Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Persona (1966) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 83 min | MPAA: Not Rated Persona is wellicht Ingmar Bergman's bekendste werk. Gratis te streamen op justwatch.com en dat moet dan pas sinds kort zijn, want ik check regelmatig Letterboxd hierop. Metropolis staat er bijvoorbeeld ook op. Het moet gezegd worden, Persona is een prachtig geschoten film. Nee echt. Zwart-wit beelden die van het doek af spatten. Zelden zo mooi gezien. Toch is ook deze film voor mij te abstract. Het is net alsof je naar een of ander theater stuk aan het kijken bent. Geen idee of dat typisch Bergman is, maar dat is toch niet echt mijn ding. Het verhaal is een beetje vergelijkbaar met Villeneuve's Enemy, een film die bij mij moest rijpen en die dus elke keer beter werd. Wellicht moet ik Persona dus ook gewoon nog een paar keer kijken. Maar voor nu een 7-. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Levels (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: R Deze kwam ik plotseling ergens tegen. Een review op IMDb was razend enthousiast en was van een account dat pas 2 weken geleden geregistreerd was en duidelijk speciaal voor deze film is aangemaakt. Laten we beginnen in de denkbeeldige stem van Don LaFontaine: "in a world..." ...waar films gelaagd worden gemaakt. Levels, zou je kunnen zeggen, is een nieuwe benadering voor het herkauwen van oude informatie met hier en daar een glitch in de matrix. Je bent een beginnend schrijver en regisseur die audio en visuele effecten ook zelf doet. Hartstikke knap. Het kost toewijding om op dat level te komen. Maar dan begin je met het bedenken van een film. Je neemt wat geliefde B-acteurs uit het genre die alleen bekend zijn bij de echte diehards die series zoals The Expanse mooi vinden en je pakt Unity met wat assets uit de store. Vervolgens richt je je browser op AliExpress en bestel je de film van je dromen. Welke moet het emuleren? Nouja, doe maar iets met Plato hé. Als we dan toch bezig zijn. En stop er ook gelaagdheid in, alsjeblieft. Oh en laat het de huidige angst voor een AGI benadrukken terwijl de baddy zo stereotype mogelijk is. Weet je, koop gewoon The Matrix van Ali en be done with it. Dat is wat deze budgetfilm je laat zien, samen met veel onlogische keuzes en zonder Agent Smith of Neo. Tevens wordt er met scripts en "OpenGL" rondgestrooid op levels waar dit niet logisch is en is men vaak wild aan het typen op een virtueel keyboard dat in de echte wereld niet bestaat, wat zo nu en dan voor meer hilariteit zorgt dan waarschijnlijk de bedoeling is. Het uitgangspunt is iets anders dan in The Matrix, maar tegenwoordig heb je wel een plato voor je hoofd als je nog aankomt met iets op een level zoals dit hier. Wel jammer. Ik had hier meer van gehoopt. Dat het een indie is geeft de maker geen recht om zoveel geitenpaadjes te zoeken om met beperkingen in het budget en kennis om te gaan. Hier had meer in kunnen zitten. | |
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 20-11-2024 00:05 ]
Dat zit wel Schnorr.
Rebel Ridge (2024) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 131 min | MPAA: TV-MA In het begin van de film dacht ik even met een moderne variant op "First Blood" te maken te hebben, maar gaandeweg kreeg de film voldoende eigen verhaal waarbij het verhaal ook best geloofwaardig over kwam. Corrupte plaatselijke politie commissaris (mooie rol van een oudere Don Johnson) misbruikt een maas in de wet om kleine overtredingen zodanig te bestraffen dat het lokale politiecorps er een aardig extraatje aan overhoudt. Tot ze dit geintje uithalen bij de hoofdpersoon die als ex-militair het een en ander weet van non-lethal combat en andere nuttige zaken die je in het leger kunt leren. En wanneer een lokale vrouw die uit rechtvaardigheidsgevoel hem helpt vervolgens ook in de problemen met de corrupte dienders komt haalt de hoofdpersoon alles uit de kast om hen niet te laten winnen. Geen knalfestijn met rondvliegende kogels maar realistische graples en take-downs, en een heel geloofwaardig overkomende hoofdpersoon. Ik heb me in ieder geval prima vermaakt met deze Netflix film. | |
Gladiator II (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 148 min | MPAA: R Ondanks een best lange tijdsduur van 2,5 uur, loopt deze film over het algemeen inderdaad heel vlotjes door. Op de pacing is weinig aan te merken. Het acteerwerk is ook dik in orde, maar dat is niet zo vreemd met acteurs als Pedro Pascal en Denzel Washington in de gelederen. Het verhaal is natuurlijk wel behoorlijk copy/paste van deel 1, maar het is netjes gedaan. Voor mensen die te jong zijn om Gladiator destijds in volle glorie te aanschouwen, is dit vervolg een goede optie. Al moet ik zeggen dat Russel Crowe toch meer authoriteit uitstraalt bij het commanderen dan Paul Mescal. | |
The Conversation (1974) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG The Conversation is een film van Francis Ford Coppola. Een afluister expert heeft een lucratieve gig en wat hij denkt te ontdekken, maakt hem zenuwachtig. Wel een goede film, maar ben niet speciaal een Coppola fan. Ligt me wel beter dan The Godfather trilogie, maar heeft zeker niet de grandeur van Apocalypse Now. Groot deel van het plot is behoorlijk voorspelbaar. De reveal vond ik rommelig. Het einde was wel ok. Maar voor mij toch geen topper. | |
What Lies Beneath (2000) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Gisteren heb ik deze film opgezet omdat ik hem zag voorbij komen in een lijst op Letterboxd. Ik had niet duidelijk waar hij nu precies over ging net zo min als ik gelezen had dat dat horror ging zijn. Wat blijkt, de horror elementen zijn behoorlijk 'ok'. Ondertussen zijn we al veel meer gewoon en is dit eigenlijk niet meer schrikwekkend. Het is meer mystery en thriller als horror. De film is van 2000, dus je ziet al wel dat hij wat ouder is (doet pijn om dat te zeggen). Als we het dan over de film hebben, als ik ergens Harrison Ford zijn naam zie opduiken, is het meestal genoeg reden om die film te kijken. Ik denk niet dat hij echt slechte films heeft gemaakt, na de Star Wars periode. Dit is opnieuw zo een film. Ook speelt Michelle Pfeiffer hier in, wat ook natuurlijk altijd aangenaam is om naar te kijken. In het begin is alles "koek en ei", maar er begint op den duur meer en meer mis te gaan. Eerst gaat de verdenking uit naar de buren, daarna slaat de verdenking om naar geesten en verder ... moet je uiteraard de film zelf bekijken. Maar neem het van mij aan, dit is geen "13-in-een-dozijn" film. Deze film gaat verder waar andere films het zouden laten eindigen, hier komen nog meerdere twists in het verhaal na wat je zou denken dat het einde al is. Ik kan de film aanraden aan iedereen die bereid is om te gaan zitten en iets meer als 2u naar een prachtige film te kijken, die goed in elkaar zit, die mooi opgebouwd wordt, die nergens de karakters te kort doet, die een paar twists en turns heeft die ik zelf niet zag aankomen. | |
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
C'est ça l'amour (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 98 min | MPAA: N/A C'est ça l'Amour is een ingetogen film waarin Mario zijn tienerdochters probeert te begrijpen, terwijl zijn vrouw de benen heeft genomen. Die dochters hebben een compleet verschillende kijk op de situatie en waar de oudste nog goed kan opschieten met haar vader, gaat het bij de jongste altijd mis. De film heeft wat "verplichte ingrediënten" van een film met volwassen wordende tieners, maar heeft ook best veel unieke interessante details die het de moeite waard maken, al vraag je je bij sommige dingen wel af wat het toevoegt. spoiler: Zoals wanneer er wordt ingebroken De muzikale omlijsting is behoorlijk uitgesproken en werkt eigenlijk best goed. De film is niet perfect, maar ik vind deze een stuk beter dan het gemiddelde op IMDb. Ook het einde is best mooi. Vanavond (vanaf 22:45) te zien op Canvas. Dat bracht me op het idee om deze te kijken. Staat ook op CineMember. | |
The Mosquito Coast en Presumed Innocent zijn ook goede films om in dat licht te bekijken.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Presumed Innocent heb ik gezien en heb ik vrij hoog ge-rate (8/10)Dr. Strangelove schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:06:
What Lies Beneath is sowieso al aardig om te kijken vanwege Ford's rol, eens wat anders dan normaal.
The Mosquito Coast en Presumed Innocent zijn ook goede films om in dat licht te bekijken.
The mosquito Coast heb ik nog nooit van gehoord en heb ik dus bij op de lijst gezet, merci!
The Mosquito Coast (1986) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: PG Als @Dr. Strangelove gelijk heeft, heeft hij gelijk. Ik heb deze film gisterenavond opgezet nadat hij zijn commentaar had achter gelaten hier op het forum en dat is me inderdaad goed bevallen. We zien aan het begin van de film een normaal amerikaans gezin in het begin van de jaren '80. Vader is een uitvinder en heeft het niet zo op de gelatenheid van de anderen rond hem rond producten die van Japan komen of van eender waar anders als Amerika zelf. Er dreigt volgens hem ook een nucleaire oorlog en dat wilt hij zijn familie besparen en beslist zomaar op een dag om Amerika te verlaten en naar Belize (Zuid-Amerika) te reizen, uiteraard met de boot! Op die boot komen ze nog een andere familie tegen, waarvan de vader een prediker is en dat clashed onmiddellijk met onze hoofdrolspeler (Harrison Ford). Uiteindelijk 'kopen' ze daar een stukje land met een bestaand dorp op en kan het verhaal écht beginnen. We zien Harrison Ford telkens opnieuw proberen een paradijs uit te bouwen en dat lijkt ook te lukken in eerste instantie, maar uiteraard gaat er daarna vanalles beginnen mislopen. Je zie Allie Fox (Harrison Ford) het kwader en kwader krijgen. Hij gelooft op den duur écht dat Amerika in 1 flits weg is en dat zij aan het ergste ontsnapt zijn. Hij probeert zijn 4 kinderen en zijn vrouw veilig te houden maar dwaalt zo hard weg in waanideeën dat het moeilijker en moeilijker wordt om hem te volgen. De kinderen protesteren, maar vreemd genoeg protesteert de vrouw (Helen Mirren) (bijna) nooit. We zien hier trouwens als 1 van de kinderen River Phoenix, een broer van Joaquin Phoenix, die later op 23 jarige leeftijd zal overlijden. Je voelt mee met de kinderen en met de vrouw, je sympathie voor Harrison Ford hangt continue in een balans tussen 'onbegrijpend denken wat hij nu weer aan het doen is' en 'hij heeft toch het beste voor met zijn familie'. Goede film, uiteraard een aanrader! | |
Yes, God, Yes (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 78 min | MPAA: R Ik zag deze op Prime staan en dacht er nog even een half uurtje verloren tijd mee te vullen. Uiteindelijk toch helemaal af gekeken omdat het me bleef boeien. Het gaat over een meisje dat op een streng religieuze school zit en onverwacht met erotisch materiaal wordt geconfronteerd en daar positief op reageert. Tegelijkertijd is haar omgeving (uiteraard) streng tegen enige seksuele ontwikkeling en moet ze haar ontdekking balanceren met de omgeving waar ze zich in bevindt. Het wordt allemaal nog erger als ze op godsdienstretraite gaat met een aantal schoolgenoten. Ik kende de hoofdrolspeelster (Natalia Dyer) verder niet, maar ze speelt deze rol uitstekend. Een onschuldig meisje dat zichzelf begint te ontdekken en daar met niemand over kan praten. De film is vrij kort en er zit een prima tempo in. Wat mij betreft een aanrader voor een zorgeloze filmervaring. Overigens bestaat het type kamp waar ze naartoe gaat volgens commentaren op IMDB echt, en ik kan me zo voorstellen dat dat ook geldt voor de school waar ze op zit. Echt een perfect recept om kinderen groot te brengen die later gegarandeerd psychische problemen zullen hebben. | |
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik interpreteer deze anders; hij zegt dit op een moment dat hij aanvoelt dat zijn familie het vertrouwen verliest in zijn utopische waanidee en grijpt als last resort naar dit desperate argument om ze weer mee te sleuren. Voor mij het moment dat hij definitief het pad kwijt raakt.Hij gelooft op den duur écht dat Amerika in 1 flits weg is en dat zij aan het ergste ontsnapt zijn.
