat hij ech volkomen uit zijn element is in wat hij wil doen. spoiler: Het einde is imo een beetje ongeloofwaardig, maar ik kan ermee leven. Dit hoeft van mij geen vervolg te krijgen, al ben ik bang dat die er wel komt als de film genoeg oplevert.ook leuk dat het hoofdpersonage nou eens niet het bed induikt met een asset. In letterlijke zin wel, maar er gebeurt niks Daarna ook de sneak preview nog meegepakt, maar die had ik achteraf liever overgeslagen: Black Bag. De trailers trokken me al niet, en ik ben in de pauze dan ook vertrokken. Ik heb echt niks met Cate Blanchett. En als Michael Fassbender dan ook nog een zeer passief en afstandelijk karaker speelt, dan houdt het al helemaal niet over voor mij. Geen cijfer, want ik heb de tweede helft dus niet afgewacht. Het interesseert me ook geen zak wie nou de echte verrader is. | |
helemaal mee eens, met je cijfer ook, wil geen review geven omdat ik een 4 al te laag vind, jammer want vond zijn films altijd wel goed. blij dat ik deze niet in de bios heb gezien want dat was nog meer deceptieP-Rock schreef op zondag 20 april 2025 @ 19:30:
Trap (2024) [Afbeelding: Trap (2024)] Tweakers: 4.3 | IMDb: 5.9 | Genre: Crime, Horror, Mystery | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13 Zeer matige thriller van M. Night Shyamalan over seriemoordenaar Cooper (Josh Hartnett) die samen met zijn nietsvermoedende dochter Riley (Ariel Donoghue) een concert bezoekt van haar favoriete artiest Lady Raven (Saleka Night Shyamalan) en daar in de val wordt gelokt door de FBI, die het gebouw heeft omsingeld en geinfiltreerd. Gelukkig wordt hij een handje geholpen door een loslippige merchandise verkoper die om de één of andere reden precies weet wat de plannen zijn van de FBI. Hartnett probeert er nog van te maken, maar hij is niet opgewassen tegen het steeds idioter wordende script, dat aan elkaar hangt van toevalligheden en plotgaten waar je een vrachtwagen doorheen kunt rijden. De eerste helft van de film lijkt een promotiefilm te zijn voor de muziekcarriere van Shyamalan's dochter, maar wanneer hij haar daarna ook nog eens de hoofdrol toebedeelt, ontspoort de film volledig. Saleka mag dan best goed kunnen zingen; Acteren kan ze voor geen meter. Puur en onvervalst nepotisme van Shyamalan, die met Trap de plank weer eens volledig misslaat.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Festina lente
Elke film van die gast vind ik echt verschrikkelijk. Na een tip van vrienden om unbreakable eens te proberen.. wat een drama. Alleen split had een paar leuke scenes (waaronder Anya Taylor Joy uiteraard)Honesty schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:54:
[...]
helemaal mee eens, met je cijfer ook, wil geen review geven omdat ik een 4 al te laag vind, jammer want vond zijn films altijd wel goed. blij dat ik deze niet in de bios heb gezien want dat was nog meer deceptie
Gladiator II (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 148 min | MPAA: R Ik had met deze grote naam toch op wat beters gehoopt. Een soort van gelijkwaardige opvolger. Of wat het moet zijn. Het begint al direct met een grootscheepse aanval, maar direct zie je al het grote ergernispunt van de film: de CGI is echt zwaar in overvloed en dan niet bepaald geloofwaardig. Ik zou de film eerder betitelen als mehdiator. Een belediging voor het eerste deel. | |
Had hem al eens gezien, maar leuk om weer te kijken! Bedankt voor de tip!Bor schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:32:
One-Minute Time Machine (2014) [Afbeelding: One-Minute Time Machine (2014)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Short, Comedy, Romance | Runtime: 6 min | MPAA: N/A Plot:
James is een ingenieuze en volhardende uitvinder die maar wat al te graag zijn nieuwste creatie wil uitproberen; een draagbare tijdmachine waarmee je één minuut terug in de tijd kunt reizen.
Oordeel:
Leuk gevonden, grappig, en met 6 minuten met recht een short te noemen. Het plot is leuk gevonden en de spelers doen vertalen het verhaal prima op een luchtige manier. Zeker leuk om even tussendoor te kijken. De 7.7 op IMDB vind ik te hoog gegrepen. Een 6.5 volstaat.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Serieus? Ik denk dat ik The Sixth Sense, Unbreakable en Split wel Shyamalan's beste films vind. Daarna werd het ernstig hit or miss. Glass was een allegaartje waar hij geen idee meer heeft waar het verhaal heen moet.jellybrah schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:41:
[...]
Elke film van die gast vind ik echt verschrikkelijk. Na een tip van vrienden om unbreakable eens te proberen.. wat een drama. Alleen split had een paar leuke scenes (waaronder Anya Taylor Joy uiteraard)
Old was alleen kijkbaar vanwege Thomasin McKenzie. De rest heb ik niet eens geprobeerd
Erin Brockovich (2000) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 131 min | MPAA: R Een brutaaltje zoekt werk en komt uiteindelijk op een advocatenkantoor terecht waar ze de social justice warrior gaat lopen spelen. Julia Roberts - de naam an sich is al een 'red flag' - doet haar werk goed maar het matige doch waargebeurde verhaaltje weet niet enorm te boeien. Daarnaast is het verbazingwekkend dat haar personage Erin niet een acute burn out krijgt van al dat gedraaf. Verder is die ouwe kerel ook niet bijster sterk en die man die voor Erin's kinderen zorgt is een echte 'nice guy' en we weten wat ze over nice guys zeggen. Niet al te boeiende film. | |
jellybrah schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:28:
[...]
