De compositie is toch vooral de verantwoordelijkheid van de regisseur. Nu zal iemand van de statuur van Hoytema daar wel af en toe advies in geven, maar dat gaat vaak toch meer over de technische invulling: lenskeuze, belichting etc.
Drive-Away Dolls (2024) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 84 min | MPAA: R ‘Een Ethan Coen film’. Toen ik dat zag staan wist ik genoeg. En de film stelt niet teleur. Hij begint alleen wat vreemd, maar dat wordt later wel duidelijk. Het verhaal in grote lijnen is dat van twee vriendinnen die samen een roadtrip ondernemen. Een trip naar een volstrekt nietszeggend dorpje in Amerika waar heel toevallig ook een groep criminelen een geheim pakketje heen moet brengen. De twee dames zijn mooi op elkaar ingespeeld, onddanks dat de een best wel slim en van stand is en haar vriendin niet al te snugger. Dat levert leuke momenten op. Helemaal omdat Marian (de slimme van het stel) nog half in de kast zit en er door haar losbandige vriendin (Jamie) uitgetrokken wordt. Het mooiste moment is nog wel als je erachter komt wat in dat geheime pakketje zit… sja, daarom is het ook een Coen film. De scènes met de kaleidoscope beelden had trouwens wel achterwege mogen blijven. Die duren soms net wat te lang. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Op zich wel, maar ik kan me wat interviews herinneren waarin er wat overlap leek te zijn, juist ook omdat Hoytema (naast Nolan natuurlijk) er o.a. graag IMAX in duwt en je ook nog wel eens moet sleutelen aan compositie om alles netjes in beeld te houden en zaken daarom nog wel eens kunnen veranderen. Maar goed, dat is idd niet per se de globale setup, dus fair enoughautje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:09:
[...]
De compositie is toch vooral de verantwoordelijkheid van de regisseur. Nu zal iemand van de statuur van Hoytema daar wel af en toe advies in geven, maar dat gaat vaak toch meer over de technische invulling: lenskeuze, belichting etc.
[ Voor 17% gewijzigd door Stukfruit op 22-10-2024 18:08 ]
Dat zit wel Schnorr.
Die moet ik zien, ik ben gek op road movies en je recensie spreekt me ook nog eens aan dus even kijken wanneer.rimave schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:42:
Genereer je eigen UBB code review
Drive-Away Dolls (2024) [Afbeelding: Drive-Away Dolls (2024)] Tweakers: 8 | IMDb: 5.4 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 84 min | MPAA: R ‘Een Ethan Coen film’. Toen ik dat zag staan wist ik genoeg. En de film stelt niet teleur. Hij begint alleen wat vreemd, maar dat wordt later wel duidelijk. Het verhaal in grote lijnen is dat van twee vriendinnen die samen een roadtrip ondernemen. Een trip naar een volstrekt nietszeggend dorpje in Amerika waar heel toevallig ook een groep criminelen een geheim pakketje heen moet brengen.
De twee dames zijn mooi op elkaar ingespeeld, onddanks dat de een best wel slim en van stand is en haar vriendin niet al te snugger. Dat levert leuke momenten op. Helemaal omdat Marian (de slimme van het stel) nog half in de kast zit en er door haar losbandige vriendin (Jamie) uitgetrokken wordt.
Het mooiste moment is nog wel als je erachter komt wat in dat geheime pakketje zit… sja, daarom is het ook een Coen film. De scènes met de kaleidoscope beelden had trouwens wel achterwege mogen blijven. Die duren soms net wat te lang.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Transformers One (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 104 min | MPAA: PGUntold had het van mij wel mogen blijven. Voordat ik deze film opzette zag ik dat bioscopen 'm veel vaker en zelfs in IMAX draaiden ten faveure van betere films (ja, ook Joker 2). Op de reviewsites is men lyrisch over het geweldige werk, de vernieuwende opzet en weinig geforceerde humor. Nou, dat moeten we dus even checken. Ik zette mijn afkeer van animatie even opzij, pakte een zak pinda M&M's en ging goed zitten voor dit wonder der filmtechnische output. We worden via wat gangen begeleid door Chris Hemsworth... pardon, Optimus Prime, welke bezig is met illegale zaken die met een filmprojector en een oud verhaal te maken hebben. Nee, stop niet met lezen, ik heb het niet over een Optimus die op een baai samen met piraten arrr zit te roepen, ook al zou dat een mooiere film zijn geworden. Zo ongeloofwaardig is het ook weer niet. Maar al snel wordt wel duidelijk dat Chris Hemsprime bevriend is met de jonge D-16, oftewel Megatron. Zo gaat het nog wel even verder en je ziet dat de makers er duidelijk lol in hebben. Visueel is het een soort (de geanimeerde) Spider-Man en qua grapjes is het een soort crossover tussen Spider-Man en alle films van o.a. Dreamworks waarin diens hoofdrolkarakters op de filmposters smirken. Hoewel de reviews aangeven dat het niet puberaal zou worden zakte ik binnen tien minuten al bijna door m'n stoel heen van plaatsvervangende schaamte door cliché bovenop cliché. Maar wat vooral benoemd moet worden is dat de diepte waarover gesproken alleen maar een combinatie is van alle generieke smirkscripts die je hiervoor mogelijk al gezien zal hebben. De karakters van Optimus en Megatron zijn verloren gegaan en zijn nu vervangen door hetzelfde karakter als dat van de nieuwe Mario, de nieuwe Garfield, de nieuwe... you catch my drift. Wellicht had ik eerst even moeten kijken naar de stemacteurs. De stelregel is tenslotte: meer bekende acteurs == minder goede film. Is deze film daarmee slecht? Nee hoor, als je 18 bent is het de beste en mooiste film die je tot nu toe in je leven gaat zien en dan neem ik even aan dat je nog nooit de geanimeerde versie van Aladdin hebt opgezet, you poor unfortunate soul. Ben je boven de 40 en zit je niet iedere dag robotspeelgoed uit elkaar te trekken, dan zou ik deze niet aanraden omdat het weinig meerwaarde biedt boven de toch al vervelende versies van de heer Bay. | |
Dat zit wel Schnorr.
Taking one for the the team, zie ik.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Eerlijkheidshalve denk ik dat ik hier ook nieuwsgieriger was naar hoeveel van de huidige reviews betrouwbaar zijn, dan de film zelf.josh-hill schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:25:
Dat zit wel Schnorr.
Bij de trailer had ik al iets van, dit is echt leuk als je 12 of 13 bent. Een film die ik hooguit in een vliegtuig zou aanzetten om te slapen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Transformers, entertainment in disguise.josh-hill schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:25:
These are my principles. If you don't like them, I have others.
De eerste vond ik destijds zeer cool, nog steeds trouwens. Alles wat daarna kwam voelde niet meer zoals die eerste en werd steeds gekker, een beetje zoals met de F&F films.
Zelfs Shea LeBoeuf was te pruimen in deel 1.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ehm. Inception waarbij de stad dubbelgevouwen wordt?Stukfruit schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:24:
[...]
Wat Nolan juist probeert te ontwijken
In ieder geval de zichtbare variant.
Maar ik snap je punt. Meeste is inderdaad op basis van echte stunts en props.
Beetje het Jurassic Park probleem. Ook maar een goede film eigenlijk, de rest was hetzelfde op een andere manier.Superkiwi schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:28:
De eerste vond ik destijds zeer cool, nog steeds trouwens. Alles wat daarna kwam voelde niet meer zoals die eerste en werd steeds gekker, een beetje zoals met de F&F films.
Dark Blue (2002) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: R Ik zag deze doorkomen onder een andere post van @P-Rock en deze sprak me wel aan. Er spelen heel wat grote namen in mee zoals Kurt Russell, Ving Rhames, Brendan Gleeson... Het is een 'standaard' cop-movie, maar die kleurt toch niet helemaal binnen de lijntjes. Je verwacht dat het op één manier gaat uitdraaien, of je wordt toch in die richting geduwd, terwijl het toch nog anders uitdraait. Ik vond het wel een leuke film voor op een druilerige avond te kijken terwijl ik de was aan het plooien was. Kijk, het is niet de grootte cinema en dat hoeft voor mij ook niet altijd. Soms wil ik eens graag een afghaans drama zien als "The kite runner" (trouwens ook aan te raden), maar soms wil ik ook gewoon entertained zijn op een lichtere manier. | |
Nolan maakt natuurlijk pas vanaf Interstellar gebruik van het scherpe oog van Van Hoytema. Daarvoor was het Wally Pfister (waar is die trouwens gebleven??).
La Chimera (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 130 min | MPAA: Not Rated La Chimera is nu de derde film van Alice Rohrwacher die ik gezien heb, na Lazzaro Felice (Happy as Lazzaro) en Le Meraviglie (The Wonders), telkens met ongeveer een maand er tussen. Waar ik Lazzaro Felice en La Meraviglie beiden een 7.5 waard vond (Lazzaro Felice net ietsje beter), vond ik haar nieuwste film, La Chimera, eigenlijk totaal niet boeiend. Een 6. De film leunt sterk op het verleden, op de zeker wel boeiende rijke historie van de Etrusken, maar ook op wat andere vergane glorie. Op zich is dat wel interessant. Maar verder wordt er toch wel een beetje met hagel op een mug geschoten. Er zijn allerlei zaken die voorbij komen, maar niets daarvan is tot detail uitgewerkt, of lijkt echt te werken. Maar goed, ik lijk hier een beetje alleen in te staan, want bijna iedereen schijnt dit een meesterwerk te vinden. Alleen ik kan dat er niet in vinden. | |
Misschien aan het voorbereiden om beter te worden als regisseur na Transcendence?P-Rock schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:09:
[...]
Nolan maakt natuurlijk pas vanaf Interstellar gebruik van het scherpe oog van Van Hoytema. Daarvoor was het Wally Pfister (waar is die trouwens gebleven??).
Gezien z'n achtergrond lijkt het me wel iemand die met dat soort dingen probeert door te zetten
Maar goed, dat is natuurlijk 100% speculatie. Wel een klein beetje gebaseerd op zijn eigen uitspraak:
Klinkt alsof het tijd is voor een comeback!"Every 10 years I needed to make a radical change in what I was doing"
Dat zit wel Schnorr.
De live action films waren al voor kids <12. Voor een animatie nog jonger.Stukfruit schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:21:
Transformers One (2024) [Afbeelding: Transformers One (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 104 min | MPAA: PG
[...]
Untold had het van mij wel mogen blijven.
Voordat ik deze film opzette zag ik dat bioscopen 'm veel vaker en zelfs in IMAX draaiden ten faveure van betere films (ja, ook Joker 2). Op de reviewsites is men lyrisch over het geweldige werk, de vernieuwende opzet en weinig geforceerde humor.
