Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 263 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:49
Bij Brave New World moest ik aan het gelijknamige boek van Aldous Huxley denken. Uit het rijtje Animal Farm en 1984.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
josh-hill schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:12:
Bij Brave New World moest ik aan het gelijknamige boek van Aldous Huxley denken. Uit het rijtje Animal Farm en 1984.
Het zou eerst "Captain America: New World Order" worden.

Dat vonden ze een beetje too much gezien de huidige situatie. Niet dat het dan wel een deuk in een pakje filmboter had geslagen, want het had de film niet beter gemaakt :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
The 5th Wave (2016)The 5th Wave (2016)
Tweakers: 4.7 | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13
Wat begon als een aardige rampenfilm, blijkt uiteindelijk een rampfilm te zijn. Duidelijk is dat deze film niet gericht is, op vaders van 52, maar op meisjes van zeg 18 jaar.

In het kort: aliens vallen de aarde aan, en doen dat in golven. In die "golven" wordt de mensheid langzaam uitgeroeid, door aliens die als parasieten bezit nemen van menselijke gastheren/dames. We volgen Cassie, die probeert haar veel jongere broertje veilig te houden, terwijl die laatste door het leger ingezet wordt, als soldaat.

Het concept achter deze film is op zich wel leuk bedacht. De uitwerking valt uiteindelijk zwaar door de mand, en ontpopt zich als een soort tiener-film met scifi-elementen. Na een goed begin zakt het geheel in elkaar, en volgen de (voorspelbare) cliché's elkaar op. Een paar goede momenten daargelaten, drijft de film eigenlijk op de acteerprestaties van de hoofdrolspeelster, maar uiteindelijk is het niet heel veel verhaal. Ik heb dan ook gedurende de 2 uur die de film duurt, een paar keer naar de klok gekeken, om te zien hoe lang ik nog "moest". Helaas ging de film als een nachtkaars uit, en eindigde met een zeer zwak slotstuk, waarbij duidelijk de opmaat is gezet naar een vervolg (wat er wat mij betreft niet hoeft te komen, overigens).

Conclusie: sla deze maar gewoon over. Niet de moeite waard.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:29
josh-hill schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:45:
How to Make Millions Before Grandma Dies (2024)[Afbeelding: How to Make Millions Before Grandma Dies (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Family | Runtime: 125 min | MPAA: TV-PG
How To Make Millions Before Grandma Dies is een Thaise film over de relatie tussen een oma en haar kleinzoon en andere familieleden.

Zoals de film begint, vond ik wat overdreven stereotype. Gelukkig wordt de film daarna steeds genuanceerder en daarmee ook beter.

Een familiedrama als deze doet denken aan het werk van de grootmeester Hirokazu Kore-eda, maar het is allemaal toch niet zo perfect als zijn meeste films. Het komt eerder in de buurt van Broker, wat niet zijn beste film was. How To Make Millions Before Grandma Dies vond ik wel net wat beter, want het heeft best veel goede momenten. Maar toch is de film ook wel erg zoetsappig vaak, en zijn er te veel losse eindjes. Bovendien is het einde niet heel erg sterk.

Maar zeker een mooie film om een keer gezien te hebben. En potverdorie, die Usha Seamkhum is wel een laatbloeier zeg. Met 78 jaar debuteren in een filmrol. Doet ze goed!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Knap dat je hier doorheen gekomen bent. Melodramatisch tot op het bot (niet jij, de film :*) ).

• josh-hill
autje schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:58:
[...]

Knap dat je hier doorheen gekomen bent. Melodramatisch tot op het bot (niet jij, de film :*) ).
Ik vond het er ook nogal dik op liggen. Vandaar dat ik niet een veel hoger cijfer geef. Op Letterboxd scoort deze gemiddeld een 4.3 uit 5. Het is dat ik wel een fan van familiedrama's ben, anders had ik het wellicht geen voldoende gegeven.

• autje
josh-hill schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:00:
[...]

Ik vond het er ook nogal dik op liggen. Vandaar dat ik niet een veel hoger cijfer geef. Op Letterboxd scoort deze gemiddeld een 4.3 uit 5. Het is dat ik wel een fan van familiedrama's ben, anders had ik het wellicht geen voldoende gegeven.
Die hoge Letterboxd score is een gevolg van het Thaise equivalent van 'review bombing', maar dan omgekeerd. Ik kijk nooit meer naar dat soort scores, want tegenwoordig zit iedereen en z'n moeder op Letterboxd, en dan krijg je dit soort effecten.

• josh-hill
autje schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:06:
[...]

Die hoge Letterboxd score is een gevolg van het Thaise equivalent van 'review bombing', maar dan omgekeerd. Ik kijk nooit meer naar dat soort scores, want tegenwoordig zit iedereen en z'n moeder op Letterboxd, en dan krijg je dit soort effecten.
Hm ja, De film was dan ook een groot succes 'at the box office' in Thailand en Indonesië, begreep ik.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:31
Is de ubbgenerator stuk?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Zo. Eon Productions heeft een nieuwe deal gesloten met Amazon waarin die laatste full creative control krijgt over de Bond franchise.

Effectief het einde van Bond as we know it. Verwacht een ‘Bondiverse’ aanpak met spin-offs, streaming series en massive content push. En casting gebaseerd op hoeveel followers een acteur heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-02-2025 06:52 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Waarvan (de derde? ;() akte.

Je zou bijna Tim Hofman bellen om met #BOOS wat broccoli te laten bezorgen.

Maar goed, zo kunnen ze wel gelijk hun falende franchise die hetzelfde probeerde te zijn in de ijskast zetten ;)

Branded, not stirred.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Werkt hier gewoon? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53
Is gewoon up, Ik kreeg gister avond rond dat tijdstip wel een mailtje dat er iets kapot was en direct daarna weer een mail dat het up was.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Webgnome schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:35:
[...]

Is gewoon up, Ik kreeg gister avond rond dat tijdstip wel een mailtje dat er iets kapot was en direct daarna weer een mail dat het up was.
Toen ik 'm opende toen zag ik alleen een donkergrijs scherm, maar de review tool kwam niet naar voren. Na 10 minuten deed 'ie t opeens weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 06:49:
Zo. Eon Productions heeft een nieuwe deal gesloten met Amazon waarin die laatste full creative control krijgt over de Bond franchise.

Effectief het einde van Bond as we know it. Verwacht een ‘Bondiverse’ aanpak met spin-offs, streaming series en massive content push. En casting gebaseerd op hoeveel followers een acteur heeft.
Ah, juist....de Marvellificatie van een icoon.....treurig.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19

Ik las het inderdaad en dit is niet iets waar ik vrolijk van word. Amazon is helemaal zo'n partij die alles verpest. Denk ook aan Lord of The Rings wat compleet onkijkbaar is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Makaja schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:28:
The 5th Wave (2016)[Afbeelding: The 5th Wave (2016)]
Tweakers: 4.7 | IMDb: 5.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13
Wat begon als een aardige rampenfilm, blijkt uiteindelijk een rampfilm te zijn. Duidelijk is dat deze film niet gericht is, op vaders van 52, maar op meisjes van zeg 18 jaar.

In het kort: aliens vallen de aarde aan, en doen dat in golven. In die "golven" wordt de mensheid langzaam uitgeroeid, door aliens die als parasieten bezit nemen van menselijke gastheren/dames. We volgen Cassie, die probeert haar veel jongere broertje veilig te houden, terwijl die laatste door het leger ingezet wordt, als soldaat.

Het concept achter deze film is op zich wel leuk bedacht. De uitwerking valt uiteindelijk zwaar door de mand, en ontpopt zich als een soort tiener-film met scifi-elementen. Na een goed begin zakt het geheel in elkaar, en volgen de (voorspelbare) cliché's elkaar op. Een paar goede momenten daargelaten, drijft de film eigenlijk op de acteerprestaties van de hoofdrolspeelster, maar uiteindelijk is het niet heel veel verhaal. Ik heb dan ook gedurende de 2 uur die de film duurt, een paar keer naar de klok gekeken, om te zien hoe lang ik nog "moest". Helaas ging de film als een nachtkaars uit, en eindigde met een zeer zwak slotstuk, waarbij duidelijk de opmaat is gezet naar een vervolg (wat er wat mij betreft niet hoeft te komen, overigens).

Conclusie: sla deze maar gewoon over. Niet de moeite waard.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Oewh jammer.......heb deze al heel lang in mijn lijstje staan voor een onbewaakt ogenblik......op papier veelbelovend.

Die actrice ken ik namelijk van Let the right one in (die remake van die deense "horror") en natuurlijk KickAss.

Ik laat hem nog wel in de lijst maar dan weet ik in elk geval even waar ik een klein beetje rekening mee moet houden, kan die alleen nog maar meevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

P-Rock schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:28:
[...]

Toen ik 'm opende toen zag ik alleen een donkergrijs scherm, maar de review tool kwam niet naar voren. Na 10 minuten deed 'ie t opeens weer.
vast even een glitch in the matrix :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06

Vrijdag

De Zwarte

Een obese paarsharige Jane (M?V?X?) Bond met een sideshave en neusring die een vegan latte machiatto herbal oatmeal infused pumpkinspiced met slaafvrije chocolade sprinkels in het schuim besteld en ondertussen de barman de les leest over zijn male privileges.

:P

...of we krijgen natuurlijk gewoon Pedro Pascal.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:30

Ik ben echt in shock, ben er kapot van. Had dit nooit zien aankomen, had verwacht dat ze de zoons van Michael G. Wilson aan het opleiden waren om het familiebedrijf over te nemen.