Mirren's rol is ook prachtig. Zij worstelt steeds meer met de liefde en support voor haar man en de verantwoordelijkheid die ze voelt naar haar kinderen.
Overigens is dit een van de weinige films die ik zelf enorm goed vindt maar ook zeer wisselend beoordeeld wordt door critici. Weinigen betwisten dat het een goed gemaakte film is met uitstekend acteerwerk maar de kritiek zit erin dat het een film is met een karakter dat lastig mee te identificeren is omdat hij niet wil compromitteren. Dat vind ik juist het sterke en tragische aan de film. Maar het is daardoor ook niet een makkelijke film om te kijken.
Inside Out 2 (2024) | ![]() |
Tweakers: 6.8 | IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96 min | MPAA: PG De eerste dat niet mocht missen was Inside Out 2. En voor mij blijft dit Pixar op zijn top. Deze film moest het natuurlijk afleggen tegen deel 1 dat zo goed als mijn all time favorite is van Pixar. Maw dit vervolg moest goed zijn. Zoals ik zei doen ze dit weer heel erg goed. Waar het pallet van emoties in de eerste film zich beetje bij beetje vermengde, komt er nu nog een hele boel bij. En het voelt allemaal zo 'normaal' aan. Al ben ik nu heel wat ouder dan de figuren in de film, alles is zo herkenbaar. We hebben allemaal deze periodes in het leven mee gemaakt & worstelen er later zelfs nog mee, maar op een andere manier. Volgens mij kunnen ze deze film reeks nog geweldig verder uitbreiden naar andere stadia in ons leven, waar bepaalde emoties klappen krijgen, we een oplossing moeten vinden voor de problemen in ons leven, enz. | |
Venom: The Last Dance (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 109 min | MPAA: PG-13 De 2de film dat ik ging zien was Venom. Natuurlijk moest ik voor ik naar de BIOS ging even Venom 1 en Venom 2 herbekijken om in de beste sfeer te zitten. En deze film stelde wederom niet telleur voor mij. Venom is een speciaal karakter, het is geen held, maar op een andere manier toch weer wel. Door de films heel zie je de evolutie van Venom, naar meer respect naar het menselijke ras toe & zeker door deze alle 3 na elkaar te zien, komt dit goed over. Dit 3de deel heeft natuurlijk wel enkele extra's. Er zit meer dan genoeg humor in en de paard scene was geniaal voor mij :-) Maar ook het hele verhaal zit goed in elkaar, we zien meer van waar Venom vandaan komt, wat de achtergrond is en wat de reden is van bestaan. Voor mij was dit een mooie afsluiter van de trilogie en ik raad zeker aan om deze films eens in het pakket van 3 te bekijken :-p | |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 148 min | MPAA: R De laatste film dat ik de moeite vond om zeker te vermelden in deze revieuws is Gladiator II. Net zoals bij Venom heb ik de tijd genomen om de dag voordien de eerste film te herbekijken en me laten onderdompelen in het rijk der Gladiatoren. Door dit te doen kan je perfect meegenomen worden in de 2de film, waar de openingscene eigenlijk een korte recap is van de eerste film. We gaan hier een goede 15 jaar verder in de tijdlijn en kijken hoe de droom uit film 1 toch niet is zoals we ons zouden voorstellen. De 2 keizers die aan de macht zijn, zijn hilarisch, maar voor mij iets te oppervlakkig. Waar Joaquin Phoenix een meesterlijke keizer neerzette, lukt dit voor mij iets minder voor het gekozen duo. Aan 1 kant ook logisch door de verhaallijn van Denzel Washington. Hier hebben ze eigenlijk de screen tijd van de rollen uit film 1 van deze karakters wat omgedraaid. En uiteindelijk past dit ook wel in de film. De film zelf houd eigenlijk een zelfde tempo als de eerste film & geeft met een andere saus een verhaallijn met bepaalde mijlpalen voor de held. En voor mij mag dit helemaal. Het lukte heel goed in de eerste film, dus waarom niet het recept behouden voor de 2de. We weten dat dit werkt, want Marvel heeft dit jaren aan een stuk verkocht met success, tot wanneer mensen het wel gezien hadden. Dus bij een sequel mag dit zeker. En daarnaast is de vernieuwende saus ook lekker en voldoende verschillend van de eerste om vlot binnen te gaan. Met de vrienden dat ik deze film ging kijken waren de meningen heel gelijklopend. Deze film is alweer goed. En er waren maar enkele kleine irritaties: De over the top visjes, het mummie effect van de muren en een vertaling dat helemaal niet paste (Hose them down - die waren helemaal nog niet uitgevonden). Maar zoals ik zei konden deze de film zeker niet verpesten en was het geheel in orde. | |
Ach, hij is nog steeds erg populair onder de LLWS deelnemers..Dr. Strangelove schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:50:
[...]
Leuk om dit soort films langs te zien komen. Kende hem niet. Met reden zo te lezen
Mijn kinderen zijn in die leeftijd en kijken er ook nog steeds met veel plezier naar...Natuurlijk zegt dat helemaal niets verder..
Ik ga Inside Out 2 binnenkort bekijken met mijn jonkies en hoewel ik denk dat de oudste (9) al wel wat herkent denk ik dat de diepere laag voor de jongste nog weinig betekent. Maar natuurlijk hou je nog steeds een leuke film met kleurrijke karaktertjes over.
De sprong kan hier eigenlijk heel goed gebeuren. Daar gaan de ouderen zich in de situaties herkennen en daarnaast gaat het herkenbaar zijn voor de kinderen waarom ouders soms zo doenDr. Strangelove schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:06:
@Shadow_J betreffende Inside Out: Ik zou ook graag een film zien die een decennia of meer springt. Vraag me dan alleen af hoe je het nog luchtig genoeg en herkenbaar houdt voor de primaire doelgroep van Pixar, relatief jonge kinderen.
Ik ga Inside Out 2 binnenkort bekijken met mijn jonkies en hoewel ik denk dat de oudste (9) al wel wat herkent denk ik dat de diepere laag voor de jongste nog weinig betekent. Maar natuurlijk hou je nog steeds een leuke film met kleurrijke karaktertjes over.
Voor de jongsten gaat natuurlijk de diepere betekenis soms verloren, maar neemt idd het kleurrijke aan deze films niet weg , wat ook een pluim verdient.
Dat zou wel heel gaaf zijn als dat lukt. Gezien deel één en twee hebben ze de capaciteiten. Hopen dat ze hier meelezenShadow_J schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:42:
[...]
<>Daar gaan de ouderen zich in de situaties herkennen en daarnaast gaat het herkenbaar zijn voor de kinderen waarom ouders soms zo doen![]()
<>
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
The Apprentice (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 122 min | MPAA: R De leerling verslaat de meester in deze film over Donald Trump. Tja, wat moet je hier nog van zeggen wat nog niet bekend is? Het is een andere invalshoek dan je zou verwachten doordat het focust op de relatie tussen Cohn en Trump, maar op dat na is het weinig nieuws en blijft het een film die voornamelijk gebaseerd zou zijn op eigen invulling omdat je als schrijver niet kan weten wat er tussen twee mensen op de WC, in een penthouse, enz. gebeurde. Het is ook een beetje vreemd dat Don eerst nog een heel onzekere jongen is die door iedereen gepest zou kunnen worden en hij daarna ineens geheel omslaat. Dat zou impliceren dat hij ooit onzekerheden heeft gekend en dat is eigenlijk een beetje ongeloofwaardig gezien zijn verleden en middelen die er waren. Jeremy Strong doet zijn Succession-trucje nog een keer en Maria Bakalova als Ivana... doet erg veel denken aan Victioria Koblenko? De rest voelt een beetje overgeacteerd aan. Normaalgesproken zie je dat vooral in Nederlands filmwerk. Guess what, Amerikanen kunnen dat ook. Wellicht met opzet, omdat de film zeker geen eerbetoon is aan de beste man. | |
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb hem nu volgens mij voor de derde keer gekeken. En dat in voor mij doen relatief korte tijd. Ook al is de film alweer 8 jaar oud. Ik kijk veel films niet vaker dan één keer maar deze film ik zou hem zo nog meerdere malen kunnen kijken.
Laat ik kritisch beginnen en dan meteen het grootste punt van kritiek. Wat jammer dat er geen vervolg is gemaakt voor deze film. Het is toch prachtig hoe in deze film wordt duidelijk gemaakt hoe de Orcs in de wereld van Azertoh komen, welke personages belangrijk zijn , welke fracties je hebt. En zijn er niet nog duizenden mensen die WoW spelen en sowieso naar het vervolg kijken?
En wat voor mij de kracht is van de film. Zoveel duidelijke en subtiele verwijzingen naar de games. Nu viel het mij ook weer op hoe de camera af en toe rond gaat alsof je begint met een missie in Warcraft 3 snap ik dat het voor non gamers natuurlijk best ver weg kan staan. Want qua verhaal, emotionele banden die worden opgebouwd etc is het vrij oppervlakkig.
Het zal wel, ik heb weer genoten van de actie, de muziek en de prachtige visuele effecten. Ik vind btw voor een fantasy film dat de acteur uit onder andere Vikings het ook erg goed doet. Je ziet dat hij zijn rol vol overgave uitvoert.