Nou, dat moeten we dus even checken. Ik zette mijn afkeer van animatie even opzij, pakte een zak pinda M&M's en ging goed zitten voor dit wonder der filmtechnische output.
We worden via wat gangen begeleid door Chris Hemsworth... pardon, Optimus Prime, welke bezig is met illegale zaken die met een filmprojector en een oud verhaal te maken hebben. Nee, stop niet met lezen, ik heb het niet over een Optimus die op een baai samen met piraten arrr zit te roepen, ook al zou dat een mooiere film zijn geworden. Zo ongeloofwaardig is het ook weer niet. Maar al snel wordt wel duidelijk dat Chris Hemsprime bevriend is met de jonge D-16, oftewel Megatron.
Zo gaat het nog wel even verder en je ziet dat de makers er duidelijk lol in hebben. Visueel is het een soort (de geanimeerde) Spider-Man en qua grapjes is het een soort crossover tussen Spider-Man en alle films van o.a. Dreamworks waarin diens hoofdrolkarakters op de filmposters smirken. Hoewel de reviews aangeven dat het niet puberaal zou worden zakte ik binnen tien minuten al bijna door m'n stoel heen van plaatsvervangende schaamte door cliché bovenop cliché.
Maar wat vooral benoemd moet worden is dat de diepte waarover gesproken alleen maar een combinatie is van alle generieke smirkscripts die je hiervoor mogelijk al gezien zal hebben. De karakters van Optimus en Megatron zijn verloren gegaan en zijn nu vervangen door hetzelfde karakter als dat van de nieuwe Mario, de nieuwe Garfield, de nieuwe... you catch my drift.
Wellicht had ik eerst even moeten kijken naar de stemacteurs. De stelregel is tenslotte: meer bekende acteurs == minder goede film.
Is deze film daarmee slecht? Nee hoor, als je 18 bent is het de beste en mooiste film die je tot nu toe in je leven gaat zien en dan neem ik even aan dat je nog nooit de geanimeerde versie van Aladdin hebt opgezet, you poor unfortunate soul. Ben je boven de 40 en zit je niet iedere dag robotspeelgoed uit elkaar te trekken, dan zou ik deze niet aanraden omdat het weinig meerwaarde biedt boven de toch al vervelende versies van de heer Bay.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4.5 / 10
The Pursuit of Happyness (2006) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13 Nog nooit gezien en hoge verwachtingen. Wat een aanfluiting vond ik dit. Sowieso -veel punten voor het einde (man ziet lelijke corporate wereld en word gelukkig door een baan in deze wereld te krijgen). Saaiheid van de bovenste plank verder. | |
Fans van de eerste Gladiator hier? Eerste screening berichten zijn nogal positief over deel 2. Dat is vrij normaal, veel influencers en shills maar er zitten ook serieuze reviewers tussen en die zijn ook onder de indruk.
Ben benieuwd, ik vond de eerste zeker geen meesterwerk maar wel zeer amusant. Jarenlang mijn 'impress your friends with your home cinema setup' demo disc geweest. Wat een cliché was ik
Ben benieuwd, ik vond de eerste zeker geen meesterwerk maar wel zeer amusant. Jarenlang mijn 'impress your friends with your home cinema setup' demo disc geweest. Wat een cliché was ik
Ik vond de eerste heel tof.Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:35:
Fans van de eerste Gladiator hier? Eerste screening berichten zijn nogal positief over deel 2. Dat is vrij normaal, veel influencers en shills maar er zitten ook serieuze reviewers tussen en die zijn ook onder de indruk.

Ik zie in de credits op IMDB geen Zimmer en Gerrard voor de OST, dat is gelijk al een punt aftrek voor mij. Niks tegen Gregson-Williams maar de muziek in de eerste film was toch wel een hoogtepuntje.Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:35:
Ah ja, Lisa Gerrard. In haar eentje verantwoordelijk voor de ‘wailing woman’ trope in filmmuziek. Ik dacht dat we dat achter ons gelaten hadden maar ze dook weer op in Dune 
Geen waardeoordeel trouwens, ik heb zelf ook wel wat met female vocalists maar het was wel opvallend hoeveel films deze stijl gingen gebruiken na Gladiator.
Geen waardeoordeel trouwens, ik heb zelf ook wel wat met female vocalists maar het was wel opvallend hoeveel films deze stijl gingen gebruiken na Gladiator.
[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-10-2024 23:34 ]
ja, Fan hier ook!Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:35:
Ik ben benieuwd!
Qoine schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:46:
[...]
Ik vond de eerste heel tof.Het verhaal was daarna wel af eigenlijk, dus ik ben benieuwd of deze een beetje logisch aansluit of dat het vooral kunstmatig aan de vorige wordt geknoopt om het commercieel te verantwoorden. Maar de trailer liet wel wat gave dingen zien!
spoiler:
De hoofdpersoon, Lucius, is de zoon van de hoofdpersoon uit de eerste film, Maximus.
Dus ja, erg kunstmatig
Trailer ziet er weer erg over-the-top geschift uit, en Ridley Scott neemt het niet zo nauw met historische feiten, dus ik zal me wel weer kapot ergeren
Land of Bad (2024) | ![]() |
Tweakers: 6 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R Een moderne oorlogsfilm die ik lekker weg vond kijken. Ben verder geen hele ervaren filmkijker, maar vond de combinatie van huidige tijd en oorlog wel verfrissend. Vooral Russel Crow vind ik goed weergegeven (beetje schoppen tegen autoriteit, wel resultaat gedreven). | |
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
The Substance (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 141 min | MPAA: R Hij is al gereviewed hier, maar een film als dit mag wel wat meer aandacht. Iemand hierboven zei al, deze kijk je omdat je een hekel aan jezelf hebt. Ik ben wel wat gewend qua gore en horror, maar dit is er eentje uit de buitencategorie. Zo nu en dan zat ik met samengeknepen billen te kijken en dat is een compliment. De sfeer en manier van filmen is soms iets te geforceerd arthouse en lijkt soms net te veel op de stijl van Aronofsky. Het laatste deel van de film is wat rommelig maar heb me goed vermaakt. | |
This too shall pass
Niet dus:autje schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:48:
[...]
spoiler:De hoofdpersoon, Lucius, is de zoon van de hoofdpersoon uit de eerste film, Maximus.
spoiler:Spencer Treat Clark as Lucius Verus: The young son of Lucilla. He is named after his father Lucius Verus, who was co-emperor of Rome until 169 AD. He is also the grandson of Marcus Aurelius. He idolizes Maximus for his victories in the arena.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Een aantal keren goed gelachen ook met name tegen het einde van de film.Sharky schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:03:
The Substance (2024) [Afbeelding: The Substance (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 141 min | MPAA: R Hij is al gereviewed hier, maar een film als dit mag wel wat meer aandacht. Iemand hierboven zei al, deze kijk je omdat je een hekel aan jezelf hebt. Ik ben wel wat gewend qua gore en horror, maar dit is er eentje uit de buitencategorie. Zo nu en dan zat ik met samengeknepen billen te kijken en dat is een compliment. De sfeer en manier van filmen is soms iets te geforceerd arthouse en lijkt soms net te veel op de stijl van Aronofsky. Het laatste deel van de film is wat rommelig maar heb me goed vermaakt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik heb deze film gekeken na alleen de synopsis te hebben gelezen, ik had niet eens gekeken welke genre het precies was, hoe de film zich gaandeweg ontwikkelde was dus wel een behoorlijke verrassing.Sharky schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:03:
The Substance (2024) [Afbeelding: The Substance (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 141 min | MPAA: R Hij is al gereviewed hier, maar een film als dit mag wel wat meer aandacht. Iemand hierboven zei al, deze kijk je omdat je een hekel aan jezelf hebt. Ik ben wel wat gewend qua gore en horror, maar dit is er eentje uit de buitencategorie. Zo nu en dan zat ik met samengeknepen billen te kijken en dat is een compliment. De sfeer en manier van filmen is soms iets te geforceerd arthouse en lijkt soms net te veel op de stijl van Aronofsky. Het laatste deel van de film is wat rommelig maar heb me goed vermaakt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik had deze in de bioscoop gezien met mijn zoon. Leuke, vermakelijke film. Ik meen me alleen te herinneren dat de laatste scenes van Crowe en zijn vrouwelijke collega op de basis een beetje cringe/gezocht was. Ook zoiets ervaren?_Apache_ schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:59:
Land of Bad (2024) [Afbeelding: Land of Bad (2024)] Tweakers: 6 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R Een moderne oorlogsfilm die ik lekker weg vond kijken.
Ben verder geen hele ervaren filmkijker, maar vond de combinatie van huidige tijd en oorlog wel verfrissend.
Vooral Russel Crow vind ik goed weergegeven (beetje schoppen tegen autoriteit, wel resultaat gedreven).[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Falcon Lake (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 100 min | MPAA: N/A Falcon Lake is het regiedebuut van Charlotte Le Bon en is gebaseerd op de graphic novel Une Soeur van Bastien Vivès. Het verhaal lijkt redelijk standaard Canadees: een rustige vertelling van een zomervakantie in de bossen aan een meer. Deze coming-of-age bevat ook zeker wat standaard elementen van zo'n film, maar toch worden er hier ook wat nieuwe elementen aan toegevoegd en is er genoeg origineel om te boeien. Zo is het aspect van er bij willen horen als tiener, maar drie jaar jonger zijn, mooi uitgewerkt vanuit verschillende perspectieven. Elke stap van drie jaar geeft een hele andere gedachtenwereld, die ondanks de zeker wel aanwezige overlap, als een onoverbrugbare kloof aanvoelt. Hoewel de interactie tussen de tieners redelijk natuurlijk aanvoelt, is het verhaal zeker niet saai en voorspelbaar. Of wellicht wel soort van voorspelbaar, maar ik had vaak "hopelijk gebeurt er nu niet 'dit', want dat is echt al zo vaak gedaan" en meestal was dat dan ook niet zo. Er wordt overigens prima geacteerd in deze film, en dat is natuurlijk wel een eerste vereiste voor een goede film ervaring. Alleen niet iedereen zal van het einde houden, maar ik vond het toch wel wat hebben. | |
Een beetje wel ja.snmght schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:44:
[...]
