AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Children Who Chase Lost Voices (2011) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Adventure, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: TV-14 Animatiefilm van Makoto Shinkai over een jonge meid, Asuna, die samen met haar mysterieuze leraar Morisaki een magische wereld genaamd Agartha betreedt, op zoek naar het grote geheim om de doden weer tot leven te wekken. Hun komst dreigt echter de balans van Agartha flink te verstoren en overal liggen gevaren op de loer, met name van de schaduwmonsters de Izoku. Zoals altijd bij een film van de hand van Shinkai is de animatie uitstekend, erg kleurrijk en gedetailleerd. Het verhaal heeft enige raakvlakken met iets waar Studio Ghibli mee op de proppen de zou komen, maar zo goed als bv Nausicaä, Castle in the Sky en Spirited Away wordt het niet. Echter, voor liefhebbers van zowel Shinkai als de magische werelden van Miyazaki en Co is Children Who Chase Lost Voices (from Deep Below) zeker een aanrader. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
The Outrun (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R The Outrun is een mooie film over een een 29-jarige alcoholist die terug naar de Orkney eilanden gaat om zich te heruitvinden. De film is ook nogal rommelig. Er wordt op en neer gevlogen over de tijdlijn, waar je een beetje zeeziek van wordt. Er worden een hele zwik dingen op een hoop gegooid: alcoholisme, bipolaire stoornis, religie, cultuur en natuur van de Orkney eilanden, etc. Er komt redelijk random allerlei muziek voorbij, vaak niet briljant, en vaak maar even, waardoor je er meteen weer uit gehaald wordt. Er lijkt gewoon niet veel lijn in de film te zitten. Maar de film doet zeker ook goede dingen. Zo zit er aan het eind ergens een nummer van Belief Defect van het album Decadent yet Depraved (aanrader). Helaas wordt dat nummer ook weer heel snel afgebroken. De chaotische, dronken beelden in Londen worden afgewisseld met het rustgevende natuurschoon van de Orkney eilanden. Ook al ben ik helemaal geen fan van voice overs, vond ik het hier wel goed werken, omdat het niet vertelt wat de hoofdpersoon doet/denkt/gedaan heeft maar wat feitjes over de cultuur of natuur van de Orkney eilanden, die het verhaal wat opleuken. Ondanks het zware onderwerp is er ook genoeg humor en dan bedoel ik niet flauwe grappen, maar gewoon humor in de kleine dingen. Al was die grap aan het eind wel erg geforceerd. | |
Edit: oh ja, zat ook een nummer van Forest Drive West in op Rupture London, uit de tijd dat Rupture nog een show had op jungletrain.net. Was het alweer vergeten. Maar dat was echt ook maar een heel kort fragment.
Sowieso ben ik de film na een paar minuten eigenlijk alweer vergeten.
[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 08-02-2025 00:02 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
kort antwoord, alles dusjosh-hill schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:22:
Wat heeft IMDb met de UBB-generator te maken (je hebt hooguit IMDb nummer nodig)?
Ik gebruik zelf overigens Letterboxd (Pro).
ik heb de code toegevoegd, maar IMDB en ik gaan de afgelopen 6 jaar niet zo goed meer samen dus moet ik er echt energie voor uittrekken om die site te bezoeken, daar heb ik dus gewoon vaak geen zin in.
Het is jammer dat de generator (alle hulde daarvoor verder want dan hoef ik niet zelf een plaatje toe te voegen) alleen IMDB slikt.Dat dus als antwoord op je vraag,
edit: en voor echt nieuwe bijzondere films wil ik dat nog wel eens doen, maar die site alleengebruiken voor een ID gaat mij dus soms te ver voor de UBB generator, noem me lui, prima, kan ik mee leven.
[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 08-02-2025 02:07 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Conclave (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: PG plot; de paus is dood, een stemming voor een nieuwe paus volgt opzich klinkt het plot best simpel en summier, echter speelt er meer op de achtergrond [..] omdat zon beetje alles in het vaticaan redelijk geheimzinnig is en niet alles met publiek gedeeld wordt - maakt dit stiekem best interresant vond ik. het voelt best authentiek aan, maar is natuurlijk gewoon hollywood. het verhaal wordt best eenvoudig en langzaam vertelt, maar daardoor krijg je meer 'feeling' bij een gebeurtenis als deze. prima film om een keertje te zien. helaas eindigd ook deze film met een vleugje woke/lhbtqwerty | |
ik kan schrijnbaar het aantal sterren niet instellen; maar zou het een 6/7 geven
0.png = 6.png, 6.5.png of 7.pnghimlims_ schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 02:59:
ik kan schrijnbaar het aantal sterren niet instellen; maar zou het een 6/7 geven
Dat zit wel Schnorr.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Op Letterboxd staat er bij elke film ook een link naar IMDb met het IMDb nummer.franssie schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 02:02:
[...]
kort antwoord, alles dus![]()
ik heb de code toegevoegd, maar IMDB en ik gaan de afgelopen 6 jaar niet zo goed meer samen dus moet ik er echt energie voor uittrekken om die site te bezoeken, daar heb ik dus gewoon vaak geen zin in.
Het is jammer dat de generator (alle hulde daarvoor verder want dan hoef ik niet zelf een plaatje toe te voegen) alleen IMDB slikt.Dat dus als antwoord op je vraag,
edit: en voor echt nieuwe bijzondere films wil ik dat nog wel eens doen, maar die site alleengebruiken voor een ID gaat mij dus soms te ver voor de UBB generator, noem me lui, prima, kan ik mee leven.
En als je een film bijvoorbeeld op Google opzoekt, zul je normaal ook een IMDb link tussen de zoekresultaten vinden, en daar zit dan het IMDb nummer ook in.
Dus genoeg manieren om IMDb niet te hoeven bezoeken.
Strange Darling (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R Relatief nieuwe regisseur van B-materiaal probeert hogerop te komen met deze film waarin Willa Fitzgerald de hoofdrol heeft. Voor hen die bij deze naam iets bekends denken te horen: jazeker, je hebt haar o.a. eerder gezien in seizoen 1 van Reacher! Na een soms wat geforceerd langdradige film vind ik haar wel een goede actrice. Tarantino zou trots zijn. Op zich kijkt het lekker weg. Niet de beste film die ik heb gezien (de extra's zijn niet erg goed ![]() | |
Dat zit wel Schnorr.
Prachtige rol van Saoirse Ronan, die de film echt draagt. Het chaotische past wel bij haar probleem met alcoholisme. En verder een prima filmpje voor de VVV van Orkney, want ik zou er wel eens een kijkje willen nemen.josh-hill schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 23:40:
Genereer je eigen UBB code review
The Outrun (2024) [Afbeelding: The Outrun (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 118 min | MPAA: R The Outrun is een mooie film over een een 29-jarige alcoholist die terug naar de Orkney eilanden gaat om zich te heruitvinden.
De film is ook nogal rommelig.
Er wordt op en neer gevlogen over de tijdlijn, waar je een beetje zeeziek van wordt.
Er worden een hele zwik dingen op een hoop gegooid: alcoholisme, bipolaire stoornis, religie, cultuur en natuur van de Orkney eilanden, etc.
Er komt redelijk random allerlei muziek voorbij, vaak niet briljant, en vaak maar even, waardoor je er meteen weer uit gehaald wordt.
Er lijkt gewoon niet veel lijn in de film te zitten.
Maar de film doet zeker ook goede dingen.
Zo zit er aan het eind ergens een nummer van Belief Defect van het album Decadent yet Depraved (aanrader). Helaas wordt dat nummer ook weer heel snel afgebroken.
De chaotische, dronken beelden in Londen worden afgewisseld met het rustgevende natuurschoon van de Orkney eilanden.
Ook al ben ik helemaal geen fan van voice overs, vond ik het hier wel goed werken, omdat het niet vertelt wat de hoofdpersoon doet/denkt/gedaan heeft maar wat feitjes over de cultuur of natuur van de Orkney eilanden, die het verhaal wat opleuken.
Ondanks het zware onderwerp is er ook genoeg humor en dan bedoel ik niet flauwe grappen, maar gewoon humor in de kleine dingen. Al was die grap aan het eind wel erg geforceerd.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Edit: oh ja, zat ook een nummer van Forest Drive West in op Rupture London, uit de tijd dat Rupture nog een show had op jungletrain.net. Was het alweer vergeten. Maar dat was echt ook maar een heel kort fragment.
Sowieso ben ik de film na een paar minuten eigenlijk alweer vergeten.
Verder volkomen vergeetwaardig.
Brothers (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 89 min | MPAA: R Brothers is een grappige film over twee heel verschillende broers die op het slechte pad zijn. Van jongs af aan kraken ze brandkasten. Komen vaak in de gevangenis en hun trauma is dat hun moeder (Een soort Bonnie van Bonnie and Clyde) hun op jonge leeftijd heeft verlaten. Uiteraard komen ze elkaar uiteindelijk weer tegen (prachtige rol van Glenn Close) en settelen het allemaal. Veel grappige momenten. Veel humor en onnozele beelden (omdat de 2e broer een lilliputter is). Heb me prima vermaakt. Het is niet hoogstaand maar wel vermakelijk. Potje bier, een stukje droge worst en je hebt een prima avond. | |
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Flight Risk (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 91 min | MPAA: R Ik gok zo dat deze film geen hoog budget had. Bijna de hele film zie je slechts 3 personages waarvan Mark Wahlberg de bekendste is (en alsnog de slechtste acteur...). De cgi is ook te slecht voor woorden. Voor de rest is het geheel zo voorspelbaar als maar kan, dit is weer een gevalletje: Het is dat het mij niks kost, anders had ik mijn geld terug gewild. Waarom kijk je hem dan? Omdat ik nog een vrijkaartje had voor een +1, dus vroeg aan een maatje welke films hem interessant leken die vandaag in de bios draaiden, en hij met Den of Thieves 2 en deze film kwam. DoF2 heb ik al gezien, dan deze maar. Voor de duidelijkheid: Tenzij je echt anderhalf uur tijd moet doden, lekker links laten liggen. Je mist er helemaal niks aan. | |
Omen (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama | Runtime: 92 min | MPAA: N/A Ok, dit was dus een miskoop. Augure is een film over... euh, geen idee. En dat is ook eigenlijk een beetje mijn probleem met de film. Het is een ratjetoe van bij elkaar geraapte scenes waarvan het verband me is ontgaan. Er zal vast een logisch verband zijn, maar ja. En die verhalen zijn op zijn minst onaf en verwarrend. Zo veel losse eindjes dat je er geen touw aan vast kan knopen. Zelfs zo'n prachtige scene als de deur-tot-deur verkopers kan deze film voor mij niet redden. Ik had toch wel een meer coherente magisch-realistische film verwacht. Ik kan zo wel een aantal andere Afrikaanse magisch-realistische films opnoemen die me wel bevielen. | |
Morbius (2022) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.1 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 Michael Morbius (Jared Leto) is een briljante wetenschapper die al zijn hele leven op zoek is naar een geneesmiddel voor zijn zeldzame ziekte en deze gevonden denkt te hebben in de genen van vampiervleermuizen. Nadat hij zichzelf met een zelfgebrouwen goedje heeft geïnjecteerd verandert hij in een bloedzuiger met superkrachten. Zijn adoptiebroer Milo (Matt Smith), die aan dezelfde ziekte lijdt, is iets te geïnteresseerd in het 'geneesmiddel' en al snel beginnen er leeggezogen lijken op te duiken in New York. Samen met zijn beeldschone collega Martine (Adria Arjona) gaat hij op zoek naar een tegengif, op de hielen gezeten door twee overijverige FBI-agenten (Tyrese Gibson en Al Madrigal). Morbius is een Marvel-film in het Spider-Man universe die veilig binnen de lijntjes kleurt en totaal geen risico neemt, om een zo breed mogelijk publiek te bereiken. Dat is jammer, want de film had alle potentie om een tweede Blade te worden en zou zeker geprofiteerd hebben van een 18+ rating, want ondanks het lugubere onderwerp vloeien er slechts een paar druppels bloed. Zoals al aangehaald is het script van Matt Sazama en Burk Sharpless, die ook verantwoordelijk zijn voor flops als Dracula Untold, Gods of Egypt en Madame Web, een enorm zouteloze bedoening en hebben de meeste personages - Morbius uitgezonderd - de diepgang van een plas water. Jared Leto acteert best redelijk, maar Matt Smith schmiert erop los en de rest krijgt te weinig materiaal om er iets van te maken. De cgi is niet spectaculair maar kan ermee door en van de soundtrack is me niks bijgebleven, wat zowel positief als negatief kan worden geïnterpreteerd. Morbius had alle potentie om (naast Blade) een duistere vampierenfilm in de MCU te worden, maar heeft de boot volledig gemist. | |