En wat vond jij er van? We zijn nu wel benieuwd
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Ik heb er best wel van genoten, Rami Malek is de kartrekker en hij speelt zijn rol goed. Precies een film qua genre in mijn straatje en uiteraard zitten er wat over the top hacking elementen in (zoals de eerder genoemde match via de reflectie in het raam). Kon me er verder gelukkig niet al te veel aan storen. Leuk om persoonlijke favorieten zoals Holt McCallany en Laurence Fishburne een prima rol te zien krijgen en ik was ook blij verrast toen ik Jon Bernthal zag; krijgt hij vervolgens een onsamenhangende rol en misschien 5 minuutjes schermtijd. Jammer! | |
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Holland (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.0 | Genre: Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R In een saai stadje ver uit de buurt van Nederland, woont een gelukkige familie. Matthew Macfayden als de vader des huizes, Nicole Kidman als de moeder en Gael García Bernal als luv interest. Alles is mooi, want ze wonen in Holland, Michigan. Kinderen lopen hier in klederdracht tijdens het jaarlijkse tulpenfeest en soms klinkt plotseling Rob de Nijs door de luidsprekers. Het verhaal is recht-toe en recht-aan, maar de moeder voelt zich niet helemaal thuis in het gezelschap. Ze wil spanning, sensatie, of normaal behandeld worden door haar neerbuigende partner. Je kan op je klompen aanvoelen dat dit uitloopt in ruzie en intriges. Wat je tussen de tulpen door goed kan zien is dat niet alles Delfts Blauw is aan de overkant: het script is het in het eerste uur trager dan een fatbike met gashendelissues en zodra het eindelijk losgaat is het ook niet bijzonder noemenswaardig. Wel heeft men moeite gedaan om Nederlands te spreken. Weliswaar met zwaar accent, maar de poging is te waarderen. Het is te verstaan en dat telt. Helaas is de uitwerking van het script net zo oppervlakkig als Holland in Michigan. Het geeft het gevoel van Nederland, maar dat is het niet omdat het vol zit met dingen die je in NL nooit zou zien. Een mainstreet? Notabene zonder fietsen? Mensen die (weliswaar in het Nederlands) bidden voor het eten? Het lijkt meer op een themepark dan Nederland. Waarschijnlijk is dit hoe cultural appropriation voelt | |
Dat zit wel Schnorr.
Once Upon a Time... in Hollywood (2019) | ![]() |
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 161 min | MPAA: R Pfoe, dit was wel een lange zit hoor. Veruit de minste film van Tarantino. Een alternative history idee, waarbij Rick Dalton z'n carrière in verval zit. Verder helemaal niet relevant voor de hele film, maar toch fijn dat je hier 1,5 uur naar moet kijken. Het is geen straf om te zien, DiCaprio doet het heel goed natuurlijk, maar het voegt eigenlijk niks toe. spoiler: De film eindigt met één groot gore-fest, waarbij de hippies van Manson het in deze aftakking van de tijd niet het huis van Polanski en Tate binnen vallen, maar het huis van Dalton. Cliff is er ook met z'n hond. Een lomp grote pitbull die even lekker los gaat op de inbrekers. Grote schrik, DiCaprio pakt nog ff een vlammenwerper om de laatste hippie te roosteren in z'n zwembad. Politie komt, DiCaprio gaat even nog op visite bij Tate. Eindcredits. En dan zijn er 2,5 uur voorbij en denk je bij jezelf, was het dit? Ja, ja... Eigenlijk wel. Was het goed? Het acteerwerk wel. Het verhaal niet echt. Als je niet weet wat er zich heeft afgespeeld in het echt is het verhaal nog minder dan dat het al is. Ik hou zelf ook meer van een verhaal met een kop en een staart. En ik vind het prima als er wat in het midden wordt gelaten. Maar om nou ruim 1,5 uur van een film te vullen met dialoog in een nikszeggend verhaaltje. Pas. Een 4 voor het goede acteerwerk en het mooie camerawerk. | |
Ik kreeg bij de trailer ergens het idee dat het ook om een soort themepark ging ook. Wat dan op zich niet zo erg hoeft te zijn.Stukfruit schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 03:18:
Holland (2025) [Afbeelding: Holland (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.0 | Genre: Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R In een saai stadje ver uit de buurt van Nederland, woont een gelukkige familie. Matthew Macfayden als de vader des huizes, Nicole Kidman als de moeder en Gael García Bernal als luv interest. Alles is mooi, want ze wonen in Holland, Michigan. Kinderen lopen hier in klederdracht tijdens het jaarlijkse tulpenfeest en soms klinkt plotseling Rob de Nijs door de luidsprekers.
Het verhaal is recht-toe en recht-aan, maar de moeder voelt zich niet helemaal thuis in het gezelschap. Ze wil spanning, sensatie, of normaal behandeld worden door haar neerbuigende partner.
Je kan op je klompen aanvoelen dat dit uitloopt in ruzie en intriges. Wat je tussen de tulpen door goed kan zien is dat niet alles Delfts Blauw is aan de overkant: het script is het in het eerste uur trager dan een fatbike met gashendelissues en zodra het eindelijk losgaat is het ook niet bijzonder noemenswaardig.