Ik had deze in de bioscoop gezien met mijn zoon. Leuke, vermakelijke film. Ik meen me alleen te herinneren dat de laatste scenes van Crowe en zijn vrouwelijke collega op de basis een beetje cringe/gezocht was. Ook zoiets ervaren?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Polisse (2011) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 127 min | MPAA: Not Rated Polisse is een Franse film van Maïwenn over een unit van de zedenpolitie. De film begint redelijk chaotisch en er gebeurde me te veel om echt goed te volgen. Geen idee of het gewenning was of dat de film gewoon beter of rustiger werd, maar al snel werd ik toch helemaal in het verhaal gezogen. Wellicht was het inderdaad gewenning, want in een moordend tempo kwam het ene na het andere hartverscheurende geval voorbij. Dit liet ook de agenten niet koud, al moesten ze op een gegeven moment wel schaterlachen toen een meisje vertelde dat ze wel bepaalde dingen wilde doen om haar telefoon terug te krijgen. Maar wat moet je anders. Huilen natuurlijk, maar daar hebben ze agent eigenlijk geen tijd voor. Toch doen ze dat wel degelijk, want ze zijn niet van beton. Ze zoeken daarbij ook troost bij elkaar. Maïwenn heeft zelf ook een rol in de film. Ze speelt een fotograaf die met het team meedraait en alles (of beter: specifieke dingen) vastlegt. Niet iedereen is daar gecharmeerd van. Het voelt een beetje als een onnodige toevoeging en maakt het verhaal wel erg meta. Ook het einde is ietwat twijfelachtig, maar met deze sterrencast en verder sterk uitgevoerde film is eigenlijk niks mis. | |
Hoe hou jij je lijst met te kijken films eigenlijk bij @josh-hill?
Het valt op dat je veel Franse films kijkt, vandaar de vraag
Die komen doorgaans, op de lijsten van o.a. Cannes na, toch wat minder goed door in het internationale nieuws.
Het valt op dat je veel Franse films kijkt, vandaar de vraag
Dat zit wel Schnorr.
Woman of the Hour (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 95 min | MPAA: N/A Woman of the Hour gaat over de bekende seriemoordenaar Rodney James Alcala. Deze pleegde in de jaren 70 meerdere moorden en deed mee aan een datingshow op televisie. De film is geregisseerd door Anna Kendrick (o.a. bekend van Up in the Air) en zij speelt in deze film ook de hoofdrol. Ze speelt hier een actrice die niet makkelijk aan werk komt en in geldnood zit. Ze wil dan eigenlijk ook stoppen met acteren, maar krijgt dan een rol aangeboden in een datingshow. Hier doet dus ook de bekende seriemoordenaar aan mee. De film is nergens spannend, wat je eigenlijk zou verwachten binnen dit genre. De film kijkt wel makkelijk weg, aangezien er genoeg gebeurt en je wel wil weten hoe het afloopt. Anna Kendrick is altijd wel leuk om te zien en overtuigd ook. Geen topper, maar wel een goed regiedebuut voor Anna. | |
Vooral lijstjes op Letterboxd en dan ook kijken welke op mijn streaming diensten te zien zijn.Stukfruit schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 02:22:
Hoe hou jij je lijst met te kijken films eigenlijk bij @josh-hill?
Het valt op dat je veel Franse films kijkt, vandaar de vraagDie komen doorgaans, op de lijsten van o.a. Cannes na, toch wat minder goed door in het internationale nieuws.
Heb inderdaad redelijk wat "Franse" films gezien dit jaar: 64 tegen 65 uit de VS. Maar dat is dan dat Frankrijk een van de producerende landen is, niet dat de film in het Frans is: dat is slechts 26 tegen 80 in het Engels.
Dit jaar bedoel ik dan, btw.
https://letterboxd.com/joshuajghill/year/2024/
Liefst zou ik films van over de hele wereld kijken. Onderaan is een wereldkaart waarop te zien is waar ik films van heb gezien. Dan is er toch wel een redelijk hiaat bij Midden-Amerika, het voormalige Oostblok, delen van Azië (ik kijk niet zoveel films uit India) en vooral Afrika.
Maar ja, in sommige landen zijn ook amper films gemaakt of is het vooral propaganda of zo.
Ook wel opvallend dat ik nog maar 1 Russische film gekeken heb dit jaar. Er zijn best wel wat Russische films die ik hoog heb zitten. Maar het "klimaat" is niet al te best de laatste jaren. Zo is de producent van o.a. Leviathan en Beanpole (en ook bijvoorbeeld Sin City) in Rusland veroordeeld tot 8.5 jaar gevangenis, omdat hij tegen de oorlog in Oekraïne is. Bovendien is de regisseur van The Return, The Banishment, Elena, Leviathan en Loveless doodziek geworden na zijn Sputnik vaccinatie, heeft lange tijd in coma gelegen, en ik vraag me af of hij nog ooit een film gaat kunnen maken.
https://letterboxd.com/joshuajghill/year/2024/
Liefst zou ik films van over de hele wereld kijken. Onderaan is een wereldkaart waarop te zien is waar ik films van heb gezien. Dan is er toch wel een redelijk hiaat bij Midden-Amerika, het voormalige Oostblok, delen van Azië (ik kijk niet zoveel films uit India) en vooral Afrika.
Maar ja, in sommige landen zijn ook amper films gemaakt of is het vooral propaganda of zo.
Ook wel opvallend dat ik nog maar 1 Russische film gekeken heb dit jaar. Er zijn best wel wat Russische films die ik hoog heb zitten. Maar het "klimaat" is niet al te best de laatste jaren. Zo is de producent van o.a. Leviathan en Beanpole (en ook bijvoorbeeld Sin City) in Rusland veroordeeld tot 8.5 jaar gevangenis, omdat hij tegen de oorlog in Oekraïne is. Bovendien is de regisseur van The Return, The Banishment, Elena, Leviathan en Loveless doodziek geworden na zijn Sputnik vaccinatie, heeft lange tijd in coma gelegen, en ik vraag me af of hij nog ooit een film gaat kunnen maken.
Terwijl de Romeinen echt kant-en-klare scripts hebben aangeleverd in hun geschiedenis. Of je het nu hebt over de periode met Hanibal/oorlogen met Carthago of de periode rond het einde van de republiek en verder (Jullius Ceasar/Augustus). Kan je prima films/series (dat laatste heeft de BBC/HBO met Rome natuurlijk al gedaan maar helaas te vroeg gestopt) van maken. Zitten genoeg plottwists en drama in. Maar goed dwaal af.autje schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:48:
[...]
spoiler:De hoofdpersoon, Lucius, is de zoon van de hoofdpersoon uit de eerste film, Maximus.
Dus ja, erg kunstmatig.
Trailer ziet er weer erg over-the-top geschift uit, en Ridley Scott neemt het niet zo nauw met historische feiten, dus ik zal me wel weer kapot ergeren.
Femme (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: N/A Femme is een interessante Britse film met Nathan Stewart-Jarrett en George MacKay. Nathan speelt een uitgesproken uit-de-kast type die optreedt als drag queen en veel gay vrienden heeft. George speelt een getatoeëerde in-de-kast type die zijn homefile gevoelens voor zijn hetero vrienden verbergt. Als de twee elkaar voor het eerst ontmoeten, gaat het helemaal mis, maar daarna komen ze elkaar weer tegen in een gay sauna. Er is een een boeiend spel tussen de twee en ze zijn overtuigend in hun rol. Toch kon het verhaal zelf me niet echt overtuigen. Het was me niet plausibel genoeg en hoewel het einde op zich wel ok was, had ik toch zoiets van... meh. | |
Alleen wel een beetje vreemd dat een hypermoderne drone faciliteit afhankelijk is van één analoge telefoon die in de kantine hangt vol onprofessionele mensen, tot aan de leiding aan toe. Maar als je daar doorheen prikt is het prima inderdaad._Apache_ schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:59:
Land of Bad (2024) [Afbeelding: Land of Bad (2024)] Tweakers: 6 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: R Een moderne oorlogsfilm die ik lekker weg vond kijken.
Ben verder geen hele ervaren filmkijker, maar vond de combinatie van huidige tijd en oorlog wel verfrissend.