Als de geruchten de laatste tijd kloppen: ruzie met Amazon over van alles: hoe ze casten, schrijven, de reeks bouwen, geen spinoffs, Bond is een ervaring "not just content" etc, dan zie ik het zeer somber in als Amazon nu alles zelf mag bepalen. De compleet geflopte 007-spelshow is denk ik een prima indicatie over hoe gemakkelijk Amazon denkt/dacht even flink te cashen met de rechten.

Ik vrees dat ze echt Star Wars achterna gaan. Alle oude draaiboeken overboord gooien, lak hebben aan alle tradities, en gewoon zoveel mogelijk content produceren dat gericht is op een zo breed mogelijk publiek. Een kunstvorm van film maken omzetten in een fastfood keten. Geen piepkleine rauwe randjes die mogelijk het publiek tegen het verkeerde been stoten, maar ordinaire winstmaximalisatie.

Om maar iets te noemen, Bond deed zoveel echt: ze bezochten echt de meest afgelegen en prachtige locaties wereldwijd, bij actiescenes waren ze altijd zo gek om zoveel mogelijk echt te doen evt met miniaturen en alleen als het echt niet anders kan met CGI (maar daar schreven ze niet naartoe), en bijvoorbeeld de altijd iconische gigantische sets. Dit zijn zaken die Bond 60 jaar lang typisch Bond maakten, en dit zijn exact de zaken waar men bijv met Marvel volledig over is gegaan op green screen. En als je eenmaal schrijft wetende dat alles uit de computer komt...tja: waarom nog naar Tahiti vliegen als Bond ook op de maan kan lopen? Waarom nog een fortuin uitgeven aan een achtervolging als het ook op de computer kan, dan kan alles nog 10x gekker? Waarom nog een enorme set bouwen, we toveren gewoon alles uit de computer!

Nee ik heb echt bijzonder weinig vertrouwen in een goede afloop. Hier ook al. Wat een klote week ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dus we gaan Bond nu ook tegen een achtergrond met colorblobs zien vechten met standaard choreografie? :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:44:
Dus we gaan Bond nu ook tegen een achtergrond met colorblobs zien vechten met standaard choreografie? :p
Moneypenny die Bond verwijtend aankijkt en "You've got to do better Bond. You gotta step up!" tegen hem roept.

Maar aan de andere kant: Een serie als Reacher komt ook van Amazon. En dat is dan weer, mijns insziens, een prima actieserie. Het hangt er misschien ook sterk vanaf wie het kan/mag gaan regisseren.

[ Voor 23% gewijzigd door Vrijdag op 21-02-2025 15:01 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:59:
[...]

Moneypenny die Bond verwijtend aankijkt en "You've got to do better Bond. You gotta step up!" tegen hem roept.
"You don't have to do this!"
Maar aan de andere kant: Een serie als Reacher komt ook van Amazon. En dat is dan weer, mijns insziens, een prima actieserie. Het hangt er misschien ook sterk vanaf wie het kan/mag gaan regisseren.
Wie genoeg "nee" aan de studio durft te verkopen :Y

Nu scheelt het met Reacher sowieso wel dat de productiewaarde veel lager ligt. Dat zie je aan veel dingen terug.

Hoe hoger het budget, hoe meer de studio last krijgt van micromanagers.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josh-hill
Anora (2024)Anora (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 139 min | MPAA: R
First Act

Braak. Wat een hersenloze trip is dit? Soort Uncut Gems met iemand die te veel geld heeft, zonder dat ie eigenlijk geld heeft. Walgelijke vertoning.

Waar ben ik aan begonnen?

Second Act

Slapstick van de hoogste klasse, gevolgd door een wellicht wat saaie zoektocht. Wel wat veel geschreeuw (again, beetje als Uncut Gems).

Maar nee, dit is echt cinema. Prachtig opgezet.

Third Act

Gaat een beetje door waar de Second Act ophoudt.

Is redelijk voorspelbaar en daarom wel wat minder, maar heeft een mooi einde (vooral de laatste 2 seconden of zo). Gaat meer over eenvoudige mensen die door de oligarchen min of meer uitgekotst worden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:50

franssie

Save the albatross

Dingdong schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:40:
[...]

Ik las het inderdaad en dit is niet iets waar ik vrolijk van word. Amazon is helemaal zo'n partij die alles verpest. Denk ook aan Lord of The Rings wat compleet onkijkbaar is geworden.
LOTR is noot kijkbaar geweest, leesbaar ook niet overigens :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
franssie schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:39:
[...]

LOTR is noot kijkbaar geweest, leesbaar ook niet overigens :P
Cavetroll :(

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:47
Dingdong schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:40:
[...]

Amazon doet ook veel goed, The Boys, Reacher, The Expanse, Fallout is ook wel grappig, Jack Ryan....ja ik weet allemaal series, ik weet zo niet welke films Amazon film producties zijn... maar stuk voor stuk gave series.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:32:
[...]

Ah, juist....de Marvellificatie van een icoon.....treurig.
Marvellificatie. En dan een profiel icoon hebben van de punsiher, een Marvel character, lol. :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

OMD schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:46:
[...]

Marvellificatie. En dan een profiel icoon hebben van de punsiher, een Marvel character, lol.
Goddamnit _O- busted :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat is natuurlijk ook wel een icoon.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Whisky Tango Foxtrot momentje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

X2: X-Men United (2003)X2: X-Men United (2003)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Niet zo goed als de eerste maar toch heel aardig. Kurt Wagner hadden ze er echter beter uit kunnen laten. In deze film proberen de slechteriken Jean-Luc Picard te dwingen om ieder mens op aarde om zeep te helpen met de grote Cerebro machine die me doet denken aan een groot ondergronds vat om neutrinos te detecteren. Het is natuurlijk geen spoiler om te zeggen dat de mensen blijven leven. Het verhaal kan ermee door, veel karakters zijn leuk, ik denk hier aan Mystique, ik denk aan Lady Deathstrike, en natuurlijk Logan die Lady Deathstrike volpompt zodat ze voortaan met haar tengels van hem afblijft.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Juffrouw Pots (2025)Juffrouw Pots (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Family | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Plot:

Een nieuwe juf in de klas is altijd wennen, maar juffrouw Pots slaat alles. Kaya en Simon kunnen meteen al niet met het vreselijke mens overweg. En nog erger: ze vertrouwen de nieuwe lerares voor geen cent. Ze besluiten niet te rusten voor ze Pots hebben weg gekregen. Maar dan rekenen ze buiten de sluwheid en de nare plannen van de nieuwe juf. Wie gaat dit duel winnen?

Oordeel:

Juffrouw Pots is een redelijk voorspelbare kinderfilm waar ik wat meer van had verwacht. Met name op vlak "humor" schiet het soms wat te kort. Een van de hoofdrollen is weggelegd voor Juliëtte van de Weerdt die een redelijk irritant en soms brutaal kind neerzet waardoor het soms wat moeilijk wordt om een band op te bouwen / je met de hoofdrolspeler(s) te identificeren. Het verhaal is erg rechtlijnig maar dat past ook wel bij de doelgroep (leeftijd). Leuk tot max 10 jaar verwacht ik. Het is vaak net allemaal wat te plat / flauw en voorspelbaar; ook voor een kinderfilm. Een krappe 6.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Back in Action (2025)Back in Action (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Plot:

De ogenschijnlijk normale ouders Matt en Emily verbergen een groot geheim voor hun kinderen: ze zijn allebei zeer bekwame geheime agenten. Het is echter jaren geleden sinds ze hun werk als CIA-spionnen hebben neergelegd om een gezin te stichten. Maar wanneer hun dekmantel wordt ontmaskerd, moeten Matt en Emily weer terugkeren naar de wereld van spionage.

Oordeel:

Redelijk standaard popcorn "spy action movie" die nergens verrast maar toch leuk blijft om te kijken. De film heeft een beetje een old school vibe vond ik. Foxx en Diaz spelen zoals verwacht. De vechtscene's zijn, met name in het begin, overduidelijk gechoreografeerd wat afbreuk doet aan de ervaring. Verwacht geen bijzondere plotwendingen maar vooral een grijs gedraaid concept en over de top actiescene's. Deze film gaat duidelijk niet voor subtiel. Toch een aardige wegkijker maar niets bijzonders dus verstand op nul, popcorn erbij en press play. Een film die mij niet lang zal bijblijven.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Sidenote: Ik heb mij de hele film afgevraagd of Diaz plastische chirurgie heeft laten uitvoeren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
Wanneer je aan 1 screenshot kan raden welke film het is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsnDW3jPF_-fHgp4wzDA8cEZyjw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PEeS9yb2omi8RL24mgufHCov.png?f=user_large

Leuk spel voor de mensen hier denk ik ;)
https://guessthemovie.name/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 09:19
Society of the Snow (2023)Society of the Snow (2023)
Tweakers: 6.3 | IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 144 min | MPAA: R
Wie kent het verhaal niet? Een Uruguyaans (schrijf je dat zo?) rugby team wilt op vakantie gaan en vraagt vrienden en familie mee. Ze hebben een vliegtuig gehuurd en willen dat vol krijgen en daarmee dus de kosten per ticket verminderen.
Eens ze vertrekken en iedereen ingestapt is, duurt het niet lang voor het noodlot toeslaat en het vliegtuig crashed in het Andes gebergte op grootte hoogte en de battle for survival begint direct. We zien ze in het begin nog voedsel verdelen, maar dat raakt natuurlijk ook snel op. We zien de gestrande passagiers hoop krijgen in de eerste dagen na de crash, maar alle hoop verlaat hun gedachten als ze over een radiootje horen dat de zoekactie gestaakt is en dat ze pas in het dooiseizoen gaan verder zoeken. We zien ze honger lijden en langzaam de overweging maken om hun overleden kameraden te beginnen opeten. En dat gebeurd dus ook. Verder ga ik niet te veel neer schrijven, moet je vooral zelf gaan zien.