Wel heeft men moeite gedaan om Nederlands te spreken. Weliswaar met zwaar accent, maar de poging is te waarderen. Het is te verstaan en dat telt.
Helaas is de uitwerking van het script net zo oppervlakkig als Holland in Michigan. Het geeft het gevoel van Nederland, maar dat is het niet omdat het vol zit met dingen die je in NL nooit zou zien. Een mainstreet? Notabene zonder fietsen? Mensen die (weliswaar in het Nederlands) bidden voor het eten? Het lijkt meer op een themepark dan Nederland.
Waarschijnlijk is dit hoe cultural appropriation voelt[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Knip offtopicStukfruit schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 03:18:
Holland (2025) [Afbeelding: Holland (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.0 | Genre: Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R In een saai stadje ver uit de buurt van Nederland, woont een gelukkige familie. Matthew Macfayden als de vader des huizes, Nicole Kidman als de moeder en Gael García Bernal als luv interest. Alles is mooi, want ze wonen in Holland, Michigan. Kinderen lopen hier in klederdracht tijdens het jaarlijkse tulpenfeest en soms klinkt plotseling Rob de Nijs door de luidsprekers.
Het verhaal is recht-toe en recht-aan, maar de moeder voelt zich niet helemaal thuis in het gezelschap. Ze wil spanning, sensatie, of normaal behandeld worden door haar neerbuigende partner.
Je kan op je klompen aanvoelen dat dit uitloopt in ruzie en intriges. Wat je tussen de tulpen door goed kan zien is dat niet alles Delfts Blauw is aan de overkant: het script is het in het eerste uur trager dan een fatbike met gashendelissues en zodra het eindelijk losgaat is het ook niet bijzonder noemenswaardig.
Wel heeft men moeite gedaan om Nederlands te spreken. Weliswaar met zwaar accent, maar de poging is te waarderen. Het is te verstaan en dat telt.
Helaas is de uitwerking van het script net zo oppervlakkig als Holland in Michigan. Het geeft het gevoel van Nederland, maar dat is het niet omdat het vol zit met dingen die je in NL nooit zou zien. Een mainstreet? Notabene zonder fietsen? Mensen die (weliswaar in het Nederlands) bidden voor het eten? Het lijkt meer op een themepark dan Nederland.
Waarschijnlijk is dit hoe cultural appropriation voelt[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
[ Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 22-04-2025 20:13 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Deadpool & Wolverine (2024) | ![]() |
Tweakers: 5.4 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 128 min | MPAA: R Weet wanneer je moet stoppen. Dat is eigenlijk de nasmaak die bij mij blijft hangen na het zien van deze film. Hoewel ik eigenklijk van het credo 'er is nooit genoeg deadpool' ben is dit er toch wel eentje waarbij het eerste van toepassing is. De film begint op zijn deadpools. Gewoon veel, heel veel over de top geweld en je denkt. Mwa, ja dat kan ik wel een uur of wat vol houden. Tot de flashback begint en je al vrij snel door hebt, dit is een Ryan Reynolds fan film. Wij hebben zelf ook niet heel veel met Wolverine dus voor ons was de chemie tussen de twee ook niet echt logisch? We hebben hem uitgekeken en we hebben zeker wel gelachen, het is echt geen toppertje. Kijk deze alleen als je echt alle Deadpool films moet hebben gezien | |
A Date in 2025 (2017) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Short, Comedy, Drama | Runtime: 14 min | MPAA: N/A Plot: Wanneer Daniels superintelligente AI raadgever ontdekt dat hij droomt van één van de meisjes in zijn virtuele klas, haalt de raadgever Daniel over om haar mee uit te vragen. Ze vertelt hem dat als hij dat niet doet, hij volgens de statistische waarschijnlijkheden een zekere zelfmoord onder ogen zal moeten zien vanwege eenzaamheid. Dit is echter een hele opgave voor een man die zijn appartement al 42 dagen niet heeft verlaten en graag thuis blijft met zijn technologie uit 2025. Oordeel: Ondanks dat er duidelijk zorg is besteed aan deze korte film werkte het voor mij toch niet helemaal. Ik vond het allemaal net te makkelijk, te rechtlijnig, het plot te doorzichtig en het geheel miste daardoor de nodige flair. Goed om te zien dat de wereld in 2025 niet zo is als in deze film. Met 14 minuten met recht een short. Een 6 voor het totaal ondanks de duidelijke effort die in de short is gestoken. | |
Zeker! Ik heb het vermoeden dat er misschien ook wat creatieve issues zijn geweest. Er zit namelijk zeker wel wat materiaal in dat enigszins Lynch-achtig overkomt.Arunia schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:57:
[...]
Ik kreeg bij de trailer ergens het idee dat het ook om een soort themepark ging ook. Wat dan op zich niet zo erg hoeft te zijn.
Tevens wat lekker vreemde scènes. Wordt weinig mee gedaan. Wel jammer. Met wat aanpassingen had het zelfs een relatief sterke film kunnen zijn.
Dat zit wel Schnorr.