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 148 min | MPAA: R Al enkele reviews gelezen hier, maar ik zet deze film toch wat lager weg. Het probleem met deze film is dat het eigenlijk alles doet wat deel 1 deed, maar dan op een minder niveau en meer gehaaste manier. Er is minder ruimte voor emotie. De film speelt zich nu 16 jaar af na deel 1 en focust zich op Lucius, die jonge jongen uit deel 1. Hij neemt de rol over van Maximus en overkomt precies hetzelfde als Maximus in deel 1. Dit maakt de film dan ook direct voorspelbaar en wat saai. Je weet gewoon wat voor scènes er gaan komen als je deel 1 kent. En Russell Crowe kwam veel overtuigender over als leider. Er zullen geen Oscarnominaties komen voor de acteurs, muziek of regie, maar het was voldoende. Het einde zat goed in elkaar en rond alles af waar Marcus Aurelius en Maximus voor stonden. Al met al vind ik het een overbodig deel. Helemaal als je je bedenkt dat het bijna een copy/paste is geworden qua verhaal. | |
Godzilla x Kong: The New Empire (2024) | ![]() |
Tweakers: 4.7 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Vanavond fijn een kwaliteitsfilm gekeken en alles zat erin: titanenmonsters, nieuwe werelden, een chosen one, de gekke dokter, comic relief vlogger etc. Het verhaal van de titanen en hun battle is flinterdun. Het is één aaneenschakeling van toevallige treffers en oplossingen die zo voor het oprapen liggen. Eén iemand was GUY en die ging eraan, maar voor de rest viel het erg mee. Behalve dan de hordes mensen die door Godzilla doodgetrapt werden. Ik snap niet waar de 6.1 op IMDB vandaan komt, maar goed, de CGI was best te pruimen. Godzilla die het Colosseum als mand kiest om te slapen was ook grappig. Als je een film zoekt waarbij je vooral niet na hoeft te denken, is deze prima. ![]() | |
Mollie vond het trouwens een enge film.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sLduqjvPntLf8dimzKffYzxJ.jpg?f=user_large)
Snack Shack (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: 112 min | MPAA: R Een hele aardige coming of age film, die zich in zijn geheel in Nebraska afspeelt, in de zomer van 1991. Deliquenten humor komt ruimschoots aan bod, maar de film kent ook wat serieuze momenten. De vriendschap tussen de beide jongens komt - op wat geweld zaken na - geloofwaardig over als 2 jongens die elkaar al van jong af aan kennen. Enter "the new beautiful girl" and the predictable shit hits the fan. Het romcom gedeelte is dan ook niet wat je aandacht erbij houdt, het samenspel van de acteurs wel. Vooral de acteur die Shane speelt stak er wat mij betreft positief bovenuit. We hebben Snack Shack tegen middernacht aangezet met de gedachte: We zien wel hoelang we het vol houden, anders kijken we hem later wel af. Maar hij bleek leuk genoeg om in 1x af te kijken. | |
Beverly Hills Cop: Axel F (2024) | ![]() |
Tweakers: 6.8 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 118 min | MPAA: R Om maar met de deur in huis te vallen: leuk! Eddie Murphy is terug als Axel Foley, een rol die goed bij hem past. Prima actie comedy die wordt ondersteund door een 80's achtige soundtrack inclusief synth lines. Natuurlijk ontbreekt het iconische Axel F niet, de titelsong van Beverly Hills Cop uit 1984. Het plot past ook prima bij de 80's periode. Leuk! Ik zeg; kom maar op met nog een nieuw deel. Een 7.5 lijkt mij prima. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
The Witches of Eastwick (1987) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 118 min | MPAA: R Drie single dames in een sleur leven op wanneer een rijke, flamboyante man plotseling in hun leven komt en al hun wensen in vervulling laat gaan. Ze beginnen echter te twijfelen wanneer diverse mensen om hen heen het loodje beginnen te leggen en alle sporen naar hem leiden. The Witches of Eastwick is een leuke fantasy horrorkomedie met goede acteerprestaties van Susan Sarandon, Michelle Pfeiffer en Cher, en waarin vooral Jack Nicholson als de mysterieuze, ongemanierde Daryl zich schaamteloos mag uitleven, wat een genot is om naar te kijken. Leuke bijrollen van Veronica Cartwright en Richard Jenkins als stijf, seksloos koppel. Ook de special effects zijn prima en John Williams verzorgde de speelse soundtrack. Prima filmpje, niks mis mee! | |
No Sudden Move (2021) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 6.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 115 min | MPAA: R No Sudden Move speelt zich af in 1954 waar een stel kruimeldieven naar een op het eerste gezicht simpele klus worden gestuurd. Dit loopt echter faliekant mis, waarbij ze erachter komen dat ze er zijn ingeluisd. Ze beramen een plan om hun opdrachtgevers een loer te draaien en ze een som geld afhandig te maken, maar ook dit verloopt niet echt volgens plan. De film zit tjokvol bekende acteurs zoals Ray Liotta, Brendan Fraser, Matt Damon, John Hamm, Kieran Culkin, Bill Duke en David Harbour, die (even) hun acteertalent mogen showen, maar het verhaal draait vooral om de ongemakkelijke samenwerking tussen Don Cheadle en Benicio del Toro. Soderbergh weet de spanning er goed in te houden en de film voelt nergens te lang of te traag. Soderbergh regular David Holmes, welke ook een grote naam is binnen de electronic scene, verzorgde de passende score, welke doet denken aan zijn muziek voor de Ocean films. No Sudden Move is een puike film in Soderbergh's inmiddels vrij imposante oeuvre. | |
Klaus (2019) | ![]() |
Tweakers: 6.1 | IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96 min | MPAA: PG Geweldig verhaal (en vele geweldige subplotten), animatie, muziek, voice overs en vol met humor en emotie. Een dikke 10, voor jong én oud. | |
Grappig om te zien hoe smaken verschillen. Hier kwam ik maar moeilijk doorheen. Het raakte mij op de een of andere manier echt niet.jellybrah schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:58:
Genereer je eigen UBB code review
Klaus (2019) [Afbeelding: Klaus (2019)] Tweakers: 6.1 | IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 96 min | MPAA: PG Geweldig verhaal (en vele geweldige subplotten), animatie, muziek, voice overs en vol met humor en emotie. Een dikke 10, voor jong én oud.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Charter (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Drama | Runtime: 94 min | MPAA: N/A Die ongemakkelijke situatie die een vechtscheiding is. Charter is een Zweedse film waarin Alice midden in de nacht een paniektelefoontje krijgt van haar zoontje, met de melding dat deze "hier weg wil". Het zoontje verblijft met zijn grote zus bij zijn vader, welke in de clinch ligt met Alice over het voogdijschap. Hoewel je wel kan raden hoe het afloopt, geeft de film goed weer hoe de moeder, verblind door de situatie, een oplossing probeert te vinden. spoiler: En hoe ze geconfronteerd wordt met hoe ze (hoe hard het ook klinkt) eigenlijk gefaald heeft als moeder en dit een nutteloze missie is. Hoewel ze voordoet dat alles voor de bestwil van de kinderen is, is dat eigenlijk helemaal niet zo, en daarmee is het dus al meteen kansloos. De kinderen zitten bovendien in een spagaat en willen geen van beide ouders afvallen, wat natuurlijk normaal is in deze situatie. Je kunt je kanttekeningen zetten bij het verloop van het verhaal, maar ik vond het eigenlijk heel begrijpelijk. Het spel van de acteurs is ook naturel, wat extra bijdraagt aan het realisme. Deze film krijgt niet veel liefde op IMDb, maar ik ben het eens met de critics op RT dat dit stiekem eigenlijk een topfilm is. | |
@jodeltje Wellicht ook wel iets voor jou.
A Biltmore Christmas (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Fantasy, Romance | Runtime: 84 min | MPAA: TV-G Ook hier een Kerstfilm gekeken met de vrouw. Deze film gaat over een schrijfster die een einde van een script moet aanpassen. Om dat goed te kunnen doen wordt ze naar de locatie gestuurd waarover ze schrijft. Hier gooit ze per ongeluk een zandloper omver en dat zorgt ervoor dat ze tijdelijk terug de tijd in gaat. Naar 1947 om precies te zijn. Het is een tv film en heeft dus een laag budget. Dit stoort echter zelden, aangezien de hoofdrolspeelster en ook de bijrolspelers leuke rollen neerzetten. Het verhaal is wat simpel en zoetsappig. Dit hoort uiteraard bij een kerstfilm. Het tijdreizen stelt ook niet veel voor, maar is wel leuk gedaan. Verwacht dus geen Back to the Future praktijken, maar eerder een romantische Kerstfilm waarin er op een makkelijke manier terug naar de tijd gegaan kan worden door alleen de zandloper om te zetten. | |
Recentelijk opnieuw bekeken en vanochtend vlagde hoofdrolspeler Sylvester Stallone (o.a. Rocky, Rambo) ook Max Verstappen nog eens af voor zijn 4e wereldtitel op rij.
Film uit 1995 alweer. Actie, spanning, Macintosch laptops, Sly, Antonio Banderas en Julianne Moore. Ik heb er toch weer van genoten en geef een 8 als score.
[ Voor 5% gewijzigd door vdr01 op 24-11-2024 15:21 ]
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 148 min | MPAA: R Deze film speelt zich 15 jaar later af dan het eerste deel. In deze film is het jongetje Lucius uit deel 1 volwassen geworden en ondergaat hij hetzelfde lot als Maximus. Hij wordt slaaf, en moet vervolgens vechten in het colosseum. Ook de droom dat Rome weer een republiek kan worden komt in deze film weer terug. Qua verhaal hebben ze heel erg gekeken naar het eerste deel en besloten om alles wat werkte gewoon opnieuw te doen. Dit maakt de film nogal voorspelbaar. Ik had toch gehoopt op een iets beter script want dit was gewoon deel 1 op een iets andere manier herhalen. Film kijkt goed weg, visueel ziet het er heel erg goed uit, acteerwerk heb ik ook niets op aan te merken. Maar deel 1 is wel gewoon beter. Ik vond Maximus een veel betere held dan Lucius in dit deel. Alsnog wel genoten dus de film krijgt wel een voldoende van mij. | |
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
De Hollywood droogte houd gewoon aan lees ik al..WernerL schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:03:
Gladiator II (2024) [Afbeelding: Gladiator II (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 148 min | MPAA: R Deze film speelt zich 15 jaar later af dan het eerste deel. In deze film is het jongetje Lucius uit deel 1 volwassen geworden en ondergaat hij hetzelfde lot als Maximus. Hij wordt slaaf, en moet vervolgens vechten in het colosseum. Ook de droom dat Rome weer een republiek kan worden komt in deze film weer terug.
Qua verhaal hebben ze heel erg gekeken naar het eerste deel en besloten om alles wat werkte gewoon opnieuw te doen. Dit maakt de film nogal voorspelbaar.