Voorheen is ook "Alive" gemaakt over dezelfde gebeurtenis maar die heb ik persoonlijk nooit gezien dus daar kan ik niet over oordelen.
Deze film daarentegen heeft alle ingrediënten die je van een drama als dit verwacht. Je ziet twijfel, of ze nog gered gaan worden, in de ogen van iedereen. Je leeft mee omdat je de kou van de berg tot in je zetel voelt. De honger, het geloof in god en het geloof in je eigen kunnen.

Opmerking: waarom hebben ze nooit een vuur gemaakt? Er waren toch eventueel kleren en andere dingen die ze zouden kunnen gebruikt hebben?
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:42
Nog niet zo makkelijk. Had ook Signs kunnen zijn :P
PdeBie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:12:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 09:19
Cnet schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:42:

[...]
Die had ik als 2de geraden en aan de hand van de eerste screenshot had ik "Children of the corn" :/
3de poging was dan wel weer juist

[ Voor 5% gewijzigd door X-DraGoN op 24-02-2025 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:01
PdeBie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:12:

[Afbeelding]

Leuk spel, al zijn sommige best moeilijk, niet te doe haha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUaWEg27NQU_HHIIcD647463CyM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9iGT3Pox6a5Q6zQNaMcWs1RX.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Cnet schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:42:

[...]
Signs of Interstellar is het eerste waar ik aan denk :Y

Ik heb trouwens niet naar de site gekeken dus heb geen idee of het klopt :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
Salvatron schreef op zondag 23 februari 2025 @ 04:00:
In deze film proberen de slechteriken Jean-Luc Picard te dwingen om ieder mens op aarde om zeep te helpen
X-Men en Jean Luc Picard ??

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kenhas schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:06:
[...]

X-Men en Jean Luc Picard ??
Patrick Stewart had eerder een bijbaan als officier op een ruimteschip he. Hoe denk je dat hij zijn mentale gaven kreeg?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Stukfruit schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:44:
[...]

Patrick Stewart had eerder een bijbaan als officier op een ruimteschip he. Hoe denk je dat hij zijn mentale gaven kreeg?
_O-

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Brutalist (2024)The Brutalist (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 214 min | MPAA: R
Met een regisseur die jaren geleden eens als hot model een rol had in 24 (ja die met Jack Bauer ja) en een budget van minder dan 10 miljoen dollar verwacht je niet veel. Totdat op een dag A24 langskomt en je film koopt voor distributie. Bruut!

Dat is wat regisseur Brady Corbet overkwam nadat hij en z'n crew er jaren van hun leven in hadden gestopt. Naar eigen zeggen is iedere cent op het scherm te zien en is de rest gebeurd in onbetaalde uren. Je ziet het niet aan de film. Het ziet er stijlvol uit. Hoewel er duidelijk trucs gebruikt worden om zaken niet in beeld te brengen, wordt het gedaan op dezelfde manier zoals men dat vroeger ook zou doen met Jurassic Park. De speciale effecten zijn er wel, ze vallen alleen niet echt op.

Bijna. Want wat vanuit de opening van de film opvalt is een vraag die bij een ieder zal ontstaan: "ben ik naar de verkeerde versie van de film gegaan?" Het brengt je als kijker even een paar minuten van je à propos. What's happening? Je ziet Adrien Brody, maar hij spreekt Hongaars en doet dit zo geloofwaardig dat je je niet eens afvraagt of hier AI voor is gebruikt. Surprise, dat is wel gedaan om de mondbewegingen goed te laten passen bij de klanken. Toen men hier online van hoorde was er grootse paniek. Deze bleek ongegrond te zijn. Volgens de regisseur was het namelijk alsnog veel handwerk. Desondanks heeft deze mondige toevoeging een opvallend effect; je begint echt een beetje te twijfelen.

Na een rauwe opening met een stel emigranten die vanuit een strafkamp proberen te ontsnappen is de setting duidelijk: iets na de tweede wereldoorlog en in een nog steeds bezet gebied. Waarschijnlijk de Sovjets. Shit. De camerastandpunten zijn niet netjes. De angst is te voelen. Paniek! Ren mee!

Plotseling gaat de camera omhoog om het Vrijheidsbeeld te laten zien! Netjes? Nee, volledig scheef! Met dezelfde flair gaat deze film verder, die na vele tientallen jaren de eerste is die weer eens volledig in VistaVision werd geschoten.

Brody speelt als László Tóth een geloofwaardige emigrant die meer kan dan wat mensen om hem heen met hun vooringenomen stereotype verwachtingen denken. Na wat omzwervingen blijkt hij een bekende Hongaarse architect te zijn geweest met een voorkeur in het ontwerpen van kamers tot hele gebouwen in de brutalistische ontwerpstijl die de vroegere jaren van de twintigste eeuw zo kenmerkten in Europa. En wat blijkt, mensen zijn groot fan van zijn werk en willen zelfs helpen om zijn achtergebleven partner, Erzsébet Tóth van Felicity Jones, naar de VS te halen. The American Dream lijkt geen grenzen te kennen voor hen die brutaal veel geld hebben en het stel laat ontdekken dat brutalisme verschillende vormen kent.

Drie uur en 34 minuten later bezit je een brutalistisch houten zitvlak, maar het heeft niet weten te vervelen dankzij de originelere aanpak voor de cinematografie en het lekker ouderwetse gevoel dat de film groter is dan het budget toelaat.

Voor dit budget en de cinematografie is dit wel een dikke negen waard. Misschien een beetje brutaal, maar ik doe het gewoon. Net zoals men hier brutaal laat zien dat een beetje "AI" niet erg is als het helpt om bepaalde zaken op een goedkopere manier te automatiseren.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9.0 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
X2: X-Men United (2003)[Afbeelding: X2: X-Men United (2003)]
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Niet zo goed als de eerste maar toch heel aardig. Kurt Wagner hadden ze er echter beter uit kunnen laten. In deze film proberen de slechteriken Jean-Luc Picard te dwingen om ieder mens op aarde om zeep te helpen met de grote Cerebro machine die me doet denken aan een groot ondergronds vat om neutrinos te detecteren. Het is natuurlijk geen spoiler om te zeggen dat de mensen blijven leven. Het verhaal kan ermee door, veel karakters zijn leuk, ik denk hier aan Mystique, ik denk aan Lady Deathstrike, en natuurlijk Logan die Lady Deathstrike volpompt zodat ze voortaan met haar tengels van hem afblijft.
Dit deel wordt over het algemeen toch beschouwd als de beste in de X-Men reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:50

franssie

Save the albatross

Stukfruit schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:35:
The Brutalist (2024)[Afbeelding: The Brutalist (2024)]
Met een regisseur die jaren geleden eens als hot model een rol had in 24 (ja die met Jack Bauer ja) en een budget van minder dan 10 miljoen dollar verwacht je niet veel. Totdat op een dag A24 langskomt en je film koopt voor distributie. Bruut!

Dat is wat regisseur Brady Corbet overkwam nadat hij en z'n crew er jaren van hun leven in hadden gestopt. Naar eigen zeggen is iedere cent op het scherm te zien en is de rest gebeurd in onbetaalde uren. Je ziet het niet aan de film. Het ziet er stijlvol uit. Hoewel er duidelijk trucs gebruikt worden om zaken niet in beeld te brengen, wordt het gedaan op dezelfde manier zoals men dat vroeger ook zou doen met Jurassic Park. De speciale effecten zijn er wel, ze vallen alleen niet echt op.

Bijna. Want wat vanuit de opening van de film opvalt is een vraag die bij een ieder zal ontstaan: "ben ik naar de verkeerde versie van de film gegaan?" Het brengt je als kijker even een paar minuten van je à propos. What's happening? Je ziet Adrien Brody, maar hij spreekt Hongaars en doet dit zo geloofwaardig dat je je niet eens afvraagt of hier AI voor is gebruikt. Surprise, dat is wel gedaan om de mondbewegingen goed te laten passen bij de klanken. Toen men hier online van hoorde was er grootse paniek. Deze bleek ongegrond te zijn. Volgens de regisseur was het namelijk alsnog veel handwerk. Desondanks heeft deze mondige toevoeging een opvallend effect; je begint echt een beetje te twijfelen.

Na een rauwe opening met een stel emigranten die vanuit een strafkamp proberen te ontsnappen is de setting duidelijk: iets na de tweede wereldoorlog en in een nog steeds bezet gebied. Waarschijnlijk de Sovjets. Shit. De camerastandpunten zijn niet netjes. De angst is te voelen. Paniek! Ren mee!

Plotseling gaat de camera omhoog om het Vrijheidsbeeld te laten zien! Netjes? Nee, volledig scheef! Met dezelfde flair gaat deze film verder, die na vele tientallen jaren de eerste is die weer eens volledig in VistaVision werd geschoten.

Brody speelt als László Tóth een geloofwaardige emigrant die meer kan dan wat mensen om hem heen met hun vooringenomen stereotype verwachtingen denken. Na wat omzwervingen blijkt hij een bekende Hongaarse architect te zijn geweest met een voorkeur in het ontwerpen van kamers tot hele gebouwen in de brutalistische ontwerpstijl die de vroegere jaren van de twintigste eeuw zo kenmerkten in Europa. En wat blijkt, mensen zijn groot fan van zijn werk en willen zelfs helpen om zijn achtergebleven partner, Erzsébet Tóth van Felicity Jones, naar de VS te halen. The American Dream lijkt geen grenzen te kennen voor hen die brutaal veel geld hebben en het stel laat ontdekken dat brutalisme verschillende vormen kent.