Companion (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R Dit was wel een aparte film. De eerste helft komt maar niet op gang, het is een complete build-up voor de tweede helft waarin we ineens een paar versnellingen harder gaan. spoiler: Vond ik het een goede film? Niet echt. Het is wederom hetzelfde vraagstuk als in films als AffrAID, Ex Machina, Megan. (Terminator schaar ik bewust niet in dit rijtje, die heeft zijn eigen categorie het moment dat Iris wordt aangeduid als seks robot, weet je eigenlijk direct al wel dat Patrick er ook een is. Dezelfde soort dedication naar de partner. | |
Melody (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Drama | Runtime: 90 min | MPAA: N/A In Melody wil een dakloze kapster een eigen kapsalon openen. Daarvoor heeft ze alleen heel veel geld nodig. Ze besluit om zich tegen vergoeding beschikbaar te stellen als draagmoeder. Mooie subtiele film waarin behoorlijk wat drama zit verscholen. Ook al zie je sommige zaken wel aankomen, toch is dit niet een super voorspelbare film. De emoties stuiteren (begrijpelijk) op en neer bij de twee vrouwen waar de film om draait. Maar de film geeft je daarbij steeds wel de tijd om rustig zelf na te denken over de moraliteit van het geheel. Een veel betere film dan je zou verwachten van de gemiddelde rating op IMDb. Mooie film over moederschap, zonder de cliches. | |
Peter Pan's Neverland Nightmare (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Adventure, Fantasy, Horror | Runtime: 89 min | MPAA: N/A Tot mijn verbazing is deze film stukken beter dan Winnie the Pooh: Blood & Honey. Nog steeds slecht, maar deze heeft duidelijk beter acteerwerk en betere productie. Het laatste halfuur gaat het slasher gehalte echt in overdrive, not for the faint of heart. Wat ik wel grappig vond, was dat een van de kinderen in Neverland Nightmare een shirt aanhad van Pooh: Blood & Honey | |
Harry Potter and the Goblet of Fire (2005) | ![]() |
Tweakers: 8.3 | IMDb: 7.7 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 157 min | MPAA: PG-13 Er zit wat tijd tussen sinds we Harry Potter en de Gevangene van Azkaban in december zagen, maar het voelt langer omdat ik de review niet eerder heb kunnen schrijven. De film zag er geweldig uit op onze nieuwe Sony OLED-tv! In dit vierde deel komt Voldermort echt tot leven en wint het kwaad op veel vlakken. Het is ook het eerste deel waarin verlies echt zwaar weegt, en je ziet pas goed hoe gruwelijk Voldermort is. Vanaf hier wordt de sfeer veel donkerder en serieuzer; alles is niet meer zo licht en avontuurlijk als in de eerdere films. We hebben er weer van genoten, ook al hebben we deze film al vaak gezien. Het toernooi brengt nieuwe personages en veel actie en dat terwijl de vriendschappen, romantiek tussen de hoofdpersonen zich verder ontwikkelen. Wat toch nog voor wat lichtere momenten zorgt in deze duistere sfeer. Wat me vooral opviel, is hoe dit deel veel serieuzer wordt zoals verlies en emotie die sterker naar voren komen vooral tijdens de confrontatie met Voldermort. Het maakt duidelijk dat de films vanaf hier een zwaardere toon krijgen. Al met al blijft Harry Potter en de Vuurbeker een geweldige film, zelfs na meerdere keren kijken. | |
The Fast and the Furious (2001) | ![]() |
Tweakers: 8.1 | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 Ik kon het niet laten, want ik was toch erg nieuwsgierig hoe deze films er uitzagen op onze nieuwe tv. Gelukkig biedt Skyshowtime ze allemaal aan in 4K, want op Netflix staan ze er stom genoeg alleen in 1080p. Net zoals de Harry Potter-films, probeer ik deze films ook regelmatig weer opnieuw te kijken. In dit eerste deel draait het allemaal om straatraces en de wereld van illegale autoraces in Los Angeles. Brian is een agent die undercover gaat om de straatraces te onderzoeken en erachter te komen wie achter een reeks autodiefstallen zit. Hij raakt echter steeds meer bevriend met Dom, die ook zijn eigen geheimen heeft en al snel komt Brian voor de keuze te staan tussen zijn plicht en zijn nieuwe vriendschap. Het was weer leuk om The Fast and the Furious opnieuw te kijken; het verhaal kan ik na zoveel keer zien natuurlijk wel dromen. Het draait zoals hierboven al benoemd heb om de illegale wereld van straatracen, vol met snelle actie. Het verhaal bouwt langzaam op naar een conclusie waarin Brian besluit zijn beste vriend Dom te helpen, iets wat later veel meer zal betekenen dan hij nu beseft. Het is geen diep verhaal, maar dat hoeft ook niet. Het draait vooral om de races, de actie en de vriendschappen die zich ontwikkelen. | |
Sonic the Hedgehog 3 (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 110 min | MPAA: PG Dit weekend hadden we het leuke idee om mijn zwagers met hun aanhang uit te nodigen, lekker wat snacks op tafel te zetten en met z’n allen Sonic 3 te gaan kijken. Voor ons was het de tweede keer, maar voor hen de eerste keer dat ze Sonic 3 gingen kijken. Het verhaal volgt Sonic, terwijl hij opnieuw zijn plek in de wereld probeert te vinden. Dit keer krijgt hij te maken met nieuwe uitdagingen en vijanden, wat zorgt voor veel actie en spanning. Uiteraard krijgt hij hulp van zijn vrienden, en samen proberen ze het kwaad te bestrijden. Er is veel humor, maar ook momenten waarin de personages echt moeten groeien. Jim Carrey speelt wederom een geweldige dubbelrol in dit nieuwste deel van Sonic, en zoals altijd zorgt hij voor ontzettend veel humor. Hij blijft echt een unieke acteur die het plezier in zijn rollen overbrengt, en hopelijk stopt hij nog lang niet! Zijn performance was weer een hoogtepunt van de film. We hebben allemaal genoten van het verhaal, wat verrassend goed was. Het was een gezellige avond, met veel lachen en genieten van een mooie film. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Layer Cake (2004) | ![]() |
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R Hoe moet ik een review van een film beginnen als je de naam van de hoofdrolspeler in de film niet eens kent? Maar dat is natuurlijk de bedoeling van de film, dat je de naam niet weet. Hij is machtig, maar toch anoniem, hij heeft zijn standaard regels waar hij zich aan houdt, maar het zou geen film zijn als daar niet het een en ander aan gaat veranderen. Zijn baas geeft hem een nog een laatste opdracht voor hij van zijn pensioen kan gaan genieten (het geen in zijn plan stond). Met deze beide opdrachten gaat het uiteindelijk ook niet helemaal lopen zoals voorzien en zo start het verhaal écht. We zien Daniel Craig voor dat hij ooit James Bond zal portretteren. We zien een zeer jonge Sienna Miller (rrrrrr), verder ook Michael Gambon (van de hoek van het bekende Top Gear circuit) en Tom Hardy eveneens in zijn jonge tijd. Het verhaal is soms nogal moeilijk te volgen, door de vele wendingen in het verhaal, maar dat houdt je natuurlijk ook wel bezig. Leuke film die, het in zijn genre uitstekend doet. Doet soms wat denken aan Guy Ritchie stijl Zeker leuk om eens gezien te hebben, vooral vreemd dat ik hem zelf nooit eerder gezien heb. | |
Gladiator II (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 148 min | MPAA: R Te zien via Pathé. Heel eerlijk is het een slap aftreksel dat probeert elementen te kopiëren en hergebruiken maar op vele fronten de plank misslaat. De hoofdrolspelers zorgen er nog voor dat de film geen drama wordt. Acteerwerk is goed, al vind ik persoonlijk Paul Mescal te glad en te flets acteren, de vrouwelijke kant zal dit waarschijnlijk ontkennen Verhaallijnen zijn wisselend in kwaliteit, chaotisch en soms absurd. TLDR; ik zat na 10 minuten nog niet in de film en heb dat ook nooit bereikt. De muziek die in Gladiator 1 een hoofdrol opeiste was hier alleen interessant als die muziek uit Gladiator 1 kwam (paar korte samples). Filmtechnisch mooi in elkaar, de film draag wel de Romeinse tijd uit. Maar het het geheel van acteurs, verhaal, omgeving en geluid is gewoon niet in samenspel. ik kan niet meer dan een 5 verzinnen waar IMDB er nog een 6.6 uit trekt. spoiler: missers Jugurtha, had die thuis dood laten gaan, nu probeerde men te lang Gladiator 1 to kopiëren door zijn geweten mee te nemen de omroeper die de trompetteers afblaft (weg chemie van de omroeper uit Gladiator I) het boten gevecht - zo onecht twee/drie keer zand pakken voordat je een handje vol hebt (en dat meerdere keren doen; gewoon te nadrukkelijk gekopieerd) single shot 50 meter precies in het midden van mams en vrouwlief Macrinus met keizerlijke ambities Heel persoonlijk: het keizerlijke duo | |
... gecensureerd ...
Ik scrolde er laatst voorbij op Apple TV+
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Mission: Impossible (1996) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 Met het achtste en mogelijk laatste deel van Mission: Impossible een paar maanden weg en nog volledig in de Bond-modus hebben we hier thuis besloten Tom Cruise’ magnum opus ook weer eens te kijken. Toen Mission: Impossible uitkwam in 1996 was het een van de eerste remakes van een bestaand IP in blockbuster formaat. De verhalen van Ethan Hunt en Jim Phelps waren voor de generatie van mijn ouders wel bekend. Ik had en heb er nooit een aflevering van gezien, maar dat drukte de pret niet voor wat een van de grote box office hits van 1996 zou worden en het begin van een zeer succesvolle serie die inmiddels bijna 30 jaar loopt. In deze eerste M:I gaat een operatie om een dief te vatten die een lijst met namen van spionnen wil stelen uit een Amerikaanse ambassade volledig tits up. Team leader Jim Phelps (Jon Voight) en een aantal IMF-agenten wordt gedood en Ethan Hunt wordt gefingered als de verrader. Hunt vormt zijn eigen team met Luther (Ving Rhames), Kriegler (Jean Reno) en Claire (Emmanuelle Béart), de vrouw van Phelps. Ze gaan de echte lijst stelen om de verrader uit zijn hol te lokken en en passant Ethan’s onschuld te bewijzen. Deze eerste Mission: Impossible werd geregisseerd door Brian DePalma, maar het voelt niet als een DePalma film, niks van zijn geweldadige of erotische uitspattingen. Hij speelt het ook vrij safe met het verhaal, dat aan de ene kant standaard spionage fare is en aan de andere kant ook wel wat lastig te volgen kan zijn. Gelukkig heeft de film een paar goede action set pieces met als hoogtepunt de iconische heist scene in het hoofkwartier van de CIA waar Cruise aan draden neerdaalt in een kluis om een computer te kraken. Het blijft een uitstekende scene, mooi gefilmd, spannend, grappig. Het dubbelspel van een aantal karakters maakt het verhaal ook boeiend genoeg om de aandacht vast te houden. Degelijke maar niet exceptionele aftrap van de serie. | |
Border (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Crime, Drama, Fantasy | Runtime: 110 min | MPAA: R Gräns is een film met een best bijzonder verhaal. Het is ook echt zo'n film waar je van te voren niks over wilt weten, want behalve het bijzondere verhaal, blinkt de film verder nergens in uit. Sterker nog, ook al is het idee bijzonder, de uitwerking vond ik niet al te best. Ok, het ziet er allemaal netjes verzorgd uit, dus met het filmen zelf is niks mis. Maar juist dat bijzondere verhaal heeft nogal hiaten. Als de film afgelopen is, vraag je je af wat en waarom je dit voorgeschoteld hebt gekregen. | |
Gute gut... Er gaat een Mission Impossible serie reviews aankomen....Dr. Strangelove schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:19:
Mission: Impossible (1996) [Afbeelding: Mission: Impossible (1996)] Tweakers: 7 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
Degelijke maar niet exceptionele aftrap van de serie.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Hoeveel tijd kan iemand hebben???