Vooral Russel Crow vind ik goed weergegeven (beetje schoppen tegen autoriteit, wel resultaat gedreven).[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
The Wild Robot (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: PG Deze stond al even op de lijst om te kijken en door een in het water gevallen slaappartijtje van m'n zoon, hebben we deze vandaag aangezet. Nu roept hij altijd dat ie geen films wilt kijken, want "Ik kan niet 1,5u stil zitten". Dus met een bewegelijk jochie van 9 de film gekeken. Maar potjandikkie, wat een goede maar ook emotionele film zeg. Alle emoties ongeveer kwamen bij hem voorbij en heeft het laatste gedeelte met tranen in z'n ogen en op z'n wangen gekeken. Wat weer voor een brok in onze keel zorgde... | |
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
The Apprentice (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 120 min | MPAA: R Rule three: no matter what happens, you claim victory and never admit defeat. Ik las een andere review hier op GoT over deze film. Dat het figuur Trump geen sympathieke origin story nodig heeft. Maar ook dat het makkelijk te vervatten is in stereotyperingen. Nu volg ik de Amerikaanse verkiezingen niet op de voet en of deze film compleet waarheidsgetrouw is: ongetwijfeld niet. De film doet het lijken alsof de leerling: Trump zijn meester: Roy Cohn heeft overklast. Vandaar de filmtitel. Hoe een hardwerkende new kid on the block het heeft gemaakt tot het zijn van een succesvolle zakenman. Het geeft wel een inkijkje in de opkomst van Donald Trump in zijn jonge jaren, hoe hij Ivanka leert kennen, Trump tower zijn persoonlijke doel maakt om te realiseren. Geen hoogvlieger, geen instant classic of art house film zoals Pathé het verkoopt. Maar vergeleken met het huidig aanbod aan films een ruim voldoende om te zien. | |
Jolt (2021) | ![]() |
Tweakers: 4.4 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 91 min | MPAA: R Simpel gezegd: De vrouwelijke Crank variant. Maar waar Jason Statham het onzinnige verhaal nog prima weet te verkopen en Amy Smart genoeg hapless bimbo uitstraalt waardoor het geheel nog een aardige cult film is geworden, slaat Kate Beckinsale de plank een beetje mis. Haar tongue-in-cheek acteerwerk is op zich niet eens zo slecht, en samen met haar Britse accent levert het wel een speels effect op. Maar ze heeft echt te duidelijk een pruik op die enorm afleid. En Jay Courtney kan gewoon geen good guy neerzetten, daar heeft hij het charisma niet voor. Het is badguy, of houten plank bij hem. Dus zodra hij in een film meespeelt, weet je eigenlijk al direct wie de bad guy is. Waarom keken we deze klucht dan? Omdat mijn maatje nogal Kate Beckinsale gek is en dus eigenlijk alles wel kijkt waar ze in speelt. Maar zelfs hij vond dit slecht, niet eens goed genoeg voor guilty pleasure | |
Day Shift (2022) | ![]() |
Tweakers: 4.8 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Comedy, Fantasy | Runtime: 113 min | MPAA: R Een geschikte film voor iedereen die dol is op vampierenfilms, hoe lame het script ook is. Het uitgangspunt is eigenlijk heel leuk cq had heel leuk kunnen zijn: hoofdrolspeler heeft een geheime baan als vampierenjager, waarvan er natuurlijk hele nesten te vinden zijn in LA. Er is ook een achterliggende organisatie en er is natuurlijk een grote bedreiging. Maar het hangt allemaal als los zand aan elkaar. En daar kan ook Jamie Fox niks aan verbeteren. Of Snoop Dog. Er zijn een paar best goede actiescènes, maar hele matige special effects en ik ben DOL op realistische car chases! Als het nou allemaal iets meer tongue in cheek was geweest, en/of er wat meer geschmierd werd, was het aanzienlijk leuker geworden. Het grappige is: niks overtuigt echt, maar je kijkt de film toch af. Daarna ben je hooguit een beetje misselijk. | |
Abigail (2024) | ![]() |
Tweakers: 7.1 | IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 109 min | MPAA: R Het was vampierenweekend in Huize Elvhenk! Het verhaal draait om de ontvoering van een klein meisje. Als de groep in een landhuis de betaling van het losgeld afwacht, worden de rollen omgedraaid. Ik wil niet spoileren, maar het is een goeie thriller, met diverse verrassende wendingen. Plenty aan gore voor de liefhebber. En wat het vampierengedeelte veel geloofwaardiger maakt, is dat ze best moeilijk te killen zijn. | |
Rebel Ridge (2024) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 131 min | MPAA: TV-MA In een gemiddeld klein Amerikaans stadje, is de politie je beste vriend... ...en daarmee begint de openingscéne met een opvallend vreemde achtervolging van een donkere man op de fiets en een politieauto die achter hem aan zigzagt. Het laat visueel zien wat de rest van de film je belooft: oom agent die zich niet goed achter de oren heeft gewassen. Alsof hij Jack Reacher is blijft de fietsende Terry Richmond na een aanrijding vanuit de politiewagen zeer rustig en lijkt hij veel te weten over hoe het aanhoudingsproces in zijn werk gaat. Na alle onzinnige vragen en aantijgingen begin je als kijker bijna zelf de lieve zelfbeheersing te verliezen. Hoe, kan, de, politie, zo, corrupt, zijn. Natuurlijk is Don Johnson als Chief Sandy Burnne daar de oorzaak van. Een echte originele rotzak die corruptie op zijn botten geschreven heeft staan. Maar Richmond, hij is een MCMAP. Oftewel, hij kan je neerleggen zonder buitensporig geweld. Denk nogmaals aan Jack Reacher en een zelfbeheersing van heb-ik-jou-daar. Hoe het zal eindigen? Nouja, waarschijnlijk met een flinke #burnne Gezien het een Netflix-film is had ik hier geen hoge verwachtingen van. De eerste helft van de film was best goed, de tweede helft zakte wat in. Desondanks een voldoende voor deze net-geen-woensdagavondfilm-op-RTL4. Leuk feitje: de hoofdrolspeler was eerder in "Old" van M. Night Shyamalan te zien als Mid-Sized Sedan | |
Dat zit wel Schnorr.
Terrifier 3 (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Horror | Runtime: 125 min | MPAA: Not Rated Wtf, wat een film. Ik heb deel 1 & 2 gezien en natuurlijk is het niet erg verrassend wat er gaat gebeuren. Maar er is duidelijk een verschil in budget en alles is echt uit de kast getrokken. Ja, het verhaal is zoals je verwacht matig, maar dat doet er helemaal niet toe. Deze film biedt exact wat je wil van een gore horror. De eerste 5 min begint al lekker zonder enige vorm van subtitliteit. spoiler: Art komt als kerstman binnen bij een gezin, het meisje ziet haar droom uitkomen als ze de 'kerstman' ziet. En vervolgens loopt ie droog naar boven, hakt eerst het broertje in stukken, dan volop bij de ouders aan de gang. Dat was echt wat je noemt een entree. Er zijn ook delen die qua gore/elementen gewoon denken aan A nightmare on Elm street. spoiler: Dat hoofd van Art dat via een darm de misvormde tv host 'voedt'. Wtf ![]() En het is ook niet alleen gore, wat de film ook echt geweldig en one-of-a-kind maakt is de uitstraling van Art die met zn mimiek z'n slachtoffers uitlacht en zielige gezichtjes maakt "O, wat heb je een pijn, ga maar huilen" ![]() In veel horror films zie je in bepaalde scenes dat er een hoofdpersonage gedood/verminkt wordt of andere, wat uiteindelijk een droom blijkt. Iedereen wordt gered en leeft lang en gelukkig? Hell no. Dat zie je niet in Terrirfier films. spoiler: De man & zus worden vermoord en het hoofd van Gabby zou met een pot zuur bewerkt zijn waardoor je alleen een skelet ziet. Dat bleek dus het broertje van Sienna te zijn. Dat zelfs kinderen 'aangepakt' worden laat al zien dat de film geen grenzen heeft. Ik kan eigenlijk weinig zeggen zonder te spoilen. Ik heb zelden dat ik met een naar krampachtig gevoel naar een film kijk omdat ie zo goor is. Het is bij dit deel wel echt gelukt op sommige momenten. En ik moest flink lachen om Art. Waar de vorige film na 1.5 uur saai/langdradig begon te worden (duurde 2.5 uur), was het bij deze film "is het nu al voorbij?". Dit is een film waar je teruggaat in de tijd naar filmseries zoals A nightmare on Elm street, toen waren horror films nog echt horror, smerig, overal bloed en niet de politiek correcte jump scares van mannetjes in pakken die op je af komen vliegen. Wat mij betreft overtreft deze Substance op horror gebied. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Werd in deel een niet al licht gehint op de mogelijkheid dat het kind van de zus mogelijk van Maximus was? Dat idee had ik iig wel altijd. Er werd behoorlijk gesuggereerd dat Maximus in het verleden een romantische connectie had met de zus van de nieuwe keizer.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Lang geleden dat ik de eerste film gezien heb, dat weet mijn oude brein niet meerMalfunctions schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:42:
[...]
Werd in deel een niet al licht gehint op de mogelijkheid dat het kind van de zus mogelijk van Maximus was? Dat idee had ik iig wel altijd. Er werd behoorlijk gesuggereerd dat Maximus in het verleden een romantische connectie had met de zus van de nieuwe keizer.
Van het weekend een Miyazaki mini marathon gehouden:
Spirited Away (2001) | ![]() |
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.6 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 124 min | MPAA: PG Een sprookje, over een meisje dat zich staande moet houden in een wereld van goden, geesten en heksen. Alles om haar ouders te redden. En wat voor een prachtig sprookje is het. Weinig computergerenderde stukken, maar bijna alles hand getekend. Mooie muziek. En een prachtige levende wereld. De worldbuilding is top, terwijl er minimale aandacht aan wordt besteed. Ik weet altijd niet zo goed waar ik moet beginnen om uit te leggen waarom ik dit zo'n prachtige film vind, maar ik denk nu dat ik hem heb. Er zit een scene in, waar Sen (de hoofdpersoon) de tram neemt. Geen dialoog. Duurt iets meer dan 2,5 minuut. Deze scene vind ik tekenend voor de stijl van de film, de muziek, en de animatie/tekeningen doen hier genoeg. Nemen je mee. Ja, lekker zwevend allemaal, maar ik blijf deze top vinden. | |
Princess Mononoke (1997) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 133 min | MPAA: PG-13 Prins Ashitaka wordt vervloekt door een bosdemon en gaat op zoek naar diens oorsprong om uit te zoeken of hij de vloek kan opheffen voordat hij er aan sterft. Ik weet niet of ik dit verzonnen heb maar deze film is in mijn hoofd altijd een metafoor voor de verindustrieling (is dat een woord?) van de maatschappij die tig decennia geleden begon. Eentje waarin het hoofd van de staat het hoofd van de bosgod wil hebben. Hoe letterlijk wil je hem op je bord? Deze van Miyazaki is volgens mij meer gericht op een iets ouder publiek dan de bovenstaande. De metaforen voor de natuurliefhebbers tov industrieliefhebbers zijn goed gedaan, maar vooruitgang hou je uiteindelijk toch niet tegen. Heerlijk sprookje weer, aanrader. | |
Ik heb hem geprobeerd te kijken.. maar jezus, als ik een fantasy film wil zien zet ik wel LOTR aan. Wat een leugens, onzin en "even eigen ego opblazen" is die film zeg. Jammer, had er zelf stukken meer van verwacht. Meer objectiefJoosie200 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:10:
The Apprentice (2024) [Afbeelding: The Apprentice (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 120 min | MPAA: R Rule three: no matter what happens, you claim victory and never admit defeat.
Ik las een andere review hier op GoT over deze film. Dat het figuur Trump geen sympathieke origin story nodig heeft. Maar ook dat het makkelijk te vervatten is in stereotyperingen. Nu volg ik de Amerikaanse verkiezingen niet op de voet en of deze film compleet waarheidsgetrouw is: ongetwijfeld niet.
De film doet het lijken alsof de leerling: Trump zijn meester: Roy Cohn heeft overklast. Vandaar de filmtitel. Hoe een hardwerkende new kid on the block het heeft gemaakt tot het zijn van een succesvolle zakenman. Het geeft wel een inkijkje in de opkomst van Donald Trump in zijn jonge jaren, hoe hij Ivanka leert kennen, Trump tower zijn persoonlijke doel maakt om te realiseren.
Geen hoogvlieger, geen instant classic of art house film zoals Pathé het verkoopt. Maar vergeleken met het huidig aanbod aan films een ruim voldoende om te zien.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Je moet ook niet verwachten dat het een docu is. Das het enige genre wat ik objectief zou noemen. Bij elk ander type film neemt de regisseur het niet zo nauw met de op waarheid beruste gebeurtenissen zinsnede. Verder vind ik het geen ondermaatse film maar evenmin een instant classic die een 8/9/10 verdient. Dus tja; ieder zijn ding.corset schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:18:
[...]
Ik heb hem geprobeerd te kijken.. maar jezus, als ik een fantasy film wil zien zet ik wel LOTR aan. Wat een leugens, onzin en "even eigen ego opblazen" is die film zeg. Jammer, had er zelf stukken meer van verwacht. Meer objectief
spoiler:
Alles wat Donald Trump uitkraamt.
documentaires zijn vaak allesbehalve objectief.Joosie200 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:31:
[...]