Drie uur en 34 minuten later bezit je een brutalistisch houten zitvlak, maar het heeft niet weten te vervelen dankzij de originelere aanpak voor de cinematografie en het lekker ouderwetse gevoel dat de film groter is dan het budget toelaat.

Voor dit budget en de cinematografie is dit wel een dikke negen waard. Misschien een beetje brutaal, maar ik doe het gewoon. Net zoals men hier brutaal laat zien dat een beetje "AI" niet erg is als het helpt om bepaalde zaken op een goedkopere manier te automatiseren.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.0 / 10
Dank voor je uitgebreide en zeer positieve review, bevestigt dat ik de film echt moet zien.
Maar wat het meeste blijft hangen is "drie en een half uur" :+
Twijfel nu tussen een Pathe Relax of toch wachten tot thuis ... de cinematografie stuurt me richting bios, maar ben bang dat ik dit niet volhou.
Maar voor jou was de film dus onderhoudend genoeg om wakker te blijven in het donker?

Mijn vriendin gaat dit niet doen, maar eens rondvragen in mijn vriendencub wie interesse heeft of toch maar alleen gaan (maar dan mis ik de nabespreking in het café).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Bridget Jones: Mad About the Boy (2025)Bridget Jones: Mad About the Boy (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 124 min | MPAA: R
Je hebt een gezin met jonge kinderen waardoor je bewust tijd moet maken voor elkaar. Daarom regel je een oppas en zorg je om en om voor een leuk plan voor die avond. Vanavond is dat een etentje bij een ontzettend goed Italiaans restaurant. Zo een waar je het liefst antipasti, primi en secondi bestelt. Maar omdat het onredelijk is om zoveel te eten je het bij enkel een primi en secondi houdt. De ober heeft bij beide gerechten een goed glas wijn als suggestie.

De carbonara die je als primi krijgt is de beste die je ooit in Nederland hebt gegeten, van vergelijkbaar niveau als in dat leuke restaurantje ergens in de middle of nowhere in Umbrië. Het is een volwaardig hoofdgerecht, dus eigenlijk heb je al genoeg gegeten. Maar dan komt het langzaam gegaard kalfsvlees dat droog lijkt, maar toch heerlijk mals en sappig is. Ach, je moet toch meer gaan sporten dus deze copieuze maaltijd kan er ook nog wel bij. Toen ze bij de bestelling vroegen of je ook nog groente erbij wilde had je voor de vorm ja gezegd, want het moet wel gezond blijven. Maar nu je dat bordje op tafel ziet staan met aubergine en courgette moet je er niet aan denken om dat ook nog op te eten. Omdat het belangrijk is om vitaminen binnen te krijgen eet je dan toch maar de courgette op. De combinatie met pesto is niet geweldig, maar je bent wel goed bezig. Met aubergine heb je niks, dus dat laat je voor wat het is.

Als ze hebben afgeruimd zie je een chocoladetaartje voorbij komen voor een andere tafel en herinner je je dat de tiramisu hier geweldig was en verrassend licht. Je stelt voor om die te delen. Aan de andere kant klinkt een voorkeur voor het chocotaartje. Als die besteld is komt het besef dat je dreigt na 2 uur alweer richting huis te gaan op deze avond. Snel wordt er gekeken of er nog een leuke film draait in de buurt. Je merkt dat er kennelijk op vrijdagavond nauwelijks films na 21u beginnen. Er is maar 1 compromisoptie. Het chocotaartje is snel opgegeten. Best aardig, maar minder sterk dan de voorgaande gangen.

Dan op naar de bioscoop. De zaal is bijna leeg. Misschien een man of 20. De film begint. Bridget blijkt weduwe. Het verhaal is voorspelbaar en in 1000-den films eerder gedaan. Er wordt een personage geïntroduceerd, je hebt al een vermoeden hoe dat afloopt. De film neemt een andere wending, maar wel volgens de spelregels van het genre. Dan blijkt je vermoeden ook een afgetrainde torso te hebben. En de film eindigt waar je dacht dat hij zou eindigen. Dat had ook in een half uur minder gekund. Maar je hebt wel een leuke avond gehad met z'n tweeën. En vooral heerlijk gegeten.

Volgende keer is het aan mij om wat te organiseren. Waar wil ik eten..? ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:08
Net even Terminator Salvation 2009, gekeken op Amazon.
Het is weer jammer dat deze ook gecensureerd is, met gevolg een scene compleet verwijdert, met daarna een hele domme overgang in de film.

Ik vraag me af waarvoor ik betaal, als de originele versie niet meer bekeken kan worden :(

Deze scene dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duQ6O3vcf1ynhVKNYwFB5-i49Uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5X5tT1Wmn17SyzMfHk3TYbP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 12:42
X2: X-Men United (2003)[Afbeelding: X2: X-Men United (2003)]
Los van Logan vind ik dit de beste Xmen film eigenlijk. Hmm days of future past ook wel (behalve de vertolkte rol van Mystique)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-09 12:42
Malfunctions schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:27:
Bridget Jones: Mad About the Boy (2025)[Afbeelding: Bridget Jones: Mad About the Boy (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 124 min | MPAA: R
Je hebt een gezin met jonge kinderen waardoor je bewust tijd moet maken voor elkaar. Daarom regel je een oppas en zorg je om en om voor een leuk plan voor die avond. Vanavond is dat een etentje bij een ontzettend goed Italiaans restaurant. Zo een waar je het liefst antipasti, primi en secondi bestelt. Maar omdat het onredelijk is om zoveel te eten je het bij enkel een primi en secondi houdt. De ober heeft bij beide gerechten een goed glas wijn als suggestie.

De carbonara die je als primi krijgt is de beste die je ooit in Nederland hebt gegeten, van vergelijkbaar niveau als in dat leuke restaurantje ergens in de middle of nowhere in Umbrië. Het is een volwaardig hoofdgerecht, dus eigenlijk heb je al genoeg gegeten. Maar dan komt het langzaam gegaard kalfsvlees dat droog lijkt, maar toch heerlijk mals en sappig is. Ach, je moet toch meer gaan sporten dus deze copieuze maaltijd kan er ook nog wel bij. Toen ze bij de bestelling vroegen of je ook nog groente erbij wilde had je voor de vorm ja gezegd, want het moet wel gezond blijven. Maar nu je dat bordje op tafel ziet staan met aubergine en courgette moet je er niet aan denken om dat ook nog op te eten. Omdat het belangrijk is om vitaminen binnen te krijgen eet je dan toch maar de courgette op. De combinatie met pesto is niet geweldig, maar je bent wel goed bezig. Met aubergine heb je niks, dus dat laat je voor wat het is.

Als ze hebben afgeruimd zie je een chocoladetaartje voorbij komen voor een andere tafel en herinner je je dat de tiramisu hier geweldig was en verrassend licht. Je stelt voor om die te delen. Aan de andere kant klinkt een voorkeur voor het chocotaartje. Als die besteld is komt het besef dat je dreigt na 2 uur alweer richting huis te gaan op deze avond. Snel wordt er gekeken of er nog een leuke film draait in de buurt. Je merkt dat er kennelijk op vrijdagavond nauwelijks films na 21u beginnen. Er is maar 1 compromisoptie. Het chocotaartje is snel opgegeten. Best aardig, maar minder sterk dan de voorgaande gangen.

Dan op naar de bioscoop. De zaal is bijna leeg. Misschien een man of 20. De film begint. Bridget blijkt weduwe. Het verhaal is voorspelbaar en in 1000-den films eerder gedaan. Er wordt een personage geïntroduceerd, je hebt al een vermoeden hoe dat afloopt. De film neemt een andere wending, maar wel volgens de spelregels van het genre. Dan blijkt je vermoeden ook een afgetrainde torso te hebben. En de film eindigt waar je dacht dat hij zou eindigen. Dat had ook in een half uur minder gekund. Maar je hebt wel een leuke avond gehad met z'n tweeën. En vooral heerlijk gegeten.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Hahaha, 10-star review

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Malfunctions schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:27:
Bridget Jones: Mad About the Boy (2025)[Afbeelding: Bridget Jones: Mad About the Boy (2025)]

Onbeperkt spareribs en een rewatch van The Expendables 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Happy-Go-Lucky (2008)Happy-Go-Lucky (2008)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 118 min | MPAA: R
In Happy-Go-Lucky is Poppy (de naam alleen al!) voor je gevoel wel erg overdreven vrolijk tegen iedereen. Haar vriendinnen zijn dat wel gewend, maar de meeste vreemdelingen (natuurlijk?) niet.

Het begin alleen al. En dan die muziek er onder. Oh jee, dit wordt niks, dacht ik.

Maar allez, de film danst zo'n beetje van situatie naar situatie zonder daar, zeker in het begin, al te lang bij stil te staan. Het zijn wat ruwe, of eigenlijk rake, pennenstreken die de wereld schetsen. Niet alleen die van Poppy, maar die van ons allemaal.

Haar vrolijkheid is niet een facade. Het is wellicht wel een keuze. Maar die (al dan niet) keuze zet alles in een ander daglicht. Je gaat dingen vanuit een ander perspectief zien.

Hoewel haar vrolijkheid aanstekelijk is of je juist mateloos irriteert, legt ze stiekem wel de vinger op de zere plek. Mensen die niet meegaan in haar vrolijkheid komen zelf, of met haar hulp, tot nieuwe inzichten.