But Xenu commands it
Housekeeping (1987) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 116 min | MPAA: PG Ruth (Sara Walker) en Lucille (Andrea Burchill) worden door hun moeder op jonge leeftijd bij hun grootmoeder achtergelaten als zij een einde maakt aan haar leven. Als ook grootmoeder overlijdt, trekt haar moeder’s zus, Sylvie (Christine Lahti) in bij de meisjes. Sylvie heeft in haar leven altijd een zwerversbestaan geleid; nu moeten de drie dames samen een huishouden delen in een klein dorp in de Pacific Northwest. Housekeeping is een film van Bill Forsyth, die met Local Hero een van mijn favoriete films maakte. Deze film is onmiskenbaar Forsyth dan ook, met veel gevoel voor karakters, een subtiel gevoel voor humor en veel oog voor de rol die de omgeving speelt in het verhaal. De film deelt ook de liefde die Forsyth heeft voor de natuur en de plaats van de mens daarin met Local Hero. Toch raakte Housekeeping mij niet op de manier die Local Hero dat wel deed. Hoewel het verhaal licht verteld wordt, met name door het enthousiasme van Sylvie voor haar nieuwe taak als moeder en huishoudster, is het in de basis best zwaar op de hand. Natuurlijk mag dat, niet elke film hoeft een vrolijk, happy end te hebben. Mijn mening wordt misschien gereflecteerd door de verschillende paden die Ruth en Lucille kiezen in de film: De één kiest voor Sylvie, de ander wijst haar af. Forsyth’s films oordelen niet over goed en kwaad, één van de dingen die me aantrekken in zijn werk. Ik kan moeilijk oordelen over deze film. Onweerlegbaar goed gemaakt, maar niet aansprekend genoeg voor een hoog cijfer. | |
Naar aanleiding van de suggestie van @ReVision. dus de cijfers van Twisters (en Twister) een half jaar later opgezocht:vanaalten schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:57:
[...]
Ik heb zelf 'Twisters' nog niet gezien maar ken wel het origineel. Ben wel benieuwd naar deze remake/vervolg, maar heb geen hoge verwachtingen.
Maar wat ik mij afvraag... "Twister" krijgt op IMDb een 6,5 terwijl "Twisters" daar een 7,0 krijgt. Hoe zit dat? Gaat "Twisters" nog omlaag als er meer mensen stemmen ("Twister" heeft al 230k stemmen, "Twisters" pas 52k). Of is het zo dat vooral mensen die "Twister" kennen een laag cijfer geven, en dat het jongere publiek die het origineel niet kennen een hoog cijfer geven?
Film | 13-8-2024 | 11-2-2025 | 12-8-2025 |
---|---|---|---|
Twister | 6.5 | 6.5 | |
Twisters | 7.0 | 6.5 |
Dus inderdaad, half jaartje wachten zorgt voor afname van de score. Overigens heeft Twister nu 242k stemmen en Twisters 154k, dus lijkt er op dat redelijk wat mensen besloten om het origineel ook nog eens te kijken en stem voor uit te brengen.
Hopelijk over een half jaar de laatste update.
Mission: Impossible II (2000) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13 Een groep terroristen onder leiding van Sean Ambrose (Dougray Scott), een voormalig IMF agent, steelt een dodelijk virus. Aan Ethan Hunt om het terug te halen. Daarvoor moet hij de hulp recruteren van Nyah, de ex van Ambrose (Thandiwe Newton). Voor deel twee nam Hong Kong action legend John Woo het regisseursstokje over en meer dan DePalma in deel één drukt hij zijn stempel op de film. Woo’s actiescenes zijn nog steeds bij de beste van de serie en zijn over the top gevoel voor cinematografie combineert er uitstekend mee. Van de opening waarin Cruise aan het boulderen is op absurd wijze tot de neon verlichte shoot-out in de bio-facility en natuurlijk de trademark duiven die opvliegen terwijl het scherm in de fik staat, het is allemaal prima om naar te kijken. Toch vaart MI2 bij veel critici slecht en dat wordt altijd op het konto van het verhaal en de karakters gelegd. Kort gezegd verwijt men de film een moral centre, en het klopt, alle karakters, ook de good guys, doen dingen die moreel questionable zijn. Maar ergens maakt ze dat ook menselijker vind ik zelf. En Newton is gewoon een prachtige actrice. Cruise is meer gegroeid in de rol en is hier niet meer het broekie van de eerste film. Blijft over het verhaal, maar ja, daar ga ik zelf geen punt van maken. Het is Mission: Impossible, what did you expect? Mission Plausible? | |
A Soldier's Story (1984) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 101 min | MPAA: PG We zitten in 1944, bijna aan het einde van de 2de wereldoorlog. We volgen een "zwarte compagnie soldaten" (toen was het leger nog duidelijk gesegregeerd). Ook zien we een stadje in de achtergrond waar alles nog duidelijk opgesplitst is. We zien bijvoorbeeld een zitbankje waar op staat "Whites only" of "Coloured only". Dat is ook het thema doorheen de hele film: racisme. Ons hoofdpersonage is een zwarte man en heeft de rang van kapitein in het leger. Dat is duidelijk te zien aan de reactie van de verschillende troepen en andere officiers hun reactie. Hij moet hard vechten voor gewoon zijn onderzoek te kunnen doen, hij wordt ook continue tegengewerkt en moet zich permanent bewijzen. Dit is een perfect acceptable 'whodunit', hou wel even in het gedacht dat die van 1984 is. We zien trouwens in een bijrol Denzel Washington, niet zijn eerste, maar wel een van zijn vroegste rollen. | |
2 Fast 2 Furious (2003) | ![]() |
Tweakers: 7.8 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13 Gisteravond samen het tweede deel van deze reeks opgezet, wat er in 4k echt prachtig uitzag op onze Oled televisie. Af en toe is het gewoon leuk om deze films overnieuw te kijken! Het verhaal is dit keer iets anders want Brian is zijn baan als agent kwijtgeraakt omdat hij in het eerste deel Dom heeft laten gaan en heeft nu de focus volledig op het illegaal straatracen gezet, dat valt ook zeker wel te zien aan zijn mooie Nissan Skyline waarin hij nu rijdt. In het begin van de film word Brian wakker gebeld omdat er te weinig racers zijn op komen dagen voor de race, waardoor Brian de kans krijgt om mee te doen als hij er binnen een aantal minuten kan zijn. Na deze illegale straatrace word Brian opgepakt en gedwongen om weer voor de politie te gaan werken, want anders moet hij de gevangenis in. Van begon tot eind een leuke film met veel humor en racen! ![]() | |
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 12-02-2025 10:09 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ferry 2 (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: TV-MA Na het kijken van Ferry, zowel de film als de serie, en Undercover, heb ik ook deze maar aangezet, al was het maar voor de volledigheid. Echter, daar waar het voorgaande allemaal best sterk waren, zakt deze toch wat door het ijs. Acteerwerk is over de gehele linie redelijk te noemen, al komt Jezebel volkomen ongeloofwaardig over als personage: een meisje van 18(?) die ineens 250.000 pillen wil verkopen aan een meedogenloze drugdealer? Tja, vergezocht is dan wat bij me opkomt. En dat geldt voor meer delen van de film, zoals de inbraak in een politie-station, laat staan de after credits scene. Verder ontbreekt in de film de diepgang die Undercover wel had. Het blijft een beetje een een-dimensionaal verhaal. Er is ook geen band op te bouwen met een van de personages, anders dan dat we Ferry kennen uit de voorgaande hoofdstukken. En dat is de manco van deze film: het is puur een vehikel om het personage Ferry nog een ouverture te geven. Verder is het allemaal vrij basic en zelfs clichématig. Was het een goede film? Nee, niet erg bijzonder, maar ook weer geen heel slechte film. Althans, ik heb al veel slechtere Nederlandse films gezien. Maar als geheel mis je weinig, mocht je hem niet kijken. | |
The Nice Guys (2016) | ![]() |
Tweakers: 6.1 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 116 min | MPAA: R Jarenlang tegenaan gehikt om deze te kijken, want ik ben niet zo van de comedy film. Ook niet van de buddy cop film. Echter was ik op bezoek bij een goeie vriendin en ik had al mijn zin gekregen met het kijken van Elysium en Ready Player One ![]() Gelukkig geen spijt van deze keuze! Leuke humor en 2 geweldige hoofdrolspelers met een heerlijke chemie. Fijne bijrollen van o.a. Margaret Qualley, Keith David, Kim Basinger. Tijdsgeest werd ook goed gevangen en een heerlijke soundtrack! | |
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Winds of Sand, Women of Rock (2009) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Documentary | Runtime: 93 min | MPAA: N/A Vents de Sable, Femmes de Roc is een documentaire over de jaarlijks terugkerende trektocht van toeboe vrouwen door de Sahara. De documentaire vond ik best mooi gemaakt, zonder commentaar, zonder oordeel. Net alsof je er zelf bij bent. Wel was het beeld niet heel erg scherp (al kan dat aan mijn ogen liggen). De toeboe vrouwen trekken elk jaar erop uit met een caravaan bestaande uit de vrouwen, hun kinderen, dromedarissen, geiten en ezels. De mannen blijven achter. Die zijn verantwoordelijk voor het fokken van de dromedarissen. De vrouwen hebben als taak om, na hun lange trektocht door de Sahara, geld te verdienen en handel te drijven om genoeg spullen te kunnen kopen om weer een jaar op te kunnen teren. Ook al krijg je via de documentaire niet zo heel veel te weten over deze vrouwen en/of hun volk, toch kan ik deze opzet alleen maar waarderen. | |
The Fifth Element (1997) | ![]() |
Tweakers: 7.4 | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Deze stond al heel lang op mijn lijstje van films die ik nog een keer moest kijken en daar is het vandeweek eindelijk van gekomen. Ik had een dagje vrij genomen om bij te komen van de Superbowl, dus daar paste wat licht vermaak bij. Een vrij buitenissig ruimte-epos met Bruce Willis in zijn element (no pun intended) als held tegen wil en dank en Gary Oldman als schurk zonder dat helemaal duidelijk wordt waarom. Milla Jovovic is het "perfecte" specimen dat de McGuffin van het verhaal is. Als ik het me goed herinner was dit voor Jovovic een van haar eerste rollen en echt acteren kan ze (nog steeds) niet. Maar dat is ook niet per se vereist in dit doldwaze verhaal. Het is veel stijl -de decors en kostuums zijn uitbundig creatief- en weinig inhoud. Maar de actie is op zich prima, en er zit een hoop luchtigheid in. De rol van Chris Tucker is hilarisch over the top, maar dat kon ik wel waarderen. Ik heb me er goed mee vermaakt, maar het is geen hoogvlieger. | |
Bent (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 96 min | MPAA: R Genrefilm, wraakverhaal, onterecht veroordeelde gaat na vrijlating het onrecht rechtzetten. Karl Urban kan beter, Andy Garcia draait op autopilot en Sofia Vergara doet het beter in komedies. Verhaal is onzinnig, de romance geforceerd en het einde nog enigszins verrassend. maar at kan ook komen omdat ik geestelijk wat afgehaakt was. Laat je niet lokken door de artikelen die ik zag dat dit voor Sofia de eerste film met nudity zou zijn. Dat bestaat eruit dat je haar naakte(!) benen ziet in een shot waarbij ze bij Karl onder de douche stapt. | |
Knowledge reigns supreme over nearly anything
The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 Met The Fast & Furious: Tokyo Drift hebben ze gekozen voor iets anders binnen het bekende formule van de filmserie die we al kennen, want de makers besloten een gok te nemen en een andere richting in te slaan, wat ik persoonlijk wel kan waarderen. In plaats van de oude gezichten en locaties krijgen we een compleet nieuw verhaal met frisse personages, wat het een interessante draai geeft. Sean belandt in Tokio door zijn roekeloze gedrag omdat hij nergens anders meer terecht kan, dit is zijn laatste kans om nog iets van zijn leven te maken. Al vrij snel raakt hij verstrikt in de wereld van de drift-races en komt dieper in de problemen. Het verhaal draait vooral om de spanning van de races, maar bevat ook veel drama en actie. De stad Tokio wordt prachtig in beeld gebracht, met zijn neonlichten en smalle straten waar ze met hoge snelheid doorheen rijden. Het was weer heel leuk om naar dit derde deel te kijken wat vooral komt door de vernieuwde setting en focus op driften, wat ik persoonlijk echt als een pluspunt zie. De film heeft een spannend verhaal maar ook veel humor, wat zorgt voor een fijne afwisseling. Dit is toch wel een van mijn favoriete quotes: “Where does DK stand for? Donkey Kong?” ![]() | |
Persoonlijk de beste film uit die franchise. Brian Tee (Donkey KongG_Dragon schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:50:
The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006) [Afbeelding: The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)] Tweakers: 7 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 Met The Fast & Furious: Tokyo Drift hebben ze gekozen voor iets anders binnen het bekende formule van de filmserie die we al kennen, want de makers besloten een gok te nemen en een andere richting in te slaan, wat ik persoonlijk wel kan waarderen. In plaats van de oude gezichten en locaties krijgen we een compleet nieuw verhaal met frisse personages, wat het een interessante draai geeft.