Je moet ook niet verwachten dat het een docu is. Das het enige genre wat ik objectief zou noemen. B
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Beetlejuice Beetlejuice (2024) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13 Vandaag in het lokale theater Beetlejuice Beetlejuice gekeken. Kan er kort over zijn, vermakelijk. De cast bestaat voornamelijk uit oudgedienden van deel 1, maar de nieuwe aanwas deed het erg goed en geloofwaardig. Kan ook niet anders met namen als bijvoorbeeld Willem Dafoe en Jenna Ortega. Michael Keaton zet weer een prima Beetlejuice neer, maar persoonlijk vond ik hem in het eerste deel gekker en leuker. Winona zette daarentegen een hele goede Lydia Deetz neer. De film zit vol met herkenbare zaken uit deel 1 en dat is een goede keuze. Het is net alsof beide films elkaar in korte tijd opvolgen. Hoewel de humor goed was heb ik eigenlijk maar bij 1 scène mij rotgelachen. spoiler: wanneer Beetlejuice de relatietherapeut speelt en Winona bevalt van de baby. De baby is hilarisch! En waar ik eigenlijk hoopte dat vanaf die scène de hilariteit zou toenemen, zwakte het eigenlijk weer een beetje af. En dat is jammer. Maar al met al is het een prima opvolger. Ik geef deze film een 7. Toch iets minder kort gebleven dan ik eerst dacht dat ik zou zijn. spoiler: de baby in het slotstuk is ook geweldig | |
Alien: Romulus (2024) | ![]() |
Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R Alien, zoals in de eerste versie(s), maar nu met moderne tweeners. Je krijgt exact hetzelfde te zien met modernere effecten. Mijn buik scheurde bijna open van het lachen toen ik me na een uur realiseerde dat ik beter de eerste versie op had kunnen zetten. Er zijn mensen, ook in dit topic, die de CGI slecht vonden. Voor hen heb ik een verrassing. Dat was het niet. spoiler: De menselijke alien is namelijk géén (volledige) CGI Hoewel ik dingen niet persoonlijk wil maken en de acteur een supervriendelijke kerel lijkt te zijn die ik zoiets absoluut niet toewens, werd ik ongemakkelijker van de video dan de film. Omdat je het niet gewend bent, zien de eerste minuten er uit als iets wat met bv. Stable Diffusion gemaakt had kunnen zijn ![]() Wat ik vooral vervelend vind is dat de Alien-serie nu een soort MCU is geworden. Je kijkt de film, er wordt iets nieuws geïntroduceerd, het is mogelijk interessant. En dan verschijnen er 5 nieuwe films waarin het interessante nooit meer terug gaat komen omdat iedereen er zijn of haar eigen zure plasje over wil doen. Visueel is bijna ieder frame alsof het een stukje concept art is om in te lijsten. De rest is dezelfde ervaring die het moet zijn om samen met een facehugger te moeten wachten tot het einde nabij is. | |
Dat zit wel Schnorr.
Last Night in Soho (2021) | ![]() |
Tweakers: 5.3 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 116 min | MPAA: R Het wel en wee van een meisje dat graag een ontwerpster wil worden in Londen. Uiteindelijk komt ze erachter dat ze op een of andere manier verweven is met het verleden van een andere vrouw en lijken deze wisselingen steeds meer verbonden te worden met elkaar. De film is traag, maar levert ook niet iets op waar je op zit te wachten. Ik heb hem na een uur afgezet. Als je het hebt over horror, dat is het bij deze film op een erg laag niveau. De vriendschappen (en uitsluitingen) zijn wel erg voorspelbaar opgezet en eigenlijk is er niets wat echt uitblinkt of de film enigszins zo interessant maakt om hem af te kijken. Nouwja, vooruit, de dames mogen er zijn. Anders was het een 4. Niet mijn type film. | |
De making of van deze film is anders wel heel interessant. Vooral de dansscène en de spiegels etc.ByteMe_ schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:49:
Last Night in Soho (2021) [Afbeelding: Last Night in Soho (2021)] Tweakers: 5.3 | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 116 min | MPAA: R
Het wel en wee van een meisje dat graag een ontwerpster wil worden in Londen. Uiteindelijk komt ze erachter dat ze op een of andere manier verweven is met het verleden van een andere vrouw en lijken deze wisselingen steeds meer verbonden te worden met elkaar.
De film is traag, maar levert ook niet iets op waar je op zit te wachten. Ik heb hem na een uur afgezet. Als je het hebt over horror, dat is het bij deze film op een erg laag niveau. De vriendschappen (en uitsluitingen) zijn wel erg voorspelbaar opgezet en eigenlijk is er niets wat echt uitblinkt of de film enigszins zo interessant maakt om hem af te kijken.
Nouwja, vooruit, de dames mogen er zijn. Anders was het een 4. Niet mijn type film.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Ik vond deze film dan wel weer de moeite waard en vond hem goed weg kijken.
"When you grow up your heart dies"
Woman of the Hour (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 95 min | MPAA: N/A Netflix slingerde deze film aan toen ik koffie ging zetten, hij is inderdaad een beetje rommelig maar de personages zijn sterk, de moordenaar is creepy genoeg, alleen het jaren 70 sausje hebben we nu wel genoeg gezien. | |
Festina lente
Operation Mincemeat (2021) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, War | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13 Een enigszins onderbelichte episode uit de Tweede Wereldoorlog is de invasie van Sicilië in juli 1943. Een jaar voor D-Day was het de eerste succesvolle incursie van geallieerde troepen in Duits bezet Europa. Het was de start van de Italiaanse campagne en verlichte de druk op het Oostfront. Niet een onbelangrijk verhaal dus. En een klein maar kritisch deel van het succes lag bij Operation Mincemeat, een deceptie van MI-5 om de Duitsers te laten geloven dat de inval in Griekenland zou komen en niet Sicilië. Mincemeat was een idee dat zo absurd was dat het geloofwaardig werd. Een zwerver die zelfmoord pleegde 3 maanden in de koeling leggen, hem met nepdocumenten aankleden en het lijk voor de Spaanse kust uit een duikboot gooien. Vergezocht? Nogal. Ewen Montagu (Colin Firth) en Charles Cholmondeley (Matthew McFadyen) liggen niet erg goed binnen het 20 Committee van Admiral John Godfrey (Jason Isaacs) maar ze krijgen de support van Churchill om door te zetten met Mincemeat. Met hulp van de jonge luitenant Ian Fleming (Johnny Flynn) zetten ze door om de operatie succesvol te laten verlopen. Operation Mincemeat is een klassieke Britse WWII home front film. Alles ziet er strak, ingetogen en perfect geacteerd uit. Geen vuurwerk, gewoon stiff British upper lip acting van de bovenste plank. De film vertelt een mooi verhaal en als je van dit genre houdt is het allemaal helemaal prima. De romantische love triangle met Jean Leslie (Kelly MacDonald) voegt weinig toe maar MacDonald is een prachtige actrice om naar te kijken in alle opzichten dus verveelt zeker niet. Leukste van de film vond ik zelf de inzichten in ‘echte’ spionage en het stukje mind reading dat MI-5 doet over hoe de Duitsers zouden reageren op het plot. Dat was best wel boeiend. En een paar amusante inkijkjes in de origine van een zekere fictieve Britse spion. Degelijk, veilig, weinig verrassend stuk vakwerk. Voor de liefhebbers, you know who you are. | |
[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-10-2024 11:19 ]
Ruthless People (1986) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 93 min | MPAA: R Midden jaren '80 staat niet bekend als een periode van absolute topfilms. Het was de tijd dat ik voor het eerst films keek en ik heb heel wat bagger op mijn netvlies geprojecteerd gezien. En de meeste dingen die in mijn herinnering OK waren zijn dat nu niet meer. Er zijn echter uitzonderingen. Sam Stone (Danny DeVito) heeft een zinderende schurfthekel aan zijn vrouw Barbara (Bette Midler). Hij smeedt een plot om haar te vermoorden maar lo and behold, net als hij zijn plan ten uitvoer wil brengen blijkt ze gekidnapt te zijn. De daders zijn Ken en Sandy Kessler (Judge Reinhold en Helen Slater), die door Sam benadeeld zijn in een business deal en hun financiële gram willen halen. Helaas zijn ze ook volstrekt incompetent als het om het bedrijven van misdaad gaat. Ruthless People is een korte, messcherpe comedy die geen seconde verspilt in het neerzetten van een hele vloot aan nasty characters. Voor DeVito was het zijn doorbraak als leading comedy man en terecht. Hij steelt de show hier. Er zitten ook nog een krat andere supporting characters in die de boel lekker aanwakkeren en het leidt allemaal tot een ontzettend amusante anderhalf uur. Grappig toen ik tien was. Nog steeds grappig. | |
The Crow (1994) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 102 min | MPAA: R Het is de tijd van het jaar, want vanavond is Devil's Night. Het plot is vrij simpel. Tijdens de nacht voor hun trouwerij worden Eric Draven en zijn verloofde Shelly Webster bruut vermoord door een groepje tuig. Dit in opdracht van de lokale misdaadbaas Top Dollar, om dat het stel het lef had om te klagen over de staat van hun woning. Precies een jaar later staat Eric op uit de dood om wraak te nemen. Hierbij wordt hij bijgestaan door een mysterieuze kraai. The Crow is een verfilming van de comic van James o'Barr, die deze begon naar aanleiding van de tragische dood van zijn verloofde. Nu is dat een behoorlijk nare grondslag, en de film is dan ook qua sfeer bijzonder grauw/donker en heeft een deprimerende neo-gothische setting. De stad (Detroit) is donker, het regent (maar niet altijd) en naargeestig. Hier geen miljard grappen per minuut Marvel of een flitsend eindgevecht met laz0rz of een wijsneuzerige, plotarmourede tienerdochter die alles natuurlijk veel beter kan dan haar vader. Neen, niets van dat al. De film bijft de sfeer van de comics houden. Met een speelduur van net iets meer dan anderhalf uur weet de film een mooi compact, duidelijk verhaal te vertellen met enkele memorabele scènes (Mother is the name of God, gitaarspelen op een dak, it can't rain all the time), toffe karakters en naast een geweldige soundtrack ook een fijne score. | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dan had je waarschijnlijk de ingekorte en niet de R-rated versie, die is 2 uur.Vrijdag schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:11:
Met een speelduur van net iets meer dan anderhalf uur weet de film een mooi compact, duidelijk verhaal te vertellen met enkele memorabele scènes
Saillant detail: hoofdrolspeler is Brandon Lee, zoon van Bruce. Die overleefde het maken van deze film niet wegens fout met een neppistool. (Dat is geen spoiler)
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Nosferatu: A Symphony of Horror (1922) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Fantasy, Horror | Runtime: 94 min | MPAA: Not Rated Gister in de Oude Kerk in Enschede naar deze klassieker geweest. Organist Gijs van Schoonhoven begeleidt de stomme film live op het orgel. Bij de ervaring komen de film, ambiance en muziek prachtig samen, en dit is dus geen review van de film op zich. Tegelijk komt alles op deze manier waarschijnlijk redelijk in de buurt van hoe de film indertijd werd bekeken. In elk geval meer dan in een YouTube-schermpje. De film is een van de, zo niet dé, grondleggers van het horrorgenre. Mijn interesse is meer filmgeschiedenis dan specifiek horrorgeschiedenis, maar hoe invloedrijk de film is geweest (en nog steeds is) wordt meer dan duidelijk. Veel zouden we tegenwoordig clichés noemen, maar was in die tijd dus ongekend. Ik vond het verrassend om te zien dat de film minder gedateerd aanvoelt, misschien wel doordat er zo veel herkenbare dingen in zitten. Tegelijk is de film inmiddels meer dan 100 jaar oud, en ook dat zie je zeker terug. Niet alles wat in die tijd baanbrekend was heeft de tand des tijds goed doorstaan en zorgt nu soms onbedoeld voor een komisch effect. Zo is er een tamelijk overbodige en vrij lange scène waarin Nosferatu met zijn kist onder de arm door de stad loopt, waarin hij zo plompverloren en kneuterig overkomt dat er weinig overblijft van z’n monsterlijkheid. Ook is duidelijk dat de manier van acteren door de jaren heen (gelukkig) behoorlijk geëvolueerd. Het is natuurlijk een stomme film dus er wordt meer communicatie gevraagd vanuit de gezichtsuitdrukking et cetera, maar naar huidige maatstaven vliegen ze hier ook wel een beetje uit de bocht. En het hoofdstukje thematiek kan ik misschien beter helemaal overslaan. Veel meer dan ‘product van z’n tijd’ moet daar mijns inziens niet over gezegd worden. Maar dit alles kan je de film toch moeilijk aanrekenen. Wat we nu normaal vinden moest in die tijd nog compleet uitgevonden worden, juist door films zoals Nosferatu. En voor elk moment dat we nu misschien met ons hoofd schudden zit er ook minstens een moment in dat nog steeds werkt. Ik had het net over overacteren, maar een van de briljante vondsten van Murnau is wel dat Nosferatu zelf praktisch niet beweegt. Dat maakt hem menacing, mysterieus en ongrijpbaar. En hoe sommige shots zijn opgebouwd is om de vingers bij af te likken, hoewel ook hier niet álles werkt. Ik weet niet of Gijs van Schoonhoven het hele land door trekt met deze voorstelling, maar als je geïnteresseerd bent in filmgeschiedenis of horror, of gewoon eens wat anders wil, is dit een absolute aanrader. | |
... not as I do.