Mooie film, die ook toen al (2008) iemand laat zien die helemaal het spoor bijster is geraakt vanuit zijn bubbel.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:21
The Monkey (2025)The Monkey (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Horror | Runtime: 98 min | MPAA: R
Wat een baggerfilm. Het idee van de kills is duidelijk geinspireerd door / gejat van Final Destination, die dat een stuk beter deed. Het acteerwerk is imo ook niet echt om over naar huis te schrijven. De hele tijd dacht ik: Waar komt hun moeder me bekend van voor? Imdb checken: Tatiana Maslany, Orphan Black uiteraard. De kills zijn aardig, maar de rest van de film is de moeite van het daarop wachten niet waard. Hoe dit een 7 op IMDB haalt is mij echt een raadsel. Ik ben overigens wel benieuwd naar het nieuwste FD deel dat later dit jaar uitkomt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
franssie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:02:
[...]

Dank voor je uitgebreide en zeer positieve review, bevestigt dat ik de film echt moet zien.
Maar wat het meeste blijft hangen is "drie en een half uur" :+
Twijfel nu tussen een Pathe Relax of toch wachten tot thuis ... de cinematografie stuurt me richting bios, maar ben bang dat ik dit niet volhou.
Maar voor jou was de film dus onderhoudend genoeg om wakker te blijven in het donker?

Mijn vriendin gaat dit niet doen, maar eens rondvragen in mijn vriendencub wie interesse heeft of toch maar alleen gaan (maar dan mis ik de nabespreking in het café).
Voor de uitzichten die je te zien krijgt moet je sowieso naar de bios :) Dat kun je thuis niet simpel nadoen tenzij je een hele nette beamer hebt hangen en een scherm van minstens 5 meter breed.

Ik vond 'm wel onderhoudend genoeg ja. Het moet wel een beetje je ding zijn, maar de film is opgedeeld in (uit m'n hoofd) drie stukken en allemaal bevatten ze wel zaken waarvan je denkt: "ooh!" of "wat!" of "nouja...".

Er zit wel een bijzondere paar minuten (denk ik?) in waarbij je naar het scherm zit te kijken er alleen een dia wordt getoond. Zodra het te lang begint te duren komt er een counter in beeld en blijkt het een pauzemoment te zijn. Dat post eigenlijk wel bij de stijl van de film. Je ziet niet alles (want budget) maar het wordt op zo'n manier gedaan dat je even later denkt: "verhip, wtf".

spoiler:
Vooral tijdens de scéne met de trein wordt dat goed gedaan. Je kijkt van bovenaf en hebt in eerste instantie eigenlijk niet door wat er gaande is, waardoor het ongeloof even later groter is dan wanneer het direct met alle geweld in beeld zou worden gebracht. Ik vond het wel interessant hoe de regisseur het toch voor elkaar kreeg om dat moment impact te laten hebben door een combi van verschillende zaken voor en na dat shot.

Het is in ieder geval een heerlijk stukje ouderwetse film en niets van die malle repeterende MCU blockbusters waarin een paarse space alien het lot van de aarde komt bezegelen terwijl je vooraf al weet dat dit niet zo gaat blijven omdat Disney geld wil blijven verdienen aan de films.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Stukfruit schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:35:
The Brutalist (2024)[Afbeelding: The Brutalist (2024)]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9.0 / 10
Mooie recensie!

Dat houten zitvlak valt toch wel mee? Je had een kwartier om het weer een beetje los te lopen! :P

En inderdaad de aanzwellende muziek en dat shot van het Vrijheidsbeeld (prachtig gespiegeld aan het eind van de film met het omgekeerde kruis; iets om over na te denken, al viel het kwartje bij mij ook pas bij de tweede keer kijken). Pure cinema!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:01:
[...]

Mooie recensie!

Dat houten zitvlak valt toch wel mee? Je had een kwartier om het weer een beetje los te lopen! :P

En inderdaad de aanzwellende muziek en dat shot van het Vrijheidsbeeld (prachtig gespiegeld aan het eind van de film met het omgekeerde kruis; iets om over na te denken, al viel het kwartje bij mij ook pas bij de tweede keer kijken). Pure cinema!
Die pauze was wel mooi inderdaad :p

Sowieso waren er verschillende dingen waarmee je op het moment zelf een beetje verdwaasd zit te kijken ("wtf, is het...?") en minuten later pas de emotionele reacties ziet.

Vond ik wel goed gedaan. Op één of andere manier gaf dat aan hele pijnlijke momenten een "zachte" landing, terwijl het toch impact had.

Maar het beste is dat ik er in ben gegaan zonder de trailer te kijken. Heb ik laatst ook met Paradise gedaan. De serie is niet net zo'n groot meesterwerk maar het is echt zoveel leuker om eens niet echt te weten waar je naar gaat kijken...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Ik ga de film binnenkort maar weer eens opzetten (dat wordt dan de vierde keer), want er valt heel veel uit deze film te halen. Alleen, waar haal ik 3,5 uur vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Euh... hoe dan? Draait nu pas in de bioscoop en is nog niet uit op blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

josh-hill schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:16:
Welke?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Discussie ging over The Brutalist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:16

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

PWM schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:57:
Babygirl (2024)[Afbeelding: Babygirl (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 114 min | MPAA: R
Werkelijk waar elke krant heeft er al over geschreven en de zaterdag edities hadden er vaak nog een apart stuk over. Je kan zeggen wat je wilt, maar de marketing is op orde. Ik weet niet of dat komt door het Nederlandse tintje of dat het overal zo is.

Vooral de rauwe sex, publiek geschokt, rooie oortjes, etc, etc.

Nou, dat laatste stuk viel best wel tegen. Zo expliciet is het allemaal echt niet. Films als Basic Instinct, Showgirls, 9½ Weeks e.d. doen een hoop meer stoom van het scherm komen.

Verder kijkt het prima weg, maar ergens knaagt toch ook wel een beetje het gevoel: Als de vrouw in kwestie na 20 jaar huwelijk (maar liever gewoon 15 jaar geleden) gewoon eens tegen haar man gezegd had wat ze lekker vind, was het hele avontuur niet nodig geweest.
Deze mag boven in het rijtje slechtste film van de laatste 10 jaar, halverwege uitgezet, ongeloofwaardig en slecht gespeeld.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

josh-hill schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:36:
[...]

Discussie ging over The Brutalist.
Er zijn vast andere manieren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik zit in een ander land :)

En in sommige landen staat ie ook op Prime Video.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Stukfruit schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:40:
[...]

Ik zit in een ander land :)

En in sommige landen staat ie ook op Prime Video.
offtopic:
Hm k, dat is apart. Eerder uit op Prime dan op blu-ray. Die komt in de VS pas op 25 maart uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:42

AvK

Ready Set Go

Zal een soort site of variant van zeepvandaag zijn gok ik maar zo.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011)Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13
Het IMF vraagt Ethan Hunt om achter de identiteit van Cobalt te komen, een individu die kernwapens wil gebruiken om de supermachten tegen elkaar op te zetten.

Ghost Protocol werd de eerste live-action film van Brad Bird, die met The Iron Giant en The Incredibles twee van de beste animatiefilms ooit had afgeleverd. Bird trok die lijn door met deze film; dit is de beste Mission: Impossible in de serie so far.

Wat maakt Ghost Protocol zo goed? Bird laat een frisse wind door de franchise waaien met fantastische stunts, een spannend verhaal en het belangrijkste van allemaal, een echte ensemble cast met acteurs die nu eens niet in de schaduw van Cruise hoeven te staan.

Het maakt de film dynamisch, grappig en met net genoeg pathos om menselijk te blijven. Simon Pegg, Jeremy Renner en Paula Patton leveren allemaal driedimensionale karakters met een eigen verhaal. Daarnaast hebben ze niet alleen met Cruise maar ook met elkaar ontzettend fijne chemistry. Renner en Pegg stuiteren heerlijk tegen elkaar aan; Patton is stoer en sexy en Cruise vindt in deze film de definitieve vorm voor zijn karakter.

Ghost Protocol is een heerlijke film; een van de beste actiefilms aller tijden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ghost Protocol is denk ik ook mijn favoriete Mission: Impossible.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bad Boys: Ride or Die (2024)Bad Boys: Ride or Die (2024)
Tweakers: 5.8 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 115 min | MPAA: R
Plot:

De agenten Mike Lowrey en Marcus Burnett horen via de media dat hun overleden hoofdcommissaris Conrad Howard jarenlang met de drugskartels samenwerkte. Mike en Marcus geloven dat hij erin is geluisd en willen zijn naam zuiveren. De twee worden nu zelf gezocht door de autoriteiten, maar kunnen zoals steeds op elkaar vertrouwen.

Oordeel:

De Bad Boys hebben veel van hun glans verloren. De chemie mist en de grappen zijn hooguit een glimlach waard. Een standaard voorspelbaar over de top verhaaltje met soms onlogisch camerawerk en vlak acteerwerk. Nee, dit is zeker niet wat ik had verwacht. Een 13 in een dozijn popcorn film pur sang. Een 5.5 is de max. Hier mis je weinig tot niets.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Inside Man (2006)Inside Man (2006)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 129 min | MPAA: R
Inside Man begint met een man (Clive Owen) inside a dark room. We leren al snel dat hij een bankoverval gepleegd heeft en alle intentie heeft ermee weg te komen. Het is aan detective Frazier (Denzel Washington) om dat te voorkomen en Inside Man laat ons twee uur raden naar het of, hoe en waarom.

Inside Man is, je zou het niet meteen zeggen als je de synopsis leest, een Spike Lee joint. En Lee maakt er niet eens een verkapt social commentary over kapitalisme van. Dit is, voor het overgrote deel, een honest to god heist movie and a damn good one at that. In dat opzicht misschien niet Lee’s belangrijkste maar wel zijn meest toegankelijke film.

