Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 249 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:02

Vrijdag

De Zwarte

Ohja, in hetzelfde straatje is deze ook goed: IMDB: Napola - Elite für den Führer (2004)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

I Still Know What You Did Last Summer (1998)I Still Know What You Did Last Summer (1998)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.8 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
Een stel tieners, waaronder Jennifer Love Hewitt, dienen weer als "broodbeleg" voor een vent met een haak in plaats van een hand. Het verhaal is ietsje minder dan het vorige deel, maar het acteerwerk en de personages zijn ongeveer net zo middelmatig en dus kan de film er wel mee door. Maar de enige reden die ik kan bedenken om deze film te kijken is als je oud genoeg bent om nog eens wat jeugdsentiment op te halen, misschien wel even oud als die vent met z'n haak...
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Net deze film gekeken. Het is absoluut een betere film dan de eerste van lang geleden.

Was wel even inkomen, maar hebben ons goed vermaakt.
En als iemand geboren in 81. Holy shit wat een toffe Easter egg!
spoiler:
de OG tekenfilm karakters richting het einde van de film, yes! Wordt er nu nog blij van als ik er aan denk.

Zie net dat iedereen dit al gepost heeft. :+

Enige is Hugh Grant, we weten niet wat we met hem in een film wat geen romcom is aan moeten. Is gewoon een prima acteur, maar in zo'n film. Beetje hetzelfde als met Wonka.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Grant is zichzelf aan het heruitvinden als bad guy en doet dat m.i. uitstekend. Zie ook Paddington 2, The Gentlemen en het aankomende Heretic.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:09

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Arunia schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 00:04:
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)[Afbeelding: Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)]
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13
Net deze film gekeken. Het is absoluut een betere film dan de eerste van lang geleden.

Was wel even inkomen, maar hebben ons goed vermaakt.
En als iemand geboren in 81. Holy shit wat een toffe Easter egg!
spoiler:
de OG tekenfilm karakters richting het einde van de film, yes! Wordt er nu nog blij van als ik er aan denk.

Zie net dat iedereen dit al gepost heeft. :+

Enige is Hugh Grant, we weten niet wat we met hem in een film wat geen romcom is aan moeten. Is gewoon een prima acteur, maar in zo'n film. Beetje hetzelfde als met Wonka.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ja, deze was leuk *O*

8-.......das een 7.75 ;)

Even weer eens iets totaal anders dan John Wickeriaanse knokpatijen of een haast uitgemolken Marvelesque CGI-fest.

Die
spoiler:
veels te vette dikzak van een draak
......ik kwam niet meer bij man _O-

Heerlijk genoten van een superleuke film, die 2 uur vlogen voorbij :)

En ja.......Hugh Grant was een beetje een vreemde eend in de bijt.....ik verwacht steeds dat hij in zingen uitbarst ofzo :P
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 06:14:
Grant is zichzelf aan het heruitvinden als bad guy en doet dat m.i. uitstekend. Zie ook Paddington 2, The Gentlemen en het aankomende Heretic.
Leuke ontwikkeling.........ik moest er erg aan wennen in elk geval ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Fraggert schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:27:
[...]

Ja, deze was leuk *O*

8-.......das een 7.75 ;)

Even weer eens iets totaal anders dan John Wickeriaanse knokpatijen of een haast uitgemolken Marvelesque CGI-fest.

Die
spoiler:
veels te vette dikzak van een draak
......ik kwam niet meer bij man _O-

Heerlijk genoten van een superleuke film, die 2 uur vlogen voorbij :)

En ja.......Hugh Grant was een beetje een vreemde eend in de bijt.....ik verwacht steeds dat hij in zingen uitbarst ofzo :P

[...]

Leuke ontwikkeling.........ik moest er erg aan wennen in elk geval ;)
Ja, die spoiler van jou, zeker erg leuk bedacht. Was even vreemd, maar wel komisch uiteindelijk.

Nu ik je quote lees van Dr Stangelove, valt dat inderdaad op. En waarom ook niet. Moet nog wel wat aan geschaafd worden, want hij lijkt nu meer een sub slechterik waarbij er altijd nog iemand boven staat die nog slechter is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Beetlejuice Beetlejuice (2024)Beetlejuice Beetlejuice (2024)
Tweakers: 7 | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
Gisteravond hebben we de nieuwe film Beetlejuice Beetlejuice gekeken, het was alweer een tijdje geleden dat wij samen een film hadden gekeken en deze nieuwe film trok onze aandacht. Voordat we begonnen met kijken hebben we er nog wel even wat lekkers bij gepakt maar toen we eenmaal in het verhaal zaten, konden we niet stoppen want je werd in het verhaal getrokken waardoor we de film aan een stuk door hebben afgekeken.

Het verhaal heeft een uniek en creatief concept; een typische voor de stijl van Tim Burton, want we werden meegenomen in een wereld vol onverwachte wendingen en bizarre personages die ons steeds weer wisten te verrassen. De combinatie van humor en horror was perfect in balans, waardoor je constant weer verrast word. De visuals waren absoluut verbluffend; Burtons kenmerkende esthetiek komt weer prachtig tot leven met kleurrijke en inventieve decors.

We hebben echt genoten van de sterke karakterontwikkeling en de manier waarop het verhaal de thema’s van leven en dood verkent, altijd met een speelse twist die het geheel luchtig houdt. Dankzij de humor en speelse twist hebben wij ons heel erg vermaakt en ook veel gelachen terwijl we ons ook verwonderen over de creativiteit die in deze film zit. De personages waren erg interessant en heel creatief bedacht door Tim Burton, met daarnaast ook nog eens de juiste acteurs zorgde ervoor dat het helemaal tot leven kwam. Jenna Ortega die de hoofdrol speelt kennen we allemaal van de Netflix-serie Wednesday, zij gaf een geweldige diepgang aan haar karakter.

Beetlejuice Beetlejuice was een feest voor het oog en daarnaast was het ook een leuke avontuurlijke film om te kijken. Wij waren beiden aangenaam verrast, misschien ook omdat wij er zonder verwachtingen ingingen, omdat we geen enkele trailer hebben gezien. Voor wie hem nog moet kijken, kan ik hem zeker aanraden!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Arunia schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:31:

Nu ik je quote lees van Dr Stangelove, valt dat inderdaad op. En waarom ook niet. Moet nog wel wat aan geschaafd worden, want hij lijkt nu meer een sub slechterik waarbij er altijd nog iemand boven staat die nog slechter is.
ik vond het een beetje vergelijkbaar met Benedict Whatshisface......dat ie Dr. Strange speelde.

Beide zeer goede acteurs hoor...don't get me wrong..maar ineens een totaal andere rol dan normaliter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
A Hijacking (2012)A Hijacking (2012)
Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R
Mikkel (Pilou Asbæk) is kok aan boord van de Deense freighter Rozen. Peter (Søren Malling) is de CEO van Orion Seaways, de eigenaar van het schip. Als de Rozen gekaapt wordt door Somalische piraten moet Mikkel overleven en Peter gaan onderhandelen voor zijn vrijheid, en die van de rest van de crew.

Regisseur Lindholm maakt van Kapringen (de originele Deense titel) een psychologische thriller die focust op de interacties tussen de CEO, die zich langzaam verliest in de eindeloos voortdurende onderhandelingen, en Mikkel, die tussen angst, wanhoop en uiteindelijk shell shock beweegt. Het vraagt veel van de acteurs maar ze leveren top werk allemaal.

De film voelt ontzettend authentiek aan; zowel de scenes aan boord, waar Mikkel en de crew eerst dagen, dan weken en uiteindelijk maandenlang onder verslechterende omstandigheden moet overleven, als de scenes in de board room, waar Peter zich uit een onmogelijke situatie probeert te onderhandelen terwijl hij zijn menselijkheid niet uit het oog poogt te verliezen. Sommige van de bijrollen zijn gespeeld door mensen met real life ervaring en de film is op locatie geschoten. Gaaf.

Het maakt Kapringen tot een interessante, realistisch aanvoelende film. Wel vond ik het einde van de film niet echt passen. Het lijkt een beetje teveel op een Griekse tragedie, een soort voorbestemd einde waarin de hoofdpersonen gestraft worden voor, ja, waarvoor eigenlijk? Ik had een andere einde gekozen zelf.

Kapringen is al vaak langsgekomen in dit topic en wordt dan vaak in één adem genoemd met Paul Greengrass’ ‘Captain Phillips’, een film met een vergelijkbaar plot. Nu ik beide films gezien heb zou ik eigenlijk zeggen dat het, op de setting na, totaal onvergelijkbare films zijn die heel andere dingen proberen te doen. En beiden doen ze dat erg goed.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

@G_Dragon ik ga vanavond eindelijk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

@Dr. Strangelove Veel plezier vanavond met Beetlejuice Beetlejuice! *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@G_Dragon: heb je deel 1 (Beetlejuice) ook gezien?

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 16-10-2024 10:00 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Stukfruit schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:59:
@G_Dragon: heb je deel 1 van Beetlejuice ook gezien?
Nope :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
Sparkiee schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:08:
Goebbels and the Führer (2024)[Afbeelding: Goebbels and the Führer (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 135 min | MPAA: N/A
Wat een nare film. Ik wist op voorhand al dat dit geen doorsnee "ontspannen middag bioscoop" zou worden. Maar dat het zo erg zou zijn.......
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Je review had mijn nieuwsgierigheid gewekt en ik heb zojuist de trailer ervan gekeken. Dit ziet er uit als een film die ik zeker wel eens wil zien. Wordt helaas niet vertoond in Kinepolis Almere, en ik ga er niet voor naar Utrecht of Enschede. Dus hopelijk komt die t.z.t streaming beschikbaar op Netflix of Prime.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:54
G_Dragon schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:05:
Beetlejuice Beetlejuice (2024)[Afbeelding: Beetlejuice Beetlejuice (2024)]
Tweakers: 7 | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 105 min | MPAA: PG-13
Gisteravond hebben we de nieuwe film Beetlejuice Beetlejuice gekeken, het was alweer een tijdje geleden dat wij samen een film hadden gekeken en deze nieuwe film trok onze aandacht. Voordat we begonnen met kijken hebben we er nog wel even wat lekkers bij gepakt maar toen we eenmaal in het verhaal zaten, konden we niet stoppen want je werd in het verhaal getrokken waardoor we de film aan een stuk door hebben afgekeken.

Het verhaal heeft een uniek en creatief concept; een typische voor de stijl van Tim Burton, want we werden meegenomen in een wereld vol onverwachte wendingen en bizarre personages die ons steeds weer wisten te verrassen. De combinatie van humor en horror was perfect in balans, waardoor je constant weer verrast word. De visuals waren absoluut verbluffend; Burtons kenmerkende esthetiek komt weer prachtig tot leven met kleurrijke en inventieve decors.

We hebben echt genoten van de sterke karakterontwikkeling en de manier waarop het verhaal de thema’s van leven en dood verkent, altijd met een speelse twist die het geheel luchtig houdt. Dankzij de humor en speelse twist hebben wij ons heel erg vermaakt en ook veel gelachen terwijl we ons ook verwonderen over de creativiteit die in deze film zit. De personages waren erg interessant en heel creatief bedacht door Tim Burton, met daarnaast ook nog eens de juiste acteurs zorgde ervoor dat het helemaal tot leven kwam. Jenna Ortega die de hoofdrol speelt kennen we allemaal van de Netflix-serie Wednesday, zij gaf een geweldige diepgang aan haar karakter.

Beetlejuice Beetlejuice was een feest voor het oog en daarnaast was het ook een leuke avontuurlijke film om te kijken. Wij waren beiden aangenaam verrast, misschien ook omdat wij er zonder verwachtingen ingingen, omdat we geen enkele trailer hebben gezien. Voor wie hem nog moet kijken, kan ik hem zeker aanraden!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Help mij, want ik begrijp dit (lage) cijfer niet.