Sean belandt in Tokio door zijn roekeloze gedrag omdat hij nergens anders meer terecht kan, dit is zijn laatste kans om nog iets van zijn leven te maken. Al vrij snel raakt hij verstrikt in de wereld van de drift-races en komt dieper in de problemen. Het verhaal draait vooral om de spanning van de races, maar bevat ook veel drama en actie. De stad Tokio wordt prachtig in beeld gebracht, met zijn neonlichten en smalle straten waar ze met hoge snelheid doorheen rijden.
Het was weer heel leuk om naar dit derde deel te kijken wat vooral komt door de vernieuwde setting en focus op driften, wat ik persoonlijk echt als een pluspunt zie. De film heeft een spannend verhaal maar ook veel humor, wat zorgt voor een fijne afwisseling.
Dit is toch wel een van mijn favoriete quotes: “Where does DK stand for? Donkey Kong?”
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
The Wave (2008) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: Not Rated Die Welle is een Duitse versie van The Wave (1981) wat weer gebaseerd is op een experiment op een school in Californië in 1976. Het is een nogal vlotte film, waarin alles op rolletjes loopt en die er gelikt uit ziet. Het geheel wordt ook ondersteund door een hippe soundtrack. Het idee achter de film is goed, maar de uitwerking is wel behoorlijk cliche. Alle diepgang ontbreekt en er is echt nul karakter ontwikkeling. Dan vond ik de Duitse versie van The (Stanford Prison) Experiment (Das Experiment) toch echt veel beter. Al is het wel al heel lang geleden dat ik die gezien heb. Overigens kwam daarbij de Duitse versie volgens mij eerder uit, maar ook hier is het gebaseerd op een Californisch experiment. | |
[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 14-02-2025 11:21 ]
Point Break (1991) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R Deze is uitgekomen net voordat ik naar de film ging, maar dan nog zou ik verwachten dat ik die later ooit op de TV zou gezien hebben, maar dat lijkt dus niet het geval. We zien een jonge Keanu Reeves en een 'oude' Patrick Swayze. Verder zien we ook nog Lori Petty die we onder andere kennen van Free Willy en een kleine bijrol van Anthony Kiedis van Red Hot Chilli Peppers fame (ik wist helemaal niet dat die ooit geacteerd had). Het verhaal is vrij recht toe recht aan, maar voor de volledigheid geef ik het toch even mee. We zien een pas afgestudeerde FBI agent (Keanu) die bij de dienst bankovervallen gaat werken en daar direct een zaak krijgt toegewezen. Er zijn al 3 jaar bankovervallen aan het gebeuren en er is op de conventionele manier nog geen vooruitgang geboekt. Er wordt beslist van de nieuwe rekruut er op te zetten en die wilt er natuurlijk meteen invliegen, tegen de wil van zijn partner. Ze leren op den duur beter samenwerken en de partner deelt zijn theorie over wie dat de daders zouden kunnen zijn: surfers! We hebben een love-intrest verhaallijn, we hebben een 'OK' uitgewerkte hoofdverhaalijn, maar er zijn niet echt onverwachte dingen die gebeuren. De film wordt goed gedragen door Patrick en Keanu. Er is niets mis met deze film maar hij doet ook niks bijzonders. Er is blijkbaar in 2015 een remake van geweest, ik heb de "orginele' gezien een 7 voor mij | |
Mission: Impossible III (2006) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Er was eens een regisseur genaamd JJ. Hij had geen idee hoe je een film moest maken. De eerste J in JJ stond voor Jatbeer echter dus JJ besloot, in plaats van een eigen stijl te ontwikkelen, te jatten van wat hij om zich heen zag gebeuren. Specifiek, jatten van regisseurs die films maakten die veel geld in het laatje brachten. JJ keek films van Robert Zemeckis, James Cameron en vooral veel van Steven Spielberg, en weet je wat? Het werkte. JJs films waren het equivalent van een McDonald’s hamburger. Smakeloos, karakterloos en een enorme hit bij het grote publiek. In een paar jaar tijd vestigde hij zich als een van de meeste succesvolle regisseurs in Hollywood en sleurde hij 5 miljard dollar aan recettes binnen. Allemaal zonder een originele scene te schieten maar wel met heel veel lens flare effecten. Want JJ vindt lens flare cool. Maar goed, dit is een Mission: Impossible III review dus het past hier niet om mijn mening over het werk van JJ Abrams te geven. Maar ik ben wel blij dat ik dat nu gedaan heb. So on with the show. In deze derde Mission: Impossible leeft Ethan Hunt idyllisch samen met zijn vriendinnetje (Michelle Monaghan) en organiseert coole feestjes voor al hun knappe, slanke vrienden. Dan wordt hij uit retirement gehaald om een IMF-agent te redden die door een gemene man (Philip Seyour Hoffman) een ding in haar neus geduwd heeft gekregen. Wees niet bang, JJ houdt het allemaal PG-13, anders zou het ten koste van de box office gaan. Ik vind dit – op afstand – de slechtste M:I. Het verhaal stuitert heen en weer tussen vals sentiment en sadistisch geweld. Het lijkt alsof men expres een McGuffin heeft gekozen die volledig ongedefinieerd is (‘the rabbit’s foot’) maar het maakt de stakes ook nog eens totaal waardeloos. Waardoor het sadisme dat door Hoffman tentoon gespreid wordt ook nog eens extra onprettig overkomt. Hunt’s team in deze film is ook al zo suf. Enige goede is dat de film Benji (Simon Pegg) introduceert in de serie. Dank daarvoor, JJ. Heb je toch nog iets goeds gedaan in je carriere. | |
Eensch! 7.5X-DraGoN schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:37:
Layer Cake (2004) [Afbeelding: Layer Cake (2004)] Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R Hoe moet ik een review van een film beginnen als je de naam van de hoofdrolspeler in de film niet eens kent?
Maar dat is natuurlijk de bedoeling van de film, dat je de naam niet weet. Hij is machtig, maar toch anoniem, hij heeft zijn standaard regels waar hij zich aan houdt, maar het zou geen film zijn als daar niet het een en ander aan gaat veranderen. Zijn baas geeft hem een nog een laatste opdracht voor hij van zijn pensioen kan gaan genieten (het geen in zijn plan stond). Met deze beide opdrachten gaat het uiteindelijk ook niet helemaal lopen zoals voorzien en zo start het verhaal écht.
We zien Daniel Craig voor dat hij ooit James Bond zal portretteren. We zien een zeer jonge Sienna Miller (rrrrrr), verder ook Michael Gambon (van de hoek van het bekende Top Gear circuit) en Tom Hardy eveneens in zijn jonge tijd.
Het verhaal is soms nogal moeilijk te volgen, door de vele wendingen in het verhaal, maar dat houdt je natuurlijk ook wel bezig. Leuke film die, het in zijn genre uitstekend doet. Doet soms wat denken aan Guy Ritchie stijl
Zeker leuk om eens gezien te hebben, vooral vreemd dat ik hem zelf nooit eerder gezien heb.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
in de "hausse" aan films die voortborduren op (of vooraf gaan aan) het succes van klassiekers als Trainspottig en Lock, Stock and 2 smoking barrels et cetera is Layer Cake echt een hele goede IMHO.
Uitermate vermakelijk
tipje.....misschien vind jij Lucky Number Slevin dan ook wel leuk
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Huh?josh-hill schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:27:
Dan vond ik de Duitse remake van The Experiment (Das Experiment) toch echt veel beter. Al is het wel al heel lang geleden dat ik die gezien heb
Das Experiment 2001
The Experiment 2010
of mis ik iets?
Oh sorry, dat heb ik verkeerd opgeschreven.Fraggert schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:10:
[...]
Huh?
Das Experiment 2001
The Experiment 2010
of mis ik iets?
Volgens mij heet die The Stanford Prison Experiment.
Ik weet niet meer welke versie het beste was. Maar in dit geval is de Duitse film voor de Amerikaanse uitgekomen. Maar ook bij deze films is het gebaseerd op een Californisch experiment.
[ Voor 24% gewijzigd door josh-hill op 14-02-2025 11:14 ]
zo heette het daadwerkelijke experimentjosh-hill schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:11:
[...]
Oh sorry, dat heb ik verkeerd opgeschreven.
Volgens mij heet die The Stanford Prison Experiment.
Ik weet niet meer welke versie het beste was. Maar in dit geval is de Duitse film voor de Amerikaanse uitgekomen. Maar ook bij deze films is het gebaseerd op een Californisch experiment.
edit: de duitse originele film is overigens veel beklemmender dan de engelse remake IMHO
[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 14-02-2025 11:15 ]
Ah ja, nu ben ik gewoon helemaal in de war omdat er nog meer films van zijn gemaakt. Naast The Experiment (2010) is er bijvoorbeeld ook een The Stanford Prison Experiment (2015).Fraggert schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:14:
[...]
zo heette het daadwerkelijke experiment
edit: de duitse originele film is overigens veel beklemmender dan de engelse remake IMHO
Volgens mij heb ik de 2010 film niet gezien.
[ Voor 5% gewijzigd door josh-hill op 14-02-2025 11:27 ]
Die laatste (2015) ga ik overslaan als ik zo gauw even de google raadpleegjosh-hill schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:24:
[...]
Ah ja, nu ben ik gewoon helemaal in de war omdat er nog meer films van zijn gemaakt. Naast The Experiment (2010) is er bijvoorbeeld ook een The Stanford Prison Experiment (2015).
Volgens mij heb ik de 2010 film niet gezien.
Ik vond Das Experiment behoorlijk goed
Lang geleden dat ik die nog gezien heb, zit wel in mijn hoofd als goede filmFraggert schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:04:
[...]
Eensch! 7.5
in de "hausse" aan films die voortborduren op (of vooraf gaan aan) het succes van klassiekers als Trainspottig en Lock, Stock and 2 smoking barrels et cetera is Layer Cake echt een hele goede IMHO.
Uitermate vermakelijk![]()
tipje.....misschien vind jij Lucky Number Slevin dan ook wel leuk
Then again, dat vind ik Lock Stock tegenwoordig ook. Blu-ray maar weg doen.