Ik had toch gehoopt op een iets beter script want dit was gewoon deel 1 op een iets andere manier herhalen. Film kijkt goed weg, visueel ziet het er heel erg goed uit, acteerwerk heb ik ook niets op aan te merken. Maar deel 1 is wel gewoon beter. Ik vond Maximus een veel betere held dan Lucius in dit deel. Alsnog wel genoten dus de film krijgt wel een voldoende van mij.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 148 min | MPAA: R Ook vandaag deze film in de bioscoop gezien. Mooie spektakel film die netjes aansluit op de eerste Gladiator film en via diverse referenties in de film de connecties weergeeft. De openingsscene met de Romeinse invasievloot was spectaculair, maar had voor mij niet de impact van de openingsscene van de eerste Gladiator film. Het Maximus personage in de eerste Gladiator kwam voor mij ook geloofwaardiger over als leiderfiguur dan het Hanno/Lucius personage in deze film. De twee broers die het keizerschap delen (Caracalla en Geta) vond ik meer karikaturen dan geloofwaardige keizers die nog enigszins serieus genomen worden door hun omgeving. Blijbaar hebben ze wel degelijk bestaan rond het jaar 210 AD maar is hun weergave in de film bepaald niet historisch accuraat. Denzel Washington als Macrinus de gladiatoren eigenaar en machtswellustige intrigant vond ik nog wel de mooiste rol. Al met al een vermakelijke film die netjes de lijntjes naar z'n illustere voorganger legt maar niet dezelfde gravitas en emotionele diepte bereikt. Maar wel lekker om op groot doek in de bioscoop gezien te hebben. | |
Alleluia (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Horror, Romance | Runtime: 93 min | MPAA: Unrated Alléluia is een Franstalige Belgische film die alle bekende wetten van de cinema ogenschijnlijk overboord gooit. Het verhaal is losjes gebaseerd op de lonely hearts killers. Gloria is een eenzame moeder en haar vriendin helpt haar een handje met het vinden van een nieuwe man. Grote fout natuurlijk. Wat volgt is een hoop absurde situaties, gefilmd met soms behoorlijk wat ruis (van het digitale proces wellicht, want als ik IMDb en de aftiteling mag geloven is er Kodak Super 16 film gebruikt), maar dat stoort eigenlijk niet zo. Ja, de beelden zijn regelmatig niet wat je gewend bent van een goed geschoten film, en soms is het geluid ook niet optimaal, maar wederom, dat boeit eigenlijk niet. Want deze film heeft andere pluspunten, zoals een uitstekende soundtrack, een bijzonder gevoel voor humor, ingetogen gore, volwassenen die zich als kleine kinderen gedragen, een heel aantal memorabele scenes, etc. Het is gewoonweg geniaal! Ik kan het niet anders benoemen. Ook zit er een scene in die je totaal niet verwacht, die je in een normale film dan ook niet ziet (ok, ik kan wel een andere noemen die dat heeft, maar ik ga niet verraden welke), maar ook dat stoort niet. Het voegt toe aan de unieke ervaring dat deze artistieke film is. Laat ik heel eerlijk zijn. Ik denk dat de meeste mensen deze film echt afgrijselijk vinden. Als je heel objectief er naar kijkt, kan dit gewoonweg geen goede film zijn. Maar dat boeit me allemaal niet... ik vind het een meesterwerk, want ik ben als een blok gevallen voor deze film, net als Gloria voor Michel. | |
Bottoms (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy | Runtime: 91 min | MPAA: R Soms geeft een film je bij de start het gevoel dat je niet aangehaakt bent bij wat de regisseur wil vertellen. Je hebt dan de optie om te gaan zappen, of te volharden. Ik besloot het laatste te doen met Emma Seligman's Bottoms. En ik werd beloond. PJ (Rachel Sennott) en Josie (Ayo Edebiri) zijn twee lesbische BFFs. Beiden hebben ze een crush op een specifieke dame op hun high school maar hun kansen om een home run te scoren zijn slim to none, gezien hun status als oppernerds. Hun plan is om een self-defense club op te richten en op deze manier in elk geval fysiek contact te bewerkstelligen. En te zien of dat tot meer kan leiden. Bottoms is, je raadt het, een high school teenager comedy in de klassieke zin en de film windt daar geen doekjes om. De karakters en het verhaal zijn enorm standaard voor dit genre. De supporting characters kennen we allemaal, van de opgeblazen jock met zijn gluiperige helper, de nerdy vriendinnen met elk hun eigen specialisaties, de oversekste moeder, de oude coole goeroe en de arrogante authority figures. De film gaat zo ver dat het zelfs de John Hughes-traditie van het casten van (bijna) 30-somethings als tieners volgt. Dus waarom gaf Bottoms me dan zo'n blij gevoel toen de end credits rolden? Omdat het een film is die creatief omgaat met een uitgekauwd genre en laat zien dat er nog steeds talent rondloopt dat de kans krijgt om een gedurfde film te maken. Waar ik dus even de tijd nodig had om erin te komen, merkte ik naarmate de film vorderde dat ik enorm mee ging leven met de karakters en bij de climax zat ik bijna stuiterend op de bank. Sennott, Edebiri en de heerlijke cast eromheen laten heel wat zien in de surrealistische omgeving van Rockbridge High. Bottoms is zeker niet de beste film die ik dit jaar gezien heb; daarvoor is het teveel hit or miss. Maar het is ook een film die lef toont door zich niks aan te trekken van wat haar audience misschien zou willen zien, wat toch de driver is voor veel entertainment tegenwoordig. En dat is top. | |
Lara (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Music | Runtime: 98 min | MPAA: N/A Lara is een Duits psychologisch drama uit 2019. Op haar 60e verjaardag staat Lara bepaald niet te juichen. Toch valt er naast haar verjaardag wel iets te vieren: haar zoon geeft zijn debuut piano concert. Prachtig gefilmd en bijzonder goed spel van Corinna Harfouch als Lara Jenkins, maar eigenlijk is de film net zo afstandelijk als Lara zelf en bovendien zit er nergens iets verrassends in het verhaal, waardoor het toch wel een beetje als een nachtkaars uitgaat. Onderhoudende film, maar niet meer dan dat. | |
Jazeker, de top 10 van dit jaar zijn allemaal sequels.jellybrah schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:07:
[...]
De Hollywood droogte houd gewoon aan lees ik al..
https://www.boxofficemojo.com/year/world/
Maar ook, nee. Als je je focus verlegt naar independent movies en kleinere studiofilms dan is er ontzettend veel goed werk afgeleverd.
Blader even door dit lijstje, zitten echt wel een hoop goede films tussen. Ik heb dit jaar nog geen meesterwerken gezien (Challengers kwam een eind in de buurt though) maar wel genoeg goede films.
Lola (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Sci-Fi, War | Runtime: 79 min | MPAA: N/A Zet dit even op voordat je begint met het lezen van de review: Iedereen die rond de seventies of eighties geboren is moet de plaat wel herkennen en toch valt er een nieuwe draai aan te geven. Met bovenstaande clip wordt dat gedaan door de betekenis van de lyrics wat steviger uit te beelden dan waar je je als kind of jongere waarschijnlijk bewust van was. Wat deze film doet is van deze muziek een oddity maken. Of beter gezegd een space oddity die nooit heeft bestaan dankzij de introductie van LOLA; een machine waarmee radio- en TV-uitzendingen uit de toekomst in het verleden bekeken kunnen worden voordat deze reeds plaats hebben gevonden. En zodra men als een Rasti Rostelli met hun vingers knipt om deze tech die niet te onderscheiden is van magie te gebruiken... *poef*, it's gone. ![]() Zo ondergaan verschillende bekende werken van artiesten uit de gouden muziekjaren van de vorige eeuw hetzelfde lot in deze found footage-film over WW2, fascisme en een gezond vleugje feminisme in de beste zin van het woord: de hoofdrolspelers helpen samen met hun uitvinding het voorkomen van vele doden tijdens de tweede wereldoorlog en laten de mannen op eigen eigenwijze wijze in hun sop gaarkoken. Or do they? Or don't they? Wibbly wobbly, timey wimey? Duidelijke budgetfilm die verschillende maatschappelijke discussies uit deze tijd combineert om een vuist te maken tegen de huidige neergang van de moderne maatschappij door een goedbedoelde godwin te plegen: you really got me. Als liefhebber van een TARDIS heb je geen smoes om de film niet op te zetten. Ben je geen fan van found footage of ga je bij de gemiddelde Nolan al uit het raam hangen vanwege tijdloopmisselijkheid, dan is het wellicht beter om dit over te slaan. Zelf vond ik de combinatie van bestaande genres wel grappig. Niet briljant, maar wel goed voor... een sunny afternoon. Door het lage budget zijn er wat kinks om eruit te werken. Maar wat gebeurt er als je die na het verwijderen gaat missen hé... | |
Dat zit wel Schnorr.
Ai, om te janken (dat top 10 allemaal sequels zijn).Dr. Strangelove schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:47:
[...]
Jazeker, de top 10 van dit jaar zijn allemaal sequels.
Maar ook, nee. Als je je focus verlegt naar independent movies en kleinere studiofilms dan is er ontzettend veel goed werk afgeleverd.
Blader even door dit lijstje, zitten echt wel een hoop goede films tussen. Ik heb dit jaar nog geen meesterwerken gezien (Challengers kwam een eind in de buurt though) maar wel genoeg goede films.
Overigens vind ik het sowieso een matig jaar tot nu toe. The Substance had het wel in zich om een topper te zijn, en is dat ook wel voor sommigen, maar de toon van de film had ik niet zo veel mee.
Van die lijst op Rotten Tomatoes heb ik alleen de volgende films gezien:
Promised Land
Io Capitano
Banel & Adama
Love Lies Bleeding
La Chimera
Femme
Dune: Part Two
About Dry Grasses
The Substance
Alleen de twee "Afrikaanse" films in dit lijstje (Io Capitano en Banel & Adama) vond ik echt heel goed. Die heb ik dit jaar gezien en waren dit jaar in de bioscoop (maar volgens Letterboxd tellen deze als 2023, dus daardoor zijn de stats wat vertekend).
Challengers
Dune Part Two
The Wild Robot
Robot Dreams
Inside Out 2
Bottoms
The Last Stop in Yuma County
Late Night with the Devil
One Life
La Roy, Texas
Wicked Little Letters
Monkey Man
Beetlejuice Beetlejuice
The Fall Guy
En er zit in dat lijstje een hoop dat ik nog wel wil zien:
Hit Man
Rebel Ridge
Memoir of a Snail
Juror No.2
My Name is Alfred Hitchcock
Conclave
Small Things Like These
Orion and the Dark
Heretic
The Imaginary
Bookworm
My Old Ass
The Beautiful Game
The Three Musketeers Part II
The Order
The Outrun
Ik vind het niet zo makkelijk om te vergelijken met andere jaren maar ik merk dat ik steeds meer de blockbusters links laat liggen en mijn tijd steek in kleinere producties en dat bevalt me prima. Er worden echt genoeg goede films gemaakt. En dan kijk ik vooral naar Amerikaanse en Britse producties ook nog, er is veel meer zoals het lijstje van @josh-hill laat zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-11-2024 10:30 ]
Misschien wanneer hij een sloot Oscars wint dat ik hem uit nieuwsgierigheid kijk.
Anora wilde ik eigenlijk nog wel zien, maar ik had nogal mijn twijfels na het zien van de trailer. Dus ik denk dat ik hem wel een keer huur.Stukfruit schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:47:
Geen Anora in de lijstjes?
Daar zitten een paar goede suggesties tussen van films die ik nog niet kende of gezien heb,Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:28:
Dit is mijn lijstje van 2024, min of meer op volgorde van wat ik ervan vond. Die eerste vijf vond ik echt allemaal goede films in vrijwel alle opzichten.
Challengers
Dune Part Two
The Wild Robot
Robot Dreams
Inside Out 2
Bottoms
One Life
La Roy, Texas
Wicked Little Letters
Monkey Man
Beetlejuice Beetlejuice
The Fall Guy
Hit Man
Rebel Ridge
Memoir of a Snail
Juror No.2
Conclave
Small Things Like These
Orion and the Dark
Heretic
The Imaginary
Bookworm
My Old Ass
The Beautiful Game
The Order
The Outrun
Ik vind het niet zo makkelijk om te vergelijken met andere jaren maar ik merk dat ik steeds meer de blockbusters links laat liggen en mijn tijd steek in kleinere producties en dat bevalt me prima. Er worden echt genoeg goede films gemaakt. En dan kijk ik vooral naar Amerikaanse en Britse producties ook nog, er is veel meer zoals het lijstje van @josh-hill laat zien.