Lee’s aanpak is misschien traditioneel maar dus ook effectief. Owen en Washington zijn op hun best hier in rollen die zeker naar hun strengths spelen; niet verrassend, wel erg watchable. Met een sterke supporting cast met Jodie Foster, Willem Dafoe en Christopher Plummer zijn er serious acting chops continu in beeld. Voeg toe een lekker lopend verhaal en een sterke soundtrack en je hebt hier gewoon een winner.

Dit is film die in de basis niets bijzonders is maar ver boven het maaiveld uitstijgt. Waarom? Omdat alles eraan gewoon exceptioneel goed gedaan is. Heerlijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
josh-hill schreef op maandag 24 februari 2025 @ 23:04:
Happy-Go-Lucky (2008)[Afbeelding: Happy-Go-Lucky (2008)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 118 min | MPAA: R
In Happy-Go-Lucky is Poppy (de naam alleen al!) voor je gevoel wel erg overdreven vrolijk tegen iedereen. Haar vriendinnen zijn dat wel gewend, maar de meeste vreemdelingen (natuurlijk?) niet.

Het begin alleen al. En dan die muziek er onder. Oh jee, dit wordt niks, dacht ik.

Maar allez, de film danst zo'n beetje van situatie naar situatie zonder daar, zeker in het begin, al te lang bij stil te staan. Het zijn wat ruwe, of eigenlijk rake, pennenstreken die de wereld schetsen. Niet alleen die van Poppy, maar die van ons allemaal.

Haar vrolijkheid is niet een facade. Het is wellicht wel een keuze. Maar die (al dan niet) keuze zet alles in een ander daglicht. Je gaat dingen vanuit een ander perspectief zien.

Hoewel haar vrolijkheid aanstekelijk is of je juist mateloos irriteert, legt ze stiekem wel de vinger op de zere plek. Mensen die niet meegaan in haar vrolijkheid komen zelf, of met haar hulp, tot nieuwe inzichten.

Mooie film, die ook toen al (2008) iemand laat zien die helemaal het spoor bijster is geraakt vanuit zijn bubbel.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Een hele tijd geleden gezien, maar ik kon Poppy niet uitstaan. Heel vervelend hyper mens. Eddie Marsan als de gefrustreerde, enigszins geobsedeerde rijleraar ('En-rah-ha!') was wel weer goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

X-Men: The Last Stand (2006)X-Men: The Last Stand (2006)
Tweakers: 6 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13
De mutanten worden niet blij van een of ander anti-mutantenmedicijn waarmee ze iedereen willen gaan inenten. Daarnaast heeft Jean Grey een probleem: ze heeft haar verstand verloren.

Een algeheel goede film met goede personages en goede karakters. De dingen die in deze film gebeuren kunnen echter in werkelijkheid niet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je gaat alle X-Men-films af om de smaak van het huidige MCU weg te spoelen? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Stukfruit schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 00:45:
Je gaat alle X-Men-films af om de smaak van het huidige MCU weg te spoelen? :P
Nee hoor, de voornaamste reden dat ik die films kijk is omdat ik zelf graag een X man zou willen zijn. Ik ken het huidige MCU trouwens niet, geen idee hoe het smaakt tegenwoordig.

[ Voor 3% gewijzigd door Salvatron op 26-02-2025 07:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
Als een uitgemelkte koe :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
Gaat mij toch redelijk goed af het “guess the movie name”-spel :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzojgcrUlkXsLeWVgAUzBgi_fCs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wExLuPpdmx9QHazgaz9TfLnh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:59
PdeBie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:04:
Gaat mij toch redelijk goed af het “guess the movie name”-spel :p

[Afbeelding]
Ik ben er ook al een paar dagen mee bezig. Best leuk :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WK5tkzHCgHFs2nkpsbg3lVh2TBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbPWfHhztEt6I6YWtc8nWx7R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door vinom op 26-02-2025 08:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Ik ben lid van de Golden Globes, en heb de screener op DVD. Er komt af en toe een watermerk of een "For your consideration' voorbij, maar daar kijk ik doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:10:
Inside Man (2006)[Afbeelding: Inside Man (2006)]
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 129 min | MPAA: R

Dit is film die in de basis niets bijzonders is maar ver boven het maaiveld uitstijgt. Waarom? Omdat alles eraan gewoon exceptioneel goed gedaan is. Heerlijk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
^ Dit.......ik zat op het puntje van mij stoel d:)b

Eindelijk...het is een ouwetje..maar ik kende hem niet..... weer een film die op meerdere vlakken gewoon verrast.

[ Voor 26% gewijzigd door Fraggert op 26-02-2025 08:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
Barbara (2012)Barbara (2012)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
Barbara is een film waarin je je unheimlich gaat voelen, zonder dat het er allemaal heel clichématig dik op ligt.

Het verhaal gaat over een arts die de DDR wil verlaten, wat natuurlijk wordt afgewezen en die daardoor bovendien naar het platteland wordt "verbannen".

In Stasi-land kun je niemand vertrouwen, want iedereen kan je kleinste geheimen verklappen. Je moet dan ook continu op je hoede zijn en dat ademt deze film.

Bovendien is het een rustige film zonder een ingewikkeld plot en met mooie beelden. Als kijker speel je ook stiekem mee, want de film gaat denk ik ook eigenlijk meer over je perceptie dan dat het zo'n uitgekauwd zwart-wit verhaal is.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
P-Rock schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:38:
[...]

Een hele tijd geleden gezien, maar ik kon Poppy niet uitstaan. Heel vervelend hyper mens. Eddie Marsan als de gefrustreerde, enigszins geobsedeerde rijleraar ('En-rah-ha!') was wel weer goed.
Inderdaad, "En-ra-ha!" gaat me denk ik tot in de lengte der dagen bijblijven, hahaha.

Schoot net weer door mijn gedachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Better Man (2024)Better Man (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Fantasy, Music | Runtime: 135 min | MPAA: R
Let me entertain you...

Robbie Williams was altijd al een opvallende popster. Van de jonge jaren in zijn tijd bij Take That, tot de solo-tours waarmee hij verder uitbrak. En natuurlijk vooral de video's die bij zijn clips horen. Zo deed Williams in de clip voor Rock DJ een stripact waarin hij doorging met zichzelf uitkleden totdat letterlijk zijn spieren in beeld kwamen; een clip die toentertijd vele, vele, vele malen volledig grijs is gedraaid.

Het zal velen van rond die tijd dan ook een deugd doen dat het complete verleden van Williams terug is... met een twist: deze biopic toont hem in een wereld waarin hij de enige bewoners was van Planet of the Apes en de rest van de bevolking gewoon menselijk is gebleven. Dat geeft vreemde scénes, zoals die waarin hij als aap wat intiemer contact heeft met Nicole Appleton (een andere oudgediende van All Saints), of een aap die zijn hoofdhaar afscheert.

Logisch is het niet, maar als metafoor voor de angstbeelden werkt het goed. Op het podium was en is hij een groot entertainer, van binnen blijkt hij echter te hebben gevochten met innerlijke demonen apen die stuk voor stuk last hadden van impostersyndroom, podiumangst en depressies. Hij lijkt bijna op een mens van vlees en bloed, zoals wij allemaal. Nouja, een aap dus.

Zoals de aap in kwestie zijn de gebeurtenissen gebaseerd op het echte werk. Wel is het enigszins gedramatiseerd.

Aan het einde van de film moet je natuurlijk klaarzitten met tissues. Niet alleen omdat hij met zijn demonen leert omgaan, maar ook omdat de eigen herinneringen aan het bijwonen van zijn grotere concerten een beetje naar boven komen borrelen. Hoewel ik nooit de grootste fan ben geweest zijn de concerten van Williams een herinnering die je nooit zullen verlaten op de best mogelijke manier.

Om de DJ er nog maar een keer bij te halen:

Toen kon dat nog.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Triest nieuws in film-land -O-

"Hollywood-legende Gene Hackman (95), vrouw (63) en hond dood aangetroffen in woning"

https://www.telegraaf.nl/...od-aangetroffen-in-woning

[ Voor 22% gewijzigd door Fraggert op 27-02-2025 11:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:11:
Triest nieuws in film-land -O-

"Hollywood-legende Gene Hackman (95), vrouw (63) en hond dood aangetroffen in woning"

https://www.telegraaf.nl/...od-aangetroffen-in-woning
Een dag na Michelle Trachtenberg -O-

Road Trip, Buffy, enz.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 27-02-2025 13:59 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ja, die zag ik gisteren ook ineens langskomen......verder eigenlijk niet bij stilgestaan (behalve haar jonge leeftijd en dus even gelezen over het hoe en waarom maar ik (her)kende haar eigenlijk verder niet, haar "werk" is mij niet echt bekend (roep je Buffy, dan ken ik alleen die whatsherface hoofdrolspeelster) dus dacht er niet aan dat hier te posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45
Sarah M Gellar ;) Die Trachtenberg was na tig seizoenen opeens het zusje van Buffy (waar nooit eerder naar gerefereerd was), weet niet meer hoe ze dat erin gefietst hebben, misschien iets demonisch of zo :P

Het roept wel vervolgvragen op; waarom zo'n jonge vrouw opeens dood (geruchten dat ze al levertransplantatie heeft gehad, maar daar is verder ook niets over te vinden), en bij die Hackman waarom ook de vrouw/hond gelijk dood (iets als koolstofmonoxide of zo :? )

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 27-02-2025 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
sewer schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:22:
Sarah M Gellar ;) Die Trachtenberg was na tig seizoenen opeens het zusje van Buffy (waar nooit eerder naar gerefereerd was), weet niet meer hoe ze dat erin gefietst hebben, misschien iets demonisch of zo :P

Het roept wel vervolgvragen op; waarom zo'n jonge vrouw opeens dood (geruchten dat ze al levertransplantatie heeft gehad, maar daar is verder ook niets over te vinden), en bij die Hackman waarom ook de vrouw/hond gelijk dood (iets als koolstofmonoxide of zo :? )
Zoiets inderdaad. Ze postte foto's met duidelijk gele ogen, dus dan denk je al snel aan iets met de lever. Maar het is niet eens relevant, het is gewoon triest en Twitter maakt het pijnlijker.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 10:42
absrnd schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:13:
Net even Terminator Salvation 2009, gekeken op Amazon.
Het is weer jammer dat deze ook gecensureerd is, met gevolg een scene compleet verwijdert, met daarna een hele domme overgang in de film.