Alien: Romulus (2024) | ![]() |
Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R Tja..... De eerste films van deze reeks waren echt beter. In de eerdere films zaten veel meer schrik momenten. Van die stukken waar je bijna niet durft te kijken of van schrik de chips van de bank gooit. Maar in Romulus is dat een stuk minder. Rain en haar synth broer leven op een mijnplaneet. Om weg te komen besluit ze om met een groep naar een verlaten ruimtestation te gaan om zo met slaappods naar hun thuisplaneet te gaan. Maar de aliens denken daar anders over. Een matige film. Het ziet er allemaal goed uit. En de aliens zien er ook weer lekker creepy uit. Maar dat is het dan voor mij ook wel. Het ontbreekt aan schrikmomenten. Ook de spanning valt mee. Tuurlijk is het eng om door een ruimte vol met parasieten te lopen. En als je dan hoort dat de tijd tot inslag langzaam voorbij gaat. Maar het gaf mij geen "ow wat spannend" gevoel. En de chips bleven op de bank liggen. De film mist voor mij wel wat elementen. Als de aliens tot leven komen en je de van slijm druipende tanden zite is dat wel creepy. Maar....niet eng. Er had meer gekund met de synth broer. Dat hadden ze beter uit kunnen werken. En de scene waarbij de aliens geboren worden nadat ze een mens besmet hebben....in eerder films was dat echt wel heftig. Het leek of de film wat zwakker was gemaakt. Voor mij gevoel allemaal net niet. Een 6,5 omdat het aliens zijn. | |
Vrouw van James Cameron en bekend om meerdere actiefilms uit die tijd.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:58:
@X-DraGoN Point Break is ook een bona fide cult classic geworden al is het voor mij te lang geleden om in beeld te krijgen waarom dat zo is. Geregisseerd door Kathryn Bigelow trouwens; daar lust ik ook wel weer een filmpje van.
K-19: The Widowmaker; The Hurt Locker; Zero Dark Thirty welke allemaal in mijn geheugen staan als goede films
Ze zijn korter getrouwd geweest dan de gemiddelde runtime van Cameron's films
Edit: Nu heb ik zin om Strange Days weer eens aan te zetten, zo'n lekker polariserende maar IMHO zwaar kontschoppende film.
[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-02-2025 14:01 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Harribo op 14-02-2025 15:06 ]
Die kerel die de hoofdrol heeft, één van de slechtste acteurs die ik ooit gezien heb. Daardoor vond ik de film echt compleet onkijkbaar.G_Dragon schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:50:
The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006) [Afbeelding: The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)] Tweakers: 7 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 Met The Fast & Furious: Tokyo Drift hebben ze gekozen voor iets anders binnen het bekende formule van de filmserie die we al kennen, want de makers besloten een gok te nemen en een andere richting in te slaan, wat ik persoonlijk wel kan waarderen. In plaats van de oude gezichten en locaties krijgen we een compleet nieuw verhaal met frisse personages, wat het een interessante draai geeft.
Sean belandt in Tokio door zijn roekeloze gedrag omdat hij nergens anders meer terecht kan, dit is zijn laatste kans om nog iets van zijn leven te maken. Al vrij snel raakt hij verstrikt in de wereld van de drift-races en komt dieper in de problemen. Het verhaal draait vooral om de spanning van de races, maar bevat ook veel drama en actie. De stad Tokio wordt prachtig in beeld gebracht, met zijn neonlichten en smalle straten waar ze met hoge snelheid doorheen rijden.
Het was weer heel leuk om naar dit derde deel te kijken wat vooral komt door de vernieuwde setting en focus op driften, wat ik persoonlijk echt als een pluspunt zie. De film heeft een spannend verhaal maar ook veel humor, wat zorgt voor een fijne afwisseling.
Dit is toch wel een van mijn favoriete quotes: “Where does DK stand for? Donkey Kong?”
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Oh is dat zo? Nu ben ik wel heel benieuwd waar je hem zo slecht hebt zien rijden of bedoel je juist in deze film?jellybrah schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:01:
[...]
Die kerel die de hoofdrol heeft, één van de slechtste acteurs die ik ooit gezien heb. Daardoor vond ik de film echt compleet onkijkbaar.
Geen idee of hij andere rollen heeft gehad *bekijkt imdb* blijkbaar heel veel.G_Dragon schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:04:
[...]
Oh is dat zo? Nu ben ik wel heel benieuwd waar je hem zo slecht hebt zien rijden of bedoel je juist in deze film?
In ieder geval is zijn acteerwerk in Tokyo drift echt om te huilen. Kon mij dit stukje op 2:20 nog herinneren.
YouTube: The Fast and The Furious - Tokyo Drift: Welcome to Tokyo
Manmanman
The Experiment (2001) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R Das Experiment is een film gebaseerd op The Stanford Prison Experiment, waarin een groep vrijwilligers opgedeeld wordt in gevangenen en cipiers en hun gedrag gedurende een bepaalde periode bestudeerd wordt. Het was echt al enorm lang geleden dat ik deze film gezien heb, maar toen beoordeelde ik deze met 5 uit 5 sterren, een 9 op IMDb. Tijden veranderen. Ik zat me de hele film lang te ergeren aan hoe de film in elkaar steekt. Zo zit er een love interest in de film (een soort Rachael van Blade Runner), die de boel moet opleuken of zo, maar waarvan de rol in het verhaal me echt totaal ontgaat. Het leidt alleen maar af. De logica van de scenes is ver te zoeken. Verder zitten er ook allemaal andere details in de film waarvan je je afvraagt wat die toevoegen, anders dan dat ze de film een beetje 'leuker' te maken (Elvis figuur en zo). Ook al geeft de film wellicht best goed verschillende aspecten van de menselijke psyche weer, veel wordt toch ook wel weer overdreven. spoiler: En op het eind loopt het echt compleet uit de hand, terwijl de leiding in geen velden of wegen is te bekennen. Lijkt me niet echt logisch, zeker gezien ze al in de gaten hadden dat het mis ging lopen. Maar ja, dat maakt de film blijkbaar 'interessanter'. Toegegeven, dat maakt het inderdaad meer entertaining, maar toch ook wel redelijk ongeloofwaardig. | |
The Gorge (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Romance | Runtime: N/A | MPAA: N/A Twee soldaten krijgen de opdracht een kloof te bewaken, de gorge. Eén Amerikaan aan de ene kant en een Rus aan de andere kant. Ieder jaar worden ze afgelost en de soldaat die hun aflost geeft de regels van de opdracht door: wat in de Gorge zit mag er niet uit en geen communicatie met de overkant. Je raad het al, de communicatie met de overkant komt er wel. En uiteindelijk komt ook het werkelijke verhaal van de Gorge naar boven. Goede film met veel actie en spanning. Anya Taylor-Joy laat ineens een heel andere kant van zich zien door in dit soort films te spelen, maar het past haar wel. Miles Teller is ook een goede tegenspeler. Jaartal van de film klopt niet. Hij staat sinds kort op Apple TV. De release op Valentijnsdag heeft vast met de romantiek in de film te maken, want ook dat zit erin. | |
[ Voor 4% gewijzigd door rimave op 14-02-2025 23:20 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
@D-Three Heeft er een review van geschreven D-Three in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]"
Het is Tom Cruise week op paramount, maar niet met alle MI films. Dus deze ook ook maar eens aangezet. Blast from the past zegDr. Strangelove schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:19:
Mission: Impossible (1996) [Afbeelding: Mission: Impossible (1996)] Tweakers: 7 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13 Met het achtste en mogelijk laatste deel van Mission: Impossible een paar maanden weg en nog volledig in de Bond-modus hebben we hier thuis besloten Tom Cruise’ magnum opus ook weer eens te kijken.
Toen Mission: Impossible uitkwam in 1996 was het een van de eerste remakes van een bestaand IP in blockbuster formaat. De verhalen van Ethan Hunt en Jim Phelps waren voor de generatie van mijn ouders wel bekend. Ik had en heb er nooit een aflevering van gezien, maar dat drukte de pret niet voor wat een van de grote box office hits van 1996 zou worden en het begin van een zeer succesvolle serie die inmiddels bijna 30 jaar loopt.
In deze eerste M:I gaat een operatie om een dief te vatten die een lijst met namen van spionnen wil stelen uit een Amerikaanse ambassade volledig tits up. Team leader Jim Phelps (Jon Voight) en een aantal IMF-agenten wordt gedood en Ethan Hunt wordt gefingered als de verrader. Hunt vormt zijn eigen team met Luther (Ving Rhames), Kriegler (Jean Reno) en Claire (Emmanuelle Béart), de vrouw van Phelps. Ze gaan de echte lijst stelen om de verrader uit zijn hol te lokken en en passant Ethan’s onschuld te bewijzen.
Deze eerste Mission: Impossible werd geregisseerd door Brian DePalma, maar het voelt niet als een DePalma film, niks van zijn geweldadige of erotische uitspattingen. Hij speelt het ook vrij safe met het verhaal, dat aan de ene kant standaard spionage fare is en aan de andere kant ook wel wat lastig te volgen kan zijn. Gelukkig heeft de film een paar goede action set pieces met als hoogtepunt de iconische heist scene in het hoofkwartier van de CIA waar Cruise aan draden neerdaalt in een kluis om een computer te kraken. Het blijft een uitstekende scene, mooi gefilmd, spannend, grappig. Het dubbelspel van een aantal karakters maakt het verhaal ook boeiend genoeg om de aandacht vast te houden.