Ne Zha (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 110 min | MPAA: Not Rated Als opmaat naar een bioscoopbezoek voor Ne Zha 2 heb ik de eerste onlangs gezien. De film weet op een toegankelijke en visueel best indrukwekkende manier een klassiek Chinees verhaal leven in te blazen. De culturele verwijzingen en mythologische elementen voelen vertrouwd aan en geven mij een gevoel van nostalgie. Hoewel het plot op sommige momenten wat voorspelbaar is, blijft de film boeien dankzij de sterke animatie en humor. Een mooie mix van traditie en moderne storytelling. Helaas blijkt door een gebrek aan promotie en populariteit Ne Zha 2 amper meer vertoond te worden in de bios. Chinese vrienden die er bij lancering bij waren, waren er best enthousiast over en gaven aan dat #2 beter is dan de eerste. | |
Nobody (2021) | ![]() |
Tweakers: 5.9 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R Van de week een avondje rust gehad (zoontje en vrouw gingen vroeg naar bed.) dus maar even een lekkere actiefilm gezocht. Nobody is het geworden, het is een standaard wraak verhaal van een vader die z'n gezin wil beschermen, uiteraard beschikt paps over de nodige "skills" en gaat de confrontatie aan met de inbrekers. Het is geen bijzondere film, maar wel een heerlijk avondje genieten van een hersenloze film. De vader wordt in mijn ogen perfect neergezet door Bob Odenkirk. Echt een diep verhaal zit er niet in, dus het beetje verhaal wat erin zit zet ik even in de spoiler tags, dit is ook het stukje waar ik het meest van genoten heb. spoiler: Hij is in z'n dagelijks leven een grijze muis geworden die nergens in uitblinkt, dit alleen maar omdat hij z'n geweldadige aanleg te onderdrukken en hij geniet van dit moment dat het er weer uit mag komen. Heerlijk om dit zo te zien. Geniet je van John Wick, Peppermint, Taken, Equalizer, dan ga je ook van deze film genieten. Ik vond het apart dat hier geen vervolg op gekomen is, maar tot mij vreugde zag ik dat er in augustus een deel 2 komt. | |
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Waarom is dit niet relevant?JanW schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:55:
Pfoe, dit was wel een lange zit hoor. Veruit de minste film van Tarantino. Een alternative history idee, waarbij Rick Dalton z'n carrière in verval zit. Verder helemaal niet relevant voor de hele film, maar toch fijn dat je hier 1,5 uur naar moet kijken. Het is geen straf om te zien, DiCaprio doet het heel goed natuurlijk, maar het voegt eigenlijk niks toe.
Het is inderdaad een heerlijke film als je van dit genre houdt. Inderdaad een grijze muis die weer 'tot leven' komt. Meen me te herinneren dat hij in een vorig leven een soort Navy Seal oid was geweest? Vandaar zijn skills en die prachtige gevechten. Zeer goed in beeld gebracht. Met name de bus scene is legendarisch.Mad-Matt schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:54:
Nobody (2021) [Afbeelding: Nobody (2021)] Tweakers: 5.9 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R Van de week een avondje rust gehad (zoontje en vrouw gingen vroeg naar bed.) dus maar even een lekkere actiefilm gezocht.
Nobody is het geworden, het is een standaard wraak verhaal van een vader die z'n gezin wil beschermen, uiteraard beschikt paps over de nodige "skills" en gaat de confrontatie aan met de inbrekers.
Het is geen bijzondere film, maar wel een heerlijk avondje genieten van een hersenloze film. De vader wordt in mijn ogen perfect neergezet door Bob Odenkirk. Echt een diep verhaal zit er niet in, dus het beetje verhaal wat erin zit zet ik even in de spoiler tags, dit is ook het stukje waar ik het meest van genoten heb.
spoiler:Hij is in z'n dagelijks leven een grijze muis geworden die nergens in uitblinkt, dit alleen maar omdat hij z'n geweldadige aanleg te onderdrukken en hij geniet van dit moment dat het er weer uit mag komen. Heerlijk om dit zo te zien.
Geniet je van John Wick, Peppermint, Taken, Equalizer, dan ga je ook van deze film genieten. Ik vond het apart dat hier geen vervolg op gekomen is, maar tot mij vreugde zag ik dat er in augustus een deel 2 komt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Hij was een soort van "hitman" voor de letter-agencies.AvK schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:08:
[...]
Het is inderdaad een heerlijke film als je van dit genre houdt. Inderdaad een grijze muis die weer 'tot leven' komt. Meen me te herinneren dat hij in een vorig leven een soort Navy Seal oid was geweest? Vandaar zijn skills en die prachtige gevechten. Zeer goed in beeld gebracht. Met name de bus scene is legendarisch..
Maar het is gewoon lekker genieten zonder na te hoeven denken.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Even een vraagje over een film die ik nog niet heb gezien maar binnenkort wil gaan zien: de nieuwste Mission Impossible.
Nou heb ik ooit, lang geleden, deel 1 en deel 2 gezien, en daarna ben ik afgehaakt bij de serie. Op zich wel vermakelijke films, spectaculaire actie, beetje spionagedingetjes, kijkt lekker weg, maar niet echt bijzonder genoeg om de overige films ook te kijken.
Nu dus binnenkort deel 8 in de bios. Is het aan te raden/noodzakelijk om wat voorgaande films te kijken om het verhaal goed te kunnen volgen? Misschien sowieso deel 7 (immers dead reckoning part 1, dus ik ga er vanuit dat deel 8 dan part two is), maar is dat voldoende?