Als alles verbluffend, perfect in balans, interessant, uniek, creatief etc is, waarom dan slechts een mager zeventje? Gezien je lofzang over de film en waarbij er kennelijk - getuige je lovende recensie - geen enkele minpunt te bedenken valt, zou ik toch minstens een 9 of 10 verwachten..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:29
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:24:
A Hijacking (2012)[Afbeelding: A Hijacking (2012)]
Tweakers: 6.7 | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R
Mikkel (Pilou Asbæk) is kok aan boord van de Deense freighter Rozen. Peter (Søren Malling) is de CEO van Orion Seaways, de eigenaar van het schip. Als de Rozen gekaapt wordt door Somalische piraten moet Mikkel overleven en Peter gaan onderhandelen voor zijn vrijheid, en die van de rest van de crew.

Regisseur Lindholm maakt van Kapringen (de originele Deense titel) een psychologische thriller die focust op de interacties tussen de CEO, die zich langzaam verliest in de eindeloos voortdurende onderhandelingen, en Mikkel, die tussen angst, wanhoop en uiteindelijk shell shock beweegt. Het vraagt veel van de acteurs maar ze leveren top werk allemaal.

De film voelt ontzettend authentiek aan; zowel de scenes aan boord, waar Mikkel en de crew eerst dagen, dan weken en uiteindelijk maandenlang onder verslechterende omstandigheden moet overleven, als de scenes in de board room, waar Peter zich uit een onmogelijke situatie probeert te onderhandelen terwijl hij zijn menselijkheid niet uit het oog poogt te verliezen. Sommige van de bijrollen zijn gespeeld door mensen met real life ervaring en de film is op locatie geschoten. Gaaf.

Het maakt Kapringen tot een interessante, realistisch aanvoelende film. Wel vond ik het einde van de film niet echt passen. Het lijkt een beetje teveel op een Griekse tragedie, een soort voorbestemd einde waarin de hoofdpersonen gestraft worden voor, ja, waarvoor eigenlijk? Ik had een andere einde gekozen zelf.

Kapringen is al vaak langsgekomen in dit topic en wordt dan vaak in één adem genoemd met Paul Greengrass’ ‘Captain Phillips’, een film met een vergelijkbaar plot. Nu ik beide films gezien heb zou ik eigenlijk zeggen dat het, op de setting na, totaal onvergelijkbare films zijn die heel andere dingen proberen te doen. En beiden doen ze dat erg goed.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
En zo is het! Kapringen en Captain Phillips zijn allebei steengoede films over hetzelfde onderwerp, maar echt totaal verschillend.

Kapringen is daarbij echt een van mijn favoriete films, juist vanwege die realistische aanpak. Daar ben ik een groot fan van.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

P-Rock schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:39:
[...]

Als alles verbluffend, perfect in balans, interessant, uniek, creatief etc is, waarom dan slechts een mager zeventje? Gezien je lofzang over de film en waarbij er kennelijk - getuige je lovende recensie - geen enkele minpunt te bedenken valt, zou ik toch minstens een 9 of 10 verwachten..? :?
Het is een goede film, erg mooi gemaakt. Ik wil m nog een keer zien maar ik denk ook een zeven en een half. Het is een mooie rit, maar niets dat heel erg bijblijft.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
franssie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:56:
[...]

Het is een goede film, erg mooi gemaakt. Ik wil m nog een keer zien maar ik denk ook een zeven en een half. Het is een mooie rit, maar niets dat heel erg bijblijft.
Maar ik vroeg het niet aan jou. ;)

Als een recensie alleen maar lovende woorden en superlatieven bevat, en geen minpunten, dan strookt een 7 niet met wat er geschreven is. Dat betekent dat er toch iets 'mis' is met de film.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

P-Rock schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:39:
[...]

Vragen mag altijd en dat waardeer ik ook maar ik heb er niet veel meer over te zeggen dan hoe ik het omschrijft in mijn review, ik vind persoonlijk een ruime voldoende wel een mooi cijfer. Voor een film die goed in elkaar zit met een duidelijk en kloppend verhaal, hoop hiermee ook anderen nieuwsgierig te maken of twijfelaars over te halen.

Er zullen altijd betere films zijn die wel een hoger cijfer verdienen, zelfs als daar wel een minpunt in zou zitten. Ik denk dat het gewoon heel persoonlijk is welk cijfer men aan een film geeft, want een 9 of 10 geef ik zeker niet zomaar! Dan moet een film wel echt heel goed zijn..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
Ben het eigenlijk wel met @G_Dragon eens. Ik heb twee weken geleden ook BeetleJuice Beetlejuice gekeken (en heb het origineel ook niet gezien) en ben het eigenlijk wel compleet met z'n review en cijfer eens. Prima film, leuk, goed vermaak, zit goed in elkaar, niets mis mee.

Maar ook, niets levensveranderends, niets waardoor je een uur later er nog stil van bent. Ik ga morgenavond Interstellar nog eens kijken - dat is een film die ik hoger rank dat Beetlejuice 2. V for Vendetta, The Green Mile of Pan's Labyrinth bijvoorbeeld ook. Films waarbij je ruim na afloop nog van onder de indruk bent, die je overdonderen. En Beetlejuice 2 doet dat niet en zal ook niet de ambitie gehad hebben daarvoor. Die is gewoon leuk vermaak en dat is op een hele goede manier gedaan. Maar meer dan heel goed gemaakte leuk vermaak is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
josh-hill schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:55:
[...]

En zo is het! Kapringen en Captain Phillips zijn allebei steengoede films over hetzelfde onderwerp, maar echt totaal verschillend.

Kapringen is daarbij echt een van mijn favoriete films, juist vanwege die realistische aanpak. Daar ben ik een groot fan van.
Ik was wel enigszins verrast te lezen dat Kapringen, hoewel geïnspireerd door echt kapingen, fictie is en Captain Phillips gebaseerd is op real events :)

Wat ik wel frappant vond is dat als een Deens schip gekaapt wordt het bij de CEO van een bedrijf lijkt te liggen om er iets aan te doen, dat dat een half jaar kan duren en dat er een paar miljoen losgeld betaald wordt. Kaap je een Amerikaans schip dan krijg je binnen een week een dosis vitamine L courtesy of the US Navy. Ik zou het wel weten als Somalische piraat ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Beetlejuice Beetlejuice (2024)Beetlejuice Beetlejuice (2024)
De 80s revival duurt al een decennium en ik mag wel stellen dat ik inmiddels verzadigd raak door alle teruggrijpsels op wat Generation X allemaal cool vond vroegah. Dus in die zin is Tim Burton met zijn Beetlejuice sequel late to the party. De hoop was toch dat dit een zeldzame positieve entry zou worden in dit subgenre.

Lydia Deetz (WInona Ryder) is vervreemd geraakt van haar dochter Astrid (Jenna Ortega). Als haar vader Charles (nee, Jeffrey Jones is blacklisted, ja, hij doet toch mee) overlijdt gaan ze met stiefmoeder Delia (Catherine O'Hara) terug naar Winter River voor de begrafenis. Daar kruist haar pad dat van de bio-exorcist uit de titel, Beetlejuice (Michael Keaton), zich weer.

Burton doet in deze film waar hij groot mee geworden is. Veel scènes bestaan vooral vooor het plezier dat hij duidelijk heeft in het uitten van de creativiteit bij zichzelf, de crew en de acteurs. Die scènes drijven lang niet altijd het plot maar ze zijn vaak wel amusant om te aanschouwen, vooral omdat Burton continu zijn best lijkt te doen de randen van de PG-13 rating op te zoeken. Het is allemaal lekker ranzig op een heerlijk komische manier.

Maar dat is tegelijk het manco van de film. Waar het origineel een sterk character driven plot had, gebeurt er gelijk teveel en te weinig in dit vervolg. Alle karakters krijgen een eigen arc maar die lijken grotendeels los te staan van elkaar en als ze dan elkaar raken komt het geforceerd over. De dialogen helpen ook niet, omdat er behoorlijk wat klungelig schrijfwerk gedaan is. Aan de acteurs ligt het niet: Het enthousiasme spat er vanaf bij Keaton en ook Ryder. Ortega kende ik niet maar daar willen we wel meer van zien, en Willem Dafoe heeft een heerlijke rol als dood acterende detective. Alleen O’Hara valt echt tegen, zij mist de edginess van haar rol in het origineel.

Wat ik ook jammer vond is dat er een stukje fan service ontbreekt in de wijze waarop de Maitlands worden weggeschreven met een los nietszeggend zinnetje. Het zijn de main characters van de eerste film en ze krijgen vrijwel geen aandacht. Ook Baldwin zit in het verdomhoekje (al lijkt hij er net uit te zijn gekomen) maar waar Charles eigenlijk het hele plot aanzwengelt zijn Barbara en Adam helemaal afwezig.

Dit is een redelijk geslaagd vervolg op een steengoed origineel. Leuk voor een avond licht vermaak, maar weinig bijzonders helaas.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

De eerste Beetlejuice heb ik minimaal 3x aangezet maar na 20 minuten weer uit. Het zou een zo goede film zijn van 1 van mijn favoriete regisseurs. Ik kwam er niet doorheen. Vond het niet leuk. Mooi dat er een vervolg is maar die ga ik zeker niet kijken. Het werkt niet bij mij, die opzet. Is niet erg. Elke gek zijn gebrek.
:P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Als je Beetlejuice na 20 minuten uitzet heb je het karakter Beetlejuice niet eens in beeld gezien ;) Die duikt pas op na dik een half uur :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• josh-hill
Show Me Love (1998)Show Me Love (1998)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 89 min | MPAA: Not Rated
Fucking Åmål gaat over wat jongeren in fucking Åmål, of all places.

Elin is populair en vindt dat er geen reet te doen is in Åmål. Ze wordt helemaal moe van de stomme dingen die iedereen doet.

Agnes daarentegen heeft niet echt vrienden (eentje, maar dat is ook maar een instabiele vriendschap) en is stiekem verliefd op Elin.

Deze Zweedse film is net even wat anders van opzet dan de andere films over het onderwerp. Ik bedoel, er zijn genoeg films over (eerste) liefdes en jongeren in een dorp, en veel wat in deze film zit, is ook wel in andere films te zien, maar toch vond ik de details in het verhaal best uniek en het is goed uitgewerkt.

De film is niet enorm lang en gaat daarom wat vluchtig door dit verhaal en is ook wel wat indirect in het laten zien van de emoties, maar toch is de film best diepzinnig op zijn momenten, zonder dat dat heel erg opdringerig wordt.

En daarmee is het best een leuke film.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
In ander nieuws, Richard Gere is in Ian McKellen aan het transformeren :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXS0tENd781zk54CIZjJVcqgWxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdW5jLereEQmbBKLJ2DDD9d8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 16:59
Smile 2 (2024)Smile 2 (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Ik dacht even dat Florence Pugh de hoofdrol had, ze lijkt er best veel op. Maar de actrice die het wel is, doet het ook best aardig. Deel 1 was meer straight-forward tamme horror met wat mindfucks en kleine gore elementen. Dit deel gaat veel meer de mindfuck kant op. Je zou het ook een aparte poging kunnen noemen om bi-polair, psychoses en dergelijke psychische problemen in beeld te brengen, want daar heeft het best wat van weg. Rosemary DeWitt heeft een nogal ondankbare rol als Skye's moeder. Wat ik wel een leuk detail vond, is de bijrol die Peter Jacobsen speelt. Ik moest direct weer aan zijn personage Taub in de serie House MD denken :)

Smile 2 is uiteindelijk beter dan ik had verwacht, al is het op punten echt te langdradig en meerdere zaken zie je echt van mijlenver aankomen. Toch is het gelukt me een enkele keer te verrassen en werd ik het laatste halfuur alsnog het verhaal in getrokken. Zal me niks verbazen als er ook nog een deel 3 komt.