Ik hoor niet vaak mensen over deze film, terwijl het een erg vermakelijke film is. Die staat ook in mijn lijst voor dit jaar.
This too shall pass
Heel leuke links om eens te bekijken in je reply.Dr. Strangelove schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:47:
[...]
Jazeker, de top 10 van dit jaar zijn allemaal sequels.
Ik denk dat er ook wel een goede verklaring is bij de writers block dat er geweest is.
Family Pack (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 94 min | MPAA: TV-14 | |
Vermakelijk uurtje (of anderhalf, ik weet het niet meer), voor de liefhebbers van Wolven van Wakkerdam.
Op Netflix te vinden onder de vreemde naam Family Pack.
Het lijkt inderdaad op een writers block, maar volgens mij was het een writers strike.Shadow_J schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:17:
[...]
Heel leuke links om eens te bekijken in je reply.
Ik denk dat er ook wel een goede verklaring is bij de writers block dat er geweest is.
Conclave (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: PG De Paus is overleden en het karakter wat gespeeld wordt door Ralph Fiennes krijgt de taak de zoektocht naar een nieuwe Paus in goede banen te laten leiden. Hij komt er echter al snel achter dat dit geen gemakkelijke taak wordt. Meerdere kardinalen hebben namelijk hun geheimen. Een mooi geschoten film. Zeer goed geacteerd, wat je ook mag verwachten van zo'n goede cast. En tevens een erg mooi verhaal wat lekker mysterieus vertelt wordt. Het einde gaf mij een wat nare nasmaak, maar zet je wel echt tot nadenken. | |
Klinkt goed. Spreken ze ook voornamelijk Latijn wanneer ze in conclaaf zijn?Dingdong schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:44:
Conclave (2024) [Afbeelding: Conclave (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: PG De Paus is overleden en het karakter wat gespeeld wordt door Ralph Fiennes krijgt de taak de zoektocht naar een nieuwe Paus in goede banen te laten leiden. Hij komt er echter al snel achter dat dit geen gemakkelijke taak wordt. Meerdere kardinalen hebben namelijk hun geheimen.
Een mooi geschoten film. Zeer goed geacteerd, wat je ook mag verwachten van zo'n goede cast. En tevens een erg mooi verhaal wat lekker mysterieus vertelt wordt. Het einde gaf mij een wat nare nasmaak, maar zet je wel echt tot denken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ja deze was zeer verassend! Vond het een heerlijke vibe en opbouw.Sharky schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:39:
[...]
Ik hoor niet vaak mensen over deze film, terwijl het een erg vermakelijke film is. Die staat ook in mijn lijst voor dit jaar.
Goede actie film!
Er komen meerdere talen voorbij wanneer ze in conclaaf zijn, waaronder inderdaad Latijns. Ook Italiaans en Spaans, maar de film is met name Engels gesproken. Ik heb er niet specifiek op gelet steeds, maar vond dat de film dit goed afwisselde op de juiste momenten.josh-hill schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:46:
[...]
Klinkt goed. Spreken ze ook voornamelijk Latijn wanneer ze in conclaaf zijn?
The Three Musketeers - Part II: Milady (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: N/A The Three Musketeers: Milady begint waar deel één stopte en brengt de kijker méér actie, intriges, romantiek, zwaardgevechten en veel meer Eva Green. D'Artagnan wordt gedwongen zijn krachten te bundelen met Milady om zijn geliefde Constance te redden, die in het eerste deel voor zijn ogen werd ontvoerd. Ondertussen verklaart Koning Louis XIII de oorlog aan La Rochelle, een protestantse vesting aan de westkust van Frankrijk, waardoor de musketiers naar het front worden gestuurd. D’Artagnan komt achter een diep bewaard geheim die oude allianties flink op de proef zal stellen. Zoals het eerste deel ziet de film er goed uit en bevat deze enkele spectaculaire actiescenes. Ook het acteerwerk mag er weer zijn en vooral Eva Green heeft een uitgebreidere rol, die enige gelijkenissen vertoont met eerdere rollen in 300: Rise of an Empire en Kingdom of Heaven. Niettemin liggen dit soort personages haar duidelijk goed en speelt ze ook deze rol met verve. Ik wist overigens helemaal niet dat ze van origine een Française is. Tijdens het kijken van de twee films zat ik me namelijk constant af te vragen of ze zelf Frans sprak, of dat ze gedubd werd. Ook Vincent Cassel is altijd een genot om naar te kijken, al doen de rest van de acteurs en actrices het ook prima. Volgens Wikipedia is The Three Musketeers een tweeluik, maar ik hoop dat er nog een derde deel in het verschiet ligt, want deze film eindigt met een gigantische cliffhanger! | |
Deel 1 en 2 zijn gebaseerd op het eerste boek in de serie, getiteld De Drie Musketiers. Lester en producer Alexander Salkind splitsten dat boek ook in twee films, waar ze gedonder mee kregen; de cast klaagden hen aan omdat ze zich niet bewust waren van dit voornemen en slechts betaald hadden gekregen voor één film
'Twintig Jaar Later' en 'De Man met het Ijzeren Masker' zijn ook vaker verfilmd en maken natuurlijk een forse tijdssprong dus wie weet wat ze daar nu mee doen. Lester verfilmde 'Twenty Years After' als 'The Return of the Musketeers' maar dat was een hopeloze mislukking, een van de slechtere films die ik ooit gezien heb.
Kijk ik erg naar uit. Boek gelezen toen het uitkwam, alweer een tijd terug. Robert Harris' verfilmingen zijn vaak de moeite waard, beginnend met zijn eerste (en wat mij betreft nog steeds beste) boek Fatherland, met Rutger Hauer. Een van de beste alternative history boeken ooit.Dingdong schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:44:
Conclave (2024) [Afbeelding: Conclave (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: PG De Paus is overleden en het karakter wat gespeeld wordt door Ralph Fiennes krijgt de taak de zoektocht naar een nieuwe Paus in goede banen te laten leiden. Hij komt er echter al snel achter dat dit geen gemakkelijke taak wordt. Meerdere kardinalen hebben namelijk hun geheimen.
Een mooi geschoten film. Zeer goed geacteerd, wat je ook mag verwachten van zo'n goede cast. En tevens een erg mooi verhaal wat lekker mysterieus vertelt wordt. Het einde gaf mij een wat nare nasmaak, maar zet je wel echt tot nadenken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-11-2024 23:32 ]
Ik heb Dune 2, the last stop in yuma en Juror no2 gezien. Van jou lijstjes zou ik ev challengers en conclave willen zien. (ken een deel van de films niet dus mss dat er nog wat tussen zit) En verder ev the substance. Merk dat ik niet echt warm meer word van de meeste films. En kleine buitenlandse producties heb ik het geduld niet voor om op te letten vanwege de taal die ik niet versta. Merk dat ik liever series kijk zelfs als ze wat minder goed zijn.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:28:
Dit is mijn lijstje van 2024, min of meer op volgorde van wat ik ervan vond. Die eerste vijf vond ik echt allemaal goede films in vrijwel alle opzichten.
Challengers
Dune Part Two
The Wild Robot
Robot Dreams
Inside Out 2
Bottoms
One Life
La Roy, Texas
Wicked Little Letters
Monkey Man
Beetlejuice Beetlejuice
The Fall Guy
Hit Man
Rebel Ridge
Memoir of a Snail
Juror No.2
Conclave
Small Things Like These
Orion and the Dark
Heretic
The Imaginary
Bookworm
My Old Ass
The Beautiful Game
The Order
The Outrun
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
The Conversation (1974) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG Ik heb weer eens een suggestie van Letterboxd genomen. Deze keer ging het over 'The Conversation' met in de hoofdrol Gene Hackman, bekend van vele films, maar toch ook weer een bijrol van Harrison Ford (3 jaar voor zijn rol als Han Solo). Het gaat over een koppel dat bespied wordt door onze hoofdrolspeler. Hij heeft van alle manieren gevonden om een bepaalde conversatie met de mensen op te nemen en lukt daar ook goed in (let vooral op hoe verouderd de technologie is in de film!). De conversatie tussen de mensen wordt inderdaad opgenomen en hij zegt altijd dat het hem niet interesseert wat er gezegd word maar of het goed opgenomen is. Daar gaat hij altijd vanuit. Maar als hij de 'edit' aan het doen is van de verschillende opnamebanden om die samen te leggen tot 1 geheel, wordt zijn aandacht wel getrokken over wat de conversatie nu eigenlijk gaat. Dit loopt dan uiteraard volledig uit de hand en haar raakt geobsedeerd door de woorden en zoekt overal iets achter. Er komen nadien nog veel extra elementen kijken. Dit is geen super film, waaaw, dat moet je zeker zien maar wel leuk om eens te zien. Ik geef het een 7. | |

:strip_exif()/f/image/VSlEACGGG0jlaIydMYWHLgQd.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Zal wellicht komen omdat ik deze film pas gekeken heb, en dat komt weer omdat een collega van mij deze de dag ervoor in de bioscoop had gezien. Had hetzelfde, wel leuke film om gezien te hebben, maar geen hoogvlieger. Einde is wel weer prachtig.X-DraGoN schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:04:
The Conversation (1974) [Afbeelding: The Conversation (1974)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG Ik heb weer eens een suggestie van Letterboxd genomen. Deze keer ging het over 'The Conversation' met in de hoofdrol Gene Hackman, bekend van vele films, maar toch ook weer een bijrol van Harrison Ford (3 jaar voor zijn rol als Han Solo).
Het gaat over een koppel dat bespied wordt door onze hoofdrolspeler. Hij heeft van alle manieren gevonden om een bepaalde conversatie met de mensen op te nemen en lukt daar ook goed in (let vooral op hoe verouderd de technologie is in de film!). De conversatie tussen de mensen wordt inderdaad opgenomen en hij zegt altijd dat het hem niet interesseert wat er gezegd word maar of het goed opgenomen is. Daar gaat hij altijd vanuit. Maar als hij de 'edit' aan het doen is van de verschillende opnamebanden om die samen te leggen tot 1 geheel, wordt zijn aandacht wel getrokken over wat de conversatie nu eigenlijk gaat. Dit loopt dan uiteraard volledig uit de hand en haar raakt geobsedeerd door de woorden en zoekt overal iets achter. Er komen nadien nog veel extra elementen kijken.
Dit is geen super film, waaaw, dat moet je zeker zien maar wel leuk om eens te zien. Ik geef het een 7.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
De atmosfeer en muziek waren wel super top.
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 27-11-2024 21:20 ]
https://www.rtl.nl/boulev...st-hans-zimmer-ziggo-dome
Als je een filmmuziekconcert wil zien kun je beter gelijk die van de meester zelf bezoeken
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Welke versie heb je gekeken? Tijdje geleden heb ik de directors cut gezien en dat leek bijna wel een andere film. Ik vond die zelf behoorlijk goed te doen.Toonen1988 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:18:
Vandaag Rebel Moon part 2 gekeken. Helaas niet geleerd van part 1, nog altijd zo cliché en voorspelbaar. Sommige special effects waren méh en andere goed.
De atmosfeer en muziek waren wel super top.