Ik hoef niet alle ins en outs van het verhaal te kennen, maar ik wil me ook niet de hele film moeten afvragen huh wie is dat nou weer, en wie zijn de good guys en de bad guys
Nou heb ik ooit, lang geleden, deel 1 en deel 2 gezien, en daarna ben ik afgehaakt bij de serie. Op zich wel vermakelijke films, spectaculaire actie, beetje spionagedingetjes, kijkt lekker weg, maar niet echt bijzonder genoeg om de overige films ook te kijken.
Nu dus binnenkort deel 8 in de bios. Is het aan te raden/noodzakelijk om wat voorgaande films te kijken om het verhaal goed te kunnen volgen? Misschien sowieso deel 7 (immers dead reckoning part 1, dus ik ga er vanuit dat deel 8 dan part two is), maar is dat voldoende?
Ik hoef niet alle ins en outs van het verhaal te kennen, maar ik wil me ook niet de hele film moeten afvragen huh wie is dat nou weer, en wie zijn de good guys en de bad guys
Dat is deels gokwerk natuurlijk, want wij hebben deze film ook nog niet gezienmigchiell schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:17:
Even een vraagje over een film die ik nog niet heb gezien maar binnenkort wil gaan zien: de nieuwste Mission Impossible.
- Deel 7 sowieso, want eigenlijk is het een verhaal in twee delen.
- Andere delen: Ik vermoed dat je hoogstens een cameo en/of een verwijzing zal missen, maar voor het grote verhaal gok ik niet dat het uitmaakt. Er zaten wel genoeg beelden van de vorige films in de trailer, maar dat is ook deels omdat dit vermarkt wordt als de laatste Mission Impossible (alhoewel ik daar nog steeds aan twijfel).
Daarnaast is mijns inziens het verhaal altijd ondergeschikt geweest aan de actie in de Mission Impossible films. Maar helemaal niets begrijpen van het verhaal maakt de film ook niet leuk natuurlijk
There's no place like 127.0.0.1
Thanks!MatHack schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:16:
[...]
Dat is deels gokwerk natuurlijk, want wij hebben deze film ook nog niet gezienMaar ik zal een poging op basis van de trailers van deel 8:
- Deel 7 sowieso, want eigenlijk is het een verhaal in twee delen.
- Andere delen: Ik vermoed dat je hoogstens een cameo en/of een verwijzing zal missen, maar voor het grote verhaal gok ik niet dat het uitmaakt. Er zaten wel genoeg beelden van de vorige films in de trailer, maar dat is ook deels omdat dit vermarkt wordt als de laatste Mission Impossible (alhoewel ik daar nog steeds aan twijfel).
Daarnaast is mijns inziens het verhaal altijd ondergeschikt geweest aan de actie in de Mission Impossible films. Maar helemaal niets gebruiken van het verhaal maakt de film ook niet leuk natuurlijk
Ik ga deel 7 even kijken, zal idd vast voldoende zijn om het verhaal iig in grote lijnen wel te kunnen volgen
Ben namelijk ook bang dat als ik nu in een paar weken de eerste 7 films ga kijken, dat ik dan een overdosis heb tegen de tijd dat deel 8 uitkomt
Niet relevant is niet de juiste woordkeus bij nader inzien. Zoals ik aangaf hou ik van films met een kop en staart. Duidelijke opbouw in 't verhaal. Dit voelde allemaal te dun en de uitstapjes met dhr Schwarz kwamen over op filler. Rick Dalton had ook gewoon een tuinman kunnen zijn die zich afvroeg of hij niet had doorstuderen in plaats van het familiebedrijf over te nemen. Het is de willekeur. Uiteindelijk is er een climax, die niet echt samenhangt met wat je de twee uur ervoor hebt gekeken. Gewoon niet mijn stijl van een verhaal vertellen.
Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 131 min | MPAA: PG-13 Nog een paar weken tot de nieuwste M:I, dus mijn serie reviews moet echt even af. Gelukkig ben ik up to speed met kijken, nu het schrijven nog. Na het sublieme Ghost Protocol had het volgende deel grote schoenen te vullen. In Rogue Nation moet Ethan Hunt achter het mysterieuze Syndicate aan, dat wereldwijd aanslagen pleegt. Hunt is weer eens disavowed, wat een trend in de serie is. Alleen in deeltje 2 opereert hij volledig binnen de folds van het IMF volgens mij. Het team dat zo goed werkte in deel 4 ondergaat één belangrijke wijziging: Paula Patton moet plaats maken voor Rebecca Ferguson, die Ilsa Faust speelt en dat erg goed doet. Wat mij betreft zijn haar scenes de beste in de film. Het is niet zo zeer haar chemistry met Cruise, of zelfs haar meer dan overtuigende acteerprestaties maar de onafhankelijke rol die ze speelt en de ruimte die ze daarvoor krijgt. Het is het meest interessante aspect van de film. Helaas is Rogue Nation in alle andere aspecten een mindere film dan Ghost Protocol en dat ligt met name aan het werk achter de camera. Regisseur Christopher McQuarrie’s werk komt degelijk, overtuigend maar absoluut niet verrassend over. Hij mist een eigen stijl en het maakt dat de film wat klinisch overkomt. Het deed me denken aan de Harry Potter serie die veel aan spontaniteit verloor toen David Yates daar het stokje over nam. Rogue Nation is vakkundig gemaakt entertainment. Dat is het beste en het slechtste wat ik erover kan zeggen. | |
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Mission: Impossible - Fallout (2018) | ![]() |