@Dr. Strangelove Serieus, Nog nooit van Jenna Ortega gehoord? Die is al een paar jaar flink aan de weg aan het timmeren met de laatste 2 Scream films, de Netflix serie Wednesday. En ook haar rol in The Fallout kon me bekoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
AcidBurn schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:22:
@Dr. Strangelove Serieus, Nog nooit van Jenna Ortega gehoord? Die is al een paar jaar flink aan de weg aan het timmeren met de laatste 2 Scream films, de Netflix serie Wednesday. En ook haar rol in The Fallout kon me bekoren.
Ja, als dit zo doorgaat dan denk ik dat @Dr. Strangelove binnenkort toch wat karmatags moet inleveren :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik had wel van haar gehoord uiteraard, moeilijk om dat niet te doen als je film nieuws volgt. Een beetje de nieuwe Selena Gomez. Dit is echter het eerste wat ik van haar zie. Scream is mijn genre niet, Fallout gemist en Wednesday is denk ik niet mijn serie, volgens mij ben ik niet de doelgroep daarvoor.

Eerste indruk prima trouwens. Easy on the eyes en kan ook wel acteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:24:
This shall not pass!

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:47:
Ik had wel van haar gehoord uiteraard, moeilijk om dat niet te doen als je film nieuws volgt. Een beetje de nieuwe Selena Gomez. Dit is echter het eerste wat ik van haar zie. Scream is mijn genre niet, Fallout gemist en Wednesday is denk ik niet mijn serie, volgens mij ben ik niet de doelgroep daarvoor.

Eerste indruk prima trouwens. Easy on the eyes en kan ook wel acteren.
Ja dan is het opzich wel heel logisch dat je haar niet kent, wel leuk dat je nu kennis met haar heb gemaakt via Beetlejuice Beetlejuice. Ik vind haar een leuke actrice die ik graag vaker in films/series zie omdat ze het acteren erg goed doet. In Wednesday was ze ook zo ontzettend goed!

Heb je de serie You gezien? Daar zit ze ook in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:24:
[Afbeelding]
Krijgt Hachi een baasje in white O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AcidBurn
G_Dragon schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:30:
Heb je de serie You gezien? Daar zit ze ook in :)
Ik blijf alsmaar vergeten dat ze inderdaad het zusje Ellie speelde in het tweede seizoen.
Was een relatief kleine, maar erg leuke rol van haar.
De rol van Wednesday Addams lijkt haar echt op het lijf te zijn geschreven, dat eerste seizoen was steengoed wat haar acteerwerk betrof. Ook de combinatie met Enid was leuk om te zien, het contrast kon niet groter :D
Hoop dat het tweede seizoen erbij in de buurt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Misschien een keertje een aflevering van kijken. Ik zit nog steeds met Christina Ricci in mijn hoofd voor die rol. Zij was echt voortreffelijk in The Addams Family en Addams Family Values. Sowieso beiden steengoede comedies met waanzinnig goede casts. Zo triest dat Raul Julia jong overleden is, heerlijke acteur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:35:
Misschien een keertje een aflevering van kijken. Ik zit nog steeds met Christina Ricci in mijn hoofd voor die rol.
Met deze serie krijg je Ricci én Ortega voor de prijs van één :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Eergister weer eens naar Green Lantarn zitten kijken die volledig afgebrand word/is.

Vermakelijke film moet ik zeggen, verre van een hoogstandje. maar vergeleken met de huidige zooi die Marvel uitspuwt is het echt zo slecht nog niet.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:44:
Eergister weer eens naar Green Lantarn zitten kijken die volledig afgebrand word/is.

Vermakelijke film moet ik zeggen, verre van een hoogstandje. maar vergeleken met de huidige zooi die Marvel uitspuwt is het echt zo slecht nog niet.
Dat is DC :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

I know, maar Marvel is het meest actief in de filmwereld. DC heeft doorgaans niet echt een geweldige reputatie qua films. En ik heb het idee dat de meeste superheldenfilms worden afgemeten aan Phase 1 van Marvel (die ik ook erg goed vond)

Maar als ik deze film naast Antman Quantummania of The Marvels zet, is hij dan echt zo slecht als iedereen zegt? (de vergelijking met Joker 2 laat ik even gaan :+ )

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Stukfruit schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:43:
[...]

Met deze serie krijg je Ricci én Ortega voor de prijs van één :Y
Zag het ja, gevalletje obvious casting is obvious :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P-Rock
Prey (2022)Prey (2022)
Tweakers: 6.9 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 100 min | MPAA: R
Redelijke sci-fi actiefilm waarin een jongedame van de Comanche-stam, Naru, het op moet nemen tegen een nieuwe, onzichtbare vijand met high-tech wapens. Ze wordt echter niet serieus genomen door de mannelijke indianen, iets wat hen duur zal komen te staan. De film heeft tijd nodig om op gang te komen, en net toen ik me serieus af begon te vragen waar al die goede reviews vandaan kwamen, werd de film wat beter. Naar het schijnt hebben ze qua klederdracht en wapens goed rekening gehouden met de tijdsgeest. Hadden ze dat nou ook maar gedaan met de taal, want indianen die Modern Engels spreken: Nope. Er schijnt ook een versie te zijn waarin de stemmen gedubd zijn in de taal van de Comanches, maar die zonden ze gisteren niet uit op tv. Het verhaal is niks om over naar huis te schrijven en deed me voornamelijk denken aan een kruising tussen de originele Predator en The Revenant. Het acteerwerk kon er mee door, maar was ook niet bijzonder. Ik heb in ieder geval geen idee waarom men zo lovend was over de hoofdrolspeelster (Amber Midthunder), waar ik nog nooit van had gehoord. Ze stond haar mannetje, maar qua acteerwerk leek ze slechts één uitdrukking op haar mooie gezichtje te hebben. De film kent een paar leuke actiescenes die cinematografisch goed in beeld zijn gebracht en ook de soundtrack van Sarah Schachner, die vooral muziek voor video games op haar resumé heeft staan, was prima. Alles bij elkaar genomen is Prey best een aardige en vermakelijke Predator-film, en i.i.g. een stuk beter dan die dampende drol van Shane Black.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Batman (1989)Batman (1989)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13
Deze klassieker nog maar eens aangezwengeld gisteren, met dank aan de vrienden van HBO Max. De special effects zijn wel een beetje gedateerd (niet raar, voor een film van 35 jaar oud :X ) maar hij blijft toch wel erg leuk. Een Batman die niet bang is om hier en daar iemand om te leggen als dat toevallig zo uitkomt, een bijzonder aangenaam ogende Kim Basinger, en Jack Nicholson is echt fantastisch als The Joker. Leuk voor het jeugdsentiment.

Nomen nescio

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Alien: Romulus (2024)Alien: Romulus (2024)
Tweakers: 4.7 | IMDb: 7.4 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R

Waar denk je als eerst aan bij horror sci-fi? Juist, Alien. Die film uit 1979 is gewoon een onverslaanbare klassieker. Met die mindset ben ik ook dit deel ingegaan. Hoewel de laatste films me totaal niet konden bekoren was ik wel benieuwd wat dit zou worden, gezien er veelal werd gesproken over 'terug naar de roots'.

Als we puur gaan kijken hoe de film audiovisueel in elkaar steekt, dan krijgt het echt een 9 van me. Die rauwe kenmerkende horror omgeving die je kent van Alien is er zeker. De bekende xenomorphs ogen natuurlijk erg dreigend en houden je zeker wel in spanning.

Het verhaal, tja, daar is het wat mij betreft wel misgegaan. Een paar random jongeren gaan met een schip naar een verlaten station om een bepaald product te kunnen verkrijgen wat uiteraard daar alleen vindbaar is. Het was wat matig bedacht vond ik.

spoiler:
En die Andy? Die was wel erg irritant. Elk half uur heeft ie onderhand een nieuwe 'taak' om te volbrengen. Dan voor het bedrijf, dan toch weer voor haar.

En het einde... Nouwja, verrassend is het zeker.

spoiler:
Het idee van het perfecte mensenras wat nogal apart wordt tentoongesteld... Een Prometheus Engineer Alien?

De verhaallijn geef ik een 5, maakt een mooie 7. Ik moet zeggen, als je van de Alien atmosfeer houdt, dan is dit zeker wel iets om een keertje te kijken. Beter dan de vorige films imho. Maar zeker dat dit nergens bij het origineel komt.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Chronic (2015)Chronic (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama | Runtime: 93 min | MPAA: R
Na Después de Lucía, nu een andere film van Michel Franco gekeken, en wel Chronic uit 2015.

Deze film is in het Engels en laat een verpleger (Tim Roth) aan het werk zien met terminale patiënten. Ik heb van dichtbij meerdere gevallen van beroerte/hersenbloeding en kanker meegemaakt, dus het komt allemaal wel dichtbij. Maar zeker niet in een negatieve zin. De film is realistisch en menselijk in zijn weergave van de situatie. Heel herkenbaar allemaal, van A tot Z.

Tim Roth, maar ook de andere acteurs, zijn fantastisch in hun rol en het worden mooi en rustig in beeld gebracht.

Het verhaal zelf is wat geheimzinnig, waarbij langzaam maar zeker details van de achtergrond van het hoofdpersonage en zijn omgeving duidelijk(er) worden. Beetje zoals dat ook was bij Después de Lucía. Dit verhaal heeft echter wel net wat minder focus, en is daarmee dus ook wat minder sterk.

Niettemin, kan ik niet anders zeggen dan dat het werk van Michel Franco me blijkbaar wel ligt (op basis van de genoemde 2 films). Ben nu zeker wel benieuwd naar Memory.

Alleen... waarom in hemelsnaam een New Kids einde?
(edit: net ff detail van einde herbekeken en nu snap ik hem wel)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)
Na mijn eerste ervaring met de film, waarbij ik niet echt onder de indruk was, besloten wij gisteravond Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves opnieuw te kijken. Deze film kijkt heerlijk weg, met een eenvoudig en rechttoe rechtaan verhaal dat ideaal is voor een ontspannen avond.

Het verhaal volgt een groep avonturiers die een gewaagde missie ondernemen om een waardevol artefact terug te krijgen. Ze worden geconfronteerd met allerlei obstakels, van kwaadaardige vijanden tot onverwachte wendingen. De mix van actie en humor houdt het luchtig en onderhoudend.

Al met al vonden wij het een vermakelijke film. Het is geen diepgaand meesterwerk, maar perfect voor een zorgeloze avond vol entertainment. Een film die je met vrienden kunt kijken en waar je gewoon om kunt lachen. Vandaar ook mijn 6.5!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Gisteren op tv gezien met 10x reclame, ugh. De twee dieven Bard en Holga (Chris Pine en Michelle Rodriguez) onstnappen uit de gevangenis om een verloren reliek, the Tablet of Reawakening, te zoeken die het mogelijk maakt om doden weer tot leven te wekken. Hij wil het reliek gebruiken om zijn door volgelingen van de Red Wizard vermoorde vrouw weer tot leven te wekken, zodat hij en zijn van hem vervreemde dochtertje Kira weer een gezin kunnen vormen. Het reliek blijkt echter goed verstopt en tijdens zijn afwezigheid is Kira opgebracht door de corrupte Forge Fitzwilliam (Hugh Grant) en zijn mysterieuze tovenares Sofina (Daisy Head). Gelukkig krijgt hij hulp van de stuntelige tovenaar Simon (the Sorcerer! Voor old-school point & click liefhebbers een bekende naam), de jonge druïde Soric en de paladijn Xenk. Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niks weet van D&D, behalve de tekenfilmserie die in de jaren '80 werd uitgezonden en de vorige film uit 2000 (dat cgi-festijn met Jeremy Irons), maar daar kan ik me niks meer van herinneren. Anyway, Honor Among Thieves is in feite Guardians of the Galaxy in een fantasy setting. De nadruk ligt voornamelijk op heel veel flauwe grappen en cgi-actie. Het acteerwerk is redelijk, maar niemand springt er echt uit. Nou ja, misschien Hugh Grant, die duidelijk weet in wat voor een onzinfilm hij zit. Bradley Cooper heeft ook een kort rolletje als hobbit. De muziek en cinematografie doen hun ding maar vallen ook niet op. Liefhebbers van D&D zijn lyrisch over de film en het kijkt aardig weg, maar echt bijzonder is het allemaal niet. Het was mij allemaal net iets te jolig; Iets serieuzer had best gemogen. Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves is in ieder geval geen Princess Bride, Willow, LOTR of zelfs Warcraft.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