Ik heb beide part 1 en 2 op Netflix gekeken. Begrijp me niet verkeerd, het zijn geen verkeerde films. Alleen is het wel zo dat het erg cliché is. Waarom moet de imperialistic Motherworld uitzien als Nazi's? Verhaal is erg voorspelbaar en ze proberen de films zo Epic mogelijk te maken, maar creëren juist het tegenover gestelde.Mutatie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 00:30:
[...]
Welke versie heb je gekeken? Tijdje geleden heb ik de directors cut gezien en dat leek bijna wel een andere film. Ik vond die zelf behoorlijk goed te doen.
Als voorbeeld, in het tweede deel zie je een Dreadnaught in de ruimte. Om het maar zo Epic mogelijk te maken, gooien ze maar een zwart gat erbij. Dat voelt dan weer zo cliché aan. Het heeft weinig toegevoegde waarde en creëert juist het tegenovergestelde van 'epic'.
Terwijl de scene's in het dorp dan wel weer mooi zijn.
Sommige scene's en special effecten zijn dan ook echt om te smullen en andere voelen weer nep aan.
Films hebben potentie.
[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 28-11-2024 02:56 ]
Heist 88 (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 83 min | MPAA: N/A Gisteravond besloten we samen een film op Skyshowtime te kijken, iets waar we beiden wel aan toe waren en het was precies wat we nodig hadden. Even het verstand op nul zetten, lekker achterover hangen en gewoon genieten van een goede film. We hadden de trailer niet gezien en waren ook niet bekend met het verhaal, dus gingen we er helemaal blind in. En dat was een heerlijke verrassing! Het verhaal draait om een groep bankmedewerkers die zich laten verleiden door Jeremy om hun eigen bank te beroven, want Jeremy weet hoe hard ze het geld nodig hebben om voor hun families te zorgen en speelt daar slim op in om hen over te halen. Het grote obstakel voor hen is dat ze na hun misdaad, het land moeten ontvluchten en alles wat ze kennen moeten achterlaten. Voor sommigen is dat afscheid nemen van hun oude leven en geliefden een enorme opgave. Dit maakt het verhaal spannend, met een onverwacht en intrigerend einde. Wat ik persoonlijk jammer vond, was dat het einde niet alle antwoorden gaf die ik als kijker graag wilde. Je blijft met een aantal vragen zitten, en dat laat je toch met een groot vraagteken achter. Dat zorgde ervoor dat ik de film met een gemengd gevoel afsloot: enerzijds vond ik het spannend en boeiend, anderzijds voelde het alsof er nog meer te vertellen was. Maar al met al was het een film die ik zeker kan aanbevelen voor een avond waarin je jezelf wilt laten meeslepen door een goed verhaal. spoiler: Hoeveel geld hebben ze nou uiteindelijk gekregen door die deal met de FBI... We hebben eerlijk gezegd wel genoten van de film want het verhaal was van begin tot eind duidelijk en het tempo liep goed door, waardoor je helemaal mee werd gezogen in de situatie van de personages. Het was ook verfrissend om acteurs en actrices te zien die we nog niet eerder hadden gezien, wij vinden dat altijd wel leuk dan altijd maar bekende gezichten. Wat de film voor ons extra bijzonder maakte, was het besef dat een deel van het verhaal gebaseerd is op echte gebeurtenissen. Het idee dat dit soort dingen écht kunnen gebeuren, maakt de ervaring heel anders, want je gaat het verhaal met een andere, meer intense blik bekijken. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 148 min | MPAA: R Gisteren Gladiator II in de bioscoop gezien. Een echt vervolg op deeltje 1. Het helpt dus zeker als je die al hebt gezien, voordat je deze film gaat kijken. De film start in Nubië, zuidelijk van Egypte. Een stad die nog onafhankelijk is en die de Romeinse keizers Geta en Caracalla toe willen voegen aan het Romeinse rijk. Daar maken we kennis met Hanno, de hoofdrolspeler van deze editie. Verder wil ik hier niet teveel over vertellen, omdat het dan al snel spoilers worden. Wij vonden de film prima, maar haalt het bij lange na niet bij deel 1. Wat me sowieso verbaast aan recente films is de erbarmelijke CGI. Er waren veel scenes, vooral tijdens de gevechten in het Colosseum, maar ook richting het einde, waarbij de CGI ontzettend nep voelde. spoiler: Het voelde allemaal zo nep aan, dat het de beleving helemaal wegtrekt. Voor mijn gevoel zat deel 1 daarin veel beter in elkaar. Bizar gezien het leeftijdsvershil. Bijvoorbeeld het eerste gevecht in het Colosseum tussen Hanno en de rest van de Nubische gevangenen tegen de apen. Ook voelde het plot vrij dun aan. Daar had best wat meer over uitgeweid kunnen worden. Er werden links en rechts wat korte stappen genomen en snelle conclusies getrokken. De acteurs waren wel goed gecast. Pedro Pascal als Romeinse generaal, de twee dubieuze keizers speelden het ook goed. Je voelde de dwaasheid van die twee en voelde ook hoe weinig grip zij op het rijk hadden. Denzel Washington heeft ook een bijzonder goede rol en zet zijn karakter goed neer in de film. Al met al een degelijke film, lekker episch. Nog wat flashbacks naar deel 1, om ook het verhaal toe te lichten. Maar door de plotholes en de matige CGI kom ik niet verder dan een 6,5. | |
Ik heb deze film niet gezien, maar dit valt mij ook enorm op!JanW schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:02:
Wat me sowieso verbaast aan recente films is de erbarmelijke CGI. Er waren veel scenes, vooral tijdens de gevechten in het Colosseum, maar ook richting het einde, waarbij de CGI ontzettend nep voelde.
Het lijkt alsof alles maar zo snel gemaakt wordt, dat de kwaliteit er enorm onder lijdt. De CGI valt zo op dat het je uit de film haalt. Het gevoel van "Oh ik zit een film te kijken" ipv meeleven met het verhaal. Terwijl er talloze (oudere) films zijn waar je 1) niet weet dat het CGI is of 2) het wel weet maar niet zo ervaart.
Nu ook graag een grafiek van je gewichtstoename over diezelfde periodeG_Dragon schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:11:
Haha heb net even een foto gemaakt van alle popcorn emmers die ik door de jaren heen heb verzameld bij de bioscoop![]()
![]()
[Afbeelding]
Vanochtend de eerste drie kwartier van Gladiator 2 gezien, en Ridley Scott neemt het weer niet zo nauw (zeg maar heel breed) met de geschiedenis, tot op het ergerlijke af. En voor het overige is het ook nog niet veel soeps. Ik zal hem vanavond met een half oog afkijken, maar dit gaat niet hoger dan een 3/10 scoren. Nee, zijn films zijn er zeker niet beter op geworden met de jaren. Zijn eigen cameraman vindt het ook allemaal maar niks:
#Gladiator2 cinematographer John Mathieson says Ridley Scott has become 'lazy' with his filmmaking
— Culture Crave 🍿 (@CultureCrave) 28 november 2024
• 'Impatient' and uses multiple cameras to shoot as much as he can at once — some scenes have 8-11 cameras
• Leaves equipment in the background and edits it out later
•… pic.twitter.com/ynoRoNZvVR
Het is ook nogal wat, vier films in drie jaar.
Still, mijn main gripes met zijn films liggen niet bij de cinematography.
Haha ik weeg nog steeds hetzelfde, ben afgelopen jaar zelfs afgevallenautje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:59:
[...]
Nu ook graag een grafiek van je gewichtstoename over diezelfde periode.
Vanochtend de eerste drie kwartier van Gladiator 2 gezien, en Ridley Scott neemt het weer niet zo nauw (zeg maar heel breed) met de geschiedenis, tot op het ergerlijke af. En voor het overige is het ook nog niet veel soeps. Ik zal hem vanavond met een half oog afkijken, maar dit gaat niet hoger dan een 3/10 scoren. Nee, zijn films zijn er zeker niet beter op geworden met de jaren. Zijn eigen cameraman vindt het ook allemaal maar niks:
[Twitter]
Zit ergens rond de 82 / 83 kilo voor iemand die 1,86cm is
Amadeus (1984) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 160 min | MPAA: PG De filmklassieker over het leven van de componist Mozart. De film viert dit jaar dus zijn dertigste veertigste jubileum. Ik heb de film destijds in de bioscoop gezien en recentelijk weer een keer, plus making-offs. Hij wordt ook dit jaar weer eens in het zonnetje gezet. De grote verdienste van deze film is de hoofdrol voor de muziek van Mozart en de sjeu en het drama waarmee het leven van Mozart wordt weergegeven, achteraf verteld door zijn jaloerse tijdgenoot componist Salieri. Ik heb daarna nooit weer Tom Hulce kunnen zien zonder aan Mozart te denken en F. Murray Abraham zonder aan Salieri te denken. De aankleding van de film is geweldig, de locaties in Praag zijn schitterend en authentiek. Het Praagse operagebouw waar Don Giovanni wordt gespeeld, is ook daadwerkelijk het 18e-eeuwse houten theater waar Mozart zelf de wereldpremière van Don Giovanni dirigeerde. Het aangrijpende verhaal van de film houdt ook stand als je niet van klassieke muziek houdt. Categorie: moet je een keer gezien hebben. ![]() | |
@Elvhenk pssst, alweer 40 jaar geleden ipv 30, gaat hard!
Shiiiiiiiiit. Deep denial runs deep!!franssie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:20:
offtopic:
@Elvhenk pssst, alweer 40 jaar geleden ipv 30, gaat hard!

Predestination (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: R Deze heb ik ongetwijfeld of in dit topic of op Letterboxd ergens tegengekomen als suggestie en het leek me een leuk verhaal aan de kort inhoud te zien. We zien een film die in de verkeerde volgorde staat, het gaat over tijd reizen, dus dat zal je zeker niet verbazen. Het verhaal begint met onze hoofdrolspeler, Ethan Hawke, die een vrij algemene opdracht aanvaard en een daarbij behorende uitrusting mee krijgt. Ik kan er echt niet meer over zeggen zonder te spoilen dus, dat ga ik niet doen, maar je ziet telkens stukken bij komen van een initieel verhaal en je ziet meer 'hoe-de-vork-in-de-steel-zit' Verder kan ik nog zeggen dat ik in het begin zeker het gevoel had dat ik naar een soort strak gestileerde film aan het kijken was, alsof je naar een strip aan het kijken bent. Dat stoorde me in het begin wel een beetje maar je raakt gewend aan de stijl. Het doet ook niets af aan de inhoud overigens. Ik moet zeggen dat ik zeker tegen het einde aan maar moeilijk kon volgen, maar de film doet het goed om in de paar laatste scene's en shots alle puzzelstukjes in elkaar te doen vallen en alles duidelijk te maken voor de kijker. | |
Happy Death Day (2017) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Horror, Mystery | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 Het is lastig deze film te reviewen zonder al te veel weg te geven. Ik zal er toch proberen iets van te maken. Eerder zag ik dat veel mensen vrij positief over deze horror/mystery waren dus maar eens opgezet. Vanaf het begin is het verhaal eigenlijk wel erg voorspelbaar. Ik had het idee het allemaal wel een keer eerder gezien te hebben en het feit dat deze film ongeveer 1 op 1 Ground Hog Day kopieert en die ook nog eens met naam benoemd, versterkt dat idee. Mijn tip: als je Ground Hog Day gezien hebt, dan heb je deze film eigenlijk al voor 90% gezien. Voor iedereen die die film niet gezien heeft: dan is het iets beter te pruimen. De 'plottwists' voel je nog steeds al van mijlenver aankomen. Weinig verrassend. Een zesje omdat ik em wel uitgekeken heb. Kan een 7 zijn voor 'niet-Ground-hog-day' kijkers (cretins!). | |
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Nou ja, duidelijk?X-DraGoN schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:47:
Predestination (2014) [Afbeelding: Predestination (2014)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 97 min | MPAA: R Deze heb ik ongetwijfeld of in dit topic of op Letterboxd ergens tegengekomen als suggestie en het leek me een leuk verhaal aan de kort inhoud te zien.