Degelijke maar niet exceptionele aftrap van de serie.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10

-Tom Cruise is piepjong (was ik ook nog)
-Een stewardess met een dienblad met films in het vliegtuig
-Roken in het vliegtuig
-2 meter beenruimte in het vliegtuig (1e klas natuurlijk maar toch)
En dan ben je nog geen 10 minuten bezig. De scene met "zoeken op het internet" was ook geniaal
Ik vond het wel leuk om weer een keer te zien. Maar poh, bijna 30 jaar al. Dat was wel even confronterend

Doomsday (2008) | ![]() |
Tweakers: 5.6 | IMDb: 5.9 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R Er is iets aan de hand in Schotland en Rhona Mitra speelt een vrouw die het probleem wel eventjes gaat oplossen. Teveel muziek op de achtergrond, een onoverkomelijk probleem waar tegenwoordig wel meer films aan lijden. Daarnaast zijn er enkele belachelijke scenes, vooral de Rammstein-achtige vertoning waarbij een of ander stuk verdriet een soort hard rock festival aanstuurt, en hier en daar wordt een hoofd afgehakt. Verhaal is goed, Rhona doet het goed en de karakters zijn wel ok. Beetje Mad Max achtig maar dan met een vrouw genaamd Sinclair. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Experimenter (2015) | ![]() |
Tweakers: 6 | IMDb: 6.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 98 min | MPAA: PG-13 Experimenter is een beetje een experimentele film over een man die psychologische experimenten uitvoerde. Deze experimenten en de resultaten daarvan, en wat dat in feite betekent, zijn op zijn minst interessant. Ook de experimentele wijze waarop deze film opgebouwd is, is interessant, verfrissend. De informatie over het persoonlijke leven van Stanley Migram is echter totaal niet interessant (imho), en leidt alleen maar af van waar het eigenlijk om draait. Daardoor wordt er verder ook niet enorm diep ingegaan over wat het allemaal betekent. En dat is jammer. Maar vanwege de interessante opzet i.p.v. mainstream aanpak, vond ik deze toch net wat beter dan Die Welle en Das Experiment. | |
Despicable Me 4 (2024) | ![]() |
Tweakers: 5.8 | IMDb: 6.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 94 min | MPAA: PG Plot: De familie van Gru en zijn vrouw en collega Anti-Villain League-agent Lucy en hun drie geadopteerde dochters, Margo, Edith en Agnes is uitgebreid met een zoon, Gru Jr., die het zijn vader niet gemakkelijk maakt. Het gezin wordt gedwongen op de vlucht te gaan als ze het doelwit worden van de ontsnapte crimineel Maxime Le Mal en zijn vriendin en femme fatale Valentina. Oordeel: Despicable Me blijft een leuke serie. Toch zijn er bij dit deel wel een aantal puntjes van kritiek. Zo is het verhaal dun, d.w.z. het hoofdverhaal speelt zich met name rond het begin en het einde van de film af met leuke, maar vooral opvulconvent in het midden waarin de minions een grote rol hebben. Die minions blijven het leukste aan de Despicable Me serie. Wat betreft animatie, humor, leuke bijpassende muziek zit het wel goed. Het verhaal; mwah. Dit kon leuker, epischer, spannender en grappiger. Een 6.5 | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Doctor Sleep (2019) | ![]() |
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 152 min | MPAA: R Een Stephen King verhaal welke het vervolg verteld op The Shining. Het origineel uit 1980 hoef je niet per-see gezien te hebben aangezien het verhaal redelijk op zichzelf staat. Deze film speelt zich velen jaren later af. Dan (de hoofdrolspeler) is in deze film ondertussen volwassen geworden en een alcoholist. Hij leert een kind kennen die net als hij ook speciale krachten heeft. En dan is er een kult genaamd 'The Knot' die zich voeden met de 'Shine' van mensen die speciale krachten hebben. Het kind wordt opgejaagd door deze groep mensen / monsters en Dan probeert haar te beschermen. Ik vond het een goede en best vermakelijke verfilming van het boek. Het wordt pas een beetje horror tegen het einde. Echt eng wordt de film niet en bevat ook geen onnodige jump scares. Wel spannend van begin tot eind. Ik heb hem met plezier gekeken. | |
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
X-Men (2000) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 De eerste keer dat ik deze film zag was in de bioscoop met een groepje anderen die deze film wilden zien. Leek me echt een kinderachtige film over stripfiguren, zou wel niks aan zijn dacht ik. Ik had me dan ook voorbereid op 2 uur vervelen in de bios. Het bleek echter een erg leuke, boeiende en goede film te zijn. Dit was in het jaar 2000. De vraag is: is de film 25 jaar later nog steeds zo goed te pruimen. Het antwoord luidt: ja toch zeer zeker wel. De film zit goed in elkaar, is mooi gemaakt, de animaties zijn weliswaar achterhaald maar de film is nog steeds erg goed met een sterk verhaal en goede personages. Een uitstekend begin van de x-men filmreeks. | |
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
The Dark and the Wicked (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Horror | Runtime: 95 min | MPAA: Not Rated Een broer en zus keren terug naar hun ouderlijk huis (een schapen boerderij) om hun moeder bij te staan en te zorgen voor hun terminale vader. Moeder zegt nog dat ze niet hadden moeten komen en al snel wordt duidelijk waarom... Zeer aangenaam verrast door deze film. De sounddesign is subliem, evenals het camerawerk en de soundtrack. Zeer onheilspellend allemaal. Het is niet dat ik het nog nooit eerder heb gezien in films maar de uitvoering is wat mij betreft echt heel goed gedaan. De 90% score op Rotten Tomatoes is dan ook meer dan terecht. | |
Back in Action (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13 Een leuke en vermakelijke film. 2 spionnen krijgen een opdracht. Tijdens de opdracht krijgen ze een belangrijke sleutel in handen. Emily is zwanger en dat gaat toch niet goed samen, spion zijn en straks een kind hebben. Bij het voltooien van hun opdracht krijgen ze de kans om uit de spy wereld te stappen. Ze leven rustig als normaal gezien verder. Nouja, normaal....ze spioneren op hun dochter Een beetje zoals MR en MRS Smith. Wat actie, humor. Best wel een leuke film. Het verhaal is niet heel dik, ook wel wat onwaarschijnlijk. Niet vreemd natuurlijk, het is een film, hoeft niet echt te kloppen. Maar soms..... Cameron Diaz vind ik zelf altijd wel goed. In deze film met Jamie Fox is het echt wel ok. De ouders moeten het opnemen tegen de schurken uit hun verleden, proberen het geheim te houden voor de kids, en moeten ook nog bij oma langs. Al met al genoeg voor een leuke film om op een avondje te kijken. Een 7 voor de fun. | |
Inderdaad, een vermakelijke popcorn film met romantiek en behoorlijk wat actie. Verwacht geen hoogstaand verhaal. Ik denk dat deze film het als serie ook wel goed zou hebben gedaan. Dan kon er ook wat meer ingegaan worden op het achterliggende verhaal en wat zich in The Gorge heeft afgespeeld.rimave schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:18:
The Gorge (2019) [Afbeelding: The Gorge (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Romance | Runtime: N/A | MPAA: N/A Twee soldaten krijgen de opdracht een kloof te bewaken, de gorge. Eén Amerikaan aan de ene kant en een Rus aan de andere kant. Ieder jaar worden ze afgelost en de soldaat die hun aflost geeft de regels van de opdracht door: wat in de Gorge zit mag er niet uit en geen communicatie met de overkant. Je raad het al, de communicatie met de overkant komt er wel. En uiteindelijk komt ook het werkelijke verhaal van de Gorge naar boven.
Goede film met veel actie en spanning. Anya Taylor-Joy laat ineens een heel andere kant van zich zien door in dit soort films te spelen, maar het past haar wel.
Miles Teller is ook een goede tegenspeler.
Jaartal van de film klopt niet. Hij staat sinds kort op Apple TV. De release op Valentijnsdag heeft vast met de romantiek in de film te maken, want ook dat zit erin.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
"When you grow up your heart dies"
Nieuwe film eind van het jaar op Netflix. Thriller over een raketaanval op het Witte Huis. In deze tijd denk je, "Laat maar gaan die raket," maar dat zal het verhaal wel niet zijnDr. Strangelove schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:58:
@X-DraGoN Point Break is ook een bona fide cult classic geworden al is het voor mij te lang geleden om in beeld te krijgen waarom dat zo is. Geregisseerd door Kathryn Bigelow trouwens; daar lust ik ook wel weer een filmpje van.
Twisters (2024) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Geen keuze ik moest meekijken, Pathé aangeslingerd door vrouwlief. Had eigenlijk geen zin in een rampenfilm, doodsbang dat dit weer een slap aftreksel zou zijn. Misschien doordat ik geen verwachtingen had, misschien omdat het biertje deze keer een Grande Prestige was maar heel eerlijk het viel mij niet tegen. De film was het aankijken waard. Glen Powell en Daisy Edgar Jones geven de film toch een energie die je doet blijven kijken. De verhaallijn is dun, voorspelbaar, country-girl-achtig. De andere kant van de ontluikende liefde begint als losbol maar blijkt later toch een academische serieuze ondertoon te hebben (zijn verhaal blijft onduidelijk). Het parallel plot is vanaf moment één al helder dus veel te raden valt er niet. De "after" tornado scene's missen diepgang voor het beoogde doel (en die zijn er echt wel). De scene's dat we aan het spelen zijn met tornado's en ze proberen te berijden, die zijn indrukwekkend. Goed uitgevoerd en geloofwaardig (hier vond ik Twister soms over-the-top). Het hoogtepunt van de film was filmtechnisch helemaal oké, en de beelden van de tornado vlak voordat deze de rodeo met de grond gelijk maakt is echt imposant. De muziek is door de hele film country like en draagt daardoor bij aan de sfeer. TLDR; film om met biertje, borrelnootjes of wat je ook graag snackt gewoon over je heen te laten gaan. De laatste zin is meteen ook waardoor er punten verloren gaan. Naast de zwakker verhaallijn, de initiële treurnis versus losbol, de rustige scene's met net geen diepgang, zijn er nog wel wat vragen te stellen en valt de film over je heen zonder dat je er in wordt meegezogen (... vat je ém? spoiler: Ongelooflijk De eerste scene, flash-back, rijden de auto's helemaal alleen maar als de ramp geweest is ligt de weg vol met auto's (ik snap het wel, mooier beeld); Dat een ankertje van 20cm er voor zorgt dat een auto blijft staan, vergeten we even; Dat auto's door geulen en over dingen heen rammen zonder schade ...; Dat Kate deze ramp gewoon overleeft en kruipt vanuit een ondersteboven liggend auto, heel standaard, gewoon negeren; Een paar tonnetjes die een Tornado temmen ...; Dat Lily lekker hangt terwijl er een tornado kracht 200-300km/uur aan je trekt, kan gewoon (terwijl vlak daarvoor een man in een zwembad meteen foetsie is). | |
... gecensureerd ...
Ik moet deze maar eens opnieuw gaan kijken. Ik heb hem 20 jaar geleden tijdens mijn studie moeten kijken toen we bij sociologie the Stanford experiments behandelden en ik vond het destijds een beklemmende, goede film. Heb hem toen ook op dvd gekocht, maar daarna nooit mee gezien. Tijd om de dvd er weer eens bij te pakken.josh-hill schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:52:
The Experiment (2001) [Afbeelding: The Experiment (2001)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R Das Experiment is een film gebaseerd op The Stanford Prison Experiment, waarin een groep vrijwilligers opgedeeld wordt in gevangenen en cipiers en hun gedrag gedurende een bepaalde periode bestudeerd wordt.
Het was echt al enorm lang geleden dat ik deze film gezien heb, maar toen beoordeelde ik deze met 5 uit 5 sterren, een 9 op IMDb.
Tijden veranderen. Ik zat me de hele film lang te ergeren aan hoe de film in elkaar steekt. Zo zit er een love interest in de film (een soort Rachael van Blade Runner), die de boel moet opleuken of zo, maar waarvan de rol in het verhaal me echt totaal ontgaat. Het leidt alleen maar af. De logica van de scenes is ver te zoeken.
Verder zitten er ook allemaal andere details in de film waarvan je je afvraagt wat die toevoegen, anders dan dat ze de film een beetje 'leuker' te maken (Elvis figuur en zo).
Ook al geeft de film wellicht best goed verschillende aspecten van de menselijke psyche weer, veel wordt toch ook wel weer overdreven.
spoiler:En op het eind loopt het echt compleet uit de hand, terwijl de leiding in geen velden of wegen is te bekennen. Lijkt me niet echt logisch, zeker gezien ze al in de gaten hadden dat het mis ging lopen. Maar ja, dat maakt de film blijkbaar 'interessanter'. Toegegeven, dat maakt het inderdaad meer entertaining, maar toch ook wel redelijk ongeloofwaardig.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Speelt een PS5 nog dvd's af?
Nu denk ik dat je een PS5 hebt, dus waarom probeer je het dan niet. Mocht je geen PS5 hebben, dan geef je die indruk welHeb hem toen ook op dvd gekocht, maar daarna nooit mee gezien. Tijd om de dvd er weer eens bij te pakken.
Eind vorig jaar Sopranos gekeken, was dus weer een feest van herkenning.
[ Voor 33% gewijzigd door evmmb op 17-02-2025 13:27 ]
Uhm... ja...Malfunctions schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:15:
[...]
Ik moet deze maar eens opnieuw gaan kijken. Ik heb hem 20 jaar geleden tijdens mijn studie moeten kijken toen we bij sociologie the Stanford experiments behandelden en ik vond het destijds een beklemmende, goede film. Heb hem toen ook op dvd gekocht, maar daarna nooit mee gezien. Tijd om de dvd er weer eens bij te pakken.
Ah Tokyo Drift. Is dat niet die film waar ze romantisch door de bergen heen driften zonder geluid en zonder tegen een raampje aan gedrukt te worden?jellybrah schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:31:
[...]
Geen idee of hij andere rollen heeft gehad *bekijkt imdb* blijkbaar heel veel.
In ieder geval is zijn acteerwerk in Tokyo drift echt om te huilen. Kon mij dit stukje op 2:20 nog herinneren.
YouTube: The Fast and The Furious - Tokyo Drift: Welcome to Tokyo
Manmanman
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ja dat is die film!woutur schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:14:
[...]
Ah Tokyo Drift. Is dat niet die film waar ze romantisch door de bergen heen driften zonder geluid en zonder tegen een raampje aan gedrukt te worden?
Ondertussen zie je het rijdende equivalent van menig Tweaker pc, met een oogverblindend arsenaal aan lampjes
En hoewel het totaal mijn muzieksmaak niet is, vond ik deze nummers toch best tof:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wat een serieuze reacties op mijn grapje over een PS5...