P-Rock schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:21:
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)[Afbeelding: Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)]
Gisteren op tv gezien met 10x reclame, ugh. De twee dieven Bard en Holga (Chris Pine en Michelle Rodriguez) onstnappen uit de gevangenis om een verloren reliek, the Tablet of Reawakening, te zoeken die het mogelijk maakt om doden weer tot leven te wekken. Hij wil het reliek gebruiken om zijn door volgelingen van de Red Wizard vermoorde vrouw weer tot leven te wekken, zodat hij en zijn van hem vervreemde dochtertje Kira weer een gezin kunnen vormen. Het reliek blijkt echter goed verstopt en tijdens zijn afwezigheid is Kira opgebracht door de corrupte Forge Fitzwilliam (Hugh Grant) en zijn mystieke tovenares Sofina (Daisy Head). Gelukkig krijgt hij hulp van de stuntelige tovenaar Simon (the Sorcerer! Voor old-school point & click liefhebbers een bekende naam), de jonge druïde Soric en de paladijn Xenk. Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niks weet van D&D, behalve de tekenfilmserie die in de jaren '80 werd uitgezonden en de vorige film uit 2000 (dat cgi-festijn met Jeremy Irons), maar daar kan ik me niks meer van herinneren. Anyway, Honor Among Thieves is in feite Guardians of the Galaxy in een fantasy setting. De nadruk ligt voornamelijk op heel veel flauwe grappen en cgi-actie. Het acteerwerk is redelijk, maar niemand springt er echt uit. Nou ja, misschien Hugh Grant, die duidelijk weet in wat voor een onzinfilm hij zit. Bradley Cooper heeft ook een kort rolletje als hobbit. De muziek en cinematografie doen hun ding maar vallen ook niet op. Liefhebbers van D&D zijn lyrisch over de film en het kijkt aardig weg, maar echt bijzonder is het allemaal niet. Het was mij allemaal net iets te jolig; Iets serieuzer had best gemogen. Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves is in ieder geval geen Princess Bride, Willow, LOTR of zelfs Warcraft.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Meen je.. 10x reclame? Hoelang heeft die film dan wel niet geduurd :X. Wij hebben hem op Netflix gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
P-Rock schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:21:
Gisteren op tv gezien met 10x reclame, ugh. De twee dieven Bard en Holga (Chris Pine en Michelle Rodriguez) onstnappen uit de gevangenis om een verloren reliek, the Tablet of Reawakening, te zoeken die het mogelijk maakt om doden weer tot leven te wekken. Hij wil het reliek gebruiken om zijn door volgelingen van de Red Wizard vermoorde vrouw weer tot leven te wekken, zodat hij en zijn van hem vervreemde dochtertje Kira weer een gezin kunnen vormen. Het reliek blijkt echter goed verstopt en tijdens zijn afwezigheid is Kira opgebracht door de corrupte Forge Fitzwilliam (Hugh Grant) en zijn mystieke tovenares Sofina (Daisy Head). Gelukkig krijgt hij hulp van de stuntelige tovenaar Simon (the Sorcerer! Voor old-school point & click liefhebbers een bekende naam), de jonge druïde Soric en de paladijn Xenk. Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niks weet van D&D, behalve de tekenfilmserie die in de jaren '80 werd uitgezonden en de vorige film uit 2000 (dat cgi-festijn met Jeremy Irons), maar daar kan ik me niks meer van herinneren. Anyway, Honor Among Thieves is in feite Guardians of the Galaxy in een fantasy setting. De nadruk ligt voornamelijk op heel veel flauwe grappen en cgi-actie. Het acteerwerk is redelijk, maar niemand springt er echt uit. Nou ja, misschien Hugh Grant, die duidelijk weet in wat voor een onzinfilm hij zit. Bradley Cooper heeft ook een kort rolletje als hobbit. De muziek en cinematografie doen hun ding maar vallen ook niet op. Liefhebbers van D&D zijn lyrisch over de film en het kijkt aardig weg, maar echt bijzonder is het allemaal niet. Het was mij allemaal net iets te jolig; Iets serieuzer had best gemogen. Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves is in ieder geval geen Princess Bride, Willow, LOTR of zelfs Warcraft.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Toevallig deze film afgelopen week ook gekeken op Netflix en ik begrijp de hoge reviews niet zo goed. (91% op rottentomato) Ik vond het maar een matige film met flauwe humor.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 10:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sing: Thriller (2024)Sing: Thriller (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Animation, Short, Comedy | Runtime: 11 min | MPAA: TV-PG
Sing: Thriller

Plot:

Deze short is gebaseerd op Michael Jackson's "Thriller" van zijn gelijknamige album uit 1982. Een theatergezelschap's "Thriller" voorstelling gaat mis wanneer feestgangers transformeren in zombiedansers na blootstelling aan een mysterieuze smurrie.

Oordeel:

Leuk (wanneer je Sing ook leuk vond), niet te lang met leuke humor en prima animatie. Het was niet helemaal my cup of tea maar door de korte tijdsduur toch aangenaam.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:44
G_Dragon schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:47:
Meen je.. 10x reclame? Hoelang heeft die film dan wel niet geduurd :X. Wij hebben hem op Netflix gekeken
Er zaten natuurlijk geen 10 reclameblokken in (althans dat hoop ik toch, anders is lineaire tv wel echt ver afgegleden), maar het wordt vaak gezegd om aan te geven dat iets echt teveel was. In mijn regio wordt ook wel eens "honderdtachenenvijftig" gezegd om aan te geven dat iets teveel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
G_Dragon schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:47:
[...]

Film duurt 134 min. en elk kwartier reclame, dus 8 a 9 onderbrekingen zeker wel.

[ Voor 4% gewijzigd door P-Rock op 19-10-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Stonehawk schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:19:
[...]

Easter egg:
spoiler:
Gezien je tweakers registratie uit 2001 zou je oud genoeg kunnen zijn. Ik weet niet of je in de jaren 80 de tekenfilm van Dungeon and Dragons hebt gezien, maar als ze in de arena bij de kooi met andere figuren komen, zijn dat de hoofdrol spelers van die tekenfilm. Ik heb de film net gezien en mij overigens prima vermaakt. Ik vond dat wel een leuke knipoog naar die serie.
Ik dacht ze al te herkennen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

The Wild Robot (2024)The Wild Robot (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: PG
Wat een blije film! Erg mooi gemaakt, goede voice actors. Ik ben niet zo'n animatiefan, maar ik vond hem leuk.
Een robot komt per ongeluk terecht op een onbewoond eiland en leert daar om te gaan met de dieren. Zij helpt hen en uiteindelijk helpen ze ook haar. Misschien is het een beetje eng voor hele kleine kinderen, maar voor de rest toppie. En het loopt goed af! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Elvhenk op 19-10-2024 23:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33
Joker: Folie à Deux (2024)Joker: Folie à Deux (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Musical | Runtime: 138 min | MPAA: R
Heel anders dan ik verwacht had, maar nog steeds erg goed.

Ben er zonder reviews te hebben gelezen of gekeken in gegaan en dat was een goede zet denk ik, doordat ik nu totaal niet wist wat te verwachten.

Vond Phoenix wel iets minder overtuigend dan in deel 1, maar zag nog steeds een duidelijke Arthur Fleck en Joker. Gaga deed het goed. Begin haar steeds meer te waarderen qua acteren.

Een 8.

Vandaag gekeken in Pathe Arnhem - IMAX

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
The Substance (2024)The Substance (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 141 min | MPAA: R

De dagelijkse show van de befaamde Elisabeth Sparkle wordt geschrapt. De reden? Ze is geen jonge 20-er meer en de grote baas Harvey wil 'het oude gedrocht eruit'.

Sparkle kan dit niet verkroppen en gaat over tot drastische maatregelen: ze kiest voor een betere versie van haarzelf in de vorm van 'Substance'. Hierbij moet echter alles in balans zijn om de mooie versie te blijven houden en 3x raden: dat gebeurt uiteraard niet.

Ik moet zeggen: dit was echt een film met een boodschap in een erg WTF-jasje. De cosmetische ingrepen die vrouwen nemen zorgen vaak voor mislukte misvormingen, met littekens voor het leven. De film komt als je nagaat erg overeen met de realiteit (denk de extreme zaken dan even weg :+ ).

Demi had echt een rol waar ze zich compleet in kon laten gaan. Echt een topprestatie. En Qualley deed het ook goed. En het oog ook krijgt genoeg moois te verduren van deze prachtige meid ;) . Neemt niet weg dat Moore er eigenlijk ook super uitziet voor haar leeftijd.

De eerste helft is vooral het mooie plaatje. De tweede helft neemt de mindere mooie kant het over. En met minder mooi bedoel ik ook echt bizar. Dark comedy horror is wel een goede omschrijving van het genre.

spoiler:
Dat stuk dat Sparkle lijkt op een trol uit LOTR, veeg me op _O-

En het laatste gedeelte van de film is ook echt het hoogtepunt, de kers op de taart.

spoiler:
Alsof je naar The Thing loopt te kijken, te bizar _O_

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AcidBurn
Terrifier 3 (2024)Terrifier 3 (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Horror | Runtime: 125 min | MPAA: Not Rated
Terrifier 3, dat betekend maar 1 ding: Crank the Blood & Gore to Eleven. En dat is ook wat je krijgt. Acteerwerk is matig at best, alleen de mimiek van Art is nog steeds goed. Verhaallijn kan het raam uit, die slaat echt nergens meer op. Maar de moorden cq afslachtingen zijn inmiddels zo over the top dat ik meerdere malen dubbel heb gelegen van het lachen. We worden ook nog getrakteert op een leuke referentie naar The Shining. Ik durf inmiddels wel te stellen dat je de Terrifier reeks gerust Friday the 13th on steroids kunt noemen. Het einde van de film is een vrij zekere duiding dat we nog niet van Art af zijn, part 4 incoming gok ik zo. Vraag me af of ze deze kills nog kunnen overtreffen zonder dat het echt slapstick gaat worden. Een aantal moorden was nu al op het randje.

We zaten met 15 man in de zaal ofzo, na 20 minuten (na de intro scene zo'n beetje, die wel direct de toon zette) liepen de eerste 2 personen de zaal al uit. Een halfuur voor het einde liepen er nog 2 weg.

Wil je een enge of spannende film zien, of kun je niet tegen pure marteling horror, ga deze dan niet kijken. Ben je een slasher fanaat en kan het je niet goor genoeg: You're in for a treat with this one :)

[ Voor 5% gewijzigd door AcidBurn op 20-10-2024 01:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Kilo Two Bravo (2014)Kilo Two Bravo (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R
Kilo Two Bravo, ook wel bekend als Kajaki, is een Britse film uit 2014.

De film zat in een batch aan blu-rays die ik in 2017 had besteld. Ik was mijn DVD collectie aan het uitbreiden met een hoop blu-rays en keek online wat er van mijn met 4 of 5 sterren (uit 5 sterren) te vinden was. Als ik zo door het lijstje van deze batch heen kijk, vielen de films eigenlijk bijna allemaal tegen na de rewatch.

Zo ook deze.

Het heeft dan ook (meer dan) 7 jaar geduurd voor ik deze blu-ray uit het cellofaan haalde en in die tijd is mijn smaak toch nog wel wat verder gerijpt.

Wat de film goed doet is dat het geen typisch heldenverhaal is zoals we gewend zijn uit Hollywood. Het gaat bovendien om Britse jongens, dus veel Britse jongemannenpraat met veel slechte "grappen" onderling (wat overigens wél typisch is voor dit soort films).