Prachtfilm. Ik heb even zitten zoeken, maar ik vrees dat dit een eenmalige voorstelling was
. Heel jammer, hiervoor had ik graag een keer naar de kerk gegaan.
Goodbye Julia (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama | Runtime: 120 min | MPAA: N/A Goodbye Julia is een Soedanese film die zich afspeelt in hoofdstad Khartoem in de periode dat Zuid-Soedan zich gaat afscheiden. Hoewel de nogal gevoelige politieke situatie een rode draad is binnen het verhaal, gaat het drama toch ook over persoonlijk leed dat doet denken aan het werk van bijvoorbeeld Asghar Farhadi. Dat wil zeggen, het is een ingenieus in elkaar gezet werk dat allerlei aspecten van de situatie in Soedan met het kapstok verhaal goed weet te verwoorden. Het is ook allemaal niet zo zwart-wit, en in de film zitten karakters die allemaal zo hun eigen kijk op de situatie hebben. Er zijn eigenlijk maar een paar scenes die ik wat minder vond. Dit is dan ook een uitstekend speelfilmdebuut van Mohamed Kordofani en ik snap wel waarom deze film zo geliefd was in het festival circuit. Er zijn eigenlijk maar heel weinig Soedanese films, en dan is het extra bijzonder om een film van deze kwaliteit te zien. | |
En nog saillanter waarschijnlijk... Ook zijn vader is gestorven tijdens een filmopname.F_J_K schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:35:
[...]
Dan had je waarschijnlijk de ingekorte en niet de R-rated versie, die is 2 uur.
Saillant detail: hoofdrolspeler is Brandon Lee, zoon van Bruce. Die overleefde het maken van deze film niet wegens fout met een neppistool. (Dat is geen spoiler)
Volgens mij kwam daar, na Brandon, ook een redelijke conspiracy uit voort.
The Remarkable Life of Ibelin (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Documentary, Animation, Biography | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 Als iemand die vroeger ook World of Warcraft heeft gespeeld waar ik destijds veel vrienden heb gemaakt werd ik direct aangetrokken om deze documentaire te kijken. Het verhaal gaat over Mats “Ibelin” Steen. Een Noorse jongeman met de spierziekte Duchenne. Zijn leven wordt met ons gedeeld. Waarbij zijn betekenisvolle online leven pas inzichtelijk wordt voor zijn ouders en familie na het overlijden van Mats. De documentaire over Mats zijn leven wordt ondersteund door familie en vrienden. Zo is zijn leven binnen World of Warcraft nagebouwd met behulp van een grote bron aan chat, forumlogs en zijn blog, en wordt dit nagespeeld binnen de WoW engine en ondersteund met mimiek en stemacteurs. Zelf ben ik erg onder de indruk wat de positieve uitwerking van een online community ook op andere kan hebben. Natuurlijk zie ik ook de minder positieve kant hierin, maar het raakt me wat mensen met goede bedoelingen voor elkaar kunnen betekenen ook al hebben zij elkaar nog nooit in het echt ontmoet. Als dit ook voor jou een herkenbaar signaal is kan de documentaire sterk aanraden. | |
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Afgelopen week Terrifier 3 en The Substance gekeken. Terrifier 3 is alles wat je van een slasher mag verwachten er zit deze keer zowaar een verhaal in. Wat mij betreft een aanrader.
The Substance is voor 2/3 een erg goede film die in het laatste 1/3 deel ontspoort en eigenlijk gewoon erg slechts wordt. Net alsoft de schrijfster/regiseusse niet wist hoe ze de film moest afronden.
The Substance is een body horror film maar als je een echt goede film in die soort wil zien dan moet je de The Fly van David Cronenberg gaan kijken. Deze film is veel beter qua uitvoering van dat gedeelte en ziet er nog steeds erg goed uit.
The Substance is voor 2/3 een erg goede film die in het laatste 1/3 deel ontspoort en eigenlijk gewoon erg slechts wordt. Net alsoft de schrijfster/regiseusse niet wist hoe ze de film moest afronden.
The Substance is een body horror film maar als je een echt goede film in die soort wil zien dan moet je de The Fly van David Cronenberg gaan kijken. Deze film is veel beter qua uitvoering van dat gedeelte en ziet er nog steeds erg goed uit.
Alle Crow versies die ik heb zijn rond de 100 minuten en R-rated/16F_J_K schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:35:
[...]
Dan had je waarschijnlijk de ingekorte en niet de R-rated versie, die is 2 uur.
:strip_exif()/f/image/jnjfVlR9kx24G91rvPqB2Yzs.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ydsQ6i1BKf9VP2ySGjaHGssm.png?f=fotoalbum_large)
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zie die Terrifier al een paar keer langskomen, toch eens aanzetten, thanks.sjaool schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:06:
Afgelopen week Terrifier 3 en The Substance gekeken. Terrifier 3 is alles wat je van een slasher mag verwachten er zit deze keer zowaar een verhaal in. Wat mij betreft een aanrader.
wat The FLy betreft....tsja...daar roep je er ook meteen 1 van een groot kaliber.....ik ben niet zo'n Jeff Goldblum fan (als acteur dan) maar dit deed hij voortreffelijk.
Heeft wel een beetje last van de tand des tijds vrees ik als je dat naast Substance gaat zetten.
Maar ja, steengoede film
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Uhm, nee. Ik vind de body effecten in The Fly veel beter uitgevoerd. Bij The Substance kreeg ik meer het The Elephant Man gevoel.Fraggert schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:41:
[...]
Heeft wel een beetje last van de tand des tijds vrees ik als je dat naast Substance gaat zetten.
Dit weekend draait Interstellar weer in de bioscopen vanwege het 10-jarig jubileum van deze film. Unieke kans om de film (nog) een keer in IMAX te bekijken. Kaartjes voor morgen zitten al in mijn inbox. Interstellar staat in mijn persoonlijke top 10, met name ook vanwege de geweldige soundtrack.
[ Voor 18% gewijzigd door PatrickC op 01-11-2024 18:17 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Iedereen heeft een film of game waarbij diegene niet snapt waarom het zo populair is. Voor mij is dat Interstellar. Leuk verhaaltje, goede muziek, mooie beelden, maar meerdere scifi films doen voor mij hetzelfde. Er zijn meerdere Discovery documentaires die hetzelfde concept beschrijven, maar dan wat jaartjes eerder zijn uitgebracht. Voor mii een iets betere dan standaard goede film, een dikke 8.PatrickC schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:16:
Dit weekend draait Interstellar weer in de bioscopen vanwege het 10-jarig jubileum van deze film. Unieke kans om de film (nog) een keer in IMAX te bekijken. Kaartjes voor morgen zitten al in mijn inbox. Interstellar staat in mijn persoonlijke top 10, met name ook vanwege de geweldige soundtrack.
Ben nu bezig met The Substance, interessant verhaal met goede shots die erg ondersteunend zijn aan het verhaal. Nog een half uurtje (ik kijk in etappes, kinderen…) en dan zal ik ook mijn review plaatsen. 2024 is een mooi jaar voor horror films!
The Substance wil ik ook nog zien. Van de films die wereldwijd gezien in 2024 in premiere zijn gegaan zijn er echt maar bar weinig die ik goed vond (ok, ook niet zo heel veel gezien). Van die in Nederland in 2024 in premiere gingen waren er wel een aantal heel goed.
Anora is dan toch wel een film waar ik benieuwd naar ben na het winnen van de Gouden Palm (draait nu in de bioscoop).
Ben ook wel benieuwd of ik Joker: Folie à Deux nu wel of niet leuk zal vinden. Beetje zitten wachten tot deze op Prime komt. Dat zou 29 oktober zijn geweest, maar nope. Wellicht komt deze dan niet meer naar Prime?
Anora is dan toch wel een film waar ik benieuwd naar ben na het winnen van de Gouden Palm (draait nu in de bioscoop).