We zien een film die in de verkeerde volgorde staat, het gaat over tijd reizen, dus dat zal je zeker niet verbazen. Het verhaal begint met onze hoofdrolspeler, Ethan Hawke, die een vrij algemene opdracht aanvaard en een daarbij behorende uitrusting mee krijgt.
Ik kan er echt niet meer over zeggen zonder te spoilen dus, dat ga ik niet doen, maar je ziet telkens stukken bij komen van een initieel verhaal en je ziet meer 'hoe-de-vork-in-de-steel-zit'
Verder kan ik nog zeggen dat ik in het begin zeker het gevoel had dat ik naar een soort strak gestileerde film aan het kijken was, alsof je naar een strip aan het kijken bent. Dat stoorde me in het begin wel een beetje maar je raakt gewend aan de stijl. Het doet ook niets af aan de inhoud overigens.
Ik moet zeggen dat ik zeker tegen het einde aan maar moeilijk kon volgen, maar de film doet het goed om in de paar laatste scene's en shots alle puzzelstukjes in elkaar te doen vallen en alles duidelijk te maken voor de kijker.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Dr. Strangelove schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:03:
[...]
Dit is de structuur van Predestination
[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-11-2024 11:24 ]
ja, ik had je post gezien (nadien opgezocht) maar ik denk dat ik het meeste wel mee had helemaal op het einde van de film.
Ok ok ok... en nu die van Primer. Zelf maken en niet spieken!
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 148 min | MPAA: R The gates of hell are open night and day; Smooth the descent, and easy is the way: But to return, and view the cheerful skies, In this the task and mighty labour lies. Rome is overal! Van de laatste Alien-film tot de recente Megalopolis, overal vinden we referenties naar de glorie en de ondergang van het eens zo machtige Romeinse Rijk. Rome blijft tot de verbeelding spreken. Het is dan ook geen straf om nog eens terug te keren naar de wereld van Gladiator, de grote klassieker van de zeer gewaardeerde Ridley Scott. What we do in life, echoes in eternity – dat is het memorabele citaat uit de eerste Gladiator, naar een uitspraak van Marcus Aurelius, de historische keizer-filosoof die in dit verhaal een belangrijke rol speelt. En hoewel dat zeker over de eerste film gezegd kan worden, is het nog maar de vraag of het ook voor deze vervolgfilm zo is, of hij tot het einde der tijden door zal klinken. Gladiator II is namelijk de zoveelste film in een schijnbaar eindeloze serie remakes en vervolgdelen – Hollywood kan er maar geen genoeg van krijgen – die er vooral van lijkt te getuigen dat filmmakers het heden ten dage niet zo goed meer aandurven om met iets nieuws te komen. Het is generiek-en-onnodig-vervolg nummertje zoveel. Toch is daarmee niet alles gezegd. De vraag is niet; hoe origineel is dit, of hoeveel mensen hadden er van wakker gelegen als deze film nooit zou zijn gemaakt, maar; hoe vermakelijk is het! Als het publiek in de arena willen wij bloed zien, we willen vermaakt worden – het maakt niet uit hoe. Dus ja, als je dat eenmaal geaccepteerd hebt, dat dit generieke-reshash-nummer-zoveel is die de originele film waar het zijn bestaansrecht uit ontleent nooit zal kunnen evenaren – dan is deze film eigenlijk best aardig. Afgezien daarvan doet hij het namelijk niet heel slecht. Mooie beelden van oorlogvoerende Romeinen; de aanval op een stad waar de film mee opent mag er zeker wezen, een zoals altijd sterk acterende Denzel Washington; wat heeft die man toch een sprekende gezichtsuitdrukkingen, en natuurlijk, het hoofdmenu: een niet aflatende reeks gladiatorengevechten. ![]() Die gevechten zijn prima; niet echt dat je denkt: goh, dat is knap gemaakt zeg (wat je toch eigenlijk wel verwacht van een beetje actiefilm...), maar ook zeker niet dat het saai wordt. Het kijkt allemaal lekker weg, zullen we maar zeggen, en dat is een goed teken. Maar nooit komt het ook maar in de buurt van het origineel. Ook is één van de gladiatorengevechten dan weer zo uitermate belachelijk dat het de geloofwaardigheid van de film aanzienlijk schaadt, met name omdat de karakters er allemaal zo serieus bij blijven kijken, en dat is als: (Milde spoiler) spoiler: Het Colosseum gevuld wordt met water zoals de gladiatoren elkaar te boot te lijf kunnen gaan... in het Colosseum. Niet alleen dat, het water is ook nog eens gevuld met haaien. Pardon, ik dacht dat ik een historische film aan het kijken was, niet een gameshow! Met plot is het ook zo: weinig bijzonders, maar toch wel degelijk genoeg om je niet al te veel bij te vervelen. Sommige twist zijn best aangenaam, en de dynamiek tussen de verschillende partijen en door elkaar heen lopende loyaliteiten is interessant te noemen. Verwijzingen naar de vorige film, poëzie, en zelfs naar het geweldige werk van de genoemde keizer-filosoof Marcus Aurelius, Meditaties (een meesterwerk, gaat dat lezen!) plaatsen de actie op gepaste wijze in een breder perspectief. ![]() “Rome is an eternal thought in the mind of God.” Dat zegt Gracchus, het historische karakter dat ook hier een rol speelt, in de klassieke film Spartacus (1960). En dat is ook waar dit verhaal over gaat, over het beeld van Rome, en hoe dat moet iets zijn waar je voor zou willen sterven. Is het dat niet langer, is het beeld niet langer levend, dan is Rome gedoemd. Wie heeft het in zich de droom van Rome nog iets langer in leven te houden? Maar goed, uiteindelijk gaat het er dus gewoon om wie wiens kop afhakt, en of dat een beetje vermakelijk spektakel is, in films als deze. Leuk tijdverdrijf voor eventjes, maar lang doorklinken in de eeuwigheid, dat is voor deze film niet weggelegd. ★★★☆☆ | |
Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl
Moana 2 (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: PG Moana of dan in NL uitgebracht als Vaiana bracht genoeg in het laadje dus natuurlijk als Frozen een vervolg krijgt, waarom dan Moana/Vaiana niet? Het is lang geleden dat ik een 3d film bij Pathé heb gezien, het aanbod is nu vaak imax / dolby atmos / 4dx of regulier 2d. Visueel ziet het er tip top uit. Natuurlijk vergezeld door de nodige liedjes. Maar waar ik dat niet vind passen in een Joker film, is het bij een Disney film niet zo vreemd. Vaiana / Moana gaat opnieuw erop uit, ditmaal vergezeld met een nieuwe samenstelling / crew. Het levert een aantal leuke comic reliëf momenten op, een aantal serieuze momenten. Maar in alles vraag ik me af of het wel een vervolg nodig had. Can I have a cheehoo? Of een little boot snack? Voor als nog is het hammneggs /if you know you know Het helpt ook niet als er vijf/zes tieners naast je op de rij de hele film blijven doorkleppen. Klep dicht, vreet leeg die popcorn en klaar. Het vervolg evenaart/overklast deel 1 niet, maar is vast voor de echte doelgroep: kinderen zeker de moeite waard om te zien. Ik geef het een 7-, audiovisueel niks op aan te merken al snap ik de toegevoegde waarde van 3d nog steeds niet. Maar verhaaltechnisch is het niet nodig anders dan geld binnen harken. | |
Dat is waarheidsgetrouw hoor. Misschien niet met deAmerauder schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:41:
spoiler:Het Colosseum gevuld wordt met water zoals de gladiatoren elkaar te boot te lijf kunnen gaan... in het Colosseum. Niet alleen dat, het water is ook nog eens gevuld met haaien. Pardon, ik dacht dat ik een historische film aan het kijken was, niet een gameshow!
De musical Soldaat van Oranje is gewoon een copycat
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nou, ik blijf het een dom idee vinden!Vrijdag schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:16:
Dat is waarheidsgetrouw hoor. Misschien niet met despoiler:, maar het Colosseum is wel degelijk een paar keerhaaienspoiler:onder water gezet. Zodat ze zeeslagen konden nadoen.
Maar wacht even,
En die
Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl
Dream Scenario (2023) | ![]() |
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 102 min | MPAA: R Plot: Oordeel: Vanwege het relatief prima cijfer hier op Tweakers gestart met een redelijk goede verwachting. Het genre wordt omschreven als comedy drama. De comedy vond ik ver te zoeken. Wat prima begint met een interessant concept met prima uitwerking zakt aan het eind een beetje als een pudding in elkaar. Jammer! Het einde is dermate "out there" dat het voor mijn gevoel echt afbreuk doet aan de verder echt prima film. Cage doet het ondanks dat dit overduidelijk geen typische "Cage" rol is prima. Het verhaal is tot het eind mysterieus en geheimzinnig. Ik scoor een 6.5 vanwege het tegenvallende slot wat anders echt een hoger cijfer zou zijn. Verwacht geen actie, overduidelijke humor maar vooral een interessant concept dat misschien iets beter en verder uitgewerkt had kunnen worden. Een ruimte 6.5 | |
Kan niet claimen dat ik het plaatje zelf gemaakt hebwoutur schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:36:
[...]
Ok ok ok... en nu die van Primer. Zelf maken en niet spieken!
Sterker nog, ik begrijp het plaatje niet eens en ik heb de film gezien
Het is wel degelijk authentiek.Amerauder schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:35:
[...]
Nou, ik blijf het een dom idee vinden!
Maar wacht even,spoiler:mag dan echt gebeurd zijn, dat was voor een toneelstuk, niet voor een gevecht. Groot verschil! Al kan de grens tussen die twee dan soms een beetje vervagen... Dat het hier als een daadwerkelijk gevecht wordt gepresenteerd haalt de geloofwaardigheid omlaag.het onder water zetten
En diespoiler:maken het allemaal nog een stuk ongeloofwaardiger natuurlijker.haaien
De haaien zijn niet gedocumenteerd
Ik had precies hetzelfde.Bor schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:39:
Dream Scenario (2023) [Afbeelding: Dream Scenario (2023)] Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 102 min | MPAA: R Plot:
[...]
Oordeel:
Vanwege het relatief prima cijfer hier op Tweakers gestart met een redelijk goede verwachting. Het genre wordt omschreven als comedy drama. De comedy vond ik ver te zoeken. Wat prima begint met een interessant concept met prima uitwerking zakt aan het eind een beetje als een pudding in elkaar. Jammer! Het einde is dermate "out there" dat het voor mijn gevoel echt afbreuk doet aan de verder echt prima film. Cage doet het ondanks dat dit overduidelijk geen typische "Cage" rol is prima. Het verhaal is tot het eind mysterieus en geheimzinnig. Ik scoor een 6.5 vanwege het tegenvallende slot wat anders echt een hoger cijfer zou zijn. Verwacht geen actie, overduidelijke humor maar vooral een interessant concept dat misschien iets beter en verder uitgewerkt had kunnen worden.