Maar goed, niet een typisch heldenverhaal dus. De film heeft wel wat weg van het 3 jaar nieuwere The Wall, welke net als deze film zich op 1 locatie afspeelt en waar de soldaat zich ook in een precaire situatie bevindt. Dat is echter maar 1 soldaat terwijl het in Kilo Two Bravo er een heel aantal zijn. Een film met 1 acteur 1 locatie ligt mij toch wel beter. Voordeel is dat je dan niet allemaal van die cliché praat onderling krijgt. Want daar zit deze film toch wel vol mee. En dat is dan ook eigenlijk een van de belangrijkste redenen dat ik de film nu minder goed vindt. Bovendien is het allemaal nogal voorspelbaar en daarmee weinig spannend, al zou daarbij mee kunnen helpen dat ik de film 10 jaar geleden al een keer gezien heb. Maar ik denk dat het daar niet aan ligt. Overigens is het gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, dus aan het eind nog even een ode aan de echte helden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik vond die nieuwe D&D wel aardig. Vooral omdat het weer eens een non-superhero summer flick was, dat is zeldzaam tegenwoordig. Beoordeeld op zijn eigen merites is het een aardige maar niet fantastische film.

Ik had vooral het gevoel dat er franchise potential was; het verhaal was niet top maar de cast erg leuk en ik had goede hoop dat een sequel daarop kon bouwen. Helaas heeft de film het niet goed gedaan financieel dus dat zal niet gaan gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Dr. Strangelove schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 07:36:
Ik vond die nieuwe D&D wel aardig. Vooral omdat het weer eens een non-superhero summer flick was, dat is zeldzaam tegenwoordig. Beoordeeld op zijn eigen merites is het een aardige maar niet fantastische film.

Ik had vooral het gevoel dat er franchise potential was; het verhaal was niet top maar de cast erg leuk en ik had goede hoop dat een sequel daarop kon bouwen. Helaas heeft de film het niet goed gedaan financieel dus dat zal niet gaan gebeuren.
Dungeons & Dragons: Honor among Thieves was gewoon een zeer vermakelijke film. Helaas heeft die niet de aandacht gekregen die het verdiende.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Substance (2024)The Substance (2024)
Jezus. Alsof David Cronenberg en Gaspar Noé een liefdesbaby hebben gekregen :X

Dit is het type film voor mensen die een hekel aan zichzelf hebben. Je wéét wat er gaat komen, je wéét hoe het er waarschijnlijk uit gaat zien, je wéét dat het messy gaat worden, je wéét dat je huilend na de film zal vertrekken, maar je blijft toch een keurige ramptoerist en blijft met een hand op je wild pompende hart naar voren staren.

En nee, dat hart pompt niet flink door omdat je Demi Moore en Margaret Qualley in hun natuurlijke habitat gaat zien. If only...

Het is niet per se 100% origineel, maar het is wel goed / "mooi" in elkaar gezet en doeltreffend in het bereiken van een stuk fruit dat aan het einde van deze film op zoek naar de uitgang ineengedoken zat te kijken. Chucky, Jason Voorhees en alle demonen uit de hel kan ik prima hebben. Hier kan ik echter heel slecht tegen :+

Goed acteerwerk van Moore en Qualley. Het enigszins voorzichtige meisje dat na series zoals The Leftovers een duidelijke uhh... transformatie heeft doorgemaakt, als ik die flauwe grap na deze film nog mag maken. Tevens een smeuïge rol voor Dennis Quaid. Dankzij hem kan ik vanaf nu geen ASMR meer aan.

Now excuse me, ik moet nodig wat afspraken afzeggen voor hulp bij een verouderend lichaam. Bij nader inzien valt het allemaal wel mee.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Strange Darling (2023)Strange Darling (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
En we hebben weer een regisseur die liefhebber is van Tarantino blijkbaar. Ondanks dat is het een goede film waarbij het leuk is dat de film in hoofdstukken is opgebouwd en deze door elkaar gehusseld worden waarbij duidelijk wordt hoe de vork in de steel zit. De moeite waard vind ik om mee te pikken. Vertel er verder niet teveel over want is moeilijk zonder veel te verraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Stukfruit schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:19:
The Substance (2024)[Afbeelding: The Substance (2024)]

Dit is het type film voor mensen die een hekel aan zichzelf hebben. Je wéét wat er gaat komen, je wéét hoe het er waarschijnlijk uit gaat zien, je wéét dat het messy gaat worden, je wéét dat je huilend na de film zal vertrekken, maar je blijft toch een keurige ramptoerist en blijft met een hand op je wild pompende hart naar voren staren.

En nee, dat hart pompt niet flink door omdat je Demi Moore en Margaret Qualley in hun natuurlijke habitat gaat zien. If only...

Het is niet per se 100% origineel, maar het is wel goed / "mooi" in elkaar gezet en doeltreffend in het bereiken van een stuk fruit dat aan het einde van deze film op zoek naar de uitgang ineengedoken zat te kijken. Chucky, Jason Voorhees en alle demonen uit de hel kan ik prima hebben. Hier kan ik echter heel slecht tegen :+

Goed acteerwerk van Moore en Qualley. Het enigszins voorzichtige meisje dat na series zoals The Leftovers een duidelijke uhh... transformatie heeft doorgemaakt, als ik die flauwe grap na deze film nog mag maken. Tevens een smeuïge rol voor Dennis Quaid. Dankzij hem kan ik vanaf nu geen ASMR meer aan.

Now excuse me, ik moet nodig wat afspraken afzeggen voor hulp bij een verouderend lichaam. Bij nader inzien valt het allemaal wel mee.
Dank u voor het beeldend opsommen van uitstekende redenen om deze film niet te gaan zien. Ik was er al 99,3% zeker van na erover gelezen te hebben in IMDB ('Als er één film is die ik niet ga kijken...'), maar jij hebt er nu nog minstens 147% aan toegevoegd. :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
The Wild Robot (2024)The Wild Robot (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: PG
Roz is een service robot die op een eiland strandt dat alleen door dieren wordt bewoond. Ze moet haar programmering, en gedrag, aanpassen aan haar omgeving om te overleven. Dat valt niet mee.

The Wild Robot leent meer dan een beetje van de door animators alom vereerde Hayao Miyazaki. Regisseur Chris Sanders was daar open genoeg over toen hij deze film als een kruising tussen Miyazak en Monet karakteriseerde. Het is een treffende gelijkenis geworden die zeker het werk van beiden kunstenaars tot eer strekt. Om met Monet te beginnen, The Wild Robot is een wonderschone animatie die het penseelwerk van de meester interpreteert op een manier die met digitale technologie nog niet gedaan is. Veel animatiefilms kiezen voor fotorealisme of een haarscherpe hyperdetailed cartoonversie van wat we al 100 jaar zien. Niet deze film. Dit ziet er meer dan ooit tevoren uit als een bewegend schilderij, waarbij je de penseelstreken tot leven ziet komen. Prachtig.

De vergelijking met Miyazaki is ook toepasselijk. Niet alleen visueel, in de kleuren en wijze waarop het landschap getekend wordt, maar het ontwerp van robot Roz is overduidelijk een homage aan de guardians uit Ghibli's Castle in the Sky. De ecologische boodschap van The Wild Robot sluit ook aan bij veel van Miyazaki's werk.

Gelukkig is dit niet alleen een liefdesverklaring aan het werk van anderen. Sanders levert een prachtig verhaal af over liefde, opoffering en afscheid. Thema's die zelden zo open in een kinderfilm worden geadresseerd. Mijn dochtertje hield het niet droog en ik voelde zelf ook heel even wat prikken in de ogen op een moment. Maar de overheersende emoties zijn vermaak, humor en bewondering voor de prachtige beelden die op het scherm getoverd worden. Er is bijna geen frame in de film dat je niet aan de muur zou kunnen hangen. Het maakt The Wild Robot zo'n animatiefilm die voor volwassenen net zo goed te kijken is als voor kinderen.

Als ik dan negatief moet zijn dan is het over iets waar de film geen moer aan kan doen, maar dat is de nederlands nasynchronisatie waartoe ik vooralsnog veroordeeld ben als ik de kinderen mee naar de bios neem. Niet dat hij slecht is, maar je merkt gewoon dat er veel grappen lost in translation zijn. Ik heb de trailer gekeken en de Engelse stemmen zijn veel, veel prettiger om naar te luisteren. Ik ga de film dan ook zeker nog eens kijken binnenkort met de originele stemmen en kan me voorstellen dat ik hem dan nog een half puntje meer geef.

Dit is zeker een van de betere films van dit jaar en ik denk ook een van de beste animaties die ik ooit gezien heb; het is een film die naast het beste van studio's als Pixar, Ghibli, Cartoon Saloon en Laika kan staan. Ik kende Sanders van How to Train Your Dragon en Lilo & Stitch; verdienstelijk werk maar zeker geen buitenklasse, maar hiermee bewijst hij mee te kunnen met de absolute top in dit wereldje. Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat handhaven daar en wat zijn volgende project wordt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Dr. Strangelove schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 07:36:
En toch voelde het voor mij aan als iets wat zo van de lopende Marvel-band was komen rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Elvhenk schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:45:
[...]

Dank u voor het beeldend opsommen van uitstekende redenen om deze film niet te gaan zien. Ik was er al 99,3% zeker van na erover gelezen te hebben in IMDB ('Als er één film is die ik niet ga kijken...'), maar jij hebt er nu nog minstens 147% aan toegevoegd. :+
Hoezo, m'n review is toch heel positief? :Y

Het zou een goede aflevering van Black Mirror geweest kunnen zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
P-Rock schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:26:
[...]

En toch voelde het voor mij aan als iets wat zo van de lopende Marvel-band was komen rollen.
Ik heb de lat de afgelopen twintig jaar wat zomerfilms betreft wat lager gelegd. Geen spandex en superpowers en ik leef al op. Maar point taken, vervang het door renaissance fair outfits en magic en je bent er ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Stukfruit schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:40:
[...]

Het zou een goede aflevering van Black Mirror geweest kunnen zijn.
:P
Dat trok de videokaart in mijn bovenkamerprocessor ook nooit zo goed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AcidBurn
Lee (2023)Lee (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 116 min | MPAA: R
Even uit een totaal ander vaatje tappen dan gisteravond. Terrifier was lang leve de slasher lol, dit is terug naar de keiharde waarheid van oorlogs geschiedenis.

Kate Winslet zet een dijk van een rol neer als Lee Miller. Het jonge modellen gedeelte doet ze prima, maar de verweerde oorlogs correspondent zet ze echt goed neer.

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre de rollen waarheids getrouw zijn. Maar waar Kirsten Dunst's Lee Smith in Civil War echt afgestompt was door alles wat ze heeft gezien en ervaren, daar is Kate Winslet's Lee Miller iemand die nog wel respect heeft voor de situaties en de mensen die ze meemaakt.
spoiler:
in dat opzicht vond ik de scene in Hitler's apartement ook wel heel erg out-of-character. Maar volgens wikipedia is dat echt gebeurd.
Ik ben in Auschwitz geweest en weet dus hoe dat eruit ziet en welke impressie dat geeft. De beelden in deze film doen me daar direct weer aan denken.

De script schrijver of regisseur heeft wel flink aan cherry-picking gedaan, want je ziet eigenlijk alleen haar leven gedurende de oorlogs jaren. Ik moest naslagwerk opzoeken om de rest in te vullen, want er bleven best wat zaken onduidelijk. Maar de acteer prestaties en het beeldmateriaal is wat deze film dragen.

@Stukfruit Hoezo is The Substance een film voor mensen die een hekel aan zichzelf hebben? Ik heb me prima vermaakt met die film , zeker het laatste halfuur was heerlijk over the top :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
AcidBurn schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:55:
@Stukfruit Hoezo is The Substance een film voor mensen die een hekel aan zichzelf hebben? Ik heb me prima vermaakt met die film , zeker het laatste halfuur was heerlijk over the top :D
Eerste reden: omdat ik steeds vaker mezelf moest overtuigen om niet weg te rennen en dacht "waarom doe ik dit mezelf aan, haat ik mezelf zo erg?" :+ (op een goede manier).