Bedoelde er alleen maar mee te zeggen dat ik al in geen eeuwen meer een dvd heb gekeken en zeker geen dvd-speler meer heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Malfunctions op 17-02-2025 15:39 ]
Naar aanleiding van jouw review deze zojuist gekeken. En inderdaad een ondergewaardeerd pareltje. Rustige film. Geen jump scares maar neemt je vanaf het begin kalm mee in het verhaal. Eerst denk je, nou er gebeurt weinig en dat is ook zo. Toch voel je de dreiging, er klopt iets niet. De soundtrack is inderdaad heel bijzonder maar leidt niet af. Het voegt toe. Het draagt bij aan de gebeurtenissen. En die wordt steeds erger en heftiger. Die geiten zijn ook goed gebruikt. Mooie vergezichten tussendoor. En de verwarring en de dreiging wordt alleen maar groter. Mooie opbouw. Tot dat een en ander een beetje duidelijk wordt. Op het eind. Denk er nu nog een beetje over na maar het was een goede ervaring deze film. Aanrader voor mensen die geduld hebben. Zeker een dikke 7.Sargan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:32:
The Dark and the Wicked (2020) [Afbeelding: The Dark and the Wicked (2020)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Horror | Runtime: 95 min | MPAA: Not Rated Een broer en zus keren terug naar hun ouderlijk huis (een schapen boerderij) om hun moeder bij te staan en te zorgen voor hun terminale vader.
Moeder zegt nog dat ze niet hadden moeten komen en al snel wordt duidelijk waarom...
Zeer aangenaam verrast door deze film. De sounddesign is subliem, evenals het camerawerk en de soundtrack. Zeer onheilspellend allemaal. Het is niet dat ik het nog nooit eerder heb gezien in films maar de uitvoering is wat mij betreft echt heel goed gedaan.
De 90% score op Rotten Tomatoes is dan ook meer dan terecht.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Silent Ones (2013) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: N/A Silent Ones is een stijlvolle Hongaarse... eh, nee... Nederlands film met behoorlijk experimentele opzet. Het verhaal is redelijk mysterieus, maar soms ook juist weer heel erg in your face. De film locaties (die vaak ergens ver weg moeten voorstellen, maar in feite rondom Rotterdam zijn) zijn over het algemeen goed gekozen. Vooral de scenes op het schip en bij de vrachtwagens pakken goed uit. Hoewel het dus een film van Nederlandse bodem is, is de film in het Hongaars en heeft deze een soundtrack van Russische hand. Het verhaal vond ik helaas te vaag om iets mee te kunnen. | |
Conclave (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: PG In Conclave gaan meer dan honderd kardinalen in conclaaf om uit hen een nieuwe paus te kiezen. De film heeft een redelijk hoog soap gehalte, en dat kan soms goed uitpakken, zoals in dit geval. De film begint niet super interessant. En ik was de zever eigenlijk al gauw moe, maar gelukkig wordt de film steeds beter. Aan kardinaal Lawrence de taak om alles in goede banen te leiden. Hij denkt dat in al zijn wijsheid zo goed mogelijk te doen. Daarbij stuit hij echter op allerlei geheimen waarvan hij het naadje van de kous wil weten, omdat dit (in zijn ogen) een kardinaal ongeschikt zou kunnen maken. Zijn privilege met deze kennis is echter wel wat twijfelachtig, want dat geeft hem toch wel een beetje een machtspositie. Er zijn genoeg geheimen en onthullingen om je 2 uur te kunnen boeien. Bovendien komen zo ongeveer alle bijzonderheden van de tijd waarin wij leven voorbij, al is die aan het einde wellicht wat geforceerd. Maar de politieke spelletjes ("zolang het maar niet kardinaal X wordt") zijn wel amusant. En ik moet zeggen dat dit een terechte winnaar is van de BAFTA award, al is het alleen al omdat het de beste film is van de "2024" films die ik gezien heb. Maar ja, dat waren er ook maar 13. De meeste films die ik in 2024 gezien heb, tellen niet mee als "2024". Ander pluspunt is dat een goede balans is gevonden tussen alles in het Latijn of alles in het Engels. Ook wat stukjes in het Italiaans, als ook in het Spaans, al vroeg ik me daarbij toch wel af wat de kardinalen in het echt zullen spreken bij zo'n plechtige ceremonie. Maar ik heb het even opgezocht en lang niet alle kardinalen zijn even vloeiend in het Latijn, dus er worden meerdere talen gesproken. Oordeel: een 8, no more, no less. En daar lijken de meeste mensen het wel mee eens te zijn op Letterboxd. | |
[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 17-02-2025 23:35 ]
The Gorge (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Romance | Runtime: N/A | MPAA: N/A Lange afstandsrelatie tussen Anya Taylor-Joy en Miles Teller met een letterlijke kloof in het midden. De relatie is op zich mooi en de easter egg met throwback naar het filmverleden van Taylor-Joy geeft de film automatisch een ster extra. Verder is het alleen niet echt bijzonder omdat het weinig meer is dan een rehash van The Thing, iedere standaard actiefilm en iets uit een serie die Netflix tot nu toe had maar vrijwillig weg aan het geven is om meer geld uit de kijker te kunnen trekken: momenten die het waard zijn om herinnerd te worden. Wanneer je film voornamelijk gewaardeerd moet worden op de aanwezigheid van een leuke actrice en haar vorige werk, wat niets met deze film te maken heeft, dan kun je je afvragen of het nut heeft gehad om zo'n film te maken. Tevens veel artistic licenses: Teller schrijft op een uitwisbaar bord met een sharpie, terwijl Taylor-Joy in het gehele eerste uur gedurende meerdere maanden hetzelfde kladblok met oneindige vellen papier lijkt te gebruiken. Die Russische technologie is zo goed dat de nieuwe vellen papier vanzelf ontstaan! Leuk voor tussendoor, niet meer dan dat. Zelfs op Valentijnsdag. Een 5 + 1 (easter egg) = 6. | |
Dat zit wel Schnorr.
Voor mij zat er toch 1 jump scare in....de douche scèneAvK schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:13:
[...]
Naar aanleiding van jouw review deze zojuist gekeken. En inderdaad een ondergewaardeerd pareltje. Rustige film. Geen jump scares maar neemt je vanaf het begin kalm mee in het verhaal. Eerst denk je, nou er gebeurt weinig en dat is ook zo. Toch voel je de dreiging, er klopt iets niet. De soundtrack is inderdaad heel bijzonder maar leidt niet af. Het voegt toe. Het draagt bij aan de gebeurtenissen. En die wordt steeds erger en heftiger. Die geiten zijn ook goed gebruikt. Mooie vergezichten tussendoor. En de verwarring en de dreiging wordt alleen maar groter. Mooie opbouw. Tot dat een en ander een beetje duidelijk wordt. Op het eind. Denk er nu nog een beetje over na maar het was een goede ervaring deze film. Aanrader voor mensen die geduld hebben. Zeker een dikke 7.
Classified (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 3.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R Manmanman, De premisse is, naar mijn idee, prachtig. Een CIA huurmoordenaar zit al lange tijd in het vak en krijgt via advertenties in de krant zijn opdrachten zonder zijn handler te ontmoeten. Dan komt hij er plots achter, via een MI6 analiste, dat de afdeling van de dienst die zijn opdrachten verstrekt, al jaren geleden opgedoekt is en dat zijn handler zelfs dood zou zijn... Zo ver een mooi idee, maar dan de uitwerking.
Heel jammer, want het idee was wel goed, dacht ik. Zoals het nu is, absoluut géén aanrader. Ik zie een raspberry-award in de toekomst.. ![]() | |
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Hiervoor moest ik even graven in mijn geheugen, omdat ik de film destijds in Rotterdam op het festival heb gezien. Prachtige film, maar wel vrij 'los' qua verhaal. Ik vond het gebruik van ruimte (en gebrek daaraan, op het schip) erg mooi in lijn vallen met de emotionele en psychologische staat van de hoofdpersoon. Voor een debuutfilm absoluut gedurfd en duidelijk een eigen stem. Daarna nooit meer een film gemaaktjosh-hill schreef op maandag 17 februari 2025 @ 23:01:
Silent Ones (2013) [Afbeelding: Silent Ones (2013)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: N/A Silent Ones is een stijlvolle Hongaarse... eh, nee... Nederlands film met behoorlijk experimentele opzet.
Het verhaal is redelijk mysterieus, maar soms ook juist weer heel erg in your face.
De film locaties (die vaak ergens ver weg moeten voorstellen, maar in feite rondom Rotterdam zijn) zijn over het algemeen goed gekozen. Vooral de scenes op het schip en bij de vrachtwagens pakken goed uit.
Hoewel het dus een film van Nederlandse bodem is, is de film in het Hongaars en heeft deze een soundtrack van Russische hand.
Het verhaal vond ik helaas te vaag om iets mee te kunnen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Afgelopen vrijdag ook gekeken. Previews spraken me aan. Begon leuk maar de twist was, IMHO, teveel 13 in een dozijn.Stukfruit schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 00:20:
The Gorge (2019) [Afbeelding: The Gorge (2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Romance | Runtime: N/A | MPAA: N/A Lange afstandsrelatie tussen Anya Taylor-Joy en Miles Teller met een letterlijke kloof in het midden.
De relatie is op zich mooi en de easter egg met throwback naar het filmverleden van Taylor-Joy geeft de film automatisch een ster extra. Verder is het alleen niet echt bijzonder omdat het weinig meer is dan een rehash van The Thing, iedere standaard actiefilm en iets uit een serie die Netflix tot nu toe had maar vrijwillig weg aan het geven is om meer geld uit de kijker te kunnen trekken: momenten die het waard zijn om herinnerd te worden.
Wanneer je film voornamelijk gewaardeerd moet worden op de aanwezigheid van een leuke actrice en haar vorige werk, wat niets met deze film te maken heeft, dan kun je je afvragen of het nut heeft gehad om zo'n film te maken.
Tevens veel artistic licenses: Teller schrijft op een uitwisbaar bord met een sharpie, terwijl Taylor-Joy in het gehele eerste uur gedurende meerdere maanden hetzelfde kladblok met oneindige vellen papier lijkt te gebruiken. Die Russische technologie is zo goed dat de nieuwe vellen papier vanzelf ontstaan!
Leuk voor tussendoor, niet meer dan dat. Zelfs op Valentijnsdag. Een 5 + 1 (easter egg) = 6.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ook had ik verwacht dat die Engelse gast nog als monster terug zou komen
Al met al vermakelijk maar niet hoogstaand. 5,6je voor mij Net voldoende.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat uit je spoiler was inderdaad ook mijn verwachting. Dat was het enige onvoorspelbarePlayer1S schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:30:
[...]
Afgelopen vrijdag ook gekeken. Previews spraken me aan. Begon leuk maar de twist was, IMHO, teveel 13 in een dozijn.
spoiler:Ik zou zelf eerder er een mislukt nazi experiment van hebben gemaakt want dat is geloofwaardiger dan dat de Russen, Engelsen en Amerikanen al intercontinentale raketten hadden in 1945.
Ook had ik verwacht dat die Engelse gast nog als monster terug zou komen
Al met al vermakelijk maar niet hoogstaand. 5,6je voor mij Net voldoende.
Dat zit wel Schnorr.