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13 In dit zesde deel van de serie, Fallout, moet Hunt achter de restanten van het Syndicate en hun leider aan, die een atoombom wil laten ontploffen op een onbekende locatie. Hunt wordt ook geconfronteerd, zoals vaker, met keuzes tussen het leven van zichzelf, zijn naasten, en de greater good. Het zijn thema’s die in de meeste M:I films terugkomen. Je kan daar diepte in zoeken en vinden, maar persoonlijk vond ik dat allemaal nogal cartoony overkomen. Team IMF is in Fallout hetzelfde als in Rogue Nation, met wat nieuwe randfiguren eromheen, zoals olifant in de porseleinkast Walker (Henry Cavill). Welkom is de terugkeer van Alec Baldwin als IMF baas. Ook Ferguson is er weer, met opnieuw een boeiende rol. Zelfs de bad guy van het vorige deel, Lane (Sean Harris) is weer van de partij. Jammer, want hij is een nogal saai karakter in mijn ogen. Technisch is dit opnieuw een voortreffelijk gemaakte film. Veel indrukwekkende actiescenes met als hoogtepunt een HALO jump stunt die Cruise zoals zo vaak echt zelf heeft gedaan. Knap, mooi gefilmd, en gedurfd. Toch is dit ook weer een M:I die vooral ‘workmanlike’ overkomt. McQuarrie is echt niet mijn regisseur; hij komt meer over als een hypercompetente second unit director dan een auteur als Brad Bird en dat weerhoudt ook deze film van een top score. | |
Je moet zeker deel 7 kijken, 7 en 8 zijn een tweeluik.migchiell schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:17:
De serie hergebruikt een hoop karakters die eerder in de serie zijn geïntroduceerd maar de M:I reeks bevat niet echt sterke rode draden qua verhaal. Het enige element dat langs zou kunnen komen is Hunt's relatie met zijn ex-vrouw, die duikt zo nu en dan op maar dat zal niet kritisch zijn voor het vermaak denk ik.
Ik vind het vrij duidelijk: We volgen de pieken en dalen in de carriere en vriendschap van Rick Dalton en stuntman Cliff Booth, met op de achtergrond het Hollywood wereldje en de Manson family. Misschien dat je iets anders had verwacht (meer Manson?), maar Once Upon a Time... is een mooie ode aan het Hollywood van weleer en Dalton's carriere is overduidelijk gebaseerd op die van Clint Eastwood. Had de film wat korter gekund? Ongetwijfeld. Dat Tarantino een loopje met de werkelijkheid neemt is ook niet echt iets nieuws aangezien de meeste sprookjes ook met de zin 'Once Upon A Time...' beginnen, en de extreme geweldsuitspattingen zagen we ook al eerder in bv. Inglorious Basterds en Django Unchained.JanW schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:45:
[...]
Niet relevant is niet de juiste woordkeus bij nader inzien. Zoals ik aangaf hou ik van films met een kop en staart. Duidelijke opbouw in 't verhaal. Dit voelde allemaal te dun en de uitstapjes met dhr Schwarz kwamen over op filler. Rick Dalton had ook gewoon een tuinman kunnen zijn die zich afvroeg of hij niet had doorstuderen in plaats van het familiebedrijf over te nemen. Het is de willekeur. Uiteindelijk is er een climax, die niet echt samenhangt met wat je de twee uur ervoor hebt gekeken. Gewoon niet mijn stijl van een verhaal vertellen.
Het is wel een film waarbij de voorkennis van Tate en Manson Family bijdraagt aan de film.P-Rock schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:34:
[...]
Ik vind het vrij duidelijk: We volgen de pieken en dalen in de carriere en vriendschap van Rick Dalton en stuntman Cliff Booth, met op de achtergrond het Hollywood wereldje en de Manson family. Misschien dat je iets anders had verwacht (meer Manson?), maar Once Upon a Time... is een mooie ode aan het Hollywood van weleer en Dalton's carriere is overduidelijk gebaseerd op die van Clint Eastwood. Had de film wat korter gekund? Ongetwijfeld. Dat Tarantino een loopje met de werkelijkheid neemt is ook niet echt iets nieuws aangezien de meeste sprookjes ook met de zin 'Once Upon A Time...' beginnen, en de extreme geweldsuitspattingen zagen we ook al eerder in bv. Inglorious Basterds en Django Unchained.
Toen wij de film de eerste keer zagen vond ik het ook niet bijster spannend en voelde het allemaal als los zand aan.
Toen ik achteraf hier las hoe het plot in elkaar stak en hoe het afwijkt van de werkelijkheid, viel het kwartje en kon ik de film beter waarderen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik vond Once Upon a Time... in Hollywood echt enorm veel beter dan The Hateful Eight.
Ik denk dat dit meespeelt ja. De Tate-LaBianca moorden hebben een enorme impact gehad op het culturele landschap van Amerika in de jaren '70, de periode waar Tarantino zo vaak op teruggrijpt. Je kan bijna niet zijn opgegroeid in die periode, zeker niet als filmfan, zonder in aanraking te zijn geweest met de media-aandacht en bijna verheerlijking van die moorden.Tijntje schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:06:
[...]
Het is wel een film waarbij de voorkennis van Tate en Manson Family bijdraagt aan de film.
Toen wij de film de eerste keer zagen vond ik het ook niet bijster spannend en voelde het allemaal als los zand aan.