Ben ook wel benieuwd of ik Joker: Folie à Deux nu wel of niet leuk zal vinden. Beetje zitten wachten tot deze op Prime komt. Dat zou 29 oktober zijn geweest, maar nope. Wellicht komt deze dan niet meer naar Prime?
Klopt, vrij mager jaar, totaal geen originele films. Ik heb al jaren film abonnement maar heb meerdere malen overwegen op te zeggen, ook omdat 80% uiteindelijk alsnog bij een streamer komt. Maar gezien de kosten per kaartje uiteindelijk niet gedaan, ook met de feestdagen in het zicht. Hopelijk weer wat originele films straks nu de stakingen voorbij zijn.josh-hill schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:03:
The Substance wil ik ook nog zien. Van de films die wereldwijd gezien in 2024 in premiere zijn gegaan zijn er echt maar bar weinig die ik goed vond (ok, ook niet zo heel veel gezien). Van die in Nederland in 2024 in premiere gingen waren er wel een aantal heel goed.
Joker komt uiteindelijk naar HBO. Waarschijnlijk nog wel ergens in december, verwacht rond kerst of begin januari (Blue Monday).
[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 01-11-2024 19:11 ]
Wat slecht dat die DVD steelbox coverart heeft van de Crow deel 3.Vrijdag schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:33:
[...]
Alle Crow versies die ik heb zijn rond de 100 minuten en R-rated/16
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Naast deel 1 vond ik deel 2 City Of Angels als tiener goed te pruimen, die zou ik graag nog eens terugzien in HD, maar kan hem niet vinden...binnekort de DVD dan maar eens opzoeken.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
The Martian (2015) | ![]() |
Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13 Een tijdje gewacht om deze film te kijken maar gisteren voor het eerst gekeken. Vaak is de score die ik geef redelijk conform de IMDb score. Ging er dus ook goed voor zitten. De film op UHD gekeken op een LGG2. Beeld en audio fantastisch. De rest? Wat een matige film. De film zit in een enorme identiteitscrisis. Het wil tegelijkertijd een drama zijn, komedie en wil wat filosofische en psychologische diepgang hebben. Dit laatste is natuurlijk vrij lastig als alle karakters slecht eendimensionaal zijn. Iedereen speelt zijn eigen stereotypje. Zo heb je de sociaal ongemakkelijke nerd die uiteraard met de oplossing komt. Hij beeldt dit schijtlollig uit bij de grote baas -wat hij ineens niet doorheeft hihihihi- en gebruikt een pennetje als hulpmiddel. Iedereen wordt volledig at random geïntroduceerd en er wordt verwacht dat de kijker een binding krijgt wat dus vrij lastig is als werkelijk waar alle karakters een dom stereotype spelen. En dat de hele tijd die domme ABBA die zo lekker de sfeer moet breken op een quasi-grappige manier, verschrikkelijk. En ook de hele tijd quasi sarcastisch afgeven op de muzieksmaak van de Commander - een veel te jonge knappe chick die blijkbaar dingen kan. Ik had even de hoop dat de film na een klein uurtje klaar was toen zijn Bintjes opblies maar helaas…. Hele tijd de hoop dat Mathew Mccaunaghey langskwam om de vierde dimensie te buigen want een en ander duurt veel te lang (2,5 uur bijna!). Het einde eindigt natuurlijk ook met een paar domme grapjes nadat de tuinman is teruggekeerd en over zijn ervaringen vertelt. 5/10. Wellicht wat streng maar een tweede keer kijken zou toch echt huiswerk zijn | |
Snack Shack (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: 112 min | MPAA: R Erg geamuseerd met deze coming of age film. | |
Alien: Romulus (2024) | ![]() |
Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.2 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R Ik heb samen met mijn zwager deze nieuwe Alien-film gekeken, omdat mijn vrouw er totaal geen fan van is. Blijkbaar was mijn zwager een nog grotere Alien-fan dan mij, want hij wist alle technische namen zo op te noemen, wat de ervaring voor ons beiden nog leuker maakte. In Alien: Romulus volg je een groep ruimtevaarders die graag een reis door de ruimte willen maken maar omdat ze telkens opgelicht worden wanneer ze de vereiste uren hebben gemaakt. Besluiten ze om de ruimte zelf in te gaan na het zien van een verlaten ruimteschip, echter blijkt dit schip om een reden verlaten te zijn en komen ze daar vast te zitten. Terwijl ze proberen te overleven, worden ze geconfronteerd met het monster genaamd Alien, die zorgt voor flink wat spannende momenten. Al met al is Alien: Romulus een mooie toevoeging aan de franchise, met veel overeenkomsten van de allereerste Alien film. De rustige opbouw van het verhaal creëert een leuke spanning die doet denken aan de klassieke elementen van de serie. Het is een film die zowel nieuwkomers als trouwe fans zal aanspreken en het het was leuk om hem samen te kijken met mijn zwager. | |
Twisters (2024) | ![]() |
Tweakers: 5.5 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Het vervolg op een van de meest iconische films uit mijn jeugd, ik had er direct een slecht gevoel bij en daarom geen verwachtingen bij deze film. Maar dat bleek niet terecht te zijn want toen ik hem met mijn vrouw en haar broertje ging kijken werden we flink verrast door het verhaal en de humor die in de film zit. Het verhaal gaat over een groep jongeren die voor een schoolproject graag iets willen bewijzen, alleen wanneer ze denken een mooie tornado te hebben gevonden. Gaat het mis en slaat het noodlot toe, als gevolg dat Kate geen tornado jager meer wil zin. Totdat ze benaderd word door een oude vriend, die met een heel goed aanbod komt. De humor en het verhaal zijn van begin tot eind goed en dan ook nog eens met goede muziek is het een leuke combinatie en kijkt dit vervolg erg ontspannen weg! Zeker een aanrader voor wie twijfelt over het vervolg van de beroemde Twister film. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Strange Darling (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R Ik had in het begin het idee dat de film anders zou verlopen dan ik had verwacht. Mede daardoor niet zo voorspelbaar als ik had uitgestippeld. De richting wordt overigens ook wel erg snel duidelijk zichtbaar. Het wisselen van chapters maakt de film ook onderhoudend. Je krijgt wisselende schetsen van bepaalde situaties waardoor je toch uiteindelijk geboeid blijft tot het einde. Er is in ieder geval genoeg geweld te vinden die zeker niet binnen de voorzichtige lijntjes blijft om het zo te noemen. Er waren wel wat ergernissen in de film die beter hadden gekund spoiler: De 'hulptroepen' die op de roep van de agent afkomen, de vrouwelijke agent toont wel heel erg haar 'feministische' mening terwijl ze nog niets van de situatie afweten. Die was wel erg makkelijk gedaan om dan maar een reden te hebben om de 'Electric lady' te laten ontsnappen. Het was ook een nogal aparte dialoog en raar geacteerd. Buiten dat was 'the one-night stand' ook wel best langdradig. Ik denk dat er wel best wat meer uit gehaald zou kunnen worden. Het voelde toch iets missen. Desondanks wel een goede wegkijker. | |
Bed & Breakfast (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 83 min | MPAA: N/A Min of meer standaard Nederlandse romcom van matige kwaliteit. Het verhaal is weinig charmant, de hoofdrol spelers niet bijzonder en het geheel voelt soms wat onhandig of stuntelig aan. Met slechts 1 uur en 23 minuten een relatief korte film wat in dit geval prima was. Een film waar je absoluut niet bij hoeft na te denken en welke na een half jaar waarschijnlijk uit je herinneringen is verdwenen. De 6.2 op IMDB vind ik echt wet te enthousiast. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
@G_Dragon Ik heb gisteravond de nieuwe Alien gekeken en ben een fan van het eerste uur en vind deze echt alleen maar een slap aftreksel van de eerste Alien film. Ik zat de hele film alleen maar van dit zat ook in de eerste film te roepen. Herhaling van zetten. Ik vond hem ook echt niet spannend. Not my cup of tea. Ik geef hem helaas maar een 5. Blijkbaar kom ik uit een tijd dat er nog echt vernieuwende films werden gemaakt. Tegenwoordig kan men vaak alleen maar vervolgen maken die dan vaak tegenvallen net zoals Twisters. Zelfde laken en pak.
Gladiator zal ook wel weer een drama worden.
Gladiator zal ook wel weer een drama worden.
[ Voor 4% gewijzigd door MotorBeast op 03-11-2024 10:46 ]
Hellboy: The Crooked Man (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.5 | Genre: Action, Horror | Runtime: 99 min | MPAA: R Deel twee van de Hellboy reboot. Waar ik deel 1 nog best tof vond, vond ik deze best matig. De setting is de Appalachen in 1959, maar het had net zo goed een willekeurige hillbilly plek kunnen zijn in om het eender welke tijd. Hellboy en Joe komen tijdens een ongeluk met transport in een dorpje/drie huizen en een kerk/geen idee wat het nou is terecht. Alwaar de Crooked Man rondwaart, die zielen voor de duivel verzamelt. Tevens wonen er bijna alleen maar heksen in het dorpje. Wat dus letterlijk uit drie huizen en een kerk bestaat blijkbaar. Niet echt een vruchtbare plek om veel zielen te verzamelen, dus waarom de Crooked Man niet naar een willekeurige stad is verhuisd is mij een raadsel. De film kom nogal ongeïnspireerd over en ik merk echt nul chemie tussen de personages. Ze kijken allemaal continu of ze liever ergens anders mee bezig waren en de Big Bad hebben we al eens eerder en beter gezien in The Conjuring. Mediocre ![]() | |
The Road to Mandalay (2016) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 108 min | MPAA: N/A The Road To Mandalay is een film uit Myanmar, die zich afspeelt in Thailand. Een paar migranten vluchten van Myanmar naar Thailand en proberen daar werk te vinden. De één weet wel wat, en de ander dacht ook wel wat te weten, maar dat blijkt toch net even wat lastiger. Ze proberen zo allebei op hun eigen manier er in het heden en in de toekomst iets van te maken. Hoewel ze eigenlijk in hetzelfde schuitje zitten, loopt hun pad uiteindelijk steeds verder uit elkaar. Begin van de film vond ik niet heel erg sterk, maar het werd al snel beter. Er zitten een paar hele mooie scenes in, en het is daarmee zeker geen slechte film, maar de rest vond ik niet zo bijzonder. Wel bijzonder is dat het een film uit Myanmar is. Kan ik dat land ook afstrepen op de kaart in Letterboxd. En eigenlijk een prima film om dat mee te doen. | |
Het is ook meer dat het een goed bericht meebrengt, we moeten naar de sterren kijken en verder kijken dan ons planeetjeOrangelights23 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:40:
[...]