Captain America: Brave New World (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Op een of andere manier zit ik nu steeds met "A Whole New World..." uit Aladdin in gedachten. Dat is dus niet waar deze nieuwe film in het MCU over gaat. Er zit wel een rood karakter in. Dat hebben de trailers en alle filmposters al ruim gespoiled. En er zitten natuurlijk ook andere karakters in deze sequel op "The Incredible Hulk" uit 2008. Wacht, wat zeg je daar nou allemaal jij rood fruit? Jawel, deze film verbindt zichzelf in de eerste minuten direct met die film uit 2008, welke door menig mens al ruim vergeten is. Sommige kijkers zullen zich de film niet eens kunnen herinneren omdat ze nog niet geboren waren. Gedurende de film merk je dat er meer van dit soort interessante beslissingen zijn genomen. De ene scéne doet dit, de andere scéne is een hele andere film, waarna het doorgaat alsof het een aflevering had kunnen zijn van The Falcon and the Winter Soldier. Waar de serie vermakelijk was is de film zo niet echt te noemen. Er zijn verschillende blokken met actie die gekenmerkt worden door de inmiddels beruchte "niets-omgevingen": je ziet een zeer standaard gevecht, hoort wat bof/pow/pew-geluiden en ziet een paar hele en halve CGI-karakters heen en weer rennen of vliegen in een omgeving met voornamelijk kleur. De achtergrond is weinig meer dan iets wat rook, wolken of vuur moet voorstellen, maar de simulaties om dat er goed uit te laten zien kostten waarschijnlijk te veel tijd of geld. De vroegere films in het MCU lieten bijvoorbeeld nog dingen midden in de stad plaatsvinden. De hele stad werd afgebroken en het voelde daardoor aan alsof je naar live action zat te kijken. Met de trend die in de latere films werd ingezet zie je een gevecht dat ergens bovenop het Witte Huis begint en een paar seconden later is door de kleurige achtergrondblob niets meer te herkennen van die omgeving. Het zou zomaar Mars kunnen zijn. Of ergens in een microdimensie van Ant-Man. Zeker tijdens de laatste akte is pijnlijk zichtbaar dat er tijdens het filmproces wat plannen omgegooid lijken te zijn. De CGI is zo slecht dat het meer op een game lijkt. Na jaren van vooruitgang op het visuele vlak beginnen we nu terug te gaan naar 1998, tien jaar voordat de realistische effecten uit "The Incredible Hulk" getoond werden. Is er wellicht iets goeds te zeggen over het verhaal? Ja, het is heel goed als je een liefhebber bent van kaas. Liefst met grote gaten erin die perfect als metafoor kunnen dienen voor het plot. Ondanks voorgaande is het wel leuk om Carl Lumbly weer eens terug te zien, deze keer eveneens als Isaiah Bradely. Niet dat hij veel nuttigs hoeft te doen, want dingen gebeuren gewoon door pseudowetenschappelijke magie. Dat gaat eveneens op voor de aanwezigheid van andere karakters: Sam Wilson is er. Thaddeus Ross is er. Zonder snor want deze heeft hij afgeschoren toen zijn uiterlijk in Harrison Ford veranderde. It Hurt's, hoewel Ford uiteraard ook wel een acteur van formaat is en wat karakterontwikkeling doormaakt. Genoeg karakterontwikkeling om Captain America: Brave New World de moeite waard te maken? Meh, het is een dazzling place I never knew. En wat mij betreft had dat zo mogen blijven voor dit generieke vervolg wat Sam Wilson opvallend weinig karakterontwikkeling laat doormaken en niet weet wat het wil zijn: je zou er bijna zo kwaad van worden dat je uit je broek knapt! Urgh! Argh! | |
Dat zit wel Schnorr.
Het schijnt dat Ford heeft aangeboden om een snor te laten staan maar dat daarvoor werd bedankt.Stukfruit schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:29:
Captain America: Brave New World (2025) [Afbeelding: Captain America: Brave New World (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Op een of andere manier zit ik nu steeds met "A Whole New World..." uit Aladdin in gedachten. Dat is dus niet waar deze nieuwe film in het MCU over gaat.
Er zit wel een rood karakter in. Dat hebben de trailers en alle filmposters al ruim gespoiled. En er zitten natuurlijk ook andere karakters in deze sequel op "The Incredible Hulk" uit 2008. Wacht, wat zeg je daar nou allemaal jij rood fruit? Jawel, deze film verbindt zichzelf in de eerste minuten direct met die film uit 2008, welke door menig mens al ruim vergeten is. Sommige kijkers zullen zich de film niet eens kunnen herinneren omdat ze nog niet geboren waren.
Gedurende de film merk je dat er meer van dit soort interessante beslissingen zijn genomen. De ene scéne doet dit, de andere scéne is een hele andere film, waarna het doorgaat alsof het een aflevering had kunnen zijn van The Falcon and the Winter Soldier.
Waar de serie vermakelijk was is de film zo niet echt te noemen. Er zijn verschillende blokken met actie die gekenmerkt worden door de inmiddels beruchte "niets-omgevingen": je ziet een zeer standaard gevecht, hoort wat bof/pow/pew-geluiden en ziet een paar hele en halve CGI-karakters heen en weer rennen of vliegen in een omgeving met voornamelijk kleur. De achtergrond is weinig meer dan iets wat rook, wolken of vuur moet voorstellen, maar de simulaties om dat er goed uit te laten zien kostten waarschijnlijk te veel tijd of geld.
De vroegere films in het MCU lieten bijvoorbeeld nog dingen midden in de stad plaatsvinden. De hele stad werd afgebroken en het voelde daardoor aan alsof je naar live action zat te kijken. Met de trend die in de latere films werd ingezet zie je een gevecht dat ergens bovenop het Witte Huis begint en een paar seconden later is door de kleurige achtergrondblob niets meer te herkennen van die omgeving. Het zou zomaar Mars kunnen zijn. Of ergens in een microdimensie van Ant-Man.
Zeker tijdens de laatste akte is pijnlijk zichtbaar dat er tijdens het filmproces wat plannen omgegooid lijken te zijn. De CGI is zo slecht dat het meer op een game lijkt. Na jaren van vooruitgang op het visuele vlak beginnen we nu terug te gaan naar 1998, tien jaar voordat de realistische effecten uit "The Incredible Hulk" getoond werden.
Is er wellicht iets goeds te zeggen over het verhaal? Ja, het is heel goed als je een liefhebber bent van kaas. Liefst met grote gaten erin die perfect als metafoor kunnen dien voor het plot.
Ondanks voorgaande is het wel leuk om Carl Lumbly weer eens terug te zien, deze keer eveneens als Isaiah Bradely. Niet dat hij veel nuttigs hoeft te doen, want dingen gebeuren gewoon door pseudowetenschappelijke magie. Dat gaat eveneens op voor de aanwezigheid van andere karakters: Sam Wilson is er. Thaddeus Ross is er. Zonder snor want deze heeft hij afgeschoren toen zijn uiterlijk in Harrison Ford veranderde. It Hurt's, hoewel Ford uiteraard ook wel een acteur van formaat is en wel wat karakterontwikkeling doormaakt.
Genoeg karakterontwikkeling om Captain America: Brave New World de moeite waard te maken? Meh, het is een dazzling place I never knew. En wat mij betreft had dat zo mogen blijven voor dit generieke vervolg wat Sam Wilson opvallend weinig karakterontwikkeling laat doormaken en niet weet wat het wil zijn: je zou er bijna zo kwaad van worden dat je uit je broek knapt! Urgh! Argh![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3.5 / 10
Ik neem het hem of andere mensen, inclusief de regisseur, die aan de film hebben gewerkt ook zeker niet kwalijkErikT738 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:40:
[...]
Het schijnt dat Ford heeft aangeboden om een snor te laten staan maar dat daarvoor werd bedankt.

Dit zijn de standaard problemen die je in bijna iedere recente MCU-film ziet. Slecht script, slechte effecten, studio die niet weet wat ze willen, enz.
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 19-02-2025 07:47 ]
Dat zit wel Schnorr.
The Man from Earth (2007) | ![]() |
Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 87 min | MPAA: Not Rated | |
Onvergetelijk. Onvoorstelbaar. Ik kan mijn gedachten over deze film uren laten gaan, zoveel vragen, zoveel concepten, etc. Ik kan er verder weinig over zeggen zonder te spoileren. Gelukkig gewoon op YouTube te zien met Engelse subs.
En dan maar 5 sterren?dawg schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:41:
The Man from Earth (2007) [Afbeelding: The Man from Earth (2007)] Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 87 min | MPAA: Not Rated [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Onvergetelijk. Onvoorstelbaar. Ik kan mijn gedachten over deze film uren laten gaan, zoveek vragen, ziveel concepten, etc. Ik kan er verder weinig over zeggen zonder te spoileren. Gelukkig gewoon op YouTube te zien met Engelse subs.
Foutje, ik gebruik die ubb niet zo vaak en was in de veronderstelling dat het 5 sterren waren. Aangepast! Dank.
[ Voor 31% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-02-2025 22:50 ]
How to Make Millions Before Grandma Dies (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Family | Runtime: 125 min | MPAA: TV-PG How To Make Millions Before Grandma Dies is een Thaise film over de relatie tussen een oma en haar kleinzoon en andere familieleden. Zoals de film begint, vond ik wat overdreven stereotype. Gelukkig wordt de film daarna steeds genuanceerder en daarmee ook beter. Een familiedrama als deze doet denken aan het werk van de grootmeester Hirokazu Kore-eda, maar het is allemaal toch niet zo perfect als zijn meeste films. Het komt eerder in de buurt van Broker, wat niet zijn beste film was. How To Make Millions Before Grandma Dies vond ik wel net wat beter, want het heeft best veel goede momenten. Maar toch is de film ook wel erg zoetsappig vaak, en zijn er te veel losse eindjes. Bovendien is het einde niet heel erg sterk. Maar zeker een mooie film om een keer gezien te hebben. En potverdorie, die Usha Seamkhum is wel een laatbloeier zeg. Met 78 jaar debuteren in een filmrol. Doet ze goed! | |
Bohemian Rhapsody (2018) | ![]() |
Tweakers: 8.4 | IMDb: 7.9 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Deze week hebben wij deze geweldige film opnieuw gekeken en hij blijft absoluut een van mijn favoriete feelgood films. Dit is z'n film die je opzet wanneer je gewoon lekker wil ontspannen en genieten van een inspirerend verhaal. Zoals de titel al doet vermoeden gaat het verhaal van de legendarische band Queen en de opkomst van Freddie Mercury. Het laat zien hoe hij Queen opricht door de band bij elkaar te krijgen en vervolgens hoe hij samen met de band geschiedenis weet te schrijven. Zoals in elk groot succesverhaal zijn er ook moeilijke momenten en de film laat zien hoe Freddie door persoonlijke en professionele uitdagingen heen moest, tot aan misleid worden door de mensen die dichtbij hem stonden. Bohemian Rhapsody biedt een krachtig en emotioneel verhaal, gecombineerd met iconische muziek die je niet alleen in de film trekt maar je ook lang na de credits nog zeker bij blijft. Een absolute aanrader voor iedereen die van muziek, drama en inspirerende levensverhalen houdt! | |
Gran Turismo (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Nu het nog kon, hebben we samen Gran Turismo op Netflix gekeken. Want we hebben ons Netflix account namelijk opgezegd, maar wilden deze film absoluut nog even een keer zien! Niet omdat we hem nog nooit eerder hadden gezien, want na vijf keer kunnen we de film inmiddels bijna dromen! Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal over Nissan die een risico neemt door gamers die thuis al sim racen een kans te geven om achter het stuur van echte raceauto's te stappen. Dit zorgt voor een verrassend en boeiend verhaal omdat de Jann niet alleen de uitdagingen op het circuit tegenkomt maar ook te maken krijgt met media-aandacht en de druk van buitenaf. spoiler: Ik blijf die crash heftig vinden, helemaal omdat ik in mijn achterhoofd weet dat dit echt gebeurd is We hebben ons gisteravond heerlijk kunnen ontspannen met wat lekkers op tafel, even alle stress en drukte vergeten. Gran Turismo biedt een sterk en meeslepend verhaal, met fantastische muziek die perfect past bij de spannende maar ook ontspannen momenten in de film. Het is een inspirerende film die de spanning van motorsport perfect weet vast te leggen, het is een aanrader voor zowel motorsportliefhebbers als voor iedereen die van een goed verhaal houdt. Zeker een film die je meerdere keren kunt kijken! | |
Bedankt voor het reviewen hiervan. Voor mij zijn het MCU en Star Wars in standby mode. Dat houdt in dat ik standaard niets kijk (sowieso niet in de bioscoop), tenzij reviews aangeven dat het de moeite waard is om te zien. Dat werkt natuurlijk alleen met reviews van mensen die wel de gewogen dobbelsteen rollen, en dat is dus waar ik mijn dank voor betuig.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
AlstublieftThe Zep Man schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:35:
[...]
Bedankt voor het reviewen hiervan. Voor mij zijn het MCU en Star Wars in standby mode. Dat houdt in dat ik standaard niets kijk (sowieso niet in de bioscoop), tenzij reviews aangeven dat het de moeite waard is om te zien. Dat werkt natuurlijk alleen met reviews van mensen die wel de gewogen dobbelsteen rollen, en dat is dus waar ik mijn dank voor betuig.
Toch vind ik het wel enorm jammer. Als ze meer de serie hadden gevolgd qua script en meer voor de CGI hadden betaald dan had het best een zeventje of zelfs beter kunnen worden.
Dat zit wel Schnorr.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.