Ik vraag me af waarvoor ik betaal, als de originele versie niet meer bekeken kan worden :(

Deze scene dus:

[Afbeelding]
Ik reageer niet vaak, maar het gaat toch wel de heel foute kant op. Vooral na deze zin viel ik even achterover: "weer jammer dat deze ook gecensureerd". Moest je een leeftijd filter op zetten zou ik dit soort zetten nog begrijpen, maar via een gewoon abonnement wat censuur door de gebruiker zen strot rammen, neen dank u. Dan pas ik al gegarandeerd voor deze dienst.

Want de vraag is natuurlijk: waar stopt het. Gaat het geluid even te hoog in de horror of moeten angst aanjagende beelden blur worden. Daarmee wat is er mis met naakt. Het is een concept in Terminator dat ze zo door de tijd gaan ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

sewer schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:22:
offtopic:
In seizoen 5 is de big bad Glorificus (Glory), een godin die uit haar dimensie is verbannen. Er is een key die ze nodig heeft om terug te komen. De monniken die de key beschermden hebben die met magie in Dawn veranderd omdat ze terecht dachten dat Buffy haar zusje beter zou beschermen dan een random key.
spoiler:
Het ultieme bewijs is dat Buffy zichzelf in de laatste aflevering opoffert zodat Dawn niet hoeft te sterven. Uiteraard wordt Buffy in seizoen 6 meteen weer tot leven gewekt door Willow.

offtopic:
De komst van Dawn was nog extra opvallend omdat ze in de allerlaatste scene van seizoen 4 al tevoorschijn komt. Buffy loopt naar haar kamer, ziet daar Dawn staan, vraagt "what are you doing here?" en vervolgens roepen ze allebei hardop "MOM!!". End scene, end season, cliffhanger! Waar komt die toch vandaan?!

* Robtimus heeft Buffy vorig jaar een keer opnieuw gekeken

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 15:19
Robtimus schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:08:
offtopic:
De komst van Dawn was nog extra opvallend omdat ze in de allerlaatste scene van seizoen 4 al tevoorschijn komt. Buffy loopt naar haar kamer, ziet daar Dawn staan, vraagt "what are you doing here?" en vervolgens roepen ze allebei hardop "MOM!!". End scene, end season, cliffhanger! Waar komt die toch vandaan?!
offtopic:
Dat was het einde van de eerste aflevering van seizoen 5. Seizoen 4 eindigt met Restless wat wel veel foreshadowing bevat voor het komende seizoenen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
The Brutalist (2024)The Brutalist (2024)
László Tóth (Adrien Brody) is een Joods-Hongaarse architect die door de oorlog gescheiden is geraakt van zijn vrouw Erzsébet (Felicity Jones) en hun nichtje Zsófia (Raffey Cassidy); hij vlucht naar de USA en probeert daar een nieuw leven op te bouwen. Hij krijgt de kans een bijzonder gebouw neer te zetten voor de rijke industrieel Harrison Van Buren (Guy Pearce).

The Brutalist is een Film met een grote F. Een film gemaakt om de tand des tijd net zo makkelijk te doorstaan als de gebouwen gegoten in de betonnen architectuurstijl waaraan de titel refereert. Daarvoor moet je ambitie hebben en regisseur en scenarist Brady Corbett heeft zeker genoeg daarvan. Dit is een film die veel te vertellen heeft: Over immigranten, de American Dream, racisme, zionisme, liefde, kapitalisme, onderdrukking. Heavy stuff, en veel ground to cover, maar gelukkig neemt Corbett daar ook de tijd voor. But what does it add up to?

Naar mijn mening, erg veel en tegelijk niet genoeg. Corbett verdeelt zijn film in twee actes, klassiek gescheiden door een intermissie, en sluit af met een coda dat alles bij elkaar moet brengen. De eerste acte is vrij traditioneel maar ook het beste deel van de film; underdog moet zich omhoog vechten om wat van zijn leven te maken. Een bekend verhaal, maar magistraal in beeld gebracht hier. Corbett overdondert met het ene na het andere prachtige shot, en Brody sleurt het verhaal voort als een trein. Anderhalf uur vliegen in een oogwenk voorbij.

De tweede acte verschuift het spel enigszins; László wordt herenigd met zijn geliefde vrouw. Ze proberen verder te gaan met hun leven terwijl de uitdagingen op zijn werk toenemen. Het is boeiend, zeker, maar ook ergens voorspelbaar; de man die zich verliest in zijn werk en zijn relatie ervoor opoffert. Het helpt niet dat Felicity Jones een goede, maar helaas geen uitstekende actrice is. Ze zakt in een key confrontation scene aan het einde van de tweede acte echt door het ijs.

Vreemdst echter nog is het coda van de film; we leren wat er van László geworden is, ten dele, minder nog van Erzsébet, en niets over de antagonist, Harrison Van Buren. László blijkt andere intenties te hebben gehad met zijn ontwerp voor Van Buren dan de film tot dan toe deed denken, wat ook wat vreemd aanvoelt.

Brody speelt de gevluchte architect met verve. Zonder twijfel de beste acteerprestatie dit jaar. Dit is geen makkelijke rol en Brody is voortreffelijk in het neerzetten van een beschadigd mens dat gescheiden van zijn geliefden betekenis zoekt in een vreemde wereld die hem, zoals een van de karakters het treffend zegt, slechts tolereert. Guy Pearce doet niet veel voor hem onder als zijn benefactor en opdrachtgever, een man zonder eigen creativiteit die gewend is te pakken wat hij wil, tot aan mensen aan toe. Bezit is bezit. Een angstaanjagend man.

The Brutalist is een ambitieuze, knap gemaakte film. En zeker een hoop van de accolades waard die hem al zijn toegekend en ook zeker nog zullen volgen. Maar het is voor mij geen topper, daarvoor mist de film het doel net wat te vaak.

En dan lees ik dit nog eens door voor het te posten en struikel over mijn eigen verhaal want ik mis iets. Zsófia. Zsófia, met wie de film begint, en eindigt, die weinig zegt, maar wel de stem van László is in die vreemde coda, waarin hij zelf nu degene is die niet meer spreekt. En dan begint het te kraken in de grijze brei want ik kan van haar karakter geen chocola maken. Boeiend, The Brutalist. Toch nog maar eens kijken dan.

• josh-hill
Wacht eens even. Geen topper en dan toch een 8.5?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, van 8,5 naar 9 is een soort grens voor me. 9 en hoger bewaar ik voor films die me echt raken en The Brutalist deed dat niet. Close, een paar momenten was ik echt wel geroerd, vooral door de cinematografie. En het is gewoon een enorm indrukwekkend opus. Ik heb me geen seconde verveeld. Maar het voelde tegelijk ook net wat te bekend allemaal en wat te inconsistent in zijn logica om het predikaat topper te krijgen.

Maar ja, Zsófia. Zsófia knaagt. Alsof ik een hele layer van de film gemist heb ofzo. Ik weet het niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Stukfruit schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:54:
Better Man (2024)[Afbeelding: Better Man (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Fantasy, Music | Runtime: 135 min | MPAA: R
Let me entertain you...

Robbie Williams was altijd al een opvallende popster. Van de jonge jaren in zijn tijd bij Take That, tot de solo-tours waarmee hij verder uitbrak. En natuurlijk vooral de video's die bij zijn clips horen. Zo deed Williams in de clip voor Rock DJ een stripact waarin hij doorging met zichzelf uitkleden totdat letterlijk zijn spieren in beeld kwamen; een clip die toentertijd vele, vele, vele malen volledig grijs is gedraaid.

Het zal velen van rond die tijd dan ook een deugd doen dat het complete verleden van Williams terug is... met een twist: deze biopic toont hem in een wereld waarin hij de enige bewoners was van Planet of the Apes en de rest van de bevolking gewoon menselijk is gebleven. Dat geeft vreemde scénes, zoals die waarin hij als aap wat intiemer contact heeft met Nicole Appleton (een andere oudgediende van All Saints), of een aap die zijn hoofdhaar afscheert.

Logisch is het niet, maar als metafoor voor de angstbeelden werkt het goed. Op het podium was en is hij een groot entertainer, van binnen blijkt hij echter te hebben gevochten met innerlijke demonen apen die stuk voor stuk last hadden van impostersyndroom, podiumangst en depressies. Hij lijkt bijna op een mens van vlees en bloed, zoals wij allemaal. Nouja, een aap dus.

Zoals de aap in kwestie zijn de gebeurtenissen gebaseerd op het echte werk. Wel is het enigszins gedramatiseerd.

Aan het einde van de film moet je natuurlijk klaarzitten met tissues. Niet alleen omdat hij met zijn demonen leert omgaan, maar ook omdat de eigen herinneringen aan het bijwonen van zijn grotere concerten een beetje naar boven komen borrelen. Hoewel ik nooit de grootste fan ben geweest zijn de concerten van Williams een herinnering die je nooit zullen verlaten op de best mogelijke manier.