En als tweede slaat het natuurlijk op de verhaallijn ;)

Dat overdrevene hadden ze van mij trouwens wel wat minder mogen doen, maar dat is vooral een voorkeur. Ik hou van "realistisch" weird en wat te zien is was... een uitdaging om te bevatten, zullen we maar zeggen zonder te spoilen. Volgens mij zijn m'n vingerafdrukken nog steeds ergens in een stoel terug te vinden :p

spoiler:
Ik wilde dubbelzinnig "vingers" zeggen maar wil niet te veel spoilen :+

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 21-10-2024 00:42 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 09:30
Dr. Strangelove schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:14:
The Wild Robot (2024)[Afbeelding: The Wild Robot (2024)]
Roz is een service robot die op een eiland strandt dat alleen door dieren wordt bewoond. Ze moet haar programmering, en gedrag, aanpassen aan haar omgeving om te overleven. Dat valt niet mee.

The Wild Robot leent meer dan een beetje van de door animators alom vereerde Hayao Miyazaki. Regisseur Chris Sanders was daar open genoeg over toen hij deze film als een kruising tussen Miyazak en Monet karakteriseerde. Het is een treffende gelijkenis geworden die zeker het werk van beiden kunstenaars tot eer strekt. Om met Monet te beginnen, The Wild Robot is een wonderschone animatie die het penseelwerk van de meester interpreteert op een manier die met digitale technologie nog niet gedaan is. Veel animatiefilms kiezen voor fotorealisme of een haarscherpe hyperdetailed cartoonversie van wat we al 100 jaar zien. Niet deze film. Dit ziet er meer dan ooit tevoren uit als een bewegend schilderij, waarbij je de penseelstreken tot leven ziet komen. Prachtig.

De vergelijking met Miyazaki is ook toepasselijk. Niet alleen visueel, in de kleuren en wijze waarop het landschap getekend wordt, maar het ontwerp van robot Roz is overduidelijk een homage aan de guardians uit Ghibli's Castle in the Sky. De ecologische boodschap van The Wild Robot sluit ook aan bij veel van Miyazaki's werk.

Gelukkig is dit niet alleen een liefdesverklaring aan het werk van anderen. Sanders levert een prachtig verhaal af over liefde, opoffering en afscheid. Thema's die zelden zo open in een kinderfilm worden geadresseerd. Mijn dochtertje hield het niet droog en ik voelde zelf ook heel even wat prikken in de ogen op een moment. Maar de overheersende emoties zijn vermaak, humor en bewondering voor de prachtige beelden die op het scherm getoverd worden. Er is bijna geen frame in de film dat je niet aan de muur zou kunnen hangen. Het maakt The Wild Robot zo'n animatiefilm die voor volwassenen net zo goed te kijken is als voor kinderen.

Als ik dan negatief moet zijn dan is het over iets waar de film geen moer aan kan doen, maar dat is de nederlands nasynchronisatie waartoe ik vooralsnog veroordeeld ben als ik de kinderen mee naar de bios neem. Niet dat hij slecht is, maar je merkt gewoon dat er veel grappen lost in translation zijn. Ik heb de trailer gekeken en de Engelse stemmen zijn veel, veel prettiger om naar te luisteren. Ik ga de film dan ook zeker nog eens kijken binnenkort met de originele stemmen en kan me voorstellen dat ik hem dan nog een half puntje meer geef.

Dit is zeker een van de betere films van dit jaar en ik denk ook een van de beste animaties die ik ooit gezien heb; het is een film die naast het beste van studio's als Pixar, Ghibli, Cartoon Saloon en Laika kan staan. Ik kende Sanders van How to Train Your Dragon en Lilo & Stitch; verdienstelijk werk maar zeker geen buitenklasse, maar hiermee bewijst hij mee te kunnen met de absolute top in dit wereldje. Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat handhaven daar en wat zijn volgende project wordt.
Yes , yes, Double yes! Ik heb hem ook gezien en ben helemaal akkoord met je omschrijving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-DraGoN
Stukfruit schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:19:
The Substance (2024)[Afbeelding: The Substance (2024)]

Ik ben geen goede ramptoerist, ik heb het afgezet na 1u20, vond het écht niks.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 09:36

Superkiwi

Hoi doei

The Gray Man (2022)The Gray Man (2022)
Tweakers: 7.2 | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13
Het verhaal is vrij simpel: een gedetineerde wordt door de CIA gerekruteerd en nadat hij vuile was ontdekt probeert diezelfde instantie hem uit de weg te ruimen.

De uitwerking is een soort mix van Bond, The Man from Uncle en een vleugje Bourne: actie vermengd met een beetje humor zonder dat het een komedie wordt. Die actie ziet er,zij het soms wat overdreven, prima uit, neem die vooral met een (flink) korreltje zout. De muziek wordt verzorgd door veel blazers en doet daardoor ook sterk denken aan de 007 films.

Ryan Gosling, zeg maar de serieuzere variant van Ryan Reynolds, is goed gecast voor de rol van 'Six' en vormt samen met Chris Evans een leuk rivaliserend duo. De veel te opzichtige snor van die laatste onderstreept de luchtigheid van de film nog maar eens.
De belangrijkste bijrollen worden vertolkt door Billy Bob en Anna de Armas dus ook wat hen betreft zit het qua acteerprestaties wel goed.

Zoek je een luchtige actiefilm dan moet je bij The Grey Man zijn, een film als deze leent zich uitstekend voor een avondje vermaak.

Klein dingetje dat opviel: Nadat je een flaregun afschiet kun je er daarna niemand mee onder schot houden zonder eerst te herladen. Dit type flaregun heeft maar één kogel. Maar goed, hier gaan we niet moeilijk over doen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:43:
Ryan Gosling, zeg maar de serieuzere variant van Ryan Reynolds
:D :') _/-\o_

Die moet ik onthouden...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Cinderella (1950)Cinderella (1950)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Family, Fantasy | Runtime: 74 min | MPAA: G
Afgelopen week deze film tijdens het eten opgezet en doorgekeken na het eten.
Dit omdat onze dochter hem nog nooit had gezien en wij eigenlijk ook al even niet.

Het blijft een mooi verhaal en ook goed getekend. Jammer dat Disney van het getekende is afgestapt, dat was echt wel hun ding.
Ok frappant dat zo'n film 74 jaar later nog steeds goed is.

Wil zelf onze dochter gewoon lekker van vroeger tot nu de classics laten zien, maar ze stribbelt wel tegen. :+ Ga ze ook niet verplichten en de films pushen. Vaak kun je iets ook opzetten en kijkt ze toch wel mee waarna ze het toch leuke films vind.

Nu alleen nog kijken hoe we met Star Wars episode V verder kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hellraiser (2022)Hellraiser (2022)
Tweakers: 5.9 | IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 121 min | MPAA: R
Wat een reboot van de franchise. Deze Pinhead ligt een stuk dichter bij de beschrijving van Clive Barker. Goed geacteerd, de film heeft as usual een verhaal van 0,0 kwaliteit. Maar de cenobites en de lead cenobite zijn echt geweldig.

Uiteindelijk na Hellraiser 2 weer een waardige film!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
AcidBurn schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 01:15:
Terrifier 3 (2024)[Afbeelding: Terrifier 3 (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Horror | Runtime: 125 min | MPAA: Not Rated
Terrifier 3, dat betekend maar 1 ding: Crank the Blood & Gore to Eleven. En dat is ook wat je krijgt. Acteerwerk is matig at best, alleen de mimiek van Art is nog steeds goed. Verhaallijn kan het raam uit, die slaat echt nergens meer op. Maar de moorden cq afslachtingen zijn inmiddels zo over the top dat ik meerdere malen dubbel heb gelegen van het lachen. We worden ook nog getrakteert op een leuke referentie naar The Shining. Ik durf inmiddels wel te stellen dat je de Terrifier reeks gerust Friday the 13th on steroids kunt noemen. Het einde van de film is een vrij zekere duiding dat we nog niet van Art af zijn, part 4 incoming gok ik zo. Vraag me af of ze deze kills nog kunnen overtreffen zonder dat het echt slapstick gaat worden. Een aantal moorden was nu al op het randje.

We zaten met 15 man in de zaal ofzo, na 20 minuten (na de intro scene zo'n beetje, die wel direct de toon zette) liepen de eerste 2 personen de zaal al uit. Een halfuur voor het einde liepen er nog 2 weg.

Wil je een enge of spannende film zien, of kun je niet tegen pure marteling horror, ga deze dan niet kijken. Ben je een slasher fanaat en kan het je niet goor genoeg: You're in for a treat with this one :)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik ben het er wel mee eens wat veel horror kenners zeggen dat Art zich kan meten met de "grote" horror karakters als Freddy, Jason, etc etc. En dat is zeker terecht, die acteur is gewoon geweldig.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
Superkiwi schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:43:

Klein dingetje dat opviel: Nadat je een flaregun afschiet kun je er daarna niemand mee onder schot houden zonder eerst te herladen. Dit type flaregun heeft maar één kogel. Maar goed, hier gaan we niet moeilijk over doen.[/justify][/td][/tr][tr][td colspan=2 align=right][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10[/td][/tr][/table]Genereer je eigen UBB code review
Geen idee hoor, ik heb m niet gezien, maar iemand onder schot houden kan natuurlijk prima, schieten lukt niet want het is een ongeladen wapen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 09:36

Superkiwi

Hoi doei

jbdeiman schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:59:
[...]
Geen idee hoor, ik heb m niet gezien, maar iemand onder schot houden kan natuurlijk prima, schieten lukt niet want het is een ongeladen wapen. :+
Het is hier echt te vroeg voor :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ken jij "Bravo Two Zero"? Die zal niet makkelijk te vinden zijn, maar een oldskool aanrader in dit genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dr. Strangelove schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:14:Roz is een service robot die op een eiland strandt dat alleen door dieren wordt bewoond. Ze moet haar programmering, en gedrag, aanpassen aan haar omgeving om te overleven. Dat valt niet mee.
Thanks, deze had ik niet in beeld :)

ik ben een sucker voor alles wat maar lijkt op bijv. Wall-E en consorten...heerlijke films, hier ga ik vast van genieten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57
Dr. Strangelove schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:14:
The Wild Robot (2024)[Afbeelding: The Wild Robot (2024)]

Toevallig deze week ook gekeken, grotendeels eens met je review.
Klein negatief puntje vond ik de makkelijk slapstick humor in het begin toen Roz net op het eiland was. Dat bleek achteraf echter alleen maar een paar scenes te zijn.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Haay
Dunkirk (2017)Dunkirk (2017)
Tweakers: 6.4 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
Aan het begin van de Tweede Wereldoorlog is de Duitse Wehrmacht oppermachtig en stoomwalst het over alle tegenstand richting de kust. Het Engelse leger heeft zich uiteindelijk teruggetrokken op het strand bij Duinkerken en hoopt nog de overtocht naar Engeland te kunnen maken terwijl het Franse leger hen rugdekking geeft tegen het oprukkende Duitse leger. Probleem is echter dat er nauwelijks schepen zijn om die ruim 300.000 Engelse soldaten naar de overkant te brengen, terwijl Duitse U-boten de marine schepen torpederen en Duitse vliegtuigen vanuit de lucht de schepen bestoken. Uiteindelijk hebben zo'n 850 Engelse plezierbootjes de overtocht vanuit Engeland naar Duinkerken gemaakt om groepjes soldaten op te pikken en veilig naar Engeland te brengen.

De manier hoe Christopher Nolan deze historische gebeurtenis heeft verfilmd werkt door het combineren van drie verhaallijnen die ook nog eens in verschillende tijdsperiodes met elkaar vervlochten zijn, en elk een eigen hoofdpersoon heeft. Het eerste verhaal volgt de gestrande soldaten bij Duinkerken met één van hen als focuspunt. Dit verhaal duurt meerdere dagen. Het tweede verhaal volgt een van die plezierbootjes met de mensen erop en wat zij meemaken. Dit verhaal duurt een dag in de film en is dus deel van de dagen van het eerste verhaal. Het derde verhaal volgt RAF Spitfires die luchtsteun moeten geven boven Duinkerken, en dat verhaal bestrijkt ongeveer een uur op de dag van het tweede verhaal. Hierdoor zie je bepaalde gebeurtenissen, zoals een luchtgevecht tussen Spitfires en Messerschmitts, of het gebombardeerd worden van een schip, meerdere keren en vanuit verschillende gezichtspunten. Soms weet je dus ook al de uitkomst van een gebeurtenis wanneer je die voor een tweede keer ziet uitspelen in een andere verhaallijn, maar dat maakt voor de spanning in de film niet uit.