Een ruimte 6.5[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Sick of Myself, van dezelfde regisseur, is ook minder sterk aan het eind, maar is toch wel de betere film, imho.
Wij gaan vanavond samen heen, want mijn vrouw is een grote Disney fan!Joosie200 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:00:
Moana 2 (2024) [Afbeelding: Moana 2 (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: PG Moana of dan in NL uitgebracht als Vaiana bracht genoeg in het laadje dus natuurlijk als Frozen een vervolg krijgt, waarom dan Moana/Vaiana niet?
Het is lang geleden dat ik een 3d film bij Pathé heb gezien, het aanbod is nu vaak imax / dolby atmos / 4dx of regulier 2d. Visueel ziet het er tip top uit. Natuurlijk vergezeld door de nodige liedjes. Maar waar ik dat niet vind passen in een Joker film, is het bij een Disney film niet zo vreemd.
Vaiana / Moana gaat opnieuw erop uit, ditmaal vergezeld met een nieuwe samenstelling / crew. Het levert een aantal leuke comic reliëf momenten op, een aantal serieuze momenten. Maar in alles vraag ik me af of het wel een vervolg nodig had. Can I have a cheehoo? Of een little boot snack? Voor als nog is het hammneggs
/if you know you know
Het helpt ook niet als er vijf/zes tieners naast je op de rij de hele film blijven doorkleppen. Klep dicht, vreet leeg die popcorn en klaar. Het vervolg evenaart/overklast deel 1 niet, maar is vast voor de echte doelgroep: kinderen zeker de moeite waard om te zien. Ik geef het een 7-, audiovisueel niks op aan te merken al snap ik de toegevoegde waarde van 3d nog steeds niet. Maar verhaaltechnisch is het niet nodig anders dan geld binnen harken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ben heel benieuwd
Mijn grootste issue was dat onduidelijk is, waarom hij? Waarom niet iemand anders? Tuurlijk, life gives you lemons, maar het irriteerde me dat een doodgewone kerel uitverkoren wordt door onbekende machten om een special kind of shit te doormaken. Dat is op een of andere manier onbevredigend. Maar misschien is dat gewoon mijn ingebouwde karmadetector ofzo die me daar parten speelt.josh-hill schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:49:
[...]
Ik had precies hetzelfde.
Sick of Myself, van dezelfde regisseur, is ook minder sterk aan het eind, maar is toch wel de betere film, imho.
Helemaal eens met je review, maar in navolging van de discussie over Gladiator 2 hierboven, het is ook weer zo'n verhaal dat het niet nauw met de werkelijkheid neemt. Er is geen greintje bewijs voor de suggestie die gelegd wordt over Salieri's houding en gedrag t.o.v. Mozart.Elvhenk schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:16:
Amadeus (1984) [Afbeelding: Amadeus (1984)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Biography, Drama, Music | Runtime: 160 min | MPAA: PG De filmklassieker over het leven van de componist Mozart. De film viert dit jaar dus zijn dertigste veertigste jubileum. Ik heb de film destijds in de bioscoop gezien en recentelijk weer een keer, plus making-offs. Hij wordt ook dit jaar weer eens in het zonnetje gezet.
De grote verdienste van deze film is de hoofdrol voor de muziek van Mozart en de sjeu en het drama waarmee het leven van Mozart wordt weergegeven, achteraf verteld door zijn jaloerse tijdgenoot componist Salieri. Ik heb daarna nooit weer Tom Hulce kunnen zien zonder aan Mozart te denken en F. Murray Abraham zonder aan Salieri te denken.
De aankleding van de film is geweldig, de locaties in Praag zijn schitterend en authentiek. Het Praagse operagebouw waar Don Giovanni wordt gespeeld, is ook daadwerkelijk het 18e-eeuwse houten theater waar Mozart zelf de wereldpremière van Don Giovanni dirigeerde.
Het aangrijpende verhaal van de film houdt ook stand als je niet van klassieke muziek houdt.
Categorie: moet je een keer gezien hebben.![]()
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
[ Voor 66% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-11-2024 12:57 ]
Ik heb begrepen dat dat een bewuste keuze was (uiteraard), want saaie biografieën over Mozart zijn er al genoeg. Het wordt ook niet gebracht als 'waargebeurd verhaal'. Er zit wel een aantal feitelijkheden in de film, bijvoorbeeld dat de opdracht voor het Requiem inderdaad van een mysterieus persoon kwam toen Mozart al bijna dood was. De aankleding was correct en hoe zijn persoon wordt vertolkt klopt ook goed, daar zijn veel verhalen over. En aan de muziek van Mozart in de film is geen noot veranderd. Salieri heeft wel bestaan, maar verder is het natuurlijk dichterlijke vrijheid.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:54:
[...]
Helemaal eens met je review, maar in navolging van de discussie over Gladiator 2 hierboven, het is ook weer zo'n verhaal dat het niet nauw met de werkelijkheid neemt. Er is geen greintje bewijs voor de suggestie die gelegd wordt over Salieri's houding en gedrag t.o.v. Mozart.
Ik persoonlijk kijk geen film om correcte data voorgeschoteld te krijgen, Gladiator al helemaal niet. Voor mij is een film in eerste instantie entertainment, leuk, grappig, of juist dramatisch, droevig of iets om over na te denken,
Ik denk dat de grote verdienste van de film is dat ze (een vorm van) Mozart tot leven hebben gebracht voor mensen die anders niks over hem hadden geweten.
Er is een after credit dus blijf zitten. En voor wie Locarna tcg speelt: na afloop tot 1 december krijg je een Locarna Vaiana promo kaart. Toch een leuk hebbedingetje. Ze worden uitgedeeld als je de zaal uitloopt.G_Dragon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:51:
[...]
Wij gaan vanavond samen heen, want mijn vrouw is een grote Disney fan!![]()
Ben heel benieuwd
Bedankt voor de tip! Hopelijk heeft de Kinepolis in Emmen dit ook, niet dat ik iets met die kaart zal doen. Maar is wel mooi voor de verzamelingJoosie200 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:27:
[...]
Er is een after credit dus blijf zitten. En voor wie Locarna tcg speelt: na afloop tot 1 december krijg je een Locarna Vaiana promo kaart. Toch een leuk hebbedingetje. Ze worden uitgedeeld als je de zaal uitloopt.
The Fix (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.6 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 98 min | MPAA: N/A Zuid-Afrikaanse indie van regisseur die een Neill Blomkamp wilde doen maar net niet de bijbehorende CGI-chops heeft, wellicht door platsak te zijn qua budget, en qua schrijfwerk ook nogal in het laadbakkie richting betere oorden blijft hangen met een enorme lading aan pseudo-wetenschappen. Het is zeg maar van het niveau met uitspraken als "you don't have to do this!", zoals ook in dit werk werkelijk weer briljant en vol gevoel wordt vertolkt. Of een andere leuke scripterror: "ik had geen keuze"... een uur nadat karakter in kwestie letterlijk die keuze maakt. Ack. Stack overflow, division by zero, mayday ![]() ![]() De resterende inspiratie voor het verhaal komt overduidelijk voort uit de COVID19-pandemie; mensen moeten verplicht (lucht)maskers dragen in een relatief toekomstige wereld waar frisse lucht een luxe is geworden en mensen niet aan de pilletjes willen omdat samenzweringstheorie X en Y, ook al geven de mensen die in ziekenhuizen liggen een duidelijk beeld van werkelijk bestaande infecties. Yes, het ligt aan de 7G-verbindingen. We all know. Met een real-life familielid van de hoofdrolspeler (Casper van Dien natuurlijk!) uit Starship Troopers in de hoofdrol, het adverteren met Clancy Brown om hem door de budgetbeperkingen maar een paar minuten letterlijk én figuurlijk in beeld te laten zweven, afgemaakt met een beetje The Substance, krijg je waarschijnlijk wel een redelijk indruk van waar men naartoe probeert te gaan. Alleen ontbreekt hier enige substantie en stijgt het niveau niet verder dan de gemiddelde The CW-serie. Het is dat deze film per ongeluk op de virtuele bromponie m'n pc op kwam want anders had ik 'm waarschijnlijk nooit meegekregen. Goed materiaal voor op de braai zodat je niet te snel een krimpie wordt. Sommige zaken hebben geen fix nodig. Ik ga waai! | |
Dat zit wel Schnorr.
I see what you did there, funnyStukfruit schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:12:
The Fix (2024) [Afbeelding: The Fix (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 4.6 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 98 min | MPAA: N/A Zuid-Afrikaanse indie van regisseur die een Neill Blomkamp wilde doen maar net niet de bijbehorende CGI-chops heeft, wellicht door platsak te zijn qua budget, en qua schrijfwerk ook nogal in het laadbakkie richting betere oorden blijft hangen met een enorme lading aan pseudo-wetenschappen. Het is zeg maar van het niveau met uitspraken als "you don't have to do this!", zoals ook in dit werk werkelijk weer briljant en vol gevoel wordt vertolkt. Of een andere leuke scripterror: "ik had geen keuze"... een uur nadat karakter in kwestie letterlijk die keuze neemt. Ack. Stack overflow, division by zero, mayday![]()
De resterende inspiratie voor het verhaal komt overduidelijk voort uit de COVID19-pandemie; mensen moeten verplicht (lucht)maskers dragen in een relatief toekomstige wereld waar frisse lucht een luxe is geworden en mensen niet aan de pilletjes willen omdat samenzweringstheorie X en Y, ook al geven de mensen die in ziekenhuizen liggen een duidelijk beeld van werkelijk bestaande infecties. Yes, het ligt aan de 7G-verbindingen. We all know.
Met een real-life familielid van de hoofdrolspeler (Casper van Dien natuurlijk!) uit Starship Troopers in de hoofdrol, het adverteren met Clancy Brown om hem door de budgetbeperkingen maar een paar minuten letterlijk én figuurlijk in beeld te laten zweven, afgemaakt met een beetje The Substance, krijg je waarschijnlijk wel een redelijk indruk van waar men naartoe probeert te gaan. Alleen ontbreekt hier enige substantie en stijgt het niveau niet verder dan de gemiddelde The CW-serie.
Het is dat deze film per ongeluk op de virtuele bromponie m'n pc op kwam want anders had ik 'm waarschijnlijk nooit meegekregen.
Goed materiaal voor op de braai zodat je niet te snel een krimpie wordt. Sommige zaken hebben geen fix nodig.
Ik ga waai![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10
Iets dergelijks hebben ze ook gedaan in 'Those about to die', alleen dan metVrijdag schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:16:
[...]
Dat is waarheidsgetrouw hoor. Misschien niet met despoiler:, maar het Colosseum is wel degelijk een paar keerhaaienspoiler:onder water gezet. Zodat ze zeeslagen konden nadoen.
De musical Soldaat van Oranje is gewoon een copycat
in plaats van ...
Dus wellicht heeft hij daar inspiratie opgedaan? Alhoewel dat qua timing wellicht niet past, aangezien beide uit 2024 zijn...
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.