Om de DJ er nog maar een keer bij te halen:
[YouTube: Robbie Williams - Rock DJ]
Toen kon dat nog.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ben wel benieuwd naar deze eigenlijk. Ik volg het privéleven van artiesten absoluut niet maar ik heb hem twee keer live gezien en dat maakte beide keren indruk. De eerste keer was bij Live8; hij stond daar tegen een uur of elf 's avonds op het programma en de crowd was op dat moment enigszins uitgeblust, we stonden er toen al sinds vroeg in de morgen. De acts vlak voor hem hadden weinig gedaan om de energie erin te houden. Williams kwam op en met een weergaloze set van 20 minuten kreeg hij ons weer op de been. Knap.

Tweede keer was een concert in Nijmegen waar hij zo ziek als een hond toch optrad en badend in het zweet de mensen toch waar voor hun geld gaf. Knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:50:
Ja, van 8,5 naar 9 is een soort grens voor me. 9 en hoger bewaar ik voor films die me echt raken en The Brutalist deed dat niet. Close, een paar momenten was ik echt wel geroerd, vooral door de cinematografie. En het is gewoon een enorm indrukwekkend opus. Ik heb me geen seconde verveeld. Maar het voelde tegelijk ook net wat te bekend allemaal en wat te inconsistent in zijn logica om het predikaat topper te krijgen.

Maar ja, Zsófia. Zsófia knaagt. Alsof ik een hele layer van de film gemist heb ofzo. Ik weet het niet.
Dat laatste is juist waarom ik twijfelde tussen een 9 en een 9.5 :)

Ik probeer m'n schaal toch een beetje linear te houden, for whatever that's worth. Want als je alleen zeventjes kijkt dan is de schaal inderdaad ehm... *kuch* linear :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:40:
[...]

Ben wel benieuwd naar deze eigenlijk. Ik volg het privéleven van artiesten absoluut niet maar ik heb hem twee keer live gezien en dat maakte beide keren indruk. De eerste keer was bij Live8; hij stond daar tegen een uur of elf 's avonds op het programma en de crowd was op dat moment enigszins uitgeblust, we stonden er toen al sinds vroeg in de morgen. De acts vlak voor hem hadden weinig gedaan om de energie erin te houden. Williams kwam op en met een weergaloze set van 20 minuten kreeg hij ons weer op de been. Knap.

Tweede keer was een concert in Nijmegen waar hij zo ziek als een hond toch optrad en badend in het zweet de mensen toch waar voor hun geld gaf. Knap.
Hier heb ik 'm op een van de grotere buitenlandse festivals gezien. Daar ging het (hij én het publiek) ook volledig los.

De film is trouwens een soort musical :P Dat is niet de reden voor de wat lagere score. Effecten zijn cool, de uitkomst van het verhaal heeft het niveau "ik ben de uien aan het snijden". Maar naast dat het als ultieme middelvinger functioneerde (maar ook weer niet) vond ik het een beetje te erg in zelfmedelijden hangen omdat hij uiteindelijk vooral zelf de persoon lijkt te zijn die het zo moeilijk maakte.

Er zijn families met stevigere problemen, dus tja. Het is maar net hoeveel je hebt meegemaakt. Als je nooit een deel van je heupen breekt dan kun je niet weten hoe ernstig de bijbehorende pijn kan zijn.

Alsnog respect voor wat ie bereikt heeft natuurlijk. Dat zeker wel :) Hij doet het verder gewoon bizar goed.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:43

Robtimus

me Robtimus no like you

hcQd schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:20:
[...]

offtopic:
Dat was het einde van de eerste aflevering van seizoen 5. Seizoen 4 eindigt met Restless wat wel veel foreshadowing bevat voor het komende seizoenen.
offtopic:
Je hebt gelijk, dat was de aflevering met Dracula

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:23
Strange Darling (2023)Strange Darling (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
Deze film heeft mij positief verrast.

Het plot wil ik niet te veel over verklappen omdat de film denk ik beter is als je er blind ingaat. Maar het gaat over een serie-moordenaar die een one-night stand heeft in een motel. En wat er daarna gebeurd.

Wat deze film uniek maakt is de manier van verhaal vertellen. De film begint met Chapter 3, gaat daarna door naar 5 en komt vervolgens pas bij het begin in Chapter 1. Je krijgt het verhaal dus niet linear van begin tot eind te zien.

Er zaten een aantal onverwachte plot-twists in. Een originele thriller die ik kan aanraden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
William Tell (2024)William Tell (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: R
De film was gisterenavond te zien in de Vue bioscoop. Prima film voor een avondje bios.
Gaat over het (deels) bezette Zwitserland door de Oostenrijkse Habsburgs en het verhaal (de legende...) van William Tell en zijn rol in de start van de opstand tegen de Habsburgs.

Er is gelukkig gekozen voor een 16+ aanpak waarbij hier en daar ook niet geschuwd wordt om wat in beeld te brengen. De film is spannend en heeft voldoende actie. Sommige performances laten wat de wensen over maar al met al vermakelijk genoeg voor een zeven en een halfje :) .

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:23
I Saw the TV Glow (2024)I Saw the TV Glow (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 100 min | MPAA: PG-13
Dit is een arthouse film. Ik zag op rottentomato.com dat deze film goede reviews kreeg dus dacht ik ga hem een kans geven.

Maar... What The Fuck! 8)7

Dit is echt een vage film. Verhaal gaat over een tiener die geïntroduceerd wordt met een late-night TV show door een klasgenoot. Ik heb mezelf heel de film afgevraagd waar deze film naartoe probeert te gaan. Het einde is net zo vaag als de rest van de film.

Het is een hele trage film die maar niet op gang lijkt te komen. Dat de acteurs weinig emotie laten zien en met een zachte mono-tome stem hun zinnen uitspreken helpt ook niet echt.

Nee dit is niet een film voor mij. Ik vond hem heel erg matig.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
The Order (2024)The Order (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R
Waar gebeurd verhaal. Een groep extremisten begint een eigen cult. Ze volgen een fictief boek waarin zes stappen tot een nieuwe (witte) wereld. Zo willen ze toewerken naar een coupe op het Witte Huis. Ondanks het verhaal van de film is het op een mooie manier gefilmd. Mooie natuur, maar de hele film geeft ook een jaren 80 vibe. Sterk acteerwerk van o.a. Jude Law en Nicolas Hoult.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:21
Warrior (2011)Warrior (2011)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Wij dachten: Leuk filmpje over een van onze favoriete sporten (om te kijken, en ik beoefen het zelf ook). Het plot en de hele film zijn zo voorspelbaar als je verwacht.
De gevechten zijn op zich wel mooi in beeld gebracht, er is helaas alleen weinig geloofwaardigs aan.
spoiler:
Dat iemand het gevecht alsnog wint na eerst zwaar te moeten incasseren, is niks nieuws, dat gebeurt zo vaak bij MMA. Maar na de bel nog klappen uitdelen krijg je op zijn minst een waarschuwing voor, en doe je het 2x dan is het disqualify.

Maar wat me het meest irriteerde was de inconsistentie: Tommy blijft doorgaan, weet niet van ophouden. Zijn eerste 2 tegenstanders slaat hij moeiteloos knockout. Maar vervolgens lukt het hem niet om zijn broer tegen het canvas te slaan die een stuk minder fors is?

Hij tikt niet af terwijl zijn arm gebroken wordt door een armklem. Dan zal hij al helemaal niet aftikken bij een rear naked choke, wat hij in de film dus wel doet. Die armklem is veel gevaarlijker voor het lichaam, dat weet elke vechter. Van de choke ga je hooguit een paar minuten out ivm gebrek aan zuurstof. Die gebroken arm heeft een paar maanden nodig om volledig te herstellen.

Wat was er wel leuk aan deze film: Jennifer Morrison, we hebben meerdere keren "Helloooooo Nurse!" geroepen als ze in beeld kwam. (Jennifer speelde Dr Cameron in House MD). Ik snap werkelijk niet hoe deze film een 8 kan scoren op IMDB...
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

William Tell (2024)William Tell (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 133 min | MPAA: R
Prima geacteerde film, al kwamen de dialogen regelmatig geforceerd over. Waarschijnlijk omdat ze in Shakespeariaans Engels gesproken worden, terwijl de taal ter plekke waarschijnlijk meer op Duits zal hebben geleken. Wat me vooral opviel was de sterke acteerprestatie van de dame die het nichtje van de koning speelt. wat zij met haar karakter doet, is erg mooi te noemen. Des te beroerder dat ik nu nog niet weet wie het nou is. Want ik kan me haar naam in de film niet herinneren, en IMDB geeft die ook niet weer. En de beide roodharige actrices in de film lijken ook nog eens genoeg op elkaar om daar niet direct het onderscheid te kunnen maken.
Ook nooit geweten dat de legende van Wilhelm Tell puur dat is: Een legende, opgetekende volks vertelling. Er is geen bewijs dat hij echt geleefd heeft. Prima film voor 2 uur vermaak dus ik ga mee met de 7,5 die ervoor stond.

Last Breath (2025)Last Breath (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: PG-13
Deze ook maar even meegepikt, was toch nog in de bios. Woody Harrelson draait op auto-pilot, maar meer dan dat heeft hij voor deze rol ook niet nodig. Veel valt hier niet over te zeggen zonder te spoilen. Deze biopic is gebaseerd op de documentaire die blijkbaar over hetzelfde gebeuren gemaakt is. Why the hell doe je dat dubbel op?
Het was geen slechte film, maar je mist er ook niks aan als je hem overslaat. William Tell zal me beter bijblijven dan dit.

[ Voor 44% gewijzigd door AcidBurn op 03-03-2025 00:13 ]

Pagina: 1 ... 263 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.