Wat naast die vervlochten verhaallijnen ook zo goed werkt is de spanning die Nolan in de film opvoert via een geluidsillusie met de naam "Shepard Tones" waarbij hoge en lage tonen elkaar ritmisch op zo'n manier opvolgen dat je hersenen de illusie hebben dat het geluid continu in toonhoogte aan het stijgen is. Dit geeft de film van begin tot eind een bijna continue spanningsboog.

Ik heb Dunkirk in de bioscoop en meermaals thuis gezien, en het blijft voor mij een geweldig gemaakte film.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Goede film maar ik had nergens het idee dat de schaal van de operatie in beeld kwam. 300.000 man maar je ziet er nooit meer dan een paar tientallen tegelijk in beeld. Misschien was dat realistisch, ze waren verspreid over een paar vierkante kilometer strand, maar toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
Haay schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:31:
Dunkirk (2017)[Afbeelding: Dunkirk (2017)]
Tweakers: 6.4 | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
Aan het begin van de Tweede Wereldoorlog is de Duitse Wehrmacht oppermachtig en stoomwalst het over alle tegenstand richting de kust. Het Engelse leger heeft zich uiteindelijk teruggetrokken op het strand bij Duinkerken en hoopt nog de overtocht naar Engeland te kunnen maken terwijl het Franse leger hen rugdekking geeft tegen het oprukkende Duitse leger. Probleem is echter dat er nauwelijks schepen zijn om die ruim 300.000 Engelse soldaten naar de overkant te brengen, terwijl Duitse U-boten de marine schepen torpederen en Duitse vliegtuigen vanuit de lucht de schepen bestoken. Uiteindelijk hebben zo'n 850 Engelse plezierbootjes de overtocht vanuit Engeland naar Duinkerken gemaakt om groepjes soldaten op te pikken en veilig naar Engeland te brengen.

De manier hoe Christopher Nolan deze historische gebeurtenis heeft verfilmd werkt door het combineren van drie verhaallijnen die ook nog eens in verschillende tijdsperiodes met elkaar vervlochten zijn, en elk een eigen hoofdpersoon heeft. Het eerste verhaal volgt de gestrande soldaten bij Duinkerken met één van hen als focuspunt. Dit verhaal duurt meerdere dagen. Het tweede verhaal volgt een van die plezierbootjes met de mensen erop en wat zij meemaken. Dit verhaal duurt een dag in de film en is dus deel van de dagen van het eerste verhaal. Het derde verhaal volgt RAF Spitfires die luchtsteun moeten geven boven Duinkerken, en dat verhaal bestrijkt ongeveer een uur op de dag van het tweede verhaal. Hierdoor zie je bepaalde gebeurtenissen, zoals een luchtgevecht tussen Spitfires en Messerschmitts, of het gebombardeerd worden van een schip, meerdere keren en vanuit verschillende gezichtspunten. Soms weet je dus ook al de uitkomst van een gebeurtenis wanneer je die voor een tweede keer ziet uitspelen in een andere verhaallijn, maar dat maakt voor de spanning in de film niet uit.

Wat naast die vervlochten verhaallijnen ook zo goed werkt is de spanning die Nolan in de film opvoert via een geluidsillusie met de naam "Shepard Tones" waarbij hoge en lage tonen elkaar ritmisch op zo'n manier opvolgen dat je hersenen de illusie hebben dat het geluid continu in toonhoogte aan het stijgen is. Dit geeft de film van begin tot eind een bijna continue spanningsboog.

Ik heb Dunkirk in de bioscoop en meermaals thuis gezien, en het blijft voor mij een geweldig gemaakte film.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Wat vond ik die film saai zeg. Karakters boeiden mij echt 0,0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Sometimes I Think About Dying (2023)Sometimes I Think About Dying (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13
Sometimes I think About Dying is een indie film die hopelijk voor een laag budget gemaakt is, want er zijn niet veel mensen die de film in een bioscoop gezien hebben.

Fran (Daisy Ridley) is introvert. THE END

Naast de af en toe prachtige beelden, laat de film heel goed zien wat introvert zijn inhoudt. Als iemand met autisme zijn veel van die eigenschappen voor mij ook heel erg herkenbaar.

Ondanks dat, en het fijne rustige karakter van de film, de hoge mate van realisme van het gedrag van alle personages, en al de andere checkboxen die de film voor mij afvinkt, ben ik toch niet heel erg enthousiast. Geen idee waar dat aan ligt. Deze film zou gewoon heel hoog moeten scoren bij mij, maar doet dat niet.

Dan vond ik zoiets als On Body And Soul toch echt vele malen beter. Binnenkort maar weer eens kijken en zien of dat nog steeds mijn favoriete film is (pas 1 keer gezien, dus dat is nogal een claim, natuurlijk).

Sometimes I Think About Dying is voor mij een 7-.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Carved (2024)Carved (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Return of the Killer Tomatoes, Mad Heidi, Triffids (hoorspel uit 19-ooit), is het een genre?

Deze film is nu op Disney, en bizar leuk als je van comedy horror houdt.
Chemisch gemodificeerde pompoen slacht dorp af, hilarisch leuk als je van dit genre houdt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 10:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De mooiste dag (2024)De mooiste dag (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy | Runtime: 115 min | MPAA: N/A
Plot:

Na het veroorzaken van een dodelijk ongeluk reist schrijfster Jasmijn stiekem naar Marokko, waar de weduwnaar van het slachtoffer, Wim, een hotel runt. Ze ontwikkelen een onverwachte vriendschap, maar Jasmijn heeft haar identiteit niet onthuld.

Oordeel:

Op de een of andere manier word dit als comedy aangeprezen. Dat is het niet echt. Het is meer een soort semi feel good drama met een typische Nederlandse film vibe. Nergens echt goed of verrassend maar ook nergens echt heel erg slecht. Het acteerniveau is wisselend maar prima voor een film als dit. Het script is simpel tot zwak. De karakters krijgen bijna geen introductie waardoor je geen band met ze kan opbouwen. Jammer genoeg zien we ook wéér Frank Lammers waar je bijna niet meer aan kan ontsnappen in Nederlandse films, series en op TV. Dat mag echt wel een keer minder. Hoofdrol speelster Katja doet het prima. Al met al een vrij luchtige film over toch een niet zo luchtig onderwerp. Een groot deel van het verhaal speelt zich af in Marokko maar van het land zelf (en de inwoners) zie je vrijwel niets. Alles draait om de Nederlanders in de film. Een redelijk stereotype film van eigen bodem. Een zesje.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Dr. Strangelove schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:32:
Goede film maar ik had nergens het idee dat de schaal van de operatie in beeld kwam. 300.000 man maar je ziet er nooit meer dan een paar tientallen tegelijk in beeld. Misschien was dat realistisch, ze waren verspreid over een paar vierkante kilometer strand, maar toch.
Mja, het is lastig om daadwerkelijk zo'n 330 duizend mannen op dat strand te verzamelen en nog met historisch accurate kleding aan te kleden. :+ Daarbij denk ik ook niet dat die 300+ duizend mannen daar dagenlang gezamenlijk op het strand stonden te wachten. Meer waarschijnlijk stonden er enkele duizenden klaar om opgehaald te worden terwijl de rest bij de verdediging hielp om de Duitsers tegen te houden. De hele operatie met die bootjes duurde van 26 mei t/m 4 juni en je kunt geen 300+ duizend man negen dagen op een strand laten staan, terwijl ze ook dagelijks eten en drinken nodig hebben. Dus hoe de film het weergaf is denk ik wel redelijk accuraat.

In the Land of Saints and Sinners (2023)In the Land of Saints and Sinners (2023)
Tweakers: 7 | IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R
Een IRA bomaanslag op een Ierse pub in 1974 treft een toevallig voorbijkomende vrouw met enkele kinderen, waarna de vier verantwoordelijken onderduiken bij een aangetrouwd familielid (schoonzus) in een gehucht op het Ierse platteland. Wanneer één van de mannen het dochtertje van die schoonzus mishandelt trekt dat de aandacht van een plaatselijke huurmoordenaar (Liam Neeson) die net besloten had om met zijn werk te stoppen. Dit leidt via escalerende stappen tot een explosieve confrontatie tussen beide partijen. De film bevat naast diverse bekende acteurs (Ciarán Hinds (Rome, Game of Thrones, Harry Potter) als de lokale politieagent, Jack Gleeson (Joffrey Baratheon in Game of Thrones) als wanna-be huurmoordenaar, Colm Meany (Miles O'Brien in Star Trek TNG o.a.)) mooie beelden van de weidse Ierse natuur. Het is geen snelle actiefilm maar het verhaal en de onderlinge relaties tussen de personages zijn wel realistisch en geloofwaardig. Prima film als je van dit type films houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

+1

Ik vond Dunkrik ook wat "leeg" aanvoelen. Niet zozeer desolaat qua sfeer maar echt alsof er gewoon wat weinig aandacht was voor aankleding van de achtergrond.

ik snap wel wat @Haay zegt, 300K figuranten is wat lastig maar zoveel hoefden het er ook niet te zijn, er bestaat ook nog CGI natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Haay schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:45:
[...]

Mja, het is lastig om daadwerkelijk zo'n 330 duizend mannen op dat strand te verzamelen en nog met historisch accurate kleding aan te kleden. :+ Daarbij denk ik ook niet dat die 300+ duizend mannen daar dagenlang gezamenlijk op het strand stonden te wachten. Meer waarschijnlijk stonden er enkele duizenden klaar om opgehaald te worden terwijl de rest bij de verdediging hielp om de Duitsers tegen te houden. De hele operatie met die bootjes duurde van 26 mei t/m 4 juni en je kunt geen 300+ duizend man negen dagen op een strand laten staan, terwijl ze ook dagelijks eten en drinken nodig hebben. Dus hoe de film het weergaf is denk ik wel redelijk accuraat.
Nuja, jaren geleden kon men in Braveheart, Gladiator en Saving Private Ryan ook heel goed de massale schaal van de mensenmassa weergeven. En nog veel eerder in (Shaka) Zulu en Spartacus lukte dat ook. En dit alles in redelijk waarheidsgetrouwe kledij. Het is gewoon een keuze geweest lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 09:55
Typisch Nolan: een concept bedenken en dat tot in de puntjes uitwerken zodat alles klopt en precies in elkaar past, maar dan vergeten dat dat wel een heel klinische oefening is waardoor zijn films enige vorm van emotie missen.

Hele matige filmmaker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
autje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:33:
[...]

Typisch Nolan: een concept bedenken en dat tot in de puntjes uitwerken zodat alles klopt en precies in elkaar past, maar dan vergeten dat dat wel een heel klinische oefening is waardoor zijn films enige vorm van emotie missen.

Hele matige filmmaker.
Mwah, de IMDb ratings zijn het toch niet met je eens. Als het merendeel van de films boven een 7 scoren, dan ben je toch best een prima filmmaker zou ik denken.
(los van wat de rest van de wereld vindt mag je natuurlijk best een eigen mening hebben waarbij jij hem matig vindt.)

[ Voor 10% gewijzigd door vanaalten op 22-10-2024 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

autje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:33:
[...]

Hele matige filmmaker.
Hij is in meerdere rollen betrokken bij films, van schrijver tot director natuurlijk dus het zal ff uitzoeken zijn in hoeverre hij een stempel heeft gedrukt op een film maar als ik het rijtje even langsloop dan zit daar Instellar, The Dark Knight, Inception en Oppenheimer tussen en nog een zwikje andere hoogvliegers.