Toen ik achteraf hier las hoe het plot in elkaar stak en hoe het afwijkt van de werkelijkheid, viel het kwartje en kon ik de film beter waarderen.
Wikipedia: Tate–LaBianca murdersThe Tate–LaBianca murders "profoundly shook America's perception of itself" and "effectively sounded the death knell of '60s counterculture". Additionally, the ritualistic nature of the murders laid a foundation for the rise of the Satanic panic.[1]
Some critics have claimed that it led to the proliferation of "darkly psychosexual, conspiracy-laced cultural exploration of America's seedy underbelly" by the movie industry, including films such as Dirty Harry (1971).[1] Film critic Erik Morse writes that the rapid recognition of Tate's murder and, soon after, the idolization of her murder, brought about a dark period of film in Hollywood, filled with "ultraviolence, gore, satanism and freakouts".[20] Morse cites Ian Cooper's 2018 book The Manson Family on Film and Television, where Cooper coins the term "Mansonsploitation", which he defines as the violent, disturbing genre that Hollywood grew fascinated in shortly following the Tate–LaBianca murders.[20][21]
In Nederland is dat een ander verhaal natuurlijk geweest. Ik vermoed dat er heel wat mensen zijn die nooit van Manson en Tate gehoord hebben. Als je de film dan kijkt mis je een redelijk essentieel stukje achergrondinformatie.
Overigens kende ik het verhaal van Sharon Tate wel voor ik de film keek en ik vond het nog steeds een snooze
Ik wist eerlijk gezegd helemaal niets van die geschiedenis, en het interesseerde me weinig. Toch vond ik het een goede film, qua toon een beetje zoals Jackie Brown en daarmee een van de betere Tarantino films. Zit voor mij in de 'bovenste helft' van zijn films.
Before Sunrise (1995) | ![]() |
Tweakers: 7.7 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 101 min | MPAA: R I believe if there's any kind of God it wouldn't be in any of us, not you or me but just this little space in between. If there's any kind of magic in this world it must be in the attempt of understanding someone sharing something. Céline en Jesse ontmoeten elkaar in een trein. Jesse overtuigt Céline met hem een dag te besteden voordat ze onvermijdelijk weer afscheid moeten nemen. Richard Linklater's Before Trilogie staat al heel lang op mijn lijstje; iets hield me lang tegen om de films te kijken. Ik denk de angst dat een serie die zo met lof overladen is eigenlijk wel tegen moet vallen. Before Sunrise heeft geen echt plot in de traditionele zin. Céline en Jesse leren elkaar kennen door dialogen over liefde, leven, existentialiteit en gedurende de dag die ze in Wenen doorbregen vallen ze beiden volledig voor elkaar. En ik voor hun. Wat een genot om deze twee mensen op romantisch en intellectueel vlak zo dichtbij elkaar te zien komen. Hawke is een begenadigd en eigengereid acteur altijd geweest, en hij heeft een intensiteit die altijd boeiend is. Delpy maakt niet minder indruk en niet alleen omdat ze echt insanely pretty is. Ze laat een zelden gezien rounded character zien dat echt aanvoelt, of zo echt als iemand kan zijn die je alleen leert kennen in anderhalf uur via een scherm. Zo knap. Linklater's film is ondanks het feit dat het 'slechts' dialoog na dialoog is, boeiend van de eerste tot de laatste minuut. De film zit vol humor, diepe inzichten en tederheid maar vooral, en het moet je aanspreken, romantiek. Niet romcom romance, maar echte romantiek, twee mensen die zichzelf en elkaar vinden in 'the little space in between'. Het is inderdaad magisch. | |
[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-04-2025 17:35 ]
Vrouw en dochter zijn een paar dagen de hort op, dus zoon en ik hebben thuis de vrijheid om een aantal avonden achter elkaar eens lekker goede films met een bord avondeten op schoot te kijken!
The Godfather (1972) | ![]() |
Tweakers: 6.1 | IMDb: 9.2 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 175 min | MPAA: R De eerste avond keken we naar The Godfather, in prachtig gerestaureerde 4K met Dolby Vision HDR. En wow, wat ziet de film er mooi uit zo. Mooier dan ik hem ooit eerder gezien heb! Heerlijk genieten van het meeslepende verhaal, de prachtige muziek, de sterke acteer prestaties en de boeiende karakter ontwikkelingen. In het eerste deel van het drieluik zien we hoe Michael Corleone tegen wil en dank z'n mafia family ingezogen wordt. Van timide maar intelligente jongste zoon tot de onweerlegbaar de opvolger van zijn vader. Voor mij was het opnieuw weer genieten, en ook mijn zoon kon de film wel waarderen. | |
The Godfather Part II (1974) | ![]() |
Tweakers: 9 | IMDb: 9.0 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 202 min | MPAA: R De tweede avond keken we naar dit tweede deel in de Godfather trilogie. Ook hier weer genieten van de uitstekend gerestaureerde beelden, en natuurlijk van het meeslepende verhaal dat zowel verder gaat waar de eerste film gebleven was met het verhaal van Michael Corleone, als ook via flashback scenes laat zien hoe vader Vito Corleone vanuit Sicilië in New York terecht kwam en daar door slim en doortastend aan te pakken z'n machtsbasis opbouwde. Een genot om te kijken naar zowel Al Pacino als Michael die zijn macht consolideert en tegelijk ook aanvallen op zijn imperium moet afslaan, en ook naar Robert De Niro als vader Vito in z'n jonge jaren die mooi laat zien hoe de Corleone familie zo belangrijk werd. Wel kun je merken dat deze film, net als deel een, uit begin jaren '70 komt, toen films nog een stuk trager waren dan wat we tegenwoordig gewend zijn. Maar wanneer het verhaal goed is, de acteurs geloofwaardig zijn en de beelden mooi zijn, dan is dat voor een film liefhebber geen probleem. 🙂 | |