Iedereen heeft een film of game waarbij diegene niet snapt waarom het zo populair is. Voor mij is dat Interstellar. Leuk verhaaltje, goede muziek, mooie beelden, maar meerdere scifi films doen voor mij hetzelfde. Er zijn meerdere Discovery documentaires die hetzelfde concept beschrijven, maar dan wat jaartjes eerder zijn uitgebracht. Voor mii een iets betere dan standaard goede film, een dikke 8.
Ben nu bezig met The Substance, interessant verhaal met goede shots die erg ondersteunend zijn aan het verhaal. Nog een half uurtje (ik kijk in etappes, kinderen…) en dan zal ik ook mijn review plaatsen. 2024 is een mooi jaar voor horror films!
Deepmode uit
Corn Island (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 100 min | MPAA: N/A Corn Island is een Georgische film (of is het een Abchazische film?) die het oerverhaal vertelt van de mens en de/zijn natuur. In de rivier die Georgië en (het door bijna niemand erkende onafhankelijke) Abchazië scheidt ontstaat na de grote hoeveelheid water in de lente hier en daar een eilandje, ideaal voor het verbouwen van wat graan. En zo geschiede. De film bevat nog geen pagina aan dialoog en is daarmee wel een beetje te vergelijken met bijvoorbeeld de animatiefilm The Red Turtle. De blikken van de mensen spreken echter boekdelen, al moet ik zeggen dat het vaak wel erg geposeerd is. Maar goed, de beelden zijn prachtig, en geven mooi het simpele verhaal vorm. Zal wat geweest zijn om dit allemaal in scene te zetten. De mens vs de natuur. En zijn natuur dus. Zo op niemandsland midden in de rivier die Georgië en Abchazië scheidt zul je af en toe wat militairen tegen komen. Mooie film, maar toch ontbrak er voor mij iets aan. Dus daarom toch ook weer geen 8 of hoger. | |
Juror #2 (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Thriller | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13 Vrij rustige, kalme film. Achteraf was dat ook wel logisch want Clint Eastwood is de regisseur. Die heeft op zijn oude dag echt geen haast meer spoiler: Tamelijk voorspelbare, maar verder prima film voor als je even geen zin hebt in actie of echt opletten.Vooral het feit dat meerdere personen de verdachte direct schuldig willen verklaren, om maar van dit gedoe af te zijn. Interesseert ze niks dat ze iemand tot een celstraf veroordelen, als zij maar weer verder kunnen met hun dagelijks leven. | |
Ik vond hem wel leuk om te zien maar ik herken wat puntjes wel inderdaad.Deruxian schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:26:
The Martian (2015) [Afbeelding: The Martian (2015)] Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13 Een tijdje gewacht om deze film te kijken maar gisteren voor het eerst gekeken. Vaak is de score die ik geef redelijk conform de IMDb score. Ging er dus ook goed voor zitten. De film op UHD gekeken op een LGG2. Beeld en audio fantastisch. De rest? Wat een matige film. De film zit in een enorme identiteitscrisis. Het wil tegelijkertijd een drama zijn, komedie en wil wat filosofische en psychologische diepgang hebben. Dit laatste is natuurlijk vrij lastig als alle karakters slecht eendimensionaal zijn. Iedereen speelt zijn eigen stereotypje. Zo heb je de sociaal ongemakkelijke nerd die uiteraard met de oplossing komt. Hij beeldt dit schijtlollig uit bij de grote baas -wat hij ineens niet doorheeft hihihihi- en gebruikt een pennetje als hulpmiddel. Iedereen wordt volledig at random geïntroduceerd en er wordt verwacht dat de kijker een binding krijgt wat dus vrij lastig is als werkelijk waar alle karakters een dom stereotype spelen. En dat de hele tijd die domme ABBA die zo lekker de sfeer moet breken op een quasi-grappige manier, verschrikkelijk. En ook de hele tijd quasi sarcastisch afgeven op de muzieksmaak van de Commander - een veel te jonge knappe chick die blijkbaar dingen kan. Ik had even de hoop dat de film na een klein uurtje klaar was toen zijn Bintjes opblies maar helaas…. Hele tijd de hoop dat Mathew Mccaunaghey langskwam om de vierde dimensie te buigen want een en ander duurt veel te lang (2,5 uur bijna!). Het einde eindigt natuurlijk ook met een paar domme grapjes nadat de tuinman is teruggekeerd en over zijn ervaringen vertelt. 5/10. Wellicht wat streng maar een tweede keer kijken zou toch echt huiswerk zijn[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Mocht je een lezer zijn.....het boek is echt fantastisch
er is iets niet helemaal goed gegaan met je review lijkt het, de score mistNachoman schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:03:
Snack Shack (2024) [Afbeelding: Snack Shack (2024)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy | Runtime: 112 min | MPAA: R Heerlijk mee vermaakt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
Misschien zie ik het te rooskleurig of probeer ik het goed te praten, ik ben het in zekere zin met je eens over het laatste 1/3e deel van The Substance. Maar ik heb dus het gevoel dat dit metaforisch is. Ga te ver / te lang door (met cosmetische chirurgie) en het wordt verschrikkelijk.sjaool schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:06:
Het was zeker het minst interessante deel om te zien, weinig stijlvol en het werd een soort lelijke komedie.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
The Good, the Bad and the Ugly (1966) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 178 min | MPAA: R Hoewel deze film toevallig afgelopen zaterdag ook op TV (RTL7) was heb ik deze klassieker afgelopen vrijdagavond samen met mijn zoon vanaf blu-ray gekeken. Dit is de derde film in de zogeheten "Dollars Trilogy" (A Fistful of Dollars en For a Few Dollars More zijn de eerdere delen) waarin Clint Eastwood bekend is als de "Man with No Name", hoewel hij wel degelijk in elke film een naam heeft en niet hetzelfde personage is. In deze film zijn de drie hoofdpersonen alle drie geen engeltjes maar verschillen wel op moraal gebied. The Bad met de naam "Angel Eyes" (Lee Van Cleef) is een huurling die over lijken gaat en bij het opknappen van een afrekening achter het bestaan van een gestolen schat ter waarde van 200.000 dollar komt. Daarna jaagt hij op aanwijzingen om de schat te kunnen vinden. The Good, "Blondie" (Clint Eastwood), en The Ugly, oftewel Tuco (Eli Wallach), gebruiken en misbruiken elkaar op een opportunistische wijze. Vooral Tuco is een opportunist pur sang terwijl Blondie nog wat dichter bij een neutrale moraal zit. Wanneer ze alle drie een stukje van de puzzel weten komen ze na diverse omzwervingen aan bij het kerkhof waar de schat verstopt zit en krijgen we de geweldige apotheose van de film te zien met een stand-off tussen de drie gunslingers. Hoewel de film, met z'n bijna 180 minuten, een lange zit is voelt het niet als een lange film waar maar geen einde aan komt. De spanning wordt goed opgebouwd, er zitten grappige intermezzo's tussen, de hoofdpersonages krijgen allemaal voldoende tijd om hun karakter te laten zien en we krijgen mooie wijdse beelden te zien. De muzikale ondersteuning door Ennio Morricone is meeslepend en inmiddels cultureel erfgoed. Toch is niet alles perfect en sommige scenes zijn wel wat ongeloofwaardig met vrijwel onkwetsbare hoofdrolspelers die met één pistoolschot een verscholen tegenstander met rifle neerschieten terwijl de tegenstanders telkens mis schieten. Maar al met al is het een van de meest iconische Westerns geworden die het waard is om te kijken en van te genieten. | |
@Haay Goed bezig. Verplichte kost bij de film opvoeding.
Brothers, op Amazon Prime. Over twee broers uit een wat bijzonder samengesteld gezin.
Beetje duistere humor, beetje actie, ik heb me er prima mee vermaakt.
https://www.imdb.com/title/tt9860566/?ref_=fn_al_tt_1
Beetje duistere humor, beetje actie, ik heb me er prima mee vermaakt.
https://www.imdb.com/title/tt9860566/?ref_=fn_al_tt_1
Joker: Folie à Deux (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Crime, Drama, Musical | Runtime: 138 min | MPAA: R Meteen vanaf het begin wist de film mij te pakken en mijn aandacht vast te houden, dat heb ik maar weinig. Wederom fantastisch geacteerd door Joaquin Phoenix. Ook een sterk staaltje cinematografie van Todd Philips. Bij vlagen weer de dreigende onvoorspelbare sfeer wat in het vorige deel zo goed uit de verf kwam. Deze film heeft wel een totaal andere opzet en dat moet je liggen of kunnen accepteren. Het donkere New York, Gotham gevoel kwam ook regelmatig erg goed terug. Ik wil er eigenlijk niet te veel over zeggen, ga deze film kijken, als je Joker ook gezien hebt. Ik heb genoten van deze film. | |
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 04-11-2024 16:40 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
It Ends with Us (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Een mooie setting in Boston (een keer geen Ney York, London, Miami of Los Angeles), alhoewel het er net zo als in Manhattan of Upper West Side uitziet. Een goede acteerprestatie van Blake Lively, een goed onderwerp wat aangesneden wordt. Volgens mijn vriendin volgen ze het boek niet helemaal en zitten er echt verschillen in. Naar mijn idee zat er veel meer in de film. Net als het echt beklemmend wordt, gaan we de eind/afrondingsfase van de film (van dit deel, ja want er is ook nog 'It Start With Us') in. Al met al zeker geen slecht drama en geen dertien in een dozijn film, maar prima vermaak voor een avondje samen film kijken. Het cijfer is gebaseerd op de films die ik gezien heb in het genre drama/romance. | |
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Super/Man: The Christopher Reeve Story (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Documentary, Biography | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 Een documentaire over het leven van Christopher Reeve, de eerste Superman. Deze documentaire geeft je een inkijkje in zijn leven en hoe hij van het acteren in een theater ineens een superster werd toen hij werd aangenomen voor de rol van Superman. Deze documentaire raakt mij. Ik ben opgegroeid met Christopher Reeve en zag hem als held toen ik een klein jongetje was. Iedereen wilde superman zijn! Toen ineens het nieuws kwam dat hij een zwaar ongeluk had gehad en niet meer kon lopen en zelfstandig ademen kwam als een schok. Deze documentaire laat zien hoe zijn leven was met o.a. zijn erg goede vriend Robin Williams en zijn gezin. En wat voor impact zijn ongeluk had op hemzelf en iedereen om hem heen. | |
Groundhog Day (1993) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 101 min | MPAA: PG Voor de 10xxx keer gezien. Het blijft een geniale film. Hij blijft leuker worden en je blijft nieuwe dingen ontdekken. Dit keer: Bill Murray die in best wel veel scenes zijn lach probeert in te houden of even uit 'n karakter valt | |
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.