Die prijzenkast van hem puilt inmiddels aardig uit :o

maar dan hoeft het inderdaad nog niet jouw spreekwoordelijke kopje thee te zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:02:
[...]

ik snap wel wat @Haay zegt, 300K figuranten is wat lastig maar zoveel hoefden het er ook niet te zijn, er bestaat ook nog CGI natuurlijk.
Wat Nolan juist probeert te ontwijken :Y

In ieder geval de zichtbare variant.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:47

snmght

imho dan he

Ik heb gisteren Terrifier (1) eens aangezet. Na drie kwartier weer uitgezet, het kon me echt bijzonder weinig boeien, tergend saai.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 14:57
Haha, lolwhut?! |:( 7(8)7

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amerauder
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-09 12:50
The Apprentice (2024)The Apprentice (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 120 min | MPAA: R

In een tijd dat de voormalige president Donald Trump de kogels om zijn oren vliegen verschijnt een nieuwe aanslag, dit keer in de vorm van karaktermoord. We krijgen een film te zien over leven het van Trump in de jaren vóór zijn presidentschap – toen hij nog Amerika’s golden boy was.

Dit is zo’n film die alles op alles zet om duidelijk te maken dat ook toen al, in de tijd dat hij nog in de media gepresenteerd werd als icoon van het Amerikaanse vrijheidsideaal, dat Trump eigenlijk ook toen al een zwendelaar was, een corrupte, hypocriete en narcistische leugenaar zonder vrienden. Zo vergaat dat Amerika’s idolen: eerst worden ze op het voetstuk geplaatst, en niet veel later, als het tij keert, worden ze weer uitgespuugd en is al die verheerlijking even snel weer vergeten.

Dat het zo’n film zou gaan worden, dat was natuurlijk al duidelijk vanaf de eerste aankondiging. Iets anders dan een frontale aanval is onder huidige omstandigheden moeilijk voor te stellen. En laten we wel wezen, zit er iemand werkelijk te wachten op een neutrale, of zelfs pro-Trump film? Nee, de werkelijke vraag is: doet deze film het met stijl? Of blijft het een beetje steken op het niveau van slander, achterklap? Op het niveau van de roddelbladen die Trump zo bekend hebben gemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43KhDl7poT4PJuN7wkCNPV5T-po=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Xga2p5z7fCmrPfeNhr4nvmEX.png?f=user_large

En het begint best aardig. We zien een jonge, onschuldige Trump als hij zijn weg begint te vinden in een wereld die wel iets heeft van wat we aantreffen in typische gangsterfilms: denk aan Goodfellas en Scarface. Net zoals in zulke films ondergaat de hoofdpersoon langzaam maar zeker een transformatie, als hij leert hoe de zaken er in deze wereld aan toe gaan.

En net zoals in dergelijke films is dit een beetje dubbel, hoe dit wordt uitgebeeld: aan de ene kant zien we heel goed hoe immoreel en duister het allemaal is, maar aan de andere kant wordt ook een beetje verheerlijkt. Zwendelen is ook een kunst! En als dat het beeld is van de zakenwereld dat de film neer wil zetten, dan is dat niets dat we niet van een doorsnee gangsterfilm gewend zijn. Het wordt bekritiseerd, maar tegelijkertijd zien we ook wat het is dat mensen ertoe aantrekt.

Trump wordt dus afgeschilderd als een meedogenloze zwendelaar, zonder enige waardigheid. Het is een cynische weergave, niet alleen van Trump, maar ook van de keiharde wereld die achter the American Dream schuil kan gaan. Hier zien we de keerzijde van het amerikanisme dat op andere plekken zo verheerlijkt wordt: de fake it ‘till you make it mentaliteit waarin blufpoker het toppunt van menselijk kunnen vertegenwoordigt. Het is de wereld van narcisme, borstvergrotingen en liposucties, en Trump staat hier symbool voor. Trump is de belichaming van deze andere kant van Amerika.

In een cynische wereld gelden cynische waarden. Joris Luyendijk schreef eens over Trump en andere populisten, iets dat ongeveer als volgt ging: “In het land der blinden is de eenoog koning, en als alle politici liegen, dan heeft de politicus die er ronduit voor uitkomt een leugenaar te zijn een streepje voor bij de politicus die dat nog ontkent.” – Hiermee wilde hij het cynisme van deze populisten en hun volgelingen bekritiseren. Je moet toch wel blijven geloven dat er ook goede politici zijn, die het menen!

Wie de zakenwereld ziet zoals die hier wordt afgeschilderd echter, wie denkt dat de winnaar in zo’n omgeving inderdaad vaak de meest succesvolle zwendelaar is, die kan hier ook de kracht van inzien. Ook een zwendelaar kan goed zijn in wat hij doet. “Don’t hate the player, hate the game”, wordt dan het devies. Trump wordt dan een zogenaamde ‘handige jongen’ – iemand die het spel, zoals het nu eenmaal is, slim weet te spelen. Zo begint deze film dus, alleraardigst, met het schilderen van een dergelijke cynische wereld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJd-GOBHrWgLHYz7RaycJHoANoA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/z43RupupMgUt85wkXRlWLOC5.png?f=user_large

In één enkele scène echter, wordt al het goede dat aldus wordt opgebouwd in één keer onderuit gehaald. In één moment zakt het kaartenhuis in elkaar, en de film van drie sterren naar twee, en dat is de scène waarin Trump Ivana verkracht. Tot hier is deze film één en al snoeiharde kritiek, en uitbeelding van het zojuist genoemde cynisme, al is het dan overladen met zogenaamde cheap shots. (Zo zien we een Trump die huilt om de dood van zijn broer, en een scène later vertelt hij een journalist: “I’m feeling great!” waardoor hij door het achter elkaar opvolgen van deze scènes als hypocriet overkomt, en vele van dit soort simpele trucjes meer.)

Maar met deze scène wordt een lijn overgegaan, en wordt Trump simpelweg als een monster afgebeeld, en wel op heel goedkope manier. Dat Trump wordt neergezet als een slechte echtgenoot, vader, broer, zakenman, als iemand die niet met zijn emoties om kan gaan, alles eigenlijk, waar iemand maar slecht in kan zijn, dat is allemaal wat we van een film als dit zijn komen te verwachten. Maar hier wordt een grens overschreden. In één scène gaan we van een kritische film, naar een simpele en uiterst goedkope hit-piece, en zakken we van het niveau van een bioscoopfilm naar dat van een artikel in een roddelblad.

Wat nog meer? Deze film laat ons kennis maken met Roy Cohn, de advocaat die vrienden was met Nixon, die hier wordt neergezet als de leermeester van Trump. Vandaar de titel: The Apprentice. (Daarnaast is dat een aardige verwijzing naar het tv-programma dat Trump veel bekendheid heeft opgeleverd.) En op zich is dat leuk, dat we Roy Cohn leren kennen, maar de manier waarop deze man wordt neergezet, als een verborgen homoseksuele en autistische bullebak die Trump leert hoe je gemeen moet zijn, spreekt weinig tot de verbeelding. Leuk dat ik nu weet wie hij is, maar verder?

Hier had meer ingezeten. Trump spreekt over zichzelf het citaat uit: “I’m an artist. Deals are my art form.” Dat had toch een mooi verhaal kunnen zijn? Van een zwendelaar die, hoewel hij niet altijd doet wat je hoort te doen, en zeker geen heilige is, het zwendelen toch tot een zeker niveau weet te tillen waar je desalniettemin een speciaal soort respect voor kunt hebben. In plaats daarvan krijgen we het verhaal van een lichtelijk gestoorde nietsnut, waarvan je je afvraagt waarom hem eigenlijk ooit iets is gegund. Dat Trump een idioot is, dat is een mening waar weinigen nog van zullen opkijken. Maar het totaal incapabele kind in een volwassen lichaam dat we hier te zien krijgen, is niet serieus te nemen, noch als karakter, noch als weergave van een bestaand persoon.

★★☆☆☆

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Haay schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:45:
[...]

Eens, deze post op Reddit licht dat wel goed toe.

https://www.reddit.com/r/...never_300000_soldiers_on/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Amerauder schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:39:
The Apprentice (2024)[Afbeelding: The Apprentice (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 120 min | MPAA: R

Maar met deze scène wordt een lijn overgegaan, en wordt Trump simpelweg als een monster afgebeeld, en wel op heel goedkope manier. Dat Trump wordt neergezet als een slechte echtgenoot, vader, broer, zakenman, als iemand die niet met zijn emoties om kan gaan, alles eigenlijk, waar iemand maar slecht in kan zijn, dat is allemaal wat we van een film als dit zijn komen te verwachten. Maar hier wordt een grens overschreden. In één scène gaan we van een kritische film, naar een simpele en uiterst goedkope hit-piece, en zakken we van het niveau van een bioscoopfilm naar dat van een artikel in een roddelblad.
★★☆☆☆

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
Ik heb de film niet gezien, maar ik snap je punt van de omslag niet zo goed...
Die alleged rape is in rechtzaken onder ede al besproken.. dus het is niet dat ze wat verzinnen (zie https://www.newyorker.com...ing-trumps-abuse-of-women)
En het beeld van dat Trump een totler in een grown up body is is zeker niet nieuw.. https://www.washingtonpos...20/goodbye-toddler-chief/ daar zijn zelfs boeken over geschreven.. https://press.uchicago.ed...chicago/T/bo51128380.html

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amerauder
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-09 12:50
ToolkiT schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:48:
[...]

Ik heb de film niet gezien, maar ik snap je punt van de omslag niet zo goed...
Die alleged rape is in rechtzaken onder ede al besproken.. dus het is niet dat ze wat verzinnen (zie https://www.newyorker.com...ing-trumps-abuse-of-women)
En het beeld van dat Trump een totler in een grown up body is is zeker niet nieuw.. https://www.washingtonpos...20/goodbye-toddler-chief/ daar zijn zelfs boeken over geschreven.. https://press.uchicago.ed...chicago/T/bo51128380.html
Dat de film hem negatief afschildert staat buiten kijf. Hoe anders?

Waar het voor mij om gaat is of het met stijl gebeurt, en of het geloofwaardig is. In dit geval is het met name een beetje kinderachtig en goedkoop, en is de sfeer meer die van sensationalistisch geschreeuw en politiek activisme, dan van een serieuze film die iets interessants op zich laat zien.

Tevens staat dat los van wat de feiten zijn. Je kunt de feiten op een stijlvolle manier presenteren, met klasse, of sensationalistisch, enkel om gevoelens van haat aan te wakkeren. Voor een artikel in een roddelblad is dat laatste genoeg. Van een film verwacht ik meer.

Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 09:55
vanaalten schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:52:
[...]

Mwah, de IMDb ratings zijn het toch niet met je eens. Als het merendeel van de films boven een 7 scoren, dan ben je toch best een prima filmmaker zou ik denken.
(los van wat de rest van de wereld vindt mag je natuurlijk best een eigen mening hebben waarbij jij hem matig vindt.)
IMDb neem ik, elitair en pedant als ik ben, natuurlijk niet al te serieus ;).

Maar nogmaals, technisch is het een fantastische regisseur. Tot in de puntjes verzorgd, en qua plot heel goed doordacht (maar toch vaak met een tijd-fetish; zo ook Dunkirk bijvoorbeeld). Maar op het emotionele vlak vind ik hem, uitzonderingen daargelaten (Interstellar!), weinig brengen; zijn films zijn w.m.b. altijd erg kil. En artistiek vind ik het heel erg middle-of-the-road: ik kom zelden een beeld-compositie tegen waarvan ik denk, "Wow, dit gaat buiten de gebaande paden" of "Wow, hier zijn beeld en intentie in harmonie met elkaar". Het ziet er mooi uit, maar het zegt me niets over wat ik zie. Dan kan een beeld je natuurlijk nog altijd emotioneel pakken, maar ook dat heb ik zelden met Nolan's films.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:53:
[...]

En artistiek vind ik het heel erg middle-of-the-road: ik kom zelden een beeld-compositie tegen waarvan ik denk, "Wow, dit gaat buiten de gebaande paden" of "Wow, hier zijn beeld en intentie in harmonie met elkaar".
Nou, laat Hoyte het maar niet hoyren.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 249 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.