The Godfather Part III (1990) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 162 min | MPAA: R Voor de afsluitende film in de trilogie hebben we gekeken naar de 'director's cut' genaamd: The Godfather CODA: The Death of Michael Corleone. Dit is de versie die Francis Ford Coppola en Mario Puzo naar eigen zeggen voor ogen hadden. Deze versie duurt 4 minuten korter dan de oorspronkelijke bioscoop versie, doordat meerdere scenes aan het begin of aan het einde iets zijn ingekort zodat het verloop van het verhaal verbeterd is. Vooral scenes met dochter Mary (Sofia Coppola) zijn getrimd om wat kritiek op haar (gebrekkige) acteertalent te verminderen. Ook is een scene die oorspronkelijk pas na 40 minuten kwam nu de openingsscene. Al met al is deze 2020 cut een flinke verbetering van de bioscoop versie. In dit afsluitende deel van de trilogie, vandaar CODA genoemd, probeert Michael vergiffenis voor zijn daden uit het verleden te krijgen, maar ook hier is het leven weerbarstiger dan de gewenste realiteit, en blijft hij uiteindelijk achter als een lege schil in zijn eigen persoonlijke hel. Een waardige afsluiter van deze saga over de opkomst, bloei en ondergang van Michael Corleone. | |
The Godfather Part II is de beste film ooit gemaakt. IMHO 
Edit: Dat heb ik ook al eens van Raiders of the Lost Ark gezegd trouwens. En om er dan een trilogie van te maken, Lost in Translation. Nou ja, heel verschillende genres, dus dan mag het
Edit: Dat heb ik ook al eens van Raiders of the Lost Ark gezegd trouwens. En om er dan een trilogie van te maken, Lost in Translation. Nou ja, heel verschillende genres, dus dan mag het
[ Voor 61% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-04-2025 17:44 ]
@Dr. Strangelove De Before trilogie is inderdaad een waar meesterwerk en niet alleen omdat ze om de 9 jaar zijn opgenomen. Gauw die andere twee films kijken ook.
The Assessment (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 114 min | MPAA: R In de nabije toekomst is de mensheid in staat om eeuwig te blijven leven met hulp van een medicijn. Je blijft niet alleen leven, je blijft ook jong en fruitig. De enige trade-off is dat je onder een totalitaire staat moet leven, dieren volledig uitgeroeid moeten worden en kinderen krijgen voorbehouden is aan stelletjes die aan "The Assessment" voldoen: een psychologische nachtmerrie die een week lang duurt en in je eigen woning wordt uitgevoerd door iemand van de staat. Tijdens deze week wordt je onderworpen aan simpele zaken, zoals het in elkaar IKEA-en van een bouwhut, maar volgt er ook een poging om je als stel uit elkaar te drijven. En dit gaat relatief ver. Zo ver, dat Minnie Driver zelfs langs komt rijden om het script bij te sturen. Goed, terug naar het verhaal: Alicia Vikander is dus zo'n assessor. Ze gaat zitten voor het stelletje dat gevormd wordt door Elizabeth Olsen en en Himesh Patel en begint met het vormen van een oordeel... Op zich wel een interessante film. Komt van een nieuwe regisseur (en schrijver) en doet een beetje denken aan een versimpelde variant van de laatste Blade Runner, minus de technologische hoogstandjes. De film is een stukje Europese trots, met opnamelocaties in o.a. Duitsland en Tenerife. Met de sfeer zit het daarom wel goed. Het is wel een erg lange zit en dit zal niet voor iedereen weggelegd zijn. De afdronk Doordat een en ander wel blijft hangen en dingen soms in een ander perspectief geplaatst worden blijft het geheel wel even in de gedachten rondzweven, maar wat vooral aanwezig blijft zijn toch wel de scènes met Vikander die als benauwende representatie van een soort fascisme kinderlijk eenvoudig tussen rollen switcht. | |
Dat zit wel Schnorr.
Apocalypto (2006) | ![]() |
Tweakers: 9 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 139 min | MPAA: R Nog steeds een persoonlijke favoriet. De setting, acteurs, bloody gore.. geweldig Bevat naar mijn mening ook een briljant shot: het moment dat bad guy chief bij zn net vermoorde zoon opstaat en rustig begint te rennen... om daarna in volle sprint achter onze protagonist aan te gaan. Muziek, acteur + emotie en shot zijn in combinatie echt briljant gedaan. | |
Die eer geef ik eerder aan T2 of Aliens.Dr. Strangelove schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:34:
The Godfather Part II is de beste film ooit gemaakt. IMHO
Mooi dat smaken mogen verschillen
Maar zonder gein, Godfather (de eerste twee dan) zijn ook legendarisch
Whiplash vond ik een fenomenale film. Evenals The Dark Knight, Schindler's List, Goodfellas etcetera _0_jellybrah schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:22:
[...]
Die eer geef ik eerder aan T2 of Aliens.
Mooi dat smaken mogen verschillen
Maar zonder gein, Godfather (de eerste twee dan) zijn ook legendarisch
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.